Jan-E, wat is dan je loginnaam, of heb je die dan niet meer nodig ?Jan-E schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 00:16:
[...]
Nee, hoor. Na het porteren kun je met elk willekeurig ADSL-modem nog het net op. Je VoIP werkt dan weliswaar niet, maar je internet wel.
Krijg nou niks! Krijg ik ineens vandaag een rekening van 69,65 euro
Dat klopt voor geen meter!!!!
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Allemaal bedankt voor jullie hulp. Dan moet ik toch maar eens gaan kijken hoe ik het verkeer goed via mijn router kan leiden. Ik denk dat ik er maar eens een mailtje aan waag naar Draytek. Misschien kunnen zij mij wat instellingen doorgeven die ik kan gebruiken voor de router.
Thankx.
Username: <telefoonnr>@direct-adslVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:23:
Jan-E, wat is dan je loginnaam, of heb je die dan niet meer nodig ?
Password: kpn
Zo de monteur is net weer langs geweest en heeft de nieuwe box geinstalleerd.Edmund schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:56:
[...]
Heb de oude box er weer aan hangen. Kreeg de image niet binnen op de nieuwe Box. Het zou te druk zijn. 's Morgens gaat dit meestal wel goed, dus maar even een afspraak gemaakt voor komende woensdag.
Het is zo dat we kunnen bellen en internetten. Ook WIFI doet het. Alleen brand het ledje van WIFI niet. Maar omdat wij zoveel problemen met de Box hebben kwamen ze hem wel vervangen.
Er komt nieuwe software aan. Hij wordt nu nog getest. Als het goed werkt wordt hij er bij iedereen op gegooid en zou de echo verleden tijd moeten zijn.
Verwijderd
Hallo Jan.Jan-E schreef op woensdag 23 november 2005 @ 02:00:
[...]
Username: <telefoonnr>@direct-adsl
Password: kpn
misschien een beetje mierenne*****, maar moet he password niet met hoofdletters?
Bij mijn direct ADSL only is het namelijk KPN
NU heb ik nog een vraagje, bij ADSL only had ik geen telefoonnummer, daarom was mijn username voorletters.achternaam.
Als ik nu mij Speedtouch wil gebruiken ipv de broodtrommel
Gr Mark
Het schijnt allemaal niets uit te maken. Alles voor de @ wordt geaccepteerd (zelfs helemaal niets) en elk willekeurig wachtwoord.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:29:
misschien een beetje mierenne*****, maar moet he password niet met hoofdletters?
Bij mijn direct ADSL only is het namelijk KPN
NU heb ik nog een vraagje, bij ADSL only had ik geen telefoonnummer, daarom was mijn username voorletters.achternaam.
Verwijderd
Ik neem aan weer een Experia of is de veelgenoemde Speedtouch geplaatst?Edmund schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:49:
[...]
Zo de monteur is net weer langs geweest en heeft de nieuwe box geinstalleerd.
Er komt nieuwe software aan. Hij wordt nu nog getest. Als het goed werkt wordt hij er bij iedereen op gegooid en zou de echo verleden tijd moeten zijn.
Ik zei toch box, dus de Experia Box.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:19:
[...]
Ik neem aan weer een Experia of is de veelgenoemde Speedtouch geplaatst?
Heeft iedereen een nota gehad van KPN? Ik heb gelijk een klacht neergelegd bij de betreffendemarcellux schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:31:
Krijg nou niks! Krijg ik ineens vandaag een rekening van 69,65 euro![]()
afdeling. Ik ga niet betalen voor iets wat nog niet goed werkt. Mijn KPN funktioneerd nog niet naar behoren en factuur online al helemaal niet. Toen ik haar dat vertelde zei die vrouw dat ik firefox moest gebruiken dan kon ik de specificatie van de nota wel zien!! Het was een software-fout vertelde ze. Ook zei die vrouw die me te woord stond dat de landelijke invoering van IPB nog wel een kwartaal op zich laat wachten vanwege de kinderziektes! Dus niks begin 2006, tweede kwartaal 2006 zei ze!!!! Ik heb nu het telefoonnummer van de interne afdeling van IPB in Amsterdam dus ze horen van mij
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Verwijderd
Dat firefox verhaal is natuurlijk onzin. Als KPN geen mogelijkheid biedt om je faktuur online- en met de meest gangbare browsers te controleren moet verzocht worden om een papieren faktuur.marcellux schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:33:
[...]
Heeft iedereen een nota gehad van KPN? Ik heb gelijk een klacht neergelegd bij de betreffende
afdeling. Ik ga niet betalen voor iets wat nog niet goed werkt. Mijn KPN funktioneerd nog niet naar behoren en factuur online al helemaal niet. Toen ik haar dat vertelde zei die vrouw dat ik firefox moest gebruiken dan kon ik de specificatie van de nota wel zien!! Het was een software-fout vertelde ze. Ook zei die vrouw die me te woord stond dat de landelijke invoering van IPB nog wel een kwartaal op zich laat wachten vanwege de kinderziektes! Dus niks begin 2006, tweede kwartaal 2006 zei ze!!!! Ik heb nu het telefoonnummer van de interne afdeling van IPB in Amsterdam dus ze horen van mij
Grrr. Enkelzijdig geluid. Na een reset belde dezelfde persoon gelukkig weer, dus ik wist wie ik gemist heb
Kun je dit nog eens proberen? Ik bemerkte gisteravond dat ik UDP in de Mediaplayer weer zonder bezwaar kon aanvinken. Maar mijn probleem met enkelzijdig geluid is dus ook weer terug. Als het ooit weggeweest is...Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:04:
[ mms://streams.omroep.nl/tv/vpro/buitenhof/bb.laatste.asf ...]
[ mms://streams.omroep.nl/tv/vpro/hollandsport/bb.laatste.asf ...]
Heb even uitgetest: UDP aangezet ontvangst daalde naar 31kb/s; UDP weer uitgezet en werkt weer flitsend..Dus het lijkt erop dat de experia inderdaad een probleem met UDP heeft.
Als ik naar liveradio van radio noord holland luister op http://www.rtvnh.nl/ is het telefoongeluid eenzijdig. Dwz ik ben wel te verstaan doch ik hoor de andere kant niet. Als ik een telefoongesprek heb en ik schakel liveradio in dan is het gesprek direct enkelzijdig. Ook tijdens het bespreken van mijn klacht met de hd ging het mis. Ik dacht dat ik de enige was die last had van enkelzijdig geluid. Als ik naar een ander radiostation luister heb ik geen last.Jan-E schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:56:
Grrr. Enkelzijdig geluid. Na een reset belde dezelfde persoon gelukkig weer, dus ik wist wie ik gemist heb
Ik heb dus sporadisch last van hetzelfde verschijnsel. Met welk programma beluister jij RTVNH? Is dat de Windows Mediaplayer (of plugin)? Zo ja, kun je dan eens UDP uitvinken in Extra | Opties | Netwerk?hans-d schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:57:
Als ik naar liveradio van radio noord holland luister op http://www.rtvnh.nl/ is het telefoongeluid eenzijdig. Dwz ik ben wel te verstaan doch ik hoor de andere kant niet. Als ik een telefoongesprek heb en ik schakel liveradio in dan is het gesprek direct enkelzijdig. Ook tijdens het bespreken van mijn klacht met de hd ging het mis. Ik dacht dat ik de enige was die last had van enkelzijdig geluid. Als ik naar een ander radiostation luister heb ik geen last.
Met zowel de mediaplayer als de realplayer heb ik er last van. Ik zal bij een volgend telefoongesprek het eens uitproberen om UDP uit te vinken.Jan-E schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:06:
[...]
Ik heb dus sporadisch last van hetzelfde verschijnsel. Met welk programma beluister jij RTVNH? Is dat de Windows Mediaplayer (of plugin)? Zo ja, kun je dan eens UDP uitvinken in Extra | Opties | Netwerk?
Verwijderd
hans-d schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:16:
[...]
Met zowel de mediaplayer als de realplayer heb ik er last van. Ik zal bij een volgend telefoongesprek het eens uitproberen om UDP uit te vinken.
Verwijderd
Volgens de tweede lijn is de landelijke invoering in December (dit jaarmarcellux schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:33:
[...]
Heeft iedereen een nota gehad van KPN? Ik heb gelijk een klacht neergelegd bij de betreffende
Wel werd medegedeeld dat ze hun hart vasthouden.. maarja... commercie.
HD heeft een interne Mail gericht naar klantenservice met het verzoek de storingstelefoontjes op 0900-0244 niet in rekening te brengen.
Ik heb UDP uitgevinkt en bij een paar telefoongesprekken is het nu goed gegaan. Dit heb ik hiervoor nog geen keer meegemaakt, dus ik denk dat je de juiste oplossing voor mijn probleem hebt gegeven.Jan-E schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:06:
[...]
Ik heb dus sporadisch last van hetzelfde verschijnsel. Met welk programma beluister jij RTVNH? Is dat de Windows Mediaplayer (of plugin)? Zo ja, kun je dan eens UDP uitvinken in Extra | Opties | Netwerk?
Bedankt, Hans
Verwijderd
Jan, mediaplayer op UDP (only) gezet. Uitzending niet te volgen (haperend, snelheid tussen 90 en 60kbs) Snelheid is nu wel iets hoger dan voorheen (was +/- 30kbs). Teruggezet; prima te volgen (390 kbs).Jan-E schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:47:
[...]
Kun je dit nog eens proberen? Ik bemerkte gisteravond dat ik UDP in de Mediaplayer weer zonder bezwaar kon aanvinken. Maar mijn probleem met enkelzijdig geluid is dus ook weer terug. Als het ooit weggeweest is...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 19:50 ]
Verwijderd
Vooralsnog is mijn telefoontje naar HD van afgelopen maandag nog niet verschenen in broadband rekeningonline.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:09:
[...]
...HD heeft een interne Mail gericht naar klantenservice met het verzoek de storingstelefoontjes op 0900-0244 niet in rekening te brengen.
Verwijderd
Dat is dus goed...Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:51:
[...]
Vooralsnog is mijn telefoontje naar HD van afgelopen maandag nog niet verschenen in broadband rekeningonline.
Maar ik heb begrepen dat Klantenservice de betreffende gebruikers telefonisch op de hoogte stelt..
Ik heb geen tel van hen gehad en dat verbaasde 2elijn.
Verwijderd
Rekening online via: http://service1.breedbandportal.kpn.com/csc
ww op laten sturen, loginnaam meestal <voorletter>.<achternaam>
Heb ook nog een leuke mailwisseling met IPBCM gehad.
Op mijn mailtje:
Beste KPN,
Bij de informatie over de homepage bij IPB vind ik de volgende info:
Uw homepage staat aan. De gebruikersnaam voor uw homepage is dezelfde als die voor e-mail. Nu uw homepage geactiveerd is, kan iedereen via de link http://home.kpnplanet.nl/gebruikersnaam@kpnplanet.nl/ uw internetpagina's bekijken.
Dit kunt u toch niet serieus menen, een Emailadres in een url?. Dat is natuurlijk vragen om SPAM. Kunt u dit aanpassen door de @kpnplanet.nl te verwijderen???
(Wil het werken dan moet er trouwens ook een tilde ~ tussen.)
Kwam eerst het volgende antwoord:
Naar aanleiding van uw vraag over InternetPlusBellen kunnen wij u als volgt informeren:
De betreffende informatie is onjuist. Er zal geen e-mailadres in de link voorkomen. Enkel de gebruikersnaam. De juiste link wordt dan:
http://home.kpnplanet.nl/~uwgebruikersnaam
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
KPN
Waarop ik antwoorde:
Beste ,
Kunt u me dan vertellen waarom
home.kpnplanet.nl/~uwgebruikersnaam@kpnplanet.nl wel werkt en
home.kpnplanet.nl/~uwgebruikersnaam niet ????
Waarop kpn antwoorde met:
Onze excuses voor het ongemak.
Het adres van uw homepage bevat inderdaad uw volledige e-mailadres, voorafgegaan door een tilde. Op dit moment zijn er geen plannen om dit te wijzigen.
Weer zeer duidelijk communicatie allemaal dus.
Op mijn mailtje:
Beste KPN,
Bij de informatie over de homepage bij IPB vind ik de volgende info:
Uw homepage staat aan. De gebruikersnaam voor uw homepage is dezelfde als die voor e-mail. Nu uw homepage geactiveerd is, kan iedereen via de link http://home.kpnplanet.nl/gebruikersnaam@kpnplanet.nl/ uw internetpagina's bekijken.
Dit kunt u toch niet serieus menen, een Emailadres in een url?. Dat is natuurlijk vragen om SPAM. Kunt u dit aanpassen door de @kpnplanet.nl te verwijderen???
(Wil het werken dan moet er trouwens ook een tilde ~ tussen.)
Kwam eerst het volgende antwoord:
Naar aanleiding van uw vraag over InternetPlusBellen kunnen wij u als volgt informeren:
De betreffende informatie is onjuist. Er zal geen e-mailadres in de link voorkomen. Enkel de gebruikersnaam. De juiste link wordt dan:
http://home.kpnplanet.nl/~uwgebruikersnaam
Met vriendelijke groet,
KPN
Waarop ik antwoorde:
Beste ,
Kunt u me dan vertellen waarom
home.kpnplanet.nl/~uwgebruikersnaam@kpnplanet.nl wel werkt en
home.kpnplanet.nl/~uwgebruikersnaam niet ????
Waarop kpn antwoorde met:
Onze excuses voor het ongemak.
Het adres van uw homepage bevat inderdaad uw volledige e-mailadres, voorafgegaan door een tilde. Op dit moment zijn er geen plannen om dit te wijzigen.
Weer zeer duidelijk communicatie allemaal dus.

Had je hierover al contact gehad met de helpdesk? Kwamen die niet met deze oplossing.hans-d schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:40:
Ik heb UDP uitgevinkt en bij een paar telefoongesprekken is het nu goed gegaan. Dit heb ik hiervoor nog geen keer meegemaakt, dus ik denk dat je de juiste oplossing voor mijn probleem hebt gegeven.
En voor robbiew: bij mij begon de Mediaplayer met UDP aan later ook wat meer te stotteren. Maar bijvoorbeeld
mms://stream-cache-1G.surfnet.nl/streamgate-vpro5-bb
kwam hier wel redelijk goed binnen op 791 kb/s ( op een 1600/512) verbinding. Al met al lijkt de KPN wel iets verbeterd te hebben aan de UDP-ondersteuning, maar is het nog niet de wereld uit. Ik moet er niet aan denken dat ze dit probleem nog steeds hebben als de grote uitrol begint...
Krijg nou wat. Kijk in in mijn online rekening op het breedbandportal, staat daar ineens:marcellux schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:31:
Krijg nou niks! Krijg ik ineens vandaag een rekening van 69,65 euro![]()
Ik heb daar niets speciaals voor gedaan. Al tijden niet meer gebeld met de HD, zelfs niet over die enkelzijdige gesprekken.verbruikskosten
voor de periode van 24 november 2005 tot en met 23 december 2005
· Geen bedrag verschuldigd
Totaalbedrag van deze rekening incl. BTW: € 0.00
[edit]
Het zal wel het begin van de nieuwe factuurperiode zijn. Maar de factuur over 24 oktober - 24 november is (nog?) onvindbaar. Ook geen mailtje gehad.
[ Voor 12% gewijzigd door Jan-E op 24-11-2005 02:15 ]
Verwijderd
periodieke kostenJan-E schreef op donderdag 24 november 2005 @ 02:10:
[...]
Krijg nou wat. Kijk in in mijn online rekening op het breedbandportal, staat daar ineens:
[...]
Ik heb daar niets speciaals voor gedaan. Al tijden niet meer gebeld met de HD, zelfs niet over die enkelzijdige gesprekken.
[edit]
Het zal wel het begin van de nieuwe factuurperiode zijn. Maar de factuur over 24 oktober - 24 november is (nog?) onvindbaar. Ook geen mailtje gehad.
maandtarief voor de periode van 14 november 2005 tot en met 13 december 2005
· InternetPlusBellen Basic € 59.95
verbruikskosten
voor de periode van 14 oktober 2005 tot en met 13 november 2005
· ADSL verbruik : 28719 MB € 0.00
Totaalbedrag van deze rekening incl. BTW: € 59.95
en voor deze zelfde periode
Rekening
Bedrag
verbruikskosten
voor de periode van 14 november 2005 tot en met 13 december 2005
· ADSL verbruik : 10450 MB € 0.00
· Telefonie verbruik: (0243773269) 161:26 Min € 10.01
Totaalbedrag van deze rekening incl. BTW: € 10.01
Zoals je ziet is er dus al zowiezo 59,95 bij mij in rekening gebracht en inmiddels ook lekker automatisch van mijn rekening geschreven. Dit is blijkbaar het abbo-geld vooruit betaald.
Als het goed is heb jij dat ook al betaald. Als dat niet zo is meet KPN met 2 maten en dan ben ik toch erg benieuwd hoe ze dat willen verantwoorden. Waarom ik wel en jij niet krijg je dan.
Laat even weten of je nu wel of geen abbo geld hoeft te betalen.
Iedere IPB-klant heeft een andere factuurperiode. De mijne eindigt altijd op de 24e. Dus ik vrees dat de afschrijving nog komt.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 04:25:
voor de periode van 14 oktober 2005 tot en met 13 november 2005
Verwijderd
Ik heb dit al tich-keren gedaan en krijg steeds de melding dat er een Email gestuurd wordt maar heb geen flauw idee waarnaartoe...Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:24:
Rekening online via: http://service1.breedbandportal.kpn.com/csc
Ik krijg hem niet in mijn bus.
Rekening Online is aangepast met een nieuwe tekst en geen foutmelding meer.
Ze melden dat ze bezig zijn... Geen verrassing dus
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 09:33 ]
[quote]Jan-E schreef op donderdag 24 november 2005 @ 00:27:
[...]
Had je hierover al contact gehad met de helpdesk? Kwamen die niet met deze oplossing.
Ik heb hier al 2 keer contact over gehad met de helpdesk (de klacht staat nog open) en men dacht dat mijn computer te langzaam zou zijn (een pentium 3 450MHz met Windows XP prof service pack 2). Deze computer wordt alleen voor internet gebruikt.
[...]
Had je hierover al contact gehad met de helpdesk? Kwamen die niet met deze oplossing.
Ik heb hier al 2 keer contact over gehad met de helpdesk (de klacht staat nog open) en men dacht dat mijn computer te langzaam zou zijn (een pentium 3 450MHz met Windows XP prof service pack 2). Deze computer wordt alleen voor internet gebruikt.
Verwijderd
Zijn er mensen die nog problemen hebben met het tot stand komen van de draadloze verbinding
van de Gigaset met de box bij het opstarten van de computer ?
Zelf heb ik dit in zeker 75% van de gevallen, en dan moet de USB er even uit en komt alles
weer bij. Ik heb de laatste versie van de software geinstalleerd en mijn windows (XP) is ook
helemaal up to date.
van de Gigaset met de box bij het opstarten van de computer ?
Zelf heb ik dit in zeker 75% van de gevallen, en dan moet de USB er even uit en komt alles
weer bij. Ik heb de laatste versie van de software geinstalleerd en mijn windows (XP) is ook
helemaal up to date.
Verwijderd
Hallo,
Weet iemand of het mogeliijk is om aan zowel tel 1 als aan tel2 hetzelfde nummer toe te wijzen??
Nu gaat er namelijk maar 1 telefoon over als de telefoon overgaat.
Ik heb 1 nummer in gebruik
Groetjes Mark
Weet iemand of het mogeliijk is om aan zowel tel 1 als aan tel2 hetzelfde nummer toe te wijzen??
Nu gaat er namelijk maar 1 telefoon over als de telefoon overgaat.
Groetjes Mark
Verwijderd
Deze url geeft bij mij problemen. Met UDP uitgeschakeld geeft, bij een snelheid van 443kbs, een beeld wat +/- per 7sec wordt "ververst".Jan-E schreef op donderdag 24 november 2005 @ 00:27:
[...]
En voor robbiew: bij mij begon de Mediaplayer met UDP aan later ook wat meer te stotteren. Maar bijvoorbeeld
mms://stream-cache-1G.surfnet.nl/streamgate-vpro5-bb
kwam hier wel redelijk goed binnen op 791 kb/s ( op een 1600/512) verbinding. Al met al lijkt de KPN wel iets verbeterd te hebben aan de UDP-ondersteuning, maar is het nog niet de wereld uit. Ik moet er niet aan denken dat ze dit probleem nog steeds hebben als de grote uitrol begint...
(Url: mms://streams.omroep.nl/tv/vpro/buitenhof/bb.laatste.asf werkt in deze mode uitstekend)
Met alleen UDP (62kbs) krijg ik de melding dat dit bestand niet kan worden afgespeeld. (resulteert in errorcode C00D11B1). Deze code komt meer voor maar vooralsnog heb ik geen beschrijving/oplossing kunnen vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 10:44 ]
Bij mijn weten is dat niet mogelijk.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:08:
Hang ze allebei aan Tel1. Beetje fiedelen met telefoonpluggen en dergelijke.Nu gaat er namelijk maar 1 telefoon over als de telefoon overgaat.
periodieke kostenVerwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 04:25:
Laat even weten of je nu wel of geen abbo geld hoeft te betalen.
maandtarief voor de periode van 24 november 2005 tot en met 23 december 2005
· InternetPlusBellen Korting € -3.00
· InternetPlusBellen Lite € 42.95
Nog geen mailtje gezien.
Verwijderd
Das jammer, dan kan er maar 1 bel van de telefoon overgaan, omdat anders de aansluitfactor van 2.5 overschreden is.Jan-E schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:48:
[...]
Bij mijn weten is dat niet mogelijk.
[...]
Hang ze allebei aan Tel1. Beetje fiedelen met telefoonpluggen en dergelijke.
Das niet hadnig, aangezien ik 1 telefoon in de keuken heb hangen en 1 de kamer met nummerweergave.
Dan heb je aan de totake aansluitfactor van 5 dus niks als je 1 nummer hebt.
Zou een telefooncentrale werken, waar zijn deze nog te koop??
Gr Mark
Heb je het geprobeerd? Hoeveel zit je over de 5 heen?Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:09:
Das jammer, dan kan er maar 1 bel van de telefoon overgaan, omdat anders de aansluitfactor van 2.5 overschreden is.
Ja, elke (analoge) telefooncentrale met de goede aansluitfactor moet werken. Marktplaats heeft heel veel ISDN-centrales, maar ook wel wat analoge. Een homevox of zo.Zou een telefooncentrale werken, waar zijn deze nog te koop??
Verwijderd
Het gaat de goede kant op.
Ik kreeg een mailtje van kpn dat mijn telefoonlijn nu helemaal klaar is voor ipb gebruik. En prompt werkt mijn webmail etc. ook!
Betekent dit ook dat mijn lijn geporteerd is en ik de splitter ertussenuit kan halen?
tevens een mailtje met de volgende mededeling gehad:
Dat valt dan weer mee!
Ik heb tot nu toe weinig problemen gekend. Het enige was een onbruikbaar e-mail adres wat inmiddels verholpen is en als ik met de gsm bel naar het thuisnummer terwijl er al gebeld wordt, krijg ik geen ingesprektoon.
Ik kreeg een mailtje van kpn dat mijn telefoonlijn nu helemaal klaar is voor ipb gebruik. En prompt werkt mijn webmail etc. ook!
Betekent dit ook dat mijn lijn geporteerd is en ik de splitter ertussenuit kan halen?
Een aantal zaken hoeven dus nog niet betaald te worden aangezien ze nog niet naar behoren werken?Veranderingen op de factuur
Op uw InternetPlusBellen factuur worden op dit moment geen gesprekskosten en Voordeelopties in rekening gebracht. Dit gaat binnenkort veranderen.
Vanaf donderdag 17 november 2005 zullen uw gesprekskosten in rekening worden gebracht.
Vanaf 1 januari 2006 zullen eventuele Voordeelopties (BelOnbeperkt Avond of Altijd) in rekening worden gebracht.
Dat valt dan weer mee!
Ik heb tot nu toe weinig problemen gekend. Het enige was een onbruikbaar e-mail adres wat inmiddels verholpen is en als ik met de gsm bel naar het thuisnummer terwijl er al gebeld wordt, krijg ik geen ingesprektoon.
Verwijderd
Ik kan niets van aansluitfactors vinden maar bij mij zijn 4 telefoons aangesloten op TEL1 en werkt prima. Maar misschien heb ik het over iets anders...Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:09:
[...]
Das jammer, dan kan er maar 1 bel van de telefoon overgaan, omdat anders de aansluitfactor van 2.5 overschreden is.
Das niet hadnig, aangezien ik 1 telefoon in de keuken heb hangen en 1 de kamer met nummerweergave.
Dan heb je aan de totake aansluitfactor van 5 dus niks als je 1 nummer hebt.![]()
Gr Mark

Verwijderd
Er wordt bij de KPN schijnbaar selectief gewerkt want zo een E-mail heb ik nooit mogen ontvangen terwijl er hier de nodige problemen zijnVerwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:07:
Het gaat de goede kant op.
[...]
Een aantal zaken hoeven dus nog niet betaald te worden aangezien ze nog niet naar behoren werken?
Dat valt dan weer mee!

kun jij al op MijnKPN wel Voicemail (naar Mail) instellen en Rekening Online lezen
Verwijderd
Nope, dat dan weer niet..en rekening online via mijnkpn is ook niet bereikbaar.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:30:
[...]
Er wordt bij de KPN schijnbaar selectief gewerkt want zo een E-mail heb ik nooit mogen ontvangen terwijl er hier de nodige problemen zijn![]()
kun jij al op MijnKPN wel Voicemail (naar Mail) instellen en Rekening Online lezen
Vond dit al heel wat
Ik heb mijn voicemail nog niet eens durven activeren vanwege de problemen die ik in dit forum allemaal zag
Verwijderd
Ik krijg Voicemail niet eens aan.
Er wordt steeds om een code gevraagd die ik niet heb en niet krijg.
Volgens HD zijn de problemen met Voicemail bekend en zijn ze er mee bezig maar ze zijn er nog niet uit.
Hieruit blijkt dat de KPN maar wat schrijft en rond stuurt.. er zitten nu eenmaal mensen die hier voor aangenomen zijn en dan zullen ze het doen ook..
Bij KPN hoef je schijnbaar niet te denken.. (ach als het maar betaald wordt
)
Er wordt steeds om een code gevraagd die ik niet heb en niet krijg.
Volgens HD zijn de problemen met Voicemail bekend en zijn ze er mee bezig maar ze zijn er nog niet uit.
Hieruit blijkt dat de KPN maar wat schrijft en rond stuurt.. er zitten nu eenmaal mensen die hier voor aangenomen zijn en dan zullen ze het doen ook..
Bij KPN hoef je schijnbaar niet te denken.. (ach als het maar betaald wordt
Verwijderd
Je kan ook gewoon draadloze telefoons kopen die allen op hetzelfde nummer reageren, ik heb er hier drie die allen werken op hetzelfde nummer en ook alle nummerherkenning binnen krijgen (alleen af en toe de 0 nietVerwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:09:
[...]
Gr Mark

Verwijderd
@ Jan-E
Ik ga dr maar een centrale bijkopen. Mijn knal oranje t65 telefoons (druktoetsen) moeten allemaal rinkelen
@miniad
Ja, aansluitfactor geeft de maximale belasting aan voor het correct werken van de bellen van de telefoons.
Rinkelen ze alle vier bij jou, op 1 Tel aansluiting?
Wat zijn het voor toestellen?
@DaNik
Ik neem er ook nog een draadloze telefoon bij. Bij kijkshop hadden ze een leuke Philips voor 50 euro.
Ik ga dr maar een centrale bijkopen. Mijn knal oranje t65 telefoons (druktoetsen) moeten allemaal rinkelen
@miniad
Ja, aansluitfactor geeft de maximale belasting aan voor het correct werken van de bellen van de telefoons.
Wat zijn het voor toestellen?
@DaNik
Ik neem er ook nog een draadloze telefoon bij. Bij kijkshop hadden ze een leuke Philips voor 50 euro.
Verwijderd
1 ... Bordeax van KPN. (druktoetsen vaste lijn aansluitfactor 1)Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:50:
@ Jan-E
Ik ga dr maar een centrale bijkopen. Mijn knal oranje t65 telefoons (druktoetsen) moeten allemaal rinkelen![]()
@miniad
Wat zijn het voor toestel.
2 ... KIRk NOVA (druktoetsen vaste lijn aansluitfactor 2)
3 ... Simens S150 system (draadloos)
4 ... Gigaset 1 (draadloos)
Van het draadloossysteem weet ik geen aansluitfactor maar er kunnen geloof ik 6 stuks worden aangesloten.
De vaste lijnen gaan er uit daar ik deze had voor als 220volt uitvalt.
Dan doet het draadloossysteem het niet meer.
Nu blijkt achteraf dat de expirabox op 220 volt gaat en als de spanning wegvalt kan ik dus ook niet meer bellen en zijn de vaste lijnen dus overbodig.
Daar mijn lijn ook een sos lijn is, en dus 24 uur per dag bereikbaar heeft te zijn, is er dus een groot probleem. Mobiel is in mijn dorp zeer slecht te bereiken en zeker binnens huis, dus onbetrouwbaar. Mobiel is KPN maar dat schijnt hier nog het allerbeste te zijn.
Verwijderd
Ik had nog een APC UPS staan van mijn vorige computer, deze heb ik op de Experia Box aangesloten.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 17:18:
[...]
1 ... Bordeax van KPN. (druktoetsen vaste lijn aansluitfactor 1)
2 ... KIRk NOVA (druktoetsen vaste lijn aansluitfactor 2)
3 ... Simens S150 system (draadloos)
4 ... Gigaset 1 (draadloos)
Van het draadloossysteem weet ik geen aansluitfactor maar er kunnen geloof ik 6 stuks worden aangesloten.
De vaste lijnen gaan er uit daar ik deze had voor als 220volt uitvalt.
Dan doet het draadloossysteem het niet meer.
Nu blijkt achteraf dat de expirabox op 220 volt gaat en als de spanning wegvalt kan ik dus ook niet meer bellen en zijn de vaste lijnen dus overbodig.
Daar mijn lijn ook een sos lijn is, en dus 24 uur per dag bereikbaar heeft te zijn, is er dus een groot probleem. Mobiel is in mijn dorp zeer slecht te bereiken en zeker binnens huis, dus onbetrouwbaar. Mobiel is KPN maar dat schijnt hier nog het allerbeste te zijn.
Ik werk nu toch met een laptop, dus de UPS is niet nodig
Mocht de spanning dan uitvallen, dan zorgt de UPS voor noodstroom.
UPS= Uninteruptable Power Supply
Groetjes Mark
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 17:36 ]
Verwijderd
Wat zullen we nu weer beleven. Het hele menu internetplusbellen weg (via mijn kpn) en zie wat ik als tekst krijg. Nou??? Moet niet gekker worden.
U heeft nu toegang tot Mijn KPN. U kunt nog geen gebruik maken van Mijn KPN diensten. Hiervoor meldt u zich eenmalig aan. Dit is nodig om de veiligheid van uw persoonlijke gegevens te waarborgen. Eenmaal aangemeld heeft u direct toegang met uw gebruikersnaam en wachtwoord van Mijn KPN.
U heeft nu toegang tot Mijn KPN. U kunt nog geen gebruik maken van Mijn KPN diensten. Hiervoor meldt u zich eenmalig aan. Dit is nodig om de veiligheid van uw persoonlijke gegevens te waarborgen. Eenmaal aangemeld heeft u direct toegang met uw gebruikersnaam en wachtwoord van Mijn KPN.
Verwijderd
Hallo,
Nog een vraag,
Ik wil graag een nieuwe "Mijn KPN" gebruikers naam hebben.
De huidige loopt niet echt lekker en geeft vaak errors en is erg traag.
Ook de IPB onderdelen zijn erg traag
Hoe kan ik deze nieuwe gebruikers naam koppelen aan mijn InternetPlusBellen Account?
Kan dat door de oude account te laten verwijderen en met mijn huidige activatiecode een nieuwe een nieuwe account aan te maken?
Gr Mark
Nog een vraag,
Hoe kan ik deze nieuwe gebruikers naam koppelen aan mijn InternetPlusBellen Account?
Kan dat door de oude account te laten verwijderen en met mijn huidige activatiecode een nieuwe een nieuwe account aan te maken?
Gr Mark
Verwijderd
??? Je naam heeft niets met de snelheid te maken hoor.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:46:
Gr Mark
Verwijderd
Het probleem zit um denk ik in het feit dat ik mij 2x heb aangemeld voor mijn kpn omdat na enige uren nog steeds geen internetplusbellen in Mijn KPN stond.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:54:
0800-0429 bellen afmelden voor online diensten en weer opnieuw aanmaken
Na de 2e keer aanmelden stond deze er wel. Deze twee account zijn met dezelfde activatie code aangemaakt.
Als ik mij af en dan weer aanmeld, moet ik dan mijn huidige activatie code gebruiken??
Ik neem aandat deze gebruikt is om IPB te koppelen aan mijn kpn.
Groetjes Mark
Verwijderd
Klopt het dat je, als je bij planet je email hebt, dezelfde naam
(dus het gedeelte voor @planet.nl) niet kunt gebruiken bij IPB, @kpnplanet.nl?
Collega lukt het namelijk niet, pas toen hij het email adres bij planet verwijderd had
kon hij dezelfde naam bij kpn gebruiken/aanvragen. Tot twee keer toe het zelfde probleem,
en tot twee keer toe dezelfde oplossing. Geen toevaltreffer dus.
Lijkt er dus op dat ook zeg maar de database van mail adressen bij planet is
ondergebracht. Dus als je nu het mail adres hebt ditwilikhouden@planet.nl
dan kun je niet bij IPB ditwilikhouden@kpnplanet.nl aanvragen, teminste niet eerder
dan dat je je mail adres bij planet hebt verwijderd.
Is dit al meer opgevallen?
Collega lukt het namelijk niet, pas toen hij het email adres bij planet verwijderd had
kon hij dezelfde naam bij kpn gebruiken/aanvragen. Tot twee keer toe het zelfde probleem,
dan kun je niet bij IPB ditwilikhouden@kpnplanet.nl aanvragen, teminste niet eerder
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 22:19 ]
Verwijderd
Melde de monteur dat er nieuwe software op stapel stond?Edmund schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:49:
[...]
Zo de monteur is net weer langs geweest en heeft de nieuwe box geinstalleerd.
Hebben al meer mensen dit te horen gekregen, bv jij Jan-E?
Hoop echt dat die software de voor ons op dit moment belangrijkste ergenis oplost, ECHO!
Verwijderd
Ja is mij opgevallen... en gemeld aan HDVerwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:18:
Klopt het dat je, als je bij planet je email hebt, dezelfde naam
Ik wilde ook mijn Planet E-mail adressen gebruiken maar hier wordt gekeken vóór het apestaartje dit in tegendeel van het internetprotocol.
Volgens HD is het ook vreemd dus ik heb goede hoop..
Verwijderd
Inloggen op MijnKPN is nu helemaal niet meer mogelijk.
Mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord wordt niet meer herkend.
Als KPN een vrouw was zou ik haar een zoen geven
Het is toch geweldig hoe dit gaat... formidable !!
Het is n.m.l. net zo moeilijk om iets goed te doen als iets fout te doen..
4 weken bezig en dit als resultaat.. Knap hoor!
Als ik KPN was zou ik morgen direct de wereld vertellen wat goed IPB is met alle service daaromheen.
En natuurlijk de potentiele klanten informeren over dit super geweldig product.
Hopenlijk lezen deze mensen dit forum niet en trappen ze in het mooie verhaal van KPN.
De werkelijkheid is totaal anders..
KPN doe je werk en breng je gebruikers op de hoogte !
Hoef niet per minuut maar 10 minuten moet toch mogelijk zijn.
Als er problemen zijn , meldt het dan aan uw gebruikers en laat die facturen even voor wat het is.
KPN een gevoel van vertrouwen..... houdt dit vast want het komt nooit meer terug.
Gezien het bovenstaande lijkt het misschien dat ik boos ben of sarcastisch maar nee hoor ik ben gewoon een KPN klant dat gebruikt wordt als een Test-Kees zonder vooraf dat mede te delen. Wij noemen dat misbruik!
Het mag duidelijk zijn dat hier de grens aardig Bereikt is.
Op alle E-mails naar InternetPlusBellen is geantwoordt met u wordt terug gebeld..
Hieruit mag blijken dat het Bellen niet goed of helemaal niet werkt want ik zit nu (na weken) nog steeds naast de telefoon en wacht op die beloofde telefoontjes.
Ik ben als oude vertrouwde klant zeer teleurgesteld in KPN en weet inmiddels dat die oude vertrouwde KPN niet meer is wat het was. (zou het nu voorbij zijn?)
Mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord wordt niet meer herkend.
Als KPN een vrouw was zou ik haar een zoen geven
Het is toch geweldig hoe dit gaat... formidable !!
Het is n.m.l. net zo moeilijk om iets goed te doen als iets fout te doen..
4 weken bezig en dit als resultaat.. Knap hoor!
Als ik KPN was zou ik morgen direct de wereld vertellen wat goed IPB is met alle service daaromheen.
En natuurlijk de potentiele klanten informeren over dit super geweldig product.
Hopenlijk lezen deze mensen dit forum niet en trappen ze in het mooie verhaal van KPN.
De werkelijkheid is totaal anders..
KPN doe je werk en breng je gebruikers op de hoogte !
Hoef niet per minuut maar 10 minuten moet toch mogelijk zijn.
Als er problemen zijn , meldt het dan aan uw gebruikers en laat die facturen even voor wat het is.
KPN een gevoel van vertrouwen..... houdt dit vast want het komt nooit meer terug.
Gezien het bovenstaande lijkt het misschien dat ik boos ben of sarcastisch maar nee hoor ik ben gewoon een KPN klant dat gebruikt wordt als een Test-Kees zonder vooraf dat mede te delen. Wij noemen dat misbruik!
Het mag duidelijk zijn dat hier de grens aardig Bereikt is.
Op alle E-mails naar InternetPlusBellen is geantwoordt met u wordt terug gebeld..
Hieruit mag blijken dat het Bellen niet goed of helemaal niet werkt want ik zit nu (na weken) nog steeds naast de telefoon en wacht op die beloofde telefoontjes.
Ik ben als oude vertrouwde klant zeer teleurgesteld in KPN en weet inmiddels dat die oude vertrouwde KPN niet meer is wat het was. (zou het nu voorbij zijn?)
Er staat bijna continu nieuwe software op stapel. Die storing bij mij van iets meer dan een week terug met die reboots was achteraf gezien gewoon een firmware update. Zal wel versie 1.39.2 of zo iets onzinnigs geweest zijn. Die heeft de UDP-problemen wat klainer gemaakt, maar zeker niet opgelost.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:23:
Meldde de monteur dat er nieuwe software op stapel stond?
Hebben al meer mensen dit te horen gekregen, bv jij Jan-E?
Verwijderd
Wie kan mij helpen?
wat betekent deze foutmelding tijdens de opvraag van de instellingen op mijn kpn? (Beheer KPN Experia Box)
Invalid CPE / Subscriber association error (TSM-5005)
Ik kan op dit moment alles online, behalve aanpassingen doen op mijn Experia box m.b.t. firewall en WiFi.
wat betekent deze foutmelding tijdens de opvraag van de instellingen op mijn kpn? (Beheer KPN Experia Box)
Ik kan op dit moment alles online, behalve aanpassingen doen op mijn Experia box m.b.t. firewall en WiFi.
Verwijderd
Ik vraag me eigenlijk af of je met een toekomstige KPN WiFi telefoon samen met de KPN Experia box en IPB nu wel of niet een persoonlijk nummer nodig hebt?
Het lijkt mij onzin, zo'n persoonlijk nummer. Extra geldklopperij met extra af te sluiten voordeel opties. Ik heb gewoon een vast nummer en that's it. Kan daarmee dan ook draadloos met een WiFi telefoon (gaan) bellen?
Het lijkt mij onzin, zo'n persoonlijk nummer. Extra geldklopperij met extra af te sluiten voordeel opties. Ik heb gewoon een vast nummer en that's it. Kan daarmee dan ook draadloos met een WiFi telefoon (gaan) bellen?
Verwijderd
Ik heb net contact gehad met de KPN die mij vertelde dat dit pas na 8 dagen mogelijk is?Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:43:
Wie kan mij helpen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Raar verhaal.
Dit heb je nodig (is door de OPTA aan KPN opgedragen) omdat je met een WiFi-telefoon overal kan telefoneren waar je de beschikking hebt tot een WiFi-internetverbinding en het telefoonnummer niet meer locatiegebonden is. Vandaar dat je verplicht een (persoonlijk) nomadisch nummer nodig hebt voor een WiFi-telefoon.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:15:
Ik vraag me eigenlijk af of je met een toekomstige KPN WiFi telefoon samen met de KPN Experia box en IPB nu wel of niet een persoonlijk nummer nodig hebt?
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Verwijderd
Aha.. Op zich jammer (en dat zal KPN dan ook wel vinden) omdat niet iedereen met zijn WiFi telefoon zal gaan "roamen". Voor de thuisblijvers is dus een WiFi telefoon eigenlijk niet zo heel interessant (gewoon draadloos of DECT wel)B_O_S_S schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:49:
[...]
Dit heb je nodig (is door de OPTA aan KPN opgedragen) omdat je met een WiFi-telefoon overal kan telefoneren waar je de beschikking hebt tot een WiFi-internetverbinding en het telefoonnummer niet meer locatiegebonden is.
Verwijderd
Daar ik veel SPAM krijg ben ik maar eens gaan kijken bij Webmail en vind daar niets over een Spam-map. Dus zal de Spamfilter volgens mij niet werken en /of aan staan.
Is er misschien iemand die dit wel werkend heeft?
Is er misschien iemand die dit wel werkend heeft?
Verwijderd
Vanmiddag een mail de deur uit met een termijn van 1 week erin voor KPN om te komen met een normaal product als ik daar ook normaal voor moet betalen. Ok 1 week is kort, maar ze zitten al 3 maanden te kloten. Vanmiddag weer een dikke echo op de lijn, en een gesprek dat volledig overging in ruis en niet meer terugkwam. Geen HD meer gebeld, heb er nu schoon genoeg van. Ik heb ze in die mail in gebreke gesteld en aangegeven dat als ze volgende week niet met een adequaate oplossing komen ik IPB opzeg en weer in de oude situatie wil worden hersteld.
Verwijderd
Zelf maar is even gaan bellen en meteen doorgezet naar het 2 de noc, blijkt dat dit een probleempje was van het verkeerde mac adres wat bij kpn in het systeem stond.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:43:
[...]
Ik heb net contact gehad met de KPN die mij vertelde dat dit pas na 8 dagen mogelijk is?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Raar verhaal.
Leuk om even te weten is dat er eind december via mijn kpn alle deuren m.b.t inrichten van de router open zullen gaan. Dit zal dan allen aan de data kant zijn de voice houden ze volledig dicht. De firewall zal dan op elke wijze ingericht en aangepast kunnen worden. Incl UPNP
Verwijderd
Vanmiddag gebeld door de klantenservice IPB in Amsterdam n.a.v. mijn opzegging. Of ik toch wel echt wilde opzeggen of dat ik het misschien nog een maandje wilde aankijken als ik mijn abo-kosten terug zou krijgen.
Aangegeven dat ik sinds juli al elke maand heb gehoord dat het nu toch echt binnenkort foutloos zou werken, maar dat het nog steeds ver onder de maat is.
Vanwege de berg storingen en problemen was men toch wel bereid mijn jaarcontract tussentijds kostenloos te beeindigen.
Binnenkort wordt er weer contact opgenomen over de datum waarop de monteur mijn analoge lijn komt herstellen. Ook wordt de overgang naar Direct-ADSL in gang gezet.
Jammer dat een aantrekkelijk lijkend en voordelig product op deze wijze de afgrond in gaat, althans voor mij.
Ik hou jullie op de hoogte over de procedure van de teruggang naar analoog+ADSL want ik vrees dat er meer mensen deze stap zullen gaan maken.
Aangegeven dat ik sinds juli al elke maand heb gehoord dat het nu toch echt binnenkort foutloos zou werken, maar dat het nog steeds ver onder de maat is.
Vanwege de berg storingen en problemen was men toch wel bereid mijn jaarcontract tussentijds kostenloos te beeindigen.
Binnenkort wordt er weer contact opgenomen over de datum waarop de monteur mijn analoge lijn komt herstellen. Ook wordt de overgang naar Direct-ADSL in gang gezet.
Jammer dat een aantrekkelijk lijkend en voordelig product op deze wijze de afgrond in gaat, althans voor mij.
Ik hou jullie op de hoogte over de procedure van de teruggang naar analoog+ADSL want ik vrees dat er meer mensen deze stap zullen gaan maken.
Verwijderd
Zijn wij nu ook ten prooi gevallen aan de chaos bij KPN,
Overzicht aansluitgegevens Interplusbellen (brief)
Abonnementsgegevens
InternetPlusbellen Go abonnement € 34,95
Voordeelopties: ****** (telefoonnr) : BelOnbeperkt Altijd € 10,00
Totaal € 44,95
Sinds 16 november gebruikmakende van IPB.
Onder "Mijn KPN" InternetPlusBellen / Administratie / Uw abonnement / Voordeelopties ***** (telefoonnr): Altijd.
Onder InternetPlusbellen / Rekening Online : Huidige factuur: Geen gesprekskosten.
So far, so good,
Vandaag: Factuurmelding, per email ontvangen voor InternetPlusbellen, 42,32. Geen specificaties vermeld.
Even bellen a €10 eurocent per minuut met 0900 KLANTENSERVICE
Uitleg:
Factuur 6/11 t/m 3/12.
Deel 1 is abbonnement kosten + gesprekskosten van oude Belbasis abonnement. (Logisch)
Deel 2 is abbonnement kosten InternetPlusBellen a € 34,95 + plus een klein bedrag voor gesprekskosten ( Laatste kan kloppen. Heel kort een gsm nummer gebeld.)
Vraag aan de dame van KPN: Wij hebben toch een abbonnement voor 44,95 per maand. Gratis bellen 7/24 vaste net. (Volgens onze gegevens online, plus brief)
Ja, vreemd meneer, (ze wist het niet zeker) maar er staat mij iets bij dat, uw voordeelopties pas in Januari in werking treden. Dus u betaalt nu gesprekskosten. De klanten zouden hierover een mailtje hebben ontvangen.
Mevrouw, wij weten niets af van een mailtje. En zoja , dan gaan wij daar niet mee accoord, onze overeenkomst is anders aangegaan.
Ze ging het even na vragen, bij de afdeling InternetPlusbellen, wacht u even.... ja natuurlijk mevrouw....a € 10 euro cent per minuut.
Helaas meneer, de afdeling heeft het zeer druk, kunnen zij u een maandag even terug bellen. Tussen 11.00 en 13.00 uur.
Laten wij dat maar doen mevrouw. Totale gepreksduur 18 minuten a € 10 euro.
Voordat wij dit gesprek voerde, eerst op advies van 0800 - 0407, de experia gereset met de knop. Telefonie werkte, alleen geen internet/mail. No host.
De Experia box is zeker niet de enigste bij KPN die de weg kwijt is.
Wordt vervolgd.
Overzicht aansluitgegevens Interplusbellen (brief)
Abonnementsgegevens
InternetPlusbellen Go abonnement € 34,95
Voordeelopties: ****** (telefoonnr) : BelOnbeperkt Altijd € 10,00
Totaal € 44,95
Sinds 16 november gebruikmakende van IPB.
Onder "Mijn KPN" InternetPlusBellen / Administratie / Uw abonnement / Voordeelopties ***** (telefoonnr): Altijd.
Onder InternetPlusbellen / Rekening Online : Huidige factuur: Geen gesprekskosten.
So far, so good,
Vandaag: Factuurmelding, per email ontvangen voor InternetPlusbellen, 42,32. Geen specificaties vermeld.
Even bellen a €10 eurocent per minuut met 0900 KLANTENSERVICE
Uitleg:
Factuur 6/11 t/m 3/12.
Deel 1 is abbonnement kosten + gesprekskosten van oude Belbasis abonnement. (Logisch)
Deel 2 is abbonnement kosten InternetPlusBellen a € 34,95 + plus een klein bedrag voor gesprekskosten ( Laatste kan kloppen. Heel kort een gsm nummer gebeld.)
Vraag aan de dame van KPN: Wij hebben toch een abbonnement voor 44,95 per maand. Gratis bellen 7/24 vaste net. (Volgens onze gegevens online, plus brief)
Ja, vreemd meneer, (ze wist het niet zeker) maar er staat mij iets bij dat, uw voordeelopties pas in Januari in werking treden. Dus u betaalt nu gesprekskosten. De klanten zouden hierover een mailtje hebben ontvangen.
Mevrouw, wij weten niets af van een mailtje. En zoja , dan gaan wij daar niet mee accoord, onze overeenkomst is anders aangegaan.
Ze ging het even na vragen, bij de afdeling InternetPlusbellen, wacht u even.... ja natuurlijk mevrouw....a € 10 euro cent per minuut.

Helaas meneer, de afdeling heeft het zeer druk, kunnen zij u een maandag even terug bellen. Tussen 11.00 en 13.00 uur.
Laten wij dat maar doen mevrouw. Totale gepreksduur 18 minuten a € 10 euro.

Voordat wij dit gesprek voerde, eerst op advies van 0800 - 0407, de experia gereset met de knop. Telefonie werkte, alleen geen internet/mail. No host.
De Experia box is zeker niet de enigste bij KPN die de weg kwijt is.
Wordt vervolgd.
Verwijderd
Voor de grap ook eens die online rekening bekeken, althans dat was de bedoeling, werkt dus niet.
Verwijderd
Ik heb tot twee keer aan toe een E-mail gekregen met o.a. de volgende vermelding.
Integendeel... alle instellingen zijn actief die ik bij bestelling en installatie van InternetPlusBellen heeft opgegeven. Ik had ook BelOnbeperkt Altijd opgegeven!
Dan nog een mail..
Ook niets over de enzijdige afspraak over BelOnbeperkt Altijd dat opeens later ingaat.
Ik ben het er ook niet mee eens als ze dat doen en zal na al dat gepruts er ook een streep onder zetten.. en dan kunnen ze mijn analogelijn weer werkbaar maken.
Uiteraard heb ik op deze nonsens gereageerd maar weer blijkt Lijn2 het hier ook niet mee eens te zijn. Daar kreeg ik te horen dat er een afspraak intern is dat deze extrakosten juist niet betaald hoeft te worden en verbaasde zich dat ik daarover juist nog geen mail had ontvangen. Dat was n.m.l. wel de bedoeling. (niet alleen voor mij maar voor allemaal!)
Wie is dat toch die daar zonder medeweten van de mensen die het wel (horen te) weten zomaar emails gaat sturen. (vrijetijdsbesteding
)
Met de juiste mensen op de juiste plaats kan het volgens mij goed lukken.
Het probleem zit hem in Juiste Mensen en de Juiste plaats.
Dat dit niet klopt is inmiddels duidelijk want problemen zat maar hier staat niets over een uitzondering op BelOnbeperkt Altijd !23 November
Vanaf vandaag zijn alle instellingen actief, die u bij bestelling en installatie van InternetPlusBellen heeft opgegeven. Uw persoonlijke instellingen voor het gebruik van uw telefoon, zoals Nummerblokkeringen en Doorschakelen, kunt u eenvoudig aanpassen via Mijn KPN op www.kpn.com. Om uw VoiceMail in te stellen belt u 0842-333.
Integendeel... alle instellingen zijn actief die ik bij bestelling en installatie van InternetPlusBellen heeft opgegeven. Ik had ook BelOnbeperkt Altijd opgegeven!
Dan nog een mail..
Deze lijkt erg veel op de andere email maar twee keer met daartussen 9 dagen.14 November
Vanaf vandaag zijn alle instellingen actief, die u bij bestelling en installatie van InternetPlusBellen heeft opgegeven. Uw persoonlijke instellingen voor het gebruik van uw telefoon, zoals Nummerblokkeringen en Doorschakelen, kunt u eenvoudig aanpassen via Mijn KPN op www.kpn.com <http://www.kpn.com/> . Om uw VoiceMail in te stellen belt u 0842-333. Heeft u nog vragen? Op www.kpn.com <http://www.kpn.com/> vindt u altijd de meest actuele informatie over InternetPlusBellen van KPN. Ook kunt u dagelijks van 08.00 tot 22.00 uur terecht bij de KlantenService van KPN via telefoonnummer 0900-0244 (? 0,10 per minuut).
Ook niets over de enzijdige afspraak over BelOnbeperkt Altijd dat opeens later ingaat.
Ik ben het er ook niet mee eens als ze dat doen en zal na al dat gepruts er ook een streep onder zetten.. en dan kunnen ze mijn analogelijn weer werkbaar maken.
Uiteraard heb ik op deze nonsens gereageerd maar weer blijkt Lijn2 het hier ook niet mee eens te zijn. Daar kreeg ik te horen dat er een afspraak intern is dat deze extrakosten juist niet betaald hoeft te worden en verbaasde zich dat ik daarover juist nog geen mail had ontvangen. Dat was n.m.l. wel de bedoeling. (niet alleen voor mij maar voor allemaal!)
Wie is dat toch die daar zonder medeweten van de mensen die het wel (horen te) weten zomaar emails gaat sturen. (vrijetijdsbesteding
Met de juiste mensen op de juiste plaats kan het volgens mij goed lukken.
Het probleem zit hem in Juiste Mensen en de Juiste plaats.
Mark, alles op en om mijn KPN is Traag. In ieder geval bij vlagen. En ik zit niet eens op IPB! Sterkte.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:46:
[...]
Ik wil graag een nieuwe "Mijn KPN" gebruikers naam hebben. De huidige loopt niet echt lekker en geeft vaak errors en is erg traag. Ook de IPB onderdelen zijn erg traag
Verwijderd
Ik ben zomaar (na een paar keer proberen) op MijnKPN bij Rekening Online gekomen.
Daar blijkt de telefoonnummers naar vaste nummers in Nederland, wel zijn genoteerd maar (nog) niet berekend.
BelOnbeperkt onderling is ook (nog) niet berekend en daarvan zijn 6 gesprekken genoteerd op overdag.
Dit is dus in tegenstelling wat de z.g.n. mail te melden had.. n.m.l. dat voordeelopties pas in januari begint.. (of geldt dat niet voor iedereen?)
Bij servicenummers hebben ze wél de telefoonnummers 9000244 berekend.
En dat zijn nou net die telefoonnummers die ze uit service overwegingen juist niet moeten berekenen. Tenslotte bellen we voor/om/door de problemen van de KPN !

edit: Ik had geluk want IPB op MijnKPN is weer niet te bereiken
Daar blijkt de telefoonnummers naar vaste nummers in Nederland, wel zijn genoteerd maar (nog) niet berekend.
BelOnbeperkt onderling is ook (nog) niet berekend en daarvan zijn 6 gesprekken genoteerd op overdag.
Dit is dus in tegenstelling wat de z.g.n. mail te melden had.. n.m.l. dat voordeelopties pas in januari begint.. (of geldt dat niet voor iedereen?)
Bij servicenummers hebben ze wél de telefoonnummers 9000244 berekend.
En dat zijn nou net die telefoonnummers die ze uit service overwegingen juist niet moeten berekenen. Tenslotte bellen we voor/om/door de problemen van de KPN !

edit: Ik had geluk want IPB op MijnKPN is weer niet te bereiken
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 00:13 ]
Volgens een mailtje dat sommigen wel en anderen niet gehad hebben is het anders: de voordeelopties worden pas per 1-1 in rekening gebracht, maar ze zijn al wel actief. Tot 1-1 bel je dus echt 'gratis' naar het vaste net.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:11:
Lees dat mailtje nu nog eens rustig door voordat je weer gal gaat spuwen over KPN: daar staat dat de voordeelopties pas vanaf 1-1 in rekening gebracht worden. Er staat dus niet dat ze pas vanaf 1-1 in werking treden. Je hebt dus gratis voordeelopties tot 1 januari.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:58:
Verwijderd
Nadat ik een maand geleden 'n mailtje ontvangen had dat ik als een van de eersten IPB "mocht" bestellen en ik hierop nog niet op gereageerd had kreeg ik gisteren opnieuw een mailtje:
QUOTE ON>>>>>>> Geachte heer/mevrouw,
U ontvangt deze e-mail om u te informeren dat u InternetPlusBellen kunt bestellen. U heeft hierover al eerder een e-mailbericht ontvangen naar aanleiding van uw getoonde interesse.
U kunt nog steeds als één van de eersten profiteren van de voordelen van InternetPlusBellen.
etc etc etc........
<<<<<<<<QUOTE OFF
Zitten ze nu krap in de proefkonijnen???
Gr.
Paul.
QUOTE ON>>>>>>> Geachte heer/mevrouw,
U ontvangt deze e-mail om u te informeren dat u InternetPlusBellen kunt bestellen. U heeft hierover al eerder een e-mailbericht ontvangen naar aanleiding van uw getoonde interesse.
U kunt nog steeds als één van de eersten profiteren van de voordelen van InternetPlusBellen.
etc etc etc........
<<<<<<<<QUOTE OFF
Zitten ze nu krap in de proefkonijnen???
Gr.
Paul.
Verwijderd
Die link met het Mailtje kan ik niet goed volgen.Jan-E schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 02:23:
[...]
Lees dat mailtje nu nog eens rustig door voordat je weer gal gaat spuwen over KPN: daar staat dat de voordeelopties pas vanaf 1-1 in rekening gebracht worden. Er staat dus niet dat ze pas vanaf 1-1 in werking treden. Je hebt dus gratis voordeelopties tot 1 januari.
offtopic:
Jan-E als jij je door mij geprikkeld voelt is dat uiteraard iets van jou maar dit is niet wat ik tracht te doen .. dus... sorry dat ik helaas dan de aanleiding ben. Er is nu eenmaal iets wat jou irriteerd aan mij en misschien is het beter om dat te melden. Dan kan ik kijken hoe ik het voor jou prettigger kan maken.. Van mijn kant is er geen enkel irritatie naar jou en volg jouw artikelen (ook op andere sites) met veel aandacht en plezier.
ontopic:
.
Zoals ik al eerder meldde heb ik de door jou bedoelde mail niet gehad en ik reageerde op KAPITEIN (sorry Jan-E maar dit hoort in hoofdletters en ben niet aan het schreeuwen
De door mij opgevoerd gal (zoals jij het noemt) is wat er aan de hand is... voor mij dus geen gal maar tracht duidelijkheid te scheppen. Ik heb een hele waslijst aan onduidelijkheden en niet goed werkende hard/software/communicatie. Tevens is het reultaat anders dan vooraf was voorgesteld. Zoals je op dit forum kunt lezen ben ik niet de enige en dat wordt gelukkig in alle toonaarden en vrijheid geschreven.(KAPITEIN)
vr. groet
AD
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 10:11 ]
Verwijderd
Zoals jullie weten ben ik de afgelopen weken druk doende bezig geweest om de externe harddisk (via usb aan de experiabox) met een fatsoenlijke snelheid werkende te krijgen. Tot op heden alleen maar warrige antwoorden van KPN waar ik niets aan heb. Als voorbeeld zie je hier antwoorden van verschillende KPN medewerkers. Allemaal even vriendelijk aan de telefoon, echter inhoudelijk geen relevante waarde:
- "De experiabox kan maximaal 10Mbps halen. Dit komt door de processor in de experiabox, anders wordt deze te warm"
- "Binnen 3 weken zal er een nieuwe firmware update zijn. Als het dan niet werkt moet u maar weer bellen"" (Is volgens mij een standaard antwoord)
- "De experiabox herkent een aantal externe harddisks niet, vandaar dat het zo traag werkt"
- "Pas de firewall instelling aan: van standaard naar Server, dan zou het sneller kunnen werken" -> NB werkt niet
- "Reset de experiabox (knop achter de box), dan zou het kunnen werken.
Mijn gevoel zegt dat ze zelf ook nog zoekende zijn. Mijns inziens zou de snelheid beduidend hoger dan 10 Mbps (Mega bit, geen byte) moeten zijn.
- "De experiabox kan maximaal 10Mbps halen. Dit komt door de processor in de experiabox, anders wordt deze te warm"
- "Binnen 3 weken zal er een nieuwe firmware update zijn. Als het dan niet werkt moet u maar weer bellen"" (Is volgens mij een standaard antwoord)
- "De experiabox herkent een aantal externe harddisks niet, vandaar dat het zo traag werkt"
- "Pas de firewall instelling aan: van standaard naar Server, dan zou het sneller kunnen werken" -> NB werkt niet
Mijn gevoel zegt dat ze zelf ook nog zoekende zijn. Mijns inziens zou de snelheid beduidend hoger dan 10 Mbps (Mega bit, geen byte) moeten zijn.
Verwijderd
Hallo,Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 10:37:
Zoals jullie weten ben ik de afgelopen weken druk doende bezig geweest om de externe harddisk (via usb aan de experiabox) met een fatsoenlijke snelheid werkende te krijgen. Tot op heden alleen maar warrige antwoorden van KPN waar ik niets aan heb. Als voorbeeld zie je hier antwoorden van verschillende KPN medewerkers. Allemaal even vriendelijk aan de telefoon, echter inhoudelijk geen relevante waarde:
Ik vrees dat de 10 Mbps klopt.
Qua harddisk is dit idd laag maar voor een printertje werkt het perfect.
Als je de volledige snelheid wil zou ik hem direct op de usb 2.0 poort aansluiten.
Lees dit maar eens:
http://www.kpnadsl.nl/support/technischevragen-experia.html#4
Mark
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 10:53:
[...]
Hallo,
Als je de volledige snelheid wil zou ik hem direct op de usb 2.0 poort aansluiten.
Lees dit maar eens:
vraag 1.3
Mark
Verwijderd
Vandaag is de eerste factuur (sinds half augustus) opgemaakt.(zichtbaar via breedbandportal)
- Light Abo abo in rekening gebracht.
- Korting op light Abo (- € 3,00)
- Geen optiekosten voor vrij bellen avond/weekend.
- Geen gesprekken in rekening gebracht vallend binnen die optie.
- Geen, in november gepleegde, gesprekken naar HD in rekening gebracht.
- De functionaliteit van "Mijn KPN" (Voicemail in Email en Rekening Online)
- Geen eensgezindheid binnen de HD organistatie vwb communicatie naar klachtindieners (alhoewel dat wel verbeterd is sinds de beginfase).
Verwijderd
Dat heb je gelijk in en klopt helemaal. Daar ben ik dus nu net achter gekomen.Jan-E schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 02:15:
[...]
Volgens een mailtje dat sommigen wel en anderen niet gehad hebben is het anders: de voordeelopties worden pas per 1-1 in rekening gebracht, maar ze zijn al wel actief. Tot 1-1 bel je dus echt 'gratis' naar het vaste net.
Weer een poging gewaagd, en contact gehad met een dame van klantenservice.
Weer de rekening door genomen met haar, wat blijkt:
Het totaal bedrag klopt. Er wordt inderdaad maar 34,95 afgeschreven, en tot januari geen 10 euro kosten. Het vreemde bedrag is te verklaren, 1 deel is abbo IPB van vorige maand, andere deel is van nieuwe maand plus gesprekskosten, die niet onder de voorwaarden vallen.
Dus geen chaos voor ons, en ik zal dit ook vermelden als wij maandag nog gebeld worden. Dit verzoek om gebeld te worden kon zij helaas niet wijzigen /annuleren.
Ze gaf me het advies om via breedbandportal te kijken. Ik gaf aan dat wij geen wachtwoord hadden, ze gaf ons het juiste gebruikersnaam, waarna wij via een mailtje ons wachtwoord lieten toezenden.
Wat een verademing in vergelijking met "Mijn KPN", alles was te traceren incl de kosten van het 0900 bellen gisteravond. Mijn vertrouwen is weer hersteld. De site "Mijn KPN" laat ik voorlopig maar even voor wat het is.
N.b
Misschien was de dame van KPN gisteravond niet helemaal bekend in alles, het is en blijft mensenwerk. Ook ik maak fouten, of kan onduidelijk zijn....
Geen vervolg, gewoon The End.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 12:31 ]
Verwijderd
Ik volg dit forum al een tijdje omdat ik ook IPB heb aangevraagd (a.s. woensdag komt een monteur alles installeren). Ik ben dus zeer benieuwd hoe e.e.a. bij mij zal verlopen.....
De reden dat ik een bericht plaats is deze: ik kreeg vanmorgen warempel al een factuur van KPN betreffende "Internet breedband diensten van KPN" zie hieronder. Ik ben tot op heden alleen een vaste telefonie-klant van KPN (dus geen overstap van ander abbo van KPN of zo)
Hierbij ontvangt u de KPN Internet Factuur van de Internet breedband diensten van KPN.
Bedrag
Periodieke kosten
Maandtarief voor de periode van 26 november 2005 tot en met 25 december 2005
• Geen bedrag verschuldigd
Verbruikskosten
Voor de periode van 26 oktober 2005 tot en met 25 november 2005
BTW-berekening
BTW-tarief Over BTW-heffing
Totaal: € 0.00 € 0.00
Wilt u uw rekening online bekijken, kijk dan op de service pagina's.
Heeft u vragen over de KPN InternetBreedband factuur, bel dan met de KlantenService van KPN 0900-0244 (€ 0,10 per minuut)
Met vriendelijke groet,
Michiel Buitelaar
Dat is leuk, toch? Of zou er een vergissing in het spel zijn?
De reden dat ik een bericht plaats is deze: ik kreeg vanmorgen warempel al een factuur van KPN betreffende "Internet breedband diensten van KPN" zie hieronder. Ik ben tot op heden alleen een vaste telefonie-klant van KPN (dus geen overstap van ander abbo van KPN of zo)
Hierbij ontvangt u de KPN Internet Factuur van de Internet breedband diensten van KPN.
Bedrag
Periodieke kosten
Maandtarief voor de periode van 26 november 2005 tot en met 25 december 2005
Verbruikskosten
Voor de periode van 26 oktober 2005 tot en met 25 november 2005
BTW-berekening
BTW-tarief Over BTW-heffing
Totaal: € 0.00 € 0.00
Wilt u uw rekening online bekijken, kijk dan op de service pagina's.
Heeft u vragen over de KPN InternetBreedband factuur, bel dan met de KlantenService van KPN 0900-0244 (€ 0,10 per minuut)
Met vriendelijke groet,
Michiel Buitelaar
Verwijderd
Bedankt !(KAPITEIN)
Ze gaf me het advies om via breedbandportal te kijken. Ik gaf aan dat wij geen wachtwoord hadden, ze gaf ons het juiste gebruikersnaam, waarna wij via een mailtje ons wachtwoord lieten toezenden.
Wat een verademing in vergelijking met "Mijn KPN", alles was te traceren incl de kosten van het 0900 bellen gisteravond. Mijn vertrouwen is weer hersteld. De site "Mijn KPN" laat ik voorlopig maar even voor wat het is.
Ik ben ook maar eens gaan bellen en de zeer vriendelijke en behulpzame jongeman heeft mij geholpen aan een juiste naam voor breedbandportal. Hierdoor heb ik nu eindelijk het goede wachtwoordt via de juiste mail binnen gekregen.
Deze rekening is totaal anders dan op MijnKPN.
Het bellen naar 09000244 wordt echter bij mij wél berekent. (waarom bij de één wel en de ander niet?)
Hier is te zien dat er o.a. een bedrag is gecrediteerd om de extra kosten te compenseren.
Dus netjes geregeld.. het ligt dus (zoals ik eerder meldde) aan juiste communicatie.
De HD medewerker kende mij o.a. via dit forum en vondt ook dat alles wat fout kon gaan bij mij ook fout is gegaan. Mijn geval is gelukkig een hoge een uitzondering..
Er was veel begrip en daarvoor ook mijn dank aan HD via deze weg.
Er staan nog tickets open en daar wordt aangewerkt in lijn 2, 3 of hoger.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 13:26 ]
Eigenlijk durf ik hier mijn positieve berichten niet meer te vermelden want soms probeert men je af te schieten maar bij mij werkt wat voor mij moet werken bij IPB, uitstekend.
- Ik kan prima bellen en gebeld worden, zonder echo, ruis of andere storing
- Ik heb stabiel internet via ADSL
- Ik kan "Mijn KPN" bereiken mbt IPB en Mobiel
- Mijn vertraagde voicemail werkt, na 6 keer bellen, perfect (al vanaf het begin juli)
- Ik kan mijn factuur prima benaderen
- Mijn gesprekken worden online keurig vermeld
- Mijn voordeelopties worden correct gehanteerd
- Ik word juist gefactureerd
- Mijn emailaccounts en aliassen werken prima
- Mijn vragen via de mail aan de HD worden correct binnen 48 uur beantwoord
- Over mijn openstaande ticket mbt tot mijn mobiel word ik keurig over de vorderingen en de te verwachten acties hierop geïnformeerd.
Kortom, hier géén problemen. Maar ik ben dan ook een normale gebruiker!!!
En dit is dan ook gelijk het laatste bericht die EdjeK op deze topic post. Ik heb hier in deze negatieve omgeving niets meer te zoeken.
- Mijn vertraagde voicemail werkt, na 6 keer bellen, perfect (al vanaf het begin juli)
- Over mijn openstaande ticket mbt tot mijn mobiel word ik keurig over de vorderingen en de te verwachten acties hierop geïnformeerd.
En dit is dan ook gelijk het laatste bericht die EdjeK op deze topic post. Ik heb hier in deze negatieve omgeving niets meer te zoeken.
Verwijderd
Gefeliciteerd EdjeK
Misschien ben je één van de vele en zo hoort het ook.
Het is juist zeer goed jouw positieve ervaringen hier te lezen.
Al is het maar een steuntje in de rug voor de andere die onderweg zijn het net zo optimaal te krijgen als wat jij nu al bezit.
tnx
Misschien ben je één van de vele en zo hoort het ook.
Het is juist zeer goed jouw positieve ervaringen hier te lezen.
Al is het maar een steuntje in de rug voor de andere die onderweg zijn het net zo optimaal te krijgen als wat jij nu al bezit.
tnx
Bel dan gewoon naar 0800-0407....Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:24:
[...][knip]Het bellen naar 09000244 wordt echter bij mij wél berekent. [knip]
Doen ze echt niet moeilijk over, hier bel ik altijd naar.
Verwijderd
Ik heb het gelezen. 10 Mbps maximaal. Bij mij maximaal 5,5 Mbps (verschillende configraties getest), dus toch nog een te groot verschil.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 10:53:
[...]
Hallo,
Lees dit maar eens:
Mark
Stel nu dat ik er een USB->UTP adapter aanschaf en de extere harddisk via deze adapter aansluit,
zal dan denk je de max snelheid hoger liggen ?
Verwijderd
Is genoteerd.. tnxEdmund schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:51:
[...]
Bel dan gewoon naar 0800-0407....
Doen ze echt niet moeilijk over, hier bel ik altijd naar.
Verwijderd
Ik denk dat dat de rekening is van het breedband portaal waar KPN in het verleden ADSL mee heeft gepromoot: de video films die je online kon bekijken! Daar heb jij je vast voor aangemeld en daar krijg je nog de rekening van toegestuurd. Het is echter al een tijd uit de lucht en ik denkt me te herinneren dat dat in de toekomst door Planet verder zou worden ontwikkeld.. Nul rekeningen blijven ze sturen..Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 12:24:
Ik volg dit forum al een tijdje omdat ik ook IPB heb aangevraagd (a.s. woensdag komt een monteur alles installeren). Ik ben dus zeer benieuwd hoe e.e.a. bij mij zal verlopen.....
...
Verwijderd
Ben het er helemaal mee eens! (vanaf begin juli overigens!)EdjeK schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:30:
Eigenlijk durf ik hier mijn positieve berichten niet meer te vermelden want soms probeert men je af te schieten maar bij mij werkt wat voor mij moet werken bij IPB, uitstekend.
Verwijderd
Mijn dochter heeft zich inderdaad een paar weken geleden voor Moviestreams van Planet aangemeld maar nooit een film 'gekocht'. Dat is dan ook weer opgehelderd, bedankt.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:32:
[...]
Ik denk dat dat de rekening is van het breedband portaal waar KPN in het verleden ADSL mee heeft gepromoot: de video films die je online kon bekijken! Daar heb jij je vast voor aangemeld en daar krijg je nog de rekening van toegestuurd. Het is echter al een tijd uit de lucht en ik denkt me te herinneren dat dat in de toekomst door Planet verder zou worden ontwikkeld.. Nul rekeningen blijven ze sturen..
Verwijderd
Ah, ik wist niet dat dat al weer bestond. Wat dat betreft is http://www.rtl.nl/films/rtlvideo/home/ ook erg goed!Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:45:
[...]
Mijn dochter heeft zich inderdaad een paar weken geleden voor Moviestreams van Planet aangemeld ..
Verwijderd
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik zelf ipb heb besteld,
Vandaar mijn verhaal,
Drie weken geleden besteld en bestiging gehad, vandaag pakket in huis en alles aangesloten. Alles werkte gewoon in een keer. Behalve als ik in outlook probeer mijn mailbox in te stellen zegtie dat ik een of ander netwerk wachtwoord op moet geven om mail te ontvangen
, best wel raar want versturen gaat wel.. heeft iemand raad voor mij?
Groetjes
Martijn
Vandaar mijn verhaal,
Drie weken geleden besteld en bestiging gehad, vandaag pakket in huis en alles aangesloten. Alles werkte gewoon in een keer. Behalve als ik in outlook probeer mijn mailbox in te stellen zegtie dat ik een of ander netwerk wachtwoord op moet geven om mail te ontvangen
Groetjes
Martijn
Verwijderd
Heb je al op MIJN KPN-> Service en support->Veelgestelde vragen-> mail gekeken?Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:12:
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik zelf ipb heb besteld,
Vandaar mijn verhaal,
Drie weken geleden besteld en bestiging gehad, vandaag pakket in huis en alles aangesloten. Alles werkte gewoon in een keer. Behalve als ik in outlook probeer mijn mailbox in te stellen zegtie dat ik een of ander netwerk wachtwoord op moet geven om mail te ontvangen, best wel raar want versturen gaat wel.. heeft iemand raad voor mij?
Groetjes
Martijn
Zou iemand van de IPB gebruikers eens zijn latency/ping willen meten en posten?
www.speedtest.nl
www.speedtest.nl
[ Voor 7% gewijzigd door Lanfear28 op 26-11-2005 16:48 ]
Verwijderd
Jammer EdjeKEdjeK schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:30:
Ik heb ook positief nieuws:
Het wifi gedeelte deed het vandaag niet. KPN wilde niet erg helpen. Uiteindelijk maar een harde reset uitgevoerd en nu werkt alles beter zoals het nog nooit gewerkt heeft.
Het wifi gedeelte deed het vandaag niet. KPN wilde niet erg helpen. Uiteindelijk maar een harde reset uitgevoerd en nu werkt alles beter zoals het nog nooit gewerkt heeft.
Verwijderd
Ping niet mogelijk 0.0 msLanfear28 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:47:
Zou iemand van de IPB gebruikers eens zijn latency/ping willen meten en posten?
www.speedtest.nl
waarschijnlijk staat je firewall nog aan
Verwijderd
kloptLanfear28 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 18:35:
[...]
waarschijnlijk staat je firewall nog aan
Hd bellen via (gratis)0800-0407 en vragen of ze hem uit willen zetten, testen en daarna alleen nog de windows firewall gebruikenVerwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 18:56:
[...]
kloptdeze heb ik uit te zetten via MijnKPN en dat is het probleem of kan het ook op een andere manier?
Dit topic is gesloten.