mrbombastic schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:36:
Ik zit nu ook bij Versatel (na overname van Zonnet), maar wanneer kan ik dan het beste mn abbo opzeggen. IPB wordt pas medio juli verwacht, dus half juni?
(met een opzegtermijn van een maand)
En hoe zit het dan met de kosten? Rekent Versatel dan de hele maand juli ook nog mee als mn abbo halverwege juli is stopgezet of niet?
Vanaf 4 juli is IPB verkrijgbaar bij o.a. de primafoon. Ik heb geen idee wat de voorwaarden voor het opzeggen van Versatel is, dat zou je even moeten uitzoeken (ik hoop voor je dat ze niet met een jaar contract werken, dan ben je screwed). Maar als je onder geen beding zonder internet wilt zitten dan zou je het beste gewoon zodra IPB beschikbaar is het kunnen aanvragen en pas vanaf dat moment je versatel abbo opzeggen, als alles goed gaat heb je dan zo'n 2 a 3 weken na de lancering IPB en dan is eind juli ook je versatel abbo afgelopen.
Anoniem: 143386 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 09:38:
Ik zie wel al NummerWeergave en Doorschakelen staan op de KPN-pagina's, maar is WisselGesprek nog steeds beschikbaar bij IPB? Want b.v. bij Wanadoo Telefonie is dit
niet mogelijk. Van KPN zou je het eigenlijk wel mogen verwachten, of is dit toch net iets te veel gevraagd?
Als ik het goed heb is dat bij KPN ook niet meer mogelijk. Ik weet niet precies waarom, er zal wel een technische reden zijn dat dat bij meerdere aanbieders niet mogelijk is.
Wat ik trouwens ook op meerdere pagina's had gelezen is dat als je extra nummers wilt, je van die speciale 084-nummers krijgt toegewezen. Op de KPN website zelf zie ik echter alleen 084 staan op de pagina over Videotelefonie. Zijn ze bang dat dit mensen afschrikt? Of hebben de mensen van die pagina's het verkeerd begrepen? Wij hebben nu ISDN en het zou wel fijn zijn als we onze MSN's (eventueel) gewoon kunnen meenemen. En gewoon lokaal kunnen bellen zou ook wel fijn zijn, een raar netnummer schrikt misschien af. En zou de 084-reeks niet heel snel opraken als iedereen 1 tot 4 van die nummers neemt?
Het werkt als volgt. Zodra je een IPB abbo afsluit, en afhankelijk van of je Go (max. 1 nr), Lite (max. 2 nr's), Basic (max. 3-4nr's) of Extra (max. 5 nr's) neemt, kun je een aantal nummers kiezen. Het eerste nummer is altijd gratis, voor meer nummers betaal je 1,50 (dus stel je neemt een Extra abbo, dan kan je 3 nr's nemen waarvan de eerste gratis is en de 2e en 3e 1,50 per stuk per maand). Je kan kiezen om of een geografisch nummer te nemen, of een persoonlijk nummer. Een geografisch nummer begint gewoon met het netnummer van waar je woont (dus als je in utrecht woont begint dat nummer gewoon met 030). Het persoonlijke nummer is vooral bedoelt voor je WiFi telefoon en inderdaad voor de videotelefonie. Met dit persoonlijk nummer kan je dan met je WiFi telefoon, als je bijvoorbeeld ergens bij een hotspot zit ook bellen en gebeld worden op dat persoonlijke nummer met het tarief van je huidige IPB abbo zoals je die thuis hebt. Als je zo'n wifi telefoon hebt, kun je dus zowel thuis als op allerlei hotspots bellen en gebeld worden met je persoonlijke nummer.
Ik weet niet zeker hoe het zit met nummerbehoud als je van ISDN naar IPB gaat. Gister kwam er een klant binnen met ook een vraag in die richting en ik en m'n collega zijn er niet uitgekomen. MIsschien dat iemand hier het weet? De vraag was als volgt, meneer had ISDN en een Webvox II maar deze laatste vond hij te weinig functionaliteit hebben aangezien hij diverse dingen met z'n verschillende nummers wilde doen, hij zat te overwegen een Quatrovox te nemen. De vraag was of als hij IPB zou nemen of die Experia Box dezelfde functies heeft die de Quatrovox ook heeft, en dan met name dingen als een specifiek nummer (en dan specifiek een geografisch nummer) koppelen aan een specifieke telefoon of fax. Dus als ik b.v. 030-1234567 instel voor m'n fax en 030-2134567 voor m'n telefoon boven, dat als ik gebeld wordt op het tweede nummer alleen die telefoon boven gaat rinkelen. Dit staat nergens duidelijk in de info die ons verstrekt is, het lijkt me haast wel dat dit het geval is, anders is IPB voor sommige mensen helemaal geen goede vervanging voor ISDN, maar duidelijk is het het allemaal niet.
voetnoot: Het is dus zo dat IPB ook ISDN vervangt. Aangezien zowel het internetten als het bellen via de data gedeelte van de lijn gaat en niet via de spraak (beetje vaag onderscheid, het is allemaal data natuurlijk maar vooruit) heb je je NT1 en webvox geval niet meer nodig en kan je eruithalen. Alleen als je zowel je abbo voor ISDN en voor IPB wil blijven betalen kan je het nog naast elkaar gebruiken, maar dat lijkt me vrij zinloos...
Anoniem: 145522 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:37:
Als KPN nu echt VOIP gaat aanbieden, hebben ze dan ook peering overeenkomsten met andere VOIP aanbieders? Oftwel, kan ik dan ook gratis met iemand in Australia bellen als die ergens bij een VOIP dienst zit. Met b.v. FWD van PULVER (
www.pulver.com) kan dit namelijk wel. Je zou dan telefoonnr@kpn.com ofzo moeten kunnen gebruiken om dit mogelijk te maken.
Geloof niet dat dit er bij de introductie gaat inzitten, heb er iig niks over gehoord... dus ga er dan ook maar niet vanuit.
Is het ook mogelijk om zelf op die EXPEDIA een VOIP nummer toe te voegen, want dan zou ik daar graag m'n FWD nummer in willen hebben. Hoef ik namelijk niet zo'n boxje te kopen om een normaal telefoontoestel aan m'n ethernet te hangen.
Wat bedoel je met een VoIP nr? Je krijgt bij IPB geografische of persoonlijke nummers toegewezen die je kan instellen op kpn.com. Je sluit gewoon je analoge telefoontoestellen aan op de experia box en voila je kan er mee bellen?
Is het videobellen tussen 2 IPB gebruikers nu ook gratis?
Ja, das gratis

. (net zoals het gewoon bellen tussen 2 ipb gebruikers ook gratis is)