[KPN] nieuwe VoIP dienst Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:
  • 49.477 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 11:35

Niek

f.k.a. The_Surfer

Topicstarter
Ik heb dit topic gestart naar aanleiding van dit artikel.

Als ik het goed begrijp is de situatie als volgt:

Huidig:
KPN BelBasis abbo: € 18,16 (analoog) / € 21,13 (ISDN-1) / € 26,13 (ISDN-2)
ADSL abbo: ~ € 30 (Lite) / ~ € 50 (Basic) / ~ € 75 (Extra)
Eventueel Tele2 abbo van € 8 voor onbeperkt bellen

Straks waarschijnlijk:
KPN AllIn abbo: € 20,66 (gratis bellen na 20u) / € 28,16 (24h/dag gratis bellen) * Niek

Bovendien krijgt het AllIn abbo ook TV/radio functionaliteit waardoor je het huidige kabel abonnement kan afzeggen.

Al met al klinkt het erg positief IMHO :) Iemand die gedetailleerdere informatie heeft (Primafoon medewerker ofzo? >:))?

* Niek Gebaseerd op het nieuwsbericht en de reacties daarop.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
topic titel beetje gangbaar gemaakt ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is dit dan ook van vast naar mobiel gratis e.d.? Dan lijkt het me erg goedkoop!

En moet de partij aan de andere kant ook VoIP hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:26

AvK

Ready Set Go

Nee en Nee.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Ok, dan zal het merendeel van de mensen er niets aan hebben, daar bijna iedereen tegenwoordig naar mobiel belt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

die tv functionaliteit komt dan waarschijnlijk in de vorm van het gekochte digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50595

zoals gemeld in artikel zal de modem/router nog niet geschikt zijn voor ADSL2. Het zal, op basis van de reacties, een aangepaste Siemens SX-541 modem/router worden (http://communications.sie..._80487_rArNrNrNrN,00.html)

Voor 6 euro extra ook onbeperkt naar mobiel, (bron: reactie onder webwereldbericht)...

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 50595 op 13-04-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
Plague schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:22:
Ok, dan zal het merendeel van de mensen er niets aan hebben, daar bijna iedereen tegenwoordig naar mobiel belt... :(
Of je moet misschien dan toch maar eens denken om selectief om te gaan HOE je belt!
Als ik thuis ben, dan ga ik toch echt niet met mijn mobiel bellen als ik het via m'n vaste toestel (VoIP) gratis kan doen!
Ik zal mijn mobiel wel gebruiken voor mobiel -> mobiel te bellen omdat ik standaard in mijn abo toch 450 belminuten heb zitten waar ik dan ook niet voor hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Dit valt echt behoorlijk tegen; abonnement duurder :r En alleen onbeperkt bellen voor in de avond na 20uur en in het weekeinde. En dat voor 20 euro in de maand.
  • UPC digitale telefonie; kost je 14,95 in de maand voor Freetime. Gelijk aan dat van KPN voIP maar dan ook voicemail, nummerweergave etc gratis.
  • VoDSL van Tweak; geen abokosten voor telefoon. Je betaald alleen tot 30% lagere gesprekskosten. Vodsl is gratis bij een DSL abo.
Zo voordelig is KPN dus weer niet, ze maken je weer blij met een dooie mus.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 12:17

slaay

Natuurbeleven.com

Waarom moeten die abonnementskosten van KPN zo hoog zijn? Het koperlijntje kost 9 euro.

Kunnen ze niet een dergelijk model maken zoals met breedband? Mensen die veel en snel willen downloaden betalen meer, dan mensen die maar enkele websites bekijken.

Dus mensen die alleen bereikbaar willen zijn, minimale kosten van bijv 9 euro en mensen die veel willen bellen, onbeperkt laten bellen voor 30 euro (ik noem maar wat, puur voor het voorbeeld).

Daarnaast, nu is het digitaal, KPN kan nu beter controleren de kwaliteit van dienstverlening en nog meer, want ik kan me niet voorstellen dat het digitaal maken geen exra voordelen op zal leveren.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

I_Stealth_I schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:55:
Dit valt echt behoorlijk tegen; abonnement duurder :r En alleen onbeperkt bellen voor in de avond na 20uur en in het weekeinde. En dat voor 20 euro in de maand.
  • UPC digitale telefonie; kost je 14,95 in de maand voor Freetime. Gelijk aan dat van KPN voIP maar dan ook voicemail, nummerweergave etc gratis.
  • VoDSL van Tweak; geen abokosten voor telefoon. Je betaald alleen tot 30% lagere gesprekskosten. Vodsl is gratis bij een DSL abo.
Zo voordelig is KPN dus weer niet, ze maken je weer blij met een dooie mus.
Zeg Stealth, wil je bij je UPC abbo dan ook even de kosten voor je televiesie-zender-abbo optellen?
Is wel zo eerlijk......

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 39303 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:38:
die tv functionaliteit komt dan waarschijnlijk in de vorm van het gekochte digitenne?
Ik denk dat dat inderdaad het geval is, maar ik denk ook dat kpn TV-DSL via adsl2+ ofzo gaat installeren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114218

Ik heb alle informatie hierover maar ik post er ivm concurrentie gevoeligheid niet veel over. Het enigste wat ik ervan kan zeggen is dat de kosten voor de vaste aansluiting komen te vervallen en er tegen een gunstige prijs een alles in een abo wordt aangeboden.

Ik zal heel eerlijk zijn, ik heb net de tabellen met de prijzen ctrl c en ctrl v gedaan maar gooi ze er toch uit. Ik kan het niet maken om het hier te posten. Er zal een kleine groep via direct mail en het callcenter benaderd worden, vanaf 1 juni gaan ze landelijk, dus even geduld nog.

De prijzen die hier staan zijn niet goed, je moet aan een iets lager bedrag denken. Mqaar niet te laag, het gaat immers om kpn })

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 114218 op 13-04-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97653

Zou ik ook zonder problemen dit modem kunnen gebruiken , incombinatie met dat nieuwe abonement van KPN.
Want dit modem heeft wel ADSL2, ADSL+ ondersteuning(En uitreraard VOIP en gelukkig ook Wireless)

Thomson Speedtouch 716

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 97653 op 13-04-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in de introductie maanden is het modem en installatie door monteur gratis, of er met de tijd een software update beschikbaar is voor je speedtouch durf ik niet te zeggen, maar het zou goed kunnen, omdat ze nu ook al speedtouch modems leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Het product gaat (als het niet weer gewijzigd wordt) InternetPlusBellen heten. De prijzen zijn toch een stuk voordeliger in vergelijking met een standaard telefoonabonnement en een beetje snelle ADSL verbinding (bij het snelste IPB pakket bedraagt de download overigens 8Mbit). Helemaal op het moment dat je gratis kan gaan bellen. Persoonlijk denk ik dat mensen meer gaan bellen met de vaste telefoon als het gratis is, maar dat kan per persoon verschillend zijn. :) Overigens dat onbeperkt naar mobiele telefoons bellen klopt niet helemaal. Binnenkort wordt alles officieel gebracht, wacht daarop of op iemand die alles wil lekken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:51:
[...]

Ik denk dat dat inderdaad het geval is, maar ik denk ook dat kpn TV-DSL via adsl2+ ofzo gaat installeren.
Waarom zouden ze zo'n druk op hun netwerk gaan leggen? De kwaliteit is wel acceptabel maar de benodigde bandbreedte die een gemiddeld gezin vraagt zal ongeveer vertienvoudigen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
Anoniem: 39303 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:05:
[...]

Waarom zouden ze zo'n druk op hun netwerk gaan leggen? De kwaliteit is wel acceptabel maar de benodigde bandbreedte die een gemiddeld gezin vraagt zal ongeveer vertienvoudigen denk ik.
Je kan ook denken dat DSL aanbieders het on-demand gaan uitsturen en pay-per-view misschien. Ook kan je multicast streams uitzenden als netwerk er geschikt voor is (gemaakt) waardoor je iedereen kan laten kijken wanneer hij/zij wenst en het maar één keer door je netwerk naar een centrale gaat en zo de belasting minimaal is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^ Dat is waar, maar het multicast streamen wil nog niet echt van de grond komen, is een paar jaar mee getest op surfnet maar afaik zijn er geen grote plannen om dat grootschalig uit te rollen.

De vraag naar on-demand / ppv uitzendingen vallen in het niet bij de vraag naar normale streams. Commerciel gezien lijkt mij het ppv-project van de HMG ook een drama worden, aangezien bij uitzendinggemist.nl je gratis kunt kijken naar programma's op de publieke omroep. De geschiedenis leert dat gelijkwaardige diensten geen grote price-gap moeten vertonen om succesvol te zijn.

Is het trouwens mogelijk om dmv multicast ook on-demand video aan te bieden? Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Tsja, de KPN kennende zal het met de kwaliteit wel snor zitten maar zullen ze ook weer tot de duurdere "providers" gaan behoren.

Immers als je vergelijkt met een Tiscali abbo van 30 euro...
Maar komende jaar en volgens mij met name in 2k6 pas zal het allemaal wat duidelijker worden.
Dit jaar is echt zo'n overgangsjaar naar adsl2 voip en tv via internet, om een goede keuze te kunnen maken tussen alle grote providers zul je toch echt nog een jaartje geduld moeten hebben.
Of volgend jaar weer overstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XS4all zal als een van de eerste KPN-providers hiermee aan de slag gaan, en dat is idd niet de prijs-vechter op de adslmarkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:23
Leuk! Gaat de komende maanden (jaren) veel gebeuren, heel het vaste telefonieverkeer zal over IP gaan. KPN wil daaraan een marktaandeel houden van minimaal 60 procent, maar weet ook dat het nooit de goedkoopste partij zal worden. Derhalve zullen ze altijd 10-20 procent boven de prijs van een Tiscali, Wanadoo of UPC zitten.

Desondanks zullen de prijzen voor telefonie en internet licht dalen, maar vergeet niet dat er adsl2+ aankomt waardoor KPN (alsook de anderen) méér kan bieden voor hetzelfde abo-geld.

Na telefonie en internet komt wellicht ook televisie, maar ik ben benieuwd of dat wel meteen een hoge vlucht zal nemen. Ik denk dat de consument daar nog niet klaar voor is, mede door onbekendheid alsook de bekende bugs in een eerste jaar. Video on demand en Uitzending gemist zullen dan ook een eerste testcase zijn, daarna streaming televisie.

Wel kan KPN digitale televisie via de ether aanbieden alsook mobiele diensten. Als enige kunnen ze dus een écht totaalpakket aanbieden via daadwerkelijk één partij, het is echter aan de consument om te bepalen wat ze uiteindelijk interessant vinden. Ik vermoed double play en eventueel daarna triple play. De combinatie met mobiele telefonie of digitale televisie via de ether zie ik nog niet 1-2-3 interessant worden voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^ Ik ben bang dat je nogal achterloopt SooK, ik woon in Rotterdam en bijna al mijn vrienden (studenten) die gaan verhuizen kiezen al voor een situatie dat ze kunnen bellen via hun internetaansluiting. Gewoon vanwege het feit dat je gratis ,met elkaar kunt bellen.

De meeste mensen gaan voor gemak, en dat houdt in alles-in-1, niet 3 verschillende aanbieders, rekeningen of contracten meer.

Waarom zou KPN trouwens *nooit* de goedkoopste kunnen worden? Alsof UPC zo'n flexibele organisatie is?

De prijzen voor telefonie en internet zullen juist sterk gaan dalen, de prijzenoorlog is begonnen door Scarlet One, andere aanbieders zullen daarin mee moeten gaan.

De gemiddelde consument zal zich tegenwoordig minder laten leiden door onbekendheid. De technologische vooruitgang die we de afgelopen jaren hebben meegemaakt heeft ervoor gezorgd dat bij veel mensen de vrees voor het nieuwe weg is.

Waarom zou alleen KPN alles in 1 kunnen aanbieden? KPN (of althans de Business Unit die dit gaan aanbieden) hebben op zich geen unieke concurrentievoordelen ten opzichte van andere internetproviders. Waarom zou Scarlet geen televisie over DSL kunnen aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
Ben benieuwd als xs4all abonnee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50595

@mabit
Waarom zou KPN trouwens *nooit* de goedkoopste kunnen worden?
Omdat de KPN een enorme organisatie heeft en daardoor een enorme overhead. Op het moment dat er een prijsvechter in de marktstapt, die vrijwel 0 aan marketing doet, en het slechts moet hebben van mond op mond reklame, en geen duur netwerk hoeft te onderhouden zal die altijd goedkoper zijn. Zeker omdat de OPTA zal kijken of KPN niet te veel rekent voor zijn netwerk (nu moeten ze het zelfs onder de kostprijs aan zulke partijen aanbieden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^ KPN is flink aan het reorganiseren, ze zetten stevig in op het digitale bellen, er worden 1000en overbodige werknemers weggesaneerd. Ten slotte zal een organisatie die niets aan marketing doet niet leversvatbaar zijn. Alleen mond op mond reclame levert nooit een klantenbestand op die hoge investeringen rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
KPN zal nooit een van de prijs vechter worden omdat ze staan voor qualiteit. niet quantiteit. Bij kpn kan je gewoon een winkel binnen lopen met vragen.

Overigens is het bellen over adsl binnen kort niet heel goedkoop maar er komen wel degelijk een aantal voordelen.
Zo kan je bij een wat sneller abbonement tot 5 telefoonnummers krijgen + er tegelijkertijd mee bellen
Je krijgt gratis draadloze router erbij, waar draadloze IP telefoons op aangesloten kunnen worden.
En je kan ook nog eens je bestaande apperatuur er op aansluiten (alleen isdn apperatuur niet)
Het klopt trouwens dat je gewone telefoonabbo komt te vervallen. je kan dan ook nog voor een aantal voordeel pakketten extra kiezen (die voor mobiel geld alleen naar 5 voorgekozen KPN mobiele telefoons, met een abbo van kpn dus).
tot zover wat ik er van weet. er zijn trouwens nog aardig wat dingen onduidelijk er over.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

gunstig dit zou betekenen dat ik goedkoper uitben. Reken maar dat ik dit aanga schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 05-06 00:17
Fux0r, geen ISDN ? :X :X Ik barst hier van de ISDN hardware :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KPN zal idd geen prijsvechter worden, maar dat wil niet zeggen dat ze met structureel hoge kosten zitten? Je moet wel de verschillende SBU's uit elkaar halen. Het netwerk zit in een totaal andere BU dan de aanbieders van het all-in-1 pakket. En moeten gewoon intern ook VVP betalen aan netbeheer.

Maar niet zoals bij de supermarkten zit er ook hier een prijzenslag aan te komen. KPN heeft de langste adem en er zullen best wel een aantal spectaculaire acties kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
Weet ik maar dan nog, is een prijsvechter niet wat hun markt doel is. Trouwens de OPTA weet ook veel van de goeie dingen tegen te houden.
En ISDN is niet echt meer nodig. In die box die bij je thuis komt zit standaard draadloos netwerk en 4 aansluitingen voor bedraad (weet nog niet hoe het zit met tel. aansluitingen)

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 10:15

DeFeCt

je wéét toch

Wat ik me nu afvraag... Ik wil eigenlijk digitale tv van KPN aanschaffen, heb al adsl van xs4all en een gewone telefoonlijn van KPN. Is het verstandig om dit nu aan te schaffen om misschien beter om nog heel even te wachten totdat e.e.a. gewoon bekend is? ...dan mis ik natuurlijk wel de gratis dvd :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Digitale TV zal voorlopig nog niet via de Experia box aangeboden worden, dus je kan het beter aanschaffen als je het binnenkort nodig hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeFeCt schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:06:
Wat ik me nu afvraag... Ik wil eigenlijk digitale tv van KPN aanschaffen, heb al adsl van xs4all en een gewone telefoonlijn van KPN. Is het verstandig om dit nu aan te schaffen om misschien beter om nog heel even te wachten totdat e.e.a. gewoon bekend is? ...dan mis ik natuurlijk wel de gratis dvd :)
Er is toch al een all-in-one pakket van kpn, dat je kortin krijgt als je alle 3 deze producten bij KPN afneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 10:15

DeFeCt

je wéét toch

Anoniem: 39303 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:31:
[...]
Er is toch al een all-in-one pakket van kpn, dat je kortin krijgt als je alle 3 deze producten bij KPN afneemt?
Klopt, daar heb ik ook interesse in, ik vroeg me alleen af of het zin had om dat nu al aan te schaffen als er over twee maanden een ander 'all-in-one' pakket komt met VoIP als optie... en eventueel tv via hetzelfde boxje

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

The_Surfer schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:52:Straks waarschijnlijk:
KPN AllIn abbo: € 20,66 (gratis bellen na 20u) / € 28,16 (24h/dag gratis bellen) * Anoniem: 49530
Dat klopt niet helemaal. KPN biedt straks 2 internetabbo's zonder een ouderwets spraakabbo aan.
ADSL-only en Internet-en-Bellen.

Kosten voor ADSL-only = ADSL-abbo + lijnhuur
Kosten Internet -en-Bellen = ADSL-only + de bedragen uit het artikel

Beide aboo's worden onder de vlag van Direct ADSL verkocht en het aantal telefoonnummers wat je krijgt is afhankelijk van de snelheid van het ADSL-abbo:

Go = 1 nummer
Lite = 2 nummers
Basic = 4 nummers
Extra = 4 nummers

Reclamecampagne begint in mei en abbo's gaan pas in per 1 juni

Naast KPN zullen ook andere ISP's met zulke abbo's komen, dus maar afwachten tot mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

AvK schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:16:
[...]

Zeg Stealth, wil je bij je UPC abbo dan ook even de kosten voor je televiesie-zender-abbo optellen?
Is wel zo eerlijk......
Dat zit bij je kijk en luister geld in toch? Volgens mij kun je dat maar niet zo opzeggen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 14 april 2005 @ 21:47:
[...]

Dat zit bij je kijk en luister geld in toch? Volgens mij kun je dat maar niet zo opzeggen.
Kijk en luistergeld is wat je aan de overheid betaald en volgens mij is dat al een tijdje afgeschaft. Dat staat los van je abonnement bij UPC voor je televisiekabel. Televisiekabel kan je gewoon opzeggen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
JvS schreef op donderdag 14 april 2005 @ 21:59:
[...]

Kijk en luistergeld is wat je aan de overheid betaald en volgens mij is dat al een tijdje afgeschaft.
Het lijkt misschien afgeschaft omdat je het niet meer expliciet ziet, maar je betaalt het nog wel degelijk. Zit nu in de inkomstenbelasting (tbv de publieke omroepen is in 2000 de eerste belastingschijf met 1,1% verhoogd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Laatst online: 02-06 11:35

Niek

f.k.a. The_Surfer

Topicstarter
De prijzen en verdere details zijn nu bekend gemaakt. Zie: http://www.kpn.com/kpn/sh...eyword=internetplusbellen

De prijzen liggen ongeveer 10 euro boven de huidige ADSL prijzen. Voor nog een tientje extra kan je onbeperkt gratis bellen.

Het lijkt er inderdaad op dat je wel van je "normale" provider moet verhuizen naar KPN, aangezien ze dit zelf aanbieden.

edit:
Link fix

[ Voor 6% gewijzigd door Niek op 25-05-2005 09:06 ]

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82404

Je link doet het niet echt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 82404 op 25-05-2005 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

The_Surfer schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 07:19:

Het lijkt er inderdaad op dat je wel van je "normale" provider moet verhuizen naar KPN, aangezien ze dit zelf aanbieden.
Dat klopt ja, de KPN internet providers zullen als eerste met eigen abbonementen komen XS4all,Planet en Het Net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niets mis mee hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17
sessie is verlopen meldt die hier, als ik op die link druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vatt schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 07:33:
sessie is verlopen meldt die hier, als ik op die link druk.
Jullie hebben gelijk, ik zit 10 minuten geleden nog de site te bekijken, vreemd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Je was waarschijnlijk ingelogd in www.kpn.com toen je de link plakte. FF uitloggen en de pagina opnieuw opzoeken.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Anoniem: 24202 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 07:29:
[...]

Dat klopt ja, de KPN internet providers zullen als eerste met eigen abbonementen komen XS4all,Planet en Het Net.
hoop het wel wil niet graag weg bij xs4all.

Edit ik zit nog even te kijken en het is allemaal net iets minder positief als dat ik in 1e instantie dacht.
geen tniet gratis bellen naar mobiele nummers.
Overigens als ik kijk naar mijn huidge belgedrag dan is een groot deel abbonement en heel weing belkosten zeker naar vast. Ik vind het denk ik pas leuk worden als er een combi met tv bijkomt

overigens heeft scarlet dit ook niet

[ Voor 43% gewijzigd door TrailBlazer op 25-05-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93128

Anoniem: 24202 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 07:29:
[...]

op welke termijn kunnen we dat verwachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Nu ook op XS4All nieuws:

http://www.xs4all.nl/nieu...al=nl&id=643&msect=nieuws

Dus na de zomer.... nog een maandje of 2 / 4 dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2029

KPN Selects NexTone to Enhance VoIP Service Flexibility; Multiprotocol Session Controller Extends Reach of KPN VoIP Services

KPN gaat dus gebruik maken van twee apparaten van NexTone, de "Communications' Multiprotocol
Session Controller (MSC)" en de "Multiprotocol Signaling Switch (MSW)". Daar blijkt dus uit dat dit
systeem tot mijn verbazing gebruikt maakt van SIP, en niet eens MGCP als VoIP protocol. De MSW
kan zowel H.323 als SIP, maar de MSC kan zover ik kan zien alleen maar SIP, wat de keuze voor
SIP dus duidelijk maakt.

InternetPlusBellen Go - 800 Kb/s 256 Kb/s - 1 lijn - € 34,95
InternetPlusBellen Lite - 1.600 Kb/s 512 Kb/s - 2 lijnen - € 39,95*
InternetPlusBellen Basic - 3.200 Kb/s 768 Kb/s - 4 lijnen - € 59,95
InternetPlusBellen Extra - 8.000 Kb/s 1.024 Kb/s - 5 lijnen - € 79,95

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 2029 op 25-05-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 23:22
Ik word niet echt warm van die prijzen. Of ben ik zo verwend met Tiscali ADSL + Telefonie (4096 Kb/s 640 Kb/s - 1 lijn - €29.95) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 13:10
Ik heb net per 8 mei de vaste lijn van KPN eruit gegooid omdat we maar voor een paar euro belden per maand en wel iedere keer die vaste kosten moesten betalen. Ik ben benieuwd naar de definitieve tarieven en of @home misschien binnenkort nog afdaalt naar het zuiden met hin telefonie over de kabel zoals in Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

DJTimo schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:37:
Ik word niet echt warm van die prijzen. Of ben ik zo verwend met Tiscali ADSL + Telefonie (4096 Kb/s 640 Kb/s - 1 lijn - €29.95) :?
jouw abbo bestaat niet en volgensmij heb je ook nog een bedrag voor het koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Zijn Abbo bestaat wel. Was een actie van tiscali voor de mensen die het bestelde voor 1 mei

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Laatst online: 06-06 13:56

ReLight

echo("What Now ? !")

4096/640 was een Tiscally actie, en idd daar moet wel een 9,95/maand koper koste/belbasic bij.
Dan nog is dat beter dan kpn-voip qua prijs. en per default 24h/dag gratis naar vaste nummers.

het kpn aanbod lijkt leuk, tot je de kleine onderdelen bij elkaar telt, en de adsl link in de juiste snelheids verhouding gaat zien.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ok ik vind het alleen niet eerlijk om eventuele mazzeltjes uit het verleden/ verborgen kosten mee te nemen.
Ik vind de prijs wel tegenvallen moet ik zeggen. Het wordt denk ik pas leuk als tv er ook bijkomt en je dan ook een kostenvoordeel krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick Brands
  • Laatst online: 30-05 09:57
Interessante ontwikkeling dat Voip. Ben het redelijk op de voet aan het volgen. Dat kpn er nu mee komt vind ik niet zo heel erg raar. De prijzen vallen mij niet echt mee maar ook niet echt tegen. De voordelen van "gratis" bellen vallen volgens mij voor de meeste mensen wel mee. Iedereen belt bijna mobiel. Zijn er eigenlijk al aanbieders die dit gratis aanbieden of in ieder geval een stuk goedkoper?

Dan heb ik nog een vraag over de Experia Box. Dit is de modem die kpn wil gaan inzetten. Deze is al geschikt voor ADSL 2+ en kan draadloos gebruikt worden met 802.11g-standaard. Ik heb ook gelezen dat dit apparaat al veelvuldig in Azie getest is. Zijn er hier misschien meer specs van. Ben namelijk wel benieuwd. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgensmij dus in ieder geval al het verkeer via SIP. Maar dat moeten we maar even uitzoeken hoe dat zit inderdaad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
zie ook het oude bericht op dslportaal.nl

http://www.dslportaal.nl/...e=News&file=article&sid=2

Pers bericht:

KPN introduceert InternetPlusBellen

KPN start na Voice over IP voor de zakelijke markt met Voice over IP, bellen op basis van het Internet Protocol, voor de consument.

Met InternetPlusBellen biedt KPN consumenten onbeperkt bellen naar alle vaste telefoonnummers in Nederland en onbeperkt snel internetten (via een ADSL-internetverbinding) voor een vast bedrag per maand. Klanten betalen voor dit gecombineerde abonnement een pakketprijs die lager is dan de gezamenlijke kosten voor een telefonie- en internetabonnement afzonderlijk. In eerste instantie zal op basis van klantprofielen een geselecteerde groep klanten benaderd worden voor InternetPlusBellen van KPN.

Het installatiepakket van InternetPlusBellen bevat een slim modem, de Experia Box, dat bij de bestaande telefoonaansluiting wordt geplaatst. Dit modem maakt snel internetten via een veilig draadloos netwerk mogelijk. Uiteraard kunnen InternetPlusBellen-abonnees gebruik blijven maken van hun bestaande telefoonnummers en telefoontoestellen. Naast gewone telefoons kunnen ook videotelefoons en draadloze WiFi-telefoons worden aangesloten.

KPN biedt InternetPlusBellen in vier varianten ('Go', 'Lite', 'Basic' en 'Extra'), gebaseerd op de gewenste internetsnelheid. Abonnementen lopen vanaf Euro 34,95 per maand. In het weekend en 's nachts telefoneren InternetPlusBellen-abonnees kosteloos en onbeperkt naar alle vaste telefoonnummers in Nederland. Voor Euro 2,50 per maand extra geldt dit ook voor 's avonds na 19.00 uur en voor Euro 10,00 extra per maand bellen gebruikers altijd onbeperkt en kosteloos naar alle vaste telefoonnummers in Nederland.

InternetPlusBellen biedt telefoniediensten als doorschakelen en NummerWeergave en internetdiensten als e-mailbox (vier), Spamfilter, Virusscan en toegang tot nieuwsgroepen. Telefoneren wordt met InternetPlusBellen nog leuker door het videobellen. Dat kan via de computer of een videotelefoon. Videobellen is ook mogelijk naar een mobiele UMTS-telefoon.

Buiten de tijden waarop klanten gratis bellen, telefoneren zij altijd tegen het voordelige tarief van 2,5 cent per minuut naar vaste nummers en 19 cent per minuut naar mobiele nummers. Bellen naar het buitenland kan al vanaf 4 cent per minuut. Bellen naar andere InternetPlusBellen-abonnees is altijd kosteloos.

Een monteur van KPN installeert InternetPlusBellen tijdelijk gratis en zorgt dat het allemaal werkt. Het is later ook mogelijk om InternetPlusBellen zelf te installeren. KPN ontwikkelt daarvoor een doe het zelf-pakket.

Later dit jaar komt KPN, voor de internetaanbieders XS4ALL, Planet Internet en Het Net, eveneens met een VoIP-abonnement. Ook zal KPN zijn VoIP-aanbod voor de zakelijke markt uitbreiden. Zo komt er voor het MKB een zakelijke variant van InternetPlusBellen. Grote organisaties kunnen al enkele jaren bij KPN terecht voor VoIP-diensten.

[ Voor 93% gewijzigd door Henkie-Jan op 25-05-2005 17:05 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 17:20

n00bs

Het is weer Zomer!

Zijn dit de kosten ook via XS4all?

Verder vind ik het maar duur. ik bel nu via bel1649 http://www.bel1649.nl/index2.php en daar heb je dus een opstart tarief van 5 cent. En binnen NL naar vaste nummers is het verder totaal gratis.
Ook als je kijkt naar Tiscali, daar heb je voor 40 Euro, een 4mbit verbinding met 640kbit up en verder gratis bellen binnen Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Zou het in de toekomst ook leverbaar zijn voor mijn Versatel/KPN abbo?
Ik ben er zeer tevreden over, en heb geen zin in om over te stappen naar Planet Internet, Direct ADSL of Versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 01-06 12:57
Henkie-Jan schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:09:
Zou het in de toekomst ook leverbaar zijn voor mijn Versatel/KPN abbo?
Ik ben er zeer tevreden over, en heb geen zin in om over te stappen naar Planet Internet, Direct ADSL of Versatel.
Als ik het goed begrepen heb ga je geen gebruik meer maken van je ISP-abbo. Als je dus versatel hebt, mits deze connected is by kpn, moet je dat abbo gewoon opzetten en je VoIP abbo bij kpn bestellen. Voorlopig worden mensen van Planet, Hetnet en XS4all door kpn ook geadviseerd om te wachten met overstappen aangezien deze zelf met een aanbod komen. Je kan natuurlijk wel overstappen maar dan verlies je je abbo bij deze providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ja, maar weet je ook wat er in de toekomst gebeurd?
Aangezien ik gewoon op het KPN netwerk zit moet het technish gewoon willen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:55
Het modem is hetzelfde modem wat ook bij Solcon Voip wordt meegeleverd. Siemens is niet de echte leverancier, dit is SMC.

linkje: http://www.smc.com/index....ocaleCode=EN_NLD&pid=1384

maar nu heb je dus voor 45 euro gratis bellen naar vaste nummers en onbepert adsl. En moet je nu wel of niet per gesprek 5 cent opstartkosten betalen, neem toch aan van niet.

Als je niet meer voor het koperdraadje hoeft te betalen is het dus wel redelijk aantrekkelijk lijkt mij, ik kan op mijn locatie namelijk alleen nog maar adsl van kpn krijgen, dus dat tiscali en zo is niet aan bij toebedeeld, helaas.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Henkie-Jan schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:40:
Ja, maar weet je ook wat er in de toekomst gebeurd?
Aangezien ik gewoon op het KPN netwerk zit moet het technish gewoon willen lijkt mij.
Ik snap niet precies wat je bedoelt, uiteraard levert KPN VoIP ook in de toekomst aan mensen die alreeds een lijn van kpn hebben liggen? Waarom zouden ze dat niet doen?
kickassmen schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:47:
maar nu heb je dus voor 45 euro gratis bellen naar vaste nummers en onbepert adsl. En moet je nu wel of niet per gesprek 5 cent opstartkosten betalen, neem toch aan van niet.

Als je niet meer voor het koperdraadje hoeft te betalen is het dus wel redelijk aantrekkelijk lijkt mij, ik kan op mijn locatie namelijk alleen nog maar adsl van kpn krijgen, dus dat tiscali en zo is niet aan bij toebedeeld, helaas.
Zover ik weet betaal je geen starttarief en de prijs van het koperdraadje zit bij je abbo-geld inbegrepen. Je betaalt nu b.v. iets van 18 euro voor een belbasis lijn en nog iets van 30 euro voor je adsl abbo. Al die kosten worden samengevoegd en zo krijg je de prijs voor je VoIP abbo van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Morgoth schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:13:
Ik snap niet precies wat je bedoelt, uiteraard levert KPN VoIP ook in de toekomst aan mensen die alreeds een lijn van kpn hebben liggen? Waarom zouden ze dat niet doen?
Nou, omdat ik geen XS4ALL, Planet Internet, Het Net of Direct ADSL heb maar Versatel via KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:29
ik ga overstappen naar casema totaalpakket, dan kan je tevens gewoon gratis in nederland bellen (fair use policy). Dat bespaart mij een hoop geld als ik nu naar mijn rekening kijk. Want nu betaal ik maandelijks 120 euro(planet comfort 55 euro, isdn lijn+gesprekskosten), maar dat word binnenkort 50-60 euro(daar zit ook nog eens digitale tv bij inbegrepen) in zijn geheel...Bij KPN zal het alsnog veel geld blijven ondanks hun totaal pakket. Ik weet zeker dat kpn binnen 1 of 2 jaar de prijzen verdubbeld, net als dat ze dat bij adsl hadden gedaan. Ik begon met 50 gulden en onderhand 4 jaar verder en betaal 55 euro of zelfs iets meer.

KPN is gewoon niet meer te vertrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:29
Op de KPN site word ook vermeld dat bij duurdere abbo's meerder gesprekken tegelijk kunnen worden gevoerd. Zou je hiervoor ook verschillende nummers kunnen krijgen zodat dit vergelijkbaar is met ISDN? Dit zou een leuke ontwikkeling zijn aangezien ik dan geen duure ISDN aansluiting meer hoef te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Het duurt nu medio juli als ik het zo lees voor de gewone klant het kan nemen...:
---
InternetPlusBellen is medio juli bestelbaar op www.kpn.com en in de Primafoon
InternetPlusBellen is een nieuwe dienst die werkt op een nieuwe technologie. Om de kwaliteit te garanderen wordt InternetPlusBellen de eerste maand beperkt aangeboden. InternetPlusBellen is daarom alleen verkrijgbaar voor klanten die hierover een brief hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Begint eindelijk eens intressant te worden. Goedkoper lijkt het nog niet echt maar wel reden om dit eens wat verder te bestuderen.

Ik zoek de datasheet/manual van dat Experia geval van KPN. Schijnt gemaakt te worden door Siemens maar ik kan nergens iets vinden. Ik heb namelijk nogal wat vragen/ideeen en dus zoek ik de documentatie. Iemand?

Voorbeelden waaraan ik denk:
- Zit er een PSTN out op het modem waarop ik mijn bestaande telefoons aan kan sluiten?
- Werkt nummerherkenning dan nog?
- Hoeveel PSTN poorten dan? En kun je met meerdere nummers dan een nummer aan een poort koppelen?
- etc.etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

jozy schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:31:
ik ga overstappen naar casema totaalpakket, dan kan je tevens gewoon gratis in nederland bellen (fair use policy). Dat bespaart mij een hoop geld als ik nu naar mijn rekening kijk. Want nu betaal ik maandelijks 120 euro(planet comfort 55 euro, isdn lijn+gesprekskosten), maar dat word binnenkort 50-60 euro(daar zit ook nog eens digitale tv bij inbegrepen) in zijn geheel...Bij KPN zal het alsnog veel geld blijven ondanks hun totaal pakket. Ik weet zeker dat kpn binnen 1 of 2 jaar de prijzen verdubbeld, net als dat ze dat bij adsl hadden gedaan. Ik begon met 50 gulden en onderhand 4 jaar verder en betaal 55 euro of zelfs iets meer.

Vreemd hoor, ik betaal al jaren hetzelfde voor KPN het is alleen factoren sneller geworden.... Mijn ervaring is juist met UPC dat ik (ooit, lang geleden en noooooit meer) 3x in prijs ben verdubbeld.

Het grootste deel van mijn KPN rekening bestaat uit 'naar-mobiel' dus das niet echt voordeliger me voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 57381 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:33:
Ik zoek de datasheet/manual van dat Experia geval van KPN. Schijnt gemaakt te worden door Siemens maar ik kan nergens iets vinden. Ik heb namelijk nogal wat vragen/ideeen en dus zoek ik de documentatie. Iemand?
http://bs.netgaroo.com/sx541/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Jammer dat de prijzen bij de KPN nog steeds veel hoger liggen dan bij de concurent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Hmmm, ik heb eens even uitgerekend.

Ik betaal nu aan Versatel en KPN voor mijn ADSL Lite aansluiting €29,95 per maand.
Belbasis kost volgens KPN €18,16 per maand.
Bij elkaar kost dat dus €48,11
Bij de KPN kost InternetPlusBellen na 6 maand €42,95 per maand.
Dat is dus niet eens zo denderend verschil, jammer...

[ Voor 1% gewijzigd door Henkie-Jan op 26-05-2005 13:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Dat bedoel ik dus. Er zitten gewoon in verhouding weinig voordelen aan als je het vergelijkt met bv tiscali. Ik vind het in ieder geval erg tegenvallen. Ik vind KPN zowiezo al duur met hun ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

IS het niet zo dat door voip er wat download &UPLOAD van je internet afgaat? dus dat je adsl langzamer wordt? Dan wordt het minder interresant voor met name de heel langzame internet abbo;s (lite & go) dan kun je p2p wel vergeten.

En verder is het uiteraard zo dat als je al ADSL hebt liggen je niet zit te wachten op een monteur. Als je al een splitter hebt liggen dan is het waarschijnlijk een kwestie van nieuw modem op splitter , analoge telefoon(s) op nieuw modem aansluiten. of denk ik nu te simpel?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
leuk_he schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:26:
IS het niet zo dat door voip er wat download &UPLOAD van je internet afgaat? dus dat je adsl langzamer wordt? Dan wordt het minder interresant voor met name de heel langzame internet abbo;s (lite & go) dan kun je p2p wel vergeten.
Met 80kiloBIT per gesprek zeker.
Dat is, ff rekenen...

10KiloBYTE wat er van je snelheid af gaat.
Bij Lite op 170KiloByte wil dat net zo goed als op Basic en Exra.
Ook met Go is het prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 12:17

slaay

Natuurbeleven.com

leuk_he schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:26:

En verder is het uiteraard zo dat als je al ADSL hebt liggen je niet zit te wachten op een monteur. Als je al een splitter hebt liggen dan is het waarschijnlijk een kwestie van nieuw modem op splitter , analoge telefoon(s) op nieuw modem aansluiten. of denk ik nu te simpel?
1. Wanneer je een goedkoop abonnement neemt, is het meestal voor wat websites te bezoeken af en toe wat te downloaden. P2P is vooral de basic en extra abonnementen goed voor.

2. Doordat er nog weinig te vinden is over VoIP en KPN niet meteen de klantenservice wil over belasten, heeft men gekozen voor het installeren door een monteur. Zo weet KPN ook meteen hoe goed de lijn is en als VoIP daadwerkelijk gaat werken. Daarnaast voorkom je hiermee negatieve reacties van mensen die simpelweg niet goed de handleiding hebben gelezen en KPN van allerlei zaken gaan beschuldigen terwijl het meestal hun eigen fout met aansluiten is.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Henkie-Jan schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:08:
Met 80kiloBIT per gesprek zeker.
Dat is, ff rekenen...

10KiloBYTE wat er van je snelheid af gaat.
Bij Lite op 170KiloByte wil dat net zo goed als op Basic en Exra.
Ook met Go is het prima te doen.
zoals ik vooral in vet had gezegd: van je upload. Ik heb nu nog een lite abbo, maar dat gaat een start worden omdat daar tegenwoordig ook geen datalimiet op zit. (en met die teogenomen snelheden is dat eigenlijk toch snel genoeg. ).

ik had het ook over UPLOAD (waarom zou dat toch in caps staan O-) ?) van de 25 KB /s (256 kbit)/sec blijft daar nog iets meer de helft over. Tja, dat maakt wel degelijk uit, nog wel bruikbaar, maar je betaald op die manier ZELF voor de bandbreedte van VOIP. VOIP wordt hier tenslotte vooral gebracht als kostenverlager (over kwaliteit of services heb ik hier nog niks gelezen)

Nu kun je zeggen: Ja maar de lichte abbo's zijn bedoeld voor een beetje surfen & mail, maar de snelheden zijn al zo aardig (vergelijk die maar eens met de snelheden van 2 upgrades terug) dat je wel degelijk kunt gaan downloaden met die lite/go abbo's

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Bor de Wollef schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:41:
Dat bedoel ik dus. Er zitten gewoon in verhouding weinig voordelen aan als je het vergelijkt met bv tiscali. Ik vind het in ieder geval erg tegenvallen. Ik vind KPN zowiezo al duur met hun ADSL.
Versatel ligt plat is de reden dat ik gewoon bij KPN blijf.
De laatste keer dat ik geen internet had, kan ik niet meer herinneren. In de beginjaren (heb al ADSL sinds 2000) ging er wel eens wat mis; meestal werd je dan "uitgelogd" en moest de modem even gereset worden. Maar die modem staat nu al zeker anderhalf jaar onafgebroken aan (zou ook 2 jaar kunnen zijn, het is al zo lang).

Met andere providers hoor ik toch nog te vaak klachten: of het is het internet of iets adiministratiefs.
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld energiebedrijven: ik blijf gewoon bij Eneco; geen zin in een dubbele rekening (zowel Eneco als het andere bedrijf). Ook daar zijn bij andere bedrijven te veel problemen.

Ik denk maar zo: Never change a winning team; ik ben tevreden en dat ik wat meer betaal, jammer dan. (Ik moest als "ADSL-pionier" ook veel meer aansluitkosten betalen dan latere gebruikers (die betaalden meestal niets; ik moest het met een korting doen van 50% op de 450 gulden ofzo).)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren had KPN alles uitgebreid op de website staan, alleen nu is bijna alles weggehaald. Ik zoek
naar die specifieke pagina's, maar zelfs mijn eigen, google en msn cache hebben het niet gecached.
Heeft iemand nog de veelgestelde vragen pagina ergens in zijn cache staan?

aub aub! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zijn je concrete vragen, ik kan ze wellicht beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Laatst online: 06-06 13:56

ReLight

echo("What Now ? !")

Een gerucht is dat er aan het KPN abbo 5 mobiele nummers toegevoegd gaan worden in nederland waar je ook naar toe kan bellen....

Geen details verder, misschien alleen kpn mobiele abbo's ? geen idee, maar als dat zo is wordt het wel iets te overwegen.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145365

Anoniem: 2029 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:18:
Gisteren had KPN alles uitgebreid op de website staan, alleen nu is bijna alles weggehaald. Ik zoek
naar die specifieke pagina's, maar zelfs mijn eigen, google en msn cache hebben het niet gecached.
Heeft iemand nog de veelgestelde vragen pagina ergens in zijn cache staan?

aub aub! :)
De volgende link werkt bij mij (nog):

http://www.kpn.com/kpn/show/id=861507/sc=eb10b6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 23:29
Ik heb de trainigen net voltooid, dus als iemand vragen heeft ;) dan kan ik ze vast beantwoorden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57557

Alles over de Experia Box: http://www.kpn.com/kpn/show/id=930056/sc=445e8a

Aansluitingen op de Experia Box
1 maal ADSL

1 maal gewone telefoonaansluiting of ISDN

1 maal Wi-Fi; geschikt voor telefonie en data

4 maal Ethernet 10/100 Mbit (aantal uit te breiden door het koppelen van een extra switch)

1 maal usb 2.0

2 maal Rj11 voor gewone telefoontoestellen

De Experia Box is eigendom van KPN en kost u niets. Gedurende de looptijd van uw InternetPlusBellen abonnement krijgt u de Experia Box feitelijk in bruikleen van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

MrSleeves schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:13:
[...]

Versatel ligt plat is de reden dat ik gewoon bij KPN blijf.
De laatste keer dat ik geen internet had, kan ik niet meer herinneren. In de beginjaren (heb al ADSL sinds 2000) ging er wel eens wat mis; meestal werd je dan "uitgelogd" en moest de modem even gereset worden. Maar die modem staat nu al zeker anderhalf jaar onafgebroken aan (zou ook 2 jaar kunnen zijn, het is al zo lang).

Met andere providers hoor ik toch nog te vaak klachten: of het is het internet of iets adiministratiefs.
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld energiebedrijven: ik blijf gewoon bij Eneco; geen zin in een dubbele rekening (zowel Eneco als het andere bedrijf). Ook daar zijn bij andere bedrijven te veel problemen.
De kwaliteit van de goedkopere aanbieders doet in mijn ogen niet onder voor de KPN. Daar komt nog eens bij dat KPN de meestal gratis verhogingen ook niet volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick Brands
  • Laatst online: 30-05 09:57
Anoniem: 57557 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:10:
Alles over de Experia Box: http://www.kpn.com/kpn/show/id=930056/sc=445e8a

De Experia Box is eigendom van KPN en kost u niets. Gedurende de looptijd van uw InternetPlusBellen abonnement krijgt u de Experia Box feitelijk in bruikleen van KPN.
Over dat laatste ben ik wat minder tevreden. Dit is het zelfde zeker als dat je bij casema je modem terug moet sturen als je je abonnement beeindigd. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

jantje112 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 22:56:
Ik heb de trainigen net voltooid, dus als iemand vragen heeft ;) dan kan ik ze vast beantwoorden :D
Thuis heb ik een analoge telefooncentrale, een Homevox.
Hiermee kan ik op alle verdiepingen bellen en doorverbinden.

Vraag: Kan die ook op deze toverdoos worden aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57557

Aansluiten van een Analoge homevox lijkt mij geen probleem, de experiabox levert in principe een normale PSTN interface, zoals je die nu op je huidge telefoonlijn gewend bent.
Weet het alleen niet zeker, speel zelf met het afstand vraagstuk, modem op zolder, dus VoIP telefonie moet van zolder naar begane grond, daar waar PSTN nu vertakt. Is deze afstand een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Henkie-Jan schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:30:
[...]

Nou, omdat ik geen XS4ALL, Planet Internet, Het Net of Direct ADSL heb maar Versatel via KPN...
Dan kan je gewoon overstappen naar IPB, je moet je versatel abbo dan opzeggen en dan kan je gewoon adsl'en en bellen via IPB. In het geval van Xs4all, planet en het net kan je ook wel overstappen, maar aangezien deze zelf met een aanbod komen raad KPN aan deze mensen aan om nog niet over te stappen.

Verder heb ik dat 'gerucht' van die 06 nummers ook gehoord (alleen dan op m'n werk bij de primafoon :P). Het idee is dan dat dat komt ipv de voordeelnummers, die heb je natuurlijk niet meer met IPB, het idee is dan dat je 5 mobiele nummers kan instellen en dat je daar dan ook gratis of met korting naar kan bellen. Het is me nog steeds onduidelijk of dit nu doorgaat of niet.

[edit]
Heb het even gecheckt, dat met die 06 nummers werkt als volgt. Je kan tegen die tijd via mijn kpn 5 KPN 06 nummers instellen waar naar je dan gratis kan bellen. Vrij suf dus...

[ Voor 11% gewijzigd door Morgoth op 27-05-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jozy schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:31:

4 jaar geleden kostte adsl basic 100 gulden, het heeft nooit 50 gulden gekost. Het is via planet wel iets duurder geworden, van 45 naar 55 euro, maar de downloadsnelheid is ook gewoon verzevenvoudigd en de upload vertwaalfvoudigd (van 512/64kbps naar 3200/768).

Je weet zeker dat het binnen 1 of 2 jaar verdubbeld wordt, want dan kan kpn dat doen omdat eeeeeh.. Ja waarom eigenlijk? Sorry hoor maar dit is echt de meest extreem loze post allertijden :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Morgoth schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:08:
[...]

Dan kan je gewoon overstappen naar IPB, je moet je versatel abbo dan opzeggen en dan kan je gewoon adsl'en en bellen via IPB.
Ik zit nu ook bij Versatel (na overname van Zonnet), maar wanneer kan ik dan het beste mn abbo opzeggen. IPB wordt pas medio juli verwacht, dus half juni?
(met een opzegtermijn van een maand)
En hoe zit het dan met de kosten? Rekent Versatel dan de hele maand juli ook nog mee als mn abbo halverwege juli is stopgezet of niet?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Ik zie wel al NummerWeergave en Doorschakelen staan op de KPN-pagina's, maar is WisselGesprek nog steeds beschikbaar bij IPB? Want b.v. bij Wanadoo Telefonie is dit niet mogelijk. Van KPN zou je het eigenlijk wel mogen verwachten, of is dit toch net iets te veel gevraagd?

Wat ik trouwens ook op meerdere pagina's had gelezen is dat als je extra nummers wilt, je van die speciale 084-nummers krijgt toegewezen. Op de KPN website zelf zie ik echter alleen 084 staan op de pagina over Videotelefonie. Zijn ze bang dat dit mensen afschrikt? Of hebben de mensen van die pagina's het verkeerd begrepen? Wij hebben nu ISDN en het zou wel fijn zijn als we onze MSN's (eventueel) gewoon kunnen meenemen. En gewoon lokaal kunnen bellen zou ook wel fijn zijn, een raar netnummer schrikt misschien af. En zou de 084-reeks niet heel snel opraken als iedereen 1 tot 4 van die nummers neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145522

Als KPN nu echt VOIP gaat aanbieden, hebben ze dan ook peering overeenkomsten met andere VOIP aanbieders? Oftwel, kan ik dan ook gratis met iemand in Australia bellen als die ergens bij een VOIP dienst zit. Met b.v. FWD van PULVER (www.pulver.com) kan dit namelijk wel. Je zou dan telefoonnr@kpn.com ofzo moeten kunnen gebruiken om dit mogelijk te maken.

Is het ook mogelijk om zelf op die EXPEDIA een VOIP nummer toe te voegen, want dan zou ik daar graag m'n FWD nummer in willen hebben. Hoef ik namelijk niet zo'n boxje te kopen om een normaal telefoontoestel aan m'n ethernet te hangen.

Is het videobellen tussen 2 IPB gebruikers nu ook gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
mrbombastic schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:36:
Ik zit nu ook bij Versatel (na overname van Zonnet), maar wanneer kan ik dan het beste mn abbo opzeggen. IPB wordt pas medio juli verwacht, dus half juni?
(met een opzegtermijn van een maand)
En hoe zit het dan met de kosten? Rekent Versatel dan de hele maand juli ook nog mee als mn abbo halverwege juli is stopgezet of niet?
Vanaf 4 juli is IPB verkrijgbaar bij o.a. de primafoon. Ik heb geen idee wat de voorwaarden voor het opzeggen van Versatel is, dat zou je even moeten uitzoeken (ik hoop voor je dat ze niet met een jaar contract werken, dan ben je screwed). Maar als je onder geen beding zonder internet wilt zitten dan zou je het beste gewoon zodra IPB beschikbaar is het kunnen aanvragen en pas vanaf dat moment je versatel abbo opzeggen, als alles goed gaat heb je dan zo'n 2 a 3 weken na de lancering IPB en dan is eind juli ook je versatel abbo afgelopen.
Anoniem: 143386 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 09:38:
Ik zie wel al NummerWeergave en Doorschakelen staan op de KPN-pagina's, maar is WisselGesprek nog steeds beschikbaar bij IPB? Want b.v. bij Wanadoo Telefonie is dit niet mogelijk. Van KPN zou je het eigenlijk wel mogen verwachten, of is dit toch net iets te veel gevraagd?
Als ik het goed heb is dat bij KPN ook niet meer mogelijk. Ik weet niet precies waarom, er zal wel een technische reden zijn dat dat bij meerdere aanbieders niet mogelijk is.
Wat ik trouwens ook op meerdere pagina's had gelezen is dat als je extra nummers wilt, je van die speciale 084-nummers krijgt toegewezen. Op de KPN website zelf zie ik echter alleen 084 staan op de pagina over Videotelefonie. Zijn ze bang dat dit mensen afschrikt? Of hebben de mensen van die pagina's het verkeerd begrepen? Wij hebben nu ISDN en het zou wel fijn zijn als we onze MSN's (eventueel) gewoon kunnen meenemen. En gewoon lokaal kunnen bellen zou ook wel fijn zijn, een raar netnummer schrikt misschien af. En zou de 084-reeks niet heel snel opraken als iedereen 1 tot 4 van die nummers neemt?
Het werkt als volgt. Zodra je een IPB abbo afsluit, en afhankelijk van of je Go (max. 1 nr), Lite (max. 2 nr's), Basic (max. 3-4nr's) of Extra (max. 5 nr's) neemt, kun je een aantal nummers kiezen. Het eerste nummer is altijd gratis, voor meer nummers betaal je 1,50 (dus stel je neemt een Extra abbo, dan kan je 3 nr's nemen waarvan de eerste gratis is en de 2e en 3e 1,50 per stuk per maand). Je kan kiezen om of een geografisch nummer te nemen, of een persoonlijk nummer. Een geografisch nummer begint gewoon met het netnummer van waar je woont (dus als je in utrecht woont begint dat nummer gewoon met 030). Het persoonlijke nummer is vooral bedoelt voor je WiFi telefoon en inderdaad voor de videotelefonie. Met dit persoonlijk nummer kan je dan met je WiFi telefoon, als je bijvoorbeeld ergens bij een hotspot zit ook bellen en gebeld worden op dat persoonlijke nummer met het tarief van je huidige IPB abbo zoals je die thuis hebt. Als je zo'n wifi telefoon hebt, kun je dus zowel thuis als op allerlei hotspots bellen en gebeld worden met je persoonlijke nummer.

Ik weet niet zeker hoe het zit met nummerbehoud als je van ISDN naar IPB gaat. Gister kwam er een klant binnen met ook een vraag in die richting en ik en m'n collega zijn er niet uitgekomen. MIsschien dat iemand hier het weet? De vraag was als volgt, meneer had ISDN en een Webvox II maar deze laatste vond hij te weinig functionaliteit hebben aangezien hij diverse dingen met z'n verschillende nummers wilde doen, hij zat te overwegen een Quatrovox te nemen. De vraag was of als hij IPB zou nemen of die Experia Box dezelfde functies heeft die de Quatrovox ook heeft, en dan met name dingen als een specifiek nummer (en dan specifiek een geografisch nummer) koppelen aan een specifieke telefoon of fax. Dus als ik b.v. 030-1234567 instel voor m'n fax en 030-2134567 voor m'n telefoon boven, dat als ik gebeld wordt op het tweede nummer alleen die telefoon boven gaat rinkelen. Dit staat nergens duidelijk in de info die ons verstrekt is, het lijkt me haast wel dat dit het geval is, anders is IPB voor sommige mensen helemaal geen goede vervanging voor ISDN, maar duidelijk is het het allemaal niet.

voetnoot: Het is dus zo dat IPB ook ISDN vervangt. Aangezien zowel het internetten als het bellen via de data gedeelte van de lijn gaat en niet via de spraak (beetje vaag onderscheid, het is allemaal data natuurlijk maar vooruit) heb je je NT1 en webvox geval niet meer nodig en kan je eruithalen. Alleen als je zowel je abbo voor ISDN en voor IPB wil blijven betalen kan je het nog naast elkaar gebruiken, maar dat lijkt me vrij zinloos...
Anoniem: 145522 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:37:
Als KPN nu echt VOIP gaat aanbieden, hebben ze dan ook peering overeenkomsten met andere VOIP aanbieders? Oftwel, kan ik dan ook gratis met iemand in Australia bellen als die ergens bij een VOIP dienst zit. Met b.v. FWD van PULVER (www.pulver.com) kan dit namelijk wel. Je zou dan telefoonnr@kpn.com ofzo moeten kunnen gebruiken om dit mogelijk te maken.
Geloof niet dat dit er bij de introductie gaat inzitten, heb er iig niks over gehoord... dus ga er dan ook maar niet vanuit.
Is het ook mogelijk om zelf op die EXPEDIA een VOIP nummer toe te voegen, want dan zou ik daar graag m'n FWD nummer in willen hebben. Hoef ik namelijk niet zo'n boxje te kopen om een normaal telefoontoestel aan m'n ethernet te hangen.
Wat bedoel je met een VoIP nr? Je krijgt bij IPB geografische of persoonlijke nummers toegewezen die je kan instellen op kpn.com. Je sluit gewoon je analoge telefoontoestellen aan op de experia box en voila je kan er mee bellen?
Is het videobellen tussen 2 IPB gebruikers nu ook gratis?
Ja, das gratis :). (net zoals het gewoon bellen tussen 2 ipb gebruikers ook gratis is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Morgoth schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:02:
[...]

Als ik het goed heb is dat bij KPN ook niet meer mogelijk. Ik weet niet precies waarom, er zal wel een technische reden zijn dat dat bij meerdere aanbieders niet mogelijk is.
Misschien vonden ze het te ingewikkeld (of te duur) om er een hookflashherkenning in te zetten. Voor de rest kan ik echt geen reden bedenken, aangezien je bij UPC Telefonie gratis Wachtgesprek kan aanvragen. (geen maandelijkse kosten) Waarschijnlijk willen ze geen aandacht aan dat soort dingen besteden ofzo. Wel jammer, want ik vind het toch bijzonder handig. :)
Misschien vinden ze ToetsBijBezet al genoeg (als dat het dan wel al doet bij InternetPlusBellen |:() Welke diensten blijven het wél gewoon doen? (Er staat o.a. Nummerweergave en Voicemail op de KPN site, of is Doorschakelen de enige dienst die daar nog ontbreekt 8)7). Zijn er ook nog dingen die erbij komen (bijv. Three-Way Calling :))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Anoniem: 143386 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:01:
[...]

Misschien vonden ze het te ingewikkeld (of te duur) om er een hookflashherkenning in te zetten. Voor de rest kan ik echt geen reden bedenken, aangezien je bij UPC Telefonie gratis Wachtgesprek kan aanvragen. (geen maandelijkse kosten) Waarschijnlijk willen ze geen aandacht aan dat soort dingen besteden ofzo. Wel jammer, want ik vind het toch bijzonder handig. :)
Misschien vinden ze ToetsBijBezet al genoeg (als dat het dan wel al doet bij InternetPlusBellen |:() Welke diensten blijven het wél gewoon doen? (Er staat o.a. Nummerweergave en Voicemail op de KPN site, of is Doorschakelen de enige dienst die daar nog ontbreekt 8)7). Zijn er ook nog dingen die erbij komen (bijv. Three-Way Calling :))?
Wat er iig standaard gratis bijgeleverd zit:
- nummerweergave
- doorschakelen
- voicemail (en voicemail in email)

Vervolgens kun je vanaf 4 juli via 'Mijn KPN' de volgende dingen _zelf_ regelen:
- extra tel. nr's aanvragen
- nummerweergave aan/uit zetten
- voicemail en voicemail in email instellen
- tel nr's doorschakelen
- nummerblokkering van servicenummers, mobiele nummers of internationale nr's
- bandbreedte en belbundels wijzigen
- drivers installeren voor mijn online telefoon (kan je met je persoonlijke nummer met je webcam en microfoon videobellen)

Na de zomer komt hier nog eens bij:
- adresboek bijhouden
- factuur online
- nieuwsgroepen/email virusscan/spamfilter
- verhuizing doorgeven
- terugbellen bij bezet

En ik zie het nu in m'n cursushandleiding staan: "De dienst wisselgesprek is niet mogelijk." Duidelijk dus :P.

Tevens komt er vanaf het derde kwartaal van dit jaar de mogelijkheid om groepsgesprekken op te zetten via mijn kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Dat wisselgesprek niet werkt is op zich wel logisch. Bij de meeste abonnementen gaat gewoon de tweede lijn dan over. Althans als je 2 (3 of 4) lijnen hebt, dan kunnen die toch gebruikt worden i.p.v. wisselgesprek?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.