Hmm. Knipperend VoIP-lampje. Daar gaan we weer.Jan-E schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:38:
Ik dacht dat zij mij maandag op 1.36.1 gezet hadden, maar dat zal dan wel 1.36e zijn. En of het werkt? Time will tell. Vandaag lijkt mijn internetverbinding al veel stabieler dan hij wel geweest is.
Anoniem: 157064
Bedankt voor de genomen moeite.Jan-E schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:50:
[...]
Jammer. Maar ze sluiten het nog steeds niet uit dat dit ooit wordt geïntroduceerd.
Dat geeft de burger tenminste weer moed:-))
Gr.
Huh??
Anoniem: 152867
Toch raar, de klachten die jij omschrijft had ik ook, box is omgeruild, en ik heb sindsdien geen knipperend lampje meer gehad.Jan-E schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:35:
[...]
Hmm. Knipperend VoIP-lampje. Daar gaan we weer.
Zou het misschien ook hardware matig op te lossen zijn?
Anoniem: 153782
Afgelopen nacht zelf mijn experia aan en uit gezet in een poging internet wellicht weer te versnellen, doch het apparaat weigerde weer volledig aan te gaan, geen internet noch telefoon tot heden morgen. Nu waren mijn instellingen weer verdwenen, wifi heb ik weer aan de praat, echter nu lukt het weer niet om de poorten open te krijgen. Knipperend voip lampje heb ik echter al tijden geen last van, toch ff positief puntje uitlichten heheheh
Overigens internet is nu wel weer normale snelheid
10:05 update
HD gebeld, server instellingen zullen vanaf volgende week via MijnKpn te regelen zijn, dus ook echt server instelling aan vinken en ip adres ipv standaard en ip.
Tevens melding gemaakt van echo tijdens telefoongesprek bij tegenpartij, dit is bij mij afhankelijk van mijn upload snelheid, wanneer ik deze terug schroef van bv. 50kb naar 20 kb verdwijnt dit. Hier is wederom een ticket van aangemaakt, omdat dit elkaar niet zou mogen beinvloeden. Een telefoongesprek vraagt immers ook maar om een bandbreedte van ongeveer een isdn lijn, en de Qos service in de experia zou deze ruimte hiervoor dienen te reserveren.
Verder meldde de HD dat men deze hele week al meerdere firmware wijzigingen had geupload naar de experia's.
Anyway ik zit dus weer met een dichte poort en kan weer niet op mijn favoriete torrentsites terecht.
Overigens internet is nu wel weer normale snelheid
10:05 update
HD gebeld, server instellingen zullen vanaf volgende week via MijnKpn te regelen zijn, dus ook echt server instelling aan vinken en ip adres ipv standaard en ip.
Tevens melding gemaakt van echo tijdens telefoongesprek bij tegenpartij, dit is bij mij afhankelijk van mijn upload snelheid, wanneer ik deze terug schroef van bv. 50kb naar 20 kb verdwijnt dit. Hier is wederom een ticket van aangemaakt, omdat dit elkaar niet zou mogen beinvloeden. Een telefoongesprek vraagt immers ook maar om een bandbreedte van ongeveer een isdn lijn, en de Qos service in de experia zou deze ruimte hiervoor dienen te reserveren.
Verder meldde de HD dat men deze hele week al meerdere firmware wijzigingen had geupload naar de experia's.
Anyway ik zit dus weer met een dichte poort en kan weer niet op mijn favoriete torrentsites terecht.
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 153782 op 14-10-2005 10:10 ]
Beste Allen,
Wellicht heb ik een tip die velen van jullie van de echo en snelheidsproblemen kan afhelpen.
Toen bij mij de box is vervangen hebben de kpn engineers wat simpele testen uitgevoerd die jullie zelf ook simpel kunnen uitvoeren. Ga naar de site van XS4all om het bekende 10MB pakket te downloaden ter snelheidstest en kijk hoe snel de lijn is. Pak daarna de telefoon en bel bv je gsm. Als het goed is gaat nu de download snelheid naar beneden. Verbreek het telefoongesprek. en kijk of de download snelheid weer toeneemt. Ga dan weer bellen. verbreken en bellen enz enz. Als je bekabeling in orde is is er bijna geen verschil in snelheid. Maar gaat tijdens elk gesprek de snelheid na beneden en weer na beneden enz enz dan heb je slechte kabel tussen de binnenkomst en de experia. wat gaat resulteert in echo's en trage verbindingen en zelfs knipperende voips.....
De reden zit als de bekabeling slecht is dan schakelt de experia de slechte opgebouwde channels uit voor een bepaalde tijd en als je dus blijft downloaden en bellen dan blijven deze zogenoemde channels uit staan. Bij mij zat het euvel in een stuk plat telefoonsnoer van de gamma. dit was door de vorige bewoner er tussen gezet en gaf bij mij problemen. KPN heeft dit vervangen door een kwalitatief goede kabel en sindsdien kan ik downloaden wat ik wil bellen wat ik wil en alles blijft goed . Wellicht hebben meer mensen dit probleem wat ik ook had en je kunt dit dus zelf gemakkelijk testen.
Ik ben benieuwd wat de uit komsten zijn.
Ps ik heb zelf de 1600/512 verbinding en download dus meer 176KB. als ik er naast ga bellen kom ik op de 170KB.
Succes Nico
Wellicht heb ik een tip die velen van jullie van de echo en snelheidsproblemen kan afhelpen.
Toen bij mij de box is vervangen hebben de kpn engineers wat simpele testen uitgevoerd die jullie zelf ook simpel kunnen uitvoeren. Ga naar de site van XS4all om het bekende 10MB pakket te downloaden ter snelheidstest en kijk hoe snel de lijn is. Pak daarna de telefoon en bel bv je gsm. Als het goed is gaat nu de download snelheid naar beneden. Verbreek het telefoongesprek. en kijk of de download snelheid weer toeneemt. Ga dan weer bellen. verbreken en bellen enz enz. Als je bekabeling in orde is is er bijna geen verschil in snelheid. Maar gaat tijdens elk gesprek de snelheid na beneden en weer na beneden enz enz dan heb je slechte kabel tussen de binnenkomst en de experia. wat gaat resulteert in echo's en trage verbindingen en zelfs knipperende voips.....
De reden zit als de bekabeling slecht is dan schakelt de experia de slechte opgebouwde channels uit voor een bepaalde tijd en als je dus blijft downloaden en bellen dan blijven deze zogenoemde channels uit staan. Bij mij zat het euvel in een stuk plat telefoonsnoer van de gamma. dit was door de vorige bewoner er tussen gezet en gaf bij mij problemen. KPN heeft dit vervangen door een kwalitatief goede kabel en sindsdien kan ik downloaden wat ik wil bellen wat ik wil en alles blijft goed . Wellicht hebben meer mensen dit probleem wat ik ook had en je kunt dit dus zelf gemakkelijk testen.
Ps ik heb zelf de 1600/512 verbinding en download dus meer 176KB. als ik er naast ga bellen kom ik op de 170KB.
Succes Nico
Anoniem: 157463
Nu eens iets positiefs. Heb internetplusbellen zelf geinstalleerd.
1. Er zit een duidelijke beschrijving bij en alles is eenvoudig te installeren voor mij als leek.
2. Voip lampje brandde niet en ik had geen kiestoon. Ik ben direct, snel en vriendelijk geholpen door de klantenservice van KPN die de zaak op afstand heeft geregeld.
Dus vooralsnog toppie die KPN!
Ik laat het bedrijven altijd weten als ik niet goed of slecht behandelt ben maar laat het ook weten als de service ok is!
1. Er zit een duidelijke beschrijving bij en alles is eenvoudig te installeren voor mij als leek.
2. Voip lampje brandde niet en ik had geen kiestoon. Ik ben direct, snel en vriendelijk geholpen door de klantenservice van KPN die de zaak op afstand heeft geregeld.
Dus vooralsnog toppie die KPN!
Ik laat het bedrijven altijd weten als ik niet goed of slecht behandelt ben maar laat het ook weten als de service ok is!
Had jij ook last van enkelzijdige gesprekken? Dus dat je zelf niets hoort, maar je gesprekspartner wel alles van jou?Anoniem: 152867 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:00:
Toch raar, de klachten die jij omschrijft had ik ook, box is omgeruild, en ik heb sindsdien geen knipperend lampje meer gehad.
Zou het misschien ook hardware matig op te lossen zijn?
En soms was er wel iemand die suggereerde de box om te ruilen. Maar dat hebben ze nooit uitgevoerd. Het zou ook nog aan de bekabeling kunnen liggen, maar dan zou de Experia telkens alleen maar de uitgaande channels moeten uitschakelen. Lijkt me erg stug. Bovendien heb ik geen last van echo's of ruis.
Hoe dan ook, het probleem ligt weer eens bij de derde lijn.
vandaag om 14.00 werd ik gebeld door iemand van de HD van IPB. Hij belde mij om te zeggen dat hij een storing had gevonden in de portering. Toen ik echter de telefoon opnam zei hij gelijk: " volgens mij bent U al geporteerd! Kunt U de bekabeling even aanpassen". Ik dus kabel ISRA>ADSL en LINE1 naar telefoon en jawel alles in orde. Blijkt dus dat vannacht om 02.00 alles was omgezet terwijl in de KPN computer mijn nummer niet voorkwam in de wachtrij van nummers die geporteerd worden. Zo zie je maar weer wonderen gebeuren. Heb nu een strakke verbinding en een prima telefoonlijn. Hulde 
PS: Bij mij is de expirabox ook omgeruild!
PS: Bij mij is de expirabox ook omgeruild!
[ Voor 6% gewijzigd door marcellux op 14-10-2005 15:38 ]
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Waarom? Wat was de reden?marcellux schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:14:
PS: Bij mij is de expiarabox ook omgeruild!
Anoniem: 149354
[quote]nmolenbeek schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:18:
Beste Allen,
Ik zal het proberen.
Dacht wel dat de bekabeling goed was.
Er loopt namelijk een cat5 utp kabel (4 aderig) van de hoofdaansluiting rechtstreeks
naar de box.... voor de zekerheid toen al gedaan.
Beste Allen,
Ik zal het proberen.
Dacht wel dat de bekabeling goed was.
Er loopt namelijk een cat5 utp kabel (4 aderig) van de hoofdaansluiting rechtstreeks
naar de box.... voor de zekerheid toen al gedaan.
Ik weet niet of het hier al bekend was (volgens mij niet) maar ik was vandaag bij de Primafoon in Rotterdam en stond even bij de videotelefoon te kijken (die stond daar werkend). Even bij de instellingen kijken, en daar stond het: het IP van de SIP-server (waarschijnlijk). Onder "server" in de instellingen van de videotelefoon stond "81.207.235.253". Wie probeert er of dit inderdaad het IP van de SIP-server is?
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Dat weet ik ook niet dat kwam omdat de monteur hierheen gezonden werd en die wisselde de experia box gelijk om. Hij kwam om te kijken of er een fout zat in de lijn nadat iemand van de HD de lijn op afstand had doorgemeten ( zei een afwijking te zien) na klachten van mij! Hij heeft toen hij wegging de lijn vanaf de centrale nog een keer doorgemeten en toen was alles dik in orde zei hij !
Zou best kunnen, volgens de KPN support site zou het 213.75.12.212 moeten zijn. KPN zal er ongetwijfeld meer hebben staan en waarschijnlijk zijn de adressen die je ziet adressen van SIP load balancers.B_O_S_S schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:36:
Ik weet niet of het hier al bekend was (volgens mij niet) maar ik was vandaag bij de Primafoon in Rotterdam en stond even bij de videotelefoon te kijken (die stond daar werkend). Even bij de instellingen kijken, en daar stond het: het IP van de SIP-server (waarschijnlijk). Onder "server" in de instellingen van de videotelefoon stond "81.207.235.253". Wie probeert er of dit inderdaad het IP van de SIP-server is?
Deze week en volgende week gaat KPN alle bestaande IPBellers uitporteren en zouden de meest klachten opgelost moeten zijn. Als alles goed gaat gaan ze het daarna ook echt landelijk uitrollen.
Veel klachten hadden te maken met het niet nog uigeporteert zijn en ook de techniek die KPN gebruikt om de lijn contant te houden tijdens IP bellen (spraak voorrang op internet)
Het valt me trouwens op dat de klachten wat minder(heftig) zijn? Zou dan misschien alles toch goed komen
Veel klachten hadden te maken met het niet nog uigeporteert zijn en ook de techniek die KPN gebruikt om de lijn contant te houden tijdens IP bellen (spraak voorrang op internet)
Het valt me trouwens op dat de klachten wat minder(heftig) zijn? Zou dan misschien alles toch goed komen
[ Voor 7% gewijzigd door Lanfear28 op 14-10-2005 20:38 ]
Anoniem: 146686
Wat versta je onder uitporteren? Ik bel en wordt gebeld via DSL. Maar staat er dan nog PSTN signaal op mijn lijn?Lanfear28 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:36:
Deze week en volgende week gaat KPN alle bestaande IPBellers uitporteren en zouden de meest klachten opgelost moeten zijn. Als alles goed gaat gaan ze het daarna ook echt landelijk uitrollen.
Overigens vanavond mijn infra maar eens opgeknapt en alles voorzien van CAT5.
1x IPB (privé)
CAT 5 van:
- ISRA naar Experia
- Experia naar mijn Homevox
- Experia naar PC (W-lan staat uit)
- Homevox naar toestellen
CAT 5 van:
- ISRA naar splitter
- Splitter naar Speedtouch 580i (W-lan staat aan)
- download is stabiel en varieert tussen de 160 - 180 kB/s bij een 1600/512 IPB abo.
- probleemloos uit en aan zetten van de Experia. Komt gewoon op.
- geen incidenteel knipperend VoIP lampje
- nog steeds ruis en pieptoon bij gesprekken. Met vaste toestellen te doen maar duidelijk hoorbaar. Met DECT onacceptabel.
- voice mail in e-mail nog niet in te stellen op mijn KPN
- voice mail dame van Siemens zit nog steed op 'zee'. Ruis is volledig onacceptabel
- interconnectie tijden bij opzetten van verbindingen kan beter
Mijn indruk is in ieder geval dat bijvoorbeeld Casema en Tiscali een betere spraakkwaliteit leveren.
Er zijn nog een heleboel IPB'ers die nog bellen of gebeld worden over de oude analoge lijn vaak nog met een adsl splitter voor de Experia. Dit kwam oa omdat KPN eerst alle klachten geïnventariseerd moest hebben en het niet aan durfde dat klanten onbereikbaar werden op de vaste aansluiting. KPN nam het zekere voor het onzekere en dit pakte niet overal evengoed uit en veroorzaakte voornamelijk veel ruis en echo klachten bij het uitbellen.
De techniek die KPN toepast om spraak en data gelijktijdig stabiel te krijgen (ook bij weinig bandbreedte) is vrij uniek en veroorzaakt nu nog wat problemen maar moet er uiteindelijk voor gaan zorgen dat IP bellen via KPN straks een voorsprong heeft op de andere aanbieders. (Wanadoo kan bv op het moment IP bellen nog niet voor gebeld worden aanbieden mede (naar horen zeggen) omdat ze dit niet stabiel kunnen krijgen waardoor je nog steeds vast zit aan bv een belbudget abonnement van KPN. please correct me if i'm wrong
De techniek die KPN toepast om spraak en data gelijktijdig stabiel te krijgen (ook bij weinig bandbreedte) is vrij uniek en veroorzaakt nu nog wat problemen maar moet er uiteindelijk voor gaan zorgen dat IP bellen via KPN straks een voorsprong heeft op de andere aanbieders. (Wanadoo kan bv op het moment IP bellen nog niet voor gebeld worden aanbieden mede (naar horen zeggen) omdat ze dit niet stabiel kunnen krijgen waardoor je nog steeds vast zit aan bv een belbudget abonnement van KPN. please correct me if i'm wrong
Anoniem: 153620
Dan zal ie niet veel doen als je hem aan en uit zetAnoniem: 153782 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:20:
Afgelopen nacht zelf mijn experia aan en uit gezet in een poging internet wellicht weer te versnellen, .

heheh eindelijk eens een goede tip, ik ga gelijk aan de slag.Anoniem: 153620 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:24:
[...]
Dan zal ie niet veel doen als je hem aan en uit zet![]()
Hi, ik heb hetzelfde abonnement en de test uitgevoerd, ik download de file normaal met 180 kb wanneer ik ga bellen zakt het tot 165 kb. Zou dit dan daadwerkelijk wijzen op een slechte kabel tussen binnenkomst en de experia? Is het niet zo dat ik dan sowieso die download van 180 al niet zou halen? En is het zakken met 15kb teveel? Ik heb wel weer veel last van echo ook tijdens deze download en het bellen.nmolenbeek schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:18:
Succes Nico
Anoniem: 154340
[quote]Anoniem: 153782 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:10:
[...]
Hi, ik heb hetzelfde abonnement en de test uitgevoerd,.etc......quote]
Vandaag test gedaan met download van 100mb (1600/512 abo).
Resultaat:
gemiddeld 170KB/s, piek 180KB/s, laagst 162KB/s
Bij bellen naar GSM: tussen 158- 160 KB/s geen last van echo of kwaliteitsverlies van gesprek.
M.i. werkt QOS dus goed.
[...]
Hi, ik heb hetzelfde abonnement en de test uitgevoerd,.etc......quote]
Vandaag test gedaan met download van 100mb (1600/512 abo).
Resultaat:
gemiddeld 170KB/s, piek 180KB/s, laagst 162KB/s
Bij bellen naar GSM: tussen 158- 160 KB/s geen last van echo of kwaliteitsverlies van gesprek.
M.i. werkt QOS dus goed.
Robbie w en danik,
bij jullie is het zo goed hoor. als je gaat bellen verlies je inderdaad tussen 5 tot 20 kb. maar zoals het bij jullie is is het goed. niets aan doen.
groet,
Nico
bij jullie is het zo goed hoor. als je gaat bellen verlies je inderdaad tussen 5 tot 20 kb. maar zoals het bij jullie is is het goed. niets aan doen.
groet,
Nico
Heeft iemand ervaring met google earth? Krijg hem niet aan de praat. Kom niet op de server. Komt dat soms weer door die kl*te firewall in de box??
Dus dan moet die echo toch ergens anders vandaan komen....komen...komen....komen....nmolenbeek schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:27:
Robbie w en danik,
groet,
Nico
Geen problemen hier (free version)Anoniem: 153620 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:24:
Heeft iemand ervaring met google earth? Krijg hem niet aan de praat. Kom niet op de server. Komt dat soms weer door die kl*te firewall in de box??
Hier kom ik er niet op. Gekeken bij help en krijg dit te lezen: Gaat dus om poort 80.Anoniem: 154340 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:40:
[...]
Geen problemen hier (free version)
Most likely, a personal firewall program, aggressive antivirus software, or adware is preventing Google Earth from freely accessing the internet via TCP/IP (port 80). If you receive any error messages containing the text c000000c or c000000b, this is also related to the software or programs listed above that could be causing the difficulties accessing Google Earth. Please check your router/firewall settings to set GoogleEarth.exe as an exception.
kan niet in "Mijn KPN" ligt dat aan mij? Bovendien wilde ik graag weten wat nou de beste instelling is voor de firewall "standaard" of "server" ? Als ik hem op "standaard zet en ik doe de test via "Shields-Up" dan geeft hij aan dat de meeste ports "blocked" zijn. Nu had ik altijd begrepen dat je beter alle ports "stealth" kunt hebben!! Met de firewall op "standaard" kan ik gewoon emulen enzovoort!
Kan weer in Mijn KPN ( 19.00 uur)
Kan weer in Mijn KPN ( 19.00 uur)
[ Voor 16% gewijzigd door marcellux op 15-10-2005 18:51 ]
Stealth of blocked is allebei even veilig. Bovendien heeft de Experia het door als er een portscan wordt gedaan met Shields Up. Wat Shields-Up laat zien over je poorten hoeft dan ook helemaal niet de echte status van je poorten te zijn.marcellux schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:10:
kan niet in "Mijn KPN" ligt dat aan mij? Bovendien wilde ik graag weten wat nou de beste instelling is voor de firewall "standaard" of "server" ? Als ik hem op "standaard zet en ik doe de test via "Shields-Up" dan geeft hij aan dat de meeste ports "blocked" zijn. Nu had ik altijd begrepen dat je beter alle ports "stealth" kunt hebben!! Met de firewall op "standaard" kan ik gewoon emulen enzovoort!
Voor de historie: weer een knipperend VoIP-lampje alhier.
[ Voor 7% gewijzigd door Jan-E op 15-10-2005 21:39 ]
Mijn Experia Firewall staat op Serverinstellingen zonder IP(alles dicht dus). Gebruik de Windows firewall met standaard instellingen, geen uitzonderingen dus. Norton Antivirus behoefde geen aanpassing voor Google Earth.Anoniem: 153620 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:57:
[...]
Hier kom ik er niet op. Gekeken bij help en krijg dit te lezen: Gaat dus om poort 80.
Wellicht de hint die gegeven wordt over ADware??
Oneens. Met stealth komt een random poortscanner er niet achter dat er wel een PC zich op een bepaald IP bevindt. Met blocked wel.
Of de Experia nu stealth of blocked doorgeeft, je weet nooit of zich daarachter een PC bevindt, laat staan wat voor PC. Het enige dat je kunt afleiden of zich op dat IP al dan niet een apparaat bevindt.Aarsbuds0r schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:43:
Oneens. Met stealth komt een random poortscanner er niet achter dat er wel een PC zich op een bepaald IP bevindt. Met blocked wel.
Even een netwerk probleempje.
Ik heb met vaste ip adressen een laptop, een pc en een xbox aan de experia hangen.
De xbox gebruik ik als media center om films en music vanaf de pc op de tv en surround system te vertonen.
Wanneer ik nu via mijn xbox de pc benader zie ik die niet direkt, pas wanneer ik ook de draadloze laptop aanzet, ziet de xbox het gehele netwerk en kan ik zowel de laptop als de pc benaderen.
Iemand enige idee waarom ik zonder de laptop aan, de pc niet kan benaderen?
Ik heb met vaste ip adressen een laptop, een pc en een xbox aan de experia hangen.
De xbox gebruik ik als media center om films en music vanaf de pc op de tv en surround system te vertonen.
Wanneer ik nu via mijn xbox de pc benader zie ik die niet direkt, pas wanneer ik ook de draadloze laptop aanzet, ziet de xbox het gehele netwerk en kan ik zowel de laptop als de pc benaderen.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 153782 op 16-10-2005 10:11 ]
Nee, alles klopt hier. Het is een gekraakte versie misschien ligt het daar aan. Moet jij ook inloggen op een server?Anoniem: 154340 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:19:
[...]
Mijn Experia Firewall staat op Serverinstellingen zonder IP(alles dicht dus). Gebruik de Windows firewall met standaard instellingen, geen uitzonderingen dus. Norton Antivirus behoefde geen aanpassing voor Google Earth.
Wellicht de hint die gegeven wordt over ADware??
Geen idee. Het lijkt er op dat alles via je laptop loopt ipv de experia. Of het heeft met de ip adressen te maken.Anoniem: 153782 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 10:10:
Even een netwerk probleempje.
Nee, programma starten and that's it.Anoniem: 153620 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:10:
[...]
Nee, alles klopt hier. Het is een gekraakte versie misschien ligt het daar aan. Moet jij ook inloggen op een server?
PS Tijdens opstarten zie ik wel melding van inloggen op server; wellicht dat een gekraakte versie hier niet in voorziet.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 154340 op 16-10-2005 13:26 ]
Ik heb iets dergelijks. Ik zie ook niet het hele netwerk, maar blijk de onzichtbare PC wel te kunnen benaderen. Iets als 'net use H: \\192.168.2.3\C' werkt gewoon. En ook kan ik een netwerkverbinding leggen met de printer op die onzichtbare PC. Dan moet ik natuurlijk wel met het handje de exacte printernaam inkloppen.Anoniem: 153782 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 10:10:
Ja dat klopt, vanaf de pc kan ik ook de xbox benaderen zonder eerst de laptop aan te zetten. Maar ook vanaf de pc zie ik hem pas als lid van het netwerk nadat ik ook de laptop even heb aan gehad.Jan-E schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:09:
[...]
Ik heb iets dergelijks. Ik zie ook niet het hele netwerk, maar blijk de onzichtbare PC wel te kunnen benaderen. Iets als 'net use H: \\192.168.2.3\C' werkt gewoon. En ook kan ik een netwerkverbinding leggen met de printer op die onzichtbare PC. Dan moet ik natuurlijk wel met het handje de exacte printernaam inkloppen.
Daarna kan ik de laptop weer uitzetten en blijft het hele netwerk zichtbaar zowel vanaf de pc als de xbox.
Even een wellicht domme vraag. Staat poort 80 nou wel of niet open in de experia? Naar mijn weten wordt deze poort voor internet gebruikt.

Uitgaand staat-ie open, inkomend staat poort 80 standaard dicht.Anoniem: 153620 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:13:
Even een wellicht domme vraag. Staat poort 80 nou wel of niet open in de experia? Naar mijn weten wordt deze poort voor internet gebruikt.
Anoniem: 152867
Ik had geen last van enkelzijdige gesprekken.Jan-E schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:32:
[...]
Had jij ook last van enkelzijdige gesprekken? Dus dat je zelf niets hoort, maar je gesprekspartner wel alles van jou?
En soms was er wel iemand die suggereerde de box om te ruilen. Maar dat hebben ze nooit uitgevoerd. Het zou ook nog aan de bekabeling kunnen liggen, maar dan zou de Experia telkens alleen maar de uitgaande channels moeten uitschakelen. Lijkt me erg stug. Bovendien heb ik geen last van echo's of ruis.
Hoe dan ook, het probleem ligt weer eens bij de derde lijn.
Weer eens terug gebeld door de HD, ticket echo : resultaat nil.
ticket firewall open zetten : resultaat nil.
Maar ik ga wel weer terug gebeld worden.
ticket firewall open zetten : resultaat nil.
Maar ik ga wel weer terug gebeld worden.
In mijn online telefoonrekening op https://service1.breedbandportal.kpn.com/csc/?strDisplay zag ik dat ik ook € 50 terugkrijg. Nooit een brief gehad, maar dus wel geld terug.
En voor de statistieken: vanochtend weer eenzijdige gesprekken. Ga de helpdesk maar weer eens bellen.
En voor de statistieken: vanochtend weer eenzijdige gesprekken. Ga de helpdesk maar weer eens bellen.
Hetzelfde bij mijJan-E schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:23:
In mijn online telefoonrekening op https://service1.breedbandportal.kpn.com/csc/?strDisplay zag ik dat ik ook € 50 terugkrijg. Nooit een brief gehad, maar dus wel geld terug.
Anoniem: 152740
Wel als eerste een brief gehad nog geen euro gezienJan-E schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:23:
Ik kreeg een nieuweling aan de lijn. Of ik al 1369 had mogen bellen. Ik: voor porteren? Ik ben al maaaaanden geleden geporteerd. Nog zo 1-tje: hang de telefoon eens rechtstreeks aan de inkomende lijn. Ik: dat werkt toch niet bij een geporteerde lijn!Jan-E schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:23:
Enfin, mijn ticket is weer eens aangevuld en doorgestuurd naar de 2e lijn. Hopen dat die het weer doorstuurt naar de 3e lijn (die nog steeds zit te broeden op mijn probleem).
Anoniem: 85748
Met welke Gebruikersnaam en Wachtwoord moet je daar nou inloggen?Jan-E schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:23:
Vraag je wachtwoord op met voorletter.achternaam. Zie deze berichtenAnoniem: 85748 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:50:
[ breedbandportal ...]
Met welke Gebruikersnaam en Wachtwoord moet je daar nou inloggen?
Anoniem: 40392
Het is niet perse nee en nee, vanaf 2006 moet KPN namelijk van de OPTA qua tarief van vast naar mobiel een stuk goedkoper worden. Sinds de concurrentie steeds heviger wordt kan het wel is zo zijn dat dit wel gratis wordt. Maar of dat binnen nu en een jaar gerealiseerd gaat worden weet ik niet zeker maar dat het een streven is dat is wel duidelijk!AvK schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:21:
Nee en Nee.
Zit net mijn Onlien factuur te bekijken en dan met name het ADSL verbruik, wat mij opvalt is dat er s'nachts nogal eens data (enkele mb's) over mijn ADSL lijngaan.
Heeft dit met de updates van KPN te maken?
ja, of windows updates, of huisgenoten, of iemand die zich misschien bij jouw draadloze netwerk heeft aangemeld, er is zoveel mogelijk
.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Die online facturen zijn heel onduidelijk. Hier is al eerder over gepost. Check deze posts:supermm schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:10:
Zit net mijn Onlien factuur te bekijken en dan met name het ADSL verbruik, wat mij opvalt is dat er s'nachts nogal eens data (enkele mb's) over mijn ADSL lijngaan.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24270915
PC's staan uit s'nachts. Draadloos gedeelte van de ExperiaBox is disabled. Gebruik een eigen Access-Point, ook deze staat s'nachts uit.JvS schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:24:
ja, of windows updates, of huisgenoten, of iemand die zich misschien bij jouw draadloze netwerk heeft aangemeld, er is zoveel mogelijk.
Anoniem: 148114
the bottom line is dat zolang je de experia box wel laat staan, welke gedachtegang natuurlijk heel logisch is omdat je anders ook niet kunt bellen, dat de experia box ook ietswat data genereert in de communicatie naar de adsl centrale en de voip server e.d. naast de computers en andere routers in je netwerk.
Ik was iets te vroeg met juichen over IPB. Maar eerst had ik even een vraag: Als jullie hier in het forum zeggen dat jullie de (lopende) rekening online kunnen inzien waar doen jullie dat dan? Ik kan alleen mijn ADSL rekening in kijken bij de service pagina's van Direkt-ADSL; in Mijn KPN staat dat de online rekening niet beschikbaar is? Deze vraag heb ik ook gesteld bij 0900-0244 en wel 2x want ik had zo'n gigantische echo op de lijn dat ik met moeite het gesprek kon voeren! Dit was de eerste keer dat ik tegelijk een telefoon gesprek voerde en aan het internetten was!
Er zijn dingen die wél in één keer goed gaan: sinds vandaag heb ik weer een analoge lijn en is de experia de deur uit. De standaard setting is dat je dan weer teruggaat naar je oude telefoonabonnement. Je moet het natuurlijk niet in één keer te moeilijk maken.
Nadat dat in orde was heb ik via de klantenservice gelijk mijn telefoonabonnement maar opgezegd, aangezien mijn sip-account van budgetphone in al die tijd stabiel is gebleken.
Wat kost het je dan als de experia je strot uitkomt? Allereerst eenmalig 150 euro voor een knappe voip/modem/router en dan maandelijks 52,95 voor ADSL-direct basic (3200/768) + een sipaccount van 4,95 met lage belkosten of 9,95 voor onbeperkt naar Nederlandse landlijnen babbelen.
Volgens de kpnner van vanochtend zal het nog ongeveer een jaar duren voordat ze compleet uitgeëxperimenteerd zijn. 't is maar een weet.
Nadat dat in orde was heb ik via de klantenservice gelijk mijn telefoonabonnement maar opgezegd, aangezien mijn sip-account van budgetphone in al die tijd stabiel is gebleken.
Wat kost het je dan als de experia je strot uitkomt? Allereerst eenmalig 150 euro voor een knappe voip/modem/router en dan maandelijks 52,95 voor ADSL-direct basic (3200/768) + een sipaccount van 4,95 met lage belkosten of 9,95 voor onbeperkt naar Nederlandse landlijnen babbelen.
Volgens de kpnner van vanochtend zal het nog ongeveer een jaar duren voordat ze compleet uitgeëxperimenteerd zijn. 't is maar een weet.
Volgens de kpnner van vanochtend zal het nog ongeveer een jaar duren voordat ze compleet uitgeëxperimenteerd zijn. 't is maar een weet.[/quote]
lijkt me sterk... maar laat maar komen een jaar lang gratis bellen.... en het werkt best met zo nu een dan even een hikje....
Nico
lijkt me sterk... maar laat maar komen een jaar lang gratis bellen.... en het werkt best met zo nu een dan even een hikje....
Nico
Hoi,
Als ik wil video bellen zonder pc, kan ik dan gewoon zo'n toestel halen en aanluiten of moet er verder nog wat gebeuren?
Als ik wil video bellen zonder pc, kan ik dan gewoon zo'n toestel halen en aanluiten of moet er verder nog wat gebeuren?
hahaha.
Dit bericht staat op de KPN site. Dan mogen ze wel gratis bellen en bij storingen moeten we betalen. Erg krom
Informatie voor Scarlet klanten
Aanbod aan Scarlet klanten (na uitzending van Radar op 3 oktober 2005)
Een aantal klanten van Scarlet heeft problemen met Telefonie en/of ADSL. Klachten hierover zijn binnengekomen bij de Ombudsman. Op 3 oktober 2005 is hierover in Radar op TV een item geweest. KPN heeft in overleg met de Ombudsman voor deze klanten een aanbod en een procedure gemaakt om terugkeer naar KPN mogelijk te maken. Het aanbod is geldig t/m 28 oktober 2005.
Als u klant bent van Scarlet en problemen ondervindt met Telefonie en/of ADSL dan kunt u, als u dat wilt, uw contract met Scarlet ontbinden. Op de website van Radar (www.trosradar.nl) of de Ombudsman (www.deombudsman.nl) kunt u hiervoor een brief downloaden. In deze brief wordt Scarlet de gelegenheid gegeven om de problemen die u ondervindt op te lossen binnen één week.
Als deze periode verstreken is en uw problemen met Scarlet zijn niet verholpen dan kunt u bellen met het speciaal hiervoor geopende gratis KPN telefoonnummer 0800-0222 724. Hier kunt u dan uw terugkeer naar KPN regelen.
Dit bericht staat op de KPN site. Dan mogen ze wel gratis bellen en bij storingen moeten we betalen. Erg krom
Informatie voor Scarlet klanten
Aanbod aan Scarlet klanten (na uitzending van Radar op 3 oktober 2005)
Een aantal klanten van Scarlet heeft problemen met Telefonie en/of ADSL. Klachten hierover zijn binnengekomen bij de Ombudsman. Op 3 oktober 2005 is hierover in Radar op TV een item geweest. KPN heeft in overleg met de Ombudsman voor deze klanten een aanbod en een procedure gemaakt om terugkeer naar KPN mogelijk te maken. Het aanbod is geldig t/m 28 oktober 2005.
Als u klant bent van Scarlet en problemen ondervindt met Telefonie en/of ADSL dan kunt u, als u dat wilt, uw contract met Scarlet ontbinden. Op de website van Radar (www.trosradar.nl) of de Ombudsman (www.deombudsman.nl) kunt u hiervoor een brief downloaden. In deze brief wordt Scarlet de gelegenheid gegeven om de problemen die u ondervindt op te lossen binnen één week.
Als deze periode verstreken is en uw problemen met Scarlet zijn niet verholpen dan kunt u bellen met het speciaal hiervoor geopende gratis KPN telefoonnummer 0800-0222 724. Hier kunt u dan uw terugkeer naar KPN regelen.
Je moet in ieder geval een persoonlijk nummer aanvragen (zo'n 084 nummer). Bij mijn weten worden de videotelefoons nog niet geleverd (ik heb er een in bestelling). Laat het dus even weten als jij er wel een krijgt.Anoniem: 153620 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:42:
Hoi,
De lopende rekening staat op https://service1.breedbandportal.kpn.com/csc/?strDisplaymarcellux schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:54:
Ik was iets te vroeg met juichen over IPB. Maar eerst had ik even een vraag: Als jullie hier in het forum zeggen dat jullie de (lopende) rekening online kunnen inzien waar doen jullie dat dan? Ik kan alleen mijn ADSL rekening in kijken bij de service pagina's van Direkt-ADSL; in Mijn KPN staat dat de online rekening niet beschikbaar is?
Vraag je wachtwoord op met voorletter.achternaam of voorletter.tussenvoegsel.achternaam
Gisteren kwam ik erachter dat ik niet te bereiken was vanuit een callcenter(0800) van een bedrijf, terwijl men mij vanaf normale nummers wel kon bereiken op dat moment. Heel apart weer.
15 augustus j.l. IPB geactiveerd; eind augustus geporteerd. Daarna problemen met telefonische bereikbaarheid. Splitter er tussenuit gehaald, alles werkt tot nu toe tot tevredenheid.supermm schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:09:
Zijn er al weer mensen geporteerd......Ik wacht nog steeds
Vandaag geporteerd zonder problemen en met splitter er tussen. Heb al een tijdje alleen adsl, heb effe gewacht met porteren gezien de problemen. Aangezien op dit forum de laatste tijd weinig problemen zijn aangekaart heb ik het zaakje vandaag 'om-geplugged'. Vooralsnog werkt telefonie perfect. Nu nog het probleem oplossen met de wireless usb adapter van Siemens en ik ben zeer tevreden.
supermm schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:09:
Zijn er al weer mensen geporteerd......Ik wacht nog steeds
ben binnen 1 week geporteerd en alles funktioneert naar behoren behalve dan dat als ik download/internet ik een irritatnte echo hoor!kosterb schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:51:
Vandaag geporteerd zonder problemen en met splitter er tussen. Heb al een tijdje alleen adsl, heb effe gewacht met porteren gezien de problemen. Aangezien op dit forum de laatste tijd weinig problemen zijn aangekaart heb ik het zaakje vandaag 'om-geplugged'. Vooralsnog werkt telefonie perfect. Nu nog het probleem oplossen met de wireless usb adapter van Siemens en ik ben zeer tevreden.
[...]
Ik heb sinds een aantal dagen het volgende probleem;
Op mijn KPN mobiel heb ik de voicemail niet geactiveerd. Andere mobiele en vaste aansluiting bellers krijgen dan de boodschap; deze mobiele telefoon is momenteel niet bereikbaar ...enz..
Belt mijn vrouw echter thuis met IPB, dan gaat de mobiele telefoon zogenaamd een 4 tal keren over om vervolgens een in gesprekstoon te geven. Ze krijgt dus géén boodschap. Heel vreemd..
Je drukt mij steeds weg meldt ze dan...
Ik heb dit vanavond gemeld bij de HD en heeft men dit zelf uitgetest en ook ondervonden en blijkt dit dus een VOIP-probleem te zijn.
Er was geen verklaring voor en wordt er naar een oplossing gezocht. Ik krijg morgen of overmorgen een terugmelding.
Op mijn KPN mobiel heb ik de voicemail niet geactiveerd. Andere mobiele en vaste aansluiting bellers krijgen dan de boodschap; deze mobiele telefoon is momenteel niet bereikbaar ...enz..
Belt mijn vrouw echter thuis met IPB, dan gaat de mobiele telefoon zogenaamd een 4 tal keren over om vervolgens een in gesprekstoon te geven. Ze krijgt dus géén boodschap. Heel vreemd..
Je drukt mij steeds weg meldt ze dan...
Ik heb dit vanavond gemeld bij de HD en heeft men dit zelf uitgetest en ook ondervonden en blijkt dit dus een VOIP-probleem te zijn.
Er was geen verklaring voor en wordt er naar een oplossing gezocht. Ik krijg morgen of overmorgen een terugmelding.
Zojuist toch een probleempje met telefonie. Ik hoor een harde bromtoon bij een telefoongesprek. De gene die mij belt heeft er geen last van. Wie heeft dit probleem nog meer?
marcellux schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:27:
[...]
ben binnen 1 week geporteerd en alles funktioneert naar behoren behalve dan dat als ik download/internet ik een irritatnte echo hoor!
Heb ik het zaakje vandaag om-geplugged???? Volgens mij kun je niet zelf porteren. Dit moet toch door KPN gebeuren? Heb je hier inspraak op?kosterb schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:51:
[...]
KPN porteert, het moment van porteren kon ik zelf bepalen, om-pluggen is een kwestie van kabels omzetten tussen experia, telefoon en splitter.
Anoniem: 153620 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:06:
[...]
Heb ik het zaakje vandaag om-geplugged???? Volgens mij kun je niet zelf porteren. Dit moet toch door KPN gebeuren? Heb je hier inspraak op?
Anoniem: 155331
Uh weet je wel wat porteren is??....kosterb schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:12:
KPN porteert, het moment van porteren kon ik zelf bepalen, om-pluggen is een kwestie van kabels omzetten tussen experia, telefoon en splitter.
[...]

Jazeker! jij ook?
Anoniem: 155331 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:19:
[...]
Uh weet je wel wat porteren is??....
Anoniem: 145365
Inderdaad. Ik vraag me toch af wat er tussen 01:00 en 02:00 gebeurt als mijn pc slaapt en ik lekker lig te dromen: draadloos staat uitgeschakeld en dan zie je de laatste weken bijna iedere nacht een verbuik dat ligt tussen de 1 en 62MB!Aarsbuds0r schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:37:
[...]
Die online facturen zijn heel onduidelijk. Hier is al eerder over gepost. Check deze posts:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24270915
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 145365 op 19-10-2005 00:09 . Reden: niks bijzonders ]
Ik herhaal maar eens een eerder antwoord: misschien voert de KPN ook bij VoIP-verbindingen een lijntestmeting uit.Anoniem: 145365 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 00:04:
Inderdaad. Ik vraag me toch af wat er tussen 01:00 en 02:00 gebeurt als mijn pc slaapt en ik lekker lig te dromen: draadloos staat uitgeschakeld en dan zie je de laatste weken bijna iedere nacht een verbuik dat ligt tussen de 1 en 62MB!
Het verwijderen van je splitter kun je zelf doen, maar dat is dus niet het porteren. Wel moet je al geporteerd zijn voordat je je splitter kunt verwijderen. Maar het moment van porteren wordt toch echt door de KPN bepaald.kosterb schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:12:
Of je al geporteerd bent kun je op 2 manieren testen: bij inkomende telefoontjes voor een niet geporteerd nummer gaat er een extra, vijfde lampje (naast het USB-lampje) branden en gaan zowel het Tel1- als het Tel2-lampje knipperen. Dat extra lampje heet het Lijn-lampje.
Uitgaand kun je het ook testen: neem de hoorn op en kies ** (twee maal de ster). Als je dan weer een kiestoon krijgt ben je nog niet geporteerd.
Of bellen met het gratis nummer van de storingsdienst 0800-0407 en vragen of je al uitgeporteerd bent
Hey mijnKpn is daadwerkelijk veranderd vandaag, zoals de HD mij beloofde afgelopen week.
Je kunt nu de firewallinstellingen op een apart tabblad instellen en het werkt ook nog :-)
Verder een extra veiligheid ingebouwd nu, dat alleen specifieke mac adressen via wifi contact kunnen leggen met de experia.
Nu nog even checken hoe het met mijn telefoonverbinding is, nu ik weer lekker rap kan downloaden.
Ok test uitgevoerd 09:40
Uitgaande lijn hoor ik alles prima geen echo. De gene die belt echter hoort storing en echo. Dus dat is nog niet verholpen.
Je kunt nu de firewallinstellingen op een apart tabblad instellen en het werkt ook nog :-)
Verder een extra veiligheid ingebouwd nu, dat alleen specifieke mac adressen via wifi contact kunnen leggen met de experia.
Nu nog even checken hoe het met mijn telefoonverbinding is, nu ik weer lekker rap kan downloaden.
Ok test uitgevoerd 09:40
Uitgaande lijn hoor ik alles prima geen echo. De gene die belt echter hoort storing en echo. Dus dat is nog niet verholpen.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 153782 op 19-10-2005 09:40 ]
En is aldus voor iedereen beschikbaar.Anoniem: 153782 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 09:37:
Hey mijnKpn is daadwerkelijk veranderd .....
Er zijn nog geen aanpassingen gedaan voor het inschakelen Voicemail in Email.....
Kennelijk worden de problemen stapje voor stapje opgelost.
Anoniem: 148114
[quote]Anoniem: 154340 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:27:
[...]
En is aldus voor iedereen beschikbaar.
quote]
Hmm, voor mij niet. Voor het eerst sinds half juli heb ik geen internet signaal, een haperende uitgaande bel verbinding, een storing op het inkomende verkeer en geeft de Mijn KPN omgeving geen toegang tot IPB
[...]
quote]
Hmm, voor mij niet. Voor het eerst sinds half juli heb ik geen internet signaal, een haperende uitgaande bel verbinding, een storing op het inkomende verkeer en geeft de Mijn KPN omgeving geen toegang tot IPB
Lees dat bericht dan waar ik naar linkte, daar wordt het helemaal in uitgelegd. Het vernruik is niet tussen 1 en 2. Het is van (ongeveer) 24 uur.Anoniem: 145365 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 00:04:
[...]
Inderdaad. Ik vraag me toch af wat er tussen 01:00 en 02:00 gebeurt als mijn pc slaapt en ik lekker lig te dromen: draadloos staat uitgeschakeld en dan zie je de laatste weken bijna iedere nacht een verbuik dat ligt tussen de 1 en 62MB!
[quote]Anoniem: 148114 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:31:
Zouden ze onze accounts hebben verwisseld? hehehehAnoniem: 154340 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:27:
[...]
quote]
Nieuwschierig als ik ben moest ik natuurlijk ook even kijken maar als ik op de site kom na het inloggen op " Mijn KPN" vind ik mijn IPB instellingen niet meer en ik kan niet verder komen in het menu!!!!!!!! ( seesie verlopen)Anoniem: 154340 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:27:
[...]
Er zijn nog geen aanpassingen gedaan voor het inschakelen Voicemail in Email.....
[ Voor 12% gewijzigd door marcellux op 19-10-2005 12:44 ]
Alleen kwamen ze er weer te laat achter dat ze wat fouten gemaakt hebben. En dus haal je het hele IPB menu weer offline. En dan maar hopen dat het telkens "2 stapjes vooruit, 1 stap terug" is en niet andersom.Anoniem: 154340 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:27:
[ Mijn KPN vernieuwd ... ]
Het IPB menu op Mijn KPN is weer terug. Heeft iemand al geprobeerd of 'serverinstellingen' bij de firewall-instelling ook echt werkt?
Anoniem: 85748
Ga ik nu ff bekijkenJan-E schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:12:
Het IPB menu op Mijn KPN is weer terug. Heeft iemand al geprobeerd of 'serverinstellingen' bij de firewall-instelling ook echt werkt?
edit: verrek 'toegangscontrole' nou nou wat mag dat dan wel wezen? Mijn firewalliinstelling staat op Server
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 85748 op 19-10-2005 16:20 ]
Daar kun je opgeven welke MAC-adressen toegang hebben tot je WiFi-netwerk.Anoniem: 85748 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:16:
edit: verrek 'toegangscontrole' nou nou wat mag dat dan wel wezen?
Serverinstellingen zonder IP-nummer is de defaultinstelling. Maar als je daar nu een IP-nummer invult staat de PC met dat IP-nummer dan ook geheel open?Anoniem: 85748 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:16:
Mijn firewalliinstelling staat op Serverheb ik hem zelf niet opgezet. Wazig. Maar blijkbaar is dit wel weer in te stellen.
[ Voor 45% gewijzigd door Jan-E op 19-10-2005 16:23 ]
Dat is bij mij niet het geval.[b]
Serverinstellingen zonder IP-nummer is de defaultinstelling.
Het stond bij mij al tijden op "Server" en sinds de wijziging vandaag Standaard.!!
[ Voor 25% gewijzigd door EdjeK op 19-10-2005 16:32 ]
Anoniem: 154047
Bij mij werkt het al een week... alleen eerst moest ik hem op standaard zetten met een IP nummer, nu staat er opeens SERVER... Maar het werkt nog wel !Jan-E schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:12:
Anoniem: 156332
bij mij hetzelfdeEdjeK schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:27:
[...]
Dat is bij mij niet het geval.
Het stond bij mij al tijden op "Server" en sinds de wijziging vandaag Standaard.!!
En, floep, weg is het IPB menu weer.
Een inlogpoging later: daar is-ie weer.
Overigens staan de firewall-instellingen bij mij nu op "Standaard". Toch staat poort 80 op IP-nummer 192.168.2.201 nog steeds open. De 2e lijn heeft echt een NAT-tabel bij mij in zitten te kloppen.
Is er nu al iemand die hem van Standaard op Serverinstellingen heeft gezet en toen gecontroleerd heeft op de aangewezen PC inderdaad geheel open stond?
Overigens staan de firewall-instellingen bij mij nu op "Standaard". Toch staat poort 80 op IP-nummer 192.168.2.201 nog steeds open. De 2e lijn heeft echt een NAT-tabel bij mij in zitten te kloppen.
Is er nu al iemand die hem van Standaard op Serverinstellingen heeft gezet en toen gecontroleerd heeft op de aangewezen PC inderdaad geheel open stond?
[ Voor 108% gewijzigd door Jan-E op 19-10-2005 17:48 . Reden: 2e poging / nat-tabel etc ]
Ja zeker dat heb ik vanmorgen al gedaan, en het werkt, ik heb nu ook de hogere range poorten open om zodoende weer op mn fav. torrent sites te kunnen downloaden.Jan-E schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:34:
En, floep, weg is het IPB menu weer.
Dus serverinstelling met ip adres, werkt hier.
Vanmiddag melde zich weer iemand van de HD van IPB. Hij vertelde me dat de instellingen van het menu van de firewall verkeerd om stonden. Dus als er stond server dan stond die op standaard en als je hem dus op standaard had stond de "button" op server!!!!! Hij vertelde dat ze dat gerepareerd hebben vanmorgen en dat ze vannacht of morgenvroeg een nieuwe update maken voor de "Mijn KPN" site.
En het aparte tabblad Firewallinstellingen is weer weg. Twee stapjes vooruit, 1 stap achteruit...Anoniem: 156332 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:44:
staat nu weer op server , vreemd
zie mijn postJan-E schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:00:
[...]
En het aparte tabblad Firewallinstellingen is weer weg. Twee stapjes vooruit, 1 stap achteruit...

mijn poorten staan wel nog open, alleen net een minuut te laat om te kijken of het bij mij op mijnkpn wel nog goed staat.
Wil iemand een DEEL 2 (vervolg) opstarten en de openingspost bij houden? Deze wordt morgen gesloten sowieso gezien het ruim boven de 1000 reactie gaat nu.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Zie [rml][ KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 2[/rml]
Voorlopig zijn het alleen nog maar de KPN promo praatjes, maar ik vul hem nog wel aan met de huidige stand van zaken per onderdeel. En met zaken als de prijzen, info over de Experia Box en dergelijke.
Edit: inmiddels heb ik al het nodige aangevuld.
Voorlopig zijn het alleen nog maar de KPN promo praatjes, maar ik vul hem nog wel aan met de huidige stand van zaken per onderdeel. En met zaken als de prijzen, info over de Experia Box en dergelijke.
Edit: inmiddels heb ik al het nodige aangevuld.
[ Voor 9% gewijzigd door Jan-E op 20-10-2005 02:30 ]
Dit topic is gesloten.