[Telefoon] Slaat om 2:10 's nachts "DING"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
Nou ja zie de titel ..

M'n ouwe moeder heeft een ouwe telefoon .. met een echte bel

Dit kan natuurlijk aleen maar komen als de spanning op de telefoonlijn veranderd.
Maar heeft iemand een idee wat wat veroorzaakt ?
Hebben meer mensen hier last van ?

Het gaat omde omgeving Amersfoort schothorst, als ik me niet vergis zit dit op de Hoogland centrale

edit ...
Ik snap dat je ook een andere telefoon kan kopen en dat je er vanaf bent.

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 21-06-2005 19:01 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 22:11
Onderhoud elke nacht bij KPN?
Misschien dat zie iets doen op hun MSC 's nachts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Gaat de voordeur lamp niet om 2:10 uit? (als dat zo is moet je eens kijken of die kabels elkaar kruisen of tegen elkaar liggen? Of dat de verwarmingsleidingen zo'n signaaltje door geven....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 15:49
Mijn kameraad klaagt er altijd over dat hij om precies om 2.10 uur snachts altijd heel eventjes een Lagg spike heeft in games, daarna is het weer goed
ik heb hier geen last van :S maar misschien heeft het wel dezelfde oorzaak als die telefoon van jou die Ding zegt ? :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
Goof2000 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 19:58:
Gaat de voordeur lamp niet om 2:10 uit? (als dat zo is moet je eens kijken of die kabels elkaar kruisen of tegen elkaar liggen? Of dat de verwarmingsleidingen zo'n signaaltje door geven....)
nee ik weet hoe die kabel loopt die raakt bijna niks
verder gebeuren er geen automatiche dingen thuis .. zeker niet om 2:10 's nachts
Puch-Maxi schreef op zondag 19 juni 2005 @ 19:59:
Mijn kameraad klaagt er altijd over dat hij om precies om 2.10 uur snachts altijd heel eventjes een Lagg spike heeft in games, daarna is het weer goed
ik heb hier geen last van :S maar misschien heeft het wel dezelfde oorzaak als die telefoon van jou die Ding zegt ? :)
waar woont die maat ?

[ Voor 33% gewijzigd door Fish op 19-06-2005 20:04 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik ken ook iemand die elke nacht 's nachts werd gebeld....zij heeft maar de stekker er uit getrokken..ik weet alleen niet of het ook altijd om 2:10 was.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Oma in Almere had er last van. We dachten al dat ze dement werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:57
Ik woon in Hoogland, wil best een keer kijken wat er hier in huis gebeurd rond dat uur. Maar wij hebben niet zo'n oude telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
Icey schreef op zondag 19 juni 2005 @ 20:24:
Ik woon in Hoogland, wil best een keer kijken wat er hier in huis gebeurd rond dat uur. Maar wij hebben niet zo'n oude telefoon :)
ik denk dat je het wel zou moeten horen als je door de hoorn luisterd. je zal iets van een tikgeluid moeten horen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

bel KPN eens op? Daar kunnen ze wel meer erover vertellen :).

[ Voor 1% gewijzigd door AW_Bos op 19-06-2005 22:24 . Reden: rottige typo ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:14

sjaak

un giorno credi

Mijn oma had ook zo'n telefoon (tig jaar geleden) en als er dan iemand belde of ophing nadat jij al had opgehangen hoorde je nog een korte ping. :D Goeie ouwe tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
AW_Bos schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:23:
bel KPN eens op? Daar kunnen ze wel meer erover vertellen :).
ja die verklaarden d'r gek ...(in hun eigen woorden)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Volgens mij is dat een lijnmeting, die doet KPN geautomatiseerd en hele oude telefoons willen dan wel eens geluid geven :) (Mijn oom heeft hetzelfde gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
mm elke nacht om 2:10 uur ?

persoonlijk vind ik dat telefoons daar geen last van mogen hebben
en zeker niet de oude

de ptt heeft zich imho gewoon aan de specs te houden

maar desalniettemin kan dit oorzaak zijn ... maar dan waarom meer dan een keer ?

[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 19-06-2005 23:36 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:28

Dentheman

Zie signature

Den Helder:

wij hebben het soms met een oude 'slaapkamertelefoon' :), ook 's nachts rond 2 uur

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:12
fish schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:35:
mm elke nacht om 2:10 uur ?

persoonlijk vind ik dat telefoons daar geen last van mogen hebben
en zeker niet de oude

de ptt heeft zich imho gewoon aan de specs te houden

maar desalniettemin kan dit oorzaak zijn ... maar dan waarom meer dan een keer ?
Laatst ADSL aangesloten bij iemand met zo'n vooroorlogse telefoon nog aan de muur. Lijn doorknippen -> PING. Vervolgens RJ11 erop, splitter ertussen, druk ik boel er weer in -> PING.

Die oudewetse telefoons geven gewoon een PING op het moment als er iets verandert op de lijn. Een lijnmeting van de KPN is voldoende om dit te veroorzaken. Mijn opa en oma hadden dit ook altijd destijds, totdat ze een fatsoenlijke moderne telefoon kochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
je bedoeld een telefoon met een ander alarmeringsmechanisme
het feit dat dit een oude telefoon is, is niet de veroorzaker .. de lijn moet niet veranderen.punt.

wat ik me nou afvroeg of wij nou de enigen zijn (klaarblijkelijk niet)
en wat het dan veroorzaakt ?
en hoe de ptt deze storende factor kan ontnemen ?
hoe we die noob miep van de helpdesk overtuigen om er wat aan te doen.

ik ga als ik starks nog wakker ben zeker even naar de lijn luisteren ...

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 20-06-2005 00:09 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 10:19
Vroeger (1998) gebeurde dat om half twaalf 's avonds. Zie nl.telecom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:36
Waarom komen jullie met al die moeilijke theorieën, de TS zijn oma wordt gewoon gepingd :P

Serieus, ben KPN eens op en vraag of ze rond 2 uur een test doen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

fish schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:08:
en hoe de ptt deze storende factor kan ontnemen ?
Kunnen ze niet, ze moeten blijkbaar gewoon die meting verrichten om hun kwaliteit te kunnen garanderen...
hoe we die noob miep van de helpdesk overtuigen om er wat aan te doen.
Niet dus. Je kan er zelf wat aan doen door een moderne telefoon aan te schaffen die niet over dit soort dingen gaat miepen. Oudere apparatuur kan blijkbaar gewoon niet overweg met nieuwere technieken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 11:14
Er staat hier zo'n stenen elektriciteitshuisje in de buurt en soms dan loop ik er voorbij en gaat de telefoon. Tring, Tring, Tring en wel een hele tijd ook nog. Soms loop ik er 's avonds langs en hoor ik ook een hele harde klap, is er iets van schakelaars in zo'n huisje die dat kunnen veroorzaken?
Echt vreemd en spooky! Ik heb trouwens niet teveel X-files gekeken. O-)

Het zou leuk zijn om het telefoonnummer te hebben, dan kan je van een afstand bellen als er mensen langs lopen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
alsof die lijn in één dag veranderd ... De oude toestellen moeten gewoon normaal blijven werken,

jij zegt dus als we geen puls bellen meer kunnen gebruiken dat iedereen maar een toontoestel moet kopen . zo werkt het niet helemaal.

Er is een lijn, er is een standaard. die telefoons werken gewoon volgens de standaard. als onze vriend de kpn stoorsingalen er overheen sturen moeten wij maar een andere telefoon kopen :?

maar waaruit trek je de conclusie dat ze het niet kunnen btw ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 16:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

Backwards compatibility houdt een keer op hoor. Je kijkt een moderne (CSS) website toch ook niet met IE1.0. Je verwacht toch ook niet dat muziek op tape wordt uitgegeven, omdat jij geen CD-speler wenst aan te schaffen.

Je weet inmiddels wat het probleem hoogstwaarschijnlijk is: de telefoonlijn en de activiteiten die KPN Telecom daar tijdens nachtelijke uren mee uitspookt. Nu kun je 2 dingen doen:
• Hiervan kennis nemen en genoege nemen met het geluid dat eenmaal per dag ongewenst geproduceerd wordt
• Voor 20 euro een normale telefoon kopen én een bijbehorende cursus volgen bij de verkoopmedewerker, omdat dit apparaat er eng uit ziet

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fish, overdrijf niet zo. Die draai toestellen zijn gewoon echt heel oud. Als we daarop moeten wachten met ontwikkelingen, kan KPN wel inpakken.

Daarbij, je toestel werkt toch gewoon? Sterker nog, KPN test GRATIS elke nacht om 2:10 uur voor jou of de bel nog werkt! Super toch? :+

Persoonlijk zou het me niet boeien, zo'n ping snachts, dan slaap je toch (normaal gesproken dan :D). Als je daar echt last van hebt, koop je een nieuwe telefoon. Je kunt dan toch gewoon een goedkoop-kont apparaatje kopen? Geef em haar cadeau, zou ik zeggen! :)

Edit: Ja, wat PromWarMachine zegt! :o

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 20-06-2005 02:57 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
sja het is dus geen draaitoestel (waar lees je dat ?)
als een telefoon 'nachts ongewenst naast je bed gaat slaan is imho tamelijk vervelend

maar jullie vinden dus eigelijk dat als de timmerman elke nacht op de muur slaat omdat hij een mooiere hamer heeft gekocht en die even wil testen.
Dat ik dan een dikkere en beter geisoleerde muur moet maken ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:47

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

We kunnen hier kort en lang over lullen, maar de KPN gaat er gewoon echt _niets_ aan doen. Dus of een nieuwe phone kopen, of niet zeuren.
En check je interpunctie eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-06 20:34
SayWhatAgain! schreef op maandag 20 juni 2005 @ 19:05:
We kunnen hier kort en lang over lullen, maar de KPN gaat er gewoon echt _niets_ aan doen. Dus of een nieuwe phone kopen, of niet zeuren.
En check je interpunctie eens.
beetje rustiger kan ook he :P

maar idd KPN doet hier niets aan, als ze alles moeten gaan veranderen omdat JIJ een oude telefoon hebt, daar kunnen ze niet aan gaan beginnen he. Dus gewoon een nieuwe telefoon kopen!(of desnoods een tel lenen van iemand, om te testen dat het dan weg is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Sorry, ik kan een beetje slecht tegen "ik ben perfect en de wereld moet maar veranderen" mentaliteit. Zeker als de oplossing bij diegene zelf ligt. Maar nogmaals excuus als ik lomp uit de hoek kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
Wie zegt dat ik perfect ben ....

als je even rustig leest dan zul je zien dat de ptt eerst zei dat ze het droomde .. en nou moeten we een niuewetelefoon kopen van je. als ik daar geen behoefte aan heb waarom wil je dat nou perse.

de wereld moet niet veranderen in dit geval wil ik dat ie juist niet veranderd. zodat het goeie spul gewoon blijft werken zoals die altijd al deed ...dat jij zo'n slaaf bent van de commercie bent (nofi) moet ik er dan ook een zijn ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 08:51

neh

HyperDevil schreef op zondag 19 juni 2005 @ 19:56:
een oude telefoon met een echte bel op een MSC? :P

de M in MSC staat voor Mobile :D

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 20:14

n00bs

Het is weer Zomer!

fish schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:34:
Wie zegt dat ik perfect ben ....

als je even rustig leest dan zul je zien dat de ptt eerst zei dat ze het droomde .. en nou moeten we een niuewetelefoon kopen van je. als ik daar geen behoefte aan heb waarom wil je dat nou perse.

de wereld moet niet veranderen in dit geval wil ik dat ie juist niet veranderd. zodat het goeie spul gewoon blijft werken zoals die altijd al deed ...dat jij zo'n slaaf bent van de commercie bent (nofi) moet ik er dan ook een zijn ?
PTT? PTT bestaat al paar jaar niet meer... PTT is opgesplitst in KPN en TPG Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik ga gewoon mee met de tijd, blijf niet hangen in het verleden. Als je dan een slaaf van de commercie bent.... Ik snap best dat je het arelaxed vind dat je af en toe verplicht wordt om iets nieuws te kopen, maar zo gaat dat nou eenmaal. It's a bad world out there.

Maar je interpunctie is nog steeds niet verbeterd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Maar ligt het nu aan de lijn of aan de telefoon?
Als het aan de lijn ligt, dan is een nieuwe telefoon kopen best wel zonden van je geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neh
  • Laatst online: 19-06 08:51

neh

fish schreef op maandag 20 juni 2005 @ 02:36:
alsof die lijn in één dag veranderd ... De oude toestellen moeten gewoon normaal blijven werken,
Kun je dr niet meer mee bellen dan? Dat stukje heb ik even gemist.
Er is een lijn, er is een standaard. die telefoons werken gewoon volgens de standaard. als onze vriend de kpn stoorsingalen er overheen sturen moeten wij maar een andere telefoon kopen :?
Sorry, maar heb jij je in die standaarden verdiept? Een lijnmeting lijkt me geen stoorsignaal.

Je bent helemaal nergens toe verplicht, maar als je van dat gerinkel af wilt komen moet je gewoon zoals IEDEREEN aangeeft een telefoon kopen die anders reageert op dat 'stoorsignaal' van je. Wil je dat niet? Ja... dan blijf je met dat gerinkel zitten. Zo simpel is het.

Het lijkt me in ieder geval sterk dat ze hun serviceniveau voor duizenden mensen gaan verlagen omdat er nog één neanderthaler op een switch zit.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Mjah, ik zou er denk ik iets anders mee omgaan. Als mijn oude moeder nog zou leven dan zou ik trachten het haar zo comfortabel mogelijk te maken daar waar het maar kan, als dank voor haar goeie jaren en zorgen voor mij. En dat mag best wel wat kosten ;) Mogelijk had je ook de lijnen of stekkers even kunnen controleren, misschien ligt daar wel een euvel.

Als commercie je zo een doorn in het oog is dan denk ik dat je niet van deze wereld bent. Alles draait tegenwoordig om commercie ? Tis alleen aan jou of je erin mee gaat. En een toestel hoeft helemaal niet duur te zijn of hyper de pieper modern. Tis misschien meer iets wat je voor haar over hebt misschien. En dat je er niet voor bij de KPN 1-2-3 ervoor kan aankloppen had je misschien zelf ook een beetje kunnen bedenken. Maar goed, al met al had het probleem imo voor een klein bedragje verholpen kunnen zijn, zonder dat je er dus uberhaupt met KPN erover een discussie zou hebben. Of zit jezelf ook nog met een een computer uit het tijdperk 386 te werken, of moeten we straks maar weer terug daar naartoe, of met een analoge modem internetten ?

Afijn, ik weet, geen direkte oplossing voor je vraag, maar moeilijk doen is voor sommige mensen ook een vak, no flame intendend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-06 09:24
mischien een expert vragen of er een schakeling gemaakt kan worden die de verandering in het telefoon net kan glastrijken zodat de verandering nietmeer merkbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 17:52

ThunderNet

Flits!

Bliep schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:54:
mischien een expert vragen of er een schakeling gemaakt kan worden die de verandering in het telefoon net kan glastrijken zodat de verandering nietmeer merkbaar is?
En als de telefoon dan wel echt gaat? :+
:9 Begint z'n oma te klagen dat er nooit meer iemand belt :9

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-06 09:24
over die schakeling komt dan weer een schakeling die om 9 over 2 begint en om 11 over 2 stopt

tja en als je dan gebelt wordt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 20:14

n00bs

Het is weer Zomer!

Inderdaad Parabellum

Het is toch voor iedereen een uitkomst om geen draaischijf meer te hebben... zeker als je ouder wordt zijn die dingen echt zeer vervelend. En draadloos... helemaal fijn zeker als je ouder wordt. Wat kost nou tegenwoordig een Dect toestel? die dingen heb je vanaf 30 Euro en dan heb je ook dat geluid niet meer 's nachts.

Ik snap echt niet waarom je hierop zou willen bezuinigen heeft niets met commercie of wat dan ook te maken, maar met zuinigheid/gierigheid. Ik ken wat van dat soort mensen... en tja dan komen ze opeens te overlijden en hebben ze een paar ton op hun rekening :? tja... geniet zo lang je leeft en daar kan geld dus zeker bij helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65811

meschien al aangedacht dat je op een zijtak van een beveiligde lijn zit.

die beveiligde lijnen worden , aan de hand van het beveiligings level om de x aantal uur gepulst, als die puls dan niet aan komt gaat er een alarm bij kpn dat de lijn breuk heeft.

meschien als je op een aftak of op een van de beveiligde kabels zit hoef niet perse jouw lijn te zijn, kan het zijn dat jouw oude telefoon deze puls op pikt en dus de bel ringt

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 65811 op 20-06-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Voor al die mensen die roepen: pleur die ouwe klerezooi eens weg, soms in niet mis te verstane bewoordingen (zal wel aan het weer liggen ofzo) heb ik 2 nieuwtjes.

Nieuwtje 1: er zijn daadwerkelijk mensen die zo'n telefoon gewoon mooi of handig vinden. Ik heb ook nog steeds een T65 TDK in gebruik (die heeft geen draaischijf trouwens)... Heerlijke hoorn. Overigens zijn er ook modernere toestellen met rinkelbel.

Nieuwtje 2: Waarschijnlijk klapt je ADSL er rond die tijd ook eventjes uit, of geeft minimaal wat storing. Dus als je een moderner argument zoekt...

Oh en trouwens: electronische toestellen hebben in het belcircuit vaak een spanningsdrempel zitten, iets rond een diac of een zenerdiode. Dat kan een hint zijn voor een schakelingetje om in serie te zetten met je bel. Gaat ie alleen nog rinkelen bij wat hogere spanningen, zeg ergens tussen 30 en 60V zou wel helpen gok ik.

[ Voor 33% gewijzigd door mae-t.net op 21-06-2005 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
mae-t.net schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:10:
Voor al die mensen die roepen: pleur die ouwe klerezooi eens weg, soms in niet mis te verstane bewoordingen (zal wel aan het weer liggen ofzo) heb ik 2 nieuwtjes.
*Knip*
Nieuwtje 2: Waarschijnlijk klapt je ADSL er rond die tijd ook eventjes uit, of geeft minimaal wat storing..
Dus het ligt dus aan een lijnmeting als je adsl om dat uur even lagged :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 01:13:
[...]

Dus het ligt dus aan een lijnmeting als je adsl om dat uur even lagged :9 ?
Ik weet natuurlijk niet wat jij meestal om die tijd downloadt? Kan ook daaraan liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
mae-t.net schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:10:

Nieuwtje 1: er zijn daadwerkelijk mensen die zo'n telefoon gewoon mooi of handig vinden. Ik heb ook nog steeds een T65 TDK in gebruik (die heeft geen draaischijf trouwens)... Heerlijke hoorn. Overigens zijn er ook modernere toestellen met rinkelbel.

Nieuwtje 2: Waarschijnlijk klapt je ADSL er rond die tijd ook eventjes uit, of geeft minimaal wat storing. Dus als je een moderner argument zoekt...

Oh en trouwens: electronische toestellen hebben in het belcircuit vaak een spanningsdrempel zitten, iets rond een diac of een zenerdiode. Dat kan een hint zijn voor een schakelingetje om in serie te zetten met je bel. Gaat ie alleen nog rinkelen bij wat hogere spanningen, zeg ergens tussen 30 en 60V zou wel helpen gok ik.
Ja je hebt gelijk ik ga wel op zoek naar een diac.
en idd bovenaan geeft ook al iemand aan dat zijn adsl rond die tijd moeilijk doet ...

edit ..
@ plork, ik heb me wel degelijk in de standaarden verdiept. dat meetsingaal (als dat het is) is in ieder geen geval standaard singaal die een normale telefoon verwacht

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 21-06-2005 23:37 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
fish schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 18:58:
[...]

Ja je hebt gelijk ik ga wel op zoek naar een diac.

en idd bovenaan geeft ook al iemand aan dat zijn adsl rond die tijd moeilijk doet ...
Nog een dingetje: de meeste los verkocht diac's zijn waarschijnlijk aan de lichte kant. Het simpelste alternatief is een schakeling met 2 diode's en 2 zenerdiodes, waarbij je steeds 1 diode anti-serie zet met 1 zenerdiode, deze 2 groepjes antiparallel met elkaar, en het geheel in serie met de bel. Wellicht zijn er op het www wel betere schakelingen of berekeningen te vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door mae-t.net op 21-06-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
ik zal er wel 2 wel antiserieel doen, moet ook werken (hoop ik)

[ Voor 36% gewijzigd door Fish op 21-06-2005 23:38 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
fish schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:38:
ik zal er wel 2 wel antiserieel doen, moet ook werken (hoop ik)
Denk van wel, met die 2 gewone diodes erbij is een maatregel om het geheel wat betrouwbaarder te krijgen bij hoge spanningen, maar voor een belletje... Moet kunnen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
mae-t.net schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 01:57:
[...]

Ik weet natuurlijk niet wat jij meestal om die tijd downloadt? Kan ook daaraan liggen ;)
nou ik download om die tijd helemaal niets... als je topic gelezen had wist je dat :>
mij kameraad heeft snachts Clan wars jeweetwel online games en die laggen dan ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-06 21:59
HyperDevil schreef op zondag 19 juni 2005 @ 19:56:
Onderhoud elke nacht bij KPN?
het gebeurde een paar jaar terug bij onze nieuwe telefoon ook altijd. niet elke nacht ofzo maar wel op een bepaald moment. en als je dan opnam hoorde ik iemand bellen op mijn lijn.
kpn niks van geloven natuurlijk maar waarheid is dat dit kan en kpn het neit naar buiten will loslaten anders wordt het natuurlijk hel met alle mensen die geld terug willen.

maar probeer eens of er iets te horen valt vor 2 uur of als dat belletje gaat misschien misbruikt iemand haar lijn wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 22-06 20:34
EY VISJE, leen nou een keer een telefoon van iemand, zolang je niets uit gaat proberen is die topic zo zinloos als de pest. Sta zelf nou een keer met je luie reet op en probeer wat uit. (kan zijn dat ik pissig overkomen, is ook zo :) ) Als deze telefoon ook loopt te kloten dan weet je dat er iets mis is met je lijn en kan je daar KPN weer mee confronteren. Dus doe dit eerst en kom dat pas weer verder bokken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
Feit is dat er een klassieke bel in zit die nou eenmaal reargeert op spanningswisslingen
iets waar die nieuwe telfoon nou eenmaal minder last van hebben omdat de "bel" wat complexer is

Waaruit trek je de conclusie dat ik met m'n kuie reet op de bank zit ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

ALs ik het goed heb meten ze de weertsand van de telefoon bels/piepers waneer zo test uitvoeren om te kijken of je hun lijn niet te zwaar belast. Overdag hadden we hier zo vaak dat de telefoon 1 keer afging terwijl waneer je hem opnam de gewone pieptoon kreeg. Nu hebben we telefoon via onze i-net provider :D en edinelijk geen gekkehied meer van die kpn

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 23-06-2005 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.Wissen graag.

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 23-06-2005 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 18:38

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Anoniem: 91634 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 08:50:
Jonge cavias zijn erlktijd erg leuk met hun speelse gedrag. Voor de liefs hebbers is er zelfs een filmpje.
OMG Ken, ik dacht echt even in de twilight zone beland te zijn... waar haal je dat soort cavia's vandaan, überhaupt? Zoals deze wandelende pruik die je gepost had :D Dat die post niet in dit topic hoorde was me duidelijk, maar was hij wel voor GoT?

On-topic... Wordt er bij die lijnmeting echt gebeld (d.w.z., gekeken of er wat overgaat) of is het echt puur een meting. Oftewel... als je ISDN hebt, wat merk je hier dan van?

[ Voor 38% gewijzigd door PowerFlower op 23-06-2005 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:53
fish schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:50:
als een telefoon 'nachts ongewenst naast je bed gaat slaan is imho tamelijk vervelend

maar jullie vinden dus eigelijk dat als de timmerman elke nacht op de muur slaat omdat hij een mooiere hamer heeft gekocht en die even wil testen.
nou fish, of je oma kan niet meer bellen omdat ze 't niet kunnen testen, of je regelt voor 2 tientjes een nieuw telefoontje voor haar. Ik denk dat je niet veel te kiezen hebt.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

PowerFlower schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 08:54:
OMG Ken, ik dacht echt even in de twilight zone beland te zijn... waar haal je dat soort cavia's vandaan, überhaupt? :D Dat die post niet in dit topic hoorde was me duidelijk, maar was hij wel voor GoT?

On-topic... Wordt er bij die lijnmeting echt gebeld (d.w.z., gekeken of er wat overgaat) of is het echt puur een meting. Oftewel... als je ISDN hebt, wat merk je hier dan van?
Ik denk niets... omdat ze dan actief via JOUW centrales zouden moeten routeren... =/ tenminste, dat lijkt me. 'Integrated Services Digital Network'- digitaal dus... geen ge klingelklingel :+
fish schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:50:

Die vergelijking is een beetje krom natuurlijk. KPN bied een dienst aan waar je oma voor kiest hem af te nemen. KPN houd zich keurig aan de standaarden, kijk maar, telefoon van je oma doet het nog steeds. Om landelijk een goed netwerk te kunnen garanderen doen ze testen op minst drukke tijdstippen.
fish schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:34:
De wereld moet niet veranderen? =/ ... en dan zit je op dit forum? nofi allemaal, maar, komop. Verandering is onvermijdelijk. Verder vind IK het fijn dat KPN haar lijnen test... Betekend dat evt. storing vlugger verholpen is namelijk. Als KPN opeens iets doet waardoor half nederland toe is aan een nieuwe telefoon, dan zie ik het punt. Maar als een uberoude telefoon een beetje raar doet... nee =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:07
Is bij ons thuis ook elke nacht, Siemens draadloze DECT set maakt dan even klik klak geluid alsof er een schakelaartje omspringt. Dit is ook altijd het eerste geluid dat je hoort als je wordt opgebeld bij ons thuis.

Ik stoor me er verder niet aan, het geluid is alleen maar in de woonkamer te horen en is maar van erg korte duur maar in het begin vonden we het ook vreemd. Ik heb nooit uitgezocht wat het precies is maar een lijnmeting lijkt me inderdaad vrij waarschijnlijk.

Wat mij opvalt is dat dit bij mij thuis ongeveer gebeurt vanaf het moment dat ik ADSL heb (anderhalf jaar) daarvoor had ik nog 56k omdat er geen kabel of adsl mogelijk was :P. Ik durf het bijna niet te vragen maar heeft je moeder toevallig een ADSL internetverbinding? Kan dat het bij mij thuis compleet toevallig is of dat ze de functionaliteit in de centrale hebben geplaatst tegelijk met de ADSL ondersteuning, ik was namelijk zo'n beetje de eerste in ons dorp welke ADSL had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143019

fish, wie wil er nu geen andere telefoon, je ouwe moeder of jij? Dat lijkt me meer het probleem om over te praten, hang er anders een spanningsbeveiliger of een tijdklok tussen die tussen 2.00 en 2.30 de telefoon zonder stroom zet.

Je moet wel flexi-bel (hahahah) kunnen zijn om een oplossing te vinden, dus koop een andere telefoon of zet er iets tussen, je krijgt KPN toch niet zover dat ze met het 'pingen' stoppen. Er zijn trouwens ook moderne telefoons met een 'oud' uiterlijk, gewoon even op internet zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn ook nieuwere tlefoons met het zelfde probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
Ok voordat jullie weer beginnen met koop een nieuwe telefooon
lees het hele draadje !

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weete, alleen het het een stuk moeilijker om in een draadloze telefoon de bel aan te passen. Gelukig hebben we nu telefoon via onzer i-net provider die niet zulke gekke grappen uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Bij sommige telefoons kan je pulse of toon kiezen met een schakelaar. Mij is altijd verteld dat dit op toon moet staan. Misschien krijg je die problemen als hij op pulse staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Neem je eigen telefoon en sluit die bij je moeder aan.
Neem je moeders telefoon en sluit die bij jezelf aan.

Hoor je daar de bel ook, dan ligt het inderdaad aan de KPN die iets uitvoert met je lijn.

Vanaf dat moment kan je verder zoeken naar schakelingen die dit oplossen en je moeder kan blijven bellen :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1