[KPN] nieuwe VoIP dienst Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:
  • 49.456 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Over die 5 nummers zijn wel wat verhalen geweest, maar dus nog geen concrete toezeggingen. Het meest concrete dat ik zelf ooit heb gezien is deze zinsnede in een mailtje van de Klantenservice IPB:
Onder voorbehoud kunt u vanaf het derde kwartaal van 2005 als extra optie kiezen om onbeperkt te bellen naar 5 KPN mobiele nummers.
Aangezien we inmiddels in het vierde kwartaal zijn aanbeland ga ik maar eens een antwoordje per mail sturen met de vraag hoe het daarmee staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 09:50
Misschien een beetje off-topic maar hebben jullie het volgende al gelezen? KPN heeft dus weet mot met de opta, ik hoop voor kpn dat ze eruit komen. Ik hoop ook dat de opta eens een keer een markt goed gedefinieerd heeft (het begrijpen wat marktwerking betekent is moeilijk, zeker ook voor de opta). Mocht KPN er niet uitkomen, dan wens ik de werknemers van KPN telefonie werkende komende jaren veel succes bij het zoeken van een nieuwe baan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Scheepbouwer schreeuwt alleen maar wat. Als ze echt wat aan de prijzen zouden willen doen dan zijn er mogelijkheden genoeg, bv geef bij ieder abootje een ipod(Nano) weg. Reken erop dat ze dan niet genoeg personeel hebben om alle aanmeldingen te verwerken. Nu doen ze weer net of de boze Opta ze weer dwars zit. Zielig hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 16:23
Lanfear28 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:03:
bv geef bij ieder abootje een ipod(Nano) weg.
Volgens mij is dit wel een heel persoonlijke mening. Ik hoef helemaal geen Ipod(nano). En als ik die wil koop ik die wel. Dat soort acties zijn echt onzin. KPN moet gewoon een goed product leveren voor een goeie prijsj. En als die OPTA nu eens echts iets goeds wil doen, dan moeten ze ervoor zorgen dat de kabelmarkt ook vrij wordt (net als de telefoonmarkt). Wat dat aangaat heeft KPN wel een beetje gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
polson schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:10:
[...]

Volgens mij is dit wel een heel persoonlijke mening. Ik hoef helemaal geen Ipod(nano).
Ik wel :9 maar een personal recorder van ze mag ook wel hoor ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Lanfear28 op 10-10-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
Lanfear28 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:13:
[...]

Ik wel :9 maar een personal recorder van ze mag ook wel hoor ;)
Van het geld dat wij als IPB testers per maand niet hoeven te betalen + de 50 Euro extra die we nog gaan krijgen kun je dat toch makkelijk zelf kopen.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Daar is-ie weer: een flikkerend VoIP-lampje. Dus die firmware update heeft ook niet geholpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Laatst online: 05-10-2023
In de laatste bladzijdes lees ik bijn aniets meer over de serverinstellingen, betekent dit dat het is verholpen?
Ik heb geen zin om de boel weer te gaan resetten dus vraag ik het even.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

polson schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:19:
[...]

Van het geld dat wij als IPB testers per maand niet hoeven te betalen + de 50 Euro extra die we nog gaan krijgen kun je dat toch makkelijk zelf kopen.... 8)
Niet iedereen hoeft hier op te rekenen, het schijnt volgens de helpdesk niet zo te zijn dat iedereen deze brief heeft gekregen of krijgt!

Jan-E:

Inderdaad was mijn ticket over de voicemail per ongeluk gesloten.
Helpdesk 2e lijn druk bezet, dus weer ticket aangemaakt om e.e.a. te koppelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 152867 op 10-10-2005 19:52 . Reden: eerst gedaan en toen gaan denken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146686

Snelheid lijkt bij mij opgelost. Haal heel de avond bij speedtest al een download van rond 180 KByte/sec bij een 1600 abo :)

Het 50 Mb pakket bij KPN BroadbandValley komt met meer dan 160 kB/sec binnen.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 146686 op 10-10-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157154

Ik heb afgelopen vrijdag ook een mailtje van KPN ontvangen dat ik "als een van de eerste kan profiteren van de voordelen van InternetPlusBellen". _/-\o_ Ik heb op dit forum gelezen dat je tot nu toe niet hoeft te betalen. Geldt dit voor iedereen of pas nadat je hebt geklaagd over een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 157154 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:24:
Ik heb afgelopen vrijdag ook een mailtje van KPN ontvangen dat ik "als een van de eerste kan profiteren van de voordelen van InternetPlusBellen". _/-\o_ Ik heb op dit forum gelezen dat je tot nu toe niet hoeft te betalen. Geldt dit voor iedereen of pas nadat je hebt geklaagd over een probleem?
Dat geldt voor iedereen. Maar tegen de tijd dat jij aangesloten bent zijn de oudkomers ook al weer de bok, schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154340

Werkt de IPB optie " Voicemail in Email " al bij iemand, met name het instellen van de voicemail pincode op "Mijn KPN-Voicemail en doorschakelen pagina" ?

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 154340 op 11-10-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154047

Felixje schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:21:
In de laatste bladzijdes lees ik bijn aniets meer over de serverinstellingen, betekent dit dat het is verholpen?
Ik heb geen zin om de boel weer te gaan resetten dus vraag ik het even.
Als je op MIJN KPN de instellingen op standaard zet (dus niet op server instellingen) en daar een IP adres invult dan werkt het ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Anoniem: 154047 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:39:
[...]

Als je op MIJN KPN de instellingen op standaard zet (dus niet op server instellingen) en daar een IP adres invult dan werkt het ! :)
Waar slaat dat eigenlijk op? De woordjes server en standaard zijn toch makkelijk even te verwisselen?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
Felixje schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:30:
[...]

Waar slaat dat eigenlijk op? De woordjes server en standaard zijn toch makkelijk even te verwisselen?
Hopelijk blijven ze er nu af bij KPN, want nu werkt het. Meestal als ze iets veranderen dan werkt het meteen niet meer. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Letterlijke vraag aan InternetPlusBellencm@kpn.com
KPN, 20-06-2005, 19:48:
>Onder voorbehoud kunt u vanaf het derde kwartaal van 2005 als extra optie kiezen
>om onbeperkt te bellen naar 5 KPN mobiele nummers.
Is hierover inmiddels al meer bekend? Tenslotte leven we nu al in het vierde kwartaal.
Letterlijk antwoord:
Naar aanleiding van uw vraag wanneer InternetPlusBellen voor u beschikbaar is melden wij u het volgende.

In de loop van het laatste kwartaal van 2005 start KPN met het aanbieden van InternetPlusBellen. Om de kwaliteit te waarborgen, zal InternetPlusBellen aangeboden worden wanneer KPN u hierbij optimale functionaliteit kan garanderen. Dit zal naar verwachting in de loop van het laatste kwartaal van 2005 zijn.
Zucht. Doorvragen maar.

[ Voor 9% gewijzigd door Jan-E op 11-10-2005 17:24 . Reden: 1e zin aan antwoord toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
polson schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:56:
Hopelijk blijven ze er nu af bij KPN, want nu werkt het. Meestal als ze iets veranderen dan werkt het meteen niet meer. 8)
Volgens mijn contact met de tweede lijn gisteren worden bij firmware-updates tegenwoordig de instellingen behouden. Dat bleek ook te kloppen want mijn poort 80 stond open en die bleef ook open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Ik heb poorten proberen te openen door standaard met ip en server met ip. Als ik dan na een tijdje kijk of het is veranderd, is er niets veranderd. (de poorten staan ook niet open.) Het loopt gelukkig niet meer vast.

[ Voor 9% gewijzigd door Felixje op 11-10-2005 17:57 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

vandaag weer eens spontaan mijn wifi uit, reset experia via aan/uit werkte niet, toen via mijnKpn wifi op uit gezet (stond aan maar werkte dus niet)daarna weer ingeschakeld via mijnKpn en nu werkt het weer.

Hierbij bleven gelukkig dit keer wel mijn poorten open staan.

Echter nog steeds niet stabiel dus....

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 153782 op 11-10-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:03:
[...]
Dit had ik ook. De tweede lijn kan dit zo voor je verhelpen. Ze moeten dan jouw account even koppelen aan de voicemail server. Bij mij was dat op dezelfde dag nadat de tweede lijn het had toegezegd ook gebeurd.
Jan,

vandaag al teruggebeld door de tweede lijn, over mijn voicemail probleem.
Deze mevrouw kon mijn account niet koppelen aan de voicemailserver.
Wel mooi dat ik binnen een dag ben teruggebeld.
Wordt nu weer teruggebeld door iemand die e.e.a. wel kan regelen.\
Dus nog even afwachten.
Daarna nog de tsm melding weg, dan gaan we de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Vers van de pers: er komt een nieuwe 085-reeks van telefoonnummers, die niet geografisch gebonden zijn. Zo'n 085-nummer lijkt een mooie optie als 2e nummer bij een VoIP-account. Hopen dat KPN dat t.z.t. ook aanbiedt.

http://www.ad.nl/binnenland/article34741.ece
Leven lang hetzelfde telefoonnummer
Door JEROEN DE VREEDE

ROTTERDAM - Wie vaak verhuist hoeft binnenkort niet langer iedere keer van telefoonnummer te wisselen. Degene die eenmalig overstapt naar een nieuw 085-nummer, behoudt dat nummer altijd, op elke locatie in Nederland.
Met deze voorstellen komt minister Brinkhorst van Economische Zaken binnenkort. Het voorstel, in bezit van deze krant, wordt momenteel besproken met telefoonaanbieders. Het ministerie en KPN bevestigen de plannen. Invoering is begin volgend jaar voorzien.

Wie momenteel verhuist naar een andere regio, krijgt een ander nummer met het netnummer van de nieuwe woonplaats. Met het nieuwe 085-nummer is dat niet meer nodig. De gesprekskosten liggen waarschijnlijk tussen die voor lokale en landelijke gesprekken in. Overstappen is niet verplicht; de gewone netnummers blijven bestaan.

Alleen via nieuwe technieken als telefoon via internet was het al mogelijk een nummer zonder geografische beperking te krijgen. Bedrijven kennen sinds vorig jaar landelijke 088-nummers, zodat alle vestigingen door het land met één nummer bereikbaar zijn.

Een tweede voorstel in het plan maakt het voor bedrijven mogelijk het bestaande netnummer landelijk te gebruiken. Een bedrijf met een hoofdkantoor in Amsterdam, kan bijkantoren elders in het land zo toch met een 020-nummer bereikbaar laten zijn.

Voorwaarde is wel, dat het bedrijf is ingeschreven in een plaats in het netnummergebied. Daardoor is deze optie niet geschikt voor particulieren die verhuizen naar een andere regio.

[ Voor 87% gewijzigd door Jan-E op 12-10-2005 01:41 . Reden: AD bericht toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Voor de statistieken: mijn VoIP-lampje knippert weer eens. En ik ben dus weer niet bereikbaar. Het ticket ligt inmiddels weer bij de 3e lijn. Ik zal *21 maar weer aanzetten en de Experia niet resetten. Kunnen ze tenminste meten wat er mis is.

Edit: dat aanzetten van *21 lukt natuurlijk niet, omdat die dombo's van de KPN besloten hebben dat je des nachts niets te zoeken hebt in het IPB-menu van Mijn KPN :(

[ Voor 27% gewijzigd door Jan-E op 12-10-2005 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren ben ik geporteerd. Doorlooptijd één week. Netjes.

Openstaande problemen:
  • Ruis is hiermee verdwenen. Wel heb ik op DECT toestellen nog een hinderlijke piep.
  • Voice mail in email is nog niet instellen via Mijn KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 15:27
Jan-E schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 02:08:

Edit: dat aanzetten van *21 lukt natuurlijk niet, omdat die dombo's van de KPN besloten hebben dat je des nachts niets te zoeken hebt in het IPB-menu van Mijn KPN :(
Je kunt wel bellen toch dus kun je ook via je toestel voicemail en doorschakeling aan en uitzetten??? Dat hoeft toch niet specifiek via Mijn KPN??
Ik doe dat op deze manier *21*mobielnummer#
Uitzetten #21#

[ Voor 16% gewijzigd door EdjeK op 12-10-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 12:59
Vanochtend een nieuwe telefoonrekening ontvangen per e-mail. Ditmaal niet gratis maar... maar liefst 160,- EUR! Telefoonrekening online werkte vanochtend niet, kon ik niet openen... ben wel erg benieuwd wat ik dan aan 120,- EUR heb verbeld o.i.d.?

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155331

Jan-E schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:19:
Vers van de pers: er komt een nieuwe 085-reeks van telefoonnummers, die niet geografisch gebonden zijn. Zo'n 085-nummer lijkt een mooie optie als 2e nummer bij een VoIP-account. Hopen dat KPN dat t.z.t. ook aanbiedt.

http://www.ad.nl/binnenland/article34741.ece

[...]
Dat hebben we al bij IPB. :z
Maar dan zijn het de 084 nummers
De zg. nomadische nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 155331 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 10:01:
Dat hebben we al bij IPB. :z
Maar dan zijn het de 084 nummers
De zg. nomadische nummers.
Die 084-nummers hebben het nadeel dat het vaak heel duur is om ze te bellen. En bovendien zijn ze soms geblokkeerd in centrales. Zie 'InternetPlusBellen duur voor gesprekspartner'.

Edit: Volgens iemand van Colt Telecom zojuist in het Radio 1-journaal is het 085-nummer zelfs speciaal voor VoIP ontwikkeld, zodat je overal ter wereld ermee kunt bellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Jan-E op 12-10-2005 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanmorgen kwart voor negen, ik zit te bellen , en ja hoor weer een spontane reset van mn boxje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 153782 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 10:41:
Vanmorgen kwart voor negen, ik zit te bellen, en ja hoor weer een spontane reset van mn boxje...
Gisteren had ik iets dergelijks toen een 2e lijner mij teruggebeld had. Staat u bij De Experia? Ja. Ik voer nu een reset uit. Plop, einde gesprek |:(

Als dat tijdens een normaal gesprek ook al gaat gebeuren is het natuurlijk minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Komt hier nog een deel 2 van? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 11:08:
[...]
Gisteren had ik iets dergelijks toen een 2e lijner mij teruggebeld had. Staat u bij De Experia? Ja. Ik voer nu een reset uit. Plop, einde gesprek |:(

Als dat tijdens een normaal gesprek ook al gaat gebeuren is het natuurlijk minder leuk.
Ik vraag me dan ook af of ze wellicht in de ochtend zomaar een reset doen of een firmware upgrade(downgrade), of dat dit spontaan gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik hoop dan in deel twee te melden dat ik een videotelefoon heb en dat die werkt ?
Overigens het volgende bericht van de kabelmaatschappijen gelezen

Den Haag, 12 oktober 2005

Kabelbedrijven bouwen gezamenlijk ultra moderne centrale voor uitwisseling digitale telefonie gegevens (SIP-Exchange)

UPC, ESSENT, CASEMA, MULTIKABEL en CAIW bieden al met groot succes digitale telefonie ('VOIP') via de kabel aan. Digitale telefonie via de kabel zal leiden tot meer dan een basisspraakdienst alleen. Een breed scala aan toegevoegde waarde diensten wordt mogelijk, zoals beeldtelefonie, softphones, en messaging services. De moderne breedbandkabel is bij uitstek het platform waarop digitale telefonie en geïntegreerde spraak- en datadiensten tot hun recht komen.

Digitale telefonie via de kabel is, of zal in de nabije toekomst gebaseerd zijn op SIP (Session Initiating Protocol) en ENUM (een specifiek internettelefoonnummer). Inspelend op deze verwachting hebben de vijf kabelbedrijven het initiatief genomen te komen tot de ontwikkeling van de Nederlandse SIP-exchange. Binnen dit platform kunnen de deelnemende partijen verbindingsgegevens uitwisselen. Klanten van de deelnemende partijen kunnen dan onderling een directe (beeld)telefonieverbinding realiseren, zonder gebruik te maken van het traditionele telefonienetwerk van KPN.

Binnen de SIP-exchange worden alle technische aspecten voor de klant gewaarborgd, welke van belang zijn voor moderne digitale telefonie. Hierbij nemen de deelnemende partijen aspecten zoals interoperabiliteit (SIP, ENUM, Codecs), security (SPIT, CLI spoofing), Quality of Service en Peering mee als basis van de ontwikkelingen.

Zou KPN hier een peering overeenkomst mee sluiten? (ook voor video telefonie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Naar aanleiding van uw vraag over InternetPlusBellen kunnen wij u als volgt informeren:

Op dit moment is er nog niet bekend wanneer u onbeperkt kunt bellen naar 5 mobiele nummers van KPN.
Jammer. Maar ze sluiten het nog steeds niet uit dat dit ooit wordt geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Het probleem van een eenzijdig gesprek is weer terug: mensen kunnen mij wel verstaan, maar andersom is er niets te horen. Grrrr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157379

Sinds deze week ben ik geporteerd.

Ik kom het volgende probleem tegen:

Bellen binnen Nederland en Europa is geen probleem.
Als ik naar een nummer in zuidelijk Afrika belt is het een groot drama.
Eerst continue in gesprek.
Als ik dan eindelijk contact met de andere kant heeft, duurt het gesprek maar +/- 1 minuut en wordt dan verbroken.
Als ik wordt gebeld uit zuidelijk Afrika, dan is het geen probleem.

Zijn er nog andere die dit probleem herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:20:
Het probleem van een eenzijdig gesprek is weer terug: mensen kunnen mij wel verstaan, maar andersom is er niets te horen. Grrrr :(
Ik werd vrij snel geholpen. Er zijn wat dingen in mijn Experia opnieuw geladen: SIP-gegevens en dergelijke. Maar, belangrijker, ook aan KPN-zijde is het een en ander gewijzigd op ADSL-niveau. Ze hebben mijn verbinding nu omgebouwd voor ADSL2. Niet dat de verbinding nu sneller is, maar kennelijk is het protocol wel anders.

Als je weer problemen krijgt, moet je maar weer bellen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-11-2024
Ha JAN E,

Dat hebben ze twee weken geleden bij mij ook gedaan. en tevens heb ik uit voorzorg een nieuwe experia gehad want die van mij was vaak ook niet door KPN te benaderen. en wat denk je ik bel al 2 weken zonder problemen. Ik zat trouwens op firmware versie 1.36c. Kreeg ik door van de kpn engineer die hier was en aan het bellen wat met de helpdesk. maar alles is nu stabiel en het bellen is ook kwalitatief beter...

groet,
nmolenbeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
goedendag, ik stel me even voor ik ben marcel en ik heb sinds vorige week donderdag iplusbellen.
Portering wil nog niet lukken ( wordt aan gewerkt ) maar verder gaat het eigenlijk wonderwel.
Ik volg met interesse dit topic en dank _/-\o_ alle aanwezigen voor hun ervaringen omdat ik zo beter kan reageren op de dingen die gebeuren.

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
nmolenbeek schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:17:
Ik zat trouwens op firmware versie 1.36c.
Ik dacht dat zij mij maandag op 1.36.1 gezet hadden, maar dat zal dan wel 1.36e zijn. En of het werkt? Time will tell. Vandaag lijkt mijn internetverbinding al veel stabieler dan hij wel geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354

Vanavond kreeg ik een telefoontje op het werk van KPN.
Of alles nu goed werkte. Zelf was ik een tijdje niet thuis geweest,
maar wist dat ze nog moesten updaten ivm het trage/stotterende
internet. Hij kon zien wanneer de update was geweest in mijn box,
dus daar had ik alle vertrouwen in. En het blijkt nu ook goed te zijn.
Maar over de echo ontweek hij me een beetje. Er was contact
met thuis geweest en die hadden gezegd dat er nu ook geen echo meer was.
Dat hadden ze thuis dus niet gezegt. Ze hadden gezegt dat ze die dag
nog niet gebeld hadden, dus dat niet wisten.
Vanavond de ene keer goed andere keer weer echo, hier is na de diverse update's
dus nog niks aan veranderd.
Maar goed de ticket zoals dat hier genoemd wordt was dus gewoon gesloten.
Zal er wel weer melding van maken dat er nog steeds echo problemen zijn.
Ben alleen bang dat we voorlopig voor een aardige tijd met een echo moeten leven.
Zijn volgens mij niet zo heel veel mensen met een echo klacht, teminste die staan
hier niet genoteerd op de site. Of weet iemand meer?
En schijnbaar (één na laatste gesprek wat ik met hun had, hadden ze nog geen oplossing hiervoor).

Ben blij dat in ieder geval het internet deel weer (tot nu toe ) goed functioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

De echo problemen zijn wel bekend. Heb laatst nog met iemand gesproken van de Helpdesk. Maar even doorbellen dat jij er ook last van hebt, kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weer een spontane reset dit keer 's avonds 19:37. Nu is de internet verbinding echt super traag geworden, ik zal morgen maar weer eens de HD bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:38:
Ik dacht dat zij mij maandag op 1.36.1 gezet hadden, maar dat zal dan wel 1.36e zijn. En of het werkt? Time will tell. Vandaag lijkt mijn internetverbinding al veel stabieler dan hij wel geweest is.
Hmm. Knipperend VoIP-lampje. Daar gaan we weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

Jan-E schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:50:
[...]
Jammer. Maar ze sluiten het nog steeds niet uit dat dit ooit wordt geïntroduceerd.
Bedankt voor de genomen moeite.
Dat geeft de burger tenminste weer moed:-))
Gr.
Huh??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:35:
[...]
Hmm. Knipperend VoIP-lampje. Daar gaan we weer.
Toch raar, de klachten die jij omschrijft had ik ook, box is omgeruild, en ik heb sindsdien geen knipperend lampje meer gehad.
Zou het misschien ook hardware matig op te lossen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen nacht zelf mijn experia aan en uit gezet in een poging internet wellicht weer te versnellen, doch het apparaat weigerde weer volledig aan te gaan, geen internet noch telefoon tot heden morgen. Nu waren mijn instellingen weer verdwenen, wifi heb ik weer aan de praat, echter nu lukt het weer niet om de poorten open te krijgen. Knipperend voip lampje heb ik echter al tijden geen last van, toch ff positief puntje uitlichten heheheh

Overigens internet is nu wel weer normale snelheid

10:05 update
HD gebeld, server instellingen zullen vanaf volgende week via MijnKpn te regelen zijn, dus ook echt server instelling aan vinken en ip adres ipv standaard en ip.
Tevens melding gemaakt van echo tijdens telefoongesprek bij tegenpartij, dit is bij mij afhankelijk van mijn upload snelheid, wanneer ik deze terug schroef van bv. 50kb naar 20 kb verdwijnt dit. Hier is wederom een ticket van aangemaakt, omdat dit elkaar niet zou mogen beinvloeden. Een telefoongesprek vraagt immers ook maar om een bandbreedte van ongeveer een isdn lijn, en de Qos service in de experia zou deze ruimte hiervoor dienen te reserveren.
Verder meldde de HD dat men deze hele week al meerdere firmware wijzigingen had geupload naar de experia's.

Anyway ik zit dus weer met een dichte poort en kan weer niet op mijn favoriete torrentsites terecht.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 153782 op 14-10-2005 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
Beste Allen,

Wellicht heb ik een tip die velen van jullie van de echo en snelheidsproblemen kan afhelpen.
Toen bij mij de box is vervangen hebben de kpn engineers wat simpele testen uitgevoerd die jullie zelf ook simpel kunnen uitvoeren. Ga naar de site van XS4all om het bekende 10MB pakket te downloaden ter snelheidstest en kijk hoe snel de lijn is. Pak daarna de telefoon en bel bv je gsm. Als het goed is gaat nu de download snelheid naar beneden. Verbreek het telefoongesprek. en kijk of de download snelheid weer toeneemt. Ga dan weer bellen. verbreken en bellen enz enz. Als je bekabeling in orde is is er bijna geen verschil in snelheid. Maar gaat tijdens elk gesprek de snelheid na beneden en weer na beneden enz enz dan heb je slechte kabel tussen de binnenkomst en de experia. wat gaat resulteert in echo's en trage verbindingen en zelfs knipperende voips.....

De reden zit als de bekabeling slecht is dan schakelt de experia de slechte opgebouwde channels uit voor een bepaalde tijd en als je dus blijft downloaden en bellen dan blijven deze zogenoemde channels uit staan. Bij mij zat het euvel in een stuk plat telefoonsnoer van de gamma. dit was door de vorige bewoner er tussen gezet en gaf bij mij problemen. KPN heeft dit vervangen door een kwalitatief goede kabel en sindsdien kan ik downloaden wat ik wil bellen wat ik wil en alles blijft goed . Wellicht hebben meer mensen dit probleem wat ik ook had en je kunt dit dus zelf gemakkelijk testen.

Ik ben benieuwd wat de uit komsten zijn.

Ps ik heb zelf de 1600/512 verbinding en download dus meer 176KB. als ik er naast ga bellen kom ik op de 170KB.

Succes Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157463

Nu eens iets positiefs. Heb internetplusbellen zelf geinstalleerd.
1. Er zit een duidelijke beschrijving bij en alles is eenvoudig te installeren voor mij als leek.
2. Voip lampje brandde niet en ik had geen kiestoon. Ik ben direct, snel en vriendelijk geholpen door de klantenservice van KPN die de zaak op afstand heeft geregeld.

Dus vooralsnog toppie die KPN!

Ik laat het bedrijven altijd weten als ik niet goed of slecht behandelt ben maar laat het ook weten als de service ok is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 152867 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:00:
Toch raar, de klachten die jij omschrijft had ik ook, box is omgeruild, en ik heb sindsdien geen knipperend lampje meer gehad.
Zou het misschien ook hardware matig op te lossen zijn?
Had jij ook last van enkelzijdige gesprekken? Dus dat je zelf niets hoort, maar je gesprekspartner wel alles van jou?

En soms was er wel iemand die suggereerde de box om te ruilen. Maar dat hebben ze nooit uitgevoerd. Het zou ook nog aan de bekabeling kunnen liggen, maar dan zou de Experia telkens alleen maar de uitgaande channels moeten uitschakelen. Lijkt me erg stug. Bovendien heb ik geen last van echo's of ruis.

Hoe dan ook, het probleem ligt weer eens bij de derde lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
vandaag om 14.00 werd ik gebeld door iemand van de HD van IPB. Hij belde mij om te zeggen dat hij een storing had gevonden in de portering. Toen ik echter de telefoon opnam zei hij gelijk: " volgens mij bent U al geporteerd! Kunt U de bekabeling even aanpassen". Ik dus kabel ISRA>ADSL en LINE1 naar telefoon en jawel alles in orde. Blijkt dus dat vannacht om 02.00 alles was omgezet terwijl in de KPN computer mijn nummer niet voorkwam in de wachtrij van nummers die geporteerd worden. Zo zie je maar weer wonderen gebeuren. Heb nu een strakke verbinding en een prima telefoonlijn. Hulde _/-\o_

PS: Bij mij is de expirabox ook omgeruild!

[ Voor 6% gewijzigd door marcellux op 14-10-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
marcellux schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:14:
PS: Bij mij is de expiarabox ook omgeruild!
Waarom? Wat was de reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354

[quote]nmolenbeek schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:18:
Beste Allen,

De reden zit als de bekabeling slecht is dan schakelt de experia de slechte opgebouwde channels uit voor een bepaalde tijd en als je dus blijft downloaden en bellen dan blijven deze zogenoemde channels uit staan. Bij mij zat het euvel in een stuk plat telefoonsnoer van de gamma. dit was door de vorige bewoner er tussen gezet en gaf bij mij problemen. KPN heeft dit vervangen door een kwalitatief goede kabel en sindsdien kan ik downloaden wat ik wil bellen wat ik wil en alles blijft goed . Wellicht hebben meer mensen dit probleem wat ik ook had en je kunt dit dus zelf gemakkelijk testen.

Ik zal het proberen.
Dacht wel dat de bekabeling goed was.
Er loopt namelijk een cat5 utp kabel (4 aderig) van de hoofdaansluiting rechtstreeks
naar de box.... voor de zekerheid toen al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 20:09

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik weet niet of het hier al bekend was (volgens mij niet) maar ik was vandaag bij de Primafoon in Rotterdam en stond even bij de videotelefoon te kijken (die stond daar werkend). Even bij de instellingen kijken, en daar stond het: het IP van de SIP-server (waarschijnlijk). Onder "server" in de instellingen van de videotelefoon stond "81.207.235.253". Wie probeert er of dit inderdaad het IP van de SIP-server is?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Jan-E schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:04:
[...]
Waarom? Wat was de reden?
Dat weet ik ook niet dat kwam omdat de monteur hierheen gezonden werd en die wisselde de experia box gelijk om. Hij kwam om te kijken of er een fout zat in de lijn nadat iemand van de HD de lijn op afstand had doorgemeten ( zei een afwijking te zien) na klachten van mij! Hij heeft toen hij wegging de lijn vanaf de centrale nog een keer doorgemeten en toen was alles dik in orde zei hij !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
B_O_S_S schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:36:
Ik weet niet of het hier al bekend was (volgens mij niet) maar ik was vandaag bij de Primafoon in Rotterdam en stond even bij de videotelefoon te kijken (die stond daar werkend). Even bij de instellingen kijken, en daar stond het: het IP van de SIP-server (waarschijnlijk). Onder "server" in de instellingen van de videotelefoon stond "81.207.235.253". Wie probeert er of dit inderdaad het IP van de SIP-server is?
Zou best kunnen, volgens de KPN support site zou het 213.75.12.212 moeten zijn. KPN zal er ongetwijfeld meer hebben staan en waarschijnlijk zijn de adressen die je ziet adressen van SIP load balancers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Deze week en volgende week gaat KPN alle bestaande IPBellers uitporteren en zouden de meest klachten opgelost moeten zijn. Als alles goed gaat gaan ze het daarna ook echt landelijk uitrollen.
Veel klachten hadden te maken met het niet nog uigeporteert zijn en ook de techniek die KPN gebruikt om de lijn contant te houden tijdens IP bellen (spraak voorrang op internet)

Het valt me trouwens op dat de klachten wat minder(heftig) zijn? Zou dan misschien alles toch goed komen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Lanfear28 op 14-10-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lanfear28 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:36:
Deze week en volgende week gaat KPN alle bestaande IPBellers uitporteren en zouden de meest klachten opgelost moeten zijn. Als alles goed gaat gaan ze het daarna ook echt landelijk uitrollen.
Veel klachten hadden te maken met het niet nog uigeporteert zijn en ook de techniek die KPN gebruikt om de lijn contant te houden tijdens IP bellen (spraak voorrang op internet)

Het valt me trouwens op dat de klachten wat minder(heftig) zijn? Zou dan misschien alles toch goed komen :)
Wat versta je onder uitporteren? Ik bel en wordt gebeld via DSL. Maar staat er dan nog PSTN signaal op mijn lijn?

Overigens vanavond mijn infra maar eens opgeknapt en alles voorzien van CAT5.
1x IPB (privé)
CAT 5 van:
  • ISRA naar Experia
  • Experia naar mijn Homevox
  • Experia naar PC (W-lan staat uit)
  • Homevox naar toestellen
1x Mx Flex ISDN (zakelijk)
CAT 5 van:
  • ISRA naar splitter
  • Splitter naar Speedtouch 580i (W-lan staat aan)
Wat gaat er nu goed
  • download is stabiel en varieert tussen de 160 - 180 kB/s bij een 1600/512 IPB abo.
  • probleemloos uit en aan zetten van de Experia. Komt gewoon op.
  • geen incidenteel knipperend VoIP lampje
Wat gaat er nog minder
  • nog steeds ruis en pieptoon bij gesprekken. Met vaste toestellen te doen maar duidelijk hoorbaar. Met DECT onacceptabel.
  • voice mail in e-mail nog niet in te stellen op mijn KPN
  • voice mail dame van Siemens zit nog steed op 'zee'. Ruis is volledig onacceptabel
  • interconnectie tijden bij opzetten van verbindingen kan beter
Ben benieuwd of dit binnenkort beter wordt. In ieder geval is het mijn inziens acceptabel, maar moet met name, in mijn geval, de spraakkwaliteit stukken beter. Op dit moment vind ik deze nog niet vergelijkbaar met het vaste TDM telefoonnet en bijvoorbeeld nog niet toepasbaar in zakelijke omgevingen.

Mijn indruk is in ieder geval dat bijvoorbeeld Casema en Tiscali een betere spraakkwaliteit leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Er zijn nog een heleboel IPB'ers die nog bellen of gebeld worden over de oude analoge lijn vaak nog met een adsl splitter voor de Experia. Dit kwam oa omdat KPN eerst alle klachten geïnventariseerd moest hebben en het niet aan durfde dat klanten onbereikbaar werden op de vaste aansluiting. KPN nam het zekere voor het onzekere en dit pakte niet overal evengoed uit en veroorzaakte voornamelijk veel ruis en echo klachten bij het uitbellen.

De techniek die KPN toepast om spraak en data gelijktijdig stabiel te krijgen (ook bij weinig bandbreedte) is vrij uniek en veroorzaakt nu nog wat problemen maar moet er uiteindelijk voor gaan zorgen dat IP bellen via KPN straks een voorsprong heeft op de andere aanbieders. (Wanadoo kan bv op het moment IP bellen nog niet voor gebeld worden aanbieden mede (naar horen zeggen) omdat ze dit niet stabiel kunnen krijgen waardoor je nog steeds vast zit aan bv een belbudget abonnement van KPN. please correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620

Anoniem: 153782 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:20:
Afgelopen nacht zelf mijn experia aan en uit gezet in een poging internet wellicht weer te versnellen, .
Dan zal ie niet veel doen als je hem aan en uit zet 8)7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:24:
[...]

Dan zal ie niet veel doen als je hem aan en uit zet 8)7 :)
heheh eindelijk eens een goede tip, ik ga gelijk aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nmolenbeek schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:18:

Ik ben benieuwd wat de uit komsten zijn.

Ps ik heb zelf de 1600/512 verbinding en download dus meer 176KB. als ik er naast ga bellen kom ik op de 170KB.

Succes Nico
Hi, ik heb hetzelfde abonnement en de test uitgevoerd, ik download de file normaal met 180 kb wanneer ik ga bellen zakt het tot 165 kb. Zou dit dan daadwerkelijk wijzen op een slechte kabel tussen binnenkomst en de experia? Is het niet zo dat ik dan sowieso die download van 180 al niet zou halen? En is het zakken met 15kb teveel? Ik heb wel weer veel last van echo ook tijdens deze download en het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 153782 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:10:
[...]
Hi, ik heb hetzelfde abonnement en de test uitgevoerd,.etc......quote]

Vandaag test gedaan met download van 100mb (1600/512 abo).
Resultaat:

gemiddeld 170KB/s, piek 180KB/s, laagst 162KB/s
Bij bellen naar GSM: tussen 158- 160 KB/s geen last van echo of kwaliteitsverlies van gesprek.

M.i. werkt QOS dus goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
Robbie w en danik,

bij jullie is het zo goed hoor. als je gaat bellen verlies je inderdaad tussen 5 tot 20 kb. maar zoals het bij jullie is is het goed. niets aan doen.

groet,
Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand ervaring met google earth? Krijg hem niet aan de praat. Kom niet op de server. Komt dat soms weer door die kl*te firewall in de box??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nmolenbeek schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:27:
Robbie w en danik,

bij jullie is het zo goed hoor. als je gaat bellen verlies je inderdaad tussen 5 tot 20 kb. maar zoals het bij jullie is is het goed. niets aan doen.

groet,
Nico
Dus dan moet die echo toch ergens anders vandaan komen....komen...komen....komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:24:
Heeft iemand ervaring met google earth? Krijg hem niet aan de praat. Kom niet op de server. Komt dat soms weer door die kl*te firewall in de box??
Geen problemen hier (free version)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154340 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:40:
[...]

Geen problemen hier (free version)
Hier kom ik er niet op. Gekeken bij help en krijg dit te lezen: Gaat dus om poort 80.

Most likely, a personal firewall program, aggressive antivirus software, or adware is preventing Google Earth from freely accessing the internet via TCP/IP (port 80). If you receive any error messages containing the text c000000c or c000000b, this is also related to the software or programs listed above that could be causing the difficulties accessing Google Earth. Please check your router/firewall settings to set GoogleEarth.exe as an exception.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
kan niet in "Mijn KPN" ligt dat aan mij? Bovendien wilde ik graag weten wat nou de beste instelling is voor de firewall "standaard" of "server" ? Als ik hem op "standaard zet en ik doe de test via "Shields-Up" dan geeft hij aan dat de meeste ports "blocked" zijn. Nu had ik altijd begrepen dat je beter alle ports "stealth" kunt hebben!! Met de firewall op "standaard" kan ik gewoon emulen enzovoort!

Kan weer in Mijn KPN ( 19.00 uur)

[ Voor 16% gewijzigd door marcellux op 15-10-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
marcellux schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:10:
kan niet in "Mijn KPN" ligt dat aan mij? Bovendien wilde ik graag weten wat nou de beste instelling is voor de firewall "standaard" of "server" ? Als ik hem op "standaard zet en ik doe de test via "Shields-Up" dan geeft hij aan dat de meeste ports "blocked" zijn. Nu had ik altijd begrepen dat je beter alle ports "stealth" kunt hebben!! Met de firewall op "standaard" kan ik gewoon emulen enzovoort!
Stealth of blocked is allebei even veilig. Bovendien heeft de Experia het door als er een portscan wordt gedaan met Shields Up. Wat Shields-Up laat zien over je poorten hoeft dan ook helemaal niet de echte status van je poorten te zijn.

Voor de historie: weer een knipperend VoIP-lampje alhier.

[ Voor 7% gewijzigd door Jan-E op 15-10-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:57:
[...]
Hier kom ik er niet op. Gekeken bij help en krijg dit te lezen: Gaat dus om poort 80.
Mijn Experia Firewall staat op Serverinstellingen zonder IP(alles dicht dus). Gebruik de Windows firewall met standaard instellingen, geen uitzonderingen dus. Norton Antivirus behoefde geen aanpassing voor Google Earth.

Wellicht de hint die gegeven wordt over ADware??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Jan-E schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:39:
[...]
Stealth of blocked is allebei even veilig.
Oneens. Met stealth komt een random poortscanner er niet achter dat er wel een PC zich op een bepaald IP bevindt. Met blocked wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Aarsbuds0r schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:43:
Oneens. Met stealth komt een random poortscanner er niet achter dat er wel een PC zich op een bepaald IP bevindt. Met blocked wel.
Of de Experia nu stealth of blocked doorgeeft, je weet nooit of zich daarachter een PC bevindt, laat staan wat voor PC. Het enige dat je kunt afleiden of zich op dat IP al dan niet een apparaat bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een netwerk probleempje.
Ik heb met vaste ip adressen een laptop, een pc en een xbox aan de experia hangen.
De xbox gebruik ik als media center om films en music vanaf de pc op de tv en surround system te vertonen.

Wanneer ik nu via mijn xbox de pc benader zie ik die niet direkt, pas wanneer ik ook de draadloze laptop aanzet, ziet de xbox het gehele netwerk en kan ik zowel de laptop als de pc benaderen.

Iemand enige idee waarom ik zonder de laptop aan, de pc niet kan benaderen?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 153782 op 16-10-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154340 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:19:
[...]

Mijn Experia Firewall staat op Serverinstellingen zonder IP(alles dicht dus). Gebruik de Windows firewall met standaard instellingen, geen uitzonderingen dus. Norton Antivirus behoefde geen aanpassing voor Google Earth.

Wellicht de hint die gegeven wordt over ADware??
Nee, alles klopt hier. Het is een gekraakte versie misschien ligt het daar aan. Moet jij ook inloggen op een server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 10:10:
Even een netwerk probleempje.
Ik heb met vaste ip adressen een laptop, een pc en een xbox aan de experia hangen.
De xbox gebruik ik als media center om films en music vanaf de pc op de tv en surround system te vertonen.

Wanneer ik nu via mijn xbox de pc benader zie ik die niet direkt, pas wanneer ik ook de draadloze laptop aanzet, ziet de xbox het gehele netwerk en kan ik zowel de laptop als de pc benaderen.

Geen idee. Het lijkt er op dat alles via je laptop loopt ipv de experia. Of het heeft met de ip adressen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:10:
[...]
Nee, alles klopt hier. Het is een gekraakte versie misschien ligt het daar aan. Moet jij ook inloggen op een server?
Nee, programma starten and that's it.

PS Tijdens opstarten zie ik wel melding van inloggen op server; wellicht dat een gekraakte versie hier niet in voorziet.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 154340 op 16-10-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 153782 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 10:10:

Ik heb iets dergelijks. Ik zie ook niet het hele netwerk, maar blijk de onzichtbare PC wel te kunnen benaderen. Iets als 'net use H: \\192.168.2.3\C' werkt gewoon. En ook kan ik een netwerkverbinding leggen met de printer op die onzichtbare PC. Dan moet ik natuurlijk wel met het handje de exacte printernaam inkloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:09:
[...]
Ik heb iets dergelijks. Ik zie ook niet het hele netwerk, maar blijk de onzichtbare PC wel te kunnen benaderen. Iets als 'net use H: \\192.168.2.3\C' werkt gewoon. En ook kan ik een netwerkverbinding leggen met de printer op die onzichtbare PC. Dan moet ik natuurlijk wel met het handje de exacte printernaam inkloppen.
Ja dat klopt, vanaf de pc kan ik ook de xbox benaderen zonder eerst de laptop aan te zetten. Maar ook vanaf de pc zie ik hem pas als lid van het netwerk nadat ik ook de laptop even heb aan gehad.
Daarna kan ik de laptop weer uitzetten en blijft het hele netwerk zichtbaar zowel vanaf de pc als de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een wellicht domme vraag. Staat poort 80 nou wel of niet open in de experia? Naar mijn weten wordt deze poort voor internet gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.danasoft.com/sig/runningxp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 153620 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:13:
Even een wellicht domme vraag. Staat poort 80 nou wel of niet open in de experia? Naar mijn weten wordt deze poort voor internet gebruikt.
Uitgaand staat-ie open, inkomend staat poort 80 standaard dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:32:
[...]
Had jij ook last van enkelzijdige gesprekken? Dus dat je zelf niets hoort, maar je gesprekspartner wel alles van jou?

En soms was er wel iemand die suggereerde de box om te ruilen. Maar dat hebben ze nooit uitgevoerd. Het zou ook nog aan de bekabeling kunnen liggen, maar dan zou de Experia telkens alleen maar de uitgaande channels moeten uitschakelen. Lijkt me erg stug. Bovendien heb ik geen last van echo's of ruis.

Hoe dan ook, het probleem ligt weer eens bij de derde lijn.
Ik had geen last van enkelzijdige gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weer eens terug gebeld door de HD, ticket echo : resultaat nil.
ticket firewall open zetten : resultaat nil.
Maar ik ga wel weer terug gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
In mijn online telefoonrekening op https://service1.breedbandportal.kpn.com/csc/?strDisplay zag ik dat ik ook € 50 terugkrijg. Nooit een brief gehad, maar dus wel geld terug.

En voor de statistieken: vanochtend weer eenzijdige gesprekken. Ga de helpdesk maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:23:
In mijn online telefoonrekening op https://service1.breedbandportal.kpn.com/csc/?strDisplay zag ik dat ik ook € 50 terugkrijg. Nooit een brief gehad, maar dus wel geld terug.
Hetzelfde bij mij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152740

En voor de statistieken: vanochtend weer eenzijdige gesprekken. Ga de helpdesk maar weer eens bellen.
Wel als eerste een brief gehad nog geen euro gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik kreeg een nieuweling aan de lijn. Of ik al 1369 had mogen bellen. Ik: voor porteren? Ik ben al maaaaanden geleden geporteerd. Nog zo 1-tje: hang de telefoon eens rechtstreeks aan de inkomende lijn. Ik: dat werkt toch niet bij een geporteerde lijn!

Enfin, mijn ticket is weer eens aangevuld en doorgestuurd naar de 2e lijn. Hopen dat die het weer doorstuurt naar de 3e lijn (die nog steeds zit te broeden op mijn probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85748

Met welke Gebruikersnaam en Wachtwoord moet je daar nou inloggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 85748 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:50:
[ breedbandportal ...]
Met welke Gebruikersnaam en Wachtwoord moet je daar nou inloggen? :?
Vraag je wachtwoord op met voorletter.achternaam. Zie deze berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40392

Het is niet perse nee en nee, vanaf 2006 moet KPN namelijk van de OPTA qua tarief van vast naar mobiel een stuk goedkoper worden. Sinds de concurrentie steeds heviger wordt kan het wel is zo zijn dat dit wel gratis wordt. Maar of dat binnen nu en een jaar gerealiseerd gaat worden weet ik niet zeker maar dat het een streven is dat is wel duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Zit net mijn Onlien factuur te bekijken en dan met name het ADSL verbruik, wat mij opvalt is dat er s'nachts nogal eens data (enkele mb's) over mijn ADSL lijngaan.
Heeft dit met de updates van KPN te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja, of windows updates, of huisgenoten, of iemand die zich misschien bij jouw draadloze netwerk heeft aangemeld, er is zoveel mogelijk :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

supermm schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:10:
Zit net mijn Onlien factuur te bekijken en dan met name het ADSL verbruik, wat mij opvalt is dat er s'nachts nogal eens data (enkele mb's) over mijn ADSL lijngaan.
Heeft dit met de updates van KPN te maken?
Die online facturen zijn heel onduidelijk. Hier is al eerder over gepost. Check deze posts:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24270915

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
JvS schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:24:
ja, of windows updates, of huisgenoten, of iemand die zich misschien bij jouw draadloze netwerk heeft aangemeld, er is zoveel mogelijk :).
PC's staan uit s'nachts. Draadloos gedeelte van de ExperiaBox is disabled. Gebruik een eigen Access-Point, ook deze staat s'nachts uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

the bottom line is dat zolang je de experia box wel laat staan, welke gedachtegang natuurlijk heel logisch is omdat je anders ook niet kunt bellen, dat de experia box ook ietswat data genereert in de communicatie naar de adsl centrale en de voip server e.d. naast de computers en andere routers in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Ik was iets te vroeg met juichen over IPB. Maar eerst had ik even een vraag: Als jullie hier in het forum zeggen dat jullie de (lopende) rekening online kunnen inzien waar doen jullie dat dan? Ik kan alleen mijn ADSL rekening in kijken bij de service pagina's van Direkt-ADSL; in Mijn KPN staat dat de online rekening niet beschikbaar is? Deze vraag heb ik ook gesteld bij 0900-0244 en wel 2x want ik had zo'n gigantische echo op de lijn dat ik met moeite het gesprek kon voeren! Dit was de eerste keer dat ik tegelijk een telefoon gesprek voerde en aan het internetten was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2024
Er zijn dingen die wél in één keer goed gaan: sinds vandaag heb ik weer een analoge lijn en is de experia de deur uit. De standaard setting is dat je dan weer teruggaat naar je oude telefoonabonnement. Je moet het natuurlijk niet in één keer te moeilijk maken.

Nadat dat in orde was heb ik via de klantenservice gelijk mijn telefoonabonnement maar opgezegd, aangezien mijn sip-account van budgetphone in al die tijd stabiel is gebleken.

Wat kost het je dan als de experia je strot uitkomt? Allereerst eenmalig 150 euro voor een knappe voip/modem/router en dan maandelijks 52,95 voor ADSL-direct basic (3200/768) + een sipaccount van 4,95 met lage belkosten of 9,95 voor onbeperkt naar Nederlandse landlijnen babbelen.

Volgens de kpnner van vanochtend zal het nog ongeveer een jaar duren voordat ze compleet uitgeëxperimenteerd zijn. 't is maar een weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
Volgens de kpnner van vanochtend zal het nog ongeveer een jaar duren voordat ze compleet uitgeëxperimenteerd zijn. 't is maar een weet.[/quote]

lijkt me sterk... maar laat maar komen een jaar lang gratis bellen.... en het werkt best met zo nu een dan even een hikje....

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

Als ik wil video bellen zonder pc, kan ik dan gewoon zo'n toestel halen en aanluiten of moet er verder nog wat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hahaha.

Dit bericht staat op de KPN site. Dan mogen ze wel gratis bellen en bij storingen moeten we betalen. Erg krom

Informatie voor Scarlet klanten

Aanbod aan Scarlet klanten (na uitzending van Radar op 3 oktober 2005)
Een aantal klanten van Scarlet heeft problemen met Telefonie en/of ADSL. Klachten hierover zijn binnengekomen bij de Ombudsman. Op 3 oktober 2005 is hierover in Radar op TV een item geweest. KPN heeft in overleg met de Ombudsman voor deze klanten een aanbod en een procedure gemaakt om terugkeer naar KPN mogelijk te maken. Het aanbod is geldig t/m 28 oktober 2005.

Als u klant bent van Scarlet en problemen ondervindt met Telefonie en/of ADSL dan kunt u, als u dat wilt, uw contract met Scarlet ontbinden. Op de website van Radar (www.trosradar.nl) of de Ombudsman (www.deombudsman.nl) kunt u hiervoor een brief downloaden. In deze brief wordt Scarlet de gelegenheid gegeven om de problemen die u ondervindt op te lossen binnen één week.

Als deze periode verstreken is en uw problemen met Scarlet zijn niet verholpen dan kunt u bellen met het speciaal hiervoor geopende gratis KPN telefoonnummer 0800-0222 724. Hier kunt u dan uw terugkeer naar KPN regelen.
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Dit topic is gesloten.