[KPN] nieuwe VoIP dienst Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste
Acties:
  • 49.603 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 15:27
Jan-E schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:10:
[...]
Kan iemand dit nog voor mij testen?
Ik durf het bijna niet te zeggen maar......
Als m'n IPB nummer met *21 direct doorgeschakeld is naar m'n mobiel (KPN) en deze staat uit, dan krijg ik m'n voicemail op m'n mobiel en kan dus een bericht inspreken.

[ Voor 18% gewijzigd door EdjeK op 02-10-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 10:19
EdjeK schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:44:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar......
Als m'n IPB nummer met *21 direct doorgeschakeld is naar m'n mobiel (KPN) en deze staat uit, dan krijg ik m'n voicemail op m'n mobiel en kan dus een bericht inspreken.
Ik krijg ook mijn voicemail, kan een bericht inspreken, maar krijg daarna de mededeling dat er geen invoer is geweest. Heb je ook daadwerkelijk een bericht ingesproken en dat later kunnen afluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

Jan-E schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:55:
[...]
Ik krijg ook mijn voicemail, kan een bericht inspreken, maar krijg daarna de mededeling dat er geen invoer is geweest. Heb je ook daadwerkelijk een bericht ingesproken en dat later kunnen afluisteren?
Jan ik heb het geprobeerd voor je.
Ik kan inspreken en uitluisteren, dus lijkt bij mij te werken.

Ook ik heb de brief (nog) niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:55:
[...]
Nu net even doorgeschakeld met *21 met de mobiel uit en m'n mobiele voicemail beluisterd en daarna een bericht ingesproken. Krijg daarna keurig een sms dat er een voicemail is. Direct 1233 gebeld op m'n mobiel en de tekst is opgenomen en is dus te beluisteren.
Dus hier géén storing met de doorschakeling/voicemail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
alfonzo37 en EdjeK: hebben jullie last van een echo tijdens een met *21 doorgeschakeld telefoontje. zoals Bob_Tweakers en ik dat hebben? Zo niet, dan zou er toch nog een config-verschil kunnen zijn.

En Bob: zou jij ook eens kunnen testen of de voicemail op je mobiel correct werkt als een telefoontje naar je VoIP-nummer met *21 staat doorgeschakeld? Je hebt weliswaar Vodafone, maar als het bij jou ook misgaat ben ik in ieder geval iets verder.

Zelf zal ik straks (als het om mijn server wat rustiger is) nog eens testen of het verschil uitmaakt of mijn Experia aan de lijn hangt of een ander ADSL-modem. Wie weet, ligt het daaraan. Tenslotte bleek doorschakelen bij geen gehoor en/of bij bezet ook al niet meer te werken als je Experia niet aan de lijn hangt (of geen stroom meer heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Jan-E schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:57:
alfonzo37 en EdjeK: hebben jullie last van een echo tijdens een met *21 doorgeschakeld telefoontje. zoals Bob_Tweakers en ik dat hebben? Zo niet, dan zou er toch nog een confi..........

Ik bel overigens met Vodafone,
ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van enige echo.

Verder kan ik bellen en internetten, verder is er niets dat ik kan doen via mijn KPN.
Behalve het aan en uit zetten van mijn homepage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:57:
alfonzo37 en EdjeK: hebben jullie last van een echo tijdens een met *21 doorgeschakeld telefoontje. zoals Bob_Tweakers en ik dat hebben? Zo niet, dan zou er toch nog een config-verschil kunnen zijn.
Zondagmiddag nog doorgeschakelde gesprekken gevoerd op het hockeyveld. Geen hinder van echo. Overigens heb ik dat nog nooit ondervonden bij IPB en zijn de gevoerde gesprekken, zowel rechtsreeks alsook doorgeschakeld altijd van prima kwaliteit.

[ Voor 48% gewijzigd door EdjeK op 03-10-2005 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

Ik heb wel regelmatig last van echo, wanneer ik niet downlaod valt het nog wel mee, maar zeker wanneer ik download wordt het veel erger.

Overigens ben ik vanmorgen door de helpdesk teruggebeld over mijn tickets, meest opvallende opmerking was, dat deze week de mogelijkheid op mijnKpn terug keert om de firewallinstellingen te kunnen bewerken.
Ik hoop echt dat het nu eens lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ze zijn in ieder geval weer aan het werk bij Mijn KPN:
Beheer KPN Experia Box
Invalid CPE / Subscriber association error (TSM-5005)
Probeer het opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 09:45:
Ze zijn in ieder geval weer aan het werk bij Mijn KPN:
[...]
Oh?
Subscriber not found error (TSM-5003)
Probeer het opnieuw :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik werd teruggebeld over mijn serverinstellingen-ticket. Ze hadden al enige tijd toegezegd om poort 80 open te zetten, maar dat lukte niet als mijn Experia niet aan de lijn hing. Dus de Experia weer eens aangesloten. Zodra de KPN-er contact met de Experia kreeg (na een paar reboots) en de properties bekeek, kwam hij erachter dat ik ook nog oude firmware had. Logisch natuurlijk, want die hadden ze er ook niet in kunnen zetten.

Enig tijd later was de firmware update ook erin gezet en mijn poort 80 open gezet. Andere poorten (zoals de MySQL poort) staan nog steeds dicht, dus het is geen DMZ, maar een NAT-tabel. Ik moest bij een van mijn servertjes dus ook nog wat wijzigen in de MySQL-aanroep.

Toen ik de KPN-er toch aan de lijn had heb ik gelijk mijn mobiele voicemail probleem aangemeld. Dit bleek niet te liggen aan de Experia, maar aan mijn soort mobiel-abo. Bij KPN Prepaid werkt de voicemail op een mobiel niet als een telefoontje naar een VoIP-nummer met *21 staat doorgeschakeld naar een mobiel nummer. Bij een KPN mobiel abo werkt het wel. "Net alsof er een eenzijdig gesprek is", zei de KPN-er zelf. Waar heb ik die woorden eerder gehoord? ;)

Enfin, ze konden het reproduceren. En ik heb weer eens een ticket uitstaan.

[ Voor 2% gewijzigd door Jan-E op 03-10-2005 13:05 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Jan-E schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:03:
Ik werd teruggebeld over mijn serverinstellingen-ticket. Ze hadden al enige tijd toegezegd om poort 80 open te zetten, maar dat lukte niet als mijn Experia niet aan de lijn hing. Dus de Experia weer eens aangesloten. Zodra de KPN-er contact ........

ik lees dat er mensen worden teruggebeld.
Ik zal wel niet aardig klinken aan de telefoon ofzo???
Ik wordt nooit meer teruggebeld, dit is ook iets wat ik iedere keer in de kwaliteits enquette angeef.
Zijn er meer mensen die de brief nog niet gehad hebben? (geen kosten/50,= retour?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2024
Anoniem: 152867 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:20:
Zijn er meer mensen die de brief nog niet gehad hebben? (geen kosten/50,= retour?)
Hier ook nog geen brief, maar ja...op maandag ontvang ik bijna nooit geadresseerde post.

Overigens ben ik ook net gebeld, maar dan om een afspraak te maken dat alles weer teruggaat naar analoog. Dus als ik over twee weken uit de lucht ben, dan weten jullie dat er iets fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85748

Bob_Tweakers schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:45:
[...]

Hier ook nog geen brief, maar ja...op maandag ontvang ik bijna nooit geadresseerde post.

Overigens ben ik ook net gebeld, maar dan om een afspraak te maken dat alles weer teruggaat naar analoog. Dus als ik over twee weken uit de lucht ben, dan weten jullie dat er iets fout is gegaan.
Hier dus ook geen brief. En sinds vanmiddag zit ik met een 'lekkere' download van 30kb/s volgens speedtest.nl, volgens Mordax.nl zit ik op 6-20kb/s... Wtf is hier nu weer aan de hand :( Mijn upload is wel normaal, zo'n 60-70kb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06-2021

rkroeks

Experia??

Nou dat heb ik dus vanaf vorige vrijdag... heb je nog een oud modem liggen (speedtouch) hang die er eens aan en check dan je download snelheid..

ik ben benieuwd waarmee je dan(snelheid) download.
Ik download dan op full speed..

Oja probeer hiervandaan een bestand te download.

http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php

das wat duidelijker..

[ Voor 23% gewijzigd door rkroeks op 03-10-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterH3108
  • Laatst online: 05-06 14:16
Anoniem: 85748 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:32:
[...]

Hier dus ook geen brief. En sinds vanmiddag zit ik met een 'lekkere' download van 30kb/s volgens speedtest.nl, volgens Mordax.nl zit ik op 6-20kb/s... Wtf is hier nu weer aan de hand :( Mijn upload is wel normaal, zo'n 60-70kb...
Had ik (zaterdag) ook. Ik heb via MijnKPN de firewall op standaard gezet en een lokaal ip-adres opgegeven en voila downloaden maar weer met zo'n 170 kB/s.
Heb zaterdag ook De Brief gekregen, toch wel een nette actie van KPN vind ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rkroeks schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:38:
Nou dat heb ik dus vanaf vorige vrijdag... heb je nog een oud modem liggen (speedtouch) hang die er eens aan en check dan je download snelheid..

ik ben benieuwd waarmee je dan(snelheid) download.
Ik download dan op full speed..

Oja probeer hiervandaan een bestand te download.

http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php

das wat duidelijker..
Hij begint fanatiek met 300kb+ te downloaden en zakt binnen 2 seconden naar de 50-60kb. Dit kan dus aan de Experia liggen? Was gister nog niet zo...
PeterH3108 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:06:
[...]

Had ik (zaterdag) ook. Ik heb via MijnKPN de firewall op standaard gezet en een lokaal ip-adres opgegeven en voila downloaden maar weer met zo'n 170 kB/s.
Heb zaterdag ook De Brief gekregen, toch wel een nette actie van KPN vind ik zo.
Ja lijk de fw op standaard zetten en dan werkt er niks meer hier behalve email en een beetje browsen. 170kb is wel weinig, wat voor abbo heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PeterH3108 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:06:
[...]

Ook nog maar eens geprobeerd, echter dit keer gebeurde er niets wanneer ik dit zo instel, op zich wel een verbetering want normaal was ik dan gelijk alles kwijt, internet en telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterH3108
  • Laatst online: 05-06 14:16
Ja lijk de fw op standaard zetten en dan werkt er niks meer hier behalve email en een beetje browsen. 170kb is wel weinig, wat voor abbo heb je?[/quote]

InternetPlusBellen Lite, Snelheid: 1600 down / 512 up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KPN gebeld. Half uur aan de lijn gehangen. Probleem met snelheid ligt dus in nieuwe firmware... Stelletje rukkers. Kan wel een paar dagen duren. En de FW openzetten doen ze ook niet meer, tenzij je afziet van claims als ze je Experia hacken en de sip(toch?)gegevens jatten en op jouw kosten naar Jamaica gaan bellen ofzo. Rare bedoeling allemaal...
Maar eind oktober MOETEN de problemen opgelost zijn volgens Michel van de 2de lijn want dan komt er ook TV bij.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 14:33

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 85748 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:54:
KPN gebeld. Half uur aan de lijn gehangen. Probleem met snelheid ligt dus in nieuwe firmware... Stelletje rukkers. Kan wel een paar dagen duren. En de FW openzetten doen ze ook niet meer, tenzij je afziet van claims als ze je Experia hacken en de sip(toch?)gegevens jatten en op jouw kosten naar Jamaica gaan bellen ofzo. Rare bedoeling allemaal...
Maar eind oktober MOETEN de problemen opgelost zijn volgens Michel van de 2de lijn want dan komt er ook TV bij.......
Na vandaag hebben ze dan nog 28 dagen :+

Heb dat verhaal van jou ook gekregen van een medewerker van KPN.
Geen idee van welke lijn.
Maar hoe dan ook gaat dat TV verhaal door.
Als dat net zo goed gaat als met IPB :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155607

Ook hier geen brief ,wordt ook niet meer teruggebelt ook al staan er nog een paar tickets open..
Maar daarintegen heb ik ook nog geen 1 rekening ontvangen van ze.

Ik heb er wel over gebelt de rekeningen werden verstuurdt naar een voor mij onbekend e-mailadres ?????? is niet van mij en was ook nooit van mij.

Waarschijnlijk verzonnen door een kpn muts net als mijn kerngetal wat uit een verkeerd deel van nederland komt ook dat is nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ongelovelijk maar echt waar, mijn poorten staan weer open.
Instelling op standaard, ip adres erbij en de boel werkt.
Telefoneren tijdens download geeft met name bij de tegenpartij een echo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155607

Dus als ik het goed begrijp is internetplusbellen weer bereikbaar via de site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154047

Anoniem: 153782 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:52:
Telefoneren tijdens download geeft met name bij de tegenpartij een echo.
Je kan inderdaad (op een vreemde manier) met standaard nu een IP nummer invoeren en ... ja hoor mijn IP camera thuis kan ik bekijken op mijn werk... bellen ook geprobeerd en ook dit werkt ! zou het dan toch gaan lukken ???? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01
Heb je dat opnieuw moeten instellen of stond het zo en staan de poorten nu open??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

polson schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:32:
[...]

Heb je dat opnieuw moeten instellen of stond het zo en staan de poorten nu open??
ik weet niet hoe danik het heeft gedaan maar bij mij stond hij op server instellingen, ik heb hem op standaard gezet met het ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
[quote]Anoniem: 152867 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:20:
Jan-E schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:03:
Ik werd teruggebeld over mijn serverinstellingen-ticket. Ze hadden al enige tijd toegezegd om poort 80 open te zetten, maar dat lukte niet als mijn Experia niet aan de lijn hing. Dus de Experia weer eens aangesloten. Zodra de KPN-er contact ........

ik lees dat er mensen worden teruggebeld.
Ik zal wel niet aardig klinken aan de telefoon ofzo???
Ik wordt nooit meer teruggebeld, dit is ook iets wat ik iedere keer in de kwaliteits enquette angeef.
Geen brief, wordt niet teruggebeld........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154340

Geen taal of teken meer, geen € 50 brief ontvangen. Maar ook geen abo- en teltikken in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Om iedereen eventjes gerust te stellen: Ik heb vandaag ook een brief gekregen. Ik neem aan dat iedereen hem binnenkort wel zal ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:38:
Om iedereen eventjes gerust te stellen: Ik heb vandaag ook een brief gekregen. Ik neem aan dat iedereen hem binnenkort wel zal ontvangen.
.

Door het gebrek of uitblijven van enige vorm van communicatie vanuit KPN,, wordt er teveel aangenomen.
Het is gebleken, lijkt mij, dat er niets vanzelfsprekend is bij IPB.
Dus iedereen had die brief moeten krijgen desnoods per mail.
Dat heb ik vandaag ook gemeld in een briefje naar KPN.
Het feit dat er niet of zeer weining wordt gecommuniceerd, is er bij mij de oorzaak van dat
dat ik behoorlijk baal.
Los van het feit dat er weinig werkt van IPB. Als ik zou weten wat er aan mijn klachten werd gedaan, en er zou meer open kaart worden gespeeld zou ik minder ergenis hebben als nu.
En wellicht kon ik dan daawerkelijk bijdragen aan het perfectioneren van IPB.

Tickets worden aangemaakt, en volgens mij weer gesloten ook als het probleem niet is opgelost.
En als je al iemand aan de lijn krijgt, wordt je gewoon voor leugenaar uitgemaakt.
Dit is mij gebeurd toen ik vertelde eerder contact te hebben gehad over het bezoek van een monteur.
Deze kwam niet opdagen, er zou geen afspraak zijn gemaakt.
Later bleek dit toch gedaan te zijn, maar sorry zeggen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122602

Nieuws over de IPB-videotelefoon op Pocketinfo.nl.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 122602 op 04-10-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

polson schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:32:
[...]

Opnieuw ingesteld, in het verleden zo'n maand geleden werkte het ook al even op deze manier, daarna echter tot gisteren niet. poorten staan nu weer open. (zo lang het duurt)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 153782 op 04-10-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
En Jan-E, werkt het bij jou ook weer?????

[ Voor 3% gewijzigd door EdjeK op 05-10-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:26:
En Jan-E, werkt het bij jou ook weer?????
Mijn poort 80 staat al weer open sinds dit bericht. Dat is zo ingesteld door de 2e lijn. Ik blijf maar even af van de instellingen, zolang Mijn KPN nog steeds niet werkt zoals het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:23:
[...]
Dat is zo ingesteld door de 2e lijn. Ik blijf maar even af van de instellingen, zolang Mijn KPN nog steeds niet werkt zoals het zou moeten werken.
Geweldig nieuws wat ik zoal lees. Zou KPN dan eindelijk jullie problemen onder de knie krijgen!!

[ Voor 43% gewijzigd door EdjeK op 05-10-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:55:
Zou KPN dan eindelijk jullie problemen onder de knie krijgen!!
Dan moeten ze ook nog even het doorschakelen naar de voice mail van mijn KPN Prepaid mobiel oplossen.

En zorgen dat de *21 doorschakeling voorrang heeft op de doorschakeling bij in gesprek en bij geen gehoor. Want bij *21 naar mijn analoge nummer en *61/*67 naar mijn mobiel komen inkomende telefoontjes toch gewoon op mijn mobiel uit.

Edit: Dit blijkt nu wel goed te gaan. Maar gedurende die 35 dagen dat mijn Experia Box er niet aan hing, ging het voortdurend fout.

En ook nog zorgen dat mijn VoIP-lijn gewoon blijft werken, want toen ik zojuist de doorschakeling wou testen was-ie weer offline met een flikkerend VoIP-lampje. En dan krijg je dus 'gewoon' 10 seconden stilte en daarna tuut-tuut-tuut. Zelfs als je doorschakelen bij in gesprek en doorschakelen bij geen gehoor aan hebt staan.

Ik ben dus weer een tijdje onbereikbaar geweest. Geen idee hoe lang :(

[ Voor 8% gewijzigd door Jan-E op 05-10-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354

EdjeK schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:55:
[...]

[...]

Geweldig nieuws wat ik zoal lees. Zou KPN dan eindelijk jullie problemen onder de knie krijgen!!
Als ze nu die echo er nog uit krijgen dan teken ik er ook weer voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er iemand die een Ipaq of andere PDA aan de praat heeft gekregen met de Experia? Ik krijg wel verbinding met WPA-PSK (en ondanks de hidden SSID!), maar data komt er niet overheen. IP (vast) en DNS staan goed ingesteld.

Iemand een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:54

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Anoniem: 122602 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:23:
Is er iemand die een Ipaq of andere PDA aan de praat heeft gekregen met de Experia? Ik krijg wel verbinding met WPA-PSK (en ondanks de hidden SSID!), maar data komt er niet overheen. IP (vast) en DNS staan goed ingesteld.

Iemand een tip ?
Heb je TKIP ingesteld of een andere encryptiemethode?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B_O_S_S schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:29:
[...]Heb je TKIP ingesteld of een andere encryptiemethode?
Ja, TKIP staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 20:36
Wat is het rustig? geen klachten meer? Ik vind de modemsnelheid op het moment nog steeds niet super, ondanks dat er dinsdag duidelijk aan gesleuteld is (WIFI stond ineens weer aan)

[ Voor 66% gewijzigd door joop99 op 06-10-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155331

joop99 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:27:
Wat is het rustig? geen klachten meer? Ik vind de modemsnelheid op het moment nog steeds niet super, ondanks dat er dinsdag duidelijk aan gesleuteld is (WIFI stond ineens weer aan)
Idd traag. En veel echo op de lijn... Dit na de update van de experia..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Door KPN is vandaag nieuwe firmware in mijn Experia gezet, nieuwer dan de laatste grote update van enkele weken terug.
Reden hiervoor waren mijn klachten over de haperende internetverbinding en ZoneAlarm dat als een gek nieuwe netwerken detecteerde. Tot nu toe lijken die zaken te zijn opgelost met de update.

Geen idee of de drukke detectie-activiteiten van ZoneAlarm verantwoordelijk waren voor de slechte verbinding, zowel bedraad als draadloos. Het duurde steeds enkele seconden voordat een webpagina begon te laden, maar kwam dan vlekkeloos binnen. Downloaden van bestanden was geen probleem. Het leek erop dat het systeem moeite had om connectie te krijgen met de DNS- of andere servers.

Verassend dat men nu kennelijk wel zeer druk en bijna persoonlijk bezig is om problemen op te lossen. Ben deze week al een keer of 10 gebeld n.a.v. klachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joop99 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:27:
Geen klachten? Echt wel, echo bv nog steeds en wat haperende internet heb ik de
indruk na mijn laatste update.
Rustig hier? Ja, denk dat iedereen een beetje berust en wacht op actie van KPN,
bv dus een update van siemens....
Mailen van je klacht heeft geen nut, want dan moet je bellen is het antwoord.
Bellen heeft geen nut want ze weten nog niet hoe de problemen op te lossen zijn,
dus ik wacht maar eerst.... voor ik weer ga bellen met hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
Zag trouwens dat de instellingen van de experia op MijnKPN nu wel kloppen. Dus hij geeft aan WEP (gaf eerst altijd WPA aan) terwijl ik al maanden op WEP draai. Verder heb ik de standaard instellingen ook een keer opnieuw gezet met IP adres en de poorten staan nu open. 8)

Ook zag ik dat de poort configuratie(die nooit actief is geweest) weg was. Heeft KPN nu toch gekozen voor de simpele oplossing van alle poorten open of alle poorten dicht???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122602 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:33:

Reden hiervoor waren mijn klachten over de haperende internetverbinding en ZoneAlarm dat als een gek nieuwe netwerken detecteerde. ....
Zonealarm zit de boel vreselijk te vertragen... als je zonealarm uitzet dan gaat alles veel sneller.
Waarom zou je eigenlijk zonealarm nog aan laten staan, de experiabox werkt toch ook als firewall?
Ik heb begrepen dat het alleen uitgaande data tegenhoud want inkomende data wordt al geblokkeerd door de experia. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Helaas had ik zelf ook een probleempje vandaag.

Een aantal dagen per week ben ik thuis aan het telewerken en log gedurende een gehele dag in op het bedrijfsnetwerk. Ik heb dan een online verbinding vanuit huis met alle faciliteiten.
Nou was het me de laatste dagen opgevallen dat ik een soms "stotterende" verbinding had. Erg irritant, zo ook vanmiddag. Vanochtend nog prima maar vanmiddag niet vooruit te branden.

Van een, al sinds het begin van IPB (4 juli) stabiele 166 KByte/sec naar 30 KByte/sec (Speedtest) :Z

Direct met de HD gebeld en werd dit probleem onderkend. Binnen 5 minuten werd naar m'n doosje een update gestuurd.

Nu weer een strakke verbinding. Dankzij de snelle hulp van de HD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

Wat ik niet zo goed begrijp is dat een ieder met een probleem en die belt 'een' update in de Experia box krijgt. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat iedere Experia box per muisklik door KPN geupdate wordt... Waarom updaten ze niet iedereen? Of gebeurd dat wel, alleen geen tijdelijk updates? Anders, als je niet belt, krijg je ook geen updates..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34056

Hoe zit het met het TV verhaaltje?
Ik heb mail gekregen over VoIP van KPN met alle details, maar ik kan niks over het TV gebeuren vinden.
Wordt het abbo duurder als je dit neemt?
Hoe dan ook.. ik heb besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Anoniem: 34056 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:19:
Ik heb mail gekregen over VoIP van KPN met alle details, maar ik kan niks over het TV gebeuren vinden.
Heb je deze mail in de afgelopen week gekregen? Blijkbaar is KPN dan weer nieuwe VoIP-klanten aan het werven, ondanks de talloze problemen die nog steeds lopen in o.a. dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

B_O_S_S schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:34:
[...]

Heb je deze mail in de afgelopen week gekregen? Blijkbaar is KPN dan weer nieuwe VoIP-klanten aan het werven, ondanks de talloze problemen die nog steeds lopen in o.a. dit topic.
Ik had de 4e van deze maand een mailtje gekregen dat ik me zou kunnen aanmelden voor InternetPlusBellen (jammer genoeg ga ik dit niet doen als ik dit zo zie en we hebben ISDN, wat nog steeds niet mogelijk is). Ze zijn dus inderdaad weer bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34056

B_O_S_S schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:34:
[...]

Vandaag mailtje gekregen.
In augustus al mijn gegevens ingevuld (voor interesse)
De mail heeft de volgende inhoud:
Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u interesse getoond voor InternetPlusBellen, het nieuwe alles-in-één-abonnement van KPN. KPN heeft goed nieuws: u kunt nu InternetPlusBellen bestellen. Dit betekent dat u als een van de eersten kunt profiteren van de voordelen van InternetPlusBellen.

InternetPlusBellen is een nieuwe dienst en bestellen is helaas nog niet mogelijk in deze situaties:
- als u een ISDN-aansluiting heeft
- als uw ADSL-abonnement niet via de telefoonrekening van KPN wordt verrekend (u heeft een andere ADSL-provider dan KPN)

Kunt u bestellen? Bestel dan hier InternetPlusBellen
Mijn bij KPN VoIP werkende zwager had me trouwens al verteld dat deze mail ergens rond deze tijd verstuurd zou worden.
Ik zal hem eens vragen voor wat inside info over de problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:19:
Wat ik niet zo goed begrijp is dat een ieder met een probleem en die belt 'een' update in de Experia box krijgt. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat iedere Experia box per muisklik door KPN geupdate wordt... Waarom updaten ze niet iedereen? Of gebeurd dat wel, alleen geen tijdelijk updates? Anders, als je niet belt, krijg je ook geen updates..
Misschien ist idee van KPN nu, probleem niet groter maken dan het is,
en dus niet iedereen updaten, eerst alleen de klagers en pas alst inderdaad
een goeie update is, stap voor stap de anderen ook.

Had vanmiddag met hun gebeld, ivm met mn haperende internet verbinding na mn update
paar week geleden.
Was bij hem bekend, maar hij kon me niet direct updaten.... dat kwam vanzelf...
Tja... voor de update goeie internet verbinding... na update drama...
Toen kreeg ik direct de update na mn klacht (werd terug gebeld),
nu kon dat niet..... snik snik.

Echo vroeg hij na, en kwam terug met de melding dat dit bekend was maar nog niet
opgelost, werd aangewerkt......

Dus ben nog niet verder gekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156915

Heb van de week ook een mailtje gehad zodat ik me kan aanmelden. Vraag me wel af of ik het wel/niet moet doen, zker gezien wat ik allemaal hier gelezen heb. Heb het idee dat alles sinds korte tijd wat vooruitgaat. Maar ben wel benieuwd naar de laatste ervaringen van anderen. Zie de laatste twee dagen niet veel reacties meer.
Ik wil alleen kunnen bellen en internetten en downloaden met emule of id (dus poorten kunnen openzetten). Vor de rest geen speciale dingen van eigen server of zo. Is internetplusbellen voor boevenstaande wel/niet stabielvoor bovenstaande???????? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Anoniem: 156915 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:19:
Ik wil alleen kunnen bellen en internetten en downloaden met emule of id (dus poorten kunnen openzetten). Vor de rest geen speciale dingen van eigen server of zo. Is internetplusbellen voor boevenstaande wel/niet stabielvoor bovenstaande???????? :?
Met deze specs zul je nagenoeg geen problemen hebben. Bij mij werkt het goed, reeds vanaf begin augustus, met uitzondering van het probleempje vanmiddag.
Ook ik heb geen server en werk o.a. met P2P programma's Kazaa en Bittorent.

Ik heb overigens de indruk dat KPN nu druk doende is om "opstart"problemen stuk voor stuk op te lossen en alle zaken in kaart heeft gebracht.

Overigens zijn er best nog wel gebruikers die nog problemen kennen. Daar kan ik niet over oordelen. Maar de IPB-gebruikers die ik persoonlijk ken, een stuk of 12 hebben dezelfde ervaring als hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146686

Hallo allemaal. Sinds 3-10 maak ik gebruik van bellen via IPB. Daarvoor een maand of 3 alleen ADSL. Mijn ervaring is wisselend:
  • De gratis monteur had erg veel knoflook gegeten. :r
  • Maak nu 3 maanden gebruik van het ADSL gedeelte (tot nu toe gratis :) ). Eénmaal storing gehad dat het DSL bord in de centrale eruit lag. Was makkelijk te checken omdat zowel mijn zakelijke ADSL (thuiswerken) als IPB eruit lag. Snel verholpen en bij gereedkomen netjes een belletje. Zo hoord het.
  • Voice Mail in E-mail kan ik niet activeren. Wordt aan gewerkt en krijg een belletje.
  • Download gaat redelijk goed. Ik haal ~140 - 165 kByte/sec bij een 1.600 /512 abo. Wel regelmatig last van traagheid en langzaam opstarten pagina's. Jullie reacties lezend toch maar eens de HD bellen voor een update. Kan ik meteen meenemen als ze terugbellen voor de Voice Mail.
  • Bij bellen (in- en uitgaand) erg veel storing (ruis en hoogfreq piep tijdens praten) op de telefoon aan mijn zijde. Met name op een DECT toestel gewoon toestel is beduidend beter. :( Andere kant is de gesprekskwaliteit goed. De ruis onderdrukking tijdens stiltes is indrukwekken. Wel komt op dit moment binnenkomende gesprekken nog binnen via TDM. Ga ik de HD voor bellen als alle gesprekken (in- en uitgaand) via DSL gaan. Overigens geen echo of deze moet door de ruis nog niet te horen zijn.
  • Voicemail box bellen geeft er veel ruis.
  • WiFi stond spontaan weer aan. Maar even uit gezet op Mijn KPN :? . Prettig dat ze de Experia updaten maar als daarbij de instellingen wijzigen vind ik het prettig om te weten. Een mailtje een goed idee.
Mochten jullie nog tips hebben, ik hoor het graag.

Overigens ga ik binnenkort zakelijk naar KPN Den Haag naar de betreffende specialisten. Ben benieuwd wat men daar te vertellen heeft en wat de reacties zijn op mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620

Even een vraagje. Ik heb zo'n media geval gekocht van philips waarmee ik muziek op de stereo kan horen (internet radio of muziek via pc). Ik kan echter met geen mogelijkheid verbinding krijgen met de router. Vul wpa en ssid goed in maar krijg geen contact. Heeft het soms wat te maken met uPnP-protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
Misschien handig als je even zegt welke?? Ondersteund die wel wpa of alleen wep?
Heb je een firewall? Het kan zo maar zijn dat die de boel tegenhoud.
Iets meer info zou wel handig zijn.

Ik heb zelf een Terratec Noxon en heb daarmee geen problemen, werkt prima met de Experia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

polson schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:25:
[...]

Misschien handig als je even zegt welke?? Ondersteund die wel wpa of alleen wep?
Heb je een firewall? Het kan zo maar zijn dat die de boel tegenhoud.
Iets meer info zou wel handig zijn.

Ik heb zelf een Terratec Noxon en heb daarmee geen problemen, werkt prima met de Experia.
Sorry. Het is een philips streamium sl50i. Firewall zou dan in de expiribox moeten zitten die er dus idd ook op zit. Hij moet contact maken met router en vandaar met pc (of internet) omdat alles in draadloos netwerk zit. Hij ondersteunt zowel wpa als wep maar wep heb ik toen ook geprobeerd maar deed het ook niet. Heb trouwens het lieftst wpa omdat daar de expiria box ook op terug springt bij een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-06 11:10
Anoniem: 146686 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:10:

• Bij bellen (in- en uitgaand) erg veel storing (ruis en hoogfreq piep tijdens praten) op de telefoon aan mijn zijde. Met name op een DECT toestel gewoon toestel is beduidend beter. :( Andere kant is de gesprekskwaliteit goed. De ruis onderdrukking tijdens stiltes is indrukwekken. Wel komt op dit moment binnenkomende gesprekken nog binnen via TDM. Ga ik de HD voor bellen als alle gesprekken (in- en uitgaand) via DSL gaan. Overigens geen echo of deze moet door de ruis nog niet te horen zijn.
DECT toestel onderdrukt mogelijk de ruis en dan blijkbaar ook de ruis van je VoIP 'lijn' gelijk ;)

Wil er iemand een nieuwe thread maken (met nieuwe openingspost)?

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 08-10-2005 00:12 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
Anoniem: 153620 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:50:
[...]

Sorry. Het is een philips streamium sl50i. Firewall zou dan in de expiribox moeten zitten die er dus idd ook op zit.
Ja, dat klopt, maar heb je ook een firewall draaien op je server waar de muziek op staat ? En welke musicserver gebruik je. Ik zou je Twonkyvision aanraden, die werkt heel handig (en heeft een freeware versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:50:
[...]

" Hij ondersteunt zowel wpa als wep maar wep heb ik toen ook geprobeerd maar deed het ook niet. Heb trouwens het lieftst wpa omdat daar de expiria box ook op terug springt bij een reset.
Hmm, ik lees bij de specs van phillips dat enkel WEP 128bit,WEP 64bit ondersteund wordt.. Wel een knap apparaat, zoiets. Er staan ons nog mooie apparaten te wachten, op dit gebied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60113

Ik ben afgelopen maandag geporteerd, eindelijk _/-\o_ maar enkel de uitgaande lijn.
De inkomende gesprekken zijn nog steeds analoog met als gevolg dat de splitter er nog tussen moet.
Dit euvel veroorzaakt een enorme ruis en brom indien ik gebeld wordt.
Op het moment dat ik geporteerd werd is mij verteld dat de uiteindelijke portering minimaal 3 dagen zou duren. Na drie dagen bleek alles nog niet te werken en heb ik de helpdesk gebeld (15min hangen à 20 euricent p/m).
Zij vertelde dat het minimaal 5 dagen zou duren tot de portering definitief was afgerond :?
Ik liet daarop weten dat ik precies wilde weten wanneer het een en ander exact defenitief was en ze zouden me daarover terugbellen.

Donderdagavond ben ik terug gebeld door de KPN en de man aan de andere zijde vertelde mij dat, door opgelegde regels van de OPTA, de definitieve portering pas na twee weken na aanmelding (1369) zou plaatsvinden en dat de KPN daar niets aan kon doen... 8)7

Ik werd ontzettend boos op die kerel want het verhaal klinkt mij zeer ongeloofwaardig. Wat heeft de OPTA te maken met de portering van binnenkomende lijnen, moeten ze daar per aangesloten adres toestemming voor vragen?

De communicatie van de KPN naar haar klanten is doodgewoon belabberd en daardoor geven ze mij het gevoel dat ze de zaak belazeren om hun eigen falen te maskeren.

We wachten nog even af............. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 60113 op 08-10-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EdjeK schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:40:
[...]

Met deze specs zul je nagenoeg geen problemen hebben. Bij mij werkt het goed, reeds vanaf begin augustus, met uitzondering van het probleempje vanmiddag.
Ook ik heb geen server en werk o.a. met P2P programma's Kazaa en Bittorent.

Ik heb overigens de indruk dat KPN nu druk doende is om "opstart"problemen stuk voor stuk op te lossen en alle zaken in kaart heeft gebracht.

Overigens zijn er best nog wel gebruikers die nog problemen kennen. Daar kan ik niet over oordelen. Maar de IPB-gebruikers die ik persoonlijk ken, een stuk of 12 hebben dezelfde ervaring als hier.
Beetje erg optimistisch weer deze stelling van EdjeK.
Wanneer je poorten dient open te zetten voor bepaalde progs, bv voor bepaalde torrent trackers, dan is dat zeker niet stabiel te noemen. Bij mij werkte het bv. eerst een week wel en daarna zo'n 5 weken niet, nu sinds enige dagen weer wel. Verder kun je in dit topic overal lezen, dat ook de bereikbaarheid per telefoon zeker niet stabiel is, net zo min als de kwaliteit van de gesprekken.

Met andere woorden als je op zoek bent naar een stabiele oplossing, dan zou ik even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Anoniem: 153782 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:14:
[...]

Beetje erg optimistisch weer deze stelling van EdjeK.
Waarom trek jij andermans woorden toch steeds in twijfel??? Weer lees je niet goed. Ik geef toch aan dat ik niet voor anderen in deze topic kan spreken.....
Ik heb mijn positieve verhaal. Ik ben uitermate tevreden en geef eerlijk antwoord op een vraag.
Je lijkt wel jaloers met dit soort onvolwassen reacties..

[ Voor 39% gewijzigd door EdjeK op 08-10-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Anoniem: 60113 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:51:
Ik werd ontzettend boos op die kerel want het verhaal klinkt mij zeer ongeloofwaardig. Wat heeft de OPTA te maken met de portering van binnenkomende lijnen, moeten ze daar per aangesloten adres toestemming voor vragen?
De OPTA stelt dat KPN porteringen buiten het eigen netwerk (KPN -> Scarlet) even snel uit moet voeren als porteringen binnen het eigen netwerk, met een maximum van 2 weken. Dus in de praktijk duurt een portering binnen KPN ook 2 weken (omdat ze anders de andere telco's benadelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds vandaag iets vaags. Heb regelmatig wat echo op de lijn. Sinds vanmorgen gaat het een paar minuten goed, maar als degene aan de andere kant even stil is (even iets pakken ofzo) en hij/zij komt terug klinkt het alsof ze door zo'n ouderwetse echobuis praten. Niet meer te verstaan en de enigste optie is hard roepen naar de ander dat ik wel terugbel en de verbinding verbreken. :( Kpn maar weer eens lastigvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EdjeK schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:43:
[...]

Waarom trek jij andermans woorden toch steeds in twijfel??? Weer lees je niet goed. Ik geef toch aan dat ik niet voor anderen in deze topic kan spreken.....
Ik heb mijn positieve verhaal. Ik ben uitermate tevreden en geef eerlijk antwoord op een vraag.
Je lijkt wel jaloers met dit soort onvolwassen reacties..
Beste EdjeK, jij beantwoord een vraag van iemand op het forum, uit jouw antwoord blijkt wederom dat je de vraag of niet goed begrijpt, of dat je aandelen hebt in de KPN.
Hoe kan je nu in vredesnaam iemand aanraden dat het IPB een stabiele bezigheid is, nadat je alle problemen hier op het forum hebt gelezen? Dat heeft verder weinig met niet goed lezen te maken van mijn kant, maar eerder met een beperkt begrip van jou m.b.t. de vraagstelling.
En dit is nu al de zoveelste keer dat je de vraag niet begrijpt en toch een antwoord geeft, dat geeft verder op zich niet, maar wanneer er andere forumleden met wellicht iets meer computerachtergrond, jouw antwoord nuanceren (ik ben daar niet de enige in) zou je daar over na kunnen denken, voordat je het opvat als een persoonlijke aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 60113 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:51:
Donderdagavond ben ik terug gebeld door de KPN en de man aan de andere zijde vertelde mij dat, door opgelegde regels van de OPTA, de definitieve portering pas na twee weken na aanmelding (1369) zou plaatsvinden en dat de KPN daar niets aan kon doen... 8)7

Ze mogen zichzelf niet voortrekken boven andere telco's. Om diezelfde reden krijgen KPN-monteurs ook geen rechtstreeks nummer van de helpdesk/technische dienst en moeten zij ook gewoon in de wachtrij aansluiten net zoals de monteurs van andere telco's en de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 153782 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:43:
[...]

Hoe kan je nu in vredesnaam iemand aanraden dat het IPB een stabiele bezigheid is, nadat je alle problemen hier op het forum hebt gelezen?

Mogelijk zit ik dicht bij een centrale, of in het juiste gebied, Rotterdam centrum, maar ik ben meer dan tevreden! Werkelijk, geen storingen en of problemen hier! OK.. voicemail kan ik niet instelen en ik blijf van de firewall af, omdat alles werkt voor mij...

Had KPN niet iets van 2000 testers? Dat relativeert de berichten hier aanzienlijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 148114 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:35:
:
[...]

Had KPN niet iets van 2000 testers? Dat relativeert de berichten hier aanzienlijk lijkt me.
Ook gek dat je bij de helpdesk vaak meer dan een half uur moest wachten, zeker allemaal testers die belden om te zeggen dat het zo goed werkte?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 153782 op 08-10-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
[quote]Anoniem: 153782 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:39:
Anoniem: 148114 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:35:

[...]

Ook gek dat je bij de helpdesk vaak meer dan een half uur moest wachten, zeker allemaal testers die belden om te zeggen dat het zo goed werkte?
Misschien onderbezetting?

wat dachten jullie ervan wordt het niet tijd voor een Poll?

Poll: Werkt bij jou IPB goed
Alles werkt 100%
Af en toe problemen
Alles heeft gewerkt maar werkt nu nie
Het heeft nooit gewerkt
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=93874&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 4% gewijzigd door Lanfear28 op 08-10-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Hmm. Mijn VoIP-lampje knippert weer eens. Dat is al de tweede keer sinds ik de Experia afgelopen maandag weer aan de ADSL-lijn heb gehangen. Eens kijken of 1 van de 0800 nummers nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks

rkroeks

Experia??

Die poll is leuk, maar eigelijk kan niemand stellen dat het IPB 100% goedwerkt. Ik bedoel de firewall de toegang tot het modem, die zaken werken nog steed niet zoals het zou moeten. Een portmapje etc, dat mag je heden ten dagen wel als standaard zien bij een internet verbinding.

op 5 dagen een extreem lage verbindingssnelheid na heb ik geen problemen gehad. Centrum Utrecht (+/- 520 meter van de neude centrale) is denk ik na mijn weten ook nooit een probleem gebied geweest mbt. adsl verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154340

[quote]Anoniem: 148114 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:35:
Anoniem: 153782 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:43:
[...]

Weet je wie die testers zijn?? Dat zijn degene juli augustus een IPB abo hebben genomen, waarbij vervolgens bleek dat IPB met zeer wisselend succes functioneerde. Deze geaboneerden zijn tot onbezoldigd tester (alleen tot nu toe geen abo kosten in rekening gebracht) gebombardeerd en lang niet iedereen weet de weg naar dit forum te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rkroeks schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:24:
Die poll is leuk, maar eigelijk kan niemand stellen dat het IPB 100% goedwerkt. Ik bedoel de firewall de toegang tot het modem, die zaken werken nog steed niet zoals het zou moeten. Een portmapje etc, dat mag je heden ten dagen wel als standaard zien bij een internet verbinding.
Knap dat je voor anderen kan beslissen. Ik weet zeker dat er mensen zijn die geen poorten open hoeven te zetten en die al helemaal niets te zoeken hebben in het modem. Die bellen en internetten en voor de rest zal het ze worst weten.

Dus niet zo snel oordelen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60113

Jan-E schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:10:
[...]
Ze mogen zichzelf niet voortrekken boven andere telco's. Om diezelfde reden krijgen KPN-monteurs ook geen rechtstreeks nummer van de helpdesk/technische dienst en moeten zij ook gewoon in de wachtrij aansluiten net zoals de monteurs van andere telco's en de klanten.
Het is mij nu enigzins duidelijk maar het feit blijft dat men eerst 3 dagen daarna 5 dagen en tenslotte 2 weken aangaven voor de definitieve portering.
Dat is op zo'n moment met een daarbij behorend onduidelijk verhaal over de OPTA moeijlijk te verteren.

Maar goed ik heb alle hoop op een goede afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156915

Tja Mijn vraag wel/niet stabiel maakt wel wat los.Maar ik wil hem nogmaals stellen rekening houdend met volgende: alleen onbeperkt willen bellen, goed internet op kunnen, goede download snelheid en programmas kunnen gebruiken (emule of bittorent) dus zelf poorten open kunnen zetten. En wat ik me nu dus afvraag hoe het NU gesteld is als je dit zou willen. Want aantal negatieve berichten lijkt de laatste week terug te lopen. Dus ik ben benieuwd naar de ervaringen vanaf een week geleden. Natuurlijk is mij ook duidelijk dat er nog al het een en ander aan schort, maar ik heb het idee dat het dan vooral gaat om wat meer dan de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer te moeten zien dat er zowat persoonlijke vetes worden uitgevochten hier, maakt het een stuk minder aantrekkelijk.

De ervaringen en wensen van de 1 zijn verschillend van die van een ander. Dat iemand die weinig eisen stelt eerder tevreden is dan een veeleisende gebruiker is logisch. Ook kan het zo zijn dan er bij de 1 inderdaad vaker storingen zijn dan bij anderen.
Dit wil echter niet zeggen dat de 1 of de ander liegt, overdrijft, een mierenneuker of zeikerd is. En ja, meningen kunnen verschillen over wat acceptabel is en wat niet. Maar veroordeel een ander niet op zijn mening!

Laten we elkaar hierover niet afkraken, maar dit forum gebruiken voor het delen van ervaringen, daar is iedereen bij gebaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 19:15:
[...]

Knap dat je voor anderen kan beslissen. Ik weet zeker dat er mensen zijn die geen poorten open hoeven te zetten en die al helemaal niets te zoeken hebben in het modem. Die bellen en internetten en voor de rest zal het ze worst weten.

Dus niet zo snel oordelen lijkt mij.
Klopt. Ik zoek helemaal niks in dat ding. Zolang ik normaal kan internetten en mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156915 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 20:25:
Tja Mijn vraag wel/niet stabiel maakt wel wat los.Maar ik wil hem nogmaals stellen rekening houdend met volgende: alleen onbeperkt willen bellen, goed internet op kunnen, goede download snelheid en programmas kunnen gebruiken (emule of bittorent) dus zelf poorten open kunnen zetten. En wat ik me nu dus afvraag hoe het NU gesteld is als je dit zou willen. Want aantal negatieve berichten lijkt de laatste week terug te lopen. Dus ik ben benieuwd naar de ervaringen vanaf een week geleden. Natuurlijk is mij ook duidelijk dat er nog al het een en ander aan schort, maar ik heb het idee dat het dan vooral gaat om wat meer dan de basis.
Mijn ervaring met IPB is als volgt.

ik heb een lite abbo.

* Ik kan vanaf het beging probleemloos wireless internetten, zonder problemen met de snelheid.
Misschien door aanschaf van nieuw sweex wifi kaartje.
* Ik heb sinds mijn portering pak hem beet 1,5 maand geleden twee keer een probleem gehad
met gebeld worden, waarvan 1 keer het voip lampje knipperde.
* Ik eb geen problemen met echo's o.i.d.
Dus lijkt het erop dat de verbinding op zich wel stabiel is.

Maar als ik dan kijk naar de rest, zoals instellingen wijzigen zoals poorten voor mijn favoriete progjes, en instellingen voor telefonie:

* Ik heb nog nooit via mijn KPN mijn poorten kunnen instellen heb vanaf 17 augustus de TSM fouten

* Het instellen van een pincode voor voicemail heeft ook nog nooit gewerkt.

* Mijn voicemail heeft dus ook nog nooit gewerkt, want eerste vraag van "robotdame" is
telefoonummer en pincode .

* Ik kan wel mijn mail accounts beheren.

Eigenlijk is dat zo'n beetje het enige.

Dus stabiel, denk ik wel. En de rest, is gewoon k*t. KPN laat niets horen over tickets aangaande laatste punten. En ik wil toch echt zelf bepalen welke poorten ik gebruik voor mijn progjes.
Ik heb nu bitlord via poort 80 lopen, en dat slikt de tracker, maar het blijft wat betreft het instellen via de cockpit behelpen.
Dus voor mensen die willen bellen en een beetje internetten, prima produkt, voor de mensen die de bandbreedte willen benutten O-) is het niet om over naar huis te schrijven.
Dat is mijn oordeel, voor ik mensen over mij heen krijg.
Ik bemerk wat lichte irritaties de laatste tijd.....

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 152867 op 09-10-2005 11:21 . Reden: ik type te snel, dat kan mijn brein niet verwerken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Hebben jullie al gezien dat:
In "Mijn KPN" een optie toegevoegd is onder mailbeheer om je mailopslag (standaard 20 Mb) te vergroten (tegen extra kosten)??

[ Voor 19% gewijzigd door EdjeK op 09-10-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 152867 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 11:19:
* Het instellen van een pincode voor voicemail heeft ook nog nooit gewerkt.
* Mijn voicemail heeft dus ook nog nooit gewerkt, want eerste vraag van "robotdame" is
telefoonummer en pincode.
Dit had ik ook. De tweede lijn kan dit zo voor je verhelpen. Ze moeten dan jouw account even koppelen aan de voicemail server. Bij mij was dat op dezelfde dag nadat de tweede lijn het had toegezegd ook gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks

rkroeks

Experia??

"Maar als ik dan kijk naar de rest, zoals instellingen wijzigen zoals poorten voor mijn favoriete progjes, en instellingen voor telefonie:

* Ik heb nog nooit via mijn KPN mijn poorten kunnen instellen heb vanaf 17 augustus de TSM fouten"

Ik zou maar uitkijken wat je hierover zegt. :X Er zijn hier schijnbaar mensen die hierover kunnen vallen..

[ Voor 10% gewijzigd door rkroeks op 09-10-2005 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150976

Anoniem: 122602 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:21:
Jammer te moeten zien dat er zowat persoonlijke vetes worden uitgevochten hier, maakt het een stuk minder aantrekkelijk.

De ervaringen en wensen van de 1 zijn verschillend van die van een ander. Dat iemand die weinig eisen stelt eerder tevreden is dan een veeleisende gebruiker is logisch. Ook kan het zo zijn dan er bij de 1 inderdaad vaker storingen zijn dan bij anderen.
Dit wil echter niet zeggen dat de 1 of de ander liegt, overdrijft, een mierenneuker of zeikerd is. En ja, meningen kunnen verschillen over wat acceptabel is en wat niet. Maar veroordeel een ander niet op zijn mening!

Laten we elkaar hierover niet afkraken, maar dit forum gebruiken voor het delen van ervaringen, daar is iedereen bij gebaat.
Ik kan mij hierin volledig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:03:
[...]
Dit had ik ook. De tweede lijn kan dit zo voor je verhelpen. Ze moeten dan jouw account even koppelen aan de voicemail server. Bij mij was dat op dezelfde dag nadat de tweede lijn het had toegezegd ook gebeurd.
Oh, dan ga ik nog maar een keer bellen, dit heb ik 4 weken geleden al gemeld.
Probleem was niet bekend.
Ik zou worden teruggebeld............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 152867 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:48:
Oh, dan ga ik nog maar een keer bellen, dit heb ik 4 weken geleden al gemeld.
Probleem was niet bekend.
Het probleem is al veel langer bekend. Bij mij werd het op 24 augustus opgelost.

Overigens heb ik weer een knipperend VoIP-lampje. Dat is al de derde maal sinds ik de Experia afgelopen maandag weer heb aangesloten. Wat me nu steeds meer begint te storen: in dergelijke gevallen ben je dus gewoon niet bereikbaar. Eerst 25 seconden niets te horen, daarna tuut-tuut-tuut. De instellingen voor doorschakelen bij in gesprek en/of bij geen gehoor komen dus niet in actie. Bij een mobieltje heb je nog een derde instelling: doorschakelen bij niet bereikbaar. Het wordt tijd dat de KPN dat ook introduceert.

Want als er bij 1 van jullie op dit moment een stroomstoring optreedt moet je dus niet denken dat mensen die je bellen vanzelf je voicemail aan de lijn krijgen. Nee: ze krijgen dus 25 seconden niets te horen en daarna tuut-tuut-tuut. Probeer het maar eens door de stroom van je Experia Box te halen.

Ik ga mijn ticket maar weer eens laten aanvullen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag teruggebeld door de HD voor mijn Voice Mail :) . Wordt verder in de organisatie belegt :( . Kijken of we weer teriggebeld worden. Iig kan ik nog steeds niet via mijn KPN de Voice Mail in stellen.

Daarnaast, zoals hier ook al vermeld, bevestigd gekregen dat de ruis en pieptonen na de protering opgelost moeten zijn. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 146686 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:48:
Vandaag teruggebeld door de HD voor mijn Voice Mail :) . Wordt verder in de organisatie belegd :(
Het zou me helemaal niet verbazen als het instellen van Voice mail via Mijn KPN helemaal niet lukt voor de portering. Als je nog niet geporteerd bent komen inkomende gesprekken immers nog steeds via het vaste net binnen. Het lijkt me onlogisch dat je die instellingen via Mijn KPN zou kunnen wijzigen. In principe zouden je instellingen van het vaste net nog steeds moeten werken. Bel eens ** (kiestoon vaste net) 0842333.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik had sinds ik de Experia Box er afgelopen maandag weer aangehangen had regelmatig last van een stotterende verbinding. Zelfs de 32kbit/s stream van Radio 1 liep niet vlekkeloos. Dat was met het e-Tech USB modem waar ik 35 dagen mee gewerkt heb niet het geval.

Daarop heb ik een oude Win98 utility weer eens uit de kast gehaald: MTUspeed 4.03. Daarmee heb ik mijn MaxMTU op de maximumwaarde (1500) gezet en de RWIN multiplier op 8. Nu heb ik weer een stabiele verbinding. Ook programma's via Uitzendinggemist komen weer vloeiend binnen met 491kbit/s (via een 1600/512 verbinding).

WinXP gaat bij mijn weten anders om met de MaxMTU, maar voor die-hard Win98 gebruikers is het wellicht raadzaam eens naar je MaxMTU waarde te kijken. De standaardinstelling (576) lijkt niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 14:33

svijf

b5beveiliging.nl

Afgelopen vrijdag weer een mail van KPN gekregen.
Dezelfde als in Augustus 8)7

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u interesse getoond voor InternetPlusBellen, het nieuwe alles-in-één-abonnement van KPN. KPN heeft goed nieuws: u kunt nu InternetPlusBellen bestellen. Dit betekent dat u als een van de eersten kunt profiteren van de voordelen van InternetPlusBellen.

InternetPlusBellen is een nieuwe dienst en bestellen is helaas nog niet mogelijk in deze situaties:
- als u een ISDN-aansluiting heeft
- als uw ADSL-abonnement niet via de telefoonrekening van KPN wordt verrekend (u heeft een andere ADSL-provider dan KPN)

Helaas heb ik dus ISDN.
Al 3x doorgegeven bij KPN dat ze mijn ISDN aansluiting dan maar zsm moeten omzetten naar een analoge lijn.
Er wordt alleen niets mee gedaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:11:
[...]
Het zou me helemaal niet verbazen als het instellen van Voice mail via Mijn KPN helemaal niet lukt voor de portering. Als je nog niet geporteerd bent komen inkomende gesprekken immers nog steeds via het vaste net binnen. Het lijkt me onlogisch dat je die instellingen via Mijn KPN zou kunnen wijzigen. In principe zouden je instellingen van het vaste net nog steeds moeten werken. Bel eens ** (kiestoon vaste net) 0842333.
Als ik Voice Mail bel krijg ik de Siemens box aan de lijn. Wordt ik gebeld dan is het de oude. Maar mogelijk heb je gelijk en moet ik de portering afwachten. Alleen jammer dat de HD dit simpele en logische feit dan niet weet. Maar ja, daar hebben Servicedesks (ook buiten KPN) wel meer last van.

Grappig die ** wist me ook niemand te vertellen. Ik moest ook twee keer lezen, daarna geprobeerd en het werkt. Bedankt. Ik had nl de Voice mail niet uitgezet.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 146686 op 09-10-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

Hallo iedereen.

Ook ik heb zo'n mailtje ontvangen over het "binnenkort" kunnen aanvragen van IPB.
Nu heb ik eigenlijk nog enkele vraagjes voor dit forum:

Als ik het goed begrepen heb, loopt alles eigenlijk via het Planet/KPN netwerk, en is bv. je e-mail ...@kpnplanet.nl!
Je krijgt dus ook gewoon een mailbox, maar hoe zit het met de nieuwsgroepen? zitten deze (dus nova.planet) ook in het pakket?

Er is ook in enkele van de 57434 :*) topics in deze treat sprake geweest dat er ook 5 voorkeur 06-nummers in het gratis bellen pakket ingesteld konden worden, is dit (nog) inderdaad zo?
Of was het maar een gerucht.

Alvast bedankt voor eventuele reakties.....
Gr.
Huh??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:27:
Overigens heb ik weer een knipperend VoIP-lampje. Dat is al de derde maal sinds ik de Experia afgelopen maandag weer heb aangesloten.
Zo juist ben ik teruggebeld door de KPN over dit ticket. Afgelopen maandag was er al nieuwe firmware ingedaan, maar nu hebbben ze er weer een nieuwe versie op gezet. Waarom? Omdat die firmware van een week oud andere problemen veroorzaakte: een af en toe trage verbinding. Of het mijn probleem met knipperende VoIP-lampjes oplost is nog maar afwachten.

Over mijn ticket m.b.t. het onbereikbaar zijn van de voicemail van mijn KPN Prepaid mobiel bij een doorgeschakeld gesprek: dit is opgepakt, maar dan weer door een andere afdeling. Wat de status was, was bij "Michael" niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 157064 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 07:18:
Als ik het goed begrepen heb, loopt alles eigenlijk via het Planet/KPN netwerk, en is bv. je e-mail ...@kpnplanet.nl!
Je krijgt dus ook gewoon een mailbox, maar hoe zit het met de nieuwsgroepen? zitten deze (dus nova.planet) ook in het pakket?

Er is ook in enkele van de 57434 :*) topics in deze treat sprake geweest dat er ook 5 voorkeur 06-nummers in het gratis bellen pakket ingesteld konden worden, is dit (nog) inderdaad zo?
Ja, je krijgt een stel KPNplanet mailboxen met de nodige aliassen. nova.planet.nl is onder de naam news.kpnplanet.nl bereikbaar en text.nova.planet.nl trouwens ook.

Over die 5 mobiele nummers: daar hebben we nog niets van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:37:
Ik had sinds ik de Experia Box er afgelopen maandag weer aangehangen had regelmatig last van een stotterende verbinding. Zelfs de 32kbit/s stream van Radio 1 liep niet vlekkeloos. Dat was met het e-Tech USB modem waar ik 35 dagen mee gewerkt heb niet het geval.
Zoals reeds gemeld had ik dit afgelopen anderhalve week en vrijdag o.a. dus ook. HD erkende dat dit een softwarematige fout is en nadat de HD een update heeft gestuurd naar m'n experia is dit voorbij en heb ik weer een stabiele verbinding. Misschien dien je toch nog even dit stotteren bij de HD te melden met het verzoek dit direct op te lossen en ook jou van een update te voorzien.

Gelet op mijn ervaring zou ik dan verwachten dat het bij jou ook opgelost kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 09:31:
Zoals reeds gemeld had ik dit afgelopen anderhalve week en vrijdag o.a. dus ook. HD erkende dat dit een softwarematige fout is en nadat de HD een update heeft gestuurd naar m'n experia is dit voorbij en heb ik weer een stabiele verbinding. Misschien dien je toch nog even dit stotteren bij de HD te melden met het verzoek dit direct op te lossen en ook jou van een update te voorzien.
Ik zeg toch net dat die nieuwe firmware er al opgezet is. Dat zou de stotterende verbinding moeten verhelpen, maar of het helpt tegen knipperende VoIP-lampjes? Dat zal de tijd leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 09:34:
[...]
Ik zeg toch net dat die nieuwe firmware er al opgezet is. Dat zou de stotterende verbinding moeten verhelpen, maar of het helpt tegen knipperende VoIP-lampjes? Dat zal de tijd leren.
Sorry hoor, we waren tegelijkertijd aan het quoten en liep dit langs elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

[
Jan-E schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:43:
Ik heb per mail nog een paar vragen voorgelegd aan de klantenservice van de KPN. Maar als iemand van de meelezende Primafoners het antwoord weet...
  1. Klopt het dat er ook 5 mobiele KPN-nummers via Mijn KPN kunnen worden opgegeven, waarnaar dan gratis of goedkoper gebeld kan worden vanaf een VoIP-aansluiting?
en
Morgoth schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 23:22:
[...]

Dit klopt :).

Ik lees hier pas dat het uitgesteld is :|. Ik werk bij de primafoon en ik hoorde begin deze week dat we de cursus voor IPB opnieuw mogen gaan doen, er zijn weer dingen veranderd klaarblijkelijk. Eens kijken of er in de nieuwe handleiding meer info staat over onduidelijke zaken.

[edit]
Heb vlug even gekeken in de nieuwe handleiding. Wat er in ieder geval in staat is dat IPB wel vanaf 4 juli beschikbaar is bij de primafoon, maar dat het pas medio augustus beschikbaar is bij de klantenservice en kpn.com. Als ik het dus goed begrijp kan je IPB wel krijgen bij de primafoon vanaf 4 juli...
Gr.
huh??

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 157064 op 10-10-2005 11:57 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.