[KPN] nieuwe VoIP dienst Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste
Acties:
  • 49.604 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 10:19
svijf schreef op zondag 25 september 2005 @ 01:01:
Stroomuitval zou hier nog het minste probleem zijn. Router, e.d zit allemaal achter een UPS.
Schijnt alleen zo te zijn dat je geen kiestoon hebt met Voip.
Daarom zal je alarminstallatie een foutmelding geven dat er geen telefoonlijn aanwezig is.
Heb ik mij ook maar laten vertellen hoor :z
Mijn modems (ik heb er 3 geprobeerd) begonnen ook niet te zeuren over het missen van de kiestoon, dat een beetje alarminstallatie moet daar ook geen problemen mee hebben.

27 days and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 22-06 20:36
Jan-E schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:49:
[...]
We hebben daar eerder een discussie over gehad: jouw bericht en mijn antwoord. Ik hou het er nog steeds op dat de Experia Box voor fax G711 gebruikt. Bovendien heb ik het een keer zonder problemen getest.
@Jan-E
Als ik de berichten lees dan heb je met 2400 baud getest en als ik me goed herinner dan waren er ook wat berichten dat een normaal(analoog) modem niet goed werkte(met girotel dacht ik) ik weet niet of je daarmee het gebruik van G729 kunt aantonen of uitsluiten. Als er G711 gebruikt wordt dan heb je in principe dezelfde bandbreedte als bij een analoge telefoon en zouden alle modems tot 33K6 moeten werken. Ik weet niet wat er in het modem ingesteld is, of dit de standaard volgorde is of een andere(met het voordeel voor KPN dat er minder bandbreedte verbruikt wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149630

En ja hoor, ik heb ook de nieuwe firmware gehad (hardere kiestoon). Ik had dus werkende serverinstellingen (kon de server vanaf internet benaderen met standaard en het ip adres erin) en VOIP. Nu werkt het dus niet meer en bij herstellen raak ik mijn lijn kwijt (wat KPN weer heeft hersteld). Ik had alles dus werkend, en nu niet meer. Ik ben er blij mee, geef mij die oude firmware maar :? Ik hoop dat ze het snel regelen met die serverinstellingen want dit is niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Werkt de live stream van het NOS Journaal 24 nog?

mms://stream-cache-1G.surfnet.nl/streamgate-vpro5-sb

Ik krijg van de Mediaplayer allerlei hatelijke mededelingen over een firewall, die ik dus in ieder geval er zelf niet op gezet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mensand
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-05 14:06
Hier dezelfde melding. Een of andere UPD firewall instelling zorgt er voor dat we niet naar dit soort uitzendingen kunnen kijken.

Groet Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Ook hier werk het NOS journal niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

Jan-E schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:16:
Werkt de live stream van het NOS Journaal 24 nog?

Ik krijg van de Mediaplayer allerlei hatelijke mededelingen over een firewall, die ik dus in ieder geval er zelf niet op gezet heb.
Hier van hetzelfde laken een pak.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
mensand schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:49:
Hier dezelfde melding. Een of andere UPD firewall instelling zorgt er voor dat we niet naar dit soort uitzendingen kunnen kijken.
Het vreemde is dat andere uitzendingen van Surfnet TV wel binnenkomen, maar juist Journaal24 niet. Het kan natuurlijk ook nog een foutje aan de kant van Surfnet zijn. Leest er nog iemand met een andere provider dan IPB/Direct ADSL mee? Kan die dan eens dit proberen:

27 days and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Lijkt het hier op een normale casema verbinding ook niet te doen... zelfde melding overigens.

Zit mee te lezen omdat ik me had aangemeld als mogelijke pilot gebruiker (volgende fase start geloof ik in Oktober), maar als ik alles hier zo lees begin ik te twijfelen. Helaas verhuis ik in Oktober naar een kabelfoon verzogingsgebied, dus kabelinternet is verleden tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hier op een Chello verbinding krijg ik ook die firewall melding. Gek trouwens dat mijn speler wel begint te bufferen, maar dan met de melding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11-2024

Cool_Mod_E

9200 Wp

Jan-E schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:00:
[...]
Leest er nog iemand met een andere provider dan IPB/Direct ADSL mee? Kan die dan eens dit proberen:

krijg hier dezelfde firewall-UDP melding (Demon ADSL via BabyXl)
Terwijl ik het schrijf bedenk ik me plots dat BabyXl = Tiscali Wholesale....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 16:00
[...]
Het vreemde is dat andere uitzendingen van Surfnet TV wel binnenkomen, maar juist Journaal24 niet. Het kan natuurlijk ook nog een foutje aan de kant van Surfnet zijn. Leest er nog iemand met een andere provider dan IPB/Direct ADSL mee? Kan die dan eens dit proberen:

27 days and counting
Hier met Versatel connected by KPN het zelfde...

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155882

Ik heb ook internetplusbellen en kan sinds gisteren niet meer dl van de news server kpnplanet.nl.Ik heb er overgebeld en ze zeggen dat het kwam daar mijn programma waarmee ik dl.Ik een nieuwe halen en weer hetzelfde probleem.Weer bellen en weer alles uitleggen dat het echt komt door hun, dat ze me blocken,en nu blijkt het ook zo te wezen,ik zit aan mijn limiet ,maar wat je limiet is konden ze niet zeggen.weet iemand toevallig wat je limiet is,dan kan ik er rekening mee houden en anders een betaalde server nemen.Normaal houd je dl programma het bij hoeveel je gedl hebt,maar omdat ik nu een nieuwe hebt geinstaleerd,heb ik die gegevens niet meer.Alvast bedankt voor reageren.
vg

lexieo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155607

Heb je eigenlijk een download limiet,volgens de regels niet???? of hanteren ze ook een fair use polici
had dit namelijk wel bij chello classic geen data limiet maar als je de 80 gig overschreit trekken ze aan de bel en wordt je gestraft met een gehalveerde download snelheid van 1 maand. :(

Heb sinds ik internetplusbellen heb al zo'n 160 gig data gegenereerd maar tot nu toe geen bericht gehad over het overschreiden.?????? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zie alleen een melding in mijn newsleecher:

login message: 400 news.kpnplanet.nl: your host connection limiet reached-newsmaster@planet.nl

heb zelf van de kpn niks gehoord

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 155882 op 26-09-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schiet mij maar lek,hij werkt weer [alleen wat ik aan het dl was ,is alles incompleet nu.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26
Op fora zoals FTD & FTN word er uitgebreid gesproken over de nieuwserver van Planet/HetNet/KPN die heeft zeker 1 dag plat gelegen. Heb vanmorgen ook gebeld maar ze wisten van niks. En sinds 20 min doet hij het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan is dit probleem ook weer opgelost, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 155882 schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:55:
schiet mij maar lek,hij werkt weer [alleen wat ik aan het dl was ,is alles incompleet nu.]
Als je nu in het vervolg even via de newsserver text.nova.planet.nl in de nieuwsgroep planet.nova kijkt, had je kunnen lezen dat Nova al het hele weekend problemen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:05:
[...]
Als je nu in het vervolg even via de newsserver text.nova.planet.nl in de nieuwsgroep planet.nova kijkt, had je kunnen lezen dat Nova al het hele weekend problemen had.
Bedankt voor de tip en misschien een tip voor jouw: Wat voor de een basiskennis is, is voor de ander compleet nieuw,dus ga niet de moderator uithangen,zijn zomaar een paar dingen uit de regels.Zal ook niet meer reageren want anders ben ik zelf ook aan het trollen en daar schiet niemand wat mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Stel nou dat kpn geen nat tabel maakt, dan kan je toch gewoon een router achter de experia hangen en die als nat tabel gebruiken, en in de experia serverinstellingen naar die router doorverwijzen (als dat eindelijk werkt).

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2024
Wie zijn ergenis ook niet kan overwinnen en er wat centen voor overheeft, kan overwegen wat ik inmiddels heb gedaan:

- Zeg IPB nog even niet op zolang het gratis is.
- Geef ondertussen een opdracht tot het porteren van je nummer naar een andere voip provider
- Schaf bij de nieuwe voip provider een nieuw (prepaid) telefoonnummer aan. Vijf tellen werk.
- Koppel de experia af
- Koop een SpeedTouch 716g, voer je voip account in én de gegevens die je nog had van je oude
internetprovider (omdat je contract toch nog niet afgelopen is, in mijn geval planet)
- Bel binnen korte tijd met een stabiele verbinding.

Het mooiste van het hele verhaal is dat een gratis FWD-account (www.freeworlddialup.com), echt moeiteloos mijn telefoon laat rinkelen of ik nou hier zit of aan het andere eind van de wereld. Daarnaast kán het ook nog zo dat 'ie én thuis en aan de andere kant van de wereld tegelijk rinkelt. Kijk da's nou flexibel en voor nop. Volgens mij is dat toch een beetje de voip gedachte.

Qua kosten is het even naadje, maar je bent tenminste weer volledig in control. De SpeedTouch 716g kostte me inclusief verzending, btw etc. 150 euro (www.routershop.nl), de opdracht tot porteren 32 euro, het pepaidnummer 10 euro en beltegoed kan je natuurlijk helemaal zelf bepalen. (www.budgetphone.nl)

Overigens hoef je geen prepaid te nemen (ik deed het alleen om even snel te kunnen testen). Dan neem je een abonnement, ben je 10 euro kwijt voor onbeperkt bellen naar NL-vast (waar kennen we dat van...) en maar de helft, dus 16 euro, voor het porteren.

Voor mij was het geen optie om te kiezen voor een kabelprovider of ander pakket, aangezien ik zit aangesloten op een centrale die je nog moet aanslingeren.

Voor de liefhebber heb ik nog een SpeedTouch 580 voor 50 euro die ik achter mijn experia voor de NAT flauwekul had hangen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Laatst online: 05-10-2023
Net eens een keer serverinstellingen op standaard gezet en ip ingevoerd. Internet viel weg, maar telefoon bleef het doen (ik hoorde een kiestoon, meer heb ik niet geprobeerd). Na een reset werkt het weer.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mensand
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-05 14:06
https://service1.breedbandportal.kpn.com/csc/?strDisplay=

Op deze link kun je inloggen met je mijnkpn gegevens en dan de lopende faktuur en dan kun je je verbruik per dag/uur zien

Groet Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
mensand schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:55:

Op deze link kun je inloggen met je mijnkpn gegevens en dan de lopende faktuur en dan kun je je verbruik per dag/uur zien

Groet Andre
Bij mij werkt dat in ieder geval niet, ik krijg geen toegang met de mijn KPn gegegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 155882 schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:57:
Bedankt voor de tip en misschien een tip voor jouw: Wat voor de een basiskennis is, is voor de ander compleet nieuw,dus ga niet de moderator uithangen,zijn zomaar een paar dingen uit de regels.
Dat ga ik ook niet en wil ik ook niet. Het was alleen maar als tip bedoeld. Sorry als je het anders hebt opgevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
[...]

27 days and counting
hier xs4all en het werkt gewoon hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872

Groet Andre
Dit werkt wel.
Ik had al een "mijn kpn" account en hier kan ik ook netjes mijn ipb regelen.
Met de aanvraag van ipb heb ik een ander wachtwoord gekregen die nu dus achteraf seperaat werkt van "mijn kpn".
Tip vraag op laatste genoemde url gewoon je wachtwoord op en je zult zien dat het werkt.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 154872 op 27-09-2005 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154340

Groet Andre
Bij mij werkt dat niet (gebruikersnaam onbekend, ook bij password opvraging).
Wellicht werkt het alleen als je vóór IPB van KPN Internetprovider gebruik maakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Hier inmiddels ook weer. Hikje.

29 days and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg bij het inloggen het kopje internetplusbellen niet meer.??? is deze nu helemaal verdwenen.

Heb ze net weer aan de telefoon gehad aangaande mijn klachten en met name het verkeerde kerngetal voor mijn telefoonnummer....

Maar meneer al uw tickets zijn gesloten...... :(
werd even in de wacht gezet en de heer kwam toen terug en zei....ik heb even de nieuwste software geupload naar uw box.NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :X

Nu staan weer alle poorten dicht en mijn firewall staat weer aan zei ik toen,tja sorry daar kan ik niks aan doen..
Dag meneer en een prettige dag u wordt wel teruggebelt. |:(

Ik weet het niet meer met ze,ze hopen het half augustus opgelost te hebben en dan gaan ze ook weer verder met de distributie van het internetplusbellen.

Ik heb dan nog wel steeds geen rekening gehad maar ben ook niet van plan deze te betalen zolang het niet werkt...

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 155607 op 27-09-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 155607 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:20:
werd even in de wacht gezet en de heer kwam toen terug en zei....ik heb even de nieuwste software geupload naar uw box.NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :X

Nu staan weer alle poorten dicht en mijn firewall staat weer aan zei ik toen,tja sorry daar kan ik niks aan doen..
Dag meneer en een prettige dag u wordt wel teruggebelt. |:(
Ik ben benieuwd of je Pim van de 2e lijn nu weer zo ver krijgt om je serverinstellingen in te kloppen.
Ik weet het niet meer met ze,ze hopen het half augustus opgelost te hebben en dan gaan ze ook weer verder met de distributie van het internetplusbellen.
"half augustus" moet "half oktober" zijn, neem ik aan.
Ik heb dan nog wel steeds geen rekening gehad maar ben ook niet van plan deze te betalen zolang het niet werkt...
Je weet dat ze die rekening per mail aan je kpnplanet-adres sturen? Als je die box niet checkt weet je niet eens dat er een rekening is verstuurd. En ik gok dat toch tamelijk veel mensen de kpnplanet mailbox nooit zullen bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155607 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:20:
Inmiddels tweede factuur van KPN ontvangen: Geen abo- geen telefoontikken in rekening gebracht.

Gisteren door HD gebeld over VoiceMail in Email probleem:
Vraag: Kunt u het telefonische menu van Voice mail bereiken en Voicemail aanzetten?
Antwoord: Ja dat lukt.
Dan kan ik niets voor u doen; het probleem zit in de Mijn KPN omgeving en daar ga ik niet over.
Antw: O, dat is dan jammer. Ik vraag mij af waarom dit soort simpele vragen niet door de 1e lijn worden gesteld, we zijn inmiddels al bijna een maand verder.Verbindt u mij dan door met degene........?
Nee, dat gaat niet. U wordt nog gebeld prettige... etc. |:(

Als oud Helpdeskmanager jeuken mijn handen....
Ze moesten eens een ISO 9000 certificaat proberen te krijgen....

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 154340 op 27-09-2005 13:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:36:
[...]
Ik ben benieuwd of je Pim van de 2e lijn nu weer zo ver krijgt om je serverinstellingen in te kloppen.
[...]
"half augustus" moet "half oktober" zijn, neem ik aan.
[...]
Je weet dat ze die rekening per mail aan je kpnplanet-adres sturen? Als je die box niet checkt weet je niet eens dat er een rekening is verstuurd. En ik gok dat toch tamelijk veel mensen de kpnplanet mailbox nooit zullen bekijken...
Ik gebruik het kpnplanet adres,ik heb geen ander e-mailadres meer maar nog niks gehad.

Ja inderdaad het moet oktober zijn ;) foutje bedankt.

En ik heb gevraagt of die Pim mij even terug wilden bellen hij zou het vragen ..nu maar ff wafwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 155607 op 27-09-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In het begin ging het beter. Ik heb in dit topic toen ook gezegd dat het vrij goed werkte. Nudat het bedrijf van mijn moeder weer begint, de vakantie is namelijk voorbij, merk je dat het toch niet zo goed werkt. De laatste tijd mis ik woorden in bijna ieder gesprek. Ook is de bereikbaarheid niet optimaal. Dus heb ik KPN maar eens gebeld.

Nu hebben ze gisteravond het modem geupdate, maar dit maakte geen verschil. Vandaag was het nogsteed hopeloos. Een halfuurtje geleden werd ik gebeld door iemand van KPN (iemand die hier op het forum ook actief is). Best goed geholpen al zeg ik het zelf. Alleen had ik tijdens het gesprek geen bereik meer (mobiel). Nu maar hopen dat het allemaal toch gelukt is. Hij had wat instellinge of zo veranderd.

[ Voor 11% gewijzigd door Edmund op 27-09-2005 21:59 ]

Anoniem: 152867

joop99 schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:48:
[...]

Bij mij werkt dat in ieder geval niet, ik krijg geen toegang met de mijn KPn gegegevens
ik had hetzelfde probleem.
De gegevens van mijn kpn waren niet dezelfde als op het portal.
Ik heb toen gebeld met de "factuurafdeling"(die krijg je sneller aan de lijn)
Deze heeft mij toen mijn gebruikersnaam gegeven.
Ze zei dat deze al door mij was aangemaakt, ik wist van niets.
Met deze gebruikersnaam kon ik mijn wachtwoord via de mail opvragen.
Miscchien maken ze voor de mensen die dit nog niet gedaan hadden zelf een naam aan????

Probeer dan maar eens je voorletter(s) tussenvoegsel en achternaam gescheiden door punten
Wie weet, ........

Succes

• Jan-E
Op de minuut af 30 dagen na dato werd mijn internetconnectie weer verbroken. Zouden ze weer een firmware update proberen? Dus de Experia maar weer eens aan de lijn gehangen en een harde reset gegeven. Hmm, ook geen connectie.

Paar minuten later nogmaals een harde reset gegeven. Kijk aan, ADSL-connectie. Hé, moet dat VoIP-lampje niet gaan branden? Of heeft dat lampje nu ook al de gewoonte overgenomen van de helpdesk: Ja zeggen, nee doen?

Hoe dan ook, geen VoIP. En 's nachts kun je natuurlijk ook niet in Mijn KPN kijken wat er nu weer eens is veranderd. Dus de kabel maar weer verbonden met dat 'tijdelijke' e-Tech USB modem, dat zijn geld (€ 20) nu wel ruimschoots opgebracht heeft.

Meer mensen met onderbrekingen en/of geen VoIP-verbinding?

31 days and counting

• Jan-E
Anoniem: 152867 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:01:
[ https://service1.breedbandportal.kpn.com/csc/?strDisplay= ...]
Probeer dan maar eens je voorletter(s) tussenvoegsel en achternaam gescheiden door punten
Wie weet, ........
voorletter.achternaam bleek bij mij te werken. Ik kreeg op mijn kpnplanet adres een wachtwoord toegemaild, dat ik zeker zelf nooit verzonnen heb.

Gelijk mijn factuuradres maar gewijzigd in iets beters dan dat kpnplanet-adres.

31 days and still counting

Anoniem: 148114

nav die inlog pagina kan je de online factuur bekijken en daarbij ook het adsl gebruik... Nu ben ik precies 1 maand niet aanwezig geweest, maar zie ik op elke dag rond 1 of 2 uur snachts activiteit. Iemand een idee wat dat is? Check van KPN of Updates/controles van de experia? bijvoorbeeld (laatste kolom de mb's:

19-aug-2005 01:32 - 01:33 0.39 0.39
20-aug-2005 01:33 - 01:35 0.37 0.37
21-aug-2005 01:35 - 01:41 0.50 0.50
22-aug-2005 01:41 - 01:39 0.44 0.44
23-aug-2005 01:39 - 01:51 0.39 0.39
24-aug-2005 01:51 - 01:52 0.35 0.35

• Jan-E
Anoniem: 148114 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:44:
nav die inlog pagina kan je de online factuur bekijken en daarbij ook het adsl gebruik... Nu ben ik precies 1 maand niet aanwezig geweest, maar zie ik op elke dag rond 1 of 2 uur snachts activiteit. Iemand een idee wat dat is? Check van KPN of Updates/controles van de experia? bijvoorbeeld (laatste kolom de mb's:

Misschien voert de KPN ook bij VoIP-verbindingen een lijntestmeting uit.

verhip, zoiets zal het moeten zijn als ik die thread lees. Gelukkig ben ik nog geen oma of opa en dus mogelijk verdacht van dementie en liegen de statistieken er niet om ;) , duidelijk!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Anoniem: 148114 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:44:

Bekijk die tijden eens goed. 01:41 - 01:39 bijvoorbeeld. Je modem is teruggegaan in de tijd? Nee. Waarschijnlijk betekent het dat je tussen 21 augustus 01:41 uur en 22 augustus 01:39 uur de hoeveel data verbruikt hebt die erachter staat. Dit komt namelijk omdat de verbinding always-on is en KPN 's nachts (rond half 2) een nep-nieuwe-sessie inbouwt, waardoor er per dag gemeten kan worden. Zo werkt het tenminste bij Het Net, ik neem aan dat KPN gewoon dezelfde software gebruikt.

En als een modem aanstaat, is het vrij normaal dat die 0.39MB verbruikt in 24 uur, ookal staat je PC uit. Je modem blijft wel communiceren met de wijkcentrale en internet natuurlijk zolang die on-line is.

[ Voor 15% gewijzigd door woekele op 28-09-2005 15:09 ]

Bekijk die tijden eens goed. 01:41 - 01:39 bijvoorbeeld. Je modem is teruggegaan in de tijd? Nee. Waarschijnlijk betekent het dat je tussen 21 augustus 01:41 uur en 22 augustus 01:39 uur de hoeveel data verbruikt hebt die erachter staat.

Inderdaad, ik had de derde regel van onder al gezien en bedacht me dat bij KPN de tijd soms terug loopt! :-)

• joop99
Ik heb vandaag de rekening met de verbruik t/m vandaag en abbonnement t/m oktober gekregen en deze ziet er nog steeds goed uit(er wordt niets afgboekt). Zolang de telefoon het doet blijf ik wel geduld houden.

waar bekijken jullie dat,ik ben ook wel benieuwd naar mijn rekening aangezien ik al 2 maanden niks van ze heb vernomen over betalen.

Als ik het via de website mijn kpn doe krijg ik dat de factuur online nog niet werkt.
en aanmelden via de link die hierboven staat lukt al helemaal niet.

Anoniem: 154415

Jan-E schreef op woensdag 28 september 2005 @ 01:42:
[...]
voorletter.achternaam bleek bij mij te werken. Ik kreeg op mijn kpnplanet adres een wachtwoord toegemaild, dat ik zeker zelf nooit verzonnen heb.

Deze factuurpagina is hetzelfde als de DIRECT-ADSL factuur pagina.!! Voor heen had ik DIRECT-ADSL van KPN, is nu dus onder de noemer INTERNETPLUS BELLEN, echter ADSL functionaliteit is prcies hetzelfde als dat van DIRECT ADSL.

• Bob_Tweakers
Jan-E schreef op woensdag 28 september 2005 @ 01:42:
[...]

Bij mij werkte het ook (lekker belangrijk) :O
Nou ja, in zoverre...Kan iemand met helpen aan het format van de gebruikersnaam voor adsl direct username/klantnr/etc.@adsl-direct of zo?
Die heb ik namelijk ook nooit gekregen en ik weten of ik die gegevens ook voor de aanmelding kan gebruiken op een andere router. Exact intikken als op de ADSL-support site werkte in ieder geval niet.

• Jan-E
joop99 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:05:
Ik heb vandaag de rekening met de verbruik t/m vandaag en abbonnement t/m oktober gekregen en deze ziet er nog steeds goed uit(er wordt niets afgeboekt). Zolang de telefoon het doet blijf ik wel geduld houden.
Die heb ik ook al gehad. Bovendien werd ik vanochtend teruggebeld over mijn klacht over die eerdere rekening van € 36. Ook dat bedrag zal teruggestort worden.

Op de opmerking "U had dus problemen", reageerde ik: "Die heb ik nog steeds. U staat nu doorgeschakeld naar mijn 06, omdat ik al 30 dagen de Experia Box niet meer kan aansluiten, bij gebrek aan serverinstellingen." Vervolgens liet ik wat dingen vallen over toezeggingen over terugbellen en terugzetten van de serverinstellingen die niet nagekomen werden. Dit zou zij doorgeven aan de service-afdeling met het verzoek om weer contact met mij op te nemen. Geen telefoontje gehad, tot op heden.

• Jan-E
Bob_Tweakers schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:12:
Nou ja, in zoverre...Kan iemand me helpen aan het format van de gebruikersnaam voor adsl direct username/klantnr/etc.@adsl-direct of zo?
Username: <telefoonnr>@direct-adsl
Password: kpn

Zo heb ik nu al 30 dagen een e-Tech USB modem aan de lijn hangen. Mijn Experia doet alleen nog maar dienst als router, niet als ADSL/VoIP-modem. Met iets anders voor de "@adsl-direct" schijnt het overigens ook te werken. En zonder wachtwoord ook.

• Bob_Tweakers
Jan-E schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:20:
[...]
Username: <telefoonnr>@direct-adsl
Password: kpn

Zo heb ik nu al 30 dagen een e-Tech USB modem aan de lijn hangen. Mijn Experia doet alleen nog maar dienst als router, niet als ADSL/VoIP-modem. Met iets anders voor de "@adsl-direct" schijnt het overigens ook te werken. En zonder wachtwoord ook.
Zoiets verzin je toch niet? Nou ja, alweer bedankt.
In mijn experia zit nog net geen bijl. Hij staat in ieder geval uit en de boel wordt via *21 keihard doorgestraald naar mijn tijdelijke budgetphone nummer.
(Ernstig benieuwd als straks mijn huidige telefoonnummer geporteerd wordt naar budgetphone of de ADSL boel dan nog wel blijft werken)

/add/
Werkt! 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Bob_Tweakers op 28-09-2005 20:35 ]

• Jan-E
Het werkt alleen maar op je eigen ADSL-aansluiting dus een veiligheidsrisico is er nauwelijks.
In mijn experia zit nog net geen bijl. Hij staat in ieder geval uit en de boel wordt via *21 keihard doorgestraald naar mijn tijdelijke budgetphone nummer.
Doorschakelen werkt trouwens ook nog niet zoals het behoort. Mijn VoIP-lijn stond altijd al doorgeschakeld "bij bezet" en "bij geen gehoor" naar mijn mobiel. Sinds ik mijn Experia heb losgekoppeld, heb ik daar een *21 overheen gegooid naar de vaste lijn die ik hier ook nog heb liggen. Volgens elke logica en zelfs volgens de toelichting op Mijn KPN behoort een telefoontje voor mijn VoIP-lijn dan uit te komen op mijn vaste lijn. Niet dus: hij komt nog steeds op mijn mobiel aan.

Klacht 2 over het doorschakelen: ik heb heel vaak een echo op de lijn als er doorgeschakeld is naar mijn mobiel. Dat zal wel dezelfde klacht zijn als de echo-klacht voordat je lijn geporteerd is: een telefoontje dat voor een VoIP-lijn bedoeld is, maar omgeleid wordt naar een niet-VoIP-lijn heeft last van een echo.

Wellicht hangen klacht 1 (incorrect doorschakelen) en klacht 2 (echo) echter met elkaar samen. Dus nu heb ik toch maar de *21 direct naar mijn mobiel gezet.

Kunnen anderen eens testen of er een echo is bij een telefoontje voor je VoIP-nummer dat doorgeschakeld staat naar een (KPN prepaid) mobieltje?

• Jan-E
Bob_Tweakers schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:25:
In mijn experia zit nog net geen bijl.
Ik wacht nog steeds op de eerste die er wel een bijl in zet en dan op zoek gaat naar de seriële poort die zich in het apparaat moet bevinden ;)

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-11-2024
ben al weer de hele ochtend onbereikbaar. Word net door twee mensen gebeld op mijn 06 dat ik niet te bereiken ben... en het voip lampje knipperd niet......... het is weer fijn...

mollie

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 11:44

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is een voip abo bij KPN hetzelfde als bij bijv budgetphone?

Weet iemand toevalig of wij ook mee gaan in de adsl verhoging..kan er niet echt iets over vinden..

• Jan-E
Anoniem: 155607 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:43:
Weet iemand toevalig of wij ook mee gaan in de adsl verhoging..kan er niet echt iets over vinden..
Ja, natuurlijk gaan we mee. We hebben immer gewoon een Direct-DSL abo met een extraatje.

• Jan-E
Jan-E schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:13:
Op de opmerking "U had dus problemen", reageerde ik: "Die heb ik nog steeds. U staat nu doorgeschakeld naar mijn 06, omdat ik al 30 dagen de Experia Box niet meer kan aansluiten, bij gebrek aan serverinstellingen." Vervolgens liet ik wat dingen vallen over toezeggingen over terugbellen en terugzetten van de serverinstellingen die niet nagekomen werden. Dit zou zij doorgeven aan de service-afdeling met het verzoek om weer contact met mij op te nemen. Geen telefoontje gehad, tot op heden.
Vanochtend werd ik 2 maal gebeld door een nitwit van de helpdesk. Die begon eerst weer met het verhaal dat ik op Mijn KPN bij serverinstellingen 'Standaard' moest kiezen en het IP-nummer van de PC invoeren. Mijn antwoord: Als ik dat doe loopt de hele boel vast. U kiest toch wel echt 'Standaard' en vult het goede IP-nummer in? Ja, dat doe ik. O, dat werkt dus niet. Ik ga het even navragen.

Een kwartier later: dat is een algemeen probleem. Maar er komt volgende week een patch op Mijn KPN om het probleem op te lossen. Wanneer precies weet ik niet, maar wel dat het volgende week is.

Ben benieuwd wat die patch wordt: DMZ of een NAT-tabel? Met beide zou ik overigens geholpen worden.

• Jan-E
Jan-E schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:00:
Ben benieuwd wat die patch wordt: DMZ of een NAT-tabel? Met beide zou ik overigens geholpen worden.
Het zal wel een NAT-tabel worden, want zojuist werd ik alweer teruggebeld. Welke poort moet er open? 80. Alleen 80? Is dat ook nog op een bepaald IP-adres? Ja, natuurlijk: 192.168.2.201

• Lanfear28
  • Laatst online: 23-02-2022
Jan-E schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:18:
[...]
Het zal wel een NAT-tabel worden, want zojuist werd ik alweer teruggebeld. Welke poort moet er open? 80. Alleen 80? Is dat ook nog op een bepaald IP-adres? Ja, natuurlijk: 192.168.2.201
OMG, gebruik de edit knop! drie reacties onder elkaar!

Anoniem: 154047

[quote]Jan-E schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:00:
[...]
Vanochtend werd ik 2 maal gebeld door een nitwit van de helpdesk. Die begon eerst weer met het verhaal dat ik op Mijn KPN bij serverinstellingen 'Standaard' moest kiezen en het IP-nummer van de PC invoeren. Mijn antwoord: Als ik dat doe loopt de hele boel vast.

Ik heb vorige week het zelfde telefoontje gehad... op standaard zetten en IP adres invullen. Ik snap niet dat ze bij KPN niet weten dat dit al ruim een maand problemen geeft. Volgende week opgelost ?
Ik geloof er niets van ! Ik zou graag 192.168.2.201:80 willen invullen op mijn KPN om mijn IP camera weer aande praat te krijgen... het heeft in augustus gewerkt ! Volgens de helpdesk van KPN zitten er te veel NERDS te rotzooien met de experia-box, ben ik dan een NERD als ik een simpel IP-cameraatje wil aansluiten ? :)

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Haha, wat een stakkers van die helpdesk dan... Als je gebruikt wilt maken van de mogelijkheden van internet ben je een nerd... Hebben ze dat serieus gezegd?

Ja, als je niet alleen surft en e-mailt en MSN't, ben je ook best wel een nerd eigenlijk 0_o

Groet Andre
Na contact te hebben gehad met de HD van facturering (daar wordt je uitstekend geholpen) heb ik nu mijn verbruik kunnen bekijken. Het blijkt dat automatisch een breedbandportal userid en pw voor je wordt aangemaakt zodra je je bij kpnplanet.nl aanmeldt.
Alleen wordt verzuimd e.e.a. aan de gebruiker mee te delen....

Toch wel vreemd voor een bedrijf wat zich vooral bezig houdt met allerlei vormen van communicatie..
Maar ja, je moet er betaald voor bellen en dat levert weer telefoontikken op....

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 154340 op 29-09-2005 14:59 ]

Jan-E schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:36:
[...]
En ja hoor Pim heeft het weer ingeklopt No problem en alles werkte weer. 8)

Anoniem: 122602

Net gebeld door KPN. Ze hebben vannacht mijn Experia ge-update. Er werd me gevraagd of ik vandaag problemen heb gehad met bellen. Aangezien ik net thuis ben, heb ik niets gemerkt van problemen, maar wat wel direct opviel was de helderheid van het gesprek met de IPB-medewerker.
Normaal klonk het alsof je met een GSM belde, nu wordt de kwaliteit van het analoge, vaste net benaderd.

Vers van de IPB-pers:
Over een week of twee wordt Mijn KPN volledig vernieuwd. Iedereen krijgt een brief met een nieuwe activatiecode en alle bestaande accounts zullen worden verwijderd en opnieuw ingericht.

Voor degenen die verbaasd zijn dat ik hier nog ben (ik heb immers twee weken geleden opgezegd): de opzeg-afdeling is kennelijk druk, want na 3 maal bellen (via het gratis storingsnummer natuurlijk), is het me nog steeds niet gelukt om van IPB af te komen.

Die twee weken wachttijd tot de nieuwe versie van Mijn KPN neem ik nu maar voor lief, het zal toch niet zo zijn dat de zaak nu gaat werken?!?!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 122602 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:07:
Net gebeld door KPN. Ze hebben vannacht mijn Experia ge-update. Er werd me gevraagd of ik vandaag problemen heb gehad met bellen. Aangezien ik net thuis ben, heb ik niets gemerkt van problemen, maar wat wel direct opviel was de helderheid van het gesprek met de IPB-medewerker.
Normaal klonk het alsof je met een GSM belde, nu wordt de kwaliteit van het analoge, vaste net benaderd.
[knip]
Dan ben ik niet de enige die het na de update van gisteravond helderder vind klinken, maar ik ben nogsteeds slecht bereikbaar en er vallen nogsteeds woorden uit de gesprekken. Ikzelf zou het eerder stotteren noemen, maar kpn noemt het wegvallen van woorden. Hoe je het ook wend en keert het blijft vervelend. Oftwel het wordt tijd dat ik wéér ga bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 29-09-2005 22:04 ]

• Bob_Tweakers
sander815 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:34:
is een voip abo bij KPN hetzelfde als bij bijv budgetphone?
Vanuit het oogpunt van flexibiliteit zeker niet.

telefoonnummer@budgetphone.nl kan wereldwijd gratis gebeld worden, terwijl naar telefoonnummer@213.75.12.212 niet gratis bereikbaar is voor andere nummers dan die van de IPB sip server. Zie ook eerder bericht hierover.

Wél heb ik gemerkt dat nu mijn *21 naar mijn budgetphone nummer staat doorgeschakeld, ten aanzien van de inbel storingen van buitenaf geen problemen meer heb. Het lijkt er dus op dat het echt een probleem is met de experia box zelf. Toch zou ik zelf nooit teruggaan omdat bovenstaande constructie je wereldwijd veel goedkoper bereikbaar maakt. Niks geen dure 0844 nummers.

Als afsluiter voor Jan E., ook bij mij echo op de gsm (vodafone)

[ Voor 4% gewijzigd door Bob_Tweakers op 29-09-2005 22:46 ]

• Bob_Tweakers
Anoniem: 122602 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:07:
Vers van de IPB-pers:
Voor degenen die verbaasd zijn dat ik hier nog ben (ik heb immers twee weken geleden opgezegd): de opzeg-afdeling is kennelijk druk, want na 3 maal bellen (via het gratis storingsnummer natuurlijk), is het me nog steeds niet gelukt om van IPB af te komen.
Hier hetzelfde. Ik geloof geen kont van die drukte. Ik denk eerder een wanhopige poging om klanten te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 15:52
Ik heb de thread helemaal beetje door zitten lezen, maar ik heb een vraag in het algemeen over VOIP en ik zag dit in de specs van de KPN abonnementen terugkomen, namelijk hoe ze het realiseren om meerdere gesprekken tegelijk te kunnen voeren?

Ik wil helemaal niet bij KPN hun VOIP afnemen, maar 2 van mijn ISDN nummers laten porteren naar budgetphone en die dan instellen op een ATA.
Momenteel hebben wij dus 1 ISDN hoofdtelefoon met verschillende (allemaal analoge) headsets die via DECT aan die hoofdtelefoon gekoppeld zijn en via dat ding kunnen we dus gewoon 2 gesprekken tegelijk voeren.
Deze situatie zou ik dus graag weer willen creëeren, maar ik zit te puzzelen hoe ik dit dan zou moeten doen en dus vraag ik me af hoe KPN dit opgelost heeft (ik zag dat ze tot 6 gesprekken tegelijk mogelijk maken!!? HOE?).

Mijn oplossing is iig als volgt dat ik 1 analoge headset aan de ATA koppel, de ISDN telefoon daaraan koppel en de rest van de headsets aan de ISDN telefoon weer koppel (als dit kan), maar hoe "weet" die 1e analoge of dat 2e ISDN toestel nou dat er meerdere gesprekken mogelijk zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door flipjevandejam op 30-09-2005 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
flipjevandejam schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 01:18:
Deze situatie zou ik dus graag weer willen creëeren, maar ik zit te puzzelen hoe ik dit dan zou moeten doen en dus vraag ik me af hoe KPN dit opgelost heeft (ik zag dat ze tot 6 gesprekken tegelijk mogelijk maken!!? HOE?).
1 gesprek op de Tel1-poort via het nummer dat aan die Tel-poort hangt, eventueel 1 gesprek op de Tel2-poort (mits je daar ook een nummer aan koppelt) en de rest via een draadloze WiFi-telefoon, een Video-telefoon en/of 'Mijn Online Telefoon' (oftewel een headset aan je PC). Zie InternetPlusBellen van KPN | Wat is het? | Wat kan ik met InternetPlusBellen? | Bellen.

Maximum aantal gesprekken: 5. Zie InternetPlusBellen van KPN | Wat is het? | Wat kan ik met InternetPlusBellen? | Meerdere telefoonnummers:
Met InternetPlusBellen kunt u maximaal twee gewone telefoonnummers gebruiken en een onbeperkt aantal persoonlijke 084-nummers. U bent op elk telefoonnummer bereikbaar voor één gesprek tegelijkertijd. Het aantal gesprekken dat u gelijktijdig kunt voeren, is afhankelijk van het aantal telefoonnummers dat u hebt en uw InternetPlusBellen abonnement
Let op: je hebt dus 5 telefoonnummers nodig. En de voordeelopties moet je voor elk nummer afzonderlijk bestellen (en betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Bob_Tweakers schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:44:
Daar was ik al bang voor. Een inkomend telefoontje vanaf iemand op het vaste net zal wel naar dat mainframe in Bern gestuurd worden, waarna ze er daar achterkomen dat het met *21 doorgeschakeld staat naar een niet-VoIP nummer en dan wordt het weer teruggeleid wordt naar het vaste of mobiele net. Dus eerst een conversie van analoog naar VoIP en daarna weer een conversie van VoIP naar analoog. En dat is kennelijk te veel van het goede. Met het gevolg dat mijn Pa van 83 zich afvroeg waar ik in vredesnaam zat. Antwoord: gewoon thuis. Ik heb hem de details maar bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Jan-E schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 01:56:
[...]
Daar was ik al bang voor. Een inkomend telefoontje vanaf iemand op het vaste net zal wel naar dat mainframe in Bern gestuurd worden, waarna ze er daar achterkomen dat het met *21 doorgeschakeld staat naar een niet-VoIP nummer en dan wordt het weer teruggeleid wordt naar het vaste of mobiele net. Dus eerst een conversie van analoog naar VoIP en daarna weer een conversie van VoIP naar analoog. En dat is kennelijk te veel van het goede. Met het gevolg dat mijn Pa van 83 zich afvroeg waar ik in vredesnaam zat. Antwoord: gewoon thuis. Ik heb hem de details maar bespaard.
Ik denk dat spraak zeker niet buiten nederland gerouteerd wordt, hou er rekening mee dat bij SIP de signalering en de spraak niet hetzelfde pad bewandelen. De SIP servers van KPN zouden eventueel in het buitenland kunnen staan maar de audio stream loopt rechtstreeks tussen de end-points. Misschien is het probleem van de echo eerder een probleem welke gateway er gebruikt wordt(tussen het gewone en voip-netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Het volgende rare geval speelt bij mij.

Mijn Wireless Netwerk op de Experia box staat standaar uit (zo ingesteld via Mijn KPN).
Af en toe activeer ik deze, zo ook gisteravond.
Standaar is deze voor WPA geconfigureerd, echter had ik gisteravond WEP nodig.
Netjes ingelogd op 'Mijn KPN'. Wireless activeren, experiabox wordt gereboot. Maar geen lampje dat Wireless actief is. Op de site wel.
Een aantal keren geprobeerd om deze actief te krijgen met wep.
De site geeft aan dat Wireless aan staat, echter met geen mogelijkheid op wep te krijgen.
Lampje op de Experiabox blijft uit.

Mijn wireless devices met wep werkte opeens wel.
Nu komt het volgende, wat blijkt. Wireless stond wel aan (zoals de site ook aangeeft), op de experiabox geen lampje branden. Zelfs wep was geconfigureerd, dit volgends de website weer niet. staat daar nog op WPA-PSK.

Heel erg vreemd, op de experia box lijkt Wireless uit te staan, maar staat wel aan (echter lampje niet doen). WEP was actief, dit volgens de kpn site weer niet......... |:(

echt heel erg vreemd. (lampje stuk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 07:39:
[...]
Ik denk dat spraak zeker niet buiten nederland gerouteerd wordt, hou er rekening mee dat bij SIP de signalering en de spraak niet hetzelfde pad bewandelen. De SIP servers van KPN zouden eventueel in het buitenland kunnen staan maar de audio stream loopt rechtstreeks tussen de end-points. Misschien is het probleem van de echo eerder een probleem welke gateway er gebruikt wordt(tussen het gewone en voip-netwerk)
Waarschijnlijk heb je wel gelijk over de routering van de spraak. Mijn punt was ook meer dat het telefoontje twee keer door een gateway moet: eerst van de beller naar het voip-net en vervolgens weer van het voip-net naar het gewone net omdat het telefoontje doorgeschakeld blijkt te staan. Dat levert kennelijk een echo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156243

O-) heb sinds een paar dagen problemen met mijn zonealarm security suite 6.0.667.000 ik krijg telkens een popup met private network detected 192.168.2.0 wat is dat irritant zeg
weet iemand wat dit kan zijn ? heb al een unstall gedaan maar dat help niet, ligt dat aan de experia box misschien ?

alvast bedankt

john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
heeft er iemand nog een nummer voor de tweede lijn. Ik ben nu al twee dagen niet bereikbaar via IPB en als ik dat 0900244 nummer bel krijg ik alleen maar uw ticket staat in het systeem maar ik kan de tweede lijn niet bereiken... ze bellen u terug en dat nu al 48 uur...... en het leuke is ik he mijn been in het gips en ben op het moment redelijk afhankelijk van ipb.....

bedankt.
Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155331

nmolenbeek schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:11:
heeft er iemand nog een nummer voor de tweede lijn. Ik ben nu al twee dagen niet bereikbaar via IPB en als ik dat 0900244 nummer bel krijg ik alleen maar uw ticket staat in het systeem maar ik kan de tweede lijn niet bereiken... ze bellen u terug en dat nu al 48 uur...... en het leuke is ik he mijn been in het gips en ben op het moment redelijk afhankelijk van ipb.....

bedankt.
Nico
Gewoon storingsdienst bellen: 0800-0407
Zij verbinden je zo door.

succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
nmolenbeek schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:11:
heeft er iemand nog een nummer voor de tweede lijn. Ik ben nu al twee dagen niet bereikbaar via IPB en als ik dat 0900244 nummer bel krijg ik alleen maar uw ticket staat in het systeem maar ik kan de tweede lijn niet bereiken... ze bellen u terug en dat nu al 48 uur...... en het leuke is ik heb mijn been in het gips en ben op het moment redelijk afhankelijk van ipb.....
Schakel je telefoonnummer via Mijn KPN door naar je mobiel. Als het goed is betaal je toch nog niets aan gesprekskosten, dus dan is ook het doorschakelen gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
doorverbinden via 0800-0407 doen ze niet meer!!!!! deze mogelijkhied is sinds vandaag niet meer in gebruik....... je blijft janken bij IPB....

denk dat het tijd wordt voor kassa....

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
Anoniem: 156243 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:58:
O-) heb sinds een paar dagen problemen met mijn zonealarm security suite 6.0.667.000 ik krijg telkens een popup met private network detected 192.168.2.0 wat is dat irritant zeg
weet iemand wat dit kan zijn ? heb al een unstall gedaan maar dat help niet, ligt dat aan de experia box misschien ?

alvast bedankt

john
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem.
Wat is dat irritant, ik denk dat KPN weere ens een update heeft gedaan in de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Anoniem: 58690 schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:25:
Beetje offtopic, maar wordt het niet eens tijd voor [KPN] nieuwe VoIP dienst - Deel 2 ? ;)
Subtiele hint O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354

[quote]Anoniem: 149354 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:34:
Ben vanavond gebeld door KPN.
Ze hadden nieuwe software in de box gezet.

Toen ik thuis kwam had ik warempel nu ook eindelijk
een veel hardere kiestoon, waar veel hier al over repten.
Of mijn echo probleem nu opgelost was moest ik afwachten
en anders melden.
Wat nu precies anders was aan de software kreeg ik niet te horen.
Vele kleine aanpassingen en de samenwerking met randapparatuur.

Na de update (de hardere kiestoon) zijn de problemen ineens terug
van niet bereikbaar zijn.
Hoorde van thuis dat ze de afgelopen week soms gewoon niet bereikbaar waren.
Dan wel, dan weer niet... echo is ook nog steeds af en toe aanwezig.
De boel is helaas niet verbeterd... eerder slechter dus.

Heb het idee dat gisteren en vandaag het internet ook wat hapert
met verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

Ik heb ook nog steeds geen bevestiging van mijn opzegging.
Wederom niet bereikbaar geweest vandaag.
Portforwarding nog steeds niet geregeld.
Mijnkpn onjuiste info, zolas bv wpa terwijl dit wep moet zijn.(werkt echter wel)
Sedert twee dagen haperende internet connectie.

Ik heb er geen kracht meer voor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156243 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:58:

alvast bedankt

john
Zelfde probleem hier! Enkele malen per minuut meldt ZoneAlarm dat er een nieuw Wireless Network is gevonden. Een echte oplossing heb ik (nog) niet, maar in het forum bij ZoneLabs stond wel een tip die redelijk goed werkt;
Ga naar het tabblad Firewall in ZoneAlarm, kies voor Advanced (rechtsonder) en stel onderaan de Network Settings anders in. De standaardinstelling is namelijk dat er wordt gevraagd in welke zone het "nieuwe" netwerk geplaatst moet worden (trusted of internet). Door 1 van de andere instellingen te kiezen, ben je van de irritante pop-ups af.

Ik hou me aanbevolen voor een echte oplossing. Kennelijk is dit probleem ontstaan door de firmware-update. Nou is telefonie beter, maar internet slechter.....ooit wordt het beide goed ...misschien eventueel tezijnertijd...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138254

nmolenbeek schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:37:
doorverbinden via 0800-0407 doen ze niet meer!!!!! deze mogelijkhied is sinds vandaag niet meer in gebruik....... je blijft janken bij IPB....

denk dat het tijd wordt voor kassa....

Nico
ik draai meestal dit nummer 0800 0222726...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06-2021

rkroeks

Experia??

hebben meer mensen last van het feit dat na 5 uur de download snelheid drastisch naar beneden gaat met de experiabox?. ik heb een een extra abbo. en normaal gesproken tik met gemak 820 kb/s aan als ik iets download van een snelle www server / nieuwsgroep.
Echter sinds 2 dagen hangt m'n verbinding na 5 uur s'middags rond de 400 kb/s.

Ik heb reeds lopen checken en ik heb m'n speedtouch 510 er aan gehangen. En met die trouwe unit haal ik gewoon met gemak op het zelfde tijdstip 820 kb/s.

Vremd.. heel vremd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Bob_Tweakers schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:44:
Wat erger is: bij een doorgeschakeld telefoontje werkt ook de voicemail van mijn mobiel niet meer! Daar heb ik nu al van 2 mensen klachten over gehad. "Er is geen invoer ontvangen" is de melding. Gelukkig krijg je tegenwoordig van KPN wel een bericht wie je geprobeerd heeft te bellen (als de beller nummerherkenning aan heeft staan), dus in beide gevallen kon ik terug bellen. Maar het begint langzamerhand dus echt wel hinderlijk te worden als zelfs *21 niet eens fatsoenlijk werkt! Grrrr.

Edit: zelf ook even getest. Als ik naar mijn VoIP-nummer bel, dat direct (*21) staat doorgeschakeld naar mijn mobiel, kan ik geen tekst inspreken als mijn mobiel uit staat. Bel ik rechtstreeks naar mijn mobiele nummer, dan kan ik wel tekst inspreken.

Is dit ook bij anderen reproduceerbaar?

[ Voor 20% gewijzigd door Jan-E op 01-10-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net (wegens de slechte internetverbinding en het ZoneAlarm-probleem sinds de firmware-update) door de helpdesk de oude firmware weer terug laten zetten. Internet werkt weer als vanouds en ZoneAlarm heeft al enkele minuten geen nieuw wireless network gevonden!
De telefonie zal nu wel weer k*t zijn, maar goed, de aanvraag voor een analoge lijn en internet bij Direct ADSL loopt inmiddels. Aftellen dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-06 11:10
Wordt het niet eens tijd dat KPN dat gedoe met mijnkpn laat varen en een ander modem gaat inzetten? Misschien terug naar de Alcatel/Thompson reeks, ook voor telefonie. Gewoon een Speedtouch 716v5WL leveren en dat gedoe met die webpagina voor instellingen weghalen/laten.

Alle problemen die ik lees vanaf begin al zijn gerelateerd aan de instellingen, functionaliteiten en stabiliteit van de geleverde modem met (omslachtige) instellingsmogelijkheid.

Iemand die ook misschien deel 2 wil starten met een mooie openingspost? Stuur dan even een mail naar een Mod of Admin. Of doe even een TopicReport.

[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 01-10-2005 10:55 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152740

http://www.mijnalbum.nl/Foto=HLXLF8MQ

:*)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 152740 op 01-10-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154681

bjck schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:53:
Wordt het niet eens tijd dat KPN dat gedoe met mijnkpn laat varen en een ander modem gaat inzetten? Misschien terug naar de Alcatel/Thompson reeks, ook voor telefonie. Gewoon een Speedtouch 716v5WL leveren en dat gedoe met die webpagina voor instellingen weghalen/laten.

Alle problemen die ik lees vanaf begin al zijn gerelateerd aan de instellingen, functionaliteiten en stabiliteit van de geleverde modem met (omslachtige) instellingsmogelijkheid.
TopicReport.
Uit betrouwbare bron:
Binnenkort (eind Okt begin Nov) word de 'Experia Box' weer opengezet voor eigen configuratie.
Het gaat dan om een (werderom) nieuwe firmware waarbij de VoIP instellingen niet bereikbaar zijn, maar alle 'gewone' modem opties (NAT, uPnP, Firewall, e.t.c.) wel te muteren zijn via de standaard webinterface.

De ST716 word nog getest, maar is nog niet duidelijk of deze geleverd gaat worden.
Wellicht dat Planet en Xs4all deze gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156332

Heeft iedereen een brief gekregen van KPN waarin wordt vermeld dat er voorlopig geen abonnementskosten in rekening worden gebracht totdat IPB aan de hoge kwaliteitseisen voldoet van KPN? Tevens wordt ter compensatie van het ongemak (tot nu toe zelden gehad!!!!) 50 euro overgemaakt.

Dat is lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Anoniem: 156332 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:04:
Heeft iedereen een brief gekregen van KPN waarin wordt vermeld dat er voorlopig geen abonnementskosten in rekening worden gebracht totdat IPB aan de hoge kwaliteitseisen voldoet van KPN? Tevens wordt ter compensatie van het ongemak (tot nu toe zelden gehad!!!!) 50 euro overgemaakt.

Dat is lekker.
Ik heb hem ook gehad, ik vindt dat KPN het wat dat betreft fantastisch afhandeld. Ik denk alleen wel dat als ze hun communicatie verbeteren een dergelijke actie minder snel nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156332 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:04:

Dat is lekker.
Ik wel ja :*) strakke actie van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152740 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:14:
[...]

Ik wel ja :*) strakke actie van KPN.
Helaas €100 gebeld met 0900 nr. van de helpdesk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

Goeie zet van de KPN, was ook wel hard nodig na alle opzeggingen die ze de laatste tijd binnen kregen. En ze blijven natuurlijk proefpersonen nodig hebben om de boel wel voor elkaar te krijgen.
Mij is ondertussen te kennen gegegeven, naar aanleiding van mijn opzegging, dat dit a, een tijdje kan duren en b, dat ik dan waarschijnlijk ook ADSL opnieuw moet aanvragen. Lekker omslachtig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620

Anoniem: 152740 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:27:
[...]

Helaas €100 gebeld met 0900 nr. van de helpdesk :|
Brief hier ook binnen. Strakke aktie.

€ 100 gebeld met 0900 nr???? Telefoonkosten worden volgens mij ook niet in rekening gebracht. Maar waarom bel je in vredesnaam het 0900 nummer? € 100 lijkt mij overigens ook een beetje veel overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:44:
[...]

Brief hier ook binnen. Strakke aktie.

€ 100 gebeld met 0900 nr???? Telefoonkosten worden volgens mij ook niet in rekening gebracht. Maar waarom bel je in vredesnaam het 0900 nummer? € 100 lijkt mij overigens ook een beetje veel overdreven.
Dat komt omdat ik mobiel moest bellen ik had geen vaste aansluiting en IPB lag er steeds uit, anderhalf uur wachten was in het begin heel 'gewoon' :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156332

rkroeks schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:59:
hebben meer mensen last van het feit dat na 5 uur de download snelheid drastisch naar beneden gaat met de experiabox?. ik heb een een extra abbo. en normaal gesproken tik met gemak 820 kb/s aan als ik iets download van een snelle www server / nieuwsgroep.
Echter sinds 2 dagen hangt m'n verbinding na 5 uur s'middags rond de 400 kb/s.

Ik heb reeds lopen checken en ik heb m'n speedtouch 510 er aan gehangen. En met die trouwe unit haal ik gewoon met gemak op het zelfde tijdstip 820 kb/s.

Vremd.. heel vremd...
Nee, geen last van, download via nieuwsgroepen constant met 160 KB via de kpn server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Anoniem: 154681 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 12:58:
[...]

Uit betrouwbare bron:
Binnenkort (eind Okt begin Nov) word de 'Experia Box' weer opengezet voor eigen configuratie.
Het gaat dan om een (werderom) nieuwe firmware waarbij de VoIP instellingen niet bereikbaar zijn, maar alle 'gewone' modem opties (NAT, uPnP, Firewall, e.t.c.) wel te muteren zijn via de standaard webinterface.

De ST716 word nog getest, maar is nog niet duidelijk of deze geleverd gaat worden.
Wellicht dat Planet en Xs4all deze gaan leveren.
Als KPN dit gaat doen dan lijkt mij dat een prima compromis(en durf ik nog steeds mijn moeder er op los te laten als de default instellingen maar goed zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:43:
Wat erger is: bij een doorgeschakeld telefoontje werkt ook de voicemail van mijn mobiel niet meer! Daar heb ik nu al van 2 mensen klachten over gehad. "Er is geen invoer ontvangen" is de melding. Gelukkig krijg je tegenwoordig van KPN wel een bericht wie je geprobeerd heeft te bellen (als de beller nummerherkenning aan heeft staan), dus in beide gevallen kon ik terug bellen. Maar het begint langzamerhand dus echt wel hinderlijk te worden als zelfs *21 niet eens fatsoenlijk werkt! Grrrr.

Edit: zelf ook even getest. Als ik naar mijn VoIP-nummer bel, dat direct (*21) staat doorgeschakeld naar mijn mobiel, kan ik geen tekst inspreken als mijn mobiel uit staat. Bel ik rechtstreeks naar mijn mobiele nummer, dan kan ik wel tekst inspreken.

Is dit ook bij anderen reproduceerbaar?
Kan iemand dit nog voor mij testen? Ik zou graag weten of het een algemeen probleem is dat je de voicemail van een (uit staand) mobieltje niet kunt inspreken als het gaat om een doorgeschakeld gesprek naar je VoIP-lijn.

Overigens heb ik nog geen 50 euro-brief gehad.

35 days and counting
Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.