[KPN] nieuwe VoIP dienst Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste
Acties:
  • 49.738 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:46:
[...]

ben zelf ook zendamateur en dat kon inderdaad wel eens het probleem hier zijn maar de laatste keer dat ik mijn experia opblies heb ik mijn zend apparatuur niet gebruikt.

dus denk dusdanig dat dat hier het probleem niet is maar een ander.
De kans dat er iemand met een porto langloopt is ook vrij gering, een GSM op de experia leggen geeft het zelfde effect.

Meet voor de gein de spanning eens als je je microfoon inknijpt-)) Je lacht je ziek..ik moest het vermogen terug draaien naar 5 watt en dan had ik een normale spanning uit de adapter.
Dat was trouwens op de 10 meter band. Als ik 2 meter en 70 cm gebruikt gebeurt er niks.
Hij blijkt dus inderdaad HF gevoelig te zijn-))

Ook wel leuk dat Siemens en KPN dit voorlief nemen. Antwoord van KPN"Ja maar hoeveel mensen zijn zendamateur " Heb ze toen maar verteld als je buurman toevallig zendamateur is je experia ook de geest kan geven. Hoogfrequent inslag blijft echt niet in je eigenhuis.

Kortom meten is weten...en volgens Siemens word de experia bij de ingang niet meer super afgeflakt en gestabaliseert. Farietkralen om de leiding is dan nog even de enige oplossing.
Heb hier van kippegaas een kooi gebouwd en daar de experia en de adapter in.
En inderdaad dan heb ik geen inslag meer-)) alleen me vrouw vond het geen mooi gezicht. Maar het werkte wel.

Gelukkig ben ik terug bij xs4all en wacht wel tot ze van de experia afzijn gestapt-)))

Groeten Marco

Verwijderd

Nou mijn VOIP werkt ook al niet meer, gister regelmatig onbereikbaar geweest en vandaag weer, geen lampje dat knippert, dus je komt er ook pas achter als iemand je op je mobiel belt....
Ben benieuwd hoe lang ik dit gezeur nog volhou.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:33:
[...]

De kans dat er iemand met een porto langloopt is ook vrij gering, een GSM op de experia leggen geeft het zelfde effect.

Meet voor de gein de spanning eens als je je microfoon inknijpt-)) Je lacht je ziek..ik moest het vermogen terug draaien naar 5 watt en dan had ik een normale spanning uit de adapter.
Dat was trouwens op de 10 meter band. Als ik 2 meter en 70 cm gebruikt gebeurt er niks.
Hij blijkt dus inderdaad HF gevoelig te zijn-))

Ook wel leuk dat Siemens en KPN dit voorlief nemen. Antwoord van KPN"Ja maar hoeveel mensen zijn zendamateur " Heb ze toen maar verteld als je buurman toevallig zendamateur is je experia ook de geest kan geven. Hoogfrequent inslag blijft echt niet in je eigenhuis.

Kortom meten is weten...en volgens Siemens word de experia bij de ingang niet meer super afgeflakt en gestabaliseert. Farietkralen om de leiding is dan nog even de enige oplossing.
Heb hier van kippegaas een kooi gebouwd en daar de experia en de adapter in.
En inderdaad dan heb ik geen inslag meer-)) alleen me vrouw vond het geen mooi gezicht. Maar het werkte wel.

Gelukkig ben ik terug bij xs4all en wacht wel tot ze van de experia afzijn gestapt-)))

Groeten Marco
inderdaad heb net mijn vermogen terug geregeld naar 5 watt op tien meter band en heb de adapter gemeten
zo een piek spanning van 35 volt

ook geen wonder dat experia zichzelf opblaast

had er eerlijk gezegd ook niet bij nagedacht wie gaat er nu uit van hf inslag

neem toch aan dat ze het spul daar wel tegen zouden beschermen
enfin ben kpn abbo af ben naar @slome plus telefonie gegaan had daar nooit problemen

• Bob_Tweakers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 09:07
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:36:
Nou mijn VOIP werkt ook al niet meer, gister regelmatig onbereikbaar geweest en vandaag weer, geen lampje dat knippert, dus je komt er ook pas achter als iemand je op je mobiel belt....
Het is me nog niet helemaal duidelijk, maar vast staat dat:
- het bij mij te maken heeft met het aanzetten van de computer. Vervelend is dat het niet
altijd fout gaat.
* Probeer maar eens aan/uit experia, inbellen via de gsm en alles gaat goed.
Start je computer en probeer het dan nog eens.
- De Optibel FAQ er onder andere dit over zegt:
U krijgt een kiestoon, maar er kan niet naar uw telefoonnummer gebeld worden
b) Controleer of u volledig toegang heeft tot het internet. Indien u een firewall heeft, schakel deze
uit.

Zou het zo kunnen zijn dat mijn speedtouch580, die achter de experia hangt, de box een oplawaai geeft tijdens het starten? Ik kan me voorstellen dat een adaptieve firewall, als de experia daarvan voorzien is, vervolgens allerlei poorten dichtklapt. Een andere mogelijkheid is misschien dat de firewall van Norton Internetsecurity de box opzwiept met hetzelfde resultaat.
Waarbij ik me dan tenslotte ook nog kan voorstellen dat als je de experia op server hebt staan er nog wat alternatieven voor de communicatie overblijven, terwijl door de standaard-instelling bij mij, de alternatieven ook op slot springen.

Of ben ik nou wel heel creatief in de weer?

Verwijderd

Bob_Tweakers schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:47:
[...]

Het is me nog niet helemaal duidelijk, maar vast staat dat:
- het bij mij te maken heeft met het aanzetten van de computer. Vervelend is dat het niet
altijd fout gaat.
* Probeer maar eens aan/uit experia, inbellen via de gsm en alles gaat goed.
Start je computer en probeer het dan nog eens.
- De Optibel FAQ er onder andere dit over zegt:
b) Controleer of u volledig toegang heeft tot het internet. Indien u een firewall heeft, schakel deze
uit.

Zou het zo kunnen zijn dat mijn speedtouch580, die achter de experia hangt, de box een oplawaai geeft tijdens het starten? Ik kan me voorstellen dat een adaptieve firewall, als de experia daarvan voorzien is, vervolgens allerlei poorten dichtklapt. Een andere mogelijkheid is misschien dat de firewall van Norton Internetsecurity de box opzwiept met hetzelfde resultaat.
Waarbij ik me dan tenslotte ook nog kan voorstellen dat als je de experia op server hebt staan er nog wat alternatieven voor de communicatie overblijven, terwijl door de standaard-instelling bij mij, de alternatieven ook op slot springen.

Of ben ik nou wel heel creatief in de weer?
In mijn geval te creatief, want de pc staat hier gewoon altijd aan. Toegang tot internet blijft ook gewoon werken wannneer het voip gedeelte kaduk is.

Verwijderd

Het is gebeurd, einde IPB !

Na weer anderhalve dag nauwelijks bereikbaar te zijn geweest, zonder storingsindicatie van het VOIP-lampje of de afwezigheid van de kiestoon, heb ik de knoop doorgehakt: ik kap met IPB.

Na twee maanden 1 en al gezeik, de ene storing na de andere (of tijdens de andere...), de helpdesk die niet terugbelt enz. enz. ben ik het echt zat.

Het enige wat KPN concreet doet is geen kosten berekenen. Maar ik betaal liever voor iets dat werkt, dan dat ik een onbetrouwbaar product gratis krijg.

Vandaag bij de helpdesk aangeven dat ik het contract opzeg. Dit is vermeld in het systeem en als het goed is (...) wordt er komende week contact opgenomen over het teruggaan naar de oude, vertrouwde en vooral goed werkende situatie.

Tipje : nu het 0800-nummer van IPB niet meer werkt, kun je gewoon 0800-0407 bellen, de storingsdienst. Is gratis en ze verbinden je zo door met de IPB-helpdesk.

Ik zal hier vermelden hoe de teruggang verloopt, want ik heb zo'n idee dat meer IPB'ers dat zullen gaan doen....

Verwijderd

Geef maar een gil als het niet wil lukken met het terug zetten....Ik heb hier nog een 030 nummer liggen en die man heeft mij bijgestaan met het terug gaan naar xs4all.

Het mooie van het verhaal is dat ik tot 1 oct gratis internet heb gekregen van xs4all. Zomeractie van xs4all en mijn oude korting van 7 euro nog wat krijg ik ook gewoon nog-))

Kijk dat is nou service voor (oud) leden.

Suc6

Marco

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Jan-E schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 02:42:
[...]
Als dit echt hetzelfde probleem is, was het dus bij Siemens al begin mei bekend. Weliswaar voor de SX451, maar dat is de voorloper van de SX551 die nu door KPN is ingezet.
En wat gaan de heren van Siemens en/of KPN hier aan doen. Als er echt kans op doorbranden etc is, lijkt mij het erg verstandig dat KPN en/of Siemens nieuwe adapters gaat levereren aan de eindgebruikers.

• joop99
  • Laatst online: 12-09 11:55
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:46:
Het is gebeurd, einde IPB !

Na weer anderhalve dag nauwelijks bereikbaar te zijn geweest, zonder storingsindicatie van het VOIP-lampje of de afwezigheid van de kiestoon, heb ik de knoop doorgehakt: ik kap met IPB.

Na twee maanden 1 en al gezeik, de ene storing na de andere (of tijdens de andere...), de helpdesk die niet terugbelt enz. enz. ben ik het echt zat.

Het enige wat KPN concreet doet is geen kosten berekenen. Maar ik betaal liever voor iets dat werkt, dan dat ik een onbetrouwbaar product gratis krijg.

Vandaag bij de helpdesk aangeven dat ik het contract opzeg. Dit is vermeld in het systeem en als het goed is (...) wordt er komende week contact opgenomen over het terugaan naar de oude, vertrouwde en vooral goed werkende situatie.

Tipje : nu het 0800-nummer van IPB niet meer werkt, kun je gewoon 0800-0407 bellen, de storingsdienst. Is gratis en ze verbinden je zo door met de IPB-helpdesk.

Ik zal hier vermelden hoe de teruggang verloopt, want ik heb zo'n idee dat meer IPB'ers dat zullen gaan doen....
Ik had vandaag dezelfde situatie, na een keer naar buiten gebeld te hebben was ik overigens weer bereikbaar. Na lange tijd 0900-0402 bellen(de wachtrij was lang) iemand aan de telefoon gehad om mijn klacht te melden (ik wil langzamerhand toch een case gaan bouwen voor het geval dat). Hierbij gehoord dat er een wachtlijst is van 10.000 den vrijwilligers voor IPB.

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Daar hoor ik ook bij :+

Nog wel tenminste ;)

Verwijderd

joop99 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 21:30:
[...]
Hierbij gehoord dat er een wachtlijst is van 10.000 den vrijwilligers voor IPB.
Als die allemaal dit forum gaan lezen, denk ik dat dit aantal aardig zal dalen!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:52:
[...]
Als die allemaal dit forum gaan lezen, denk ik dat dit aantal aardig zal dalen!
Dat denk ik ook.
Volgens de KPN man die ik heb gesproken, moest ik blij zijn dat ik nog geen IPB heb.
bla bla problemen. Hou de topics op internet maar in de gaten, kreeg ik als advies.
Wacht nog maar tot dat alles goed werkt.

Nja, dat doen we dan nog maar even.
Vroeg of dat hij dit topic bedoelde.
En idd, hij doelde op dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:36:
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:46:
joop99 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 21:30:
Ik had vandaag dezelfde situatie, na een keer naar buiten gebeld te hebben was ik overigens weer bereikbaar.
Zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem: geen zichtbare indicatie van VoIP-problemen, maar toch niet bereikbaar zijn? Want dan is er kennelijk na de firmware update nog een nieuw probleem geintroduceerd, naast het overbekende 'server-instellingen'. Ik kan dat zelf niet controleren, want sinds die firmware update hangt mijn Experia niet meer aan de ADSL-lijn.

20 days and counting.

[ Voor 31% gewijzigd door Jan-E op 18-09-2005 01:25 . Reden: DaNik en Bob_T toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Vast staat dat (...) de Optibel FAQ er onder andere dit over zegt:
b) Controleer of u volledig toegang heeft tot het internet. Indien u een firewall heeft, schakel deze uit.
Bij Optibel is de situatie duidelijk anders dan bij KPN. Daar hang je het VoIP-modem aan een ethernetpoort van een standaard ADSL-modem, dus achter het ADSL-modem. Jij hebt de Experia en je Speedtouch 580 net andersom aangesloten staan.
Als het gewone ADSL-modem in de Optibel config een firewall heeft draaien, waarbij poort 5060 (deels?) geblokkeerd wordt, kan dat uiteraard leiden tot problemen met de VoIP-verbinding.
De Experia heeft een adaptieve firewall, wat je kunt merken als je een portscan doet. Maar na een minuut of 2,3 worden de poorten die bij een portscan op 'stealth' gezet zijn weer geopend, dus dat zou niet mogen leiden tot langdurige onbereikbaarheid via VoIP.
De firewall naar buiten toe zou sowieso bij standaardinstellingen niet mogen reageren op signalen vanuit het interne netwerk, maar met de Experia Box weet je het maar nooit.
Alleen als in de Experia Box UPnP aan staat, kunnen er veranderingen 'aan de buitenzijde' optreden afhankelijk van machinaties door PC's in het interne netwerk. KPN stelt ergens in de FAQ, dat UPnP niet aan staat. Maar het is natuurlijk niet uitgesloten dat UPnP bij de firmware update wel aangezet is. En als ik er wat langer over nadenk: dat is niet eens onwaarschijnlijk. Als je DMZ onmogelijk maakt en bepaalde P2P-programma's toch wilt laten werken, is een greep naar UPnP eigenlijk vrij logisch. Misschien ga ik nog wel ff neuzen in de handleiding van de SMC-doos of van de Siemens SX451 om te zien wat UPnP daar zou moeten doen.

Overigens heb ik wel eens gekeken wat Mijn KPN naar de TSM-server stuurt als je standaardinstelling dan wel serverinstellingen kiest.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
POST variabelen

actiontype = pageAction
actionvalue = SEND
attributesqs = 
firewall.dmzHostName = 192.168.2.201
firewall.firewallLevel = 0 of 2 *)
gotoPage = 
isTransformerAction = false
page = 1
questionid = firewall.dmzHostName
*) 0 = standaard, 2 = serverinstelling

Je snapt het al: ik kon het natuurlijk niet laten om in plaats van die 0 of 2 een keertje een '1' te sturen en te kijken wat dat voor effect had. Resultaat: in Mijn KPN / Beheer Experia Box was nu eens niet alleen het vakje lokaal IP adres leeg, maar ook het vakje firewall niveau. Mijn KPN had kennelijk door dat het niet Standaard was, maar ook geen Serverinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 09:07
Jan-E schreef op zondag 18 september 2005 @ 01:19:
Je snapt het al: ik kon het natuurlijk niet laten om in plaats van die 0 of 2 een keertje een '1' te sturen en te kijken wat dat voor effect had. Resultaat: in Mijn KPN / Beheer Experia Box was nu eens niet alleen het vakje lokaal IP adres leeg, maar ook het vakje firewall niveau. Mijn KPN had kennelijk door dat het niet Standaard was, maar ook geen Serverinstelling.
Leuke test. Klopt op zich wel dat er drie niveau's zijn. Daar waar wij kunnen kiezen uit standaard en server, hebben ze bij de 2e lijn low, medium of high. Wie ooit verzonnen heeft om maar twee mogelijkheden in MijnKPN op te nemen en die dan ook nog eens anders te noemen moeten ze ogenblikkelijk de laan uitsturen. Misschien is dat gebaseerd op een hele oude versie van hun cockpit, het geeft in ieder geval aan, dat aan MijnKPN nog niet serieus gewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Bob_Tweakers schreef op zondag 18 september 2005 @ 08:17:
[...]

Leuke test. Klopt op zich wel dat er drie niveau's zijn. Daar waar wij kunnen kiezen uit standaard en server, hebben ze bij de 2e lijn low, medium of high. Wie ooit verzonnen heeft om maar twee mogelijkheden in MijnKPN op te nemen en die dan ook nog eens anders te noemen moeten ze ogenblikkelijk de laan uitsturen. Misschien is dat gebaseerd op een hele oude versie van hun cockpit, het geeft in ieder geval aan, dat aan MijnKPN nog niet serieus gewerkt is.
Dat is dan ook een goede reden waarom je je eigenlijk niet kunt voorstellen dat 1 oktober alles goed werkt, zowel met het voip bellen zelf als de configuratie zijn er nog issues, als het niet nodig is dan ga je niet allebei tegelijkertijd veranderen....

Als je ziet hoe alles nu uitloopt dan vraag ik me af hoe het contact tussen KPN en Siemens is, wordt er nog gewerkt aan oplossingen of zijn ze inmiddels te druk met het indekken voor de juridische gevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het niet het eenvoudigste zijn voor de KPN, om ons zelf de instellingen te laten beheren via de normale standaard procedure zoals ook gebruikelijk bij een standaard router?
Zeker nu gebleken is dat met name de samenwerking tussen MijnKpn en de vertaling daarvan naar de experia software slecht werkt.
Al laten ze het ons alleen maar beheren totdat men die samenwerking wel voor elkaar heeft, dan zou dat een hoop gebruikers een groot plezier doen.
Ik weet dat de helpdeskers hier meelezen, dus wellicht kunnen ze hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:14:
Zou het niet het eenvoudigste zijn voor de KPN, om ons zelf de instellingen te laten beheren via de normale standaard procedure zoals ook gebruikelijk bij een standaard router?
Zeker nu gebleken is dat met name de samenwerking tussen MijnKpn en de vertaling daarvan naar de experia software slecht werkt.
Al laten ze het ons alleen maar beheren totdat men die samenwerking wel voor elkaar heeft, dan zou dat een hoop gebruikers een groot plezier doen.
Ik weet dat de helpdeskers hier meelezen, dus wellicht kunnen ze hier iets mee?
Voor de ervaren computergebruikers is dit waarschijnlijk de meest plezierige oplossing maar KPN probeert hier een produkt neer te zetten dat door iedereen gebruikt kan worden. Als ik het huidige produkt zie, (en dit zou werken zoals bedoeld) dan zou ik hier ook mijn moeder op los durven laten, als het fout gaat dan kan KPN centraal een en ander recht zetten, als je zelf alles via een web interface in de experia box doet dan kon dit wel eens moeilijk worden. Ik kan me de keuze zoals KPN die nu gemaakt heeft voor een massa produkt heel goed voorstellen.

Als KPN de mogelijkheid zou hebben (en ik denk dat ze daar wel naar gekeken hebben) dan zou het meest plezierige zijn om de mogelijkheid te krijgen om de web interface aan te zetten, het probleem zal wel zijn dat KPN in deze situatie niet de garantie heeft dat ze altijd remote toegang houden tot de experia box en misschien de gebruiker dan rare firmware upgrades gaat toepassen(de experia box blijft een relatief simpel apparaat waar je waarschijnlijk geen hele uitgebreidde dingen op kunt draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:18:
[...]

Nou nou nou. Het wordt steeds grimmiger hier. Hier werkt alles ook niet vlekkeloos maar als ik sommige berichten lees vraag ik me werkelijk af waarom jullie niet gewoon de boel terug draaien. KPN doet hier absoluut niet moeilijk over.

Houden jullie gewoon IPB om te kunnen zeiken of omdat het geld scheelt. Welke reden het ook is het is weer typisch Hollands.
Precies in de roos dus. Bericht staat er vanaf donderdag op. Geen 1 reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 9 juli gebruik ik het IPB en moet zeggen tot op heden 3x een probleem gehad.
1x Dat ik niet kon bellen en gebeld kon worden.
2x Dat men de box had geupdate en dat mijn instellingen weg waren.
Ik woon in een nieuwbouw wijk misschien dat dit invloed heeft vanwege de goede infrastructuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:18:
[...]

Nou nou nou. Het wordt steeds grimmiger hier. Hier werkt alles ook niet vlekkeloos maar als ik sommige berichten lees vraag ik me werkelijk af waarom jullie niet gewoon de boel terug draaien. KPN doet hier absoluut niet moeilijk over.

Houden jullie gewoon IPB om te kunnen zeiken of omdat het geld scheelt. Welke reden het ook is het is weer typisch Hollands.
Wat zeik je nou? IPB werd aangekondigd alzijnde voor een vast bedrag overal naar het vaste net bellen en internetten voor een vast bedrag. Er werd toen niet (en officieel ons nog niet gemeld) bij gezegd dat het een testfase is/was. Dus mogen we misschien zeiken? Of moeten we het allemaal maar pikken?
Geen reactie op jouw bericht? Denk eerder omdat niemand zich kan vinden in jouw stelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:25:
[...]

Wat zeik je nou? IPB werd aangekondigd alzijnde voor een vast bedrag overal naar het vaste net bellen en internetten voor een vast bedrag. Er werd toen niet (en officieel ons nog niet gemeld) bij gezegd dat het een testfase is/was. Dus mogen we misschien zeiken? Of moeten we het allemaal maar pikken?
Geen reactie op jouw bericht? Denk eerder omdat niemand zich kan vinden in jouw stelling.
Kijk, dat het niet correct is en vervelend is ben ik het helemaal mee eens. Echter hoe sommige mensen hier de frustaties er uit gooien en continue lopen te zagen en te klagen vraag ik me gewoon af wat hun tegen houd om terug te gaan naar het oude. KPN doet hier absoluut niet moeilijk over. Hier werkt alles ook niet correct maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt. Volgens mij is dit forum bedoelt om elkaar een beetje voort te helpen. Een paar dagen geleden leek het daar totaal niet op. Het was één en al gezeik, het ging nergens meer over. Dat KPN nu niets in rekening brengt vind ik een goed gebaar. Als ik sommige berichten lees lijkt het er op dat ze het aanhouden om maar te kunnen klagen. Ja, die mensen heb je helaas in deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:22
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:36:
[...]

Kijk, dat het niet correct is en vervelend is ben ik het helemaal mee eens. Echter hoe sommige mensen hier de frustaties er uit gooien en continue lopen te zagen en te klagen vraag ik me gewoon af wat hun tegen houd om terug te gaan naar het oude. KPN doet hier absoluut niet moeilijk over. Hier werkt alles ook niet correct maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt. Volgens mij is dit forum bedoelt om elkaar een beetje voort te helpen. Een paar dagen geleden leek het daar totaal niet op. Het was één en al gezeik, het ging nergens meer over. Dat KPN nu niets in rekening brengt vind ik een goed gebaar. Als ik sommige berichten lees lijkt het er op dat ze het aanhouden om maar te kunnen klagen. Ja, die mensen heb je helaas in deze wereld.
Ben ik het helemaal mee eens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:36:
[...]

Kijk, dat het niet correct is en vervelend is ben ik het helemaal mee eens. Echter hoe sommige mensen hier de frustaties er uit gooien en continue lopen te zagen en te klagen vraag ik me gewoon af wat hun tegen houd om terug te gaan naar het oude. KPN doet hier absoluut niet moeilijk over.
niet moeilijk om terug te gaan zeg je
heb maandag 12 september gemeld dat de experia de deur uit kan en ik terug wil naar de oude situatie.

dinsdag middag zou ik terug gebeld worden over stand van zaken.
dinsdag tegen de avond zelf maar even gebeld antwoord was er stond niks in het systeem over terug bellen en ook niks bekend over dat ik terug wou naar het oude

deze persoon heeft nieuwe ticket aangemaakt zou dan woensdaggebeld worden.
weer geen reactie woensdag weer gebeld .
ik krijg 16/9 bezoek uit het buitenland ik wil graag weer een vaste annaloge aansluiting.desnoods met een ander nummer.

is goed zou voor 16/9 gerealiseerd worden.
al wat gebeurd geen aansluiting geen telefoontje van de KPN
zaterdag morgen 17/9 kpn gebeld met de vraag waar mijn aansluiting bleef in totaal drie uur mobiel aan de helpdesk gehongen doorverbonden naar diverse afdelingen.

niemand kon mij verder helpen uiteindelijk maar weer door laten verbinden naar afdeling opzeggingen al mijn diensten van de KPN opgezegd heb nu nog adsl zolang het het doet

ik geef hoop op beterschap van kpn op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje offtopic, maar wordt het niet eens tijd voor [KPN] nieuwe VoIP dienst - Deel 2 ? ;)

Voor de rest, KPN regelt het echt wel voor je, ik heb zelfs toen ik ISDN wou aanvragen de hele mik geannuleerd omdat het niet mogelijk was in combinatie met ADSL, moest ik dus eerst ADSL en provider opzeggen, dan ISDN installeren en dan weer aanvragen.
Maar alles netjes stop gezet, dus valt wel mee met KPN :)

VOIP zou helaas nog even wachten worden, mijn vader wil er niks van weten en de lijn staat op zijn naam helaas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:25:
VOIP zou helaas nog even wachten worden, mijn vader wil er niks van weten en de lijn staat op zijn naam helaas :X
Volgens mij maakt dat niets uit. Ik denk dat je je anologe lijn gewoon kan blijven houden maar dat weet ik niet zeker. Ik heb op kamers gezeten waarbij er wel telefoon was maar niet op mijn naam stond. Direct-ADSL komt volledig op je naam te staan. Je moet wel een vast nummer opgeven maar de rekening gaat volledig naar jou naam. Bij andere providers werd alles gesplitst. Deel bij KPN telefoonrekening en deel naar provider.

Ik denk dat dit ook zo werkt bij IPB. Maar of het verstandig is om je gewone anologe lijn te houden vraag ik me af. Alhoewel, hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:37:
[...]
Als KPN de mogelijkheid zou hebben (en ik denk dat ze daar wel naar gekeken hebben) dan zou het meest plezierige zijn om de mogelijkheid te krijgen om de web interface aan te zetten, het probleem zal wel zijn dat KPN in deze situatie niet de garantie heeft dat ze altijd remote toegang houden tot de experia box en misschien de gebruiker dan rare firmware upgrades gaat toepassen(de experia box blijft een relatief simpel apparaat waar je waarschijnlijk geen hele uitgebreidde dingen op kunt draaien).
Echt heel uitgebreidde mogelijkheden vragen volgens mij de meeste hier ook niet om, ik denk dat de overgrote meerderheid hier tevreden zou zijn met:
1. werkende Voip
2. internet
3. wifi
4. zelf portforwarding in kunnen stellen.

Overigens vind ik het jammer dat er op het forum telkens gesproken wordt over zeikerds als iemand een probleem heeft met de experia. Als je gewoon het probleem leest dan zie je dat er inderdaad iets is wat niet voldoende werkt, waar men wel de verwachting had dat het zou werken, en men niet geholpen kan worden. Dat kwalificeert zich in mijn ogen niet als zeuren.
Dat de mensen met problemen toch nog volhouden spreekt alleen maar voor hen, blijkbaar willen ze nog steeds de KPN helpen het geheel aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:39:
[...]Precies in de roos dus. Bericht staat er vanaf donderdag op. Geen 1 reactie.
Geen directe reactie op jouw bericht om dat ik me niet aangesproken voel als ZEIKER. Zeiken is zeuren over onbelangrijke kleinigheidjes. Is hier niet het geval lijkt me. Ik heb inmiddels opgezegd omdat ik het voortdurende gekloot zat ben. Ik voeg dus wel de daad bij mijn woord. Spreek degene aan die je bedoelt en niet iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:22:
[...]

Geen directe reactie op jouw bericht om dat ik me niet aangesproken voel als ZEIKER. Zeiken is zeuren over onbelangrijke kleinigheidjes. Is hier niet het geval lijkt me. Ik heb inmiddels opgezegd omdat ik het voortdurende gekloot zat ben. Ik voeg dus wel de daad bij mijn woord. Spreek degene aan die je bedoelt en niet iedereen.
De mensen weten zelf wel wie het zijn. Het zijn er ook maar een paar. Excuses als ik mensen de indruk geef dat ik ze vals beschuldig. Was wellicht wat te veel gefrusteerd om een paar opmerkingen.

Vandaag (ja ja op zondag) gebeld door KPN of er nog problemen waren. De firmware updates worden per regio (postcode) gedaan. Vorige week was ik weer eens onbereikbaar. Volgens de medewerker is er enkele dagen terug een nieuwe firmare in mij regio op de boxen gezet. Tot dusver nog geen problemen weer gehad.

Desbetreffende medewerker wist mij ook te vertellen dat over een maandje of 2 weer een ieder ipb kan bestellen. Tegen die tijd zal ook portforwarding werken. Gelukkig luisteren ze wel naar ons. Het is dus anders dan instellen als server. Je kunt bepaalde poorten straks openzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:24:

Desbetreffende medewerker wist mij ook te vertellen dat over een maandje of 2 weer een ieder ipb kan bestellen. Tegen die tijd zal ook portforwarding werken. Gelukkig luisteren ze wel naar ons. Het is dus anders dan instellen als server. Je kunt bepaalde poorten straks openzetten.
Mooi, als dan ook de site wat beter werkt dan durf ik inderdaad mijn moeder er op los te laten, die kan er veel geld mee besparen, zij behoort tot de categorie mensen die problemen heeft met de accu capaciteit van draadloze telefoons (die is dus te klein).

Ik heb er nog steeds vertrouwen in(failure is not an option voor KPN), het wordt af en toe wat op de proef gesteld maar ik weet dat de adsl start van KPN ook niet vlekkeloos was terwijl het nu een zeer solide verbinding is (zo solide dat ik het ook voor mijn telefoon aandurf). Ik kan me de gezellige adsl tijd nog herinneren toen je twee keer moest inloggen....

[ Voor 23% gewijzigd door joop99 op 18-09-2005 20:00 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Jan-E:
Je zei dat de experia maar een bepaald aantal mA kan leveren, maar mijn harde schijf is al gevoed via een adapter. Kan het hier dan ook aan liggen?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Mensen wat zitten we weer tezeuren over de kpn denk je dat het bij bbnet beter werkt.

Zal je uit de dromen halen nee heb zelf 4 maanden moeten wachten voor mijn adsl het deed en daarna nog 3 maanden moet wachten voor het voip het deed en dan nog wachten voor ik ooit het telefoon nummer eens toe gemailt kreeg.

En ben ik blij met de telefoon over voip nee niks dan ruis en echo op de achter grond en om de zo veel tijd werkt de hele telefoon verbinding niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:25:
[...]

Sluit ik me bij aan, toen ik de uitnodiging ontving voor IPB stond nergens vermeld dat het nog een 'pilot / test' was. Naar een dikke maand zegt KPN dat het een test / pilot is. Ik heb nooit officieel meegedeeld gekregen dat het een test / pilot is of was. Nu opeens wel. Het enige wat gemeld is dat je als 1 van de eerste IPB mocht bestellen voordat het groots werd uitgerold.....
Ik snap nu wel waarom, maar vindt het nog steeds erg bezwaarlijk dat ik nooit officeel gehoord heb dat een test / pilot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het wel eens met de strekking dat de KPN wel nalatig is geweest mbt het achteraf vertellen dat het voor de nu aangesloten IPB'ers een zogenaamde pilot is.
Ik heb inmiddels bijna twee maanden de experia box staan en ben nog niet geporteerd. Zoals de situatie nu is hoeft het voorlopig van mij ook niet, die portering.
Ik denk dat de problemen die nu op de KPN afkomen met dit IPB voor hunzelf ook een grote verassing is geweest. Waarschijnlijk zagen zij alleen rozengeur en manenschijn.

Het zou wellcht eens fijn zijn als de KPN een officieel woordje laat horen over hoe de vlag erbij staat. Inmiddels heb ik ook op http://www.trosradar.nl een topicje gezien over dit onderwerp. Nog even en de goede naam van dit bedrijf wordt mbt dit product geheel door het slijk gehaald. Het is allemaal geen goede reclame.
Toch heb ik ergens wel het vertrouwen dat het wel goed komt.
IPB is wel zo'n beetje de toekomst.

Als dit projectje mislukt zeg ik de hele KPN goodbye en ga over op enkel ADSL of kabel.
Mobiel bellen wordt waarschijnlijk veel goedkoper dan een vaste telefoon aansluiting.
Waarschijnlijk denken meer mensen er zo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Felixje schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:03:
Je zei dat de experia maar een bepaald aantal mA kan leveren, maar mijn harde schijf is al gevoed via een adapter. Kan het hier dan ook aan liggen?
Als je USB-schijf al een externe voeding heeft kan het hier in ieder geval niet aan liggen, dat hij niet of traag werkt. Waar het dan wel aan ligt? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:53:
Ik ben het wel eens met de strekking dat de KPN wel nalatig is geweest mbt het achteraf vertellen dat het voor de nu aangesloten IPB'ers een zogenaamde pilot is.
Ik heb inmiddels bijna twee maanden de experia box staan en ben nog niet geporteerd. Zoals de situatie nu is hoeft het voorlopig van mij ook niet, die portering.
Ik denk dat de problemen die nu op de KPN afkomen met dit IPB voor hunzelf ook een grote verassing is geweest. Waarschijnlijk zagen zij alleen rozengeur en manenschijn.

Het zou wellcht eens fijn zijn als de KPN een officieel woordje laat horen over hoe de vlag erbij staat. Inmiddels heb ik ook op http://www.trosradar.nl een topicje gezien over dit onderwerp. Nog even en de goede naam van dit bedrijf wordt mbt dit product geheel door het slijk gehaald. Het is allemaal geen goede reclame.
Toch heb ik ergens wel het vertrouwen dat het wel goed komt.
IPB is wel zo'n beetje de toekomst.

Als dit projectje mislukt zeg ik de hele KPN goodbye en ga over op enkel ADSL of kabel.
Mobiel bellen wordt waarschijnlijk veel goedkoper dan een vaste telefoon aansluiting.
Waarschijnlijk denken meer mensen er zo over.
Ik denk dat KPN het qua communicatie niet handig speelt maar het gaat absoluut werken, de vraag is alleen wanneer en hoe het er dan precies uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://145.7.219.47/esupp...arch=true&newsession=true

vul hier internetplusbellen in voor meer info ! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook de IPB-enquete ontvangen?

http://www.zoomerang.com/recipient/survey-intro.zgi?p=WEB224M959JULV

Veel plezier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe >:) >:) >:)

had em ook al gehad, maar stom dat 'iedereen' dat ding kan invullen zo... whoooohahaha >:)>:)>:)
zijn ze vast blij mee >:)>:)>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds wanneer is dit dan?

Uw persoonlijke InternetPlusBellen omgeving tijdelijk niet beschikbaar
InternetPlusBellen is niet beschikbaar.

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

1. InternetPlusBellen van Mijn KPN is niet bereikbaar tussen 24:00 uur en 06:00 uur.
2. In verband met een storing is uw InternetPlusBellen omgeving nu niet beschikbaar. Probeert u het later nogmaals.
3. U heeft nog geen gebruik gemaakt van InternetPlusBellen. Uw installatie is dan nog niet voltooid.

Mocht u meer informatie willen dan kunt u contact opnemen met de helpdesk op 0900 - 0244 (10 eurocent per minuut).

Onze excuses voor het ongemak.

Vooral die eerste is leuk, je zult maar wat willen aanpassen tussen 24.00 en 06.00 tsja

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 02:11:
InternetPlusBellen van Mijn KPN is niet bereikbaar tussen 24:00 uur en 06:00 uur.
Dat is al minstens zo sinds begin augustus. Maar de uitleg op Mijn KPN verscheen pas veel later. Die heb ik pas eind augustus voor het eerst gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Vanochtend werd ik weer eens gebeld over mijn openstaande ticket(s). Ze hadden wat zitten meten aan mijn lijn, maar geen Experia kunnen vinden. Dus je bent nog steeds onbereikbaar omdat er een ander ADSL-modem aan hangt? Ja, inmiddels al meer dan 3 weken.

Het wachten is op de volgende update van Mijn KPN. Wanneer? Dat kon ook de TD-er mij niet vertellen. Hij zou het nog navragen en mij terugbellen als hij wat meer duidelijkheid had.

Voor mij bood dit gesprek de gelegenheid om te vragen of het gemis aan serverinstellingen een technisch mankement was of een beleidskeuze. Die vraag spookte al een tijdje door mijn hoofd. Het antwoord: Technisch kan het wel, maar we mogen het niet meer instellen omdat we bij een paar klanten veiligheidsproblemen gehad hebben.

Na dit verhaal vroeg ik voor de zekerheid nogmaals of het wel weer terug zou komen. Ja, het komt echt terug. Ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net effe gebeld over mijn serverinstellingen ticket:
"Meneer deze ticket is gesloten, dus dan moet het opgelost zijn....." :? Wat dus niet het geval is.
Er is een nieuw ticket aangemaakt, ik werd doorverbonden naar de 2e lijn (ja, die kreeg ik eindelijk een keer aan de lijn)
Deze hebben de firewall op laag gezet en mijn DMZ adres ingevuld.... Vanavond dus maar effe proberen of alles weer werkt.... (al heb ik er weinig vertrouwen in...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:35:
Deze hebben de firewall op laag gezet en mijn DMZ adres ingevuld.... Vanavond dus maar effe proberen of alles weer werkt.... (al heb ik er weinig vertrouwen in...)
Het zou me sterk verbazen als ze dit inderdaad gedaan hebben. Maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:49
Heeft iemand van jullie een telefoon op de experia staan met FSK ( duitse nummer herkenning)
Ik hoorde dat dit ook wordt ondersteunt maar wil het graag zeker weten.

Bedankt!!
Mollie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nmolenbeek schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:33:
Heeft iemand van jullie een telefoon op de experia staan met FSK ( duitse nummer herkenning)
Ik hoorde dat dit ook wordt ondersteunt maar wil het graag zeker weten.

Bedankt!!
Mollie
Ja ik ! Maar de nummerweergave wordt NIET als FSK doorgegeven, dus je zult met een FSK-DTMF converter moeten werken om nummerweergave werkend te krijgen (Artech EX-220).
Een KPN-monteur heeft mij gezegd dat het waarschijnlijk wel mogelijk gaat worden om FSK of DTMF te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:56:
[...]
Het zou me sterk verbazen als ze dit inderdaad gedaan hebben. Maar je weet maar nooit.
Denk het niet... Bij mij zouden ze de fw ook open hebben gezet. Ja ja DC++ werkt nog steeds niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:51:
[...]

Denk het niet... Bij mij zouden ze de fw ook open hebben gezet. Ja ja DC++ werkt nog steeds niet normaal.
Hier wel hoor... D++ en ook Kazaa werken prima en zonder beperking. Heb ikzelf kunnen instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door EdjeK op 20-09-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vanavond gebeld door KPN.
Ze hadden nieuwe software in de box gezet.

Toen ik thuis kwam had ik warempel nu ook eindelijk
een veel hardere kiestoon, waar veel hier al over repten.
Of mijn echo probleem nu opgelost was moest ik afwachten
en anders melden.
Wat nu precies anders was aan de software kreeg ik niet te horen.
Vele kleine aanpassingen en de samenwerking met randapparatuur.

Mn instellingen op KPN.com zijn wel gerest, eh de box instellingen.
Wifi staat uit, de key is niet meer ingevoerd, zendkanaal is op auto gezet.

Erg onhandig dat ze zomaar je sofware vervangen cq de box resetten.
Tzal je maar net niet uitkomen.....
Bedoel techneut van huis en draadloos netwerk ligt plat en niemand
in huis heeft meer internet.... beetje dom van hun.

Heb ook weer een nieuwe nota ontvangen en deze keer stond er
wel keurig NUL euro!! Maar vorige nota's zijn nog niet gecrediteerd.
Komt nog wel denk.

Groet Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdjeK schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:02:
[...]

Hier wel hoor... D++ en ook Kazaa werken prima en zonder beperking. Heb ikzelf kunnen instellen.
Leuk dat het werkt, hoe heb je dit dan ingesteld, wellicht wel zo handig voor hen waar het niet werkt?
Vertel gelijk even hoe ik een paar van de hogere poorten open zet voor mijn bittorrent client ABC?
Hartelijk dank alvast.

• EdjeK
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:50:
[...]

Leuk dat het werkt, hoe heb je dit dan ingesteld, wellicht wel zo handig voor hen waar het niet werkt?
Vertel gelijk even hoe ik een paar van de hogere poorten open zet voor mijn bittorrent client ABC?
Hartelijk dank alvast.
Zie KPN ADSL service & support.
31. Bepaalde applicaties werken niet meer sinds ik de KPN Experia Box heb aangesloten.

Voor sommige applicaties is het noodzakelijk dat er poorten opengezet moeten worden in de KPN Experia Box. Ook kan het zijn dat de firewall in de KPN Experia Box de applicatie blokkeert. Via “Mijn KPN”op www.KPN.com kunt u voor één computer alle poorten open zetten en de firewall uitzetten.
Let op! De computer die u hiervoor gebruikt zal via de KPN Experia Box volledig toegankelijk zijn vanaf het internet. U moet op deze computer zelf de nodig veiligheidsmaatregelen installeren.

Zo werkt dat hier dus. De firewallinstelling in het doosje staat op server maar ik heb géén IP-adres ingevuld maar leeg gelaten. Alle aangesloten computers kunnen dan zonder probleem P2P draaien en ook Bittorent geeft géén probleem.

[ Voor 27% gewijzigd door EdjeK op 21-09-2005 10:44 ]

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:35:
Was dit nu wel of niet gebeurd?

• Jan-E
EdjeK schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:21:
[...]
Zie KPN ADSL service & support.
31. Bepaalde applicaties werken niet meer sinds ik de KPN Experia Box heb aangesloten.

Voor sommige applicaties is het noodzakelijk dat er poorten opengezet moeten worden in de KPN Experia Box. Ook kan het zijn dat de firewall in de KPN Experia Box de applicatie blokkeert. Via “Mijn KPN”op www.KPN.com kunt u voor één computer alle poorten open zetten en de firewall uitzetten.
Let op! De computer die u hiervoor gebruikt zal via de KPN Experia Box volledig toegankelijk zijn vanaf het internet. U moet op deze computer zelf de nodig veiligheidsmaatregelen installeren.

Zo werkt dat hier dus. De firewallinstelling in het doosje staat op server maar ik heb géén IP-adres ingevuld maar leeg gelaten. Alle aangesloten computers kunnen dan zonder probleem P2P draaien en ook Bittorent geeft géén probleem.
De verwijzing naar de uitleg op Mijn KPN is geheel overbodig en zelfs zeer verwarrend, omdat daarin niets staat over wat de Experia Box doet bij serverinstellingen zonder IP-adres (wat nu de instelling bij iedereen is).

Het enige dat we weten is dat de Experia Box kennelijk merkt wat voor IP-verkeer er plaatsvindt en dan bepaalde P2P-toepassingen toestaat. UPnP naar buiten dus. Maar bijvoorbeeld DC++ draait dan kennelijk alleen nog maar in passive mode, niet active.

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:46:
[...]
Was dit nu wel of niet gebeurd?
Helaas pindakaas.... niet gelukt.... |:(

Heb ze nu aan de lijn, en ze gaan het nog een keer proberen :Z

Verwijderd

De verhalen bij KPN worden steeds sterker....

HD: "Meneer, waarmee probeert u uw serverinstellingen te wijzigen"
ik: "gewoon via www.kpn.com"
HD: "heeft u al geprobeerd om de firewall op standaard te zetten en een IP in te vullen"
ik: "???, nee"
HD: "want de site is nog niet goed aangepast, en standaard is eigenlijk firewall op laag"
ik: "???, ok ik ga het proberen"
ik: "ik heb het aangepast, kunt u zien in de log dat het aangepast is"
HD: "ja, firewall low, ip 192.168.2.3"
ik: "OK, het werkt nog niet, maar ik wacht even af.... "
HD: "trouwens, het is handig om uw PC een vaste IP te geven"
ik: "ja, logisch want met dhcp werkt dmz niet"
HD: "oh..."

Het werkt intussen nog niet. Maar wil even zeker weten dat m'n server/pc aanstaat voordat ik het probleem (weer) bij KPN neerleg.....
De instellingen staan nu wel goed op mijn KPN

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:40:
[Serverinstellingen teruggezet? ...]

Helaas pindakaas.... niet gelukt.... |:(
Heb ze nu aan de lijn, en ze gaan het nog een keer proberen :Z
Dus bij jou passen ze nog steeds "Ja zeggen, nee doen" toe. Ze hebben mij al ettelijke malen toegezegd het terug te zullen zetten. Alleen degene die mij gisteren belde was eerlijk: ze mogen geen serverinstellingen meer instellen, omdat ze bij een aantal klanten tegen veiligheidsproblemen zijn aangelopen.

Als je ze nog een keer aan de lijn hebt, dring er dan eens op aan dat ze dat direct doen. Bij Wifi-instellingen doen ze dat ook direct, terwijl je nog aan de llijn hangt. Laat ze dat dan bij serverinstellingen ook maar eens doen. Grote kans dat je dan ineens het antwoord krijgt dat ze het zelf niet kunnen, maar dat ze het zullen doorgeven aan een collega. Waarna "nee doen" weer in werking treedt.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan-E op 21-09-2005 11:10 ]

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:07:
HD: "heeft u al geprobeerd om de firewall op standaard te zetten en een IP in te vullen"
ik: "???, nee"
HD: "want de site is nog niet goed aangepast, en standaard is eigenlijk firewall op laag"
ik: "???, ok ik ga het proberen"
ik: "ik heb het aangepast, kunt u zien in de log dat het aangepast is"
Bel je eigen nummer even, want dit is de snelste methode om je VoIP-verbinding om zeep te helpen.

• EdjeK
Jan-E schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:14:
[...]
Bel je eigen nummer even, want dit is de snelste methode om je VoIP-verbinding om zeep te helpen.
Hoe bedoel je Jan? Dat heb ik al een paar keer eerder geprobeerd "om doorschakelen uittesten", maar dan krijg ik gewoon bezettoon.

[ Voor 3% gewijzigd door EdjeK op 21-09-2005 17:50 ]

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:14:
[...]
Yep, dit is inderdaad het geval..... :(

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:24:
[Firewall op standaard: VoIP verbinding om zeep geholpen ...]

Yep, dit is inderdaad het geval..... :(
Zet hem maar weer terug op serverinstellingen. Misschien komt je VoIP-verbinding weer op zonder de Experia Box te resetten.

Het blijft natuurlijk belachelijk dat de KPN een menu in Mijn KPN laat staan, waamee je je VoIP-verbinding onklaar kunt maken.

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:55:
[...]
Zet hem maar weer terug op serverinstellingen. Misschien komt je VoIP-verbinding weer op zonder de Experia Box te resetten.

Het blijft natuurlijk belachelijk dat de KPN een menu in Mijn KPN laat staan, waamee je je VoIP-verbinding onklaar kunt maken.
Dat heb ik intussen gedaan. Hij gaat in ieder geval weer over.....

Verwijderd

Het is nu gebeurd met internetplusbellen. Ik heb mijn abbo opgezegd....

Ik ga terug naar normale ADSL (xs4all) en misschien dat ik terug kom naar internetplusbellen zodra alles normaal werkt.

Gr. Hilbert

• EdjeK
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:19:
Het is nu gebeurd met internetplusbellen. Ik heb mijn abbo opgezegd....
Het zal hier, door de opzeggingen, zo langzamerhand rustig worden...

[ Voor 22% gewijzigd door EdjeK op 21-09-2005 14:04 ]

• Roland_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-04-2023
EdjeK schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:04:
[...]
Het zal hier, door de opzeggingen, zo langzamerhand rustig worden...
Inderdaad ik heb gisteren ook opgezegd. Overigens wel wonderlijk, al weken probeer ik het voor elkaar te krijgen om teruggebeld te worden door iemand van 2e lijns zonder resultaat:
- O, hebben ze u nog niet teruggebeld..?
- Nee, ik krijg ze nu niet te pakken...
- Ja ze hebben gebeld maar u nam niet op... (vreemd, heb drie nummers doorgegeven, ben altijd wel ergens te bereiken).
- etc.

Bel ik om op te zeggen, wordt ik binnen een uur teruggebeld om zonder protest alles te regelen. Zijn ze ons echt liever kwijt dan rijk?

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:58:
[...]
De verwijzing naar de uitleg op Mijn KPN is geheel overbodig en zelfs zeer verwarrend, omdat daarin niets staat over wat de Experia Box doet bij serverinstellingen zonder IP-adres (wat nu de instelling bij iedereen is).

Het enige dat we weten is dat de Experia Box kennelijk merkt wat voor IP-verkeer er plaatsvindt en dan bepaalde P2P-toepassingen toestaat. UPnP naar buiten dus. Maar bijvoorbeeld DC++ draait dan kennelijk alleen nog maar in passive mode, niet active.
Volledig mee eens Jan. Lijkt wel of edje-k op de kpn helpdesk werkt, want die geven zo ongeveer dezelfde nietszeggende antwoorden.
Maar goed ik was vandaag voor de zoveelste keer niet telefonisch bereikbaar deze week, wederom niet te zien op de box, alles brandt gewoon vrolijk.
Ik ga nu even bellen, en wil nu een antwoord over hoelang dit nog voor gaat komen, is dit niet duidelijk, en dat zal haast wel, dan zeg ik per direkt op. Om met Joling te spreken "ik ben dr klaar mee"

18:55 contact gehad met de HD. eerste lijn, deze hebben nu een leuke vragenlijst aangaande dit bekende probleem, telefoon direkt op experia? Hoeveel tel nummers? Hoelang heeft u dit probleem?
Maar geen antwoord op de vraag hoe lang gaat dit nog duren, want daar gaat de 2e lijn over.
Geprobeerd mij door te zetten maar dat werkte uiteraard wederom niet.
Afgesproken dat ik het vanavond nog een keer probeer, kom ik er dan niet doorheen of ik krijg van de tweede lijn geen bevredigend antwoord, beeindig ik het IPB gebeuren. Wordt vervolgd.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 19:07 ]

• EdjeK
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:48:
[...]

Volledig mee eens Jan. Lijkt wel of edje-k op de kpn helpdesk werkt, want die geven zo ongeveer dezelfde nietszeggende antwoorden.
Ga lekker je gang jongens.... Bij mij werkt dat dus WEL... Jullie willen schijnbaar geen positieve antwoorden horen dat het bij mij en bij vele anderen wel goed werkt.
Jammer..... dat positief nieuws wellicht niet in jullie straatje past.

• joop99
Ik heb vandaag officieel akkoord gekregen van KPN dat ik mijn nog niet geleverde videotelefoon niet betaald heb. Er moest ook wel een reactie komen want we zaten dicht tegen het einde van de behandeltermijn van de klacht aan. Het bellen en gebeld worden werkt nu weer ok, als dat zo blijft dan ga ik wel door, als ze het nu verder af weten te maken dan wil ik ook nog wel een keer een volledige rekening gaan betalen.

Ben trouwens benieuwd wat er eerder is, een volledig werkend IPB of de adsl snelheidsupgrade....

Verwijderd

EdjeK schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:11:
[...]

Ga lekker je gang jongens.... Bij mij werkt dat dus WEL... Jullie willen schijnbaar geen positieve antwoorden horen dat het bij mij en bij vele anderen wel goed werkt.
Jammer..... dat positief nieuws wellicht niet in jullie straatje past.
Je leest niet goed Ed, er zijn zaken die bij jou wel werken, echter er zijn ook zaken die niet werken bij jou, alleen heb jij daar schijnbaar geen behoefte aan.

anyway 21:00 wederom geprobeerd tweede lijn te bereiken, dit lukte wederom niet.
Dus de daad maar bij het woord gevoegd en IPB per direkt opgezegd.
Jammer maar helaas. s6 verder allen die wel nog problemen ondervinden.
Werd nog wel even gemeld dat ook terug gaan wel enige tijd zal duren i.v.m. de drukte op dit gebied...toch vreemd he Ed?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 21:14 ]

• Jan-E
EdjeK schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:11:
Ga lekker je gang jongens.... Bij mij werkt dat dus WEL...
Het werkt bij jou wel. Maar niet vanwege de tekst op Mijn KPN, die je aangehaald hebt. Die gaat immers over het plaatsen van 1 PC met vast IP-adres in de DMZ. En dat lukt ook bij jou nog niet.

Dat de Experia Box daarnaast zo slim is om ook het verkeer voor sommige (maar welke?) P2P programma's goed af te handelen staat daar geheel los van. Het is bij mijn weten ook nergens gedocumenteerd.

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:10:
[...]
Het werkt bij jou wel. Maar niet vanwege de tekst op Mijn KPN, die je aangehaald hebt. Die gaat immers over het plaatsen van 1 PC met vast IP-adres in de DMZ. En dat lukt ook bij jou nog niet.

Dat de Experia Box daarnaast zo slim is om ook het verkeer voor sommige (maar welke?) P2P programma's goed af te handelen staat daar geheel los van. Het is bij mijn weten ook nergens gedocumenteerd.
Voor enkele torrent trackers dien ik bv. enkele hogere poorten te openen, echter dit werkt dus niet. Gewone standaard trackers werken wel, omdat die via de standaard poorten werken. Ik vermoed dat in de experia gewoon de standaard poorten voor ftp-en,web,p2p enz enz. open staan, echter alles daar buiten is dicht, omdat je dus geen ip adres kunt vast leggen.

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:51:
Voor enkele torrent trackers dien ik bv. enkele hogere poorten te openen, echter dit werkt dus niet. Gewone standaard trackers werken wel, omdat die via de standaard poorten werken. Ik vermoed dat in de experia gewoon de standaard poorten voor ftp-en,web,p2p enz enz. open staan, echter alles daar buiten is dicht, omdat je dus geen ip adres kunt vast leggen.
De standaard poort voor web (poort 80) staat in ieder geval naar binnen niet open. Dat kan ook niet, want de Experia Box kan niet raden naar welke client PC hij het inkomende poort 80-verkeer moet leiden. De enige mogelijkheid is dat de Experia Box bij bepaalde soorten uitgaand verkeer ook het inkomend verkeer vanaf het externe IP-nummer naar het interne IP-nummer doorsluist. Dan bouwt de Experia dus een tijdelijke NAT-tabel op. Bij UPnP gebeurt bij mijn weten hetzelfde.

Was het trouwens maar waar dat poort 80 ingaand open stond. Dan zou ik direct mijn Experia weer aan de lijn hangen. Maar ja, de KPN zit te bibberen vanwege de veiligheidsproblemen.

Verwijderd

Hoi allemaal.

Ik heb jullie berichten geruime tijdt gevolgd en was op zich blij dat ik niet de enige met deze problemen was.

Is er iemand die ook een vertraging op zijn telefoonlijn heeft ( als deze al werkt ).

Ik zelf loop al sinds 15 juli te bellen ook ik was 1 van de eerste.en heeft mij al heel wat mobile tikken gekost,daarin tegen heb ik nog steeds geen factuur ontvangen van kpn mocht ik deze wel krijgen gaat deze retour met begeleidend schrijven,geheid dat deze afdeling zijn post wel opent ;)

Tevens heb ik mijn firewall en poorten open laten zetten door een medewerker...alles open en 1 poortnummer specifiek naar mijn IP adres. ook heeft hij de manier om het te doen in mijn ticket gezet.was wel handig toen laatst de medewerker zei sorry maar dat kan ik niet.even verwezen naar mijn ticket plus de datum en waarempel hij heeft het gebruikt en alles werkte weer..hij zei zelf mooi nu heb ik ook weer wat geleerd..het schijnt zo te zijn dat ze het wel willen maar niet mogen ,er wordt ze ook niet verteld hoe het in te stellen.

Alle Peer to peer verbindingen zijn goed geen NAT.Fout meer.wel vind ik het irritant dat als je PC staat te DOWN/UPloaden je telefoon beroerd is of zelf helemaal niet werkt.

Zolang ze s'nachts geen updates doen blijven mijn poorten open,en van de site mijn kpn blijf ik maar even af zolang het niet werkt.

Wel een leuk detail is dat ik in purmerend woon en van kpn een nummer heb gekregen met een kerngetal uit een andere gemeente....dit kunnen ze niet meer terugdraaien.
ipv van 0299 heb ik nu 0229 ervoor staan..heel lastig maar ze kunnen er niks mee Foutje bedankt.

Hiervoor had ik geen kpn maar belde via de kabel........nummer niet meegenomen ,maar voor ze daar achter waren,en zei mij maar bellen op mijn oude upc nummer,ja sorry we kunnen u niet bereiken.

Gek he................

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 07:56:
Tevens heb ik mijn firewall en poorten open laten zetten door een medewerker...alles open en 1 poortnummer specifiek naar mijn IP adres. ook heeft hij de manier om het te doen in mijn ticket gezet.was wel handig toen laatst de medewerker zei sorry maar dat kan ik niet.even verwezen naar mijn ticket plus de datum en waarempel hij heeft het gebruikt en alles werkte weer..hij zei zelf mooi nu heb ik ook weer wat geleerd..het schijnt zo te zijn dat ze het wel willen maar niet mogen, er wordt ze ook niet verteld hoe het in te stellen.
Hé, toch iemand waarbij de serverinstellingen wel zijn aangezet door de 2e lijn! Weliswaar tegen de interne voorschriften in dat ze dat niet mogen instellen, maar toch. Mooi argument als ik weer eens iemand aan de lijn krijg over mijn nog steeds openstaande ticket over de firewall-instellingen.

24 days and counting

• Jan-E
Is er iemand die ook een vertraging op zijn telefoonlijn heeft ( als deze al werkt ).
DaNik had dat. Zie dit bericht. Als dit gebeurt staat (volgens mij) de QoS niet aan. Of het bij DaNik ooit opgelost is weet ik niet. Hij is inmiddels aan het vertrekken bij IPB, dus heeft het bij hem geen prioriteit meer.

Verwijderd

Ja dat is dus mijn probleem vertraging/wegvallen of dode lijn tijdens intensief internet gebruik.

Is er uberhaupt iemand die in de afgelope tijdt al eens een excuus brief heb ontvangen..ikke niet in iedergeval..

Verwijderd

Ja, dat heb ik ook. Heb ik ook reeds aangemeld bij KPN.

Wat ik ook heb aangemeld is een nummermelding die niet helemaal perfect werkt, 0629270876 wordt bijvoorbeeld weergegeven als 06970876 (de 2-tjes vallen weg). Iemand die dit probleem ook heeft of ben ik hier uniek in?

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 22 september 2005 @ 09:26:. Mooi argument als ik weer eens iemand aan de lijn krijg over mijn nog steeds openstaande ticket over de firewall-instellingen.

24 days and counting
Dit was inderdaad de tweede lijn ,je moet dan ff vragen naar Pim,die weet hoe het moet,en is ook bereidwillig,hij heeft zelf ook deze problemen met het boxje.. ;)

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 22 september 2005 @ 09:33:
[...]
DaNik had dat. Zie dit bericht. Als dit gebeurt staat (volgens mij) de QoS niet aan. Of het bij DaNik ooit opgelost is weet ik niet. Hij is inmiddels aan het vertrekken bij IPB, dus heeft het bij hem geen prioriteit meer.
Nee dit probleem was niet op te lossen door de tweede lijn, men kon de Qos instellingen niet wijzigen of zelfs maar bekijken op dat moment. Men had onderling verhitte discussie's hierover maar na een half uurtje klooien, nog niet gelukt.

Verwijderd

Wel een heel errug vreemde oplossing.

Collega van mij heeft ook IPB. Hij is wat vaker onbereikbaar dan ik.

Krijgt nu te horen van KPN dat hij de splitter er tussen uit moet halen. Dus rechtstreeks van telefoonstopcontact naar de box.

Dit is het eerste wat ik hoor. Hij lijkt het wel gewoon te doen.

Meer mensen deze ervaring?

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:20:
Wel een heel errug vreemde oplossing.

Collega van mij heeft ook IPB. Hij is wat vaker onbereikbaar dan ik.

Krijgt nu te horen van KPN dat hij de splitter er tussen uit moet halen. Dus rechtstreeks van telefoonstopcontact naar de box.

Is deze misschien geporteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:20:

Dit hebben ze mij al meerdere malen vertelt te doen,maar het werkt alleen als je voorheen ook analoog had.en dat had ik dus niet ik belde via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 06:51:
Dit hebben ze mij al meerdere malen verteld te doen,maar het werkt alleen als je voorheen ook analoog had.en dat had ik dus niet ik belde via de kabel.
Daar heeft het niets mee te maken, bij mijn weten. Als je inkomende gesprekken VoIP zijn heb je de splitter niet (meer) nodig: de splitter scheidt het analoge signaal van het IP-verkeer. Bij mensen die voorheen een analoge aansluiting hadden kan de splitter na de zogenaamde portering dus weg.

Als jij de splitter nog nodig hebt, heb je kennelijk nog steeds een analoge lijn. Bij binnenkomende telefoontjes kun je dat zien doordat er een 5e lampje gaat branden (naast het USB-lampje). Dat lampje is het Lijn-lampje. Ook gaat een binnenkomend analoog telefoontje naar beide Tel-poorten, dus zowel de Tel1 als de Tel2. Uitgaand kun je een analoge lijn ook nog steeds gebruiken: eerst ** kiezen, wachten op de (analoge) kiestoon en dan het telefoonnummer kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag even gebeld wat de stand van zaken is van Internetplusbellen...
KPN wil absoluut doorgaan met IPB ! Half oktober moet alles gereed zijn inclusief
de serverinstellingen en er mogen geen problemen meer zijn met echo's en uitvallende
lijnen. Wat mij wel verbaasde is dat mijn BELBASIS abbo gewoon doorloopt totdat
alles is geregeld met IPB, dan gaan ze kijken hoe ze de IPB geabboneerden financieel
tegemoet komen vanwege het niet bereikbaar zijn. (door bijvoorbeeld de helft of geen
abbokosten te rekenen). Krijgen jullie ook nog steeds facturen van KPN van je oude
abbo (belbasis of iets anders ?). Wat is er tegen jullie gezegd over deze zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:48:
Mijn laatste factuur is van 1sept j.l. Deze bevatte:

Terugbetaling restant ADSL Lite (ivm opzeging abbo andere provider)
Terugbetaling restant Belbasis abbo
Betaling telefoontikken tot ingang van IPB.

Kreeg derhalve geld terug! ;)

De lopende gesprekskosten (1sept tot heden) € 0,00

Wat dat betreft ben ik tevreden over de houding van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:05:
[...]

Mijn laatste factuur is van 1sept j.l. Deze bevatte:

Terugbetaling restant ADSL Lite (ivm opzeging abbo andere provider)
Terugbetaling restant Belbasis abbo
Betaling telefoontikken tot ingang van IPB.

Kreeg derhalve geld terug! ;)

De lopende gesprekskosten (1sept tot heden) € 0,00

Wat dat betreft ben ik tevreden over de houding van KPN.
Wat heb je daar voor moeten doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
KPN wil absoluut doorgaan met IPB !...
Ik hoop dat niemand hier verbaasd over is, ze hebben geen keus, gezien de toekomstige extra mogelijkheden en de druk van de kabelaars moeten ze wel. Daarnaast spelen kostenaspecten een rol (6000 werknemers minder) Daarom heb ik ook alle vertrouwen erin dat het een keer gaat werken, het moet alleen niet al te onaangenaam worden in de tussenliggende periode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN wil absoluut doorgaan met IPB ! Half oktober moet alles gereed zijn inclusief
de serverinstellingen en er mogen geen problemen meer zijn met echo's en uitvallende
alles is geregeld met IPB, dan gaan ze kijken hoe ze de IPB geabboneerden financieel
tegemoet komen vanwege het niet bereikbaar zijn. (door bijvoorbeeld de helft of geen
abbokosten te rekenen). Krijgen jullie ook nog steeds facturen van KPN van je oude
Ik heb IPB sinds 6 juli. Ben geporteerd sinds 10 juli. Tot half augustus de nodige problemen gehad met name met de bereikbaarheid. In die periode ook enkele malen per week met de helpdesk moeten bellen. Sinds een maand werkt het nu goed. Geen verbindingsproblemen meer en het draadloos internetten via 2 pc's werkt ook goed. Alleen het instellen in mijn kpn gaat nog steeds gebrekkig. Dus daar blijf ik maar even af totdat het beter is. Ik heb dus momenteel geen klachten meer. Moet wel zeggen dat ik een standaard ingestelde experiabox heb. Veel problemen die ik hier lees heb ik hierdoor waarschijnlijk niet gezien.

Wat betreft rekeningen. Mijn oude telefoonabonnement is netjes afgesloten en het teveelbetaalde abonnementsgeld hiervan is teruggestort. Dit staat allemaal gespecificeerd op de eerstvolgende telefoonnota die je krijgt na het afsluiten van het gewone telefoonabbonement. Ik krijg nu alleen nog rekeningen voor het IPB. De eerste was een normale rekening maar liep maar over een korte periode. De tweede rekening die ik begin september heb gehad was een rekening van 0 euro. Waarschijnlijk door alle problemen die ik gehad heb in de beginperiode kreeg ik deze rekening van 0 euro. Heb hier nooit een schrijven of telefoontje van KPN over gehad. Ben benieuwd wat de volgende rekening laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:55:
[...]

Moet wel zeggen dat ik een standaard ingestelde experiabox heb.
Wat bedoel je met een standaard ingestelde Experiabox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:11:
[...]

Wat heb je daar voor moeten doen ?
In feite niets. Sinds 15 augustus overgegaan. Van 15 tot 30 augustus problemen met telefonische bereikbaarheid, internet toegang en serverinstellingen en aldus de HD gemeldt. Telefonische bereikbaarheid en internettoegang werden (na veel moeite en eigen inbreng opgelost; serverinstellingen blijf ik vooralsnog even vanaf. Daarnaast probleem met voicemail in email; deze loopt nog.
Ik wel een email gestuurd over mijn uiterste ontevredenheid over de afhandeling van- en de communicatie over- gemelde storingen van, metname, de tweedelijns support. :(
Wellicht dat de email heeft geholpen in de coulance met de kosten tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
In de computable van vandaag staat dat het nummerplan in nederland gewijzigd gaat worden (tot 19 oktober kan er hiertegen bezwaar aangetekend worden). Voor particulieren en bedrijven betekent dit dat ook geografische nummers nomadisch gebruikt kunnen worden(in binnen en buitenland) mits het bedrijf een prive of bedrijfsadres in dat nummergebied heeft.

Hiermee zou voor KPN een van de bezwaren moeten vervallen voor het vrijgeven van de SIP gegegevens uit de experia box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm. Telefoon gaat nu een poosje goed.

Laatste tijd problemen met internet. Ik heb het draadloos. Af en toe valt gewoon de verbinding weg. Box opnieuw starten en hij doet het wel weer maar is wel vervelend.

Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:55:
Wat betreft rekeningen. Mijn oude telefoonabonnement is netjes afgesloten en het teveelbetaalde abonnementsgeld hiervan is teruggestort. Dit staat allemaal gespecificeerd op de eerstvolgende telefoonnota die je krijgt na het afsluiten van het gewone telefoonabbonement.
Ik kreeg vandaag een papieren rekening. KPN stort het Belbasis abonnementsgeld terug vanaf 9 augustus. Terugkijkend in mijn dagboek is dat de datum van portering. Wel brengen ze nog de gesprekskosten tot 9 augustus in rekening, waaronder 1 gesprek van 20 minuten naar een 0900-servicenummer. 3 * raden naar welk nummer dat was.

Op 24 augustus had ik al een elektronische factuur ontvangen voor IPB. Omschrijving:
Maandtarief voor de periode van 24 augustus 2005 tot en met 23 september 2005
InternetPlusBellen Korting(vorige periode)€ -2.71
InternetPlusBellen Lite(vorige periode)€ 38.79
Ten eerste heb ik geen flauw idee welke periode bedoeld wordt met "vorige periode". Maar ten tweede heb ik op mijn klacht over deze factuur ook nog niets gehoord.

Nogal schimmig allemaal. En intussen staat de Experia hier sinds het verdwijnen van de serverinstellingen werkloos te wezen.

25 days and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 17 augustus ipb.
Ben twee weken daarna geporteerd.
Ik heb gebeld omdat ik een rekening kreeg voor de oude belbasis.
Er werd mij verteld dat facturatie van IPB en analoge telefonie apart loopt.
De belbasis wordt straks netjes gecrediteerd in een "slotnota".
Even afwachten dus.
Verder in de afgelopen twee weken na wisseling van de box, geen klachten ,met Voip gehad, uitgezonderd eenmaal een knipperend lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:09:
Hmmmm. Telefoon gaat nu een poosje goed.

Laatste tijd problemen met internet. Ik heb het draadloos. Af en toe valt gewoon de verbinding weg. Box opnieuw starten en hij doet het wel weer maar is wel vervelend.

Meer mensen dit probleem?
Ja, dat heb ik dus ook af en toe. Zo een keer in de 2 a 3 dagen valt de internetverbinding weg. Ik heb ook een draadloze verbinding. Experia uit en aan en de verbinding komt weer terug, zonder iets te doen op de computer.

Zal ik dan ook maar eens een call van maken...

Ron

• kosterb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 12:59
Dit probleem had ik ook met de Siemens usb adapter. Daar zit ook het probleem volgens KPN. Regelmatig internetverbinding weg, modem resetten of stekker usb adapter eruit en er weer in en het werkt weer effe. 3 monteurs zijn geweest om naar het probleem te kijken. Geen resultaat. Ik gebruik nu de Speedtouch usb adapter en die werkt feiloos. Kpn/Siemens zou met nieuwe software/driver komen heb al 6 weken niets meer vernomen. Ben overigens nog niet geporteerd, ik wacht tot alle problemen verholpen zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 18:22:
[...]

Ja, dat heb ik dus ook af en toe. Zo een keer in de 2 a 3 dagen valt de internetverbinding weg. Ik heb ook een draadloze verbinding. Experia uit en aan en de verbinding komt weer terug, zonder iets te doen op de computer.

Zal ik dan ook maar eens een call van maken...

Ron

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Tele2 gaat het ook aanbieden?

http://www.tele2.nl/voip/pakket/vragen.html

Bij hun "digitaal box" kan je wel een fax aansluiten of een alarmcentrale?
Wat is er bij hun anders dan?

Verwijderd

svijf schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:40:

Met name de volgende zinsnede spreekt mij erg aan :
>>Omhoog
Q: Kan ik de instellingen van de services in de digitale telefoonbox makkelijk zelf veranderen?
A: Ja, dat kan. In de bijgeleverde handleiding leest u hoe u dit eenvoudig zelf kunt veranderen.

• joop99
svijf schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:40:

Voor een fax is alleen de codec die gebruikt wordt het probleem, standaard gebruikt KPN een G729 variant en om te kunnen faxen zou dat G711 moeten zijn.

Voor een alarmcentrale zegt KPN niet dat het niet werkt, alleen dat het niet verstandig is omdat je bij stroomuitval geen alarmering meer hebt, bij tele 2 is dit ongetwijfeld hetzelfde...

[ Voor 22% gewijzigd door joop99 op 24-09-2005 21:03 . Reden: aanpassing alarmcentrale ]

• Jan-E
joop99 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:58:
Voor een fax is alleen de codec die gebruikt wordt het probleem, standaard gebruikt KPN een G729 variant en om te kunnen faxen zou dat G711 moeten zijn.
We hebben daar eerder een discussie over gehad: jouw bericht en mijn antwoord. Ik hou het er nog steeds op dat de Experia Box voor fax G711 gebruikt. Bovendien heb ik het een keer zonder problemen getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

joop99 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:58:
[...]

Voor een alarmcentrale zegt KPN niet dat het niet werkt, alleen dat het niet verstandig is omdat je bij stroomuitval geen alarmering meer hebt, bij tele 2 is dit ongetwijfeld hetzelfde...
Stroomuitval zou hier nog het minste probleem zijn. Router, e.d zit allemaal achter een UPS.
Schijnt alleen zo te zijn dat je geen kiestoon hebt met Voip.
Daarom zal je alarminstallatie een foutmelding geven dat er geen telefoonlijn aanwezig is.
Heb ik mij ook maar laten vertellen hoor :z

Btw, bij Tele2 ook alleen mogelijk met een analoge lijn. Dus weer niet bij een isdn aansluiting.
Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.