[KPN] nieuwe VoIP dienst Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste
Acties:
  • 49.735 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 18:49:
[...]

Hier ook hetzelfde. Vanmorgen overigens niet. Gisteren en eergisteren wel. Erg vervelend ja want je kunt het nergens aan zien en uitbellen werkt gewoon.
Heb contact gehad via 0800-EXPERIAPROBLEMEN :P hierover en die wist mij te melden dat Siemens bezig is met nieuwe software. Werd eigenlijk een beetje pissed-off het is elke keer wat anders. Maar meneer u weet toch dat het IPB in een experimentele fase zit 8)7 ?
Oh ja (ok tuurlijk weet ik dat via hier...) nou dat is dan de eerste keer dat iemand van KPN dat aan mij meld. Lekkere manier van proefkonijnen werven is dit!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zouden ze strax ADSL2+ ook op deze manier laten testen??

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 15:33:
[USB Stick...]
Thanx. Het is gelukt. Maar ongelooflijk wat is dat ding traag zeg. Daar wordt je niet vrolijk van.
Probeer eens om de Werkgroep in je TCP/IP-instellingen ook op 'Werkgroep' te zetten. Ik weet niet of het helpt, maar kwaad kan het niet. En in ieder geval moet je PC de stick dan sneller kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:22
Heb vandaag de nota van KPN-IPB gehad op de mail. Alles staat op € 0,00. Dus ze houden zich keurig aan de afspraak. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdjeK schreef op zondag 11 september 2005 @ 10:30:
Heb vandaag de nota van KPN-IPB gehad op de mail. Alles staat op € 0,00. Dus ze houden zich keurig aan de afspraak. O-)
Hier hetzelfde, zelfs de verbruikskosten (telefoon) zijn 0,00. Vorige maand hebben ze die bij mij nog wel in rekening gebracht. Ben benieuwd wat er na 10 oktober (volgende abonnementsperiode) gaat gebeuren. Hoewel er hard gesleuteld wordt, denk ik niet dat ze alle problemen voor die datum kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:38:
[...]
Vorige maand hebben ze die bij mij nog wel in rekening gebracht.
Was ook bij mij maar ik heb een schriftelijke bevestiging van KPN gehad dat dit (€ 36,85) terug gestort wordt.
Is overigens nog wel het wachten op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdjeK schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:52:
[...]Was ook bij mij maar ik heb een schriftelijke bevestiging van KPN gehad dat dit (€ 36,85) terug gestort wordt.
Is overigens nog wel het wachten op.....
Bij mij ging het maar om 4,66 Euro aan gesprekskosten. Gezien het voordeel dat ik nu heb door het gratis abonnement, laat ik dat maar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Kick. Is er nu al iemand bij wie de serverinstellingen hersteld zijn?

Jan - 13 days and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:52:

Nee, wacht nog steeds op een terugbel telefoontje...... (sinds vorige week woensdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:44
Same here. Ben ook alweer 8 dagen aan het wachten. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-04-2023
Idem, 8 days and counting. 5x belooft terug te bellen, 0x keer gedaan. Tot overmaat van ramp is zo net IPB geheel verdwenen van Mijn KPN, hebben meer mensen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:52:

Werd vorige week vrijdag nog gebeld door hd met vraag of het opgelost was; nee dus! (nu 12 dagen geleden aangemeld). IPB menu niet meer op Mijn KPN. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelden de snelheidsverhogingen van KPN ook voor IPB ?
Zo ja wanneer kunnen we op dubbele snelheid het web bevaren ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roland_ schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:07:
Idem, 8 days and counting. 5x belooft terug te bellen, 0x keer gedaan. Tot overmaat van ramp is zo net IPB geheel verdwenen van Mijn KPN, hebben meer mensen dat?
Yep bij mij ook IPB weg uit Mijn KPN !
Hopelijk worden onze problemen nu echt :*) opgelost !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPB menu is er weer. (Mijn) probleem nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
IPB gewoon beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_
  • Laatst online: 12-04-2023
Yep, bij mij ook weer, niet dat je er iets aan hebt. Heeft iemand overigens een adres waar je je klachten formeel kwijt kan. Bellen helpt blijkbaar niet en alle beloftes die ze je doen komen ze gewoon niet na. Daarnaast vindt ik de informatie voorziening ronduit waardeloos. Ik vindt dat ze blij mogen zijn dat er mensen zijn die aan een pilot mee willen doen en ik vindt het niet meer dan fatsoenlijk dat je die dan ook informeert over de status van het project. Dat er problemen zijn tijdens een pilot is niet meer dan normaal maar vertel de proefkonijnen dan op zijn minst wat de problemen zijn en wat de status is. Beter nog: informeer van te voren dan kan je wel overwogen beslissen of je mee doet of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Roland_ schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:59:
Yep, bij mij ook weer, niet dat je er iets aan hebt. Heeft iemand overigens een adres waar je je klachten formeel kwijt kan.
InternetPlusBellencm@kpn.com en/of klantenservice@kpn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lui, deze email heb ik onlangs verstuurd naar InternetPlusBellencm@kpn.com :

===================================================================
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een klacht over de communicatie van uw helpdesk ten aanzien van de voortgang van oplossingen van gemelde storingen.

Ik heb er vrede mee dat ik, hoewel ongevraagd(!), schijn mee te doen aan een testfase van het IPB gebeuren, maar dat laat onverlet dat er een goede en structurele terugkoppeling over storingsmeldingen moet plaatsvinden naar de indiener(s). Storingmelders zwemmen nu vooral in troebel water. Af en toe een telefoontje met als inhoud: probeert u eens dit of dat met als conclusie u hoort nog wel van ons indien we een oplossing hebben is erg matig; of het telefoontje met als vraag: Heeft u nog steeds problemen? getuigd niet van een goed probleem management proces . Ik ben niet de enige met dit probleem, daarvoor verwijs ik u naar de diverse fora (Tweakers, Adsl, etc). Uit diezelfde fora blijkt soms dat gemelde storingen ook bij anderen voorkomen, maar ik kan mij voorstellen dat niet iedereen op de hoogte is van het bestaan daarvan.

Indien een storing structureel van aard is (meerdere indieners van dezelfde storing) lijkt het mij dat u via de Mijn KPN website in veel gevallen uitstekend daarover kunt communiceren zodat eenieder op de hoogte is over de aard- voortgang- en eventuele bypasses van de storing .

In ander gevallen zou die communicatie via email danwel telefonisch danwel schriftelijk gedaan kunnen worden. Nogmaals: Ik ben best bereid KPN door deze fase heen te helpen door meldingen te blijven doen, maar verwacht dan wel dat ik als gebruiker adequate informatie.

Met vriendelijke groet,
====================================================================

En ben in afwachting van hun antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:45:
Beste lui, deze email heb ik onlangs verstuurd naar InternetPlusBellencm@kpn.com :

===================================================================
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een klacht over de communicatie van uw helpdesk ten aanzien van de voortgang van oplossingen van gemelde storingen.

Ik heb er vrede mee dat ik, hoewel ongevraagd(!), schijn mee te doen aan een testfase van het IPB gebeuren, maar dat laat onverlet dat er een goede en structurele terugkoppeling over storingsmeldingen moet plaatsvinden naar de indiener(s). Storingmelders zwemmen nu vooral in troebel water. Af en toe een telefoontje met als inhoud: probeert u eens dit of dat met als conclusie u hoort nog wel van ons indien we een oplossing hebben is erg matig; of het telefoontje met als vraag: Heeft u nog steeds problemen? getuigd niet van een goed probleem management proces . Ik ben niet de enige met dit probleem, daarvoor verwijs ik u naar de diverse fora (Tweakers, Adsl, etc). Uit diezelfde fora blijkt soms dat gemelde storingen ook bij anderen voorkomen, maar ik kan mij voorstellen dat niet iedereen op de hoogte is van het bestaan daarvan.

Indien een storing structureel van aard is (meerdere indieners van dezelfde storing) lijkt het mij dat u via de Mijn KPN website in veel gevallen uitstekend daarover kunt communiceren zodat eenieder op de hoogte is over de aard- voortgang- en eventuele bypasses van de storing .

In ander gevallen zou die communicatie via email danwel telefonisch danwel schriftelijk gedaan kunnen worden. Nogmaals: Ik ben best bereid KPN door deze fase heen te helpen door meldingen te blijven doen, maar verwacht dan wel dat ik als gebruiker adequate informatie.

Met vriendelijke groet,
====================================================================

En ben in afwachting van hun antwoord.
Geheel mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank. Wellicht ten overvloede : Ik stel voor dat we (nog) meer van dat soort mails richting KPN gaan sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:54:
[...]

Dank. Wellicht ten overvloede : Ik stel voor dat we (nog) meer van dat soort mails richting KPN gaan sturen!
Heb ik gedaan,
Je krijgt dan een mailtje terug met: al uw vragen kunnen beantwoord worden door te bellen met 0900-0244. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:03:
Heb ik gedaan,
Je krijgt dan een mailtje terug met: al uw vragen kunnen beantwoord worden door te bellen met 0900-0244. 8)7
Ze snappen kennelijk nog steeds niet dat dat 0800-0222726 moet zijn ;)

Maar wat gebeurt er als je klantenservice@kpn.com mailt? Word je dan ook doorverwezen naar het 0900-nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:56:
[...]
Klinkt alsof QoS in jouw Experia Box niet aan staat. Dat is niet automatisch zo. Uit de handleiding van de SMC 7908VoWBRA:
[...]
De default waarde is weliswaar 'aan', maar het zou natuurlijk best eens zo kunnen zijn dat QoS in jouw box uitstaat.
Heb het verhaal doorgegeven aan de helpdesk en gelijk mijn andere ticket ook maar weer eens aangehaald (serverinstellingen), maar zoals gebruikelijk was de hogere macht niet te bereiken en wordt ik wederom terug gebeld, ben benieuwd of ik dit keer echt gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meerdere mensen die problemen hebben met Girotel. Ik heb tot nu toe altijd prima kunnen werken, echter sinds vandaag krijg ik de ene keer wel verbinding en even later niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekha
  • Laatst online: 14-07-2022
_/-\o_ Er is mij vertelt dat Girotel via een "Analoog" Modem niet meer werkt indien je volledig bent overgeschakeld (bij KPN heet dit geporteert) en belt via een ingeschakelde Experia box.
Ik heb dit ook als zodanig ervaren.
Uit nood maar overgegaan op Internet bankieren van de Postbank. Werkt goed (tot nu toe).
Zolang je nog niet bent geporteert kun je nog Girotellen met een uitgeschakelde Experia box.
Je belt dan nog steeds via de oude manier. Bij mij heeft het 3 weken geduurt voor ik was geporteert.
Verder ben ik het eens met vorige berichten over de spaarzame informatie over de voortgang van het InternetPlusBellen experiment.
Er vinden onaangekondigt Updates plaats van de Experia box.
Soms lukt dit niet en ben je voor de buitenwereld onbereikbaar. Het uit en weer aan zetten van de Experia box lost dit probleem meestal wel op. Het probleem is echter dat je niet weet dat je onbereikbaar bent. Je kunt het best een mobieltje bij de hand houden om toch bereikbaar te zijn.
(moet je wel over beschikken natuurlijk) Momenteel heb ik nog een klacht lopen over de onduidelijke SERVER/STANDAARD instelling. Wanneer is nu het invoeren van je IP Adres noodzakelijk ?. Volgens de ? is dit bij de Server instelling. Er wordt echter om gevraagd indien je de Standaard instelling kiest. Het is mij overigens nog niet gelukt om dit te veranderen zonder mijn Internet verbinding te laten crashen. :(

arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dus ook weer de hele dag onbereikbaar geweest. Zat op me werk en probeerde te bellen, zowel vaste lijn als via mobiel. Kreeg dus gewoon niks te horen. Beetje ruis, meer niet.
Eenmaal thuis, Experia-geval uit/aan-gezet en alles weer werken (hoop ik). Heb een Vodafone-abbo voor mobiel en daar waren ook al problemen mee. Dus of ik via mobiel te bellen ben...
Dit zou volgens KPN overigens opgelost zijn.

Vind eigenlijk wel dat wij als (in eerste instantie) onwetende crash-test-dummies een soort compensatie mogen verwachten. Ok gratis bellen+internet is leuk maar het moet het wel doen. Allemaal een Videofoon gratis ofzo? ;-)
Ik ga zowiezo Kassa en/of Radar inlichten. Vind het erg absurd dat we zonder vragen als proefkonijn worden gebruikt. Best als ze het netjes vragen, maar als ze dan van te voren hadden gezegd dat het een zooitje zou worden en je de helft van die tijd niet bereikbaar bent, had ik toch echt niet meegedaan.

Poll: Wil jij ook compensatie voor de slechte IPB van KPN?
Ik wil compensatie!!!(gratis toestel of videofoon bijv.)
Ik betaal nu nog steeds niets, dus ben tevreden.
Ongevraagd proefkonijn te zijn vind ik best, laat graag op me jagen.
Ik ga terug naar mijn oude situatie. KPN kan de pot op.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=90105&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straks gratis TV bij Experia box... Is dat zo ?
En bij welke snelheid gaat dit op ? Ik heb Go (dus nu 800 en straks 1500)
moet je dan ook een High Speed abbo nemen om internet TV te kunnen
kijken ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:16:
Straks gratis TV bij Experia box... Is dat zo?
Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(stukje van WEBWERELD...)

Casema: desnoods gratis digitale telefonie

Kabelbedrijf Casema overweegt digitale telefonie tegen een 'nultarief' aan te bieden mocht KPN besluiten hetzelfde te doen met televisie via internet. Dat zegt Casema-directeur Jos Molenkamp in een vraaggesprek met de Volkskrant. Molenkamp doet hier zijn beklag over de in zijn ogen onterechte aantijgingen dat Casema zich zou bezondigen aan monopolistisch gedrag. "We worden weggezet als monopolisten die hun klanten uitpersen - zelfs door minister Brinkhorst", aldus Molenkamp.

Ook KPN, toezichthouder OPTA en de NMa snappen er op dit gebied weinig van, zo vindt de directeur. Wat betreft KPN heeft Molenkamp nog een verrassing in petto. Mocht KPN besluiten om binnenkort gratis tv via internet aan te bieden, wat Molenkamp verwacht, dan zal Casema wellicht gratis digitale telefonie aanbieden.

Op dit moment heeft Casema 20 duizend klanten voor digitale telefonie. Dat zullen er eind van het jaar 60 duizend zijn en volgend jaar 300 duizend. Het kabelbedrijf kondigde overigens woensdag aan om volgend jaar zijn kabeltarieven te bevriezen.

Bron: WebWereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:16:
En bij welke snelheid gaat dit op ? Ik heb Go (dus nu 800 en straks 1500)
moet je dan ook een High Speed abbo nemen om internet TV te kunnen
kijken ? 8)
Ik zit nu vaak TV te kijken (Journaal, 2Vandaag, Netwerk, Nova e.d.) via http://www.uitzendinggemist.nl/

Matige kwaliteit, maar toch nog best acceptabel. Abo: lite. Dus nu 1600 en straks 3Mbs. Dus bij jou zou het na de snelheidsverhoging ook wel zo ongeveer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu is het gebeurd die experia gaat weer de deur uit ik wacht nog wel even .

afgelopen maandag de vierde experia box uitgebrand nu is het gebeurd ga mooi weer terug naar me oude situatie.
er zou vandaag een montuer komen die is niet geweest kpn heeft niks van zich laten horen .

dan zelf maar bellen (mobiel) heb de hele bende opgezegd ze porteren me maar terug (was niet mogelijk dan maken ze het maar mogelijk)

heb drie jaar lang mijn e-tech RTVP03 aan mijn Speedtouch 500 gekoppeld nooit een enkel probleem.
heb nu sinds 19 augustus mijn vierde experia

de eerste hield het twee week de tweede een week en de derde anderhalf uur ,
en deze heeft het een week draadloos volgehouden en maandag de router er aangekoppeld .
en binnen 50 minuten stinken dat ding dat wil je niet weten.

eerst werd het geweten aan mijn telefoon combinatie toen aan mijn intern netwerk
zout toch een eind op kpn bestel eerst degelijke hardware en test deze uitgebreid voor je een nieuw product op de markt wil brengen.

deze week wordt ik nog gebeld voor een oplossing doen ze dat niet dan ben ik volledig genezen van de kpn .
dan maar naar de kabel terug en de telefonie ook maar via de kabel.

We wachten af wat ze nu gaan voorstellen heb gezegd dat ze me maar een losse voip gteway moeten leveren en de gegevens voor me SIP Server daar heb ik meer vertrouwen in dan die ellende ie ik nu heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

broekha schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:08:
Er is mij vertelt dat Girotel via een "Analoog" Modem niet meer werkt indien je volledig bent overgeschakeld (bij KPN heet dit geporteert) en belt via een ingeschakelde Experia box.
Ik heb dit ook als zodanig ervaren.
Uit nood maar overgegaan op Internet bankieren van de Postbank. Werkt goed (tot nu toe).
Zolang je nog niet bent geporteert kun je nog Girotellen met een uitgeschakelde Experia box.
Je belt dan nog steeds via de oude manier. Bij mij heeft het 3 weken geduurt voor ik was geporteert.

...... :(
Ben sinds vorige week volledig geporteerd en gebruik de splitter ook niet meer. :)
Telefonie (via DECT centrale) en internet werkt probleemloos. Ben altijd bereikbaar en kwaliteit van de lijn is prima. Ook via Vodafone mobiel prima te bereiken.
Enige probleem blijft Girotel. Verbinding lukt soms wel en soms niet. :(
Is hier een oplossing voor? Meen hier ergens gelezen te hebben dat KPN modemverkeer via IPB ondersteunt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Net (eindelijk :+ ) iemand van KPN aan de lijn gehad.
Tot het einde van dit jaar worden er iig geen nieuwe klanten aangenomen voor IPB.
Niet eerder voor dat alle problemen zijn opgelost.
Zijn nu ongeveer 3800 aansluitingen. Die worden nu per dag, gefaseert aangesloten.
Denk dat hij geporteert bedoelde.
Er werd mij aangeraden om maar te wachten tot dat het eindelijk eens werkt zoals het hoort.
Mijn verhaal over het kostenverschil werd afgedaan met het volgende verhaal:
De ergenis van het niet werken van Voip, Adsl en het wireless netwerk, weegt niet op tegen de meerkosten die ik nu heb tov. IPB. Heeft hij wel een punt. Maar goed, ik betaal nu iig wel nog steeds meer dan degene die wel IPB hebben.

Voorlopig zit IPB er voor mij dus niet in.
Zeker niet in combi met Isdn. Dit geeft nog meer problemen dan met een analoge lijn.
Dan maar wachten :z

Gelijk maar even aan het doorvragen geweest :P
Hoe zit het met Adsl2 en ipTV.
Adsl2 komt er aan. Zelfs de opvolger daarvan staat al bijna klaar.
Waarom dan eerst Adsl2 er komt, kon hij mij niet vertellen.
ipTV komt zeker voor het einde van dit jaar.
Maar ook zijn daar nog problemen. Gek he 8)7
Problemen liggen in de trant van bandbreedte.
Een 8 Mbit downlijn is minimaal nodig bij 1 tv, 1 pc en 1 telefoon (Voip).
Bij meerdere apparaten, gaat de bandbreedte met stappen achteruit.
Zou je dus 2 tv's, 2 pc's en 2 telefoons hebben, dan heb je dus eigenlijk minimaal een 16 Mbit down lijn nodig hebben.

Er staat dus een hoop op stapel.
Eerst maar eens zien, dan geloven :+

Er werd me ook aangeraden om de diverse forums in de gaten te houden.
Vertelde hem meteen dat ik dat al nauwlettend doe O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:09:
Ik vind het zéér ongeloofwaardig dat je nu je 4e doosje opgeblazen hebt. Ik kan mij niet voorstellen dat anderen dit probleem, bij een normaal gebruik, ook hebben.

Hier in ieder geval werkt het al weken FEILLOOS na aanvankelijke opstartproblemen. Bij mij hangt er een telefooninstallatie met 4 toestellen, een fax en separate "bureautelefoon", 2 PC's een PS2 en een Laptop aan (bedraad) zonder maar enigszins warm te worden.

Dus in mijn optiek zou ik denken dat het aan ergens aan je eigen installatie ligt en zie je ergens iets over het hoofd. Een verkeerde voeding of iets van dien aard.

[ Voor 73% gewijzigd door EdjeK op 13-09-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Worden er nog mensen geporteerd. Ik wacht al ruim 5-week op deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 09:07
Werd vanavond op de GSM gebeld door een helpdeskmedewerker of al mijn problemen opgelost waren. Op mijn vraag welke hij bedoelde, kon hij geen antwoord geven.
Daarom maar het verhaal afgestoken dat ik soms niet gebeld kan worden zonder dat ik daar zelf invloed op heb of dat kan zien vanaf buitenaf. O, heeft u daar nu nog last van? Geen idee, waarom bel je m'n GSM? Ja op de normale lijn hoorde ik niets! 8)7
Maar, niets aan de hand hoor beste helpdeskmedewerker, even aan/uit zetten en de boel lost zich vanzelf op. O, dan moet u dat maar doen. Prettige avond. :'(

Binnen het half uur popte een uitnodiging voor de enquete in de mail. Ik zou hebben aangegeven dat mijn problemen zijn opgelost, of dat zij binnenkort opgelost zullen zijn. Of ik nog gebeld wilde worden door KPN en waaruit mijn problemen dan wel niet bestaan.

En toen knapte er iets. ;(

Ik heb volstaan met een mooi stukje proza voor alle lotgenoten en onder dankzegging voor de geboden service, gevraagd of ze me willen bellen ivm het direct beïndigen van IPB.
Ik heb nog een planet internet abonnement tot en met januari en stap over op een andere voip-provider die wel gewoon gegevens verstrekt. Ik blijf het forum volgen. Succes allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

supermm schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:02:
Zie mij post ietsie hoger.
Ze zijn nu bezig om gefaseerd??? mensen te porteren.
Een x aantal aansluitingen per dag iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdjeK schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:45:
[...]

Ik vind het zéér ongeloofwaardig dat je nu je 4e doosje opgeblazen hebt. Ik kan mij niet voorstellen dat anderen dit probleem, bij een normaal gebruik, ook hebben.

Hier in ieder geval werkt het al weken FEILLOOS na aanvankelijke opstartproblemen. Bij mij hangt er een telefooninstallatie met 4 toestellen, een fax en separate "bureautelefoon", 2 PC's een PS2 en een Laptop aan (bedraad) zonder maar enigszins warm te worden.

Dus in mijn optiek zou ik denken dat het aan ergens aan je eigen installatie ligt en zie je ergens iets over het hoofd. Een verkeerde voeding of iets van dien aard.
Ik vind het zéér ongeloofwaardig dat alles bij jou wel goed werkt. Dus jij kunt wel de serverinstellingen wijzigen? En jij bent wel ten alle tijde telefonisch bereikbaar? Alles werkt FEILLOOS? Kan het me werkelijk niet voorstellen.

Verwijderd

EdjeK schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:45:
[...]

de monteur die er diverse malen is geweest stond zelf er ook perplex van en wist er ook geen raad meer mee.

de volgende stap zou zijn dat de bazen zelf maar langs moesten komen met jongens van TNO

om de hele zooi hier door te meten opzich niet zo;n verkeerd idee

maar aangezien ik van 6 uur 'savonds tot diep in de nacht werk en;smorgens slaap en ook nog enigzins een priveleven heb zie ik maar van deze optie af.

ik heb kortom gewoon geen tijd voor monteurs en meetaparatuur

ik wacht de test fase wel even af dan maar een jaartje langer meerkosten en dan overstappen dan staat deze techniek niet meer in de kinderschoenen en hopelijk is de hardware dan wel foutloos

en niet FEILLOOS zoals bij jou

ik kan me niet voorstellen dat het bij jou perfect werk je kunt me veel wijs maken maar niet dat je nog nooit probelem hebt gehad

• Jan-E
supermm schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:02:
Heb je haast? Niet geporteerd ben je - helaas - beter bereikbaar dan na de portering. Hoe langer dat uitgesteld wordt, hoe beter.

• EdjeK
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 02:25:
[...]

ik kan me niet voorstellen dat het bij jou perfect werk je kunt me veel wijs maken maar niet dat je nog nooit probelem hebt gehad
Je hoeft niet boos te worden, het is allemaal goed bedoeld, maar ik zou zo zeggen.....lees dit topic eens helemaal door.....
Daar lees je dat ook ik in het begin problemen heb gehad maar dat die al weken geleden opgelost zijn nadat ik een officiële brief naar KPN heb gestuurd met een fatale datum waarin werd gesteld dat zowel ADSL aslook VOIP probleemloos zouden moeten werken.
Ik heb op dit forum aangegeven dat m'n hardware sinds begin augustus dus correct werkt maar de softwareachtige "Mijn KPN" omgeving op sommige onderdelen faalt.
Voor mij is belangrijk dat met name mijn ADSL en VOIP goed functioneert, en dat doet het feilloos vanaf begin augustus.

[ Voor 9% gewijzigd door EdjeK op 14-09-2005 10:37 ]

Verwijderd

EdjeK schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:49:
[...]
Ik heb op dit forum aangegeven dat m'n hardware sinds begin augustus dus correct werkt maar de softwareachtige "Mijn KPN" omgeving op sommige onderdelen faalt.
Voor mij is belangrijk dat met name mijn ADSL en VOIP goed functioneert, en dat doet het feilloos vanaf begin augustus.
Ik sluit mij hierbij volledig aan. De enige problemen doen zich (soms) voor bij het inbellen naar Girotel.
Verder werkt het tot nu toe foutloos. Ik heb ook niet de behoefte om bij "Mijn KPN" instellingen te wijzigen.

Verwijderd

dat de interface online niet naar behoren werkt zal me helemaal worst wezen .
dat die hardware om de haverklap weigert dat vind ik het probleem

vind de dienst op zich een prima idee anders was ik er niet eens aan begonnen maar zoals ik al eerder gezegd heb ik heb gewoon geen tijd om elke week of meerdere keren in de week een hele middag te verknallen voor een monteur.

want het aansluiten en ze is zo gebeurd maar dat een monteur van de kpn eerst een uur bezig is om contact te maken met de mensen die dat ding moeten instellen
en dat dat instellen dan ook nog 45 min duurt daar heb ik geen belang meer bij .

ik wil dat ding bedraad werkend hebben maar als dat niet wil dan maar terug naar de oude situatie.

Verwijderd

Vannacht blijkbaar een update gweest want geen enkele computer met een draadloze verbinding komt op internet. Bij controle op mijn kpn staat de ssid op de default waarde en wireless op uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 12:20 ]

Verwijderd

Ik heb gebeld met 0800-0222726 ...
ze zeggen wij weten niets van internetplusbellen...
moet bellen naar 0900-0244 ! :O

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
EdjeK schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:49:
[...]
Je hoeft niet boos te worden, het is allemaal goed bedoeld, maar ik zou zo zeggen.....lees dit topic eens helemaal door.....
Daar lees je dat ook ik in het begin problemen heb gehad maar dat die al weken geleden opgelost zijn nadat ik een officiële brief naar KPN heb gestuurd met een fatale datum waarin werd gesteld dat zowel ADSL aslook VOIP probleemloos zouden moeten werken.
En hier werkt het vanaf augustus ook bijna feilloos. Alleen is het draadloos soms een beetje brak, maar ik steek gewoon een kabeltje in mun laptop, heb het aansluitpunt toch binnen handbereik. Wel hoor ik van sommige mensen dat ze me af en toe niet kunnen bereiken, maar dan lukt het 5 min later wel. Hier heb ik zelf geen last van (bel regelmatig naar huis).

• EdjeK
HOMEPAGE
U activeert en deactiveert hier uw eigen homepage. Uw gebruikersnaam is dezelfde als die voor e-mail. Als uw homepage geactiveerd is, kan iedereen via de link www.kpnplanet.nl/~uwgebruikersnaam uw internetpagina’s bekijken.

Met een FTP-programma kunt u de bestanden van uw computer naar de server van InternetPlusBellen sturen. U kunt FTP ook gebruiken door in Windows XP in Internet Explorer de volgende link in te toetsen: ftp://home.kpnplanet.nl/. Uw wachtwoord (password) is het wachtwoord dat u gebruikt voor het uitlezen van de e-mail box met het adres uwgebruikersnaam@kpnplanet.nl.

Ik heb het geprobeerd maar het lukt me nog niet een html te uploaden. Mijn gebruikersnaam en password wordt herkend, maar daar houdt het nu nog even mee op...
Wellicht later...

• joop99
  • Laatst online: 11:55
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:41:
[...]

Ik vind het zéér ongeloofwaardig dat alles bij jou wel goed werkt. Dus jij kunt wel de serverinstellingen wijzigen? En jij bent wel ten alle tijde telefonisch bereikbaar? Alles werkt FEILLOOS? Kan het me werkelijk niet voorstellen.
Bij mij werkt het ook nog steeds aardig, ik heb nu 1 keer gehad dat ik niet bereikbaar was in een maand tijd, dat had natuurlijk niet mogen gebeuren, maar goed. Ik vind kpn in zijn terugkoppeling wat er wel en niet werkt/geleverd wordt nog erg slecht en de mijn kpn site werkt nog niet goed. Ik vind het met de huidige abbonementsprijs die we betalen zeker acceptabel, als we straks de volle mep moeten betalen dan verwacht ik toch duidelijk meer,

Verwijderd

Ik begrijp dus dat de mensen waar het feilloos werkt, dus geen behoefte aan een volledig normaal werkende router, waarbij je de NAT instellingen en firewall kan aanpassen. Dat men af en toe niet bereikbaar is, vind men dus ook niet erg. Tja dan werkt het feilloos....

Ik ben wellicht een zeur maar ik krijg dus nu weer :

Invalid Arguments error (TSM-5002)

Probeer het opnieuw

Wel een feilloze foutmelding dat dan weer wel hehehe

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 18:58 ]

Verwijderd

afgelopen maandag de vierde experia box uitgebrand nu is het gebeurd ga mooi weer terug naar me oude situatie.
er zou vandaag een montuer komen die is niet geweest kpn heeft niks van zich laten horen .

dan zelf maar bellen (mobiel) heb de hele bende opgezegd ze porteren me maar terug (was niet mogelijk dan maken ze het maar mogelijk)

heb drie jaar lang mijn e-tech RTVP03 aan mijn Speedtouch 500 gekoppeld nooit een enkel probleem.

en deze heeft het een week draadloos volgehouden en maandag de router er aangekoppeld .

eerst werd het geweten aan mijn telefoon combinatie toen aan mijn intern netwerk
zout toch een eind op kpn bestel eerst degelijke hardware en test deze uitgebreid voor je een nieuw product op de markt wil brengen.

deze week wordt ik nog gebeld voor een oplossing doen ze dat niet dan ben ik volledig genezen van de kpn .

We wachten af wat ze nu gaan voorstellen heb gezegd dat ze me maar een losse voip gteway moeten leveren en de gegevens voor me SIP Server daar heb ik meer vertrouwen in dan die ellende ie ik nu heb
Dit vind ik wel een extreem verhaal, over die smeulende boxen.
Hier wordt niks heet en ook hier hangen er ook een paar pc's en telefoontoestellen (op 1 poort)
op de box.
Tuurlijk er kan zo'n ding door een slecht componentje doorbranden, maar 4 boxen??
Erg jammer ist dan wel dat er schijnbaar ook niet meer mensen zijn met dit 'smelt'
probleem, ben ik in dit forum teminste niet tegen gekomen.
Daar wordt het inderdaad niet geloofwaardiger op.

Zeker weten dat je niet een stroomtrekker qua telefoonapparaat hebt of een oude bel
of een doorslag op één van de telefoondraden?
Het klinkt er meer op dat je box continu overbelast wordt door iets, zeker omdat
het doorbranden in zo'n korte tijd gebeurd.

Jammer dat dit gebeurd en daardoor de lol van dit nieuwe spul er echt af is.

Succes ermee.

• EdjeK
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:56:
Ik begrijp dus dat de mensen waar het feilloos werkt, dus geen behoefte aan een volledig normaal werkende router, waarbij je de NAT instellingen en firewall kan aanpassen. Dat men af en toe niet bereikbaar is, vind men dus ook niet erg. Tja dan werkt het feilloos....
Jammer, dat er dan ook mensen zijn die niet overal kennis van nemen en dus niet lezen maar klakkeloos reageren.
Hier heb ik dus géén zin in.

Verwijderd

Dat 0800 nr wordt niet meer gebruikt als helpsdesk nr.
Vanavond hun ff gebeld, dat hadden ze gevraagd als mn
echo probleem nog niet opgelost was na de aanpassing in
mn box.
Helaas thuis zit de echo er nog in.

Verwijderd

Vandaag werd ik gebeld door de helpdesk. Of mijn storing van 13 augustus al was opgelost. Grrrrrr...ik ben al 5 keer over deze al lang opgeloste storing gebeld. Maar eens gevraagd of er al iets bekend was van mijn nog wel bestaande storingen. "Oh u heeft nog meer problemen?" Nou, een paar maar, verder valt het wel mee. Uiteraard stonden deze niet in het systeem.

Mijn deadline van 1 oktober komt inmiddels akelig dichterbij.

Ook nog maar eens een mailtje gestuurd met een overzicht van de klachten en het verzoek om een datum te noemen waarop alles wel goed gaat werken. Daarbij gelijk maar even aangegeven dat ik ze bij deze officieel in gebreke stel en dat zodra men geld gaat vragen voor een niet-storingsvrij IPB, mijn contract per direct de prullenbak in kan.

Ondertussen maar eens rondkijken naar een andere provider, want 1 oktober gaat natuurlijk niet gehaald worden. Ik zeg het nog maar eens: wat een afgang voor KPN en Siemens !

Verwijderd

EdjeK schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:21:
[...]

Jammer, dat er dan ook mensen zijn die niet overal kennis van nemen en dus niet lezen maar klakkeloos reageren.
Hier heb ik dus géén zin in.
Sommige blijken ook al niet goed te lezen, maar goed ik heb dan ook weer geen zin om het verder uit te leggen.

Verwijderd

Ik ben nog niet geporteerd maar als ik zo de verhalen lees op dit forum begin ik me echt ongerust te maken. Ik zou in oktober geporteerd worden, ik denk dat ik toch even een belletje ga plegen of die twee mnd proeftijd op dat moment ook ingaan en niet reeds voorbij zijn omdat ik al een tijd op de Experiabox aangesloten ben. Anders gaan de hele zaak meteen retour.

• Jan-E
Ik heb maar eens een overzicht gemaakt van mijn IPB-historie. Leest en huivert!

Datum Omschrijving
22/06Besteld
03/07Bevestigingsbrief binnen, gedateerd op 23/06
12/07XS4ALL verbinding zo dood als een pier
13/07Ochtend: Kwartier aan de 0900-lijn gehangen omdat noch mijn (oude) XS4ALL-verbinding noch mijn (nieuwe) Direct DSL-verbinding werkt. Helpdesk kan me niet helpen.
13/07Avond: Volgens XS4ALL ben ik nog niet overgegaan. Thuis bleek Direct DSL verbinding actief te zijn geworden.
15/07Analoge, zakelijke lijn verhuist van voormalige kantoor naar kantoor aan huis. Geen verbinding, maar in gesprek. Storingsdienst stuurt maandag monteur.
15/07Bericht van TPG Post dat de Experia Box is gearriveerd. Nog geen brief met aansluitgegevens.
18/07In de ISRA zit vermoedelijk een afsluitweerstand op tweede aderpaar. ISRA zit achter afgesloten koof, die opengebroken zal moeten worden.
19/07Gebeld met helpdesk: waar blijft die brief? O, dus u wilt een monteur bestellen? Afspraak gemaakt voor 25/07
24/07Experia Box zelf aangesloten, inclusief serverinstellingen.
24/07VoIP-lijn raakt geheel onklaar als ik mijn VoIP-nummer via Mijn KPN aan de Tel2-poort probeer te koppelen. Exception TSM-9000. VoIP-nummer hangt nu aan geen enkele poort meer, aldus Mijn KPN.
25/07Monteur wordt door KPN afgezegd vanwege brede storing. 2e lijn zal proberen VoIP-nummer weer aan Tel1 te koppelen. Ik: cancel in ieder geval mijn portering omdat VoIP nu onklaar is.
26/07VoIP verbinding is weer up. Via Tel1. Serverinstellingen weer ingevoerd en Speedtouch 510 uitgezet.
26/07Even later: knipperend VoIP-lampje. Uit/aan helpt ook niet. Pas na een harde reset kwam de VoIP-lijn weer up.
26/070800-nummer raakt bekend.
01/08Bij het bezoek van de monteur raakt de VoIP-lijn weer onklaar na gebruik van het menu 'poortinstellingen'. TSM-9000. Monteur kan dat zelf niet instellen en de 2e lijn ook nog niet.
01/08Monteur raadt tevens aan om een andere Wifi-adapter te kopen, omdat hij die Siemens-software niet vertrouwt. Installeren bij mij onder Win98SE bleek ook niet goed mogelijk. Telkens een 'Invalid page fault'.
02/08Tel1-poort blijkt weer goed geconfigureerd, dus Experia werkt weer. Serverinstellingen weer invoeren etc etc
03/08Knipperend VoIP-lampje. Uit/aan exercitie.
03/08Bij *21* via analoge lijn wordt de Lijn- of Tel1-poort niet vrijgegeven. Uit/aan.
04/082 maal storing dat VoIP-lampje niet brandt. Uit/aan/etc.
04/08Zie de storingsmelding over knipperend VoIP-lampje op Mijn KPN.
05/08Nieuwe storing: gesprekspartner kan mij wel verstaan, maar ik hoor niets. Uit/aan/etc. 4/5 maal rebooten.
05/08Wordt door IPB HD voor die storing doorverwezen naar de gewone storingsdienst. Belachelijk.
05/08Lijn/Tel1-poort blijft weer open staan na inkomend telefoontje. Gevolg: continu in gesprek zonder dat vertraagd doorschakelen werkt. Uit/aan/etc. Rebooten, rebooten, rebooten.
05/08Andere medewerker van IPB HD vindt doorverwijzing naar normale storingsdienst ook onzin.
06/08Knipperend VoIP-lampje. Uit/aan/etc. Reboot, reboot, reboot.
06/08Marco van de 2e lijn bouwt de Experia op afstand weer geheel opnieuw op. Werkt weer. Voorlopig.
07/08Eenzijdig geluid. Uit/aan/etc.
09/082* knipperend VoIP-lampje. Uit/aan/etc.
09/08Portering blijkt te hebben plaatsgevonden.
14/08Eerste storing na portering: eenzijdig geluid. Uit/aan/etc.
14/08Na reboot: knipperend VoIP-lampje. Uit/aan/etc.
15/08Eenzijdig geluid. Uit/aan/etc.
15/08Knipperend VoIP lampje/Eenzijdig geluid dat ook na 4 keer rebooten niet wordt opgelost. Ticket door laten zetten naar de 2e lijn.
16/08Wordt teruggebeld door 2e lijn over ticket van gisteren. Merkwaardig advies: zet splitter eens achter de Experia ipv ervoor. En hang er een ander toestel aan.
16/08Eenzijdig geluid. Live gedemonstreerd aan 1e lijn. Ticket blijkt doorgezet te zijn naar 3e lijn/NOC.
17/08Knipperen. Uit/aan/etc.
18/08Eenzijdig geluid. Uit/aan/etc.
20/08Knipperen. Uit/aan/etc.
21/08Speedtouch bij mijn ouders in Rotterdam geinstalleerd.
22/08TD belt terug: heb ik nog problemen? Ja, dus. Firmware update zal vanavond plaatsvinden.
23/08Blijk Voice-Mail niet te kunnen instellen, noch via Mijn KPN, noch via de telefoon
24/082e lijner zal de verbinding met de Voicemail server tot stand brengen. Firmware update is uitgesteld.
24/08Eenzijdig geluid. Geen uit/aan gedaan op verzoek 2e lijn. Gemeld aan 1e lijn.
24/08Factuur gekregen. Geklaagd via IPB HD. Eerst 4x doorverbonden en vervolgens na mededeling "Vraag ik even na" 5 minuten stilte. Opnieuw gebeld met IPB HD en formele klacht in het systeem laten invoeren.
24/08Eenzijdig geluid spontaan weer tweezijdig geworden.
26/08Rekening wordt afgeschreven.
27/08Knipperen. Uit/aan/etc. Mijn ticket ligt nog steeds bij het NOC.
27/08Eenzijdig geluid. Niets aan gedaan op verzoek NOC.
29/08Nogmaals geklaagd over mijn factuur, nu met de vermelding erbij dat het bedrag ook afgeschreven is.
30/080:50 Serversettings zijn verdwenen. IPB menu in Mijn KPN is 's nachts altijd weg, dus kan dat ook niet herstellen. Wel luidere kiestoon. Heeft KPN de firmware update doorgevoerd?
30/086:15 IPB menu is weer terug. De serversettingen kun je dus NIET (zelf) terugzetten. Wordt nu echt pissig.
30/086:45 Ook iemand anders meldt dat zijn serversettings zijn verdwenen.
30/088:00 Na 3 kwartier en nog eens 1 kwartier eindelijk de IPB HD aan de lijn. Wisten niets van de firmware update: "We beginnen een bang vermoeden te krijgen, want de gebruikers beginnen binnen te stromen."
30/088:00 Wordt doorverbonden met 2e lijn. Wat zijn uw Wifi-instellingen, dan zet ik ze even terug? Duidelijk gemaakt dat het om mijn serverinstellingen ging. Kon hij niet zelf. Geeft het door aan een collega. We proberen het in de loop van de ochtend recht te trekken.
30/0812:00 2e lijn is zelfs voor de 1e lijn telefonisch niet meer bereikbaar. We kunnen alleen maar tickets doorsturen. Serverinstellingen nog steeds foetsie.
30/0814:00 2e lijn: werkt uw telefoonlijn nog steeds goed? Ja, die wel. Maar mijn serverinstellingen zijn inmiddels om zeep geholpen.
30/0816:00 Serverinstellingen nog steeds weg. Via marktplaats.nl een 2e hands e-Tech USB modem gekocht en direct opgehaald. Kosten: 20 euro.
30/0818:30 Webserver draait weer, maar dan wel via de e-Tech. Bye, bye, VoIP.
31/0810:00 2e lijn belt: zijn uw oude tickets opgelost: voicemail en eenzijdig/knipperen? Voicemail wel, VoIP storing voor het laatst op 27/08. Maar mijn serverinstellingen zijn sinds gisteren verdwenen, dus ik heb er nu een ander modem aan hangen. Antwoord: Dat kunnen we wel terugzetten, maar dan moet de ADSL-lijn wel weer aan de Experia Box hangen. O, dat kan ik niet zelf. Ik schakel even een collega in, die belt u dan terug.
31/0813:00 Ben nog niet teruggebeld, dus vertrek toch maar naar een terrasje.
01/0913:00 Zelf geprobeerd de serverinstellingen terug te zetten. Dat leidt alleen maar tot een crashend modem, dat pas na veel harde resets weer dienst gaan doen. Uit dat ding. En aan die e-Tech.
01/0914:00 Kom er achter dat *61 en *67 NIET werken als de Experia niet aan de lijn hangt of geen stroom heeft. Dus ik ben de afgelopen dagen niet bereikbaar geweest. En bij een stroomstoring ben je dat ook niet. Schakel nu keihard *21 naar mijn analoge lijn in.
01/0915:00 Zelf HD IPB gebeld: hoe staat het met de afhandeling van mijn ticket? Is in behandeling. Wij kunnen niets anders doen dan tickets doorsturen. Evengoed een prettige dag nog verder.
01/0917:00 Doorschakelmenu in Mijn KPN krijgt allerlei kuren: geen nummers of TSM-5002
02/0909:00 Poortnummermenu in Mijn KPN is (eindelijk) uitgeschakeld.
02/0914:00 Homepage aangezet. Niet dat je er dan wat mee kunt, maar ach...
03/09Inmiddels werken de serverinstellingen bij niemand meer. e-Tech doet nog steeds fluitend zijn werk. VoIP? Tisdah?
04/09Op tweakers beginnen steeds meer mensen zich te irriteren over het gebrek aan communicatie bij de KPN.
06/0910:00 2e lijn belt over mijn ticket van vorige week. Ik krijg de verbijsterende mededeling dat ze serverinstellingen niet meer ondersteunen: "Dat doen we niet meer. We willen de verbinding veilig opleveren." Ik moest aantonen dat het aan mij voor de bestelling toegezegd was en pas toen werd deze mededeling (na ruggespraak binnen de 2e lijn) ingetrokken: "Bij hoge uitzondering zullen we het alsnog toestaan." En er werd weer eens een ticket aangemaakt voor de afdeling die mijn servinstellingen zou gaan herstellen.
06/0922:00 Anderen melden dat de IPB HD nog steeds gewoon tickets aanmaakt om de serverinstellingen weer te herstellen. Werd mij een sprookje verteld?
07/09*61 en *67 staan naar mijn mobiel, maar dat wordt 'overruled' door een *21 naar mijn analoge lijn als het goed is. Is het goed? Welnee, inkomende telefoontjes komen toch op mijn mobiel uit.
07/092e lijn belde: is uw ticket al opgelost? Nee. Probeer dan eens een harde reset. Wanneer heeft u dat voor het laatst gedaan? Gisteravond. O, dat helpt dus ook niet. Ik kan het zelf niet aanpassen, maar zet het ticket door naar een collega. Die belt u nog.
08/093:30 Half uur geen verbinding. Proberen ze weer een firmware update?
09/09KPN kondigt snelheidsverhogingen aan. Alleen voor download. Helaas.
14/09KPN belt niet meer terug en de sfeer op tweakers wordt ook steeds slechter.
14/090800-nummer blijkt nu uit te komen op een andere afdeling. We worden weer naar het dure 0900-nummer gedwongen.
14/0918:00 Gedurende 20 minuten met mijn analoge lijn aan de 0900 gehangen. Hoe staat het met mijn tickets? Nog steeds in behandeling bij het NOC, zie ik. "Ze werken er nog dagelijks aan." Ik: da's niet zo handig, want mijn Experia Box hangt al 2 weken niet meer aan de lijn. O, dan zal ik dat bij het ticket zetten en zeggen dat ze u eerst moeten bellen voordat ze aan het werk gaan.

[ Voor 206% gewijzigd door Jan-E op 15-09-2005 00:16 ]

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:39:

................
[/td][/tr][/table]
Goed man! Ben je wel ff mee bezig geweest zeker? Het is en blijft gestoord dit gedoe...
Overigens ben ik vandaag de hele dag bereikbaar geweest :D
Maar laat ik niet te vroeg juichen. Als het morgen weer zover is lijkt het me een goed idee om misschien toch collectief een te gaan zeiken bij die gasten :(

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 01:03:
Goed man! Ben je wel ff mee bezig geweest zeker? Het is en blijft gestoord dit gedoe...
Overigens ben ik vandaag de hele dag bereikbaar geweest :D
Hoe lang doe je over het doorspitten van 1350 berichten in dit topic? ;)

En bereikbaar ben ik ook continu sinds ik mijn Experia Box losgekoppeld heb. Volgens Mijn KPN worden telefoontjes naar mijn VoIP-lijn met *21 naar mijn analoge lijn doorgeschakeld. In de praktijk blijken ze binnen te komen op mijn mobiel, het nummer dat ik heb opgegeven voor doorschakelen bij geen gehoor (*61) en doorschakelen bij bezet (*67). Foutje in de VoIP-centrale. Net zoals dat foutje, dat *61 niet gebruikt wordt als de Experia Box zonder stroom zit. Moeten ze ook nog even voor 1-10 oplossen....

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:02:
[...]

Dit vind ik wel een extreem verhaal, over die smeulende boxen.
Hier wordt niks heet en ook hier hangen er ook een paar pc's en telefoontoestellen (op 1 poort)
op de box.
Tuurlijk er kan zo'n ding door een slecht componentje doorbranden, maar 4 boxen??
Erg jammer ist dan wel dat er schijnbaar ook niet meer mensen zijn met dit 'smelt'
probleem, ben ik in dit forum teminste niet tegen gekomen.
Daar wordt het inderdaad niet geloofwaardiger op.

Zeker weten dat je niet een stroomtrekker qua telefoonapparaat hebt of een oude bel
of een doorslag op één van de telefoondraden?
Het klinkt er meer op dat je box continu overbelast wordt door iets, zeker omdat
het doorbranden in zo'n korte tijd gebeurd.

Jammer dat dit gebeurd en daardoor de lol van dit nieuwe spul er echt af is.

Succes ermee.
klinkt mischien ongeloofwaardig maar ja heb het zelf ondervonden

heb als telefoon toestel de t88 het eerste druktoetsen toestel van de kpn aangesloten
en gebruik draadloos dan is het goed.

zodra ik dus mijn router aansluit is het binnen een uur mis

heb een e-tech RTVP 03 de simpelst en goedkoopste router die er bijna te verkrijgen is
deze hangt al probleemloos 3 jaar aan mijn speedtouch 500 die combie draait perfect en als een speer.

hang ik de router aan de experia dan blaast deze zichzelf op
plug ik de laptop rechtstreeks blaast hij zichzelf op
hang ik mijn pc met ingebouwde netwerk kaart (sis900 chipset) eraan kaduuk

dus vertel me wat is dan het probleem

correctie vertel KPN of Siemens het probleem dan kunnen die het oplossen en dan wil ik nog wel klant blijven

of laat ze me de gegevens voor het voip gedeelte geven dan schaf ik me zelf wel een voip gateway aan denk dat de combi dan wel goed blijft draaien

maar de hoop op beterschap van de experia die heb ik nu wel even opgegeven

• joop99
Jan-E schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:39:

Datum Omschrijving
22/06Besteld
03/07Bevestigingsbrief binnen, gedateerd op 23/06
12/07XS4ALL verbinding zo dood als een pier
13/07Ochtend: Kwartier aan de 0900-lijn gehangen omdat noch mijn (oude) XS4ALL-verbinding noch mijn (nieuwe) Direct DSL-verbinding werkt. Helpdesk kan me niet helpen.
13/07Avond: Volgens XS4ALL ben ik nog niet overgegaan. Thuis bleek Direct DSL verbinding actief te zijn geworden.
15/07Analoge, zakelijke lijn verhuist van voormalige kantoor naar kantoor aan huis. Geen verbinding, maar in gesprek. Storingsdienst stuurt maandag monteur.
~~~~
14/09KPN belt niet meer terug en de sfeer op tweakers wordt ook steeds slechter.
14/090800-nummer blijkt nu uit te komen op een andere afdeling. We worden weer naar het dure 0900-nummer gedwongen.
14/0918:00 Gedurende 20 minuten met mijn analoge lijn aan de 0900 gehangen. Hoe staat het met mijn tickets? Nog steeds in behandeling bij het NOC, zie ik. "Ze werken er nog dagelijks aan." Ik: da's niet zo handig, want mijn Experia Box hangt al 2 weken niet meer aan de lijn. O, dan zal ik dat bij het ticket zetten en zeggen dat ze u eerst moeten bellen voordat ze aan het werk gaan.
Ik heb deze lijst nooit gemaakt, ik vermoed dat hij in mijn geval iets korter is maar nog steeds lang genoeg om met recht internetplusbellen eruit te gooien. Dat ze het 0800 nummer eruit gegooid hebben vind ik niet een hele slimme zet, zeker nu nog steeds niet alles werkt. Ik heb ook ooit een ander 0800 nummer gekregen 0800-0233816 maar dat schijnt alleen voor de monteurs te zijn. Ik wacht nog steeds op een reactie op het laten terugboeken van het geld voor het installatiepakket.

En toch ik hou er vertrouwen in dat het ooit goed komt, ze zullen het aan de praat moeten krijgen of ten onder gaan....

[ Voor 88% gewijzigd door joop99 op 15-09-2005 14:54 . Reden: inkorten ]

• Jan-E
joop99 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:47:
Dat ze het 0800 nummer eruit gegooid hebben vind ik niet een hele slimme zet, zeker nu nog steeds niet alles werkt.
Ik zie dat als een stap naar "business as usual". IPB-klanten moeten ook gewoon weer betalen voor de helpdesk. Maar het is nog lang geen business as usual!

Ik heb gisteren ook nog even gevraagd, waarom ze die storing over de serverinstellingen niet melden in het IPB-menu op Mijn KPN. Ja, goede tip. Zal het doorgeven. We moeten inderdaad de communicatie nog verbeteren. Tussen de regels door was echter te horen dat de 1e lijner er niets mee zou doen. Terwijl het hier toch een storing betreft waar iedereen last van heeft. En bovendien eentje waarmee je je VoIP-verbinding onklaar kunt maken als je gewoon de menu's op Mijn KPN gebruikt.

17 days and counting :(

[ Voor 5% gewijzigd door Jan-E op 15-09-2005 15:06 . Reden: tellertje ]

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:05:
[...]
Ik zie dat als een stap naar "business as usual". IPB-klanten moeten ook gewoon weer betalen voor de helpdesk. Maar het is nog lang geen business as usual!

Ik heb gisteren ook nog even gevraagd, waarom ze die storing over de serverinstellingen niet melden in het IPB-menu op Mijn KPN. Ja, goede tip. Zal het doorgeven. We moeten inderdaad de communicatie nog verbeteren. Tussen de regels door was echter te horen dat de 1e lijner er niets mee zou doen. Terwijl het hier toch een storing betreft waar iedereen last van heeft. En bovendien eentje waarmee je je VoIP-verbinding onklaar kunt maken als je gewoon de menu's op Mijn KPN gebruikt.

17 days and counting :(
Gisteren gebeld door een KPN-er over dit probleem, die deelde mee dat ze hier eerst niks mee zouden doen. In de toekomst moet het wel weer mogelijk zijn. In welk tijdsbestek kon hij of wilde hij niet zeggen.
Met andere woorden, IP adres bij Server instellingen kan nu niet......... :(

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:05:
[...]
Is dat 0800-nummer niet meer bereikbaar? Zeker weten? Want ik ga ze nu eens bellen en ze g*dverdeg*dver eens lekker de huids volschelden. Probeer vanaf mijn werk te bellen zowel vast als mobiel, en ben dus niet bereikbaar. Er gaat nu ook een mailtje uit naar Kassa en Tros Radar met een verwijzing naar deze topic (ken dat, is toch gewoon open Internet & Telefonie?). Zal dat dadelijk ook even bij KPN melden en eens vragen of ik iemand anders te spreken kan krijgen die wat 'hogerop' zit bij KPN.
Hou jullie op de hoogt ;)

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:27:
Is dat 0800-nummer niet meer bereikbaar? Zeker weten? Want ik ga ze nu eens bellen en ze g*dverdeg*dver eens lekker de huids volschelden.
0800-0222726 is nog wel bereikbaar, maar komt nu op een andere afdeling uit. Ik kreeg ene Suzanne aan de lijn, die vroeg of ik het 0800-nummer had gebeld en meldde dat ik gewoon voor 10ct per minuut aan de 0900 moest gaan hangen.

• Jan-E
supermm schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:19:
Gisteren gebeld door een KPN-er over dit probleem, die deelde mee dat ze hier eerst niks mee zouden doen. In de toekomst moet het wel weer mogelijk zijn. In welk tijdsbestek kon hij of wilde hij niet zeggen.
Met andere woorden, IP adres bij Server instellingen kan nu niet......... :(
Dan was de mededeling in dit bericht dus toch geen sprookje. De eerste lijn maakt tickets aan om de serverinstellingen te laten herstellen en de tweede lijn voert die gewoon niet uit.

"Ja zeggen, nee doen" noemen we dat in normaal nederlands.

Ik zal de KPN er eens aan herinneren dat ene Dennis Groothuis van de 2e lijn mij op 6 september expliciet heeft toegezegd dat bij mij "bij hoge uitzondering" de serverinstellingen weer hersteld zouden worden.

Overigens probeerde ik het weer een keer met de serverinstellingen. Of mijn Experia Box nu wel of niet aan de lijn hing: in beide gevallen kwam ik niet eens in het menu Beheer Experia Box:
Exception (TSM-9000)
Probeer het opnieuw
17 days and counting

Verwijderd

Biedt KPN niet stiekem VoDSL in plaats van VoIP aan om
de gesprekskwaliteit te garanderen tijdens een telefoongesprek.
Het schijnt dat tijdens het gesprek met VoDSL 90 kB/s apart
wordt gezet voor telefoon, dit kan niet met VoIP waardoor bij heavy
downloads het telefoongesprek kan storen of helemaal niet werkt.
Echter bij VoDSL werkt VPN niet ! (misschien is dit een oud achterhaald
verhaal maar ik weet hier nog niets van !) (8>

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:00:
Biedt KPN niet stiekem VoDSL in plaats van VoIP aan om
de gesprekskwaliteit te garanderen tijdens een telefoongesprek.
Het schijnt dat tijdens het gesprek met VoDSL 90 kB/s apart
wordt gezet voor telefoon, dit kan niet met VoIP waardoor bij heavy
downloads het telefoongesprek kan storen of helemaal niet werkt.
Echter bij VoDSL werkt VPN niet ! (misschien is dit een oud achterhaald
verhaal maar ik weet hier nog niets van !) (8>
als ik dit doorlees:
vodsl kpn
dan gaat het inderdaad om vodsl

Verwijderd

Het opblazen van een experia is een bekend probleem geworden. Ik heb er hier 3 versleten. En weet ondertussen ook het probleem-)) Siemens nu ook.

Het probleem zit hem in de adapter....Door inslag van andere apparaten word de spanning verhoogt in de adapter waar de experia dus niet tegen kan. Ik ben bv zendamateur en als ik de microfoon indruk onstaat er een radiogolf die inslaat op de spoel van de adapter en de spannig verdubbeld.

Oplossing is ook redelijk simpel te noemen...een paar ferrietkerntjes om de de kabebel van de adapter. Vlak bij de ingang van de experia.

Dergelijke signalen kunnen ook ontstaan bij andere routers of simpel weg een telefoon centrale.

Groeten Marco

Ps. Ik ben blij dat ik weg ben-))

• Jan-E
harryslinger schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:30:
als ik dit doorlees:
vodsl kpn
dan gaat het inderdaad om vodsl
Dat geldt wellicht voor je gewone nummer, maar zeker niet voor de extra 084-nummers. Zie het stukje dat ik aangehaald heb in dit bericht:
Binnenkort kunt u met InternetPlusBellen van KPN ook in het buitenland bellen en gebeld worden via uw computer, zodra u toegang hebt tot internet. U kunt bijvoorbeeld bellen vanaf uw vakantieadres en bent bereikbaar in de lobby van uw hotel. Als u vanuit het buitenland via InternetPlusBellen van KPN belt naar een nummer in Nederland betaalt u bovendien dezelfde tarieven als thuis.
Citaat uit http://www.kpn.com/upload...ie_InternetPlusBellen.pdf

Dit is wel degelijk gewoon VoIP. En uit het stukje is het niet eens duidelijk of je ook met je gewone nummer t.z.t. in die hotellobby kunt bellen en gebeld worden.

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:46:

Dit is wel degelijk gewoon VoIP. En uit het stukje is het niet eens duidelijk of je ook met je gewone nummer t.z.t. in die hotellobby kunt bellen en gebeld worden.
Werken die 084 nummers nu dan al ? Misschien hebben ze (vanaf het moment dat de serverinstellingen niet meer werken) de hele toestand op VoDSL gezet om in ieder geval een goede telefoonlijn en ADSL te kunnen leveren. :?

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:33:
[... Opblazen Experia]
Het probleem zit hem in de adapter....Door inslag van andere apparaten wordt de spanning verhoogd in de adapter waar de experia dus niet tegen kan. Ik ben bv zendamateur en als ik de microfoon indruk onstaat er een radiogolf die inslaat op de spoel van de adapter en de spanning verdubbelt.
Ik sprak laatst 1 van de deelnemers aan dit topic live en uitte toen al het vermoeden dat het wel eens aan spanningswisselingen of iets dergelijks kon liggen. Ik zat er dus al heel dichtbij.

Overigens wordt er in de duitse fora over VoIP veel gepraat over een condensator kabel die nodig zou zijn bij de Siemens SX451. Is dat een vergelijkbaar probleem?

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:34:
[...]
0800-0222726 is nog wel bereikbaar, maar komt nu op een andere afdeling uit. Ik kreeg ene Suzanne aan de lijn, die vroeg of ik het 0800-nummer had gebeld en meldde dat ik gewoon voor 10ct per minuut aan de 0900 moest gaan hangen.
Hahaha kreeg Suzanne net ook aan de lijn!!! :P
Dat nummer is tegenwoordig van de afdeling MultiMedia..... "Of moet je dat zeggen van de grote baas?" vroeg ik aan lieve Suzanne. ;)
Nee meneer ik weet ook nergens van, u moet gewoon het 0900-nummer bellen en dan kiezen voor InternetPlusBellen. "Goh" zeg ik "dat gooi je er ook wel er ge-oefend uit". "Nou meneer belt u nu maar gewoon met 0900-nummer".

Sorry hoor, wat een hufters bij KPN! Je maakt mij niet wijs dat ze dat nummer aan een andere afdeling toewijzen, krijgen die al het gezeik. Als ze ervan af willen maken ze dat nummer toch gewoon onbereikbaar. Of denk ik nu weer te 'conspericy-achtig"?

• joop99
[...]
Dat geldt wellicht voor je gewone nummer, maar zeker niet voor de extra 084-nummers. Zie het stukje dat ik aangehaald heb in dit bericht:
[...]

Als ik de handleiding van de basis van de experia box in gedachten neem (de SMC 7908 vowbra) dan gaat het echt om voip, bij voice over dsl moet je daar volgens mij aparte verbindingen voor telefonie definieren in je modem (en er uiteraard een geschikt modem voor hebben). Het enige issue dat je hebt bij voip t.o.v. voice over dsl is dat je de QoS voor spraak goed moet regelen, dat is iets wat door het platform dat siemens met juniper levert goed geregeld zou moeten zijn. Voordeel voor KPN bij Voip is natuurlijk ook dat het niet perse op dsl gebaseerd hoeft te zijn maar bijvoorbeeld ook glasvezel gebruikt kan worden.

Ik heb trouwens een keer van de helpdesk de vraag gekregen wat er onder op mijn experia box stond, kennelijk zijn er naast sx551 ook SX 541 experia boxen in omloop(die dan geen adsl 2 + ondersteunen)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:27:
[...]

Is dat 0800-nummer niet meer bereikbaar? Zeker weten? Want ik ga ze nu eens bellen en ze g*dverdeg*dver eens lekker de huids volschelden. Probeer vanaf mijn werk te bellen zowel vast als mobiel, en ben dus niet bereikbaar. Er gaat nu ook een mailtje uit naar Kassa en Tros Radar met een verwijzing naar deze topic (ken dat, is toch gewoon open Internet & Telefonie?). Zal dat dadelijk ook even bij KPN melden en eens vragen of ik iemand anders te spreken kan krijgen die wat 'hogerop' zit bij KPN.
Hou jullie op de hoogt ;)
Nou nou nou. Het wordt steeds grimmiger hier. Hier werkt alles ook niet vlekkeloos maar als ik sommige berichten lees vraag ik me werkelijk af waarom jullie niet gewoon de boel terug draaien. KPN doet hier absoluut niet moeilijk over.

Houden jullie gewoon IPB om te kunnen zeiken of omdat het geld scheelt. Welke reden het ook is het is weer typisch Hollands.

Verwijderd

Ik ben zo juist eindelijk eens terug gebeld over mijn twee tickets:
Server instellingen.
QoS instellingen die wellicht niet goed staan.

Men heeft van alles geprobeerd, maar ze kregen die DMZ instellingen of compleet uitzetten van de firewall niet voor elkaar.
Ook de QoS instellingen waren niet benaderbaar.

Verwachtte nieuwe firmware datum, over plus minus 1,5 maand, en wellicht dat dit nieuwe mogelijkheden biedt, maar niets is zeker. Er wordt hierbij ook gehoopt op een betere samenwerking tussen MijnKpn software en de siemens software. (betere onderlinge communicatie is hierbij van groot belang, die blijkt helaas te ontbreken.)
Men kende overigens deze site erg goed, en was zeer benieuwd naar de identiteit van Jan-E, men vond zijn opmerkingen regelmatig hout snijden, wellicht een leuke nieuwe baan voor je Jan?

• joop99
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:10:
Verwachtte nieuwe firmware datum, over plus minus 1,5 maand, en wellicht dat dit nieuwe mogelijkheden biedt, maar niets is zeker. Er wordt hierbij ook gehoopt op een betere samenwerking tussen MijnKpn software en de siemens software. (betere onderlinge communicatie is hierbij van groot belang, die blijkt helaas te ontbreken.)
Ik mag hopen dat dit beter wordt, als je ziet hoe de huidige site met 3800 gebruikers draait dan ben ik benieuwd hoe dit doorschaalt (ik denk slecht).
Ik denk ook dat op deze site vooral de probleemgevallen staan(en het waarschijnlijk bij veel mensen best goed werkt) en dat een groot gedeelte van deze probleemgevallen toch ook de communicatie van KPN naar de klanten is (alhoewel er daarmee naar mijn idee ook spelletje gespeeld worden omdat de concurrentie meeleest)

Verwijderd

[...]
[...]

Met gewone nummer wordt bedoeld de geografische telefoonnummer. Het mag niet gebruikt worden om er mee vanuit een hotel of waar dan ook ter wereld te bellen. Als ik via nummerweergave 020-1234567 zie, mag ik verwachten dat dit gesprek vanuit Amsterdam of omgeving wordt gevoerd. OPTA heeft hierover meer info. Geen link voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Men kende overigens deze site erg goed, en was zeer benieuwd naar de identiteit van Jan-E, men vond zijn opmerkingen regelmatig hout snijden, wellicht een leuke nieuwe baan voor je Jan?
Mijn identiteit is absoluut geen geheim. Als je in mijn profiel kijkt heb je me zo opgespoord. En inderdaad leg ik er eer in om goed beslagen ten ijs te komen. Legendarisch is de opmerking van Cor Bosman (oppertechneut van XS4ALL):
Hey, we moeten er tegenwoordig al speciaal voor zorgen dat Jan geen problemen heeft. "Werkt het bij Jan?" "ja" "ok, dan kan het live" is meestal de discussie intern :)
Zie dit bericht in news:xs4all.general.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:39:
Met gewone nummer wordt bedoeld de geografische telefoonnummer. Het mag niet gebruikt worden om er mee vanuit een hotel of waar dan ook ter wereld te bellen. Als ik via nummerweergave 020-1234567 zie, mag ik verwachten dat dit gesprek vanuit Amsterdam of omgeving wordt gevoerd. OPTA heeft hierover meer info. Geen link voorhanden.
Ik ken de discussie, maar ook op dit vlak wordt de soep niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Zo levert Optibel bijvoorbeeld VoIP uit met een geografisch nummer terwijl dat werkt vanaf elke internetverbinding, of dat nu in Timboektoe of Ernhem is. Ik heb ooit ergens gelezen dat de Opta hier geen bezwaar tegen heeft, mits Optibel daarmee niet actief reclame maakt. Optibel pleit overigens wel voor een nieuwe nummerreeks voor dergelijke VoIP-abonnementen.

Bovendien, als ik dit bericht mag geloven is het enige dat de Opta eist, dat de koppeling met het vaste net gebeurt in de regio waar het geografische nummer thuishoort. Dat moet voor KPN een peuleschil zijn. Net zoals je vroeger PoP's (points of presence oftewel inbelpunten) had in elke nummergebied krijg je dan VoIP-Vastenet gateways bij elk netnummer. Inefficient, maar technisch geen probleem. XS4ALL zou dat zelfs heel snel kunnen realiseren, omdat XS4ALL nog steeds inbelpunten heeft per nummergebied. Vanaf die inbelpunten liggen al 'telefonie'-kabels naar Amsterdam waar de vPoP-apparatuur de zaak omzet in IP-verkeer. Splits die kabel in tweeën, stuur het VoIP-signaal naar het inbelpunt en laat dat terugkomen als telefonie-signaal en je voldoet al aan de OPTA-eisen.

Het enige dat de Opta daartegen kan doen is het geheel verbieden van het gebruik van geografische nummers voor VoIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condensator in de stoomleiding doet eigenlijk niet meer dan de spanningspiek afvlakken.
Dus tja dat is eigenlijk het zelfde probleem..een niet goed afgeschermde kabel en adapter van de experia.

Als je een andere adapter erop zou zetten is het probleem ook opgelost. Wel op de spanning letten.
En ff kijken of hij gelijkgericht is.

Suc6 marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwachte nieuwe firmware datum, over plus minus 1,5 maand, en wellicht dat dit nieuwe mogelijkheden biedt, maar niets is zeker.
Als dit echt zo is zit ik dus nog 1,5 maand zonder VoIP. Oftewel 2 maanden in totaal. En dan is die 1 maand, die nu nog steeds genoemd wordt op de KPN site, dus opgerekt tot 5 maanden. Fraai is anders.

18 days and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 02:05:
Condensator in de stoomleiding doet eigenlijk niet meer dan de spanningspiek afvlakken.
Dus tja dat is eigenlijk het zelfde probleem..een niet goed afgeschermde kabel en adapter van de experia.
Als dit echt hetzelfde probleem is, was het dus bij Siemens al begin mei bekend. Weliswaar voor de SX451, maar dat is de voorloper van de SX551 die nu door KPN is ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 02:27:
[...]
Als dit echt zo is zit ik dus nog 1,5 maand zonder VoIP. Oftewel 2 maanden in totaal. En dan is die 1 maand, die nu nog steeds genoemd wordt op de KPN site, dus opgerekt tot 5 maanden. Fraai is anders.

18 days and counting
En dan reken je er op dat het dan goed zal zijn....ik wil je niet nog somberder maken, maar dat wil ik zelf eerst meemaken voor ik het geloof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:57:
[...]
Mijn identiteit is absoluut geen geheim. Als je in mijn profiel kijkt heb je me zo opgespoord. En inderdaad leg ik er eer in om goed beslagen ten ijs te komen. Legendarisch is de opmerking van Cor Bosman (oppertechneut van XS4ALL):
[...]
Jan,
Als internetplusbellen van KPN + experia echt zo een ontzettend slecht pakket is waarom blijf jij dan doorgaan met proberen... Is er geen beter VoIP pakket dan KPN beschikbaar zoals SOLCON of TISCALI of misschien zelfs CASEMA ? Of is het zo dat als alles goed werkt KPN de BESTE is als aanbieder ? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben wij in de Experia overigens ook menus zoals in de SX541...

wenn man unter dem Menü "http://192.168.2.1/voip_port_vol.stm" die VOIP Laustärke ändert und anschließend auf OK drückt, dann wird die Einstellung nich dauerhaft gespeichert.
Wenn man bei der WAN Interneteinstellungen dann eine Änderung vornimmt, dann geht die vorgenommene Einstellung der Lautstärke wieder auf die Werkseinstellung zurück. Dasgleiche gilt auch, wenn man das Gigaset aus und wieder einschaltet.

lijkt me wel leuk om eens te proberen...helaas zit ik nu niet thuis !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:49
Beste Allen,

Graag wil ik weten of jullie net als ik sinds vanmorgen geen draadloos netwerk meet hebben.
Het is bij mij aan uit aan uit, hij zend wel maar hij kan de drie draadloze units niet connecten. en als hij toch een verbinding heeft opgebouwd dan ligt deze er na een 5 seconden weer uit.

Ik heb het idee dat er vanacht weer een wijziging is geweest wat niet positief is geweest voor het wireless van de box. en ook 3 keer aan uit van de box helpt niets het probleem blijft.

Ik hoor graag of jullie dit probleem ook hebben of dat het alleen bij mij voorkomt.

hartelijk dank Mollie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe je de router zelf kunt benaderen? Zodat je zelf de router in kunt stellen. Wil wel eens af van dat lage id bij e-mule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:57:
[...]
[...]
Toch wel een kenmerkend verschil: XS4ALL neemt haar klanten en hun problemen kennelijk wel serieus......

Mijn email met klacht over probleem afhandeling werd doorgezet naar "de desbetreffende afdeling"
Tot op heden van die kant geen reactie (zelfs niet: belt u maar 0900----).
Toch (toeval?) zie ik wat veranderingen op de mijn KPNsite IPB (Veel gestelde vragen bevat nu wel vragen en antwoorden). Echter mijn openstaande problemen zijn nog niet opgelost en ik ervaar een grote stilte van de kant van de HD :X .Nieuw beleid??

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 10:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:43:
Iemand een idee hoe je de router zelf kunt benaderen? Zodat je zelf de router in kunt stellen. Wil wel eens af van dat lage id bij e-mule.
Lees het forum en huiver.

Het kan niet. Althans nog niet. Je kon de pc als server instellen maar dat kan (tijdelijk) ook niet meer. Je kunt de router niet op de gebruikelijke manier benaderen. Dit doe je via "mijn KPN" op internet. Dan kiezen voor beheer experiabox.

Wellicht kun je in de toekomst bepaalde poorten open zetten. Nu kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 09:19:
Hebben wij in de Experia overigens ook menus zoals in de SX541...
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 09:17:
Als internetplusbellen van KPN + experia echt zo een ontzettend slecht pakket is waarom blijf jij dan doorgaan met proberen...
  1. Familie-traditie. Mijn opa was chef van het postkantoor in Goes. En mijn oma telefoonoperator bij de PTT. Heeeel lang geleden.
  2. Ik hou wel van beta-testen.
  3. Telefonische bereikbaarheid op mijn prive-nummer is geen halszaak voor mij. Bovendien heb ik hier ook nog een analoge lijn liggen, dus uitbellen kan ik altijd nog gewoon. Ook wel handig voor girotel trouwens, want zelfs met dat 2400bps modem is het altijd maar afwachten of de verbinding van begin tot einde goed verloopt. Maar tegen de tijd dat VoIP goed werkt gooi ik die analoge lijn wellicht ook wel het huis uit.
  4. Mijn internetaansluiting is wel cruciaal. Inclusief de mogelijkheid een webserver te draaien. Werkte altijd prima bij XS4ALL. En werkt nog steeds goed, zolang je die Experia Box maar niet gebruikt.
Dat brengt me op iets anders: heeft iemand wel eens geprobeerd of 112 werkt?
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 09:17:
Is er geen beter VoIP pakket dan KPN beschikbaar zoals SOLCON of TISCALI of misschien zelfs CASEMA? Of is het zo dat als alles goed werkt KPN de BESTE is als aanbieder ? (8>
Tiscali heeft ook de nodige problemen. Casema doet het hier niet en UPC/Chello wil ik even niet meer. Solcon heeft (denk ik) een aanbod dat zowel technisch als qua prijs goed in elkaar steekt, maar is mij veel te EO-achtig. Dan zou ik hier achter mijn beeldscherm telkens die koppies van Donner en Balkenende voorbij zien zweven. Nee, dank u beleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 01:40:
[...]
Ik ken de discussie, maar ook op dit vlak wordt de soep niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Zo levert Optibel bijvoorbeeld VoIP uit met een geografisch nummer terwijl dat werkt vanaf elke internetverbinding, of dat nu in Timboektoe of Ernhem is. Ik heb ooit ergens gelezen dat de Opta hier geen bezwaar tegen heeft, mits Optibel daarmee niet actief reclame maakt.
[...]
Nou, dat vind ik niet erg als het (uiteindelijk) toch mag. Het is wel lekker goedkoop dat iemand, die geheel geen internet heeft (digibeten), mij toch tegen lokaal tarief kan bellen terwijl ik in een ver land op vakantie ben.

Hopelijk krijg ik niet de politie van mijn woonplaats aan de lijn als ik in Amerika direct hulp nodig heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:34:
Nou, dat vind ik niet erg als het (uiteindelijk) toch mag. Het is wel lekker goedkoop dat iemand, die geheel geen internet heeft (digibeten), mij toch tegen lokaal tarief kan bellen terwijl ik in een ver land op vakantie ben.
En als het niet mag, moet je een 084-nummer erbij nemen voor 1,5 euro in de maand. Installeer thuis een zogenaamde doorkiezer, die binnenkomende telefoontjes op je geografische nummer via uitbellen weer doorverbindt met je 084-nummer. Hier onder mijn beeldscherm staat al zo'n apparaat dat ik een paar maanden geleden voor 5 euri op de kop heb getikt via speurders.nl. Mocht de KPN besluiten om ooit nog eens te komen met een voordeeloptie voor het bellen naar 5 KPN mobiele nummers (waar indertijd sprake van was), dan moet ik dat apparaat toch maar eens programmeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:31:
[...]
En als het niet mag, moet je een 084-nummer erbij nemen voor 1,5 euro in de maand. Installeer thuis een zogenaamde doorkiezer, die binnenkomende telefoontjes op je geografische nummer via uitbellen weer doorverbindt met je 084-nummer. Hier onder mijn beeldscherm staat al zo'n apparaat dat ik een paar maanden geleden voor 5 euri op de kop heb getikt via speurders.nl. Mocht de KPN besluiten om ooit nog eens te komen met een voordeeloptie voor het bellen naar 5 KPN mobiele nummers (waar indertijd sprake van was), dan moet ik dat apparaat toch maar eens programmeren. ;)
Eerste persoonlijke nummer (http://www.kpn.com/kpn/show/id=1079152/sc=7d0784) is gratis! In combinatie met jouw doorkiezer wordt het wel erg voordelig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Niet goed gelezen...

[ Voor 93% gewijzigd door [BoSS] op 16-09-2005 23:32 . Reden: Foutje! ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Jij hebt mazzel gehad bij mij 9 boxen spontaan in de brand gevlogen en 4 zijn er gewoon ontploft 8) 3 keer de brandweer erbij moeten halen 1x was het zo erg dat ik mijn huis compleet heb moeten renoveren :( ik geef het niet op 8) ik heb alle vertrouwen dat KPN het klaar krijgt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:08:
[...]

Jij hebt mazzel gehad bij mij 9 boxen spontaan in de brand gevlogen en 4 zijn er gewoon ontploft 8) 3 keer de brandweer erbij moeten halen 1x was het zo erg dat ik mijn huis compleet heb moeten renoveren :( ik geef het niet op 8) ik heb alle vertrouwen dat KPN het klaar krijgt.
Zegguuuh ik neem aan dat je hier een beetje overdrijft? :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:33:
Het opblazen van een experia is een bekend probleem geworden. Ik heb er hier 3 versleten. En weet ondertussen ook het probleem-)) Siemens nu ook.

Het probleem zit hem in de adapter....Door inslag van andere apparaten word de spanning verhoogt in de adapter waar de experia dus niet tegen kan. Ik ben bv zendamateur en als ik de microfoon indruk onstaat er een radiogolf die inslaat op de spoel van de adapter en de spannig verdubbeld.

Oplossing is ook redelijk simpel te noemen...een paar ferrietkerntjes om de de kabebel van de adapter. Vlak bij de ingang van de experia.

Dergelijke signalen kunnen ook ontstaan bij andere routers of simpel weg een telefoon centrale.

Groeten Marco

Ps. Ik ben blij dat ik weg ben-))
ben zelf ook zendamateur en dat kon inderdaad wel eens het probleem hier zijn maar de laatste keer dat ik mijn experia opblies heb ik mijn zend apparatuur niet gebruikt.

dus denk dusdanig dat dat hier het probleem niet is maar een ander.

Verwijderd

en dan nog eens ze zeggen al de hele week we lossen u probleem deze week op.

en bellen u terug de hele week zelf er achter aan moeten bellen
heb bezoek uit het buitenland die kunnen alleen moebiel bellen naar het thuisfront omdat ik uitgeporteerd ben wordt een lekkere dure geschiedenis zo heb vandaag de afdeling abbonementen aan de lijn gehad en al mijn llopende diensten op gezegd bij de kpn ben binnenkort klant kpn af en hoop ook nooit meer gebruik te hoeven maken van hun slechte service

het is toch niet zo moeilijk om even een signaal op mijn lijn te zetten desnoods een nieuw nr

heb ze vijf werkdagen de tijd gegeven heb aangegeven er desnoods te voor willen betalen maar niks nada noppes totaal geen reactie van de kpn

als je zo met je klanten om wil gaan dan wil ik geen klant meer zijn van kpn

dan maar via de kabel

dit wil ik niet zo
Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.