Ik heb maar eens een overzicht gemaakt van mijn IPB-historie. Leest en huivert!
Datum | Omschrijving |
22/06 | Besteld |
03/07 | Bevestigingsbrief binnen, gedateerd op 23/06 |
12/07 | XS4ALL verbinding zo dood als een pier |
13/07 | Ochtend: Kwartier aan de 0900-lijn gehangen omdat noch mijn (oude) XS4ALL-verbinding noch mijn (nieuwe) Direct DSL-verbinding werkt. Helpdesk kan me niet helpen. |
13/07 | Avond: Volgens XS4ALL ben ik nog niet overgegaan. Thuis bleek Direct DSL verbinding actief te zijn geworden. |
15/07 | Analoge, zakelijke lijn verhuist van voormalige kantoor naar kantoor aan huis. Geen verbinding, maar in gesprek. Storingsdienst stuurt maandag monteur. |
15/07 | Bericht van TPG Post dat de Experia Box is gearriveerd. Nog geen brief met aansluitgegevens. |
18/07 | In de ISRA zit vermoedelijk een afsluitweerstand op tweede aderpaar. ISRA zit achter afgesloten koof, die opengebroken zal moeten worden. |
19/07 | Gebeld met helpdesk: waar blijft die brief? O, dus u wilt een monteur bestellen? Afspraak gemaakt voor 25/07 |
24/07 | Experia Box zelf aangesloten, inclusief serverinstellingen. |
24/07 | VoIP-lijn raakt geheel onklaar als ik mijn VoIP-nummer via Mijn KPN aan de Tel2-poort probeer te koppelen. Exception TSM-9000. VoIP-nummer hangt nu aan geen enkele poort meer, aldus Mijn KPN. |
25/07 | Monteur wordt door KPN afgezegd vanwege brede storing. 2e lijn zal proberen VoIP-nummer weer aan Tel1 te koppelen. Ik: cancel in ieder geval mijn portering omdat VoIP nu onklaar is. |
26/07 | VoIP verbinding is weer up. Via Tel1. Serverinstellingen weer ingevoerd en Speedtouch 510 uitgezet. |
26/07 | Even later: knipperend VoIP-lampje. Uit/aan helpt ook niet. Pas na een harde reset kwam de VoIP-lijn weer up. |
26/07 | 0800-nummer raakt bekend. |
01/08 | Bij het bezoek van de monteur raakt de VoIP-lijn weer onklaar na gebruik van het menu 'poortinstellingen'. TSM-9000. Monteur kan dat zelf niet instellen en de 2e lijn ook nog niet. |
01/08 | Monteur raadt tevens aan om een andere Wifi-adapter te kopen, omdat hij die Siemens-software niet vertrouwt. Installeren bij mij onder Win98SE bleek ook niet goed mogelijk. Telkens een 'Invalid page fault'. |
02/08 | Tel1-poort blijkt weer goed geconfigureerd, dus Experia werkt weer. Serverinstellingen weer invoeren etc etc |
03/08 | Knipperend VoIP-lampje. Uit/aan exercitie. |
03/08 | Bij *21* via analoge lijn wordt de Lijn- of Tel1-poort niet vrijgegeven. Uit/aan. |
04/08 | 2 maal storing dat VoIP-lampje niet brandt. Uit/aan/etc. |
04/08 | Zie de storingsmelding over knipperend VoIP-lampje op Mijn KPN. |
05/08 | Nieuwe storing: gesprekspartner kan mij wel verstaan, maar ik hoor niets. Uit/aan/etc. 4/5 maal rebooten. |
05/08 | Wordt door IPB HD voor die storing doorverwezen naar de gewone storingsdienst. Belachelijk. |
05/08 | Lijn/Tel1-poort blijft weer open staan na inkomend telefoontje. Gevolg: continu in gesprek zonder dat vertraagd doorschakelen werkt. Uit/aan/etc. Rebooten, rebooten, rebooten. |
05/08 | Andere medewerker van IPB HD vindt doorverwijzing naar normale storingsdienst ook onzin. |
06/08 | Knipperend VoIP-lampje. Uit/aan/etc. Reboot, reboot, reboot. |
06/08 | Marco van de 2e lijn bouwt de Experia op afstand weer geheel opnieuw op. Werkt weer. Voorlopig. |
07/08 | Eenzijdig geluid. Uit/aan/etc. |
09/08 | 2* knipperend VoIP-lampje. Uit/aan/etc. |
09/08 | Portering blijkt te hebben plaatsgevonden. |
14/08 | Eerste storing na portering: eenzijdig geluid. Uit/aan/etc. |
14/08 | Na reboot: knipperend VoIP-lampje. Uit/aan/etc. |
15/08 | Eenzijdig geluid. Uit/aan/etc. |
15/08 | Knipperend VoIP lampje/Eenzijdig geluid dat ook na 4 keer rebooten niet wordt opgelost. Ticket door laten zetten naar de 2e lijn. |
16/08 | Wordt teruggebeld door 2e lijn over ticket van gisteren. Merkwaardig advies: zet splitter eens achter de Experia ipv ervoor. En hang er een ander toestel aan. |
16/08 | Eenzijdig geluid. Live gedemonstreerd aan 1e lijn. Ticket blijkt doorgezet te zijn naar 3e lijn/NOC. |
17/08 | Knipperen. Uit/aan/etc. |
18/08 | Eenzijdig geluid. Uit/aan/etc. |
20/08 | Knipperen. Uit/aan/etc. |
21/08 | Speedtouch bij mijn ouders in Rotterdam geinstalleerd. |
22/08 | TD belt terug: heb ik nog problemen? Ja, dus. Firmware update zal vanavond plaatsvinden. |
23/08 | Blijk Voice-Mail niet te kunnen instellen, noch via Mijn KPN, noch via de telefoon |
24/08 | 2e lijner zal de verbinding met de Voicemail server tot stand brengen. Firmware update is uitgesteld. |
24/08 | Eenzijdig geluid. Geen uit/aan gedaan op verzoek 2e lijn. Gemeld aan 1e lijn. |
24/08 | Factuur gekregen. Geklaagd via IPB HD. Eerst 4x doorverbonden en vervolgens na mededeling "Vraag ik even na" 5 minuten stilte. Opnieuw gebeld met IPB HD en formele klacht in het systeem laten invoeren. |
24/08 | Eenzijdig geluid spontaan weer tweezijdig geworden. |
26/08 | Rekening wordt afgeschreven. |
27/08 | Knipperen. Uit/aan/etc. Mijn ticket ligt nog steeds bij het NOC. |
27/08 | Eenzijdig geluid. Niets aan gedaan op verzoek NOC. |
29/08 | Nogmaals geklaagd over mijn factuur, nu met de vermelding erbij dat het bedrag ook afgeschreven is. |
30/08 | 0:50 Serversettings zijn verdwenen. IPB menu in Mijn KPN is 's nachts altijd weg, dus kan dat ook niet herstellen. Wel luidere kiestoon. Heeft KPN de firmware update doorgevoerd? |
30/08 | 6:15 IPB menu is weer terug. De serversettingen kun je dus NIET (zelf) terugzetten. Wordt nu echt pissig. |
30/08 | 6:45 Ook iemand anders meldt dat zijn serversettings zijn verdwenen. |
30/08 | 8:00 Na 3 kwartier en nog eens 1 kwartier eindelijk de IPB HD aan de lijn. Wisten niets van de firmware update: "We beginnen een bang vermoeden te krijgen, want de gebruikers beginnen binnen te stromen." |
30/08 | 8:00 Wordt doorverbonden met 2e lijn. Wat zijn uw Wifi-instellingen, dan zet ik ze even terug? Duidelijk gemaakt dat het om mijn serverinstellingen ging. Kon hij niet zelf. Geeft het door aan een collega. We proberen het in de loop van de ochtend recht te trekken. |
30/08 | 12:00 2e lijn is zelfs voor de 1e lijn telefonisch niet meer bereikbaar. We kunnen alleen maar tickets doorsturen. Serverinstellingen nog steeds foetsie. |
30/08 | 14:00 2e lijn: werkt uw telefoonlijn nog steeds goed? Ja, die wel. Maar mijn serverinstellingen zijn inmiddels om zeep geholpen. |
30/08 | 16:00 Serverinstellingen nog steeds weg. Via marktplaats.nl een 2e hands e-Tech USB modem gekocht en direct opgehaald. Kosten: 20 euro. |
30/08 | 18:30 Webserver draait weer, maar dan wel via de e-Tech. Bye, bye, VoIP. |
31/08 | 10:00 2e lijn belt: zijn uw oude tickets opgelost: voicemail en eenzijdig/knipperen? Voicemail wel, VoIP storing voor het laatst op 27/08. Maar mijn serverinstellingen zijn sinds gisteren verdwenen, dus ik heb er nu een ander modem aan hangen. Antwoord: Dat kunnen we wel terugzetten, maar dan moet de ADSL-lijn wel weer aan de Experia Box hangen. O, dat kan ik niet zelf. Ik schakel even een collega in, die belt u dan terug. |
31/08 | 13:00 Ben nog niet teruggebeld, dus vertrek toch maar naar een terrasje. |
01/09 | 13:00 Zelf geprobeerd de serverinstellingen terug te zetten. Dat leidt alleen maar tot een crashend modem, dat pas na veel harde resets weer dienst gaan doen. Uit dat ding. En aan die e-Tech. |
01/09 | 14:00 Kom er achter dat *61 en *67 NIET werken als de Experia niet aan de lijn hangt of geen stroom heeft. Dus ik ben de afgelopen dagen niet bereikbaar geweest. En bij een stroomstoring ben je dat ook niet. Schakel nu keihard *21 naar mijn analoge lijn in. |
01/09 | 15:00 Zelf HD IPB gebeld: hoe staat het met de afhandeling van mijn ticket? Is in behandeling. Wij kunnen niets anders doen dan tickets doorsturen. Evengoed een prettige dag nog verder. |
01/09 | 17:00 Doorschakelmenu in Mijn KPN krijgt allerlei kuren: geen nummers of TSM-5002 |
02/09 | 09:00 Poortnummermenu in Mijn KPN is (eindelijk) uitgeschakeld. |
02/09 | 14:00 Homepage aangezet. Niet dat je er dan wat mee kunt, maar ach... |
03/09 | Inmiddels werken de serverinstellingen bij niemand meer. e-Tech doet nog steeds fluitend zijn werk. VoIP? Tisdah? |
04/09 | Op tweakers beginnen steeds meer mensen zich te irriteren over het gebrek aan communicatie bij de KPN. |
06/09 | 10:00 2e lijn belt over mijn ticket van vorige week. Ik krijg de verbijsterende mededeling dat ze serverinstellingen niet meer ondersteunen: "Dat doen we niet meer. We willen de verbinding veilig opleveren." Ik moest aantonen dat het aan mij voor de bestelling toegezegd was en pas toen werd deze mededeling (na ruggespraak binnen de 2e lijn) ingetrokken: "Bij hoge uitzondering zullen we het alsnog toestaan." En er werd weer eens een ticket aangemaakt voor de afdeling die mijn servinstellingen zou gaan herstellen. |
06/09 | 22:00 Anderen melden dat de IPB HD nog steeds gewoon tickets aanmaakt om de serverinstellingen weer te herstellen. Werd mij een sprookje verteld? |
07/09 | *61 en *67 staan naar mijn mobiel, maar dat wordt 'overruled' door een *21 naar mijn analoge lijn als het goed is. Is het goed? Welnee, inkomende telefoontjes komen toch op mijn mobiel uit. |
07/09 | 2e lijn belde: is uw ticket al opgelost? Nee. Probeer dan eens een harde reset. Wanneer heeft u dat voor het laatst gedaan? Gisteravond. O, dat helpt dus ook niet. Ik kan het zelf niet aanpassen, maar zet het ticket door naar een collega. Die belt u nog. |
08/09 | 3:30 Half uur geen verbinding. Proberen ze weer een firmware update? |
09/09 | KPN kondigt snelheidsverhogingen aan. Alleen voor download. Helaas. |
14/09 | KPN belt niet meer terug en de sfeer op tweakers wordt ook steeds slechter. |
14/09 | 0800-nummer blijkt nu uit te komen op een andere afdeling. We worden weer naar het dure 0900-nummer gedwongen. |
14/09 | 18:00 Gedurende 20 minuten met mijn analoge lijn aan de 0900 gehangen. Hoe staat het met mijn tickets? Nog steeds in behandeling bij het NOC, zie ik. "Ze werken er nog dagelijks aan." Ik: da's niet zo handig, want mijn Experia Box hangt al 2 weken niet meer aan de lijn. O, dan zal ik dat bij het ticket zetten en zeggen dat ze u eerst moeten bellen voordat ze aan het werk gaan. |
[
Voor 206% gewijzigd door
Jan-E op 15-09-2005 00:16
]