[KPN] nieuwe VoIP dienst Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste
Acties:
  • 49.733 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
joop99 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:50:
ik weet alleen niet of dit ook voor alle andere accounts het geval is, welke zitten erop? ik snap dat ze niet het achterste van hun tong willen laten zien maar als je er bijvoorbeeld alleen maar lokaal of alleen maar vanaf een paar publieke adressen op kunt dan was ik al tevreden geweest
Vanaf de xs4all shell:
monitor@xs2:~% telnet 84.87.225.195 8081

User Name : admin
User Password :

Client address limited !!!
Login incorrect !!!
Het zou dus best eens kunnen zijn dat slechts een beperkt aantal IP-adressen geen gelimiteerde toegang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:36:
[...]
Ik vond het ook al maf dat ik voor deze mededeling gebeld werd door iemand die pas na ruggespraak alsnog toezegde dat mijn serverinstellingen hersteld zouden worden. Leek wel een soort hulpje van de 2e lijn. Daarom vroeg ik ernaar of jullie nog "andere sprookjes" hadden gehoord.

Overigens heb ik de serverinstellingen al zo vaak opnieuw proberen in te stellen, dat ik allang niet meer verwacht dat hij het toevallig ineens wel slikt.
Er staat een ticket uit voor mij om dit aan te passen, het schijnt dat ze 2e lijn Helpdeskers dit niet meer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:36:
[...]
Ik vond het ook al maf dat ik voor deze mededeling gebeld werd door iemand die pas na ruggespraak alsnog toezegde dat mijn serverinstellingen hersteld zouden worden. Leek wel een soort hulpje van de 2e lijn. Daarom vroeg ik ernaar of jullie nog "andere sprookjes" hadden gehoord.
Ik heb sinds vorige week dinsdag een ticket hiervoor uitstaan. Gisteren heb ik 3 keer gebeld, maar ze kunnen niks beloven wanneer het weer gaat werken..... We blijven proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens als je zegt dat je terug wil naar je oude adsl-aansluiting, dan is het antwoord: "Geen probleem meneer" :?
Ze proberen je niet eens te houden..... Zien zij door de bomen het bos ook al niet meer....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:57:
[...]
Ja, dat kan de Experia zonder meer aan. Lees de duitstalige handleidingen van de Siemens SX541 maar eens. Dat is een voorloper van de SX551. Of ga eens op zoek naar de handleidingen van de SMC7908VoWBRA en de SMC7904WBRB, waarop de Siemens weer gebaseerd is. De 'A' is de analoge versie, de 'B' de ISDN-variant. Solcon gebruikt die SMC-modems al geruime tijd in Nederland.
Ok dat zal ik eens gaan doen.

Gisteren mijn USB disk (2_0) aangesloten op de Experia.
Online geen reactie. Daarna gereset met usb erin. Hij floept 2x keer op die poort, en daarna, zo dood als een pier..geen USB dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond op de Siemens site de volgende info over de SE551 (dat is toch de experiabox ???)
Eigen server op internet beschikbaar maken

De SE551 beschikt over een geïntegreerde webserver. Deze maakt het mogelijk om je eigen web- of ftp-pagina’s beschikbaar te stellen op het Internet. De webserver wordt geïnstalleerd op een USB-harddisk of ander USB opslagmedium. Het bereiken van de webserver geschiedt via het Internet als elke andere internetpagina. De Internetgebruikers krijgen toegang tot jouw webserver door het openbare IP-adres in hun internet-browser in te voeren.

Heb je je z.g. eigen domein geregistreerd, dan kan je dit IP-adres koppelen aan je eigen site. Als voorbeeld wanneer Siemens Nederland beschikt over het IP-adres 194.138.137.129 (ook wel WAN-adres genoemd) heeft men hier de naam www.siemens.nl (domeinnaam) aangekoppeld. De website bestaat nu uit een IP-adres gekoppeld aan een domeinnaam.

Je eigen foto’s en filmpjes op het Internet
Op je eigen website kan je je eigen vakantiefoto’s, muziek en/of video’s beschikbaar stellen voor anderen, al dan niet beveiligd met een wachtwoord. Nu kan je overal je vakantiefoto’s en filmpjes laten zien waar dan ook in de wereld, vanaf je eigen harddisk.

Ook de andere kan op is mogelijk. Wanneer je op vakantie bent, je geheugenkaartje van je camera vol is of je graag een back-up wilt hebben, biedt de webserver een oplossing. Je kunt vanuit een Internetcafé je foto’s direct op je webserver (USB-harddisk) de foto’s opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:39:
Ik vond op de Siemens site de volgende info over de SE551 (dat is toch de experiabox ???)
Nee, de Experia is de SX551. Subtiel verschil. De Experia heeft geen ingebouwde webserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:02:
[...]
Nee, de Experia is de SX551. Subtiel verschil. De Experia heeft geen ingebouwde webserver.
Misschien was de SE55 een betere keus geweest voor KPN en ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:26:
Misschien was de SE551 een betere keus geweest voor KPN en ons
De SE551 heeft geen VoIP en de SX551 af en toe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg vanmiddag nieuwe box, ivm storingen met VOIP.
Bellers krijgen wel de aankloptoon te horen, ik hoor echter de telefoon niet overgaan.
Het lijkt er echter op dat dit alleen gebeurd als iemand mij mobiel belt.
Volgens mij had een ander tweaker dit ook al eens gehad, was toen ook de box kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:33:
Krijg vanmiddag nieuwe box, ivm storingen met VOIP.
Bellers krijgen wel de aankloptoon te horen, ik hoor echter de telefoon niet overgaan.
Het lijkt er echter op dat dit alleen gebeurd als iemand mij mobiel belt.
Volgens mij had een ander tweaker dit ook al eens gehad, was toen ook de box kapot?
Jep, dat was ik. Maar dat was spontaan verholpen. En kwam spontaan weer terug. En was spontaan weer verholpen. etc etc etc enz enz bis...
Hoef voorlopig geen abbo te betalen. Dat is eigenlijk het enigste pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Zou iemand hier eens overzichtelijk hun ervaring over InternetPlusBellen willen posten?
Ik zie door de bomen het bos niet meer :)
We zitten er namelijk misschien aan te denken om over te stappen.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felixje schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:07:
[...]

Je moet hem als fat32 formatteren, anders werkt het niet.
Thx
Had al zo'n vermoeden...is inderdaad ntfs, maar hoopte eigenlijk dat dit het niet zou zijn in een wereld waar fat32 toch snel zijn einde nadert..
Nu is het een externe disk dus maakt dat eigenlijk niet zo heel veel uit.
Ik zet hem wel ff om en dan probeer ik het weer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
"Telefoniebeheer" is weer beschikbaar. Daar staan mijn doorschakelgegevens correct:
Bij geen gehoor: na 4x overgaan -> mobiel *)
Bij in gesprek: -> mobiel *)
Direct: -> zakelijke, analoge lijn

*) Deze opties zijn uitgeschakeld omdat ''Direct Doorschakelen'' aan staat
Dat direct doorschakelen heb ik toegevoegd nadat ik de Experia Box van de lijn had gehaald.

Maar voert de KPN dit ook uit? Welnee! Ik ben vandaag al 2 keer privé gebeld. Beide keren kwam dat telefoontje op mijn mobiel uit. Een eventuele hoge rekening voor sterdiensten kan de KPN dus ook wel op zijn buik schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkie-Jan schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:10:
Zou iemand hier eens overzichtelijk hun ervaring over InternetPlusBellen willen posten?
Ik geloof als ik goed zoek in dit topic dat ik op de nu 49 pagina's toch wel 5 positieve reacties heb gezien.
Afgezien van de reacties op het gratis abbo tot 1 oktober dan. dus...

ik heb nu IPB sinds drie weken.
Heb 2 maal uitval van ADSL gehad.
Tot nu toe nog niet een keer in mijn KPN de Experiaaaaaaahh box kunnen instellen, heb alleen maar TSM foutmeldingen.
Meerdere malen met de telefonie aan het stoeien, en daar zijn we nu nog mee bezig.
Uitgaand bellen gaat op twee keer na goed, inkomende gesprekken niet.
Ik ben of niet bereikbaar, of de beller krijgt wel een aankloptoon, maar de telefoon gaat bij mij niet over.
In het begin was de helpdesk goed bereikbaar, maar door het verloop van de pilot, wordt dit er niet beter op.
Ze blijven wel vriendelijk, echter heb ik liever een norse mevrouw of meneer met een daadwerkelijke oplossing.

Voorlopig kun je er rustig over nadenken, ik denk dat het voorlopig nog niet grootschalig wordt uitgerold.
Iemand bij de helpdesk zei me dat ze hopen de problemen met IPB te hebben opgelost voordat IP televisie er aan komt.
Ik stel voor eerst IPB goed te laten werken en daarna over IP TV te gaan nadenken.

Succes met uw keuze!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 14:44 . Reden: ik type soms zo lekker ......... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Opzich ben ik er wel tevreden over.
Kan bellen en gebeld worden, internet werkt tot nu toe altijd.
Ik ben nog niet geheel geporteerd, het schijnt dat KPN hiermee half september mee verder gaat (alleen de genen die nog niet zijn geporteerd).

Af en toe wat problemen met de 'Mijn KPN' portal.
Kan nog niet overal gebruik vanmaken, o.a. IP Adres invoeren en voicemail zaken.
Kwalitieit van de voice gesprekken is goed.

Idd. is het bereiken van de Helpdesk wat lastiger geworden.
Al met al denk ik wel dat het goed gaat komen.
Het laatste wat ik gehoord heb is dat ze per oktober het willen gaan aanbieden via de primafoon etc.
Dus ze hebben nog een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop nog steeds te klooien met de internetverbinding. Ik heb nu het volgende fenomeen: na rebooten van de PC lijkt het erop dat de verbinding tot stand komt maar na 2 tellen wordt de verbinding weer verbroken en dat blijft vervolgens zo ook na diverse herstarts. Als ik echter dan de PC uitzet via "hibernate" en dan vervolgens weer aanlog krijg ik opeens na enkele tellen WEL verbinding. Het netwerk connect echter wel met 11mbp/s ipv 54 mbp/s.

Heeft iemand enig idee wat er nu weer aan de hand is? Ik heb een engelse versie van Windows XP-SP2 prof. Vorige week deed het ding nog wel iets na volledige restart (in elk geval na ca. 40-50 seconden wachten na afloop bootprocedure)

Volgende stap waar ik aan denk is om de beveiliging (via een andere PC) van WPA terug te brengen naar WEP, de Odyssey client eraf te gooien en weer gewoon via windows XP de zaak aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:50:
Ik loop nog steeds te klooien met de internetverbinding. Ik heb nu het volgende fenomeen: na rebooten van de PC lijkt het erop dat de verbinding tot stand komt maar na 2 tellen wordt de verbinding weer verbroken en dat blijft vervolgens zo ook na diverse herstarts. Als ik echter dan de PC uitzet via "hibernate" en dan vervolgens weer aanlog krijg ik opeens na enkele tellen WEL verbinding. Het netwerk connect echter wel met 11mbp/s ipv 54 mbp/s.

Heeft iemand enig idee wat er nu weer aan de hand is? Ik heb een engelse versie van Windows XP-SP2 prof. Vorige week deed het ding nog wel iets na volledige restart (in elk geval na ca. 40-50 seconden wachten na afloop bootprocedure)

Volgende stap waar ik aan denk is om de beveiliging (via een andere PC) van WPA terug te brengen naar WEP, de Odyssey client eraf te gooien en weer gewoon via windows XP de zaak aan de praat te krijgen.
Het vervelende van op WEP zetten is dat iedere keer als je modem wordt gereset door KPN (en dat gebeurd nog wel eens) de beveiliging weer op standaard dus WPA wordt gezet.
Dat is bij mij tenminste zo.
Ik heb alleen een draadloos laptopje, en ik moet dan weer aan de slag met kabeltje enzo.

Ik had met het bijgeleverde siemens adaptertje hetzelfde(11mb en soms keiharde crash), en heb voor twee tientjes een sweex g-plus kaartje gekocht. Deze gebruik ik nu twee weken, nog geen uitval gehad, en altijd 54mb verbonden.Ik gebruik de gewone NL xp home versie.
Ik had wel problemen met de software van Sweex en gebruik gewoon de standaard XP software.

Succes met je probleem ik hoop dat je het opgelost krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik werd weer eens door de tweede lijn gebeld over mijn openstaande ticket mbt de serverinstellingen. Is dat al opgelost? Nee, dus. We raden u aan nog eens een harde reset te proberen. Wanneer heeft u dat voor het laatst gedaan? Antw: gisteravond. O, dat helpt dus ook niet. Ik kan het zelf niet aanpassen, maar zet het ticket door naar een collega. Die belt u nog.

Nine days and counting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 11:55
Bij mij werkt telefonie ingaand en uitgaand op zich prima(ik ben 19 augustus geporteerd), ik krijg alleen welk eens klachten van mensen die mij bellen dat ze vinden dat "mijn telefoon"zo vreemd klinkt als hij overgaat. ADSL is op zich ook redelijk stabiel, alleen een paar keer DNS kwijt geraakt nadat ik geprobeerd heb de firewall aan te passend (maar dat hebben meer mensen). Ik vind met name de site wat brak (ik zou met deze site niet groot willen uitrollen tenzij je je helpdesk de ziektewet in wil hebben), ik wacht nog op de videotelefoon en ik wil nog een verhaal hoe de telnet sessie op (de publieke) poort 8081 is dichtgespijkerd. Maar laat ik niet te vroeg juichen, ik heb een klacht ingediend over de rekening, ik wil de videotelefoon niet betalen voor levering, en heb de incasso terug laten boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:00:
[...]

Wil wel eens weten hoe nu daadwerkelijk de Exporiabox ingesteld staat (staat deze nu op server)
Dit kun je heel makkelijk controleren door naar deze site te gaan: http://probe.hackerwatch.org/probe/probe.asp
Deze scant je poorten. (duurt wel even). Is alles "invisible to the outside world" dan staat hij op standaard. Is dit niet het geval dan staat hij op server (als ik me niet vergis vind hij dan 2 poorten die zichtbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:20:
[Serverinstellingen of niet?...]
Dit kun je heel makkelijk controleren door naar deze site te gaan: http://probe.hackerwatch.org/probe/probe.asp
Deze scant je poorten. (duurt wel even). Is alles "invisible to the outside world" dan staat hij op standaard. Is dit niet het geval dan staat hij op server (als ik me niet vergis vind hij dan 2 poorten die zichtbaar zijn)
Dit zegt nog niet zo erg veel, want de Experia detecteert een port scan en zet dan alle poorten even op stealth.

De enige methode die ik ken is gewoon proberen of de applicatie waarvoor je de serverinstellingen nodig hebt bereikbaar is. In mijn geval is dat een Apache webserver en (soms) een WinVNC-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:26:
[...]
Dit zegt nog niet zo erg veel, want de Experia detecteert een port scan en zet dan alle poorten even op stealth.
Dat is niet waar. Toen die van mij nog op server stond (heb met mijn domme kop onnodig de experiabox uit en aan gedaan daarna stond ie op standaar en nu nog steeds) Zag die site toch echt dat er 2 poorten open stonden. Nu hij op standaard staat ziet ie niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem maar van mij aan dat tegen de tijd dat jij weer internetplusbellen kunt bestellen alle problemen zijn opgelost. KPN is niet achterlijk. PS de ervaring die ik nu heb is heel positief. Uiteraard wel wat vervelende dingetjes meegemaakt maar KPN is echt niet de moeilijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:01:
[Experia zet bij portscan poorten op stealth ...]
Dat is niet waar. Toen die van mij nog op server stond (heb met mijn domme kop onnodig de experiabox uit en aan gedaan daarna stond ie op standaard en nu nog steeds) Zag die site toch echt dat er 2 poorten open stonden. Nu hij op standaard staat ziet ie niets meer.
Ik zag later pas dat bij jouw methode slechts enkele poorten worden gescand. Ik baseerde mijn antwoord op dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 09:07
Vandaag houd ik het maar eens kort voor degenen die nog twijfelen over het overstappen:
Ik bleek vandaag weer eens spontaan onbereikbaar. :(
Uitbellen ging goed.
Reset van de helpdesk en de boel deed het weer.
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:22
Bob_Tweakers schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:18:
Vandaag houd ik het maar eens kort voor degenen die nog twijfelen over het overstappen:
Ik bleek vandaag weer eens spontaan onbereikbaar. :(
Uitbellen ging goed.
Reset van de helpdesk en de boel deed het weer.
:O
Erruuuuuug vreemd, dat het bij mij al weken goed gaat. Zeker vanaf begin augustus. Zowel Internet alsook VOIP. Absoluut géén storingen meer. Ben altijd bereikbaar en ook de vertraagde doorschakeling *61 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:55:
[...]

Jep, dat was ik. Maar dat was spontaan verholpen. En kwam spontaan weer terug. En was spontaan weer verholpen. etc etc etc enz enz bis...
Hoef voorlopig geen abbo te betalen. Dat is eigenlijk het enigste pluspunt.
monteur is geweest, en sloot zijn testtoestel aan. Toevallig belde mijn vader en wat denk je: ook het testtoestel vertoonde de kuren die mijn profoon toestel heeft.
Een of twee keer overgaan en dan niets meer.

Uiteindelijk de box vervangen, en jawel probleem opgelost.
Volgens de monteur komt dat omdat in tegenstelling tot analoog bellen, de experiabox de benodigde spanning opwekt om de telefoon te laten rinkelen. Bij analoog komt die spanning uit de centrale.
Waarschijnlijk leverde de oude box te weinig spanning, of zat net op een kritieke grens, en had ik bel problemen.

Dus als jij die storing weer hebt, bij mij hielp het om de box te vervangen. Werkt nu weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:28:
Volgens de monteur komt dat omdat in tegenstelling tot analoog bellen, de experiabox de benodigde spanning opwekt om de telefoon te laten rinkelen. Bij analoog komt die spanning uit de centrale.
Waarschijnlijk leverde de oude box te weinig spanning, of zat net op een kritieke grens, en had ik bel problemen.
Toch wel merkwaardig dat het dan voornamelijk optreedt als iemand met een mobieltje je probeert te bellen. Ruikt de Experia Box dat of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:35:
[...]
Toch wel merkwaardig dat het dan voornamelijk optreedt als iemand met een mobieltje je probeert te bellen. Ruikt de Experia Box dat of zo?
Wellicht was de mobiel niet 100% opgeladen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het schijnt er toch mee te maken hebben dat er onderscheid is tussen het vaste en mobiele net.
Er waren ook tweakers die schreven dat ze met een mobieltje helaamaal niet naar huis konden bellen.
En dat verschilde zelfs per provider, ik meen dat Vodafone problemen gaf.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 23:45 . Reden: weer mijn typegedrag.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat is dan het enige probleem dat ik nog niet heb gehad....

• Jan-E
Had je trouwens gezien dat de handleiding van de videofoon al wel online staat?

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:44:
het schijnt er toch mee te maken hebben dat er onderscheid is tussen het vaste en mobiele net.
Er waren ook tweakers die schreven dat ze met een mobieltje helemaal niet naar huis konden bellen.
En dat verschilde zelfs per provider, ik meen dat Vodafone problemen gaf.
Heb je nog een idee waar je gelezen hebt dat het per provider verschilde? Ik kon het nergens in dit topic vinden. Misschien in een ander topic?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:04:
[...]

Neem maar van mij aan dat tegen de tijd dat jij weer internetplusbellen kunt bestellen alle problemen zijn opgelost. KPN is niet achterlijk. PS de ervaring die ik nu heb is heel positief. Uiteraard wel wat vervelende dingetjes meegemaakt maar KPN is echt niet de moeilijkste.
Ja dat klopt ik heb ook wat vervelende dingen gehad en KPN heeft zich niet zeikerig opgesteld, bijvoorbeeld deze maand hoef ik nix te betalen, internetplusbellen gaat echt wel een goed werken maar het kost tijd :*)

Verwijderd

zo ik heb weer internet na dinsdag middag drie uur lang bezoek te hebben gehad van de monteur van kpn en box nr 4 hebben mogen ontvangen
ben ik nu sinds dinsdag weer voorzien van internet
server instellingen heb ik nog niet ingesteld komt nog maar hoorde dat er weer nieuwe firmware opkomst is dus ik wacht nog even.

heb nog wel enkele kere vandaag de box uitgezet omdat ik via telefoon niet te bereiken was maar heb vanavond enkele keren naar huis gebeld en elke keer direct verbinding maar ja dat is algemeen bekend

het is nog allemaal nieuw

en andere providers hebben ook storingen en kinderziektes met deze dienst dus kpn staat er niet alleen mee te klooien

heb nu alleen nog maar verbinding via wifi heb nog geen bedraad net werk geprobeerd durf bijna mijn router er niet aan te hangen.
eerst werd gedacht een combie van telefoon toestellen
maar maandag na anderhalf uur gin de experia de hoek om met een t88 van kpn zelf dus daar lag het niet aan

had voor dat ik mijn derde experia opblies er twee pc's bedraad aanhangen en waarschijnlijk heeft een van deze beide mijn eperia omzeep geholpen.

heb nu hier nog een router staan daar heeft mijn net werk drie jaar aangehongen en dan rechtstreeks de modem in maar durf bijna niet mijn router in te pluggen ben bang dat ik weer een experia omzeep help

nu is miin vraag hebben hier meer mensen last van als ze er meerder pc's aan hangen of hun box aan gort gaat of dat ik de enigste ben die hier last van heeft

krijg weinig reacties op deze vraag zal wel de enigste zijn.
had hem al eerder gesteld

enfin mijn laatst opgeblazen box is nu niet terug gegaan naar siemens AG maar naar de afdeling dcc geloof ik in denhaag die gaan nu zelf de box onder zoeken op foutjes.
zal mij benieuwen of ik hier ook nog van krijg te horen hoe het nu is gekomen zal wel niet denk ik maar was eigenlijks wel best nieuwsgierig

want ik kan er niet bij dat een simpele e-tech rtvp03 wel als router kan functioneren in miin net werk zonder poef te zeggen
en dat de dure experia box het niet vol kan houden

raar raar raar

maar we wachten af
})

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 03:15 ]

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:49
Ik heb ook twee systemen bedraad er aan hangen en heb dit probleem niet. er hangt trouwens ook nog een switchje aan met een printserver voor de printer zodat deze ook draadloos vai de laptop kan worden aangestuurd. bij mij loopt de box wel zo nu en dan software matig vast maar dat is het dan ook.

groet,
Mollie

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:20:
[...]

Zullen we vanavond effe testen

Verwijderd

Weer USB problemen... ik heb gisteren een USB key 512 MB aangesloten op de EXPERIA box. Het werkte perfect, op alle PS's kon ik de key benaderen. Maar vanochtend, helaas, mijn computer gaf een kreet met: kan geen verbinding maken met .... Vanacht hebben ze waarschijnlijk weer een UPDATE gestuurd waardoor alles weer is veranderd. Kunnen ze niet mailen wat er geprobeerd is door KPN zodat we meer gevoel krijgen wat er is geupdate en welke problemen daardoor kunnen ontstaan.

Verwijderd

:?
Jan-E schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:41:
Ik werd weer eens door de tweede lijn gebeld over mijn openstaande ticket mbt de serverinstellingen. Is dat al opgelost? Nee, dus. We raden u aan nog eens een harde reset te proberen. Wanneer heeft u dat voor het laatst gedaan? Antw: gisteravond. O, dat helpt dus ook niet. Ik kan het zelf niet aanpassen, maar zet het ticket door naar een collega. Die belt u nog.

Nine days and counting.
Gisteren gebeld door tweede lijn met het verzoek om bij firewall instelling van "Server" naar "Standaard" te gaan en het IP adres van mijn PC in te voeren. Dit onder het toeziende oog van "een andere afdeling". Zo gevraagd Zo gedaan.
Resultaat: Geen Internet en knipperend VOIP indicator. Vervolgens werd door hun de zaak weer in de "oude"situtatie gebracht en de zaak werkte weer. Tweede lijn gaf aan dat die "andere" afdeling genoeg info had verzameld en ik zou worden teruggebeld over evt oplossingen.

Gisteren tevens de in dit forum genoemde Portscan uitgevoerd: Alles zat potdicht kennelijk is voor de buitenwereld de firewall instelling "standaard" ; alleen Mijn KPN denkt daar anders over!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:04:
[...]

Het vervelende van op WEP zetten is dat iedere keer als je modem wordt gereset door KPN (en dat gebeurd nog wel eens) de beveiliging weer op standaard dus WPA wordt gezet.
Dat is bij mij tenminste zo.
Ik heb alleen een draadloos laptopje, en ik moet dan weer aan de slag met kabeltje enzo.

Ik had met het bijgeleverde siemens adaptertje hetzelfde(11mb en soms keiharde crash), en heb voor twee tientjes een sweex g-plus kaartje gekocht. Deze gebruik ik nu twee weken, nog geen uitval gehad, en altijd 54mb verbonden.Ik gebruik de gewone NL xp home versie.
Ik had wel problemen met de software van Sweex en gebruik gewoon de standaard XP software.

Succes met je probleem ik hoop dat je het opgelost krijgt
Soortgelijke ellende had ik ook met die Siemens USB adapter, werkelijk een drama dat ding, zelfs met de laatste drivers. Op een gegeven moment in blinde woede :( heb ik dat ding eruit getrokken en in een hoek gesmeten.
Hierna mijn 'oude' Speedtouch 120g erin geplugd en problemen opgelost als sneeuw voor de zon.... :*)

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:17:
Gisteren gebeld door tweede lijn met het verzoek om bij firewall instelling van "Server" naar "Standaard" te gaan en het IP adres van mijn PC in te voeren. Dit onder het toeziende oog van "een andere afdeling". Zo gevraagd Zo gedaan.
Resultaat: Geen Internet en knipperend VOIP indicator. Vervolgens werd door hun de zaak weer in de "oude"situtatie gebracht en de zaak werkte weer. Tweede lijn gaf aan dat die "andere" afdeling genoeg info had verzameld en ik zou worden teruggebeld over evt oplossingen.

Gisteren tevens de in dit forum genoemde Portscan uitgevoerd: Alles zat potdicht kennelijk is voor de buitenwereld de firewall instelling "standaard" ; alleen Mijn KPN denkt daar anders over!
Het resultaat (geen internet en geen VoIP) is een bekende. Dat hebben velen hier ook al gehad. Geen internet wil dan overigens zeggen: geen DNS, want je kunt nog wel IP-adressen pingen. Ik vermoed dat poort 53 dan geheel dichtgezet wordt, zowel inkomend als uitgaand.

Serverinstellingen zonder IP-adres is de default instelling van de Experia Box. Omdat er geen IP-adres bekend is betekent het dat er geen enkele poort van buiten af open staat, omdat er nergens een service luistert. Kennelijk is de Experia nog wel zo slim om dan alle poorten op stealth te zetten.

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:43:
Weer USB problemen... ik heb gisteren een USB key 512 MB aangesloten op de EXPERIA box. Het werkte perfect, op alle PS's kon ik de key benaderen. Maar vanochtend, helaas, mijn computer gaf een kreet met: kan geen verbinding maken met .... Vanacht hebben ze waarschijnlijk weer een UPDATE gestuurd waardoor alles weer is veranderd. Kunnen ze niet mailen wat er geprobeerd is door KPN zodat we meer gevoel krijgen wat er is geupdate en welke problemen daardoor kunnen ontstaan.
Voor een USB stick zal dit wel niet van toepassing zijn, maar voor USB schijven waarschijnlijk wel: de Siemens SX451 levert niet meer dan 480 mA stroom via de USB poort. Als dat bij de Experia ook zo is, moet je misschien je USB-schijf apart van stroom voorzien.

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:39:
[...]
Voor een USB stick zal dit wel niet van toepassing zijn, maar voor USB schijven waarschijnlijk wel: de Siemens SX451 levert niet meer dan 480 mA stroom via de USB poort. Als dat bij de Experia ook zo is, moet je misschien je USB-schijf apart van stroom voorzien.
Ha Jan-E,

Jij hebt ontzettend veel verstand van IPB en de experia-box. Kan je niet solliciteren bij de KPN (afdeling IPB). Mogelijk kan jij als gebruiker en ervaringsdeskundige onze problemen verhelpen bij de bron... Tenzij je natuurlijk een wereldbaan hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 03:12:
zo ik heb weer internet na dinsdag middag drie uur lang bezoek te hebben gehad van de monteur van kpn en box nr 4 hebben mogen ontvangen
server instellingen heb ik nog niet ingesteld komt nog maar hoorde dat er weer nieuwe firmware opkomst is dus ik wacht nog even.

heb nog wel enkele kere vandaag de box uitgezet omdat ik via telefoon niet te bereiken was maar heb vanavond enkele keren naar huis gebeld en elke keer direct verbinding maar ja dat is algemeen bekend

en andere providers hebben ook storingen en kinderziektes met deze dienst dus kpn staat er niet alleen mee te klooien

heb nu alleen nog maar verbinding via wifi heb nog geen bedraad net werk geprobeerd durf bijna mijn router er niet aan te hangen.
maar maandag na anderhalf uur gin de experia de hoek om met een t88 van kpn zelf dus daar lag het niet aan

had voor dat ik mijn derde experia opblies er twee pc's bedraad aanhangen en waarschijnlijk heeft een van deze beide mijn eperia omzeep geholpen.

heb nu hier nog een router staan daar heeft mijn net werk drie jaar aangehongen en dan rechtstreeks de modem in maar durf bijna niet mijn router in te pluggen ben bang dat ik weer een experia omzeep help

nu is miin vraag hebben hier meer mensen last van als ze er meerder pc's aan hangen of hun box aan gort gaat of dat ik de enigste ben die hier last van heeft

enfin mijn laatst opgeblazen box is nu niet terug gegaan naar siemens AG maar naar de afdeling dcc geloof ik in denhaag die gaan nu zelf de box onder zoeken op foutjes.
zal mij benieuwen of ik hier ook nog van krijg te horen hoe het nu is gekomen zal wel niet denk ik maar was eigenlijks wel best nieuwsgierig

want ik kan er niet bij dat een simpele e-tech rtvp03 wel als router kan functioneren in miin net werk zonder poef te zeggen

raar raar raar

maar we wachten af
})
Hier dan een reactie...ik heb er 2 pc's op zitten, 1 draadloos en 1 via netwerk 100Mbps kaart.
De draadloze usb adapter heb ik weggegooid ivm waardeloos functioneren.

Verder gewoon een draadloze Panasonic erop. Nog niet kapot gegaan maar een raar apparaat vind ik het wel. De USB werkt bijv niet bij mij, iemand reageerde dat dat komt omdat het ntfs is en dat dit fat 32 moet zijn. Nu gaat fat32 en 250 Gb schijven niet samen en verdom ik het om mijn schijf te gaan opdelen in kleinere fat32 partities alleen omdat de experia dat niet aankan. Jammer van dit functionaliteitsverlies.

Verwijderd

raar raar raar

maar we wachten af
})
Reactie: Ik heb twee PC's bedraad (via 100mb pci netwerkkaarten) op de Exper(ement)ia aangesloten; geen enkel probleem ondervonden.

Ik heb overigens wel Wifi uitgeschakeld staan omdat ik daar geen gebruik van maak en merkte dat de Experia daardoor minder warm werd ( = stroomverbruik)!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 12:06 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 08 september 2005 @ 00:25:
[...]
Heb je nog een idee waar je gelezen hebt dat het per provider verschilde? Ik kon het nergens in dit topic vinden. Misschien in een ander topic?
Ja sorry ik heb een keer op een ander forum gekeken O-)

hier het linkje:

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=15110

Verwijderd

hier een bedrade pc, een xbox via een draadje en dan nog draadloos een laptop met de ingebouwde wifi mogelijkheid. Wifi key wel op WEP want WPA kent de laptop niet.

Nog steeds de eerste experia sinds ik dat ding heb staan (enkele maanden)

Verwijderd

Gisteravond 23.55 (ja ja 5 voor 12 >:) ) was ik aan het BF2-en. Paf... There is a problem with your connection... Geen internet meer... Kon ook met geen mogelijkheid meer bellen. Dacht mijn oude E-tech-modem er tussen te hangen maar dat mocht niet baten.... :(
Vanmorgen werkte alles weer behalve dat ik nu weer niet door mobiele telefoons gebeld kan worden.

Verwijderd

nu is miin vraag hebben hier meer mensen last van als ze er meerder pc's aan hangen of hun box aan gort gaat of dat ik de enigste ben die hier last van heeft maar we wachten af })
Hoi, Ik heb 3 PC aan mijn experia gekoppeld (waarvan één met WIFI) verder een Philips Xalio Dect-set. Als ik niet aan de server-instellingen zit en geen USB apparaten aansluit gaat alles goed. Zodra je wat met je instellingen doet is het foute boel.

• joop99
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:00:
[...]

Reactie: Ik heb twee PC's bedraad (via 100mb pci netwerkkaarten) op de Exper(ement)ia aangesloten; geen enkel probleem ondervonden.

Ik heb overigens wel Wifi uitgeschakeld staan omdat ik daar geen gebruik van maak en merkte dat de Experia daardoor minder warm werd ( = stroomverbruik)!
Ik heb ook wifi uit staan en via het bedrade ethernet deel een printer en 3 pc's aangesloten zonder problemen en een zenia 300 dect basisstation

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:53:
Gisteravond 23.55 (ja ja 5 voor 12 >:) ) was ik aan het BF2-en. Paf... There is a problem with your connection... Geen internet meer... Kon ook met geen mogelijkheid meer bellen. Dacht mijn oude E-tech-modem er tussen te hangen maar dat mocht niet baten.... :(
Vanmorgen werkte alles weer behalve dat ik nu weer niet door mobiele telefoons gebeld kan worden.
Datzelfde had ik om 3:30 met mijn e-Tech USB modem. Pas rond 4:00 was de verbinding weer up.

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:50:
Ja sorry ik heb een keer op een ander forum gekeken O-)

hier het linkje:

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=15110
>:) Ik had daar ook wel eens gekeken. Overigens is niet geheel duidelijk wie dat stuk over Vodafone heeft geschreven. Zo te zien is dat 'alsytes' en niet €djeK.

En ik wacht nog steeds tot €djeK zijn laatste juichende bericht een beetje nuanceert, uiteraard onder verwijzing naar dit topic ...

[ Voor 6% gewijzigd door Jan-E op 08-09-2005 13:32 . Reden: schrijver over vodafone toegevoegd ]

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:49
heb nu in 24uur al 3x mijn box volledig vast gelopen gehad..... fijn spul dat.......

mollie

o ja de beste oplossing van kpn is om de box een 15 minuten zonder stroom te zetten.... dan reset hij zich beter dan de reset knop.... laat me niet lachen,,

Verwijderd

Hoeveel mensen doen eigenlijk mee aan het experia-experiment... Kan je dat ergens lezen ? (8>

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:29:
[...]

Serverinstellingen zonder IP-adres is de default instelling van de Experia Box( .....)
Dit snap ik niet. Afgaande op de HELP info op Mijn KPN voor firewall instellingen moet je bij "standaard" NIET verplicht een IPadress invoeren en bij "Server" WEL.

Voor enkele weken geleden was het zo dat je bij standaard geen IP adres kon/hoefde invullen en bij server wel (conform de help info dus) en dat lijkt mij ook logisch. Standaard de boel dicht, alleen openen indien de sessie vanuit je eigen omgeving wordt geïnitieerd. Server indien je een poort wilt openhouden.
Of zie ik dat fout? :?

Kennelijk is er ergens wat veranderd want nu wordt bij Standaard een IPadres verplicht gevraagd.
Dat was voor mij, in mijn logica, de reden om dit als probleem bij KPN aan te melden en daar is men er nu mee bezig zonder dat ik daarbij een antwoord kreeg op de vraag of mijn logica juist was.

Wellicht dat iemand in dit waardevolle forum mij kan invullen?? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:01:
Hoeveel mensen doen eigenlijk mee aan het experia-experiment... Kan je dat ergens lezen ? (8>
Een helpdesk medewerker liet zich ontvallen dat het om omstreeks 2000 experiamenteurs gaat!
Lijkt mij, gezien de periode van beschikbaarheid (en ruchtbaarheid over het bestaan ervan), wat veel maar het gaat zeker niet om tientallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 15:22 ]

Verwijderd

Ben nu aan het bellen met Debitel 8)7
Ja das mijn mobiel-provider en die leveren weer Vodafone aan mij. Zij zijn nu op dit moment Vodafone aan het bellen over het niet kunnen bellen met mijn mobieltje naar mijn IPB-aansluiting. Debitel zei dat het volgens Vodafone aan een porterings-fout ligt bij KPN. Maar die roepen weer dat het aan Vodafone ligt... Schiet mij maar lek 8)7 |:(

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:12:
Een helpdesk medewerker liet zich ontvallen dat het om omstreeks 2000 experiamenteurs gaat!
Lijkt mij, gezien de periode van beschikbaarheid (en ruchtbaarheid over het bestaan ervan), wat veel maar het gaat zeker niet om tientallen.
Zie Planet Multimedia: KPN heeft VoIP in test uitgezet bij '1.500 tot 2.000 klanten', aldus Scheepbouwer, juist om de dienst te kunnen perfectioneren. "Het moet topkwaliteit zijn als we het in de markt zetten", vindt de KPN-voorman.

Verwijderd

Net maar weer eens de serverinstellingen op standard gezet met een ip adres, maar de boel loopt nog steeds vast, overigens zou het inderdaad moeten zijn serverinstelling met een ip adres, maar om één of andere reden bleek het 2 weken terug op de eerst genoemde wijze te werken. Wanneer ik serverinstelling intik met ip adres gebeurd er niets, zelfs geen vastloper....

HD ook maar weer eens gebeld en hen verzocht om even die firewall uit te zetten, zij zou er een email van maken voor een andere afdeling die het wellicht kon instellen nadat ze eerst uiteraard beweerde dat dit niet mogelijk was en eerder ook niet kon, hehehe de grapjas. Overigens ook wel grappig dat ze dit per email doet, normaal wanneer ik iets via email vraag krijg ik steevast het antwoord te bellen naar het betaalnummer, waarop ik dan vriendelijk verzoek gewoon mijn email door te sturen naar degene die mij kan helpen. Waarop dan weer het antwoord komt dat dit niet mogelijk is en ik dien te bellen, heel apart allemaal. 8)7

so far so good hehehe niet

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:29:
[...]
Zie Planet Multimedia: KPN heeft VoIP in test uitgezet bij '1.500 tot 2.000 klanten', aldus Scheepbouwer, juist om de dienst te kunnen perfectioneren. "Het moet topkwaliteit zijn als we het in de markt zetten", vindt de KPN-voorman.
Sterker nog het zouden er maar zo'n 1500 - 2000 zijn om de kwaliteit te kunnen garanderen. :z

Verwijderd

raar raar raar

maar we wachten af
})
Reactie: Gezien de Eperiabox nogal eens gereset word komt deze standaard in de WPA key terecht omdat ik in 1 PC een netwerkaart heb zitten die alleen maar WEP ondersteunt heb ik via een netwerkkabel mijn oude linksys router aan de experiabox gehangen, 1 PC is bedraad met de router en de andere is draadloos en het werkt oke nooit geen problemen.

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:24:
HD ook maar weer eens gebeld en hen verzocht om even die firewall uit te zetten, zij zou er een email van maken voor een andere afdeling die het wellicht kon instellen nadat ze eerst uiteraard beweerde dat dit niet mogelijk was en eerder ook niet kon, hehehe de grapjas. Overigens ook wel grappig dat ze dit per email doet, normaal wanneer ik iets via email vraag krijg ik steevast het antwoord te bellen naar het betaalnummer, waarop ik dan vriendelijk verzoek gewoon mijn email door te sturen naar degene die mij kan helpen.
Die e-mail is ook niet echt een e-mail. Dat is een 'ticket'. De helpdesk gebruikt een ticketing systeem om alle 'incidenten' in vast te leggen. De 2e lijns helpdesk dient al die tickets af te werken. Vandaar dat je af en toe gebeld wordt met de vraag of je problemen al opgelost zijn. Zo ja, dan kan het ticket gesloten worden.

En het "betaalnummer" moet natuurlijk zijn: het gratis nummer 0800-0222726 ;)

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:45:
[...]
Die e-mail is ook niet echt een e-mail. Dat is een 'ticket'. De helpdesk gebruikt een ticketing systeem om alle 'incidenten' in vast te leggen. De 2e lijns helpdesk dient al die tickets af te werken. Vandaar dat je af en toe gebeld wordt met de vraag of je problemen al opgelost zijn. Zo ja, dan kan het ticket gesloten worden.

En het "betaalnummer" moet natuurlijk zijn: het gratis nummer 0800-0222726 ;)
Jammer dan toch dat ze mijn email niet in een ticket kunnen veranderen, maar ja dat is ook technisch ooooonmogelijk natuurlijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:27:
[...]

Soortgelijke ellende had ik ook met die Siemens USB adapter, werkelijk een drama dat ding, zelfs met de laatste drivers. Op een gegeven moment in blinde woede :( heb ik dat ding eruit getrokken en in een hoek gesmeten.
Hierna mijn 'oude' Speedtouch 120g erin geplugd en problemen opgelost als sneeuw voor de zon.... :*)
Die siemens USB adapter is gewoon kut ik heb er inmiddels twee geplet met mijn voeten :( :( dat was een hele opluchting
:)

• joop99
Helaas, vandaag voor het eerst van iemand gehoord dat ik onbereikbaar was(ondanks dat het voip lampje wel gewoon brandde) na bijna een maand, na het het uit en aanzetten van de experia box was het weer verholpen maar toch.....

• EdjeK
joop99 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:02:
Helaas, vandaag voor het eerst van iemand gehoord dat ik onbereikbaar was(ondanks dat het voip lampje wel gewoon brandde) na bijna een maand, na het het uit en aanzetten van de experia box was het weer verholpen maar toch.....
Er schijnt vanacht iets geupload te zijn naar het doosje waardoor deze zich heeft gereset. Meerderen hadden hier last. Vanochtend vroeg (07:00 uur) toen ik vertrok knipperde mijn voip-lampje. Heb het doosje even aan en uit gezet en toen was het weer oké. Heb wel een paar keer naar huis gebeld maar het werkte als van ouds net zoals de afgelopen weken.. Goed dus....
Jan-E schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:26:
[...]En ik wacht nog steeds tot €djeK zijn laatste juichende bericht een beetje nuanceert, uiteraard onder verwijzing naar dit topic ...
Dus Jan-E, hoef ik nog steeds mijn positieve ervaring niet te nuanceren... ;)

Overigens heb ik IPB- light 1600-512, misschien dat dit nog relevant is om te melden. Wellicht dat hier bij de diverse abonnementen performanceverschillen kunnen optreden en bij het ene abo meer storing geeft dan de ander....

[ Voor 27% gewijzigd door EdjeK op 08-09-2005 20:46 . Reden: tekstueel aangepast ]

Verwijderd

Als ik alle problemen lees over configuratie, geen toegang op de experiabox, WIFI problemen, uitval, et cetera, dan lijkt mij de speedtouh 190 (analoge telefoon adapter welke je aan o.a. de speedtouch 580 modem kan koppelen). Voordeel: je gebruikt je bestaande modem, kan alles vrij configurenen en een KPN monteur hoeft niet langs te komen. Dit lijkt een mij goed alternatief

Heeft er iemand ervaring met de speedtouch 580 in combinatie met de speedtouch 190.
Zelf heb ik veel opstartproblemen gehad met de experiabox en regelmatig de stekker eruit getrokken en de speedtouch 580 weer aangesloten. Ik wil zeker verder met VOIP en KPN, maar overweeg bij verdere problemen met de experiabox, een speedtouch 190 aan te schaffen en dit te proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:07:

Heeft er iemand ervaring met de speedtouch 580 in combinatie met de speedtouch 190.
Zelf heb ik veel opstartproblemen gehad met de experiabox en regelmatig de stekker eruit getrokken en de speedtouch 580 weer aangesloten. Ik wil zeker verder met VOIP en KPN, maar overweeg bij verdere problemen met de experiabox, een speedtouch 190 aan te schaffen en dit te proberen.
Goeie tip, ik ben erg benieuwd of iemand al ervaring heeft met de speedtoch 190 i.s.m. het kpn voip verhaal

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:07:
Als ik alle problemen lees over configuratie, geen toegang op de experiabox, WIFI problemen, uitval, et cetera, dan lijkt mij de speedtouh 190 (analoge telefoon adapter welke je aan o.a. de speedtouch 580 modem kan koppelen). Voordeel: je gebruikt je bestaande modem, kan alles vrij configureren en een KPN monteur hoeft niet langs te komen. Dit lijkt een mij goed alternatief.
Het idee is aardig, maar de vraag is of je van KPN de benodigde gegevens krijgt om die Speedtouch 190 te configureren. In feite hang je door de combi 190+580 een ander VoIP-modem aan de lijn. En daarvoor heb je de SIP-instellingen van KPN nodig. Tot nu toe lijkt het er op dat ze die gegevens niet uit handen willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:37:
[...]

Reactie: Gezien de Eperiabox nogal eens gereset word komt deze standaard in de WPA key terecht omdat ik in 1 PC een netwerkaart heb zitten die alleen maar WEP ondersteunt heb ik via een netwerkkabel mijn oude linksys router aan de experiabox gehangen, 1 PC is bedraad met de router en de andere is draadloos en het werkt oke nooit geen problemen.
kijk ook weer via router ik bedoel gewoon rechtstreeks aan een draadje

als ik een rechtstreeks hang houde exeria het twee weekjes vol

als ik twee aan en draadje hang blijft die een week goed

hang ik er drie aan dan houd hij het 1.5 uur vol

wat ik er mee probeer te zeggen is mijn goedkope e-tech van 30 euro die is blijkbaar beter bestand tegen mijn intern netwerk dan de experia box

mijn e-tech houd het al weer 3 of 4 jaar vol
wil vrijdag effe proberen mijn router er aan te hangen maar denk dat ik daar beter mee kan wachten tot maandag dan is er tenminste een montuer beschikbaar voor het geval het mis gaat
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren maar eens geprobeerd een eind te maken aan mijn problemen met haperende internettoegang. Daarom alles van de PC verwijderd en alle verwijzingen naar de Siemens USB 108 uit het register ook verwijderd.

Na reboot herkende Windows XP direct een "nieuw" apparaat genaamd "AR5523", hiervan handmatig de driver geinstalleerd door in dit geval direct de file NET5523.INF aan te wijzen op de CD-ROM onder .../dutch/drivers/xp/net5523.inf. Vervolgens gewoon doorgaan ondanks opmerkingen van windows over niet valide certificaten.
Vervolgens moest ik eerst de Windows wireless zero configuration starten, want die bleek uit te staan (staat onder -networking - administratieve tools - services). Vervolgens bij de draadloze verbinding de SSID naam en WEP of WPA code toevoegen als voorkeursnetwerk en verbinden. En ziedaar alles werkt....ook na rebooten direct weer verbinding, anders zie je eerst een rood kruis totdat de WLAN eens een keertje is opgestart.

Kortom, ik denk dat alle (ADSL) problemen softwarematig van aard waren en dat de adapter en de experiabox zelf gewoon goed functioneren, dus een volgende keer zal ik niet meer klakkeloos vanaf de CD-ROM setup.exe draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:36:
[...]

Die siemens USB adapter is gewoon kut ik heb er inmiddels twee geplet met mijn voeten :( :( dat was een hele opluchting
:)
Ja dat doet goed he, ik heb nog nooit met apparatuur gegooid maar dit ding is gewoon echt troep, ik kan me ook niet voorstellen dat KPN gaat uitrollen met dit kreng.
Iemand trouwens het standpunt van KPN hierover gehoord ? Of is het weer stil uit angst dat ze 2000 nieuwe adapters van een ander type moeten opsturen....Vreemd trouwens dat er een antenne aan zit, daar waar de oude Speedtouch 120g die gewoon ingebouwd heeft zitten en nog beter bereik heeft ook.
Waarom is KPN uberhaupt met Siemens in zee gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 09:00:
Gisteren maar eens geprobeerd een eind te maken aan mijn problemen met haperende internettoegang. Daarom alles van de PC verwijderd en alle verwijzingen naar de Siemens USB 108 uit het register ook verwijderd.

Na reboot herkende Windows XP direct een "nieuw" apparaat genaamd "AR5523", hiervan handmatig de driver geinstalleerd door in dit geval direct de file NET5523.INF aan te wijzen op de CD-ROM onder .../dutch/drivers/xp/net5523.inf. Vervolgens gewoon doorgaan ondanks opmerkingen van windows over niet valide certificaten.
Vervolgens moest ik eerst de Windows wireless zero configuration starten, want die bleek uit te staan (staat onder -networking - administratieve tools - services). Vervolgens bij de draadloze verbinding de SSID naam en WEP of WPA code toevoegen als voorkeursnetwerk en verbinden. En ziedaar alles werkt....ook na rebooten direct weer verbinding, anders zie je eerst een rood kruis totdat de WLAN eens een keertje is opgestart.

Kortom, ik denk dat alle (ADSL) problemen softwarematig van aard waren en dat de adapter en de experiabox zelf gewoon goed functioneren, dus een volgende keer zal ik niet meer klakkeloos vanaf de CD-ROM setup.exe draaien.
Als hij nog werkt nadat ik in die hoek had gesmeten, zal ik dit ook eens proberen. Het zou overigens een schande zijn als een standaard driver beter werkt dan de Siemens driver, zeker nu dit appararaat al bijna 4 maanden op de markt is. Ik laat het wel ff weten, en als het goed gaat laat ik het de helpdesk ook nog ff weten.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou die siemens-adapter werkt echt prima..... Uiteraard heb ik de .inf file gebruikt en niet de setup....
De setup gebruik ik alleen uit pure noodzaak als ik nieuwe hardware installeer.....
Ik gebruik alleen niet de wireless-functie van de experia. Ik gebruik gewoon m'n ouwe vertrouwde Linskys WRV54G _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 09:59:
Als hij nog werkt nadat ik in die hoek had gesmeten, zal ik dit ook eens proberen. Het zou overigens een schande zijn als een standaard driver beter werkt dan de Siemens driver, zeker nu dit appararaat al bijna 4 maanden op de markt is. Ik laat het wel ff weten, en als het goed gaat laat ik het de helpdesk ook nog ff weten.... :P
Die Siemens driver heb je nodig voor installatie onder Windows 98. Alleen werkt die driver op Win98 vaak nog brakker dan op WinXP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:37
Ik lees net dat de KPN in november de ADSL snelheden weer gaar verhogen. Weet iemand of dit ook voor InternetPlus(af en toe)Bellen geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Switek schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:06:
Ik lees net dat de KPN in november de ADSL snelheden weer gaar verhogen. Weet iemand of dit ook voor InternetPlus(af en toe)Bellen geld?
Waar lees jij dat? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Switek schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:06:
Ik lees net dat de KPN in november de ADSL snelheden weer gaar verhogen. Weet iemand of dit ook voor InternetPlus(af en toe)Bellen geldt?
Natuurlijk. Je hebt immers een Go/Lite/Basic/Extra abo als onderdeel van je IPB-abonnement. Overigens is de verhoging bij Extra van 8 naar 12 Mbps gebaseerd op ADSL2+. Dat kan de Experia Box dus in ieder geval al aan. Zeggen ze.

aankondiging op de KPN-site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar slaat het nu op dat die gestoorde upload zo laag blijft?

Overigens zat ik de AV van IPB eens door te lezen, om te bezien in hoeverre ik inmiddels een schade-vergoeding kan krijgen voor het niet bereikbaar zijn van mij telnr.
Kwam ik de tegen:
"6.4 Contractant zal de Dienst aanwenden voor normaal consumenten gebruik, ook indien sprake
is van een vast tarief (flat fee). Indien sprake is van excessief gebruik, is KPN gerechtigd het
gebruik dat boven de normen ligt, alsnog in rekening te brengen."

Deze past daar beter bij:
"j de Contractant zal zich onthouden van overmatig belverkeer dat het gebruik van de Dienst door
derden kan verstoren of dat het netwerk overmatig belast. Als overmatig belverkeer wordt
beschouwd indien de Contractant dermate lange gesprekken (bijvoorbeeld door het laten
openstaan van de telefoonverbinding) en/of dermate grote aantallen korte gesprekken voert
dat het gebruik van de Dienst door derden kan worden verstoord en/of het verbruik door de
Contractant afwijkt van het gemiddelde belgebruik door derden."

De AV staat helemaal vol met dit soort dingen. Als KPN blijkbaar vind dat je teveel belt kunnen ze alsnog je een rekening sturen??? 8)7

Deze is ook leuk:
"de Contractant zal op geen enkele wijze de Dienst gebruiken om anderen te belasten, te
misbruiken, lastig te vallen, te achtervolgen, te bedreigen of op een andere wijze de rechten van
anderen te schenden;"
Lijkt mij dat ik dat zelf nog wel bepaal? Toch? Als ik die AV zo lees, mag ik dus niks meer van KPN. Ja ok ik heb er voor getekend... Hoewel... Hahaha dat heb ik dus niet gedaan!!!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:44:
Ja ok ik heb er voor getekend... Hoewel... Hahaha dat heb ik dus niet gedaan!!!
Helaas, pindakaas voor je. Op het moment dat je aansluiting van IPB accepteert, aanvaard je stilzwijgend de onderliggende voorwaarden tenzij je schriftelijk hebt aangegeven dat je hun voorwaarden niet accepteert. Indien dit laatste, zullen ze je niet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdjeK schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:53:
[...]

Helaas, pindakaas voor je. Op het moment dat je aansluiting van IPB accepteert, aanvaard je stilzwijgend de onderliggende voorwaarden tenzij je schriftelijk hebt aangegeven dat je hun voorwaarden niet accepteert. Indien dit laatste, zullen ze je niet aansluiten.
Ja joh dat weet ik ook wel. Maar deze voorwaarden zijn wel erg gortig. Er staat ook nog iets van 'nieuwe techniek, dus het zal wel eens kunnen dat dingen niet goed werken'. Dus dat wij niet wisten dat we in een pilot zatten is ook van de baan. KPN zal dan denk ik vrolijk verwijzen naar de AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:06:
Maar deze voorwaarden zijn wel erg gortig.
Het zijn tamelijk standaard fair use voorwaarden. Dik kans dat ook in de voorwaarden van de gewone telefonie en de gewone DSL dergelijke voorwaarden zijn opgenomen. Niets om je druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:23:
[...]
Het zijn tamelijk standaard fair use voorwaarden. Dik kans dat ook in de voorwaarden van de gewone telefonie en de gewone DSL dergelijke voorwaarden zijn opgenomen. Niets om je druk over te maken.
Staat in de 'normale' telefonie AV niks over teveel excessief gebruik. Je betaald er natuurlijk ook voor per seconden. Kan me overigens niet voorstellen dat KPN mij zou gaan aanspreken op mijn belgedrag. Meneer u belt teveel naar onze mening! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag toch maar eens met nota beheer gebeld.
Er zijn inmiddels 2 nota's van de rekening afgeschreven,
maar er was nog steeds niks terug geboekt.
Medewerkster melde dat het wel goed komt, ging automatisch
die correctie maar wanneer de terug betaling is kon ze niet zien.
Ff wachten gewoon dus.

Wie heeft er ook last van een echo op de lijn.
Het is soms niet te harden hier.
Of er nu naar een mobiele of vaste aansluiting gebeld wordt,
of we dat nu doen met onze draadloze of bedrade toestel,
geen verschil maar wel vaak een echo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:09:
Wie heeft er ook last van een echo op de lijn.
Het is soms niet te harden hier.
Of er nu naar een mobiele of vaste aansluiting gebeld wordt,
of we dat nu doen met onze draadloze of bedrade toestel,
geen verschil maar wel vaak een echo.
Geen echo op de normale lijn. Maar als ik met mijn mobiel (Vodafone) naar huis bel (als dit weer eens werkt) hoor ik mezelf als echo terug en dan klinkt het ook zwaar overstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:20:
[...]

Geen echo op de normale lijn. Maar als ik met mijn mobiel (Vodafone) naar huis bel (als dit weer eens werkt) hoor ik mezelf als echo terug en dan klinkt het ook zwaar overstuurd.
Hier is de kwaliteit van het telefoneren, afhankelijk van het downloaden. Wanner ik downlaod inderdaad echo, of gewoon zeer slechte verstaanbaarheid, vertraging enz enz, bij geen download alls prima in orde.
Ik heb de 1600/512 adsl aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:40:
Hier is de kwaliteit van het telefoneren, afhankelijk van het downloaden. Wanner ik downlaod inderdaad echo, of gewoon zeer slechte verstaanbaarheid, vertraging enz enz, bij geen download alls prima in orde.
Ik heb de 1600/512 adsl aansluiting.
Klinkt alsof QoS in jouw Experia Box niet aan staat. Dat is niet automatisch zo. Uit de handleiding van de SMC 7908VoWBRA:
The QoS (Quality of Service) function allows you to differentiate VoIP traffic and provide it with high-priority forwarding service. In addition, you can specify the outgoing VC of VoIP packets to further guarantee the voice quality.
De default waarde is weliswaar 'aan', maar het zou natuurlijk best eens zo kunnen zijn dat QoS in jouw box uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx Jan, ik zal het aan de helpdesk voorleggen. Zelf kwamen ze niet veel verder als antwoorden van :
goh das ook wat, nee dat hoort inderdaad niet, misschien is er iets mis, nee daar kunnen we niets aan doen. Wellicht als ik ze jouw tip voorleg dat men er iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:34:
Thx Jan, ik zal het aan de helpdesk voorleggen. Zelf kwamen ze niet veel verder als antwoorden van :
goh das ook wat, nee dat hoort inderdaad niet, misschien is er iets mis, nee daar kunnen we niets aan doen. Wellicht als ik ze jouw tip voorleg dat men er iets mee kan.
- reply voor Jan-e

Je kan hier helemaal gelijk hebben, na niks gehoord te hebben op mails
heb ik vanavond maar eens gebeld en gevraagd.
Ze hadden paar meer meldingen gehad en toevallig hadden ze instuctie's
ontvangen wat ze moesten doen in de box.

Dat heeft de beste man gedaan, mijn box klikte 2x.
Al mijn instelling zijn niet veranderd (kanaal 7 bv voor draadloos nog gewoon)

Ik moest nu maar weer testen oft over was.

Klinkt inderdaad als een instelling ergens.

• GamesBond
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-11-2024
Zou je ook een standaard SIP device kunnen gebruiken? Ik heb al een Asterisk VOIP PBX en overal VOIP foons thuis. Zelfs m'n DECT foons zijn VOIP.

Beetje irri als dan het ADSL modem VOIP->POTS gaat doen en ik dan weer POTS->VOIP moet gaan doen, daar wordt de kwaliteit niet beter op.

Trouwens voor mensen die nog willen (moeten) faxen, als je je fax niet kunt cappen op 9k6 kun je faxen wel vergeten met een VOIP lijn.

• Jan-E
GamesBond schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 10:04:
Zou je ook een standaard SIP device kunnen gebruiken?
In theorie natuurlijk wel. Mits je de SIP-gegevens van de KPN krijgt. En tot nu toe lijken ze er niet bepaald happig op om die uit handen te geven.

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:39:
[...]
Kan iemand mij vertellen hoe ik nou de key moet benaderen? Lampje brand wel maar heb geen flauw idee hoe ik er nu bij kan komen.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:26:
Kan iemand mij vertellen hoe ik nou de key moet benaderen? Lampje brand wel maar heb geen flauw idee hoe ik er nu bij kan komen.
Als je de stick aansluit komt er een nieuwe host bij in de werkgroep "WERKGROEP" onder Netwerkomgeving. De hostname hiervan is dezelfde als de naam van het Access Point. Hieronder vind je de USB-stick.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Ik heb nu al 2 dagen achter elkaar gehad dat s'avonds mijn telefoon het nog doet, maar s'morgens moet ik eerst de Experia resetten om bereikbaar te zijn. Iemand ditzelfde probleem? Of hebben ze toevallig de afgelopen 2 dagen updates uitgevoerd?

Verwijderd

B_O_S_S schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:28:
[...]

Als je de stick aansluit komt er een nieuwe host bij in de werkgroep "WERKGROEP" onder Netwerkomgeving. De hostname hiervan is dezelfde als de naam van het Access Point. Hieronder vind je de USB-stick.
Thanx. Het is gelukt. Maar ongelooflijk wat is dat ding traag zeg. Daar wordt je niet vrolijk van.

• Bob_Tweakers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 09:07
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:05:
Ik heb nu al 2 dagen achter elkaar gehad dat s'avonds mijn telefoon het nog doet, maar s'morgens moet ik eerst de Experia resetten om bereikbaar te zijn. Iemand ditzelfde probleem? Of hebben ze toevallig de afgelopen 2 dagen updates uitgevoerd?
Hier ongeveer hetzelfde. Ik heb niet op de tijdstippen gelet, maar met regelmaat kan er niet meer naar me toe gebeld worden. Uitbellen gaat prima. De pest is dat je niets op de experiabox ziet, omdat het voiplampje niet knippert.

Aan en uitzetten lost de boel op. (klerezooi) :(

Verwijderd

Kan ik verder niks aan toevoegen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:05:
Hier ook hetzelfde. Vanmorgen overigens niet. Gisteren en eergisteren wel. Erg vervelend ja want je kunt het nergens aan zien en uitbellen werkt gewoon.
Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.