[KPN] nieuwe VoIP dienst Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste
Acties:
  • 49.731 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:28:
Is het trouwens zo dat je geen abbo hoeft te betalen vanwege de proefkonijnstatus van het internetplusbellen... of moet je dat aanvragen ? B)
Ik heb nergens na hoeven te vragen. Toen ik laatst belde met alweer een klacht. Werd me verteld dat iedereen het in de maanden augustus en september gratis had. Tevens werden er geen telefoonkosten gefactureerd.

[ Voor 30% gewijzigd door Edmund op 05-09-2005 11:50 . Reden: de helft van me post stond er niet in. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:56:
Volgens welke standaard werkt de USB aansluiting?

De USB aansluiting werkt volgens de USB 2.0 standaard en is compatibel met de USB standaard 1.1.

aldus http://www.kpnadsl.nl/sup...schevragen-experia.html#3
Thx. Ik zal vanavond mijn usb schijf eens op de experia aansluiten. Kijken wat voor snelheid dat gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:45:
[...]

Thx. Ik zal vanavond mijn usb schijf eens op de experia aansluiten. Kijken wat voor snelheid dat gaat worden.
Even wat anders. Heeft iemand ervaring met VPN verbindingen via de Experia ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan-e,

heb jij al weer de mogelijkheid gehad om dmz in te stellen op de experia (via mijnkpn natuurlijk)...??

Ben nl. net door kpn gebeld en zeggen dat het weer mogelijk is om het in te stellen. Ik heb het net geprobeerd, maar helaas...... :O

Gr. Hilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:46:
jan-e,

heb jij al weer de mogelijkheid gehad om dmz in te stellen op de experia (via mijnkpn natuurlijk)...??

Ben nl. net door kpn gebeld en zeggen dat het weer mogelijk is om het in te stellen. Ik heb het net geprobeerd, maar helaas...... :O
Kabeltje verleggen, niemand zeggen. Nope. Ik kan alleen maar WiFi aan- en uitschakelen. De Firewall-instellingen bijven op server-instellingen zonder IP-adres staan. Dus ik heb het kabeltje maar weer verbonden met dat e-Tech ADSL modem.

Bij "Telefonie beheer" krijg ik nu trouwens dit te zien: "Wegens werkzaamheden is "Telefonie Beheer" tijdelijk niet bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Ik kan ook geen server instelling aanpassen, tevens zie ik ook de melding bij telefoonbeheer dat deze i.v.m. werkzaamheden niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:32:
Ik kan ook geen server instelling aanpassen, tevens zie ik ook de melding bij telefoonbeheer dat deze i.v.m. werkzaamheden niet beschikbaar is.
Het wachten is op de melding: "Wegens werkzaamheden is InternetPlusBellen niet beschikbaar". })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op Monday 05 September 2005 @ 14:37:
[...]
Het wachten is op de melding: "Wegens werkzaamheden is InternetPlusBellen niet beschikbaar". })
Loopt na het instellen op MIJN KPN van bovengenoemde toestanden ook alles vast bij jou ?? en moet je dan resetten of Experia aan en uit zetten ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:39:
Loopt na het instellen op MIJN KPN van bovengenoemde toestanden ook alles vast bij jou ?? en moet je dan resetten of Experia aan en uit zetten ? 8)7
Nee, zelfs dat niet. Dat is wel een paar keer gebeurd toen ik de serverinstellingen op 'Standaard' (met een IP-adres) zette. Daarna waren veel harde resets nodig om weer verbinding te krijgen.

Maar verder staat mijn Experia Box al bijna een week werkloos te wezen. Ik heb vorige week een 2e hands e-Tech ADSL modem gekocht om te zorgen dat mijn servertjes bereikbaar blijven. Mijn telefoon staat keihard doorgeschakeld met *21*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:44:
[...]
Nee, zelfs dat niet. Dat is wel een paar keer gebeurd toen ik de serverinstellingen op 'Standaard' (met een IP-adres) zette. Daarna waren veel harde resets nodig om weer verbinding te krijgen.

Maar verder staat mijn Experia Box al bijna een week werkloos te wezen. Ik heb vorige week een 2e hands e-Tech ADSL modem gekocht om te zorgen dat mijn servertjes bereikbaar blijven. Mijn telefoon staat keihard doorgeschakeld met *21*.
Lossen ze dit binnenkort op ? Ik inmiddels begrepen dat je voor aug en sept geen abbo hoeft te betalen dus dat scheelt wel... |:( ik weet niet of dat nog zwart op wit komt. weten de jongens van KPN van dit forum ? anders moeten we allemaal ff een mailtje sturen naar kpn...heeft iemand een e-mail adres voor klachten ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:49:
anders moeten we allemaal ff een mailtje sturen naar kpn...heeft iemand een e-mail adres voor klachten ? :)
InternetPlusBellencm@kpn.com moet wel werken. Die 'cm' staat vermoedelijk voor 'Consumer Market'. En of ze het oplossen? Tja, vast wel. Ooit. Maar communicatie is niet het sterkste punt van KPN.

[ Voor 5% gewijzigd door Jan-E op 05-09-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:49:
[...]

Even wat anders. Heeft iemand ervaring met VPN verbindingen via de Experia ?
Dat is de reden dat ik mijn Experia vaarwel heb gezegd, VPN is niet mogelijk, ook niet in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:55:
Dat is de reden dat ik mijn Experia vaarwel heb gezegd, VPN is niet mogelijk, ook niet in de toekomst.
Waarom zou dat ook in de toekomst niet mogelijk zijn? Als je eenmaal weer een IP-adres via serverinstellingen in de DMZ kunt zetten is dat toch prima mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:00:
[...]
Waarom zou dat ook in de toekomst niet mogelijk zijn? Als je eenmaal weer een IP-adres via serverinstellingen in de DMZ kunt zetten is dat toch prima mogelijk?
Dat lijkt mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daansan schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:51:
Heeft er iemand al de gegevens van het inloggen op de SIP Server kunnen achterhalen?
Ik zou heel graag zelf een ZyXEL P2602HWL router inzetten omdat die een VPN connectie kan opbouwen naar mijn werk.

Maar dan moet ik natuurlijk wel weten welk username en password de SIP Server gebruikt.
Zelfs al zou je dat kunnen dan gaat die VPN verbinding wel door je Experia box en daar gaat het mis...Neem van mij aan, ik heb samen met de TD echt alles geprobeerd, maar de Siemens software kan het niet aan. Het heeft geen prioriteit en in de nabije toekomst ook niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:00:
[...]
Als je gebruik maakt van bijvoorbeeld een externe Secure Remote server dan gaat het niet, ook niet via een DMZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:02:
[...]

Zelfs al zou je dat kunnen dan gaat die VPN verbinding wel door je Experia box en daar gaat het mis...Neem van mij aan, ik heb samen met de TD echt alles geprobeerd, maar de Siemens software kan het niet aan. Het heeft geen prioriteit en in de nabije toekomst ook niet. 8)7
De komen en zijn inmiddels ook een aantal Firmware updates geweest, misschien dat ze dit nog aan gaan passen of inmiddels toch al aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:03:
[...]

Als je gebruik maakt van bijvoorbeeld een externe Secure Remote server dan gaat het niet, ook niet via een DMZ
Als de ExperiaBox op Server staat zal deze alles toch moeten doorlaten (ongeacht poort nummer). Dus toch ook VPN verkeer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:04:
[...]

De komen en zijn inmiddels ook een aantal Firmware updates geweest, misschien dat ze dit nog aan gaan passen of inmiddels toch al aangepast.
Dat is het hem nou juist, als het zou komen dan had ik de experia box nog wel gehad. Ik heb KPN verteld dat ze een enorme misser maken als ze dit niet snel aanpakken. Het heeft echter geen prioriteit, nu niet en in de toekomst. 1e prioriteit is het bellen middels VOIP. Ze zijn nu wel bezig om het mogelijk te maken een aantal poorten te opnenen, maar voor wat betreft VPN helpt dat nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:08:
[...]

Als de ExperiaBox op Server staat zal deze alles toch moeten doorlaten (ongeacht poort nummer). Dus toch ook VPN verkeer......
Dat zou je inderdaad verwachten ja, voor een kale VPN verbinding zonder tussenkomst van externe verificatieservers gaat dat ook wel goed. Als je gebruik maakt van authenticatieservers gaat het niet. @home heeft overigens hetzelfde probleem. Hun modem kan dergelijke configuraties ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:10:
[...]

Dat is het hem nou juist, als het zou komen dan had ik de experia box nog wel gehad. Ik heb KPN verteld dat ze een enorme misser maken als ze dit niet snel aanpakken. Het heeft echter geen prioriteit, nu niet en in de toekomst. 1e prioriteit is het bellen middels VOIP. Ze zijn nu wel bezig om het mogelijk te maken een aantal poorten te opnenen, maar voor wat betreft VPN helpt dat nog steeds niet.
Erg jammer dat dit niet mogelijk is. Werkt VPN naar buiten toe wel?
Dat je verificatie aan de buiten kant ligt (bij je werk naar binnen b.v.)

[ Voor 6% gewijzigd door supermlt op 05-09-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:02:
Zelfs al zou je dat kunnen dan gaat die VPN verbinding wel door je Experia box en daar gaat het mis...Neem van mij aan, ik heb samen met de TD echt alles geprobeerd, maar de Siemens software kan het niet aan.
Wanneer heb je dat geprobeerd? Was dat gedurende een periode dat je wel in staat was een PC in de DMZ te zetten? Uit de handleiding van de SMC7908VoWBRA, waarop de Experia Box is gebaseerd:
Virtual Private Network (VPN)
The Barricade supports three of the most commonly used VPN protocols — PPTP, L2TP, and IPSec. These protocols allow remote users to establish a secure connection to their corporate network. If your service provider supports VPNs, then these protocols can be used to create an authenticated and encrypted tunnel for passing secure data over the Internet (i.e., a traditionally shared data network).
The VPN protocols supported by the Barricade are briefly described below.
  • Point-to-Point Tunneling Protocol — Provides a secure tunnel for remote client access to a PPTP security gateway. PPTP includes provisions for call origination and flow control required
    by ISPs.
  • L2TP merges the best features of PPTP and L2F — Like PPTP, L2TP requires that the ISP’s routers support the protocol.
  • IP Security — Provides IP network-layer encryption. IPSec can
    support large encryption networks (such as the Internet) by using digital certificates for device authentication.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:20:
[...]

Ik gebruik regelmatig VPN naar buiten toe, dit is geen enkel probleem.

Ik zal binnenkort (als m'n DMZ weer werkt) proberen of de VPN naar binnen ook werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:23:
[...]
Wanneer heb je dat geprobeerd? Was dat gedurende een periode dat je wel in staat was een PC in de DMZ te zetten? Uit de handleiding van de SMC7908VoWBRA, waarop de Experia Box is gebaseerd:
[...]
Geinig he ? Dat het wel in de handleiding staat maar dat blijkt dat Siemens een steek heeft laten vallen ? Ik gebruikte zelf een verbinding via een Secure Remote server. Pingen naar die server ging goed, een secure connectie opbouwen niet. Het pakketje dat werd teruggestuurd raakte de weg kwijt in de experia box, zelfs na het instellen van een ip nummer in de DMZ werkte het niet. Inderdaad, volgens de handleiding zou het moeten werken, maar dat doet het dus niet. Vraag de TD maar eens, maar dan wel de echte TD'ers. Ik ben volkomen afhankelijk van een VPN verbinding. Mij is destijds op het hart gedrukt dat het allemaal zou werken en ze hebben er ook echt alles aan proberen te doen voor zover dat binnen de grenzen der mogelijkheden lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:20:
[...]

Naar buiten toe, zonder verificatieserver gaat goed, no problem. Naar binnen toe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:48:
Naar buiten toe, zonder verificatieserver gaat goed, no problem. Naar binnen toe niet.
Welk VPN-protocol gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op Monday 05 September 2005 @ 15:48:
[...]

Net gebeld met 0900-0244: KPN zegt dat er nu problemen zijn met het instellen van IP nummers en server instellingen. Als je ADSL werkt en VOIP ook blijf dan even van MIJN KPN af ! Voor eind september moet alles werken inclusief VPN toestanden. Omdat alles nog niet vlekkeloos is... (het is in een testfase) worden er geen kosten over augustus en september in rekening gebracht... Kortom, alles is gratis (zei de man van de helpdesk: dus bellen dan maar !) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Da's niet zo slim. Via 0800-0222726 kom je gratis bij dezelfde mensen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:46:
[...]

Geinig he ? Dat het wel in de handleiding staat maar dat blijkt dat Siemens een steek heeft laten vallen ? Ik gebruikte zelf een verbinding via een Secure Remote server. Pingen naar die server ging goed, een secure connectie opbouwen niet. Het pakketje dat werd teruggestuurd raakte de weg kwijt in de experia box, zelfs na het instellen van een ip nummer in de DMZ werkte het niet. Inderdaad, volgens de handleiding zou het moeten werken, maar dat doet het dus niet. Vraag de TD maar eens, maar dan wel de echte TD'ers. Ik ben volkomen afhankelijk van een VPN verbinding. Mij is destijds op het hart gedrukt dat het allemaal zou werken en ze hebben er ook echt alles aan proberen te doen voor zover dat binnen de grenzen der mogelijkheden lag.
Dit probleem komt me bekend voor. Ik heb (waarschijnlijk) hetzelfde gehad met de speedtouch modem.
Wij maken op het werk gebruik van een Nortel Contivity Box. Deze antwoord op een willekeurige IKE-port terug. Aangezien destijds de speedtouch is standaard is ingesteld op IKE=port 500 is dit een probleem. Dit was te verhelpen door in de telnetsessie te typen: "nat unbind application=IKE port=500"
Ik heb dit probleem op dit moment niet met de experia, maar misschien dat er nog iets raars ingesteld staat in de NAT-tables van de experia.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net mijn derde experia box gekregen

heb de eerste twee op geblazen waarschijnlijk door combinatie van twee telefoons

heb er bedraad de t88 van de kpn zelf aan hangen

en draadloos een panasonic kx tcd650 NL dect toestel

heb nu alleen mijn kpn toestel er aan hangen en ga deze week even shoppen bij de primafoon voor dect toestel van de kpn

hoop dat mijn experia het dan wel volhoud

uhm zal mij benieuwen of deze experia het langer volhoud dan een week

met orgineel kpn hardware er aan gekoppeld

ze wisten me te vertellen dat er twee toestellen zijn die de experia zeker op blazen maar welk type dit waren kon de man van de tweede lijn me niet echt zeggen

nu is mijn vraag zijn er bij meer mensen de experia al vervangen wegens hardware fout of ben ik de enigste hier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:55:
[...]
Da's niet zo slim. Via 0800-0222726 kom je gratis bij dezelfde mensen uit.
Bedankt voor de tip ! Gelukkig is bellen op dit moment gratis... dus ook naar 0900-0244 of niet soms? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:01:
Bedankt voor de tip ! Gelukkig is bellen op dit moment gratis... dus ook naar 0900-0244 of niet soms? B)
Dat help ik je hopen. Ik kreeg gewoon een rekening en het bedrag daarvan is gewoon afgeschreven. Op een klacht daarover heb ik nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:57:
heb net mijn derde experia box gekregen

heb de eerste twee op geblazen waarschijnlijk door combinatie van twee telefoons

heb er bedraad de t88 van de kpn zelf aan hangen

en draadloos een panasonic kx tcd650 NL dect toestel

heb nu alleen mijn kpn toestel er aan hangen en ga deze week even shoppen bij de primafoon voor dect toestel van de kpn

hoop dat mijn experia het dan wel volhoud

uhm zal mij benieuwen of deze experia het langer volhoud dan een week

met orgineel kpn hardware er aan gekoppeld

ze wisten me te vertellen dat er twee toestellen zijn die de experia zeker op blazen maar welk type dit waren kon de man van de tweede lijn me niet echt zeggen

nu is mijn vraag zijn er bij meer mensen de experia al vervangen wegens hardware fout of ben ik de enigste hier ?
Staat er ergens in de AV dat je KPN-toestellen moet gebruiken? Want nu ga jij weer netjes naar de Primafoon om de kas van KPN weer te spekken, omdat jouw toestel hun apparatuur opblaast? Laat zij jou dan een toestel leveren dat dat niet doet...
Zal lekker worden zeg. Wij leggen een weg aan en die is zo slecht ontworpen dat u de banden bij ons moet kopen anders blaast uw auto zich op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:29:
[...]

Staat er ergens in de AV dat je KPN-toestellen moet gebruiken? Want nu ga jij weer netjes naar de Primafoon om de kas van KPN weer te spekken, omdat jouw toestel hun apparatuur opblaast? Laat zij jou dan een toestel leveren dat dat niet doet...
Zal lekker worden zeg. Wij leggen een weg aan en die is zo slecht ontworpen dat u de banden bij ons moet kopen anders blaast uw auto zich op...
dat was mijn vraag niet mijn vraag was of er nog meer zijn die elke maandag een nieuwe experia krijgen !!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:56:
[...]

Dit probleem komt me bekend voor. Ik heb (waarschijnlijk) hetzelfde gehad met de speedtouch modem.
Wij maken op het werk gebruik van een Nortel Contivity Box. Deze antwoord op een willekeurige IKE-port terug. Aangezien destijds de speedtouch is standaard is ingesteld op IKE=port 500 is dit een probleem. Dit was te verhelpen door in de telnetsessie te typen: "nat unbind application=IKE port=500"
Ik heb dit probleem op dit moment niet met de experia, maar misschien dat er nog iets raars ingesteld staat in de NAT-tables van de experia.....
Ik denk dat je hier precies de spijker op zijn kop slaat. Het probleem is dat men dus niet zelf de NAT instellingen kan wijzigen in de experia (althans nog niet) en dat dat voorlopig ook niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op Friday 02 September 2005 @ 21:06:
KPN/Philips introduceren videotelefoon

Gepubliceerd op vrijdag 02 september 2005

(P7) KPN komt met een videotelefoon van Philips om mee te bellen via internet.

Dat heeft Philips bekendgemaakt tijdens de IFA-tentoonstelling voor consumentenelektronica in Berlijn.

"We hebben de telefoon samen met Philips ontwikkeld en hij zal via KPN het eerst op de markt komen", aldus de woordvoerster van KPN.

Het gaat om een draadloze videofoon, te gebruiken met een breedband internetverbinding. Het typenummer is VP5500, maar KPN zal de telefoon onder een eigen naam in een pakket met InternetPlusbellen aanbieden.
Nu is een foto beschikbaar: http://www.ifa.philips.co.../hires/VP5500_Product.JPG

Valewijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:55:
[...]

Een dergelijk antwoord kan toch niet acceptabel zijn. Dit is voor mij een reden om tegen die tijd de stekker eruit te trekken.
Men zal bij KPN toch ook het internet niet alleen gebruiken om mee te surfen in pauzetijd ??
Zeker als je ook het e.e.a. zakelijk wil wegzetten kun je er niet om heen dit beschikbaar te maken voor de Experiabox. De tijd van het surfen is voor velen allang voorbij, nu moeten we verder en moet die kast gewoon open, het moet afgelopen zijn met het gezeur over het benaderen van die kast via kpn.com. Ik wil Internet, niet een stukje ervan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:43:
[...]

dat was mijn vraag niet mijn vraag was of er nog meer zijn die elke maandag een nieuwe experia krijgen !!!!!!!!!
Nou nou... rustig... :/
Zo bedoel ik het niet. Maar ik verklaar je wel voor gek dat je gaat shoppen bij de Primafoon omdat de aandeelhouder (ok eigenaar) hiervan meuk levert die word opgeblazen omdat jij geen KPN-toestel gebruikt??? Wees blij dat de Experia jouw (niet-KPN) toestellen niet op heeft geblazen.
Geen antwoord op je vraag, maar garandeerd KPN (of hebben ze je dat wijs gemaakt) dat jouw Experia niet word opgeblazen als je KPN-toestellen gebruikt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:22:
Ziet er goed uit. Zelfs een USB poort om een USB harddisk aan te hangen, zodat je een fileserver hebt, en de mogelijkheid om hem als print server te gebruiken.
Ook alle mogelijke instellingen voor IP telephony.
Wat ik wil is behalve analoge telefoons ook wifi telefoons en softphones configureren, die dan onderling met elkaar moeten kunnen bellen.

Carl

Waarom zou je nog je Linksys willen houden, denk ik dan?
Gisteren die USB poort getest door hier mijn externe harde schijf in te pluggen. (2.0)
Er gebeurt niets. Ook het USB lampje gaat niet branden. Heeft iemand dit ook al eens geprobeerd ? Aan mijn kabel ligt het niet, die past in iedere poort zonder haperen / problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 08:51:
[...]

Gisteren die USB poort getest door hier mijn externe harde schijf in te pluggen. (2.0)
Er gebeurt niets. Ook het USB lampje gaat niet branden. Heeft iemand dit ook al eens geprobeerd ? Aan mijn kabel ligt het niet, die past in iedere poort zonder haperen / problemen.
Ik heb al eens een USB key met 512 MB aangesloten... de 1e drie lukte het niet maar naar 3x resetten pakte de experiabox eindelijk de key. Waarschijnlijk moet je net zo lang resetten totdat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het geprobeerd met een usb printer, maar kreeg de handel niet aan de praat. Ook niet lang geprobeerd want er staat toch altijd één pc aan hier, met die printer eraan, dus ik benader hem wel gewoon via die pc.

Gisteren toch nog maar s die firewall op standard gezet, en ja hoor de heleboel lag weer plat.
Mn tweede ticket, slechte kwaliteit telefoongesprekken tijdens heavy download, zou aan mijn kabel kunnen liggen zeggen ze. Dus misschien dat ik even een vers kabeltje ga proberen, ben alleen bang dat dat het niet is, want ik haal wel de maximale download snelheid, en volgens mij lukt dat niet met een slechte kabel. Als ik de downlaod tijdens zo'n gesprek even pauzeer is de telefoonkwaliteit gelijk weer super.
Iemand anders dergelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik werd zojuist gebeld over mijn ticket van vorige week dinsdag over de serverinstellingen. Op mijn vraag of het mogelijk was de server weer in te stellen op 192.168.2.201 was het antwoord: Dat doen we niet meer. We willen de verbinding veilig opleveren. Wel komt er op een bepaald moment de optie dat u dat zelf kunt regelen via een NAT-tabel.

Mijn antwoord: de mogelijkheid van serverinstellingen is essentieel voor mij. Ik heb ook expliciet van jullie te horen gekregen dat dit mogelijk zou zijn voordat ik bestelde. En inmiddels zit ik dus al een week zonder VoIP.

Daarop werd ik weer in de wacht gezet en even later kwam de KPN-er terug met de mededeling, dat ze het bij hoge uitzondering toe zouden staan. Daarvoor moest ik nog wel even doorgeven welke KPN-er aan mij op welk moment had toegezegd dat het zou kunnen. Gelukkig had ik dat per mail en dus kon ik het aantonen.

Slot van het gesprek: kan ik het er nu zelf inzetten? Nee, dat kan niet. Ik heb een ticket aangemaakt voor de afdeling die dat gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:07:
Ik werd zojuist gebeld over mijn ticket van vorige week dinsdag over de serverinstellingen. Op mijn vraag of het mogelijk was de server weer in te stellen op 192.168.2.201 was het antwoord: Dat doen we niet meer. We willen de verbinding veilig opleveren. Wel komt er op een bepaald moment de optie dat u dat zelf kunt regelen via een NAT-tabel.

Mijn antwoord: de mogelijkheid van serverinstellingen is essentieel voor mij. Ik heb ook expliciet van jullie te horen gekregen dat dit mogelijk zou zijn voordat ik bestelde. En inmiddels zit ik dus al een week zonder VoIP.

Daarop werd ik weer in de wacht gezet en even later kwam de KPN-er terug met de mededeling, dat ze het bij hoge uitzondering toe zouden staan. Daarvoor moest ik nog wel even doorgeven welke KPN-er aan mij op welk moment had toegezegd dat het zou kunnen. Gelukkig had ik dat per mail en dus kon ik het aantonen.

Slot van het gesprek: kan ik het er nu zelf inzetten? Naa, dat kan niet. Ik heb een ticket aangemaakt voor de afdeling die dat gaat doen.
Je bedoelt dat wat eerst mogelijk was: een IP nummer instellen voor een opening van buitenaf niet meer toegestaan wordt omdat er anders problemen ontstaan met de verbinding... Dus ik kan mijn IP camera vanaf nu niet meer bekijken vanaf internet ? (mijn IP camera staat toevallig ook op 192.168.2.201) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online

Slot van het gesprek: kan ik het er nu zelf inzetten? Naa, dat kan niet. Ik heb een ticket aangemaakt voor de afdeling die dat gaat doen.
Fijn is dat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:14:
Je bedoelt dat wat eerst mogelijk was: een IP nummer instellen voor een opening van buitenaf niet meer toegestaan wordt omdat er anders problemen ontstaan met de verbinding... Dus ik kan mijn IP camera vanaf nu niet meer bekijken vanaf internet ? (mijn IP camera staat toevallig ook op 192.168.2.201) :D
De KPN-er omschreef het letterlijk als "We willen de verbinding veilig opleveren". Of er problemen ontstaan hangt immer af van je eigen veiligheidsmaatregelen. Maar die IP camera kun je dus op je buik schrijven als je niet kunt aantonen dat je een expliciete toezegging van de KPN op dit punt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:20:
[...]
De KPN-er omschreef het letterlijk als "We willen de verbinding veilig opleveren". Of er problemen ontstaan hangt immer af van je eigen veiligheidsmaatregelen. Maar die IP camera kun je dus op je buik schrijven als je niet kunt aantonen dat je een expliciete toezegging van de KPN op dit punt hebt.
In het beschrijven staat immers dat je een server mag aansluiten.....Dit is dan toch al een toezegging. Hierop hebben immers toch een aantal de overstap gemaakt. Nu opeens de voorwaarden veranderen, dan mag je als consument de overeenkomst stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:20:
[...]
Hebben ze dit gezei.... :( ook bij Tiscali telefonie ? Ik begrijp dat je daar voor 29,95 + 10 euro KPN kosten, telefonie + adsl (snelheid 2048) verkopen. Of is dat heel wat anders dan het Experiagedoe van KPN. Het begon allemaal zo goed bij de KPN tot ca. 1,5 week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik kan er ook niet meer van maken. Kijk, dat ze een VPN verbinding naar binnen geen prioriteit geven voor een consumentenproduct kan ik nog wel begrijpen. Sorry, beardo. Maar als ze VoIP grootschalig willen uitzetten zullen ze serverinstellingen toch op de een of andere manier mogelijk moeten maken, via DMZ of via een NAT-tabel. En wanneer dat laatste komt?

Volgens mij zitten ze al vanaf het begin op een verkeerd spoor door de Experia Box van binnenuit dicht te zetten. Biedt beide: een eenvoudige configuratie via Mijn KPN voor Piet Consument en alle mogelijkheden via http://192.168.2.1:8081 voor de power user. En leg duidelijk vast dat je op dat laatste geen support levert.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-E op 06-09-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:31:
In het beschrijven staat immers dat je een server mag aansluiten.....Dit is dan toch al een toezegging. Hierop hebben immers toch een aantal de overstap gemaakt. Nu opeens de voorwaarden veranderen, dan mag je als consument de overeenkomst stoppen.
Dat lijkt me ook. Maar wil je dat ook? Had je niet juist KPN gekozen omdat je daar een betrouwbare VoIP-verbinding verwachtte? Wil je wel met Tiscali, @Home of Versatel in zee voor VoIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:38:
[...]
Ik kan er ook niet meer van maken. Kijk, dat ze een VPN verbinding naar binnen geen prioriteit geven voor een consumentenproduct kan ik ng wel begrijpen. Sorry, beardo. Maar als ze VoIP grootschalig willen uit zetten zullen ze serverinstellingen toch op de een of andere manier mogelijk moeten maken, via DMZ of via een NAT-tabel. En wanneer dat laatste komt?

Volgens mij zitten ze al vanaf het begin op een verkeerd spoor door de Experia Box van binnenuit dicht te zetten. Beidt beide: een eenvoudige configuratie via Mijn KPN voor Piet Consument en alle mogelijkheden via http://192.168.2.1:8081 voor de power user. En leg duidelijk vast dat je op dat laatste geen support levert.
Sluit ik me geheel bij aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
ik ook :) dat zou heeeeel mooi zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-e,

Zijn je serverinstellingen intussen herstelt....??

Ik word nu echt pissig..... Als het niet snel is opgelost dan ga ik weer terug naar m'n normale adsl aansluiting, dan kunnen ze die experiabox in hun ... steken :(
Dit is toch te gek voor woorden, bij de ene persoon kunnen ze het bij hoge uitzondering wijzigen en de andere moet wachten tot ie een ons weegt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:02:
Jan-e,

Zijn je serverinstellingen intussen hersteld....??

Ik word nu echt pissig..... Als het niet snel is opgelost dan ga ik weer terug naar m'n normale adsl aansluiting, dan kunnen ze die experiabox in hun ... steken :(
Dit is toch te gek voor woorden, bij de ene persoon kunnen ze het bij hoge uitzondering wijzigen en de andere moet wachten tot ie een ons weegt.....
Nee, die zijn nog niet hersteld. Daarvoor is dus een nieuw ticket aangemaakt dat nog niet tot actie heeft geleid. De Experia Box staat hier nog steeds werkloos te wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 02:39:
[...]

Nou nou... rustig... :/
Zo bedoel ik het niet. Maar ik verklaar je wel voor gek dat je gaat shoppen bij de Primafoon omdat de aandeelhouder (ok eigenaar) hiervan meuk levert die word opgeblazen omdat jij geen KPN-toestel gebruikt??? Wees blij dat de Experia jouw (niet-KPN) toestellen niet op heeft geblazen.
Geen antwoord op je vraag, maar garandeerd KPN (of hebben ze je dat wijs gemaakt) dat jouw Experia niet word opgeblazen als je KPN-toestellen gebruikt? ;)
sorry voor de reactie

ik zit dus ondertussen gewoon weer met me thomson op internet gister om middag om half vier de monteur de deur uit alles werkte weer naar behoren.

mail gecheckt andere dingetjes gedaan
wil om vijf uur telefoontje plegen box weer overleden.
terwijl er als enige aan gekoppeld was een toestel van de kpn zelf
en twee van mijn eigen pc's
nu komt er vanmiddag weer een monteur om een nieuwe box te brengen

ze hebben me nu gevraagd of ik achter de box een router wil hangen en daar me interne netwerk aan te hangen
want ze vermoeden nu dat het aan een van mijn pc;s ligt denk het niet maar enfin
anders was me router die er oorspronkelijk aan hong toch ook allang einde oefening geweest terwijl deze er drie jaar achter stond

we zullen zien dit is dus box vier die vanmiddag komt
is het dan weer zover dan porteren ze me maar terug
want dit wil ik niet zo
laten ze eerst betere hardware leveren dat tegen alles bestand is dit is niks

kpn de nieuwe

Voor
Ongelovelijk
Ingewikkelde (zorgende)
Problemen

dienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan telefoniebeheer weer eens niet bereiken. Wordt aan gewerkt. Geen TSM foutmelding deze keer.
Overigens TSM staat voor Tango SM. Management software van Siemens

Zie: http://subscriber.communications.siemens.com/ en http://subscriber.communi...oSubscriberMgrDS_REV7.pdf

Ga er overigens vanuit dat TSM foutmeldingen worden veroorzaakt door fouten in KPN software.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Als je de firewall settings op standaard zet en dan een IP adres invuld wordt deze wel vastgehouden.
Zal dan de boel wel werken?

Kan het nu niet testen omdat ik op het werk zit, weet ook niet wat de status nu thuis is, nadat ik het aangepast heb, misschien hangt de experiabox wel....

Misschien kan iemand dat nog testen.

Ik heb in Mijn KPN de firewall setting op standaard gezet, ip adres ingevuld. Bevestigingen en het ip adres staat er nog steeds in.....Lijkt me dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:14:
Kan telefoniebeheer weer eens niet bereiken. Wordt aan gewerkt. Geen TSM foutmelding deze keer.
Overigens TSM staat voor Tango SM. Management software van Siemens

Zie: http://subscriber.communications.siemens.com/ en http://subscriber.communi...oSubscriberMgrDS_REV7.pdf

Ga er overigens vanuit dat TSM foutmeldingen worden veroorzaakt door fouten in KPN software.....
Dat is geen KPN software. Alle software wordt rechtstreeks door Siemens geleverd. Zo ook de firmware update en de wijzigingen aan 'KPN'-zijde. De VoIP-afhandeling vindt bijvoorbeeld plaats via een mainframe in Bern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt ie perfect met standaard instelling en ip adres gevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:35:
Bij mij werkt ie perfect met standaard instelling en ip adres gevuld
Geen problemen met je experiabox, (bellen en gebeld worden). evt is er een server te benaderen of ip camera via het internet?

Als dit de oplossing is, is dat erg mooi

Misschien haalt de software de zaak wel doorelkaar.
Een KPN-er vertelde me laatst dat mijn box op standaard stond terwijl via de Website deze op server staat en geen mogelijkheid om er een IP adres in te zetten.
Nu de instelling op standaard gezet en kan een ip adres invullen die deze vast houdt.
Erg raar........
Iemand met programeren een foutje gemaakt (de zaak omgedraaid)

[ Voor 36% gewijzigd door supermlt op 06-09-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al 2 weken zo staan en heb een server draaien achter mijn ip-adres. Is van buitenaf benaderbaar. Ook het Voip gedeelte heeft het in al die tijd perfect gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:50:
Ik heb het al 2 weken zo staan en heb een server draaien achter mijn ip-adres. Is van buitenaf benaderbaar. Ook het Voip gedeelte heeft het in al die tijd perfect gedaan.
Goed nieuws dus voor vele van ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net standaard ingesteld en IP 192.168.2.201 ingevuld. IP blijft staan bij KPN maar mijn IP camera (thuis) is nog (steeds) niet bereikbaar vanaf internet (werk)... Dus het werkt (nog) niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:53:
[...]

Ik heb net standaard ingesteld en IP 192.168.2.201 ingevuld. IP blijft staan bij KPN maar mijn IP camera (thuis) is nog (steeds) niet bereikbaar vanaf internet (werk)... Dus het werkt (nog) niet :X
Wel vreemd dat IP adres hier wel blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:53:
[...]

en ... ik hoor nu een hoge tuut-tuut-tuut (zoals bij "dit telefoonnumer is niet in gebruik") als ik naar mijn huisnummer bel. Vanavond dus resetten Experia en boze vrouw die niet gebeld kan worden of zelf kan bellen ! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
supermm schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:59:
[...]

Wel vreemd dat IP adres hier wel blijft staan.
Wil wel eens weten hoe nu daadwerkelijk de Exporiabox ingesteld staat (staat deze nu op server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:00:
[...]

Wil wel eens weten hoe nu daadwerkelijk de Exporiabox ingesteld staat (staat deze nu op server)
nee op standaard gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb ik mazzel omdat ik de instelling een week of 2 terug gedaan heb, dat het daarom er nog goed in staat (voor de firmware upgrade). Overigens zijn mijn instellingen blijven staan (of ik moet nog geen firmware upgrade gehad hebben, maar dat hoeft voor mij dan ook niet want alles werkt nu bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Merkwaardig. Dit zou helemaal niet mogen werken, omdat je bij de Standaardinstelling geen PC in de DMZ zet. Vraagje: heb jij al een duidelijk luidere kiestoon dan een week of twee geleden? M.a.w.: is de firmware update bij jou al doorgevoerd? En is je telefoonlijn al geporteerd?

Voor de anderen: ik heb het zojuist ook even geprobeerd. Wederom werden mijn DNS-servers effectief vernaggeld (pingen naar een IP-adres was nog wel mogelijk). En na een harde reset kwam mijn VoIP ook niet meer op. Twee harde resets later: nog steeds niet. Toen heb ik het kabeltje maar weer omgelegd naar mijn e-Tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat bij mij de update nog niet heeft plaatsgevonden (hoor nauwelijks vershil in kiestoon), maar mijn lijn is zeker niet geporteerd (had geen actieve aansluiting voor internetplusbellen, dus is zo "schoon" aangezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:19:
Ik denk dat bij mij de update nog niet heeft plaatsgevonden (hoor nauwelijks vershil in kiestoon), maar mijn lijn is zeker niet geporteerd (had geen actieve aansluiting voor internetplusbellen, dus is zo "schoon" aangezet).
Ga maar vast duimen draaien, dat ze de firmware update bij jou niet alsnog doorvoeren.

En met geporteerd bedoel ik: komen inkomende gespreken via VoIP of nog via je oude analoge lijn? Als je dat niet weet: bel eens naar je eigen nummer. Zie je dan een 5e lampje overgaan naast het USB-lampje? En gaat zowel het Tel1- als het Tel2-lampje flikkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de gesprekken komen via Voip binnen (ik had daarvoor geen abonnement op de aansluiting zitten, dus analoog heeft nooit gewerkt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 08:55:
[...]

Ik heb al eens een USB key met 512 MB aangesloten... de 1e drie lukte het niet maar naar 3x resetten pakte de experiabox eindelijk de key. Waarschijnlijk moet je net zo lang resetten totdat het werkt.
\Ok thx, ik zal het eens proberen, het zou toch wel makkelijk zijn als die USB-poort werkte.
Ik krijg hoe langer hoe meer het idee dat de software van dit apparaat nog aan alle kanten rammelt..

Weet iemand of de Experia uberhaupt in staat is om binnen het thuisnetwerk benaderd te worden, zelfs als KPN daartoe bereid zou zijn met een of andere webinterface ? Kan ie dat 'architectonisch' aan ? Zoals bijv bij mijn "oude" ST510 en ST580, die nu triest op zolder liggen in een doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:01:
Ik heb het geprobeerd met een usb printer, maar kreeg de handel niet aan de praat. Ook niet lang geprobeerd want er staat toch altijd één pc aan hier, met die printer eraan, dus ik benader hem wel gewoon via die pc.

Gisteren toch nog maar s die firewall op standard gezet, en ja hoor de heleboel lag weer plat.
Mn tweede ticket, slechte kwaliteit telefoongesprekken tijdens heavy download, zou aan mijn kabel kunnen liggen zeggen ze. Dus misschien dat ik even een vers kabeltje ga proberen, ben alleen bang dat dat het niet is, want ik haal wel de maximale download snelheid, en volgens mij lukt dat niet met een slechte kabel. Als ik de downlaod tijdens zo'n gesprek even pauzeer is de telefoonkwaliteit gelijk weer super.
Iemand anders dergelijke ervaringen?
Nee, ik niet. Als ik download in de nieuwsgroepen met NBPRO zit ik meestal op een effectieve snelheid van 1,30Mbps constant (1600download) als ie vol open staat. Een telefoongesprek verandert daar bijna niets aan, er viel mij in elk geval niets op. Vreemd dat anderen dat probleem vaak wel hebben. Volstrekte willekeur lijkt het wel.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:00:
[...]

Inmiddels heb ik begrepen dat je de instelling op SERVER INSTELLINGEN moet zetten en niet op standaard. Als je dit doet dan lukt het niet om een IP adres in te vullen, en als er een IP adres staat dan verdwijnt het als sneeuw voor de zon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:11:
[...]

Inmiddels heb ik begrepen dat je de instelling op SERVER INSTELLINGEN moet zetten en niet op standaard. Als je dit doet dan lukt het niet om een IP adres in te vullen, en als er een IP adres staat dan verdwijnt het als sneeuw voor de zon :?
Het probleem is dat als je deze op server zet je geen IP gegevens kunt invoeren, zet je hem op standaard, dan is het wel mogelijk dat je IP gegevens in kunt voeren........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:11:
[...]

en als een wonder...werkt mijn telefoon weer zonder te resetten ???????????????!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:48:
Weet iemand of de Experia uberhaupt in staat is om binnen het thuisnetwerk benaderd te worden, zelfs als KPN daartoe bereid zou zijn met een of andere webinterface ? Kan ie dat 'architectonisch' aan ? Zoals bijv bij mijn "oude" ST510 en ST580, die nu triest op zolder liggen in een doos.
Ja, dat kan de Experia zonder meer aan. Lees de duitstalige handleidingen van de Siemens SX541 maar eens. Dat is een voorloper van de SX551. Of ga eens op zoek naar de handleidingen van de SMC7908VoWBRA en de SMC7904WBRB, waarop de Siemens weer gebaseerd is. De 'A' is de analoge versie, de 'B' de ISDN-variant. Solcon gebruikt die SMC-modems al geruime tijd in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E

Slot van het gesprek: kan ik het er nu zelf inzetten? Nee, dat kan niet. Ik heb een ticket aangemaakt voor de afdeling die dat gaat doen.
Zijn er al andere mensen gebeld met ditzelfde verhaal? Zo nee, kunnen jullie dan eens bellen met 0800-0222726 om te vragen wanneer het weer mogelijk wordt om serverinstellingen toe te passen? Doe maar alsof je neus bloedt en kijk of je hetzelfde verhaal krijgt dan wel een ander sprookje.

Voor de statistieken: de serverinstellingen zijn bij mij nog steeds niet geactiveerd. 8 days and counting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Kenden jullie deze al:
Binnenkort kunt u met InternetPlusBellen van KPN ook in het buitenland bellen en gebeld worden via uw computer, zodra u toegang hebt tot internet. U kunt bijvoorbeeld bellen vanaf uw vakantieadres en bent bereikbaar in de lobby van uw hotel. Als u vanuit het buitenland via InternetPlusBellen van KPN belt naar een nummer in Nederland betaalt u bovendien dezelfde tarieven als thuis.
Citaat uit http://www.kpn.com/upload...ie_InternetPlusBellen.pdf
En daar staat uiteraard ook nog dit:
Firewall: Beschermt uw thuisnetwerk voor inbraken van buitenaf. U kunt kiezen uitde beveiligingsniveaus standaard (aanbevolen) of laag (server-instelling). Met het standaard beveiligingsniveau kunt u alle programma’s gebruiken, behalve peer-to-peer file sharing programma’s (zoals Kazaa). Met het lage beveiligingsniveau staan alle poorten open. U dient dan wel aan te geven welke computer voor aanvragen van buitenaf benaderd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:22
Ik heb al weken dezelfde stabiele internetverbinding met IPB- Light. Dus dat zit wel snor. Zojuist ook even getest met speedtest terwijl mijn vrouw "weer" zit te bellen. Hij zakt slechts een paar puntjes naar beneden. Niet slecht vind ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.nl/Database/SpeedtestGraphFlexPersonal.asp?uc_id=212788&ReportID=0&tt_id=8&Zoom=0

Hoe is dat bij de anderen??

[ Voor 46% gewijzigd door EdjeK op 06-09-2005 19:38 . Reden: Plaatje aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt je na ruim een week eindelijk teruggebeld, over het instellen van poorten e.d.
De allervriendelijkste meneer vroeg mij of ik even wilde inloggen om te kijken wat nu de status is.
(TSM 5003, 5002 9000)
En wat denk je!!! Nu heb ik helemaal geen kopje internetplusbellen meer.

Conclusie van dezelfde meneer: dan werkt het nog niet we werken er aan : prettige avond! :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 11:55
Jan-E schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:20:
[...]
Dat is geen KPN software. Alle software wordt rechtstreeks door Siemens geleverd. Zo ook de firmware update en de wijzigingen aan 'KPN'-zijde. De VoIP-afhandeling vindt bijvoorbeeld plaats via een mainframe in Bern.
@Jan-E
Hoe kom je erbij dat voip afhandeling op een mainframe in Bern plaatsvindt? Ik heb aardig wat mainframe ervaring (en ik denk dan aan IBm Z-os) en ik kan me niet voorstellen dat je daar dergelijk spul op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Jan-E schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:38:
[...]
Ik kan er ook niet meer van maken. Kijk, dat ze een VPN verbinding naar binnen geen prioriteit geven voor een consumentenproduct kan ik nog wel begrijpen. Sorry, beardo. Maar als ze VoIP grootschalig willen uitzetten zullen ze serverinstellingen toch op de een of andere manier mogelijk moeten maken, via DMZ of via een NAT-tabel. En wanneer dat laatste komt?

Volgens mij zitten ze al vanaf het begin op een verkeerd spoor door de Experia Box van binnenuit dicht te zetten. Biedt beide: een eenvoudige configuratie via Mijn KPN voor Piet Consument en alle mogelijkheden via http://192.168.2.1:8081 voor de power user. En leg duidelijk vast dat je op dat laatste geen support levert.
Ik weet niet of jullie het al gezien hebben maar op poort 8081 draait een telnet server waar je in kunt als je het user id en password kunt invullen. Voor het gemak van KPN is deze ook vanaf het publieke IP adres dat je hebt te benaderen (vraag maar eens aan een kennis, zelf kun je er niet bij vanwege de routering). Ik heb nog steeds een ticket uitstaan omdat ik dit niet helemaal veilig vindt(je SIP account zit tenslotte in het modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:05:
@Jan-E
Hoe kom je erbij dat voip afhandeling op een mainframe in Bern plaatsvindt? Ik heb aardig wat mainframe ervaring (en ik denk dan aan IBm Z-os) en ik kan me niet voorstellen dat je daar dergelijk spul op draait.
Gehoord van de 2e lijn. En ik zou niet weten waarom je dat niet zou doen. Je hoeft op een mainframe immers geen OS/390 of z/OS te draaien, maar kunt daarop evengoed Linux op zetten. Wat voor O/S had jij dan in gedachten voor "dergelijk spul"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:55:
Wordt je na ruim een week eindelijk teruggebeld, over het instellen van poorten e.d.
De allervriendelijkste meneer vroeg mij of ik even wilde inloggen om te kijken wat nu de status is.
(TSM 5003, 5002 9000)
En wat denk je!!! Nu heb ik helemaal geen kopje internetplusbellen meer.

Conclusie van dezelfde meneer: dan werkt het nog niet we werken er aan : prettige avond! :X
Kom net tot de ontdekking dat ik via Mijn Kpn dus ook geen IPB-instellingen meer kan benaderen. Ben benieuwd of we in oktober ook nog gratis gebruik krijgen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:10:
Ik weet niet of jullie het al gezien hebben maar op poort 8081 draait een telnet server waar je in kunt als je het user id en password kunt invullen. Voor het gemak van KPN is deze ook vanaf het publieke IP adres dat je hebt te benaderen (vraag maar eens aan een kennis, zelf kun je er niet bij vanwege de routering). Ik heb nog steeds een ticket uitstaan omdat ik dit niet helemaal veilig vindt (je SIP account zit tenslotte in het modem)
Van binnenuit is die (zo te zien) geheel of deels dichtgezet. Probeer maar eens username 'admin' zonder wachtwoord. Dan krijg je een andere respons dan bij elke andere combinatie. Als ik mijn kabeltje weer eens aan mijn Experia Box heb hangen zal ik het eens proberen vanaf de XS4ALL FreeBSD shell.

Overigens hebben ze natuurlijk een toegangspad nodig voor de Experia Box. Dat dit via een telnet sessie op poort 8081 gebeurt verbaast me niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Jan-E schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:17:
[...]
Gehoord van de 2e lijn. En ik zou niet weten waarom je dat niet zou doen. Je hoeft op een mainframe immers geen OS/390 of z/OS te draaien, maar kunt daarop evengoed Linux op zetten. Wat voor O/S had jij dan in gedachten voor "dergelijk spul"?
Suns met solaris (of een andere unix variant). Als je linux o.i.d erop zet dan draait dat niet native, er zitten altijd virtualisatie lagen tussen, het is heel mooi om te zien hoe logische partities van de hardware gescheiden zijn maar voor real-time toepassingen lijkt mij dat niet ideaal. Ik kan me op zich ook nog wel tandems voorstellen voor dergelijke toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Jan-E schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:43:
[...]
Van binnenuit is die (zo te zien) geheel of deels dichtgezet. Probeer maar eens username 'admin' zonder wachtwoord. Dan krijg je een andere respons dan bij elke andere combinatie. Als ik mijn kabeltje weer eens aan mijn Experia Box heb hangen zal ik het eens proberen vanaf de XS4ALL FreeBSD shell.

Overigens hebben ze natuurlijk een toegangspad nodig voor de Experia Box. Dat dit via een telnet sessie op poort 8081 gebeurt verbaast me niet echt.
Ik verbaas me erover dat ze hiervoor geen Ip filtering gebruikt hebben, daarmee maak je het al een stuk veiliger zonder dat je er functionaliteit voor inlevert of hoge kosten maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 08:51:
[...]

Je moet hem als fat32 formatteren, anders werkt het niet.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:52:
[Wat voor O/S voor VoIP afhandeling ...]
Suns met solaris (of een andere unix variant).
Dan rust je toch een Fujitsu Siemens SX150 uit met Solaris?
http://www.fujitsu-siemen...2000/sx_series/sx150.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:54:
[Telnet sessie naar Experia Box ...]
Ik verbaas me erover dat ze hiervoor geen Ip filtering gebruikt hebben, daarmee maak je het al een stuk veiliger zonder dat je er functionaliteit voor inlevert of hoge kosten maakt
Gezien die opmerking "Client address limited !!!" als je probeert in te loggen met 'admin' zonder wachtwoord zit er dus ook een soort van IP-filtering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:05:
[...]
Zijn er al andere mensen gebeld met ditzelfde verhaal? Zo nee, kunnen jullie dan eens bellen met 0800-0222726 om te vragen wanneer het weer mogelijk wordt om serverinstellingen toe te passen? Doe maar alsof je neus bloedt en kijk of je hetzelfde verhaal krijgt dan wel een ander sprookje.

Voor de statistieken: de serverinstellingen zijn bij mij nog steeds niet geactiveerd. 8 days and counting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:05:
[...]

Vanavond gebeld, niks er over dat het niet meer kan. vanmidag ook gebeld (geen verbinding met VOIP). Modem moest gerest worden, KPN-er gevraagd om ook mijn IP gegevens weer in te vullen.
Deze KPN-er kon dat niet, maar vertelde dat hij van gebruikers heeft gehoord dat deze het meerdere malen hadden geprobeerd en soms het wel pakte...... Erg raar.

Is nu een ticket aangemaakt voor de juiste afd. om dit aan te passen.
Niks erover dat het niet kan of iets dergelijks.
Vind het een beetje een raar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Jan-E schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:37:
[...]
Gezien die opmerking "Client address limited !!!" als je probeert in te loggen met 'admin' zonder wachtwoord zit er dus ook een soort van IP-filtering op.
ok,
ik weet alleen niet of dit ook voor alle andere accounts het geval is, welke zitten erop? ik snap dat ze niet het achterste van hun tong willen laten zien maar als je er bijvoorbeeld alleen maar lokaal of alleen maar vanaf een paar publieke adressen op kunt dan was ik al tevreden geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:50:
ok,
ik weet alleen niet of dit ook voor alle andere accounts het geval is, welke zitten erop? ik snap dat ze niet het achterste van hun tong willen laten zien maar als je er bijvoorbeeld alleen maar lokaal of alleen maar vanaf een paar publieke adressen op kunt dan was ik al tevreden geweest
Misschien is het wel alleen maar toegankelijk vanaf een paar publieke IP-adressen. Als alle andere IP-adressen ook "limited access" hebben is er niets mis met de beveiliging. Dat 'admin' zonder password een speciale combinatie was heb ik gelezen op Hacking the Siemens SX541. Overigens lijkt het erop dat ze ontwikkelen onder Windows:
a) version 2.00.07. is the initial sw-version for sx505, sx550, sx550i
b) all the files are split files (generated using split.exe under Windows),
to generate the concatenated file, use
open_src_2.00.07.bat
Zie de readme op c-lab.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:49:
Vanavond gebeld, niks er over dat het niet meer kan. vanmidag ook gebeld (geen verbinding met VOIP). Modem moest gerest worden, KPN-er gevraagd om ook mijn IP gegevens weer in te vullen.
Deze KPN-er kon dat niet, maar vertelde dat hij van gebruikers heeft gehoord dat deze het meerdere malen hadden geprobeerd en soms het wel pakte...... Erg raar.

Is nu een ticket aangemaakt voor de juiste afd. om dit aan te passen.
Niks erover dat het niet kan of iets dergelijks.
Vind het een beetje een raar verhaal.
Ik vond het ook al maf dat ik voor deze mededeling gebeld werd door iemand die pas na ruggespraak alsnog toezegde dat mijn serverinstellingen hersteld zouden worden. Leek wel een soort hulpje van de 2e lijn. Daarom vroeg ik ernaar of jullie nog "andere sprookjes" hadden gehoord.

Overigens heb ik de serverinstellingen al zo vaak opnieuw proberen in te stellen, dat ik allang niet meer verwacht dat hij het toevallig ineens wel slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:54:
[...]

Een dergelijk antwoord kan toch niet acceptabel zijn. Dit is voor mij een reden om tegen die tijd de stekker eruit te trekken.
Men zal bij KPN toch ook het internet niet alleen gebruiken om mee te surfen in pauzetijd ??
Zeker als je ook het e.e.a. zakelijk wil wegzetten kun je er niet om heen dit beschikbaar te maken voor de Experiabox. De tijd van het surfen is voor velen allang voorbij, nu moeten we verder en moet die kast gewoon open, het moet afgelopen zijn met het gezeur over het benaderen van die kast via kpn.com. Ik wil Internet, niet een stukje ervan !
Ik weet wel zeker dat het nog een hele tijd al gaan duren eer je de experia kunt behandelen als een 'normaal' modem. Ze durven de box niet open te gooien vanwegen de gevoeligheid van gegevens die erin zitten. Roepen dat alles wel werkt is dus echt volkomen bull shit. Voor mensen die een beetje internetten en bellen is het prima. Voor de wat geavanceerde gebruiker die NAT tabbellen aanlegd (hoezo geavanceerd ?), een server draait, VPN gebruikt etc. staat het echt nog in de kinderschoenen. Er blijkt wel dat KPN niet de enige is die problemen ondervindt met VOIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch belachelijk dat een firmware update nog meer problemen oplevert dan daarvoor? Eerst konden ze mn ip adrs in ieder geval via de helpdesk erin knallen en nu melden ze opeens dat zij het ook niet meer kunnen.

Ik ben bang dat ik de boel eerdaags maar eens op ga zeggen, ik wordt hier een beetje erg moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:42:
Ik weet wel zeker dat het nog een hele tijd al gaan duren eer je de experia kunt behandelen als een 'normaal' modem. Ze durven de box niet open te gooien vanwegen de gevoeligheid van gegevens die erin zitten. Roepen dat alles wel werkt is dus echt volkomen bull shit. Voor mensen die een beetje internetten en bellen is het prima. Voor de wat geavanceerde gebruiker die NAT tabbellen aanlegd (hoezo geavanceerd ?), een server draait, VPN gebruikt etc. staat het echt nog in de kinderschoenen. Er blijkt wel dat KPN niet de enige is die problemen ondervindt met VOIP.
Wat is er nu al met al gevoelig aan die gegevens? Als je een videotelefoon wilt gebruiken sturen ze je ook een brief met SIP-server, account en password:
2. Instellingen voor 'User Information':
kies: 1 User Information en druk op MENU
blader met de pijltjestoetsen naar de velden en vul de volgende waarden in:
  • User Information, User Name: uw 10-cijferig telefoonnummer uit de brief
  • User Information, Password: het wachtwoord uit de brief
  • User Information, Address: het IP-adres van de Server uit de brief
  • User Information, Auth ID:
  • User Information, Realm:
druk op de EXIT toets, u wordt vervolgens om een bevestiging gevraagd
kies met de pijltjestoetsen: Yes en druk op MENU
Zoek maar eens hier op 'internetplusbellen videotelefoon'.

Vergelijk de kleinzieligheid van KPN eens met de openheid die Solcon betracht. Op deze en deze plek kun je alles vinden wat je nodig hebt om de SMC 7908 VoWBRA (broertje van de Experia Box) in te stellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jan-E op 06-09-2005 23:22 . Reden: Solcon info toegevoegd ]

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.