[KPN] nieuwe VoIP dienst Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste
Acties:
  • 49.729 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
EdjeK schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:04:
3 vragen dus 3 antwoorden....
- Ik kan een IP-nummer vastleggen..
Gaat je Experia Box dan rebooten? Want dat zou wel moeten gebeuren, nadat hij het IP-adres van de TSM-server heeft opgehaald.
EdjeK schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:04:
- Die is uitgevoerd, reeds sinds lange tijd, als één van de eerste, werd mij verteld
- Vind ik moeilijk te beoordelen echter in mijn beleving wel. Ook als ik met mij mobiel naar huis toe bel krijg ik de indruk een andersoortige "aankloptoon" te horen. (heb er ff geen ander woord voor)
Als extra antwoord; Ik kan alles in "Mijn KPN" wijzigen en opslaan met uitzondering van de WiFi.
Er zijn maar 3 dingen in Mijn KPN die met de Experia Box te maken hebben: WiFi, firewall instellingen en poort nummer configuratie. De eerste 2 kan ik niet wijzigen. Net nog even getest na het omleggen van een kabeltje van de e-Tech naar de Experia Box: ik kom heel snel weer terug in hetzelfde menu met ongewijzigde instellingen. De poort nummer configuratie probeer ik maar niet, want daarmee is mijn Experia Box al 2 maal onklaar gemaakt.

De andere zaken in Mijn KPN kan ik wel wijzigen. Testje gedaan met doorschakelen en die wijziging werd keurig verwerkt.

Vanochtend rond een uur of tien werd ik gebeld over 2 'oude' tickets van mij: de voicemail en het knipperen/de eenzijdige verbinding. Of dat opgelost was. Voicemail wel, storing in de VoIP was voor het laatst zaterdag, dus dat lijkt ook opgelost. Ik: "Maar er is sinds gisterochtend wel een nieuw probleem, want mijn serverinstellingen zijn verdwenen. Dus ik heb nu een ander ADSL-modem aangesloten." De KPN-er: "Die kunnen we wel terugzetten, maar dan moet je wel de ADSL-lijn aan de Experia Box hangen." Ik was al naar de box toegelopen, toen de KPN-er zich kennelijk realiseerde dat hij dat zelf niet kon: "Laat je lijn nog maar even aan die andere router hangen, want ik moet hiervoor even een andere collega bellen. Die belt u dan weer."

Paar uur thuisgebleven in hoopvolle afwachting, maar om 1 uur toch maar naar een terrasje gegaan (met alle nummers doorgeschakeld naar mijn 06). Niets meer gehoord, dus mijn ADSL lijn zit nog steeds in de e-Tech. Vandaag hebben 3 scheidsrechters zich ingetekend voor in totaal 5 wedstrijden in oktober. Dat zou dus niet mogelijk geweest zijn als ik gisteren die 2e hands e-Tech niet gekocht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 06:45:
Ja dat is mooi kut! Ik zet net DC++ aan en kom er nu dus pas achter dat ik niks ermee kan :(
Eens kijken op kpn.nl en ja hoor de serverinstellingen verdwenen.
Is dit bij jou inmiddels hersteld? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:56:
[...]
Is dit bij jou inmiddels hersteld? Zo ja, hoe?
Geen tijd voor gehad... Zit nu net te bellen met 0800...... 'Onze medewerkers zijn nog in gesprek....'. Als ik dalijk meer weet meld ik het meteen ;)

gvd wat duurt dat lang zeg... kan ik dit nummer nog wel bellen eigenlijk?

editje: zowaar iemand te pakken n al 5 minuten wachten... heeft mijn klacht opgenomen en gaat nu proberen mij door te verbinden... we wachten af.

Werd doorverbonden en de medewerker ging mijn firewall maar uitzetten. DC++ werkt nu weer maar dan in Passive mode... Heb altijd in Active gewerkt en dat gaat nu dus niet meer, zelfs met de firewall in de Experia uit... Wazig...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:22
Jan-E schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:51:
[...]
Gaat je Experia Box dan rebooten? Want dat zou wel moeten gebeuren, nadat hij het IP-adres van de TSM-server heeft opgehaald.
[...]
Ja, zodra ik dat doe wordt m'n netwerkverbinding onderbroken en gaat m'n doosje opnieuw opstarten. Ben voor jou speciaal naar beneden gelopen om te kijken of dat ook gebeurde!!!! Na een paar minuutjes staat dat er keurig in. Vervolgens haal ik dat IP-adres weer weg omdat de andere computers af en toe P2P gebruiken.
En voila, het is weer weg en het werkt als een zonnetje. Eigenlijk zou je voor de grap mijn doosje is aan jouw aansluiting moeten hangen en kijken wat er dan gebeurt.
Nu ik dit typ lijkt me dat overigens niet zo verstandig anders heeft de KPN er schijnbaar weer een onoplosbaar probleem bij!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:07:
Werd doorverbonden en de medewerker ging mijn firewall maar uitzetten. DC++ werkt nu weer maar dan in Passive mode... Heb altijd in Active gewerkt en dat gaat nu dus niet meer, zelfs met de firewall in de Experia uit... Wazig...
Uitzetten? Kan dat?

Snuffel, snuffel in de handleiding van de Siemens SX541. Zou nu soms UPnP actief zijn geworden op je Experia? Overgetikt uit de duitstalige handleiding:
Sobald Sie UPnP im Betriebssystem eines PCs installiert und auf dem Router aktiviert haben, können Anwendungen auf diesem PC (z.B. Microsoft Messenger) über dan Internet kommunizieren, ohne dass Sie dies ausdrücklich genehmigen müssen. In diesen Fall führt der Router automatische Port-Forwarding (s. S. 90) aus und erleichert damit die Kommunikation über das Internet.

Sobald Sie UPnP auf dem Router aktiviert haben, sehen Sie ein Symbol für Ihr Gigaset SX451 WLAN dsl auf der Taskleiste des PCs, auf dem UPnP installiert ist. An Windows XP-Systemen wird das Symbol auch in den Netzwerkverbindungen angezeigt. Durch Klicken auf dieses Symbol gelangen Sie direkt auf die Konfigurationsseiten des Gigaset SX451 WLAN dsl.
Zie jij zo iets? En als ze de firewall uitgezet hebben, kun je dan soms http://192.168.2.1:8081 bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:29:
[...]
Uitzetten? Kan dat?

Snuffel, snuffel in de handleiding van de Siemens SX541. Zou nu soms UPnP actief zijn geworden op je Experia? Overgetikt uit de duitstalige handleiding:
[...]
Zie jij zo iets? En als ze de firewall uitgezet hebben, kun je dan soms http://192.168.2.1:8081 bereiken?
Haha dit is lachen. Als ik http://192.168.2.1:8081 intype krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.ddjtn.nl/tweakers/experia1.jpg

Als ik alleen http://192.168.2.1 intype krijg ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.ddjtn.nl/tweakers/experia2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 09:07
Na lange tijd geen problemen kreeg waarschijnlijk ook mijn firmware een frisse injectie. De kiestoon is tenminste harder en m'n wifi lampje stond zomaar aan.

Via Mijn KPN wifi weer uitgezet en daar was m'n experia het kennelijk niet mee eens want er gebeurde niets. Dan maar even aan-/uitzetten en toen begon de ellende.

Om de haverklap resette het ding zichzelf en soms had ik wel internet, dan weer niet, idem met voip en wifi.

Inmiddels ben ik vele harde resets verder en lijkt de boel zich enigszins te stabiliseren.

Met andere woorden. Mensen, pas even op met aan/uitzetten en Mijn KPN na de firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:06:
Haha dit is lachen. Als ik http://192.168.2.1:8081 intype krijg ik de volgende melding:
[...]
Als ik alleen http://192.168.2.1 intype krijg ik het volgende:
[...]
Jammer, dat is dus niet veranderd. Bij het opslaan van het resultaat van de eerste krijg je een bestand van zo'n 12 bytes met troep. En die tweede geeft een
302 Document moved
This document has moved here.
En vervolgens komt je browser in een oneindige 302-loop terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:16:
[IP-adres aan server-instellingen toevoegen ...]
Ja, zodra ik dat doe wordt m'n netwerkverbinding onderbroken en gaat m'n doosje opnieuw opstarten. Ben voor jou speciaal naar beneden gelopen om te kijken of dat ook gebeurde!!!! Na een paar minuutjes staat dat er keurig in. Vervolgens haal ik dat IP-adres weer weg omdat de andere computers af en toe P2P gebruiken.
En voila, het is weer weg en het werkt als een zonnetje. Eigenlijk zou je voor de grap mijn doosje is aan jouw aansluiting moeten hangen en kijken wat er dan gebeurt.
Nu ik dit typ lijkt me dat overigens niet zo verstandig anders heeft de KPN er schijnbaar weer een onoplosbaar probleem bij!!! 8)7
Bij jou gebeurt dus exact hetzelfde als bij mij voor de firmware update. Eerlijk gezegd vraag ik me af of je die firmware update echt al achter de rug hebt. Het verschil in de kiestoon is zo overduidelijk, dat het zelfs Hendrikje van Andel opgevallen zou moeten zijn. Zie ook dat bericht van Bob Tweakers hierboven.

Overigens bevestig je mijn vermoeden dat het aanzetten van DMZ voor 1 PC ook gevolgen heeft voor de andere PC's. Iets dergelijks had ik ook al met het wel/niet kunnen gebruiken van proxy.planet.nl. Nadat mijn serverinstellingen door de KPN naar GoT waren geholpen kon ik ook op de andere PC's proxy.planet.nl weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Bob_Tweakers schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:23:
Via Mijn KPN wifi weer uitgezet en daar was m'n experia het kennelijk niet mee eens want er gebeurde niets. Dan maar even aan-/uitzetten en toen begon de ellende.

Inmiddels ben ik vele harde resets verder en lijkt de boel zich enigszins te stabiliseren.
En wat is er na die hele exercitie met je WiFi lampje gebeurd? Staat die uit of aan? En klopt dat met wat Mijn KPN zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:52:
Zou ik ook zonder problemen dit modem kunnen gebruiken , incombinatie met dat nieuwe abonement van KPN.
Want dit modem heeft wel ADSL2, ADSL+ ondersteuning(En uitreraard VOIP en gelukkig ook Wireless)

Thomson Speedtouch 716
Jup fully ADSL2+ compatible :D

Ik krijg die van mij morgen wel het model 716G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Padje schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:33:
[Ander VoIP-modem ...]
Jup fully ADSL2+ compatible :D
Ik krijg die van mij morgen wel het model 716G
Weet je dan al hoe je je SIP-instellingen moet invoeren?

Verwijderd

Ik heb eindelijk bericht gekregen dat ik het kan bestellen.
Dus zo gezegd zo gedaan. IPB zou beschikbaar zijn.
Krijg ik een email met de bevestiging.

Schrijven ze eronder dat ivm ISDN-aansluiting het pas het laatste kwartaal gebeurt.
Ze zullen er nog over bellen.
Nou ik zit dus in de molen.
Ben zeer benieuwd.

Wat ik trouwens niet snap?
Ik woon best ver van de centrale.
En in de email staat dat ik IPB-extra kan krijgen.
Dat is dus 8000K met 5 gesprekken.

Ik wacht het rustig af.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 00:57 ]

Verwijderd

Inderdaad ik had ook last van TSm errors en 5003 blijkt een interface fout te zijn aan de zijde van de KPN. Deze zet de gegevens om naar een script die vervolgens naar je Experia word geupload.

Maar doordat hij de Experia niet ziet krijg je dus een 5003 melding.

KPN heeft het hier met 4 experia's geprobeerd en de monteur is hier blijven eten. Het was erg gezellig...dat wel. En we hebben ook aardig bij kunnen praten. Maar het probleem oplossen konden ze niet. Hoe graag ze het ook wilden.

En nee KPN heeft mij niet verteld dat het een Pilot was en KPN heeft zwart op wit gezet dat een server kon en ook mocht. Helaas hebben alle inspanningen niet geholpen en heeft KPN netjes me oude xs4all lijn weer in werking gesteld. Dit omdat de KPN niet de sip gegevens wou verstrekken.

Als ik ze wel wou hebben dan moest ik een 084 nummer nemen en 1,50 extra betalen + de 2,50 of 10 euro voor gratis naar vaste nummers.

Het bevalt me nu erg goed bij xs4all en die gaan eind September starten met VoIp en gaan gebruik maken van de Draytek router en de adsl lijn is ongefilterd. Het mooie van xs4all is dat de Voip een aanvulling op het huidige account is. (Niet mij neerschieten als het anders is)
Dit werd me verteld bij xs4all

Groeten Marco

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 02:09:
Het bevalt me nu erg goed bij xs4all en die gaan eind September starten met VoIp en gaan gebruik maken van de Draytek router en de adsl lijn is ongefilterd. Het mooie van xs4all is dat de Voip een aanvulling op het huidige account is. (Niet mij neerschieten als het anders is)
Dit werd me verteld bij xs4all.
Verklap t.z.t. hier eens de SIP-gegevens. Ze zullen vermoedelijk niet zo veel afwijken van die bij Direct-DSL...

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:36:
Mijn harde schijf op de experia werkt nou helemaal, maar heel langzaam. De bestanden gaan nog niet eens met 1MB per seconde. Als ik de disk (usb 2.0) op de pc aansluit gaat het veel sneller. Er zit een usb 2.0 aansluiting op de experia en ik heb 100Mb kaartjes. Waar ligt deze extreem lage snelheid dan aan? Bij de helpdesk zo'n dom vrouwtje: ik heb geen idee meneer, dit soort dingen worden niet door ons ondersteund. Ik vraag: weet ook niemand anders het. Nee meneer dit soort dingen worden niet door ons ondersteund.
Gisteren ook al een vrouw aan de lijn. Heel verbaasd en ze alsof ik helemaal achterlijk was vroeg ze: een harde schijf op de experia box?
Ik denk dat wij beter daar kunnen gaan zitten. Die vrouwen daar weten nog niet eens hoe zo'n ding aan moet :(

Edit: Net even een testje gedaan. 197MB gaat in 4:47
Dat is dus 197/287=0,67MB per seconde. Dit kan je toch niet snel noemen?
Hetzelfde gebeurt als je hem op de pc aansluit in 10 seconde.
Dat is dus 197/10=19,7MB per seconde.
iemand hier al een oplossing voor?

A life? Where can I download it??

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:20:
[...]
Heb jij ook een andere, hardere kiestoon? Zo nee, dan hebben ze de firmware update bij jou kennelijk nog niet uitgevoerd.
Ja bij mij klinkt de kiestoon ook anders en harder ;)

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:32:
Ja bij mij klinkt de kiestoon ook anders en harder ;)
Ik stelde die vraag aan nmolenbeek (mollie) omdat die meldde dat aldaar de serverinstellingen nog gewoon aanwezig waren. Heb jij ook een server en staat het IP-nummer nog steeds in Mijn KPN?

Of zijn er anderen waarvoor dit geldt? Dus een duidelijk hardere kiestoon en toch nog steeds een IP-nummer in de firewall-instellingen?

Bij mij is het IP-nummer nog steeds naar GoT. Niets meer van de 2e lijn gehoord. En de Experia Box staat hier dus werkloos te wezen.

• EdjeK
Jan-E schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:38:
[...]
Eerlijk gezegd vraag ik me af of je die firmware update echt al achter de rug hebt. Het verschil in de kiestoon is zo overduidelijk, dat het zelfs Hendrikje van Andel opgevallen zou moeten zijn.
Op mijn toestellen is handmatig het volume van de luidspreker ingesteld. Vandaar dat het verschil wellicht minimaal is.

Voor de goede orde; Ik heb het vorige week aan de HD gevraagd en die bevestigde mij dat ik als één van de eersten de firmwareupdate heb gehad. Vandaar dat ik ook regelmatig wordt gebeld hoe het gaat en/of ik nog problemen tegen kom.

Verwijderd

supermm schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:34:
Nog steeds niet geporteerd....... Inmiddels al 2 week IPB.......
Ik heb al 5 weken IPB, en ok nog steeds niet geportreerd.
Het schijnt dat ze dat in oktober pas gaan doen voor onze regio.

• Jan-E
EdjeK schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:06:
Voor de goede orde; Ik heb het vorige week aan de HD gevraagd en die bevestigde mij dat ik als één van de eersten de firmwareupdate heb gehad. Vandaar dat ik ook regelmatig wordt gebeld hoe het gaat en/of ik nog problemen tegen kom.
OK. Dus we hebben nu 2 voorbeelden met een firmware update, die getest hebben of de serverinstellingen nog werken: jij (werkt) en ik (werkt niet).

Hoe zit het met de anderen, die zeker weten dat ze een firmware update hebben gehad? Kunnen die ook eens testen of ze serverinstellingen en een IP-nummer zoals 192.168.2.201 kunnen invullen bij de firewall-instellingen in 'Beheer Experia Box' van Mijn KPN? En leidt dat dan tot rebooten van de Experia?

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 18:07
Nou kan nog steeds alles wijzigen en ook de server instellingen zijn gewoon te wijzigen. Qua beltoon heb ik geen idee. Oftwel ik merk niet dat hij harder klinkt. ik vind het ook een niet te vertrouwen graadmeter of je nu wel of niet een update hebt gehad.

Mijn Wifi is op het moment trouwens niet 100% het gebeurd dat de verbinding wegvalt en gisteren avond hoorde ik de box ook zonder enige aanleiding rebooten. Dit was rond 20.50 en ik zag dat de lampjes uit waren en hij was weer opnieuw aan het op starten. ( staat namelijk in de woonkamer.)

Ik zal ook eens bellen met KPN.

Mollie

Verwijderd

Ik heb net effe gebeld met de kpn, ivm. het niet kunnen instellen van een vast IP in de serverinstellingen.
Het schijnt voor sommige mensen wel mogelijk te zijn om deze in te stellen via mijnkpn en voor anderen dus niet :S
Tevens kon het niet handmatig ingesteld worden, want deze afdeling is niet bereikbaar voor klanten :(
Lekkere helpdesk, gewoon een paar dagen zonder serverinstellingen.....
De experiabox vertrouw ik voor geen meter, waardoor ik dus gewoon weer ouderwets m'n linksys WRV54g gebruik voor alles (wifi, port forwarding, switch, firewall etc....) Maarja, dan moet de DMZ van de experia wel werken.....

Verder hebben ze gezegd dat de firmware upgrade in heel Nederland is doorgevoerd..... :?

Gr. Hilbert

Verwijderd

Oh ja, mijn firmware update is van dinsdag op woensdag uitgevoerd.....

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:13:
Ik heb net effe gebeld met de kpn, ivm. het niet kunnen instellen van een vast IP in de serverinstellingen. Het schijnt voor sommige mensen wel mogelijk te zijn om deze in te stellen via mijnkpn en voor anderen dus niet :S Tevens kon het niet handmatig ingesteld worden, want deze afdeling is niet bereikbaar voor klanten :(
Ik heb net even uitgebreid zitten experimenteren. Na het uit- en aanzetten van de Experia Box zag ik dat hij ging rebooten. Dat had ik al een tijdje niet meer meegemaakt. Toen bleek dat ik mijn WiFi-instellingen weer kon wijzigen. Daarna ging hij weer rebooten en kwam terug met de nieuwe instellingen. Dat is dus zoals het hoort. Maar een IP-adres bij serverinstellingen invoeren ging dus nog steeds niet.

Enige opvallende zaken:

Als ik mijn firewall-instellingen op 'Standaard' zet, raken mijn DNS-servers acuut onklaar. Zelfs zonder reboot van de Experia en ook als ik de DNS-servers vastpin op 195.121.1.34 en 195.121.1.66. Het opvallende is dan echter, dat je wel externe IP-adressen kunt pingen. Dus er is op zich nog wel een (gare) internetconnectie. Enige oplossing: een of meer harde resets van de Experia, waarna die uiteindelijk weer op Serverinstellingen zonder IP-adres komt. Dan werken de DNS-servers ook weer en heb ik weer een normale internetverbinding.

Als je Experia uit staat of niet verbonden is aan de DSL-lijn, kun je dus niet via Mijn KPN je telefoon doorschakelen. Foutmelding: "Unable to get installed base phone numbers". Mijn KPN vraagt kennelijk de gegevens uit je Experia Box op. Stom, want die moeten ook gewoon in de TSM-server staan. Bij stroomstoring zal het je dus ook niet lukken om bij het Internetcafe om de hoek *21* via Mijn KPN in te schakelen.

Op verschillende momenten tijdens deze hele sessie was mijn telefoon thuis compleet onbereikbaar, ondanks het feit dat ik 'Doorschakelen bij bezet' en 'Doorschakelen bij niet opnemen' had ingeschakeld. Symptomen: direct de 'in gesprek toon' of eerst een seconde of 10 geheel geen geluid en daarna de 'in gesprek' toon. Ik weet eigenlijk niet eens zeker of de *61* doorschakelingen de afgelopen 2 dagen wel gewerkt hebben en of ik dus uberhaupt bereikbaar was. Die KPN-er die gisteren belde of ik nog klachten had kwam op mijn mobiel binnen, maar wellicht had hij dat nummer direct gebeld. Want langzamerhand kent de 2e lijn al mijn nummers.

Ik heb nu dus keihard *21* ingeschakeld, want *61* is kennelijk ook al niet meer te vertrouwen.

• Jan-E
Kunnen jullie dit ook eens testen? Simuleer een stroomuitval door de stroom van de Experia Box te halen. Bel je eigen nummer. Krijg je dan de 'overgaan-toon' en na een paar keer je voicemail (of zoals in mijn geval het vertraagd doorgeschakelde nummer)?

Ik krijg namelijk eerst niets te horen en vervolgens in gesprek. Getest met voicemail-instellingen en met *61*mijnmobiel#.

En ik ben bang dat ik dus de laatste paar dagen in het geheel niet bereikbaar ben geweest :(

• Jan-E
Jan-E schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:23:
Die KPN-er die gisteren belde of ik nog klachten had kwam op mijn mobiel binnen, maar wellicht had hij dat nummer direct gebeld. Want langzamerhand kent de 2e lijn al mijn nummers.
Net gebeld hoe het stond met de afhandeling van mijn ticket van eergisterochtend over de serverinstellingen. Antwoord: is in behandeling. Bij het ticket bleek inderdaad mijn 06-nummer te staan dus daarop zal de 2e lijn mij bellen. KPN: "Ik kan u verder niet helpen, want de 2e lijn is in gesprek en er is ook nog een wachtrij. Evengoed nog een prettige dag nog verder."

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem sedert twee dagen, wanneer ik de firewall instellingen wijzig, ben ik daarna gelijk mijn internetverbinding kwijt, en ook de telefoon werkt niet meer. Resetten werkt niet, alleen het bellen van de helpdesk en hun via mijnkpn de firewall weer aan laten zetten helpt.

Zijn er anderen met dit probleem? Zijn er mensen die gewoon de firewallinstellingen kunnen wijzigen?

Verder is het zo dat wanneer ik aan het downloaden ben de telefoonverbinding praktisch onbruikbaar wordt, dit terwijl belooft was dat er een bepaalde bandbreedte gereserveerd was voor het telefoneren, en het één het ander niet zou beinvloeden. Zijn er anderen die dit probleem herkennen? Overigens nu ik de firewall niet meer kan openen ben ik dat probleem natuurlijk kwijt, want er valt op dit moment dus niet te downloaden, via bv. een leuk bittorent progje....elk nadeel heb zn voordeel.....

Al met al begin ik een beetje te balen en denk er over om de boel maar eens terug te laten zetten, ben nu al enige maanden aan het klooien, en ik heb eigenlijk wel andere dingen te doen dan constant aan de lijn te hangen en te wachten op een helpdesk....

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:05:
Ik heb het volgende probleem sedert twee dagen, wanneer ik de firewall instellingen wijzig, ben ik daarna gelijk mijn internetverbinding kwijt, en ook de telefoon werkt niet meer. Resetten werkt niet, alleen het bellen van de helpdesk en hun via mijnkpn de firewall weer aan laten zetten helpt.
Zo te merken ben je ook 1 van de slachtoffers van de firmware update. Bij mij is het zo, dat mijn internetverbinding verloren gaat zodra ik 'Standaardinstellingen' kies bij de firewall-instellingen (waarbij je dan 1-of-ander IP-nummer moet invullen). Preciezer: de DNS-servers worden om zeep geholpen, maar pingen van een extern IP-nummer lukt nog wel. En de telefoon is ook gelijk dood, vaak ondanks het feit dat het VoIP-lampje nog gewoon brandt. Ik heb dat telkens zelf opgelost door een harde reset te geven: speld in het reset gaatje achterop je Experia, tenminste 8 seconden ingedrukt houden en dan loslaten. Soms moet je het een paar keer proberen, maar op een bepaald moment komt de Experia Box dan weer terug met 'Serverinstelingen' zonder IP-adres. En dan kun je weer internetten en bellen.

Mag ik overigens vragen waarom je de firewall instellingen zo vaak wijzigt?
Edit: Ik zie het al. Bittorent.
En als je dat doet, begint de Experia dan te rebooten?
Edit: Nee, dus.

Voor mijn eigen historisch overzicht: een paar uur geleden kon ik nog gewoon in het menu Beheer Experia Box komen (terwijl de Experia Box niet meer aan de DSL-lijn hangt). Nu krijg ik: "Invalid Arguments error (TSM-5002). Probeer het opnieuw." Nou, daggutniet.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan-E op 01-09-2005 17:33 ]

• Jan-E
Jan-E schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:23:
Als je Experia uit staat of niet verbonden is aan de DSL-lijn, kun je dus niet via Mijn KPN je telefoon doorschakelen. Foutmelding: "Unable to get installed base phone numbers".
Dat verandert met het uur. Nu krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://cgi.monitor.nl/mijnkpn.gif

Ook leuk, maar ik heb wel eens zinniger info daar gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan-E op 01-09-2005 18:58 ]

• Bob_Tweakers
Jan-E schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:29:
[...]
En wat is er na die hele exercitie met je WiFi lampje gebeurd? Staat die uit of aan? En klopt dat met wat Mijn KPN zegt?
Elk kwartier een willekeurige status. Het ding is de hele nacht uit de lucht geweest en een vriendelijke vriend van de 2e lijn heeft de boel vanaf die kant weer opgepompt. Sindsdien draait alles weer stabiel in de basisinstellingen. Wifi aan en server op de firewall. Voorlopig blijf ik er even af. Het hele akkefietje is doorgegeven aan een paar figuren die zich bezighouden met de firmware update. Weet niet of het daar al bekend was.

Verwijderd

In principe wil ik die firewall ook niet telkens wijzigen, ik wil het gewoon open laten staan, maar ja helaas denkt KPN daar anders over, en zorgt ervoor dat de boel telkens weer op slot gaat.
Die harde reset is op zich wel aardig, alleen op dat moment springt ook mn WEP key weer op WPA, en kan ik weer niet internetten met mn laptop.
J aj ik zie zelf ondertussen ook door de bomen het bos niet meer.

Overigens kan ik op dit moment helemaal niets meer doen op mijnKPN, ook zo'n errorcode in beeld.

deze dus : Invalid Arguments error (TSM-5002)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 18:59 ]

• Bob_Tweakers
Jan-E schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:39:
[...]
OK. Dus we hebben nu 2 voorbeelden met een firmware update, die getest hebben of de serverinstellingen nog werken: jij (werkt) en ik (werkt niet).

Hoe zit het met de anderen, die zeker weten dat ze een firmware update hebben gehad? Kunnen die ook eens testen of ze serverinstellingen en een IP-nummer zoals 192.168.2.201 kunnen invullen bij de firewall-instellingen in 'Beheer Experia Box' van Mijn KPN? En leidt dat dan tot rebooten van de Experia?
Toevallig had ik dat gisteren ook ingevuld. Tijdelijk stond er zelfs een tekst op de web-pagina
met '<----verplicht'. Het zal toch niet dát gevalletje zijn dat tot alle reboot ellende van gisteren heeft geleidt?

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 02:09:

Dit werd me verteld bij xs4all

Groeten Marco
Hoplakee, hier worden we erg blij van!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ XS4ALL! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Daar betaal ik gerust een tientje meer voor als het moet, wat een toptent.

• Jan-E
Bob_Tweakers schreef op donderdag 01 september 2005 @ 18:56:
[WiFi-status na firmware update...]
Elk kwartier een willekeurige status. Het ding is de hele nacht uit de lucht geweest en een vriendelijke vriend van de 2e lijn heeft de boel vanaf die kant weer opgepompt. Sindsdien draait alles weer stabiel in de basisinstellingen.
Serverinstellingen zonder IP-nummer, neem ik aan? Dus geen PC in DMZ?

• Jan-E
Bob_Tweakers schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:00:
[Standaard of Server-instellingen in de firewall...]
Toevallig had ik dat gisteren ook ingevuld. Tijdelijk stond er zelfs een tekst op de web-pagina
met '<----verplicht'. Het zal toch niet dát gevalletje zijn dat tot alle reboot ellende van gisteren heeft geleidt?
Ik denk het wel. Op dat moment wordt je DNS vernaggeld, internet is alleen nog maar op IP-nummer te pingen en je VoIP-lijn is zo dood als een pier. En dan moet je een paar harde resets uitvoeren om je Experia weer op Server-instellingen zonder IP-nummer te krijgen.

Ik hoop trouwens dat de tweede lijn hier nog steeds meeleest (vanaf hun thuis PC's) B)

[ Voor 6% gewijzigd door Jan-E op 01-09-2005 19:16 ]

Verwijderd

Hoera, we tellen af! Was de foutmelding in Mijn KPN tot nu tot TSM-5003 (subscriber not found), vandaag ben ik gepromoveerd naar TSM-5002 (Invalid Arguments error) !

Ik neem aan dat we aftellen tot 0 en dat alles dan goed werkt.

Ik ben zelf ook aan het aftellen en wel tot 1 oktober. Als de knutselaars het dan nog niet voor elkaar hebben, dan vliegen de Experia en het IPB-contract met hoge snelheid door de (geopende) voordeur de straat op. Wat een mega-afgang voor KPN en Siemens.

Leuk om te lezen dat iedereen druk is met firewall-instellingen, DMZ en nummerweergave. Ik kan sinds de eerste dag (23 juli) helemaal niets instellen. De helpdesk, die overigens tegenwoordig al niet meer terugbelt na een klacht, zegt steeds: "laat maar weten welke instelling u wilt wijzigen, dan doen wij dat voor u". Aardig. Maar als ik even wil klooien met een PC, wifi of serverinstellingen wil ik dat niet via de helpdesk hoeven doen.

Ik luister ondertussen al weer een minuut of 15 naar "onze medewerkers zijn in gesprek...". Mijn humeur daalt per minuut verder en ik vrees dat een goedwillende helpdesker het weer zal moeten ontgelden. Niet dat zij er iets aan kunnen doen, maar toch...

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:44:
Hoera, we tellen af! Was de foutmelding in Mijn KPN tot nu tot TSM-5003 (subscriber not found), vandaag ben ik gepromoveerd naar TSM-5002 (Invalid Arguments error) !
Gefeliciteerd! Je hebt nu veel lotgenoten.
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:44:
Leuk om te lezen dat iedereen druk is met firewall-instellingen, DMZ en nummerweergave. Ik kan sinds de eerste dag (23 juli) helemaal niets instellen. De helpdesk, die overigens tegenwoordig al niet meer terugbelt na een klacht, zegt steeds: "laat maar weten welke instelling u wilt wijzigen, dan doen wij dat voor u". Aardig. Maar als ik even wil klooien met een PC, wifi of serverinstellingen wil ik dat niet via de helpdesk hoeven doen.
Kunnen ze dan op de 2e lijn een IP-nummer voor DMZ in je firewall zetten? De 2e lijner die mij gisterochtend belde kon dat namelijk niet. Hij zou "even" zijn collega bellen, die dan op zijn beurt weer met mij contact zou opnemen. Niet dus.

Verwijderd

Kreeg dit mailtje:
<<...OLE_Obj...>> Kwaliteitsenquête InternetPlusBellen van KPN

Geachte heer / mevrouw,

Recentelijk heeft KPN een nieuwe dienst op de markt gebracht:
InternetPlusBellen van KPN.

Aangezien u één van de eerste klanten bent van InternetPlusBellen, is KPN
zeer geinteresseerd in uw mening.
Uw mening over InternetPlusBellen helpt KPN om haar dienstverlening verder
te verbeteren.

U kunt uw mening geven via een online enquête. Een volledig anonieme
verwerking van uw antwoorden is gegarandeerd. Het invullen van de enquête
duurt ongeveer 5 minuten. De enquête kunt u openen door op de volgende link
te klikken:

http://www.zoomerang.com/survey.zgi?p=WEBXXXXXXXXXXXX

U kunt de enquête invullen tot 5 september. Alvast hartelijk dank voor uw
medewerking.

Met vriendelijke groet,

Michiel Buitelaar
Directeur Consumentenmarkt

Of ik die enquete even wou invullen. Zoals het gaat me IPB zijn ze met die enquete ook erg slordig.... Check this... Let vooral op de rechter kolom 8)7 Spreekt voor zich :X
Afbeeldingslocatie: http://www.ddjtn.nl/tweakers/ipb_klein.jpg

• RedNas74
  • Laatst online: 13:16
Zelfde hier. Sinds de 'firmware upgrade' ben ik overal weer firewalled en als klap op de vuurpijl sinds vanavond ook de tsm 5002 error.
Overigens heeft mijn pop3 email tot nu toe ook nog nooit gewerkt. Webmail doet het overigens wel.
Ik heb vanochtend de helpdesk gebeld, maar zoals gewoonlijk was de 2e lijn niet te bereiken. Ik ben benieuwd hoe lang het nu weer duurt.

• Bob_Tweakers
Jan-E schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:01:
[...]
Serverinstellingen zonder IP-nummer, neem ik aan? Dus geen PC in DMZ?
Klopt, maar de standaard instelling is natuurlijk firewall server zonder ip ingevuld.
De ellende begon ongeveer na het invullen van een ip en de soft-reset die daar op volgde.
Ingegeven via mijn wireless lijntje richting speedtouch 580, die 'm doorzette naar de experia.

• Jan-E
Jan-E schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:21:
Kunnen jullie dit ook eens testen? Simuleer een stroomuitval door de stroom van de Experia Box te halen. Bel je eigen nummer. Krijg je dan de 'overgaan-toon' en na een paar keer je voicemail (of zoals in mijn geval het vertraagd doorgeschakelde nummer)?

Ik krijg namelijk eerst niets te horen en vervolgens in gesprek. Getest met voicemail-instellingen en met *61*mijnmobiel#.
Kan iemand die nu geen problemen dit even testen? Ik ben namelijk zeer benieuwd of bereikbaar bent bij stroomuitval...

• supermlt
  • Niet online
Sinds vandaag ook TSM-5002 errors via Mijn KPN.
Kan tevens niks instellen m.b.t. nummerweergave, voicemail. Lijkt verdwenen.

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:38:
Of ik die enquete even wou invullen. Zoals het gaat me IPB zijn ze met die enquete ook erg slordig.... Check this... Let vooral op de rechter kolom 8)7 Spreekt voor zich :X
LOL. Ik heb wel eens een online enquete gemaakt voor de KPN en die zat toch echt beter in elkaar.

Vraag 5 zou voor mij een heel interessante zijn. Toen de monteur kwam kon ik met VoIP uitbellen, toen hij mijn huis verliet niet meer. Zie dit bericht. Dan moet ik dus "zeer slecht" invullen. Is dat nu 1 of 5? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
RedNas74 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:38:
Overigens heeft mijn pop3 email tot nu toe ook nog nooit gewerkt.
Vermoedelijk heb je het geprobeerd met alleen het deel voor @kpnplanet.nl als accountnaam. Je accountnaam is echter inclusief het domein, dus zo.iets.als@kpnplanet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Laatst online: 13:16
Vermoedelijk heb je het geprobeerd met alleen het deel voor @kpnplanet.nl als accountnaam. Je accountnaam is echter inclusief het domein, dus zo.iets.als@kpnplanet.nl
Bedankt, het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus binnenkort kunnen we poorten configureren.......

Er staat nl. in mijnkpn de optie: Poort nummer configuratie (tijdelijk niet beschikbaar).

We zullen zien of dit ooit gaat werken..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Sorry dat ik het zeg, maar ik zou als Tweaker zijnde sowieso geen genoegen nemen met een situatie waarin je geenens je eigen poorten en dergelijke kunt configureren. Wat een waanzin zeg! Of is dat alleen in de pilot fase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:21:

En ik ben bang dat ik dus de laatste paar dagen in het geheel niet bereikbaar ben geweest :(
Bij mij idem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:16:
[Voicemail werkt niet bij stroomuitval...]
Bij mij idem.....
Fraai is dat. Bij stroomuitval ben je dus niet bereikbaar. Bij een ADSL-storing zal wel hetzelfde gelden. En je kunt dan ook niet via Mijn KPN *21 aanzetten. Je zou toch verwachten, dat ze dit hetzelfde regelen als op het mobiele net. Telefoon niet bereikbaar? Hoppa, naar de voicemail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:38:
Dus binnenkort kunnen we poorten configureren.......

Er staat nl. in mijnkpn de optie: Poort nummer configuratie (tijdelijk niet beschikbaar).
Dat "poorten configureren" sloeg op het toewijzen van telefoonnummers aan je Tel1- en Tel2-poort, niet op het instellen van een NAT-tabel of iets dergelijks. Dat laatste zullen we voorlopig nog wel niet krijgen, gezien de huidige problemen met DMZ.

Overigens is die TSM-5002 fout weer verdwenen. Ik krijg weer het normale menu bij Beheer Experia Box te zien, maar kan nog steeds geen IP-adres bij mijn serverinstellingen vastleggen. Dat menu is dus tijdelijk ook niet beschikbaar :(

En bij 'Doorschakelen en voicemail' ben ik ook weer terug in de situatie van gisterochtend. Als mijn Experia Box niet aan de lijn hangt krijg ik daar
Foutmelding:
Unable to get installed base phone numbers
Mijn KPN is nog steeds niet zo slim om in de gegevens van de TSM-server te kijken. Gelijk maar even een antwoordje op Servor:
Servor schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:01:
Sorry dat ik het zeg, maar ik zou als Tweaker zijnde sowieso geen genoegen nemen met een situatie waarin je geeneens je eigen poorten en dergelijke kunt configureren. Wat een waanzin zeg! Of is dat alleen in de pilot fase?
Een echte Tweaker raakt pas op dreef als er hindernissen op zijn pad gelegd worden. Als de Experia Box gewoon open zou staan, was er geen lol aan ;)

Bovendien moet je maar eens kijken naar de registratiedatum van de meeste deelnemers aan dit topic. Er zitten nauwelijks die-hard tweakers bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:04:
[...]
Dat "poorten configureren" sloeg op het toewijzen van telefoonnummers aan je Tel1- en Tel2-poort, niet op het instellen van een NAT-tabel of iets dergelijks. Dat laatste zullen we voorlopig nog wel niet krijgen, gezien de huidige problemen met DMZ.
Shit ja, dat is ook zo..... 8)7

Dacht ik toch effe dat KPN op de goeie weg was.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:41:
[...]
Fraai is dat. Bij stroomuitval ben je dus niet bereikbaar. Bij een ADSL-storing zal wel hetzelfde gelden. En je kunt dan ook niet via Mijn KPN *21 aanzetten. Je zou toch verwachten, dat ze dit hetzelfde regelen als op het mobiele net. Telefoon niet bereikbaar? Hoppa, naar de voicemail.
Elk voordeel heb z'n nadeel (citaat van dhr. J. Cruyff). |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:31:
[...]
Zo te merken ben je ook 1 van de slachtoffers van de firmware update. Bij mij is het zo, dat mijn internetverbinding verloren gaat zodra ik 'Standaardinstellingen' kies bij de firewall-instellingen (waarbij je dan 1-of-ander IP-nummer moet invullen). Preciezer: de DNS-servers worden om zeep geholpen, maar pingen van een extern IP-nummer lukt nog wel. En de telefoon is ook gelijk dood, vaak ondanks het feit dat het VoIP-lampje nog gewoon brandt. Ik heb dat telkens zelf opgelost door een harde reset te geven: speld in het reset gaatje achterop je Experia, tenminste 8 seconden ingedrukt houden en dan loslaten. Soms moet je het een paar keer proberen, maar op een bepaald moment komt de Experia Box dan weer terug met 'Serverinstelingen' zonder IP-adres. En dan kun je weer internetten en bellen.

Voor mijn eigen historisch overzicht: een paar uur geleden kon ik nog gewoon in het menu Beheer Experia Box komen (terwijl de Experia Box niet meer aan de DSL-lijn hangt). Nu krijg ik: "Invalid Arguments error (TSM-5002). Probeer het opnieuw." Nou, daggutniet.
Ik heb wat dit betreft de moed al opgegeven. De TSM5002 en 5003 heb ik allebei afwisselend.
Sinds een dag of 2 is het maar weer de vraag of mijn telefoon het nog doet. Alle lampjes branden correct maar als je je eigen nummer belt met de mobiel blijft het angstig stil. Niet de 1e keer overigens. Het is al 2 maanden zo, dan gaat het weer 2 weken goed en dan gebeurt er weer "iets".
De website is een voorbeeld van 'Total Failure". Werkt wel / niet maar meestal niet.

De Siemens adapter heb ik overigens al in een hoek gegooid en vervangen door mijn oude speedtouch 120g. Nu werkt dat weer zoals het hoort. De Siemens gaf vaak geen verbinding, moest je de usb stekker eruit pluggen en dan opnieuw aansluiten, dan deed ie het weer. (voor een paar dagen). Met de laatste software werd dat wel iets minder maar weg ging het niet. Overigens kreeg ik die link van de site en niet van KPN.
Dat is eigenlijk ook mijn enige probleem. Dat je in een testfase zit ok, daar gaat wel eens iets niet goed. Maar KPN stelt zich in mijn ogen erg passief op jegens gebruikers.
Een totaal gebrek aan communicatie en dat is jammer te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Ik heb er een mogelijkheid bij in "Mijn KPN". Zie:
InternetPlusBellen
- Telefonie beheer
- Mail beheer
- Administratie
- Service & Support
- Beheer Online diensten

Bij deze laatste kun je je "Homepage" activeren. Lukt helaas niet....

[ Voor 14% gewijzigd door EdjeK op 02-09-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:56:
- Beheer Online diensten
Inderdaad: "Verkeerd format (ISP-4.1.0)". Had je anders verwacht, dan? ;)

Edit: Invalid Arguments error (TSM-5002) in Beheer Experia Box is ook weer terug. En ik heb weer geen nummers bij Doorschakelen en voicemail.

[ Voor 43% gewijzigd door Jan-E op 02-09-2005 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:04:
[...]

Overigens is die TSM-5002 fout weer verdwenen. Ik krijg weer het normale menu bij Beheer Experia Box te zien, maar kan nog steeds geen IP-adres bij mijn serverinstellingen vastleggen. Dat menu is dus tijdelijk ook niet beschikbaar :(

En bij 'Doorschakelen en voicemail' ben ik ook weer terug in de situatie van gisterochtend. Als mijn Experia Box niet aan de lijn hangt krijg ik daar
[...]
Mijn KPN is nog steeds niet zo slim om in de gegevens van de TSM-server te kijken. Gelijk maar even een antwoordje op Servor:

[...]
Een echte Tweaker raakt pas op dreef als er hindernissen op zijn pad gelegd worden. Als de Experia Box gewoon open zou staan, was er geen lol aan ;)

Bovendien moet je maar eens kijken naar de registratiedatum van de meeste deelnemers aan dit topic. Er zitten nauwelijks die-hard tweakers bij.
Niet verwonderlijk...hoeveel die-hard tweakers hebben een IPB aansluiting... en door het totale gebrek aan informatie kom je toch al snel op deze supersite uit via google.
Hard/software problemen zijn er om opgelost te worden..zolang die uitgevoerd wordt op je eigen apparatuur kun je daar ook iets aan doen. Aan een website die niet werkt doe je ook als super Tweaker niets. (vandaag geregistreerd)
Ik mis mijn 10.0.0.138 webadresje van die goeie ouwe Speedtouch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterb
  • Laatst online: 29-05 12:59
Zojuist voor de derde keer een monteur over de vloer om de siemens usb adapter aan de praat te krijgen. Gekukkig ben ik niet geporteerd dus die telefoon ellende heb ik nog niet. Blijkt dat 50% van de siemens adapters problemen vertonen. Dagelijks zijn er software updates maar nog steeds geen oplossing in het steeds wegvallen van de verbinding.
Als Siemens op termijn geen oplossing vindt stapt KPN over op Alcatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:05:
[...]
Inderdaad: "Verkeerd format (ISP-4.1.0)". Had je anders verwacht, dan? ;)

Edit: Invalid Arguments error (TSM-5002) in Beheer Experia Box is ook weer terug. En ik heb weer geen nummers bij Doorschakelen en voicemail.
Geldt hier hetzelfde. Het lijkt wel of ze er mee bezig zijn, toch..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
kosterb schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:37:
Als Siemens op termijn geen oplossing vindt stapt KPN over op Alcatel.
Begint de ellende dan weer van voren af aan???? Moet er niet aan denken. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:56:
InternetPlusBellen
- Beheer Online diensten
De mijne staat nu aan. Niet dat ik weet waar hij staat en hoe ik er iets op kan zetten (mocht ik dat al willen), maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

Heb jij andwoord gekregen op je vraag over emule ik nu nu ook aangesloten maar krijg bij emelu nu een laag id had ik eerdt met gewoon adsl niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:31:
[...]
De mijne staat nu aan. Niet dat ik weet waar hij staat en hoe ik er iets op kan zetten (mocht ik dat al willen), maar toch...
Bij doet ie het ook. Verrassing. Ik denk dat dit hier mogelijk binnenkort kan.. http://home.kpnplanet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Kan iemand nog wat instellen via 'Mijn KPN'.

Als ik naar IPB --> Telefonie beheer krijg ik het volgende:

Sorry! Er is een fout opgetreden

Meld deze fout
Stuur een bericht met onderstaande foutmelding.

Geef in uw bericht aan:
- welk pad u heeft gevolgd tot aan het moment dat deze fout is opgetreden;
- Op welke datum en tijdstip de fout is opgetreden;
- Uw gebruikersnaam waarmee u inlogt op KPN.com.

klik hier om een bericht te sturen
U krijgt geen antwoord op het door uw verzonden bericht.
Alvast hartelijk dank voor de inzending.

Foutmelding:

Foutcode:
0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:10:
Als ik naar IPB --> Telefonie beheer krijg ik het volgende:
Zelfde hier. Ik dacht eerst dat het er aan lag dat mijn Experia Box niet aan de lijn hing, maar ik heb 'm zojuist als test weer een kwartiertje aangesloten. En jawel: dezelfde melding. Soms kom ik trouwens wel in het menu, maar dan staan er in het geheel geen nummers. Doorschakelen zul je dus weer moeten regelen met *21, *61 en *67.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdjeK schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:41:
[...]
Geldt hier hetzelfde. Het lijkt wel of ze er mee bezig zijn, toch..........
Ik internet op op een laptop met een ingebouwd wifi adapter. Het werk reuze goed.
Dat hele siemens adaptertje heb ik niet meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of iemand op dit moment zijn firewall uit heeft staan?
Want dat is ook zo apart de ene helpdesker krijgt hem zo uit, en de andere zegt nee sorry dat kan niet. Ik kan nu al een paar dagen niet meer dowloaden en dat begint aardig te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
heb net 02-09-05 18:55 contact gehad met KPN.

Had continu problemen. Kreeg net te horen dat ik de firmware update nog niet had gekregen!!! dat hebben ze zojuist pas uitgevoerd en ze hebbben nog niet iedereen gehad. Vraag hier dus na als je contact hebt.

Ze bellen zo weer terug om de instellingen te ckecken en of de lijn het goed doet... nou ik kan in iedergeval weer internetten.. Hopen dat het nu stabiel word...

Mollie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
KPN/Philips introduceren videotelefoon

Gepubliceerd op vrijdag 02 september 2005

(P7) KPN komt met een videotelefoon van Philips om mee te bellen via internet.

Dat heeft Philips bekendgemaakt tijdens de IFA-tentoonstelling voor consumentenelektronica in Berlijn.

"We hebben de telefoon samen met Philips ontwikkeld en hij zal via KPN het eerst op de markt komen", aldus de woordvoerster van KPN.

Het gaat om een draadloze videofoon, te gebruiken met een breedband internetverbinding. Het typenummer is VP5500, maar KPN zal de telefoon onder een eigen naam in een pakket met InternetPlusbellen aanbieden.

Forum
Afgelopen week heeft KPN een nieuwe versie van de software voor het bellen via internet in de test ingebracht.

Op een forum bij Tweakers.net worden de nieuwe problemen die deze fase van de test met zich meebrengt besproken.

KPN heeft gezegd pas met Voice over IP te beginnen als het product perfect werkt. Bij voorkeur is dat in het vierde kwartaal van 2005.

Bron: Planet Multimedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
nmolenbeek schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:07:
Kreeg net te horen dat ik de firmware update nog niet had gekregen!!! dat hebben ze zojuist pas uitgevoerd en ze hebbben nog niet iedereen gehad.
Jij was naast EdjeK de enige die hier meldde dat je de firewall-instellingen nog kon wijzigen. Kun je dat na de firmware update nog steeds?

Zo nee, dan ben ik toch echt benieuwd met welke firmware EdjeK draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén van de helpdeskers wist mij gisteren wel te melden, dat men er toch toe over wil gaan, in de nabije toekomst, om de instellingen gewoon door de gebruiker te laten wijzigen middels het direkt benaderen van de experiabox. Jammer genoeg wist hij niet wanneer dit ging gebeuren, het kan mij in ieder geval niet vroeg genoeg zijn.

Wat mij gelijk op het volgende brengt, waarom geven ze totaal geen info aan de gebruikers, over updates e.d. Het lijkt mij toch een kleine moeite om of via de webpage, of via email alle proefkonijnen op de hoogte te houden van de ontwikkelingen, dat scheelt waarschijnlijk de helpdesk ook gelijk talloze telefoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
Jan-E schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:36:
[...]
Jij was naast EdjeK de enige die hier meldde dat je de firewall-instellingen nog kon wijzigen. Kun je dat na de firmware update nog steeds?

Zo nee, dan ben ik toch echt benieuwd met welke firmware EdjeK draait.
Klopt ik kan het nu ook niet meer. De kpn medewerker gaf aan dat het niet aan de firmware ligt maar aan de koppeling in mijn KPN..... ze zijn hard aan het werk.

ps de box heeft zich vanavond al weer 1 keer spontaan gereset.... mooi spul dat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
nmolenbeek schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:40:
Klopt ik kan het nu ook niet meer. De kpn medewerker gaf aan dat het niet aan de firmware ligt maar aan de koppeling in mijn KPN..... ze zijn hard aan het werk.
Mag ik zo vrij zijn hier geen snars van te geloven? Zeker puur toeval, dat het altijd precies optreedt zodra je die firmare update achter de rug hebt? Sprookjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdjeK schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:00:
[...]

Elk voordeel heb z'n nadeel (citaat van dhr. J. Cruyff). |:(
het is nog altijd: Elk nadeel heb z'n voordeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:08:
Eén van de helpdeskers wist mij gisteren wel te melden, dat men er toch toe over wil gaan, in de nabije toekomst, om de instellingen gewoon door de gebruiker te laten wijzigen middels het direkt benaderen van de experiabox. Jammer genoeg wist hij niet wanneer dit ging gebeuren, het kan mij in ieder geval niet vroeg genoeg zijn.

Wat mij gelijk op het volgende brengt, waarom geven ze totaal geen info aan de gebruikers, over updates e.d. Het lijkt mij toch een kleine moeite om of via de webpage, of via email alle proefkonijnen op de hoogte te houden van de ontwikkelingen, dat scheelt waarschijnlijk de helpdesk ook gelijk talloze telefoontjes.
Zoals al eerder gezegd, dit is gewoon beleid, gebruik je proefbellers gewoon als proefkonijn en niet als gelijkwaardige partners.
Zo min mogelijk naar buiten brengen over bugs e.d., en de gebruikers gewoon lekker laten aanmodderen.
Zo werken alle internetproviders, vooral niet de vuile was buiten hangen. Dat weten al die 2e en 3e lijns helpdeskmedewerkers natuurlijk ook maar die kunnen hier ook weinig aan doen.
Dat zijn managementbeslissingen. Zo werkt het dus gewoon.
KPN weet donders goed wat er fout zit en werkt daar ook gewoon aan door om op het op te lossen.
Reken er echter niet op dat je op de hoogte wordt gehouden van de vorderingen.
Dat mag je zelf uitzoeken. (zucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 01:52:
Zoals al eerder gezegd, dit is gewoon beleid, gebruik je proefbellers gewoon als proefkonijn en niet als gelijkwaardige partners.
Zo min mogelijk naar buiten brengen over bugs e.d., en de gebruikers gewoon lekker laten aanmodderen.
Zo werken alle internetproviders, vooral niet de vuile was buiten hangen.
Jammer dat KPN na al die jaren nog steeds niets geleerd heeft van dochter XS4ALL. Daar hangen ze de vuile was dus wel buiten of, beter gezegd, ze schakelen hun gebruikers doelbewust in om de vuile was schoon te maken. Dat levert op de lange termijn een veel betere PR op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 23:24:
[...]
Mag ik zo vrij zijn hier geen snars van te geloven? Zeker puur toeval, dat het altijd precies optreedt zodra je die firmare update achter de rug hebt? Sprookjes.
Overigens werkt deze instelling bij mij ook niet meer. Ik maak er geen gebruik van omdat ik géén server heb draaien.
Waar ik zeer veel problemen mee heb is dat bij een stroomuitval of storing in het doosje de doorschakeling of voicemail niet meer werkt zoals jij reeds terecht hebt geconstateerd. Ik vind ook dat dit onafhankelijk van je box moet werken en dat dit afgedekt is in het landelijke systeem.

Ik hoop wel dat de KPN-IPBmedewerkers, die hier ongetwijfeld kennisnemen van de omissies in hun systeem, dit ter harte nemen en hier snel iets aan gaan doen.
Ook hoop ik dat er meer door KPN wordt gecommuniceerd, over oplossing, verwachting en zo verder. Ik vind dat wij daar recht op hebben want nu heeft iedereen een mening en draagt dingen aan waarvan ik niet kan inschatten wat waar of niet waar is.
Zeker in dit stadium waarbij er nog sprake van een testsituatie is vind ik dit onontbeerlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door EdjeK op 03-09-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exception (TSM-9000)

en dan dit leuke plaatje erboven.....
Afbeeldingslocatie: https://www.kpn.com/upload/167035_340_1074155799023-img_MijnKPNHP_281103.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:45:
hoi,

Heb jij andwoord gekregen op je vraag over emule ik nu nu ook aangesloten maar krijg bij emelu nu een laag id had ik eerdt met gewoon adsl niet
Hoi,

Ik gebruik ook emule. Je moet de instellingen op server zetten. Dan gaan de poorten open. Echter bij mij waren alle poorten dicht na een restart van de expiriabox. En nu weer op server gezet maar de poorten blijven dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond ook weer een leuk grapje. Ik was dus compleet onbereikbaar voor mensen met een mobieltje. Normaal telefoonverkeer werkte wel. Dacht vanmorgen te bellen naar KPN, maar inmiddels werkt het weer. Dit probleem was overigens opgelost anderhalve week geleden, en komt dus zomaar spontaan even terug voor een avondje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 11:55
EdjeK schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:48:
[...]

Bij doet ie het ook. Verrassing. Ik denk dat dit hier mogelijk binnenkort kan.. http://home.kpnplanet.nl/
Een echte verassing kan dat niet zijn als je de verpakking bekijkt waarin de experia box geleverd wordt, daar staat de eigen home page al op vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Laatst online: 15:44
Je moet de instellingen op server zetten. Dan gaan de poorten open. Echter bij mij waren alle poorten dicht na een restart van de expiriabox. En nu weer op server gezet maar de poorten blijven dicht.
Hetzelfde hier. Ik kan geen ip adres meer ingeven. Het wordt gewoon niet meer opgeslagen.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Mijn KPN kan ik nu via de link "beheer online diensten" mijn eigen homepage activeren... Dat heb ik dus maar meteen gedaan. Dit wordt ook opgeslagen in Mijn KPN, alleen kan ik nergens vinden waar ik mijn homepage kan aanmaken: home.kpnplanet.nl is nog steeds in aanbouw :?

Overigens kreeg ik net bij telefonie beheer de melding dat dit wegens werkzaamheden tijdelijk niet beschikbaar is... benieuwd wat dat nu weer gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Laatst online: 15:44
Heb vandaag nog een keer geprobeerd de instellingen van de firewall op server te zetten met een ip adres. Gevolg, ik kon niet meer internetten of bellen.

Heb de boel laten resetten, wat ook even duurde. Kreeg ik te horen dat het niet(meer) mogelijk was dit in te voeren. Doe je het wel dan riskeer je dus een crash van de experia box.. Dat betekent dus dat je (voorlopig) geen serverinstelling meer kunt gebruiken. Ze hebben er wel een call van gemaakt, dus misschien wordt het opgelost. Aan degenen die hier ook last van hebben het verzoek dit ook aan te melden. Hopelijk wordt er dan iets aangedaan, want dit beperkt het internetgebruik nogal.

Zag trouwens dat er al meer waren die dit probleempje hadden (maarja , 2 weken op vakantie geweest, dus nog niet alles gelezen).

[ Voor 10% gewijzigd door polson op 04-09-2005 15:31 . Reden: Update na lezen oudere berichten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
polson schreef op zondag 04 september 2005 @ 15:26:
Heb de boel laten resetten, wat ook even duurde. Kreeg ik te horen dat het niet (meer) mogelijk was dit in te voeren. Doe je het wel dan riskeer je dus een crash van de experia box.. Dat betekent dus dat je (voorlopig) geen serverinstelling meer kunt gebruiken.
Dat is dus bij iedereen zo, waarbij ze de firmware update hebben doorgevoerd. En dat zal zo langzamerhand wel de overgrote meerderheid zijn, zo niet iedereen. Waarom dat menu dan nog steeds beschikbaar is, is mij een raadsel. Poort configuratie is nu al een paar dagen "tijdelijk niet beschikbaar". Als ze weten dat "Firewall instellingen" de internet- en VoIP-verbindingen effectief om zeep helpt, laat ze dat onderdeel dan ook tijdelijk niet beschikbaar maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Hier werkt het dus ook niet.

Volgens de portal staat mijn firewall instelling op Server, echter in de experiabox (via 2e lijn) staat deze op standaard. De gegevens worden dus ook niet goed gesynct......

Wij wordt afgeraden om de firewall instelling aan te gaan passen, i.v.m. kans dat ik niet meer kan bellen en internetten.......

Laat ze dat dan gaan communiceren........ Ze weten toch wie IPB heeft, zelfs welke email adressen daarbij horen. Een info mailtje moet toch kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:01:
Mij wordt afgeraden om de firewall instelling aan te gaan passen, i.v.m. kans dat ik niet meer kan bellen en internetten.......

Laat ze dat dan gaan communiceren........ Ze weten toch wie IPB heeft, zelfs welke email adressen daarbij horen. Een info mailtje moet toch kunnen.
Daar is niet eens een mailtje voor nodig. Gewoon dat menu uitschakelen is al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:07:
[...]
Daar is niet eens een mailtje voor nodig. Gewoon dat menu uitschakelen is al voldoende.
Moeten ze dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
Heb de firewallperikelen net ook weer laten oplossen. Hoewel ik zelf niets veranderd had via Mijn KPN bleek ik plots niet meer bereikbaar. Internetten en uitbellen ging wel goed. Een reset aan de overzijde en de firewall via die kant op standaard laten zetten had in ieder geval het gevolg dat ik weer in de lucht ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:07:
[...]
Ik blijf voorlopig overal af in "Mijn KPN". Internet en VOIP met vertraagde voicemail werken nog steeds goed en als ik dan ga klooien met de instellingen ben ik bang dat m'n configuratie om zeep geholpen wordt. En daar ben ik dan niet blij mee.
Ik wacht wel tot er groen licht is om in mijn KPN onderdelen veilig te kunnen aanpassen. Ik neem aan dat dat binnenkort een keertje komt!!!!!! (In ieder geval voor 1 oktober 2005 voor de brede introductie??????) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Bob_Tweakers schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:16:
Heb de firewallperikelen net ook weer laten oplossen. Hoewel ik zelf niets veranderd had via Mijn KPN bleek ik plots niet meer bereikbaar. Internetten en uitbellen ging wel goed. Een reset aan de overzijde en de firewall via die kant op standaard laten zetten had in ieder geval het gevolg dat ik weer in de lucht ben.
Zo langzamerhand vraag je je af wat er nog wel goed werkt. Als je spontaan niet meer bereikbaar bent, zijn blijkbaar ook de verbindingsproblemen niet opgelost. En zijn er bij de firmware update alleen maar nieuwe problemen geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
EdjeK schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:43:
[...]

Ik blijf voorlopig overal af in "Mijn KPN". Internet en VOIP met vertraagde voicemail werken nog steeds goed en als ik dan ga klooien met de instellingen ben ik bang dat m'n configuratie om zeep geholpen wordt. En daar ben ik dan niet blij mee.
Ik wacht wel tot er groen licht is om in mijn KPN onderdelen veilig te kunnen aanpassen. Ik neem aan dat dat binnenkort een keertje komt!!!!!! (In ieder geval voor 1 oktober 2005 voor de brede introductie??????) O-)
Of ze stellen het weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 11:55
supermm schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:30:
[...]

Of ze stellen het weer uit.
Ik denk dat ze langzamerhand niet meer uit kunnen stellen, als kpn niet snel met voip komt dan gaan ze nog meer klanten aan de kabelboeren verliezen.
Bij mij werkt voip op zich hardstikke stabiel zolang ik van de instellingen afblijf, het is met name de service en terugkoppeling op tickets waar ik niet helemaal blij mee ben.
Ik heb een ticket aan laten maken over een puntje waar ik niet helemaal overtuigd ben van de veiligheid van het modem maar daar heb ik nog steeds geen overtuigend antwoord op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
joop99 schreef op zondag 04 september 2005 @ 18:03:
[...]

Ik denk dat ze langzamerhand niet meer uit kunnen stellen, als kpn niet snel met voip komt dan gaan ze nog meer klanten aan de kabelboeren verliezen.
Bij mij werkt voip op zich hardstikke stabiel zolang ik van de instellingen afblijf, het is met name de service en terugkoppeling op tickets waar ik niet helemaal blij mee ben.
Ik heb een ticket aan laten maken over een puntje waar ik niet helemaal overtuigd ben van de veiligheid van het modem maar daar heb ik nog steeds geen overtuigend antwoord op gehad.
Met bellen heb ik geen problem (uit via VOIP), ben verder nog steeds niet geporteerd.........Inmiddels al ruim 3 week IPB. Zal 3 dagen voor staan.
Over de terugkoppeling ben ik idd niet echt tevreden, als ze nu beginnen met meer te communiceren over hoe en wat, dan wordt het allemaal duidelijker. Dat schilt tevens aanzienlijk in de telefoontjes naar de IPB helpdesk.

Je vraag m.b.t. de veiligheid van het moden, hoe bedoel je dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even een positief geluidje tussen door, het is mij zowaar gelukt zelf de terug gesprongen WPA key terug te zetten naar Wep, en dat zonder tussenkomst van de helpdesk. Dit is de eerste keer dat het gewoon via mijnkpn lukte. een klein wondertje toch?
Nu die firewall nog en de geluidskwaliteit van telefoneren tijdens heavy download opkalavateren, en ik ben happy.....

update 08:20 gelukkig weer gewoon de tsm9000 code nu.....toch jmmr

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:36:
Mijn harde schijf op de experia werkt nou helemaal, maar heel langzaam. De bestanden gaan nog niet eens met 1MB per seconde. Als ik de disk (usb 2.0) op de pc aansluit gaat het veel sneller. Er zit een usb 2.0 aansluiting op de experia en ik heb 100Mb kaartjes. Waar ligt deze extreem lage snelheid dan aan? Bij de helpdesk zo'n dom vrouwtje: ik heb geen idee meneer, dit soort dingen worden niet door ons ondersteund. Ik vraag: weet ook niemand anders het. Nee meneer dit soort dingen worden niet door ons ondersteund.
Gisteren ook al een vrouw aan de lijn. Heel verbaasd en ze alsof ik helemaal achterlijk was vroeg ze: een harde schijf op de experia box?
Ik denk dat wij beter daar kunnen gaan zitten. Die vrouwen daar weten nog niet eens hoe zo'n ding aan moet :(

Edit: Net even een testje gedaan. 197MB gaat in 4:47
Dat is dus 197/287=0,67MB per seconde. Dit kan je toch niet snel noemen?
Hetzelfde gebeurt als je hem op de pc aansluit in 10 seconde.
Dat is dus 197/10=19,7MB per seconde.
Zou het misschien zijn dat de poort op de Experia een USB 1.1 is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens welke standaard werkt de USB aansluiting?

De USB aansluiting werkt volgens de USB 2.0 standaard en is compatibel met de USB standaard 1.1.

aldus http://www.kpnadsl.nl/sup...schevragen-experia.html#3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een IP camera aangesloten op de EXPERIA box. Eerst werkte dat uitstekend, maar na een paar nodige resets is mijn IP adres bij mijn KPN weg en als ik het IP adres opnieuw invoer loopt alles vast en moet ik resetten (of aan en uitzetten) anders werkt telefoon en adsl niet meer... hoe kan dat ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens zo dat je geen abbo hoeft te betalen vanwege de proefkonijnstatus van het internetplusbellen... of moet je dat aanvragen ? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:28:
Is het trouwens zo dat je geen abbo hoeft te betalen vanwege de proefkonijnstatus van het internetplusbellen... of moet je dat aanvragen ? B)
Ik heb nergens na hoeven te vragen. Toen ik laatst belde met alweer een klacht. Werd me verteld dat iedereen het in de maanden augustus en september gratis had. Tevens werden er geen telefoonkosten gefactureerd.
Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.