[KPN] nieuwe VoIP dienst Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste
Acties:
  • 49.728 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:22
Sinds ik terug ben van m'n vakantie ( 9 augustus) heb ik géén problemen meer. Het werkt hier prima.
Ik heb m'n doosje niet meer hoeven te resetten, ADSL verbinding is perfect en VOIP functioneert 100%. :)

Ik had KPN overigens wel een brief gestuurd in week 29 met daarin een opsomming van m'n problemen en ergernissen. Ik heb geëist dat zij uiterlijk 10 augustus dienden zorg te dragen voor een adequate oplossing en voor een kwalitatieve goede VOIP verbinding. Alle genoemde problemen dienden tot het verleden te behoren. Indien dit niet zou lukken heb ik mij het voorbehoud gemaakt om direct het contract te ontbinden en te eisen dat per omgaande alles zou worden terug gezet naar de "oude" situatie.

Mijn conclusie is dus nu dat ik nu reeds 14 dagen geen enkel (hardwarematig) probleem heb en/of ben tegen gekomen. ;) Met dank aan de KPN. _/-\o_

Héérlijk.......

Ik wilde jullie dit positieve nieuws niet onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 09:07
EdjeK schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:14:
Sinds ik terug ben van m'n vakantie ( 9 augustus) heb ik géén problemen meer. Het werkt hier prima.
Ik heb m'n doosje niet meer hoeven te resetten, ADSL verbinding is perfect en VOIP functioneert 100%. :)

Ik had KPN overigens wel een brief gestuurd in week 29 met daarin een opsomming van m'n problemen en ergernissen. Ik heb geëist dat zij uiterlijk 10 augustus dienden zorg te dragen voor een adequate oplossing en voor een kwalitatieve goede VOIP verbinding. Alle genoemde problemen dienden tot het verleden te behoren. Indien dit niet zou lukken heb ik mij het voorbehoud gemaakt om direct het contract te ontbinden en te eisen dat per omgaande alles zou worden terug gezet naar de "oude" situatie.

Mijn conclusie is dus nu dat ik nu reeds 14 dagen geen enkel (hardwarematig) probleem heb en/of ben tegen gekomen. ;) Met dank aan de KPN. _/-\o_

Héérlijk.......

Mooi, maar werkt alles via 'Mijn KPN' ook? Bijvoorbeeld Videobellen of de Voicemail naar email linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
Bob_Tweakers schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:24:
Mooi, maar werkt alles via 'Mijn KPN' ook? Bijvoorbeeld Videobellen of de Voicemail naar email linken?
Stugger nog: kun je Voicemail uberhaupt gebruiken? Daar heb je een pincode voor nodig, maar die kun je op Mijn KPN niet instellen.

Is er iemand met een geporteerde lijn die Voicemail aan de praat heeft gekregen? Zo ja. hoe heb je dan je pincode ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
EdjeK schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:14:

Héérlijk.......

Ik had het over hardwarematig. Ook voor mij is "Mijn KPN" niet volledig te gebruiken maar ik heb m'n voicemail wel werkend. De rest stoei ik maar even niet mee omdat ik via de HD heb gehoord dat dit uiterlijk in september zal worden geupdate. De voicemail heb ik via de oudewetse methode ingesteld door 0842-333 te bellen en daar alles opnieuw in te stellen. Pincode e.d.. Vervolgens heb ik in het begin reeds via "Mijn KPN", 6 keer overlatengaan ingesteld en dat werkt nog steeds. Wil ik dan m'n voicemail uitzetten dan kies ik op m'n toestel #61# Dan wordt hij inderdaad uitgeschakeld en bij *61*0842333# staat deze weer geactiveerd. Ik heb overigens géén videobellen.

Kortom voor mij was met name het telefoneren de grootste prioriteit en dat hebben perfect verholpen. :)

PS. Ik ben reeds in het begin ( 11 juli) geporteerd en werk zonder splitter.

[ Voor 9% gewijzigd door EdjeK op 24-08-2005 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie hoelang het duurt voordat je geporteerd wordt? Ik heb het gister gekregen, en ik bel al via voip, maar mijn inkomende gesprekken zijn nog analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 09:36:
De voicemail heb ik via de ouderwetse methode ingesteld door 0842-333 te bellen en daar alles opnieuw in te stellen. Pincode e.d..
Als ik dat nu doe krijg ik eerst de vraag: "Toets uw voicemailnummer in en sluit af met #". Dan toets ik dus maar mijn eigen telefoonnummer in. Vervolgens wordt gevraagd naar mijn pincode. Die heb ik dus nog niet. En wat ik ook probeer, ik krijg telkens weer de opmerking dat mijn pincode onjuist is. Hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 09:59:
[...]
Als ik dat nu doe krijg ik eerst de vraag: "Toets uw voicemailnummer in en sluit af met #". Dan toets ik dus maar mijn eigen telefoonnummer in. Vervolgens wordt gevraagd naar mijn pincode. Die heb ik dus nog niet. En wat ik ook probeer, ik krijg telkens weer de opmerking dat mijn pincode onjuist is. Hoe nu verder?
Volgens mij moest ik direct na m'n portering bij het inschakelen een nieuwe pincode kiezen. Heb je overigens je "oude" pincode al geprobeerd of 0000 of 1234?

Aanvulling: Ik kan nu ook via "Mijn KPN" de voicemail instellen en alle mutaties worden bewaard,,,,
En Jan-E heb je hier al gekeken: Wijzig pincode en kies pincode wijzigen via de telefoon.

[ Voor 77% gewijzigd door EdjeK op 24-08-2005 11:09 . Reden: Tekst toegevoegd en link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 09:41:
Weten jullie hoelang het duurt voordat je geporteerd wordt? Ik heb het gister gekregen, en ik bel al via voip, maar mijn inkomende gesprekken zijn nog analoog.
Bij mij na 3 dagen. Echter vanwege de drukke werkzaamheden aan het platform zal dit bij jou misschien wat langer gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn harde schijf op de experia werkt nou helemaal, maar heel langzaam. De bestanden gaan nog niet eens met 1MB per seconde. Als ik de disk (usb 2.0) op de pc aansluit gaat het veel sneller. Er zit een usb 2.0 aansluiting op de experia en ik heb 100Mb kaartjes. Waar ligt deze extreem lage snelheid dan aan? Bij de helpdesk zo'n dom vrouwtje: ik heb geen idee meneer, dit soort dingen worden niet door ons ondersteund. Ik vraag: weet ook niemand anders het. Nee meneer dit soort dingen worden niet door ons ondersteund.
Gisteren ook al een vrouw aan de lijn. Heel verbaasd en ze alsof ik helemaal achterlijk was vroeg ze: een harde schijf op de experia box?
Ik denk dat wij beter daar kunnen gaan zitten. Die vrouwen daar weten nog niet eens hoe zo'n ding aan moet :(

Edit: Net even een testje gedaan. 197MB gaat in 4:47
Dat is dus 197/287=0,67MB per seconde. Dit kan je toch niet snel noemen?
Hetzelfde gebeurt als je hem op de pc aansluit in 10 seconde.
Dat is dus 197/10=19,7MB per seconde.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:47:
Bij mij na 3 dagen. Echter vanwege de drukke werkzaamheden aan het platform zal dit bij jou misschien wat langer gaan duren.
Overigens had ik net een 2e-lijner aan de lijn. Die firmware-update van afgelopen weekend is nog steeds niet doorgevoerd. Kennelijk bij niemand. Wordt wellicht volgend weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:34:
[...]
Overigens had ik net een 2e-lijner aan de lijn. Die firmware-update van afgelopen weekend is nog steeds niet doorgevoerd. Kennelijk bij niemand. Wordt wellicht volgend weekend.
Heb je toevallig ook gevraagd waarom...

PS; misschien hebben ze bij mij de update uitgetest en daardoor al een tijd géén problemen meer heb.

[ Voor 16% gewijzigd door EdjeK op 24-08-2005 17:01 . Reden: Aangevuld.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:17:
Volgens mij moest ik direct na m'n portering bij het inschakelen een nieuwe pincode kiezen. Heb je overigens je "oude" pincode al geprobeerd of 0000 of 1234?

Aanvulling: Ik kan nu ook via "Mijn KPN" de voicemail instellen en alle mutaties worden bewaard,,,,
En Jan-E heb je hier al gekeken: Wijzig pincode en kies pincode wijzigen via de telefoon.
Die link leidt nergens heen (verlopen sessie). Toen die 2e-lijner belde over mijn nog openstaande ticket heb ik dit gelijk aan hem gevraagd. Het blijkt dat bij sommige mensen er handmatig een schakeltje omgezet moet worden om ze toegang tot de voicemail te verlenen. Dat gaat hij nu doen. Zelf had ik het niet kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:39:
[...]
Die link leidt nergens heen (verlopen sessie).
Sorry, bij mij deed hij het nog. Ik had bij stel een vraag "pincode" ingevuld en kwam o.a. bij de IPB voicemail instellen terecht. Maar uit jouw verhaal maak ik op dat het Voicemailprobleem binnenkort is opgelost door tussenkomst van de HD.

Hoe gaat het bellen tegenwoordig? Al wat beter of nog steeds problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:44:
[...]

Ik heb de rekening ook al even geleden gekregen en betaald. KPN heeft beloofd dit terug te storten. (Voor 3 maanden lang) Ik geloof ze wel, het schijnt dat ze ook niet gaan kijken wat je nou exact wel zou moeten betalen ivm buiten de tijden bellen enzo....
Nota binnen voor augustus/September.

Ook ik heb een nota binnen (2e nu) van KPN per mail.
Dit terwijl mij telefonisch was toegezegt dat er 2 maanden
geen nota zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie reactie op het Versatel/AH pakket.

Gaat direct via ADSL2, twee lijnen standaard.
S avonds en int weekend gratis bellen standaard.
Hoge internet snelheid.

This dat Versatel niet over al leverbaar is
en dat zij ook (nog steeds) problemen hebben
met hun verbindingen,
maar hun prijzen zijn aardig beter dan
die van internetplusbellen of mis ik hier iets?

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:26:
Wat is jullie reactie op het Versatel/AH pakket.

Gaat direct via ADSL2, twee lijnen standaard.
S avonds en int weekend gratis bellen standaard.
Hoge internet snelheid.

This dat Versatel niet over al leverbaar is
en dat zij ook (nog steeds) problemen hebben
met hun verbindingen,
maar hun prijzen zijn aardig beter dan
die van internetplusbellen of mis ik hier iets?

Alex
Je hebt al een Lada voor € 9.999,- Waarom wil iedereen dan toch een duurdere auto????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdjeK schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:49:
[...]

Je hebt al een Lada voor € 9.999,- Waarom wil iedereen dan toch een duurdere auto????
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:49:
Sorry, bij mij deed hij het nog. Ik had bij stel een vraag "pincode" ingevuld en kwam o.a. bij de IPB voicemail instellen terecht. Maar uit jouw verhaal maak ik op dat het Voicemailprobleem binnenkort is opgelost door tussenkomst van de HD.
Ja, hij had een of ander verhaal, dat het hele systeem van afhankelijkheden aan elkaar hing en dat in sommige gevallen als de ene actie toevallig eerder plaatsvond dan de ander, dat het dan soms alleen maar hersteld kon worden door tussenkomst van de 2e lijn.
EdjeK schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:49:
Hoe gaat het bellen tegenwoordig? Al wat beter of nog steeds problemen.
Ik had willen zeggen: sinds zaterdag geen storingen meer. Dat was ook waar de 2e lijn over belde. Onze conclusie: gooi maar dicht dat ticket. Tot ik de factuur per mail binnen kreeg. Ik greep de telefoon, belde 0800-0222729 en hoorde vervolgens niets meer. Nee, hè? Ja, echt.

Oftewel: weer een eenzijdige lijn. Dus ik heb dat ticket (wat overigens nog niet gesloten bleek te zijn) maar weer eens geactualiseerd. En gelijk maar zitten klagen over de factuur. Dat leverde een tourtje KPN op. Door de eerste lijn werd ik doorverbonden met de Afdeling facturen, die verbond me weer door met de afdeling Facturen IPB, waarna ik nog weer verder doorverbonden werd. De derde keer doorverbinden was (geloof ik) omdat het geen papieren factuur was, maar een elektronische. Daar gaan schijnbaar mensen over die het liefst per mail de zaken afhandelen.

Enfin, bij nummer 4 was het verhaal: je zou tot oktober helemaal geen IPB-factuur moeten krijgen. "Zo is het tenminste aan mij gecommuniceerd." Maar hij zou het nog even navragen. En daarop werd het 5 minuten doodstil. Neergelegd en weer 0800-0222729 gebeld. En daar kreeg ik zowaar dezelfde 1e lijner weer aan de telefoon. Die heeft wat verdwaasd in al zijn bescheiden gesnuffeld om te kijken of hij mij beter kon helpen en besloot vervolgens om mijn problemen met de factuur maar als een formele klacht het systeem in te voeren. "Dan komt het in ieder geval bij de goede afdeling uit".

Inmiddels was het verhaal over mijn VoIP lijn weer iets veranderd: de 3e lijn (oftewel het NOC) zou de zaak doormeten. Ik heb bewust de Experia Box niet uit- en aangezet, omdat de 2e lijn dat aan mij gevraagd had als het zich weer voor zou doen. En inmiddels blijkt de lijn spontaan (?) weer 2-zijdig te zijn.

Gelukkig is het bij Ajax ondertussen 1-1 geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Laatst online: 24-08 09:07
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:12:
[...]

Nota binnen voor augustus/September.

Ook ik heb een nota binnen (2e nu) van KPN per mail.
Dit terwijl mij telefonisch was toegezegt dat er 2 maanden
geen nota zou komen.
Ik vind het ook bar slecht dat er ze er geen emailtje over uitdoen. :(
De complete lijst berichten vormt inmiddels een mooie bijsluiter voor m'n rechtsbijstandverzekering.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het is hier voor de eerste keer zover: ik kan niet bellen (wel kiestoon, maar er wordt geen gesprek opgezet en de telefoon aan de andere kant gaat ook niet over), maar er is wel een verbinding met de SIP-server (ook na een reset van de box). Inkomende gesprekken werken wel gewoon (maar die komen nog analoog binnen, want ik ben nog niet geporteerd). Werkt bij jullie alles op het moment?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Jan-E
EdjeK schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:37:
[firmware update uitgesteld ...]
Heb je toevallig ook gevraagd waarom...
Nee. Lijkt me ook niet echt interessant. Die Siemens programmeurs zullen het nog niet helemaal vertrouwd hebben, schat ik zo. Better safe than sorry.
EdjeK schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:37:
PS; misschien hebben ze bij mij de update uitgetest en daardoor al een tijd géén problemen meer heb.
Weinig kans ;) Ik krijg de indruk dat het aan de kant van de centrale (het mainframe in Bern is dat, neem ik aan) langzamerhand wat stabieler wordt. Nu de Experia Box nog en dan Mijn KPN nog aanpassen.

Verwijderd

heb net effe gebeld met de 0800

er is een landelijke storing en je kunt niet bellen en ook niet gebeld worden

uhm opzich best wel lastig

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:42:

IDD. Ik kan ook niet bellen. Mijn nummerweergave bij inkomende gesprekken werkt ook niet. Ik zal wel eens proberen om een paar maandjes gratis te krijgen. Voicemail heb ik nog niet geprobeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 17:09 ]

• PeterH3108
  • Laatst online: 07-09 16:28
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:42:

Wat een geluk dat internet het wel doet ;)

Verwijderd

PeterH3108 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:18:
[...]

Wat een geluk dat internet het wel doet ;)
Internet doet het wel? Zucht..... ;) Krijg net een telefoontje van me vriendin dat we dus ook niet bereikbaar zijn. Vanavond ga ik maar eens flink klagen of ze het normaal vinden om ons als proefkonijn te gebruiken. FF 2 maanden geen abbonementsgeld eruitslepen >:)

• PeterH3108
  • Laatst online: 07-09 16:28
Hoera !!! Hier werkt IPB weer. _/-\o_ We kunnen weer bellen.

Verwijderd

Ik lees net op de site bij KPN "Heeft u ISDN, dan kunt u vanaf eind 2005 uw bestellen plaatsen.", was eerst eind Augustus.

Is er al iemand die IPB heeft in combinatie met ISDN?

Verwijderd

Waarom zou je isdn houden? Je kan toch met 2 nummers bellen met ipb?

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:01:
Ik lees net op de site bij KPN "Heeft u ISDN, dan kunt u vanaf eind 2005 uw bestellen plaatsen.", was eerst eind Augustus.

Is er al iemand die IPB heeft in combinatie met ISDN?
Nope, na email van KPN besteld. Kon nl. volgens KPN.
Blijkt dus niet te kunnen en hoor nu van jou dat het dus pas aan het einde van het jaar kan.
Ben inmiddels met mijn derde klacht bezig :X

Eerst melden dat ik IPB kan bestellen en dan kan het ineens niet meer 8)7
En wie gaat het verschil nu betalen.
Ik zeg KPN O-)

Wacht overigens alweer 5 dagen op antwoord :Z

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:47:
Maakt geen verschil idd.

Maar ISDN is volgens mij al digitaal. En je analoge lijn wordt ook omgezet naar een digitaal lijntje met IPB.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:47:
Voor ISDN is er een ander type exp-box, die i.p.v. een analoge in een ISDN ingang heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:27:
Voor ISDN is er een ander type exp-box, die i.p.v. een analoge in een ISDN ingang heeft
Met analoge uitgangen. Dus je ISDN apparatuur kan de vuilnisbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit sinds kort op IPB, mijn telefoon is nog niet geporteerd maar ik heb wel een hoop problemen met de ADSL verbinding. Bij het opstarten van de PC blijven in de tray de netwerk icoontjes met het bekende rode kruisje staan. Pas na 5-10 minuten heb ik verbinding.
Heeft iemand enig idee waarom dit zolang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 11:55
Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat de uitrol van internetplusbellen zoiezo al naar Q4 is verplaatst(en dan zal het wel niet oktober zijn). Bij mij werkt het basale stuk (bellen, gebeld worden en internet nog steeds prima). De problemen zitten voor mij voornamelijk in de site, de logistiek van KPN en de videotelefoon(die er nog niet is wat volgens mij ook voor de wifi telefoon geldt). Ik hou het idee dat een groot gedeelte van de problemen in de combinatie van de site en de experia box zitten(ik kan me geen andere reden voorstellen waarom videotelefonie en wifi anders niet werkt). Als het werkt vindt ik de constructie van het instellen via de site voor een massa product prima(dan kan zelfs mij moeder er mee overweg). Ik mis wel een "known bug" lijst van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:06:
Ik zit sinds kort op IPB, mijn telefoon is nog niet geporteerd maar ik heb wel een hoop problemen met de ADSL verbinding. Bij het opstarten van de PC blijven in de tray de netwerk icoontjes met het bekende rode kruisje staan. Pas na 5-10 minuten heb ik verbinding.
Heeft iemand enig idee waarom dit zolang duurt?
Branden de linker 3 lampjes van je Experia Box wel gewoon? M.a.w.: is de verbinding tussen de Experia Box en het net wel OK?

Zo ja, dan is het vermoedelijk iets in de netwerkinstellingen van je PC. Probeer eens in je TCP/IP instellingen vaste waarden op te nemen:

IP-adres bijvoorbeeld 192.168.2.101
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.1
DNS: 195.121.1.34 + 195.121.1.66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:11:
Als het werkt vind ik de constructie van het instellen via de site voor een massa product prima (dan kan zelfs mij moeder er mee overweg).
Maar dat hoeft niet uit te sluiten dat ervaren gebruikers rechtstreeks bij de instellingen van de Box kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen die de melding TSM 5003 hebben (gehad) maar bij wie het is opgelost.
En zoja wat is er dan aan gedaan?

Ik heb ook al eens de melding TSM 9000 gehad, is dit weer een nieuwe foutmelding?

Verder heb ik nog steeds een stabiele wifiverbinding, en ook nog geen knipperend voip lampje gehad!! (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Werkt proxy.planet.nl bij jullie nog? Hij heeft het bij mij wel gedaan, maar dat is nu voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:41:
Werkt proxy.planet.nl bij jullie nog? Hij heeft het bij mij wel gedaan, maar dat is nu voorbij...
Doet het nog hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:57:
[proxy.planet.nl ...]
Doet het nog hoor.
Op poort 8080? Dan krijg ik een time-out. Als ik poort 80 probeer krijg ik alleen pagina's binnen die (zo te merken) al in de proxy zitten. Zo niet, dan ik ik de error404 pagina van Planet. Bovendien moet echt 8080 zijn volgens de Help pagina's (bijna onderaan) van Planet.

Overigens voor de statistieken: zo juist stond mijn VoIP-lijn weer in de eenzijdige stand. Ik heb nog met de 1e lijnster zitten grinniken dat dit bij sommige gesprekken wel handig is. Gespekken met je moeder en zo, waarbij je alleen maar om de zoveel tijd een "Ja" moet laten vallen ;). Maar intussen ligt de kwestie nog steeds bij de 3e lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svijf schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:24:
[...]

Nope, na email van KPN besteld. Kon nl. volgens KPN.
Blijkt dus niet te kunnen en hoor nu van jou dat het dus pas aan het einde van het jaar kan.
Ben inmiddels met mijn derde klacht bezig :X

Eerst melden dat ik IPB kan bestellen en dan kan het ineens niet meer 8)7
En wie gaat het verschil nu betalen.
Ik zeg KPN O-)

Wacht overigens alweer 5 dagen op antwoord :Z
Inderdaad dom van KPN om het al aan te bieden en vervolgens zich terug te trekken.
Maar gezien de problemen van een aantal mensen.... waarom de haast met
het krijgen van IPB??
Alst niet werkt neem ik aan dat je de 4e klacht gaat droppen bij hun.
Zo te horen heeft KPN er voor gekozen om niet meer verder te gaan
met 'nieuwe' mensen totdat ze het systeem stabiel hebben.
Keuze is schijnbaar geworden, niet meer leveren ipv iets leveren
wat hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:57:
[proxy.planet.nl ...]
Doet het nog hoor.
Opvallend: hij doet het wel vanaf de PC met 'serverinstellingen' en niet vanaf mijn werk PC, die aan de Lan3-poort van de Experia Box hangt. Raadselachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Hier werkt alles (behalve de storing van gisteren) weer goed, maar af en toe het probleem dat de telefoon niet over lijkt te gaan bij een uitgaand gesprek. Aan de andere kant gaat de telefoon dan wel gewoon over, en het gesprek verloopt verder wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:33:
[...]

Inderdaad dom van KPN om het al aan te bieden en vervolgens zich terug te trekken.
Maar gezien de problemen van een aantal mensen.... waarom de haast met
het krijgen van IPB??
Alst niet werkt neem ik aan dat je de 4e klacht gaat droppen bij hun.
Zo te horen heeft KPN er voor gekozen om niet meer verder te gaan
met 'nieuwe' mensen totdat ze het systeem stabiel hebben.
Keuze is schijnbaar geworden, niet meer leveren ipv iets leveren
wat hapert.
Haast is een groot woord ;)
Maar ik betaal nu 35 voor Adsl + 27 voor isdn en 15 voor bellen = 77 p/m
Tegen 42,95 p/m voor ipb. Oke, 10 eurie erbij voor het altijd gratis bellen naar vaste nummers.
Wordt dan 52,95 p/m tegen 77 pm = een verschil van 24 p/m.
Zijn toch weer euro's.
En als ik die kan besparen (lees: uitgeven aan andere zaken), dan is dat natuurlijk mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb vanochtend de helpdesk an de telefoon gehad (over de NAT firewall in de experia box) en de verschillende zaken die in "mijn KPN"niet in orde zijn, daarbij werd nog een keer bevestigd dat als het goed is in oktober alle problemen opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Zijn er eigenlijk mensen die ook een server achter de Experia draaien? Hebben die hetzelfde verschijnsel als ik, namelijk dat proxy.planet.nl wel werkt vanaf de server en niet vanaf de andere PC's?

PS. Voor de statistieken: mijn VoIP-lampje knippert weer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:55:
Voor de statistieken: mijn VoIP-lampje knippert weer eens.
Toen ik hierover belde, kreeg ik iemand aan de lijn die ik al eerder gesproken had. Hij keek dat even na in de contactlijst: "U heeft ons allemaal aan de lijn gehad. We zitten hier met z'n 14-en." ;)

De zaak ligt nog steeds bij de 3e lijn = het NOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Vandaag zaten ze er met zn 2en en 1 daarvan was net pauze aan t houden toen ik dat ook deed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Aarsbuds0r schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:41:
Vandaag zaten ze er met zn 2en en 1 daarvan was net pauze aan t houden toen ik dat ook deed :p
Ik zal eens bellen of dezelfde 2 er nog steeds zitten, want mijn VoIP-lijn is weer in zijn eenzijdige stand geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi...

bij mij werkt IPB (nu een week) zeer goed. Besteld, geleverd, gekregen, werkend in nog geen 3 weken. Nog geen problemen gehad en zeer tevreden over de experia box icm kpn.com. Had eerst een lage kwaliteit wifi-verbinding maar na keuze ander channel nagenoeg 2 maal 100%. ik vind de site trouwens wel traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jan-E schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:55:
Zijn er eigenlijk mensen die ook een server achter de Experia draaien? Hebben die hetzelfde verschijnsel als ik, namelijk dat proxy.planet.nl wel werkt vanaf de server en niet vanaf de andere PC's?

PS. Voor de statistieken: mijn VoIP-lampje knippert weer eens.
Waarom zijn er mensen die uberhaupt nog een proxy willen instellen? Met een verbinding van 800 kpbs (en in veel gevallen sneller) dan heeft dat toch helemaal geen toegevoegde waarde meer? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
IJsbeer79 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:11:
Waarom zijn er mensen die uberhaupt nog een proxy willen instellen? Met een verbinding van 800 kpbs (en in veel gevallen sneller) dan heeft dat toch helemaal geen toegevoegde waarde meer? :S
Ik beheer een aantal websites, waar ik vanaf mijn eigen IP-nummer andere zaken te zien krijg dan vanaf andere IP-nummers. Dan is het soms heel handig om even een proxy aan te zetten als ik even wat wil testen, vooral als dat zo simpel is als in Opera: F12 - X.

Maarreh, zijn er nu mensen met een server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 18:07
Hi hi net mijn rekening van IPB gekregen. en wt staat er netjes voor de periode van afgelopen maand!! niets verschuldigd...... niks nakkes nada.... super ze doen wat ze hebben beloofd... o ja de belkosten zijn dus ook gratis...
Molliehttp://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik vraag me eigenlijk af of de porteringen van de analoge (inkomende) gesprekken naar het VoIP-platform nog lopen. Afgelopen dinsdag heb ik mijn IPB geactiveerd, en uitgaande gesprekken werken perfect, maar inkomende gesprekken zit nog steeds een kleine storing in. Dit zou (volgens meerdere berichten) verholpen moeten zijn als je inkomende gesprekken ook via VoIP gaan, maar hoe lang duurt dit dan nog op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
B_O_S_S schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:41:
Ik vraag me eigenlijk af of de porteringen van de analoge (inkomende) gesprekken naar het VoIP-platform nog lopen. Afgelopen dinsdag heb ik mijn IPB geactiveerd, en uitgaande gesprekken werken perfect, maar inkomende gesprekken zit nog steeds een kleine storing in. Dit zou (volgens meerdere berichten) verholpen moeten zijn als je inkomende gesprekken ook via VoIP gaan, maar hoe lang duurt dit dan nog op dit moment?
@B_O_S_S Ik heb twee weken geleden mijn experia box gekregen, ik heb dezelfde dag IPB geactiveerd en na 4 werkdagen is mijn telefoonnummer geporteerd. Ik had overigens geen problemen met inkomende gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
nmolenbeek schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:39:
Hi hi net mijn rekening van IPB gekregen. en wt staat er netjes voor de periode van afgelopen maand!! niets verschuldigd...... niks nakkes nada.... super ze doen wat ze hebben beloofd... o ja de belkosten zijn dus ook gratis...
Molliehttp://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif
Ik heb min of meer dezelfde rekening gekregen, vind ik heel netjes van KPN, alleen stond mijn installatiepakket met videotelefoon er all op terwijl ik nog geen videotelefoon gehad heb, laat staan dat er zicht op is wanneer die geleverd gaat worden, daar ga ik dus wel over bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 18:22:
[...]

Ik heb min of meer dezelfde rekening gekregen, vind ik heel netjes van KPN, alleen stond mijn installatiepakket met videotelefoon er all op terwijl ik nog geen videotelefoon gehad heb, laat staan dat er zicht op is wanneer die geleverd gaat worden, daar ga ik dus wel over bellen
Mij kost het ook nix strakke aktie van KPN B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 19:10:
Mij kost het ook nix strakke aktie van KPN B)
Bij mij hebben ze vrijdag € 36,16 afgeschreven. En op mijn klacht over die rekening heb ik ook nog niets gehoord. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Jan-E schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 19:59:
[...]
Bij mij hebben ze vrijdag € 36,16 afgeschreven. En op mijn klacht over die rekening heb ik ook nog niets gehoord. :(
Daar hebben ze het te druk met mijn klacht :P

Btw, er poste iemand dat ik ook een klacht in zou dienen als het niet zou werken.
Daar ga ik dus niet over klagen. Als mijn Adsl maar werkt tenminste :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb vandaag een klachjte ingediend over het in rekening brengen van een videotelefoon die nog niet leverbaar is.... (een klacht indienen was de enige manier om later de incasso te kunnen storneren zonder afgesloten te worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Kloppen de settings bij iedereen nog? Bij mij zijn sinds circa 0:50h de serversettings ineens verdwenen. Daar kwam ik achter omdat enkele servertjes die hier draaien niet meer bereikbaar waren. Je kunt het uiteraard niet nakijken in Mijn KPN, want daar is het InternetPlusBellen menu weer eens niet beschikbaar. Ditmaal wel met een zinniger mededeling, waaronder:
InternetPlusBellen van Mijn KPN is niet bereikbaar tussen 24:00 uur en 06:00 uur.
Ik kan dus ook pas over 4 uur mijn serverinstellingen terug zetten :(

Daarnaast heb ik ook ineens een veel luidere kiestoon. Zouden ze de firmware update vannacht hebben doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou niet weten of ze een firmware update hebben uitgevoerd
ik weet wel dat ze vandaag bij mij thuis een hardware update hebben gedaan
ik heb vandaag een nieuwe box gekregen en mijn oude wordt opgestuurd voor onder zoek

afgelopen zaterdag nokte me box er mee
geen lampje die meer wou branden hrdware matige reset gedaan nog geen resultaat en natuurlijk net tegen een uur of elf geen helpdesk meer te bereik
dus zondag morgen maar gebeld heb toen een ticket gekregen maandog tussen 8 en tien zou er een monteur langs komen.
om me box te wissellen

ik maar wachten uiteindelijk om 10.30 helpdesk maar weer gebeld

die belden mij zeer snel terug met de mededeling
smiddags zou de monteur de box komen wissellen

en inderdaad 'smidags monteur aan de deur box gewisseld
en het werk weer

heeft ongeveer een uurtje geduurdmaar werk weer alleen me wirelees werk nog niet naar behoren heeft het altijd prima gedaan maar hij kapt er nu maar zo in eens mee

het gene waar het zolang om heeft geduurd was omdat de monteur zijn colegas niet goed kon bereiken.
na enkele andere nummers en via prive telefoontjes is het dan uit eindelijk gelukt

thumbs up voor de monteurs

een thumbs down voor de kpn dat deze niet er voor zorgen dat hun montuers voorang krijgen bij de derde lijn of iets dergelijks

zo dat ze de klant sneller kunnen helpen\

tot zo ver mijn belevenis
weet niet of er nog meer zijn waar de box er van de een op het ander moment volledig mee is opgehouden maar hoor het graag

mvg paddy gti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 03:54:
een thumbs down voor de kpn dat deze niet er voor zorgen dat hun monteurs voorrang krijgen bij de derde lijn of iets dergelijks
Dat mogen ze niet van de OPTA. KPN-monteurs moeten dezelfde behandeling krijgen als monteurs van Versatel, Wanadoo of wie dan ook. Dus geen voorrang.

Inmiddels is het InternetPlusBellen menu nog niet terug en zijn mijn servertjes nog steeds niet bereikbaar. Grrr. Zou nu deze verklaring gelden?
In verband met een storing is uw InternetPlusBellen omgeving nu niet beschikbaar. Probeert u het later nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Inmiddels is het IPB menu weer terug in Mijn KPN. Mijn serverinstellingen zijn inderdaad verdwenen, maar ik kan die ook niet terugzetten! :( :(

Heeft er nog iemand een Speedtouch o.i.d. over (Amsterdam, Indische Buurt)? Ik ga maar eens kijken hoe vroeg die mensen van 0800-0222726 wakker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 06:23:
Inmiddels is het IPB menu weer terug in Mijn KPN. Mijn serverinstellingen zijn inderdaad verdwenen, maar ik kan die ook niet terugzetten! :( :(

Heeft er nog iemand een Speedtouch o.i.d. over (Amsterdam, Indische Buurt)? Ik ga maar eens kijken hoe vroeg die mensen van 0800-0222726 wakker zijn.
Ja dat is mooi kut! Ik zet net DC++ aan en kom er nu dus pas achter dat ik niks ermee kan... :(
Eens kijken op kpn.nl en ja hoor de serverinstellingen verdwenen.
Heb jij ze al gebeld? En zijn ze wakker? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 06:45:
Ja dat is mooi kut! Ik zet net DC++ aan en kom er nu dus pas achter dat ik niks ermee kan... :(
Net > 3 kwartier "Al onze medewerkers zijn in gesprek gehoord". Toen maar neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik heb ze nu aan de lijn. "We beginnen een bang vermoeden te krijgen, want de gebruikers beginnen nu binnen te stromen." De eerste lijn heeft dus geen aankondiging gekregen van een firmware update. Op de tweede lijn kreeg ik trouwens de indruk dat ook de wireless instellingen gereset zijn, want de 2e lijns man vroeg gelijk naar mijn wireless instellingen. Zodat hij die terug kon zetten. Kostte enige moeite om hem duidelijk te maken dat het daar niet om ging maar om de firewall-instellingen. Ze gaan nu proberen om het "in de loop van de ochtend" weer recht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 06:45:
Heb jij ook al met 0800 0222726 gebeld? Ik kreeg namelijk de indruk dat ze het handmatig wilden terugzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Laatst online: 11-09 18:07
Niks aan de hand hier de serverinstellingen staan er gewoon in...
Is dus niet bij iedereen zo.

Mollie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:29:
[...]
Branden de linker 3 lampjes van je Experia Box wel gewoon? M.a.w.: is de verbinding tussen de Experia Box en het net wel OK?

Zo ja, dan is het vermoedelijk iets in de netwerkinstellingen van je PC. Probeer eens in je TCP/IP instellingen vaste waarden op te nemen:

IP-adres bijvoorbeeld 192.168.2.101
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.1
DNS: 195.121.1.34 + 195.121.1.66
Alle lampjes van de experiabox branden gewoon. Probleem ligt waarschijnlijk bij de netwerkinstellingen. Bij de netwerk properties van de gigaset heb ik als onderdelen alleen: -client for microsoft networks -Odyssey network agent en - TCP/IP.
Bij de Odyssey network agent staan uninstall en properties uitgegrijsd. Bij install kan ik kiezen uit een client, service of protocol, maar wat anders dan ik al heb?
Bij de TCP/IP heb ik de settings uit de quote ingesteld.
De problemen zijn begonnen toen ik abusievelijk de Odyssey client software verwijderd heb. Daarna alles nog meerdere malen opnieuw geinstalleerd, maar verbinding ho maar. Als ik scan zie ik diverse netwerken (van de buren) behalve de mijne.
Heeft iemand de exacte settings en onderdelen van de netwerkconnectie of wat ik anders verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
nmolenbeek schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:18:
Niks aan de hand hier de serverinstellingen staan er gewoon in...
Is dus niet bij iedereen zo.
Heb jij ook een andere, hardere kiestoon? Zo nee, dan hebben ze de firmware update bij jou kennelijk nog niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Inmiddels is de 2e lijn voor de 1e lijn telefonisch niet meer bereikbaar. "We kunnen niets meer doen dan tickets sturen." Het heeft vandaag wel erg veel weg van een helldesk :( Serverinstellingen nog steeds foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:42:
Inmiddels is de 2e lijn voor de 1e lijn telefonisch niet meer bereikbaar. "We kunnen niets meer doen dan tickets sturen." Het heeft vandaag wel erg veel weg van een helldesk :( Serverinstellingen nog steeds foetsie.
Ik ben vandaag en ook vorige week gebeld door uitzonderlijke vriendelijke medewerksters van KPN of het nog steeds goed functioneert. Tegen welke problemen loop ik nog aan enz.. en hoe denk over de wijze van de door hun in gang gezette probleemoplossing.
Ook heeft men mijn aansluiting gebruikt om softwarematige aanpassingen uit te testen.

Het gaat hier nog steeds naar volle tevredenheid en zijn hier vanaf deze kant alleen maar lofbetuigingen richting de aanpak welke KPN naar mij toepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:41:
Het gaat hier nog steeds naar volle tevredenheid en zijn hier vanaf deze kant alleen maar lofbetuigingen richting de aanpak welke KPN naar mij toepast. :)
Ik begin langzamerhand een beetje sikkeneurig te worden. Aan de telefoon zijn ze allervriendelijkst en meestal bellen ze ook wel terug als er nog een ticket van je openstaat. Dat de telefoon af en toe niet werkt maakt me in dit stadium niet eens zoveel uit. Dat wordt altijd opgevangen door de fallback via de doorschakeling naar mijn 06. Bovendien heb ik hier ook nog een gewone analoge lijn.

Maar toen ze vannacht mijn serverinstellingen om zeep hielpen werd ik behoorlijk pissig. Op die server draait bijvoorbeeld een kleine MySQL database, die gebruikt wordt door zo'n 200 amsterdamse volleybalscheidsrechters om online te kiezen welke wedstrijden zij willen fluiten. Aangezien het nieuwe seizoen vlak voor de deur staat kan ik eigenlijk geen langdurige offtime gebruiken. Af en toe is prima, maar uren of dagen uit de lucht gaat echt danig ten koste van mijn humeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Mijn vrouw is vanmiddag door de KPN middels een engelstalig bandje met keuzes gebeld. Ze kan niet echt engels verstaan dus heeft ze het gesprek beëindigd. Het was pertinent van de KPN beweert ze. Meer die dit ook hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:37:
Mijn vrouw is vanmiddag door de KPN middels een engelstalig bandje met keuzes gebeld. Ze kan niet echt engels verstaan dus heeft ze het gesprek beëindigd. Het was pertinent van de KPN beweert ze. Meer die dit ook hebben gehad?
Ik heb in mijn VoIP-tijd wel eens een keer een bandje aan de lijn gehad met zo iets als "Press 7 to win a trip to the Caribbean". Maar van de KPN niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:53:
[...]

Maar toen ze vannacht mijn serverinstellingen om zeep hielpen werd ik behoorlijk pissig. Op die server draait bijvoorbeeld een kleine MySQL database, die gebruikt wordt door zo'n 200 amsterdamse volleybalscheidsrechters om online te kiezen welke wedstrijden zij willen fluiten. Aangezien het nieuwe seizoen vlak voor de deur staat kan ik eigenlijk geen langdurige offtime gebruiken. Af en toe is prima, maar uren of dagen uit de lucht gaat echt danig ten koste van mijn humeur.
Werkt jouw server inmiddels weer?? Of kom je nog steeds niet op "Mijn KPN"? Ik kan het bij mij nl. wel instellen, alleen gebruik ikzelf geen server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 06:23:

Update: ik ben in de loop van de dag nog wel gebeld door de KPN of mijn telefoonlijn het goed deed. Antwoord: die wel, maar inmiddels zijn mijn serverinstellingen naar GoT. Deze KPN-er (2e lijn?) zou contact opnemen met degene die mijn ticket van vanochtend vroeg in behandeling had. Een later telefoontje van mijn kant resulteerde in niets. De eerste lijn had het aangemeld bij de 2e lijn en ik zou nog teruggebeld worden.

Toen dat om 16:00 nog niet gebeurd was, ben ik maar op de fiets gestapt om hier in de buurt een 2-e hands e-Tech USB Adsl modem te kopen à raison van 20 euro. Daar hangt mijn server inmiddels aan. En via de Experia Box via die server via de e-Tech zit ik dit nu te tikken. Telefoon doet het uiteraard niet meer, want de ADSL-lijn zit nu in die e-Tech. Dit wordt een gepeperde brief aan KPN. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:46:
Werkt jouw server inmiddels weer?? Of kom je nog steeds niet op "Mijn KPN"? Ik kan het bij mij nl. wel instellen, alleen gebruik ikzelf geen server.
Twee vragen, twee antwoorden:
1. Ja, mijn server werkt weer via een gekocht 2e hands ADSL-modem (zonder VoIP)
2. Ik kwam vanochtend 6:15 al weer op Mijn KPN, maar kan geen IP-nummer vastleggen.
Wedervragen: kun jij daar dus een IP-nummer vastleggen? Zo ja, is de firmware update bij jou al uitgevoerd? Heb je een duidelijk luidere kiestoon (zelfs nog luider dan die op het vaste net)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterb
  • Laatst online: 29-05 12:59
Bij mij zit het probleem puur in de Siemens USB Adapter 108. Zelfs met de nieuwste drivers doet de usb monitor het niet. Als ik verbinding heb(handmatig geconfigureerd) dan valt deze zeer regelmatig uit. Heb nu maar uit nood de vertrouwde speedtouch adapter gebruikt. Sinds die tijd geen enkel probleem meer. Is dit probleem meer meerdere bekend en wellicht heeft iemand een oplossing?
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:20:
[...]

Alle lampjes van de experiabox branden gewoon. Probleem ligt waarschijnlijk bij de netwerkinstellingen. Bij de netwerk properties van de gigaset heb ik als onderdelen alleen: -client for microsoft networks -Odyssey network agent en - TCP/IP.
Bij de Odyssey network agent staan uninstall en properties uitgegrijsd. Bij install kan ik kiezen uit een client, service of protocol, maar wat anders dan ik al heb?
Bij de TCP/IP heb ik de settings uit de quote ingesteld.
De problemen zijn begonnen toen ik abusievelijk de Odyssey client software verwijderd heb. Daarna alles nog meerdere malen opnieuw geinstalleerd, maar verbinding ho maar. Als ik scan zie ik diverse netwerken (van de buren) behalve de mijne.
Heeft iemand de exacte settings en onderdelen van de netwerkconnectie of wat ik anders verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-09 23:09
Ik wilde eigenlijk InternetPlusbellen aanvragen voor mijn nieuwe woning, maar gezien de problemen hier gemeld wil ik daar nog even mee wachten.
Nu wil ik DirectADSL aanvragen, echter deze heeft een minimum contractduur van 1 jaar. Als ik over een paar maanden besluit om IPB te nemen, kan ik dit contract dan oversluiten naar het IPB contract of moet ik wachten totdat het jaar om is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Kan iemand mij vertellen of het ook mogelijk is om zonder dat progje van kpn draadloos te internetten? Heb het laatst bij een vriendin aangevraagd. Had alles al voorgeinstalleerd. Komt die monteur en zet daar hun eigen progje op. Ik wil liever dat hij met de standaard windows draadloos komt. Dit kost allemaal extra tijd en ergenis met opstarten.

Ook laatst de philips sl50i gekocht. Draadloos muziek van pc naar stereo. Wat een drama wat een drama. Werkt nu nog niet. Kom gewoon niet op die experiebox. Kan kiezen tussen wep en wpa key. Volgens mij moet het wpa zijn (er staat wpa-psk) maar niets werkt. SSID ed allemaal goed ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simsi000 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:12:
Ik wilde eigenlijk InternetPlusbellen aanvragen voor mijn nieuwe woning, maar gezien de problemen hier gemeld wil ik daar nog even mee wachten.
Nu wil ik DirectADSL aanvragen, echter deze heeft een minimum contractduur van 1 jaar. Als ik over een paar maanden besluit om IPB te nemen, kan ik dit contract dan oversluiten naar het IPB contract of moet ik wachten totdat het jaar om is?
Dit is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog steeds twee foutmeldingen bij instellingen van experiabox in mijn kpn:

Subscriber not found error (TSM-5003)
Exception (TSM9000)

Dit heb ik al twee weken.
Zijn er mensen die dit ook hebben gehad, of bij wie dit al is opgelost?
En wat hebben ze er dan aan gedaan?

Alvast bedankt

ps. heb sinds vanochtend een hardere kiestoon, dus update gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Jan-E schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:53:
[...]
Mja zoiets moet je ook niet thuis op een server gaan draaien IMHO. Daar heb je webhosts voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Xof schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 02:00:
[Webservertje en MySQL database thuis ...]
Mja zoiets moet je ook niet thuis op een server gaan draaien IMHO. Daar heb je webhosts voor.
Dat zou in dit geval een tamelijk dure oplossing worden, omdat er nogal wat conversies plaatsvinden van en naar een (Clipper) dBase applicatie. Dan kom je al snel op een dedicated PC ergens en dat is echt te veel van het goede voor een applicatie van en voor vrijwilligers.

Daarnaast: ik draai al exact 5 jaar een 10-tal hobbydomeinen op een PC achter een internetaansluiting. Eerst via UPC (Priority Telecom), later even via XS4ALL en nu dus via KPN. Het kan, het mag en dus gebeurt het ook. KPN heeft gewoon een kennelijk onvoldoende geteste firmware update gedaan en dat reken ik ze dus wel degelijk aan.

Bovendien: alle P2P programma's zijn voor zover ik ze ken (en dat is niet ver) ook afhankelijk van een PC die bereikbaar moet zijn vanaf het net en die dus in de serverinstellingen van Mijn KPN moet staan. Moeten al die mensen ook maar een dedicated server bij een webhoster neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:50:
Kan iemand mij vertellen of het ook mogelijk is om zonder dat progje van kpn draadloos te internetten?
Dat is zeker mogelijk. Stugger nog: mijn monteur zei letterlijk: "Ik vertrouw die software van Siemens (= dat progje van KPN) niet. Als ik jou was, zou ik een andere wireless adapter kopen."

Voorwaarde is wel dat je de wireless-instellingen via Mijn KPN moet kunnen aanpassen. Bij sommigen werkt dat, bij anderen nog niet. Goed uitzoeken welke instellingen je wilt hebben en dan net zolang bij 0800 0222726 aan de bel hangen tot je dat ook kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:02:
Heb nog steeds twee foutmeldingen bij instellingen van experiabox in mijn kpn:

Subscriber not found error (TSM-5003)
Exception (TSM9000)

Dit heb ik al twee weken.
Zijn er mensen die dit ook hebben gehad, of bij wie dit al is opgelost?
En wat hebben ze er dan aan gedaan?
kenwood501 en -KJ- hebben dat ook gehad. Zoek maar even op TSM in dit topic.Het is een probleem aan KPN-zijde dat in principe niets met je Experia Box te maken heeft. Uit een berichtje van een KPN-er die hier even heeft zitten meepraten:
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:20:
De TSM fouten zijn interface problemen, mijnKPN is een portal naar een ander programma, en die link tussen mijnKPN en het andere programma (TSM) werkt nog niet helemaal. Gezien de huidige problemen met telefonie en nog een aantal andere zaken heeft mijnKPN nog geen prioriteit, wij vinden het belangrijker dat mensen goed kunnen bellen en internetten. Helaas hebben we dus nog niet de mankracht om alle problemen tegelijk aan te pakken! Maar er wordt aan gewerkt, ben maar niet bang dat het nooit zal werken :-)
Bij kenwood501 is het probleem bij mijn weten nooit opgelost, hoe dat met -KJ- zit weet ik niet
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:02:ps. heb sinds vanochtend een hardere kiestoon, dus update gehad?
Ja, lijkt me wel.

Edit Ik zie net dat ik na de firmware update ook mijn eigen wireless instellingen niet meer kan aanpassen. Maar de 2e lijn is er inmiddels bedreven in om de gewenste instellingen weer terug te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Jan-E op 31-08-2005 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Jan-E schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 06:41:
[...]
Dat zou in dit geval een tamelijk dure oplossing worden, omdat er nogal wat conversies plaatsvinden van en naar een (Clipper) dBase applicatie. Dan kom je al snel op een dedicated PC ergens en dat is echt te veel van het goede voor een applicatie van en voor vrijwilligers.

Daarnaast: ik draai al exact 5 jaar een 10-tal hobbydomeinen op een PC achter een internetaansluiting. Eerst via UPC (Priority Telecom), later even via XS4ALL en nu dus via KPN. Het kan, het mag en dus gebeurt het ook. KPN heeft gewoon een kennelijk onvoldoende geteste firmware update gedaan en dat reken ik ze dus wel degelijk aan.
waarom ga je dan ook in godsnaam mee doen aan een pilot project als je verbinding zo belangrijk is voor je. A het is een consumenten produkt met bijbehorende prijs. B Je doet mee aan een pilot. Bij een pilot moeten ze soms dingen sneller doen omdat bijvoorbeeld de fabrikant zegt dat er een kritieke bug is opgelost. Zo'n testtraject duurt weken in een lab omdat je een veel kleinere installed base hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 06:51:
[...]
Dat is zeker mogelijk. Stugger nog: mijn monteur zei letterlijk: "Ik vertrouw die software van Siemens (= dat progje van KPN) niet. Als ik jou was, zou ik een andere wireless adapter kopen."

Voorwaarde is wel dat je de wireless-instellingen via Mijn KPN moet kunnen aanpassen. Bij sommigen werkt dat, bij anderen nog niet. Goed uitzoeken welke instellingen je wilt hebben en dan net zolang bij 0800 0222726 aan de bel hangen tot je dat ook kunt instellen.
Ik heb een sweex wlan kaartje gekocht voor 22 euro..
Deze ondersteund de wpa key, en is 54mb.

Deze gebruik ik nu twee weken, en nog niet een keer is de verbinding uitgevallen.
Ook ik kan niet in de server instellingen, dat was ook niet nodig.
Alleen maar ssid en key intikken, klaar!

De siemens usb adapter, heb ik 1 keer geprobeerd, en had gelijk een vastloper.
Ligt nu in de kast stoffig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
TrailBlazer schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 07:11:
waarom ga je dan ook in godsnaam mee doen aan een pilot project als je verbinding zo belangrijk is voor je. A het is een consumenten produkt met bijbehorende prijs. B Je doet mee aan een pilot. Bij een pilot moeten ze soms dingen sneller doen omdat bijvoorbeeld de fabrikant zegt dat er een kritieke bug is opgelost. Zo'n testtraject duurt weken in een lab omdat je een veel kleinere installed base hebt.
Het werd helemaal niet aangeboden als een pilot, dat is het in de praktijk geworden. Er waren al beta-tests geweest. Diezelfde beta-testers zouden nog steeds gebruikt kunnen worden voor dit soort firmware updates.

En daarnaast heb ik mijn portering bewust uitgesteld tot ik zeker wist dat de serverinstellingen werkten. Zo niet, dan kon ik altijd terugvallen op de gewone Direct-DSL aansluiting, wat ik nu dus ook gedaan heb. Alleen nu met het gevolg dat mijn VoIP uit de lucht is.

Die firmware update hebben ze op een deel van aansluitingen uitgevoerd, dus er was geen sprake van een kritieke bug die acuut op alle aansluitingen opgelost moest worden. Verder was de 1e lijn niet eens op de hoogte van die update; daar werden ze onaangenaam verrast door de vele telefoontjes gisterochtend. Mijn conclusie: ongetest, overhaast en bovendien nog slecht gecommuniceerd ook. Ze doen maar wat.

[ Voor 2% gewijzigd door Jan-E op 31-08-2005 07:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 07:33:
Het werd helemaal niet aangeboden als een pilot, dat is het in de praktijk geworden.
Ik heb dat nog eens nagezocht. Voor zover er sprake was van een pilot, was dat voor 1 maand. Quote van de KPN zelve:
InternetPlusBellen is medio juli bestelbaar op www.kpn.com en in de Primafoon
InternetPlusBellen is een nieuwe dienst die werkt op een nieuwe technologie. Om de kwaliteit te garanderen wordt InternetPlusBellen de eerste maand beperkt aangeboden. InternetPlusBellen is daarom alleen verkrijgbaar voor klanten die hierover een brief hebben ontvangen.
De MySQL database waar het hier om gaat lag logischerwijs tot half augustus stil, omdat zaalvolleybalscheidsrechters in de zomer aan het beachen zijn. Inmiddels is die periode van 1 maand verlengd tot tenminste 3 maanden. En ik vrees dat het nog wel langer zal worden. Een beetje uitloop, OK. Maar een overschrijding van meer dan 200% is toch wel wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 07:11:
[...]

Ik heb een sweex wlan kaartje gekocht voor 22 euro..
Deze ondersteund de wpa key, en is 54mb.

Deze gebruik ik nu twee weken, en nog niet een keer is de verbinding uitgevallen.
Ook ik kan niet in de server instellingen, dat was ook niet nodig.
Alleen maar ssid en key intikken, klaar!

De siemens usb adapter, heb ik 1 keer geprobeerd, en had gelijk een vastloper.
Ligt nu in de kast stoffig te worden.
Het gaat me niet om een andere adapter te gebruiken maar om een ander programma. De adaptar werkt prima. Ik wil alleen niet afhankelijk zijn van dat progje van siemens. Nu start ie alles dubbel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:17
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:23:
[...]

Het gaat me niet om een andere adapter te gebruiken maar om een ander programma. De adaptar werkt prima. Ik wil alleen niet afhankelijk zijn van dat progje van siemens. Nu start ie alles dubbel op.
Geen probleem hoor gewoon uitschakelen dat progje en de instellingen in de Wifi instellingen van Windows zetten. SSID en WPA-key. Staat ergens in de brief van KPN als het goed is. Ik heb het Siemens programma nooi gebruikt en het draait allemaal zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:23:
[...]

Oke dan,.

verkeerd begrepen.
Ik heb zelf ook progje van mijn adapter uitgeschakeld, en gebruik de xp configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Ik heb vandaag, naar aanleiding van een telefoontje van de factureerafdeling KPN dinsdag, een bevesting per post gekregen dat het geïncasseerde bedrag welke van mijn rekening was afgeschreven voor het IPB abonnement zal worden gecrediteerd.

Snelle reactie van KPN. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vandaag geporteerd.
Dat wordt dus nog steeds gedaan.
Ook ik heb een creditnota van KPN ontvangen, dus krijg ook het afgeschreven bedrag terug.
De beloftes worden allemaal netjes nagekomen, dus ik ben tevreden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:56:
[...]
Twee vragen, twee antwoorden:
1. Ja, mijn server werkt weer via een gekocht 2e hands ADSL-modem (zonder VoIP)
2. Ik kwam vanochtend 6:15 al weer op Mijn KPN, maar kan geen IP-nummer vastleggen.
Wedervragen: kun jij daar dus een IP-nummer vastleggen? Zo ja, is de firmware update bij jou al uitgevoerd? Heb je een duidelijk luidere kiestoon (zelfs nog luider dan die op het vaste net)?
3 vragen dus 3 antwoorden....
- Ik kan een IP-nummer vastleggen..
- Die is uitgevoerd, reeds sinds lange tijd, als één van de eerste, werd mij verteld
- Vind ik moeilijk te beoordelen echter in mij beleving wel. Ook als ik met mij mobiel naar huis toe bel krijg ik de indruk een andersoortige "aankloptoon" te horen. (heb er ff geen ander woord voor)
Als extra antwoord; Ik kan alles in "Mijn KPN" wijzigen en opslaan met uitzondering van de WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:28:
Ik ben sinds vandaag geporteerd.
Dat wordt dus nog steeds gedaan.
Ook ik heb een creditnota van KPN ontvangen, dus krijg ook het afgeschreven bedrag terug.
De beloftes worden allemaal netjes nagekomen, dus ik ben tevreden. :*)
Ook ik ben vandaag geporteerd. Werkt allemaal perfect tot nu toe, alleen de 'wachttoon' voor bellers is iets anders. Ook de kleine storing/ruis bij binnenkomende gesprekken is nu weg (die dus duidelijk kwam doordat de box het analoge signaal niet goed kan verwerken).

[ Voor 16% gewijzigd door [BoSS] op 31-08-2005 19:52 . Reden: Opmerking toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Nog steeds niet geporteerd....... Inmiddels al 2 week IPB.......
Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.