[KPN] nieuwe VoIP dienst Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste
Acties:
  • 49.727 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je Eyebeam krijgen en hoe moet je het instellen?

Ik heb nu zo'n 4 weken IPB en tot op heden uitermate tevreden hoe men bij de HD de problemen en vragen oplost cq beantwoord.

Heb hem inmiddels gevonden....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 12:45 . Reden: Inmiddels gevonden. Zie forum voor mijn verdere vragen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
joop99 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 08:11:
Dat hangt af van de code die er gebruikt wordt, nu is dat G729, voor faxen op normale snelheid heb je G711 nodig
Hoe weet je dat het nu G729 is? Gehoord of kun je dat detecteren op de een od andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik belde om te testen weer even 0800-0429. Geen vriendelijk "Goedemorgen". Oftewel: mijn VoIP-lijn is weer eens in zijn eenzijdige stand geschoten. Dit wordt nu toch echt hinderlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:37:
Ik belde om te testen weer even 0800-0429. Geen vriendelijk "Goedemorgen". Oftewel: mijn VoIP-lijn is weer eens in zijn eenzijdige stand geschoten. Dit wordt nu toch echt hinderlijk :(
Is dat een speciaal testnummer voor voip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 11:33
Jan-E schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 10:36:
[...]
Hoe weet je dat het nu G729 is? Gehoord of kun je dat detecteren op de een od andere manier?
@Jan-E
Ik heb het een keer aan KPN gevraagd, uiteraard kon de normale helpdesk daar geen antwoord op geven. Ik heb toen van een andere afdeling een mail terug gekregen dat ze G729 voor spraak gebruiken (dit is ook de itu aanbeveling), G711 voor fax/modem (dat moet ook wel want als modem verkeer gaat comprimeren dan gaat dat fout met G729). De video code is H263. Bij mijn weten gaat de ITU nog uit van H323 en niet van SIP maar dat maakt voor de codec in principe niets uit. Vraag blijft dus hoe KPN dat instelbaar gaat maken want dan zijn wel de problemen voor alle modem gebruikers weg (maar loopt KPN het risico dat er meer bandbreedte verbruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:49:
[... 0800-0429]
Is dat een speciaal testnummer voor voip?
Nee, dat is de gratis selfservice lijn van de KPN. Handig om te testen zonder het risico te lopen dat je direct een levend persoon aan de lijn krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
En, jawel, daar was mijn VoIP-lampje weer aan het flikkeren. Na uit- en aanzetten: wel kiestoon, maar geen inkomend geluid. Na nog een keer uit- en aanzetten: idem dito. Na de derde keer uit- en aanzetten: wederom hetzelfde. Dit wordt te gortig.

[ Voor 6% gewijzigd door Jan-E op 15-08-2005 16:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:48:
En, jawel, daar was mijn VoIP-lampje weer aan het flikkeren. Na uit- en aanzetten: wel kiestoon, maar geen inkomend geluid. Na nog een keer uit- en aanzetten: idem dito. Na de derde keer uit- en aanzetten: wederom hetzelfde. Dit wordt te gortig.
Ticket aangemaakt en doorgezet naar de 2e lijn, want die was onbereikbaar. Marcel lag blijkbaar nog in zijn nest. De 2e lijn zal contact met mij opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn sterke drang mensen te helpen heeft me in de problemen gebracht.
Ik mag niet meer op dit forum reageren in verband met concurrentie beding wat ik nog niet getekend heb :'(

Ik zag er persoonlijk niet zo'n kwaad maar ik ben braaf en zal het dus niet meer doen O-)

Succes allen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:00:
Mijn sterke drang mensen te helpen heeft me in de problemen gebracht.
Ik mag niet meer op dit forum reageren in verband met concurrentie beding wat ik nog niet getekend heb :'(

Ik zag er persoonlijk niet zo'n kwaad maar ik ben braaf en zal het dus niet meer doen O-)

Succes allen!!!
ff snel tekenen dan he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik vermoed dat het dan ook niet mag. Jammer. Het was kort, maar heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de portering heb ik de experiabox een aantal keer moeten resetten, omdat ik niet kon bellen en gebeld worden. Volgens mij was dit een bekend probleem maar het is bij mij in ieder geval opgelost.

Wat ik de laatste week ervaar is dat ik het ene moment wel en het andere moment niet bereikbaar ben. Naar buiten bellen levert geen problemen op. De experiabox hoef ik niet te resetten: het probleem lost zich steeds in heel korte tijd vanzelf op maar doet zich net zo snel weer voor. Het VoIP lampje blijft netjes continue branden.

Op het moment dat ik niet bereikbaar ben krijgt de beller vanaf een vaste lijn 5-10 seconden niets te horen (lijn is dood) en uiteindelijk een soort in gesprek toon maar dan veel sneller. Dit gebeurt ongeacht of ik op dat moment in gesprek ben of niet. Als ik met mijn prepaid kaart bel krijg ik te horen: het nummer is niet bereikbaar. Bij een abonnement wordt gewoon de verbinding verbroken.

Zelf probeer ik dagelijks regelmatig vanaf m'n werk naar huis te bellen. Dat probeer ik zo'n 5 maal na elkaar met tussenpauzes van zo'n 10 seconden. Dan krijg ik in de meeste gevallen minstens 2 maal geen verbinding.

Het is gemeld bij KPN maar men heeft er nog geen oplossing voor. Het blijkt uiteindelijk toch een bekend probleem te zijn. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10-2013

IMB

InternetMinBellen

Wat je in de tweede en derde alinea beschrijft, komt exact overeen met mijn ervaringen.
Noem het al IMB ipv IPB. Volgens mij grootste issue dat ze nu hebben.

Vanavond heeft KPN de box opnieuw 'geladen', zou het probleem moeten verhelpen.
Ben benieuwd. Mijn KPN is nogal ondoorzichtige site. Na het laden door KPN klopt er niks meer van de settings. Channel maar weer opnieuw laten instellen om wifi werkend te krijgen.
Raak de site niet meer aan tot ik er vertrouwen in heb.

verdere issues,
nummer weergave uitgaand staat uit, maar stuurt het nummer desondanks gewoon mee uit.
nog steeds geen factuur ontvangen per e-mail. Wachten op factuur on-line.
in reactie van kpn op het uitblijven van de factuur een e-mail ontvangen waarin ze vragen naar het wachtwoord van Mijn KPN (kan toch niet, welke bonafide bedrijf doet dit)

IMB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMB schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:21:
Wat je in de tweede en derde alinea beschrijft, komt exact overeen met mijn ervaringen.
Noem het al IMB ipv IPB. Volgens mij grootste issue dat ze nu hebben.

Vanavond heeft KPN de box opnieuw 'geladen', zou het probleem moeten verhelpen.
Ben benieuwd. Mijn KPN is nogal ondoorzichtige site. Na het laden door KPN klopt er niks meer van de settings. Channel maar weer opnieuw laten instellen om wifi werkend te krijgen.
Raak de site niet meer aan tot ik er vertrouwen in heb.

verdere issues,
nummer weergave uitgaand staat uit, maar stuurt het nummer desondanks gewoon mee uit.
nog steeds geen factuur ontvangen per e-mail. Wachten op factuur on-line.
in reactie van kpn op het uitblijven van de factuur een e-mail ontvangen waarin ze vragen naar het wachtwoord van Mijn KPN (kan toch niet, welke bonafide bedrijf doet dit)
Bij de helpdesk had men begin vorige week nog niet van het probleem gehoord. Ben in ieder geval niet de enige. Al was dat laatste natuurlijk te verwachten. Nu maar hopen dat men snel een oplossing vindt.

In mijn box heeft men vandaag ook zitten rommelen maar het heeft tot dusver niets opgelost helaas. Tenminste niet dat probleem. De instellings omgeving van Mijn KPN voor IPB heeft hier nog nooit gewerkt, dus hierover kan ik geen ervaringen delen.

Dat ze je wachtwoord vragen is wel een hele vreemde zeg 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:08
Bij mij werkt de nummerherkenning nu ook.
Heb een keer de telefoon gereset en toen deed ie het.
Eigenlijk betekent dit dat alles nu werkt zoals het zou moeten.

Als ik nu nog wat extra zaken kan instellen op die experia box kwa beveiliging ben ik helemaal tevreden.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daansan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:58
Heeft er iemand al de gegevens van het inloggen op de SIP Server kunnen achterhalen?
Ik zou heel graag zelf een ZyXEL P2602HWL router inzetten omdat die een VPN connectie kan opbouwen naar mijn werk.

Maar dan moet ik natuurlijk wel weten welk username en password de SIP Server gebruikt.

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:22
Vanmiddag ben ik gebeld door een zéér vriendelijke medewerker van KPN met de vraag of m'n gemelde problemen nog voorkwamen. Hij gaf aan dat mogelijkerwijze er binnen in zeer kort tijdsbestek af en toe toch wat probleempjes konden voorkomen maar dat er met man en macht aan gewerkt wordt het VOIP probleemloos te laten werken.

Als tegemoetkoming in de ergenissen behoef ik vanaf mijn aansluiting 4 juli tot 1 oktober a.s. geen abonnementskosten ADSL/IPB en/of gesprekskosten te betalen. Eventuele reeds betaalde kosten zullen worden teruggestort.

Geweldige actie van KPN _/-\o_

Ook meldde hij mij dat er een nieuwe terzakekundige bemensing van de Helpdesk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Toenstrax KPN aan de telefoon gehad. Ik had hun gebeld omdat de inkomende gesprekken ruizen. Hij zei dat ik me er niets van moest aantrekken en het toestel maar eventjes meteen achter de splitter moest zetten. Ze deden momenteel niet aan portering. Dat gelde dus ook voor mij.

Na het gesprek meteen de telefoon-lijn op het modem uitgetrokken. Ik heb het toestel op het modem laten staan. Ik kan bellen en ben bereikbaar. Daarna toch maar geprobeerd het toestel meteen op de splitter te zetten, maar dan kan ik niet bellen en gebeld worden. KPN is dus weer goed wakker. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Blijkbaar is KPN aan het bellen geslagen. Ook ik werd gebeld naar aanleiding van mijn 'ticket' van gisteren. Geen aanbod voor een gratis abo, maar wel wat vragen over wanneer de storing optreedt en wat voor apparatuur hier staat. Tijdstip: variërend. Apparatuur: simpel. 1 bedrade PC aangesloten, Experia zonder splitter ervoor en 1 Siemens Euroset 802 telefoon aan de Tel1 poort.

Merkwaardige adviezen: zet de splitter eens achter de Experia Box (tussen de Tel1 en het toestel) en hang er een ander toestel aan. Doel: uitsluiten dat het aan het toestel ligt. Dus nu staat er een T65 (!) met druktoetsen op mijn tafel.Heeft ook wel een voordeel: dat ouderwetse rinkelende geluid is heel anders dan het geluid van het toestel dat aan mijn zakelijke lijn hangt. Grijp ik nooit meer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sip gegevens worden niet vrijgegeven door KPN. Ben er al 3 weken meebezig.
Heb vandaag IPB maar opgezegt en kreeg als antwoord: Dat duurt 4 weken voordat we u kunnen afsluiten.

Daarna kan ik pas een aanvraag indienen bij een provider om adsl aan te sluiten.

Mooi niet. dit ga ik dus niet nemen en ga vanavond wel even een brief schrijven naar de KPN.
Met het verzoek direct de ADSL gedeelte te stoppen. Dan zit ik maar even zonder adsl.

Maar alles beter dan de prutsers van de KPN. Wat ze nu bieden is geen volwaardig internte..maar een verbinding met beperkingen.

Terwijl in de handleiding toch echt staat dat je DMZ mode kan gebruiken. In oktober komt er pas een nieuwe firmware uit voor de experia en kan je beperkt port forwarding doen_))

Daar ga ik niet meer op wachten...suc6 allemaal

Ik ben weg

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:12:
Terwijl in de handleiding toch echt staat dat je DMZ mode kan gebruiken.
Ja. En dat heb ik hier ook al sinds het begin draaien. Waarom lukt dat bij jou toch niet? Kun je nog steeds niet bij Mijn KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:41:
Op het moment dat ik niet bereikbaar ben krijgt de beller vanaf een vaste lijn 5-10 seconden niets te horen (lijn is dood) en uiteindelijk een soort in gesprek toon maar dan veel sneller. Dit gebeurt ongeacht of ik op dat moment in gesprek ben of niet. Als ik met mijn prepaid kaart bel krijg ik te horen: het nummer is niet bereikbaar. Bij een abonnement wordt gewoon de verbinding verbroken.
Dit kan ik hier niet reproduceren. Zo juist een stuk of 10 keer gebeld en alle keren ging die T65 gewoon rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha ha ha, je word bij 0800-0222726 niet meer geholpen. Ze moeten je doorverwijzen naar het betaalde nummer :( . Wat een rukkers. Een klote dienst leveren en je nog laten betalen voor ondersteuning.
Wat is mij probleem met IPB? Ik kan regelmatig niet door gsm's worden bereikt. Of er komt geen verbinding of er word gezegd dit nummer is niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:25:
[...]
Dit kan ik hier niet reproduceren. Zo juist een stuk of 10 keer gebeld en alle keren ging die T65 gewoon rinkelen.
Er zijn momenten dat het lijkt alsof het probleem opgelost is. Ik bel mezelf regelmatig gedurende de dag. Hopelijk heb jij dit probleem dan niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:26:
Ik heb het een keer aan KPN gevraagd, uiteraard kon de normale helpdesk daar geen antwoord op geven. Ik heb toen van een andere afdeling een mail terug gekregen dat ze G729 voor spraak gebruiken (dit is ook de itu aanbeveling), G711 voor fax/modem (dat moet ook wel want als modem verkeer gaat comprimeren dan gaat dat fout met G729). De video code is H263. Bij mijn weten gaat de ITU nog uit van H323 en niet van SIP maar dat maakt voor de codec in principe niets uit. Vraag blijft dus hoe KPN dat instelbaar gaat maken want dan zijn wel de problemen voor alle modem gebruikers weg (maar loopt KPN het risico dat er meer bandbreedte verbruikt gaat worden).
Volgens de handleiding van de Siemens SX451 kun je aangeven in welke volgorde de codecs geprobeerd worden. Ik neem aan dat ze in die handleiding de default waarden hebben laten staan. En dan is die
  1. G.711 a-law
  2. G.711 u-law
  3. G.729
  4. G.723
Als ik dat zo lees probeert de Experia Box dus eerst de G.711 en dan zou fax/modem-verkeer goed moeten gaan. Of KPN moet natuurlijk besloten hebben om G.729 2 * 'nach oben' te schuiven in de prioritering. Het is een generieke instelling, dus (zo te zien) kun je niet bijvoorbeeld de Tel1-poort op G.729 instellen en de Tel2 op G.711.

[ Voor 1% gewijzigd door Jan-E op 16-08-2005 19:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb zojuist nog met de helpdesk gebeld(0800 nummer, dit werkt dus nog wel), niet veel wijzer geworden (buiten dat mijn ticket van zaterdag correct is aangemaakt (over het ontbreken van de videotelefoon, deze worden volgens het verhaal van vandaag gewoon nog niet uitgeleverd)). Ik heb trouwens ook succesvol een SMS vanaf mijn vaste toestel verstuurd (ontvangen ging ook goed maar dat is logisch omdat ik nog niet geporteerd ben)

[ Voor 5% gewijzigd door joop99 op 16-08-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33
Jan-E schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:16:
[...]
Toegang tot nieuwsgroepen heb je in ieder geval wel. Newsserver: news.kpnplanet.nl == nova.planet.nl. Als je alleen maar geinteresseerd bent in tekstnieuwsgroepen werkt text.nova.planet.nl ook.
Yep, in de nieuwsgroep planet.nova bevestigt Pascal dit en maakte in dezelfde zin duidelijk dat het niet de bedoeling was dat dit publiek werd en dat het zomaar weer dicht kon....

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Doane schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:50:
Yep, in de nieuwsgroep planet.nova bevestigt Pascal dit en maakte in dezelfde zin duidelijk dat het niet de bedoeling was dat dit publiek werd en dat het zomaar weer dicht kon....
Nee, dat ging over normale direct-adsl aansluitingen. Op text.nova.planet.nl kun je nog de berichten van 16 juli in planet.nova ophalen. En dan zul je zien dat Pascal ook dit heeft gezegd:
Voor text kun je beter text.nova.planet.nl gebruiken. Daar kun je ook gewoon bij. Nu alleen nog een stukje communicatie vanuit het VOIP traject dat je voor text elders moet wezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:07:
[... geprekspartner hoort mij wel, maar andersom is het nada]
Merkwaardige adviezen: zet de splitter eens achter de Experia Box (tussen de Tel1 en het toestel) en hang er een ander toestel aan. Doel: uitsluiten dat het aan het toestel ligt. Dus nu staat er een T65 (!) met druktoetsen op mijn tafel.
Zojuist was het weer mis. Dus gebeld met 0800-0222726 en het live kunnen demonstreren. Susanne van de 1e lijn heeft mij gebeld en we hebben een behoorlijk eenzijdig gesprek kunnen voeren. Daarna doorverbonden met de 2e lijn. Alwaar bleek dat mijn ticket al doorgezet was naar het NOC. Die gaan mijn lijn doormeten en dergelijke. Daarover krijg ik morgen of overmorgen nog terugkoppeling van de 2e lijnsmedewerker (die overigens bij mij in de straat bleek te wonen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik ben vandaag door KPN gebeld over het niet leveren van de video telefoon. Het blijkt dat zowel de wifi als video telefoon momenteel niet geleverd worden omdat KPN dit nog niet werkend kan leveren. Als het goed is gaan er hier binnenkort brieven over de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 09:07
Jan-E schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:59:
[...]
Zojuist was het weer mis. Dus gebeld met 0800-0222726 en het live kunnen demonstreren. Susanne van de 1e lijn heeft mij gebeld en we hebben een behoorlijk eenzijdig gesprek kunnen voeren. Daarna doorverbonden met de 2e lijn. Alwaar bleek dat mijn ticket al doorgezet was naar het NOC. Die gaan mijn lijn doormeten en dergelijke. Daarover krijg ik morgen of overmorgen nog terugkoppeling van de 2e lijnsmedewerker (die overigens bij mij in de straat bleek te wonen).
Misschien heb je last van hetzelfde euvel waardoor ik een hele week uit de lucht was.
Planet Internet stond op mijn naam en de telefoonrekening op de meisjesnaam van mijn vrouw.
Bleek na heeeel lang speuren dat er twee afzonderlijke poortjes waren toegewezen aan weet ik veel wat, maar in ieder geval had ik daarom geen internet en telefoon meer.
Er werd geopperd dat dat gebeurd zou zijn omdat men het e.e.a. naar ADSL2 aan het omzetten is.
Beats me, maar het duurt even voordat je een helpdeskmedewerker van de tweede lijn hebt die zo ver wil gaan om dat uit te zoeken. Het NOC station was ik ook gepasseerd, maar daar bleek het dus niet aan te liggen. Puur een administratieve kwestie. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het laagste pakket hebben we
thuis problemen nog steeds (kleinere dat wel)
Bellen en internetten tegelijk heeft
als effect dat er korte onderbrekingen in
het telefoon gesprek zijn (stotterd geluid)

Verder zit er een opvallande echo op de
lijn als naar (diverse) mobiele nummers gebeld wordt.

Geloof dat er verder afgelopen 2 week geen andere
problemen zijn geweest dan alleen bovenstaande.
(nog wel een beetje irri natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Bob_Tweakers schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:31:
Misschien heb je last van hetzelfde euvel waardoor ik een hele week uit de lucht was.
Planet Internet stond op mijn naam en de telefoonrekening op de meisjesnaam van mijn vrouw.
Bleek na heeeel lang speuren dat er twee afzonderlijke poortjes waren toegewezen aan weet ik veel wat, maar in ieder geval had ik daarom geen internet en telefoon meer.
Er werd geopperd dat dat gebeurd zou zijn omdat men het e.e.a. naar ADSL2 aan het omzetten is. Beats me, maar het duurt even voordat je een helpdeskmedewerker van de tweede lijn hebt die zo ver wil gaan om dat uit te zoeken. Het NOC station was ik ook gepasseerd, maar daar bleek het dus niet aan te liggen. Puur een administratieve kwestie. Succes.
Lijkt me een ander geval, want jij was (blijkbaar) een hele week uit de lucht. Ik heb continu een ADSL-connectie. Zonder onderbrekingen, behalve dan als ik de Experia Box weer eens uit- en aanzet. Vandaag heb ik dat weer een keer moeten doen, ditmaal omdat mijn VoIP-lampje aan het flikkeren was.

Het enige speciale in mijn situatie is dat over de andere 2 aders van mijn telefoonkabel nog een analoge lijn loopt. De storingen lijken echter geen samenhang te vertonen met telefoonverkeer over die lijn, dus ik vermoed dat daar ook niet aan ligt. Waaraan wel? Geen idee. Mijn ticket heb ik vandaag maar weer eens wat langer gemaakt.

Verwijderd

Wat een teleurstelling: vandaag via e-mail mijn eerste rekening van KPN voor IPB ontvangen.
Het aanbod van gratis abo tot 1 oktober a.s. geldt dus blijkbaar alleen voor de klagers...... :X

Verwijderd

Goeiedag posters,
ben nieuw hier.
Weet niet of het al eerder ter sprake gekomen is hier, maar zit met het volgende.
8-8 is de monteur langs geweest om me te verlossen van m'n modem, en van m'n telefoontikken.
Had de Gigaset-software geinstalleerd en me aangemeld bij Mijnkpn.
Was niet erg stabiel naar eigen inzicht en dit aan de helpdesk gemeld.
Deze verwees me naar de USB-update op de kpn-site.
Na de-installatie, en installatie van de dedownloade versie zijn, na het aanmaken van een eigen profiel, de vlakjes "toepassen" en "radio uit" grijs en dus niet te aktiveren.
De helpdesk verwijst me naar de 'binnenkort' te verwachten brief over verbeteringen, maar het lijkt sterk dat dit probleem hierin opgelost wordt. Ook nadat ik de nieuwe versie weer vervangen had voor de oude, wordt m'n USB-zendtmodem richting Experia niet ge-aktiveerd.

Zegt iemand dit iets ? 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:04:
Ook nadat ik de nieuwe versie weer vervangen had voor de oude, wordt m'n USB-zendtmodem richting Experia niet ge-aktiveerd.

Probeer eens om je usb-adapter los te koppelen en weer aan te sluiten (terwijl je pc aanstaat). Lukt dat niet, dan ff je pc opnieuw opstarten. Bij mij werkt 1 van de 2 altijd wel.
Succes!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:38:
Wat een teleurstelling: vandaag via e-mail mijn eerste rekening van KPN voor IPB ontvangen.
Het aanbod van gratis abo tot 1 oktober a.s. geldt dus blijkbaar alleen voor de klagers...... :X
Dan ga ik mijn ticket maar weer eens laten aanvullen. Het is weer zover: geen inkomend geluid. Mocht er een factuur komen dan heb ik met recht iets om over te klagen.

Verwijderd

dank voor de reaktie PekMan,
maar heb de genoemde oplossingen reeds uitgevoerd, helaas.
Neem toch aan dat de USB-poorten(zijn er 2, beiden geprobeert) toch niet zomaar het loodje leggen ?
Ga eens proberen te installeren op de compu van m'n kids, wellicht dat het daar wel werkt (?).

• Bob_Tweakers
Same here. Heb weer eens gebeld. De boel zou teruggestort worden voor iedereen. Wanneer wisten ze echter niet. Lekker vaag dus.
=-=-=-=-=
Even off-topic: TPG kan er ook wat van. Kreeg zojuist onderstaand bericht van een dienst die ik helemaal niet heb en waarvan de inhoud helemaal niet voor mij bedoeld was. Wie heeft er nog postzegels nodig? :7

Onderwerp: Update beveiligingscertificaat EasyStamp

Geachte mevrouw, heer, K.

TPG Post streeft er continu naar om haar dienstverlening te verbeteren. Om ervoor te zorgen dat de verbinding tussen uw computer met EasyStamp en onze server veilig blijft verlopen, is het nodig dat uw software geüpdate wordt met een nieuw beveiligingscertificaat.

Het updaten van uw EasyStamp software neemt ongeveer 10 minuten in beslag. Op de site van EasyStamp staat de beschrijving aangegeven.

U gaat naar de Business Site van TPG Post: http://www.tpgpost.nl/business.
Via het menu Post Versturen / Frankeren / EasyStamp komt u bij de informatie over EasyStamp.
U klikt aan de rechterkant op het item Downloads.
In de lijst die verschijnt staat vervolgens onder Diversen: Beveiligingscertificaat.
In dit document staat beschreven hoe u het vernieuwde beveiligingscertificaat kunt downloaden / installeren.
Let op! U dient het nieuwe EasyStamp certificaat direct te installeren. Indien u dit niet doet, zult u bij het opladen van het frankeertegoed de mededeling 'Verbinding maken is mislukt, probeer het later nog eens.' krijgen.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met de helpdesk, telefoonnummer 0900-EASYSTAMP (0900-3279782).

Met vriendelijke groet,

TPG Post
==-=--=-=-=--=-==--=-=-

• PeterH3108
  • Laatst online: 07-09 16:28

Na de-installatie, en installatie van de dedownloade versie zijn, na het aanmaken van een eigen profiel, de vlakjes "toepassen" en "radio uit" grijs en dus niet te aktiveren.

Geen idee of het je iets verder helpt, maar ik heb bij het installeren van de gigaset veel problemen gehad met m'n firewall en anti-virussoftware (kerio firewall en mcafee anti-virussoftware). Na de-installatie van de firewall en het uitzetten van mcafee kon ik pas de gigasetsoftware goed draaiend krijgen.
Sindsdien werkt de gigaset goed, maar kan ik pas mcafee en de firewall (nu van sygate, met kerio werkte het echt niet meer) opstarten nadat er een internet verbinding tot stand is gebracht door de gigaset adapter. Doe ik het andersom dan is het voor de gigaset onmogelijk verbinding te maken met de experiabox.
Succes

• Jan-E
Na de-installatie, en installatie van de gedownloade versie zijn, na het aanmaken van een eigen profiel, de vlakjes "toepassen" en "radio uit" grijs en dus niet te aktiveren.
Kijk ook eens in je registry naar het aantal Gigaset USB adapters bij
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\NetTrans

Mijn ervaring (onder Win98) was dat elke keer de-installeren en installeren een extra sleutel daaraan toevoegde. Ik had er op een bepaald moment een stuk of tien. Als je weer een keer de-installeert, verwijder daar dan ook de sleutels die naar de Gigaset USB adapter verwijzen.

Verder kan het na de-installatie ook geen kwaad de sleutel(s) onder HKEY_LOCAL_MACHINE\Software die naar de Funk Software verwijzen weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal jullie opmerkingen van 't weekend meenemen.
Heb 't gister op de PC van 'de jongens' geinstalleerd, dit ging feilloos(tot nu toe dan).
't Is toch iets op m'n eigen PC.(trouwens XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de "Mijn KPN"-site:

Werkzaamheden InternetPlusBellen

Als gevolg van werkzaamheden is de besloten omgeving van InternetPlusBellen van zaterdag op zondag tussen 22:00 en 08:00 niet beschikbaar.
Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 11:13

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Weet iemand hoelang het tegenwoordig duurt vanaf het moment van opsturen van de "vrijwaringsverklaring" voor het opzeggen van je vaste lijn tot het ontvangen van het installatiepakket? Ik heb 3 weken terug deze brief opgestuurd en 2 weken terug mijn activatiecode ontvangen, maar daarna niets meer vernomen. Met andere woorden: wat is de huidige levertijd voor pakketten die nog geleverd moeten worden?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:22:
Van de "Mijn KPN"-site:

Werkzaamheden InternetPlusBellen

Als gevolg van werkzaamheden is de besloten omgeving van InternetPlusBellen van zaterdag op zondag tussen 22:00 en 08:00 niet beschikbaar.
Vreemd dat ze dit aankondigen. De menukeuze InternetPlusBellen is bijna elke nacht weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Ik heb net de usb-stick in het poortje gestoken. Het usb lampje gaat branden. Maar hoe moet ik hem nu benaderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Edmund schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:59:
Ik heb net de usb-stick in het poortje gestoken. Het usb lampje gaat branden. Maar hoe moet ik hem nu benaderen??
Kijk even in de Netwerkomgeving. Daar moet-ie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Jan-E schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:03:
[...]
Kijk even in de Netwerkomgeving. Daar moet-ie staan.
Je bedoelt 'Mijn netwerklocaties'? Weinig succes... Hoe wordt hij genoemd, dan kan ik hem toch handmatig benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Edmund schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:22:
[...]

Je bedoelt 'Mijn netwerklocaties'? Weinig succes... Hoe wordt hij genoemd, dan kan ik hem toch handmatig benaderen?
Misschien hier... http://www.kpnadsl.nl/sup...hevragen-experia.html#101 Kies dan vraag 2 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door EdjeK op 19-08-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:54:
[...] Vreemd dat ze dit aankondigen. De menukeuze InternetPlusBellen is bijna elke nacht weg.
Net van de 2e-lijn gehoord dat niet Mijn KPN plat gaat, maar dat vrijdag- en zaterdagnacht de langverwachte mega-firmware-update gaat plaatsvinden. Deze wordt in 2 runs bij alle Experia-boxen afgeleverd. Dus uiterlijk zondagochtend zou iedereen verlost moeten zijn van de storingen, tenminste dat is de hoop van Siemens.
De mededeling heeft dus kennelijk geen betrekking op de toegang tot de site, maar op het hele IPB-platform. Men verwacht dat de servers zwaar belast zullen worden doordat alle Experia's na de reset hun instellingen weer moeten ophalen.

Ik wacht in spaning af....heb de laatste dagen last van het feit dat er geen verbinding tot stand komt na het kiezen van een nummer. Ik krijg wel netjes de kiestoon en ik hoor dat er gekozen wordt, maar daarna blijft het zeer stil. Een herstart van de Experia is de enige oplossing om weer te kunnen bellen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 18:47 . Reden: tiepvaut.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Bedankt hè het is gelukt. Wilde toenstrax ook al eens in support kijke, maar dat werkte toen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
Wat een amateuristische club zeg! Ik ben het echt spuugzat. Zo schiet je toch geen donder op.
Moet je je gesprekken soms opnemen om wat zekerheid te krijgen. Ik voel er hoe langer hoe meer voor om KPN IPB eens behoorlijk in het mediazonnetje te zetten.
=====================================================================
Geachte heer/mevrouw,

Het is niet mogelijk om u per e-mail meer informatie te geven inzake uw restitutie. U kunt dit enkel telefonisch overleggen.

Indien nog geen telefonisch contact met u opgenomen is door KPN, dan verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de telefonische ingang van onze KlantenService Consumentenmarkt : 0900-0244 (10 Eurocent/min), deze afdeling is dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

KPN
========================================================================

edit:
Even annoniem gemaakt

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 19-08-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
B_O_S_S schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:26:
Weet iemand hoelang het tegenwoordig duurt vanaf het moment van opsturen van de "vrijwaringsverklaring" voor het opzeggen van je vaste lijn tot het ontvangen van het installatiepakket? Ik heb 3 weken terug deze brief opgestuurd en 2 weken terug mijn activatiecode ontvangen, maar daarna niets meer vernomen. Met andere woorden: wat is de huidige levertijd voor pakketten die nog geleverd moeten worden?
@B_O_S_S
Heb je ook al de WPA code ontvangen? (de activatiecode is voor de toegang tot "Mijn KPN"). Als het goed is wordt met de WPA code ook de experia box verstuurd, als die er 5 werkdagen na het ontvangen van de WPA code nog niet is dan wordt het tijd om te bellen. Mijn ervaring tot nu toe is dat de logistiek nog niet helemaal op niveau is (als ze met deze logistiek massaal gaan uitrollen dan is "kassa" gegarandeerd). Vandaag is mijn nummer geporteerd terwijl ik afgelopen zaterdag de boel geactiveerd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK wees op de FAQ die op kpnadsl stond. Die kende ik nog niet. Lezenswaardig spul, maar ik kom wel opmerkelijke dingen tegen:

17. Kan ik intern bellen van de Tel 1 naar Tel 2?
Ja, u kunt intern bellen van Tel 1 naar Tel 2.

18. Kan ik intern doorverbinden van Tel 1 naar Tel 2?
Ja, u kunt intern doorverbinden van Tel 1 naar Tel 2.

Weet iemand hoe je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:45:
[...]
Net van de 2e-lijn gehoord dat niet Mijn KPN plat gaat, maar dat vrijdag- en zaterdagnacht de langverwachte mega-firmware-update gaat plaatsvinden. Deze wordt in 2 runs bij alle Experia-boxen afgeleverd. Dus uiterlijk zondagochtend zou iedereen verlost moeten zijn van de storingen, tenminste dat is de hoop van Siemens.
De mededeling heeft dus kennelijk geen betrekking op de toegang tot de site, maar op het hele IPB-platform. Men verwacht dat de servers zwaar belast zullen worden doordat alle Experia's na de reset hun instellingen weer moeten ophalen.

Ik wacht in spaning af....heb de laatste dagen last van het feit dat er geen verbinding tot stand komt na het kiezen van een nummer. Ik krijg wel netjes de kiestoon en ik hoor dat er gekozen wordt, maar daarna blijft het zeer stil. Een herstart van de Experia is de enige oplossing om weer te kunnen bellen.
Als je nu van het weekend de Experia box gaat ontvangen, wordt deze dan ook ge-update na het aansluiten en activeren........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de rekening ook al even geleden gekregen en betaald. KPN heeft beloofd dit terug te storten. (Voor 3 maanden lang) Ik geloof ze wel, het schijnt dat ze ook niet gaan kijken wat je nou exact wel zou moeten betalen ivm buiten de tijden bellen enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TV van KPN via ADSL

http://www.kpn.tv/web/show

Promo filmpje.

Nu ben ik erg benieuwd hoe dit in combinatie gaat
met de huidige experiabox.
Kleine gok dat je dan een andere box krijgt om beide te kunnen.
Zover ik weet kan er maar 1 adsl modem aan een lijn hangen,
dus zou de experia box de doorgever moeten zijn
voor de tv box.....
Dat lijkt me (gezien de huidige problemen) iets te veel
van het goeie voor de experiabox.

Wie weet al meer hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige tijd geleden heeft KPN en Planet getest met dit soort spul. Ze hadden een Speedtouch 510 en aan 1 van netwerk poorten hing een TV modulator. Die via het tv scherm bedienbaar was.

neem aan dat ze de zelfde constructie gaan maken. Ze moeten toch het digitale overzetten naar Pal.
Anders ga je weinig zien op je TV.

En ja de grote update van aanstaand weekend.....Joepie eindelijk gaat er wat gebeuren.
Maar heb al een telefoontje gehad dat het mijn probleem niet zal verhelpen.

TSM 5003 is een interface probleem naar mijn kpn. Deze word via de update niet verholpen.

Wat de nieuwe update wel inhoud?? Ik kan het je niet vertellen....dat wouden ze niet loslaten.

Groeten Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 11:13

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het is waarschijnlijk "gewoon" een streaming-client die wordt gebruikt voor IPTV, net als bij bijv. Versatel. Daarom kan je ook 50 zenders of meer en TV-on-Demand beschikbaar maken: je streamed maar 1 zender tegelijk, en het kost dus ook maar bandbreedte voor 1 zender.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:45:
Weet je zeker dat er dan geen verbinding tot stand komt? Ik heb er last van dat veel van mijn gesprekken eenzijdig zijn: degene die ik bel kan mij wel horen, maar andersom niet. Aan mijn kant lijkt het dan inderdaad of de verbinding niet tot stand komt. Ik test dit altijd door de zelfservicelijn van de KPN te bellen: 0800-0429. Als ik wel een kiestoon krijg, maar na het bellen niets meer hoor, is het weer mis.

Bel je eigen mobiel eens als het weer gebeurt, dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:05:
TV van KPN via ADSL

http://www.kpn.tv/web/show

Promo filmpje.

Nu ben ik erg benieuwd hoe dit in combinatie gaat
met de huidige experiabox.
Kleine gok dat je dan een andere box krijgt om beide te kunnen.
Zover ik weet kan er maar 1 adsl modem aan een lijn hangen,
dus zou de experia box de doorgever moeten zijn
voor de tv box.....
Dat lijkt me (gezien de huidige problemen) iets te veel
van het goeie voor de experiabox.

Wie weet al meer hier over?
Volgens mij wordt dit enkel aangeboden met ADSL2 eind van het jaar begin volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
KPN dit jaar met ADSL-TV
KPN is druk bezig met het voltooien van het multi-play play aanbod van telefonie, mobiel, breedband en televisie. In het vierde kwartaal zal het bedrijf beginnen met televisie via ADSL. Het aanbod zal bestaan uit ongeveer 50 tv-kanalen, 100 radiokanalen en een video-on-demand dienst. De afgelopen tijd heeft KPN al een aantal proeven met ADSL-TV gehouden, binnenkort volgt nog een proef. Daarna moet in het vierde kwartaal de techniek zover ontwikkeld zijn dat met de commerciële uitrol een begin kan worden gemaakt.
Al eerder kondigde Siemens aan de infrastructuur aan KPN te gaan leveren voor het project. Onlangs werd bekend dat Kreatel de set-top boxen zal leveren, waarmee de ADSL-aansluiting aan de televisie zal worden gekoppeld. Naar verwachting komt er ook een versie met een PVR, Persoonlijke Video Recorder. De TV diesnt via ADSL komt naast het Digitenne aanbod van [knip]

Bron: www.nederland.broadbandtvnews.com
KPN mag tv via adsl én ether doorgeven

[knip]

Nu KPN een groot deel van zijn vaste netwerk gaat voorzien van het snelle adsl2+ wordt het een stuk eenvoudiger voor het telecombedrijf om televisie te gaan aanbieden, stellen de kamerleden van PvdA, VVD en GroenLinks vast.

Voor Brinkhorst is dit echter geen reden om zijn mening te herzien. "Ik zie op dit moment geen reden tot ingrijpen." Dat KPN straks zowel via Digitenne als via adsl2+ televisie kan aanbieden, betekent volgens de bewindsman niet automatisch dat het telecombedrijf daarmee een 'economische machtspositie' zal opbouwen.

[knip]

Behalve via de ether en het eigen adsl-netwerk wil KPN ook televisie aanbieden via de netwerken die in handen zijn van de kabelbedrijven. Tot nu toe heeft het telecombedrijf daar echter nog geen toestemming voor gekregen.

Bron: www.webwereld.nl
Dus als ik het zo lees komt het in het vierde kwartaal en wordt er gebruik gemaakt van adsl2+.

Update:
Op meerder plaatsen (via google gevonden) lees ik dat het er zeer spoedig aankomt.
Ook zal het via ADSL2 gaan.
[knip]
Volgens het telecombedrijf is de huidige adsl-infrastructuur nog niet geschikt voor real-time live televisieuitzendingen.
[knip]

Bron: ZDNet.nl

[ Voor 28% gewijzigd door Edmund op 20-08-2005 18:04 . Reden: check update, en stukjes eruit ge[knip]t ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:36:
Volgens mij wordt dit enkel aangeboden met ADSL2 eind van het jaar begin volgend jaar.
De Experia Box moet dat in principe aankunnen. Uit de specs van de SMC7908VoWBRA, die model stond voor de Experia Box:

ADSL FEATURES
  • Supports DMT line modulation
  • Supports Annex A Full-Rate ADSL: up to 12Mbps downstream
  • Up to 1Mbps upstream (G.992.1 & T1.413, Issue 2)
  • Supports G.Lite ADSL: up to 1.5Mbps downstream, up to 512Kbps upstream
  • Up to 600 meters increase and support 12 mbps for ADSL2 & 24 Mbps for ADSL2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Klopt. KPN zegt op hun pagina ook ergens dat de Box al geschikt is gemaakt voor ADSL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Sinds vandaag mijn IPB actief, werkt tot zover goed, echter een paar vraagjes.

Via 'Mijn KPN' kan ik niet mij nummerweergave aanpassen. Blijft uit staan.
Ik lees hier dat je de splitter tijdelijk nodig hebt? Deze zal verwijderd kunnen worden wanneer je geporteerd bent. Ik lees dat dit 3 dagen of 5 dagen duurt, echter wanneer weet je nu exact wanneer je deze splitter kunt verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:21:
Sinds vandaag mijn IPB actief, werkt tot zover goed, echter een paar vraagjes.

Via 'Mijn KPN' kan ik niet mijn nummerweergave aanpassen. Blijft uit staan.
Ik lees hier dat je de splitter tijdelijk nodig hebt? Deze zal verwijderd kunnen worden wanneer je geporteerd bent. Ik lees dat dit 3 dagen of 5 dagen duurt, echter wanneer weet je nu exact wanneer je deze splitter kunt verwijderen.
Nummerweergave op Mijn KPN staat wel uit, maar staat in werkelijkheid gewoon aan. Dat is 1 van de probleempjes waar Mijn KPN nog mee te kampen heeft.

Je kunt gemakkelijk testen of je geporteerd bent: bel met een mobiel naar je eigen nummer. Als er dan rechts naast je USB-lampje nog een lampje gaat branden, dan ben je nog niet geporteerd. Dat lampje is het Lijn-lampje, dat aangeeft of er (jawel) een gesprek binnenkomt via de Lijn-poort.

Een andere test: kies op het toestel dat nu aan je Tel1-poort hangt **. Als je daarna de oude, vertrouwde kiestoon van het analoge net krijgt ben je niet geporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu zondag ochtend, en hoe is het met jullie problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:55:
Tot nu toe weinig gemerkt dat er iets gebeurd zou zijn. In positieve zin dan.
Alles werkt. Ik heb al gebeld en een telefoontje ontvangen. Ook de voicemail werkt.

In "Mijn KPN" alleen maar gesnuffeld en niet geprobeerd opties te wijzigen. Daar waag ik me nog niet aan omdat het de laatste tijd goed gaat.
Veronderstel dat ik iets zou wijzigen en m'n boxje slaat weer op tilt!!! 8)7 Moet er niet aan denken. Laat een ander dat maar even proberen B) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:55:
Gisteravond voor het laatst een knipperend VoIP-lampje gehad. Ik had 'slechts' een storing op 6 van de afgelopen 7 dagen: alleen vrijdag niet. Vandaag nog niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Laatst online: 11-09 18:07
nou bij werkt het nog niet bellen gaat goed maar de box reset zichtzelf meerdere keren per dag.. latsig als je wat aan het downloaden bent en het wireless netwerk doet het vaak niet... alleen als je de box reset dan doet alles het weer...

blijft aan modderen ook vandaag al weer twee keer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't werkt nog steeds niet oke, als ik bel met iemand die ook IPB heeft kan de ander mij wel verstaan maar ik hoor het geluid met snelle korte onderbrekingen, in mijn KPN is IPB nergens terug te vinden dus kan ik niks instellen, beloofde download snelheid wordt ook niet gehaald. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels mijn speedtouch weer teruggezet. De experia werkt alleen met fixed IP adressen in mijn ethernet kaarten, Wifi ligt er om de haverklap uit, de box reset zich meerdere keren per dag en de VPN verbinding via secure remote werkt niet. Telefoneren via de box is slecht verstaanbaar of je bent zelfs helemaal niet bereikbaar. De instellingen die je kunt doen via mijnkpn zijn te summier, je zou meerdere zaken zelf moeten kunnen instellen. Voorlopig staat het allemaal nog in de kinderschoenen en heeft KPN nog een hoop werk te verzetten. Zo te lezen heeft iedereen ook de soortgelijke problemen.

Laten we maar afwachten zeg ik dan maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb de experia box inmiddels een week staan en sinds vrijdag is mijn nummer geporteerd. Ik heb tot nu toe geen klachten waarbij het spul voor mij onbruikbaar is. Het is duidelijk dat mijn KPN niet helemaal werkt zoals het zou moeten werken, ik gebruik het wireless gedeelte nog niet en mijn ervaringen met de logistiek waren dusdanig dat ik denk dat het niet verstandig is al KPN nu massaal uitrolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Ik kon gisteren nog via "mijn KPN" bij mijn IPB komen, echter als ik nu inlog zie ik helemaal niet van IPB (alleen het vaste telefonie gedeelte). Hebben meerdere hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 22:08:
Ik kon gisteren nog via "mijn KPN" bij mijn IPB komen, echter als ik nu inlog zie ik helemaal niet van IPB (alleen het vaste telefonie gedeelte). Hebben meerderen hier last van?
Bij mij is het precies hetzelfde, bovendien is de site zeer traag.
Van de firmware-update merk ik nog niets, maar het uitblijven van storingen zal moeten bewijzen of het geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 22:15:
[...]

Bij mij is het precies hetzelfde, bovendien is de site zeer traag.
Van de firmware-update merk ik nog niets, maar het uitblijven van storingen zal moeten bewijzen of het geholpen heeft.
Site is idd erg traag (vond ik gisteren ook al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
nmolenbeek schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:38:
de box reset zichzelf meerdere keren per dag
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:39:
de box reset zich meerdere keren per dag
Twee keer hetzelfde verschijnsel. Vraag: is jullie lijn al geporteerd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
[Twee keer hetzelfde verschijnsel. Vraag: is jullie lijn al geporteerd of niet?[/quote]

Nee ik ben een uitzonderlijk geval Ik ben nooit geporteerd omdat ik gelijk een VOIP nummer heb gekregen. en je moest eens weten wat voor een problemen dat gan of het werkend te krijgen... reden je moet de sip server eerst laten weten dat je er bent en dat gaat alleen als je 0800 1369 belt.... maar als je niet kan bellen omdat je gelijk een voip nummer krijgt van kpn dan is dat lastig.

De aanvraag is bij mij bij kpn verkeerd gelopen. Het was de bedoeling om het op mijn ouide nummer te doen maar omdat ik 20 lijnen in mijn kantoorpand heb heeft de computer lijn 1 voor voip gekozen en een nieuw nummer aangemaakt. Ik kon wel kiezen hoor gelijk verder met het nieuwe nummer en de oude eruit. of ipb annuleren en nog een paar maanden wachten en dan opnieuw... dus voor het eerste gekozen en het was zo'n mooi nummer dat ik die niet kon laten liggen.........

heb dus de splitter ook nooit gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een week probleem gedraaid te hebben is het nu weer krent.....

Wel belsignaal.... vervolgens opnemen.... geen contact !!!! (Terwijl bij de beller de overgangstoon is verdwenen en waarbij het vervolgens akelig stil blijft....)

En dat terwijl het wegvallen van de eerste 2 seconde van een gesprek het enige was waar ik vorige week last van had !!!!!

Lang leve de update.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:50:
Na een week probleem gedraaid te hebben is het nu weer krent.....

Wel belsignaal.... vervolgens opnemen.... geen contact !!!! (Terwijl bij de beller de overgangstoon is verdwenen en waarbij het vervolgens akelig stil blijft....)

En dat terwijl het wegvallen van de eerste 2 seconde van een gesprek het enige was waar ik vorige week last van had !!!!!

Lang leve de update.....
Goh... wat een telefoontje naar het 0800 nummer al niet te weeg kan brengen.... Ze hebben een harde reset gegeven en na 10 minuten was ik van alle problemen af !!!! (Ik werk overigens niet draadloos....) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:50:
Was de stilte tweezijdig of eenzijdig, zoals ik dat vaak heb: de beller kan mij wel verstaan, maar andersom niet.

En werd het niet opgelost door uit- en aanzetten van de Experia Box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:14:
[...]

[...]
Twee keer hetzelfde verschijnsel. Vraag: is jullie lijn al geporteerd of niet?
Ik was geporteerd, maar dat hebben ze teruggedraaid. Voorlopig blijf ik dus fijn analoog bellen en gebeld worden. Dat zou inhouden dat ik niet meer terug kon vallen op de speedtouch en mijn verbinding met mijn werk dus niet meer zou werken. Hoe ze dat financieel allemaal gaan regelen is mij nog een raadsel, maar dat ik eerlijk gezegd mijn minste zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:33:
[...]
Was de stilte tweezijdig of eenzijdig, zoals ik dat vaak heb: de beller kan mij wel verstaan, maar andersom niet.

En werd het niet opgelost door uit- en aanzetten van de Experia Box?
De stilte was tweezijdig... De beller kreeg een stille lijn...

Ik weet niet of het zou kunnen worden opgelost met het aan / uit zetten van de box. Ik vindt dat KPN zijn verantwoordelijkheid heeft te nemen. Als wij zelf een adhoc oplossing gaan verzinnen door zelf het modem aan / uit te zetten komt er nooit een oplossing, want KPN weet dan niet hoe vaak het fout gaat. IK hoop dat ze loggen hoe vaak iemand belt met welk probleem zodat ze een fatsoenlijke foutanalyse kunnen maken.

Voorlopig werkt het goed, straks als ik thuis kom nog even mijn download checken en waarschijnlijk kijn Wifi poort uitzetten om inbraak te voorkomen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:48:
Als wij zelf een adhoc oplossing gaan verzinnen door zelf het modem aan / uit te zetten komt er nooit een oplossing, want KPN weet dan niet hoe vaak het fout gaat.
Als mijn VoIP-lampje knippert zet ik de Experia Box uit en aan en ik meld dat aan 0800-0222726. Zodra ik die eenzijdigheid weer krijg zal ik dat niet doen, omdat de 2e lijn uit naam van de 3e lijn heeft verzocht dat zo te laten opdat zij een en ander kunnen doormeten.

Overigens werd ik zojuist gebeld door iemand die namens de Technische Dienst (ik neem aan dat daarmee de derde lijn bedoeld wordt) aan het inventariseren was of ik nog steeds problemen had. Ja, dus. Want zaterdagavond ging het nog mis.

Op mijn vraag of mijn modem al een firmware update had gehad, kreeg ik het antwoord dat de 1.34 patchversie er bij mij pas vanavond op gezet zou worden. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mensand
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-07 13:34
Nadat ik de WIFI instellingen via "mijn KPN" op een fixed channel heb gezet kanaal 9 om precies te zijn is mijn WIFI verbinding continue perfect. Met de standaard instelling viel hij heel regelmatig uit enwas de verbinding weg en moest soms zelf de box aan en uit zetten.
Hoop dat anderen hier ook wat aan hebben. Hoop niet dat mijn buren dit lezen en hem ook op 9 zetten ;) Al mijn andere routers tot nu toe wekte perfect op automatisch kanaal selectie.

En dan nog een vraagje hoelang duurd het momenteel voordat je naar VOIP word omgezet ? Ik zit nu 2 weken op de experia maar nog steets via de oude lijn op de normale telefoon dienst.

Groet André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer gebeld door de klantenservice van KPN. Of ik al was teruggebeld over de storing. Welke van de vele storingen, vroeg ik. Daar had de man geen antwoord op.
Nadat ik hem had gezegd dat er nog enkele tickets open staan en dat ik daar nog niet over was gebeld, was zijn conclusie dat ik waarschijnlijk nog niet tevreden ben over IPB. Dat klopt dus.
Namens KPN mocht hij mij voor het ongemak aanbieden dat er tot en met oktober geen abonnementskosten in rekening worden gebracht. Dat is een maand langer dan het vorige aanbod.
Ik vind het prima, op dit moment valt met het regelmatig rebooten van de Box te leven (je went er aan).

Overigens is het IPB-menu weer terug in Mijn KPN. Niet dat ik iets in kan stellen, maar het menu is terug...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu IPB sinds vorige week woensdag.
Ik bel nog analoog, voip zou nog even moeten wachten.
Ik heb de bekende melding Subscriber not found error (TSM-5003) en ook nog een keer EXEPCTION (TSM 9000).
Dus ik kan in het geheel niet in de cockpit komen.
Ik heb nog geen problemen met de wifi gehad, ik gebruik een pmcia kaart, en niet de bijgeleverde usb van siemens.
Verder heeft de monteur direct bij de installatie twee maanden gratis toegezegd.
Dit is ook bevestigd per mail, en zou voor iedereen gelden.
Ik ben voolopig nog tevreden, ik kan bellen en internetten.
En ik vind dat de klantenservice je netjes behandeld.
Je wordt keurig teruggebeld en op de hoogte gehouden.
Het geheel verloopt dan niet vlekkeloos, je krijgt wel ondersteuning en suppport.
Iemand wel eens geprobeerd om de klantenservice van Casema te pakken te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben wat nieuws. En niet gelijk gaan lachen he. Natuurlijk werkt het onderstaande niet.
Hoe weet de router op welke ip de server staat te draaien??

Mailtje van 2de Lijn -)))
Naar aanleiding van uw vraag over het instellen van een webserver kunnen wij u als volgt informeren:

De KPN Experia Box ondersteunt DHCP: de toewijzing van IP-nummer aan computers gebeurt automatisch. Als u wilt dan kunt u hier van afwijken, bijvoorbeeld omdat u een webserver wilt inrichten op uw PC.

Via de TCP/IP instellingen van uw netwerkkaart kunt u uw computer een vast IP-adres geven. Via de helpfunctie van uw besturingssysteem kunt u op onderstaande manier vinden hoe dit moet:

enz enz enz enz :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Vandaag overplaatsing aangevraagt naar xs4all. Die jongens gaan het regelen met kpn en krijg daar ook tot 1 oktober gratis en dat zonder ergenig.

Veel suc6 allemaal en hoop voor jullie dat het beter word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag aan de mensen die op Mijn KPN geen Internetplusbellen omgeving hebben. Krijgen jullie ook het volgende te zien na het kiezen van Vaste Telefonie:

U heeft nu toegang tot Mijn KPN. U kunt nog geen gebruik maken van Mijn KPN diensten. Hiervoor meldt u zich eenmalig aan. Dit is nodig om de veiligheid van uw persoonlijke gegevens te waarborgen. Eenmaal aangemeld heeft u direct toegang met uw gebruikersnaam en wachtwoord van Mijn KPN.

Alsof ik me voor het eerst aangemeld heb. Volgens een helpdesk medewerker zou ik me misschien opnieuw aan moeten melden via het zelfservice nummer 0800-0429 maar dan heb ik alleen de mogelijkheid om voordeelnummers in te stellen of gesprekstarieven op te vragen.

Aanmelden via Mijn KPN geeft een link op die niet bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Nummer weergave staat in "mijn KPN" op uit, echter als ik bel wordt mijn nummer wel meegezonden.
Als ik dit in "mijn KPN" wil aanpassen blijft deze op uit staan. Kan dit komen omdat ik nog niet geporteerd ben of is dit een algemeen probleem met IPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Het is gebleken dat als we een piek snelheid hebben zeg maar
dus opeens actief gaan downloaden
of met meerdere pc's online zijn onze box even dichtklapt (2 pc's is al genoeg)
dit hebben we al doorgegeven aan KPN maar die kunnen niks vinden
We horen de box gewoon uitklikken en weer aan als hij uitvalt
blijkbaar hebben meer mensen hier last van

hebben de tweakers hier ook last van, en zo ja heeft iemand het al opgelost?

een van de 2e lijn gasten had ons een nieuwe installatie gegeven (ja de box dan) en dan houd die het ongeveer een uur vol....dan begint de ellende weer voor af aan

[ Voor 26% gewijzigd door Ruffian op 22-08-2005 23:01 ]

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:55:
Ze hebben wat nieuws. En niet gelijk gaan lachen he. Natuurlijk werkt het onderstaande niet.
Hoe weet de router op welke ip de server staat te draaien??
Simpel: ik heb in Mijn KPN ingesteld dat 192.168.2.201 mijn server is en dat IP-adres heb ik ook aan die PC gegeven. Werkt uitstekend. Het advies dat de 2e lijn je gaf was dus volstrekt juist. Het "onderstaande" werkt dus bij mij al sinds het begin perfect.

Waarom vraag je de 2e lijn niet of zij dat IP-adres in de Experia Box willen zetten, als jij het zelf niet kan vanwege TSM-fouten? Ze kunnen het wel maar moeten dan wel even de menu's van de instellingen van de Experia Box doorlopen. Kortom, het wordt voor hen ook even zoeken, maar laat ze dat maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:24:
Nummer weergave staat in "mijn KPN" op uit, echter als ik bel wordt mijn nummer wel meegezonden.
Als ik dit in "mijn KPN" wil aanpassen blijft deze op uit staan. Kan dit komen omdat ik nog niet geporteerd ben of is dit een algemeen probleem met IPB
Dat heb ik ook nog steeds, terwijl ik al geporteerd ben. Het is 1 van de manco's die nog in Mijn KPN zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 02:09:
[...]
Dat heb ik ook nog steeds, terwijl ik al geporteerd ben. Het is 1 van de manco's die nog in Mijn KPN zitten.
Heb ik ook er valt weinig in te stellen in mijn KPN, het werkt gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:31:
Vraag aan de mensen die op Mijn KPN geen Internetplusbellen omgeving hebben. Krijgen jullie ook het volgende te zien na het kiezen van Vaste Telefonie:

U heeft nu toegang tot Mijn KPN. U kunt nog geen gebruik maken van Mijn KPN diensten. Hiervoor meldt u zich eenmalig aan. Dit is nodig om de veiligheid van uw persoonlijke gegevens te waarborgen. Eenmaal aangemeld heeft u direct toegang met uw gebruikersnaam en wachtwoord van Mijn KPN.

Alsof ik me voor het eerst aangemeld heb. Volgens een helpdesk medewerker zou ik me misschien opnieuw aan moeten melden via het zelfservice nummer 0800-0429 maar dan heb ik alleen de mogelijkheid om voordeelnummers in te stellen of gesprekstarieven op te vragen.

Aanmelden via Mijn KPN geeft een link op die niet bestaat...
Niks doen, dit had ik ook.
Dit heeft volgens mij met de werkzaamheden te maken.
Het was een dag later bij mij weer in orde.
De TSM fout heb ik nog wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Jan, Hoe jij het beschrijft werkt het wel ja. Maar ik kan in mijn KPN niet in de expiria komen.
Ook de kpn wil het nog steeds niet lukken. Reeds 4 de modem hier staan en het werkt nog steeds niet. KPN weet dat deze problemen spelen maar de prio ligt daar niet. Ze zijn hard bezig om digitale TV door te zetten en er werken maar een beperkt aantal mensen aan het interface probleem.

Ik weet best hoe het zou moeten werken. En hoe ik het zou moeten instellen.
Maarja de KPN schijnbaar niet. En het lukt ze niet om mijn instellingen met de hand te vullen.
Kwestie van script aanpassen en versturen maar.

Voormij is het simpel. Geef me de SIP gegevens en mijn problemen zijn opgelost. Maar KPN is bang dat mensen gaan rommelen. Maar geloof me. Experia ligt over niet lange tijd open voor de gebruikers.

Groeten Marco
Jan-E schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 02:07:
[...]
Simpel: ik heb in Mijn KPN ingesteld dat 192.168.2.201 mijn server is en dat IP-adres heb ik ook aan die PC gegeven. Werkt uitstekend. Het advies dat de 2e lijn je gaf was dus volstrekt juist. Het "onderstaande" werkt dus bij mij al sinds het begin perfect.

Waarom vraag je de 2e lijn niet of zij dat IP-adres in de Experia Box willen zetten, als jij het zelf niet kan vanwege TSM-fouten? Ze kunnen het wel maar moeten dan wel even de menu's van de instellingen van de Experia Box doorlopen. Kortom, het wordt voor hen ook even zoeken, maar laat ze dat maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het pakket net ontvangen. Het eerste kwartier werkt alles nog goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een fat32 hd op de usb aangesloten en hij werkt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
hoe lang kan de naam van de file zijn die je naar je usb disk sleept???

bij mij maar 8 karakters....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:37:
[... over een server achter de Experia]
Mijn HD is gedeeld over mijn netwerk. Maar dan natuurlijk via een extra netwerkkaartje en een crosskabeltje naar een andere PC.
Dit was mijn oorspronkelijke opzet: mijn webserver diende tevens als router voor de PC en de laptop die met een kabeltje aan de 2e netwerkkaart in die server hingen. Op die manier kon ik de HD op de webserver toch gewoon benaderen. Nadeel: ik moest de kabel telkens ompluggen van de PC naar de laptop als ik van plek veranderde. Ik heb even zitten testen met een derde netwerkkaart in die webserver, maar dat werkte weer niet goed samen met de Sygate 3.1 internetsharing software op de server.

Nu heb ik een geheel ander opzet gekozen: een dubbele (!) verbinding van die server met de Experia Box. Op de ene verbinding heeft die server IP-adres 192.168.2.201; over dat kabeltje staat file- en printersharing uiteraard uit, want dat is de verbinding die door DMZ geheel open staat. Op de tweede verbinding heeft mijn server IP-adres 192.168.2.200; op dat kabeltje staat file- en printersharing wel aan. Mijn 'werk-PC' hangt nu aan de Lan3 poort en de laptop aan de Lan4 poort. Beide kunnen de HD van de webserver benaderen:
code:
1
net use e: \\192.168.2.200\c
werkt gewoon.

Overigens krijg je de server niet in de netwerkomgeving ("mijn netwerklocaties" of hoe dat dan ook maar heet in XP) te zien. Maar via IP-nummer 192.168.2.200 is hij wel te bereiken. Als je die server ook op naam wilt kunnen benaderen zul je iets als 'webserver 192.168.2.200' in je hosts-bestand moeten opnemen.

Voordeel: de webserver wordt niet meer belast met 'transit verkeer', de sygate internet sharing software hoeft niet meer te draaien en ook via een wireless connectie met de Experia Box is de HD van de webserver te benaderen. Het klinkt een beetje maf om de server via 2 kabeltjes met de Experia Box te verbinden, maar uiteindelijk blijkt het de ideale opzet. Wellicht een goede tip voor anderen die een server draaien.

[ Voor 2% gewijzigd door Jan-E op 23-08-2005 19:11 . Reden: typo ]

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.