[KPN] nieuwe VoIP dienst Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste
Acties:
  • 49.726 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:17:
[...]
Heb je nu al eens een keer geprobeerd om bij serverinstellingen een IP-nummer in te vullen? Je beweerde eerder dat dat niet meer mogelijk zou zijn, maar iedereen die ik gesproken heb op de servicedesk ontkent dat.
[...]
Onzin. Zelfs zonder vuurmuur kan de KPN niet op je PC rondsnuffelen, als je je TCP/IP maar goed instelt. Die PC waar nu mijn servers op draaien hangt al jaren zonder vuurmuur aan het net. Nooit problemen mee gehad, geen virussen, geen spyware, geen zombie, niets.
Nou hier zijn ze al 3 dagen bezich geweest en 3de lijn zegt: Alles staat dicht en kunnen niets meer doen.

En als jij voor je zelf je HD heb gedeeld over het netwerk, kunnen ze gewoon op je hd wandelen-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang duurt het om de Firewall instellingen te wijzigen via mijn Kpn? Internet Explorer staat nu al 15 minuten te rammelen en er gebeurt niks...
edit: Raar de instelling is wel doorgekomen. Nu staat blijkbaar alles open? Waarom doet mijn DC++ het niet dan?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:54:
[...]

Nou hier zijn ze al 3 dagen bezich geweest en 3de lijn zegt: Alles staat dicht en kunnen niets meer doen.

En als jij voor je zelf je HD heb gedeeld over het netwerk, kunnen ze gewoon op je hd wandelen-))
Volgens mij kunnen ze zelfs zien wat je in je koelkast hebt staan en als ze dan zien dat je melk op is en je vergeet het in de supermarkt te halen dan wordt automatisch je pinpas geblokkeerd zodat je weet dat je iets vergeten bent!

Punt is: er zit nog wel een verschilt tussen op het modem komen en op je PC komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:16:
Hoelang duurt het om de Firewall instellingen te wijzigen via mijn Kpn? Internet Explorer staat nu al 15 minuten te rammelen en er gebeurt niks...
Dat heb ik ook altijd. Hij blijft gewoon hangen, maar voert de wijzigingen wel door. Hopelijk zijn ze beter in VoIP-techniek dan in het ontwerpen van websites.
edit: Raar de instelling is wel doorgekomen. Nu staat blijkbaar alles open? Waarom doet mijn DC++ het niet dan?
Zelfde IP-adres als in je serverinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:54:
Als ze ergens 3 dagen mee bezig zijn, zit er iets mis in je doos. Als het doelbewust dichtgezet zou zijn (wat jij suggereerde) zouden ze er wis en zeker geen 3 dagen aan besteden.
Mijn HD is gedeeld over mijn netwerk. Maar dan natuurlijk via een extra netwerkkaartje en een crosskabeltje naar een andere PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:34:
[...]
Dat heb ik ook altijd. Hij blijft gewoon hangen, maar voert de wijzigingen wel door. Hopelijk zijn ze beter in VoIP-techniek dan in het ontwerpen van websites.
[...]
Zelfde IP-adres als in je serverinstellingen?
Mmm... Dit geintje snap ik nog niet helemaal. Moet ik nu het IP opgeven voor elke pc? Of het IP-adres dat de ExperiaBox intern gebruikt? Of het externe IP-adres? Btw hoe kom ik acher dat externe IP-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:42:
Mmm... Dit geintje snap ik nog niet helemaal. Moet ik nu het IP opgeven voor elke pc? Of het IP-adres dat de ExperiaBox intern gebruikt? Of het externe IP-adres? Btw hoe kom ik acher dat externe IP-adres?
Ik heb zelf bij serverinstellingen het IP-adres 192.168.2.201 ingevuld. Dan moet je zorgen dat de PC die je geheel open wilt zetten datzelfde IP-adres heeft. In de TCP/IP instellingen op die PC moet je dan dat IP-adres hard coderen:

IP-adres: 192.168.2.201
Netmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.1
DNS: 192.168.2.1 (plus eventueel ook nog 195.121.1.34 en 195.121.1.66)

Of dit het geval is controleer je met ipconfig /all of (op Win98) met winipcfg /all. Het externe IP-adres kun je trouwens vinden via sites als http://www.mijnip.nl/

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:04:
[...]
Ik heb zelf bij serverinstellingen het IP-adres 192.168.2.201 ingevuld. Dan moet je zorgen dat de PC die je geheel open wilt zetten datzelfde IP-adres heeft. In de TCP/IP instellingen op die PC moet je dan dat IP-adres hard coderen:

IP-adres: 192.168.2.201
Netmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.1
DNS: 192.168.2.1 (plus eventueel ook nog 195.121.1.34 en 195.121.1.66)

Of dit het geval is controleer je met ipconfig /all of (op Win98) met winipcfg /all. Het externe IP-adres kun je trouwens vinden via sites als http://www.mijnip.nl/

Jan
Thanks ;)
Effe proberen.

edit: werkt als een tierelier! DC++ doet het weer lekker. Ik kan alleen nog niet gebeld worden, kan wel al naar buiten bellen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ik een linksys wrt54 achter de experia kan zetten ?

Wat zou ik dan vor instellingen moeten doen zodat ik de wan aansluiting op de experia aan kan sluiten ?

Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn aansluiting werkt inmiddels naar behoren. Ik heb tot nu toe slechts één probleem gehad: na de installatie brande het VOIP lampje helemaal niet, dus ik de helpdesk gebeld waar mij werd verteld dat ik de volgende dag zou worden teruggebeld. De volgende dag werd ik inderdaad teruggebeld en werd het probleem direct opgelost. Sindsdien werkt alles dus zonder problemen, ook de serverinstelling werkt goed en mijn server is bereikbaar!

Van de helpdesk heb ik ook vernomen dat de portering momenteel wat langer duurt (ongeveer 2 weken). Ik krijg echter met geen mogelijkheid die voicemail actief, of kan dit pas als de lijn geporteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:26:
Ik kan alleen nog niet gebeld worden, kan wel al naar buiten bellen. :)
Dan is je lijn nog niet geporteerd. Hang zolang nog een telefoontoestel aan de phone uitgang van je splitter en je kunt ook nog gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:58:
[...]
Dan is je lijn nog niet geporteerd. Hang zolang nog een telefoontoestel aan de phone uitgang van je splitter en je kunt ook nog gebeld worden.
Had ik al ontdekt. But thanks anyway ;)
Ik neem aan dat ik dus inmiddels wel gratis bel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al geprobeerd om een usb hub aan de experia te hangen en meerdere apparaten aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verbinding is ook niet erg stabiel kwa snelheid geloof ik. Bij XS4ALL was het op www.speedtest.nl altijd netjes hetzelfde +/- 360kb/80kb. Nu slingert het heen en weer tussen 330/75 en 85/50 :(
De pingtest komt hij helemaal niet doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu zo'n 3 jaar bij Pilmo.com voor mijn VOIP waarom zou ik dan naar KPN gaan welke duurder is? Bedrijven zoals Pilmo zijn provider afhankelijk, dus als je van UPC naar Demon gaat of wat dan ook, behoudt je hetzelfde nummer en kastje. Ook als je naar het buitenland vertrekt.
Bij Optibel bel je zelfs voor 12,50 per maand gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ja kreeg zojuist een mailtje:
"Geachte heer/mevrouw,
Proficiat! Uw aansluiting voor InternetPlusBellen van KPN is gereed. Met InternetPlusBellen van KPN kunt u onbeperkt internetten en in het weekend gratis bellen naar alle vaste telefoonnummers in Nederland.
Vanaf vandaag zijn alle instellingen actief, die u bij bestelling en installatie van InternetPlusBellen heeft opgegeven.
"

Allemaal leuk maar kan nog steeds niet gebeld worden via VoIP... Nog ff wachten of zou het nu toch al wel moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:15:Allemaal leuk maar kan nog steeds niet gebeld worden via VoIP... Nog ff wachten of zou het nu toch al wel moeten werken?
Dat mailtje kreeg ik vorige week dinsdag en vandaag heeft (eindelijk) de portering plaatsgevonden. De helpdesk kan je de porteringsdatum geven.

Vandaag van de helpdesk (had ze weer nodig..) gehoord dat IPB vanaf volgende week (weer) op de markt gezet gaat worden en dat men nu keihard werkt om de laatste storingen eruit te krijgen.

De in- en uitgaande gesprekken via VOIP gaan bij mij voorlopig zonder problemen, nummerweergave werkt (kan het alleen niet aan of uitzetten) en de vervelende analoge brom is verdwenen. Weer een stapje vooruit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:33:
Vandaag heeft (eindelijk) de portering plaatsgevonden.
Hé, verhip, bij mij ook. Geen kiestoon op de uitgaande VoIP-lijn (lampje knippert al weer voor de tweede keer vandaag), maar ook geen kiestoon op de analoge lijn. Bij bellen naar mijn eigen nummer werd ik direct doorgeschakeld naar mijn mobiel (dat ik had opgegeven voor doorschakelen bij bezet en bij doorschakelen indien afwezig).

Na uit- en aanzetten van de broodtrommel had ik weer een kiestoon op die lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Vandaag ook maar ff gebeld met een vriendelijk dame op de afdeling InternetPlusBellen.
Maar is ff geinformeerd of dat mijn bestelling wel binnen was gekomen.
Dat is ie idd :)

Je kan je pas vanaf volgende week weer aanmelden.
Was een beetje te druk met aanmeldingen:?
Er wordt geen bevestiging per mail gestuurd.
Doen ze alleen per post.

Dus maar wachten dan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 11-09 19:45
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:33:
[...]

Dat mailtje kreeg ik vorige week dinsdag en vandaag heeft (eindelijk) de portering plaatsgevonden. De helpdesk kan je de porteringsdatum geven.

Vandaag van de helpdesk (had ze weer nodig..) gehoord dat IPB vanaf volgende week (weer) op de markt gezet gaat worden en dat men nu keihard werkt om de laatste storingen eruit te krijgen.

De in- en uitgaande gesprekken via VOIP gaan bij mij voorlopig zonder problemen, nummerweergave werkt (kan het alleen niet aan of uitzetten) en de vervelende analoge brom is verdwenen. Weer een stapje vooruit dus.
Hopenlijk gaan ze dan ook het logistieke proces wat gladstrijken, a.s. zaterdag is het 4 weken geleden dat ik mijn WPA code kreeg en mijn internetaansluiting omgezet is, maar nog geen experia box en videotelefoon.

ps ik heb uiteraard al een aantal keer gebeld, een klacht en klacht over de behandeling van de klacht ingediend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:47

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

svijf schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:43:
Doen ze alleen per post.
Ik heb hier beide gehad: een orderbevestiging per e-mail en 2 dagen later een orderbevestiging per post (deze stond aangekondigd in de e-mail), samen met een formulier waar je KPN het recht geeft om je vaste telefoonaansluiting op te heffen, zodat je alleen nog maar een IP-verbinding hebt.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog veel mensen waarbij de internetplusbellen omgeving via kpn.com nog steeds niet beschikbaar is?

Het zou volgens de helpdesk 1 augustus weer voor iedereen moeten werken, maar bij mij werkt het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:55:
Zijn er nog veel mensen waarbij de internetplusbellen omgeving via kpn.com nog steeds niet beschikbaar is?

Het zou volgens de helpdesk 1 augustus weer voor iedereen moeten werken, maar bij mij werkt het nog steeds niet.
Yep, maar ik heb wel een linkie hoe je er wel kan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Citaat van Planet Multimedia:
KPN verwacht dat de verkoop van bellen over internet (VoIP) ook de afzet van ADSL zal stimuleren. Maar in het 'Internetplusbellen', zoals KPN de nieuwe beldienst noemt, zitten volgens Scheepbouwer nu nog 'kinderziekten'.

Daarmee bevestigt de KPN-voorzitter de berichten in forums over haar product, onder meer bij Tweakers en ADSLforum.nl.

KPN heeft VoIP in test uitgezet bij '1.500 tot 2.000 klanten', aldus Scheepbouwer, juist om de dienst te kunnen perfectioneren. "Het moet topkwaliteit zijn als we het in de markt zetten", vindt de KPN-voorman.

Hij verwacht dat de problemen dit kwartaal verholpen zullen worden, waarna in het vierde kwartaal van 2005 KPN het Internetplusbellen grootscheeps gaat aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:55:
Ik kan wel in het InternetPlusBellen-menu komen, maar kan er verder niets mee: de instellingen voor telefonie kan ik zien, maar niet wijzigen, de internetinstellingen krijg ik helemaal niet te zien " Subscriber not found (TSM-5003)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al 3 weken deze melding

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

svijf schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:43:
Vandaag ook maar ff gebeld met een vriendelijk dame op de afdeling InternetPlusBellen.
Maar is ff geinformeerd of dat mijn bestelling wel binnen was gekomen.
Dat is ie idd :)

Je kan je pas vanaf volgende week weer aanmelden.
Was een beetje te druk met aanmeldingen:?
Doen ze alleen per post.

Dus maar wachten dan :z
Geachte xxx,

Ten eerste danken wij u hartelijk voor uw aanvraag van InternetPlusBellen van KPN. Helaas moeten wij u meedelen dat het niet mogelijk is om u direct InternetPlusBellen te leveren. In de onlangs verzonden nieuwsbrief over InternetPlusBellen hadden klanten hierover geonformeerd moeten worden. In de loop van het 4de kwartaal zullen wij uw bestelling met voorrang in behandeling nemen. U ontvangt hierover dan automatisch een bevestigingsbrief.

Mocht u naar aanleiding van deze informatie uw bestelling willen annuleren dan verzoeken wij u vriendelijk dit te vermelden in een reply op deze e-mail. Wij hopen natuurlijk dat u nog even geduld heeft en zullen er alles aan doen om u snel van dienst te kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxx

KPN

:(

Eerst beloven dat het allemaal kan. Telefonisch bevestigen dat je bestelling binnen is gekomen.
En dan dit weer 8)7

• Jan-E
svijf schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:12:
"In de loop van het 4de kwartaal zullen wij uw bestelling met voorrang in behandeling nemen."
Ik vermoed dat onlangs op het hoogste niveau is besloten dat KPN geen negatieve publiciteit wil en dus de grootschalige uitrol uitstelt. Zie de opmerkingen van Scheepbouwer in Planet Multimedia:
KPN heeft VoIP in test uitgezet bij '1.500 tot 2.000 klanten', aldus Scheepbouwer, juist om de dienst te kunnen perfectioneren. "Het moet topkwaliteit zijn als we het in de markt zetten", vindt de KPN-voorman.
Hiermee bevestigt hij dat degenen die het nu al hebben proefkonijnen zijn...

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:22
Graag wil ik melding maken van het feit dat na de aanloopproblemen en kinderziektes welke sinds de installatie van IPB op 4 juli jl.zijn voorgekomen en welke door mij in dit forum en aan KPN gemeld zijn inmiddels door de KPN op adequate wijze opgelost.

Zowel de ADSL verbinding en de VOIP werken zonder problemen en tot volle tevredenheid. Al weken géén storingen meer. Chapeau voor de medewerkers van de KPN die de problemen serieus en proffessioneel hebben opgepakt en verholpen. _/-\o_

• Jan-E
Ik heb na de portering (afgelopen dinsdag) ook geen last meer van uitvallende verbindingen.

Die monteur, die indertijd bij mij was, vertelde trouwens dat die 3 dagen wachttijd ook op last van de Opta was. KPN mag kennelijk zijn eigen klanten niet sneller porteren dan klanten van andere telco's. En dus zit je een tijd met een verbinding die minder optimaal is.

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Jan-E schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:01:
[...]
Ik vermoed dat onlangs op het hoogste niveau is besloten dat KPN geen negatieve publiciteit wil en dus de grootschalige uitrol uitstelt. Zie de opmerkingen van Scheepbouwer in Planet Multimedia:
[...]
Hiermee bevestigt hij dat degenen die het nu al hebben proefkonijnen zijn...
Ik heb net maar even een mailtje terug gestuurd.
Is even afwachten wat daar de reactie op is.

Komt er in het kort op neer dat ik nu dus meer geld kwijt ben.
Terwijl mij is beloofd dat ik IPB zou krijgen.
Scheelt nogal wat geld p/m.
Kijken hoe ze reageren O-)

Verwijderd

Ben vanochtend gebeld door kpn. We hoeven tot oktober geen abbo geld te betalen.
Ze zijn bezig met een inventarisatie wat ze kunnen verbeteren e.d.

Wat ik nogal een groot nadeel vind, is dat je de experiabox handmatig moet resetten als ze hebben zitten knoeien in dat ding..... :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:23:
Ben vanochtend gebeld door kpn. We hoeven tot oktober geen abbo geld te betalen.

Wat ik nogal een groot nadeel vind, is dat je de experiabox handmatig moet resetten als ze hebben zitten knoeien in dat ding..... :(
Lijkt mij wel zo aardig dat ze dat dan maar doorvoeren voor iedereen die als proefkonijn is uitgekozen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:23:

Betekent dit dan dat iedereen tot oktober niet hoeft te betalen of alleen de mensen waarbij veel storingen zijn geweest?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:22:
[...]

Betekent dit dan dat iedereen tot oktober niet hoeft te betalen of alleen de mensen waarbij veel storingen zijn geweest?
Ik begreep bij iedereen, anders moet je ze ff bellen.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:36:
[...]

Ik begreep bij iedereen, anders moet je ze ff bellen.....
Mmm heb je daar aanwijzingen voor? Dat zou wel lekker zijn natuurlijk! :9

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Dat zou kunnen verklaren waarom ik niet aangesloten kan worden ineens.
Kon vorige week nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:08
Is er eigenlijk iemand die geporteerd is en waarbij de nummerherkenning werkt???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
polson schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:55:
Is er eigenlijk iemand die geporteerd is en waarbij de nummerherkenning werkt???? :?
Ja hoor hier...., vanaf het eerste moment ( 4 juli jl.) en ik ben 7 juli geporteerd en heb géén splitter meer tussen de Isra en Experia.
Overigens ook nog geen rekening gehad maar in het begin wel veel problemen met bellen.

[ Voor 30% gewijzigd door EdjeK op 12-08-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar dagen geleden toestemming aan kpn gegeven, vandaag alweer iemand van planet aan de lijn of ik weet dat ik nog een contract heb, en dat planet er ook mee komt in het najaar. Ik kon tot vandaag gratis opzeggen. Tuurlijk weet ik dat. Waarom zou je bij planet blijven? Ik vroeg: waarom zou ik bij jullie blijven? Wat zijn jullie voordelen t.o.v. kpn? Kpn heeft nou ook mail. Ik zie geen voordelen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:26:
Paar dagen geleden toestemming aan kpn gegeven, vandaag alweer iemand van planet aan de lijn of ik weet dat ik nog een contract heb, en dat planet er ook mee komt in het najaar. Ik kon tot vandaag gratis opzeggen. Tuurlijk weet ik dat. Waarom zou je bij planet blijven? Ik vroeg: waarom zou ik bij jullie blijven? Wat zijn jullie voordelen t.o.v. kpn? Kpn heeft nou ook mail. Ik zie geen voordelen meer.
Wat zei de medewerker van Planet toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudje schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:31:
[...]

Wat zei de medewerker van Planet toen?
Ik weet het niet meer precies, maar hij zij toen geloof ik dat zij er ook mee kwamen, en dat ik nu dubbel moest betalen (in totaal is het toch goedkoper dan nu). Hij noemde iig geen voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polson schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:55: Is er eigenlijk iemand die geporteerd is en waarbij de nummerherkenning werkt???? :?
Voor en na portering heb ik geen problemen met nummerweegave (gehad). En dat terwijl ik met een DTMF->FSK-converter achter de Experia werk (vanwege een Duitse Gigaset).

Volgens Mijn KPN staat nummerweergave voor inkomende gesprekken al sinds het begin UIT, maar het werkt toch.

Ook ik heb de Experia rechtstreeks aan het ISRA-punt hangen, dus zonder splitter.

De laatste dagen werken telefonie, internet en de Experia-box zonder problemen. Nu Mijn KPN nog en dan ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nummermelding zou wel weer moeten werken na portering, mocht je het niet aan kunnen zetten in mijnKPN dan moet je even 0900-0244 bellen, zij zetten het dan door naar ons en wij kunnen het dan direct in de SIP-server goed zetten...

Ik probeer vanaf nu dit forum in de gaten te houden om vragen te beantwoorden, gezien ik op de 2de-lijns servicedesk werk bij IPB hoop ik wat vragen te kunnen beantwoorden.

Groeten
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das mooi dat je op de 2de lijn zit-))

Vandaag zouden ze bellen met de SIP gegevens-)) Helaas niemand gebeld dus.
Waarvoor doet KPN zo moeilijk over deze gegevens?? Als iemand een WiFi telefoon koopt moet hij deze gegevens ook hebben.

Ik wil ze hebben omdat ik dan een ander modem/router kan neerzetten.
Internet inloggen gaat toch via je Macadres en heb je alleen de toegangs gegevens nog nodig voor de sip server. (Draytek kan je het macadres aanpassen en gelijk maken met de experia)

Hier nog steeds TSM-5003 probleem-)) Pas 3 weken.

Groeten Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt je moet het Mac adres hebben, die staat ook onder op de box, en dan wel het WAN mac adres! Begint met 00:01:E3:54, samen met het toegewezen vaste ip adres, dus het adres wat je ziet als je naar www.mijnip.nl gaat.
Ik weet niet of KPN er moeilijk over doet om zulke gegevens (SIP) te verstrekken. Eerlijk gezegd heb ik de vraag nog nooit gehoord. Maar als je belofte van de 1e lijn dat je wordt dezelfde dag wordt terug gebeld dan zou ik daar niet met 100% op vertrouwen.
De TSM fouten zijn interface problemen, mijnKPN is een portal naar een ander programma, en die link tussen mijnKPN en het andere programma (TSM) werkt nog niet helemaal. Gezien de huidige problemen met telefonie en nog een aantal andere zaken heeft mijnKPN nog geen prioriteit, wij vinden het belangrijker dat mensen goed kunnen bellen en internetten. Helaas hebben we dus nog niet de mankracht om alle problemen tegelijk aan te pakken! Maar er wordt aan gewerkt, ben maar niet bang dat het nooit zal werken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:38:
Nummermelding zou wel weer moeten werken na portering, mocht je het niet aan kunnen zetten in mijnKPN dan moet je even 0900-0244 bellen, zij zetten het dan door naar ons en wij kunnen het dan direct in de SIP-server goed zetten...

Ik probeer vanaf nu dit forum in de gaten te houden om vragen te beantwoorden, gezien ik op de 2de-lijns servicedesk werk bij IPB hoop ik wat vragen te kunnen beantwoorden.

Groeten
Marcel
Er is toch ivm de problemen een gratis nummer 0800-0222726 ter beschikking gesteld?? Daar bel ik tegenwoordig naar toe met dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps, see below

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdjeK schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:39:
[...]

Er is toch ivm de problemen een gratis nummer 0800-0222726 ter beschikking gesteld?? Daar bel ik tegenwoordig naar toe met dit soort zaken.
officieel niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:08
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:38:

Groeten
Marcel
Bij mij staat deze call toch al enkele weken open(dat nummerherkenning het niet doet) en hij doet het nog steeds niet... Terwijl het dus wel degelijk bij KPN bekend is, want ik ben er twee keer over teruggebeld. De laatste keer is echter al weer ruim een week geleden.

Kun je verder iets vertellen over de mogelijkheid van het beveiligen van de experia box. Wordt dat nog verder uitgebreid? Zoals het nu is is het niet echt werkbaar, alle poorten open of alle poorten dicht.

Ik zou graag MAC adressen en meerder IP adressen kunnen instellen bij de serverinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Kan ik je misschien via dit medium verzoeken mijn Wifi Key te wijzigen van WPA naar Wep. Van de week iemand van de HD aan de lijn gehad die dit zou wijzigen maar in de Box staat dit nog steeds op WPA en krijg daardoor nog steeds m'n laptop niet aan de praat. Mijn nummer evt. Heb ik maar weer verwijderd.

[ Voor 6% gewijzigd door EdjeK op 13-08-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb vandaag eindelijk de experiabox binnen gekregen, werkte direct en de installatie echt simpel (wat mij betreft DHZ pakket niveau (ik zou ook niet weten wat KPN daarin makkelijker wil maken). Ik heb allebei tot de portering de oude analoge lijn via de experia box lopen en dat klinkt met mijn dect philips ok.
Wat mij wel opvalt (maar wel logisch is) is dat bij een wijziging van een instelling in de experia box je weer onvermijdelijk een reboot om je oren krijgt.

Het leek er bij mij ook op dat de initiele instellingen in mijn KPN van de experia box en de feitelijke instellingen out of sync kunnen zijn. Ik heb bijvoorbeeld wifi uitgezet (stond al uit in mijn KPN, stond op de experia box aan). Vervolgens stond wifi in mijn KPN aan, in het modem na de reboot uit. Na een aantal minuten in opnieuw in mijn KPN gekeken en toen stond het daar ook uit. Het roept bij mij in ieder geval de volgende vragen op:
  • Kijk je bij mijn KPN wel echt in de bestanden/database waar de instellingen voor de experia box uit komen of in een afslag daarvan.
  • Het lijkt erop dat er uit wijzigingen in de experia instellingen transacties ontstaan die er voor moeten zorgen dat mijn kpn bijgewerkt wordt,
Overigens moet ik wennen aan het bellen met mensen met een (draadloze) telefoon die ruist, als de ruis zich rond de drempelwaarde bevindt en af en toe aan en uit gaat is dat wat onplezierig, verder vindt ik het geluid prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polson schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:07:
[...]

Bij mij staat deze call toch al enkele weken open(dat nummerherkenning het niet doet) en hij doet het nog steeds niet... Terwijl het dus wel degelijk bij KPN bekend is, want ik ben er twee keer over teruggebeld. De laatste keer is echter al weer ruim een week geleden.

Kun je verder iets vertellen over de mogelijkheid van het beveiligen van de experia box. Wordt dat nog verder uitgebreid? Zoals het nu is is het niet echt werkbaar, alle poorten open of alle poorten dicht.

Ik zou graag MAC adressen en meerder IP adressen kunnen instellen bij de serverinstellingen.
In de toekomst wordt het mogelijk NAT tabellen in te voeren, of dit beschikbaar wordt via mijnKPN is nog niet duidelijk. Misschien dat je daar ons voor nodig zult hebben.

Wat betreft die call, als die al enkele weken geleden is gemaakt dan is dat niet helemaal goed doorgekomen, zo erg is onze achterstand nou ook weer niet :)

Stuur me maar een mailtje met je postcode/huisnummer en het nummer van je voip aansluiting.
Ik kan wel even kijken als ik maandag weer aan het werk ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdjeK schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:26:
[...]

Kan ik je misschien via dit medium verzoeken mijn Wifi Key te wijzigen van WPA naar Wep. Van de week iemand van de HD aan de lijn gehad die dit zou wijzigen maar in de Box staat dit nog steeds op WPA en krijg daardoor nog steeds m'n laptop niet aan de praat. Mijn nummer evt. 038-3759540
WPA-PSK is de standaard in Experia, daarom zal de experia na iedere reset (lees reset en niet reboot!) terug vallen naar WPA en SSID broadcast uitgeschakeld.

Stuur maar een mailtje met je postcode/huisnummer en je nummer van je voip aansluiting, dan kijk ik maandag even :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:35:
Ik heb vandaag eindelijk de experiabox binnen gekregen, werkte direct en de installatie echt simpel (wat mij betreft DHZ pakket niveau (ik zou ook niet weten wat KPN daarin makkelijker wil maken). Ik heb allebei tot de portering de oude analoge lijn via de experia box lopen en dat klinkt met mijn dect philips ok.
Wat mij wel opvalt (maar wel logisch is) is dat bij een wijziging van een instelling in de experia box je weer onvermijdelijk een reboot om je oren krijgt.

Het leek er bij mij ook op dat de initiele instellingen in mijn KPN van de experia box en de feitelijke instellingen out of sync kunnen zijn. Ik heb bijvoorbeeld wifi uitgezet (stond al uit in mijn KPN, stond op de experia box aan). Vervolgens stond wifi in mijn KPN aan, in het modem na de reboot uit. Na een aantal minuten in opnieuw in mijn KPN gekeken en toen stond het daar ook uit. Het roept bij mij in ieder geval de volgende vragen op:
  • Kijk je bij mijn KPN wel echt in de bestanden/database waar de instellingen voor de experia box uit komen of in een afslag daarvan.
  • Het lijkt erop dat er uit wijzigingen in de experia instellingen transacties ontstaan die er voor moeten zorgen dat mijn kpn bijgewerkt wordt,
Overigens moet ik wennen aan het bellen met mensen met een (draadloze) telefoon die ruist, als de ruis zich rond de drempelwaarde bevindt en af en toe aan en uit gaat is dat wat onplezierig, verder vindt ik het geluid prima
Het is dus idd zo dat mijnKPN een portal is naar een door ons gebruikt systeem, dat betekent dat het dus eventjes duurt voordat hij de laatste gegevens heeft verwerkt. Ook heb ik al gevallen gezien dat mijnKPN niet de juist info wil ophalen. Geduld is een schone zaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik weet niet of het meer mensen is opgevallen maar het lijkt erop dat kpn de dozen "op de groei" gekocht heeft want er staat bovenop toch echt onder "uw voordelen" "compleet met e-mail, eigen homepage en toegang tot nieuwsgroepen". Ik was trouwens verbaasd dat ik deze doos met een handgeschreven adres op een kpn envelop erop geplakt kreeg

[ Voor 6% gewijzigd door joop99 op 13-08-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Laatst online: 24-08 09:07
svijf schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:27:
[...]

Yep, maar ik heb wel een linkie hoe je er wel kan komen ;)
Zou je dat linkje willen plaatsen?

Ik stuur m'n vrouw binnenkort op vakantie en als die in het wild ergens een softphone moet installen hou ik 'm hart vast. :X

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Bob_Tweakers schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:35:
[...]

Ik stuur m'n vrouw binnenkort op vakantie en als die in het wild ergens een softphone moet installen hou ik 'm hart vast. :X

Alvast bedankt.
Had je verhaal verkeerd gelezen 8)7

Dacht eigenlijk dat je je wou aanmelden voor IPB.
Maar dat bedoelde je volgens mij niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:06:
Ik weet niet of het meer mensen is opgevallen maar het lijkt erop dat kpn de dozen "op de groei" gekocht heeft want er staat bovenop toch echt onder "uw voordelen" "compleet met e-mail, eigen homepage en toegang tot nieuwsgroepen". Ik was trouwens verbaasd dat ik deze doos met een handgeschreven adres op een kpn envelop erop geplakt kreeg
Toegang tot nieuwsgroepen heb je in ieder geval wel. Newsserver: news.kpnplanet.nl == nova.planet.nl. Als je alleen maar geinteresseerd bent in tekstnieuwsgroepen werkt text.nova.planet.nl ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb mijn oude speedtouch 580 adsl modem ingezet als wireless access point en switch, hiermee heb ik tenminste wel de mogelijkheid om mac filtering te gebruiken. Het wifi gedeelte van de experia box heb ik uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bob_Tweakers schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:35:
[...]

Alvast bedankt.
En dan moet je zeker telefonisch gaan helpen... Oftwel toch nog een leuke rekening :P

En verder heb ik hier op enkele opstart problemen nog niet echt problemen gehad met het voip van kpn, maar dat zal ik maar snel afkloppen

[ Voor 17% gewijzigd door Edmund op 13-08-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:53:
Ik heb mijn oude speedtouch 580 adsl modem ingezet als wireless access point en switch, hiermee heb ik tenminste wel de mogelijkheid om mac filtering te gebruiken. Het wifi gedeelte van de experia box heb ik uitgezet.
Ik zou graag willen horen wat jullie ervaringen zijn met het draadloze gedeelte van de experia ten opzichte van de speedtouch 580/570. Ik heb hier verschillende verhalen over gehoord, en omdat ik hiervoor bij de 3de lijn ADSL-helpdesk zat vind ik het persoonlijk ook wel interessant :) Ik bedoel hier dan vooral bereik, zendkracht en overdrachtsnelheid mee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:42:
[...]

Ik zou graag willen horen wat jullie ervaringen zijn met het draadloze gedeelte van de experia ten opzichte van de speedtouch 580/570. Ik heb hier verschillende verhalen over gehoord, en omdat ik hiervoor bij de 3de lijn ADSL-helpdesk zat vind ik het persoonlijk ook wel interessant :) Ik bedoel hier dan vooral bereik, zendkracht en overdrachtsnelheid mee. :P
@IPB
Ik heb de gigaset 108 USB wifi adapter tegen mijn speedtouch 580 geprobeerd en die had wel een beter signaal als mijn speedtouch110 G wifi netwerkkaartje. Gezien het feit dat het een lomp kastje is blijf ik wel mijn speedtouch 110G kaartje gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Experiabox nu al een tijdje en de wireless gedeelte bevalt me prima, voorheen de speedtouch 570 inmiddels verkocht. Op de Experiabox een laptop en desktop wireless aangesloten zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is mooi om te horen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Laatst online: 24-08 09:07
Lotgenoten, bedankt voor de reacties. Ik heb weer wat nieuwe meuk.

- Dat linkje waar ik om vroeg had betrekking op een alternatieve manier om InternetPlusBellen te
bereiken. Voor het geval dat het binnenkort wél mogelijk is om Mijn Online Telefoon te gebruiken
en Mijn KPN langs de gebruikelijke weg de geest geeft. (Overigens is die link nu ook weer even
pleite. Zouden dit web werkzaamheden zijn of account-gerelateerd?)

- Als alternatief voor Mijn Online Telefoon heb ik inmiddels Eyebeam maar in gebruik genomen.
Werkt uitstekend. Weet iemand hoe het veld voor de voicemail-URL ingevuld moet
worden?

- Zelf gebruik ik ook de SpeedTouch 580 achter de experia. Met name omdat het draadloze verkeer
op die manier veel beter te beveiligen valt. Ik vind het maar niks om alle sleutels in handen te
geven van volslagen onbekenden. Niets persoonlijks IPBers :+

- Ik ben overgestapt van Planet Internet. Nou dacht ik dat KPNPlanet de overstap zou verzorgen
bij wijze van 'overstapservice'. Aangezien ik nog steeds de rekening krijg van Planet Internet,
vraag ik me af of ik het bij het juiste eind heeft. Wie weet het?

- Weet iemand of het duurder is om te bellen naar een KPN 0844 nummer, dan te bellen naar een
Nederlandse landlijn? Misschien zoek ik niet goed, maar ik kom eigenlijk nergens nog een
IPB tarievenlijst tegen of zijn deze gelijk aan een andere bestaande lijst.

- En de laatste voor IPB: Waarschijnlijk vertrek ik volgend jaar een aantal jaar naar het buitenland.
Is het mogelijk om mijn 0844 nummer te behouden, terwijl ik mijn huislijn in Nederland
moet opzeggen. Zo ja, hoe dan? Zo nee, wat zijn de alternatieven.

[ Voor 6% gewijzigd door Bob_Tweakers op 14-08-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wanneer heb je hem besteld? Ik heb eind juli besteld, en nog niets gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:17:
[...]

En wanneer heb je hem besteld? Ik heb eind juli besteld, en nog niets gekregen.
@Funprice
Laat ik beginnen met te melden dat er bij mij wel het een en ander foutgegaan is (anders zinkt je misschien de moed in de schoenen).
Ik heb 19 of 20 juni besteld, Op 16 juli mijn WPA code ontvangen (14 Juli is door KPN opdracht gegeven mijn pakket te versturen (met videotelefoon)). Ik heb gisteren 13 augustus (na de nodige telefoontjes en klachten) de experia box ontvangen en inmiddels al gebeld over het ontbreken van de videotelefoon.
Ik heb er nog steeds vertrouwen erin dat het allemaal goed komt maar ik denk niet dat ze al zo ver zijn om dit erg groot uit te rollen (tenzij KPN bij kassa o.i.d. terecht wil komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK

Bij mij is de ruis na portering en het verwijderen van de splitter verdwenen. Voor de goede orde; Splitter kun je pas verwijderen als je geporteerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus, eigenlijk als alles goed werkt kan je de de splitter verwijderen?
Wat is het voordeel/nadeel hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
EdjeK schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:36:
[...]

Bij mij is de ruis na portering en het verwijderen van de splitter verdwenen. Voor de goede orde; Splitter kun je pas verwijderen als je geporteerd bent.
@EdjeK
Als ik hem eerder verwijder heb ik wel een paar dagen rust :) (in ieder geval tot de portering rond is). Waarom zou ik trouwens de splitter verwijderen? Als je alleen het draadje naar de lijn aansluiting verwijderd dan ben je toch ook van de ruis af? In mijn geval werd de ruis trouwens meer veroorzaakt door een slechte draadloze telefoon aan de andere kant (zo'n hele oude analoge laag frequente telefoon, ik noem het altijd een lada)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Hmm. De eerste storing na mijn portering. Ik werd zojuist gebeld. Degene die mij belde kon mij wel verstaan, maar ik hem niet. Gelukkig had hij ook nog mijn mobiele nummer dus daar belde hij even later op. Ik controleer af en toe of ik nog een kiestoon heb. Blijkbaar moet ik dan ook nog even 0800-0222729 bellen om te horen of ik nog inkomend geluid heb. Ik ga die broodtrommel maar weer eens uit en aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een usb harddisk of printer aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik kreeg die Gigaset USB adapter niet eens fatsoenlijk geinstalleerd onder Win98SE. Zie deze berichten. Commentaar van de monteur: "Soms gaat het goed onder Win98, soms niet. Ik vertrouw die Siemens software niet. Als ik jou was zou ik een andere adapter kopen." Omdat ik toch nooit op 2 plaatsen tegelijkertijd online ben, leg ik nu maar even mijn kabeltje om. Kabeltje verleggen, niemand zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Bob_Tweakers schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:03:
Weet iemand of het duurder is om te bellen naar een KPN 0844 nummer, dan te bellen naar een Nederlandse landlijn? Misschien zoek ik niet goed, maar ik kom eigenlijk nergens nog een IPB tarievenlijst tegen of zijn deze gelijk aan een andere bestaande lijst.
Zie dit bericht op Telecomwereld. Pikante details:
Opvallende keuze
Met InternetPlusBellen kunt u naast twee gewone telefoonnummers wel extra nummers aanvragen, maar alleen 084-nummers. Deze keuze van KPN is opvallend. Er is namelijk een woud aan tarieven bij verschillende aanbieders naar deze nummers, en die zijn substantieel hoger dan naar normale vaste nummers. PhoneMe vraagt bijvoorbeeld €1,25 per minuut voor een mobiel gesprek naar 067, 084 en 087. De eerste minuut betaalt u altijd, daarna betaalt u per seconde. Ter vergelijking: voor het bellen naar een normaal vast nummer betaalt u bij PhoneMe €0,35 per minuut.

T-Mobile rekent voor gesprekken naar 084 en 087 het beltarief buiten de bundel (€0,22) plus €0,60 per minuut. Ook de andere mobiele operators hanteren een vergelijkbaar hoog tarief. De toeslag bij Vodafone is €0,50 per minuut. Het valt echter niet mee dit tarief bij de verschillende operators te achterhalen. Ook bellers vanaf het vaste net bij KPN of de diverse VoIP-aanbieders tasten veelal in het duister over het tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lotgenoten, bedankt voor de reacties. Ik heb weer wat nieuwe meuk.

- Dat linkje waar ik om vroeg had betrekking op een alternatieve manier om InternetPlusBellen te
bereiken. Voor het geval dat het binnenkort wél mogelijk is om Mijn Online Telefoon te gebruiken
en Mijn KPN langs de gebruikelijke weg de geest geeft. (Overigens is die link nu ook weer even
pleite. Zouden dit web werkzaamheden zijn of account-gerelateerd?)

- Als alternatief voor Mijn Online Telefoon heb ik inmiddels Eyebeam maar in gebruik genomen.
Werkt uitstekend. Weet iemand hoe het veld voor de voicemail-URL ingevuld moet
worden?

- Zelf gebruik ik ook de SpeedTouch 580 achter de experia. Met name omdat het draadloze verkeer
op die manier veel beter te beveiligen valt. Ik vind het maar niks om alle sleutels in handen te
geven van volslagen onbekenden. Niets persoonlijks IPBers :+

- Ik ben overgestapt van Planet Internet. Nou dacht ik dat KPNPlanet de overstap zou verzorgen
bij wijze van 'overstapservice'. Aangezien ik nog steeds de rekening krijg van Planet Internet,
vraag ik me af of ik het bij het juiste eind heeft. Wie weet het?

- Weet iemand of het duurder is om te bellen naar een KPN 0844 nummer, dan te bellen naar een
Nederlandse landlijn? Misschien zoek ik niet goed, maar ik kom eigenlijk nergens nog een
IPB tarievenlijst tegen of zijn deze gelijk aan een andere bestaande lijst.

- En de laatste voor IPB: Waarschijnlijk vertrek ik volgend jaar een aantal jaar naar het buitenland.
Is het mogelijk om mijn 0844 nummer te behouden, terwijl ik mijn huislijn in Nederland
moet opzeggen. Zo ja, hoe dan? Zo nee, wat zijn de alternatieven.
De reden dat wij alle sleutels in hadden hebben is heel simpel, 99% van de mensen weten niet wat ze doen met hun modem/computer, dus houden we het in eigen beheer om storingen te beperken, dan komt er nog bij dat de Experia van KPN blijft!!! Jullie hebben hem in bruikleen. Het is dus jammer dat we hiermee die ene procent mensen die wel weten wat ze doen mee schaden |:(

Of je een nomadisch nummer kan behouden zou ik zo niet durven zeggen, in principe is het zo dat als je je abbo opzegd je dus ook wordt verwijderd uit de SIP server, inclusief je accounts. Dus ik moet je even een antwoord schuldig blijven, we hebben hier natuurlijk ook nog maar weinig ervaring mee gezien de geringe leeftijd van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het werkt hier uitstekend. Beter en m.i. sneller dan voorheen met een linksys. ( icm met een centrino laptop). 1 opmerking, Het vereist (UITERAARD) wel even tijd om de instellingen goed te zetten, die tijd had de IPB monteur niet waardoor de conclusie dat wpa niet zou werken snel werd gemaakt, maw gelijk naar wep om laten zetten. Denk dat KPN zelf dat beleid niet heeft, maar een monteur daar snel beleid van kan maken, tenslotte eenvoudiger een 'ook goed', niet echt dus. enfin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Opmerkelijk: Boven die pagina van Telecomwereld stond een (Google) advertentie van KPN:

KPN InternetPlusBellen
Onbeperkt internet & bellen in één voor
maar € 34,95 per maand!

Die advertentie is niet alleen voorbarig, maar zelfs misleidend. Doe mij maar onbeperkt bellen voor 35 euri in de maand!

Als je doorklikt kom je hier uit. Dat is gewoon weer de pagina waar je aan kunt geven belangstelling te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:27:
[...]
Ik kreeg die Gigaset USB adapter niet eens fatsoenlijk geinstalleerd onder Win98SE. Zie deze berichten. Commentaar van de monteur: "Soms gaat het goed onder Win98, soms niet. Ik vertrouw die Siemens software niet. Als ik jou was zou ik een andere adapter kopen." Omdat ik toch nooit op 2 plaatsen tegelijkertijd online ben, leg ik nu maar even mijn kabeltje om. Kabeltje verleggen, niemand zeggen.
Het klopt dat Win98SE en de Siemens software niet altijd even lief voor elkaar zijn, maar normaal werkt het wel redelijk goed zolang je de beveiliging op wep 128 zet. Ik heb me laten vertellen dat er binnenkort een upgrade komt, die vooral ook problemen met ME moet verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:45:
Het klopt dat Win98SE en de Siemens software niet altijd even lief voor elkaar zijn, maar normaal werkt het wel redelijk goed zolang je de beveiliging op wep 128 zet. Ik heb me laten vertellen dat er binnenkort een upgrade komt, die vooral ook problemen met ME moet verhelpen.
Als jullie nu even die Experia Box open zetten, kan ik het gelijk testen. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:45:
Dus, eigenlijk als alles goed werkt kan je de de splitter verwijderen?
Wat is het voordeel/nadeel hiervan?
Je kunt de kabel rechtsreeks aansluiten op de box. Voordeel; Rechtstreekse verbinding op de ADSL aanluiting Box, 2 kabels minder. De splitter is bedoeld om de periode tot de portering te overbruggen.
Uiteindelijk is het overzichtelijker en minder storingsgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:16:
Hmm. De eerste storing na mijn portering. Ik werd zojuist gebeld. Degene die mij belde kon mij wel verstaan, maar ik hem niet. Gelukkig had hij ook nog mijn mobiele nummer dus daar belde hij even later op. Ik controleer af en toe of ik nog een kiestoon heb. Blijkbaar moet ik dan ook nog even 0800-0222729 bellen om te horen of ik nog inkomend geluid heb. Ik ga die broodtrommel maar weer eens uit en aan zetten.
En na die actie filkkerde mijn VoIP-lampje. Geen kiestoon. Gelijk eens getest wat er dan gebeurt: hij schakelt direct door naar mijn mobiel (die opgegeven staat voor doorschakelen bij bezet).

Afijn, daar gaat-ie weer. Uit- en aanzetten. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:52:
Dit keer brandde het VoIP-lampje en kreeg ik op 0800-0429 ook nog een vriendelijk "Goedemiddag" te horen. Het werkt dus weer. Maar voor hoelang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:52:
[...]
En na die actie filkkerde mijn VoIP-lampje. Geen kiestoon. Gelijk eens getest wat er dan gebeurt: hij schakelt direct door naar mijn mobiel (die opgegeven staat voor doorschakelen bij bezet).

Ik durf het bijna niet te zeggen....maar hier werkt ADSL en VOIP nog steeds perfect... M'n enige probleem is m'n Wifi key die niet om te zetten is. Ondanks de tussenkomst van de HD. Maar ik vestig m'n hoop op Marcel (IPB) die dat maandagochtend direct gaat verhelpen... O-)

[ Voor 3% gewijzigd door EdjeK op 14-08-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:45:
Ik heb een tijdje gedraaid met een 30-dagen trial van Odyssey 4.02, die je hier kunt downloaden. Dat gaf ik ieder geval geen Invalid page faults en leek stabieler. Maar uiteindelijk heb ik die hele zut maar weer verwijderd van mijn PC's. Een cat5-kabeltje is toch betrouwbaarder.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-E op 14-08-2005 14:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdjeK schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:58:
[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen....maar hier werkt ADSL en VOIP nog steeds perfect... M'n enige probleem is m'n Wifi key die niet om te zetten is. Ondanks de tussenkomst van de HD. Maar ik vestig m'n hoop op Marcel (IPB) die dat maandagochtend direct gaat verhelpen... O-)
uhm, maandagmiddag, ik begin pas om 13:00 uur, maar ga dan door tot 22:00 uur.
kan ik lekker uitslapen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:09:
uhm, maandagmiddag, ik begin pas om 13:00 uur, maar ga dan door tot 22:00 uur.
kan ik lekker uitslapen :Z
Ga jij elke dag op en neer naar Sloterdijk? Of doe je aan thuiswerken op je studentenkot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:11:
[...]
Ga jij elke dag op en neer naar Sloterdijk? Of doe je aan thuiswerken op je studentenkot?
Ik zit nu bij mijn ouders in Den Bosch, en het kantoor staat ook in Den Bosch, we hebben ook nog een afdeling in Amsterdam. Als de vakantie dalijk weer voorbij is werk ik weer parttime en moet ik op en neer van Tilburg naar Den Bosch, dus dat is wel goed te doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:27:
Ik zit nu bij mijn ouders in Den Bosch, en het kantoor staat ook in Den Bosch, we hebben ook nog een afdeling in Amsterdam. Als de vakantie dalijk weer voorbij is werk ik weer parttime en moet ik op en neer van Tilburg naar Den Bosch, dus dat is wel goed te doen :*)
Dus de 1e lijn zit in Utrecht en Enschede, de 2e lijn in Den Bosch en Amsterdam en de 3e lijn in Amersfoort? Blijft er nog plek over voor de 4e lijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:31:
[...]
Dus de 1e lijn zit in Utrecht en Enschede, de 2e lijn in Den Bosch en Amsterdam en de 3e lijn in Amersfoort? Blijft er nog plek over voor de 4e lijn? ;)
Haha, nee want de derde lijn zit in Hilversum en Den Haag, maar dat zijn afdelingen die ons technisch ondersteunen en dus geen mensen bellen. Niet zoals de derde lijn bij ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdjeK schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:58:
[...]

Ik wel.. het werkt alles als een tierelier. GEEN ENKEL probleem ondervonden en geen enkele keer gebeld met een helpdesk. Oke, wat ruis tijdens sommige gesprekken voor het porteren maar dat weet je du moment je een van de eersten bent met IPB, lijkt me! Na het porteren verwonderlijk heldere kwaliteit. Het overtreft gevoelsmatig mijn verwachting en ik heb niets whatsoever wat ik hier allemaal lees ondervonden, kortom ietswat tegengas geven aan de teneur :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:40:
kortom ietswat tegengas geven aan de teneur :o
De teneur is ook niet echt slecht. Maar ik baal wel als ik zo'n eenzijdig gesprek had zoals zojuist. Het was dat degene die mij belde ook mijn 06-nummer had, anders had ik niet geweten wie het was. Ik was al begonnen met *21* op mijn VoIP-lijn toen mijn mobiel overging.
Wel ben ik blij dat ik hier ook nog een (zakelijke) analoge Belbudget-lijn heb liggen. Die ga ik dus voorlopig niet naar VoIP overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik ben overgestapt van Planet Internet. Nou dacht ik dat KPNPlanet de overstap zou verzorgen bij wijze van 'overstapservice'. Aangezien ik nog steeds de rekening krijg van Planet Internet, vraag ik me af of ik het bij het juiste eind heeft. Wie weet het?
Je abonnement bij Planet moet je zelf opzeggen. Maar ik kreeg zelf al een briefje van XS4ALL dat ze van KPN gehoord hadden dat ik zou overstappen voordat ik zelf in de pen was geklommen. Kennelijk is Planet niet zo snel.

Onlangs kreeg ik zelfs nog € 0,33 terug van XS4ALL. Het wachten is nog op de creditfactuur voor deze restitutie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb net even uit nieuwsgierigheid "shields up"op mijn internetplusbellen aansluiting losgelaten(van www.grc.com) en daarbij toch wat dingen gezien die vragen bij mij oproepen.
  • Bij de standaard instellingen worden de meeste poorten als gesloten en een paar als stealth gerapporteerd (waaronder poort 25). dus als iemand een eigen smtp server wil draaien dan ga ik ervan uit dat hij de direct-adsl constructie kan gebruiken maar echt rechtstreeks zit er niet in.
  • Bij de standaard instellingen wordt poort 5060 als open gerapporteerd, dit zou dus betekenen dat als iemand een sip abbonement bij een andere provider zou willen nemen dat dit zou moeten werken(het feit dat de poort als open wordt gerapoorteerd betekent ook dat hij op het netwerk van KPN open staat).
  • Bij het kiezen voor server instelllingen zonder dat ik een Ip adres opgeef worden alle poorten als stealth gerapporteerd (inclusief poort 5060)( Er zal in deze situatie wel van stun gebruik gemaakt worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ook bij serverinstellingen met een IP-adres worden alle eerste 1056 poorten als stealth gerapporteerd. En dat zonder firewall! Verbaast me wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:44:
Opmerkelijk: Boven die pagina van Telecomwereld stond een (Google) advertentie van KPN:

KPN InternetPlusBellen
Onbeperkt internet & bellen in één voor
maar € 34,95 per maand!

Die advertentie is niet alleen voorbarig, maar zelfs misleidend. Doe mij maar onbeperkt bellen voor 35 euri in de maand!

Als je doorklikt kom je hier uit. Dat is gewoon weer de pagina waar je aan kunt geven belangstelling te hebben.
Tis net hoe je het leest ;)

onbeperkt internet & bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:27:
Ook bij serverinstellingen met een IP-adres worden alle eerste 1056 poorten als stealth gerapporteerd. En dat zonder firewall! Verbaast me wel een beetje.
Als ik alleen poort 80 probeer wordt die als 'open' gerapporteerd. En dat klopt ook, want anders kan die webserver hier niet draaien. Maar doe ik een scan van 1 - 1056 dan worden alle poorten als stealth gerapporteerd. Kennelijk heeft die Experia Box een beveiliging tegen portscans, op dezelfde manier als grc.com dat meldt:
Strange Results?
Personal firewalls are beginning to exhibit "adaptive behavior". The grid shown to the left starts off showing ports mostly closed with a few open (mostly blue with a few red cells). Then at some point it suddenly switches into "stealth mode". This can occur when a firewall "adapts" to the scanning IP and raises its defenses against just the attacker. This complicates the job of accurately checking a system's security.
Zojuist deed ik weer een scan van 1 - 1056. Bij poort 352 veranderde de kleur van groen (stealth) ineens weer in blauw (closed), terwijl eerder scans in een geheel groen vlak resulteerden. Je kunt dus niet echt afgaan op de Shields up-resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:19:
Bij de standaard instellingen wordt poort 5060 als open gerapporteerd, dit zou dus betekenen dat als iemand een sip abbonement bij een andere provider zou willen nemen dat dit zou moeten werken(het feit dat de poort als open wordt gerapporteerd betekent ook dat hij op het netwerk van KPN open staat).
Ik krijg 'Stealth' bij testen op poort 5060. Met serverinstellingen op een vast IP-nummer. Hoe zit dat bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Op verzoek van iemand in xs4all.general heb ik even de fax-functies van de Experia Box getest. Kon makkelijk, omdat ik hier zowel een analoge als een VoIP-lijn heb liggen en bovendien zowel een (fax)modem als een echte fax ter beschikking had.

Ik moest wel even uitvogelen hoe ik dat faxmodem moest aansturen. Dat werd teruggrijpen op DOS-kennis:
  1. Ik heb m'n (Win98SE) machine opgestart in DOS
  2. Vervolgens mode com3:2400,n,8,1,p
  3. Via de setup van de WP6.0 faxdriver 2400bps en COM3 ingesteld
  4. WP6.0 faxdriver als TSR gestart
  5. Faxsend tmp.txt 665xxxx / 620xxxx
Zowel van mijn zakelijke, analoge lijn naar mijn VoIP-lijn als andersom lukte dit. Modem: Trust 33k6. Fax: HP Officejet LX

Of het op hogere snelheden dan 2400bps ook lukt heb ik niet geprobeerd, maar in ieder geval is aangetoond dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Jan-E schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 02:45:
Op verzoek van iemand in xs4all.general heb ik even de fax-functies van de Experia Box getest. Kon makkelijk, omdat ik hier zowel een analoge als een VoIP-lijn heb liggen en bovendien zowel een (fax)modem als een echte fax ter beschikking had.

Ik moest wel even uitvogelen hoe ik dat faxmodem moest aansturen. Dat werd teruggrijpen op DOS-kennis:
  1. Ik heb m'n (Win98SE) machine opgestart in DOS
  2. Vervolgens mode com3:2400,n,8,1,p
  3. Via de setup van de WP6.0 faxdriver 2400bps en COM3 ingesteld
  4. WP6.0 faxdriver als TSR gestart
  5. Faxsend tmp.txt 665xxxx / 620xxxx
Zowel van mijn zakelijke, analoge lijn naar mijn VoIP-lijn als andersom lukte dit. Modem: Trust 33k6. Fax: HP Officejet LX

Of het op hogere snelheden dan 2400bps ook lukt heb ik niet geprobeerd, maar in ieder geval is aangetoond dat het werkt.
Dat hangt af van de code die er gebruikt wordt, nu is dat G729, voor faxen op normale snelheid heb je G711 nodig (ik heb begrepen dat dit de codecs zijn die KPN gaat gebruiken. Het instellen hiervan is (gok ik) nog in ontwikkeling. Misschien dat je in toekomst kunt opgeven of een nummer voor fax of voice is en daarmee de code instellen
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.