Ene Marco van de 2e lijn is nu mijn modem softwarematig geheel aan het slopen en opnieuw opbouwen. Huidige stand: Wifi uit, geen key, geen kanaal. Serverinstellingen: aan, maar geen IP-adres en eigenlijk dus uit. Poorttoewijzing: geen enkele.
Nog wat info uit de telefoongesprekken: 2e lijn zit in Sloterdijk, 3e lijn in Amersfoort en het mainframe staat in Bern. En niemand wist er iets van dat er nu Experia Boxen uitgeleverd zouden worden zonder serverinstellingen.
Edit 16.10h: het draait weer. Mijn Experia Box blijkt niet automatisch het SIP-account op te halen na een (harde) reset, dus moet dat telkens weer handmatig toegevoegd worden. Dat gaan ze nog verder onderzoeken. Ik zal dus zelf voorlopig maar geen harde reset uitvoeren. Wat nu precies het euvel was is trouwens niet duidelijk, maar leeggooien en opnieuw opbouwen lijkt geholpen te hebben.
Ik vroeg nog aan Marco of hij zelf de serverinstellingen kon toevoegen. Antwoord: kunnen we wel, maar dan moet ik de handleiding erbij halen. Dat lijkt erop te wijzen dat zij de volledige configuratie kunnen aanpassen, maar dat ze slechts thuis zijn in bepaalde delen.
Nog een nieuwtje (dat geloof ik al eerder gemeld is): 'binnenkort' wordt het mogelijk om ook te kiezen voor het openstellen van een beperkt aantal poorten.
[
Voor 47% gewijzigd door
Jan-E op 06-08-2005 16:17
]