[KPN] nieuwe VoIP dienst Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste
Acties:
  • 49.725 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:08
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:47:
Nog een paar openbaringen van de monteur:
- het wordt mogelijk om de box om te zetten naar FSK-nummerweergave. Dit maakt het mogelijk om goedkope, Duitse telefoons te gaan gebruiken en toch nummerweergave te hebben.
Ik ben al een hele tijd aan het wachten voor dat nummerweergave überhaupt werkt, dus laat ze dat dan eerst maar oplossen.....
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
Zoals jullie misschien weten heb ik naast mijn (nog niet geporteerde) VoIP-lijn ook nog een zakelijke (Belbudget) lijn. Die wil ik liefst ook via de Experia Box laten lopen, zodat alle telefoontjes op 1 en hetzelfde toestel binnenkomen.

Uitbellen gaat dan standaard via VoIP, maar je kunt er ook nog voor kiezen om analoog uit te bellen: eerst ** kiezen, dan krijg je de analoge kiestoon. Zelfs de KPN-monteur kende dit trucje nog niet. Diegenen met een nog niet geporteerde lijn kunnen het zelf nu nog testen.

Wat wordt dan de wijze van aansluiten: mijn toestel hangt aan de Tel1-poort. De analoge lijn gaat de Experia Lijn-poort in. Zolang mijn VoIP-lijn nog niet geporteerd is, hangt er nog een tweede toestel aan de Phone uitgang van de splitter. Na portering komen de telefoontjes voor het VoIP-nummer via de ADSL-lijn binnen en de telefoontjes voor mijn zakelijke lijn via de Lijn-poort van de Experia Box.

Op mijn wensenlijstje staat nu nog een aparte beltoon voor inkomende gesprekken via VoIP dan wel via analoog. Bij de Siemens 451 kun je dat configureren, dus in de Experia Box zou het in principe ook mogelijk moeten zijn. Als die cockpit op Mijn KPN dat nu eens mogelijk zou maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Ik zat met een paar vraagjes.

Als ik het goed begrijp moet je je telefoon dus direct op de Experia-box aansluiten, maar deze zit in de meterkast. Trekken jullie dan een kabel door van de telefoon naar de meterkast? Of zetten jullie bv de ontvanger van de telefoon in de meterkast en laat je de handset gewoon in de woonkamer liggen? Mijn meterkast zit nogal een eind weg van mij woonkamer...

In wat verschilt de kiestoon met het oude analoge netwerk?

Merk je het verschil in downloaden als je gebeld wordt? Ik las +/- 25 KB/s, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Cloudje schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:53:
Als ik het goed begrijp moet je je telefoon dus direct op de Experia-box aansluiten, maar deze zit in de meterkast. Trekken jullie dan een kabel door van de telefoon naar de meterkast? Of zetten jullie bv de ontvanger van de telefoon in de meterkast en laat je de handset gewoon in de woonkamer liggen? Mijn meterkast zit nogal een eind weg van mij woonkamer...
Hoe was je telefoon vroeger aangesloten? Ik neem toch aan aan dat er van de ISRA in je meterkast al een kabel lag naar de plek naar waar je telefoon staat. Sluit die draad weer aan op je ISRA en sluit het andere einde aan op de Experia Box (of op je splitter). Dan staat je Experia gewoon vlak naast de telefoon in de woonkamer.
Er is geen enkele reden om je Experia in de meterkast te zetten. Enige eis: hij moet als eerste apparaat staan na de ISRA. Bij mij zit er ruim 25 meter kabel tussen de ISRA en de Experia.
In wat verschilt de kiestoon met het oude analoge netwerk?
Die kiestoon is wat zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Edmund schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:02:
Ik heb vandaag toevallig ook zitte spelen met het draadloze gedeelte. Eerst eens gekeken in 'mijn kpn' er staat dat er een WPA-key gebruikt wordt!!! Okeej, dan gaan we die verbinding eens proberen te kraken. Ik krijg met **** (hack progie) binnen een paar sec al een WEP-key. Raar genoeg een andere key als dat er ingevoerd staat bij 'mijn kpn'. Ik toch maar geprobeerd met die (vreemde) key een verbinding te maken. En het lukt :|. Kan het nog raarder?? Morgen maar eens een kwaad telefoontje doen.

Jaja geen typfouten. In mijn kpn staat dat er wpa gebruikt wordt. Ik kreeg verbinding met een wep-key (volgens progie).
Ja, dit was een andere key als er ingevuld stond bij 'mijn kpn'.
Weet je zeker dat je een draadloze verbinding met je Experia opzette of wellicht met een draadloos routertje in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tropos schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 02:29:
[...]

Weet je zeker dat je een draadloze verbinding met je Experia opzette of wellicht met een draadloos routertje in de buurt?
Ja dat weet ik heel zeker. Ik woon ergens in the middle of nowhere en hier hebben de buren geen draadloos internet. En trouwens het SSID-nummer klopte. Ik wilde gisteren gaan bellen, maar aangezien ik niet kom (was te vroeg weg). Ga ik het vandaag nogeens proberen en als het weer lukt ga ik bellen.

Update: Ik heb de instellingen met betrekking tot de key en wep/wpa veranderd en weer terug gezet. Hierna lukt het mij niet meer om met het proggie de verbinding te kraken.Ook met de andere verkregen key (van de vorige poging) lukt het mij niet meer om verbinding te maken. Probleem opgelost :)

Trouwens ruist bij jullie de telefoon ook zo??

[ Voor 27% gewijzigd door Edmund op 03-08-2005 12:27 . Reden: ceck update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Edmund schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:26:
Trouwens ruist bij jullie de telefoon ook zo??
Even proberen. Hé, geen kiestoon. Naar de broodtrommel: VoIP-lampje knippert. Aha, dat verklaart ook gelijk waarom ik iets daarvoor bij een inkomend (analoog) telefoontje een brom op de achtergrond had, want dat kreeg ik wel meer als de VoIP-verbinding uit de lucht was.

Na een reset werkte het weer. Zolang als 't duurt.

En in antwoord op je vraag: nee, een ruis op de achtergrond heb ik nog nooit gehad. Was je tegelijkertijd veel aan het downloaden of was je internetverbinding inactief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een landelijke (ook bij mij optredende) storing:

als je nog niet geporteerd bent en je wordt via je Experiment-box gebeld (analoog dus), dan komt het regelmatig voor dat aan het einde van het gesprek de telefoonpoort niet wordt vrijgegeven (TEL1 blijft aan of knippert). Je krijgt dus geen kiestoon als je daarna zelf wil gaan bellen. Enige oplossing is om de box uit en weer aan te zetten.

Dit probleem is bekend en er wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Andersom gebeurt dat ook. Via mijn toestel (of via de telefoonkiezer..) schakel ik mijn analoge lijn vaak door naar mijn mobiel. Dus:

** analoge kiestoon *21*0612345678#

Als je dan niet snel genoeg ophangt, blijft de lijn in gesprek. En ook dan moet je de Experia Box uit en aan zetten.

Edit: er zit rechts naast het USB-lampje nog een 5e lampje in dat rijtje, dat kennelijk aangeeft dat je uitbelt via de Lijn-poort mbv **. Die blijft in dergelijke gevallen branden met het bekende gevolg. Het Tel1-lampje doet bij deze acties niets.

Voor Cloudje: haal de Experia Box dus maar uit de meterkast want dat is echt een onhandige plaats.

[ Voor 25% gewijzigd door Jan-E op 03-08-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:32:
Edit: er zit rechts naast het USB-lampje nog een 5e lampje in dat rijtje, dat kennelijk aangeeft dat je uitbelt via de Lijn-poort mbv **.
Dat lampje is zichtbaar op de afbeeldingen van de Siemens SX451 en wordt daar omschreven als het Line-lampje.

Het flikkert als er een telefoontje over de analoge lijn binnenkomt of als er iemand op die analoge lijn aanklopt (!)

En het brandt continu als de hoorn van de telefoon voor een vast net-gesprek is opgenomen. Bij uitbellen dus na **. En bij inkomende gesprekken zodra je hebt opgenomen.
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:54:
als je nog niet geporteerd bent en je wordt via je Experiment-box gebeld (analoog dus), dan komt het regelmatig voor dat aan het einde van het gesprek de telefoonpoort niet wordt vrijgegeven (TEL1 blijft aan of knippert). Je krijgt dus geen kiestoon als je daarna zelf wil gaan bellen. Enige oplossing is om de box uit en weer aan te zetten.
Blijft de Tel1 aan of (ook?) dat verborgen Lijn-lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Hier word al 2 dagen de verbinding om de 5 a 10 minuten even verbroken
Als we KPN opbellen zeggen ze dat er niks aan de hand is en we de box maar een x uit en aan moeten zetten

Wat dus niet werkt
Iemand nog een suggestie?

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Hmm:
InternetPlusBellen Webmail is op dit moment niet beschikbaar. Probeer het later nog eens.

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: 'UBound'

/usercheck.asp, line 13
Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 19:45
Heeft iemand wel eens geprobeerd het "mijn KPN internetplusbellen" deel te benaderen zonder dat er een experia box aan de ADSL lijn hangt. Ik heb het hier vandaag met de helpdesk over gehad omdat ik na bijna 3 weken na oplevering nog steeds geen experia box heb gehad en wel al de email adressen in gebruik wil nemen. In mijn "mijn kpn"is niets van de internetplusbellen mogelijkheden zichtbaar (en ik denk dat dat aan de afwezigheid van de experia box ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Ik heb net laptopje gekocht en wil verbinding gaan leggen met de box. Via op de windows manier lukt het wel, maar nu nog met acer net management. Ik wil liever voor het laatste gaan want daar kan ik profielen ingeven.

Zet Network authentication op Wpa-Psk
Data Security op WEP,TKIP of AES-CCMP
Key type op Passphrase
en toets de key over

Maar waar moet Data Security op staan. Het lukt bij geen van allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:09:
Heeft iemand wel eens geprobeerd het "mijn KPN internetplusbellen" deel te benaderen zonder dat er een experia box aan de ADSL lijn hangt. Ik heb het hier vandaag met de helpdesk over gehad omdat ik na bijna 3 weken na oplevering nog steeds geen experia box heb gehad en wel al de email adressen in gebruik wil nemen. In mijn "mijn kpn"is niets van de internetplusbellen mogelijkheden zichtbaar (en ik denk dat dat aan de afwezigheid van de experia box ligt)
Kabeltje verleggen, niemand zeggen: overzicht is zichtbaar en de Experia instellingen worden ook goed getoond. Probeer eens rechtstreeks naar deze URL te gaan (als dat tenminste geen persoonlijke URL van mij zelf is). En als dat het geval is ken je mijn wachtwoord toch niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:14:

Key type op Passphrase
en toets de key over

Maar waar moet Data Security op staan. Het lukt bij geen van allen.
>>> WPA-PSK
>>> TKIP

Key hoofdlettergevoelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WPA-key is inderdaad hoofdlettergevoelig! Doordat mijn key in kleine letters in de KPN-brief stond, maar in hoofdletters in het KPN-systeem was ingevoerd, kreeg ik geen verbinding. Als je zeker weet dat hij door jou goed is ingevoerd zou ik even checken bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:46:
De WPA-key is inderdaad hoofdlettergevoelig! Doordat mijn key in kleine letters in de KPN-brief stond, maar in hoofdletters in het KPN-systeem was ingevoerd, kreeg ik geen verbinding. Als je zeker weet dat hij door jou goed is ingevoerd zou ik even checken bij de helpdesk.
Wat zag je in Mijn KPN? Kleine letters of hoofdletters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Jan-E schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:43:
[...]
Kabeltje verleggen, niemand zeggen: overzicht is zichtbaar en de Experia instellingen worden ook goed getoond. Probeer eens rechtstreeks naar deze URL te gaan (als dat tenminste geen persoonlijke URL van mij zelf is). En als dat het geval is ken je mijn wachtwoord toch niet ;)
@Jan-E, bedankt, ik denk niet dat het een persoonlijk url is want ik moet een userid en password intypen(ik laat die nooit in cookies opslaan). Daarna kom ik in een heel erg wit scherm terecht... Ik ga dus verder afwachten wat kpn gaat doen. (sinds 25 juli staat er daar een ticket uit bij een afdelling die moet gaan beslissen wat ze gaan doen nu ze niet alles kunnen leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Overigens moet ik nu al voor de tweede keer vandaag die Experia Box uit- en aanzetten, omdat het VoIP-lampje niet brandt. Dat is niet leuk.

[ Voor 20% gewijzigd door Jan-E op 04-08-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook al willen bestellen maar (achteraf gelukig gezien) kon dat nog niet omdat ik nu nog ISDN heb....

Zijn er dan helemaal geen goede ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:29:
[...]
Wat zag je in Mijn KPN? Kleine letters of hoofdletters?
Kleine letters! Dat was het verwarrende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:35:
Ik had ook al willen bestellen maar (achteraf gelukig gezien) kon dat nog niet omdat ik nu nog ISDN heb....

Jawel hoor, het bekabelde internetgedeelte werkt prima! Snelheid is goed. Nu de rest nog.

Ik hoorde overigens vandaag van de Helpdesk dat de nieuwste klanten NIET geporteerd worden tot alles goed draait. De monteer sluit de telefoon rechtstreeks op de splitter aan (niet door de box). Als compensatie krijgen deze klanten een gratis telefoonabonnement tot de portering heeft plaatsgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:47:
Ik hoorde overigens vandaag van de Helpdesk dat de nieuwste klanten NIET geporteerd worden tot alles goed draait.
Hé, ik ben benieuwd wat ze dan met mij gaan doen. Maandag is de monteur hier geweest, dus vandaag zou de portering zo ongeveer moeten plaatsvinden. Omdat ik de broodtrommel vandaag al 2 maal uit en aan heb moeten zetten, belde ik maar weer eens naar 0800-0222726. Vraag: of er nog een oplossing in zicht was. Antwoord: weten we nog niet. Siemens mensen zijn druk met de software bezig. Update maken, installeren. Werkt het? Ja, lijkt wel. O nee, toch weer niet. Enzovoorts.

Andere vraag: kun je opzoeken wanneer mijn portering gepland staat? Antwoord: nee, dat kan ik niet. Vond ik al vreemd omdat een (2e-lijns?) helldesker dat vorige week wel kon. Dus wellicht ook bij mij uitstel. VoIP bellen gaat wel, als dat lampje tenminste niet flikkert. En analoog bellen via de Box gaat ook altijd nog via **, zelfs als het VoIP-lampje flikkert. En dat zal altijd zo blijven omdat ik dan niet via mijn VoIP-nummer bel maar via mijn zakelijke BelBudget lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Als compensatie krijgen deze klanten een gratis telefoonabonnement tot de portering heeft plaatsgevonden.
Welk deel van mijn € 39,95 wordt dan gratis })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jawel hoor, het bekabelde internetgedeelte werkt prima! Snelheid is goed. Nu de rest nog.
Bovendien had ik geen multi-PC modem, maar een single-PC modem. Die is nu gratis vervangen door een multi-PC modem met (in principe ;)) nog een Wifi-aansluiting ook...

Mijn ouders zullen blij zijn dat ze dat e-Tech USB-modem voor hun Versatel-verbinding aan de kant kunnen schuiven voor de veel stabielere Speedtouch 510, die ik nu over heb.

PS. Voor meelezende Peter: ja, dat is nog steeds dicht bij jou in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:35:

Niets meer dan lof! De levering duurde wat langer dan verwacht, maar ik heb niets van wat ik hier zo lees! Nadat de monteur is weggegaan staat de box continue te werken, zonder onderbrekeing, zoals het hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:04:
Niets meer dan lof! De levering duurde wat langer dan verwacht, maar ik heb niets van wat ik hier zo lees! Nadat de monteur is weggegaan staat de box continue te werken, zonder onderbreking, zoals het hoort!
Staat er bij jou ook die mededeling zodra je inlogt op Mijn KPN en naar InternetPlusBellen gaat:
Op dit moment kan het zijn dat u telefonisch onbereikbaar bent. U kunt dat zien aan het knipperen van het VOIP-lampje op uw Experia-box. Wanneer dit lampje knippert, schakel dan de Experia-box uit met de aan/uit-knop en schakel deze vervolgens weer aan met de aan/uit-knop.
Of zetten ze die mededeling selectief neer, afhankelijk van - ik noem maar wat - het type centrale waaraan je hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mededeling staat er vanaf het begin, ook bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
In het kader van de nieuwtjes: KPN biedt nu ook Direct ADSL (1600/512) + TV zonder vaste aansluiting (ADSL Only) voor € 43,90, zo meldt Planet Multimedia.

[ Voor 9% gewijzigd door Jan-E op 04-08-2005 20:14 . Reden: url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Jan-E schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 01:15:
[...]
Hoe was je telefoon vroeger aangesloten? Ik neem toch aan aan dat er van de ISRA in je meterkast al een kabel lag naar de plek naar waar je telefoon staat. Sluit die draad weer aan op je ISRA en sluit het andere einde aan op de Experia Box (of op je splitter). Dan staat je Experia gewoon vlak naast de telefoon in de woonkamer.
Er is geen enkele reden om je Experia in de meterkast te zetten. Enige eis: hij moet als eerste apparaat staan na de ISRA. Bij mij zit er ruim 25 meter kabel tussen de ISRA en de Experia.
[...]
Die kiestoon is wat zachter.
Ok dankje! Ik had het niet helemaal goed begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:02:
[...]
>>> WPA-PSK
>>> TKIP

Key hoofdlettergevoelig?
Okeej dan weet ik dat ik het wel goed instel, dan klopt er ergens anders wat niet. Zoals ik al eerder zei werkt de key wel op de windows manier, dus ik denk dat ik hem wel goed intyp.
Edmund schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:14:
.....Via op de windows manier lukt het wel, maar nu nog met acer net management. Ik wil liever voor het laatste gaan want daar kan ik profielen ingeven.

Key type op Passphrase
en toets de key over
Krijg dus nogsteeds geen verbinding.

Update: Programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Nu werkt het wel.

[ Voor 67% gewijzigd door Edmund op 05-08-2005 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Heeft iemand dit wel eens bemerkt:
  1. Neem de hoorn op van het toestel dat hangt aan Tel1, zodat je Tel1 lampje brandt. Bel desnoods even 0800 0222726, omdat je die jongens van de servicedesk toch over deze kwestie wilt spreken
  2. Bel met je mobiel naar je eigen telefoonnummer
  3. Zie vervolgens dat het Tel2-lampje flikkert. Op je mobiel lijkt het ondertussen dat er niet wordt opgenomen. Wat natuurlijk ook waar is!
Kortom, als er alleen maar een toestel aan Tel1 hangt, ben je 'niet thuis' als je gewoon aan het bellen bent.

Ik dacht het nog even op te lossen door ook een toestel aan Tel2 te hangen en ook daarvan de hoorn op te nemen. Dan zijn beide Tel-poorten bezet. Maar ook dat mocht niet baten. Het klonk nog steeds alsof de telefoon over ging en ik niet thuis was. Moet ik dan soms ook nog een video-telefoon en een Wifi-telefoon 'opnemen' om echt in gesprek te raken? :(

Kort en goed: hoe zorg je er voor dat je in gesprek bent als je echt in gesprek bent? Heeft iedereen voor de zekerheid ook nog een toestel aan Tel2 hangen? Dat moet je dus haast wel doen.

Of is dit verschijnsel wellicht passé zodra je lijn geporteerd is? In ieder geval was ik hier niet bepaald blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Elders opgevist. Ramatt:
Tja heb er maar vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen.
Maandag as. worden er een aantal update's gedaan aan de Experiabox. Met name de site van Internetplusbellen werkt nog niet zo als het zou moeten. Men is druk bezig om dat op te lossen. De mogelijkheid om de interne firewall van de Exp. box uit te zetten wordt overwogen. Of men kan meerdere interne IP's openzetten in de DMZ. Je kan ook verzoeken om de firewall op low te laten zetten. Er worden dan zo'n 100 poorten geopend. Voornamelijk gamepoorten. Het zg. nomadisch nummer is nog niet actief. Ook al heb je hem al aangevraagd. Dit komt in een later stadium. Zo zeggen de jongens van de 2e lijns helpdesk. Om eea goed te laten werken dient je nummer wel al geporteerd te zijn naar het IP netwerk. Mocht dat niet zo zijn dan kunnen er idd problemen onstaan. Ik denk dat het belangrijk is om zo veel mogelijk informatie te verzamelen over het wel en wee van Internetplusbellen.
Hierdoor kunnen de techneuten van KPN ook gericht oplossen en zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik me sinds kort ook opgegeven voor internet plus bellen. Heb gisteren bericht gekregen dat ik het binnenkort kan bestellen. Alleen wat schept mijn verbazing? Mijn buurman kan sinds kort ADSL krijgen op zijn adres. Die zit nu dus fijn te internetten, terwijl ik nog steeds met ISDN zal moeten doen. Want als ik een postcodecheck doe is ADSL niet in mijn buurt verkrijgbaar en dat terwijl mijn buurman dus wel ADSL heeft. 8)7

Maar is het de moeite waard om te wachten op Internet plus bellen?

Nu heb ik trouwens mijn pc verbonden met de webvox via USB. Als ik gebeld wordt kan ik keurig op mijn pc zien wie er belt. Met het programma Moony. Is er zoiets ook voor IPB?

Kan ik mijn computer nog steeds als router gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
InternetPlusBellen = ADSL + VoIP (Voice over Internet Protocol). Als je bericht hebt gekregen dat je het binnenkort kunt bestellen is er dus kennelijk wel ADSL leverbaar op jouw adres, wat de postcode check ook mag zeggen. Misschien loopt die check achter, want KPN is al maanden bezig met onderhoud in centrale na centrale na centrale.

Wat me wel verbaast is dat je het als ISDN-abonnee al kunt bestellen. Dat zouden ze pas later doen. Heb je nagevraagd of je je ISDN-apparatuur kunt blijven gebruiken? Dat zal namelijk wel niet zo zijn. Die webvox wordt dan dus waardeloos.

Nummerherkenningsprogramma's voor op de PC met IPB zijn er vast wel. Misschien werkt dat Moony zelfs wel. En, ja, je kunt je PC als router blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb gekeken wat mijn buurman heeft. Maximaal 288/128 en als ik me niet vergis begint IPB bij 800/256. Alleen daarvoor wil ik wel een tijd wachten.
Hoe zit het trouwens met afstand? Het liefst zou ik 3200/768 hebben. Maar zou dat wel gaan ivm afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:51:
Heeft iemand dit wel eens bemerkt:
  1. Neem de hoorn op van het toestel dat hangt aan Tel1, zodat je Tel1 lampje brandt. Bel desnoods even 0800 0222726, omdat je die jongens van de servicedesk toch over deze kwestie wilt spreken
  2. Bel met je mobiel naar je eigen telefoonnummer
  3. Zie vervolgens dat het Tel2-lampje flikkert. Op je mobiel lijkt het ondertussen dat er niet wordt opgenomen. Wat natuurlijk ook waar is!
Kortom, als er alleen maar een toestel aan Tel1 hangt, ben je 'niet thuis' als je gewoon aan het bellen bent.
Kan iemand checken of dit met een geporteerde lijn ook nog zo is? Of ben je dan wel in gesprek als je uitbelt over Tel1 en de hoorn van Tel2 is opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:54:
InternetPlusBellen = ADSL + VoIP (Voice over Internet Protocol). Als je bericht hebt gekregen dat je het binnenkort kunt bestellen is er dus kennelijk wel ADSL leverbaar op jouw adres, wat de postcode check ook mag zeggen. Misschien loopt die check achter, want KPN is al maanden bezig met onderhoud in centrale na centrale na centrale.

Wat me wel verbaast is dat je het als ISDN-abonnee al kunt bestellen. Dat zouden ze pas later doen. Heb je nagevraagd of je je ISDN-apparatuur kunt blijven gebruiken? Dat zal namelijk wel niet zo zijn. Die webvox wordt dan dus waardeloos.

Nummerherkenningsprogramma's voor op de PC met IPB zijn er vast wel. Misschien werkt dat Moony zelfs wel. En, ja, je kunt je PC als router blijven gebruiken.
Ik wou het dus ook bestellen voor isdn, heb te horen gekregen dat het nog niet kon, en als het eenmaal zover is kun je de isdn apparatuur niet meer gebruiken. Verder heb ik besloten om nog maar eens ff te wachten tot de kinderziektes eruit zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterH3108
  • Laatst online: 07-09 16:28
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:04:
[...]

Niets meer dan lof! De levering duurde wat langer dan verwacht, maar ik heb niets van wat ik hier zo lees! Nadat de monteur is weggegaan staat de box continue te werken, zonder onderbrekeing, zoals het hoort!
Hier van hetzelfde, in het begin één keer zonder voip gezeten(16 juli). Na uit- en weer aanzetten van experiabox opgelost en sindsdien zonder problemen gebruik gemaakt van IPB. Wat wel tegen valt is de kwaliteit van de telefoonverbinding, en dan bedoel ik het "wegvallen" van degene met wie je spreekt. En nog zo iets vreemds, bij nummerweergave stond er voorheen ***** in het display van onze telefoon als er gebeld werd door een "geheim nummer". Sinds enkele dagen blijft het display leeg. (Een niet afgeschermd nummer wordt wel weergegeven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
PeterH3108 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:22:
Wat wel tegen valt is de kwaliteit van de telefoonverbinding, en dan bedoel ik het "wegvallen" van degene met wie je spreekt.
Gek, dat heb ik in het begin 1 keer gehad, maar daarna niet meer. Wat voor abonnement heb je? Ik: 1600/512. Zit je ver van de centrale en/of sta je continu veel te up- en downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterH3108 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:22:
[...]Wat wel tegen valt is de kwaliteit van de telefoonverbinding, en dan bedoel ik het "wegvallen" van degene met wie je spreekt.
Dat "wegvallen" klopt. Bij analoge telefonie kun je ieder achtergrondgeluidje horen en zelfs hele gesprekken volgen als je even "op je rug" bent gelegd. Bij IPB hebben ze kennelijk een soort drempelwaarde in het systeem gebouwd. Zakt het signaal onder een bepaald niveau, dan wordt het helemaal stil. Het lijkt dan alsof de verbinding weg is, maar zodra de ander weer wat zegt, is het signaal weer normaal. Dit zal wel zijn om onnodig dataverkeer te voorkomen. Wat er niet is hoef je ook niet door te geven en kost dus geen capaciteit.
Wel raar om te horen dat "natuurlijke" stiltes / denkpauzes in een gesprek echte stiltes worden. Kwestie van wennen waarschijnlijk.

Ben erg benieuwd naar de update van de Experiment-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dit systeem heet silence detection als ik het goed heb. Is in principe om bandbreedte te besparen. Wordt bij VOIP testen niet als prettig ervaren persoonlijk hoop ik wel dat je dat kan uitzetten
Jan-E schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:44:
[...]
Gek, dat heb ik in het begin 1 keer gehad, maar daarna niet meer. Wat voor abonnement heb je? Ik: 1600/512. Zit je ver van de centrale en/of sta je continu veel te up- en downloaden?
ander verkeer mag nooit het VOIP verkeer wegdrukken. Klinkt als een instellingsfout mbt QoS ofzo

[ Voor 51% gewijzigd door TrailBlazer op 05-08-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jongens, kan er iemand met een geporteerde lijn nu eens testen hoe dat met 'in gesprek' zit? Of zitten jullie allemaal op je werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 03:47:
Nou ik heb gekeken wat mijn buurman heeft. Maximaal 288/128 en als ik me niet vergis begint IPB bij 800/256. Alleen daarvoor wil ik wel een tijd wachten.
Hoe zit het trouwens met afstand? Het liefst zou ik 3200/768 hebben. Maar zou dat wel gaan ivm afstand?
Klinkt alsof jullie erg ver van de centrale zitten. Zoek dat eens op bij Spike. Te ver = bijna gegarandeerd problemen met je ADSL-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterH3108
Jan-E schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:40:
Jongens, kan er iemand met een geporteerde lijn nu eens testen hoe dat met 'in gesprek' zit? Of zitten jullie allemaal op je werk?
Net geprobeerd, met een geporteerde lijn krijg je gewoon in gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
PeterH3108 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:58:
Net geprobeerd, met een geporteerde lijn krijg je gewoon in gesprek.
Dus je belde via VoIP naar een gratis 0800-nummer :) en kreeg dan in gesprek als je met je mobiel jezelf probeerde te bellen? Heb je het laagste abonnement (1 gesprek) of een van de snellere (meer gesprekken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:45:
[...]
Klinkt alsof jullie erg ver van de centrale zitten. Zoek dat eens op bij Spike. Te ver = bijna gegarandeerd problemen met je ADSL-aansluiting.
Mijn centrale staat in Eersel.
Dat zou volgens spike 6 km moeten zijn.
Ik weet niet hoe goed het bij m'n buurman werkt. Hij is tot nu toe tevreden. Ik ben trouwens vanaf de centrale gezien het laatste huis in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
6 km is behooooorlijk ver. Die paar meter maakt dan ook niet meer uit. Maar wel vreemd dat je toch al VoIP mag bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt 6 km van de centrale zit kun je een fatsoenlijke adsl verbinding wel vergeten en zeker met voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Laat ik die jongens van 0800-0222726 eens bellen om te horen hoe dat zit met 'in gesprek'. Ik hoorde alleen een klik en verder niets. Daarop mezelf gebeld. Eenzijdig gesprek: van VoIP naar analoog was verstaanbaar, maar op mijn VoIP-toestel was er niets te horen.

Box uitgezet en aangezet. Hé, automatische reboot. Hé, nog 1-tje. En terwijl ik dit schrijf is-ie al aan zijn 4e reboot bezig. Excuus, vijfde. Software update? Of gewoon gestresst door het slechte weer?

Kijk, hij is weer op. Gauw posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:15:
Als je echt 6 km van de centrale zit kun je een fatsoenlijke adsl verbinding wel vergeten en zeker met voip.
Wij zitten hier tussen de 5.6 en de 5.8 km. Het internet werkt goed. Ook werkt het voip gedeelte goed. Alleen af en toe op inkomende gesprekken een ruis, maar we zijn ook nog niet geporterd. Wel bieden ze het snelste abbo hier niet aan en ligt de snelheid ongeveer 150kbps lager met een abbo van 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik had de servicedesk (direct) aan de lijn. Over dat voorval dat ik hierboven beschreef (eenzijdig gesprek en 6 keer rebooten) werd ik doorverwezen naar 0800 0407, wat de gewone storingsdienst is. Dat bevalt me niets :(

En over 'in gesprek'. Vraag: klopt het dat ik niet in gesprek ben als ik aan het bellen ben en iemand probeert mij te bellen? Antwoord: klopt. Vraag: En ik kan er ook niet voor zorgen dat ik dan wel in gesprek ben? Antwoord: nee, dat is niet mogelijk. Nu breekt mijn klomp. Detail: ik had hem nog niet gezegd dat mijn lijn niet geporteerd was.

PeterH3108: zeker weten dat je in gesprek kreeg? En voor de anderen: kunnen jullie dat ook eens testen?

PS. Boxje heeft het bij 6 keer rebooten gelaten nadat ik de stroom er even echt afgehaald had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterH3108
Jan-E schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:08:
[...]
Dus je belde via VoIP naar een gratis 0800-nummer :) en kreeg dan in gesprek als je met je mobiel jezelf probeerde te bellen? Heb je het laagste abonnement (1 gesprek) of een van de snellere (meer gesprekken)?
Nee, m'n vrouw was in gesprek, via voip met haar moeder ;) en ik belde met de gsm naar ons vaste nummer. Ik kreeg op de gsm gewoon de in gesprek toon, dacht dat dat je vraag was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
PeterH3108 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:33:
Nee, m'n vrouw was in gesprek, via voip met haar moeder ;) en ik belde met de gsm naar ons vaste nummer. Ik kreeg op de gsm gewoon de in gesprek toon, dacht dat dat je vraag was?
Ja, dat was inderdaad mijn vraag. Ik zie dan gewoon het Tel2-lampje overgaan, waarna er niemand opneemt. En volgens de servicedesk kan ik er dus ook niet voor zorgen dat in wel 'in gesprek' ben. Heb je het lichtste abonnement (1 gesprek) of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterH3108
Jan-E schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:39:
[...]
Ja, dat was inderdaad mijn vraag. Ik zie dan gewoon het Tel2-lampje overgaan, waarna er niemand opneemt. En volgens de servicedesk kan ik er dus ook niet voor zorgen dat in wel 'in gesprek' ben. Heb je het lichtste abonnement (1 gesprek) of hoger?
* InternetPlusBellen Lite
* Snelheid: 1600 down / 512 up
* 4 mailboxen & 1 telefoonnummer standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Nog een aanvullende vraag aan PeterH3108 en alle anderen met een geporteerde lijn: als je gebeld wordt, gaan dan zowel het Tel1-lampje als het Tel2-lampje flikkeren? Bij een binnenkomend analoog gesprek gaan beide toestellen over. Hoe zit dat bij een geporteerde lijn als je slechts 1 telefoonnummer hebt (en er dus geen nummer aan Tel2 gekoppeld is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
PeterH3108 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:06:
* InternetPlusBellen Lite
* Snelheid: 1600 down / 512 up
* 4 mailboxen & 1 telefoonnummer standaard
Dat is dus hetzelfde wat ik heb. Alleen die 4 mailboxen heb ik niet in gebruik omdat ik een mailadres @mijnachternaam.nl heb. Als na portering alleen Tel1 overgaat, zou dat het verschil verklaren.

Overigens zou ik al geporteerd moeten zijn: maandag is de zaak voor de 2e keer aangesloten. Hebben ze dus ook mijn portering stopgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterH3108
Jan-E schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:07:
Nog een aanvullende vraag aan PeterH3108 en alle anderen met een geporteerde lijn: als je gebeld wordt, gaan dan zowel het Tel1-lampje als het Tel2-lampje flikkeren? Bij een binnenkomend analoog gesprek gaan beide toestellen over. Hoe zit dat bij een geporteerde lijn als je slechts 1 telefoonnummer hebt (en er dus geen nummer aan Tel2 gekoppeld is)?
Hallo Jan,
als ik gebeld wordt gaat alleen het Tel1-lampje flikkeren. Er is, voorzover ik weet bij ons geen tweede nummer aan Tel2 gekoppeld.

ps. het heeft er waarschijnlijk niets mee te maken maar wij hebben twee (e-)mailboxen in gebruik.

edit. nog even verder geprobeerd en een ander toestel aangesloten op de Tel2 aansluiting op de Experiabox. Bij een binnenkomend gesprek doet dit tweede toestel, zoals te verwachten was niets.

[ Voor 13% gewijzigd door PeterH3108 op 05-08-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
PeterH3108 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:23:
Hallo Jan,
als ik gebeld word gaat alleen het Tel1-lampje flikkeren. Er is, voorzover ik weet, bij ons geen tweede nummer aan Tel2 gekoppeld.
OK, dat verklaart waarom jij wel in gesprek bent en ik (met een nog niet geporteerde) lijn niet.

Het lost ook gelijk mijn lange termijn-probleem op met de combi VoIP (privé) en analoog (zakelijk). Als ik de zakelijke lijn laat binnenkomen via de Lijn-poort en een tweede toestel aan Tel2 hang, ben ik zakelijk altijd bereikbaar. Standaard bel ik dan uit via Tel1 en krijg ik zowel mijn zakelijke als prive gesprekken binnen via Tel1. Alleen als ik zelf uitgebeld heb via de VoIP-lijn, kan het voorkomen dat ik een binnenkomend zakelijk telefoontje ook nog op Tel2 moet opnemen. "Momentje, er komt nog een gesprek op de andere lijn binnen." Heb ik wel vaker gehad :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jan-E op 05-08-2005 14:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:37:
Als ik de zakelijke lijn laat binnenkomen via de Lijn-poort en een tweede toestel aan Tel2 hang, ben ik zakelijk altijd bereikbaar.
In principe is dat een goede oplossing, maar dan moet natuurlijk niet de Lijn-poort (met het verstopte Lijn-lampje) open blijven staan na een inkomend analoog telefoontje. Dat is dus deze storing:
Ok, weer eens uit- en aanzetten dus. Nee hè, hij begint weer eens te rebooten en te rebooten en te rebooten. Ik ben volgens de 1e lijnshelpdesk (Utrecht en sinds deze week ook Enschede, waardoor hun ticketsysteem trager werd) niet de enige met dat probleem. De 2e lijns (Slotermeer) heeft het kennelijk druk. Die zullen me nu terugbellen.

PS. Ik vroeg nog even of ze hier meelazen. Antwoord: kunnen we niet, want we hebben slechts zeer beperkte toegang tot internet. NS-reisplanner en nog wat van dat type sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer eens aan de helpdesk gehangen. Nee meneer u kunt geen intern ip aan de experia hangen en ftp en maiel enz servers werken niet. Hebben we hier dicht getimmerd.
Ja maar in de handleiding staat dat het kan. Ja dat klopt meneer: Maar sinds 2 weken kan het niet meer. We hebben echt alles dicht gezet in u modem.

Zet het dan even open?? Nee Nee meneer: dat kan niet dan gaat iedereen servers draaien.
Ik weer: Ja dus?? Ik heb toch internetplusbellen? zonder datalimiet.??

Ja meneer: dat klopt. Ik weer nou dan wil ik dat ook!!!

Meneer we kunnen 2 dingen doen.:
1. Modem terug en terug naar het oude adsl
2: 2 maanden gratis internetplusbellen.

Oke doe maar keuze 1. Dan gaat u terug naar direct adsl.
ik weer nee !!!! ik kom van XS4all en daar wil ik nu naar terug.

Uhmmm even overleggen....Nee we kunnen u alleen 2 maanden gratis aanbieden.

Nou doe dat maar en dan zal ik verdere stappen ondernomen om me gelijk te halen.
Toen kreeg ik een antwoord: Dat moet u maar doen maar verwacht geen ondersteuning meer. We zetten u op de zwartelijst.

Eindegesprek.. lach me helemaal gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 19:07:
Vandaag weer eens aan de helpdesk gehangen. Nee meneer, u kunt geen intern ip aan de experia hangen en ftp en maiel enz servers werken niet. Hebben we hier dicht getimmerd.
Ja maar in de handleiding staat dat het kan. Ja dat klopt meneer: Maar sinds 2 weken kan het niet meer. We hebben echt alles dicht gezet in uw modem.
Hier klopt dus echt niets van. Mijn modem is afgelopen maandag door een monteur geinstalleerd. Na een harde reset heb ik gewoon weer de serverinstellingen ingevoerd in Mijn KPN en een machine open gezet. Daar draait dus vrolijk de website van mijn volleybalvereniging op en nog wat andere sites. Geen enkel probleem.

Wat gebeurt er als je in Mijn KPN een IP-adres invoert bij serverinstellingen en een PC met datzelfde vaste IP-adres aan een LAN-poort van de Experia hangt? Is die dan niet netjes van buiten bereikbaar?

Wat mij vandaag opviel: de eerste medewerker van de servicedesk verwees me met mijn reboot-probleem door naar de normale KPN-storingsdienst en de tweede zei een paar uur later dat dat onzin was. Hij heeft me in de wacht gezet bij de 2e lijn en toen dat te lang duurde een ticket aangemaakt om me terug te laten bellen. Dat moet nog gebeuren, maar het is in ieder geval netter dan me naar 0800 0407 door te verwijzen. Als je weer eens zo'n advies krijgt vraag dan eens waar hij zit. Ik kan het niet hard maken, maar ik heb de indruk dat de mensen in Utrecht die nu al een paar weken met het bijltje hakken beter op de hoogte zijn dan de nieuwelingen in Enschede. Niks ten nadele van die nieuwelingen, want dat is op zich best begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen 3de lijn medewerkers aan de lijn gehad. En inderdaad. De eerste serie modems heeft nog toegang tot de server instelling. Ik ben bezig met me 3de modem in 3 weken en daar schijnt het voorlopig geheel dicht te staan en kunnen 3de lijn ook niet meer in het modem.

We zien wel wat het brengt...

Voorlopig speedtouch er aan en het werkt....ga kijken voor een draytek met voip...en dan opzoek naar de instellingen-))

Word vervolgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Staat die keuze 'Serverinstellingen' nog wel in jouw Mijn KPN? Wat gebeurt er als je daar een IP-adres invult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft het ook gemerkt dat gesprekken soms stotteren,
zeg maar hele kleine gedeeltes van het gesprek wegvallen tijdens het bellen.
Net genoeg zeg maar dat je na moet vragen wat de persoon aan de
andere kant nu precies zei.
En wie heeft ook al eens een echo op de lijn gehad?
Beide probleempjes hebben zich hier nu zo af en toe voor gedaan.

Mij is niet bekend of dit tijdens zwaar internet verkeer was of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 19:07:
Vandaag weer eens aan de helpdesk gehangen. Nee meneer u kunt geen intern ip aan de experia hangen en ftp en maiel enz servers werken niet. Hebben we hier dicht getimmerd.
Ja maar in de handleiding staat dat het kan. Ja dat klopt meneer: Maar sinds 2 weken kan het niet meer. We hebben echt alles dicht gezet in u modem.

Zet het dan even open?? Nee Nee meneer: dat kan niet dan gaat iedereen servers draaien.
Ik weer: Ja dus?? Ik heb toch internetplusbellen? zonder datalimiet.??

Ja meneer: dat klopt. Ik weer nou dan wil ik dat ook!!!

Meneer we kunnen 2 dingen doen.:
1. Modem terug en terug naar het oude adsl
2: 2 maanden gratis internetplusbellen.

Oke doe maar keuze 1. Dan gaat u terug naar direct adsl.
ik weer nee !!!! ik kom van XS4all en daar wil ik nu naar terug.

Uhmmm even overleggen....Nee we kunnen u alleen 2 maanden gratis aanbieden.

Nou doe dat maar en dan zal ik verdere stappen ondernomen om me gelijk te halen.
Toen kreeg ik een antwoord: Dat moet u maar doen maar verwacht geen ondersteuning meer. We zetten u op de zwartelijst.

Eindegesprek.. lach me helemaal gek
Wat een eikels zeg! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is sinds vandaag het InternetPlusBellen-menu uit Mijn KPN verdwenen....

Al bijna twee dagen geen VOIP en Wifi-storing, hoera! Wel is de portering WEER uitgesteld. In plaats van 5 werkdagen gaat het nu richting 3 weken.

Vandaag gebeld door de afdeling die klachten afhandelt. Wegens alle storingen krijg ik de afgelopen maand gratis, plus geen verdere kosten tot oktober. Dat is in ieder geval iets, maar neemt de ergernissen niet volledig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 01:54:
Het verdwijnt 's nachts wel vaker. Ze willen kennelijk niet dat je 's nachts aan het prutsen slaat. Bij mij was het er de hele dag, maar is nu inderdaad ook weer weg.
Al bijna twee dagen geen VOIP en Wifi-storing, hoera! Wel is de portering WEER uitgesteld. In plaats van 5 werkdagen gaat het nu richting 3 weken.
Het was ooit 3 werkdagen. Maar ik heb nu zelfs geen idee of ik nog op de rol sta. Hoorde je dat van de 2e lijns mensen? Want de 1e lijns weet dat (naar zeggen) niet.
Vandaag gebeld door de afdeling die klachten afhandelt. Wegens alle storingen krijg ik de afgelopen maand gratis, plus geen verdere kosten tot oktober. Dat is in ieder geval iets, maar neemt de ergernissen niet volledig weg.
Heb je alleen maar per telefoon geklaagd om die maand gratis te krijgen of ook nog per mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat tegenwicht in de strijd gooien... ;)
Hier draait het al een paar weken als een zonnetje, zowel het adsl-gedeelte als voip. Gisteren heb ik voor het eerst de box ff uit en weer aan moeten zetten omdat ik geen wifi-verbinding kreeg. Maar ja, dat heb je bij andere draadloze modems ook wel eens.
Geen problemen met ruis op de lijn (ben ook al een week of drie geleden geporteerd), echo of wegvallen van de verbinding.
Ik zal dan ook wel niet in aanmerking komen voor die twee maanden gratis abo, aangezien ik nog geen enkele keer met de servicelijn gebeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand waarbij ook de volgende web pagina getracht wordt te openen als je in mijn KPN keist voor telefonie beheer, VoiceMail in email of VoiceMail pincode:

http://10.135.57.21:8767/siemens-hiq8000

Hier wordt een privé ip adres range gebruikt die niet routable is.
De pagina kan dan ook niet worden geopend vanaf het Internet.

Ik heb het probleem al aangemeld bij KPN (via mail, Service Desk duurt te lang > 20 min.) maar al een week geen reactie meer gehad.
Lijkt me dat ik niet de enige kan zijn met dit probleem aangezien dit adres hard op de pagina staat als ik in pagina bron kijk.

Dus als je het ook hebt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:32:
Hier draait het al een paar weken als een zonnetje, zowel het adsl-gedeelte als voip.
Ik heb zojuist de stroom er weer even af moeten halen. En dan begint mijn Experia Box weer met een reboot na een reboot na een reboot. Ik hou dan altijd mijn adem in en wacht af tot er eindelijk weer een stabiele verbinding is. Soms moet ik daarvoor nog een paar keer de stroom eraf halen. En soms is het zo dat de verbinding stabiel lijkt, maar zodra ik dan weer iets over de ADSL-verbinding doe volgt prompt weer een reboot.

Ik heb nu Wifi maar uitgezet. Je weet nooit of dat helpt. En een analoge lijn loopt er ook niet meer via die broodtrommel. 1 Lan-verbinding is slechts actief: mijn webservertje, dat tevens dienst doet als router voor de PC daarachter. Ik zou hierover nog teruggebeld worden door de 2e lijn, maar dat is nog niet gebeurd. Ach, 0800-0222726 maar weer eens bellen...

Edit: 192.168.2.1 stond ook nog in mijn rijtje DNS-servers. Misschien dat-ie daarvan van streek raakt. Die heb ik dus er ook maar uitgehaald.

Er is trouwens wel iets veranderd in de firmware van het beestje. Vroeger was
http://192.168.2.1:8081
bereikbaar. Dan kreeg je een stuk of 10 bytes rubbish retour. Nu werkt dat niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Jan-E op 06-08-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 01:54:
Die is bij mij na (wederom) een nachtje afwezigheid weer terug. Bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:54:
Is er iemand waarbij ook de volgende web pagina getracht wordt te openen als je in mijn KPN keist voor telefonie beheer, VoiceMail in email of VoiceMail pincode:

Zelfde verschijnsel hier. Kennelijk willen ze die optie nog niet aanbieden.

Edit: nummerweergave op uitgaande gesprekken staat trouwens volgens Mijn KPN uit, maar hij zendt het nummer wel degelijk mee. Nu kan het zijn, dat dit een gevolg is van het feit dat mijn lijn nog niet geporteerd is. Maar toch...

[ Voor 19% gewijzigd door Jan-E op 06-08-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ene Marco van de 2e lijn is nu mijn modem softwarematig geheel aan het slopen en opnieuw opbouwen. Huidige stand: Wifi uit, geen key, geen kanaal. Serverinstellingen: aan, maar geen IP-adres en eigenlijk dus uit. Poorttoewijzing: geen enkele.

Nog wat info uit de telefoongesprekken: 2e lijn zit in Sloterdijk, 3e lijn in Amersfoort en het mainframe staat in Bern. En niemand wist er iets van dat er nu Experia Boxen uitgeleverd zouden worden zonder serverinstellingen.

Edit 16.10h: het draait weer. Mijn Experia Box blijkt niet automatisch het SIP-account op te halen na een (harde) reset, dus moet dat telkens weer handmatig toegevoegd worden. Dat gaan ze nog verder onderzoeken. Ik zal dus zelf voorlopig maar geen harde reset uitvoeren. Wat nu precies het euvel was is trouwens niet duidelijk, maar leeggooien en opnieuw opbouwen lijkt geholpen te hebben.

Ik vroeg nog aan Marco of hij zelf de serverinstellingen kon toevoegen. Antwoord: kunnen we wel, maar dan moet ik de handleiding erbij halen. Dat lijkt erop te wijzen dat zij de volledige configuratie kunnen aanpassen, maar dat ze slechts thuis zijn in bepaalde delen.

Nog een nieuwtje (dat geloof ik al eerder gemeld is): 'binnenkort' wordt het mogelijk om ook te kiezen voor het openstellen van een beperkt aantal poorten.

[ Voor 47% gewijzigd door Jan-E op 06-08-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
TrailBlazer schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:57:
Dit systeem heet silence detection als ik het goed heb. Is in principe om bandbreedte te besparen. Wordt bij VOIP testen niet als prettig ervaren persoonlijk hoop ik wel dat je dat kan uitzetten

[...]

ander verkeer mag nooit het VOIP verkeer wegdrukken. Klinkt als een instellingsfout mbt QoS ofzo
En volgens mij hebben sommige voip toestellen en ata's hier weer een oplossing voor die "comfort noise" heet

[ Voor 3% gewijzigd door joop99 op 06-08-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:54:

Ik heb het probleem al aangemeld bij KPN (via mail, Service Desk duurt te lang > 20 min.) maar al een week geen reactie meer gehad.
Lijkt me dat ik niet de enige kan zijn met dit probleem aangezien dit adres hard op de pagina staat als ik in pagina bron kijk.

Dus als je het ook hebt :/
De siemens hiq8000 lijkt mij de softswitch die kpn gekocht heeft die tevens de vertaling van sip naar SS7 doet. Dat je deze link tegen komt lijkt mij een foutje (misschien iets uit een testomgeving wat er niet uitgehaald is bij migratie naar productie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:17:
[...]

De siemens hiq8000 lijkt mij de softswitch die kpn gekocht heeft die tevens de vertaling van sip naar SS7 doet. Dat je deze link tegen komt lijkt mij een foutje (misschien iets uit een testomgeving wat er niet uitgehaald is bij migratie naar productie)
Mee eens. De andere links hebben allemaal iets van https://www.kpn.com.....?redirect=https://www.kpn.com/.... en worden dus door een script geredirect.

Lijkt me dat de Servicedesk hier overvraagd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:59:
[...]

Mee eens. De andere links hebben allemaal iets van https://www.kpn.com.....?redirect=https://www.kpn.com/.... en worden dus door een script geredirect.

Lijkt me dat de Servicedesk hier overvraagd is :)
Het is allemaal onderdeel van het surpass platform van siemens (dat volgens een persbericht van siemens ook door essent gekocht is). Als je hier verder rondkijkt (en een beetje weet wat er met een dergelijk platform kan) dan zie dat we nog het nodige kunnen verwachten de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zojuist zag:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1079152/sc=7d0784

Betekent dit nou dat je 10 euro per maand PER NUMMER betaalt om onbeperkt te bellen?! Dus dan ben je met InternetPlusBellen Lite 42,95 + 10 + 10 = € 62,95 kwijt per maand om op 2 nummers onbeperkt te kunnen bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 03:00:
[...]
Het verdwijnt 's nachts wel vaker. Ze willen kennelijk niet dat je 's nachts aan het prutsen slaat. Bij mij was het er de hele dag, maar is nu inderdaad ook weer weg.
Vanmiddag stond hij er weer...
Jan-E schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 03:00:
[...]
Heb je alleen maar per telefoon geklaagd om die maand gratis te krijgen of ook nog per mail?
Beide, via de KPN-site en via 0900-0244. Wat ik al eerder schreef: ik begrijp de kinderziektes, maar die hadden er in een testfase uit gehaald moeten worden. Ik heb niets getekend waar in stond dat ik akkoord ging met regelmatige storingen omdat het een nieuw product is. En geen volledig product betekent ook geen volledige betaling. Nu blijkt dat ze daar bij KPN niet kinderachtig over doen en dat siert ze!

Overigens grappig: als je een website bezoekt waarvan de gebruiker statistieken kan bekijken, dan staan de bezoekjes via je IPB-account geregisteerd als zijnde afkomstig van Planet Internet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 23:02:
Wat ik zojuist zag:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1079152/sc=7d0784

Betekent dit nou dat je 10 euro per maand PER NUMMER betaalt om onbeperkt te bellen?! Dus dan ben je met InternetPlusBellen Lite 42,95 + 10 + 10 = € 62,95 kwijt per maand om op 2 nummers onbeperkt te kunnen bellen?
http://www.kpn.com/kpn/show/id=861985/sc=f6ba9c

Alleen als je een tweede lijn wilt hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05-2022
aantal problemen gehad met het uitbellen. Na het aan en uitzetten van de box loopt het wel weer...maar het blijft vervelend.
tot grote verbazing kreeg ik vrijdag een factuur voor belbasis abbonement voor augustus en september..

terwijl ik toch echt al 3 weken internetplusbellen heb...morgen toch maar weer eens bellen.

gelijk maar eens kijken of ik ook de eerste paar maanden gratis kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Net ook Internetplusbellen besteld.
Ben benieuwd.
Heb bij de overgang van analoog naar isdn 3x een weekend zonder tel. gezeten.
Daarna werkte het gelukkig feiloos :*)
Wel vreemd: Heb dus isdn en kan nu al wel bestellen ?
Mja, we zien het wel :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svijf schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:39:
Wel vreemd: Heb dus isdn en kan nu al wel bestellen ?
Mja, we zien het wel :z
De ISDN-Experia is er inmiddels, tenminste de handleiding staat op de support-site van KPN: http://www.kpnadsl.nl/sup...aanwijzingen-experia.html .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:17:
[...]

De ISDN-Experia is er inmiddels, tenminste de handleiding staat op de support-site van KPN: http://www.kpnadsl.nl/sup...aanwijzingen-experia.html .
Thanx, die heb ik vast doorgelezen :)
Zodra ik het spul binnen heb is kijken of het in de praktijk echt zo makkelijk is :P

Als ik goed heb gelezen, kan je de eerste paar dagen je Quatrovox er tussen laten en daarna dat ding vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet het volledige topic doorgelezen, maar is skypeout niet een stuk voordeliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 00:18:
Nu blijkt dat ze daar bij KPN niet kinderachtig over doen en dat siert ze!
Klopt, is met normale storingen van telefonie en adsl (veroorzaakt door kpn) ook zo, dat staat zelfs in de algemene voorwaarden :).
Overigens grappig: als je een website bezoekt waarvan de gebruiker statistieken kan bekijken, dan staan de bezoekjes via je IPB-account geregisteerd als zijnde afkomstig van Planet Internet !
Je hostname is toch echt ipXXXXX.direct-adsl.nl, maar planet, hetnet, ddsl en ipb is allemaal gewoon een zelfde planetmediagroep of "KPN internet" verbinding (traces lopen allemaal via *.*.wxs.nl servers, worldacces, later planet internet geworden).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer wat anders.

Paar weken terug een portscan gedaan op mijn Experia en netwerk. Afgezien van de bekende poorten niets aan de hand.

Vandaag weer portscan gedaan en ...

als de scan langs poort 8081 gaat, gaat mijn wireless netwerk plat 8)7

Gelukkig komt het netwerk wel weer op maar m'n huisgenotenwaren toch }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me iets vertellen over de instellingen van internetplusbellen.??
Ik weet dat je op MACadres staat aangesloten.

Maar hoe word de verbinding met VOIP gelegt en welke gegevens heb je daarvoor nodig:

1: IP nummer sip server (213.75.12.212)
2: welke poort
3: Hoe gaat de aanmelding daar?? Gebruikersnaam / Wachtwoord??

Ik vraag dit omdat er bij draytek een modem/router is waarmee je dus het macadres kan aannemen van de expirimentenbox-))

Dan heb je in iedergeval : internet en kan je zelf weer je poorten instellen.
Blijft het probleem sip server. KPN geeft niets vrij hier over.

Groeten Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan InternetPlusBellen te gaan nemen van de KPN, ik had eerst UPC maar doodat we gaan verhuizen naar Aalsmeer, waar UPC niet levert, wil ik eens weten ofdat er ook positieve reacties zijn op deze dienst van de KPN.

Groetjes

HaRiMiCe

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben het de hele tijd over het voip lampje, maar de term voip komt geen enkele keer voor in de online handleiding.
En heeft iemand al geprobeerd een hub op de usb poort aan te sluiten?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 08:46:
Ik ben van plan InternetPlusBellen te gaan nemen van de KPN, ik had eerst UPC maar doodat we gaan verhuizen naar Aalsmeer, waar UPC niet levert, wil ik eens weten ofdat er ook positieve reacties zijn op deze dienst van de KPN.

Groetjes

HaRiMiCe

;)
In tegenstelling tot de meeste reacties hier, kan ik alleen maar een positieve reactie geven. :)
Sinds de aansluiting (bijna een maand geleden) alleen voor de nummerportering twee dagen gehad waarop voip niet werkte. Daarna slechts één keer geen wifi-verbinding gehad en de experiabox even uit en weer aan moeten zetten. Verder: stabiele snelle internetverbinding en een prima telefoonverbinding (zowel qua stabiliteit als kwaliteit van de verbinding).
Hopelijk heb je hier iets aan... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan gebruik je waarschijnlijk maar 1 computer en zonder servers-))
Verbinding is wel goed..maar de manier hoe de KPN daarmee omgaat niet.

Situatie nu is: Hun bepalen welke poorten er open staan. En hun bepalen wat het afleveradres is van de internet pakketjes. Juist: 192.168.2.1 de experia.

KPN KAN zo op je computer komen en ff in je foto's snuffelen-))
Natuurlijk gebruikt een ieder die een beetje verstand heeft een vuurmuur. Maar je zal de mensen te eten moeten geven die geen beveiliging hebben en de vuurmuur in de experia laag zetten.
Dan kunnen ze lekker weer met Peer to Peer werken.

Dat bereikt KPN er nu mee door niet zelf je poorten te kunnen beheren.
KPN heeft weer voor een kromme wereld gekozen. Ieder is ZELF verantwoordelijk voor een veilige computer op internet. Doe je niks aan beveiliging?? Tja dan loop je risico.

Met zoveel dingen in het leven-))

Groeten Marco..

Ps. Zie het niet te negatief...Maar KPN denken dat ze Jezus zijn. Heb ik een verrassing voor ze.
Ik ben GOD en sta daarboven-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 'doos' zaterdag ook binnengekregen! Joepie! :P Weer lekker knutselen.
Waar heb ik nu eigenlijk die monteur voor nodig zit ik me af te vragen? Dat aansluiten lijkt me geen probleem. Of zitten er nog ergens addertjes onder het gras...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:03:
Situatie nu is: Hun bepalen welke poorten er open staan.
Heb je nu al eens een keer geprobeerd om bij serverinstellingen een IP-nummer in te vullen? Je beweerde eerder dat dat niet meer mogelijk zou zijn, maar iedereen die ik gesproken heb op de servicedesk ontkent dat.
KPN KAN zo op je computer komen en ff in je foto's snuffelen-))
Natuurlijk gebruikt een ieder die een beetje verstand heeft een vuurmuur. Maar je zal de mensen te eten moeten geven die geen beveiliging hebben en de vuurmuur in de experia laag zetten.
Dan kunnen ze lekker weer met Peer to Peer werken.
Onzin. Zelfs zonder vuurmuur kan de KPN niet op je PC rondsnuffelen, als je je TCP/IP maar goed instelt. Die PC waar nu mijn servers op draaien hangt al jaren zonder vuurmuur aan het net. Nooit problemen mee gehad, geen virussen, geen spyware, geen zombie, niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:16:
Heb de 'doos' zaterdag ook binnengekregen! Joepie! :P Weer lekker knutselen.
Waar heb ik nu eigenlijk die monteur voor nodig zit ik me af te vragen? Dat aansluiten lijkt me geen probleem. Of zitten er nog ergens addertjes onder het gras...
Nee, kan makkelijk zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht ik ook al. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:41:
[...]

In tegenstelling tot de meeste reacties hier, kan ik alleen maar een positieve reactie geven. :)
Sinds de aansluiting (bijna een maand geleden) alleen voor de nummerportering twee dagen gehad waarop voip niet werkte. Daarna slechts één keer geen wifi-verbinding gehad en de experiabox even uit en weer aan moeten zetten. Verder: stabiele snelle internetverbinding en een prima telefoonverbinding (zowel qua stabiliteit als kwaliteit van de verbinding).
Hopelijk heb je hier iets aan... :*)
Inderdaad, het werkt als een zonnetje bij mij in Rotterdam. Ik heb geen enkele storing sinds de laaste week van Juni gehad.

KPN geeft daarnaast binnenkort de mogelijkheid om individuele poorten zelf te configureren..Daarmee is het produkt wat mij betreft helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:41:
Sinds de aansluiting (bijna een maand geleden) alleen voor de nummerportering twee dagen gehad waarop voip niet werkte.
Ik krijg ook de indruk dat er meer problemen zijn voor portering dan daarna. Gisteren nog bij een uitgaand VoIP-telefoontje: de andere kant kon mij prima verstaan, maar ik hoorde niets.

En een analoge lijn door je Experia Box laten lopen geeft ook problemen, met een Lijnpoort die open blijft staan en dergelijke.
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.