[KPN] nieuwe VoIP dienst Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste
Acties:
  • 49.723 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:56:
Kan nu weer bij www.kpn.com.
Inloggen op Mijn KPN duurt lang en werd er bijna direct weer uit geknikkerd. :(
Ik kon er ook weer bij. Mijn Tel1-instelling bleek inderdaad weer op mijn eigen nummer te staan. Dus de instellingen van de Experia Box zijn weer goed. Ook heb ik de serverinstellingen naar mijn voorkeur kunnen instellen. Dus ik ga het nu maar eens een paar dagen via de Experia Box proberen en zet mijn Speedtouch 510 even uit.
Maar bellen naar privé komt direct in de voicemail terecht. :/ :/
Mijn VoIP-lampje is aan het knipperen, dus heb ik geen connectie met het VoIP-netwerk. Uitzetten/aanzetten van de Box hielp niet. Later wellicht nog een keer proberen.

Ik krijg ook geen kiestoon, maar als ik eerst ** intoets pakt de Experia Box de analoge lijn, krijg ik de analoge kiestoon en kan ik met een hinderlijke brom op de achtergrond 'gewoon' bellen. Inkomend gaat het via mijn niet-geporteerde lijn nog wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:17:
- Wanneer zijn de problemen opgelost en kan ik rekenen op een deugdelijke telefoonverbinding.
- Hoe gaat KPN klanten die zoveel problemen met internetplusbellen hebben compenseren.
Mijn portering staat voorlopig 'on hold'. En wat mij betreft blijft die daar voorlopig maar even op staan. Eerst maar eens afwachten wanneer die problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:25:
Ik krijg ook geen kiestoon, maar als ik eerst ** intoets pakt de Experia Box de analoge lijn, krijg ik de analoge kiestoon en kan ik met een hinderlijke brom op de achtergrond 'gewoon' bellen. Inkomend gaat het via mijn niet-geporteerde lijn nog wel goed.
Dat heb ik opgelost door een telefoontoestel rechtstreeks aan mijn splitter te hangen en (via een gewoon telefoonsplittertje) een ander toestel via de Experia Box te laten lopen. Mocht het VoIP-netwerk ooit weer 'op' komen dan kan ik via dat andere toestel VoIP bellen.

Bij inkomende gesprekken gaan beide toestellen over, waarbij opvalt dat het directe toestel zo'n 1,5 seconde eerder afgaat dan het toestel dat aan de Experia Box hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Na een reset kreeg ik weer connectie met het VoIP-netwerk. En kon ik ook VoIP-bellen, wat te horen was aan de kiestoon.

Mijn advies aan mensen die nu nog de Experia Box moeten installeren: hang 1 toestel (of je oude huiscentrale) rechtstreeks aan de POTS-uitgang van de splitter, bel niet (!) naar 1369 want daarmee zet je de portering in gang en hang voor uitgaande telefoontjes tijdens je gratis uren ook 1 toestel via de Experia Box aan je ADSL-lijn. Zo combineer je de voordelen van uitgaand bellen over VoIP met inkomende gesprekken over het oude, vertrouwde vaste net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
VoIP is (bij mij) weer uit de lucht. Ik ga voorlopig niet porteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Zonder reset is het VoIP-netwerk inmiddels weer bereikbaar. Het lijkt wel een knipperlicht. Verder gaat KPN de rest van de week door het hele land netwerkonderhoud plegen, waardoor de ADSL-verbindingen tijdelijk onderbroken kunnen worden. Zie xs4all.announce. Of dat iets te maken heeft met de VoIP-storingen? Wie het weet, mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxjsptlk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 10:40
yo pplz...

ben zelf kpn medewerker op IPB...
storingen zijn op het moment als het goed is verholpen...
ga inet liggen kloten met het modem resetten en dergelijken, maar bel ff met de helpdesk...
nieuw nummer BTW.. 0800 0222726
we zijn met weinig man, dus misschien duurt het ff...

[ Voor 5% gewijzigd door mxjsptlk op 26-07-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:50:
Volgens mij is het verhaal als volgt:
  • Je kunt op 1 nummer maar 1 gesprek tegelijk voeren(ik ben vergeten waar ik dit gelezen heb)
  • Per poort op de experia box kun je maar 1 nummer toewijzen, er zitten dus in wezen twee sip endpoints op de experia box in de vorm van een ingebouwde ata (Analogue Telephone Adapter)
  • Wil je meer nummers(sip endpoints), dan zul je iets anders moeten doen, een vast toestel (zoals bijvoorbeeld de video telefoon, een draadloze wifi telefoon of een extra losse ata
Er staan wat woorden over in de FAQ op Mijn KPN. Inloggen en dan naar deze pagina gaan. Daar staat:
Met één telefoonnummer kan één gesprek tegelijk gevoerd worden.

Wilt u meerdere gesprekken tegelijkertijd voeren of een apart telefoonnummer toewijzen aan een fax, dan kunt u eenvoudig extra telefoonnummers aanvragen. U doet dit via het tabblad Administratie.
Oftewel: je kunt per tel-poort van je Experia Box slechts 1 gesprek voeren. Voor een 2e gesprek op de andere tel-poort heb je wel een extra telefoonnummer nodig (à raison van € 1,50 per maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
mxjsptlk schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:39:
[...] bel ff met de helpdesk...
Hé, een gratis nummer !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxjsptlk
ja, maar ze hangen het niet aan een hoge boom
en in principe komen alle nummers bij ons uit (0900 0244; 0900-0407; 0800-0222726 etc.) en we doen er ook nog de multimedia diensten bij (mijnKPN, ISDN, DirectInternet, FOL, TROL, etc)
vandaar de wachtrij.. ben net klaar met werken, einde vand e dag viel het mee met de wachtrij

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 19:45
Als het installatie pakket kwijt raakt dan wordt het ook avontuurlijk...... (van mijn installatiepakket is de verblijfplaats onbekend en ik ben al een paar dagen aan het bellen om uit te vinden wat ze nu gaan doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxjsptlk
::||error||::

[ Voor 93% gewijzigd door mxjsptlk op 29-07-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yo pplz...

ga inet liggen kloten met het modem resetten en dergelijken, maar bel ff met de helpdesk...
Bij mij werkt ook alles weer. Resetten van het modem hielp niet meer. Ben er een paar uur uit geweest en toen werkte alles weer. Hoop dat het nu wel blijft werken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog weer een leuke.

Voor de verandering eens met Opera 8.01 naar de KPN site.
Verscheen een aantal malen het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.pa1bs.nl/images/operakpn.jpg

Zal nog eens kijken wat het risico is voor de gegevens die je zo over Internet naar de KPN verzend :|

Heb al gezocht, heeft iets te maken met klant profilering en cookies.
Zoek met Google maar eens op: cendris klipping

Overigens doet alles 't weer. Maar waarom :?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
mxjsptlk schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:43:
welk nummer bel je dan?
volgens mij kunnen ze het met postplaza gewoon controleren waar dat dat pakket is gebleven...

greetz
@mxjsptlk Ik bel dan gewoon 0800-0222726 in de veronderstelling dat ze dat dan gewoon na kunnen kijken maar zo simpel schijnt het niet te liggen. Mijn pakket is door KPN 14 juli door KPN naar TNT gestuurd maar welke status het nu heeft, geen idee.

Ik weet dat mijn probleem nu bij de 2e lijn en logistics ligt en als het goed is wordt ik morgenavond terug gebeld

[ Voor 11% gewijzigd door joop99 op 26-07-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mxjsptlk: ik heb geen uitnodiging ontvangen maar ik heb toch besteld (site via google gevonden), weet je of ik het pakket dan in 15 werkdagen ontvang of als de rest van nederland het ook kan ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Om een oude discussie even op te rakelen: ik heb zojuist over VoIP met een 2400 bps modem (een Bausch 3522SA voor de liefhebbers) mijn Girotelgegevens opgehaald. Zowel van mijn zakelijke als van mijn particuliere rekening. Om zeker te weten dat ik VoIP belde, had ik de telefoonlijn even uit mijn splitter getrokken. Dus het kan wel degelijk.

Ik heb hier ook nog een extern 28k8 modem en een intern 33k6 moden en zal op een later moment wel eens kijken of dat ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Jan-E schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:15:
Om een oude discussie even op te rakelen: ik heb zojuist over VoIP met een 2400 bps modem (een Bausch 3522SA voor de liefhebbers) mijn Girotelgegevens opgehaald. Zowel van mijn zakelijke als van mijn particuliere rekening. Om zeker te weten dat ik VoIP belde, had ik de telefoonlijn even uit mijn splitter getrokken. Dus het kan wel degelijk.

Ik heb hier ook nog een extern 28k8 modem en een intern 33k6 moden en zal op een later moment wel eens kijken of dat ook werkt.
Ergens moet je volgens mij oook de codec in kunnen stellen die gebruikt wordt (G729 of G711), Om succesvol met een modem te kunnen werken lijkt mij dat je G711 moet gebruiken (die KPN volgens mij voor fax bedoeld heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren n.a.v. de VOIP-storing contact gehad met de helpdesk. Met de (overigens vriendelijke) medewerker raakte ik aan de praat over de USB-poort (was toch via het gratis nummer....).

Volgens hem is de poort nu nog uitgeschakeld en zal pas op een later moment via een firmware/software-update worden ingeschakeld. Toen ik hem vertelde dat ik gewoon mijn USB-stick in de poort kon stoppen en dat deze dan op het netwerk beschikbaar was, vielen hem de oren van het hoofd. Dat kon namelijk niet. Mooi wel dus!

Een USB-harddisk heb ik nog niet aan de gang kunnen krijgen, maar ik heb alleen een NTFS-schijf, geen FAT/FAT32. Mogelijk dat die wel werken, want de USB-stick werkt ook onder FAT.

VOIP werkt in ieder geval weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
yo pplz...

Bij mij is het nu opeens onbekend wanneer e.e.a. geleverd gaat worden.
Eind Juni besteld. Bevestigings brief ontvangen met datum van 1-juli erop. Zwart op wit dat de levering max. 15 werkdagen in beslag neemt. We zitten nu eind Juli en nog steeds geen IPB.
Via de helpdesk verschillende antwoorden m.b.t. de levering gekregen (tot 3x een mondelinge medeling gehad wanneer het geleverd zal worden). Echter is dit niet waar........Ik zal tot 2x toe terug gebeld worden door mensen van IPB (deze afspraken zijn ook niet nagekomen). Zucht.

Gisteren nogmaals gebeld met de klantenservice. Wordt ik doorverbonden naar de IPB helpdesk, ca. 20-min in de wacht, wordt de verbinding verbroken. Lekkere klantenservice.
Nogmaals bellen naar de klantenservice, wordt er doodleuk verteld dat ze niet meer door kunnen verbinden en is het nu opeens helemaal niet bekend wanneer iets geleverd gaat worden.
In mijn schriftelijke schrijven die ik ontvangen heb van KPN staat toch echt 15-werkdagen.........Dit wordt dus niet nagekomen.
Heeft KPN nu echt 3-week nodig (of meer) om e.e.a. voor elkaar te krijgen op mijn huidige lijn.
Zal graag willen weten wanneer nu e.e.a. geleverd gaat worden, maar dat schijnt nog al moeilijk te zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd (exact volgens de handleiding) de Experiabox zelf te installeren.
Met ADSL geeft de box aan dat hij online is maar ik krijg geen kiestoon met de telefoon.
Wel krijg ik kiestoon als ik de lijn direct aan de splitter hang maar niet via de experiabox.
Wat zou dat kunnen zijn?

Ik heb allerlei constructie's uitgeprobeerd maar helaas, aan de installatie kan het echt niet liggen.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:39:
Ik heb geprobeerd (exact volgens de handleiding) de Experiabox zelf te installeren.
Met ADSL geeft de box aan dat hij online is maar ik krijg geen kiestoon met de telefoon.
Wel krijg ik kiestoon als ik de lijn direct aan de splitter hang maar niet via de experiabox.
Wat zou dat kunnen zijn?
Brandt je VoIP-lampje? Als dat zo is zou je op de Tel1-uitgang (die het verst weg zit) een kiestoon moeten krijgen. En als je VoIP-lampje niet brandt, ligt het probleem vermoedelijk nog aan KPN-zijde. Loop je instellingen in Mijn KPN eens na. Als daar zelfs geen menu InternetPlusBellen aanwezig is zou ik de helpdesk op dat 0800 nummer maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:08
Wat zou dat kunnen zijn?
Heb je wel een kabeltje tussen de splitter(telefoon uitgang) en de line op de experia box hangen???
Deze is nodig als je nog niet geporteerd bent. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem aansluiten hoe het hoort en gelijk een hard reset geven.
Daarna moet het modem een script downloaden.

Dan gaat het modem zichzelf +/- 7 keer resetten.

Dan komt wifi en voip op. Ben nu met me derde box bezig en de laatste heeft de monteur geplaatst en zo aangesloten.

Hoop dat je er wat aan heb.

Groeten Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Wat is er met die eerste twee gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb problemen met mijn verbinding.
Bijna dagelijks ligt de telefoonverbinding eruit. Dit was zowel voor als na de portering.

Ik heb gisteren via mijn KPN een klacht aangemaakt.Vandaag kreeg ik een telefoontje van KPN. Ze gaan alle abo's aanbieden dat ze 2 maanden geen abo-geld hoeven te betalen. Tevens krijg ik door deze klacht een maand extra korting !!!! Ik zou zeggen..... klagen !!!! O-) O-)

Ook bij mij werkt "Mijn KPN" niet meer....Ik kan geen mailaliassen aanmaken e.d. Balen !!! :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterH3108
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 16:28
Wat zou dat kunnen zijn?

Ik heb allerlei constructie's uitgeprobeerd maar helaas, aan de installatie kan het echt niet liggen.

Greetz
Hoi, ik had het zelfde probleem. Wel adsl en geen kiestoon, klantenservice gebeld en toch maar een monteur laten komen. Volgens deze monteur lag het probleem daaraan dat de TPG-post bij de verzending van het starterspakket de verkeerde code heeft gescand (de wan mac of de lan mac code ipv. de wlan mac code, geloof ik). Na het doorgeven van de juiste code werkte de experia box als een tierelier.
Goede kans dat dit ook het probleem bij jou is.
Succes, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Laatst online: 24-08 09:07
Hier dezelfde aanloopproblemen. Moet zeggen dat de helpdesk je goed van dienst is, maar om de zoveel dagen weer een probleem begint te vervelen natuurlijk.

In ieder geval is bij mij ook het tabblad Internetplusbellen van mijn kpn verdwenen. Is dat bij iedereen zo?

Verder zit ik al dagen te wachten op mijn persoonlijke nummer. Anderen een idee hoe lang dat kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Bob_Tweakers schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:04:
In ieder geval is bij mij ook het tabblad Internetplusbellen van mijn kpn verdwenen. Is dat bij iedereen zo?
Nee, het staat er nog steeds. En een uur geleden was het er ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:52:
Ook ik heb problemen met mijn verbinding.
Bijna dagelijks ligt de telefoonverbinding eruit. Dit was zowel voor als na de portering.

Ik heb gisteren via mijn KPN een klacht aangemaakt.Vandaag kreeg ik een telefoontje van KPN. Ze gaan alle abo's aanbieden dat ze 2 maanden geen abo-geld hoeven te betalen. Tevens krijg ik door deze klacht een maand extra korting !!!! Ik zou zeggen..... klagen !!!! O-) O-)

Ook bij mij werkt "Mijn KPN" niet meer....Ik kan geen mailaliassen aanmaken e.d. Balen !!! :(
Per mail de eerste nota al ontvangen!
Voor afname van het belpakket, dus abo kosten hiervoor.
Hebben al meer mensen nota's binnen?
Wat is bij jullie gefactureerd?
Trouwens nota komt op het kpnplanet mail adres binnen... logisch

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yo pplz...

Thuis klagen ze nu na de landelijke problemen
van maandag (die tot dinsdag uitliepen), over een echo op de lijn.
Heb modem gereset hoop dat dat het probleem verhelpt.
Is dit probleem (echo) een bekend iets bij de monteurs?
This wel een veel gehoorde klacht bij voip diensten van vroeger.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:17:
Trouwens nota komt op het kpnplanet mail adres binnen... logisch
Heeft er iemand al uitgevonden of je een .forward kunt zetten bij kpnplanet? Anders ga ik toch echt mailtjes missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:53:
[...]
Heeft er iemand al uitgevonden of je een .forward kunt zetten bij kpnplanet? Anders ga ik toch echt mailtjes missen.
Bij de webmail heb ik het nergens kunnen vinden,
alleen dat je de verstuurder een bericht automatisch kunt
laten sturen (bv afwezigheid bij vakantie)

forward niet tussen de opties gezien.
Ik laat mn mail nu gewoon in outlook binnen komen, kan jij toch
ook gewoon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
joop99 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:51:
[...]

@mxjsptlk Ik bel dan gewoon 0800-0222726 in de veronderstelling dat ze dat dan gewoon na kunnen kijken maar zo simpel schijnt het niet te liggen. Mijn pakket is door KPN 14 juli door KPN naar TNT gestuurd maar welke status het nu heeft, geen idee.

Ik weet dat mijn probleem nu bij de 2e lijn en logistics ligt en als het goed is wordt ik morgenavond terug gebeld
Ik heb inmiddels gehoord waar het aan ligt, mijn pakket ligt nog bij TNT omdat het niet compleet is, de videotelefoon ontbreekt, daar schijnen ook problemen mee te zijn en vandaar dat mijn hele pakket niet verstuurd wordt. Ze gaan kijken of ze het kunnen splitsen of dat ze wachten tot er eventueel een officiele keuze komt om dit te splitsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote

Bij de webmail heb ik het nergens kunnen vinden,
alleen dat je de verstuurder een bericht automatisch kunt
laten sturen (bv afwezigheid bij vakantie)

forward niet tussen de opties gezien.
Ik laat mn mail nu gewoon in outlook binnen komen, kan jij toch
ook gewoon doen?[/quote]

Ik heb nog steeds geen "Mijn KPN" wat is de URL van de webmail, misschien lukt het rechtstreeks ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:26:
Ik laat mn mail nu gewoon in outlook binnen komen, kan jij toch ook gewoon doen?
Ik heb een grondige hekel aan Outlook. Zonder Outlook en met weinig gebruik van IE ga ik al jaren vrolijk door het leven zonder virusscanner en zonder firewall. Ik gebruik Eudora 5 in de gratis versie en daar kun je niet in 1 sessie meer accounts ophalen. En dat had ik tot nu toe ook niet nodig omdat al mijn accounts in 1 mailbox bij XS4ALL eindigen. En dat hou ik graag zo.

[ Voor 1% gewijzigd door Jan-E op 27-07-2005 21:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:42:
Wat is de URL van de webmail, misschien lukt het rechtstreeks ??
https://webmail.kpnplanet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxjsptlk

[ Voor 100% gewijzigd door mxjsptlk op 29-07-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:37:
Moet je voor de grap eens met Opera 7 (mijn standaardbrowser) naar https://webmail.kpnplanet.nl/ gaan. Als je al ingelogd raakt krijg je verder niets te zien behalve de bovenbalk en de onderbalk. Prutsers. Wie maakt er nu een webmaildienst met DHTML en dus afhankelijk van Javascript.

Overigens vraag ik me ook af of je kunt inloggen met browsers die popup's blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:08

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

mxjsptlk schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:05:
zal er vast een paar over het hoofd zien, maar wat ik weet betreft het leveren is het volgende:
leverstraat staat voorlopig dicht...
dit houd in dat er geen nieuwe abo's worden aangenomen... tevens weet ik dat ze het leveren van DHZ pakketten en monteurs voorlopig stop hebben gezet... weet niet of dit inmiddels wel weer gebeurd...
Wat gebeurd er met reeds gedane (niet bevestigde) bestellingen? Ik heb zelf op 18 juli een bestelling gedaan na het ontvangen van een 'uitnodigingsmail'. Hierna heb ik mijn huidige internetverbinding opgezegd met de gedachte dat de leveringstijd nooit meer dan 7 weken zou worden (tot 1 september, tot wanneer ik mijn huidige verbinding laat blijven bestaan). Ik heb ook nog géén schriftelijke bevestiging van KPN ontvangen. Wat gebeurd er met mijn order (of is reeds gebeurd?).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mxjsptlk schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:05:
hallo,

veel vragen ineens...
zal er vast een paar over het hoofd zien, maar ......volgens mij was het dat wel zo'n beetje...

verder vragen, shoot....
Ik vraag me af hoe ik InternetnetPlusBellen terug krijg in Mijn KPN...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 07:06:
[knip Girotellen met een 2400bps modem lukt wel ...]
Ergens moet je volgens mij ook de codec in kunnen stellen die gebruikt wordt (G729 of G711), Om succesvol met een modem te kunnen werken lijkt mij dat je G711 moet gebruiken (die KPN volgens mij voor fax bedoeld heeft)
Zo juist een paar keer geprobeerd met een 28k8 modem (Quattron FM 28.8). Die kreeg geen connectie, of ik nu aan Girotel zei dat-ie met 2400, 9600 dan wel met 28k8 moest verbinden. Het zat er bij de hogere snelheden wel net tegenaan. Pas helemaal op het laatst van dat tandenknarsende gepiep kwam er een korte, droge tik. Pindakaas.

Met de 2400bps Bausch 3522SA lukte het echter wederom. Voor de liefhebbers: in Belgisch Limburg staat er nog 1-tje te koop voor € 5,-.

Was het niet zo, dat (ouderwetse) faxen een verbindingssnelheid van 9600bps hebben? Dat zou dan nog net gaan, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 19:39
Kijk zo'n aanbieding sla ik niet af _/-\o_

Naast de al veel gehoorde (ver)storing aan de telefoonverbinding heb ik twee vraagjes over voicemail:

- als ik mijn voicemail uitluister via 0842-333 krijg ik zeer veel ruis te horen, dit heb ik niet tijdens een 'normaal' VoIP gesprek, is dat een bekend probleem waar aan wordt gewerkt of moet ik dat melden?
- als ik mijn voicemail uitluister krijg ik in het menu 'instellingen' de mogelijkheid om de functie 'voicemail belbericht' aan te zetten (ideale functie), alleen krijg ik steeds: "u heeft geen toegang tot deze eigenschap". Enig idee wanneer dit gaat werken???

En ik vraag me waarom die menuteksten zo ontzettend snel afgespeeld worden, het lijkt wel of er per seconde voor betaald moet worden....

Alvast bedankt voor de info.

[ Voor 4% gewijzigd door RonaldM op 27-07-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:05:
Ik vraag me af hoe ik InternetnetPlusBellen terug krijg in Mijn KPN...... 8)7
Bij mij is-ie nu ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik kan niet meer naar me internetplusbellen gegevens. Wel zie ik dat KPN een nieuw website in gebruik heb genomen-)) Internetplusbellen vergeten???

De eerste modem heeft 3 dagen staan draaien en deed daarna niets meer. Oorzaak: Niemand weet het nog. 2de modem heeft een half uur staan draaien met alleen de adsl kabel erin. Onder het toezient oog van de monteur gaf ook deze de geest-))

3de werkt nu 12 uur..ben benieuwd-))

Groeten Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:21
B_O_S_S schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:00:
[...]
Wat gebeurd er met reeds gedane (niet bevestigde) bestellingen? Ik heb zelf op 18 juli een bestelling gedaan na het ontvangen van een 'uitnodigingsmail'. Hierna heb ik mijn huidige internetverbinding opgezegd met de gedachte dat de leveringstijd nooit meer dan 7 weken zou worden (tot 1 september, tot wanneer ik mijn huidige verbinding laat blijven bestaan). Ik heb ook nog géén schriftelijke bevestiging van KPN ontvangen. Wat gebeurd er met mijn order (of is reeds gebeurd?).
Op de 17e heb ik IPB besteld, en daarvan heb ik gisteren een bevestiging ontvangen per mail (niet schriftelijk dus) met een ordernummer etc. Ik ben zelf ook wel benieuwd of dit nog uitgeleverd gaat worden ivm de al opgezegde telefoonlijn en (belangrijker :) ) ADSL.

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap er niks meer van. Weken geleden een mailtje gekregen dat ik ben uitverkoren om mee te doen aan VoIP terwijl ik me dagen daarvoor al had ingeschreven. Al 2 weken geleden een bevestigingsbrief gekregen en via xs4all al te horen gekregen dat mijn adsl al overgezet gaat worden... Nog geen installatie-pakket gezien. Maar kreeg vandaag wederom een mailtje met uitnodiging om mee te doen... 8)7 8)7 8)7
Lekker zooitje daar dus blijkbaar. Ben benieuwd wanneer de stekker er word uitgetrokken en ik zonder adsl zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:30:
Snap er niks meer van. Weken geleden een mailtje gekregen dat ik ben uitverkoren om mee te doen aan VoIP terwijl ik me dagen daarvoor al had ingeschreven. Al 2 weken geleden een bevestigingsbrief gekregen en via xs4all al te horen gekregen dat mijn adsl al overgezet gaat worden... Nog geen installatie-pakket gezien. Maar kreeg vandaag wederom een mailtje met uitnodiging om mee te doen... 8)7 8)7 8)7
Lekker zooitje daar dus blijkbaar. Ben benieuwd wanneer de stekker er word uitgetrokken en ik zonder adsl zit...
Toen bij mij xs4all adsl eruit ging kende ik gelukkig de instellingen van directadsl al, daarmee internet ik sinds twee weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha net gebeld dat ik nog steeds niet me box kan instellen. Dit duurt nu al een week en heb ze dan ook maar verteld dat ze de box terug krijgen vanwege het niet willen werken van internetplusbellen.

Kreeg gelijk een telefoontje of ik ze een maand de tijd wou geven voordat ik de beslissing nam.
Maar als het morgen nog niet werkt gaat alles de doos in en terug naar kpn.
Met een mooie brief dat hun op hun kosten alles weer terug brengen naar het oude.

Ja ik weet dat we een pilote zijn. Maar na 1 week mag ik toch wel verwachten dat ik wat mag instellen en dat me servers weer zichtbaar zijn. Ga een hoop mail verliezen.

Groeten Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:34:
Toen bij mij xs4all adsl eruit ging kende ik gelukkig de instellingen van directadsl al, daarmee internet ik sinds twee weken...
Als het een overstap is van een KPN ADSL-provider naar IPB zit je inderdaad niet lang zonder ADSL. Als je geen verbinding meer krijgt met je vorige provider moet je eens proberen in te loggen met telefoonnummer@direct-adsl en password kpn. Maar zonder password schijnt ook te werken.

En als je inlogt met username kpn@adsltest en password kpn kun je zien of je lijn werkt. Dan kun je wel de website van de KPN bereiken, maar verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag was mijn VOIP-lampje opeens uit en de kiestoon weg. Na veel resetten en herladen van firmware door de helpdesk bleek dat het SIP-account spontaan niet meer aan Tel1 was toegewezen... Ik moet zeggen dat ze alles proberen om je te helpen en dat dit uiteindelijk meestal ook lukt.

Tussen het resetten door hoorde ik dat er heel binnenkort Release 2 aankomt, een mega-firmware-update waarmee je vrijwel alle instellingen van de Experia-box (w.o. poorten e.d.) zelf kunt gaan beheren.

VOIP lijkt landelijk stabiel. De storing van maandag en dinsdag was het gevolg van overbelaste servers. Momenteel zijn er nog problemen met Voicemail. Die werkt niet betrouwbaar. Blij dat ik een antwoordapparaat heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:35:
Vandaag was mijn VOIP-lampje opeens uit en de kiestoon weg. Na veel resetten en herladen van firmware door de helpdesk bleek dat het SIP-account spontaan niet meer aan Tel1 was toegewezen.
Datzelfde probleem had ik dus ook (met een nog niet geporteerde lijn). Het beheer van de Experia Box in Mijn KPN wekt de indruk dat je je SIP-account weer aan Tel1 kunt toewijzen. Lukte dat bij jou dus ook niet?

[ Voor 1% gewijzigd door Jan-E op 28-07-2005 16:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:37:
Als je met diezelfde browser naar https://webmail.kpnplanet.nl/ gaat, kun je na inloggen helemaal niets: de balk links met je mappen et cetera verschijnt in het geheel niet. Oplossing:
webmail.kpnplanet.nl=4
toevoegen aan ua.ini (in je Opera Profile directory). Alsof het iets uitmaakt of de browser zegt dat hij
Mozilla/5.0 (Windows 98; U; en; rv:1.7.5) Gecko/20041110
en niet
Mozilla/5.0 (Windows 98; U; en) Opera 8.01
Slecht staaltje webontwerp: browser sniffing. Brrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:18:
[...]
Datzelfde probleem had ik dus ook (met een nog niet geporteerde lijn). Het beheer van de Experia Box in Mijn KPN wekt de indruk dat je je SIP-account weer aan Tel1 kunt toewijzen. Lukte dat bij jou dus ook niet?
Ook mijn lijn is nog niet geporteerd, misschien dat het probleem daarmee te maken heeft. Ik kan via Mijn KPN niet meer in het beheer van de Experia Box komen ("Subscriber not found error (TSM-5003)"), dus toewijzen is er al helemaal niet bij.

Voorlopig werkt alles weer, dus ik blijf maar even van allerlei instellingen af !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:28:
[...]
Als je met diezelfde browser naar https://webmail.kpnplanet.nl/ gaat, kun je na inloggen helemaal niets: de balk links met je mappen et cetera verschijnt in het geheel niet. Oplossing:
[...]
toevoegen aan ua.ini (in je Opera Profile directory). Alsof het iets uitmaakt of de browser zegt dat hij
[...]
en niet
[...]
Slecht staaltje webontwerp: browser sniffing. Brrrr.
Nog meer over de kwaliteit van de site...

Regelmatig te vinden in de statusbalk tijdens het surfen over de Mijn KPN site:
}) Gereed maar met fouten op de pagina ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Is er iemand hier die inmiddels een wifi- of videotelefoon geleverd heeft gekregen (en die werkt). Ik kreeg gisteren de indruk van een KPN medewerker die ik aan de telefoon had dat beiden op het moment niet geleverd worden omdat er problemen mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:17:
[Girotellen ...]
Met de 2400bps Bausch 3522SA lukte het echter wederom.
Vanavond 2 keer storing op de lijn en 1 keer succes. Dat is voor het eerst dat het niet lukt met die Bausch. Maar het was ook druk bij Girotel. Ik kreeg eerst 2 keer in gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
ik heb eens even prijzen van providers vergeleken... KPN is best duur..
ik wil gratis bellen naar vast + internet...
KPN biedt dit voor:
http://www.kpn.com/kpn/sh...ernetplusbellen/sc=de6d13

InternetPlusBellen: Go 800/256 Kb/s 34,95 + 10 euro voor 24u/7 dagen p/w gratis bellen.
44,95 euro.
dingen als gratis 2e gesprek (in de wacht) en gratis voicemail zie ik niet.

Versatel:
34,95 internet 1024 / 320 Kbit/s en onbeperkt bellen (1e 3 maanden 29,95).
plus nog 9,50 euro (ongeveer) per maand voor KPN belbudget, want je hebt wel je KPN lijn nodig..
ongeveer even duur als KPN dus.

Wanadoo:
28,50 voor internet 4 Mbit/s / 640 Kbit/s + onbeperkt bellen...
erg goedkoop maar: ze geven aan dat bellen nog kinderziektes kan hebben... pas va najaar garanderen ze een hoogwaardig product.
En natuurlijk heb je nog de 9,50 van KPN
APART nieuw nummer (naast kpn).

Casema (kabel):
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

voor 19,90 euro internet 850/260 kbit/s + onbeperkt bellen 10 euro,
totaal 29,90 1e 6 maanden, 39,90 daarna.
geen KPN kosten, MET nummerbehoud, Gratis voicemail, nummerweergave, doorschakelen, wisselgesprek en driegesprek :)

UPC (kabel)
voor 34,95 internet 2048/512 kbit/s en onbeperkt bellen...
flinke adder: overdag bellen naar vast NIET gratis...

ik zit af te wegen welke ik moet kiezen... als ik voor adsl ga wordt het kpn, vind het maar irritant om een provider te nemen en dan nog wat aan kpn te betalen...
Kabel is goedkoper, plus extra gratis diensten... maar voor mijn adres in a'dam kan alleen upc... helaas geen casema..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:33:

UPC (kabel)
voor 34,95 internet 2048/512 kbit/s en onbeperkt bellen...
flinke adder: overdag bellen naar vast NIET gratis...
Deze naar mijn mening in ieder geval niet doen. Vriendin van mij heeft 2 weken niet kunnen bellen, van de 6 weken dat ze upc had. Dacht ook goedkoop uit te zijn... Ze kreeg niet eens de vergoeding die ze beloven als je langer dan 24 uur zonder dienst zit. Ze is nu weer terug naar KPN, voor de telefonie dan alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft wat tips voor het instellen
van een draadloos netwerk zonder
gebruik te maken van de bijgeleverde ontvanger.
Met de bijgeleverde ontvanger krijg ik het wel aan de praat.
Thuis staat nog een pc en die heeft een ingebouwde ontvanger
ook 54g maar ik zou niet weten waar ik dat wpa-psk getal kwijt
moet en waar ik de sleutel kan invullen.

Iemand ideeen? Of kan de ingebouwde onvanger geen wpa-psk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
@Jazco2nd

Je vergeet Tiscali. €29.95 incl gratis bellen met extra nieuw nummer (+ €9.50 belbudget). Of je nummer over laten zetten (eenmalig €29.95) en een gratis extra nieuw nummer. Je betaalt dan de €9.50 voor de koperlijn aan Tiscali.

't Blijft €40 totaal natuurlijk.

Ook gratis nummerweergave en voicemail.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 28-07-2005 23:43 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxjsptlk

[ Voor 99% gewijzigd door mxjsptlk op 29-07-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
mxjsptlk schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 06:51:
hey gasten

het feit dat de internetplusbellen link in de cockpit weg is is bekend... sommige mensen kunnen hem wel zien, sommige mensen niet... we weten ook niet hoe lang dit gaat duren...
voicemail werkt voor zover ik weet ook niet optimaal... wordt ook aan gewerkt...
heb je een aanvrag via email gekregen, bel dan even met de klantenservice om deze bevestigd te krijgen ik weet dat het hele zaakje stil ligt, al ben ik gisteren niet bij kpn geweest...
Mijn aanvraag is bij KPN verkeerd behandeld (tot 2x toe is er iets niet goed gegaan). Hiervan ben ik niet op de hoogte gebracht.
Gisteren terug gebeld door KPN dat ze het uitgezocht hebben en dat er in het proces iets niet goed gegaan is. Ik heb IPB Besteld naar aanleiding van de uitnodiging. Dit heb ik eind Juni bevestigd door de bestelling te plaatsen. Netjes de bevestiging ontvangen (per post) etc. Mijn aanvraag is wel goed ingevuld etc, echter in de systemen van KPN is deze aanvraag gestopt, KPN heeft dit proberen op te lossen om de order nogmaals in te voeren, echter dit is ook niet goed gegaan.
Na veel bellen, waar mijn IPB blijft kreeg ik eergisteren eindelijk de IPB Helpdesk aan de lijn, deze hebben het e.e.a. uitgezocht en zouden zorgen dat de aanvraag nogmaals juist werd uitgevoerd door je de juiste afdeling. Gisteren werd ik echter gebeld door KPN dat de schuld bij hun lag en er in hun systeem iets niet goed is gegaan met de aanvraag.
Echter vertelde deze man mij dat op dit moment geen aanvragen gedaan kunnen worden, waar ik niet blij mee ben.
Ik word benaderd door KPN om IPB te bestellen, bij KPN gaat vervolgens het e.e.a. verkeerd. Na veel vragen vanuit mijn kant waar IPB blijft (Ook nog verkeerd geinformeerd m.b.t. de leverering vanuit de klantenservice, zouden ook terugbellen waar ik nog steeds op wacht :( ), hoor ik nu dat het niet mogelijk is om te bestellen tot nader order.
Ik zal terug gebeld worden wanneer IPB weer leverbaar is, ben echter zeer benieuwd hoe lang dit gaat deuren........ Ik vind het echter wel kwalijk dat je mensen uitnodigd om als eerste IPB te bestellen en vervolgens aan deze klant niet kan leveren. Ik wacht af wanneer ik teruggebeld worden, hopelijk komen ze deze afspraak na....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mxjsptlk schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 06:51:

even ter zijde:
iedereen zit altijd te miepen dat kpn het zo slecht doet... maar die andere providers hebben ook verschrikkelijk veel problemen... kwalitatief is de VoIP verbinding van KPN een goeie keuze, hij is alleen nog in test fase (wat kpn dan niet tegen zijn klanten zegt, maar das een detail)...
dit is natuurlijk geen excuus, ik vind het ook belachelijk dat mensen 2 weken lang niet kunnen bellen en gebeld worden...
het is gewoon hetzelfde als met alle nieuwe producten... de kinderziektes moeten er eerst uit worden gewerkt...

zo... i'm off to work...
misschien tot bels :D
Maar het is wel zo netjes dat er dan enige vorm van compensatie tegenover staat. Ok, de meeste weten dat het in een testfase zit. Maar dit word door KPN niet vertelt. Nu niet en in de uitnodigingen ook niet...

Op zijn minst een briefje of een uitnodiging met een aanbod voor proefperiode met flinke korting zou toch op zijn plaats zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
joop99 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:46:
Is er iemand hier die inmiddels een wifi- of videotelefoon geleverd heeft gekregen (en die werkt). Ik kreeg gisteren de indruk van een KPN medewerker die ik aan de telefoon had dat beiden op het moment niet geleverd worden omdat er problemen mee zijn.
Echt niemand hier met de wifi of videotelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
Weet iemand hoe ik met mijn persoonlijk nummer aan de slag kan?

Inmiddels zie ik via mijn KPN dat ik een persoonlijk nummer heb, maar ik heb geen brief oid gekregen wat voor instellingen ik moet gebruiken om dat nummer te gebruiken. (naast het gebruik op poort 2 natuurlijk)

Ik heb begrepen dat het ip adres van de sip-server 213.75.12.212 is. En dan.....?

Thx,
Bob

P.s. Het tabblad internetplusbellen is bij mij na het bellen met de helpdesk weer in orde gekomen.
Als ik lieg, doe ik het in commissie, maar degene die ik sprak had het erover dat iedereen twee maanden voor nop krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder mijn ervaringen met IPB van KPN:

- mijnkpn twee weken niet benaderbaar geweest :O
- Experiabox zit potdicht, via mijnkpn kun je wel een ip adres forwarden
- Experiabox is alleen benaderbaar via mijnkpn (via serial mogelijk maar tricky)
- Wifi functie van Experiabox is brak, verbinding valt regelmatig weg, met de standaard bijgeleverde Siemens externe USB adapter is het helemaal een ramp, verbinding valt dan om de haverklap uit
- Uploaden naar b.v een FTP-server met behulp van wifi is een ramp, verbinding valt na een x-aantal minuten uit, na een aantal minuten is er weer sprake van een verbinding
- Aanvragen van een 2de tel. nummer duurt 2 weken, alleen doet zich dan het probleem voor dat je het nummer via mijnkpn niet aan poort 2 toe kan wijzen, volgens de helpdesk van KPN zijn de monteurs nog bezig om de rode dropveter met de groene dropveter te verbinden en de zwarte dropveter met de grijze dropveter. Advies KPN helpdesk: probeer het volgende week opnieuw! |:(
VOIP-lampje op de Experiabox onderhoud een knipperlicht relatie, soms doet tie het, soms niet.
Kwaliteit van de verbinding lijkt onderhevig aan het weer, soms ruis, over het algemeen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi werkt bij mij ijzersterk. Ik gebruik alleen een interne laptop wifi.
Daarnaast, ik werk dagelijks op mijn documenten via secure ftp en ik heb daar nooit een enkele hick up mee ondervonden.. Ik begreep dat bepaalde of Intel of Amd moederborden en chipsets problemen kunnen hebben met de usb wifi adapter van KPN, ik vermoed dat zoiets als hierboven te maken heeft met wifi incompatibiliteiten... en dat is mooi knudde, wat dat is lastig uitzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door het resetten van de Experia-box naar de fabrieksinstellingen door de helpdesk is hij nu bijna niet meer te programmeren door KPN.

Na mijn klacht dat ik sinds de reset geen Wifi-verbinding meer kan maken, kwam men er achter dat de box sommige instellingen niet meer accepteert. De WPA-key kunnen ze bijvoorbeeld niet programmeren. Ook duurt het resetten veel te lang, mogelijk een teken dat de box naar z'n grootje is. Als tussenoplossing is nu de complete beveiliging uitgezet. Voorlopig toch maar even via een draadje werken.

De 3e-lijns helpdesk (ja, die schijnt er ook te zijn) gaat volgende week met grof software-geweld de box te lijf. Als dat niets uithaalt zal er een vervanging moeten plaatsvinden vrees ik.

Ik kan iedereen die storingen heeft (gehad), waaronder de VOIP-storing van maandag en dinsdag, aanraden om via 0900-0244 de klachten te laten noteren. Zodra je de eerste nota krijgt kom je in aanmerking voor een restitutie, zegt KPN.

Ik ben heel tevreden over de storingsafhandeling tot nu toe, maar ik betaal natuurlijk niet de volle mep voor een dienst die regelmatig gedeeltelijk niet werkt. Als dit een verlengde testfase is (die volgens de KPN al lang voorbij is) dan had men dit beter duidelijk moeten maken en standaard een introductietarief moeten rekenen. Zakelijk gezien: geen volledige dienstverlening = geen volledige betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 22:25:

- Wifi functie van Experiabox is brak, verbinding valt regelmatig weg, met de standaard bijgeleverde Siemens externe USB adapter is het helemaal een ramp, verbinding valt dan om de haverklap uit
- Uploaden naar b.v een FTP-server met behulp van wifi is een ramp, verbinding valt na een x-aantal minuten uit, na een aantal minuten is er weer sprake van een verbinding
Kijk even onder de info-tab van de Siemens USB adapter utility of je versie 1.0.0.98 hebt draaien. Zo niet: http://www.kpnadsl.nl/sup...dapter108_1.0.0.98_NL.zip
Utility versie 1.0.0.8 is idd nogal brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ik had Tiscali niet genoemd omdat ik dacht dat ze nog steeds datalimieten hadden...
gelukkig niet meer...
wel slechte ervaringen met Tiscali, dat ze radiostreams van oa 538 blokken bijv... kweenie of het nog zo is...anyways offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Als ik trouwens bij de instellingen kijk dan ben ik verbaasd dat KPN 1 IP adres voor zijn SIP(proxy?) server heeft. Er zit ongetwijfeld een load balancer achter maar ik kan me niet voorstellen dat die heel nederland zou moeten verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zondag besteld (ook een uitnodiging gehad), maar geen bevestiging gekregen. Nu heb ik dus kpn gebeld en zeggen ze dat ik op een wachtlijst sta en dat ik het pakket vanzelf krijg als het voor iedereen beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 20:10:
Heb zelf sinds 1 1/2 week nu ook internettelefonie van KPNplanet. En net als de rest natuurlijk zo de zelfde problemen. Moet echter zeggen dat de KPN helpdesk zeer zorgvuldig, vriendelijk en proffesioneel is. We zijn gewoon tijdelijke Beta testers en dat wisten we alvorens we er aan begonnen.

Gezien we geen telefoon meer hadden ivm de overgang toch eens aan het zoeken geweest en Xten Eye Beam (Softphone http://www.xten.com/) geinstalleerd en geconfigureerd. Nou dit werkt als een t....t gewoon geweldig, wat je nodig hebt is alleen een 084 nummer. Aansluitend krijg je van KPN keurig dit nummer wat overigens ook je login nummer is en een password.

Als SIP server gebruik je 213.75.12.212 en vinkt aan binnen Eye Beam dat dit account zich moet registreren. Voila je kunt nu een ieder bellen en gebeld worden, met en zonder video. Zowel op de Windows PC als op een echte computer onder OSX 10.4.

Wil je info laat het maar even weten heb screen prints gemaakt van de settings, deze kan ik je aansluitend toe mailen.

Wat ik wel minder vind is dat ik al een hele week geen gebruik kan maken van mijn KPN om eventueel settings aan te passen van mijn internet telefonie.
Zou je me die screen prints even kunnen toezenden? Ik krijg Xten maar niet aan de praat.
Zal toch niet aan InternetPlusBellen liggen? :)

Alvast bedankt,
BobTweakers@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob_Tweakers schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:44:
[...]

,,,, Ik krijg Xten maar niet aan de praat. Zal toch niet aan InternetPlusBellen liggen? :)
Ik kreeg 'm aan de praat door slechts de volgende velden in te vullen:

Menu > System Settings > SIP Proxy > [Default]

Enabled: Yes
Displayname: 084telnr
Username: 084telnr
Authorization User: 084telnr
Password: password
Domain/Realm: 213.75.12.212
Sip proxy: 213.75.12.212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb maar weer de vraag en klacht uitgezet wanneer ze nu gaan leveren(experia box had al 16 juli moeten arriveren) en dat allemaal omdat ik het pakket met beeldtelefoon heb genomen (dom, dom dom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even nog een basic vraag over de "InternettenenBellen" abbo's van KPN.

Is het internetgedeelte hiervan vergelijkbaar met ADSL direct (dus geen provider)? Ik zie bijv. wel dat KPN nu mail toegevoegd heeft, hetgeen bij ADSL direct niet het geval is.

En de VoIP aanbiedingen van de providers (zoals xs4all), daar hoeft geen KPN deel meer betaald te worden?

Bij mijn provider (HCC!Net) gaat ook VoIP aangeboden worden, zie:

http://www.hccnet.nl/hccn...showPagina&pagina_id=1377
hcc!net biedt internettelefonie (VoIP) over alle breedbandnetwerken

Na de zomer start hcc!net met het aanbieden van internettelefonie over alle breedbandnetwerken. ADSL, glasvezel en kabel.
Wij zetten de voordelen van hcc!net internettelefonie graag voor u op een rij:

voordelig bellen met behoud van uw huidige telefoon en telefoonnummer
mogelijkheid voor het aanvragen van een nieuw telefoonnummer
bellen en gebeld worden via uw bestaande breedbandverbinding, dus ook wanneer u een breedbandabonnement heeft bij een andere provider
zonder dat uw computer aanstaat

En verder:
geeft een persoonlijke webpagina al uw telefoniegesprekken in een overzicht weer
is de installatie kinderlijk eenvoudig: u plaats een kleine adapter tussen uw telefoon en uw breedbandmodem
bent u met een nieuw regiovrij hcc!net internettelefonie telefoonnummer overal bereikbaar op hetzelfde nummer
Ze zeggen dus ALLE netwerken (hetgeen bij HCC!Net KPN, BBNed en Tiscali is). Maar hierboven gaat het over de KPN VoIP dienst. Gaan de andere operators dan ook een VoIP dienst aanbieden aan hun providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De box is hier een week telaat aangekomen. Het installeren verliep niet goed. Het viop-lampje ging niet branden en ik had geen kiestoon. KPN had namelijk een fout mac-adres ingevoerd. Op de nummermelding na werkt nu alles perfect.

Het draadloze gedeelte stond uit, maar ik kon wel een draadloze verbinding maken met de Experia Box. Nadat ik dit aan en weer uit had gezet stond het echter wel uit. Nu het draadloze gedeelte weer aan gezet en ben ik eventjes aan het kijken hoe stabiel het draadloze gedeelte. Dit werkt perfect (tot nu toe).

[ Voor 8% gewijzigd door Edmund op 31-07-2005 18:34 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 00:08:
Kijk even onder de info-tab van de Siemens USB adapter utility of je versie 1.0.0.98 hebt draaien. Zo niet: http://www.kpnadsl.nl/sup...dapter108_1.0.0.98_NL.zip
Utility versie 1.0.0.8 is idd nogal brak.
Zowel met de 1.0.0.8 als met de 1.0.0.98 heb ik onder Windows 98SE hetzelfde probleem. Bij het opstarten geeft eerst Regsvr21.exe (die wordt aangeroepen door Odhost.exe, die op zijn beurt weer wordt aangeroepen door Gcc.exe) een Invalid page fault in odServiceDialogs.dll en vervolgens komt er nog een Invalid page fault, die wordt veroorzaakt door Odhost.exe in odService.dll. Zelfde verschijnsel op 2 verschillende machines.

Ik heb nu een 30-dagen trial draaien van de Odyssey Client 4.02 in combinatie met de Gigaset adapter driver 1.0.0.98. Eerste induk: heel stabiele combinatie. Als je zelf die combi wilt testen: de 30-dagen trial kun je alleen maar installeren nadat je de HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Funk Software, Inc. uit je register hebt gesloopt. En zorg ervoor dat gcc.exe en odhost.exe niet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Lukt het jullie om naar Journaal24 te gaan? mms://streamgate.xs4all.nl/streamgate69 openen als url (Ctrl-U) in je mediaplayer...
Bij mij lukt dat alleen vanaf/via de server waar alles open staat. Vanaf elke andere PC die rechtstreeks of via Wifi is aangesloten op de Experia Box krijg ik de mededeling dat iets mijn UDP-pakketten tegenhoudt. Dat moet de Experia Box zijn, want ik heb geen firewall draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Jan-E schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 09:45:
Lukt het jullie om naar Journaal24 te gaan?
Hier lukt het gewoon. Het werkt bekabeld en via Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Edmund schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:25:
[mms://streamgate.xs4all.nl/ ...]
Hier lukt het gewoon. Het werkt bekabeld en via Wifi.
Wat heb je voor O/S? Misschien dat het iets te maken heeft met UPnP (wat ik nog niet heb op Win98se). Of zou UPnP uitgeschakeld zijn zodra je 'serverinstellingen' kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Ik heb XP. Op de Experia Box stond standaard server, dus dat staat nu ook nog zo.

Edit: In de windows firewall staat UPnP-framework uitgevinkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Edmund op 01-08-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Maar dan wel server zonder IP-nummer, neem ik aan? Ik weet niet wat de Experia Box daarmee doet. Misschien valt hij dan toch wel terug op UPnP.

Maar misschien moet ik toch maar eens netsetup.exe installeren, waarmee je naar zeggen ook UPnP op Win98 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Jan-E schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:41:
Maar dan wel server zonder IP-nummer, neem ik aan? ......
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Edmund schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:37:
Edit: In de windows firewall staat UPnP-framework uitgevinkt.
Hmm. Dit maakt het nog vreemder. Vanaf 2 bakken met Win98se krijg ik dus geen connectie. Tenzij ik dat via een kabeltje naar mijn openstaande server doe. Of ik moet gewoon naar Surfnet TV gaan. Dan wordt eerst mijn browser geopend en vervolgens wordt
mms://stream-cache-1G.surfnet.nl/streamgate-vpro5-bb
in mijn Mediaplayer geopend. Merkwaardig genoeg lukt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Nieuwtje van Planet Multimedia:
Vanaf deze maand kunnen ADSL-aanbieders – zoals KPN en Versatel – televisieabonnementen gaan verkopen. Daarmee kunnen ze de concurrentie aangaan met tv-kabelaars. Het NOB treedt binnen deze context op als technisch dienstverlener, de partij die de tv-beelden ontvangt en in uitzendformaat aanbiedt aan derden.
Ik ben benieuwd wanneer dat voor 'ons' beschikbaar komt.

Overigens werkt Journaal24 hier nu probleemloos. Net alsof de Experia Box nog moest leren dat ik UDP-pakketjes aan het verzenden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ok, de monteur is hier geweest. Toen hij alles zag draaien, was zijn eerste opmerking dat hij dus voor niets gekomen was. Ik: niet helemaal want ik heb hier nog een analoge lijn, die ik ook via de Box ("de broodtrommel") wil laten lopen. Hmm, dat was geen bekende situatie voor hem. Mijn vraag: kan ik dan VoIP op Tel2 configureren en die analoge lijn gewoon via Tel1 laten lopen? Enfin, wij dus naar Mijn KPN en geprobeerd om mijn VoIP-nummer te koppelen aan poort 2. Je snapt het al:
Exception (TSM-9000)
Probeer het opnieuw
En vervolgens was ik al mijn poortinstellingen kwijt: aan geen van beide poorten hing mijn VoIP-nummer. Ettelijke harde resets en reboots volgden, vanaf de servicedesk hebben ze ook nog geprobeerd mijn nummer weer in die Box te zetten, maar nada.

Huidige stand van zaken: de serverinstellingen zijn weer hersteld, Wifi staat volgens Mijn KPN aan maar op de Box uit, VoIP lampje staat uit. Ik krijg geen kiestoon via Tel1 maar kan via de niet-geporteerde lijn wel bellen en gebeld worden. Alleen zit er weer die lelijke brom op de lijn, dus hang ik mijn toestel maar weer direct op de telefoon-uitgang van de splitter.

Iemand in het servicecentrum vertelde aan mijn monteur, dat dit (op dit moment?) een algemeen probleem was. Hij zou in de gaten houden of (en dat) het weer hersteld werd. Ik ben benieuwd, want zoals het nu weer is ben ik onbereikbaar zodra mijn lijn geporteerd wordt.

Overige puntjes: die 'Invalid page faults' onder Win98se schijnen bekend te zijn. Soms werkt de Siemens software vlekkeloos onder Win98, soms krijg je dit soort problemen. De monteur vroeg nog of ik ook de nieuwste versie geprobeerd had. Ja, dat had ik, maar het hielp niet.

Ik vroeg nog, waarom de monteurs geen directe lijn naar de helpdesk hadden. Antwoord: dat mag niet van de OPTA. KPN-monteurs mogen niet meer faciliteiten hebben dan bijvoorbeeld Versatel-monteurs en ook die komen in dezelfde wachtrij terecht als de onnozele eindgebruikers.

Enig voordeeltje uit de hele exercitie: de monteur heeft de gesealde stekkers aan mijn beide telefoons vervangen door stekkers met RJ11-aansluiting. Bedankt, Mos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Vraagje aan diegenen met een geporteerde lijn en slechts 1 nummer: als er een inkomend gesprek is, gaat de telefoon dan op beide poorten rinkelen? Als je geen 2 telefoons aan je box hebt hangen: dat kun je zien aan de lampjes op je broodtrommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:17:
Wifi staat volgens Mijn KPN aan maar op de Box uit
Via die Odyssey Client 4.02 was trouwens te zien dat mijn Experia Box wel aan het broadcasten was. Onder zijn eigen naam en nota bene met wep-encryptie.

Dus wat doe je dan: je probeert met wep-versleuteling contact te leggen. Gevolg: de Box begon weer eens te rebooten. En het broadcasten was voorbij.

Mijn KPN gaf aan dat de Box nog steeds op WPA stond. Dus wat doe je dan: je zet de sleutel ook daar op WEP. Gevolg: weer een reboot. En vervolgens kreeg ik connectie met de Box via de Siemens 108. Maar het lampje brandde nog steeds niet....

Wie het weet mag het zeggen. Ik ga nu volleyballen in het Oosterpark. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 en al plezier met de box....na 4 dagen sleutelen hebben ze nog de WPA niet draaiend gekregen.

Sinds vandaag krijg ik met WPA wel weer verbinding, maar geen ip-verkeer (kan zelfs niet in mijn eigen netwerk-range pingen).
De helpdesker bood ten einde raad maar aan om mijn box te laten vervangen. Toen hij de afspraak in het systeem wilde vastleggen, bleek dat buiten werking te zijn. Ik denk dat ze ook daar met een Experia draaien....

Het begint een beetje te lijken op een ExperiMENT-box i.p.v. ExperiA-box !!!

Als het eind van de week niet probleemloos werkt, staat hij in een vuilniszak bij de voordeur en komen ze hem maar op halen. Aanloopproblemen OK, maar dit werkt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Ik heb vandaag toevallig ook zitte spelen met het draadloze gedeelte. Eerst eens gekeken in 'mijn kpn' er staat dat er een WPA-key gebruikt wordt!!! Okeej, dan gaan we die verbinding eens proberen te kraken. Ik krijg met **** (hack progie) binnen een paar sec al een WEP-key. Raar genoeg een andere key als dat er ingevoerd staat bij 'mijn kpn'. Ik toch maar geprobeerd met die (vreemde) key een verbinding te maken. En het lukt :|. Kan het nog raarder?? Morgen maar eens een kwaad telefoontje doen.

Jaja geen typfouten. In mijn kpn staat dat er wpa gebruikt wordt. Ik kreeg verbinding met een wep-key (volgens progie).
Ja, dit was een andere key als er ingevuld stond bij 'mijn kpn'.

[ Voor 31% gewijzigd door Edmund op 01-08-2005 21:07 . Reden: kleinschrift erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook al ervaring met het homepage gedeelte... Ik krijg geen toegang via WSFTP.... ???

Ik neem aan dat : home.kpnplanet.nl de hostname is.

en de gebruikersnaam zonder @kpnplanet moet worden ingevult ??

Of moet dit ook weer via een "wizard" via Mijn KPN..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
ga maar naar: http://home.kpnplanet.nl/

Het is nog in aanbouw, toch??

[ Voor 101% gewijzigd door Edmund op 01-08-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:02:
Ik heb vandaag toevallig ook zitte spelen met het draadloze gedeelte. Eerst eens gekeken in 'mijn kpn' er staat dat er een WPA-key gebruikt wordt!!! Okeej, dan gaan we die verbinding eens proberen te kraken. Ik krijg met **** (hack progie) binnen een paar sec al een WEP-key. Raar genoeg een andere key als dat er ingevoerd staat bij 'mijn kpn'. Ik toch maar geprobeerd met die (vreemde) key een verbinding te maken. En het lukt :|. Kan het nog raarder?? Morgen maar eens een kwaad telefoontje doen.
Heb jij mooi geluk dat je nog bij de instellingen in Mijn KPN kunt komen. Ik heb er 1 dag naar kunnen kijken (wijzigen niet dus), daarna werd de pagina ontoegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Statusupdate na een avondje volleybal en een nazit in de kroeg: niets veranderd. Ik kan nog steeds een Wifi verbinding leggen met wep-key, terwijl het Wifi-lampje niet brandt. Maar VoIP is zo dood als een pier. En de keuze InternetPlusBellen uit Mijn KPN is inmiddels ook verdwenen, dus resetten zit er ook niet in want dan kan ik mijn serverinstellingen niet opnieuw aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:51:
Sinds vandaag krijg ik met WPA wel weer verbinding, maar geen ip-verkeer (kan zelfs niet in mijn eigen netwerk-range pingen).
Het frustrerende van de standaard Siemens software is dat je niet kunt scannen naar aanwezige Access Points als je geen Wifi-verbinding met de Experia Box hebt gelegd. Soms zegt die software "het netwerk is uitgeschakeld" en is de Radio aan/uit button niet actief. En dan sta je met lege handen, want ook scannen naar andere Access Points in de buurt is er niet bij.

Met de 30-dagen trial van de Funk Odyssey client ben je veel flexibeler. Daarvoor heb je twee dingen nodig:Onder Windows 98 kun je die als volgt installeren
  1. Verwijder je huidige software voor de Gigaset 108, ook de Odyssey client. Controleer C:\Program Files\Funk Software\ en C:\Program Files\Common Files\Funk Software\ om te zien of dat gelukt is. Bestaan die directories na het verwijderen nog? Met het handje verwijderen...
  2. Pak de nieuwste versie van de Gigaset USB driver uit in een aparte directory en verwijder of hernoem de Common directory (om te vermijden dat je weer de 'Siemens' Odyssey client installeert) en installeer die driver op de standaard manier
  3. Verwijder de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Funk Software, Inc. in je registry
  4. Installeer vervolgens de 30-dagen trial van de Odyssey 4.02 client software
  5. Na rebooten krijg je de Odyssey configuratie client voor je neus. Als het goed is, vindt die de Gigaset 108 en dan kun je die Odyssey client verder geheel naar eigen wensen installeren.
Grote voordeel van de 4.02 client: je kunt altijd de omgeving scannen en zien wat er voor Access Points in de buurt zijn. Maakt niet uit of de Experia Box nu wel of niet aanstaat, of het VoIP-lampje nu wel of niet brandt en of je nu wel of niet al een keer een verbinding hebt gelegd met de Experia Box via de button 'Toepassen' in de standaard Siemens client. Op deze manier kwam ik erachter dat mijn eigen broodtrommel wel degelijk aan het broadcasten was met een WEP-key, terwijl het VoIP lampje niet brandde. Met de standaard Siemens driver was ik daar nooit achter gekomen!

[ Voor 5% gewijzigd door Jan-E op 02-08-2005 08:10 . Reden: 2 en 3 verwisseld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Statusupdate: alles werkt weer! Vanochtend was Mijn KPN weer bereikbaar en dus heb ik eerst zelf een harde reset geprobeerd. Daarna haalde de Box de gegevens uit de database van Mijn KPN op (incl. de WPA-instellingen en de serverinstellingen) en ging rebooten. Gevolg: Wifi stond inderdaad weer op WPA en het lampje brandde ook. Maar omdat in Mijn KPN geen nummer gekoppeld stond aan een Tel-poort werd dat ook zo in de Box gezet en had ik dus nog steeds geen VoIP.

Een kwartier geleden werd ik echter gebeld door iemand van de servicedesk. Hij had mijn nummer weer in de database van Mijn KPN gekoppeld aan Tel1. Of ik weer wilde resetten. Zelfde exercitie met het gevolg dat nu wel in de Experia Box mijn VoIP-nummer aan Tel1 werd toegewezen. Bingo.

Inmiddels ben ik er ook achter dat je je Wifi wel op WEP kunt zetten. Gewoon wijzigen in Mijn KPN, dan wordt dat in je Experia Box gezet. Probleem is wel dat dat niet opgeslagen wordt in de database van Mijn KPN, dus bij elke harde reset zal de Box weer teruggezet worden op WPA. Maar voor diegenen die per se WEP willen is het een mogelijkheid. Bedenk daarbij wel dat ook door de KPN reset's zullen worden uitgevoerd: bij firmware updates zullen ze dat doen. En die zullen de komende maanden veelvuldig voorkomen, schat ik zo.

[ Voor 1% gewijzigd door Jan-E op 02-08-2005 10:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na anderhalf uur knutselen door de KPN-monteur en (ondertussen) ondersteuning door de Helpdesk, is het WPA-probleem opgelost.....

Bij KPN was er iemand zo slim geweest om mijn WPA-key met HOOFDLETTERS in te voeren, terwijl in mijn brief duidelijk kleine letters staan. Bij WEP maakt dit niet uit, bij WPA kennelijk wel. Dit was bij KPN niet bekend tot nu toe.

Maar goed, toch een mooie, nieuwe, glimmende broodtrommel gekregen en draadloos werkt nu ook weer.

Nog een paar openbaringen van de monteur:
- het wordt mogelijk om de box om te zetten naar FSK-nummerweergave. Dit maakt het mogelijk om goedkope, Duitse telefoons te gaan gebruiken en toch nummerweergave te hebben.
- TV via ADSL wordt op korte termijn geintroduceerd. De monteur krijgt hiervoor al deze week de opleiding.
- er staan in de box 4 IP-adressen open die door KPN worden gebruikt voor onderhoud. Deze staan niet in serie, dus zijn lastig op te zoeken. Als je ze echter kunt vinden, dan kun je alles instellen wat je maar zou willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:47:
- er staan in de box 4 IP-adressen open die door KPN worden gebruikt voor onderhoud.
4 IP-adressen of 4 poorten? Dat laatste lijkt me. Of je bedoelt dat de Box slechts toegankelijk is vanaf 4 IP-adressen. Dan zou je met IP-spoofing aan de gang moeten om de zaak zelf in te stellen...
Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.