[KPN] nieuwe VoIP dienst Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste
Acties:
  • 49.721 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal dat zeker is gaan bekijken thnx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matahari schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:53:
[...]

Satfreak, het klinkt alsof je nog niet geporteerd bent. De 2e lijn helpdesk kan dat makkelijk voor je opzoeken m.b.v. je login of tel. nummer.
Ja zoiets dacht ik ook ja.
Maar goed na een uur bellen sprak ik de medewerker
en die gaf dus aan dat ze denken dat het aan de landelijke storing lag.
Vandaag alles goed, en nummerweergave werkt nu ook en de pstnlijn
kan ik nu echt zonder.
Raar dat de afsluit datum pstn niet gelijk loopt met de portering dan,
en dat de pstnlijn dus nog wel werkt voor inkomende gesprekken,
terwijl hij om 1h smiddags er al uit zou moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 19:39
matahari schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:41:
[...]Nope, nog niet. Inmiddels is wel zo ongeveer iedereen er mee bezig, zowel binnen als buiten Nederland (schrale troost misschien maar toch)
@your service...
Gekke vraag maar, ik kan gebeld worden alleen ik hoor de beller niet en omgekeerd, zit dat bij het zelfde probleem??? Uitbellen gaat wel goed.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matahari schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:41:
[...]

Nope, nog niet. Inmiddels is wel zo ongeveer iedereen er mee bezig, zowel binnen als buiten Nederland (schrale troost misschien maar toch)

@your service...
Hier geen problemen meer!
Alles loopt nu via de box, dus via voip
inkomend en uitgaand.
(pstn lijn ligt los)
nummerweergave werkt eindelijk weer en
bellen gebeld worden op dit moment geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 07:53:
..... En die wachttijden dat is idd soms niet meer normaal ( ik moet de zelfde helpdesk bellen als jullie ) ik heb er zelf ook last van als ik bij klanten zit en de beveiliging moet van wpa naar wep moet ik ook bellen want ook wij kunnen niet meer de experia in.
Dat meen je niet, typisch weer KPN.
Hadden storings monteurs vroeger ook, dat de storings dienst
gewoon niet te bereiken was en ze geen monteurs ingang hadden.
Gelukkig was dat na paar drama maanden opgelost met vooral meer
helpdesk personeel.
Nu dus weer met voip. Zelfde problemen monteurs hebben geen
eigen telefonische ingang (een must vind ik vooral bij dit soort nieuwe
en vooral strategisch belangrijke producten) en veel te weinig
mensen op de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonaparty
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07 13:29
RonaldM schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:55:
[...]

Gekke vraag maar, ik kan gebeld worden alleen ik hoor de beller niet en omgekeerd, zit dat bij het zelfde probleem??? Uitbellen gaat wel goed.....
Nee, dit lijkt een ander probleem te zijn, maar het komt wel opeens veel voor. Mijn contact bij de helpdesk adviseert je hier toch apart voor te bellen zodat het sneller als 'generiek' probleem wordt aangemerkt. Helaas moet je hiervoor wel eerst de 1e lijnsbarriere nemen. :'(

@your service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een goede start hier, ook problemen met bellen. Zelf bellen gaat uitstekend, goede verbindingen met uitstekende gesprekskwaliteit. Gebeld worden is een ander verhaal. De telefoon gaat hier wel over (met nummerweergave), maar de beller hoort niets en als wij opnemen is de lijn ook dood.
Dat wordt dus de servicelijn bellen. Het probleem is dat dat alleen onder werktijd kan, en ik dan dus op kantoor zit en niet thuis... Maar hopen dat ze dan toch iets aan het probleem kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:22
Bij mij op 8094 gaat het deze week helemaal niet goed. Afgelopen weekend kon er niet worden gebeld en heb ik ruim anderhalf uur met de storingsdienst aan de mobiele hoorn gehangen. Het bleek dat mijn volledige configuratie uit het KPN systeem verdwenen was. Op maandag om 22:00 uur was dat hersteld. Daarna deze week alleen maar problemen. Telefoon deed het niet, na resetten weer wel. Dan werd ik gebeld, hoorde de andere kant wel maar zij hoorden mij niet. Inmiddels deze week wel 20 maal een harde reset gedaan.
Kortom allemaal ellende.
Ik heb nu formeel een klacht zowel schriftelijk alsook per mail ingediend. Dit mag en kan niet gebeuren dat er steeds moet worden gecontroleerd of je wel telefonisch bereikbaar bent. Daar heb ik in ieder geval géén zin in.
In de oude PSTN situatie 30 jaar géén probleem gehad en nu alleen maar ellende. BAH. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

EdjeK schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:44:
In de oude PSTN situatie 30 jaar géén probleem gehad en nu alleen maar ellende. BAH. :(
Het probleem van early-adopters... vraag maar aan de mensen met @home telefonie....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Coach4All schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:16:
[...]

Het probleem van early-adopters... vraag maar aan de mensen met @home telefonie....
Bij een kabel/TV bedrijf kan ik me dat voorstellen dat er kinderziektes optreden. Bij een Telecombedrijf met jaaaaarenlange ervaring niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
En tevens mag je verwachten dat ze het grondig getest hebben. Maar volgensmij wilden ze het snel aanbieden en hebben ze een paar dingetjes wat minder gedaan. Daar heeft de rest nu weer last van.

ps: als het niet werkt is er toch geen reden om te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

EdjeK schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:52:
[...]

Bij een kabel/TV bedrijf kan ik me dat voorstellen dat er kinderziektes optreden. Bij een Telecombedrijf met jaaaaarenlange ervaring niet.
Tja, nieuwe techniek -> nieuwe kinderziektes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:45
Ik heb in ieder geval voorlopig geen telefoon problemen, mijn installatiepakket is vermoedelijk bij de post kwijt geraakt, het zou vorige week donderdag van KPN naar TNT verstuurd zijn maar ik heb nog niets gezien. Inmiddels wel al de helpdesk gebeld en die gaan het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 11-09 12:59
Heeft nu iedereen diezelfde problemen of werkt het bij het merendeel van de mensen gewoon goed? Bij mij komt maandag de monteur, maar als ik de problemen op dit moment bekijk weet ik niet of ik daar nu zo blij mee moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een aardige gehad.

Had via de mail nog een probleem aangemeld, zoals dat hierboven ook beschreven staat. Namelijk dat je bij een gesprek elkaar soms niet kunt horen, of de een wel en de ander niet.

Vandaag belde de helpdesk. Ik kon hun wel horen maar zij mij blijkbaar niet. Ze hebben 2 keer terug moeten bellen voordat we elkaar konden horen. Ik hoefde het probleem niet uit te leggen. Hij snapte het gelijk!!!!! Maar een oplossing was er nog niet...

Nou we wachten maar weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:08

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik vroeg mij af of iemand hier een overzicht van de levertijd van InternetPlusBellen heeft, zodra je hebt besteld (en hier ook "uitgenodigd" voor bent). Ik heb afgelopen dinsdag besteld, en wacht nu op de bevestiging. Kloppen de aangegeven tijden (op kpn.com) aardig, of is de levertijd langer/korter dan de aangegeven 3 tot 4 weken (totaal).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij duurde de bevestiging en levering cyclus ongeveer een maand. Behalve de vervelende brom (nog niet geporteerd) heb ik eigenlijk geen klachten over tot dusver. Ik merk wel dat je bijvoorbeeld met Windows messenger NIET met de standaard firewall instelling kunt praten. Hoe dan ook vervelend, lijkt erop dat upnp niet functioneert. Trouwens het is ook niet meer mogelijk om je snelheid te zien.. Gevoelsmatig klopt de upload en download wel, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 06:18:
Bij mij duurde de bevestiging en levering cyclus ongeveer een maand. Behalve de vervelende brom (nog niet geporteerd) heb ik eigenlijk geen klachten over tot dusver. Ik merk wel dat je bijvoorbeeld met Windows messenger NIET met de standaard firewall instelling kunt praten. Hoe dan ook vervelend, lijkt erop dat upnp niet functioneert. Trouwens het is ook niet meer mogelijk om je snelheid te zien.. Gevoelsmatig klopt de upload en download wel, maar toch..
beetje vaag dat het hier wel gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows messenger: praten/voice gedeelte bedoel je?

hmm, ik heb de ervaring dat met het oude thomsom modem dit perfect werkte. inderdetijd een linksys gekocht: die bleek ondanks upnp niet de juiste poorten te forwarden voor bijvoorbeeld messenger praten dus ik neem aan dat het een 'firewall routine' is, maar het kan best niet juist zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb op 20 juni besteld, 16 juli de brief met de bevestigingscode gehad maar nog steeds geen installatiepakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ook hier zijn de 15 dagen om, maar nogsteeds geen pakketje. Ik ga maar eens kijke om maandag te bellen. Als ze de 15 dagen niet kunnen halen hadden ze 30 dagen moeten zeggen.

Hetzelfde geld voor als het niet werkt, dan hadden ze dit aan moeten geven. Maar als het dan niet werkt kun je toch ook via mail contact opnemen of niet?? Bellen is momenteel toch al zo omstreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb dus al gebeld dat het pakket niet aangekomen was maar helaas kunnen ze daar niet op basis van de track en trace code kijken waar het pakket gebleven is. Ik wordt hier al het goed is a.s. maandag over teruggebeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Momenteel staat Internetplusbellen niet meer op de KPN site http://www.kpn.com/kpn/show/id=281955/sc=728b9f. Alleen via de zoekfunctie kom je er. Het is duidelijk dat ze even géén nieuwe aanvragen kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van deze kant even een positief geluid: sinds gisterenmiddag werkt alles hier weer als een tierelier. ADSL-verbinding dik in orde, en telefonie ook prima. Zowel in- als uitgaand telefoonverkeer is van uitstekende kwaliteit en we zijn tot nu toe ook continu goed bereikbaar geweest. Nu maar hopen dat dat zo blijft.
(Ik betrap mezelf er wel op dat ik regelmatig even zelf met mijn gsm naar het vaste toestel bel om te kijken of de verbinding nog steeds in de lucht is... maar dat zal na verloop van tijd ook wel weer over gaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:48:
Van deze kant even een positief geluid: sinds gisterenmiddag werkt alles hier weer als een tierelier. ADSL-verbinding dik in orde, en telefonie ook prima. Zowel in- als uitgaand telefoonverkeer is van uitstekende kwaliteit en we zijn tot nu toe ook continu goed bereikbaar geweest. Nu maar hopen dat dat zo blijft.
(Ik betrap mezelf er wel op dat ik regelmatig even zelf met mijn gsm naar het vaste toestel bel om te kijken of de verbinding nog steeds in de lucht is... maar dat zal na verloop van tijd ook wel weer over gaan.)
Ja ik geef je gelijk. Inderdaad gaat het naar behoren alleen constateer ik dat sinds vandaag. Gisteravond viel spontaan de ADSL (Internetten) verbinding een paar keer weg, dus denk ik dat er wat is aangepast. Moest wel m'n voicemail weer inschakelen per telefoon *61*. Maar ook ik heb vandaag tig keer met m'n mobieltje het vaste nummer gebeld en doet ie het weer zonder noemenswaardige problemen. Ih hoop dat het zo blijft. Alhoewel ik dat de komende dagen niet ga testen want ik vertrek morgenavond met vakantie. 8)
Ik ga er dan ook vanuit dat de problemen bij m'n terugkeer tot het verleden zullen behoren. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:19:
Momenteel staat Internetplusbellen niet meer op de KPN site http://www.kpn.com/kpn/show/id=281955/sc=728b9f. Alleen via de zoekfunctie kom je er. Het is duidelijk dat ze even géén nieuwe aanvragen kunnen gebruiken.
Hmm. Veeg teken. Enige positieve punt: op mijn KPN-rekening stond een terugbetaling van mijn ADSL-abo (via XS4ALL) vanaf 7 juli. Maandag komt een monteur de Experia Box aansluiten. Ik ben benieuwd wanneer ze het VoIP-abo laten ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Als ik hier zo het verhaal over de storing van afgelopen week lees dan kan ik me voorstellen dat de conclusie van KPN is dat ze nog niet klaar zijn voor de grote uitrol. Als je een soort beta tester bent dan wil je ook de bijbehorende support hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Heeft iemand al een printer werkend gekregen via de box
Ik las wel iets over als lokale printer installeren en dan tcp-ip maar welk ip adres krijgt de printer dan?
Hoe kan ik dit opvragen?
verder werkt hier alles perfect al is de mijn kpn site wel enorm traag en nog onvolledig

(ik bezit een epson aculaser c900 en run win xp)

[ Voor 10% gewijzigd door Ruffian op 24-07-2005 12:04 ]

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ruffian schreef op zondag 24 juli 2005 @ 11:54:
Heeft iemand al een printer werkend gekregen via de box
Ik las wel iets over als lokale printer installeren en dan tcp-ip maar welk ip adres krijgt de printer dan?
Ik neem aan dat die printer het IP-nummer van de Experia Box krijgt: 192.168.2.1. Opvragen zou moeten lukken via 'Netwerkomgeving' (of hoe dat dan ook heet in jouw XP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
als ik deze ip adressen opzoek
1 t/m 13 geprobeerd
redirect die bij de eerste 3 (3 pc's aan het netwerk)
de rest bestaat niet

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren (na 20 i.p.v. 15 dagen wachten) mijn installatiepakket gekregen. Internet en telefonie werkten binnen enkele minuten en zonder problemen. P2P en MSN Messenger werken prima. Telefonie loopt inkomend nog even via analoog, uitgaand is al wel VOIP.

Met het Wifi-deel heb ik wat meer moeite gehad. De Siemens-USB-adapter was probleemloos aan te melden, maar aangezien ik een laptop met ingebouwde Wifi heb, wilde ik die natuurlijk gebruiken. Na veel geklooi eindelijk de zaak aan de praat gekregen, inclusief WPA. Het rare is dat mijn laptop, waarmee ik buiten zo'n 5 accesspoints vind, de Siemens-box niet zag. Zelfs nu, nu ook Wifi goed draait, ziet bijvoorbeeld Network Stumbler het AP totaal niet.

Aandachtspuntje: neem de SSID van de Siemens EXACT over, dus in HOOFDETTERS.

Volgend probleem is mijn Ipaq 4150. Ook deze heeft last van de onzichtbaarheid van het AP. Zijn er mensen die al de combinatie Siemens-Ipaq hebben kunnen configureren? Ik krijg het niet voor elkaar...

Ook jammer dat de USB-aansluiting op het AP kennelijk geen NTFS-schijven accepteert. Mijn FAT-USB-stick leest hij zonder problemen, maar de HD wordt niet eens gedetecteerd. Ook jammer dat er in de file-server geen mogelijkheid zit om mappen te beveiligen (ik deel namelijk een netwerk...niet verder vertellen!). Wordt het toch een NAS-unit vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:25:
Telefonie loopt inkomend nog even via analoog, uitgaand is al wel VOIP.
Hoe weet je eigenlijk dat uitgaand al VoIP is? Ga je dan af op dat lampje op de Experia Box? Ik heb mijn abonnement nog niet geactiveerd via 1369 en toch werkt alles al. Alleen kan ik via Mijn KPN nog geen DMZ (alle poorten openzetten voor 1 IP-adres) instellen en dus hangt nu mijn Speedtouch weer aan de lijn. Oftewel: hoe test je dat uitgaand VoIP is?
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:25:
Het rare is dat mijn laptop, waarmee ik buiten zo'n 5 accesspoints vind, de Siemens-box niet zag. Zelfs nu, nu ook Wifi goed draait, ziet bijvoorbeeld Network Stumbler het AP totaal niet.
Ergens heb ik gelezen dat de Experia Box niet zou broadcasten, dus dat klopt wel. Maar het vreemde is dat-ie dat bij mij wel doet. Keurig te zien en ook een goede verbinding via de Siemens USB Adapter.
Ik was verbaasd dat er bij mij in de buurt nog een stuk of 7 access points staan te broadcasten. De Indische Buurt in Amsterdam is kennelijk niet achtergebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ruffian schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:11:
als ik deze ip adressen opzoek
1 t/m 13 geprobeerd
redirect die bij de eerste 3 (3 pc's aan het netwerk)
de rest bestaat niet
Kijk dan eens in je netwerkomgeving. Daar komt bij mij keurig de Experia Box te staan onder de naam SX551...... = je SSID minus 1. En hij heeft bij mij echt IP-nummer 192.168.2.1. Wat krijg jij te zien bij Gateway via IPCONFIG /ALL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:31:
Hoe weet je eigenlijk dat uitgaand al VoIP is? Ga je dan af op dat lampje op de Experia Box? Ik heb mijn abonnement nog niet geactiveerd via 1369 en toch werkt alles al. Alleen kan ik via Mijn KPN nog geen DMZ (alle poorten openzetten voor 1 IP-adres) instellen en dus hangt nu mijn Speedtouch weer aan de lijn.
Ik keek weer eens in Mijn KPN en zag daar tot mijn verbazing ineens staan:
InternetPlusBellen is niet beschikbaar
Ga naar de uitleg
Waarna de uitleg was dat er een storing was.

Kennelijk is mijn abonnement al geactiveerd zonder dat ik 1369 gebeld heb. Kan KPN soms ruiken dat hier morgen een monteur langskomt? Of werkt die monteur vooruit en heeft hij zelf al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De experia staat inderdaad standaard te broadcasten.. itt wat KPN in eerste instantie schreef.. als andere apparatuur de experia box niet ziet komt dat ongetwijfeld door of incompatible wifi (wifi is geen wifi..) of door de instellingen (wpa wordt bijvoorbeeld niet ondersteund). Ik vond dat de KPN monteur snel zijn conclusie trok en de beveiliging naar wep liet omzetten: zelf een paar minuten langer ruster vogelen en tada, het werkte.

Bij mij stond de experia standaard op server als firewall instelling.... dat heb ik terug gezet naar standaard. In ieder geval kan mijn Microsoft messenger daarmee niet een voiceverbinding opstellen... Wellicht dat anderen die het wel lukt met msn te praten de firewall nog op server hebben staan (dmz host mode)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:56:
Bij mij stond de experia standaard op server als firewall instelling.... dat heb ik terug gezet naar standaard.
Weet je nog met welk IP-adres? Ik heb 192.168.2.201 geprobeerd omdat dat de eerste is die in de online handleiding als eerste genoemd werd:
2. Volg de instructies om de netwerkinstellingen van uw PC te wijzigen
> Kies een vast IP-adres: gebruik een IP-adres uit de reeks:

192.168.2.201
192.168.2.202
192.168.2.203
...
192.168.2.253

Let op! elk IP-adres mag maar één keer in uw eigen (draadloze) netwerk worden gebruikt. Als het IP-adres al in gebruik is dan zal een besturingssysteem dit melden als een IP-conflict; vul dan een ander IP-adres in.

3. Als "Subnet Mask" vult u het adres 255.255.255.0 in

4. Vul ook de adressen voor de "Gateway" en een "DNS Server" in
> Vul voor beide het adres 192.168.2.1 in (het IP-adres van de KPN Experia Box).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Activeren lukt ook al niet meer. Probeer voor de gein eens 0800-1369 te bellen. bliep-bliep-BLIEP. Of met je mobiel: Dit nummer is niet in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:38:
[...]
Activeren lukt ook al niet meer. Probeer voor de gein eens 0800-1369 te bellen. bliep-bliep-BLIEP. Of met je mobiel: Dit nummer is niet in gebruik.
Het is zonder 0800 dus alleen 1369 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:55:
Het is zonder 0800 dus alleen 1369 8)7
Volgens de online handleiding niet:
Activeer het InternetPlusbellen abonnement:
- bel naar 0800-1369 en volg de instructies; uw InternetPlusBellen abonnement wordt geactiveerd.
En ook 1369 geeft bij mij trouwens de tonen dat dat nummer buiten gebruik is, zelfs al zodra ik de 6 intoets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:33:
[...]
Weet je nog met welk IP-adres? Ik heb 192.168.2.201 geprobeerd omdat dat de eerste is die in de online handleiding als eerste genoemd werd:
[...]
Nee, dat wil zeggen: de firewall instelling stond op server zonder een IP adres vermelding daarnaast.. Heb je in de siemens manual online gelezen? ik herinner me dat het daar vrij uitvoerig stond beschreven, zal kijken of ik het nog kan terugvinden.

1369 is overigens alleen functioneel op het 'kpn voip netwerk'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

printer toevoegen wizard, verder
nieuwe aansluiten (beneden in wizard) selecteren, verder
ip is 192.168.2.1,verder
standaard, network printer 1 port selecteren,verder
klaar
dan:
printer installeren:
aansluiting: gigaset standaard tcpip aansluiting,dan
verder klikken: resultaat: aansluiting gereed maar printer moet nog worden toegevoegd nu:
printer toevoegen wizard, dan:
lokale printer, dan:
poort gigaset selecteren
verder de printer installeren (al dan niet met up to date drivers-of de CD.

Vrij vertaald uit de duitse siemens manual :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat was nav het bericht van Ruffian voor de printer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Nog steeds geen installatie pakket ontvangen, bij mij zijn inmiddels de 20 werkdagen gepasseerd.
Vorige week contact gehad met de KPN klantenservice, zal vorige week geleverd worden......
Deze week niks ontvangen, afgelopen donderdag nogmaals gebeld, zal eind v/d week geleverd moeten zijn...........Echter nog niks.
Het moet toch echt deze week komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:17:
[...]
Volgens de online handleiding niet:
[...]
En ook 1369 geeft bij mij trouwens de tonen dat dat nummer buiten gebruik is, zelfs al zodra ik de 6 intoets.
In m'n bijgeleverde basishandleiding (boekwerkje) staat het nummer 1369. Dat heb ik ook zo gebruikt. Deze checkt dan volgens mij automatisch het vastenummer vanwaar je belt en zal dat bij een match in het systeem alles activeren.
Bij mij werkt dat nog steeds......

[ Voor 5% gewijzigd door EdjeK op 24-07-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:40:
In m'n bijgeleverde basishandleiding (boekwerkje) staat het nummer 1369. Dat heb ik ook zo gebruikt. Deze checkt dan volgens mij automatisch het vastenummer vanwaar je belt en zal dat bij een match in het systeem alles activeren.
Het is inderdaad zonder de 0800. En het werkt alleen als je via de Experia Box werkt. Vervolgens werd het bij mij direct geactiveerd zonder dat ik iets hoefde te doen. Was dat bij jullie ook zo? Of is die KPN-monteur me te snel afgeweest?

En over dat interne IP-nummer bij de serverinstellingen: de Box stond wel op serverinstellingen, maar zonder intern IP-nummer. Dat heb ik nu dus maar zelf ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
supermm schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:37:
Nog steeds geen installatie pakket ontvangen, bij mij zijn inmiddels de 20 werkdagen gepasseerd.
Vorige week contact gehad met de KPN klantenservice, zal vorige week geleverd worden......
Deze week niks ontvangen, afgelopen donderdag nogmaals gebeld, zal eind v/d week geleverd moeten zijn...........Echter nog niks.
Het moet toch echt deze week komen.
Als je al meer dan 5 dagen geleden een brief met de WPA code hebt gehad dan kun je bellen, dat schijnt namelijk ook het moment dat het installatiepakket ter verzending bij TNT aangeboden wordt. Als ik de helpdesk goed begrepen heb heeft TNT daarna 5 dagen om de spellen bij jou te bezorgen. Bij mij is dat dus niet gelukt en als het goed is hoor ik morgen waar de spullen gebleven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
En vervolgens kwam ik op Mijn KPN deze waarschuwing tegen:
Op dit moment kan het zijn dat u telefonisch onbereikbaar bent. U kunt dat zien aan het knipperen van het VOIP-lampje op uw Experia-box. Wanneer dit lampje knippert, schakel dan de Experia-box uit met de aan/uit-knop en schakel deze vervolgens weer aan met de aan/uit-knop.
Het VOIP-lampje knippert niet eens, maar staat gewoon uit. Gebeld worden kan nog wel, maar uitbellen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via google heb ik dit gevonden: http://www.kpn.com/kpn/show/id=861501/sc=e46355
Vanaf daar kan je het ook bestellen, maar wat ik zo raar vind is dat er nergens een link op de site naar te vinden is, en overal staat dat het vanaf medio augustus leverbaar is.
Waar slaat dit dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:04:
Via google heb ik dit gevonden: http://www.kpn.com/kpn/show/id=861501/sc=e46355
Vanaf daar kan je het ook bestellen, maar wat ik zo raar vind is dat er nergens een link op de site naar te vinden is, en overal staat dat het vanaf medio augustus leverbaar is.
Waar slaat dit dan op?
De link naar deze site wordt eigenlijk alleen maar opgestuurd naar mensen die uitgenodigd zijn om te bestellen. Waarschijnlijk is de officiele(volledig open voor bestellingen) datum nog steeds half augustus maar als er problemen zijn dan zou het wel weer eens uitgesteld kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:56:
En vervolgens kwam ik op Mijn KPN deze waarschuwing tegen:
Het VOIP-lampje knippert niet eens, maar staat gewoon uit. Gebeld worden kan nog wel, maar uitbellen niet.
De oorzaak: ik had geprobeerd om ook op de Tel2-uitgang van de Experia Box mijn vaste netnummer in te stellen. Dat lukte niet. En vervolgens stond bij geen van beide poorten een nummer ingesteld! Herstellen lukt niet, want dan krijg ik een "Exception (TSM-9000)". Zelfs een harde reset van de Experia hielp niet.

Als ik mijn telefoon direct aansluit op de tel-uitgang van de splitter kan ik nog wel bellen en gebeld worden. Maar dat eindigt natuurlijk op het moment dat de portering heeft plaatsgevonden. Komt die monteur morgen toch niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
Service? Kreeg net (zondagavond 20:30) een telefoontje van de Servicedesk InternetPlusBellen, controleren of mijn verbinding weer in orde is. Vervolgens voor de zekerheid nog een keer teruggebeld en gaat nu nog even de verbinding meten (vanmorgen had ik zelf al gemerkt dat ik weer bereikbaar was en de doorschakeling naar mijn mobiel er afgehaald).

Hij gaat me binnen een half uur terugbellen _/-\o_ Nieuwe dienst of niet, er wordt 7 dagen aan gewerkt en ze blijven je netjes informeren!!!!

[ Voor 6% gewijzigd door RonaldM op 24-07-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:21:
[...]

De link naar deze site wordt eigenlijk alleen maar opgestuurd naar mensen die uitgenodigd zijn om te bestellen. Waarschijnlijk is de officiele(volledig open voor bestellingen) datum nog steeds half augustus maar als er problemen zijn dan zou het wel weer eens uitgesteld kunnen worden
Kan ik me dan zonder uitnogiging daar aanmelden, en hoe kom ik dan aan de experia box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:26:[...]Kan ik me dan zonder uitnogiging daar aanmelden, en hoe kom ik dan aan de experia box?
Als het goed is weten ze wie er een uitnodiging heeft gehad, anders moet het goed gaan als je door de postcodecheck heen komt. Het is gewoon het originele aanvraag/bestelformulier, dus als je 'er ook bij wil horen' invullen.... De rest volgt dan vanzelf, ook de Experia box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
RonaldM schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:51:
Service? Kreeg net (zondagavond 20:30) een telefoontje van de Servicedesk InternetPlusBellen, controleren of mijn verbinding weer in orde is. Vervolgens voor de zekerheid nog een keer teruggebeld en gaat nu nog even de verbinding meten (vanmorgen had ik zelf al gemerkt dat ik weer bereikbaar was en de doorschakeling naar mijn mobiel er afgehaald).

Hij gaat me binnen een half uur terugbellen _/-\o_ Nieuwe dienst of niet, er wordt 7 dagen aan gewerkt en ze blijven je netjes informeren!!!!
Dat is nou beta test support, het werkt niet altijd maar de ondersteuning is goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:35:
[...]
De oorzaak: ik had geprobeerd om ook op de Tel2-uitgang van de Experia Box mijn vaste netnummer in te stellen. Dat lukte niet. En vervolgens stond bij geen van beide poorten een nummer ingesteld! Herstellen lukt niet, want dan krijg ik een "Exception (TSM-9000)". Zelfs een harde reset van de Experia hielp niet.
Je weet dat een zachte reset ongeveer 5 en een harde reset meer dan 10 seconden ingedrukt houden is !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:35:
Je weet dat een zachte reset ongeveer 5 en een harde reset meer dan 10 seconden ingedrukt houden is !!!
Nee, wist ik niet. Na een harde reset was ik inderdaad mijn Server-instellingen kwijt. Maar mijn VOIP-lampje blijft uit. En geen kiestoon op de telefoon die aan Tel1 hangt. Inkomend lukt nog wel, omdat de POTS-lijn direct doorgeschakeld staat naar Tel1. Maar daarbij gaat mijn Tel1 lampje niet branden of flikkeren. In Mijn KPN staat nog steeds bij poort-instellingen geen enkel nummer aangevinkt. En als ik dat wel probeer krijg ik weer die "Exception (TSM-9000)".

Blijft Pindakaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1369 bellen om IPB te activeren lukt alleen via VOIP oftewel via de Experia ! Als je via je analoge lijn of mobiel dat nummer belt, krijg je de informatietoon. Ik neem aan dat deze activering noodzakelijk is om de portering van analoog naar VOIP in gang te zetten, een soort seintje aan KPN dat je Experia er klaar voor is dus.

Dat je via VOIP uitbelt hoor je aan de net iets andere kiestoon en aan het feit dat het net iets langer duurt voordat de telefoon voor de eerste keer overgaat bij de ander. Als je het wilt checken, trek je gewoon de analoge lijn uit de LIJN-aansluiting en probeer je daarna een verbinding op te bouwen. Dat kan, maar als je nog niet geporteerd bent, kun je dus op dat moment niet gebeld word.

De kwaliteit van de telefoonverbinding is goed, maar wel iets slechter dan via ouderwets analoog. Het zit tussen analoog en GSM in, zeg maar. Zeker als er een stilte valt in het gesprek, dan hoor je dat de compressie z'n werk doet en valt ook de achtergrond-"ruis" helemaal weg en is het echt stil.
Ben benieuwd wat heftig downloaden in de praktijk doet met de gesprekskwaliteit. Als het goed is gaat de VOIP-kwaliteit altiijd voor op data, dus dan zal de snelheid wel terulopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:06:
1369 bellen om IPB te activeren lukt alleen via VOIP oftewel via de Experia !
Daar was ik inmiddels ook achter. Alleen kom ik op dit moment met geen mogelijkheid meer het VOIP-netwerk op, omdat de Experia Box aan geen enkele tel-poort mijn nummer heeft gekoppeld. Hij heeft dus geen uitgaand nummer ter beschikking en kan dus ook niet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het werkt perfect allemaal...maar hoe kan je nou max 4 gesprekken voeren. Heb op tel1 een dect station hangen met 3 handsets.

Snap er niks meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik een beetje mis is een overzicht van gesprekskosten, waaronder internationaal. Wetende dat het goedkoper is heb ik er niet zoveel aandacht aan besteed. Heeft iemand dat nog voor ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 04:56:
het werkt perfect allemaal...maar hoe kan je nou max 4 gesprekken voeren. Heb op tel1 een dect station hangen met 3 handsets.

Snap er niks meer van
Op de experia box zitten twee telefoon poorten, de rest zal dan met een wifi of voip telefoon moeten of een ata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 07:24:
Wat ik een beetje mis is een overzicht van gesprekskosten, waaronder internationaal. Wetende dat het goedkoper is heb ik er niet zoveel aandacht aan besteed. Heeft iemand dat nog voor ogen?
Hier staan de gesprekstarieven en van hieruit kun je ook doorklikken naar de tarieven voor het bellen in het buitenland. Als ik sommige tarieven zie dan vermoed ik dat KPN toch wel peering overeenkomsten voor voip moet hebben (kijk bijv maar eens naar de tarieven voor de VS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan ik beter doen? Bij kpn nemen, of wachten totdat het ook via planet wordt aangeboden? Ik zit nou bij planet. Adsl via internetplus bellen levert alle diensten die planet ook levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 08:55:
Wat kan ik beter doen? Bij kpn nemen, of wachten totdat het ook via planet wordt aangeboden? Ik zit nou bij planet. Adsl via internetplus bellen levert alle diensten die planet ook levert.
Bij planet heb je een jaarabo. Daar moet je dus wel rekening mee houden.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er word vandaag geen internetplus bellen aangelegd ivm een storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Inmiddels 21-werkdagen verder, nog steeds geen IPB. KPN Klantenservice heeft mij nu 2x andere info gegeven m.b.t. de levering...... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Een paar harde resets later zat ik in het stadium dat de Experia Box voortdurend ging rebooten. Geen VoIP meer, maar ook geen internet. En ook de Wifi instellingen waren geheel verdwenen. Nu fungeert de box nog wel als modem, maar is in Mijn KPN het gehele keuzemenu InternetPlusBellen verdwenen. Bingo, dus ook online kan ik niets meer instellen.

Geheel los daarvan werd ik gebeld dat de monteur vanmiddag niet komt in verband met de storingen. Ik vertelde dat ik al online geweest was en dat ik nu niet meer bij het VoIP netwerk kon. Kortom, zodra mijn nummer geporteerd wordt ben ik onbereikbaar. De helpdesker keek in zijn systeem en zei dat de portering gepland stond voor de 29e. "Dat geeft ons nog een paar dagen om de zaak op te lossen." Ik: zorg in ieder geval dat ik bereikbaar blijf. Cancel eventueel die portering als dat mogelijk is.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nergens vinden of je meerdere gesprekken tegelijk kan voeren als je maar 1 nummer hebt. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afhankelijk van het type abonnement, go, lite etc krijg je de mogelijkheid meerdere gesprekken tegelijk te voeren, maar let wel op: onafhankelijk van het abonnement krijg je standaard maar 1 nummer (die overigens tot 1/1/06 gratis zijn, daarna kost een extra nummer iets van anderhalve euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:17:
afhankelijk van het type abonnement, go, lite etc krijg je de mogelijkheid meerdere gesprekken tegelijk te voeren, maar let wel op: onafhankelijk van het abonnement krijg je standaard maar 1 nummer (die overigens tot 1/1/06 gratis zijn, daarna kost een extra nummer iets van anderhalve euro)
Maar kan ik met een nummer 2 verschillende mensen tegelijk bellen? Ik heb lite, dus goed voor 2 gesprekken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Mijn portering is stopgezet, zo meldde de helpdesk zojuist. En het menu-item 'InternetPlusBellen' in Mijn KPN schijnt dus bij iedereen verwijderd te zijn. Opdat jullie je Experia Box niet net zo onklaar kunnen maken als ik met de mijne gedaan heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:50:
[...]

Maar kan ik met een nummer 2 verschillende mensen tegelijk bellen? Ik heb lite, dus goed voor 2 gesprekken.
Ja, dan zou je op hetzelfde moment twee uitgaande/inkomende gesprekken moeten kunnen voeren. Ik heb echter nergens gelezen of dat zomaar werkt ofdat je voor een tweede gesprek eerst iets moet intoetsen om de kiestoon te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:50:
Naar aanleiding van uw vraag over InternetPlusBellen kunnen wij u als volgt informeren:

Het is niet mogelijk om één telefoonnummer aan meer dan één poort van de Experia Box toe te wijzen. U wijst aan één poort een bepaald telefoonnummer toe, en dit telefoonnummer zal alleen via deze poort communiceren.
Wellicht dat in de toekomst Wisselgesprek mogelijk wordt met InternetPlusBellen. Hierover is echter vooralsnog niets bekend.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Wesly van Aarle
KPN
Ik weet niet of dat nou alleen op de twee analoge poorten slaat of op alle apparatuur die je aansluit (incl. Wi-Fi telefoons).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 12:25 . Reden: Quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 09:10:
Er wordt vandaag geen internetplus bellen aangelegd ivm een storing
En toen? Heb je nu vrijaf gekregen van je baas? Of ben je weergekeerd tot het leger van de gewone KPN-monteurs?

[ Voor 1% gewijzigd door Jan-E op 25-07-2005 12:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:00:
Mijn portering is stopgezet, zo meldde de helpdesk zojuist. En het menu-item 'InternetPlusBellen' in Mijn KPN schijnt dus bij iedereen verwijderd te zijn. Opdat jullie je Experia Box niet net zo onklaar kunnen maken als ik met de mijne gedaan heb...
Verhip, het is nog waar ook. Vraag: wat heb je allemaal niet op voorhand zelfstandig ondernomen om het zover te krijgen terwijl er een monteur zou komen ?

Moest de monteur controleren wat je alvast hebt gedaan? ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:08:
Verhip, het is nog waar ook. Vraag: wat heb je allemaal niet op voorhand zelfstandig ondernomen om het zover te krijgen terwijl er een monteur zou komen ?
Alles ;) Ik had de Experia Box geheel draaiend totdat ik probeerde mijn telnummer ook aan Tel2 toe te kennen. Dat kon niet en vervolgens was geen van beide poorten meer toegekend aan mijn nummer. Dan heb je dus geen VoIP connectie meer. En dat bleek je dus ook niet te kunnen herstellen in Mijn KPN en/of met een harde reset. Ik had het op een bepaald moment zover dat de Box elke minuut ging rebooten.
Moest de monteur controleren wat je alvast hebt gedaan? ;-(
Ik had (en heb nog steeds) een andere reden om een KPN-monteur naar mijn situatie te laten kijken. Mijn ISRA is door de vorige eigenaar (thans eigenaar/bewoner van 3 hoog) weggetimmerd in een koof. Via die ISRA zou mijn zakelijke lijn (analoog, Belbudget) aangesloten moeten worden. Wat bleek? Het tweede stel aders was niet doorverbonden in de ISRA, maar er zit een 100 Ohm afsluitweerstand op. Gevolg: geen tweede lijn. Die zakelijke lijn staat nu met een soort *21* naar mijn andere lijn. Dat is dus een tijdelijke oplossing. Mogelijkheden: koof openbreken (maar waar zit dat ding?), nieuwe ISRA aanleggen in het stuk dat nog wel bereikbaar is of lijntje van de benedenbuurman gebruiken. Het zal uiteindelijk wel neerkomen op het openbreken van de koof, maar daar is de bovenbuurman niet zo van gecharmeerd. Dat kan ik me voorstellen en daarom heb ik met hem afgesproken eerst even de opties door te spreken met die IPB-monteur.

Overigens ging het maken van die afspraak al merkwaardig: ik belde de helpdesk dat ik al wel de Box had, maar nog niet de brief met de WPA-key en werd gelijk doorverbonden met de afdeling die afspraken maakt voor de monteurs. Als ze zo graag monteurs op je af willen sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:01:
[...]

[...]
Ik weet niet of dat nou alleen op de twee analoge poorten slaat of op alle apparatuur die je aansluit (incl. Wi-Fi telefoons).
Maar dan zou je dus 2 gesprekken tegelijk over een poort kunnen hebben? Anders kan je bij een duurder abonnement nooit 5 gesprekken tegelijk hebben.
Dus: Kan je via een poort 2 gesprekken tegelijk voeren met een light abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
Jan-E schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:00:
Mijn KPN werkt weer _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door RonaldM op 25-07-2005 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:30:
Dus: Kan je via een poort 2 gesprekken tegelijk voeren met een light abo?
Het moet haast wel. Maar ik had op 24 juni in dit topic die vraag ook al aan de orde gesteld: "Wat ik niet snap: bij de duurste variant zou je 5 gesprekken tegelijk kunnen voeren. Hoe moet dat als er maar 2 aansluitingen voor een analoge telefoon en 1 Wi-Fi aansluiting op de Experia zitten? Of gaan ze dan die 2 phone-poorten splitsen: 2 gesprekken per poort en 1 Wi-Fi gesprek is inderdaad 5." Geen reactie gekregen, dus die vraag staat nog steeds open.

Technisch gesproken kun je natuurlijk 2 gesprekken via 1 teluitgang voeren (aangenomen dat alle 4 de aders aangesloten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Clickety-click. Kabeltje verleggen, niemand zeggen. Nou ja, werkt weer?

Foutmelding:
HttpException : server timed out.

Foutcode:
WM_ERROR(HttpException : server timed out.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:51:
[...]
Het moet haast wel. Maar ik had op 24 juni in dit topic die vraag ook al aan de orde gesteld: "Wat ik niet snap: bij de duurste variant zou je 5 gesprekken tegelijk kunnen voeren. Hoe moet dat als er maar 2 aansluitingen voor een analoge telefoon en 1 Wi-Fi aansluiting op de Experia zitten? Of gaan ze dan die 2 phone-poorten splitsen: 2 gesprekken per poort en 1 Wi-Fi gesprek is inderdaad 5." Geen reactie gekregen, dus die vraag staat nog steeds open.

Technisch gesproken kun je natuurlijk 2 gesprekken via 1 teluitgang voeren (aangenomen dat alle 4 de aders aangesloten zijn).
Hopelijk reageert iemand op deze herhaling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm was vandaag aan het bellen en hoorde een om de paar seconden een piep. Het bleek dat door nog iemand gebeld werd.

Wel leuk, maar weet niet hoe ik het eerste geprek in de wacht moet zetten en de 2de moet opnemen.

We blijven proberen.

Groeten Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:13:
[...]

Hopelijk reageert iemand op deze herhaling :)
Volgens mij is het verhaal als volgt:
  • Je kunt op 1 nummer maar 1 gesprek tegelijk voeren(ik ben vergeten waar ik dit gelezen heb)
  • Per poort op de experia box kun je maar 1 nummer toewijzen, er zitten dus in wezen twee sip endpoints op de experia box in de vorm van een ingebouwde ata (Analogue Telephone Adapter)
  • Wil je meer nummers(sip endpoints), dan zul je iets anders moeten doen, een vast toestel (zoals bijvoorbeeld de video telefoon, een draadloze wifi telefoon of een extra losse ata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:44:
Hmmm was vandaag aan het bellen en hoorde een om de paar seconden een piep. Het bleek dat door nog iemand gebeld werd.

Wel leuk, maar weet niet hoe ik het eerste geprek in de wacht moet zetten en de 2de moet opnemen.

We blijven proberen.

Groeten Marco
Interessant! KPN hield stug vol dat WisselGesprek niet mogelijk was. Of misschien alleen als je het eerste gesprek zelf begint (VoIP) en de inkomende gesprekken nog analoog binnenkomen? Misschien is het dan over een paar dagen weg. Een WisselGesprek neem je normaal gesproken aan met de R/Flash-toets op je toestel. Was je dus zelf aan het bellen of werd je eerst gebeld (voordat je het WisselGesprek kreeg)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het wisseltoontje gehad terwijl ik zelf eerst uitbelde, mijn nummer is nog niet geporteerd dus het zou goed de mogelijkheid kunnen zijn zoals je die beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:02:
[...]
En toen? Heb je nu vrijaf gekregen van je baas? Of ben je weergekeerd tot het leger van de gewone KPN-monteurs?
Ben vandaag en morgen weer met het gewone werk bezig analoge en adsl storingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was net even bij primafoon binnengelopen om de experia box eens te bekijken, en ik zag dat er op de telefoonlijn alleen aansluitingen zijn voor 6 aderige stekkers, in de winkel hingen verder nergens stekkers die daar inpassen. Het was erg druk, dus ik heb het daar niet gevraagd. Maar waarom is dat?
2 maal Rj11 voor gewone telefoontoestellen: voor het aansluiten van uw telefoontoestellen
Dat is van de kpn site, maar na tellen bleek toch echt dat het 6 ijzertjes waren.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:17:
Ik was net even bij primafoon binnengelopen om de experia box eens te bekijken, en ik zag dat er op de telefoonlijn alleen aansluitingen zijn voor 6 aderige stekkers, in de winkel hingen verder nergens stekkers die daar inpassen. Het was erg druk, dus ik heb het daar niet gevraagd. Maar waarom is dat?

[...]

Dat is van de kpn site, maar na tellen bleek toch echt dat het 6 ijzertjes waren.
In RJ 11 kunnen toch ook 6 "ijzertjes", normaal gesproken (bij telefonie) worden alleen de middelste 6 gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

joop99 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 07:02:
[...]

In RJ 11 kunnen toch ook 6 "ijzertjes", normaal gesproken (bij telefonie) worden alleen de middelste 6 gebruikt
:? RJ11 is toch 4 ijzertjes en RJ45 is toch 8 ijzertjes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf het moment dat ik ben aangesloten heb ik geen enkel probleem ondervonden en ben ik continue bereikbaar geweest. maw het loopt soepel!

Het enige waar ik van baal is dat msn praten dus niet werkt met de standaard firewal. VRAAG; voor hen waarbij Messenger wel werkt, staat de firewall (standaard) dan nog op server of hebben zij het terug naar standaard ingesteld op mijn KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coach4All schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 07:06:
[...]

:? RJ11 is toch 4 ijzertjes en RJ45 is toch 8 ijzertjes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2e poging,

RJ11 is

4 pinnen met 4 kleine stekker.
4 pinnen met 6 totaal
6 pinnen met 6 totaal.

de 1e en 2e worden het meeste gebruikt, en daarvan eigenlijk maar de middelste twee aders.

/mamoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:08
Het probleem dat ik heb sinds de portering is dat nummerherkenning niet meer werkt.
Meer mensen die dat hebben?

Instellingen die Mijn KPN weergeeft zijn trouwens lang niet altijd de instellingen die je hebt ingesteld.
Zo heb ik mijn experia op WEP gezet (en daarmee werkt ie nu ook) maar geeft ie nog altijd WPA aan.

Er is nog veel werk te verrichten door onze vrienden van de KPN.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 08:16:
2e poging,

RJ11 is

4 pinnen met 4 kleine stekker.
4 pinnen met 6 totaal
6 pinnen met 6 totaal.

de 1e en 2e worden het meeste gebruikt, en daarvan eigenlijk maar de middelste twee aders.

/mamoman
Ik snap het nog steeds niet. Als ze RJ11 stekkers maken moet dat toch altijd hetzelfde zijn? Waar kan je die 6 ijzerige stekkertjes dan kopen? Ik heb ze nog nergens gevonden. En hoeveel pennetjes worden dan gebruikt?
En is het met een gewone kpn rj11 krimptang te knijpen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Opmerkelijk! Ik hing de Experia Box weer eens aan de lijn en na een automatische reboot gingen mijn VoIP-lampje en mijn WiFi-lampje (die het gisteren ook niet meer deed) gewoon weer aan. Heeft KPN mijn Box via de lijn weer opnieuw geconfigureerd?

Dus ik naar Mijn KPN om te zien of de Tel1-poortinstelling weer goed staat en om de Server-instellingen weer goed te zetten. Helaas:
Uw persoonlijke InternetPlusBellen omgeving tijdelijk niet beschikbaar
Helaas is uw persoonlijke InternetPlusBellen omgeving tijdelijk niet beschikbaar vanwege een storing.

Probeert u het later nogmaals.
Is dat bij iedereen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan nu niet meer bij www.kpn.com (vanaf de zaak).

En bellen naar mijn privé nummer blijft wel heel erg stil.

:(

Overigens gisteravond m'n Experia 6x moeten resetten voor ik weer telefoon en wifi had.
Internet via ethernet bekabeling lukte wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik kwam over een kpnplanet-lijn zojuist ook niet meer bij www.kpn.com, maar mijn niet-geporteerde lijn is nog wel bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:20:
Ik heb het wisseltoontje gehad terwijl ik zelf eerst uitbelde, mijn nummer is nog niet geporteerd dus het zou goed de mogelijkheid kunnen zijn zoals je die beschrijft.
Het is natuurlijk ook heel moeilijk voor de Experia Box om de centrale te laten denken dat de lijn bezet is terwijl er eigenlijk niemand op die lijn zit. Ik denk dat ze dat gewoon met WisselGesprek hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:13:
Ik kwam over een kpnplanet-lijn zojuist ook niet meer bij www.kpn.com, maar mijn niet-geporteerde lijn is nog wel bereikbaar.
Kan nu weer bij www.kpn.com.
Inloggen op Mijn KPN duurt lang en werd er bijna direct weer uit geknikkerd. :(

Maar bellen naar privé komt direct in de voicemail terecht. :/
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net onderstaand mailtje naar de helpdesk gestuurd:

Zaterdag 23 juli ben ik gebeld door de helpdesk met de mededeling dat de verbindingsproblemen met internetplusbellen nu opgelost zouden moeten zijn. Dit was de 2e keer dat mij dit verteld werd. Het is vandaag 26 juli en ik heb geen verbinding meer. Het resetten van de experiabox helpt ook al niet meer. Dus ik lig er nu helemaal uit en kan niks doen. Ik heb geen zin om met een dure gsm een dure helpdesk te gaan bellen. Dus doe ik het maar via mail. Ik heb nu 20 dagen internetplusbellen en voortdurend problemen. Ik wil 2 dingen weten:
- Wanneer zijn de problemen opgelost en kan ik rekenen op een deugdelijke telefoonverbinding.
- Hoe gaat KPN klanten die zoveel problemen met internetplusbellen hebben compenseren.
Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.