[KPN] nieuwe VoIP dienst Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste
Acties:
  • 49.720 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:34
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 21:14:
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:20:

he,he, mijn http server is weer zichtbaar.

Heb in eerste instantie via Firefox de wijzigingen proberen aan te brengen. Het script bleef echter hangen... De wijziging was wel zichtbaar :?
Nu via MS IE gedaan een ja, script komt tot een goed einde EN de server is weer zichtbaar. :)

Lijkt me iets te maken te hebben met de versie van Java (script)/objecten die in de pagina's van Mijn KPN gebruikt wordt.

Advies: Gebruik alleen MS IE voor Mijn KPN ;(
Ik zal er rekening mee houden als ik de spullen binnenkrijg maar wat mij betreft zou het advies aan KPN moeten zijn, zorg dat dit ook in firefox werkt(Er zijn zelfs grote banken die hier op testen voor hun internet bankieren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Uit de computable van deze week:
XS4ALL komt in de hergst met bellen via de internetaansluiting. Volgens Hania (technisch dir) gebeurt dit in twee stappen. In oktober komt het bedrijf met een aanbod waarmee zijn abonnees via een apart kastje of met SIP-telefoons via de ADSL aansluiting kunnen bellen.
Volgend jaar komt er een aanbod waarbij de afnemers hun belabonnement bij KPN kunnen opzeggen.
Zal XS4ALL het dus in twee stappen gaan introduceren wat KPN nu in 1 keer doet? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 12:59
IJsbeer79 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 09:53:
Zal XS4ALL het dus in twee stappen gaan introduceren wat KPN nu in 1 keer doet? :S
Het artikel staat inmiddels ook gescand online. En als ik dat lees, doet XS4ALL in het najaar gewoon wat KPN nu doet. Ook bij IPB hou je immers je bel-abo bij KPN. Enige nieuws: het wordt pas oktober voordat XS4ALL dit aanbiedt.

Volgend jaar komen ze pas met een 'vernieuwend' aanbod: bellen en gebeld worden via een VoIP-provider op elke plek waar je dan ook maar internetverbinding hebt. Maar hoe vernieuwend is dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 19:39
Ik krijg al 3 dagen deze melding:

Uw persoonlijke InternetPlusBellen omgeving tijdelijk niet beschikbaar
Helaas is uw persoonlijke InternetPlusBellen omgeving tijdelijk niet beschikbaar vanwege een storing.

Probeert u het later nogmaals.

Onze excuses voor het ongemak.

Herkend iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
RonaldM schreef op zondag 10 juli 2005 @ 10:39:

Helaas is uw persoonlijke InternetPlusBellen omgeving tijdelijk niet beschikbaar vanwege een storing.

Herkend iemand dit?
XS4all pretendeert zich als 'de professional' en zal lijkt mij ook de opzet niet hetzelfde doen/willen als KPN dat alles via 'mijnxs4all' ingesteld moet worden ipv op je modem zelf bijvoorbeeld. Kan mij heel goed voorstellen dat hier Planet/KPN-direct/HetNet/XS4all zich gaan onderscheiden van elkaar in de manier van aanbieden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:22
RonaldM schreef op zondag 10 juli 2005 @ 10:39:

Herkend iemand dit?
Ja, duurt ongeveer 3 dagen. Daarna is het geactiveerd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
EdjeK schreef op zondag 10 juli 2005 @ 11:33:
[...]

Ja, duurt ongeveer 3 dagen. Daarna is het geactiveerd.....
Maar ik heb het al 14 dagen werkend en nu 3 dagen niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Als ik de verhalen hier lees dan zijn er verschillende die geen gebruik hebben gemaakt van de (gratis) monteur, waarom? (duurde het te lang?). Ik acht mijzelf handig/ervaren genoeg om het aan de praat te krijgen maar ik ben eigenlijk ontzettend bang dat er dan ergens in het administratieve proces van KPN iets fout gaat (en als ik sommige problemen zie dan vermoed ik dat bijna ook) en volgens mij heb je dan echt een probleem. Heeft iemand hier ideeen over? (ik moed binnenkort een keuze gaan maken, afgaande op de dagtekening van de brief had ik het installatiepakket al moeten hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
Bij mij was alles al aanwezig, Mijn KPN tbv Telefoonrekening Online, router/netwerk (direct) ADSL etc. Het was voor mij dus niet meer dan kastje vervangen en activeren. Ik had dus de monteur kunnen laten komen maar dan was dat meer om even een bakkie te komen drinken :7

Ik denk niet dat de monteur mijn issues had kunnen voorkomen, ook volgens de supportdesk.

Maar laat hem zeker komen, kunnen we daar ook de ervaringen van horen :D

[ Voor 2% gewijzigd door RonaldM op 13-07-2005 10:18 . Reden: Tip v. Jan-E ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
RonaldM schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:12:
Ik dat de monteur mijn issues had kunnen voorkomen, ook volgens de supportdesk.
Moest daar niet staan: "Ik denk niet dat de monteur ...". Of bedoelde je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
bjck schreef op zondag 10 juli 2005 @ 10:51:
[Verkeerde quote automatisch weggeknipt ...]
XS4all pretendeert zich als 'de professional' en zal lijkt mij ook de opzet niet hetzelfde doen/willen als KPN dat alles via 'mijnxs4all' ingesteld moet worden ipv op je modem zelf bijvoorbeeld. Kan mij heel goed voorstellen dat hier Planet/KPN-direct/HetNet/XS4all zich gaan onderscheiden van elkaar in de manier van aanbieden.
Planet Multimedia had nog wat meer uitspraken van Simon Hania:
Internetbellen
Het concrete aanbod van bellen via internet, reeds aangekondigde door moederbedrijf KPN, laat langer op zich wachten. Dat duurt tot oktober. Hania: "We gaan er full-swing vanaf oktober mee komen op een manier die anders is dan een herimplementatie van klassieke telefonie."

Computable wekte de indruk dat Xs4all een soort van concurrentie met het vaste net van KPN aangaat, en dat zelfstandig doet. Hania ontkent die lijn: "Wij zetten vanuit onze eigen rol, positie en doelgroep, onze eigen lijnen uit. Dat wordt vervolgens op hoofdlijnen afgestemd. Juist doordat Xs4all een heel heldere positionering heeft, die in hoge mate complementair is aan die van de overige KPN ISP's, kan dat ook."
Lekker cryptisch: "anders dan een herimplementatie van klassieke telefonie" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Idd, duidelijker wordt het niet echt! Zal dus toch wachten worden tot oktober...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om een eigen router aan de verbinding te hangen. Zodat je zelf porten weer kan instellen.

Wie heeft er ervaring mee

Groeten Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterH3108
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 16:28
joop99 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:35:
Als ik de verhalen hier lees dan zijn er verschillende die geen gebruik hebben gemaakt van de (gratis) monteur, waarom? (duurde het te lang?). Ik acht mijzelf handig/ervaren genoeg om het aan de praat te krijgen maar ik ben eigenlijk ontzettend bang dat er dan ergens in het administratieve proces van KPN iets fout gaat (en als ik sommige problemen zie dan vermoed ik dat bijna ook) en volgens mij heb je dan echt een probleem. Heeft iemand hier ideeen over? (ik moed binnenkort een keuze gaan maken, afgaande op de dagtekening van de brief had ik het installatiepakket al moeten hebben).
Wel, ik dacht eerst ook de experiabox wel even zelf te installeren, maar dit viel zwaar tegen.
De aansluitingen waren zo gemaakt (ik had al direct adsl van KPN en hoefde dus slechts de splitter te vervangen en de experiabox aantesluiten) echter de volgende stap : bellen naar 1369 lukte al niet. Al wat ik had: een "dode lijn". Na telefoontje naar klantenservice toch maar een afspraak met KPN-monteur, deze was niet eerder dan na een week beschikbaar. Allervriendelijkste monteur wist direct wat er aan schorte, de TPG-post had de verkeerde code gescand en doorgegeven aan KPN (de wan mac of de lan mac code ipv. de wlan mac code, geloof ik). Telefoontje naar de helpdesk, goede code doorgegeven en verdraaid de experiabox werkte direct, m'n pc had direct contact met de box via de siemens usb-adapter, de telefoonverbinding werkte (1369 lukte nu wel). Maar helaas te vroeg gejuicht, geen verbinding met internet. De KPN-monteur is uiteindelijk nog een kleine drie kwartier bezig geweest en de conclusie na veel proberen en diverse telefoontjes naar de helpdesk was en is dat McAfee antivirus de boosdoener is, terwijl ook het gebruik van de firewall van Kerio er geen goed aan doet.
Na zelf wat geëxperimenteerd te hebben is de situatie nu zo:
Ik heb de firewall van Kerio helemaal verwijderd en gebruik nu de Windows firewall.
Laat de McAfee virusscanner niet opstarten door windows, maar doe dat handmatig nadat de usb-adapter contact heeft gemaakt met de experiabox, dan zijn er geen verbindingsproblemen, is deze volgorde andersom dan is het niet mogelijk voor de usb-adapter om contact te maken met de experiabox.

Verder heb ik via Mijn KPN het firewall niveau op standaard gezet en een vast ip-adres ingevoerd,
of datt erg veilig is weet ik niet, maar mijn bittorrentprogramma loopt weer als een tierelier en geeft aan dat de goede poort open staat.

Een heel verhaal, hopelijk heeft iemand er iets aan en ik ben tevreden en blij met de service van de KPN-monteur,

groetjes Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Hmm. Inmiddels is mijn XS4ALL/KPN ADSL-verbinding zo dood als een pier: connection status down volgens mijn Speedtouch. Centrale: Amsterdam-Oost (1094KT). Maar ik heb dus ook nog geen Experia Box gezien en evenmin een brief met inlogcodes of whatever. Extra complicatie: er verhuist aanstaande vrijdag een netlijn van mijn werk naar huis. En ga dan maar eens uitzoeken, wie wanneer welke ADSL-lijn weer dienst aan te sluiten. Die lijn was tot gisteren nog van XS4ALL, maar al wel opgewaardeerd volgens de KPN VoIP-bestelling. Dat wordt een hoop bellen, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Heeft iemand al ervaring met de videotelefoon? Ik heb het installatiepakket met videotelefoon besteld (en hoop dus binnenkort de spullen te krijgen (en een forward op mijn xs4all mailadres naar mijn KPN mail in te stellen voor ik er bij xs4all niet meer in kan))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:02:
Hmm. Inmiddels is mijn XS4ALL/KPN ADSL-verbinding zo dood als een pier: connection status down volgens mijn Speedtouch
Ik heb hetzelfde gehad toen ik ben overgestapt van tiscali naar ipb. KPN is vergeten te melden dat je abbo eerst wordt omgezet naar een direct-adsl abbo, dus ook gebruikersnaam etc.
Je direct-adsl usernaam is (corrigeer me als ik het fout heb, ik weet het nl. niet 100% zeker, anders effe kpn-support bellen): <telnr.>@direct.adsl (pw: kpn)
Kun je dus in iedergeval nog internetten totdat je experiabox er is...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je zou inderdaad eens kunnen proberen of een DDSL aanmeld wel lukt. Username: kpn@direct-adsl en password: kpn, maar eigenlijk mag je van het gedeelte voor het @-teken en het wachtwoord maken wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Tropos schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 02:53:
Je zou inderdaad eens kunnen proberen of een DDSL aanmeld wel lukt. Username: kpn@direct-adsl en password: kpn, maar eigenlijk mag je van het gedeelte voor het @-teken en het wachtwoord maken wat je wilt.
Pindakaas. Werkt ook niet. Zou VoIP soms nog weer een andere username hebben? Het enige dat hier nog werkt is een 28k8 modem.
Edit: op de support pages van KPN DDSL staat trouwens 0301234567@direct-adsl als username, maar ook dat .... Het wordt eentonig :(

[ Voor 14% gewijzigd door Jan-E op 13-07-2005 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds maandag 4 juli heb ik de experiabox thuis hangen (door 2 monteurs van kpn opgehangen), en direct al een probleem met de gigaset. Op de gekste momenten viel het netwerk uit de lucht. Ik heb dit opgelost door de box bij mijn computers te plaatsen en nu een netwerk kabelverbinding gemaakt. Dit werkt voor internet goed, maar mijn thuisnetwerk doet het niet meer. Ik zie de bijde pc's wel maar ik mag niet over het netwerk. acces violation. Ik kan ook niet via ''mijn kpn" de configuratie van de box veranderen. Internetplusbellen staat voor mij ook al 5 dagen op storing. De helpdesk is BAGGER. Die jongens weten ook niet wat je met de problemen aan moet. Oh ja, mijn telefoon heeft een vertraging op de lijn, zodat het net is alsof je via de sataliet belt, erg storend. Heeft iemand anders dit ook? Weet iemand hoe ik mijn thuisnetwerk weer aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
Weet iemand of IPB nu met de al oude DTMF nummerweergave werkt of met het betere en meer gebruikte FSK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Overigens is de DSL lijn wel up. En die blijft ook up.

DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 512 / 1600
Uptime = 00:01:27
kBytes Tx/Rx = 2 / 0
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 18.5
Attenuation (dB) up/down = 11.0 / 21.0
Noise Margin (dB) up/down = 24.0 / 31.0
Vendor Id (local/remote) = ALCB / BDCM

Na een kwartier aan de lijn gehangen te hebben met de helpdesk van InternetPlusBellen (a 10 cent de minuut) werd mij verzocht allerlei dingen te doen die ik allang gedaan had. Enige nieuwtje: probeer eens een connectie te maken met username kpn@adsltest en password kpn. Wat gebeurt er? Nog steeds connected <--> retrying bij de PPPoA verbinding. Een knipperlichtrelatie. Het is een 'gewone' ADSL-storing. U wordt binnen 2 dagen teruggebeld door de storingsdienst van de KPN.

Waarom treedt dit soort zaken altijd op als je (met je bedrijf) aan het verhuizen bent van kantoor (dat a.s. vrijdag verlaten wordt) naar huis? Grrrr.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik zie al een paar keer melding van een nieuwe splitter, voor wat ik had begrepen vervalt de pstn connectie dus wat is de teogevoegde waarde van een splitter? je kan toch zo de nieuwe experia box op je isra punt aanlsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Splitter is nodig totdat kpn de uitgaande aansluiting heeft overgezet +/- 3 dagen. Tot die tijd gaat het bellen vanaf je telefoon nog gewoon, daarna gaat het over voip, dan kan de splitter er ook weer tussenuit. Dan kan je ook niet meer met een gewoon modem bellen, werkt niet via voip. Ik heb last van een vertraging van 2 seconde vanaf mijn aansluiting naar buiten, naar binnen is het geluid wel realtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een kleine week internetplusbellen.

Internet werkt prima.

Draadloos netwerk werkt prima.

Met bellen heb ik problemen:
- Als ik gebeld wordt ruist de lijn verschrikkelijk. Als ik zelf bel heb ik dit niet.

- Ik ben soms niet bereikbaar. Bellers krijgen een bezet toon. Pas als ik de experiabox uit en aan zet kan ik gebeld worden. Heb dit in een week tijd al 2 keer gehad.

- Als ik naar huis bel hoor ik nog steeds mijn oude voicemail. Instellen nieuwe voicemail in mijn kpn lukt niet. Doe dit volgens handleiding.

- De "mijn kpn" omgeving is vaak onbereikbaar door storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:45:
Met bellen heb ik problemen:
- Als ik gebeld wordt ruist de lijn verschrikkelijk. Als ik zelf bel heb ik dit niet.

- Ik ben soms niet bereikbaar. Bellers krijgen een bezet toon. Pas als ik de experiabox uit en aan zet kan ik gebeld worden. Heb dit in een week tijd al 2 keer gehad.

- Als ik naar huis bel hoor ik nog steeds mijn oude voicemail. Instellen nieuwe voicemail in mijn kpn lukt niet. Doe dit volgens handleiding.

- De "mijn kpn" omgeving is vaak onbereikbaar door storingen.
Zelf geinstalleerd of door een monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Het is dus nog niet zo super.
Nog ff wachten tot alle kinderziektes er uit zijn?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik ben weer online. Halverwege de dag had mijn modem toch weer kans gezien een stabiele connectie op te bouwen. Gewoon nog via XS4ALL, maar wel met de snelheid van de toekomstige VoIP-verbinding. Een 'gewone' ADSL-storing, kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:41:
[...]
Zelf geinstalleerd of door een monteur?
Zelf geinstalleerd, maar dat is het probleem niet. De helpdesk belde net met het volgende verhaal. Bij het activeren door de gebruiker van IPB wordt alleen het uitgaande telefoon verkeer via ADSL geleid. Het inkomende verkeer gaat de eerste dagen nog via de analoge lijn. En met deze combinatie heeft de experiabox het blijkbaar moeilijk. Vandaag, na een week, is bij mij ook het inkomende verkeer door KPN geporteerd van analoog naar digitaal. De ruis is nu weg en het wegvallen van de verbinding zou nu ook weg moeten zijn. Ze adviseerden mij nog om nu de analoge verbinding tussen splitter en experia box te verwijderen. Dit zou de kwaliteit verder ten goed komen. Volgens de helpdesk kan ik nu ook de splitter helemaal verwijderen. Maar let op dit kan pas als het inkomende verkeer door KPN geporteerd is. En dat heeft bij mij een week geduurd. Overigens vind ik dat de helpdesk mederwerkers je goed te woord staan en ook weten waarover ze het hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:55:
[...]

Ze adviseerden mij nog om nu de analoge verbinding tussen splitter en experia box te verwijderen. Dit zou de kwaliteit verder ten goed komen. Volgens de helpdesk kan ik nu ook de splitter helemaal verwijderen. Maar let op dit kan pas als het inkomende verkeer door KPN geporteerd is. En dat heeft bij mij een week geduurd. Overigens vind ik dat de helpdesk mederwerkers je goed te woord staan en ook weten waarover ze het hebben.
Over welke splitter heb je het eigenlijk, degene welke bij de experia is geleverd? Als je die kunt verwijderen, hoe moet dan aangesloten worden?? Of begrijp ik het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zelf geinstalleerd, maar dat is het probleem niet. De helpdesk belde net met het volgende verhaal. Bij het activeren door de gebruiker van IPB wordt alleen het uitgaande telefoon verkeer via ADSL geleid. Het inkomende verkeer gaat de eerste dagen nog via de analoge lijn. En met deze combinatie heeft de experiabox het blijkbaar moeilijk. Vandaag, na een week, is bij mij ook het inkomende verkeer door KPN geporteerd van analoog naar digitaal. De ruis is nu weg en het wegvallen van de verbinding zou nu ook weg moeten zijn. Ze adviseerden mij nog om nu de analoge verbinding tussen splitter en experia box te verwijderen. Dit zou de kwaliteit verder ten goed komen. Volgens de helpdesk kan ik nu ook de splitter helemaal verwijderen. Maar let op dit kan pas als het inkomende verkeer door KPN geporteerd is. En dat heeft bij mij een week geduurd. Overigens vind ik dat de helpdesk mederwerkers je goed te woord staan en ook weten waarover ze het hebben.
Dan krijg je (in het begin) dus een soort Wanadoo Livebox-idee. Dan zou je toch geen splitter moeten aansluiten, of wel? Anders wordt de analoge lijn weggefilterd voor het de Experia Box bereikt. Tenminste, ik neem aan dat de analoge inkomende gesprekken ook door de Experia Box worden geregeld in die periode? Wel een beetje een vreemd verhaal, waarom zou dat zo geregeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdjeK schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 21:06:
[...]

Over welke splitter heb je het eigenlijk, degene welke bij de experia is geleverd? Als je die kunt verwijderen, hoe moet dan aangesloten worden?? Of begrijp ik het niet helemaal.
De experiabox wordt net als elk ander adsl modem achter een splitter geplaatst. de 2 uitgaande lijnen uit de splitter (analoog en adsl) gaan beiden naar de experiabox. De telefoon hangt vervolgens aan de experiabox. De analoge lijn van splitter wordt alleen de eerste dagen gebruikt totdat het inkomende verkeer ook via adsl gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 21:41:
[...]

De experiabox wordt net als elk ander adsl modem achter een splitter geplaatst. de 2 uitgaande lijnen uit de splitter (analoog en adsl) gaan beiden naar de experiabox. De telefoon hangt vervolgens aan de experiabox. De analoge lijn van splitter wordt alleen de eerste dagen gebruikt totdat het inkomende verkeer ook via adsl gaat.
Yep, je hebt gelijk. Ik wist dit niet en heb inmiddels het kabeltje rechtstreeks aangesloten vanaf het israpunt naar de ADSL-ingang op de Experia. Dus zonder splitter, en zowel telefonie alsook ADSL-internet werkt. Ik wist dat ik inmiddels was geporteerd dus was het een kwestie van proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Het inkomende verkeer gaat de eerste dagen nog via de analoge lijn. En met deze combinatie heeft de experiabox het blijkbaar moeilijk. Vandaag, na een week, is bij mij ook het inkomende verkeer door KPN geporteerd van analoog naar digitaal.
Ik houd op het andere aderpaar een gewone vaste aansluiting en wilde die ook via de Experia Box laten lopen. Volgens de specs moet dat kunnen (als de VoIP-lijn geporteerd is). Maar bovenstaand verhaal voorspelt weinig goeds over de kwaliteit van een analoge lijn via de Experia. Dat wordt dus weer experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 19:30:
Ik ben weer online. Halverwege de dag had mijn modem toch weer kans gezien een stabiele connectie op te bouwen. Gewoon nog via XS4ALL, maar wel met de snelheid van de toekomstige VoIP-verbinding. Een 'gewone' ADSL-storing, kennelijk.
Of dat 'gewoon' was is maar te bezien. Vanochtend een tijdje geen linesync en daarna had ik een Direct DSL verbinding. Nog geen Experia Box of begeleidende brief gezien...

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-E op 14-07-2005 14:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Als het goed is zijn de spullen vandaag verstuurd(volgens KPN), ik heb echter nog niets aan mijn adsl verbinding gemerkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Mij spullen moeten als het goed is volgende week komen. Heb ook nog niks aan mijn ADSL verbinding gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:51:
Als het goed is zijn de spullen vandaag verstuurd(volgens KPN), ik heb echter nog niets aan mijn adsl verbinding gemerkt....
Op welke dag was jouw bevestigingsbrief gedateerd? De mijne was van 23 juni. Inmiddels heb ik al een Direct DSL verbinding, maar verder nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afgelopen woensdag de experia geinstalleerd, dat kan iedereen zeker als reeds adsl aanwezig is.
Gek genoeg direct internet aan de praat, zonder onderbreking.
Maar geen kiestoon op poort 1 en poort 2.
Na diverse pogingen en aan en uit's gingen ineens de lampjes
wifi en voip nu ook branden en ja hoor een kiestoon!
Kon het activatie nummer nu bellen en alles werkte verder perfect.
Vandaag was ineens de telefoonverbinding weg.
na een softreset was er weer een kiestoon maar geen nr weergave.
Na de hardreset kwamen de lampies wifi en voip niet meer tot leven.

Op de KPN site gevonden dat wanneer de voip lamp niet brand
de box geen contact kan leggen met het bellenplusinternet platform
van kpn.

Internetten werkt wel gewoon, zonder problemen (bedraad netwerk)
Denk dat, gezien het wifi lampje ook niet aan gaat, draadloos niet werkt.

Morgen maar eens de helpdesk bellen.

De internetplusbellen site was vandaag wel voor mij beschikbaar
maar bij de modem instelling krijg ik direct de foutmelding: !exception (tsm-9000)
Verder kan ik de nummer weergave optie's niet veranderen.
Later vanavond had ik weer dezelfde melding als gisteren,
dat de internetplusbellen site niet voor mij beschikbaar was ivm storing.

Kan iemand bevestigen dat zijn kiestoon/belprobleem inrelatie staat
tot het voip lampje wat dan niet brand?

Verder hoop ik dat de telefoonlijn dus snel opgeheven wordt.
Want zoals ik het hier lees, zijn de telefoonklachten bij de meesten
weg zodra de vaste aansluiting er uit ligt en alles via de box/adsl/voip loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen woensdag is er ook bij mij een KPN-monteur langs geweest om IPB aan te sluiten. Ik moet zeggen dat ik daar zeer tevreden over ben: prima service van KPN. Binnen een half uur was alles in de lucht en draaide het als een zonnetje. Ook geen problemen met McAfee Antivirus en/of Firewall, zoals ik eerder in dit forum tegen kwam.
Mijn KPN is tot nu toe steeds beschikbaar geweest. Het enige dat ik niet kan instellen is nummerweergave en het spamfilter. Het eerste komt, volgens de monteur, doordat de inkomende gesprekken nog over de oude lijn gaan. Na een week zou dit over moeten zijn.
Over een weekje ga ik de splitter er tussenuit halen; scheelt weer een zootje draden.
Al met al een tevreden klant hier.
:)
(Overigens weet je dat je door zo vroeg in dit traject in te stappen, dat je een kans loopt te maken te krijgen met kinderziekten. Dat risico neem je zelf, dus daar moet je dan ook niet over klagen vind ik...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoonklachten, geen kiestoon en soms onbereikbaar zijn,
heeft volgens KPN te maken met het feit dat tijdelijk
de binnenkomende gesprekken nog via de pstn (normale) lijn
binnen komen.
De Box blijkt achter af hier niet goed mee over weg te kunnen.
En ipv dat de pstn lijn in 3 dagen overgezet kan worden
naar het voip systeem hebben ze hier 5 dagen voor nodig.
(opzeggen duurt 5 werkdagen ipv 3 zoals 'vroeger')
Dus is waarschijnlijk over een weekje weer een normale
kiestoon bij ons te horen.

Dat ik niet op de website van KPN de box kan beheren
en die foutmelding krijgt, klopt ook.
Daar moet iedereen last van hebben, hier wordt aangewerkt.

Komende dagen maar eens in de gaten houden of ik
nog bereikbaar ben en zoniet ff een softreset uitvoeren en klaar.

En inderdaad, als 'proefpersoon' klaag ik niet, wil wel graag
weten waarom iets problemen geeft en daar kreeg ik direct een eerlijk
antwoord op via het telefoontje met de helpdesk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:19:
Mijn telefoonklachten, geen kiestoon en soms onbereikbaar zijn, heeft volgens KPN te maken met het feit dat tijdelijk de binnenkomende gesprekken nog via de pstn (normale) lijn binnen komen.
De Box blijkt achter af hier niet goed mee over weg te kunnen.
Wat gebeurt er als je die lijn nu eens niet de Experia Box invoert, maar daar gewoon rechtstreeks een telefoon aan hangt?
Dan heb je toch de normale ADSL-constructie en moet telefonie toch geen probleem zijn. Of is die splitter anders dan een normale ADSL-splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:32:
[...]
Wat gebeurt er als je die lijn nu eens niet de Experia Box invoert, maar daar gewoon rechtstreeks een telefoon aan hangt?
Dan heb je toch de normale ADSL-constructie en moet telefonie toch geen probleem zijn. Of is die splitter anders dan een normale ADSL-splitter?
Als slimme truc had kpn bedacht om de normale (pots/pstn) aansluiting
eerst intakt te laten om er voor te zorgen dat je gebeld kan worden op je eigennr., zodat zij
tijd hebben om je telefoonlijn op te heffen en je nummer te migreren naar het voip systeem.
Daar hadden ze denk ik experiabox voor nodig.
Deze heeft dus een apparte ingang voor de normale aansluiting en zou dus moeten garanderen
dat uitgaande gesprekken via voip kunnen lopen en binnenkomende gesprekken nog via de 'oude'lijn binnen kunnen komen.... en dat mislukt dus een beetje, teminste dat veroorzaakt de problemen.
De splitter is nog steeds een gewonen splitter en heeft ook dezelfde functie als bij een normale adsl aansluiting dus zonder die splitter kan je in de overgang van gewoon naar voip bellen niet missen.
Hoeveel klachten zijn er wel niet bij ADSL geweest omdat mensen de splitter niet gebruikten of
verkeerd, daarom kan je na installatie de eerste week niet zonder die splitter.
Teminste..... je telefoon werkt gewoon als je hem op de splitter uitgang aansluit, bellen en gebeld worden, maar je belt dan dus niet via voip. Alleen kom je dus zonder aansluiting te zitten zodra ze je echt afsluiten op de gewone lijn. Daar was deze constructie dus voor bedacht, maar dat gaat dus fout. In plaats dat je niks merkt van de overgang heb je nu problemen tot de overgang heeft plaats gevonden. En kan je nu inderdaad misschien wel beter eerst je telefoon ouderwets op je splitter aansluiten ipv de experiabox.

Daarna kan de splitter weg en ook de aansluiting van de tel uitgang van de splitter naar de lijn ingang van het modem. (na volledige overschakeling op voip, 5 werkdagen)
Ik was ook verbaasd dat ik een splitter kreeg, omdat ik dacht dat direct alles via de adsllijn zou gaan.

Om binnenkomende gesprekken goed binnen te krijgen en ook zonder dat je de adsl aansluiting
stoort moet die adsl splitter dus tijdelijk aangesloten blijven tot je geheel 'over' bent.
Iemand die geen telefoonlijn dus nog geen nummer had en bellenplusinternet neemt,
kan dus denk ik direct zonder splitter leven. :)

Groet Alex

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
@Alex. OK, de splitter is dus een gewone splitter. Problemen met bereikbaarheid en/of ruis in de eerste paar dagen kun je dus oplossen aan de POTS-lijn van de splitter tijdelijk een gewoon telefoontoestel te hangen. Daarnaast richt je de situatie gewoon in zoals je hem definitief wilt hebben. Uitgaand bellen via de Experia Box/VoIP. Je merkt het dan vanzelf wel als de lijn geporteerd is: je eerste telefoontje dat binnenkomt via de Experia Box is het teken om de splitter en die tijdelijke telefoon weg te halen.

En (in mijn geval) het teken om het analoge, zakelijke lijntje dat ik ernaast aanhoud in de Experia Box te pluggen. En dan maar hopen dat dat geen ruis en/of onbereikbaarheid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 20:43:
@Alex. OK, de splitter is dus een gewone splitter. Problemen met bereikbaarheid en/of ruis in de eerste paar dagen kun je dus oplossen aan de POTS-lijn van de splitter tijdelijk een gewoon telefoontoestel te hangen. Daarnaast richt je de situatie gewoon in zoals je hem definitief wilt hebben. Uitgaand bellen via de Experia Box/VoIP. Je merkt het dan vanzelf wel als de lijn geporteerd is: je eerste telefoontje dat binnenkomt via de Experia Box is het teken om de splitter en die tijdelijke telefoon weg te halen.

En (in mijn geval) het teken om het analoge, zakelijke lijntje dat ik ernaast aanhoud in de Experia Box te pluggen. En dan maar hopen dat dat geen ruis en/of onbereikbaarheid geeft.
Ja als ik ff snel lees, klopt je idee, voorzover ik nu weet hoor.
Ik denk dat je gewoon vanzelf wel merkt wanneer je 'gewone' telefoon dood is,
dan telefoon ompluggen op de boxaansluiting en klaar.
Volgens mij gaat het 'gratis' bellen abonnement nl toch niet per direct in, maar pas later.
Gok zodra alles over is gezet. Maar dat kan ik helemaal fout hebben, misschien
gaat je gratis bellen abo wel direct in zodra je via de box belt.
Als gebruiker kan ik ook alleen maar uit alle info die ik heb concluderen,
weet dus niet perse alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:40
Allemaal leuk dat bellen over IP natuurlijk... Maar een groep mensen valt tot nu toe flink buiten de boot. De klanten die via Tiscali op het KPN netwerk ADSL hebben die hebben geen enkele mogelijkheid om VoIP te bellen. Tiscali biedt het niet aan en ook KPN biedt het niet aan. Het gerucht dat KPN ons (Connected by KPN) klanten zou overnemen was een mooi bericht, alleen vanaf dat moment helemaal niets meer van gemerkt.

Ik hoop dus dat KPN snel doorgaat met die overname, dan kunnen we tenminste kiezen. Ik zou het niet eens erg vinden om dan KPN Direct te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Sparrow schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 22:40:
Allemaal leuk dat bellen over IP natuurlijk... Maar een groep mensen valt tot nu toe flink buiten de boot. De klanten die via Tiscali op het KPN netwerk ADSL hebben die hebben geen enkele mogelijkheid om VoIP te bellen. Tiscali biedt het niet aan en ook KPN biedt het niet aan. Het gerucht dat KPN ons (Connected by KPN) klanten zou overnemen was een mooi bericht, alleen vanaf dat moment helemaal niets meer van gemerkt.

Ik hoop dus dat KPN snel doorgaat met die overname, dan kunnen we tenminste kiezen. Ik zou het niet eens erg vinden om dan KPN Direct te krijgen.
Eh.... correct me when i'm wrong
Dit gaat inderdaad voor iedereen toch op, ook voor xs4all klanten en planet/hetnet klanten?

KPN is,na de officiele lancering, de eerste telco die voip voor iedereen in Nederland aanbied.
Wanadoo, Scarlett, Versatel en ook Tiscalli hebben al eerder dan KPN Voip op de markt gezet!!!
Dus volgens mij moet je ook via ADSL kunnen bellen als Tiscalli klant met bellen erbij in,
mits, en daar zit het probleem.... je op de juiste locatie woont.

Alle pakketten van alle concurenten van KPN waren/zijn goedkoper dan wanneer je belde via de aansluiting van KPN en internette via KPN,maar alleen leverbaar op commerciel interresante plekken.
Of beter gezegd pas beschikbaar als ze eindelijk de centrale van KPN hebben kunnen
aanpassen zodat je via hun netwerk ADSL/Bellen kunt krijgen.

Ik kon bevoorbeeld pas vorig jaar januari ADSL krijgen.... heb het dus nog maar 1,5 jaar
Omdat zowel KPN als andere providers dat niet regelden voor de dorpscentrale omdat
er maar weinig mensen zitten op zo'n centrale tov centrales in het westen van het land.
Dus commerciel dachten ze toen allemaal incl. KPN, niet interressant die paar klanten.
Nu ging het dus weer zo met dat goedkoop of (tijdelijk) gratis bellen via ADSL.
Weer viel ik buiten de boot.

Maar, ff voor de duidelijkheid er is wel een probleem met het kunnen krijgen
van bellenplusinternet.
Ik bedoel hier niet het niet kunnen krijgen van internetplusbellen, maar
je contact verplichting met je huidige provider!!!
Je moet rekening houden dat je een jaar of soms nog erger 2 jaar
aan je ADSL contract/provider vast zit.
Zodra je nu direct internetplusbellen aanvraagt bij KPN dan kun je het wel krijgen,
maar dan gaat je oude adsl provider natuurlijk wel met zijn spelregels meppen.
Ik moet bv nog wel een half jaar het provider gedeelte van mijn adsl aansluiting
een half jaar lang nog door betalen aan Wanadoo.
Deze keuze heb ik zelf gemaakt en wist dat ik gewoon hun ook nog moet betalen.
Mijn geluk is wel dat ik dus al adsl via hun had maar wel connected bij KPN.
Dus die 20 euro betaalde ik al aan KPN per maand en niet aan Wanadoo.
Daarom is de pijn te harden.

Heb je nu wel ADSL maar niet connected bij KPN dan moet je de vollepond
(meestel meer dan 25 euro) per maand aan je oude provider betalen, tot dat je contract
met hun er eindelijk op zit.

Je keuze is dus, oud contract 'afkopen' of wachten tot jou provider ook de telefooncentrale
heeft ingericht voor bellen via hun adsl aansluiting en/of je wacht bv als xs4all klant
nog af hoe en voor hoeveel zij voip gaan aanbieden via een soort gelijk systeem als bellenplusinternet.

KPN is op dit moment dus een concurent ook van hun eigen dochter ondernemingen
geworden. bellenplusinternet via KPN betekent dat KPN je provider wordt en mensen
zullen afhankelijk wat bv planet gaat vragen voor de dienst in grote getalen kunnen
overstappen naar bellenplusinternetten van KPN.
Want was het nog eerst zo dat je wel via KPN alleen kon internetten maar dan zonder email
adres nu biedt KPN dus ook email (via gewoon outlook) en newsgroepen.
Wat is dan nog de toegevoegde waarde van een provider???

Ben erg benieuwd wat XS4ALL gaat lanceren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
joop99 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:51:

Jan-E schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:16:
[...]
Op welke dag was jouw bevestigingsbrief gedateerd? De mijne was van 23 juni. Inmiddels heb ik al een Direct DSL verbinding, maar verder nog niets.
mijn brief was van 20 juni en ik heb nog steeds mijn normale xs4all internet verbinding (ook qua IP adres). Ik ben dus benieuw of het ook werkt als de spullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 09:35:
mijn brief was van 20 juni en ik heb nog steeds mijn normale xs4all internet verbinding (ook qua IP adres). Ik ben dus benieuw of het ook werkt als de spullen komen.
De Experia Box is inmiddels ook onderweg. Die kan ik maandag ophalen op het postkantoor hier in de buurt. De brief met aansluitgegevens heb ik echter nog niet, terwijl die op hetzelfde moment als de Experia Box verstuurd zou moeten worden. Beetje warrig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand geprobeerd om een softphone te gebruiken.

Ik heb nl. eentje geprobeerd, kan wel uitbellen maar heb dan geen gehoor (aan beide kanten)

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Jan-E schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:26:
[...]
De Experia Box is inmiddels ook onderweg. Die kan ik maandag ophalen op het postkantoor hier in de buurt. De brief met aansluitgegevens heb ik echter nog niet, terwijl die op hetzelfde moment als de Experia Box verstuurd zou moeten worden. Beetje warrig allemaal.
Bij mij is het precies omgekeerd, ik heb de brief maar nog geen experia box, overigens bevat de brief (als ik in de gauwigheid kijk) niet meer als een wpa key

[ Voor 9% gewijzigd door joop99 op 16-07-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Zojuist erachter gekomen dat na het uit en aanzetten van het modem de internetverbinding niet meer werkte (het inloggen lukte wel, ik kreeg alleen geen IP adres meer, het blijft een static IP adres en geen fixed). Daarna maar de direct adsl gegevens geprobeerd en ik heb weer internet. KPN gaat hier nog vragen over krijgen denk ik......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 13:27:
Bij mij is het precies omgekeerd, ik heb de brief maar nog geen experia box, overigens bevat de brief (als ik in de gauwigheid kijk) niet meer als een wpa key
Ik zat me al af te vragen wat er nog in die installatiebrief moest staan. En het WiFi deel gebruik ik voorlopig toch niet, dus die WPA key heb ik ook nog niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:07:
Zojuist erachter gekomen dat na het uit en aanzetten van het modem de internetverbinding niet meer werkte (het inloggen lukte wel, ik kreeg alleen geen IP adres meer, het blijft een static IP adres en geen fixed). Daarna maar de direct adsl gegevens geprobeerd en ik heb weer internet.
Dan is nu je internetaansluiting kennelijk overgezet van XS4ALL naar Direct DSL. Is je snelheid ook al aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Jan-E schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 15:14:
[...]
Dan is nu je internetaansluiting kennelijk overgezet van XS4ALL naar Direct DSL. Is je snelheid ook al aangepast?
@Jan-E Ik heb bij IPB dezelfde adsl snelheid genomen als ik al had(3200/768), ik zou dus geen verschil moeten merken(en dat merk ik tot nu toe ook niet). Het overzetten is dus kennelijk niet meer als een ander IP adres in de DHCP server aan je ADSL aansluiting koppelen(en de routering gaat dan vanzelf?). Ik denk in ieder geval dat dit voor heel wat mensen die in de toekomst overgezet gaan worden verrassingen op gaat leveren. Ik heb de smtp server trouwens ook al aangepast naar die van IPB en dat werkt ook al (als is het misschien dezelfde als voor directadsl (dat heb ik nog niet getest))

[ Voor 46% gewijzigd door joop99 op 16-07-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
@joop99 en vele anderen: wisten jullie dat ook news.kpnplanet.nl bereikbaar is vanaf Direct DSL aansluitingen? Voor zover ik weet is dat dezelfde newsserver als nova.planet.nl

Zijn 'overview database' loopt zo te merken niet helemaal synchroon met de daadwerkelijke articles: alleen van recente berichten is de body echt aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
En als je alleen maar geinteresseerd bent in non-binary news: die kon ik ophalen vanaf news.planet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:20:
[...]

Eh.... correct me when i'm wrong
Dit gaat inderdaad voor iedereen toch op, ook voor xs4all klanten en planet/hetnet klanten?

KPN is,na de officiele lancering, de eerste telco die voip voor iedereen in Nederland aanbied.
Wanadoo, Scarlett, Versatel en ook Tiscalli hebben al eerder dan KPN Voip op de markt gezet!!!
Dus volgens mij moet je ook via ADSL kunnen bellen als Tiscalli klant met bellen erbij in,
mits, en daar zit het probleem.... je op de juiste locatie woont.
Dat gaat niet op, ik 'heb' / 'had' ook ADSL van Tiscali via het KPN Netwerk. Dan kun je geen Internetplusbellen nemen. Dit heb ik nagevraagd bij KPN.
Tiscali biedt VOIP alleen via een eigen netwerk aan. Dat is lang niet overal beschikbaar.

Voor de Planet en XS4ALL klanten is het anders, dit omdat deze ISP's KPN dochters zijn.
Hiervoor komt later dit jaar IPB beschikbaar.

Ik ben in eind mei, begin juni benaderd door KPN om mijn ADSL abbonement overlaten te nemen door KPN (zonder kosten). Dat heb ik gedaan, heb nu Direct ADSL en wacht met smart op mijn IPB spullen (zounden volgende week moeten komen).

Het enige wat je moet doen is je abbonement bij tiscali op te zeggen. De ADSL verbinding wordt door KPN overgenomen. Ik weet niet wie of welke mensen KPN benaderdt heeft. Schijnbaar niet alle klanten die ADSL via het KPN netwerk hebben bij een andere ISP.

[ Voor 7% gewijzigd door supermlt op 16-07-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf sinds 1 1/2 week nu ook internettelefonie van KPNplanet. En net als de rest natuurlijk zo de zelfde problemen. Moet echter zeggen dat de KPN helpdesk zeer zorgvuldig, vriendelijk en proffesioneel is. We zijn gewoon tijdelijke Beta testers en dat wisten we alvorens we er aan begonnen.

Gezien we geen telefoon meer hadden ivm de overgang toch eens aan het zoeken geweest en Xten Eye Beam (Softphone http://www.xten.com/) geinstalleerd en geconfigureerd. Nou dit werkt als een t....t gewoon geweldig, wat je nodig hebt is alleen een 084 nummer. Aansluitend krijg je van KPN keurig dit nummer wat overigens ook je login nummer is en een password.

Als SIP server gebruik je 213.75.12.212 en vinkt aan binnen Eye Beam dat dit account zich moet registreren. Voila je kunt nu een ieder bellen en gebeld worden, met en zonder video. Zowel op de Windows PC als op een echte computer onder OSX 10.4.

Wil je info laat het maar even weten heb screen prints gemaakt van de settings, deze kan ik je aansluitend toe mailen.

Wat ik wel minder vind is dat ik al een hele week geen gebruik kan maken van mijn KPN om eventueel settings aan te passen van mijn internet telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 20:10:
Heb zelf sinds 1 1/2 week nu ook internettelefonie van KPNplanet. En net als de rest natuurlijk zo de zelfde problemen. Moet echter zeggen dat de KPN helpdesk zeer zorgvuldig, vriendelijk en proffesioneel is. We zijn gewoon tijdelijke Beta testers en dat wisten we alvorens we er aan begonnen.

Gezien we geen telefoon meer hadden ivm de overgang toch eens aan het zoeken geweest en Xten Eye Beam (Softphone http://www.xten.com/) geinstalleerd en geconfigureerd. Nou dit werkt als een t....t gewoon geweldig, wat je nodig hebt is alleen een 084 nummer. Aansluitend krijg je van KPN keurig dit nummer wat overigens ook je login nummer is en een password.

Als SIP server gebruik je 213.75.12.212 en vinkt aan binnen Eye Beam dat dit account zich moet registreren. Voila je kunt nu een ieder bellen en gebeld worden, met en zonder video. Zowel op de Windows PC als op een echte computer onder OSX 10.4.

Wil je info laat het maar even weten heb screen prints gemaakt van de settings, deze kan ik je aansluitend toe mailen.

Wat ik wel minder vind is dat ik al een hele week geen gebruik kan maken van mijn KPN om eventueel settings aan te passen van mijn internet telefonie.
Dat is goed nieuws, ik had al zo'n vermoeden als je leest hoe de wifi en video telefoon ingesteld moeten worden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Laatst online: 16:40
supermm schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 20:09:
[...]
Ik ben in eind mei, begin juni benaderd door KPN om mijn ADSL abbonement overlaten te nemen door KPN (zonder kosten). Dat heb ik gedaan, heb nu Direct ADSL en wacht met smart op mijn IPB spullen (zounden volgende week moeten komen).
Als dat bij ons ook gebeurd was was dat echt fijn geweest. Wij zitten namelijk nog met een 1,5 jaar durend contract bij Tiscali voor dat internet. Misschien zodra dat internetplusbellen landelijk beschikbaar is maar eens contact opnemen met KPN als ze alle KPN klanten van Tiscali nog niet overgenomen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 20:08:
En als je alleen maar geinteresseerd bent in non-binary news: die kon ik ophalen vanaf news.planet.nl
Commentaar van de newsmaster van Planet:
news.kpnplanet.nl is een alias voor nova.planet.nl en die heeft maar een retentie van 3 dagen op tekst (hoewel die nu groeiende is naar 5/6 dagen)

Voor text kun je beter text.nova.planet.nl gebruiken. Daar kun je ook gewoon bij. Nu alleen nog een stukje communicatie vanuit het VOIP traject dat je voor text elders moet wezen...

Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Zijn er trouwens problemen met de USB wifi adapter van siemens? Ik zag hier al nieuwe drivers staan en deze adapter wordt volgens mij alleen bij IPB geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:08
Ik heb deze week ook de experia box ontvangen. Alles aangesloten en ik kon het internet op. Had alleen wat problemen met bellen, maar na een telefoontje met de helpdesk werkt dat ook.

Nu zou ik graag de experia box op WEP willen zetten ipv WPA (Ik heb namelijk nog een apparaat dat alleen met WEP werkt), maar dit lukt niet. Ik kan het wel kiezen op de kpn site, maar hij gaat automatisch terug naar WPA.

Iemand een idee???

Verder zou het mooi zijn als je zelf poorten open en dicht kunt zetten op de experia box, want allees open of alles dicht is geen echt goeie optie. Ik begreep dat van de helpdesk dat er nog allerlei zaken moesten worden opgelost en men wil geen datum geven wanneer alles goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels een bevestigingsbrief binnen waarin ik word verzocht om te tekenen voor de aansluiting omdat ik op internet de aanvraag heb gedaan. Gezien de problemen die er voorkomen met deze nieuwe dienst zit ik er zwaar aan te denken om maar niet te tekenen en af te wachten waar XS4ALL mee komt over een aantal maanden.
Zijn er meer mensen die het toch maar niet doen, en waar heb je je dan afgemeld? Of is het gewoon een kwestie van de papieren niet opsturen? Alleen om het feit al dat we voor KPN de boel lekker een beetje aan het testen zijn zouden ze een leuke korting o.i.d. mogen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:40:
Ik heb inmiddels een bevestigingsbrief binnen waarin ik word verzocht om te tekenen voor de aansluiting omdat ik op internet de aanvraag heb gedaan. Gezien de problemen die er voorkomen met deze nieuwe dienst zit ik er zwaar aan te denken om maar niet te tekenen en af te wachten waar XS4ALL mee komt over een aantal maanden.
Zijn er meer mensen die het toch maar niet doen, en waar heb je je dan afgemeld? Of is het gewoon een kwestie van de papieren niet opsturen? Alleen om het feit al dat we voor KPN de boel lekker een beetje aan het testen zijn zouden ze een leuke korting o.i.d. mogen geven.
Het papier dat je terug moet sturen gaat alleen over de nummerportering en het opzeggen van je analoge aansluiting. Het annuleren van IPB kun je tot 7 dagen na dagtekening van de brief doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
joop99 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:18:
[...]

Het papier dat je terug moet sturen gaat alleen over de nummerportering en het opzeggen van je analoge aansluiting. Het annuleren van IPB kun je tot 7 dagen na dagtekening van de brief doen
Maar waarom zou je.... Bij mij gaat het prima. Géén noemenswaardige problemen. En zijn er al vragen, dan word je teruggebeld door de helpdesk die proffesionele oplossingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:26:
Dit brengt mij op iets geheel anders: ik heb geen flauw idee waar de KPN-lijn mijn huis binnen komt. Niet in de meterkast! En ik weet dus ook niet waar een ISRA doos zou moeten zitten. Ergens halverwege de huiskamer komt een kabeltje uit de vloer waaraan nu mijn telefoon en XS4ALL ADSL hangen. Zonder problemen.
Mijn voormalige huisbaas (waarvan ik het huis gekocht heb) weet het ook niet, ondanks het feit dat hij het hele pand eigenhandig opgeknapt heeft.
Zou de KPN zelf moeten weten waar die ISRA-doos zit? Zo nee, kan dit dan nog problemen opleveren?
Ah, gruwel. Die ISRA zit dus in het trapportaal achter een dichtgetimmerde koof. En voor het aansluiten van de tweede (zakelijke) netlijn moest de KPN-monteur daar dus bij, want oranje/wit zijn niet doorgetrokken maar afgesloten met een afsluitweerstand. Gevolg: in gesprek. Voorlopig heb ik die lijn dus met *21* laten doorschakelen naar mijn thuisnummer. Maar als dat een VoIP-nummer wordt weet ik niet meer wat er gaat gebeuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, de USB2 aansluiting op de Experia maakt het bijvoorbeeld mogelijk om een externe printer of harde schijf aan te sluiten en te delen thuis, heeft iemand daar al ervaring mee? KPN documentatie schrijft daar niet over, itt de Siemens handleiding die te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:55:
Overigens, de USB2 aansluiting op de Experia maakt het bijvoorbeeld mogelijk om een externe printer of harde schijf aan te sluiten en te delen thuis, heeft iemand daar al ervaring mee? KPN documentatie schrijft daar niet over, itt de Siemens handleiding die te downloaden is.
Ik neem aan dat ook hier weer drivers voor nodig zijn en instellingen van het apparaat (voor zover "ondersteund" door "mijn KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag heb ik een memorystick aangesloten op de usb-poort van de experiabox. Binnen 3 seconden kon ik deze vanaf beide pc's in mijn draadloze netwerk benaderen. Werkt dus prima. Een printer zal waarschijnlijk ook wel werken...
Mooie optie wat mij betreft. Ik denk er zelfs aan om een externe harddisk aan te schaffen en die rechtstreeks op de experiabox aan te sluiten; mooie manier om te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dat is mooi! De enige instellingen die ik in de duitse siemens manual las zijn lokale instellingen op een van de computers in het netwerk: een (lokale en geen netwerk!) printer toevoegen op een standaard windows tcp-ip poort. Alleen een usb printer of usb harde schijf-usb memory stick werkt daarmee: een scanner van bijvoorbeeld een multifunctioneel apparaat werkt niet. Het had echter goed kunnen zijn dat KPN deze optie uit heeft gezet: bien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu sinds 6 juli IPB. Op 14 juli is ook het inkomende belverkeer geporteerd naar ADSL. Tot die tijd heb ik 2 keer een probleem met de verbinding gehad. Ik was niet meer te bereiken. Na de portering op 14 julie werkte alles prima. Tot gisteren 18 juli. Ik wilde bellen en de lijn was zo dood als een pier. Na het uit en weer aanzetten van de experibox werkte alles weer. Diezelfde avond een aantal keren gebeld. Geen problemen. 19 juli s'morgens even gecheckt of de verbinding nog steeds OK was. Shit, weer zo dood als een pier. Kon weer niet bellen en gebeld worden. Wederom de experiabox uit en aangezet waarna het probleem weer weg was. Ik was tot op heden best positief maar nu begint het enthousiasme toch wat af te nemen. Ik heb er geen problemen mee dat er wat opstartproblemen zijn maar dat ik nu al een aantal malen niet bereikbaar ben geweest of zelf niet meer kan bellen zonder de experiabox te resetten vind ik uitermate storend. Je kunt er niet meer vanuit gaan dat je telefoonlijn het altijd gewoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:30:
Heb nu sinds 6 juli IPB. Op 14 juli is ook het inkomende belverkeer geporteerd naar ADSL. Tot die tijd heb ik 2 keer een probleem met de verbinding gehad. Ik was niet meer te bereiken. Na de portering op 14 julie werkte alles prima. Tot gisteren 18 juli. Ik wilde bellen en de lijn was zo dood als een pier. Na het uit en weer aanzetten van de experibox werkte alles weer. Diezelfde avond een aantal keren gebeld. Geen problemen. 19 juli s'morgens even gecheckt of de verbinding nog steeds OK was. Shit, weer zo dood als een pier. Kon weer niet bellen en gebeld worden.
Ik heb thuis altijd een vertraagde doorschakeling naar mijn mobiel nummer staan. *61*0612345678#. Kun je eens kijken wat er gebeurt als je weer een dode lijn hebt? Word je dan doorgeschakeld naar je mobiel (of naar je voice mail als je dat ingesteld hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterH3108
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:30:
Tot gisteren 18 juli. Ik wilde bellen en de lijn was zo dood als een pier. Na het uit en weer aanzetten van de experibox werkte alles weer. Diezelfde avond een aantal keren gebeld. Geen problemen. .
Hier hetzelfde probleem. Ik kwam zaterdag middag (16 juli) thuis uit mijn werk en hoorde van mijn vriendin dat de telefoon het niet deed. Eerst met de gsm geprobeerd kpn-klantenservice te bellen, maar na een vijftal minuten in de wacht te hebben gestaan de verbinding maar verbroken. Toen op hoop van zegen de experia box uit en weer aan gezet, vervolgens werkte alles weer en is dat ook tot op heden blijven doen.
Ook hier het zeer vervelende gevoel dat je er niet vanuit kunt gaan dat je telefoon het gewoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
PeterH3108 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:42:
Hier hetzelfde probleem. Ik kwam zaterdag middag (16 juli) thuis uit mijn werk en hoorde van mijn vriendin dat de telefoon het niet deed. Eerst met de gsm geprobeerd kpn-klantenservice te bellen, maar na een vijftal minuten in de wacht te hebben gestaan de verbinding maar verbroken.
Heb je nog geprobeerd om met je GSM je eigen telefoonnummer te bellen? Zo nee, wil iemand dat svp de volgende keer wel doen? Krijg je in gesprek, gaat-ie gewoon over, kom je uiteindelijk bij de voice mail uit etc etc?

[ Voor 1% gewijzigd door Jan-E op 19-07-2005 12:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
Ik heb nu ook al weer een maand InternetPlusBellen, bij mij is dit weekend de spanning uit gevallen. Het is wel even wennen dat je dan gewoon géén telefoon hebt, als de Experia Box zonder spanning zit moet toch het mobieltje gepakt worden....

Ik ben nu toch aan het rondkijken naar een niet al te dure noodbatterij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterH3108
Jan-E schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:26:
[...]
Heb je nog geprobeerd om met je GSM je eigen telefoonnummer te bellen? Zo nee, wil iemand dat svp de volgende keer wel doen? Krijg je in gesprek, gaat-ie gewoon over, kom je uiteindelijk bij de voice mail uit etc etc?
Ja zekers, je krijgt dan de toon die, volgens mij betekent afgesloten. Voicemail hebben wij niet aanstaan omdat we een telefoontoestel hebben met een antwoordapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 16 juni besteld en vandaag werkend gekregen mbv de monteur. Het apparaat begint meteen ijverig te downloaden bij het aanzetten en te herstarten en te downloaden en te herstarten, nadat de cyclus zich drie keer herhaalde was alle benodigde software geladen en sprongen alle lampjes op groen. Ben benieuwd naar het verdere verloop. Mijn KPN online is duidelijk nog in ontwikkeling. Opslag aangesloten op de USB aansluiting identificeert zich gelijk in het netwerk als een partitie van de Siemen file server. Het verbaast me alleen dat WiFi staat te broadcasten met zijn naam, ik dacht dat KPN dat bewust zou uitzetten. De firewall instellingen staan van huis uit op Server. Dat vind ik niet erg sterk van KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
RonaldM schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:15:
Ik heb nu ook al weer een maand InternetPlusBellen, bij mij is dit weekend de spanning uit gevallen. Het is wel even wennen dat je dan gewoon géén telefoon hebt, als de Experia Box zonder spanning zit moet toch het mobieltje gepakt worden....
Als je ISDN hebt is dat precies zo. Dat werkt meestal niet zonder huiscentrale die van 220V afhankelijk is. Misschien zijn er wel ISDN-telefoons die hun stroom vanaf het net halen, maar meestal zal dat niet het geval zijn.

Overigens: als je nog een analoge lijn hebt aangehouden naast je VoIP zou die ook bij stroomuitval moeten werken via de Tel1 poort van de Experia Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
Ik blijk de afgelopen twee dagen niet bereikbaar te zijn geweest |:( Kreeg net een telefoontje op m'n mobiel, de beller kreeg een paar keer dat de telefoon bleef overgaan, een keer na twee korte piepjes direct de voicemail :( .....

De Experia Box weer eens gereset en we zijn weer bereikbaar, wordt toch een beetje eng in vergelijking met de 'oude' telefoonaansluiting. En dan staat dit in de FAQ's over betrouwbaarheid.

Ik ga morgen maar weer even de helpdesk bellen...

[ Voor 11% gewijzigd door RonaldM op 19-07-2005 21:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonaparty
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07 13:29
Ik hoorde van *iemand*, die werkt voor de 2e lijns helpdesk dat er sinds twee dagen een dienstgenerieke storing is in het VOIP netwerk lijkt te zijn waarvan veel klanten last hebben. Resetten van de Experia box is momenteel even de enige korte termijn oplossing. Achter de schermen wordt hard gewerkt aan een oplossing. Bellen met de helpdesk heeft dus voor dit probleem de komende paar dagen geen zin aangezien het advies zal worden gegeven om de Experiabox zacht of hard te resetten (pas met harde reset wel op dat de box terugspringt naar standaard instelling (WPA, Automatische kanaalkeuze WIFI e.d.))

@ your service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
En is het al iemand gelukt is om de beveiliging op WEP te zetten?

Ik ben nog steeds benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polson schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:12:

Dat lukte mij ook niet. Met de helpdesk gesproken. Klopt inderdaad dat de settings zoals je die invult in de "mijn kpn" omgeving niet in het modem terecht komen. Ze hebben het toen voor mij omgezet op afstand. Maar!!!!!!

Toen bij mij enkele dagen later ook het inkomende belverkeer geporteerd werd hebben ze volgens mij het modem op afstand zo gereset dat hij weer op wep stond. Ik had toen echter al mijn oude router en netwerkkaartjes verkocht en besloten helemaal op wpa over te gaan dus heb ik het er maar bij laten zitten. Ik draai nu op WPA-PSK. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
matahari schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 00:35:
Ik hoorde van *iemand*, die werkt voor de 2e lijns helpdesk dat er sinds twee dagen een dienstgenerieke storing is in het VOIP netwerk lijkt te zijn waarvan veel klanten last hebben.
@ your service...
Bedankt voor de info, ik had de helpdesk al gesproken en die gaven dit ook al aan. Landelijke storing en 'ik moet blij zijn dat ik (als een van de weinige) na de reset in ieder geval weer kan bellen'. Het vervelende is wel dat ik weinig vertrouwen heb in de aansluiting op deze manier en dat ik nog nooit zovaak mezelf heb gebeld (testen of het nog werkt).

En nu de kids een ochtendje alleen thuis zijn hebben ze een goed opgeladen mobiele telefoon liggen 'voor het geval dat'......

Update:
Net even naar huis gebeld, van de drie pogingen konden ze me de eerste twee keer niet verstaan maar ik hun wel, ik ga weer bellen!!

[ Voor 14% gewijzigd door RonaldM op 20-07-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 20:09:
[...]

Dat gaat niet op, ik 'heb' / 'had' ook ADSL van Tiscali via het KPN Netwerk. Dan kun je geen Internetplusbellen nemen. Dit heb ik nagevraagd bij KPN.
Tiscali biedt VOIP alleen via een eigen netwerk aan. Dat is lang niet overal beschikbaar.

Voor de Planet en XS4ALL klanten is het anders, dit omdat deze ISP's KPN dochters zijn.
Hiervoor komt later dit jaar IPB beschikbaar.

Het enige wat je moet doen is je abbonement bij tiscali op te zeggen. De ADSL verbinding wordt door KPN overgenomen. Ik weet niet wie of welke mensen KPN benaderdt heeft. Schijnbaar niet alle klanten die ADSL via het KPN netwerk hebben bij een andere ISP.
Hoi,

Ik volg het ff niet.
Wanneer je Tiscalli afkoopt( dus de spelregels van tiscalli volgt ) dan
kun je toch gewoon internetplusbellen van KPN aanvragen.
Tuurlijk houdt tiscalli je, je aan je contact. Dat bedoel ik ook met de spelregels.
Op dit moment kan geen enkele provider die connected bij KPN is
internetplusbellen aanbieden.
Zelfs over xs4all hoor ik geruchten dat nu al uitgesteld is tot oktober.

Dus is het nu toch zo, dat alleen als je nu alleen internetplusbellen kunt
krijgen als je geen provider gebruikt maar rechtstreeks via KPN gaat werken.

Voor contracten van Providers die niet connected van KPN zijn, betekent dit
een enorm hoge afkoopsoms (resterenden maanden voor niks blijven betalen).
KPN connected providers, worden nu al deels via KPN gefactureerd dus
ist dan wat goedkoper omdat dat gedeelte door KPN wordt overgenomen
voor internetplusbellen zonder afkoop som ( die e20 per maand voor kpn adsl deel).

Dit bedoel ik, of snap ik je vraag/opmerking van eerder nog steeds niet?

Groet Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag was mijn afsluitdag van de traditionele lijn.
Nadat de modem gereset was kon er gebeld worden en
waren we weer bereikbaar.
Nummerweergave werkte nog steeds niet.

De telefoonkabel en splitter uit de box verwijderd
en deze herstart.
De kiestoon was nu ineens een stuk duidelijker!!
Maar, we konden niet gebeld worden.
Uitbellen geen probleem.
Zelfs als we zelf belden kregen mensen niet eens
een gesprekstoon, maar ging hij voor hun gewoon over.

We zijn alleen bereikbaar zodra ik de splitter en de telefoonkabel weer
aansluit. Dit zal waarschijnlijk allemaal te maken hebben met
die landelijke (software) storing bij de KPN centrale.

Het advies van de helpdesk (na uur in de wachtrij gestaan te hebben)
was de telefoonkabel niet aan te sluiten.
Dit doe ik dus wel omdat we anders niet bereikbaar zijn!

Gekke is dat ze bij Primafoon wel kunnen zien dat we geen
telefoonaansluiting meer hebben.
De afsluitdatum wat inderdaad ook gewoon vandaag.
En toch zijn we juist alleen bereikbaar wanneer we de traditionele lijn
weer aansluiten op de experiabox via de splitter.

Software probleem zit hem in de portering?

Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
polson schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:12:

Ik krijg vóór zaterdag de box binnen. Nu hoop ik toch dat dat allemaal moet kunnen. Ik heb nog contact met KPN erover gehad (13 dage geleden) en hier kwam uit dat dat allemaal mogelijk was. Verder zou hij van hun uit al goed beveiligd zijn, maar als ik dat hier zo lees.... :?.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er niet goed beveiligd dan ? Als je via MIJN KPN er niet in komt ivm storing op de site kan je hem zo omlaten ( 0900-0244 ) zetten van WPA naar WEP 128 je houd dan ook dezelfde sleutel als in de brief staat Ik ben trouwens 1 van de monteurs van KPN die internetplusbellen instaleer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:35:
Wat is er niet goed beveiligd dan ? Als je via MIJN KPN er niet in komt ivm storing op de site kan je hem zo omlaten ( 0900-0244 ) zetten van WPA naar WEP 128 je houd dan ook dezelfde sleutel als in de brief staat Ik ben trouwens 1 van de monteurs van KPN die internetplusbellen instaleer
Wachttijd begint nu wel erg beroerd te worden, een uur!
Mijn KPN site werkt trouwens vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
@kooijtje2: Als monteur kun je me natuurlijk wel vertellen als het gemakkelijk zelf te installeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor het is prima zelf te doen ook de handleiding is daar duidelijk in . En die wachttijden dat is idd soms niet meer normaal ( ik moet de zelfde helpdesk bellen als jullie ) ik heb er zelf ook last van als ik bij klanten zit en de beveiliging moet van wpa naar wep moet ik ook bellen want ook wij kunnen niet meer de experia in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eijckron
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 18:54
Ik wil ook graag overstappen maar heb nog 2 issues die me niet zo bevallen:

1. Geen dect ondersteuning in de experia box, het lijkt me stukken handiger als de experia box direct met dect toestellen zou communiceren, bij de huidige oplossing heb ik niet zo'n vertrouwen in de werking bij meerdere inkomende gesprekken of mogelijkheden voor interne gesprekken en doorschakelen. Uit de beperkte informatie die ik online kan vinden lijkt het erop dat Siemens een opvolger heeft voor de SX551 (basis voor experia box) de SX651 die wel dect heeft en ook intern bellen etc. mogelijk maakt. Heeft iemand misschien nog wat inside info gevonden over toekomstige ondersteuning hiervan door KPN?

2. Het idee van configuratie via mijn kpn lijkt me een vervelende situatie die de mogelijkheden van het router deel van de experia box enorm beperkt. Ik begrijp dat dit een oplossing is voor niet technisch gebruikers maar ik heb toch echt veel liever een goede web-interface op het apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
matahari schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 00:35:
Ik hoorde van *iemand*, die werkt voor de 2e lijns helpdesk dat er sinds twee dagen een dienstgenerieke storing is in het VOIP netwerk lijkt te zijn waarvan veel klanten last hebben. Resetten van de Experia box is momenteel even de enige korte termijn oplossing. Achter de schermen wordt hard gewerkt aan een oplossing.
Is die storing eigenlijk al opgelost? Iedereen weer bereikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
eijckron schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 08:46:

2. Het idee van configuratie via mijn kpn lijkt me een vervelende situatie die de mogelijkheden van het router deel van de experia box enorm beperkt. Ik begrijp dat dit een oplossing is voor niet technisch gebruikers maar ik heb toch echt veel liever een goede web-interface op het apparaat zelf.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik wil gewoon zelf de beveiliging kunnen instellen. Dus niks alle poorten open of alle poorten dicht. Zelf aangeven welke programma's gebruik kunnen maken van welke poorten
Geen broadcast van SSID. Zelf aangeven op MAC adres welke apparaten contact kunnen maken.
etc, etc.

Nu moet je voor iedere wijziging de helpdesk bellen. Dat is misschien wel een fijne bijverdienste voor de kpn, maar niet handig voor de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Net als polson sluit ik me daar ook bij aan. Als het nu gratis was ging het nog, maar het is niet erg handig. Naar mijn mening ook een erg omstreden oplossing.

Ik lees dat sommige WPA om laten zetten naar WEP. Waarom? Als ik hierover informatie zoek lees ik: 'Wpa is in tegenstelling tot wep wel veilig'.

[ Voor 45% gewijzigd door Edmund op 21-07-2005 11:41 . Reden: Bron als link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
Edmund schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:34:
Ik lees dat sommige WPA om laten zetten naar WEP. Waarom?
Omdat niet alle wireless apparaten WPA ondersteunen. De meeste ondersteunen wel WEP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonaparty
Jan-E schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:49:
[...]
Is die storing eigenlijk al opgelost? Iedereen weer bereikbaar?
Nope, nog niet. Inmiddels is wel zo ongeveer iedereen er mee bezig, zowel binnen als buiten Nederland (schrale troost misschien maar toch)

@your service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonaparty
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 21:28:
Gekke is dat ze bij Primafoon wel kunnen zien dat we geen
telefoonaansluiting meer hebben.
De afsluitdatum wat inderdaad ook gewoon vandaag.
En toch zijn we juist alleen bereikbaar wanneer we de traditionele lijn
weer aansluiten op de experiabox via de splitter.

Software probleem zit hem in de portering?

Wie weet meer?
Satfreak, het klinkt alsof je nog niet geporteerd bent. De 2e lijn helpdesk kan dat makkelijk voor je opzoeken m.b.v. je login of tel. nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 07:53:
Ik heb er zelf ook last van. Als ik bij klanten zit en de beveiliging moet van wpa naar wep moet ik ook bellen, want ook wij kunnen niet meer de experia in.
Kunnen jullie ook niet bij de interne seriele interface, zoals die beschreven staat op IP-Phone-Forum.de??
Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.