Black Sparrow schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 22:40:
Allemaal leuk dat bellen over IP natuurlijk... Maar een groep mensen valt tot nu toe flink buiten de boot. De klanten die via Tiscali op het KPN netwerk ADSL hebben die hebben geen enkele mogelijkheid om VoIP te bellen. Tiscali biedt het niet aan en ook KPN biedt het niet aan. Het gerucht dat KPN ons (Connected by KPN) klanten zou overnemen was een mooi bericht, alleen vanaf dat moment helemaal niets meer van gemerkt.
Ik hoop dus dat KPN snel doorgaat met die overname, dan kunnen we tenminste kiezen. Ik zou het niet eens erg vinden om dan KPN Direct te krijgen.
Eh.... correct me when i'm wrong
Dit gaat inderdaad voor iedereen toch op, ook voor xs4all klanten en planet/hetnet klanten?
KPN is,na de officiele lancering, de eerste telco die voip voor iedereen in Nederland aanbied.
Wanadoo, Scarlett, Versatel en ook Tiscalli hebben al eerder dan KPN Voip op de markt gezet!!!
Dus volgens mij moet je ook via ADSL kunnen bellen als Tiscalli klant met bellen erbij in,
mits, en daar zit het probleem.... je op de juiste locatie woont.
Alle pakketten van alle concurenten van KPN waren/zijn goedkoper dan wanneer je belde via de aansluiting van KPN en internette via KPN,maar alleen leverbaar op commerciel interresante plekken.
Of beter gezegd pas beschikbaar als ze eindelijk de centrale van KPN hebben kunnen
aanpassen zodat je via hun netwerk ADSL/Bellen kunt krijgen.
Ik kon bevoorbeeld pas vorig jaar januari ADSL krijgen.... heb het dus nog maar 1,5 jaar
Omdat zowel KPN als andere providers dat niet regelden voor de dorpscentrale omdat
er maar weinig mensen zitten op zo'n centrale tov centrales in het westen van het land.
Dus commerciel dachten ze toen allemaal incl. KPN, niet interressant die paar klanten.
Nu ging het dus weer zo met dat goedkoop of (tijdelijk) gratis bellen via ADSL.
Weer viel ik buiten de boot.
Maar, ff voor de duidelijkheid er is wel een probleem met het kunnen krijgen
van bellenplusinternet.
Ik bedoel hier niet het niet kunnen krijgen van internetplusbellen, maar
je contact verplichting met je huidige provider!!!
Je moet rekening houden dat je een jaar of soms nog erger 2 jaar
aan je ADSL contract/provider vast zit.
Zodra je nu direct internetplusbellen aanvraagt bij KPN dan kun je het wel krijgen,
maar dan gaat je oude adsl provider natuurlijk wel met zijn spelregels meppen.
Ik moet bv nog wel een half jaar het provider gedeelte van mijn adsl aansluiting
een half jaar lang nog door betalen aan Wanadoo.
Deze keuze heb ik zelf gemaakt en wist dat ik gewoon hun ook nog moet betalen.
Mijn geluk is wel dat ik dus al adsl via hun had maar wel connected bij KPN.
Dus die 20 euro betaalde ik al aan KPN per maand en niet aan Wanadoo.
Daarom is de pijn te harden.
Heb je nu wel ADSL maar niet connected bij KPN dan moet je de vollepond
(meestel meer dan 25 euro) per maand aan je oude provider betalen, tot dat je contract
met hun er eindelijk op zit.
Je keuze is dus, oud contract 'afkopen' of wachten tot jou provider ook de telefooncentrale
heeft ingericht voor bellen via hun adsl aansluiting en/of je wacht bv als xs4all klant
nog af hoe en voor hoeveel zij voip gaan aanbieden via een soort gelijk systeem als bellenplusinternet.
KPN is op dit moment dus een concurent ook van hun eigen dochter ondernemingen
geworden. bellenplusinternet via KPN betekent dat KPN je provider wordt en mensen
zullen afhankelijk wat bv planet gaat vragen voor de dienst in grote getalen kunnen
overstappen naar bellenplusinternetten van KPN.
Want was het nog eerst zo dat je wel via KPN alleen kon internetten maar dan zonder email
adres nu biedt KPN dus ook email (via gewoon outlook) en newsgroepen.
Wat is dan nog de toegevoegde waarde van een provider???
Ben erg benieuwd wat XS4ALL gaat lanceren.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 15-07-2005 23:26
]