[KPN] nieuwe VoIP dienst Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste
Acties:
  • 49.717 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartskisan schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:01:

15. Ik heb met mijn Speedtoch 570 router in sommige plekken van mijn huis slechte ontvangst.
Afbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/274/27463/Gigaset_WLAN_Repeater_front_b.jpg

Gemakkelijk op te lossen met de Siemens Gigaset WLAN Repeater 54

De Gigaset WLAN Repeater vergroot de draadloze afstand tot het internet of bedrijfsnetwerk! De WLAN Repeater verdubbelt je bereik tot maximaal 600 meter. Met twee WLAN repeaters kan een maximaal bereik worden gerealiseerd van maar liefst 900 meter. Dit betekent overal in huis (of op kantoor) internetten of werken: op zolder, in de woonkamer, in de kinderkamer, op een flexplek, een vaste werkplek, de tuin…. Overal waar jij wil. De WLAN Repeater werkt zowel met een Windows PC als Macintosh of Gamestation.

De Gigaset WLAN Repeater is gebaseerd op de WIFI-standaard. Je bent dus compatibel met toekomstige versies van WIFI. Alle Wireless LAN producten die voldoen aan de WIFI-standaard kunnen met elkaar communiceren. Dit product biedt een snelheid van 54Mb/s (IEEE802.11g), waardoor het ook geschikt is voor een zakelijke omgeving. Meerdere Gigaset WLAN Repeaters kunnen worden ingezet voor bijvoorbeeld flexplekken. De gegevens worden door de WLAN Repeater opgevangen en versterkt weer doorgegeven. Je bent dan als gebruiker niet afhankelijk van één bepaalde toegangspoort, maar kunt met je PC elders in het gebouw verder werken via een tweede WIFI-toegangspoort of WLAN Repeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:59
19. Is het mogelijk dat de monteur de Experia Box ergens anders installeert dan in de meterkast, bijvoorbeeld in de studeerkamer?
Ze zijn er niet happig op omdat het de kans op storingen verhoogt, maar in principe is het geen probleem de ADSL-splitter (waaraan die Experia Box hangt) ergens anders aan te leggen. Heb je nu al ADSL? Waar zit de splitter?

Dit brengt mij op iets geheel anders: ik heb geen flauw idee waar de KPN-lijn mijn huis binnen komt. Niet in de meterkast! En ik weet dus ook niet waar een ISRA doos zou moeten zitten. Ergens halverwege de huiskamer komt een kabeltje uit de vloer waaraan nu mijn telefoon en XS4ALL ADSL hangen. Zonder problemen.
Mijn voormalige huisbaas (waarvan ik het huis gekocht heb) weet het ook niet, ondanks het feit dat hij het hele pand eigenhandig opgeknapt heeft.
Zou de KPN zelf moeten weten waar die ISRA-doos zit? Zo nee, kan dit dan nog problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
13. Zit er telefooncentrale functionaliteit in de Experia Box en kan dit ook kosteloos worden gebruikt?
De handleidingen van de Siemens doos en van de SMC dozen zijn hier tamelijk vaag over. Je hebt 2 'Phone'-aansluitingen, die je wel een eigen 'Rufnummer' kunt geven. Tenminste als Mijn KPN dat toestaat.
Maar of het betekent dat inkomende gesprekken voor dat nummer ook alleen maar naar de desbetreffende Phone poort gaan is niet duidelijk. Twee quotes:
KPN: Met InternetPlusBellen kunt u extra telefoonnummers afnemen. Handig voor als uw zoon of dochter graag een eigen telefoonnummer heeft.
KPN: InternetPlusBellen is een echte gezinsoplossing:
  • Ieder gezinslid kan beschikken over een persoonlijk nummer met VoiceMail
  • Ieder gezinslid krijgt de beschikking over een eigen e-mail box
  • U kunt tegelijkertijd internetten en bellen
  • U kunt kiezen voor de mogelijkheid van meerdere gesprekken tegelijkertijd, dus optimale bereikbaarheid
Voor de kinderen biedt InternetPlusBellen meer fun, want kinderen kunnen videobellen, onbeperkt chatten en internetten en ook nog eens gratis bellen met vrienden in het weekend.
Als bij alle inkomende telefoontjes voor dochterlief ook de telefoon in de huiskamer overgaat zijn Pa & Ma daar vast niet blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

Jan-E schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:26:
Dit brengt mij op iets geheel anders: ik heb geen flauw idee waar de KPN-lijn mijn huis binnen komt. Niet in de meterkast! En ik weet dus ook niet waar een ISRA doos zou moeten zitten. Ergens halverwege de huiskamer komt een kabeltje uit de vloer waaraan nu mijn telefoon en XS4ALL ADSL hangen. Zonder problemen.
Ja bij KPN is de plaats waar het IS/RA zich bevind geregistreerd, komt deze bijvoorbeeld in de huiskamer binnen staat er zoiets als 001/KMR/HUISKAMER in de systemen.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik heb ook nog een discussie per mail met de klantenservice van KPN over de kosten van doorschakelen. Daarover staat niets op de site. Huidige stand van zaken:
KPN: De kosten van het doorschakelen zullen hetzelfde blijven als bij de huidige vaste telefonie.
Wel gratis bellen naar het vaste net, maar dus niet gratis doorschakelen naar het vaste net. Dat SCHREEUWT om een hardware of software oplossing waarbij inkomende telefoontjes via de andere lijn weer naar buiten geleid worden. Bestaat zo iets al?

Edit: in hardware heet dat dus doorkiezers. Te dure grap: € 750,-. Software dan maar?

Overigens had ik natuurlijk wel een wedervraag aan de KPN: tegen welk tarief wordt dat doorschakelen dan berekend? Mijn huidige situatie: Belbasis met voordeelnummerkorting...

[ Voor 11% gewijzigd door Jan-E op 23-06-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb n.a.v. dit forum een aantal vragen bij de KPN uitstaan.
Wellicht hebben jullie antwoorden, dan leg ik die naast de antwoorden van KPN en kan ze vervolgens weer met hun eigen uitspraken confronteren. Een aantal van deze vragen heb ik al eerder gesteld op dit forum.

Mail naar KPN
Ben benaderd om over te stappen op InternetPlusBellen, alvorens te besluiten hierover heb ik een aantal vragen.
1. Kan ik gebruik maken van het PCMCIA kaartje dat destijds is geleverd bij mijn Speedtouch 570 router i.c.m. de Experia Box?
2. Hoeveel bandbreedte kost bellen, minimaal en maximaal, als ik 1 gesprek voer?
3. En bij 2 gesprekken, is dat dan 2 x zoveel?
4. Gaat dit tenkoste van mijn beschikbaar bandbreedte?
5. Bij Direct ADSL Lite staat vermeld dat je 2 gesprekken tegelijk kan voeren, heb je hiervoor dan ook 2 nummers nodig?
6. Is er QoS (Quality of Service) ingesteld?
a. Zo ja, kunt u inzage geven in de vooraf vastgestelde prioritering?
b. Zo nee, hoe wordt de kwaliteit van mijn telefoongesprek gegarandeerd?
7. Kan ik de Experia Box zelf configureren om bijvoorbeeld gebruik te kunnen maken van Kazaa, Emule, etc?
8. Wat kan ik niet zelf instellen?
9. Wat mag KPN wel en niet als het gaat om de privacy van haar gebruikers, aangezien de Experia Box in eigendom en beheer van de KPN blijft.
10. Aangezien de Experia Box in eigendom en beheer van KPN blijft, wordt dit modem dan ook vervangen of gerepareerd indien het kapot is?
11. Wat voor een termijnen gelden hiervoor?
12. Als de Experia Box door KPN is afgeschreven, wordt deze dan ook kosteloos vervangen?
13. Zit er telefooncentrale functionaliteit in de Experia Box en kan dit ook kosteloos worden gebruikt?
14. Kan ik nog steeds gebruik maken van Skype, of is/wordt dit geblokkeerd?
15. Ik heb met mijn Speedtoch 570 router in sommige plekken van mijn huis slechte ontvangst. Wordt dat beter met de Experia Box, aangezien deze op een andere frequentie uitzendt?
16. Waar kan ik een Nederlandse of Engelse handleiding vinden van de Experia Box?
17. Als ik bel naar andere Voip gebruikers zijnde NIET KPN, maar bijvoorbeeld Versatel, Wanadoo, UPC, of een andere concurrent betaal ik dan ook telefoontikken?
18. Het abonnement geldt voor 1 jaar. Als ik besluit om eerder te stoppen welke kosten worden mij dan in rekening gebracht?
19. Is het mogelijk dat de monteur de Experia Box ergens anders installeert dan in de meterkast, bijvoorbeeld in de studeerkamer?
Ben benieuwd of er een helpdesker is die deze spontaan op pakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:52:
[...]

Ben benieuwd of er een helpdesker is die deze spontaan op pakt ;)
Disclaimer: ik ben geen Helpdesk-InternetPlusBellen-medewerker. Ik wil wel een indicatie geven wat ik "denk" dat de KPN zal antwoorden. Maar nogmaals, geheel zonder zekerheden en deels op de gok. Mijn ervaring met KPN IPB zegt me dat de antwoorden zullen zijn:

1. Ja, zoals eerder gezegd, WiFi = WiFi. Let er wel op dat voor WiFi geldt: de laagste draadloze verbinding in het netwerk, bepaalt de max snelheid voor ALLE andere draadloze verbindingen. Jouw ST110 kaartje van 11Mbps zorgt er dus voor dat de andere clients ook met max 11Mbps kunnen communiceren met het modem. Overigens is dit geen KPN instelling, maar ligt dit opgesloten in het WiFi protocol.
2. Puur op de gok: ca. 25 Kbps.
3. Gok: Ja
4. Gok: Ja
5. Ja, bij DDSL Lite krijg je twee nummers. Voor twee gelijktijdige gesprekken gebruik je dus beide nummers.
6. Gok: Ja, telefonie gaat voor.
7. Zie topic, nu dus beperkt NATten, later meer. [volgens het topic zegt KPN in de loop van 2005, mij zou het niets verbazen als dat 2006 wordt]
8. Tsja, onduidelijke vraag, maar reken er maar op dat je geen andere SIP (VoIP) server kan instellen bijvoorbeeld.
9. Euhm? Wat wil je nu precies weten. Ook voor de KPN geldt het recht op privacy, maar je weet hopelijk ook hoe dat tegenwoordig aan erosie onderhevig is. Maar dit geldt dan wel weer voor alle ISP's. Elke ISP kan zien wat jij met je lijn doet, of dat modem nu eigendom is of niet.
10. Ja
11. Gok: uitgaande van de huidige ADSL modems: max. ca. 5 werkdagen
12. Ja
13. ?
14. Ja, Skype vereist geen portforwarding noch aparte SIP invoer. VoIPbuster daarentegen kan wel eens lastig worden.
15. Geen andere frequentie. Alle huishoudelijke app. zitten in de 2.4 GHz. Het bereik zal waarschijnlijk wel iets verbeteren. De ST570 werkt op 11Mbps, de Experia box op 54Mbps. 10% van 54 is meer dan 10% van 11. KPN zal echter nooit garanties geven over de werking van het draadloze gedeelte van het modem, daarvoor zijn er domweg te veel omgevingsfactoren.
16. ?
17. Gok: Ja.
18. De resterende vaste kosten. Indien je dus na 8 maanden besluit het abbo te beeindigen, zal je de resterende 4 maanden aan vaste lasten moeten afkopen. Overigens is DDSL samen met XS4ALL één van de weinige ADSL aanbieders die na het eerste jaarcontract maandelijks opzegbaar is, ik neem aan dat dat voor de InternetPlusBellen niet anders zal zijn.
19. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Nog wat aanvullingen op basis van wat gegoogel.
5. Als ik de handleiding van de Siemens doos goed interpreteer, krijgen beide telefoonaansluitingen op de Experia Box hun eigen nummer, zowel inkomend als uitgaand.
Wat ik niet snap: bij de duurste variant zou je 5 gesprekken tegelijk kunnen voeren. Hoe moet dat als er maar 2 aansluitingen voor een analoge telefoon en 1 Wi-Fi aansluiting op de Experia zitten? Of gaan ze dan die 2 phone-poorten splitsen: 2 gesprekken per poort en 1 Wi-Fi gesprek is inderdaad 5.
8. Twee verschillende SIP-providers is op de huidige Siemens doos zelfs niet eens mogelijk, dus reken er maar niet op dat dit op de Experia wel lukt.
16. Op ftp://dl.solcon.nl/pub/ (Solcon's anonieme ftp-server) staan wel wat illustratieve handleidingen van de SMC dozen. Je moet een combinatie maken van de voWBRB (annex B voor ISDN) omdat die 2 telefoonpoorten heeft en de voWBRA, die voor analoge aansluitingen bedoeld is.
18. Volgens de algemene voorwaarden (kies internet en dan de onderste) voor InternetPlusBellen wordt de overeenkomst telkens automatisch met 1 jaar verlengd. Dat wijkt dus af van Direct DSL en van XS4ALL (dat ik gelukkig op kan zeggen net nadat het nieuwe jaar is ingegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Die kwestie van de kosten van doorschakelen begint trouwens ook te leiden tot een vraag- en antwoordspelletje.

Q: Wat zijn de kosten van doorschakelen? Is dat hetzelfde als thans: de kosten als een normaal gesprek naar het nummer van bestemming?
A. De kosten van het doorschakelen zullen hetzelfde blijven.
Q. Hetzelfde als wat? Hetzelfde als nu op het analoge net of hetzelfde als de gesprekskosten vanaf het VoIP-nummer naar het nummer waarnaar doorgeschakeld is?
A. De kosten van het doorschakelen zullen hetzelfde blijven als bij de huidige vaste telefonie.
Q. Tegen welk tarief dan? Belplus, Belbasis of Belbasis met voordeelnummerkorting? Het laatste tarief is mijn huidige tarief.
A. Het inschakelen van de dienst is gratis. U betaalt wel de gesprekskosten van de doorgeschakelde aansluiting naar het nummer waarnaar is doorgeschakeld.
Q. Maar wat zijn dan de kosten van een gesprek dat in het weekend wordt doorgeschakeld? Een van de volgende keuzes moet het dan toch wel zijn:
1. Niets, want een gesprek naar het vaste net in het weekend is gratis
2. Starttarief 0,05 plus 0,025 per minuut

Ligt het nu aan mij of draaien ze voortdurend om de hete brij heen? Ik wil gewoon weten wat de kosten van een gesprek zijn als dat gesprek in het weekend wordt doorgeschakeld naar een nummer in het vaste net. Is dat nu zo moelijk :?

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Die handleidingen van Solcon staan trouwens op
ftp://dl.solcon.nl/pub/dsl/handleidingen/SMC/7908/
en
ftp://dl.solcon.nl/pub/dsl/handleidingen/_Doe Het Zelf/

Het gaat op de 7908 VoWBRA (analoog met 1 telefoonaansluiting) en de 7908 VoWBRB (ISDN met 2 telefoonaansluitingen). De Experia Box is net iets anders: analoog met 2 telefoonaansluitingen. Maar toch zijn die Solcon handleidingen best lezenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

18. Volgens de algemene voorwaarden (kies internet en dan de onderste) voor InternetPlusBellen wordt de overeenkomst telkens automatisch met 1 jaar verlengd. Dat wijkt dus af van Direct DSL en van XS4ALL (dat ik gelukkig op kan zeggen net nadat het nieuwe jaar is ingegaan).
Hoe groot is dan de kans dat als XS4All met IPB komt, je wel na een jaar contract per maand mag opzeggen?
Ik vraag me sowieso af met welke aanbiedingen voor IPB de providers gaan komen.
Gratis installatie, gratis modem neem ik wel aan (net als bij KPN). Maar wat nog meer?
Iemand een idee?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
marrik schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:23:
Hoe groot is dan de kans dat als XS4All met IPB komt, je wel na een jaar contract per maand mag opzeggen?
Geen flauw idee. Ik weet ook niet waarom de KPN verschil maakt in de contracttermijnen tussen Direct DSL en InternetPlusBellen. Bang geworden dat mensen teveel gaan hoppen van VoIP-provider naar VoIP-provider?
Ook bij XS4ALL zal het VoIP- en DSL-deel trouwens door KPN geleverd worden. Dus in principe zou KPN ook hier jaarcontracten kunnen afdwingen.
marrik: Ik vraag me sowieso af met welke aanbiedingen voor IPB de providers gaan komen.
Gratis installatie, gratis modem neem ik wel aan (net als bij KPN). Maar wat nog meer?
Iemand een idee?
Heb je nog wensen? ;)
Ik zie de andere (KPN) ISP's niet blijvend onder de prijs van KPN zelf duiken. Het verschil zou kunnen liggen in andere ISP-zaken zoals een homepage, betere nieuwsserver, spam/virusfilters, shell-toegang et cetera. Die heb ik privé bij XS4ALL niet nodig omdat ik daar een zakelijk account blijf houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
marrik schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:23:
Ik vraag me sowieso af met welke aanbiedingen voor IPB de providers gaan komen.
Wie weet gaat XS4ALL het wel toestaan om op de ene lijn KPN VoIP in te stellen en op de andere lijn iets als Voipbuster. Dat kan natuurlijk alleen maar als de firmware van de Experia Box dat tzt toestaat, maar het zou wel een typische XS4ALL-actie zijn.
Of ze bouwen een andere interface dan Mijn KPN en/of zetten de Experia helemaal open. Mits KPN dat toestaat natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 13:34
als je van bijv voipbuster gebruik wil maken kun je dat altijd doen door een andere ata erbij te nemen, wat dat betreft blijft er wel voldoende open staan (denk ik) moet ook wel want anders werken de wifi en videotelefoon niet meer aangezien deze ook op de sip server van KPN moeten kunnen inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:24:
als je van bijv voipbuster gebruik wil maken kun je dat altijd doen door een andere ata erbij te nemen, wat dat betreft blijft er wel voldoende open staan (denk ik) moet ook wel want anders werken de wifi en videotelefoon niet meer aangezien deze ook op de sip server van KPN moeten kunnen inloggen.
Tenzij KPN poort 5060 naar buiten het eigen netwerk filtert. Zie het commentaar van Rogier op Webwereld. Of dit werkelijkheid is/wordt? Tja, wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Ik heb 'm zojuist ook besteld. Ben benieuwd....

Ik was trouwens besteller 1169... Slechts 35 bestellingen sinds Jan-E zijn bestelling... Loopt nog niet echt dus.

[ Voor 58% gewijzigd door marrik op 25-06-2005 08:50 . Reden: bestelnr ]

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Zojuist emailwisseling gehad met KPN over mijn aanvraag.

Het blijkt dat ADSL op mijn postcode niet beschikbaar is!! Terwijl in de postcode check van IPB het wel beschikbaar is... |:(
Het is een bekend probleem hier dat er geen ADSL mogelijk is en ik heb er al eerder contact over gehad met de "klantenservice" van KPN (a 10 cent per minuut). Toen is mij verteld dat de lijnen "op waren" (hier ligt glasvezel) en dat zodra ik een ADSL abbo aanvraag, KPN automatisch zorg draagt voor het geschikt maken van mijn aansluitpunt (of de centrale).

Vandaag dus weer aan de telefoon gehangen en nu wordt dat allemaal ontkend!! Belachelijk gewoon!
Met andere woorden: hier geen IPB of ADSL...

Voor mij is het nu definitief: KPN gaat de deur uit! :(

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
marrik schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 10:52:
Toen is mij verteld dat de lijnen "op waren" (hier ligt glasvezel)
Kun je dan ook niet veel beter internetten en bellen over die glasvezel? Of is dat ook niet beschikbaar of veel te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Jan-E schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:04:
[...]
Kun je dan ook niet veel beter internetten en bellen over die glasvezel? Of is dat ook niet beschikbaar of veel te duur?
Helaas, was dat maar waar.
Er is hier (Tilburg) geen glasvezel provider. Alleen maar kabel van @Home... ;(
@Home biedt ook wel telefonie maar daar zijn nu heel veel problemen mee. Bovendien is er ook geen flat fee mogelijkheid.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:44:
Q: Wat zijn de kosten van doorschakelen? Is dat hetzelfde als thans: de kosten als een normaal gesprek naar het nummer van bestemming?
A. De kosten van het doorschakelen zullen hetzelfde blijven.
Q. Hetzelfde als wat? Hetzelfde als nu op het analoge net of hetzelfde als de gesprekskosten vanaf het VoIP-nummer naar het nummer waarnaar doorgeschakeld is?
A. De kosten van het doorschakelen zullen hetzelfde blijven als bij de huidige vaste telefonie.
Q. Tegen welk tarief dan? Belplus, Belbasis of Belbasis met voordeelnummerkorting? Het laatste tarief is mijn huidige tarief.
A. Het inschakelen van de dienst is gratis. U betaalt wel de gesprekskosten van de doorgeschakelde aansluiting naar het nummer waarnaar is doorgeschakeld.
Q. Maar wat zijn dan de kosten van een gesprek dat in het weekend wordt doorgeschakeld? Een van de volgende keuzes moet het dan toch wel zijn:
1. Niets, want een gesprek naar het vaste net in het weekend is gratis
2. Starttarief 0,05 plus 0,025 per minuut
A: De kosten zijn afhankelijk van het nummer waarnaar u doorschakelt. Wanneer u doorschakelt naar een vast nummer, dan betaalt u het vaste tarief. Wanneer u doorschakelt naar een mobiel nummer, dan betaalt u het mobiele tarief.

Helemaal duidelijk is het nog niet, maar het lijkt erop dat je toch altijd betaalt voor een doorgeschakeld gesprek. Dat gebeurt bij mij tamelijk veel (10 euro in de maand) en gaat alleen maar toenemen als ook mijn zakelijke lijn naar huis verplaatst wordt. Dan wordt zo'n doorkiezer toch interessant, zeker als ik van de zakelijke lijn een belbudget abo maak. Inbellen via de zakelijke lijn of VoIP en via zo'n doorkiezer weer uitbellen. Nu nog even die korting op die 5 mobiele nummers graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen die direct adsl hebben kunnen strax gewoon overstappen naar ipb

xs4all komt na de zomer ook met een voip pakket, denk zo ongeveer eind augustus/begin september, maar het kan iets later zijn

planet en het net zullen hoogstwaarschijnlijk ook volgen, maar wanneer durf ik je niet te zeggen

omdat er heel veel voorinschrijvingen zijn, is de introductie uitgesteld, kpn is bang dat ze stroom aan klanten niet aan kunnen, en sluiten nu alleen nog de mensen aan die voor hebben ingeschreven, we kennen allemaal de perikelen van wanadoo, scarlet en versatel, die zijn te vroeg begonnen en zijn meer offline dan online, lees de ervaringen bij trosradar.nl en kassa.vara.nl

een kennis van me heeft het al en het werk schijnbaar heel goed, hij was nog geen 5 minuten offline, tis tot nu toe heel stabiel, ik zal jullie op de hoogte houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Op deze support site van KPN is ook vanalles te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 07:57:
Op deze support site van KPN is ook vanalles te vinden
Over InternetPlusBellen is daar toch niets te vinden? Of keek ik met mijn neus?

@marrik: van wie is die glasvezelkabel eigenlijk? En wat gaat erover als er geen kabel-ISP is? Alleen maar TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanuden
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 11:43
Jan-E schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:59:
[...]
De handleidingen van de Siemens doos en van de SMC dozen zijn hier tamelijk vaag over. Je hebt 2 'Phone'-aansluitingen, die je wel een eigen 'Rufnummer' kunt geven. Tenminste als Mijn KPN dat toestaat.
Maar of het betekent dat inkomende gesprekken voor dat nummer ook alleen maar naar de desbetreffende Phone poort gaan is niet duidelijk. Twee quotes:
[...]

[...]
Als bij alle inkomende telefoontjes voor dochterlief ook de telefoon in de huiskamer overgaat zijn Pa & Ma daar vast niet blij mee ;)
De Experiabox is afgeleid van de Siemens SX-541 en deze heeft volgens mijn info geen PBX functionaliteit. Dus onderling bellen is volgens mij intern niet mogelijk. Kan natuurlijk zijn dat er andere software inzit, waarmee het wel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Jan-E schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:07:
[...]
@marrik: van wie is die glasvezelkabel eigenlijk? En wat gaat erover als er geen kabel-ISP is? Alleen maar TV?
Ik heb geen idee van wie die glasvezelkabel is. Dat ben ik nu ook aan het uitzoeken (althans, ik probeer het maar volgens mij vind je nog eerder een speld in de bekende hooiberg...).
Er is sinds enkele weken BBNed bij ons leverbaar. YAY! Helaas wel 3,2km van de centrale vandaag dus ik mag niet al te veel verwachten. KPN is niet (meer) leverbaar, behalve de allerlaagste snelheid (256/128 ofzo).
Kabel kun je alleen maar krijgen via @Home. Helaas... Van concurrentie op kabelgebied kun je ook absoluut niet praten.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartskisan
  • Laatst online: 02-05-2021
Bij Skype zijn ze nu ook bezig om naast Skype-Out (naar buiten bellen), ook Skype-IN (gebeld worden van buitenaf) te testen. Helaas in Nederland nog niet beschikbaar, maar dit biedt wellicht op termijn soelaas, voor diegenen die KPN niet kunnen krijgen, willen of luchten.
Kosten voor bellen naar buiten, middels krediet.
Kosten voor gebeld worden, 30 euries per jaar.

Bartskisan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
[...]
Over InternetPlusBellen is daar toch niets te vinden? Of keek ik met mijn neus?
Zoek maar eens op bijv internetplusbellen en wifi

[ Voor 24% gewijzigd door joop99 op 27-06-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:39:
Zoek maar eens op bijv internetplusbellen en wifi
OK! In de dropdownboxjes zag ik niets over IPB, maar bij direct zoeken krijg je dus wel info. Onder meer, dat er (volgens die site) toch maar 2 beveiligingsniveas zouden zijn. Zoek maar eens op 'internetplusbellen firewall'.

En misschien was dit bekende informatie voor jullie, maar bij mij niet:
U kunt via Wi-Fi maximaal 32 apparaten (computers en telefoons) draadloos aansluiten op de KPN Experia Box.
Tot slot nog een opvallend punt. Als je kijkt naar de internetinstellingen zie je news.kpnplanet.nl als newsserver staan. Dat blijkt een alias voor nova.planet.nl, de newsserver van Planet Internet.

[ Voor 34% gewijzigd door Jan-E op 27-06-2005 15:02 . Reden: gegevens verlopen sessie vervangen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:36:
planet en het net zullen hoogstwaarschijnlijk ook volgen, maar wanneer durf ik je niet te zeggen
Technisch gesproken is dat makkelijker dan bij XS4ALL, omdat IPB van KPN zelf nu al gebruik maakt van een aantal diensten van Planet/Hetnet: DNS-servers, newsserver, webmail, webmail via imode en dergelijke:
Bij InternetPlusBellen horen de volgende internetinstellingen:

Gebruikersnaam voor InternetPlusBellen:
- de gebruikersnaam die u ontving van KPN; zie InternetPlusBellen, aanmelden abonnement.

Uw hoofd e-mail adres:
- <gebruikersnaam>@kpnplanet.nl
- de overige adressen kunt u zelf aanmaken

Gebruikersnaam en wachtwoord voor mailboxen
- zie: InternetPlusBellen, E-mail instellingen, Gebuikersnaam en Wachtwoord

Servers voor e-mail:
- inkomende mail, voor het ontvangen van E-mail (POP, POP3): pop.kpnplanet.nl
- uitgaande mail, voor het versturen van E-mail (SMTP): mail.kpnplanet.nl
- zie: InternetPlusBellen, E-mail instellingen

Server voor Internet News:
- news.kpnplanet.nl

URL voor Webmail:
- webmail.kpnplanet.nl

URL voor webmail via imode:
- imode.kpnplanet.nl

De volgende instellingen worden automatisch gezet. U heeft deze instellingen alleen nodig wanneer u handmatig zaken wilt veranderen.

IP-adres van uw computer:
- gebruikt standaard DHCP en dus geen vast IP-adres
- zie ook: Computer een vast IP-adres geven

IP-adres van de KNP Experia Box
- de KPN Experia Box heeft een vast IP-adres: 192.168.2.1

DNS-server
- de KPN Experia Box fungeert als DNS-server
- externe DNS-servers van KPN zijn 195.121.1.34 en 195.121.1.66

SIP-server
- het adres voor de SIP-server is: 213.75.12.212

Netwerkrealm:
- <gebruikersnaam>@kpnplanet

[ Voor 70% gewijzigd door Jan-E op 27-06-2005 14:55 . Reden: gegevens van verlopen sessie vervangen door copy/paste ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:41

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ook meteen een antwoord op de vraag over WEP/WPA. Het wordt dus beide ondersteund (dus ook mijn PDA gaat werken! :))

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Zoals daar ook te lezen valt werken de videotelefoon en waarschijnlijk ook de wifi telefoon met userid en password in de telefoon, hiermee staan ze dus los van de experia box (en kun je dus bijvoorbeeld ook een extra ata eraan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:04:
Zoals daar ook te lezen valt werken de videotelefoon en waarschijnlijk ook de wifi telefoon met userid en password in de telefoon, hiermee staan ze dus los van de experia box (en kun je dus bijvoorbeeld ook een extra ata eraan hangen.
Zo te zien wel. SSID, userid en password zijn nodig in de Senao.
SSID kenmerk, netwerknaam

Het draadloze netwerk heeft een naam, dat is het SSID kenmerk. De SSID staan op de onderkant van de KPN Experia box. Deze gegevens staan ook op de zijkant van de verpakking van de KPN Experia box.
Het SSID heeft de volgende vorm: SX551xxxxxx (de laatste 6 tekens zijn de laatste 6 teken svan het MAC adres)
voor ISDN heeft het SSID de vorm: SX552xxxxxx (de laatste 6 tekens zijn de laatste 6 teken svan het MAC adres)

Broadcast
Let op: de netwerknaam (SSID) van uw KPN Experia Box wordt niet uitgezonden (geen broadcast). U vindt de SSID op de sticker onderop de Experia.
Als je op een hotspot gebruik wilt maken van die Senao met je persoonlijke KPN-nummer zou het wel eens voldoende kunnen zijn om alleen de andere SSID op te pikken.

PS. SX551 en SX552 suggereert het Siemens type. Jammer dat daarover op de Siemens site zelf nog niet meer staat dan een vooraankondiging voor CommunicAsia ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

De glasvezel is van...... KPN! Zucht....

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik kwam ook nog dit tegen:
Aanvullende diensten
Voor extra diensten zoals VoiceMail en nummerherkenning betaalt u een extra maandelijks bedrag.

Gesprekskosten
Voor gesprekken die vallen binnen de Voordeelopties betaalt u alleen een vast bedrag per maand. Voor gesprekken buiten de Voordeelopties betaalt u een vaste prijs per minuut, onafhankelijk van de regio waar u naartoe belt.

Ook voor het bellen naar het buitenland geldt een veel goedkoper tarief dan u bent gewend met de vaste telefoonaansluiting; dit voordeel kan oplopen tot 50% ten opzichte van uw bestaande situatie.

Let op!
De beltarieven van InternetPlusBellen zijn precies gelijk voor een persoonlijk of een geografisch nummer. Hetzelfde geldt voor allerlei faciliteiten zoals VoiceMail en NummerWeergave.
Een extra maandelijks bedrag voor VoiceMail? Hier lees ik toch echt dat VoiceMail gratis is.

Beter is de aankondiging van nieuwe diensten:
InternetPlusBellen is op de toekomst voorbereid. In de toekomst komen nog meer mogelijkheden beschikbaar:
  • een Voordeeloptie voor bellen naar mobiele nummers van KPN;
  • verschillende internetdiensten:
    • muziek en films bestellen en TV kijken
    • gratis e-mail virusscanner en spamfilter
    • een persoonlijke homepage (25 MB); de mogelijkheid om een eigen domeinnaam te gebruiken
    • drempelnotificatie; via Mijn KPN kunt u instellen bij welk verbruik u een melding per e-mail of SMS wenst te krijgen
    • Factuur online: U kunt online en real-time via Mijn KPN zien wat de kosten en duur van uw gesprekken zijn. U kunt dus online uw rekening van InternetPlusBellen en de lopende gesprekskosten bekijken.
  • telefoniediensten:
    • Adresboek in Mijn KPN; u kunt adressen en telefoonnummers van uw contacten beheren op Mijn KPN. Vanuit het Adresboek kunt u vervolgens direct (video)bellen via uw computer met Mijn Online Telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
marrik schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:21:
De glasvezel is van...... KPN! Zucht....
Kortom, de KPN-techniek in jouw wijk is een beetje te modern. Balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanuden
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 16:27:
Ik kan mijn ISDN Homevox 8+ centrale en mijn ISDN toestellen ook wegdoen. Maar dat vind ik niet zo erg, want je krijgt er de mogelijkheid voor verschillende kanalen, bijv. via Wifi en softphones voor terug.
KPN kan natuurlijk ISDN spul gewoon blijven verkopen, niet iedereen zal willen overschakelen naar IPB

Carl
Weet wat je doet. -:) Je hebt bij de homevox 8 Analoge poorten die onderling kunnen bellen. Bij de ExperiaBox maar twee, die alleen kunnen bellen via VoIP accounts, dus via de VoIP buitenlijn. Volgens mijn info is de Experiabox geen PBX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Jan-E schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:46:
[...]
Kortom, de KPN-techniek in jouw wijk is een beetje te modern. Balen!
Ik heb nog gebeld naar de OPTA. Gevraagd in hoeverre de KPN (in dit geval) verplicht is de infrastructuur voor iedereen bereikbaar te maken en hoeveel tijd ze hiervoor krijgen.
Wisten ze zo geen antwoord op, wordt vervolgt dus...

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marrik schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:38:
[...]

Ik heb nog gebeld naar de OPTA. Gevraagd in hoeverre de KPN (in dit geval) verplicht is de infrastructuur voor iedereen bereikbaar te maken en hoeveel tijd ze hiervoor krijgen.
Wisten ze zo geen antwoord op, wordt vervolgt dus...
Volgens mij heeft KPN enkel leverplicht voor telefonie en niet voor data !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Iemand al na het bestellen de bevestiging ontvangen van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:55:
Wel per mail, nog niet per post. Maar misschien ligt die nu thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
evanuden schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:31:
Weet wat je doet. -:) Je hebt bij de homevox 8 Analoge poorten die onderling kunnen bellen. Bij de ExperiaBox maar twee, die alleen kunnen bellen via VoIP accounts, dus via de VoIP buitenlijn. Volgens mijn info is de Experiabox geen PBX
Klopt. De Siemens SX551 = de Experia Box is dat inderdaad niet. Daarvoor moet je de SX651 hebben:
Siemens: Gigaset SX651 WLAN dsl, das erste schnurlose Voice over IP-Telefon, das Quality of Service, sprich hervorragende Sprachqualität garantiert. Das Gigaset SX651 WLAN dsl dient obendrein als DSL-Modem, als Router und als WLAN-Access Point. Es kann mit maximal 4 DECT-Handsets betrieben werden und realisiert eine kleine Telefonanlage für Haushalte und Büros. Zusätzlich kann man damit auch über eine herkömmliche analoge PSTN-Leitung telefonieren.
Overigens heb ik nog nergens exacte specs van de SX551 (analoge Experia Box) en SX552 (Experia Box voor ISDN buitenlijnen) kunnen vinden. We heb ik die gevonden van de SX541, wat behoorlijk dicht in de buurt komt. Mogelijke verschillen zijn nog (afgaande op de specs van de SE551):
  • Schneller kabelloser Netzwerkzugriff mit bis zu 108 Mbit/s
    ( Super G Modus )
  • Höhere Reichweite im XR Modus
Andere (mogelijke) verschillen kan ik niet bedenken. Iemand anders? Wat zit er wel in de SX551/Experia Box, wat er niet in de SX541 zit?

[ Voor 2% gewijzigd door Jan-E op 21-07-2005 09:55 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb ook nog geen ontvangstbevestiging per post gehad wel per mail, vorige week dinsdag kwam er nog binnenkort een schriftelijke bevestiging, maar ja wat is binnenkort, laat staan wat wordt de opleverdatum, ik geloof dat ik nog maar even een maandje wacht met het opzeggen bij mijn huidige provider.

Iemand ook al dit verhaal gelezen over 39 dollar wifi telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:31:
Ik heb ook nog geen ontvangstbevestiging per post gehad wel per mail, vorige week dinsdag kwam er nog binnenkort een schriftelijke bevestiging, maar ja wat is binnenkort, laat staan wat wordt de opleverdatum, ik geloof dat ik nog maar even een maandje wacht met het opzeggen bij mijn huidige provider.
Dit was mijn ontvangstbevestiging.
KPN: Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bestelling van InternetPlusBellen van KPN. Wij zullen uw aansluiting zo spoedig mogelijk gereedmaken. Houdt u rekening met een levertijd van uw installatiepakket van ongeveer 15 werkdagen.

Na ontvangst van het installatiepakket kunt u een afspraak maken met een monteur van KPN. De monteur installeert InternetPlusBellen gratis bij u thuis. Het overzicht van uw aansluitgegevens ontvangt u binnen enkele dagen per brief.

Heeft u nog vragen? Op www.kpn.com vindt u altijd de meest actuele informatie over InternetPlusBellen van KPN. Ook kunt u dagelijks van 08.00 tot 22.00 uur terecht bij de KlantenService van KPN via telefoonnummer 0900-0244 (€ 0,10 per minuut).

Wij wensen u veel plezier en gemak met InternetPlusBellen van KPN.

Met vriendelijke groet,

KlantenService van KPN
Hier zeggen ze dat ze de installatiegegevens binnen enkele dagen per brief zullen opsturen. Dat blijkt niet zo te zijn. Lees dit maar eens: orderbevestiging binnen 3 dagen, de brief met installatiegegevens wordt pas na een dag of 15 verstuurd (op dezelfde dag als de verzending van de Experia Box). Ik kan nergens uit afleiden dat de orderbevestiging ook op papier naar je toekomt. Wellicht blijft dat beperkt tot het mailtje.

Over dat opzeggen: Ik heb nu XS4ALL ADSL op KPN. Het XS4ALL-deel van die overeenkomst ga ik gewoon opzeggen met de vermelding dat ik overstap op IBP. Het lijkt me stug dat KPN dan ineens de ADSL-lijn dicht knijpt als ze zelf te traag zijn met levering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
joop99 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:31:
Iemand ook al dit verhaal gelezen over 39 dollar wifi telefoons?
Nee, nog niet gezien. Enig gegoogel verder kwam ik wat meer specs tegen in een verhaal van PriceWaterhouseCoopers. Zo te zien is het een 802.11b telefoon, dus nog niet 802.11g. Dat wordt nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week een aanvraag ingediend via de website. Nog geen reactie gehad. En nu staat ineens dit op de webstek van KPN:

InternetPlusBellen is medio augustus bestelbaar op www.kpn.com, in Primafoon en Business Center
InternetPlusBellen is een nieuwe dienst die werkt op een nieuwe technologie. Om de kwaliteit te garanderen wordt InternetPlusBellen de eerste maand beperkt aangeboden. InternetPlusBellen is daarom alleen verkrijgbaar voor klanten die hierover een brief hebben ontvangen.
http://www.kpn.com/kpn/show/id=993550

Lekker klantvriendelijk... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanuden
Xof schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:56:
[rml][ VoIP] FRITZ!Box Fon 5050/7050[/rml]

Ik heb nog niet echt antwoord gehad op mijn post, dus doe ik het zo maar :)
Zou deze FRITZ!Box Fon 5050 gaan werken met KPN VoIP? :)
Ik ben het even kwijt of dit al beantwoord is, het antwoord is helaas nee, Technisch geen probleem, maar KPN beheert de Experiabox centraal, en uiteraard niet de FRITZ!Box 5050 of 7050, De FRITZ!Box 5050 of 7050 Het werkt prima bij budgetphone of netfoon-voip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:55:
Thuis lag dus geen orderbevestiging van KPN, maar wel een brief van XS4ALL dat ze van KPN gehoord hadden dat ik wil overstappen naar een andere internetprovider. En of ik dat wilde bevestigen. Waarbij ze er subtiel nog wel op wezen dat ik binnen 7 dagen nog op mijn schreden terug kon keren ;)

Al met al: de zaak is nu echt in gang gezet. Zonder schriftelijke orderbevestiging van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:55:
Vorige week een aanvraag ingediend via de website. Nog geen reactie gehad. En nu staat ineens dit op de webstek van KPN:

InternetPlusBellen is medio augustus bestelbaar op www.kpn.com, in Primafoon en Business Center
InternetPlusBellen is een nieuwe dienst die werkt op een nieuwe technologie. Om de kwaliteit te garanderen wordt InternetPlusBellen de eerste maand beperkt aangeboden. InternetPlusBellen is daarom alleen verkrijgbaar voor klanten die hierover een brief hebben ontvangen.
Die mededeling stond er op 16 juni al. Zoek maar even op 'medio augustus' in dit topic. Daarna heb ik zelf besteld en inmiddels alle bevestigingen gekregen. Verschil is wellicht dat ik wel een e-nieuwsbrief (dus geen brief) heb gekregen dat ik als eerste kon bestellen.

Bedoel je met 'aanvraag' trouwens dat je de hele bestelprocedure hebt doorlopen? Of heb je slechts aangegeven dat je interesse had? Indien dat laatste: probeer het eens om de bestelprocedure af te maken. Tijdens die procedure controleren ze niet of je tot de happy few behoort. Of ze dat achteraf wel doen weet ik niet. Maar niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
evanuden schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:54:
Ik ben het even kwijt of dit al beantwoord is, het antwoord is helaas nee, Technisch geen probleem, maar KPN beheert de Experiabox centraal, en uiteraard niet de FRITZ!Box 5050 of 7050.
Zou het niet mogelijk zijn om die Fritz achter de Experia te hangen? Experia op server-instellingen zetten (DMZ) en dan de Fritz aan 1 van de 4 bedrade verbindingen hangen. Dan kan die ISDN-telefoon van Xof gewoon weer aan de Fritz gehangen worden. Beetje dubbelop, maar ik zie niet zo snel waarom het niet zou werken. Je gebruikt de Fritz dan als VoIP-ISDN converter. Zie iemand problemen met zo'n opzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Jan-E schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:21:
[...]
Zou het niet mogelijk zijn om die Fritz achter de Experia te hangen? Experia op server-instellingen zetten (DMZ) en dan de Fritz aan 1 van de 4 bedrade verbindingen hangen. Dan kan die ISDN-telefoon van Xof gewoon weer aan de Fritz gehangen worden. Beetje dubbelop, maar ik zie niet zo snel waarom het niet zou werken. Je gebruikt de Fritz dan als VoIP-ISDN converter. Zie iemand problemen met zo'n opzet?
Dat zou idd ook nog een mogelijkheid kunnen zijn ja :) (soort van switch op de telefoonlijn :D)

Maar ik vraag me af of XS4ALL in september met hun VoIP geen andere apparatuur gaat leveren, dus dat het niet centraal geregeld word. Maar dat zal wel niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Jan-E schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:42:
Ik kwam ook nog dit tegen:
[...]
Een extra maandelijks bedrag voor VoiceMail? Hier lees ik toch echt dat VoiceMail gratis is.
[...]
Volgens mij is nummerherkenning en voicemail gewoon gratis.
Misschien had er moeten staan: "... betaalt u geen extra maandelijks bedrag."
Nummerweergave
Voicemail (en ook als email).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:04:
[...]
Die mededeling stond er op 16 juni al. Zoek maar even op 'medio augustus' in dit topic. Daarna heb ik zelf besteld en inmiddels alle bevestigingen gekregen. Verschil is wellicht dat ik wel een e-nieuwsbrief (dus geen brief) heb gekregen dat ik als eerste kon bestellen.

Bedoel je met 'aanvraag' trouwens dat je de hele bestelprocedure hebt doorlopen? Of heb je slechts aangegeven dat je interesse had? Indien dat laatste: probeer het eens om de bestelprocedure af te maken. Tijdens die procedure controleren ze niet of je tot de happy few behoort. Of ze dat achteraf wel doen weet ik niet. Maar niet geschoten is altijd mis.
Die bestelprocedure heb ik dus al gedaan. En zou een bevestiging krijgen. Niks gezien of gehoord. Ook niet via de mail. Misschien maar goed ook, bij nader inzien is het aanbod helemaal niet zo interessant. Maar eens wachten tot augustus/september kijken waar xs4all mee komt of eventuele andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Xof schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 02:05:
Maar ik vraag me af of XS4ALL in september met hun VoIP geen andere apparatuur gaat leveren, dus dat het niet centraal geregeld word. Maar dat zal wel niet zo zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:49:
Maar eens wachten tot augustus/september kijken waar xs4all mee komt of eventuele andere aanbieders.
XS4ALL heeft bij gewone (KPN) ADSL ook nooit afgeweken van KPN's Direct ADSL. Ik verwacht nu niets anders eigenlijk. En voor Planet/Hetnet kun je het plaatje al helemaal uittekenen omdat de KPN nu al de infrastructuur van Planet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij xs4all krijgen bestaande klanten voor hetzelfde geld van adsl gratis voip erbij

de introductie in de winkel is weer uitgesteld, de voorinschrijvingen zijn een hel groot suc6 en omdat ze bang zijn dat ze de werkelijke toestroom niet aan kunnen, gaan ze eerst de mensen met voorinschrijving aansluiten. Dit alles om het gezeik wat bij scralet en versatel ivm slechte levertijd te voorkomen. Dus voorinschrijven zorgt er in ieder geval voor dat je als een van de eersten aangesloten wordt.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg het een beetje op de achtergrond, alle ontwikkelingen en ben benieuwd wanneer de eerste zich meld met de experia in huis.. Ik verwacht de brief met gegevens eigenlijk al elke dag deze week. Sinds mijn aanmelden bemerk ik dat ik plotseling een paar offline ben geweest: KPN heeft reeds mijn huidige adsl abonnement aangepast, gedowngrade in mijn geval naar de specificaties van het IBP abonnement.. Dat is blijkbaar de eerste stap, nu de volgende :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:05:
bij xs4all krijgen bestaande klanten voor hetzelfde geld van adsl gratis voip erbij
Dan zijn ze bij Go/Start € 5 duurder dan KPN, maar bij Lite na 6 maanden zelfs € 3 goedkoper (!) dan KPN, terwijl je bij XS4ALL veel extra's krijgt die je bij KPN niet hebt. De snellere pakketten zijn gelijk in prijs.

Als die prijsstelling voor Lite zo blijft hop ik over 1 jaar weer terug naar XS4ALL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een datum gezien voor Planet Internet?
Vind het wel weer brak van KPN dat hun Planet klanten weer langer moeten wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Zou het misschien toch nog gaan lukken? : http://www.tweakers.net/nieuws/37853
Even afwachten dus...

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Dit is trouwens volgens mij de leverancier van de videotelefoon (model 5300 gebaseerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@joop
dat is inderdaad de videofoon, wel grappig ze hebben hem gister bij ons in de winkel geinstalleerd, echt lache zo'n ding. Ik zal kijken of ik wat specs ervan kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Kan iemand kijken of op de KPN versie van de videotelefoon nog de losse audio en vidieo aansluitingen zitten of zijn deze in de oem versie eraf gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:52:
[...]
Thuis lag dus geen orderbevestiging van KPN, maar wel een brief van XS4ALL dat ze van KPN gehoord hadden dat ik wil overstappen naar een andere internetprovider. En of ik dat wilde bevestigen. Waarbij ze er subtiel nog wel op wezen dat ik binnen 7 dagen nog op mijn schreden terug kon keren ;)

Al met al: de zaak is nu echt in gang gezet. Zonder schriftelijke orderbevestiging van KPN.
Ik heb alles al draaien (meestal ;) ), zelf geinstaleerd op 25-06-2005, af en toe gaat er nog een ongedocumenteerd lampje branden, wat duid op een probleem!! met de telefoon(lijn), ik hoor dan ook alleen maar ruis. Even de box resetten en het loopt weer. Instellingen kan ik nog niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:11:
Ik heb alles al draaien (meestal ;) ), zelf geinstaleerd op 25-06-2005, af en toe gaat er nog een ongedocumenteerd lampje branden, wat duid op een probleem!! met de telefoon(lijn), ik hoor dan ook alleen maar ruis. Even de box resetten en het loopt weer. Instellingen kan ik nog niet bij.
Als je nu 'doorschakelen bij geen gehoor' aanzet naar bijvoorbeeld je mobiel, wat gebeurt er dan in dergelijke gevallen? Schakelt hij door?

En geldt hetzelfde voor 'doorschakelen bij bezet'? Kortom, wat gebeurt er in dergelijke gevallen als iemand je belt? Krijgt hij ingesprek of lijkt het alsof er gewoon niet opgenomen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Je had die Box thuis gekregen en dacht: ach komaan, ik hang hem gewoon aan mijn splitter?

Of heb je heel netjes de procedure gevolgd die staat beschreven op 'InternetPlusBellen, Installatiepakket aansluiten' (zoeken op 'Experia Box') dus bijvoorbeeld inclusief het bellen naar 0800-1369 om je abonnement te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Instellingen kan ik nog niet bij.
Moet ook te doen zijn ;)

Activeer Mijn KPN:
Als u al eerder heeft aangemeld voor Mijn KPN, dan kunt u deze stap overslaan.
  • ga naar www.kpn.com, kies voor Privé
  • vul het volgende trefwoord in: Activeren InternetPlusbellen van KPN (invullen rechtsboven in het scherm en klik vervolgens op 'Zoeken')
  • dan kom je op deze pagina
  • beantwoordt de vragen op het scherm; u heeft hierbij de brief van KPN nodig met de activatiecode voor toegang tot Mijn KPN
De eerste keer inloggen op Mijn KPN:
  • u gaat naar www.kpn.com en u meldt zich aan bij Mijn KPN
  • u doorloopt de stappen van de Instellingen Wizard om enkele instellingen te maken (bijvoorbeeld voor VoiceMail en e-mail). Uw huidige telefooninstellingen komen te vervallen als u overstapt naar InternetPlusBellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jan-E op 01-07-2005 08:49 . Reden: url van zoekresultaat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Inmiddels een bevestiging per mail ontvangen van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels de box al een week geïnstalleerd en geactiveerd. Installatie is eenvoudig. Oude splitter vervangen door de nieuwe. Mijn Speedtouch 570 verwisseld voor de Experia Box. Mijn Homevoxtelefooninstallatie aangesloten op de Experia Box en telefoonlijn geactiveerd met telefoonnummer 1369. Dag daarna had ik al de creditnota van Direct ADSL van KPN.

Had al een account op KPN.com dus na instellen van voicemail en emailadres (en misschien de WPA-sleutel maar dat is me even ontschoten) zijn de instellingen van de Experia Box beperkt benaderbaar. De Experia Box is niet webbased benaderbaar, alleen via KPN.com. Dus instellen van vaste MACadressen is (nog) niet mogelijk. Bij vernadering van de instellingen meegemaakt dat eenmaal de WEPsleutel door KPN omgezet werd naar een WPAsleutel. Hierna lag mijn volledige wireless netwerk plat. Gelukkig heb ik een ppc waarop de WPAsleutel ingesteld kan worden, zodat het internet weer bereikbaar werd en de sleutel via KPN.com weer op WEP ingesteld kon worden.

Jammer genoeg heb ik geen updates voor de Speedtouch 570, 110 en 120 gevonden en heb de beveiliging op een WEPsleutel in moeten stellen.

Telefoneren gaat prima, zowel uitgaande als inkomende gesprekken. Doorschakelen (*21*) is geen probleem.

Aanbod van een monteur is goede service maar voor iemand die reeds zelf een draadloss netwerk heeft aangelegd niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@joop99
geen audioaansluitingen op de telefoon

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
@Tosbaga

Jammer, origineel zaten die er wel op

Wat betreft de modems..
Ik vermoed dat alle andere aanbieders die op basis van KPN internetplusbellen een aanbod gaan doen (o.a. planet en xs4all) hetzelfde modem gaan gebruiken. Als je bij KPN naar de informatie kijkt bij verhuizingen dan zie je dat je het modem moet laten hangen. Ik vermoed dus dat KPN naar een situatie toe wil waarbij ze op afstand kunnen bepalen wat er uit de experia box komt (waarbij je misschien ook verchillende "mijn KPN" varianten krijgt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb trouwens inmiddels de bevestigingsbrief gehad en ik vond het wel opvallend dat deze zo'n beetje twee weken na de dagtekening binnenkwam. Hebben andere ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de papieren bevestigingsbrief inderdaad ook pas twee weken na aanmelding ontvangen. dagtekening was 15 juni afgelopen week vrijdag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Ik alleen nog maar een bevestiging via E-Mail, binnen 15-dagen zal het installatie pakket bezorgt worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Bevestigingsbrief ook binnen, gedateerd 23 juni. En mijn (XS4ALL) ADSL verbinding blijkt al opgewaardeerd te zijn van Go/Start naar Lite. Nu is het nog afwachten wanneer dat doosje afgeleverd wordt.

Verder heb ik ook een tweedehands doorkiezer op de kop getikt voor 5 euri, dus ik kan nu *21 nadoen door een inkomend telefoontje via de tweede lijn weer naar buiten te laten bellen. Als dat in het weekend naar een vast nummer is kost het me dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:13:
De Experia Box is niet webbased benaderbaar, alleen via KPN.com. Dus instellen van vaste MACadressen is (nog) niet mogelijk.
Kun je wel al 1 intern IP-nummer vrijgeven via DMZ? Of zoals KPN het noemt: door server-instellingen te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je onderstaande? (Is afkomstig van de veelgestelde vragen als je ingelogd bent op Service & Support.)

Vraag 5. Hoe kan ik mijn computer een vast lokaal IP-adres geven?
Via de TCP/IP instellingen van uw netwerkkaart kunt u uw computer een vast IP-adres geven. Via de helpfunctie van uw besturingssysteem kunt u op onderstaande manier vinden hoe dit moet:
Klik op Start en vervolgens op Help
Geef als zoekopdracht TCP/IP op
Heeft u Windows 98 of Windows ME kies dan het item over Persoonlijke IP-adressen
Heeft u Windows 2000 kies dan het item over een Statisch IP-adres
Heeft u Windows XP kies dan TCP/IP instellingen configureren
Volg de instructies om de netwerkinstellingen van uw pc te wijzigen
Kies een vast IP-adres: gebruik een IP-adres uit de reeks: 192.168.2.2, 192.168.2.3, 192.168.2.4, etc t/m 192.168.2.253
Let op:elk IP-adres mag maar één keer in uw eigen (draadloze) netwerk worden gebruikt. Als het IP-adres al in gebruik is dan zal een besturingssysteem dit melden als een IP-conflict; vul dan een ander IP-adres in.
Als Subnet Mask vult u het adres 255.255.255.0 in
Vul ook de adressen voor de Gateway en de DNS Server in. Voor beide is dit 192.168.2.1

Vraag 6. Wat is mijn IP-adres op het internet?
Elke computer op uw al dan niet draadloze thuisnetwerk heeft een eigen IP-adres. De pc’s binnen uw netwerk krijgen een lokaal IP-adres. De KPN Experia Box zorgt ervoor dat u toch kunt surfen op het internet met dit lokale IP-adres. Dankzij de NAT (Netwerk Adres Translatie) functie kunnen meerdere pc’s op uw netwerk gebruik maken van één public IP-adres. Wilt u een pc op uw netwerk benaderen vanaf internet (bijvoorbeeld om een eigen webserver op te zetten), dan dient u het public IP-adres te gebruiken.

Let op: de KPN Experia Box herleid alle verzoeken die van buiten,dus van computers vanaf internet, naar binnen komen, naar één pc in uw netwerk. U kunt zelf instellen welke pc dit is. Deze pc moet u dan wel voorzien van een vast IP-adres. Wilt u weten wat uw public IP-adres is, surf dan naar een zoekmachine (bijvoorbeeld Google) en vul als zoekopdracht My IP in. Vervolgens vindt u diverse mogelijkheden om uw IP-adres op te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 09:59:
Bedoel je onderstaande? (Is afkomstig van de veelgestelde vragen als je ingelogd bent op Service & Support.)
[knip, knip]
Let op: de KPN Experia Box herleid alle verzoeken die van buiten,dus van computers vanaf internet, naar binnen komen, naar één pc in uw netwerk. U kunt zelf instellen welke pc dit is. Deze pc moet u dan wel voorzien van een vast IP-adres.
Dit lijkt er wel op, alhoewel er niet bij staat dat je dit expliciet aanmoet zetten. Zie bv dit:

Veiligheid
De firewall in de Experia Box beschermt uw thuisnetwerk voor inbraken van buitenaf. U kunt eenvoudig via 'Mijn KPN' kiezen uit 2 beveiligingsniveaus: standaard (aanbevolen) of server-instellingen. Met de standaard beveiliging werken alle programma's behalve bestanduitwisselingsprogramma's zoals KaZaA. Met server-instellingen werken alle programma's en staan alle poorten open.

Heb je ergens kunnen kiezen uit beveiligingsniveaus en dus 'server-instellingen' (DMZ voor 1 PC) kunnen aanzetten? Welke beveiligingsniveaus waren er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de instellingen kan een intern ip adres ingegeven worden.

Vraag 4. Hoe zorg ik ervoor dat programma's goed werken met de ingebouwde firewall?
De firewall in de KPN Experia Box beschermt uw thuisnetwerk voor computerinbraken van buitenaf. U kunt eenvoudig via Mijn KPN kiezen uit twee beveiligingsniveaus: hoog of laag. Met het hoge beveiligingsniveau kunt u alle programma’s gebruiken, behalve peer-to-peer file sharing programma’s (zoals KazaA). Met het lage beveiligingsniveau werken alle programma’s en staan alle poorten open. U dient wel aan te geven welke computer in uw thuisnetwerk voor verzoeken van computers vanaf internet benaderd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:33:
Met het lage beveiligingsniveau werken alle programma’s en staan alle poorten open. U dient wel aan te geven welke computer in uw thuisnetwerk voor verzoeken van computers vanaf internet benaderd moet worden.
Dank je, dit was inderdaad het antwoord op mijn vraag.

Heeft trouwens al iemand geprobeerd om een ander VoIP+ADSL-modem in plaats van de Experia aan die lijn te hangen? Ik ben wel benieuwd of dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nou zo dat als je aan de lijn hangt en op hetzelfde telefoonnummer een telefoontje ontvangt, die op de andere poort overgaat (als hetzelfde nummer op allebei de poorten zit)? Want dan zou het met een ATA die op de Experia Box zit aangesloten mogelijk moeten zijn om WisselGesprek te krijgen, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met de combinatie Experia box en Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
@Lars_zeehond

Ik hoop binnenkort ervaring met linux en de experia box te hebben (vrijdag de bevestigingsbrief gehad), waar maak je je zorgen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 07:09:
@Lars_zeehond

waar maak je je zorgen over?
De voorganger (Speedtouch 120 / 570) was nou niet een voorbeeld van plug and play. De afweging van KPN om Linux niet actief te ondersteunen is wel erg conservatief. Ik zit nu bij KPN dochter Planet maar alleen al om de Linux kennis zou je naar zusje Xs4all gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 08:38:
[...]

De voorganger (Speedtouch 120 / 570) was nou niet een voorbeeld van plug and play. De afweging van KPN om Linux niet actief te ondersteunen is wel erg conservatief. Ik zit nu bij KPN dochter Planet maar alleen al om de Linux kennis zou je naar zusje Xs4all gaan.
@Lars_zeehond
Ik gebruik zelf een speedtouch 580 probleemloos onder linux (bedraad, maar ook het instellen gaat goed) het draadloze gedeelte gebruik ik met windows(speedtouch 110g). ik verwacht/hoop dat het instellen (browserbased) van de experia box onder linux goed gaat(ik hoop dat kpn zo verstandig is of anders een feature request hiervoor bij siemens indiend). Dat de hardware die drivers nodig heeft (USB wifi netwerk adapter) niet onder linux werkt ok(ik kan me voorstellen dat linux ondersteuning niet de eerste prioriteit heeft bij de hardware selectie). Als je je linux pc makkelijk draadloos zou willen gebruiken dan kun je daar denk ik ook de wifi repeater voor gebruiken(dan heb je geen drivers nodig als het goed is).
Als ik het verhaal rond de online video-telefoon lees dan weet ik eigenlijk al zeker dat ook die niet onder linux gaat werken (active-x gebaseerd dacht ik) maar ook hier geldt weer dat als je zelf een SIP compliant videosoftphone regelt er best wel eens iets van te maken zou kunnen zijn (mits de juiste codecs ondersteund worden (H263, G729/G711))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
supermm schreef op zondag 03 juli 2005 @ 09:48:
Ik alleen nog maar een bevestiging via E-Mail, binnen 15-dagen zal het installatie pakket bezorgt worden.....
Inmiddels het schrijven ontvangen, even een verklaring tekenen en retour sturen. Binnen 15-dagen moet het installatie pakket binnen komen.
Hebben mensen ervaring dat dit sneller gaat dan 15-dagen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 19:39
Ik had mijn Experiabox ontvangen en geïnstalleerd ruim voor dat ik ook maar een brief had ontvangen. Verder heb ik wat problemen met de online Mijn KPN omgeving:

Nummerweergave: Uitgaande gesprekken: staat uit, inschakelen werkt niet
VoiceMail opties: VoiceMail in e-mail: invoeren wachtwoord werkt niet (VoiceMail krijg ik sowieso niet ingeschakeld)
Virus en spam: niet in te schakelen
Voordeeloptie BelOnbeperkt Weekend aanpassen werkt niet

Reeds via de mail naar KPN maar ik vraag me af of ik de enige ben met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
RonaldM schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 08:48:
VoiceMail opties: VoiceMail in e-mail: invoeren wachtwoord werkt niet (VoiceMail krijg ik sowieso niet ingeschakeld)
Werkt dat ook niet op de ouderwetse manier? *21*0842333# of *61*0842333# intoetsen op je telefoontoestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 19:39
Jan-E schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:43:
[...]
Werkt dat ook niet op de ouderwetse manier? *21*0842333# of *61*0842333# intoetsen op je telefoontoestel?
Nope, de * functies werken ook (nog) niet. Ik heb al een paar keer met de telefonische helpdesk gesproken, ze weten het eigenlijk ook niet. Ze denken dat het door de (nog niet uitgevoerde?) portering komt. Wanneer dat gebeurt was niet aan te geven 'normaal gesproken binnen 3 werkdagen' maar ik wacht al 14 dagen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
RonaldM schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:06:
Nope, de * functies werken ook (nog) niet. Ik heb al een paar keer met de telefonische helpdesk gesproken, ze weten het eigenlijk ook niet. Ze denken dat het door de (nog niet uitgevoerde?) portering komt. Wanneer dat gebeurt was niet aan te geven 'normaal gesproken binnen 3 werkdagen' maar ik wacht al 14 dagen :Z
Bummer. En vreemd, want bij manumissio werkt het wel. Zie zijn bericht van 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:22
Ik heb sinds vandaag m'n Experiabox aangesloten. Alles werkt als een zonnetje. Ook "Mijn KPN" omgeving op internet geeft storing.

Kan dus niets muteren. Voicemail dus ook niet. Helpdesk denkt dat dit nog een paar dagen duurt. Ik werd overigens keurig teruggebeld.

In ieder geval werkt deze KPN-verbinding stukkkkkkkken beter dan m'n Chello aansluiting.

[ Voor 4% gewijzigd door EdjeK op 06-07-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
RonaldM schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:06:
Er is kennelijk inderdaad iets speciaals met de eerste dagen:
KPN: Let op!
Gedurende de eerste drie dagen na de installatie van het InternetPlusBellen Installatiepakket kunt u nog geen gebruikmaken van het VoiceMail nummer. U kunt in deze periode uw VoiceMail uitluisteren door uw eigen nummer te bellen; zie: berichten beluisteren vanaf ander adres.
Zie Zoeken op 'Experia Box': 3e hit, "InternetPlusBellen, Installatiepakket aansluiten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Zit er bij IPB nu geen of wel (meedere?) emailadres(sen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Onderduikkip schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:26:
Zit er bij IPB nu geen of wel (meedere?) emailadres(sen)?
4 mailadressen met 5 aliassen per stuk. Allemaal @kpnplanet.nl. Oftewel: ook hier dezelfde opzet als bij Planet Internet. Zie de mail-specificaties. Ergens meen ik gelezen te hebben dat het spam- en virusfilter pas later beschikbaar zouden komen, wat zou verklaren waarom sommigen dat nu nog niet kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg vandaag ook een 'spannend' mailtje...

"Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw interesse in InternetPlusBellen van KPN. Het alles-in-één-abonnement waarmee u supersnel en onbeperkt kunt internetten, e-mailen, bellen, videobellen en nog veel meer.

InternetPlusBellen wordt tijdens de beginperiode beperkt aangeboden. Omdat u zich als geïnteresseerde heeft aangemeld, krijgt u de mogelijkheid om InternetPlusBellen te bestellen nog vóórdat het voor iedereen bestelbaar is. Hierover ontvangt u binnenkort bericht.

KPN hoopt u snel als InternetPlusBellen klant te mogen begroeten.

Met vriendelijke groet,

Michiel Buitelaar
Directeur Consumentenmarkt"

Heeft iemand een idee of de andere providers (heb nu XS4ALL) met misschien betere aanbiedingen komen? Want je zit natuurlijk wel meteen een jaar aan KPN vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb hem binnen: "...Geachte heer/mevrouw, Hartelijk dank voor uw bestelling van InternetPlusBellen van KPN. Wij zullen uw aansluiting zo spoedig mogelijk gereedmaken. Houdt u rekening met een levertijd van uw installatiepakket van ongeveer 15 werkdagen...."

Nu maar hopen dat Tiscali op tijd hun ADSL-signaal van mijn lijn slopen zodat KPN kan gaan leveren. Tiscali helpdesk:"Nee hoor meneer, als u verhuist naar een gebied zonder Tiscali netwerk vervalt automatisch de Tiscali ADSL-lijn en anders regelt KPN dat wel". Niet dus. :( Tiscali moet dus wel degelijk zelf actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het mogelijk zijn om alles bij kpn open te gooien en dan een andere voip router neerzetten. Dan kan je gewoon alle poorten naar eigen smaak inrichten.

Groeten Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:13:

Nu maar hopen dat Tiscali op tijd hun ADSL-signaal van mijn lijn slopen zodat KPN kan gaan leveren. Tiscali helpdesk:"Nee hoor meneer, als u verhuist naar een gebied zonder Tiscali netwerk vervalt automatisch de Tiscali ADSL-lijn en anders regelt KPN dat wel". Niet dus. :( Tiscali moet dus wel degelijk zelf actie ondernemen.
Misschien bedoelen ze dat je contractuele verplichtingen vervallen en je dus wel degelijk nog moet opzeggen verder.

Als je een telefoonlijn/nummer/abonnement van KPN verhuisd is hij op het nieuwe adres sowieso DSL-vrij gewoon.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afegelopen dinsdag m'n Experia aangesloten en 1369 gebeld om InternetPlusBellen te activeren..

Mijn Voicemail heb ik opnieuw ingesteld. Werkt prima.

Geprobeerd de firewall op nivo laag te zetten en het IP adres van m'n http server opgegeven.
Volgens de Mijn KPN site staat het nu ok zo ingesteld, maar kan m'n homepage op de server niet van buiten af benaderen. Melding: Access denied.

Sevicedesk gebeld, kreeg als antwoord dat het nog in een pril statdium was en in Q3 pas volledig beheer van de firewall op poortnummer mogelijk zou zijn.
( Mijn KPN ligt er vanavond vanwege een storing uit :'( Beheer is nu helemaal niet mogelijk.)

En inbellen met een modem naar een andere modem blijft steken op de negotiate van de beide modems.

Met andere woorden ze zijn nog aan 't expirimenteren :?

B) Kijk eens op de Siemens site naar de Gigaset SX451 en SE551. Beide hebben een handleiding en kun je zien wat een, niet door de KPN gestripte box, wel kan ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:20:
Afegelopen dinsdag m'n Experia aangesloten en 1369 gebeld om InternetPlusBellen te activeren..

Mijn Voicemail heb ik opnieuw ingesteld. Werkt prima.

Geprobeerd de firewall op nivo laag te zetten en het IP adres van m'n http server opgegeven.
Volgens de Mijn KPN site staat het nu ok zo ingesteld, maar kan m'n homepage op de server niet van buiten af benaderen. Melding: Access denied.

Sevicedesk gebeld, kreeg als antwoord dat het nog in een pril statdium was en in Q3 pas volledig beheer van de firewall op poortnummer mogelijk zou zijn.
( Mijn KPN ligt er vanavond vanwege een storing uit :'( Beheer is nu helemaal niet mogelijk.)

En inbellen met een modem naar een andere modem blijft steken op de negotiate van de beide modems.

Met andere woorden ze zijn nog aan 't expirimenteren :?

B) Kijk eens op de Siemens site naar de Gigaset SX451 en SE551. Beide hebben een handleiding en kun je zien wat een, niet door de KPN gestripte box, wel kan ;) .
modem kan je vergeten ben ik bang. VOIP protocol werkt niet lekker hiermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:20:

Servicedesk gebeld, kreeg als antwoord dat het nog in een pril stadium was en in Q3 pas volledig beheer van de firewall op poortnummer mogelijk zou zijn.
Zeg me dat dit niet waar is. En dat je dus wel een webservertje achter de Experia Box kunt draaien. Als dit niet werkt, ga ik mijn lijn voorlopig niet activeren en blijf gewoon bij XS4ALL zitten tot het opgelost is. Q3 is al begonnen, dus ...

Heeft iemand wel een server draaien achter dat doosje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:20:

he,he, mijn http server is weer zichtbaar.

Heb in eerste instantie via Firefox de wijzigingen proberen aan te brengen. Het script bleef echter hangen... De wijziging was wel zichtbaar :?
Nu via MS IE gedaan een ja, script komt tot een goed einde EN de server is weer zichtbaar. :)

Lijkt me iets te maken te hebben met de versie van Java (script)/objecten die in de pagina's van Mijn KPN gebruikt wordt.

Advies: Gebruik alleen MS IE voor Mijn KPN ;(
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.