[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 27.321 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:24:
[...]

Heb je al op MIJN KPN-> Service en support->Veelgestelde vragen-> mail gekeken?
Ja dat heb ik.. daar staan die pop en mail servers vermeld maar het gekke is als ik in outlook test indruk dan kan ik zegmaar wel een testmail versturen maar ik kan me mail niet ontvangen.. heel vreemd. Ik ga denk maar even de servicelijn bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag nu opeens dat iedereen het kan bestellen. Het is zeker al vrijgegeven voor iedere gebruiker.
De test periode is denk ik voorbij?
http://www.kpn.com/kpn/show/id=861507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:11:
[...]

Ja dat heb ik.. daar staan die pop en mail servers vermeld maar het gekke is als ik in outlook test indruk dan kan ik zegmaar wel een testmail versturen maar ik kan me mail niet ontvangen.. heel vreemd. Ik ga denk maar even de servicelijn bellen.
Heb je bij emailaccounts->aanmeldingsgegevens->Gebruikersnaam als usernaam "jouwusernaam@kpnplantet.nl" en bijbehorend wachwoord ingetoetst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Lanfear28 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:47:
Zou iemand van de IPB gebruikers eens zijn latency/ping willen meten en posten?

www.speedtest.nl
Download
168.6 KByte/sec
Upload
51.4 KByte/sec
Connection
1187.0 Conn/min

Ping werkt niet met speedtest omdat de standaard firewall nog aanstaat en ik de optie om het uit te zetten nog niet in mijnkpn kan vinden.(het is pas sinds vrijdag geinstalleerd)

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=9 ms TTL=56
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=10 ms TTL=56

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 9ms, Maximum = 10ms, Gemiddelde = 9ms

Ping times in Joint Operations zijn hetzelfde als bij Versatel adsl.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:52:
Ik zag nu opeens dat iedereen het kan bestellen. Het is zeker al vrijgegeven voor iedere gebruiker.
Op de hoofdpagina van KPN.com kan ik InternetPlusBellen niet vinden.
Dit zal waarschijnlijk de directe link zijn die belangstellenden hebben gekregen.
Jammer dat het landelijk geintroduceerd wordt om de volgende redenen.

1.. Het exclusieve is eraf. :P

2.. Er moet hier en daar nog wat bijschaafd worden, sommige zaken werken nog niet optimaal zoals het instellen van nummerweergave.

Ik hou mijn hart vast en hoop niet dat het een fiasco wordt en zodoende de helpdesk niet meer te bereiken is vanwege de lange wachttijden.......

Gr Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 15:23
IPB werkt bij mij bijna helemaal goed. Ik zit alleen met een vreemd probleempje. Ik heb een webserver draaien die ik vanaf het interne netwerk NIET kan benaderen en extern (bij iemand anders thuis) en via de WiFi van de Experia WEL.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
SachaH schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:12:
IPB werkt bij mij bijna helemaal goed. Ik zit alleen met een vreemd probleempje. Ik heb een webserver draaien die ik vanaf het interne netwerk NIET kan benaderen en extern (bij iemand anders thuis) en via de WiFi van de Experia WEL.
Als je je eigen webserver vanaf het internet probeert te benaderen werkt dat nooit. Intern zul je je lokale adres moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SachaH schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:12:
Lijkt wel een dns probleem. Loopt intern ook via experia?
Heb je (lokaal), via Start->Uitvoeren->cmd->ipconfig de ipadressen gecontroleerd? Vanuit hetzelfde scherm kun je ook met "ping" deze adressen controleren op bereikbaarheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 15:23
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:34:
[...]

Lijkt wel een dns probleem. Loopt intern ook via experia?
Heb je (lokaal), via Start->Uitvoeren->cmd->ipconfig de ipadressen gecontroleerd? Vanuit hetzelfde scherm kun je ook met "ping" deze adressen controleren op bereikbaarheid.
Intern loopt via een router naar de experia. Vanaf intern kan ik normaal de website pingen, krijg ook respons terug. Zat hiervoor bij XS4ALL en had toen geen problemen met het benaderen van de website dus een DNS probleem zou het wellicht kunnen zijn.
Een kijken wat er gebeurd als ik een externe DNS server pak maar dat moet volgens mij niets uitmaken want de adressen worden wel goed "geresolved".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Onroptemraakle schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:34:
[...]

Download
168.6 KByte/sec
Upload
51.4 KByte/sec
Connection
1187.0 Conn/min

Ping werkt niet met speedtest omdat de standaard firewall nog aanstaat en ik de optie om het uit te zetten nog niet in mijnkpn kan vinden.(het is pas sinds vrijdag geinstalleerd)

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 9ms, Maximum = 10ms, Gemiddelde = 9ms

Ping times in Joint Operations zijn hetzelfde als bij Versatel adsl.
THNX ziet er goed uit. Weet niet of het helemaal representatief is voor alle IPB gebruikers, maar afgezet tov Wanadoo (Livebox) heeft KPN het met de latency beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je eigenlijk nog sms'en met een telefoontoestel wanneer deze is aangesloten op de Experiabox?
Er vanuit gaande dat je een geschikt (dect) toestel hebt. Ik kan hier niks over terugvinden. Zelf heb ik de Siemens Gigaset C340 met 3 extra handsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik had 1e pagina ff moeten lezen. Dom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:52:
Daar lijkt het op. Pagina werkt tot mijn verbazing. Nu ik hier ook postieve reacties hoor is het misschien inderdaad tijd om het helemaal open te gooien. Maar de prijzen zijn wel aanzienlijk hoger dan die van bijvoorbeeld Tiscali. En bij Tiscali bel je dag en nacht (en ook in het weekend ) gratis naar alle vaste nummers zelfs als je die diefstal van een tientje per maand door KPN voor het koper waar ze niks voor doen meerekent. Ik betaal 40 Euro en heb daar 4 Meg down en 640 k up en gratis telefonie naar vast. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieDee schreef op zondag 27 november 2005 @ 23:40:
[...]

Daar lijkt het op. Pagina werkt tot mijn verbazing. Nu ik hier ook postieve reacties hoor is het misschien inderdaad tijd om het helemaal open te gooien. Maar de prijzen zijn wel aanzienlijk hoger dan die van bijvoorbeeld Tiscali. En bij Tiscali bel je dag en nacht (en ook in het weekend ) gratis naar alle vaste nummers zelfs als je die diefstal van een tientje per maand door KPN voor het koper waar ze niks voor doen meerekent. Ik betaal 40 Euro en heb daar 4 Meg down en 640 k up en gratis telefonie naar vast. }:O
Zoals ik het kan zien ziet het er inderdaad aantrekkelijk uit maar zitten er geen addertjes onder het gras ? Het ziet er goedkoper uit en sneller maar voor mij is goede service veel belangrijker.
Overigens zie ik daar bij de postcodesheck dat ik géén ADSL heb 8)7

Ik heb begrepen (van horen zeggen en lezen ;) ) dat KPN sneller gaat worden en de prijzen concurerender... dan zal de kwaliteit ook evenredig worden.. toch?. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps.. _/-\o_

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na bijna 6 jaar Upc, waarvan 4 jaar gesteggel over een erekening (cross-over services noemen ze dat)
heb ik de handdoek in de ring gegooid en betaald.
Volgt natuurlijk wel dat zowel classic abbo, als telefoon opgezegd heb. Gemiddeld zat ik toch op zo'n 110 euro p/mnd dus Upc |:(

Dus toen direct adsl genomen (alleen kpn is beschikbaar op mijn postcode) en een telefoonlijn.
Na het volgen van dit topic de laatste tijd, heb ik toch besloten Ipb te bestellen.
Wel een beetje huiverig door alle (minder positieve) berichten.

Via mail had ik me aangemeld en kreeg dus via mail ook bericht dat de bestelling kon plaatsvinden.
Al met al heeft het denk ik 2 weken geduurd voordat de experia aankwam, en een dag daarna kwam de brief met installatie gegevens.

Daar de direct adsl installatie er net zat besloot ik om de boel zelf aan te sluiten.
Experia gemonteerd, lijn en adsl erin, + netwerk pc 1 en 2 aangesloten.
Experia aan en na 1 minuut brand alles wat er moet branden.
Eerst kreeg ik nr 1369 niet te pakken, maar na een minuut of 5 lukte dat ook.
Telefoonlijn getest, werkt perfect, geen verschil te merken met oude situatie.
Vervolgens pc gestart, en gelijk internet op zonder aanpassing te moeten maken.

Ingelogd op Mijn Kpn (was al geaktiveerd ivm direct adsl) en het Ipb menu was er automatisch al bij gezet.

Bleek dat ik de nieuwe snelheid al had (ben iig een weekje niet op speedtest geweest)

Enige onduidelijkheid in de kpn info is er wel, komt misschien omdat de uirol nog niet is geweest, en ik mis wat logica op mijn Kpn.
Bijv beladvies staat er nog terwijl ik 24/7 onbeperkt heb genomen..
En ik dacht pop mail te krijgen, heb ik weer webmail :r

Na 6 jaar Upc kan ik zeggen : Heeeeeeerlijk dit...!!

Kpn werkt voor mij perfect, hoop voor de rest dus ook (snel)

ps, ik werk NIET bij Kpn _/-\o_

Oussie

W8 1 vraagje, zag trouwen dat alle post gestuurd naar mn oude chello mail nog steeds binnenkomt. Kan alleen niet versturen via chello :+

Zefls het netwerk (ik wil niet draadloos ivm online gamen, ben altijd bang voor lagg) werkte gelijk zonder iets te hoeven doen!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:16:
En ik dacht pop mail te krijgen, heb ik weer webmail :r
Je hebt ook popmail hoor (pop.kpnplanet.nl en smtp.kpnplanet.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Popmail gevonden
even mijn kpn uitproberen 8)7 , thnx voor info

^^ Dubbel gelukkig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:16:

W8 1 vraagje, zag trouwen dat alle post gestuurd naar mn oude chello mail nog steeds binnenkomt. Kan alleen niet versturen via chello :+
Bij je chello-account even de uitgaande server van kpn invullen kan helpen. (correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:16:Telefoonlijn getest, werkt perfect, geen verschil te merken met oude situatie.
Vervolgens pc gestart, en gelijk internet op zonder aanpassing te moeten maken.

Na 6 jaar Upc kan ik zeggen : Heeeeeeerlijk dit...!!

Kpn werkt voor mij perfect, hoop voor de rest dus ook (snel)
Geweldig dit positief bericht. Ook ik wil van UPC af en leek mij IPB een goed alternatief.

Tussen al negatieve posts hier ziet jouw verhaal er goed uit.

Deze topic wordt natuurlijk vrijwel alleen gebruikt voor negatieve ervaringen en zijn veelal dezelfde klagers. Gebruikers waar het goed werkt, volgens mij heel veel, kom je hier weinig tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanaf augustus IPB en ben uitermate tevreden.
In het begin wel wat problemen gehad, maar deze werden altijd correct en snel opgelost.
Het enige wat ik nog heb is echo, en een hakkelende voiceverbinding bij hoge upload.
Hiervoor zal ook wel een oplossing komen.
OK het is wat duurder dan de andere aanbieders.
Maar daarvoor krijg je wel service.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Doorschalen *21* werkt niet altijd correct.

Hebben meerdere mensen last van het volgende, als ik vanaf mijn toestel thuis *21*telefoonnr# uitvoer, dan komt het regelmatig voor dat deze niet wordt doorgevoerd.
Moet dit soms meerdere malen uitvoeren. Soms kan ik dit alleen maar werkend krijgen door via 'Mijn KPN' te doen.

Het afhalen gaat soms ook niet met #21#.

Hebben meerdere IPB gebruikers hier last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:32:
[...]

Nee hoor.. het werkt werkelijk schreeuwend goed bij mij, al vanaf het begin, halverwege juli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:32:
[...]

Geweldig dit positief bericht. Ook ik wil van UPC af en leek mij IPB een goed alternatief.

Deze topic wordt natuurlijk vrijwel alleen gebruikt voor negatieve ervaringen en zijn veelal dezelfde klagers. Gebruikers waar het goed werkt, volgens mij heel veel, kom je hier weinig tegen.
Volgens mij is dit forum dan ook voornamelijk bedoeld om mensen waar het product niet 100% werkt, een mogelijkheid te geven een oplossing te vinden voor hun problemen. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen die hier proberen een oplossing te vinden, aangeduid worden als klagers en hun postings als negatief worden beschouwd. Neemt verder niet weg dat het inderdaad ook leuk is te lezen dat het bij anderen wel goed werkt, dit geeft de burger immers toch nog wat moed.

Hier werkt ondertussen praktisch alles, behalve het belangrijkste van een telefoonverbinding, nl. de verstaanbaarheid. Nog steeds veel vertraging en echo, mijn hoop is gevestigd op de aangekondigde snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:34:
[...]

Volgens mij is dit forum dan ook voornamelijk bedoeld om mensen waar het product niet 100% werkt, een mogelijkheid te geven een oplossing te vinden voor hun problemen. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen die hier proberen een oplossing te vinden, aangeduid worden als klagers en hun postings als negatief worden beschouwd. Neemt verder niet weg dat het inderdaad ook leuk is te lezen dat het bij anderen wel goed werkt, dit geeft de burger immers toch nog wat moed.

Hier werkt ondertussen praktisch alles, behalve het belangrijkste van een telefoonverbinding, nl. de verstaanbaarheid. Nog steeds veel vertraging en echo, mijn hoop is gevestigd op de aangekondigde snelheidsverhoging.
De kwaliteit van de telefoon gesprekken, bereikbaarheid / beschikbaarheid moet toch echt beter dan het nu is. Vooral de Echo is erg vervelend of mensen die je proberen te bellen en dan zeggen dat je nooit bereikbaar bent....... wel lekker rustig :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij je chello-account even de uitgaande server van kpn invullen kan helpen. (correct me if i'm wrong)
Klopt natuurlijk als een bus.

Vroeg me alleen af waarom chello dit account niet delete.
Ik ben nl weg sinds begin augustus, en mail die ik stuur naar aoussoren@chello.nl wordt nog steeds netjes ontvangen. En ik ben in staat om in te loggen met outlook om de post op te halen.

Das wat me een beetje bevreemde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:34:
[...]

Volgens mij heet dit forum Tweakersnet en niet KLAAGNET. Het lijkt me dus duidelijk dat het de bedoeling is dat je eerst zelf zoekt en probeert oplossingen ergens voor te vinden en daarna pas aan je mede-Tweakers vraagt of zij je kunnen helpen. (vraag niet wat wij kunnen doen voor jou, maar wat jij kunt doen voor ons) Voor klagers zijn genoeg alternatieven.

Nu houden de meesten zich wel aan deze regels maar er zijn een paar notoire klagers bij die het liefst alles op een presenteerblaadje willen hebben en daar is dit forum niet voor bedoeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Lanfear28 op 28-11-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:58:
[...]

Volgens mij heet dit forum Tweakersnet en niet KLAAGNET. Het lijkt me dus duidelijk dat het de bedoeling is dat je eerst zelf zoekt en probeert oplossingen ergens voor te vinden en daarna pas aan je mede-Tweakers vraagt of zij je kunnen helpen. (vraag niet wat wij kunnen doen voor jou, maar wat jij kunt doen voor ons) Voor klagers zijn genoeg alternatieven.

Nu houden de meesten zich wel aan deze regels maar er zijn een paar notoire klagers bij die het liefst alles op een presenteerblaadje willen hebben en daar is dit forum niet voor bedoeld.
Het kan geen kwaad om je klachten hier kenbaar te maken.
KPN leest hier ook mee en zij kunnen hun voordeel er ook mee doen!
Via het forum zijn ook de vorderingen te lezen over de dienst, het aantal mensen met problemen neemt alleen maar af.

groetjes Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:11:
[...]

Klopt natuurlijk als een bus.

Vroeg me alleen af waarom chello dit account niet delete.
Ik ben nl weg sinds begin augustus, en mail die ik stuur naar aoussoren@chello.nl wordt nog steeds netjes ontvangen. En ik ben in staat om in te loggen met outlook om de post op te halen.

Das wat me een beetje bevreemde :P
Ik heb tot 4 maanden geleden ook nog mijn chello-account kunnen lezen... Terwijl ik al 2 jaar adsl heb :? En volgens mij bestaatie nog steeds mijn chello-email (service misschien?? of gewoon slordig)
[...]

Misschien een kleine kanttekening. Feit blijft dat een echo op je lijn etc. Niet door jezelf te verhelpen is. Zelf zoeken is natuurlijk ok, maar eigenlijk vind ik dat KPN een dienst moet aanbieden waar je niet zelf nog even de problemen moet gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:18:
[...]

Ik heb tot 4 maanden geleden ook nog mijn chello-account kunnen lezen... Terwijl ik al 2 jaar adsl heb :? En volgens mij bestaatie nog steeds mijn chello-email (service misschien?? of gewoon slordig)

[...]

Misschien een kleine kanttekening. Feit blijft dat een echo op je lijn etc. Niet door jezelf te verhelpen is. Zelf zoeken is natuurlijk ok, maar eigenlijk vind ik dat KPN een dienst moet aanbieden waar je niet zelf nog even de problemen moet gaan oplossen.
Zo is dat!
KPN leest hiermee en ik weet van een via via dat KPN hier ook meeleest.
Dus het is alleen maar positief om hier je probleempjes te melden.

Gr Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:27:
[...]

Zo is dat!

Gr Mark
:+ :D Waarde KPN. Kan er nu eindelijk eens wat gedaan worden aan die echo op de lijn? :D :+
is het niet tijd voor een nieuwe deeltje? Of moet ik dat niet roepen. Durf het zelf niet aan om er 1 te starten ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Is inderdaad waar..
Blijft wel de vraag ... wie bepaalt wie wel of niet klaagt :?
Dus wat voor de één een klager is, is voor de ander iemand die iets deelt in de hoop op een oplossing.
Eigenlijk kan alleen de klager zelf weten of ie klaagt of niet.
Voor de ander is het dan misschien wel projectie _/-\o_

Wat mij betreft mag iedereen hier zijn ei kwijt over IPB en wie zich daaraan stoort, plakt gewoon een etiketje op de ander... genaamd klager :X

Uhhu... ik wil niet klagen... maar het e.a. werkt niet, niet goed of is inmiddels in orde.

(oeps... ik vraag er gewoon om ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:27:
[...]

Zo is dat!

Gr Mark
zucht... tis wel erg simpel gedacht van je dat KPN zijn info uit dit Topic moet halen. Mijn betoog gaat om de essentie van Tweakers en dat sommige (nieuwe Tweakers) niet eens de moeite nemen om de polici/huisregels of de SP ff door te lezen maar vaak gelijk beginnen met klagen hoe zielig of ze wel niet zijn omdat ze een product hebben aangeschaft waar nog wat aan bijgeschaaft moet worden. Ik heb het dus NIET over Tweakers die elkaar proberen te helpen en in een nog wat later stadium bv de Experia compleet tweaken en naar hun eigen hand weten te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:31:
[...]

zucht... tis wel erg simpel gedacht van je dat KPN zijn info uit dit Topic moet halen. Mijn betoog gaat om de essentie van Tweakers en dat sommige (nieuwe Tweakers) niet eens de moeite nemen om de polici/huisregels of de SP ff door te lezen maar vaak gelijk beginnen met klagen hoe zielig of ze wel niet zijn omdat ze een product hebben aangeschaft waar nog wat aan bijgeschaaft moet worden. Ik heb het dus NIET over Tweakers die elkaar proberen te helpen en in een nog wat later stadium bv de Experia compleet tweaken en naar hun eigen hand weten te zetten.
KPN haalt echt info uit deze topic! Ik ken een medewerker van de HD en twee monteurs. Deze hebben dat bevestigd.
Ik heb het dus NIET over Tweakers die elkaar proberen te helpen en in een nog wat later stadium bv de Experia compleet tweaken en naar hun eigen hand weten te zetten
Dat lijkt me niet de bedoelling aangezien het modem in bruikleen is.

Groetjes Mark,

Een 95% tevreden IPB gebruiker

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:24:
[...]

KPN haalt echt info uit deze topic! Ik ken een medewerker van de HD en twee monteurs. Deze hebben dat bevestigd..
Echt waar!! een medewerker van de HD en twee monteurs?
Dat lijkt me niet de bedoelling aangezien het modem in bruikleen is.

Groetjes Mark,.
Je bent een Tweaker of je bent het niet, en groetjes mag je achterwege laten op GOT maar dat had je kunnen weten als je de FAQ had gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:03:
[...]

[...]

Je bent een Tweaker of je bent het niet, en groetjes mag je achterwege laten op tweakers maar dat had je kunnen weten als je de FAQ had gelezen.
Dit is ook mij door een HDmedewerker medegedeeld. Geen probleem toch?
(Lanfear28)
zucht... tis wel erg simpel gedacht van je dat KPN zijn info uit dit Topic moet halen. Mijn betoog gaat om de essentie van Tweakers en dat sommige (nieuwe Tweakers) niet eens de moeite nemen om de polici/huisregels of de SP ff door te lezen
Ik vind het een mooi betoog en moet ook kunnen maar ook hier weer..
wie is een Nieuwe Tweaker :?

ik ben geregistreed in 2003 en jij bent geregistreerd in 2004..
Dus voor mij ben jij een (wat datum betreft) nieuwe Tweaker
Maar waarschijnlijk wat kennis en wijsheid betreft.... een ouw rot. (positief bedoeld)

Uiteraard is groetjes op deze forum niet van toepassing maar dat wil ik best op een vriendelijke manier aan Mark vertellen. Tenslotte was het vriendelijk bedoelt.

Lanfear28 laten we elkaar de ruimte geven en weet dat een ieder zijn of haar eigen beperking is..

Dan maar even waarvoor we hier wel zijn... ;)

Als ik zelf bel zit er een vertraging in het geluid. De eerste letters die gesproken wordt aan de anderekant (vooral bij antwoordapp) zijn niet te horen ..
B.v. Goedendag wordt oedendag.
Heeft iemand dezelfde ervaring?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Ik vind het een mooi betoog en moet ook kunnen maar ook hier weer..
wie is een Nieuwe Tweaker :?

ik ben geregistreed in 2003 en jij bent geregistreerd in 2004..
Dus voor mij ben jij een (wat datum betreft) nieuwe Tweaker
Bedoelde jouw er ook niet mee maar evengoed sorry als je je aangesproken voelt.
Lanfear28 laten we elkaar de ruimte geven en weet dat een ieder zijn of haar eigen beperking is?
Heb je gelijk in dus, Markje_84 welkom op GOT en lees ff de huisregels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:35:
[...]

Bedoelde jouw er ook niet mee maar evengoed sorry als je je aangesproken voelt.

[...]

Heb je gelijk in dus, Markje_84 welkom op GOT en lees ff de huisregels.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:20:
[...]

Als ik zelf bel zit er een vertraging in het geluid. De eerste letters die gesproken wordt aan de anderekant (vooral bij antwoordapp) zijn niet te horen ..
Dat laatste heb ik ook wel eens een enkele keer.
Als ik op neem en mijn naam zeg, en de andere kant begint direct te "ratelen" dan mis ik soms een klein stukje aan het begin van het gesprek.
Maar het went wel.

Wat ik nu gemerkt heb, is dat twee vrienden van me die via casema "voipen", mij soms niet kunnen bereiken.
Het schijnt dat als zij mij bellen, de lijn dood blijft, na het kiezen van mijn nummer.
Dit ook weer niet altijd, dus vraag ik mij af:

andere dezelfde ervaring met voipers van verschillende aanbieders die elkaar bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
Lang verhaal kort gehouden:

Wilde IPB , zat bij wanadoo en daar kon ik geen family krijgen wel bij KPN IPB,
KPN gebeld , meneer u moet eerst direct adsl hebben anders kunt u geen internet plusbellen krijgen.
Alle ja maar's ten spijt (want ik dacht toch echt dat dit niet hoefde , ik had immers al adsl bij wanadoo) moest ik dit !
Drect adsl besteld en wanadoo opgezegd.
Direct erna internetplusbellen besteld...kon niet omdat er al een adsl aanvraag liep :?

Bellen ..ja meneer u heeft direct adsl aangevraagd en dat loopt nog...u wilde IPB ? ja maar had u dat dan aangevraagd ...u moest eerst direct adsl ...nee hoor dat hoeft niet ..
8)7

Direct adsl aanvraag liep al en dus wachten ...intussen had wanadoo mijn ip adres al lekker weggeknikkerd dus geen internet :( , terwijl ik daar tot febr 2006 lid van was en moet blijven (contract)

Ik heb voor vele euro's moeten bellen met wanadoo ( € 0.20/minuut) en KPN ( €0,10/minuut) en telkens maar weer tegen onbegrip aanstuiten vanwege de direct adsl terwijl ik IPB wilde, voor het dan zover is als nu:

Ik heb direct adsl en wacht (binnen 3 weken komt het ) op het IPB pakket wat (is mij verzekerd) onderweg moet zijn.

Ik betaal wanadoo dus tot febr (dat had ik ervoor over ok, heb nu dus (1e maand gratis ) direct adsl en krijg dan eindelijk(nog 1 week) IPB , maar waarom dit allemaal zo raar moet .
Het koste KPN ook nog eens een speedtouch 546 pakket terwijl ik een splinternieuw speedtouch 516 heb gekocht en beiden worden overbodig wanneer ik de experia krijg 8)7 8)7 .

Maar als dan alles maar ok is vind ik het best.
Er is op dit moment geen goede verbinding ook ..bij wanadoo had ik mooie up en download resultaten en je zou verwachten dat dit i.i.g. gelijk bleef maar nee upload = naatje en down hapert..(.maar ik heb internet ).
Hier loopt een ticket voor en zal zo wel weer goed zijn , hoop ik :O

Al met al krijg ik dus straks IPB en heb ik een aardig pakketje te koop en als ik dat alles verkoop heb ik mijn belkosten misschien terug.

Als het pakket binnen is en aangesloten zal ik jullie laten weten hoe die ervaring dan is, ik hoop probleemloos

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
edit: Ja, ook met Wanadoo Family is er een kleine vertraging wat je vooral verneemt als je een gesprek gelijk beantwoord, beter is om de telefoon op te nemen en 2 tellen te wachten voor je je meldt.

[ Voor 40% gewijzigd door Lanfear28 op 28-11-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:04:
[...]

edit: Ja, ook met Wanadoo Family is er een kleine vertraging wat je vooral verneemt als je een gesprek gelijk beantwoord, beter is om de telefoon op te nemen en 2 tellen te wachten voor je je meldt.
ik ga oefenen :)

Dit hoort dus bij dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:03:
[...]

[...]

Je bent een Tweaker of je bent het niet, en groetjes mag je achterwege laten op GOT maar dat had je kunnen weten als je de FAQ had gelezen.
Antwoord op je eerste vraag is voltallig ja.

Reactie op 2e stelling: ik ben nou eenmaal een vriendelijke jongen die mensen netjes groet vandaar de groetjes.

Groetjes Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:20:
[...]

ik ga oefenen :)

Dit hoort dus bij dit systeem.
Vergeet niet dat het netwerk voor telefonie in de afgelopen decennia volledig is geoptimaliseerd voor spraak.
Voip is relatief nieuw en het Internet is (nog) niet geoptimaliseerd voor spraak. Nu steekt KPN wel erg veel effort in QoS waardoor de kwaliteit van de spraak gegarandeerd zou blijven, maar in de praktijk (geld ook voor Wanadoo) werkt dit nog niet optimaal. Bij Wanadoo verlies je bv nog veel data(tbv spraak) wanneer de upload van bv je bittorrent client maximaal zet.

[ Voor 6% gewijzigd door Lanfear28 op 28-11-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:00:
[...]

Vergeet niet dat het netwerk voor telefonie in de afgelopen decennia volledig is geoptimaliseerd voor spraak.
Voip is relatief nieuw en het Internet is (nog) niet geoptimaliseerd voor spraak. Nu steekt KPN wel erg veel effort in QoS waardoor de kwaliteit van de spraak gegarandeerd zou blijven, maar in de praktijk (geld ook voor Wanadoo) werkt dit nog niet optimaal. Bij Wanadoo verlies je bv nog veel data(tbv spraak) wanneer de upload van bv je bittorrent client maximaal zet.
Dat klopt.
Het geluid is helaas vaak slecht.
Handfree bellen is aan mijn zijde niet goed meer mogelijk. De andere kant verstaat mij niet en de boel gaat dan hakkelen en stotteren.
Ik heb dicht bij de hoorn langzaam en hard te praten. Vooral goed articuleren.
KPN is op de hoogte dus zal wel aan gewerkt worden.
Waarschijnlijk ben ik een van weinigen want heb deze klacht hier nog niet gelezen.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Even wat 'inside' info. Vanaf 1 december mogen wij, primafoon medewerkers, IPB aanbieden aan alle klanten. Tot nu toe mochten wij uberhaupt deze dienst niet aanbieden, maar ging alles per brief. Vanaf 1 december zal dus de landelijke introductie zijn voor iedereen.

Tevens heb ik vernomen dat het zo schijnt te zijn dat de monteur-actie die ze willen houden, gratis installatie door monteur, alleen de eerste maand gaat gelden. Dus dat zou zijn van 1 december t/m 31 december (datum van de aanvraag geldt dan neem ik aan).

Wat denken jullie, gaat dit totale hel worden of zijn alle problemen dan onderhand wel beetje opgelost? :P

[ Voor 11% gewijzigd door Morgoth op 28-11-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgoth schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:17:
Even wat 'inside' info. Vanaf 1 december mogen wij, primafoon medewerkers, IPB aanbieden aan alle klanten. Tot nu toe mochten wij uberhaupt deze dienst niet aanbieden, maar ging alles per brief. Vanaf 1 december zal dus de landelijke introductie zijn voor iedereen.

Tevens heb ik vernomen dat het zo schijnt te zijn dat de monteur-actie die ze willen houden, gratis installatie door monteur, alleen de eerste maand gaat gelden. Dus dat zou zijn van 1 december t/m 31 december (datum van de aanvraag geldt dan neem ik aan).

Wat denken jullie, gaat dit totale hel worden of zijn alle problemen dan onderhand wel beetje opgelost? :P
Alle problemen zijn waarschijnlijk niet opgelost en iederen maakt zijn eigen hemel of helletje ;)
tnx voor info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:21:
[...]

Alle problemen zijn waarschijnlijk niet opgelost en iederen maakt zijn eigen hemel of helletje ;)
tnx voor info
Maar, ik vraag me nu af. Heeft iemand enig idee hoe groot de kans is dat als je het dan gaat bestellen dat je een wel gewoon werkende tel & inet verbinding krijgt? Hier horen we natuurlijk met name alle slechte verhalen, omdat je probeert je problemen op te lossen en dat kan je hier doen met je mede-fora-gebruikers, maar wellicht werkt het voor de meeste mensen gewoon wel goed? :P

Ik wil straks niet met een slecht geweten IPB aanbieden aan mensen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgoth schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:23:
[...]

Maar, ik vraag me nu af. Heeft iemand enig idee hoe groot de kans is dat als je het dan gaat bestellen dat je een wel gewoon werkende tel & inet verbinding krijgt? Hier horen we natuurlijk met name alle slechte verhalen, omdat je probeert je problemen op te lossen en dat kan je hier doen met je mede-fora-gebruikers, maar wellicht werkt het voor de meeste mensen gewoon wel goed? :P
Ik ben het helemaal met je eens.. 8)
Hoezo?? werk je bij de KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Misschien eens wat inside informatie aan je eigen collega's van de klantenservice vragen!
Een van deze vertelde mij vandaag dat ze IPB niet afraad in haar vriendenkring, maar wel aanraad te wachten tot alles wel goed werkt.
Iets wat volgens haar gezien de enorme waslijst met klachten nog niet het geval is.

En inside informatie bij de helpdesk zou misschien opleveren dat daar de meeste hun hart vasthouden oor de "grote" uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
[...]

Maar, ik vraag me nu af. Heeft iemand enig idee hoe groot de kans is dat als je het dan gaat bestellen dat je een wel gewoon werkende tel & inet verbinding krijgt?
Je krijgt gewoon een werkende telefoon en internetverbinding, met hier en daar nog wat ongemakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil nie klagen....
..... maar mijn gesprek wordt spontaan afgebroken en verbinding is verder onmogelijk...
(werkt dus nog nie erg lekker..)

De lijn is zo dood als een pier..!

:(

Je zal maar een dokter nodig hebben...
Positief: ik ben hier niet erg blij mee
Negatief: Dit kan echt niet en is onverantwoordt

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:32:
[...]

Je krijgt gewoon een werkende telefoon en internetverbinding, met hier en daar nog wat ongemakken.
Het zit hem dus in de ongemakken... waar en wanneer.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 08:36
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:06:
De lijn is zo dood als een pier..!
Hier idem dito. Knipperend VoIP-lampje. Uit- en aanzetten mocht niet baten. En een harde reset midden in de nacht is dus onmogelijk, want dan gaan je serverinstellingen verloren en worden bovendien je SIP-gegevens niet opgehaald van de TSM-server. Dus met een harde reset raak je alleen nog maar verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:15:
[...]
Hier idem dito. Knipperend VoIP-lampje. Uit- en aanzetten mocht niet baten. En een harde reset midden in de nacht is dus onmogelijk, want dan gaan je serverinstellingen verloren en worden bovendien je SIP-gegevens niet opgehaald van de TSM-server. Dus met een harde reset raak je alleen nog maar verder van huis.
Hoi

Ik ben volgzaam en zal dus geen reset uitvoeren..

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Lang niet alle problemen zijn opgelost.

Met de standaardinstellingen van de Windows Mediaplayer kun je geen 'uitzendinggemist' kijken of luisteren naar RTVNH. Als je uberhaupt al een fatsoenlijk geluid en/of beeld krijgt, schakelt je VoIP-verbinding over op enkelzijdig geluid of gaat-ie gewoon helemaal plat: knipperende VoIP-lampjes.

Als ADSL plat ligt of als er een stroomstoring is, ben je dus telefonisch niet meer bereikbaar. Daar helpt doorschakelen bij bezet of doorschakelen bij geen gehoor dus absoluut niet tegen. Als ik in Haaksbergen gewoond had, zou ik nu behoorlijk pissig op de KPN geweest zijn. Waarom bestaat er nog steeds geen instelling voor 'doorschakelen bij niet bereikbaar' zoals op het mobiele net? Dan kun je het zodanig instellen dat bij stroomstoringen doorgeschakeld wordt naar je mobiel of naar je voice-mail.

Ennuh, oh ja, ik heb nu geen VoIP-verbinding. Knipperend VoIP-lampje. Zeker weer een mislukte firmware update. Ik zou niet graag op de helldesk zitten morgenochtend, want ik ben kennelijk niet de enige.

En dat je 's nachts niet bij het IPB menu kan is natuurlijk ook niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:51:
Wat ik nu gemerkt heb, is dat twee vrienden van me die via casema "voipen", mij soms niet kunnen bereiken.
Het schijnt dat als zij mij bellen, de lijn dood blijft, na het kiezen van mijn nummer.
Vraag je vrienden eens om in die gevallen 20 seconden te wachten. Als je VoIP-nummer niet bereikbaar is krijg je namelijk eerst een seconde of 20 totale stilte en dan tuut-tuut-tuut. Maar dat zullen alle IPB-ers in Haaksbergen (if any) nu ook wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:37:
En dat je 's nachts niet bij het IPB menu kan is natuurlijk ook niet meer van deze tijd.
Zo kan ik dus nu geen *21 inschakelen. De VoIP-lijn ligt plat en het IPB-menu is onbereikbaar omdat de KPN van mening is dat ik nu in mijn nest moet liggen. Maar als de VoIP-lijn morgenochtend nog steeds plat ligt ben ik dus weer eens telefonisch niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:44:
[...]
Zo kan ik dus nu geen *21 inschakelen. De VoIP-lijn ligt plat en het IPB-menu is onbereikbaar omdat de KPN van mening is dat ik nu in mijn nest moet liggen. Maar als de VoIP-lijn morgenochtend nog steeds plat ligt ben ik dus weer eens telefonisch niet bereikbaar.
Verrek ben dus niet de enigste...
Net na 0.00 uur word ik mobiel gebeld dat mijn 'normale' telefoon het niet doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan te bedenken dat mijn lijn 24 uur bereikbaar heeft te zijn i.v.m. S.O.S.
Hiervan is KPN op de hoogte maar ze willen daar geen verantwoording voor nemen.
Maar wat moet ik nu???
Niet naar bed.. want dat kan niet en Mobiel werkt hier slecht of helemaal niet (ook KPN).

Ik tracht positief te blijven maar kost mij erg veel moeite..

(Gelukkig neemt Jan-E het even van me over ;) ) Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu meer dan 2 uur later nog steeds geen telefoon.. (is niet voor het eerst)

Zoals hier inmiddels al bekend ben ik niet heel erg tevreden met IPB
Zoals de problemen die Jan-E al beschreef
En slecht geluid zoals Echo, stotteren, pufgeluiden, ruis en geen handfree..
Geen Voicemail en Voicemail naar E-mail
Geen rekening Online
Ik kan niet draadloos werken
Niet al te beste communicatie naar de klant toe

Maar vooral nu weer geen verbinding..!

maar ik houd mij in en blijf positief.. tenslotte betaal ik dit uit eigen zak. 8)7

Edit: Inmiddels hier iemand midden in de nacht op bezoek omdat ik niet bereikbaar ben.
Hij heeft er een autoritje voor te maken en bedankt KPN via deze weg.
Wordt voor mij waarschijnlijk een lange nacht

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik heb inmiddels weer verbinding. Jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 02:49:
Ik heb inmiddels weer verbinding. Jullie ook?
Ik heb om half 3 gebeld met storingsdienst en die gingen kijken wat er aan de hand was...
Daarna werd de Experia gereset en kan ik weer bellen en gebeld worden.

Hopenlijk blijft het nu goed en kan ik rustig gaan slapen..

(as ik nou maar nie droom van K..n ) :Z

edit: ik zou nog teruggebeld worden op mijn mobiel maar ik denk dat ze dit vergeten zijn.

Ik vraag me trouwens af of de IPB-gedupeerde van KPN ook nog eens een gemeende excuusbrief krijgt. Lijkt mij niet moeilijk.. gewoon inplaats van een rekening excuse schrijven en dat kan op het zelfde papier... of nog goedkoper... via E-mail _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Doorschalen *21* werkt niet altijd correct.

Hebben meerdere mensen last van het volgende, als ik vanaf mijn toestel thuis *21*telefoonnr# uitvoer, dan komt het regelmatig voor dat deze niet wordt doorgevoerd.
Moet dit soms meerdere malen uitvoeren. Soms kan ik dit alleen maar werkend krijgen door via 'Mijn KPN' te doen.

Het afhalen gaat soms ook niet met #21#.

Hebben meerdere IPB gebruikers hier last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Vannacht/ochtend zijn een groot aantal centrales omgezet naar ADSL2. Dit heeft bij Wanadoo even voor wat problemen gezorgd. Misschien is dit dus niet helemaal KPN's schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 09:41
Wellicht hoort het hier niet thuis, maar bij mijn provider HetNet, heb ik nu ook de mogelijkheid om over te stappen op ADSL Snelsurfen en Bellen voor € 34,95 per maand (4Mbps down / 256 kbps up).
ADSL Snel Surfen en Bellen: Onbeperkt surfen en voordelig bellen. € 34,95 per maand. Internet: 4 Mb/sec - 256 Kb/sec. Geen datalimiet. 5 e-mailboxen met 5 e-mailadressen per mailbox. 22 Mb homepage. Gratis E-mail SpamFilter. Helpdesk via 0900-1407 (€ 0,45 per minuut). Bellen: VoiceMail, VoiceMail in E-mail, automatisch doorschakelen, NummerWeergave, NummerBlokkering, 2 gesprekken tegelijkertijd mogelijk.
Dit abonnement gaat in na wijziging bij KPN.
Ik heb HetNet de volgende uitgebreide email gestuurd om meer info hierover te ontvangen, aangezien de site van HetNet niet meer info geeft dan dat het in de loop van 2006 beschikbaar komt. Waarschijnlijk is dit de aanloop naar de HetNet variant van Internetplusbellen ('t is per slot van rekening een onderdeel van KPN)...
Geachte mevrouw, mijnheer,

Onder het Servicemenu | Abonnement Wijzigen is er een optie bijgekomen ADSL Snelsurfen en bellen voor € 34.95 per maand. Nu ben ik wel geïnteresseerd in dit abonnement, maar ik kan op de site nergens terugvinden wat het bellen inhoudt. Aangezien ik deze informatie niet op de site kan vinden, zou ik graag uw antwoord ontvangen op de volgende vragen:

1. Kunt u mij een overzicht geven van de geboden diensten en hoe de kosten zijn opgedeeld tussen het KPN gedeelte en het HetNet gedeelte.

2. Aangezien er nu ook VOIP mogelijk is, zal er een ander modem benodigd zijn. Wordt die meegeleverd als er wordt overgestapt op dit nieuwe abonnement?

3. Als er inderdaad een nieuw modem meegeleverd gaat worden (net als bij Internetplusbellen van KPN), wordt er dan ook de mogelijkheid geboden om het een en ander te laten installeren door een monteur? Zo ja, wat zijn dan de kosten?

4. Ook wordt er vermeld dat het nieuwe abonnement pas ingaat na wijziging van KPN. Aan wat voor termijn moet gedacht worden?

5. Kan ik er van op aan dat, mocht ik voor deze nieuwe dienst kiezen, de telefoonverbinding goed werkt? KPN heeft met Internetplusbellen nog steeds 'grote' problemen, varierend van niet kunnen bellen tot bellen met veel echo op de lijn. Ook zijn er legio problemen met betrekking tot email, voicemail, factuur online, etc. Wat kunt u hier over zeggen?

6. Als laatste vraag: Ik heb nu ADSL over ISDN. Is deze nieuwe dienst dan ook mogelijk, aangezien het bij KPN (nog) niet mogelijk is om Internetplusbellen te bestellen als de huidige aansluiting via ISDN loopt.

Uw reactie zie ik graag met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groeten,

Jeroen Kossen
Even afwachten dus maar...

offtopic:
Als jullie vinden dat dit hier niet thuis hoort, dan hoor ik dat graag... Wellicht een nieuw topic openen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 08:48:
Vannacht/ochtend zijn een groot aantal centrales omgezet naar ADSL2. Dit heeft bij Wanadoo even voor wat problemen gezorgd. Misschien is dit dus niet helemaal KPN's schuld.
Ik heb het zelfde probleem (een kennis ook) de doorverbindt-toon is dan ook niet te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 08:48:
Ja zou kunnen.. maar wel vreemd dat de technische staf daarvan niet op de hoogte is.
Want ze gingen kijken wat er aan de hand is en na mijn telefoontje was het direct opgelost..

Ik geloof niet in toeval.. maar andersom ook niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
[quote]Jan-E schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:37:
[...]
Met de standaardinstellingen van de Windows Mediaplayer kun je geen 'uitzendinggemist' kijken of luisteren naar RTVNH. Als je uberhaupt al een fatsoenlijk geluid en/of beeld krijgt, schakelt je VoIP-verbinding over op enkelzijdig geluid of gaat-ie gewoon helemaal plat: knipperende VoIP-lampjes.
Klein ongemak maar inderdaad je moet je Mediaplayer instellingen wijzigen om de uitzendingen te kunnen zien. Niet echt onoverkomelijk de laaatste paar Forceware-drivers gaven bv ook beeld problemen bij het afspelen van dvd's. Moest je ook wat player instellingen aanpassen.
Als ADSL plat ligt of als er een stroomstoring is, ben je dus telefonisch niet meer bereikbaar. Daar helpt doorschakelen bij bezet of doorschakelen bij geen gehoor dus absoluut niet tegen. Als ik in Haaksbergen gewoond had, zou ik nu behoorlijk pissig op de KPN geweest zijn. Waarom bestaat er nog steeds geen instelling voor 'doorschakelen bij niet bereikbaar' zoals op het mobiele net? Dan kun je het zodanig instellen dat bij stroomstoringen doorgeschakeld wordt naar je mobiel of naar je voice-mail
Als je ISDN hebt en er is een stroomstoring ben je ook niet meer telefonisch bereikbaar. Dit is inherent aan deze techniek en de keus van de gebruiker die hiervoor kiest. Diensten als direct doorschakelen en nummerweergave bv zijn ook op het vaste net diensten waar KPN geen garantie op geeft dat het bij iedereen werkt. Sterker nog, als op jouw vaste aansluiting(analoog) nummerweergave het niet doet dan resetten zet het een keer en als het dan nog niet werkt (zelfs als je een KPN toestel heb) kun je een monteur krijgen tegen eigen kosten of het advies om het abonnement maar stop te zetten.
Ennuh, oh ja, ik heb nu geen VoIP-verbinding. Knipperend VoIP-lampje. Zeker weer een mislukte firmware update. Ik zou niet graag op de helldesk zitten morgenochtend, want ik ben kennelijk niet de enige.
Komt waarschijnlijk door een van de laatste ADSL2 batches die vannacht hebben plaatsgevonden.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:42:
[...]

Ja zou kunnen.. maar wel vreemd dat de technische staf daarvan niet op de hoogte is.
Want ze gingen kijken wat er aan de hand is en na mijn telefoontje was het direct opgelost..
Misschien wisten ze het wel omdat het na je telefoontje toch gelijk opgelost was, maar ik snap ook wel dat ze niet alles aan iedere klant helemaal gaan uitleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Lanfear28 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:42:
[...]

Als je ISDN hebt en er is een stroomstoring ben je ook niet meer telefonisch bereikbaar. Dit is inherent aan deze techniek en de keus van de gebruiker die hiervoor kiest.
Voor mij was (is) het ook belangrijk bereikbaar te zijn als de stroom uitvalt. Daarvoor had ik altijd minimaal 1 vaste telefoon naast de draadloos.
HD lijn 2 gaf toe dat dit niet goed vooraf is gecommuniceerd en dat de vragenlijst voor de nieuwe potentiële klanten hier duidelijk aangepast gaat worden.
Dit geld ook voor het draadloos gebeuren want dat kan ook niet overal.

Op MijnKPN staat toch duidelijk
Instellen van Voicemail, Doorschakelingen, NummerWeergave en nummerblokkeringen
En dan ga ik er vanuit dat het in het gekochte (huur) pakket zit en dat het werkt.
Zij gebruiken dit toch ook als concurrentie argument :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[....]
Ik weet zeker dat via de weg van dit forum geen betrouwbare indruk verkregen kan worden over de kwaliteit cq klanttevredenheid van dit produkt.
Het lijkt mij dan ook dat uw organisatie een voorstel moet doen om KPN een klantteveredenheid onderzoek te laten doen bij het huidige bestand aan IPB abbo's. Of uw organistatie organiseert dat zelf.
Volgens mij kan dat via internet/email heel snel gerealiseerd worden.

edit: Ook dit forum zal benieuwd zijn naar de resultaten!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:25:
[...]

Ik weet zeker dat via de weg van dit forum geen betrouwbare indruk verkregen kan worden over de kwaliteit cq klanttevredenheid van dit produkt.
Het lijkt mij dan ook dat uw organisatie een voorstel moet doen om KPN een klantteveredenheid onderzoek te laten doen bij het huidige bestand aan IPB abbo's. Of uw organistatie organiseert dat zelf.

edit: Ook dit forum zal benieuwd zijn naar de resultaten![/quote

Dat gebeurt al!
Iedere maand krijg ik een enquete per mail hoe het gaat en wat er nog aan schort. Over de negatieve dingen wordt ik dan netjes teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:01:
Lanfear28 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:42:

[...]

Voor mij was (is) het ook belangrijk bereikbaar te zijn als de stroom uitvalt. Daarvoor had ik altijd minimaal 1 vaste telefoon naast de draadloos.
:?
Als je het besteld wordt netjes gevraagd of je een alarmcentrale hebt. Is dit het geval dan adviseert men om er een analogelijn naast te houden. 1 & 1 is 2!

Dit forum is wel iets van notoire zeikerds aan het worden hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:15:
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:01:

[...]

Als je het besteld wordt netjes gevraagd of je een alarmcentrale hebt. Is dit het geval dan adviseert men om er een analogelijn naast te houden. 1 & 1 is 2!

Dit forum is wel iets van notoire zeikerds aan het worden hoor!!
Je heb gelijk...
Ik heb geen alarmcentrale !
En dan moet ik ook niet zeiken
Of hebben we een bril nodig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:02:
[...]
Dat gebeurt al!
Iedere maand krijg ik een enquete per mail hoe het gaat en wat er nog aan schort. Over de negatieve dingen wordt ik dan netjes teruggebeld.
Aangezien ik deze enquête nog nooit heb ontvangen en omdat ik anderen er nog nooit over heb gehoord, kan ik aannemen dat dus niet gesproken kan worden over een breed opgezette enquête.
Ook mis ik de communicatie van KPN-zijde over de resultaten van wat er dan tot nu toe ge-enquêteerd is. Zou toch wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:02:
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:25:
[...]

edit: Ook dit forum zal benieuwd zijn naar de resultaten![/quote

Dat gebeurt al!
Enquete, die wordt dan wel onder een heel geselect groepje ingevuld. Ik heb nog geen enquete gezien, laat staan de resultaten.
De communicatie van de KPN is erg slecht. :(
Hebben ze soms wat te verbergen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:38:
[...]

Aangezien ik deze enquête nog nooit heb ontvangen en omdat ik anderen er nog nooit over heb gehoord, kan ik aannemen dat dus niet gesproken kan worden over een breed opgezette enquête.
Ook mis ik de communicatie van KPN-zijde over de resultaten van wat er dan tot nu toe ge-enquêteerd is. Zou toch wel interessant zijn.
Is al wel eens over gesproken in deel 1. Check deze maar eens http://gathering.tweakers...message/24096369#24096369
En klik voor de gein eens op het plaatje. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]supermm schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:43:
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:02:

[...]

Enquete, die wordt dan wel onder een heel geselect groepje ingevuld. Ik heb nog geen enquete gezien, laat staan de resultaten.
Natuurlijk gaat KPN niet alle deelnemers enqueteren, maar houden ze een steekproef.
Zou jij in je bedrijf meteen al je klanttevredenheidsresultaten publiceren alvorens er beleid op gemaakt te hebben? Lekker bedrijfje zou je dan hebben.
Laten we gewoon hopen dat KPN iets met de enquetes doet. De enige manier hoe ik er iets van hoef te merken is dat alles naar behoren werkt...de verdere cijfers mogen ze zich dan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al diverse malen die enquete mogen ontvangen (minimaal 2 keer, maar ik geloof zelfs 3 keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonneke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09-2018

betekent dit dat ISDN gebruikers ook mee mogen gaan doen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
supermm schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:43:

Dit is nu wat ik bedoel met zeiken en je eigen persoontje op de voorgrond willen zetten. Dus als jij niet zo'n enquete hebt gekregen dan is en de communicatie gelijk slecht en hebben ze waarschijnlijk wel iets te verbergen.
Jan-E wrote: Als ik in Haaksbergen gewoond had, zou ik nu behoorlijk pissig op de KPN geweest zijn.
Denk je niet dat de meeste inwoners van Haaksbergen andere zorgen hebben en dat 'als ze al klagen' ze dit eerder richting Essent zullen doen. Maar misschien ziet supermm hier ook wel weer een complot van KPN achter.

Maar ontopic, heb wat navraag gedaan en er zijn ISDN powersupplies die zorgen voor voeding als de stroom uitvalt. Ik denk dat zoiets ook mogelijk moet zijn voor de Experia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die echt niet zonder vaste lijn kunnen (ivm een alarm oid wat er op zit), zou hiervoor een UPS aan de Experia geen soelaas bieden (of is het al klaar als de wijkcentrale zonder stroom staat, want dan heb jij wel stroom op je Experia maar de apparatuur aan de andere kant van de lijn niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonneke
  • Laatst online: 24-09-2018
bedankt ! maar wil juist van m'n isdn af. Had dit alleen maar nodig in m'n voor-adsl tijdperk (bereikbaar blijven).
Heb tot nu toe alleen de mededeling gekregen dat de isdn-gebruikers later(!) mee mogen doen. En dat wordt ook steeds maar uitgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Lanfear28 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:02:
[...]

Dit is nu wat ik bedoel met zeiken en je eigen persoontje op de voorgrond willen zetten. Dus als jij niet zo'n enquete hebt gekregen dan is en de communicatie gelijk slecht en hebben ze waarschijnlijk wel iets te verbergen.

[...]

Denk je niet dat de meeste inwoners van Haaksbergen andere zorgen hebben en dat 'als ze al klagen' ze dit eerder richting Essent zullen doen. Maar misschien ziet supermm hier ook wel weer een complot van KPN achter.

Maar ontopic, heb wat navraag gedaan en er zijn ISDN powersupplies die zorgen voor voeding als de stroom uitvalt. Ik denk dat zoiets ook mogelijk moet zijn voor de Experia.
Daargaat het niet om. Het gaat om de communicatie over het algemeen, dit soort zaken maken het er niet beter op. Het worden de bekende druppels.

Als KPN wat duidelijker is in zijn communicatie m.b.t. de status van het product etc, terugbel afspraken worden nagekomen over gemelde storingen en wat de oplossing is, of wanneer er een oplossing wordt verwacht, dan wordt het allemaal beter. Maar dit soort zaken worden juist niet gedaan. En daar ergeren we ons aan.
Het lijkt me niet de bedoeling dat we elkaar op een forum gaan aanvallen. We willen allemaal een goed werkend product. Dingen die beloofd worden ook worden nagekomen door KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tonneke schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:25:
bedankt ! maar wil juist van m'n isdn af. Had dit alleen maar nodig in m'n voor-adsl tijdperk (bereikbaar blijven).
Heb tot nu toe alleen de mededeling gekregen dat de isdn-gebruikers later(!) mee mogen doen. En dat wordt ook steeds maar uitgesteld
Je kunt gewoon nu je lijn door KPN al om laten zetten naar analoog, en als dit is gebeurt IPB aanvragen (als je wacht tot IPB voor ISDN beschikbaar is, krijg je weer ISDN aparatuur met bijbehorende kosten waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
supermm schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:34:
[...]

Daargaat het niet om. Het gaat om de communicatie over het algemeen, dit soort zaken maken het er niet beter op. Het worden de bekende druppels.

Als KPN wat duidelijker is in zijn communicatie m.b.t. de status van het product etc, terugbel afspraken worden nagekomen over gemelde storingen en wat de oplossing is, of wanneer er een oplossing wordt verwacht, dan wordt het allemaal beter. Maar dit soort zaken worden juist niet gedaan. En daar ergeren we ons aan.
Het lijkt me niet de bedoeling dat we elkaar op een forum gaan aanvallen. We willen allemaal een goed werkend product. Dingen die beloofd worden ook worden nagekomen door KPN.
Nu doe je het weer!! Dus als jou dit is overkomen dan is dit gelijk ieders ervaring met KPN en IPB.
Het is echt niet mijn bedoeling om je aan te vallen, maar als je iets post veronderstel dan niet gelijk dat dit voor iedere gebruiker zou gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:02:
[...]

Ik ga op zoek en heb al info bij KPN gevraagd maar was daar niet bekend.

HD heeft mij wel gemeld dat in December nieuwe firmware voor de Expire komt en automatisch wordt geupdated.
Dit schijnt o.a. het hakkelen (stotteren), puffen en de Echo op te lossen. Goed vooruitzicht.

Een kennis heeft ook IPB en het zelfde telefoontoestel.
Nu merken wij iets vreemds.
Als de ander praat en ik ga er dwars doorheen, hoort hij mij niet. Het lijkt of het geen duplex is.
Andersom hoor ik hem wel dwars door mijn gesprek heen. (kan ook een nadeel zijn ;) )

Komt dit bekend voor en kan iemand mij dit op een simpele manier duidelijk maken... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
Je kunt veel dingen zeggen van KPN maar daar hoort absoluut de goede service bij ! _/-\o_

Ik werd net gebeld en de lijn is perfect en mijn direct adsl werkt weer naar behoren 8)
Vriendelijke man en hij zou ook nog even kijken of mijn internetplusbellen aanvraag nog liep.
Hij belde na een tijdje weer terug met de melding dat hij niets kon vinden en er werk van maakte dat ik het pakket z.s.m. thuisgestuurd kreeg ;)

Keurig , netjes en professioneel.
Mag ook wel eens worden genoemd.
Nu zie ik dus uit naar mijn IPB pakket en zal na installatie wederom hier melden hoe dat gaat. :+

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:22:
[...]

Ik ga op zoek en heb al info bij KPN gevraagd maar was daar niet bekend.

HD heeft mij wel gemeld dat in December nieuwe firmware voor de Expire komt en automatisch wordt geupdated.
Dit schijnt o.a. het hakkelen (stotteren), puffen en de Echo op te lossen. Goed vooruitzicht.

Een kennis heeft ook IPB en het zelfde telefoontoestel.
Nu merken wij iets vreemds.
Als de ander praat en ik ga er dwars doorheen, hoort hij mij niet. Het lijkt of het geen duplex is.
Andersom hoor ik hem wel dwars door mijn gesprek heen. (kan ook een nadeel zijn ;) )

Komt dit bekend voor en kan iemand mij dit op een simpele manier duidelijk maken... _/-\o_
Is je kennis al geporteerd?
Zo niet dan zou dat de oorzaak kunnnen zijn en zou het na de portering goed moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanfear28 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:48:
[...]

Is je kennis al geporteerd?
Zo niet dan zou dat de oorzaak kunnnen zijn en zou het na de portering goed moeten werken.
Ja hij is geporteerd...

Net door hem gebeld en de HD-KPN is speciaal bezig geweest met onze lijn.
Het is voor ons belangrijk 24 bereikbaar te zijn.
Ze hebben iets veranderd en het geluid is nu goed!
Het is veel helderder geworden en hakkelen en Echo is verdwenen.
HD heeft ook mij gebeld en de lijn doorgemeten.
Zelfs handfree bellen is nu mogelijk..
Aan voicemail wordt gewerkt.. Problemen met wachtwoord-toestanden ??
En er wordt nu hard gewerkt aan het doorschakelen *21 wat bij HD wel goed werkt.

Ze zetten er haast achter en het lijkt dat ze het e.a. onder de knie hebben.
HD medewerkers zijn rustige, begripvolle en vriendelijke mensen.

tnx
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:34:
[...]

Je kunt gewoon nu je lijn door KPN al om laten zetten naar analoog, en als dit is gebeurt IPB aanvragen (als je wacht tot IPB voor ISDN beschikbaar is, krijg je weer ISDN aparatuur met bijbehorende kosten waarschijnlijk)
Dan hoop ik dat je geen adsl over je isdn lijn hebt lopen.
Volgens KPN:

Eerst ADSL signaal eraf.
Dan aanvraag omzetten isdn naar analoog.
Na oplevering analoge lijn opnieuw ADSL aanvragen.
Resultaat: 3 maanden bezig.

Dit hebben ze mij iig verteld bij KPN.

Meneer, wacht u maar geduldig af tot IPB over ISDN leverbaar is :X

Succes dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Lanfear28 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:42:
[...]

Als je ISDN hebt en er is een stroomstoring ben je ook niet meer telefonisch bereikbaar. Dit is inherent aan deze techniek en de keus van de gebruiker die hiervoor kiest. Diensten als direct doorschakelen en nummerweergave bv zijn ook op het vaste net diensten waar KPN geen garantie op geeft dat het bij iedereen werkt. Sterker nog, als op jouw vaste aansluiting(analoog) nummerweergave het niet doet dan resetten zet het een keer en als het dan nog niet werkt (zelfs als je een KPN toestel heb) kun je een monteur krijgen tegen eigen kosten of het advies om het abonnement maar stop te zetten.
Effies een domme vraag,maar waarom heb je bij isdn 220V. nodig.
Ik kan me van mijn schoonouders niet herinneren dat ik bij dat witte kastje met het groene lampje netspanning heb aangesloten.
Er zat wel een netsnoertje aan, maar die hangt nu nog steeds los.
En alles werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
tonneke schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:38:
[...]

betekent dit dat ISDN gebruikers ook mee mogen gaan doen ????
Dat is mij nog niet echt bekend gemaakt. Er is wel een nieuwe cursus die wij als primafoon-medewerkers moeten doen. Ik zal dat ding van IPB eens doornemen, maar volgens mij staan er niet echt veel technische details in :|. De introductie gaat sowieso voor ons niet al te prettig verlopen. We moeten de nieuwe aanvragen van klanten vanaf 1 december gewoon via de website van kpn.com doen, normaal hebben we voor dat soort dingen een eigen systeem. Komt zo ook een beetje amateuristisch over. Tsja, ik ben benieuwd, zal na 1 december nog wel even verslag uitbrengen van het oogpunt van de verkoper :P.

Overigens lijkt mij dat ISDN eerst moet omgezet worden naar Analoog voordat het gaat werken. Volgens mij is er maar 1 experiabox, en die is voor pstn en niet voor isdn.

Edit:
Cursushandleiding doorgenomen, maar daar staat niks over in. Uberhaupt geen technische details, alleen features zeg maar. Lekker geregeld dus weer. Het is wel zo dat een van mijn collega's (samen met de manager van ons filliaal) morgen een dag-durende cursus voor IPB krijgen. Zij worden dus de zogenaamde IPB-experts. Ben benieuwd.

[ Voor 16% gewijzigd door Morgoth op 29-11-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:59:

[...]

Ik kan me van mijn schoonouders niet herinneren dat ik bij dat witte kastje met het groene lampje netspanning heb aangesloten.
Klopt de NT1 van de ISDN deed het ook zonder spanning.

Bij de Experia Box is het een ander verhaal, omdat het een modem betreft (een ethernet ADSL modem doet het ook niet zonder een externe voeding).
Ook zorgt de Experia Box ook voor de spanning die nodig is om de "bellen" te laten overgaan.
Ik heb aan de Experia Box een UPS hangen, zodat wij afgelopen weekend met de spanningsuitval gewoon bereikbaar waren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:24:
[...]

Klopt de NT1 van de ISDN deed het ook zonder spanning.

Bij de Experia Box is het een ander verhaal, omdat het een modem betreft (een ethernet ADSL modem doet het ook niet zonder een externe voeding).
Ook zorgt de Experia Box ook voor de spanning die nodig is om de "bellen" te laten overgaan.
Ik heb aan de Experia Box een UPS hangen, zodat wij afgelopen weekend met de spanningsuitval gewoon bereikbaar waren.
Dat begrijp ik, maar er werd gezegd dat je als je isdn hebt, de telefoon ook niet werkt bij spanningsuitval.
En een ups werkt inderdaad, die heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:59:
Speciale ISDN-telefoons hebben meestal een voeding nodig via de ISDN-lijn. Maar je als ISDN-telefoon een eigen 220V-aansluiting heeft of als je belt via een ISDN-centrale met een eigen voeding dan hoef je het netsnoer van je ISDN-kastje inderdaad niet aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Lanfear28 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:54:
[...]

Nu doe je het weer!! Dus als jou dit is overkomen dan is dit gelijk ieders ervaring met KPN en IPB.
Het is echt niet mijn bedoeling om je aan te vallen, maar als je iets post veronderstel dan niet gelijk dat dit voor iedere gebruiker zou gelden.
Ik zeg echter helemaal niet dat dit voor iedereen geld en laat staan dat ik dat veronderstel. Ik spreek voornamelijk en alleen voor mij zelf.
Ik vind nog steeds dat de communicatie vanuit KPN niet goed is. Echter, zo denken meerdere IPB gebruikers erover en dat is te lezen op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:34:
[...]

Naar aanleiding van uw vraag over het overstappen van ISDN naar InternetPlusBellen, kunnen wij u als volgt informeren:

Het is nog niet mogelijk om over te stappen van ISDN naar InternetPlusBellen. Door technische ontwikkelingen zal het naar verwachting medio het eerste kwartaal 2006 mogelijk worden om over te stappen van ISDN naar InternetPlusBellen. Dit geldt ook indien u uw ISDN-aansluiting wilt laten afsluiten en daarna gebruik wilt maken van InternetPlusBellen.

Indien u overstapt van ISDN naar InternetPlusBellen wordt uw ISDN-aansluiting opgeheven en uw ISDN-abonnement beëindigd. Na de overstap maakt u gebruik van de techniek van InternetPlusBellen. Voor deze overstap zullen geen kosten in rekening worden gebracht.

ISDN-randapparatuur kan niet meer worden gebruikt als u overstapt naar InternetPlusBellen van KPN.

U kunt naast uw hoofdnummer ook uw MSN nummers meenemen naar InternetPlusBellen van KPN. Tijdens het plaatsen van uw bestelling wordt u gevraagd welke nummers u eventueel wilt meenemen naar InternetPlusBellen. De overige ISDN nummers komen te vervallen.

Dit kreeg ik terug op de vraag wanneer InternetPlusBellen beschikbaar komt voor ISDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werd zojuist gebeld door de HD. Ze zouden een oplossing voor de problemen hebben. Experia is nu omgezet naar ADSL2... Moet het een paar dagen aankijken en word volgende week teruggebeld.
Hij vroeg of het klopte dat ik eerder op de avond veel udp-connections had aanstaan. Tsja bittorrent...
Of ik daar problemen mee had als ik veel downloade dat de gesprekken dan minder goed waren.
Toevallig dat ik voor een vriend van mij van die anime-meuk aan het dllen was 3 dagen lang en eens in de gaten heb gehouden of dat wat uitmaakte. Niet echt dus. Dan weer wel echo/stotteren dan weer niet.
HD gaf aan dat het kan zijn dat de experia blijkbaar zoveel connecties niet aankan. Lekker spul dan. Mijn E-tech-routertje had er nooit problemen mee.
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.