[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 27.320 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:45:
Werd zojuist gebeld door de HD.....Hij vroeg of het klopte dat ik eerder op de avond veel udp-connections had aanstaan. Tsja bittorrent...
.....
HD gaf aan dat het kan zijn dat de experia blijkbaar zoveel connecties niet aankan. Lekker spul dan.
Hier dezelfde ervaring: ik was afgelopen zaterdag een klein aantal Bittorrent-bestanden binnen aan het halen en prompt klapt het hele Voice-gedeelte eruit. Geen knipperend VOIP-lampje, maar wel volledig onbereikbaar en naar buiten bellen lukte ook niet. Experiment-box uit- en weer aangezet waarna het was opgelost.
Mijn teruggang naar analoog+Direct ADSL loopt inmiddels, maar deze ervaring wilde ik jullie niet onthouden.
En voor de positievelingen: dit is inderdaad een klacht en gezeik, maar daar kan KPN iets mee doen om het in de toekomst te voorkomen. Klagen als proefkonijn heeft dus wel degelijk een (positieve) functie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Weet iemand hoe ik de harde schijf kan bereiken die ik zojuist aan de Experia Box heb gehangen?
Er staat namelijk geen Siemens Server in "Mijn Netwerk Lokaties"
Het USB lampje is aan en het is een FAT32 schijf.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
[quote]Lanfear28 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:42:
Jan-E schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:37:
[ Uitzendinggemist werkt niet met UDP aan ...]
Klein ongemak maar inderdaad je moet je Mediaplayer instellingen wijzigen om de uitzendingen te kunnen zien. Niet echt onoverkomelijk de laatste paar Forceware-drivers gaven bv ook beeld problemen bij het afspelen van dvd's. Moest je ook wat player instellingen aanpassen.
Dit zijn verwante problemen: beide hebben met je beeldschermaansturing te maken. Maar dat je enkelzijdige gesprekken krijgt of zelfs een geheel haperende VoIP-lijn als je naar uitzending gemist kijkt ontbeert elke lekenlogica. Bovendien weet de HD niets van dit probleem af. Zie het verhaal van de luisteraar naar RTVNH. In antwoord op de vraag van Morgoth (primafoon-verkoper): als dit soort problemen nog steeds bestaat bij de grootschalige uitrol, kun je een hoop negatieve publiciteit verwachten. Zeker in het mond-tot-mond circuit. "Wat is dat toch met die lijn van je? Waarom hoor je mij nooit?"
[ stroomstoring ...]
Als je ISDN hebt en er is een stroomstoring ben je ook niet meer telefonisch bereikbaar. Dit is inherent aan deze techniek en de keus van de gebruiker die hiervoor kiest. Diensten als direct doorschakelen en nummerweergave bv zijn ook op het vaste net diensten waar KPN geen garantie op geeft dat het bij iedereen werkt.
Helaas heb ik geen ISDN meer, dus ik kan het niet testen. Maar ik vermoed dat bij een stroomstoring na 5 keer 'overgaan' toch gewoon doorgeschakeld wordt naar de Voicemail (dan wel naar een uitwijkmobieltje). En als mijn mobieltje stroomstoring heeft (de batterij is leeg), dan krijgt de beller gewoon mijn voice mail. Sorry hoor, maar dit soort fall-back mechanismen verwacht ik wel van een kwaliteitsprovider. Gewoon een *62 voor IPB. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn. Of zorgen dat de *61 doorschakeling altijd werkt, ongeacht de vraag of de Experia wel of niet online is.
[... storing ]
Komt waarschijnlijk door een van de laatste ADSL2 batches die vannacht hebben plaatsgevonden.
Wellicht. Maar mijn centrale (Amsterdam-Oost) was bij mijn weten al opgewaardeerd.
[... IPB menu moet 's nachts gewoon bereikbaar zijn]
Helemaal mee eens.
OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Lanfear28 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:02:
Maar ontopic, heb wat navraag gedaan en er zijn ISDN powersupplies die zorgen voor voeding als de stroom uitvalt. Ik denk dat zoiets ook mogelijk moet zijn voor de Experia.
Daarmee los je maar de helft van het probleem op: als de ADSL-lijn plat ligt ben je ook niet bereikbaar. Ik snap dus echt niet waarom *61 dan ineens niet meer opgevolgd wordt. De gegevens daarvan staan bij mijn weten gewoon in de TSM-server.

En als je toch aan het navragen bent: wat gebeurt er bij stroomuitval met een ISDN-lijn? Wordt er dan na 5 keer 'overgaan' doorgeschakeld naar de voicemail of uitwijkmobiel? Dat gebeurt bij IPB dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Morgoth schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:12:
Overigens lijkt mij dat ISDN eerst moet omgezet worden naar Analoog voordat het gaat werken. Volgens mij is er maar 1 experiabox, en die is voor pstn en niet voor isdn.
Nee, er zijn er 2. De SX551 (analoog) en de SX552 (ISDN). Maar aan de SX552 kun je intern alleen maar analoge toestellen hangen. Zie de beide gebruiksaanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:34:
als je wacht tot IPB voor ISDN beschikbaar is, krijg je weer ISDN aparatuur met bijbehorende kosten waarschijnlijk
Je krijgt wel bijkomende kosten, maar dan andersom. Aan de Experia voor ISDN kun je geen ISDN-apparatuur hangen. Die kun je dus tussen alle andere overbodige ISDN-apparaten op marktplaats.nl zetten. En je moet nieuwe analoge toestellen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD gaf aan dat het kan zijn dat de experia blijkbaar zoveel connecties niet aankan. Lekker spul dan. Mijn E-tech-routertje had er nooit problemen mee.
Maar daar belde je dan ook niet mee toch? Heet Seeden en Leechen is ook geen pobleem voor de Experia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.Kossen schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:31:
Wellicht hoort het hier niet thuis, maar bij mijn provider HetNet, heb ik nu ook de mogelijkheid om over te stappen op ADSL Snelsurfen en Bellen voor € 34,95 per maand (4Mbps down / 256 kbps up).
Heel interessant lijkt mij, dezelfde prijs, snellere download! Ik vraag me af of bijvoorbeeld Hetnet met telefoon tarieven meer kan gaan stunten (onze abonnees bellen altijd gratis) ofdat bellen met "Hetnet" duurder is etc etc...Waar komen de verschillen ten tonele?

Waar zit het voordeel om bijvoorbeeld bij Hetnet te blijven?

springt sneller in op nieuwe ICT ontwikkelingen?
betere routing (geloof ik niet zo)
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 09:41
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:14:
[...]

Heel interessant lijkt mij, dezelfde prijs, snellere download! Ik vraag me af of bijvoorbeeld Hetnet met telefoon tarieven meer kan gaan stunten (onze abonnees bellen altijd gratis) ofdat bellen met "Hetnet" duurder is etc etc...Waar komen de verschillen ten tonele?

springt sneller in op nieuwe ICT ontwikkelingen?
..
Zodra ik antwoord heb om mijn email van gisteren, zal ik hier reageren. Ben zelf ook erg benieuwd, want in de basis is dit abonnement evenduur als IPB GO, maar dan met 5x snellere download (theoretisch...). Het ziet er op papier dus heel goed uit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een link naar hethet verhaal?
Ben nu zelf als eens aan het vergelijken maar Wanadoo en Tiscali wel goedkoper maar je moet het kale koper van kpn gebruiken dus ben je weer duurder. Waarom Wanadoo nog geen uitrol heeft in onze plaats is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren weer eens een backup gedraait van mijn belangrijke bestanden. Toen alles nog via 100 Mb/s UTP op mijn e-tech routertje met ingebouwd ADSL modem was aangesloten duurde dit een minuut of 4 á 5 (1,5 Gb aan data wat van de ene naar de andere computer verstuurt werd).

Beide computers zitten nu draadloos aan de Experia (alles in mijn netwerk heeft 54 Mb/s adapters en is ook met deze snelheid verbonden), maar nu duurde het 1 uur en 18 minuten. Dat het iets langer duurt kan ik begrijpen (het loopt nu via WIFI en met een snelheid van 54 ipv 100), maar zo'n groot verschil snap ik niet helemaal. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe het eventueel op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:21:
Heeft iemand een link naar hethet verhaal?
Ben nu zelf als eens aan het vergelijken maar Wanadoo en Tiscali wel goedkoper maar je moet het kale koper van kpn gebruiken dus ben je weer duurder. Waarom Wanadoo nog geen uitrol heeft in onze plaats is mij een raadsel.
De abonnementsvorm waar ik naar verwijs, is alleen zichtbaar als je al abonnee bent van HetNet (in het servicemenu onder wijziging abonnement)

Mmm, dat is vreemd; dit is nu de tekst die ik te zien krijg als ik naar abonnement wijzigen ga
Abonnement wijzigen
Uw huidige abonnement:
ADSL Surfen
# EUR 32,95 per maand: geen datalimiet, snelheid 3 Mb/s*-512 kb/s. Internettoegang + 5 e-mailboxen met 5 e-mailadressen per mailbox + 5 homepages. Max. 10% korting op de SMS diensten van Het Net. Helpdesk via 0900-1407 (EUR 0,45 per minuut). *De snelheid gaat dit jaar automatisch en zonder extra kosten omhoog.

U kunt één van onderstaande abonnementen kiezen.

Het is niet mogelijk om later uw keuze te wijzigen of ongedaan te maken.

Kies het gewenste abonnement en klik vervolgens op wijzig.

ADSL Snel surfen:
EUR 24,95 per maand: geen datalimiet, snelheid 4 Mb/s-256 kb/s. Internettoegang + 5 e-mailboxen met 5 e-mailadressen per mailbox + 5 homepages. Max. 10% korting op de SMS diensten van Het Net. Helpdesk via 0900-1407 (EUR 0,45 per minuut).
Dit abonnement gaat in na wijziging bij KPN.

ADSL Instap surfen:
EUR 19,95 per maand: inclusief 250 MB dataverkeer, extra 100 MB EUR 1,00. Internettoegang + 5 e-mailboxen met 5 e-mailadressen per mailbox + 5 homepages. Max. 10% korting op de SMS diensten van Het Net. Helpdesk via 0900-1407 (EUR 0,45 per minuut).
Dit abonnement gaat in na wijziging bij KPN.

Hieronder staan onze de algemene voorwaarden voor een abonnement van Het Net. Lees dit alstublieft zorgvuldig door. Klik op de checkbox om deze voorwaarden te accepteren.
Het lijkt erop alsof men een foutje heeft gemaakt 8)7 |:( Nou ja, eerst maar het antwoord afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dit betreft geen VIOP lijkt me, enkel ADSL. Dus het KPN telefoonabonnement komt er nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:59:
Maar dit betreft geen VIOP lijkt me, enkel ADSL. Dus het KPN telefoonabonnement komt er nog bij.
Nee, gisteren stond er heel duidelijk Snelsurfen + bellen € 34,95 per maand, zie mijn eerdere post

Op site van HetNet zelf staat dat ze VoIP gaan aanbieden in het 1e kwartaal van 2006...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.Kossen schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:05:
[...]

Nee, gisteren stond er heel duidelijk Snelsurfen + bellen € 34,95 per maand, zie mijn eerdere post

Op site van HetNet zelf staat dat ze VoIP gaan aanbieden in het 1e kwartaal van 2006...
Het lijkt me dat dit een variant is van IBP, aangezien normaal snelsurfen 24,95 per maand kost.
Ook staat er dat er 2 gesprekken tegelijk mogelijk zijn.
Nu maar hopen dat KPN de prijzen van IPB wel gaat verlagen, want anders is het best zuur:
een hogere download snelheid en lagere abonnementskosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Morgen is het 1-dec, zal KPN dan echt beginnen met het landelijk aanbieden van IPB voor iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.Kossen schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:05:
[...]

Onderstaand bericht uit de archieven van HetNet gevonden:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VoIP bij Het Net
Later dit jaar komt KPN met een VoIP-abonnement voor de internetaanbieders Het Net, XS4ALL en Planet Internet. Nu zijn de abonnementen alleen nog bij KPN te koop in combinatie met Direct ADSL.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ofwel KPN-achtige VOIP aanbieders wachten op de algemene beschikbaarheid van IPB van KPN voordat zij met soortgelijke service op de markt komen. Dus is het zeer de vraag of Snelsurfen + bellen op voip basis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:41:
[...]

Onderstaand bericht uit de archieven van HetNet gevonden:
VoIP bij Het Net
Later dit jaar komt KPN met een VoIP-abonnement voor de internetaanbieders Het Net, XS4ALL en Planet Internet. Nu zijn de abonnementen alleen nog bij KPN te koop in combinatie met Direct ADSL.

Ofwel KPN-achtige VOIP aanbieders wachten op de algemene beschikbaarheid van IPB van KPN voordat zij met soortgelijke service op de markt komen. Dus is het zeer de vraag of Snelsurfen + bellen op voip basis is.
Via HetNet Help het volgende gevonden...
ADSL: Voice over IP - In de loop van 2006 gewoon bellen via uw ADSL-verbinding
Vraag Wanneer komt Het Net met VoIP?
Antwoord
Het Net introduceert in de loop van 2006 een nieuwe dienst waarmee u kunt gaan bellen over uw ADSL verbinding (Voice over IP). Bellen over ADSL is zoals u van Het Net gewend bent een heel gewone en dus eenvoudige internettoepassing. U kunt hiermee bij Het Net naast voordeliger internetten straks ook nog voordeliger bellen. En dat met uw bestaande vaste telefoon!

Wilt u op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen rondom bellen bij Het Net: klik dan hier. Houd uw e-mailbox goed in de gaten.

Bent u nog geen abonnee van Het Net dan kunnen wij u niet persoonlijk berichten. Zodra Het Net VoIP gaat lanceren zal dit via de diverse media zoals dag- en weekbladen en onze homepage aan u worden gecommuniceerd.
BTW Dit is dus ook precies het antwoord dat ik gekregen heb op mijn 6 (!) vragen. Beetje teleurstellend naar mijn mening... :O :'(

[ Voor 4% gewijzigd door J.Kossen op 30-11-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:11:
Hallo,

Weet iemand hoe ik de harde schijf kan bereiken die ik zojuist aan de Experia Box heb gehangen?
Er staat namelijk geen Siemens Server in "Mijn Netwerk Lokaties"
Het USB lampje is aan en het is een FAT32 schijf.
Windows-->start-->zoeken-->naar bestanden of mappen -->Computers of personen-->Een computer op het netwerk--> dan computernaam is 192.168.2.1 en dan maar wachten verschijnt in het rechterveld Gigaset SXxxxxxxxxxx -->dubbelklik--> op de dan verschijnende map --> klik rechts-->netwerkverbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:47:
[...]

Windows-->start-->zoeken-->naar bestanden of mappen -->Computers of personen-->Een computer op het netwerk--> dan computernaam is 192.168.2.1 en dan maar wachten verschijnt in het rechterveld Gigaset SXxxxxxxxxxx -->dubbelklik--> op de dan verschijnende map --> klik rechts-->netwerkverbinding maken.
Het werkt _/-\o_

bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:02:
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:25:
[...]

Dat gebeurt al!
Iedere maand krijg ik een enquete per mail hoe het gaat en wat er nog aan schort. Over de negatieve dingen wordt ik dan netjes teruggebeld.
Ook ik heb nog nimmer een dergelijke enquete mogen ontvangen, terug bellen na een ticket duurt soms enkele weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werd zojuist gebeld door de HD. Ze zouden een oplossing voor de problemen hebben. Experia is nu omgezet naar ADSL2... Moet het een paar dagen aankijken en word volgende week teruggebeld.
Hij vroeg of het klopte dat ik eerder op de avond veel udp-connections had aanstaan. Tsja bittorrent...
Of ik daar problemen mee had als ik veel downloade dat de gesprekken dan minder goed waren.
Toevallig dat ik voor een vriend van mij van die anime-meuk aan het dllen was 3 dagen lang en eens in de gaten heb gehouden of dat wat uitmaakte. Niet echt dus. Dan weer wel echo/stotteren dan weer niet.
HD gaf aan dat het kan zijn dat de experia blijkbaar zoveel connecties niet aankan. Lekker spul dan. Mijn E-tech-routertje had er nooit problemen mee.
Je zou eens moeten testen wanneer je hevig download en op dat moment de echo waarneemt, de upload terug te schroeven met 10 kb. Bij mij verdwijnt de echo en het stotteren dan. Het is bij mij echter ook zo dat ik niet altijd de echo waarneem tijdens vol up- en/of downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben mij, voor iemand anders, aan het oriënteren op VOIP via glasvezel. Ik kwam in een betreffend forum als klacht tegen dat gebruikers last hadden van enkelzijdige en/of dubbelzijdige echo's tijdens telefoongesprekken (hetgeen bij de provider nog in onderzoek is). Als de oorzaak hetzelfde is dan maakt het dus niet uit welke signaaldrager gebruikt wordt.
Ik zal dat toch eens volgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:30:
[...]

Het werkt _/-\o_

bedankt voor de info
@markje_84
Wat is jou maximale overdrachtsnelheid van je PC naar de externe harddisk aan de experiabox ?
Volgens KPN max 10 Mbps, ik haal max 5,5 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij tips geven hoe ik de speedtouch 580 moet instellen, om deze als wireless router achter de experiabox te hangen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag IPB door monteur geïnstalleerd. 1 x pc draadloos (gigaset usb adapter 108) en 1 x pc gedraad. Alles werkte meteen goed. ook geen echo met bellen o.i.d.
In het begin was de draadloze verbinding goed (signaalsterkte optimaal en kwaliteit van verbinding ca. 55%). De pc met draadloos staat 1 verdieping hoger dan gedrade pc (gewoon in huis).
Maar nu is de verbinding van draadloos al een aantal uren slecht/matig. Beide pc's zijn nu continu in gebruik. In het begin voornamelijk 'draadloze' pc.
Ik heb al diverse standen/plekken voor usb adapter en experiabox geprobeerd.
Moet ik nu toch een wlan repeater aanschaffen en verbetert deze de draadloze verbinding maar ook de kwaliteit van de draadloze verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kabel leggen of een fatsoenlijke kaart kopen. Mijn in de laptop ingebouwde netwerkkaart heeft nog een beter bereik als de gigaset.

Edit: Trouwens ik heb net met kpn gebeld. En ze hebben me (teminste dat zei hij) hard op adsl1 gezet. Ik zou evengoed van de snelheidsverhoging kunnen genieten. Tevens zou de echo nu weg moeten zijn. Ik ben benieuwd. Ze bellen morgen terug.

Nu maar hopen dat ze eerst bellen en vragen als het is opgelost en daarna pas de ticket gaan sluiten. Ze doen namelijk vaak genoeg de ticket sluiten zonder contact met mij op te nemen.

[ Voor 92% gewijzigd door Edmund op 30-11-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb nog nimmer een dergelijke enquete mogen ontvangen, terug bellen na een ticket duurt soms enkele weken.
Ik heb er vandaag weer één gekregen (ik krijg er elke maand één).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jou maximale overdrachtsnelheid van je PC naar de externe harddisk aan de experiabox ?
Volgens KPN max 10 Mbps, ik haal max 5,5 Mbps
en
Ik heb gisteren weer eens een backup gedraait van mijn belangrijke bestanden. Toen alles nog via 100 Mb/s UTP op mijn e-tech routertje met ingebouwd ADSL modem was aangesloten duurde dit een minuut of 4 á 5 (1,5 Gb aan data wat van de ene naar de andere computer verstuurt werd).

Beide computers zitten nu draadloos aan de Experia (alles in mijn netwerk heeft 54 Mb/s adapters en is ook met deze snelheid verbonden), maar nu duurde het 1 uur en 18 minuten. Dat het iets langer duurt kan ik begrijpen (het loopt nu via WIFI en met een snelheid van 54 ipv 100), maar zo'n groot verschil snap ik niet helemaal. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe het eventueel op te lossen is?
Zou dit gerelateerd zijn?

Overigens valt het me ook op dat mailtjes die verzonden worden met een ...@kpnplanet.nl adres vaak in de map ongewenste mail terecht komen (is nu al gebeurt met verschillende mailadressen in zowel hotmail als outlook). Meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens valt het me ook op dat mailtjes die verzonden worden met een ...@kpnplanet.nl adres vaak in de map ongewenste mail terecht komen (is nu al gebeurt met verschillende mailadressen in zowel hotmail als outlook). Meer mensen hier ervaring mee?[/quote]

Ik werk met norton, en bij mij komen alle mailtjes van ....@kpnplanet.nl in de "spam" map terecht, als ik met outlook werk.
Als ik via thunderbird de mail binenhaal heb ik dit niet.
Ik heb nog geen oorzaak kunnen vinden waarom dit is.
Als ik een mailtje via mijn ene mailadres van kpn naar het andere (zonnet) stuur is het ook spam.
Van zonnet naar kpn is geen spam.
En dan heb ik gewoon een stukje tekst getypt,en een fatsoenlijk onderwerp gebruikt.

Geen idee waarom, maar zal wel aan Norton liggen, heb nog niet echt de tijd genomen om daar in te snuffellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:18:
[...]

Overigens valt het me ook op dat mailtjes die verzonden worden met een ...@kpnplanet.nl adres vaak in de map ongewenste mail terecht komen (is nu al gebeurt met verschillende mailadressen in zowel hotmail als outlook). Meer mensen hier ervaring mee?
Deze ervaring had ik ook al.
@kpnplanet gestuurd naar mijn @planet mail wordt door Spamhilator ook gezien als ongewenst.
Misschien is dit de reden dat ik vaak geen antwoordt op mijn @kpnplanet Mails krijg ;(

Ik vindt het ook jammer dat de mailadressen die ik bij planetinternet heb niet kan invoeren bij mijn IPB. Uiteraard zit er een verschil in het achtervoegsel..
Planet internet : @planet.nl
KPN : @kpnplanet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:14:
[...]

..
Dat idd sowieso niet, DDSL en IPB maken net als HetNet en Planet Internet gebruik van het netwerk van PMG.

Nergens op gebaseerd verder, maar ik verwacht dat de telefonie-kosten voor 'IPB via HetNet' wel iets hoger zullen zijn dan die voor IPB.
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:27:
WiFi is sowieso half-duplex itt UTP, dus daar verlies je al wat, verder synct ie wellicht niet op 54 Mb en zitten er waarschijnlijk ook meer errors in de verbinding. Al met al een veel mindere verbinding als UTP. WiFi is vooralsnog gewoon niet geschikt voor grote hoeveelheden data-overdracht.
Je zou wat kunnen spelen met beveiligings-niveaus, radio-kanalen en locaties van de apparatuur als dat allemaal mogelijk is met de Experia-box, maar voor echt data-overdracht zou ik altijd even een kabeltje aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:44:
Morgen is het 1-dec, zal KPN dan echt beginnen met het landelijk aanbieden van IPB voor iedereen?
Volgens de meneer die mij gisteren avond voor de tigste keer belde om mij een "aanbieding" te doen om mij weer terug te halen bij KPN (Ik bel nu alleen via ACN) start de KPN in December met een totaal pakket! :+

Dus Internet, bellen en digitale TV...! ;)

Ik heb hem dan ook veel sucses gewenst met de komende drukke maanden.
Volgens hem waren er met IPB maar een paar "kleine" probleempjes in de aanloopphase bij een klein select groepje testgebruikers die in een bepaalde regio gekozen waren.
Deze paar "kleine" probleempjes waren inmiddels dan ook allemaal opgelost.. :Z

Ik heb hem gezegd dat ik nog tot Mei vast zit aan Planet, maar als hij daar iets aan kon regelen i.v.m. overstap, ik meteen weer terug kwam naar KPN. (IPB).
Volgens hem waren hiervoor dingen te regelen. Hij ging het uitzoeken en nam dan weer contact met mij op.
Ben benieuwd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:18:
[...]

en

[...]

Zou dit gerelateerd zijn?

Naar aanleiding van mijn vraag bij KPN en de vele wissellende antwoorden
van de helpdesk heb ik nu dan eindelijk een duidelijke uitleg van KPN
gekregen waarom de USB poort op de EXEPRIABOX zo traag is....
Top van KPN dat ze hier de tijd voor nemen om het goed uit te zoeken !!!!

zie hieronder een deel van het antwoord van KPN

De antwoorden die u heeft gekregen kunt u allemaal naar het land der fabelen sturen.
(betreft de "tips" die ik van de Helpdesk had gekregen)

Hier volgt het enige echte antwoord.
Inderdaad wordt de USB aansluiting door onze fabrikant aangeprezen als
een USB 2.0 standaard. Echter gaat dit alleen op voor het feit dat er USB 2.0 apparaten op
aangesloten kunnen worden. De doorvoersnelheid is echter beperkt zoals door u opgemerkt tot 10
MBps, dit was niet bij ons bekent. Naar aanleiding van uw eerste klacht bij ons, hebben we dit getest datdan ook als een bug bij Siemens aangemeld.

Hoewel onze afdeling van mening dat dit een klacht is, wordt het door
onze fabrikant afgewimpeld. Hierdoor is het niet zeker of dit ooit opgelost gaat worden.

Dan de snelheden met betrekking tot wireless. Deze worden niet door KPN
of onze leverancier afgeknepen. Elke wireless fabrikant heeft dezelfde specificaties (Wi-Fi
certificering) en dus ook dezelfde problemen.
Maar zoals met alle datasnelheden wordt iedereen door alle fabrikanten
op het verkeerde been gezet. De vermelde snelheden zijn zogenaamde linksnelheden. Dit betekent dat het aantal bitjes op de verbinding worden geteld. Deze snelheden worden in
bitsper second aangegeven Echter hiervan is een bepaalt percentage zogenaamde overhead (Controle,Protocol, Adresseringen enz.) Deze overhead wordt bij een download (in het venstertje bij Microsoft is dit in Bytes (is 8 bits) per second) niet meegeteld, hierbij gaan we uit van
de effectieve doorvoersnelheid (Throughput).

Hierbij zijn de volgende waardes van toepassing.

Verbinding Linksnelheid Overhead Maximale Effectieve Throughput
Ethernet 100 Mbs +/-30% +/- 70 Mbps
802.11b only 11 Mbs +/-50% +/- 5,5 Mbps
802.11g only 54 Mbs +/-50% +/- 27 Mbps
11b/11g mixed 11 Mbps +/-50% +/- 5,5 Mbps bij gebruik van
alleen 11b clients.
11b/11g mixed 54 Mbps +/-66% +/- 18 Mbps bij gebruik van
alleen 11g clients.
11b/11g mixed 11/54 Mbps +/-50/17% +/- 9 Mbps
bij gebruik van 11b en 11g clients.
super g Statisch 108 Mbps +/-60% +/- 40 Mbps
super g Dynamisch 108 Mbps +/-40% +/- 60 Mbps
hierbij worden 2 kanalen (6/7) gelijktijdig gebruikt

Helaas hebben we nog geen uitgebreide tests kunnen uitvoeren waarbij
11b/11g in combinatie met super g worden gebruikt. De andere snelheden zijn
getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kpnplanet gestuurd naar mijn @planet mail wordt door Spamhilator ook gezien als ongewenst.
Misschien is dit de reden dat ik vaak geen antwoordt op mijn @kpnplanet Mails krijg ;(
Heb hierover een mailtje gestuurd naar Microsoft en KPN (ben benieuwd hoe ze reageren. Maar zou er een algemene lijst zijn die Microsoft ook gebruikt (aangezien spamhilator het ook als spam ziet).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 15:23
Net gekeken op kpn.com, daar staat IPB nu in het menu. Kunnen ze meteen een link naar dit forum erbij plaatsen voor de belangstellenden :Y)
Het zou nog wel eens wat drukker kunnen worden op dit forum. 8)7
O ja, zag bij het inloggen op "Mijn KPN" dat "vraag en antwoord" ook is bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ben benieuwd hoe lang het duurt tot het moment dat andere providers over KPN een soortgelijke dienst gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Beekforel schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:15:
Ben benieuwd hoe lang het duurt tot het moment dat andere providers over KPN een soortgelijke dienst gaan aanbieden.
Vanaf de KPN Site:

Beschikbaarheid
InternetPlusBellen is nog in ontwikkeling en wordt in 2006 verder uitgebreid. In de loop van het eerste kwartaal van 2006 is InternetPlusBellen ook beschikbaar voor klanten met ISDN. Later in 2006 kunnen ook telefonieklanten van andere aanbieders dan KPN overstappen op InternetPlusBellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:34:
Kan iemand mij tips geven hoe ik de speedtouch 580 moet instellen, om deze als wireless router achter de experiabox te hangen.
Alvast bedankt
Ik heb een vergelijkbare wens. Ik wil een Linksys WRT54G router achter de experia box hangen. Dit om Access Control (restrict access based on MAC address) functionaliteit in mijn netwerk te krijgen. Ik wil bepaalde MAC-adressen alleen op bepaalde tijden toegang geven. Zowel de WRT54G als de Experia (volgens het manual van deze SMC7908 router) bieden dit, maar op de Experia box kan je het volgens mij niet instellen omdat alles via MijnKpn moet.

In het verleden heb ik de WRT54G om dezelfde reden en met succes achter een Speedtouch 510 modem gehangen, maar toen waren bijzondere instellingen (DHCP/SIP spoofing, etc) op beide apparaten nodig. Ik voorzie dus wel wat problemen.

Iemand hier ervaring mee of tips voor?

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:38:
[...]

Ik heb een vergelijkbare wens. Ik wil een Linksys WRT54G router achter de experia box hangen. Dit om Access Control (restrict access based on MAC address) functionaliteit in mijn netwerk te krijgen. Ik wil bepaalde MAC-adressen alleen op bepaalde tijden toegang geven. Zowel de WRT54G als de Experia (volgens het manual van deze SMC7908 router) bieden dit, maar op de Experia box kan je het volgens mij niet instellen omdat alles via MijnKpn moet.

In het verleden heb ik de WRT54G om dezelfde reden en met succes achter een Speedtouch 510 modem gehangen, maar toen waren bijzondere instellingen (DHCP/SIP spoofing, etc) op beide apparaten nodig. Ik voorzie dus wel wat problemen.

Iemand hier ervaring mee of tips voor?

Tom
Tom,
Ikzelf heb een router en een WAP achter de Experia hangen en deze functioneren zonder problemen. Je kunt trouwens via "Mijn KPN" ook op basis van het MAC-adres toegang geven tot je WiFi.
Ik hoop dat je iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SachaH schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:53:
[...]

Tom,
Ikzelf heb een router en een WAP achter de Experia hangen en deze functioneren zonder problemen. Je kunt trouwens via "Mijn KPN" ook op basis van het MAC-adres toegang geven tot je WiFi.
Ik hoop dat je iets aan hebt.
SachaH,

Zit jouw Experia aan de LAN of WAN-kant van de router aangesloten? Ik denk dat ik de WAN-kant moet gebruiken omdat ik de Internet Acces policies van de router wil gebruiken. En ik denk dat ik dan een aanpassing aan de WAN-kant van de router moet doen en misschien ook in de Experia om hem te laten praten met de Experia. Is dat bij jou ook het geval of gebruik je de LAN-kant? Dan is het denk ik eenvoudiger. Ik kan het zelf niet uitproberen omdat ik de Experia nog niet heb.

MAC adres filters via "Mijn KPN" zijn voor mij niet genoeg omdat ik echt toegangstijden wil instellen.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:09:
[...]

SachaH,

Zit jouw Experia aan de LAN of WAN-kant van de router aangesloten? Ik denk dat ik de WAN-kant moet gebruiken omdat ik de Internet Acces policies van de router wil gebruiken. En ik denk dat ik dan een aanpassing aan de WAN-kant van de router moet doen en misschien ook in de Experia om hem te laten praten met de Experia. Is dat bij jou ook het geval of gebruik je de LAN-kant? Dan is het denk ik eenvoudiger. Ik kan het zelf niet uitproberen omdat ik de Experia nog niet heb.

MAC adres filters via "Mijn KPN" zijn voor mij niet genoeg omdat ik echt toegangstijden wil instellen.

Tom
De Experia zit aan de WAN zijde van de router. In "Mijn KPN" kun je de firewall-instellingen op SERVER zetten en daar het ip-adres van de router invoeren (raadzaam om een fixed IP-adres in de router te zetten). Zo kun je al je verkeer verder via je router regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SachaH schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:01:
Net gekeken op kpn.com, daar staat IPB nu in het menu. Kunnen ze meteen een link naar dit forum erbij plaatsen voor de belangstellenden :Y)
Het zou nog wel eens wat drukker kunnen worden op dit forum. 8)7
O ja, zag bij het inloggen op "Mijn KPN" dat "vraag en antwoord" ook is bijgewerkt.
Tja,

Ik hoop dat alles goed verloopt nu de deur voor alle gebruikers open gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al IPB gebruikers die Voicemail naar mail gebruiken .
Ik kan geen eens voicemail inschakelen laatstaan Voicemail in mail gebruiken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:24:
Ik kan geen eens voicemail inschakelen laatstaan Voicemail in mail gebruiken. :'(
Werkt bij mij ook niet. Kom nog steeds op deze URL uit: https://vm1.kpn.com/webmail
Ik kan ook nog geen voicemail inschakelen maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik nog niet geporteerd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SachaH schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:13:
[...]

De Experia zit aan de WAN zijde van de router. In "Mijn KPN" kun je de firewall-instellingen op SERVER zetten en daar het ip-adres van de router invoeren (raadzaam om een fixed IP-adres in de router te zetten). Zo kun je al je verkeer verder via je router regelen.
Bedankt,

ik ga het zo proberen.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SachaH schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:28:
[...]

Werkt bij mij ook niet. Kom nog steeds op deze URL uit: https://vm1.kpn.com/webmail
Ik kan ook nog geen voicemail inschakelen maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik nog niet geporteerd ben.
Ik ben wel geporteerd maar kan al weken geen Voicemail aanschakelen en NU nog niet!
Ik lees trouwens ook nu weer in de aankondiging dat er een SPAMfilter is met een extra SPAMmap... ik had hem tot nu toe niet en kan hem nog steeds niet vinden.. :?
Het lijkt er op dat het nog niet helemaal klaar is maar dat ze alvast begonnen zijn met het binnen halen van nieuwe klantjes.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:35:
[...]

Ik ben wel geporteerd maar kan al weken geen Voicemail aanschakelen en NU nog niet!
Ik lees trouwens ook nu weer in de aankondiging dat er een SPAMfilter is met een extra SPAMmap... ik had hem tot nu toe niet en kan hem nog steeds niet vinden.. :?
Het lijkt er op dat het nog niet helemaal klaar is maar dat ze alvast begonnen zijn met het binnen halen van nieuwe klantjes.. ;)
Zo'n SPAMmap zou wel handig zijn. Dan kun je altijd kijken of er niet "per ongeluk" een berichtje door het spamfilter is verwijderd die je juist nodig had |:(
Ben ook benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor Voicemail in E-mail werkt. Ik denk dat er toch best wel veel zijn die daar met belangstelling op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SachaH schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:43:
[...]

Zo'n SPAMmap zou wel handig zijn. Dan kun je altijd kijken of er niet "per ongeluk" een berichtje door het spamfilter is verwijderd die je juist nodig had |:(
Ben ook benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor Voicemail in E-mail werkt. Ik denk dat er toch best wel veel zijn die daar met belangstelling op zitten te wachten.
O.a. Daarom denk ik dat de SPAMfilter niet werkt! Ik heb meer Spam dan ooit..
Misschien met Virusfilter net zo.. ik weet het niet.. wie wel .. :?
Door KPN wordt nie gecommuniceerd naar de gebruiker en helaas ook geen pagina waar deze info te vinden is.. misschien wel slim 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:49:
[...]

O.a. Daarom denk ik dat de SPAMfilter niet werkt! Ik heb meer Spam dan ooit..
Misschien met Virusfilter net zo.. ik weet het niet.. wie wel .. :?
Door KPN wordt nie gecommuniceerd naar de gebruiker en helaas ook geen pagina waar deze info te vinden is.. misschien wel slim 8)
Voordat ik naar IPB overging zat ik bij XS4ALL. Als IPB nou eens een degelijke omgeving (weergeven van status van werkzaamheden e.d.) op poten zet zoals dat bij bijvoorbeeld XS4ALL het geval is zou menig IPB gebruiker beter geinformeerd worden. Dat scheelt misschien ook wel weer de nodige telefoontjes naar de servicedesk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:24:
Voicemail werkt bij mij uitstekend. Via "Mijn KPN" kan ik er niets mee (ook voicemail in email niet), maar telefonisch kan ik alles met de voicemail opties doen. (Ik ben geporteerd)

Spam/Virus
Het volgende las ik in de help functie van "Mijn KPN" Mailbeheer-> Spam:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
E-mail SpamFilter
Met e-mail SpamFilter ontvangt u vrijwel geen ongewenste reclame meer. Het zelflerende SpamFilter bewaart verdachte berichten nog zeven dagen in een tijdelijke map op uw Webmail omgeving op Mijn KPN. U kunt zo altijd controleren of het filter goed werkt.

Deze tijdelijke map heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar misschien dat die wordt aangemaakt op het moment dat SPAM wordt gedetecteerd :?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam/Virus
Het volgende las ik in de help functie van "Mijn KPN" Mailbeheer-> Spam:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
E-mail SpamFilter
Met e-mail SpamFilter ontvangt u vrijwel geen ongewenste reclame meer. Het zelflerende SpamFilter bewaart verdachte berichten nog zeven dagen in een tijdelijke map op uw Webmail omgeving op Mijn KPN. U kunt zo altijd controleren of het filter goed werkt.
Deze tijdelijke map heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar misschien dat die wordt aangemaakt op het moment dat SPAM wordt gedetecteerd
Ik krijg erg veel spam en wanneer wordt dat dan gedetecteerd...?
Volgens mij werkt het totaal niet... maar wanneer wel.. :?

[ Voor 205% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:27:
[...]

Volgens mij werkt het totaal niet... maar wanneer wel.. :?
Tot op heden heb ik totaal geen last van spam.
Vraagje: Heb je de optie wel aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:27:
[...]

Ik begrijp echt niet dat jij nu al zo enorm veel spam ontvangt. Zeer waarschijnlijk laat jij e-mail doorsturen vanaf een ander of een oud account, en op doorgestuurde e-mail komt natuurlijk altijd binnen, spam of geen spam!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:35:
[...]
Het is ook best wel gek- om op een gloednieuw email adres gelijk alle spam van de wereld te ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:35:
[...]

Vraagje: Heb je de optie wel aangezet?
Ja de optie staat aan. Een kennis heeft hetzelfde probleem.
Maar dan nog??
Waar blijft de mail die als Spam gezien wordt en voor mij geen Spam is?
Dus werkt nog niet.. ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:38:
[...]

Ik begrijp echt niet dat jij nu al zo enorm veel spam ontvangt. Zeer waarschijnlijk laat jij e-mail doorsturen vanaf een ander of een oud account, en op doorgestuurde e-mail komt natuurlijk altijd binnen, spam of geen spam!!
Ja.. dat zal het wel zijn...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha..Dat zal vast en zeker bij je kennis ook het geval zijn! Met andere woorden, het heeft meer zin om daar over spam te klagen dan hier! Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
Vervolg :

Vandaag gebeld of internetplusbellen nu ok is, bleek te zijn geweigerd en gestopt?!! 8)7
Ze snappen er zelf ook niets van ...nog nooit meegemaakt..ondertussen was mijn internet verbinding (direct adsl ) ook weg.
Moet IPB opnieuw aanvragen en weer weken wachten in de hoop dat het goedkomt (3e keer)
Nu even weer internet dus snel bevindingen posten.

Heb direct adsl aangesmeerd gekregen(zie vorige post) anders kon ik geen IPB krijgen , bleek niet zo te zijn maar omdat ik dus nu direct adsl heb (als het werkt) zit ik er een jaar aan vast en zou niet na € 50,- bellen met HD 's kunnen besluiten de hele mikmak op te zeggen en naar bv @home internet +telefonie te gaan.

Al met al een zootje dus en ik kan alleen maar hopen dat het ooit goed komt :(

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:01:
[...]

Aha..Dat zal vast en zeker bij je kennis ook het geval zijn! Met andere woorden, het heeft meer zin om daar over spam te klagen dan hier! Succes
Ik klaag niet.. tenminste dat vind ik.. ;)
Ik meld en/of deel mijn ervaring..

bedankt voor het advies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmmm geen spam op mijn @kpnplanet.nl adres maar wel heel veel virussen met allemaal willekeurige kreten voor @kpnplanet.nl en waarom ik die dan krijg is een raadsel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:39:
Mmmmm geen spam op mijn @kpnplanet.nl adres maar wel heel veel virussen met allemaal willekeurige kreten voor @kpnplanet.nl en waarom ik die dan krijg is een raadsel??
Ik heb mijn MCAfee maar staande bij :*)

@kpnplanet.nl wordt veelvuldig als spam gezien.

Net als de Spamfilter zal de Virusfilter waarschijnlijk ook niet werken.
Info van KPN is wat dit betreft (e.a.) heel sumier oftewel nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:56:
[...]

Ik heb mijn MCAfee maar staande bij :*)

@kpnplanet.nl wordt veelvuldig als spam gezien.

Net als de Spamfilter zal de Virusfilter waarschijnlijk ook niet werken.
Info van KPN is wat dit betreft (e.a.) heel sumier oftewel nihil.
Het is altijd aan te bevelen een eigen virusscanner actief te hebben. Je weet niet wat de kwaliteit is van die van KPN. Ikzelf gebruik al jaren Norton antivirus, toch wel een gerenomeerd product, maar onlangs ben ik met HitmanPro aan de gang gegaan waarin een andere virusscanner zit. Deze haalde er toch nog wel het e.e.a. uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Wat staat er nu toch weer op kpn.com :9~

De toekomst: beeldbellen, tv & muziek
In de toekomst ook TV kijken via de KPN Experia Box, gewoon op uw eigen tv-toestel. Ze hebben toch nog veel vertrouwen in de box :P. Owja.. was het bijna vergeten. Dit is reclame. KPN wil zelfs producten die niet werken aan de man brengen.

Edit:
Wat is InternetPlusBellen?..... Twintig e-mailadressen met gratis Virusscan en gratis Spamfilter.
Neeej KPN, het is Vier e-mailboxen en 20 MB per e-mailbox.
Ow, ze tellen de 5 aliassen per e-mailadres erbij. (5*4=20)

[ Voor 53% gewijzigd door Edmund op 01-12-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.kpn.com/kpn/show/id=1121941/sc=e56b92

Wel slordig dat ze de oude snelheden erbij zetten. Komt toch minder over 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:49:
[...]

Ik vindt het ook jammer dat de mailadressen die ik bij planetinternet heb niet kan invoeren bij mijn IPB. Uiteraard zit er een verschil in het achtervoegsel..
Planet internet : @planet.nl
KPN : @kpnplanet.nl
planet.nl is een geregistreerde domein naam.
kpnplanet.nl is een niet bestaand domein. Knap hoor van KPN.

zie http://www.ripe.net/

Jullie spam "vangers" markeren kennelijk alle mail die van niet bestaande domeinen afkomstig is als SPAM en dan komt het in het bakje spam terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:54:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1121941/sc=e56b92

Wel slordig dat ze de oude snelheden erbij zetten. Komt toch minder over 8)7
Ik ben benieuwd wanneer de kraan helemaal open gaat.
Zodat we van de nieuwe snelheden kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Jan-E, zou jij een deel 3 van dit topic willen openen? Of zal ik dat even doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op donderdag 01 december 2005 @ 20:17:
Jan-E, zou jij een deel 3 van dit topic willen openen? Of zal ik dat even doen? :)
NU al?? we zitten nog maar net op de helft dan die van deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 20:58:
[...]

NU al?? we zitten nog maar net op de helft dan die van deel 1
Wel wat offtopic maarja:

Meestal word er een deel 2 (of hoger) geopend als er 40 pagina's zijn geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 14:05
RobbieDee schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:25:
[...]

planet.nl is een geregistreerde domein naam.
kpnplanet.nl is een niet bestaand domein. Knap hoor van KPN.

zie http://www.ripe.net/

Jullie spam "vangers" markeren kennelijk alle mail die van niet bestaande domeinen afkomstig is als SPAM en dan komt het in het bakje spam terecht.
kpnplanet is wel degelijk geregistreerd, kijk maar op sidn.nl, daar staan de volgende gegevens voor dit domein

Resultaat voor kpnplanet.nl

Domeinnaam kpnplanet.nl (volgend domein)
Status actief

Registrant Planet Media Group N.V.
Printerweg 14 -32
3821 AD AMERSFOORT
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR ja
Administratief contact *****

Registrar KPN Internet
Printerweg 14 -32
3821 AD AMERSFOORT
Netherlands

Technisch contact . Domein Beheer

Nameserver ns3.wxs.nl 195.121.1.38
Nameserver ns4.wxs.nl 213.239.154.101

Datum registratie 08-11-2004
Record laatst gewijzigd 04-04-2005
Record onderhouden door NL Domain Registry

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 02-12-2005 11:23 . Reden: aub geen persoonlijke gegevens posten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:34:
[...]

Is bij mij vannacht gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een gouden tip ten aanzien van Girotel per modem. (Postbank online, nee dank u :) )
De verbinding wordt sinds een aantal dagen niet meer goed opgebouwd (handshake)
Instelling nogmaals gecontroleerd, laatste drivers van de modem worden al gebruikt.

Opbellen naar Girotel is mislukt.
Controleer uw modeminstellingen en uw telefoonaansluiting.
Probeer het daarna nogmaals.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:49:
Heeft iemand nog een gouden tip ten aanzien van Girotel per modem. (Postbank online, nee dank u :) )
De verbinding wordt sinds een aantal dagen niet meer goed opgebouwd (handshake)
Instelling nogmaals gecontroleerd, laatste drivers van de modem worden al gebruikt.
Ik test nog wel eens een inbelverbinding. Ik weet het: maf, want waarom zou je internetten via het telefoondeel van je ADSL/VoIP-verbinding. Daar lukte de handshake gisteren ook niet meer. Wellicht test ik later nog eens of faxen nog steeds lukt, want dat zou dus ook wel eens mis kunnen gaan. Hoe dan ook: kennelijk hebben we weer een nieuwe firmware update die moeilijker praat met modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat me wel even een fax sturen door een andere geporteerde IPB gebruiker, eens kijken wat dan gebeurt.

N.B,
Uitkomst: Faxen ontvangen van en verzenden naar een andere IPB gebruiker gaat goed.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 07:59:
[...]

Is bij mij vannacht gebeurt.
Waarschijnlijk zit bij onze centrale de kraan vast :P
Moeten ze maar even kruipolie gaan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:07:
[...]

Waarschijnlijk zit bij onze centrale de kraan vast :P
Moeten ze maar even kruipolie gaan halen :)
Kruipolie zegt het al ;) (misschien een wat snellere olie gebruiken)

Ik heb geen flauw idee bij welke centrale ik hoor.. is dat ergens op te zoeken..?
(Met google is het mij nog niet gelukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen flauw idee bij welke centrale ik hoor.. is dat ergens op te zoeken..?
(Met google is het mij nog niet gelukt)
http://www.adslcentrale.nl/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gelukt tnx

Na invoering van mijn postcode en huis nummer krijg ik een ander adres terug... maar ligt in de buurt dus zal wel kloppen.
Ik krijg ook het bericht
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend
Misschien toch maar even mijn GPS raadplegen ;)

Resultaat is Amsterdam-Amstelland
Daar gebruiken ze ook kruipolie.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:34:
[...]

Ik hoor vandaag vanuit KPN (niet de HD) dat 5 december voor iedereen met IPB de kraan opengaat. Ik zelf ben op de zakelijk ADSL lijn (Mx Flex) al geupgraded en privé (zelfde adres 2x tel + ADSL) nog niet. Mijn wijkcentrale is dus al klaar. We zijn benieuwd maandag wat Sinterklaas gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:25:
[...]

Ik hoor vandaag vanuit KPN (niet de HD) dat 5 december voor iedereen met IPB de kraan opengaat. Ik zelf ben op de zakelijk ADSL lijn (Mx Flex) al geupgraded en privé (zelfde adres 2x tel + ADSL) nog niet. Mijn wijkcentrale is dus al klaar. We zijn benieuwd maandag wat Sinterklaas gaat doen.
Hihi, De Sint zat te denken wat hij de IPB'ers zal schenken
een hogere snelheid of een nieuw modem
in iedergeval gaat de zak tot de bodem
Wanneer deze leeg is roep hij Piet
en zegt vergeet je de IPB'érs niet
Na veel horten een stoten en een moeilijk begin.
hebben de meeste IPB'ers het nu naar hun zin
De sint zal zorgen voor IP-TV
want alle moderne tweakers gaan graag met hun tijd mee.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 22:21:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Klasse! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Top!

Overigens ging bij de Experia gisterenavond het licht uit (bewust door een HD medewerker). Meteen even het eea getest :) . Dit is het resultaat:
  • Natuurlijk niet bereikbaar, maar Voice mail werkte :)
  • Voicemail is middels pincode uit te luisten en in te stellen. Dus ik kon zelf mijn berichten afluisteren vanaf mobiel en mijn boodschap aanpassen. "Wegens een technische storing zijn we niet bereikbaar. Bel even mobiel.
Overigens komt binnenkort Siemens in de lucht om een piep beet te pakken. Daarnaast bevestigde de HD medewerker ook de sinterklaas actie. We zijn benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet alleen maar klagen in dit topic :+ :+ :+ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
[...]

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:21:
Het is niet alleen maar klagen in dit topic :+ :+ :+ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[...]
kapitein alles heeft zijn nut gehad...
Persoonlijk vind ik het hier een goed IPB-ploegje _/-\o_

Ik heb een schoen vlak onder de Experiabox geplaatst...
en nu maar hopen dat Sint erbij kan.
ik heb het prachtige gedicht van Markje_84 uitgeprint en aan mijn Experiabox getaped..
en nu maar hopen dat Sint dit kan lezen.. ;)
... en anders bel ik hem wel op... want de telefoon werkt nu perfect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8) :+

Vraag:

Wij maken zelf geen gebruik van Wi-FI.( Bedraad :) )

Onder het beheer van de experiabox, staat de optie "Wi-Fi toegangscontrole op basis van MAC-adres" UIT. Als wij kiezen voor AAN, is er een optie om een regel voor een mac-adres. Als wij deze regel leeg laten, dus allemaal xxx.xxx.xxx , is dit dan voldoende als extra beveiliging. Of moet daar een adres staan. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:44:
8) :+

Vraag:

Wij maken zelf geen gebruik van Wi-FI.( Bedraad :) )

Onder het beheer van de experiabox, staat de optie "Wi-Fi toegangscontrole op basis van MAC-adres" UIT. Als wij kiezen voor AAN, is er een optie om een regel voor een mac-adres. Als wij deze regel leeg laten, dus allemaal xxx.xxx.xxx , is dit dan voldoende als extra beveiliging. Of moet daar een adres staan. :|
Als je toch geen WIFI gebruikt kun je dit net zo goed uit zetten. Dan hoef je je over de overige wifi instellingen zoals het mac adres geen zorgen te maken (er kan toch niemand draadloos contact maken met de experia).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekha
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07-2022
[...]

critiek met een glimlach, Klasse
IP-TV hoeft voor mij (nog) niet direct, ik geniet voorlopig meer van dit forum.
En het is nog leerzaam ook.

arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

joop99 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:38:
[...]
kpnplanet is wel degelijk geregistreerd, kijk maar op sidn.nl, daar staan de volgende gegevens voor dit domein
Klopt maar het is toch vreemd dat het op Europees nivo niet bekend is terwijl planet.nl dat wel is. Misschien is SIDN.nl vergeten iets door te geven en kijken de spamfilters alleen op Europsees nivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Wij zijn vandaag gebeld over IPB of alles nog naar wens was. ( iets in deze strekking)

Mijn oom heeft ook IPB en nu is het probleem dat wij niet meer naar hem kunnen bellen sinds we IPB hebben krijgen we: dit nummer is niet in gebruik blablabla. Hij kan alleen wel hierheen bellen 8)7. Blijkt dus dat het een bekend probleem is en dat het binnen 10 dagen wordt opgelost.

Dus iedereen die niet naar iemand kan bellen die IPB heeft, ze weten ervan.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Onroptemraakle schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:19:
Wij zijn vandaag gebeld over IPB of alles nog naar wens was. ( iets in deze strekking)

Mijn oom heeft ook IPB en nu is het probleem dat wij niet meer naar hem kunnen bellen sinds we IPB hebben krijgen we: dit nummer is niet in gebruik blablabla. Hij kan alleen wel hierheen bellen 8)7. Blijkt dus dat het een bekend probleem is en dat het binnen 10 dagen wordt opgelost.

Vaag, probleem hier niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onroptemraakle schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:19:

Ik heb dat probleem ook gehad maar was opgelost nadat we geporteerd zijn.
De 10 dagen kan dan wel met het porteren te maken hebben.
Nu werkt bij ons alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
Ik ben inmiddels ook geporteerd. Had voor het porteren last van gebrom op de lijn maar die is nu - na het porteren - verdwenen.
Ben benieuwd af wij idd vanaf morgen onze nieuwe snelheid hebben. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas Sint is niet bij de Experia geweest. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
KPN belde, ze dachten nu te weten wat er bij mij mis was. Ze hebben waarschijnlijk een fout gemaakt. Deze fout kwam regelmatig voor. Er zit iets fout in de centrale. Dus na 4 maanden komen ze er eindelijk achter dat ze een fout hebben gemaakt. 2 maanden geleden beloofden ze al dat ze de centrale zouden gaan controleren, dit moeten ze nu dus nog doen. Nu maar hopen dat ze het eindelijk eens gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Edmund schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:14:
KPN belde, ze dachten nu te weten wat er bij mij mis was. Ze hebben waarschijnlijk een fout gemaakt. Deze fout kwam regelmatig voor. Er zit iets fout in de centrale. Dus na 4 maanden komen ze er eindelijk achter dat ze een fout hebben gemaakt. 2 maanden geleden beloofden ze al dat ze de centrale zouden gaan controleren, dit moeten ze nu dus nog doen. Nu maar hopen dat ze het eindelijk eens gaan oplossen.
Wat voor problemen had/heb je allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
supermm schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:32:
[...]
Wat voor problemen had/heb je allemaal?
Owja.. Voornamelijk een echo en/of stotternde geprekken. Verder nog een onstabiele internet verbinding, maar dat is het ergste nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al weleens het probleem gehad dat je aan het bellen bent en dat je voor ongeveer 1 seconde helemaal niets hoort maar dat de andere kant dan een keiharde piep hoort? Heb dit als klacht neergelegd bij de HD, geen reactie meer op teruggehad.
Ben er in dit topic nog niks over tegengekomen. Behalve 1 keer van mijzelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Nog geen last van gehad.
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.