[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 27.102 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85520

Anoniem: 154872 schreef op maandag 05 december 2005 @ 09:32:
Helaas Sint is niet bij de Experia geweest. :Z
Bij mij wel... maar hij wist niets te doen... dus hotsik.. :)
Oefenen in geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:14:
KPN belde, ze dachten nu te weten wat er bij mij mis was. Ze hebben waarschijnlijk een fout gemaakt. Deze fout kwam regelmatig voor. Er zit iets fout in de centrale. Dus na 4 maanden komen ze er eindelijk achter dat ze een fout hebben gemaakt. 2 maanden geleden beloofden ze al dat ze de centrale zouden gaan controleren, dit moeten ze nu dus nog doen. Nu maar hopen dat ze het eindelijk eens gaan oplossen.
Ik hoop met je mee... (duurt best erg lang)
Om welke fout gaat het?
Waarschijnlijk maken ze het wel op een of ander manier goed....(bij mij wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:02:
[...]

Owja.. Voornamelijk een echo en/of stotternde geprekken. Verder nog een onstabiele internet verbinding, maar dat is het ergste nog niet.
Het stotteren en echo is voor mij ook het probleem.
Deze maand krijgen we een upgrade van Siemens en dat zal het allemaal oplossen.. (volgens HD)... De mensen die mij bellen hebben ook last van Pufgeluiden.. Ik hoor het zelf niet maar schijnt erg storend te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85748 schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:27:
Heeft iemand al weleens het probleem gehad dat je aan het bellen bent en dat je voor ongeveer 1 seconde helemaal niets hoort maar dat de andere kant dan een keiharde piep hoort? Heb dit als klacht neergelegd bij de HD, geen reactie meer op teruggehad.
Ben er in dit topic nog niks over tegengekomen. Behalve 1 keer van mijzelf....
Dit is voor mij nieuw
Wel heeft de andere kant 1 a 2 seconden niets te zeggen want dat komt toch niet binnen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161963

Ik heb vorige week telefonisch IPB aangevraagd. Allemaal prima. Nog nagevraagd of het uitmaakt of ik ISDN-1 of ISDN-2 heb. "Nee, maakt niet uit, het komt allemaal goed.". Ik zal een bevestiging krijgen en over 15 dagen het pakket.
Ok, een uurtje later vind ik op de KPN site dat ISDN gebruikers nog moeten wachten tot zomer 2006.

Krijg nou wat? IK bel weer naar de HD. Het klopt: "IPB is nog niet beschikbaar voor ISDN klanten. Duurt nog tot de zomer. Ik moet na de bevestigingsmail de boel maar cancellen."
Ik geef in dat gesprek aan dat ik nogal teleurgesteld ben: Alleen vanwege IPB ben ik een paar maanden geleden overgestapt van Planet ADSL naar KPN ADSL. Konden ze begrijpen, maar er was toch echt niets aan te doen. Ik geef aan dat ik waarschijnlijk ergens anders VOIP ga afnemen.
Twee dagen later wordt ik gebeld door de KPN: U hebt een klacht?
Ik leg het hele verhaal weer uit. Dat ik helemaal geen ISDN wil behouden en dat ik IPB wil.
Men vertelt nu dat het toch kan. Ik moet de monteur gewoon laten komen en hij maakt het helemaal in orde. Ik zou in het vorige gesprek met KPN verkeerd zijn voorgelicht.
Ik heb inmiddels de bevestiging binnen en wacht nu maar op mijn pakket...
Hoe loopt dit af?

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162321

In mijn KPN heb ik de eigen homepage in gebruik gesteld en zo staat het daar nu ook aangegeven.

Maar tot nu toe lukt het mij niet iets op de homepage te krijgen. Ik doe het met het ftp-programma Leap FTP. Dat programma werkt goed en geeft ook aan dat ie alles(foto's) heeft verzonden. Maar er verschijnt niets op de homepage. Er staat steeds: "deze homepage is in aanbouw". Kennelijk doe ik iets niet goed.
Graag een goed advies.

Meindert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Anoniem: 161963 schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:43:
Hoe loopt dit af?

Tom
Klinkt goed :( Ik heb 2,5 week na mijn bestelling weer contact opgenomen met de klantenservice en ik kon het niet telefonisch bestellen :?
Wel gaven ze aan dat er nooit een aanvraag was binnen gekomen, waardoor ik het nogmaals op de site kon aanvragen. Nu wel een bevestiging gehad, waarin aangegeven stond dat het ongeveer 3 weken kon gaan duren. Als met al een lekkere tijd onderweg, en dat terwijl ik zowel de eerste als de tweede keer dezelfde gegevens heb ingevuld ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162321 schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:47:
In mijn KPN heb ik de eigen homepage in gebruik gesteld en zo staat het daar nu ook aangegeven.

Maar tot nu toe lukt het mij niet iets op de homepage te krijgen. Ik doe het met het ftp-programma Leap FTP. Dat programma werkt goed en geeft ook aan dat ie alles(foto's) heeft verzonden. Maar er verschijnt niets op de homepage. Er staat steeds: "deze homepage is in aanbouw". Kennelijk doe ik iets niet goed.
Graag een goed advies.

Meindert
mij is het wel gelukt.. http://home.kpnplanet.nl/~miniad@kpnplanet.nl/index.html

Maar wat heb je gedaan en wat ben je aan het doen??
Misschien kan ik helpen...

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 85520 op 05-12-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2024
Even stoom afblazen na een uur telefoneren met 0800-0244 en 8 keer te zijn doorverbonden. De 9de keer ging het mis en lag ik eruit. :(

Twee maanden geleden werd mijn experiabox door een monteur opgehaald ivm het opdoeken van mijn IPB account. Ik was alle ellende zat en wilde terug naar analoog. Geen probleem meneer, doen we gratis. We onderkennen de problemen met IPB. Tot zover ging alles goed.

Een maandje later doekte ik mijn analoge lijn op, omdat het voipen met een andere provider prima verliep. Direct ADSL wilde ik graag houden. Ook dat ging goed.

Wat minder klopt, is dat ik tot op de dag van vandaag nog steeds rekeningen krijg voor mijn IPB abonnement. Ook via mijn KPN zie ik dat ik nog steeds een abonnement heb en kan ik op mijn 0844 nummer nog gewoon inloggen.
Vandaag belde ik voor de tig-ste keer met KPN en nog steeds vinden ze niemand die even op delete wil drukken als m'n SIP accountje op het scherm staat.

Van het kastje naar de muur hebben ze daar uitgevonden. Geloof me. Niet uit onwil, maar gewoon onduidelijkheid binnen het bedrijf als je 't mij vraagt. Ieder kijkt met een kokervisie naar het probleem en zo onstaan dit soort situaties:
De factuurafdeling is zo slim geweest om mijn rekeningnummer te veranderen naar een niet bestaand nummer. Dan zou ik in ieder geval niet onterecht aangeslagen worden. Gevolg: nu rollen de brieven al binnen dat ze het bedrag niet van mijn rekening konden afschrijven. Ik wordt er doodmoe van.

Dus mocht er nog een welwillende 2e lijner meelezen die voor mij op de DEL wil drukken:
Mijn abonnementnummer was/is: 5000002726 _/-\o_

Alvast bedankt.
Tweakers.bob@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159010

Je eigen hompage... leuk, maar even praktisch: een e-mailadres in de URL, is dat niet vragen of spam? Regel 1 om te spam te voorkomen is om zuinig om te springen met je e-mailadres en zeker niet publiek op een pagina neer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159010 schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:22:
Je eigen hompage... leuk, maar even praktisch: een e-mailadres in de URL, is dat niet vragen of spam? Regel 1 om te spam te voorkomen is om zuinig om te springen met je e-mailadres en zeker niet publiek op een pagina neer zetten.
Ik vind dit ook niet erg slim, wellicht dat het beter gaat worden..
Ik gebruik de E-mail die gelijk is aan mijn homepage niet..
Maar helpt niet erg... emails komen toch gewoon binnen.

Dit is voor verbetering vatbaar... hopenlijk weet KPN (HD-2) dat ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Anoniem: 162321 schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:47:

Graag een goed advies.

Meindert
Oh, ik was van plan een slecht advies te geven 8)7 Heb je wel een index.html bestand erop gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:05
Ik heb vorige week telefonisch IPB aangevraagd. Allemaal prima. Nog nagevraagd of het uitmaakt of ik ISDN-1 of ISDN-2 heb. "Nee, maakt niet uit, het komt allemaal goed.". Ik zal een bevestiging krijgen en over 15 dagen het pakket.
Ok, een uurtje later vind ik op de KPN site dat ISDN gebruikers nog moeten wachten tot zomer 2006.

Krijg nou wat? IK bel weer naar de HD. Het klopt: "IPB is nog niet beschikbaar voor ISDN klanten. Duurt nog tot de zomer. Ik moet na de bevestigingsmail de boel maar cancellen."
Ik geef in dat gesprek aan dat ik nogal teleurgesteld ben: Alleen vanwege IPB ben ik een paar maanden geleden overgestapt van Planet ADSL naar KPN ADSL. Konden ze begrijpen, maar er was toch echt niets aan te doen. Ik geef aan dat ik waarschijnlijk ergens anders VOIP ga afnemen.
Ik leg het hele verhaal weer uit. Dat ik helemaal geen ISDN wil behouden en dat ik IPB wil.
Men vertelt nu dat het toch kan. Ik moet de monteur gewoon laten komen en hij maakt het helemaal in orde. Ik zou in het vorige gesprek met KPN verkeerd zijn voorgelicht.
Hoe loopt dit af?

Tom
Ik vind dit vrij vreemd. Als medewerker van de primafoon krijg ik te horen dat het absoluut nog niet beschikbaar is voor ISDN en dat dat pas halverwege 2006 ergens gaat komen. Er is volgens mij uberhaupt al geen experiabox geschikt voor isdn. Het zou alleen kunnen als je ISDN lijn omgezet gaat worden naar analoog. Misschien gaan ze dit wel doen en brengen ze je de kosten die daar normaliter voor staan (75 euri) niet in rekening. Heb je eigenlijk nog 'down-time' bij deze omschakeling?

Overigens mogen wij als primafoon medewerkers officieel IPB nog niet aanbieden aan klanten :|. Pas vanaf 12 december ofzoiets, alleen als mensen er specifiek om vragen mogen we het voor ze bestellen via een speciale link naar de KPN-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgoth schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:48:
[...]

Overigens mogen wij als primafoon medewerkers officieel IPB nog niet aanbieden aan klanten :|. Pas vanaf 12 december ofzoiets, alleen als mensen er specifiek om vragen mogen we het voor ze bestellen via een speciale link naar de KPN-site.
Er specifiek om vragen?? Wat heb ik hier bij te denken? 8)7
Als ik het wil en er niet specifiek om vraag kom ik voor IPB waarschijnlijk niet in aanmerking.
Houdt dit in dat KPN nog eventjes niet wilt?
Is de grote uitrol uitgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872

Is bij iemand zijn of haar snelheid al verhoogd? Sinterklaas is net weer de deur uit maar nog steeds 800kbps. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85748

Anoniem: 154872 schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:31:
Is bij iemand zijn of haar snelheid al verhoogd? Sinterklaas is net weer de deur uit maar nog steeds 800kbps. :(
Nou ik ben blijkbaar dit jaar ook niet zo lief geweest. :( Nog niets hier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 18:00
amdboy1983 in "KPN Snelheidsverhogingen - Deel II"
amdboy1983 schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:25:
De snelheid van adsl
word vanaf vanacht 5 december tot 19 december verhoogd.
deze info heb ik van kpn zelf(gezien ik er zelf werk)
het word s'nachts gedaan om de mensen zoveel mogelijk te ontzien.
de via routers worden dan gereset zodat mensen de NIEUWE snelheid echt gaan merken
dus vanaf vanacht gaan de eerste mensen om welke en waar nog niet bekend.
dus et word de komende week druk met deze topic

Greets Your
Friend Amd :9
Dus wellicht een "late" pakjes-avond ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Westereen op 05-12-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans-d
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03-2023
Anoniem: 154872 schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:31:
Ik denk dat alleen de Sint met hoge snelheid langs is geweest, de ADSL snelheid is nog steeds onveranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122602

Ik heb mijn Sinterklaas-kado wel gekregen vandaag..........de toezegging dat a.s. vrijdag een monteur mijn IPB komt terugzetten naar analoog !

Ze wilden gelijk de Experia meenemen en het ADSL-signaal afsluiten. Ik was echter met KPN overeengekomen dat ik naadloos over zou kunnen gaan naar Direct-adsl. Na wat ruggespraak wordt het als volgt: het telefonie-gedeelte wordt vrijdag teruggezet naar analoog, de Experia blijft staan met ADSL-signaal, KPN regelt de omzetting naar Direct-adsl en pas als dat in orde is, wordt de Experia opgehaald.

Blijft wel de vraag of ik van Direct-adsl een modem krijg. In hun voorwaarden staat dat je GEEN modem krijgt als je van een andere provider (connected by KPN) overstapt naar Direct-adsl. Dat is dus bij mij het geval, maar ik heb van KPN nooit een modem gekregen, alleen de Experia, maar die heb ik in bruikleen en gaat weer weg. Dat zal dus nog wel een kleine strijd gaan worden.

Eindelijk weer dag en nacht bereikbaar, geen echo's, geen vertraging...wel iets duurder, maar het werkt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:05
Anoniem: 85520 schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:59:
[...]

Er specifiek om vragen?? Wat heb ik hier bij te denken? 8)7
Als ik het wil en er niet specifiek om vraag kom ik voor IPB waarschijnlijk niet in aanmerking.
Houdt dit in dat KPN nog eventjes niet wilt?
Is de grote uitrol uitgesteld?
Nou ja, je kan het wel gewoon bestellen via de website. Redelijk 'grote' uitrol lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122602 schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:50:
Blijft wel de vraag of ik van Direct-adsl een modem krijg. In hun voorwaarden staat dat je GEEN modem krijgt als je van een andere provider (connected by KPN) overstapt naar Direct-adsl. Dat is dus bij mij het geval, maar ik heb van KPN nooit een modem gekregen, alleen de Experia, maar die heb ik in bruikleen en gaat weer weg. Dat zal dus nog wel een kleine strijd gaan worden.

Eindelijk weer dag en nacht bereikbaar, geen echo's, geen vertraging...wel iets duurder, maar het werkt !!
Hier is overmacht en service dus lijkt mij dat je goed verder geholpen heeft te worden.
Ik had ook de nodige problemen (volgens KPN HD Uitzonderlijk) maar alles is uiteindelijk netjes opgelost. Ook financieel is het recht getrokken..

-KJ- ik wens je erg veel plezier en tevredenheid met jouw nieuwe oplossing...

AD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Morgoth schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:16:
[...]

Nou ja, je kan het wel gewoon bestellen via de website. Redelijk 'grote' uitrol lijkt me.
En ik meen van het weekend een pagina grote advertentie gezien te hebben in het plaatselijke voorlichtingsblaadje van de gemeente (Utrecht) waarin KPN de mensjes thuis waarschuwt voor allerlei vormen van misleiding door aanbieders van alternatieve vormen van IP telefonie. Dat zou niet betrouwbaar zijn en voor de betere service en optimale beschikbaarheid (u raadt het al) moeten ze gewoon even op KPN wachten.... IPB: het komt er aan, echt waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobbieDee schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:58:
[...]

IPB: het komt er aan, echt waar.
oeps... het is er al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 11:20
Zijn er al IPB-ers die de nieuwe snelheid hebben gekregen? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Is het overzicht van lopende gesprekskosten op het breedbandportal bij jullie ook stilgevallen? Mijn laatste telefoontje zou van 2 december zijn, wat dus beslist niet zo is. En op Mijn KPN is ook nog niets te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
Jan-E schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:31:
Is het overzicht van lopende gesprekskosten op het breedbandportal bij jullie ook stilgevallen? Mijn laatste telefoontje zou van 2 december zijn, wat dus beslist niet zo is. En op Mijn KPN is ook nog niets te ontdekken.
Ik heb hetzelfde. Sinds 2 december geen gesprekskosten op de breedbandportal |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Hier het zelfde, geen gegevens na 2 december. Ze zijn nog sinterklaas aan het vieren, geen gegevens, geen kosten.... :+

@Jan -E: Hoe is het afgelopen met het versturen van een fax per modem en internetten. Onderling met een IPBer faxen lukt wel. Hier nog steeds problemen met Girotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:23:
Hier het zelfde, geen gegevens na 2 december. Ze zijn nog sinterklaas aan het vieren, geen gegevens, geen kosten.... :+

@Jan -E: Hoe is het afgelopen met het versturen van een fax per modem en internetten. Onderling met een IPBer faxen lukt wel. Hier nog steeds problemen met Girotel.
Bij mij is het ook gestopt na 1 December.
Mijn Postbank werkt bij mij goed maar ik dacht dat Internet Girotel gestopt was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:31:
Gesprekken tot en met 2-dec staan er op, mis 3 en 4 december.
5 december staat er wel weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:42

slaay

Natuurbeleven.com

Hoe loopt dit af?

Tom
DIt hoeft toch geen probleem te zijn? Aangezien 99% van de aansluitingen over 2 aderparen beschikt.
Ik kan me voorstellen dat men de lijn in de centrale dan in een analoge poort prikt, en het andere aderpaar bij jou gebruiken. Ondertussen kan men de ISDN lijn slopen.
Waardoor je ISDN vervalt en je op een analoge lijn terecht komt zonder echte downtime.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 137469 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:23:
Faxen nog niet geprobeerd. Girotellen en internetten heb ik wel geprobeerd, maar beide lukken niet meer. Zo te horen komt er elke 4 seconden een 'storing' over de lijn, waardoor de handshake niet lukt. Hoor jij dat ook?

@miniad: Girotel via inbellen blijft bestaan, Girotel online is (voor particulieren) vervangen door Mijn Postbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist gebeld door KPN n.a.v. mijn klacht richting hun. Ze geven ronduit toe dat de communicatie over IPB zeer slecht is/was. Ook de compensatie (50 euro) welke de een wel kreeg en de ander niet was raar geregeld. Mensen met veel klachten kregen deze... Maar dan alleen als je flink ging klagen. Deze 50 euro werd mij nu ook beloofd. :)
Heb wel gezegd dat ik de boel wel in de gaten blijf houden en als er zich weer teveel problemen gaan voordoen ik alsnog het zaakje opzeg.
Dat grapje met een korte onderbreking van het geluid en dat de andere kant dan een piep hoort was 'nieuw' voor ze. Hier ga ik nog over teruggebeld worden.

Schijnt dat ze erg veel klachten krijgen van mensen met ISDN die over willen en waar is belooft dat het kan, maar dat word dus pas 2006.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 85748 op 06-12-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:13:
[...]
Faxen nog niet geprobeerd. Girotellen en internetten heb ik wel geprobeerd, maar beide lukken niet meer. Zo te horen komt er elke 4 seconden een 'storing' over de lijn, waardoor de handshake niet lukt. Hoor jij dat ook?

@miniad: Girotel via inbellen blijft bestaan, Girotel online is (voor particulieren) vervangen door Mijn Postbank.
Klopt, bij ons lukt het nog wel, al moeten wij wel minimaal 2 a 3 x inbellen om verbinding te krijgen. Gaat dit toch maar eens melden bij HD. Vreemd dat het lokaal met een IPBer wel lukt.

Edit:

Even voorgelegd, zou bekend zijn en een aandachtspunt zijn. Als tip kon ik proberen om de baudrate te verlagen...geen verbetering.
Ik heb zelf nu het eerste nummer, wat een lokaalnummer is, verwisseld en bel nu met 026. als eerste keuzenummer en verrek in 1 keer verbinding. We kijken het even aan.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 137469 op 06-12-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162424

Vandaag een berichtje ontvangen van kpn.com n.a.v. mijn vraag waarom alleen Planet en Het Net IPB gaan aanbieden in het eerste kwartaal van 2006, en waarom mijn provider Xs4all er niet bij staat:
Dit is 't antwoord wat ik ontving:

Naar aanleiding van uw vraag over InternetPlusBellen kunnen wij u als volgt informeren:
XS4ALL komt binnenkort ook met een eigen variant van InternetPlusBellen. Wij adviseren u KPN.com in de gaten te houden voor nieuws hierover.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Nu ben ik zeer benieuwd wat dit zal gaan worden. Heeft iemand hier al iets van gehoord? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159095

Sinds enige tijd heb ik last van spook telefoontjes. Er wordt gebeld met een onderdrukt nummer en na twee keer overgaan is er weer opgehangen. Ongeveer 2 a drie keer per dag op willekeurige tijdstippen.

Iemand een dergelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159095 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:28:
Sinds enige tijd heb ik last van spook telefoontjes. Er wordt gebeld met een onderdrukt nummer en na twee keer overgaan is er weer opgehangen. Ongeveer 2 a drie keer per dag op willekeurige tijdstippen.

Ja, ik ! Vannacht om 01:52u registreerde mijn nummermelder een oproep van een onbekend nummer. Kennelijk is de telefoon niet of maar heel kort overgegaan, want ik heb er niets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:42

slaay

Natuurbeleven.com

Anoniem: 162424 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:19:
Vandaag een berichtje ontvangen van kpn.com n.a.v. mijn vraag waarom alleen Planet en Het Net IPB gaan aanbieden in het eerste kwartaal van 2006, en waarom mijn provider Xs4all er niet bij staat:
Dit is 't antwoord wat ik ontving:

Naar aanleiding van uw vraag over InternetPlusBellen kunnen wij u als volgt informeren:
XS4ALL komt binnenkort ook met een eigen variant van InternetPlusBellen. Wij adviseren u KPN.com in de gaten te houden voor nieuws hierover.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Nu ben ik zeer benieuwd wat dit zal gaan worden. Heeft iemand hier al iets van gehoord? :?
Het enige nieuws dat ik telkens verneem is dat Planet en Hetnet inderdaad eerder dan Xs4all met IPB gaan beginnen.
Maar als je de site van Xs4all in de gaten hebt gehouden, dan maken ze wel steeds melding dat ze op korte termijn met VOIP gaan beginnen. Het blijft dus afwachten.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

Anoniem: 85748 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:24:
Ook de compensatie (50 euro) welke de een wel kreeg en de ander niet was raar geregeld. Mensen met veel klachten kregen deze... Maar dan alleen als je flink ging klagen.
Ik heb nimmer KPN gebeld met klachten en heb het bedrag standaard wel ontvangen. Wel heb ik IPB vanaf het prille begin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149406

Hier hetzelfde. Sinds een week of twee gaat de telefoon zo'n 3 tot 5 keer per dag op die manier. Knap irritant. :(
Heb het aan de HD voorgelegd. Die hebben het weer aan de tweede lijn doorgegeven. Binnen een uur (!) teruggebeld. Bleek dat ons telefoonprofiel verkeerd stond (op adsl2???). Dat zou worden omgezet en we worden deze week nog teruggebeld of er al iets verbeterd is. Tot nu toe niet... vandaag ook weer 2 keer zo'n spooktelefoontje ontvangen.
Als ik wat hoor van de tweede lijn, laat ik het wel ff weten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online

Hier ook wel eens last van. Bij opnemen blijft het stil en de verbinding wordt verbroken.
Het is zelfs zo geweest dat dit s'avonds gebeurde met en dat er ong. 1 uur tussen zat.
Erg irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:15:
[...]

Ik heb nimmer KPN gebeld met klachten en heb het bedrag standaard wel ontvangen. Wel heb ik IPB vanaf het prille begin...
Dat zeiden ze ook, dat de mensen die het van het begin af aan IPB hadden kregen dat. Maar wat is het begin? Ik heb het al zeker sinds augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161963

slaay schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:08:
[...]

DIt hoeft toch geen probleem te zijn? Aangezien 99% van de aansluitingen over 2 aderparen beschikt.
Ik kan me voorstellen dat men de lijn in de centrale dan in een analoge poort prikt, en het andere aderpaar bij jou gebruiken. Ondertussen kan men de ISDN lijn slopen.
Waardoor je ISDN vervalt en je op een analoge lijn terecht komt zonder echte downtime.
Ik kan me goed voorstellen dat het technisch inderdaad kan, maar het gaat wel tegen de administratieve KPN procedures in. Normaal brengt KPN €75,- in rekeningen voor een migratie van ISDN naar analoog en je moet tevens ADSL opnieuw aanvragen én een ander ADSL modem gebruiken.
Ik hoop dat KPN heeft aangegeven mij toch IPB te kunnen aanbieden omdat ze me niet als klant willen verliezen en daarom deze migratie van ISDN naar analoog soepel willen laten verlopen.
Het alternatief is dat ik deze afspraak heb gemaakt met een KPN-er die niet goed op de hoogte is. Hij heeft het nog wel ter plekke met zijn chef overlegd, dus ik heb goede hoop.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Edmund schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:14:
KPN belde, ze dachten nu te weten wat er bij mij mis was. Ze hebben waarschijnlijk een fout gemaakt. Deze fout kwam regelmatig voor. Er zit iets fout in de centrale. Dus na 4 maanden komen ze er eindelijk achter dat ze een fout hebben gemaakt. 2 maanden geleden beloofden ze al dat ze de centrale zouden gaan controleren, dit moeten ze nu dus nog doen. Nu maar hopen dat ze het eindelijk eens gaan oplossen.
Het mocht dus weer niet baten. Het probleem is er nog steeds. Het stotteren is nu zo erg dat de echo geen kans meer krijgt. Oftewel goed gedaan KPN het ene probleem verergeren zodat er geen last meer van het andere is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85748 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:40:
[...]
Dat zeiden ze ook, dat de mensen die het van het begin af aan IPB hadden kregen dat. Maar wat is het begin? Ik heb het al zeker sinds augustus.
De eerste week van juli werd het geiinstalleerd ter plekke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 137469 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:36:
[ Girotellen via een modem ...]
Klopt, bij ons lukt het nog wel, al moeten wij wel minimaal 2 a 3 x inbellen om verbinding te krijgen. Gaat dit toch maar eens melden bij HD.
Ik heb hier een paar modems: een Bausch 2400 bps extern modem, een 28k8 extern modem, een 33k6 intern modem en een 56k intern (soft) modem. Met die 28k8 lukt het met heel veel moeite om te girotellen. Met die Bausch lukte het in een keer!
Even voorgelegd, zou bekend zijn en een aandachtspunt zijn. Als tip kon ik proberen om de baudrate te verlagen...geen verbetering.
Vroeguhh (een week geleden) kon ik met dat 28k8 modem een stabiele 19k2 verbinding opbouwen. Dat lukt nu absoluut niet meer. Als ik al verbinding krijg wordt die na korte tijd weer verbroken. Het enige modem waarmee ik op dit moment een stabiele inbelverbinding kan opbouwen is, jawel, dat 2400 bps modem. Ken je dat nog: internetten met 2400 bps? Het kan: ik ben nu al 58 minuten online. 786763 bytes ontvangen, 243501 bytes verzonden...

Ik ga dit bericht dus maar even niet previewen, maar verstuur het direct. Op hoop van zegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2024
Anoniem: 85520 schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:05:
[...]

Hier is overmacht en service dus lijkt mij dat je goed verder geholpen heeft te worden.
Ik had ook de nodige problemen (volgens KPN HD Uitzonderlijk) maar alles is uiteindelijk netjes opgelost. Ook financieel is het recht getrokken..

-KJ- ik wens je erg veel plezier en tevredenheid met jouw nieuwe oplossing...

AD
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze je IPB abonnement hebben stopgezet. Ik stuit continue op ellende. De experiabox werd binnen no-time opgehaald, maar het abonnement loopt maar door. Wordt er zo langzamerhand knettergek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Morgoth schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:48:
[...]

Ik vind dit vrij vreemd. Als medewerker van de primafoon krijg ik te horen dat het absoluut nog niet beschikbaar is voor ISDN en dat dat pas halverwege 2006 ergens gaat komen.
Waar komt "halverwege 2006" nu weer vandaan. Als ik op de KPN site kijk bij InternetPlusBellen staat er eerste kwartaal van 2006.

[ Voor 2% gewijzigd door ArChie op 06-12-2005 22:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bob_Tweakers schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:01:
[...]

Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze je IPB abonnement hebben stopgezet. Ik stuit continue op ellende. De experiabox werd binnen no-time opgehaald, maar het abonnement loopt maar door. Wordt er zo langzamerhand knettergek van.
Nou, het traject loopt, dus ik kan nog niet zeggen of mijn abonnement daadwerkelijk gaat stoppen. Ik stap over naar Direct-adsl (=IPB zonder VOIP), dus in principe kunnen ze IPB ook door laten lopen, maar dan onder de naam Direct-adsl. Als ze maar wel de prijs aanpassen.

En ik ben er heel makkelijk in: een onterechte afschrijving haal ik direct terug. Als KPN dreigt met een deurwaarderof of zo zullen zullen ze eerst aan moeten tonen dat de openstaande "schuld" terecht is, en dat kunnen ze niet. Als ze namelijk de Experia ophalen (laat hiervoor een handtekening zetten!) kan ik geen gebruik meer maken van IPB ! Gezien de medewerking van de afdeling die de re-portering (?) regelt, heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt. Deze afdeling zit in Amsterdam en ik heb een rechtstreeks nummer gekregen. Dat zal ik hier niet posten, maar als je de HD vraagt om een doorverbinding met hen, zal dat wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
Sinds vanmorgen heb ik een knipperend VOIP-lampje. Ook na een paar resets blijft dit hetzelfde :(
Gebeld met IPB storingsdienst (na 20 minuten eindelijk iemand aan de lijn). In eerste instantie wist men van niets (geen ADSL2 upgrade van de centrale of firmware update) maar ineens werdt in de achtergrond geroepen dat er een landelijk voip probleem schijnt te zijn |:(
Er werdt vertelt dat de voip verbinding automatisch weer tot stand zou worden gebracht zodra de problemen zijn verholpen.

Dus.....bij deze wat info voor mede IPB-ers die dezelfde problemen ondervinden :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door SachaH op 07-12-2005 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66327

SachaH schreef op woensdag 07 december 2005 @ 08:24:
Sinds vanmorgen heb ik een knipperend VOIP-lampje. Ook na een paar resets blijft dit hetzelfde :(
:Y)
SachaH.
Ik had inderdaad hetzelfde; Ook gebeld met HD rond 08:15 en dezelfde landelijke storing. Nou ja, kan gebeuren.......
Met de resets moet je trouwens oppassen: Als je de reset >20 sec ingedrukt houd gaan je instellingen van MijnKPN op de website verloren. Je moet dan opnieuw server en het ip-adres van je router instellen in mijn-kpn. Vreemd, dit wist ik niet. Ik dacht dat alle firmware opnieuw geladen werd in de experia box bij een harde reset, maar dat de instellingen in MijnKPN daarmee ook terziele gaan is nieuw voor mij.
Het doel hiervan ontgaat mij dan ook volledig. Kan iemand vertellen waarom dit is?

Groeten: Henk-r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
Anoniem: 66327 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:08:
[...]

SachaH.
Ik had inderdaad hetzelfde; Ook gebeld met HD rond 08:15 en dezelfde landelijke storing. Nou ja, kan gebeuren.......
Met de resets moet je trouwens oppassen: Als je de reset >20 sec ingedrukt houd gaan je instellingen van MijnKPN op de website verloren. Je moet dan opnieuw server en het ip-adres van je router instellen in mijn-kpn. Vreemd, dit wist ik niet. Ik dacht dat alle firmware opnieuw geladen werd in de experia box bij een harde reset, maar dat de instellingen in MijnKPN daarmee ook terziele gaan is nieuw voor mij.
Het doel hiervan ontgaat mij dan ook volledig. Kan iemand vertellen waarom dit is?

Groeten: Henk-r
"Reset" was van mijn kant niet het goede woord. Heb gewoon de spanning eraf gehad 8)7
Zat blijkbaar ff te :Z toen aan het type was.
Hoop dat het snel is opgelost, want nu kunnen we niet eens 112 bellen als er een calamiteit mocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:39:
[...]
Ik heb hier een paar modems: een Bausch 2400 bps extern modem, een 28k8 extern modem, een 33k6 intern modem en een 56k intern (soft) modem. Met die 28k8 lukt het met heel veel moeite om te girotellen. Met die Bausch lukte het in een keer!
[...]
Vroeguhh (een week geleden) kon ik met dat 28k8 modem een stabiele 19k2 verbinding opbouwen. Dat lukt nu absoluut niet meer. Als ik al verbinding krijg wordt die na korte tijd weer verbroken. Het enige modem waarmee ik op dit moment een stabiele inbelverbinding kan opbouwen is, jawel, dat 2400 bps modem. Ken je dat nog: internetten met 2400 bps? Het kan: ik ben nu al 58 minuten online. 786763 bytes ontvangen, 243501 bytes verzonden...

Ik ga dit bericht dus maar even niet previewen, maar verstuur het direct. Op hoop van zegen.
Lekker toch, kun je op je gemak een bakkie koffie gaan drinken. ;)

Trouwens, hier gebruik ik een SupraExpress 56i CW. Het gaat nog steeds goed met het 026 nummer, en de baudrate staat voluit 8)7 Het lokale nummer is :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Problemen met inbellen?
Probeer het eens met de ISDN inbelnummers. (Mits die er zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Laatst online: 19-05-2022
Heb sinds 3 dagen weer een nieuw probleem. Tijdens een gesprek stokt en haperd het gesprek en wordt tot een hakkelende wartaal van een paar seconden en dat herhaald zich dan om de paar tellen!
De persoon aan de andere kant van de lijn hoort het niet of hoort een echo. Ben nu bezig met de 2e lijn die het modem een ander profiel geeft! ( whatever that may be ) (ik geloof dat dat betekend dat ze het modem terug zetten omdat de instellingen van ADSL2 er instaan maar zeker ben ik niet)
Keep you posted!
Ondertussen ook nog eens gevraagd waar de Wifi telefoon blijft!!

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marcellux schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:29:
Heb sinds 3 dagen weer een nieuw probleem. Tijdens een gesprek stokt en haperd het gesprek en wordt tot een hakkelende wartaal van een paar seconden en dat herhaald zich dan om de paar tellen!
De persoon aan de andere kant van de lijn hoort het niet of hoort een echo. Ben nu bezig met de 2e lijn die het modem een ander profiel geeft! ( whatever that may be ) (ik geloof dat dat betekend dat ze het modem terug zetten omdat de instellingen van ADSL2 er instaan maar zeker ben ik niet)
Keep you posted!
Das trouwens erg vreemd. Bij mij zeiden ze juist het tegenovergestelde. Het modem stond nog op adsl en werd op adsl2 gezet en dan zou het probleem verholpen moeten zijn. Niet echt dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620

marcellux schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:29:
En wat was het antwoord dan?

Afbeeldingslocatie: http://www.danasoft.com/sig/runningxp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekha
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07-2022
Ook bij mij sinds enkele dagen (3-dagen) vollop gestotter gedurende IPB bellen
Op dit moment ervaar ik meer problemen met telefoneren dan voorheen.
Ik ben sinds eind julie omgeschakeld naar IPB.

Met andere woorden. "Van de drup in de regen".

:'( :'( :'(

arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154415

broekha schreef op woensdag 07 december 2005 @ 20:47:
Ook bij mij sinds enkele dagen (3-dagen) vollop gestotter gedurende IPB bellen
Op dit moment ervaar ik meer problemen met telefoneren dan voorheen.
Ik ben sinds eind julie omgeschakeld naar IPB.

Met andere woorden. "Van de drup in de regen".

:'( :'( :'(
Ik heb tot nu toe nauwelijks problemen gehad met IPB bellen, tot vanavond......... Tot 2 maal toe gestotter gedurende 10 sec. Knap irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154415 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:46:
[...]

Ik heb tot nu toe nauwelijks problemen gehad met IPB bellen, tot vanavond......... Tot 2 maal toe gestotter gedurende 10 sec. Knap irritant.
Bij mij ook gestotter en zelfs erger.... (roggelen)
Ook het geluid is regelmaitg dood... ik kan hele verhalen vertellen.. maar de andere kant hoort niets.. (kan ook een voordeel zijn ;) )
Verbinding wordt regelmatig spontaan verbroken..

Ik heb 0800 0407 gebeld en werdt in eerste instantie zeer onbeleefd behandeld en hij gooide de telefoon erop.. Ik had slechts een melding over mijn storing..
Ik heb weer teruggebeld en werd nu netjes geholpen.. doorverbonden en met HD2 een test gedaan.
Morgen wordt ik overgeschakeld naar ADSL 2.. en nu maar hopen dat ik een telefoon heb met analoge kwaliteit.. (daar was ik nou eenmaal aan gewend :*) )

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 85520 op 08-12-2005 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Hier hetzelfde altijd wel last van stotteren en echo, maar de afgelopen 3 dagen was het ontzettend erg. Ook ik wordt morgen overgezet naar ADSL2. Hij verwachte dat het dan beter zou worden.

Ik had ook maar eens gevraagd als ze mensen in dienst hebben die opzettelijk storingen op de lijn gooien, maar dit was niet het geval :P. Achja, altijd blijven lachen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad met bellen, echter de laatste 2 drie dagen, heb ik last van eenzijdige gesprekken.
Ik hoor mijn geprekspartner niet, hij mij wel.
En het maakt niet uit of ik bel of gebeld wordt.
Dit hangt samen met een hoge upload snelheid, als ik deze lager zet is het probleem opgelost.
Voorheen had ik dit niet, andere ook deze ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Wij konden vanavond nog geen eens bellen ....
Kon wel de hele avond gewoon op internet en daar gaat het toch om :P.

Zoveel problemen met bellen/adsl in twee weken dat we IPB hebben, heb ik in 5+ jaar nog niet meegemaakt.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51064

Ook hier heb ik last van stotteren op de lijn. Het lijkt wel of er om de seconde een halve seconde weg valt. Ik ga morgen ook maar weer eens bellen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er was eens een KPN-product. KPN zei daarover: "Blijf vertrouwen houden, zeer binnenkort werkt het vlekkeloos". En ze leefden nog lang en gelukkig.

Als de combinatie van de eerste en laatste zin je bekend voorkomen, dan kun je de waarde van de middelste zin inschatten..... Stop met klagen, trek je conclusie en aanvaardt de consequenties. Wegwezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162424

Een bericht van XS4ALL wat ik vandaag ontving over IPB:

Een voip dienst zoals KPN die zelf aanbiedt gaat er voorlopig niet komen.
Planet gaat dit ook niet aanbieden, de KPN wil het pakket zoals zij dit
zelf aanbieden alleen voor zichzelf houden. Wij gaan met een voip product
komen wat veel volwassener is en waarvan de kwaliteit heel hoog ligt,
Het is echter moeilijk te zeggen wanneer het precies aangeboden gaat worden.
Maar het is waarschijnlijk wel binnenkort.

Er staat wel een tegenstrijdigheid in , zoals "voorlopig niet" en "waarschijnlijk wel binnenkort". Ik wacht af.
Dat Planet ook niet komt met IPB was wel een verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
ik heb gisteren middag en gisteren-avond nog volop kontakt gehad met de 2e lijn. Hij heeft zoals gezegd het profiel veranderd en mijn telefoonnummer handmatig ( met de nadruk op handmatig) opnieuw in de experia ingevoerd. Helaas heeft dit niets geholpen en het gestotter blijft. Hij heeft wel iets verteld over een patch die zou moeten komen van Siemens voor adsl2 en misschien is het dan opgelost want ik kan per gesprek 3 x vragen om het nog eens te zeggen want ik kan ze niet verstaan! En als ik dan elke keer roep: " hoor je dat?" krijg ik steeds als antwoord dat ze niks horen of een lichte echo! Maar verder niets als lof voor de 2e lijn want ze bellen werkelijk bijzonder snel weer terug.
Ik vind het altijd moeilijk om zo een probleem te beschrijven aan de 2e lijn omdat die niet precies weten wat ik hoor!
Over die Wifi telefoon hoor ik alleen nog: " ik vraag het na" maar niets konkreets.

[ Voor 8% gewijzigd door marcellux op 08-12-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

KPN INTRODUCEERT INTERNETPLUSBELLEN
Vandaag reclamebrief van KPN in de bus gehad (gedateerd 5 december) en op naam geadresseerd.

Een schrijven met vergelijkbare strekking als wat ik onlangs al paginabreed door KPN geadverteerd zag: Mensen die willen besparen op hun telefoonkosten en nu al willen bellen via Internet (en alternatieve aanbieders) moeten opassen. Want de kwaliteit en kleine lettertjes zouden wel eens vol mitsen en maren kunnen zitten. [...]. Ga naar Primafoon of bel tegen 10 cpm voor advies....

"Deze maand komen we zelfs met het best denkbare antwoord; [let op de puntcomma, alsof het niet geheel vanzelfsprekend is] InternetPlusBellen ".....[...]....
"Dat scheelt DUS in kosten. Maar niet in snelheid, betrouwbaarheid en service. Wat dat betreft blijft alles precies zoals u van ons gewend bent."

Dream on KPN. Vraag me alleen af of ze dit nu bij iedereen in de bus hebben gedaan. Of alleen bij mensen zoals ik die deze maand hun KPN vaste telefonie kwijtraken. Ik bel al weken probleemloos via Tiscali. Midden deze maand wordt mijn KPN nummer geporteerd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154340

marcellux schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:05:
.... want ik kan per gesprek 3 x vragen om het nog eens te zeggen want ik kan ze niet verstaan! En als ik dan elke keer roep: " hoor je dat?" krijg ik steeds als antwoord dat ze niks horen of een lichte echo! Maar verder niets als lof voor de 2e lijn want ze bellen werkelijk bijzonder snel weer terug.
Ik vind het altijd moeilijk om zo een probleem te beschrijven aan de 2e lijn omdat die niet precies weten wat ik hoor!
Over die Wifi telefoon hoor ik alleen nog: " ik vraag het na" maar niets konkreets.
Waarom spreek je niet af om deze storing per email te begeleiden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154340 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:48:
[...]

Dit lijkt mij een goed idee..
@robbiew heb je hier ervaring mee.. en zo ja... hoe zijn de resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Edmund schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:20:
Hier hetzelfde altijd wel last van stotteren en echo, maar de afgelopen 3 dagen was het ontzettend erg. Ook ik wordt morgen overgezet naar ADSL2. Hij verwachte dat het dan beter zou worden.

Ik had ook maar eens gevraagd als ze mensen in dienst hebben die opzettelijk storingen op de lijn gooien, maar dit was niet het geval :P. Achja, altijd blijven lachen hè.
Maar het mocht weer niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154340

Anoniem: 85520 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:16:
[...]

Dit lijkt mij een goed idee..
@robbiew heb je hier ervaring mee.. en zo ja... hoe zijn de resultaten?
Geen ervaring. Alhoewel de HD in principe niet of nauwelijks per email wenst te reageren lijkt het mij in dit geval, om tot een oplossing te komen, een noodzaak. Je kunt natuurlijk ook vragen of zij jouw mobiel willen bellen. Voor hun duurder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Mij bellen ze ook altijd mobiel.. werkt beter (vodafone) :P

[ Voor 11% gewijzigd door Edmund op 08-12-2005 20:15 . Reden: reclame toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op donderdag 08 december 2005 @ 18:19:
[...]

Maar het mocht weer niet baten.
Bij mij helaas ook niet.... dan maar wachten op de beloofde update.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154340 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 19:34:
[...]

Geen ervaring. Alhoewel de HD in principe niet of nauwelijks per email wenst te reageren lijkt het mij in dit geval, om tot een oplossing te komen, een noodzaak. Je kunt natuurlijk ook vragen of zij jouw mobiel willen bellen. Voor hun duurder....
Ik heb gemerkt dat HD geen enkel probleem heeft naar mijn Mobiel te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Anoniem: 154340 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:48:
[...]

Omdat ze aanbieden om me de volgende avond te bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
marcellux schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:58:
[...]

Omdat ze aanbieden om me de volgende avond te bellen!
Mijn ervaring is dat ze dan niet bellen. Soms worden de tickets gewoon klakeloos gesloten, zonder dat er een terugkoppeling is geweest.

Het net gebeld het nummer van iemand doorgegeven die ons NIET kan bereiken. Het schijnt dat dit vaker voorkomt. Dus als jullie zoiets mee maken, meteen dat nummer doorgeven.

Ik heb nogmaals gemeld dat de nummerweergave soms de eerste 0 kwijtraakt. Maar dan krijg je te horen dat de prioriteit momenteel ergens anders ligt en wel bij het weghalen van de echo en stottering. Ach, als ze daar al de afgelopen 5 maanden mee bezig zijn ligt mijn vertrouwen ook ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We moeten gewoon wachten op de update , die dan ongetwijfeld in fases zal worden toegepast.

8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Testcase verhuizen... Dat gaat dus nog niet goed :-( Ik voelde al wel aan komen dat de standaard "ik ga verhuizen" link met alle info op mijn KPN niet zou gaan werken. Dus ik bellen: " inderdaad meneer, het is goed dat u belt, dat zou anders helemaal niet goed komen.... "

Nu, 4 telefoontjes later met 2 beloftes terug te bellen, nog geen verhuizing kunnen doorgeven. Een ieder spreekt elkaar tegen.. Box laten hangen, Box meenemen etc etc. Benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354

Hoi JanE of andere kenner,

Wat is er laatste tijd ineens aan de hand met ipb?
Kan het systeem nu al niet meer de stroom nieuwe klanten aan?
Sinds een paar dagen is het hier ook een gestotter op de lijn,
dat je mensen gewoon niet verstaat.

Vandaag (pas) werd ik gebeld over de klacht die ik schriftelijk had ingediend bij KPN.
Dat ik het niet eens wat met hun brief begin november waarin ze schreven dat ze nu normaal
gingen factureren omdat de problemen oplost waren. Wij hadden toen en hebben nu nog
de echo op de lijn.
De betreffende persoon van klachten afhandeling van KPN had het continu over stotteren/hakkelen op de lijn, dit hebben wij nooit gehad en ook niet gemeld bij hun, alleen die echo.
(toevallig hebben wij nu ook jammer genoeg dat stotter probleem)
Maar wat me het meest verbaasde van dat telefoontje( eigenlijk 3 binnen't half uur) is
de dingen die er gezegd werden om de tickit/klacht af te ronden/af te sluiten.

Zo ging het ineens over, dat KPN er echt hard aanwerkte om het probleem op te lossen,
en dat ik dat eens zou moeten zien. Dat dit iets nieuws was en het ook jaren heeft
geduurd voordat het bellen op de koperdraad net zo goed was als het nu standaard is.
Ze zei dus gewoon, je moet het op de koop toenemen, dit hoort erbij, maar we werken er aan.

Maar toen zei ze iets, waarbij ik dacht, ze is geen KPNer.
Ze zei letterlijk, we zijn niet leverplichtig.
Of te wel, wij zijn het je niet verplicht te leveren.......
Als KPN zo in elkaar zou zitten, had ik direct gezegd stop er maar mee dan.
Goed, zoals soms hier ook wel gezegd wordt, de technische dienst doet echt hun best.
Dus deze medewerker was er gewoon op uit om een klacht te sluiten.

Ze stelde me ook eerst voor om de tikket maar te sluiten en mocht ik toch nog klachten
hebben dan maar weer een nieuwe aan te maken?
Terwijl ik nog moest navragen, of we recentelijk telefoonproblemen hadden gehad.
Daar wilde ze niet op wachten, want nog geen 5 min later belde ze alweer terug,
om het af te ronden. Toen kon ik haar gelukkig wel melden dat we zelfs vandaag en gisteren
de door haar genoemde stotterende gesprekken hadden.

Kan me voorstellen als je alleen dit soort gesprekken hebt met KPN medewerkers, dat je snel het hasepad kiest en de concurent omarmt.
Wat een slechte training heeft ze gehad voor een medewerker van een afdeling klachten afhandeling.
We zijn niet leverplichtig meneer.... dat zeg je toch nooit!!

Alle primafoners die hier meelezen en de mensen van de storingsdienst, ik heb gelukkig wel betere ervaringen met jullie dan met net genoemde persoon. Aub ga niet pushen en hardsellen.
Ja ik heb er nog wel vertrouwen in, het is alleen een echo nog, dat moet toch lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354

Anoniem: 148114 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 21:59:
Testcase verhuizen... Dat gaat dus nog niet goed :-( Ik voelde al wel aan komen dat de standaard "ik ga verhuizen" link met alle info op mijn KPN niet zou gaan werken. Dus ik bellen: " inderdaad meneer, het is goed dat u belt, dat zou anders helemaal niet goed komen.... "

Nu, 4 telefoontjes later met 2 beloftes terug te bellen, nog geen verhuizing kunnen doorgeven. Een ieder spreekt elkaar tegen.. Box laten hangen, Box meenemen etc etc. Benieuwd!
Heb in hun voorwaarden gelezen, dat je de box moet laten hangen.
Maar dat zeggen ze ook van de NT1 van ISDN, maar niemand die er over mopperd
of er last van heeft gehad als je die wel meenam.
Ik zou zeggen gewoon meenemen, terug geven kan altijd nog.
Laat je hem hangen, weet je zeker dat je hem niet weer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 00:26
Anoniem: 162424 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:59:
Een bericht van XS4ALL wat ik vandaag ontving over IPB:

Een voip dienst zoals KPN die zelf aanbiedt gaat er voorlopig niet komen.
Planet gaat dit ook niet aanbieden, de KPN wil het pakket zoals zij dit
zelf aanbieden alleen voor zichzelf houden. Wij gaan met een voip product
komen wat veel volwassener is en waarvan de kwaliteit heel hoog ligt,
Het is echter moeilijk te zeggen wanneer het precies aangeboden gaat worden.
Maar het is waarschijnlijk wel binnenkort.

Er staat wel een tegenstrijdigheid in , zoals "voorlopig niet" en "waarschijnlijk wel binnenkort". Ik wacht af.
Dat Planet ook niet komt met IPB was wel een verrassing.
Planet en Het Net komen gewoon zoals al eerder aangekondigd met een eigen IPB versie, met dezelfde Experia box, dus dat bericht klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik durf hem wel aan namelijk deze:

Snelheidsverhoging adsl is synoniem voor stotteren op de lijn................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 01:30:
Ik durf hem wel aan namelijk deze:

Snelheidsverhoging adsl is synoniem voor stotteren op de lijn................
Ik heb stotteren op de lijn en géén ADSL-snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ook maar er zijn al verhogingen doorgevoerd 't lijkt er mee samen te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Allang voordat de snelheidsverhoging bekend was hadden wij al last van stotteren, dus lijkt me niet hè. Alhoewel het de laatste 5 dagen wel erger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Ik heb nu dagelijks kontakt met de 2e en nu zelfs nog verdere lijnen van IPB helpdesk. Ze hebben me om 09.00 uur gebeld en gezegd dat ze de allernieuwste software erop zullen zetten en toen die later vanmorgen terugbelde was de gesprekskwaliteit beter maar het gestotter was er ook weer.
Ze weten zelf ook absoluut niet wat de oorzaak is maar een week geleden had ik er nooit last van dus dat zou iets moeten opleveren. Hij zei mij wel dat niet iedereen er last van heeft maar wel meerdere mensen verspreid over het land.

Ik heb ook nog geen snelheids-verhoging ( verwacht 17 december )

[ Voor 7% gewijzigd door marcellux op 09-12-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Ter informatie: ( heeft niets met vorige post te doen- heb het net gelezen en geef het zo door )

VoIP then generally means a win-win for both the consumer and theservice provider in terms of costs and available features.
Emerging Threats - RecommendationsUntil now, the modem hijacking victims were limited to dialup internetusers because only the regular dialup modems could be used to rack upcharges for the unsuspecting user. Presently, users of PC-based dialersof Voice over IP services could potentially find themselves in a similarsituation. The fact they don’t even have a dialup modem and that they’reusing an ADSL or a cable modem won’t offer them any shielding fromthis problem. The old suggestion, “disconnect the dialup modem, you may leave thebroadband connection on ”as a defence, may no longer hold true.Judging from the relative ease that new hacks are able to exploit Win-dows weaknesses , it is reasonable to expect that a VoIP version ofthe modem hijacking scam would soon surface.Although this article is focused on Windows vulnerabilities, this doesn’tmean that Macintosh users are safe. There are enough threats to theMacintosh platform . If a Mac-based VoIP dialer is released, thatwould certainly be targeted by hackers

[ Voor 5% gewijzigd door marcellux op 09-12-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marcellux schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:54:
Ter informatie: ( heeft niets met vorige post te doen- heb het net gelezen en geef het zo door )
Dat zou dus voor mijn online telefoon en andere dergelijke voip applicaties die je in de toekomst op je pc installeert kunnen gaan gelden., maar niet zozeer voor je normale huis telefoon, tenzij, maar daar doelt de info denk ik niet op, je experia box gehackt wordt en de informatie gebruikt wordt om te bellen.

Maar aangezien KPN toch een (vorm van) hardware beveiliging gebruikt, het fysiek huisadres en netwerkadres van de Experia zijn gekoppeld aan het serie nummer van de Experia welke gekoppeld is aan de centrale met een user met zijn wachtwoord.. the neverending story dat niets 100% veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Anoniem: 148114 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:13:
[...]

Dat zou dus voor mijn online telefoon en andere dergelijke voip applicaties die je in de toekomst op je pc installeert kunnen gaan gelden., maar niet zozeer voor je normale huis telefoon, tenzij, maar daar doelt de info denk ik niet op, je experia box gehackt wordt en de informatie gebruikt wordt om te bellen.

Maar aangezien KPN toch een (vorm van) hardware beveiliging gebruikt, het fysiek huisadres en netwerkadres van de Experia zijn gekoppeld aan het serie nummer van de Experia welke gekoppeld is aan de centrale met een user met zijn wachtwoord.. the neverending story dat niets 100% veilig is.
Ik dacht zelf aan die mensen die video-bellen online doen! ( via mijn KPN ) Werkt dat ook niet met een dialer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marcellux schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:15:
[...]
Ik dacht zelf aan die mensen die video-bellen online doen! ( via mijn KPN ) Werkt dat ook niet met een dialer??
Ja, in een pop up. Gelukkig werkt het nog niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij is het e.a. steeds slechter aan het worden.
Behalve de echo, hakkelen, stotteren en pufgeluiden krijg ik nu met regelmaat een hard ratelend geluid. Dit lijkt op een wasbord (ja leeftijd he?) wat wel eens bij countrymuziek gebruikt wordt.
Boven dat geluid komen we niet uit dus hebben met regelmaat de verbinding te verbreken.
Dit gaat ook vaak gepaard met éénzijdig voice..

Ik krijg het idee dat de uitrol te vroeg was en dat er best veel problemen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158799

:*) jaja we hebben het gezien,wat een talent zeg !!
geef mij een belletje zodat ik jou een aantal goede opties kan aangeven voor het gebruik van jouw talent!!!
als insider weet je vast wel mij nummer te achterhalen ;)

ik wacht in spanning af 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marcellux schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:36:
Ik heb nu dagelijks kontakt met de 2e en nu zelfs nog verdere lijnen van IPB helpdesk. Ze hebben me om 09.00 uur gebeld en gezegd dat ze de allernieuwste software erop zullen zetten en toen die later vanmorgen terugbelde was de gesprekskwaliteit beter maar het gestotter was er ook weer.
Ze weten zelf ook absoluut niet wat de oorzaak is maar een week geleden had ik er nooit last van dus dat zou iets moeten opleveren. Hij zei mij wel dat niet iedereen er last van heeft maar wel meerdere mensen verspreid over het land.

Ik heb ook nog geen snelheids-verhoging ( verwacht 17 december )
Misschien heeft het te maken met de uitrol...? Was misschien beter geweest als dat eerst het e.a. geperfectioneerd werd of plat gezegd... Het was beter geweest eerst het systeem draaiend te krijgen, te communiceren met de testkeesen via interne lijn..
Dit gaat zo niet goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 15:27
Anoniem: 85520 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:52:
[...]

Misschien heeft het te maken met de uitrol...? Was misschien beter geweest als dat eerst het e.a. geperfectioneerd werd of plat gezegd... Het was beter geweest eerst het systeem draaiend te krijgen, te communiceren met de testkeesen via interne lijn..
Dit gaat zo niet goed..
Graag zorgvuldig formuleren a.u.b. Bij sommigen gaat dit niet zo goed!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EdjeK schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:28:
[...]
Graag zorgvuldig formuleren a.u.b. Bij sommigen gaat dit niet zo goed!!!!
Je hebt volkomen gelijk...
Ik heb soms een rare gewoonte om mijzelf te zijn maar ik vind dat je gelijk hebt en mij hier op mijn vingers tikt.
Hoewel ik niet over sommigen kan schrijven omdat ik het alleen over mijzelf kan hebben wil ik hier het woord sommigen gebruiken omdat je dat graag heb..
Met alle plezier.. ;)

een ieder is zijn of haar eigen beperking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Wat zegt die man van KPN net zei: Als u wilt dat de telefoon werkt dan moet u het product niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:46:
Wat zegt die man van KPN net zei: Als u wilt dat de telefoon werkt dan moet u het product niet nemen.
Vreemd argument.. (vind ik).
Bij mijn systeem zijn problemen maar er wordt wel van alles aangedaan.
HD is vriendelijk en behulpzaam (vind ik) en ook de monteurs doen al het mogelijke..
(tenmiste dat vind ik).
Dat neemt niet weg dat het bij mij (vind ik dus zelf) steeds slechter gaat werken..
Maar er komt weer een monteur en HD heeft mij aangeboden mijn IPB-problemen persoonlijk te begeleiden.. Ook zij (vind ik) zien dat het zo niet gaat.
Service is dus goed en naar mijn idee steeds beter (vind ik) maar telefoon steeds slechter (alleen bij mij dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dit moment is het voor mij nog onmogelijk om te bellen.
De ander verstaat mij niet of andersom
HD kan mij ook niet verstaan en met veel moeite mijn mobielenummer doorgegeven.
Éenzijdig wegvallen is inmiddels al gewoon maar vooral hard geratel is het probleem..
(Alleen bij mij !)
Telefoon (dus mijn telefoon) is dus niet te gebruiken en dat heeft hier 24 uur standby te zijn.. :/

Is dit herkenbaar? en misschien al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar er komt weer een monteur en HD heeft mij aangeboden mijn IPB-problemen persoonlijk te begeleiden.......

Misschien is dat wel de oplossingen....iedereen een persoonlijke monteur en 2e 3e..etc lijn medewerker.
Als de target (goed werkende verbinding) deze maand dan niet gehaald wordt, wordt het salaris van de raad van bestuur flink gekort :+ :+
HD en andere medewerkers, krijgen nu een berg storingen te verwerken, en de bobo lopen met hun borst vooruit

http://www.telecomwereld.nl/pic/article/206/demov.jpg
Mooie he, Ad Scheepbouwer zo'n kast op een tafel, nu nog goed werkende krijgen, hou vol jongen misschien lukt het je ooit .... :+

Sorry.... off topic, ik liet me eigen gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 17:09:
Maar er komt weer een monteur en HD heeft mij aangeboden mijn IPB-problemen persoonlijk te begeleiden.......

Misschien is dat wel de oplossingen....iedereen een persoonlijke monteur en 2e 3e..etc lijn medewerker.
Als de target (goed werkende verbinding) deze maand dan niet gehaald wordt, wordt het salaris van de raad van bestuur flink gekort :+ :+
HD en andere medewerkers, krijgen nu een berg storingen te verwerken, en de bobo lopen met hun borst vooruit

http://www.telecomwereld.nl/pic/article/206/demov.jpg
Mooie he, Ad Scheepbouwer zo'n kast op een tafel, nu nog goed werkende krijgen, hou vol jongen misschien lukt het je ooit .... :+

Sorry.... off topic, ik liet me eigen gaan ;)
Moet kunnen ....toch? :+
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.