Als ik het goed tel: (02412345678) 11 cijfers??Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:02:
[ ....] Mar nu het grapje. Ik mis het eerste cijfer van het nummer bij nummerweergave.
Was eerste gewoon 02412345678 nu is het dus 2412345678![]()
De 0 (nul) is dus verdwenen...
Verwijderd
Hoe lang nog de experiabox. Ik heb vandaag bij mijn ouders adsl aangesloten. Ze hadden alleen ADSL aangevraad bij HETNET, geen voip. Toch hebben ze een speedtouch 716 gekregen, dus voorbereid op VOIP. Zou KPN dan toch gaan overstappen op de Speedtouch ?
Verwijderd
Bij mij is ook de eerste 0 verdwenen!Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:02:
Weer iets vaags (en nieuw) hier. Ik had geklacht over de echo en stottergedoe. Nog geen melding over teruggehad, maar was donderdagavond even niet bereikbaar, denk dat ze weer een update of iets aangepast hebben. Daarna moest ik zelf het modem uit/aan zetten (altijd fijn) anders was ik niet bereikbaar. Mar nu het grapje. Ik mis het eerste cijfer van het nummer bij nummerweergave.
Was eerste gewoon 02412345678 nu is het dus 2412345678![]()
De 0 (nul) is dus verdwenen...
Werkt dus nog niet goed.
Verwijderd
Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar vragen via InternetPlusBellencm@kpn.com worden slecht beantwoordt. Daar is geen kennis aanwezig dit in tegenstelling tot 09000244.
Ik krijg antwoorden uit een boekje of helpfile in MijnKPN.
Daar het fout staat op MijnKPN krijg ik de foute antwoorden.
Dus ben ik net zover als voor de vraag aan InternetPlusBellencm@kpn.com.
Wat moet het straks worden als gebruikers zich in grote getale aanmelden..
Net als de HD vind ook ik het een spanend gebeuren.
Ik krijg antwoorden uit een boekje of helpfile in MijnKPN.
Daar het fout staat op MijnKPN krijg ik de foute antwoorden.
Dus ben ik net zover als voor de vraag aan InternetPlusBellencm@kpn.com.
Wat moet het straks worden als gebruikers zich in grote getale aanmelden..
Net als de HD vind ook ik het een spanend gebeuren.
Vandaag IPB installatiepakket ontvangen. Helaas nog geen brief van KPN met de installatiegegevens....dus KPN Klantenservice gebeld. Na 20 minuten
eindelijk de goede persoon aan de lijn.
Ze wilden een monteur inplannen. Ik vroeg of ik de brief ook thuisgestuurd kon krijgen en dat ik het zelf wel kon doen. De beste man vertelde dat vanuit IPB Servicedesk is aangegeven dat er alleen nog geinstalleerd gaat worden door monteurs omdat ze toch wel veel problemen hebben met IPB
.
Dus afspraak gemaakt voor 25-11. Zal mij benieuwen. Ik houdt jullie op de hoogte.
Ze wilden een monteur inplannen. Ik vroeg of ik de brief ook thuisgestuurd kon krijgen en dat ik het zelf wel kon doen. De beste man vertelde dat vanuit IPB Servicedesk is aangegeven dat er alleen nog geinstalleerd gaat worden door monteurs omdat ze toch wel veel problemen hebben met IPB

Dus afspraak gemaakt voor 25-11. Zal mij benieuwen. Ik houdt jullie op de hoogte.
Verwijderd
Euhm foutje...Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:32:
[...]
Als ik het goed tel: (02412345678) 11 cijfers??
Maar de nul blijft weg...
Verwijderd
Hier komt de echo wanneer ik zelf vanuit de auto naar huis bel, sporadisch voor, bij gewonen nummers die bellen is het bijna standaard, die echo.Jan-E schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:21:
[...]
Loopt een doorschakeling naar een (KPN prepaid) mobieltje ook via het voipplatform van Siemens? Of vangen ze dat eerder af, zodat het niet van vast naar voip naar mobiel moet?
Sinds ik IPB heb, heb ik namelijk ook bij een doorgeschakeld gesprek wel eens last van een echo. Voorheen had ik dat nooit.
En, erger nog, vanavond rond 18:00 was ik in gesprek op mijn mobiel en werd het gesprek plotsklaps weer enkelzijdig. Mijn gesprekspartner kwam glashelder binnen: "Ik hoor nu niets meer." Grrrr.
Ik weet niet zeker of zij rechtreeks naar mijn mobiel gebeld heeft of dat het een doorgeschakeld gesprek betrof. Dat kan beide zijn. Als de online rekening op het breedbandportal nu een beetje mee wil werken kan ik zien of het een doorgeschakeld geprek betrof.
Maar ook dat telefoontje van 17:00 staat nog niet bij de gespreksspecificaties. En ik weet dus ook niet of de KPN mijn kersverse BelOnbeperkt Avond al verwerkt heeft. Mijn KPN toonde dat gisteren al, maar weet de online rekening dat ook?
Verwijderd
Kom ik op dit forum kijken omdat ik ook Internet Plus Bellen wil bestellen en mij wil orienteren zie ik dit soort dingen.
Soms zijn mensen net kleuters, nietwaar Danik!!!!!
Wat als je het pakket nu aansluit. De brief van KPN staat alleen de WEP Key in.SachaH schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:49:
Vandaag IPB installatiepakket ontvangen. Helaas nog geen brief van KPN met de installatiegegevens....dus KPN Klantenservice gebeld. Na 20 minuteneindelijk de goede persoon aan de lijn.
Ze wilden een monteur inplannen. Ik vroeg of ik de brief ook thuisgestuurd kon krijgen en dat ik het zelf wel kon doen. De beste man vertelde dat vanuit IPB Servicedesk is aangegeven dat er alleen nog geinstalleerd gaat worden door monteurs omdat ze toch wel veel problemen hebben met IPB.
Deze zie je ook in Mijn KPN als je e.e.a. hebt geactiveerd via het 1369 nummer.
Je zal het kunnen proberen, want de installatie handleiding zit er toch wel bij?
Dank je, ik zal een poging doen. Dus als ik de handleiding volg voor het aansluiten en vervolgens 1369 bel zou het moeten werken?supermm schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:02:
[...]
Wat als je het pakket nu aansluit. De brief van KPN staat alleen de WEP Key in.
Deze zie je ook in Mijn KPN als je e.e.a. hebt geactiveerd via het 1369 nummer.
Je zal het kunnen proberen, want de installatie handleiding zit er toch wel bij?
Ik dacht dat ik nog login-gegevens nodig heb maar blijkbaar is dat dus niet nodig
Verwijderd
De vrijtoon is de toon dat de telefoon aan de andere kant overgaat (vrij = niet bezetVerwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:23:
[...]
Ik krijg direct de kiestoon. Lijkt mij dus niet in orde.
Als alles in de 'grote' doos van KPN IPB zit (o.a. handleiding, splitter, ExperiaBox etc) zal het volgens mij gewoon moeten gaan werken. De installatie handleiding volgen moet voldoende zijn.SachaH schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:09:
[...]
Dank je, ik zal een poging doen. Dus als ik de handleiding volg voor het aansluiten en vervolgens 1369 bel zou het moeten werken?
Ik dacht dat ik nog login-gegevens nodig heb maar blijkbaar is dat dus niet nodig....beter.
In de brief staat je WEP Key, deze is ook te zien op 'Mijn KPN'.
1369 bellen, een vriendelijke dame zal e.e.a. uitleggen.
Daarna bel je VOIP uit en zal je kunnen kijken als e.e.a. op 'Mijn KPN' actief is geworden. (Je IPB menu's erbij --> let er op dat nog niet alle functies van 'mijn KPN' actief zijn).
Je kan ook gewoon je huidige router/firewall gebruiken die je aansluit op de Experiabox. Het netwerk gedeelte van de Experia box valt in de 192.168.2.x range. (DHCP).
Fixed IP adres op je WAN kant van je huidige router zetten: 192.168.2.2 of iets dergelijks.
Je pc's gewoon verbinden met je router.
Op 'Mijn KPN' kun je de ExperiaBox ook op een aantal zaken instellen m.b.t. servers etc.
Is genoeg over geschreven in dit forum.
Suc6
Ik ga het morgen gewoon proberen. Het zal wel lukken denk ik. Dan kan de monteur vrijdag extra controleren of alles goed zitsupermm schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:40:
[...]
Als alles in de 'grote' doos van KPN IPB zit (o.a. handleiding, splitter, ExperiaBox etc) zal het volgens mij gewoon moeten gaan werken. De installatie handleiding volgen moet voldoende zijn.
In de brief staat je WEP Key, deze is ook te zien op 'Mijn KPN'.
1369 bellen, een vriendelijke dame zal e.e.a. uitleggen.
Daarna bel je VOIP uit en zal je kunnen kijken als e.e.a. op 'Mijn KPN' actief is geworden. (Je IPB menu's erbij --> let er op dat nog niet alle functies van 'mijn KPN' actief zijn).
Je kan ook gewoon je huidige router/firewall gebruiken die je aansluit op de Experiabox. Het netwerk gedeelte van de Experia box valt in de 192.168.2.x range. (DHCP).
Fixed IP adres op je WAN kant van je huidige router zetten: 192.168.2.2 of iets dergelijks.
Je pc's gewoon verbinden met je router.
Op 'Mijn KPN' kun je de ExperiaBox ook op een aantal zaken instellen m.b.t. servers etc.
Is genoeg over geschreven in dit forum.
Suc6
Ik laat wel ff weten hoe het is afgelopen.
Ben benieuw idd.SachaH schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:47:
[...]
Ik ga het morgen gewoon proberen. Het zal wel lukken denk ik. Dan kan de monteur vrijdag extra controleren of alles goed zit![]()
Ik laat wel ff weten hoe het is afgelopen.
Verwijderd
Hoi hoi,
Sinds vandaag mijn IPB pakket ontvangen.
Alleen heb ik geen brief met aanvullende installatie gegevens voor "Mijn KPN"?
Wat staat er nog meer in de brief??
Of krijg je je mijn kpn username en password via 1369??
groet Mark
groet Mark
Mark, heb je al een "Mijn KPN" account? Ik heb sinds vandaag ook het IPB installatiepakket gekregen en heb ook geen brief ontvangen van KPN. Deze schijn je alleen te krijgen als je nog geen "Mijn KPN" account hebt. Zie ook de bijgeleverde handleiding van het installatiepakket.Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:30:
Hoi hoi,
groet Mark
Via 1369 wordt, zover mij bekend en wat ik heb gelezen op het forum, het porteringsproces gestart.
Ik kan je sowieso aanbevelen om dit forum (en vooral de eerste pagina) eens door te lezen. Er staan veel tips van mede IPB-gebruikers in. Wellicht heb je er iets aan.
Gr. SachaH
Verwijderd
Hallo Sacha,SachaH schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:44:
[...]
Mark, heb je al een "Mijn KPN" account? Ik heb sinds vandaag ook het IPB installatiepakket gekregen en heb ook geen brief ontvangen van KPN. Deze schijn je alleen te krijgen als je nog geen "Mijn KPN" account hebt. Zie ook de bijgeleverde handleiding van het installatiepakket.
Via 1369 wordt, zover mij bekend en wat ik heb gelezen op het forum, het porteringsproces gestart.
Ik kan je sowieso aanbevelen om dit forum (en vooral de eerste pagina) eens door te lezen. Er staan veel tips van mede IPB-gebruikers in. Wellicht heb je er iets aan.
Gr. SachaH
Nee ik heb nog geen "Mijn KPN" account. Portering is bij mij niet van toepassing omdat ik ADSL heb zonder vaste telefonie, voor mij moet dus een nieuw lokaal nummer aangemaakt worden.
De enige brief die hier nu voor me neus ligt is de bevestigingsbrief, dat de aansluiting binnen 3 weken gerealiseerd werd. Ik weet me eigen nummer dus ook nog niet :-)
Ik zit te twijfelen om de doos maar los te maken en de hele handel te installeren.
Alleen hopen dat ik geen stroringen krijg, aangezien in het pand een 30 jaar oude papier/teer/loodkabel ligt. In mijn huidige Speedtouch 580 staan ook veel errors (vooral up errors)
Ook is de upload niet je van het ik haal maar 1/3 van wat ik zou moeten halen.
Groet Mark
Verwijderd
Sterk punt voor je eerste post.Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:17:
[...]
Kom ik op dit forum kijken omdat ik ook Internet Plus Bellen wil bestellen en mij wil orienteren zie ik dit soort dingen.
Soms zijn mensen net kleuters, nietwaar Danik!!!!!
Dan zou ik nog maar even wachten met het aansluiten en KPN bellen. Ik hoop voor je dat ze wat meer duidelijkheid kunnen geven.Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:55:
[...]
Hallo Sacha,
Nee ik heb nog geen "Mijn KPN" account. Portering is bij mij niet van toepassing omdat ik ADSL heb zonder vaste telefonie, voor mij moet dus een nieuw lokaal nummer aangemaakt worden.
De enige brief die hier nu voor me neus ligt is de bevestigingsbrief, dat de aansluiting binnen 3 weken gerealiseerd werd. Ik weet me eigen nummer dus ook nog niet :-)
Ik zit te twijfelen om de doos maar los te maken en de hele handel te installeren.
Alleen hopen dat ik geen stroringen krijg, aangezien in het pand een 30 jaar oude papier/teer/loodkabel ligt. In mijn huidige Speedtouch 580 staan ook veel errors (vooral up errors)
Ook is de upload niet je van het ik haal maar 1/3 van wat ik zou moeten halen.
Groet Mark
Suc6
Hang de Experia gewoon aan je ADSL-lijn en kijk wat die doet. Met een beetje mazzel krijg je al een VoIP-verbinding en kun je bellen. De eerste keer dat je de Experia aansluit moet je overigens wel de tijd nemen. Het schijnt tegenwoordig een kwartier te kunnen duren voordat dat ding zichzelf geconfigureerd heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:55:
Werkt het niet dan is er geen man overboord: je hangt gewoon je oude modem weer aan de lijn en gaat vrolijk op de oude voet door. In jouw geval zou ik geen 1369 bellen, omdat je niet geporteerd hoeft te worden. Of de KPN-omgeving goed omgaat met nieuwe aansluitingen die toch het porteringsproces willen starten is maar de vraag. Better safe than sorry.
Ik weet het nog steeds niet zeker, want gesprekken later op de vrijdagavond staan niet in de gespreksspecificatie! Een nog later gesprek in de nacht van vrijdag op zaterdag staat er weer wel. Met andere woorden: de online gespreksspecificatie is incompleet. Kunnen anderen ook eens bijhouden of hun telefoontjes al dan niet in de gespreksspecificaties terugkeren?Jan-E schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 03:33:
Het lijkt er op, dat dat enkelzijdige mobiele gesprek geen doorgeschakeld telefoontje was. Zeker weet ik dat nog niet want mijn latere gesprekken staan nog niet in de online rekening.
Al met al weet ik ook nog steeds niet of de KPN-systemen nu al door hebben dat ik sinds een paar dagen BelOnbeperkt Avond heb...
Verwijderd
Ja, maar nu de hamvraag:HofmanJaap schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:24:
[...]
Ok, dat ik mooi. Wacht tot planet het aanbiedt en dan maar hopen dat het dan nog stabieler is.
Ik betaal nu voor beide (Planet & KPN) € 54,-/mnd.
Als Planet met IPB komt, zullen ze er dat echt niet "gratis" bijleveren..

Dan is er ook nog de vraag: Ondanks dat Planet de volle dochter is van KPN, wat gebeurd er met het wegvallen van de telefoonlijn? (Ik doel op het tientje "koper").
Alles bij elkaar zou dit via Planet nog best weleens een dure hobby kunnen worden vrees ik.
WANT: Waarom zou ik aan 2 leveranciers moeten betalen die beide uiteraard winst willen maken als ik alles bij 1 leverancier kan krijgen?
(zomaar een gedachtekronkel...
Gr.
Huh??
Verwijderd
Ik gebruik dezelfde (handfree)telefoon nu bij IPB als voorheen op de gewone lijn.
Het valt ons op dat handfree bellen slechter is geworden. Meer gestotter en gehakkel.
Iets te zacht gesproken en het geluid wordt al geknepen.
Dit doet mij denken aan de Sqelch op mijn oude zender. Maar die kon ik zelf terugdraaien.
Voorheen was een afstand tot de Handfreetelefoon ongeveer 30 cm. Maar nu moet ik er boven op zitten én in de richting van de telefoon spreken.
Dit is dus minder (helaas) en maar hopen dat het beter wordt.
Het valt ons op dat handfree bellen slechter is geworden. Meer gestotter en gehakkel.
Iets te zacht gesproken en het geluid wordt al geknepen.
Dit doet mij denken aan de Sqelch op mijn oude zender. Maar die kon ik zelf terugdraaien.
Voorheen was een afstand tot de Handfreetelefoon ongeveer 30 cm. Maar nu moet ik er boven op zitten én in de richting van de telefoon spreken.
Dit is dus minder (helaas) en maar hopen dat het beter wordt.
Verwijderd
Neen, de kiestoon krijg ik ook direct. Het gaat om de toon die het toestel aan de aandere kant van de lijn moet laten bellen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:23:
[...]
Ik krijg direct de kiestoon. Lijkt mij dus niet in orde.
Verwijderd
Dit noemen ze ook wel de "aanklop" toon.Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:28:
[...]
De vrijtoon is de toon dat de telefoon aan de andere kant overgaat (vrij = niet bezet). Die term zie je wel eens in KPN-handleidingen enzo.

Verwijderd
Dit duurt bij mij ook weleens wat langer dan bij de analoge lijn. Maar langer als een seconde of 5 meestal niet. Wachten duurt lang, dus het lijkt soms wel langer te duren.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:01:
[...]
Neen, de kiestoon krijg ik ook direct. Het gaat om de toon die het toestel aan de aandere kant van de lijn moet laten bellen.
Verwijderd
Duurt bij mij +/- 5 sec.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:01:
[...]
Neen, de kiestoon krijg ik ook direct. Het gaat om de toon die het toestel aan de aandere kant van de lijn moet laten bellen.
Verwijderd
Ik dacht dat de aankloptoon de wisselgesprektoon was...Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:14:
[...]
Dit noemen ze ook wel de "aanklop" toon.
Vandaag kreeg ik een klacht over een echo van iemand met wie ik in gesprek was. Ik hoorde zelf geen echo!
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Vandaag IPB pakket aangesloten en 1369 gebeld. Werkte prima.
Vervolgens naar "Mijn KPN" en instellingen wizard doorgelopen. Bellen ging ook zonder problemen (geen echo.....nog niet
???)
Het enige waar ik mee zit is de firewall. Ik wil mijn Draytek Vigor 2600+ gebruiken als NAT firewall, alleen als ik op "Mijn KPN" de firewall op "Server" zet (lijkt mij hetzelfde als DMZ) en het ip-adres van de router erin zet zijn mijn mail en webserver niet bereikbaar van buitenaf. Ik heb al wel het ip-adres gewijzigd van mijn domeinnaam.
Heeft iemand nog ideeen?
Vervolgens naar "Mijn KPN" en instellingen wizard doorgelopen. Bellen ging ook zonder problemen (geen echo.....nog niet
Het enige waar ik mee zit is de firewall. Ik wil mijn Draytek Vigor 2600+ gebruiken als NAT firewall, alleen als ik op "Mijn KPN" de firewall op "Server" zet (lijkt mij hetzelfde als DMZ) en het ip-adres van de router erin zet zijn mijn mail en webserver niet bereikbaar van buitenaf. Ik heb al wel het ip-adres gewijzigd van mijn domeinnaam.
Heeft iemand nog ideeen?
Welkom bij de IPB Club.SachaH schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:14:
Vandaag IPB pakket aangesloten en 1369 gebeld. Werkte prima.
Vervolgens naar "Mijn KPN" en instellingen wizard doorgelopen. Bellen ging ook zonder problemen (geen echo.....nog niet???)
Heeft iemand nog ideeen?
Dit wil wel eens niet goed worden doorgevoerd vanaf de portal naar de ExperiaBox.
Een aantal keren proberen deze instellingen te maken, je Experiabox reboot vanzelf als je deze instellingen aanpast op mijn KPN?
Nee, dat doet hij niet meer. Je kunt nu serverinstellingen wijzigen zonder dat dit tot een reboot leidt.supermm schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:19:
Een aantal keren proberen deze instellingen te maken, je Experiabox reboot vanzelf als je deze instellingen aanpast op mijn KPN?
Verwijderd
En nu eens wat positiefs.
Zoals sommige van jullie wel eens voorbij hebben zien komen heb ik sinds 17-8 IPB.
Sinds die datum heb ik nog nimmer het instelling menu van de experiabox kunnen bekijken.
Ik ben ongeveer 1e week september geporteerd, en ben sindsdien bezig om de hepldesk ervan te overtuigen dat e.e.a. echt niet werkt.
Ik ben vele malen teruggebeld, dat er aan gewerkt wordt, maar dat was dan ook het enige.
Echter vananvond werd ik weer gebeld door een mevrouw, die zei dat er aan gewerkt werd.
Toen helaas voor haar verloor ik mijn geduld en heb al mijn frustraties eruit gegooid.
Deze mevrouw was de eerste die na mijn relaas bereid was om live mijn gebruikersnaam EN wachtwoord te gebruiken, en op deze manier in te loggen.
Zij zag toen ook live wat het probleem was, en zou hiervan een screenshot maken en doorsturen naar de goede afdeling.
Maar wat schertst mijn verbazing als dezelfde mevrouw terugbeld, en zegt dat ze mijn boxje wil resetten met andere instellingen, en dat ze daarna weer terugbelt!!!
En nog groter was mijn verbazing dat toen ze terugbelde inderdaad alles werkt!!!!!!!
Dus als alles blijft zoals het was plus de vooruitgang van vanavond dan heb ik :
telefonie zonder echo en andere ellende
stabiel internet
en een werkend mijn kpn gebeuren.
Ik ga nu stoppen, en effies op de bank liggen om bij te komen
Zoals sommige van jullie wel eens voorbij hebben zien komen heb ik sinds 17-8 IPB.
Sinds die datum heb ik nog nimmer het instelling menu van de experiabox kunnen bekijken.
Ik ben ongeveer 1e week september geporteerd, en ben sindsdien bezig om de hepldesk ervan te overtuigen dat e.e.a. echt niet werkt.
Ik ben vele malen teruggebeld, dat er aan gewerkt wordt, maar dat was dan ook het enige.
Echter vananvond werd ik weer gebeld door een mevrouw, die zei dat er aan gewerkt werd.
Toen helaas voor haar verloor ik mijn geduld en heb al mijn frustraties eruit gegooid.
Deze mevrouw was de eerste die na mijn relaas bereid was om live mijn gebruikersnaam EN wachtwoord te gebruiken, en op deze manier in te loggen.
Zij zag toen ook live wat het probleem was, en zou hiervan een screenshot maken en doorsturen naar de goede afdeling.
Maar wat schertst mijn verbazing als dezelfde mevrouw terugbeld, en zegt dat ze mijn boxje wil resetten met andere instellingen, en dat ze daarna weer terugbelt!!!
En nog groter was mijn verbazing dat toen ze terugbelde inderdaad alles werkt!!!!!!!
Dus als alles blijft zoals het was plus de vooruitgang van vanavond dan heb ik :
telefonie zonder echo en andere ellende
stabiel internet
en een werkend mijn kpn gebeuren.
Enig vooruitgang dusJan-E schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:35:
[...]
Nee, dat doet hij niet meer. Je kunt nu serverinstellingen wijzigen zonder dat dit tot een reboot leidt.
Verwijderd
Hallo iedereen,
Vandaag even afspraak gemaakt voor een monteur.
Deze kon pas eind november komen.
Nu heb ik voor om het eerst zelf maar eens te proberen, zou dit eigenlijk wel mogen?
Dan kan de monteur achteraf even kijken of alles juist is geinstalleerd.
Groet Mark
Nu heb ik voor om het eerst zelf maar eens te proberen, zou dit eigenlijk wel mogen?
Groet Mark
Verwijderd
Nu mijn KPN helemaal werkt natuurlijk gelijk erin gedoken.
Eerst de eigen Firewall goed geinstalleerd.
Firewal in Experiabox gelijk op server gezet, vast ip adres op pc'tje gemaakt, en ingevuld in menu.
Bitlord geopend, listen port ingevuld.
En downloaden werkt!!!!! Hieperdepiep hoezee
Verder op grc.com nog voor de zekerheid poortscan laten doen.
Alles staat op stealth, verder weet ik ook niet wat ik er nog meer aan moet doen.
Ik ben echt heel erg blij, en er wakkert nu toch iets van een positief gevoel, dat ik heb overgehouden aan de doortastende dame van de tweede lijn die ik vanavond aan de telefoon kreeg.
Ik vind dat ook het positieve hier gemeld moet worden, dus bij deze.
Firewal in Experiabox gelijk op server gezet, vast ip adres op pc'tje gemaakt, en ingevuld in menu.
En downloaden werkt!!!!! Hieperdepiep hoezee
Alles staat op stealth, verder weet ik ook niet wat ik er nog meer aan moet doen.
Ik ben echt heel erg blij, en er wakkert nu toch iets van een positief gevoel, dat ik heb overgehouden aan de doortastende dame van de tweede lijn die ik vanavond aan de telefoon kreeg.
ALs je nog een keer op grc dan moet je ook maar eens naar poort 8080 en 8081 laten kijkenVerwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:16:
Nu mijn KPN helemaal werkt natuurlijk gelijk erin gedoken.
En downloaden werkt!!!!! Hieperdepiep hoezee![]()
Ik ben echt heel erg blij, en er wakkert nu toch iets van een positief gevoel, dat ik heb overgehouden aan de doortastende dame van de tweede lijn die ik vanavond aan de telefoon kreeg.![]()
Verwijderd
poort 8080 en 8081 staan open, wat wel prettig is als je een webserver draait lijkt me toch?joop99 schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:22:
[...]
ALs je nog een keer op grc dan moet je ook maar eens naar poort 8080 en 8081 laten kijken
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 20:51 ]
Heeft iemand al geprobeerd om intern te bellen tussen tel 1 en tel 2. ik heb netjes naast m'n huidige 1e telefoon nummer ook een tweede telnr. aangevraagd. (in mijn geval een 030-2XXXXX nummer ) echter ik zie nergens in de handleidingen hoe dit kan.
Ik vraag mij ook af, ik heb nu dus een 2e nummer, als ik hier naar toe probeer te bellen krijg ik na
verloop van tijd de melding dat het nummer 'nu niet bereikbaar is, probeer het later nog eens' heeft iemand ook een tweede nummer aangevraagd en op welke termijn werd dit bereikbaar?
Ik vraag mij ook af, ik heb nu dus een 2e nummer, als ik hier naar toe probeer te bellen krijg ik na
verloop van tijd de melding dat het nummer 'nu niet bereikbaar is, probeer het later nog eens' heeft iemand ook een tweede nummer aangevraagd en op welke termijn werd dit bereikbaar?
Op poort 8080 zit vermoedelijk de webserver van de experiabox op 8081 de telnet sessie van de experia boxVerwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 20:41:
[...]
poort 8080 en 8081 staan open, wat wel prettig is als je een webserver draait lijkt me toch?
Verwijderd
Dat wist ik niet. Mijn dank voor de info.joop99 schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:17:
[...]
Op poort 8080 zit vermoedelijk de webserver van de experiabox op 8081 de telnet sessie van de experia box
Ik kan er nog steeds niet over uit dat het werkt.
En dat allemaal op de zondagmiddag? Die mevrouw houd zich niet aan allerlei KPN regeltjes. Foei foei.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 17:08:
En nu eens wat positiefs.
.... knipperdeknip....
De webserver zit overigens ook op poort 80. Probeer maar:joop99 schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:17:
Op poort 8080 zit vermoedelijk de webserver van de experiabox op 8081 de telnet sessie van de experia box
http://192.168.2.1/access_deny.htm
http://192.168.2.1:8080/access_deny.htm
http://192.168.2.1:8081/access_deny.htm
Als je een browser hebt zoals waarmee je redirection uit kunt zetten kom je bij de eerste en tweede niet in een oneindige redirect loop terecht.
[edit]
En laat dat 'vermoedelijk' maar weg. Probeer maar eens 'telnet 192.168.2.1 8081'.
[ Voor 8% gewijzigd door Jan-E op 20-11-2005 23:09 ]
Nee, dat is service die je bij Tiscali niet krijgtRobbieDee schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:47:
En dat allemaal op de zondagmiddag? Die mevrouw houd zich niet aan allerlei KPN regeltjes. Foei foei.
Verwijderd
Ghehe daar werkt het gewoon "out of the box" en hoef je niet via internet naar je instelling van je modem, maar kun je gewoon lokaal op je modem inloggen... Snap nog steeds de beweegredenen niet helemaal achter die experiabox.Nee, dat is service die je bij Tiscali niet krijgt
Verwijderd
En ik heb in beginsel toch voor het "duurdere" KPN gekozen vanwege de te verwachten service.Jan-E schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:04:
[...]
Nee, dat is service die je bij Tiscali niet krijgt
En dit lijkt nu toch beloond te worden.
In het verleden casema als ISP gehad, en die waren door de week al niet te bereiken.
Laat staan op zondag.........
Verwijderd
Gewoon aansluiten joh... Als je de handleiding volgt heb je de boel in een half uurtje aan de praat (als je de activeringscode maar hebt om mijnkpn te activeren). Alle instellingen worden verder door de experia opgehaald.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:51:
Hallo iedereen,
Groet Mark
Het enige probleem is dat het standaard USB wifi kastje niet op alle computers werkt, maar daar kom je snel genoeg achter (maar dan kun je nog via ethernet werken en de monteur het kastje om laten wisselen).
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 09:33 ]
Verwijderd
Ik ga het toch maar eens proberen denk ik.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 09:30:
[...]
Gewoon aansluiten joh... Als je de handleiding volgt heb je de boel in een half uurtje aan de praat (als je de activeringscode maar hebt om mijnkpn te activeren). Alle instellingen worden verder door de experia opgehaald.
Het enige probleem is dat het standaard USB wifi kastje niet op alle computers werkt, maar daar kom je snel genoeg achter (maar dan kun je nog via ethernet werken en de monteur het kastje om laten wisselen).
De activatiecode heb ik gelukkig bij de hand.
De draadloze adapter heb ik niet nodig, omdat mijn laptop over ingebouwde WI-FI(a/b/g) beschikt.
Gelukkig maar, aangezien deze adapter al sommige mensen tot wanhoop heeft gedreven.
Heeft de monteur trouwens standaard Alcatel 121g adapters bij zich?? Binnenkort komt er namelijk ook nog een desktopje bij, en die moet natuurlijk wel probleemloos werken met WLAN.
Ben trouwens helemaal vergeten mn XS4all abbo op ze zeggen

Groetjes Mark
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 10:01 ]
Verwijderd
Kan de ingebouwde WIFI WPA aan? Anders moet je eerst mijnkpn via ethernet activeren en hierin je instellingen naar WEP zetten (standaard staat hij namelijk op WPA).Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 09:53:
[...]
De draadloze adapter heb ik niet nodig, omdat mijn laptop over ingebouwde WI-FI(a/b/g) beschikt.![]()
Gelukkig maar, aangezien deze adapter al sommige mensen tot wanhoop heeft gedreven.
Gr. Menno
Verwijderd
Ja, WPA is geen probleem bij mijn laptop.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:16:
[...]
Kan de ingebouwde WIFI WPA aan? Anders moet je eerst mijnkpn via ethernet activeren en hierin je instellingen naar WEP zetten (standaard staat hij namelijk op WPA).
Gr. Menno
Broadcast de Experia Box zijn SSID???
Of is deze verborgen?
Groet Mark
Verwijderd
De SSID is verborgen, maar staat onderop de experia box (zie ook de handleiding, begint met SX even uit mijn hoofd).
Verwijderd
Afgelopen zaterdagmiddag en zondagochtend was ik telefonisch onbereikbaar (zonder knipperend VOIP indicator). Zondagmiddag, zonder ingrijpen mijnerzijds, was het weer oké. Volgens HD is er aan de KPN zijde niets bijzonders aan de hand geweest. Kon zelf wel bellen.
Iemand anders ook afgelopen weekend deze problemen gehad?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 12:38 ]
Geen idee, niemand horen klagen dat ik niet bereikbaar was. Weet dus niet als ik niet bereikbaar was.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:37:
Afgelopen zaterdagmiddag en zondagochtend was ik telefonisch onbereikbaar (zonder knipperend VOIP indicator). Zondagmiddag, zonder ingrijpen mijnerzijds, was het weer oké. Volgens HD is er aan de KPN zijde niets bijzonders aan de hand geweest.
Verwijderd
Deze staat onder op de box en in de brief staat je wep-keyVerwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:05:
De SSID is verborgen, maar staat onderop de experia box (zie ook de handleiding, begint met SX even uit mijn hoofd).
Is zichtbaar te maken door de HD.
Ook kun je de SSID vinden op mijn kpn.
Tip: Verander het SSID en de wep-key niet. Heel soms doet de KPN een firmware update en zet de standaard instellingen weer terug. Dus als jij een eigen SSID en key invoert heb je een probleem.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 14:36 ]
Verwijderd
Na veel ellende met internetplusbellen geef ik de strijd, op weet iemand of ik nog van die troep af kan ik heb het sinds augustus.
Verwijderd
Zojuist alles even aangesloten: het modem is druk bezig om de instellingen op te halen.
Nu vroeg ik mij eigenlijk het volgende af:
Hiervoor had ik direct ADSL zonder vaste aansluiting, is het nog mogelijk om met het "oude" modem Speedtouch 716 daarop in te loggen?
Of zijn de gebruikersnaam (voorletters.Achternam) en het wachtwoord veranderd bij IPB?
Gr Mark
Hiervoor had ik direct ADSL zonder vaste aansluiting, is het nog mogelijk om met het "oude" modem Speedtouch 716 daarop in te loggen?
Of zijn de gebruikersnaam (voorletters.Achternam) en het wachtwoord veranderd bij IPB?
Gr Mark
Verwijderd
Wat is het probleem dan?Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:45:
Na veel ellende met internetplusbellen geef ik de strijd, op weet iemand of ik nog van die troep af kan ik heb het sinds augustus.
Verwijderd
Helemaal geen verbinding meer totaal DOOD ook niet bellen dus box gereset maar hij blijf DOOD, ik heb nu een speedtouch modem eraan gehangen en het werkt weer maar ik ben het zat zoiets moet gewoon GOED werken.
Hallo mede IPB-ers.
Ik zit nog met iets waarvan ik hoop dat een of meerdere van jullie daarbij kunnen helpen.
Ik maakte, voor overgang naar IPB, gebruik van een Draytek Vigor 2600+ (Annex A). Nu wil ik de routerfunctie gebruiken om al het inkomende verkeer te beveiligen en door te sturen naar het goed ip-adres.
Via "Mijn KPN" heb ik SERVER-instelling toegepast en op 192.168.2.2 gezet (het ip-adres van mijn router). Weet een van jullie of ik op de router ook nog iets in moet stellen? Als ik namelijk als default gateway op mijn pc het ip-adres van de router invoer dan kom ik internet niet op. Als ik het adres van de experiabox gebruik (192.168.2.1) dan gaat het wel goed. Ik denk zelf dat de router geen externe verbinding naar het WAN van IPB kan maken.
Verder staat momenteel een ticket open bij 2de lijns omdat de SERVER-instelling niet goed lijkt te werken. Sluit ik mijn webserver (is ook mailserver) rechtstreeks aan op de Experiabox en voer ik het ip-adres van de machine in bij de SERVER-instelling dan kan ik van buitenaf niet op de webpagina's komen.
Ik hoop dat iemand mij een handje kan helpen, anders maar wachten tot de monteur komt. Wellicht heeft hij wat suggesties
Ik zit nog met iets waarvan ik hoop dat een of meerdere van jullie daarbij kunnen helpen.
Ik maakte, voor overgang naar IPB, gebruik van een Draytek Vigor 2600+ (Annex A). Nu wil ik de routerfunctie gebruiken om al het inkomende verkeer te beveiligen en door te sturen naar het goed ip-adres.
Via "Mijn KPN" heb ik SERVER-instelling toegepast en op 192.168.2.2 gezet (het ip-adres van mijn router). Weet een van jullie of ik op de router ook nog iets in moet stellen? Als ik namelijk als default gateway op mijn pc het ip-adres van de router invoer dan kom ik internet niet op. Als ik het adres van de experiabox gebruik (192.168.2.1) dan gaat het wel goed. Ik denk zelf dat de router geen externe verbinding naar het WAN van IPB kan maken.
Verder staat momenteel een ticket open bij 2de lijns omdat de SERVER-instelling niet goed lijkt te werken. Sluit ik mijn webserver (is ook mailserver) rechtstreeks aan op de Experiabox en voer ik het ip-adres van de machine in bij de SERVER-instelling dan kan ik van buitenaf niet op de webpagina's komen.
Ik hoop dat iemand mij een handje kan helpen, anders maar wachten tot de monteur komt. Wellicht heeft hij wat suggesties
Verwijderd
Met deze speedtouch modem log ik in met de inlog gegevens van Planet want deze abo loopt nog en dat werkt dus wel.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:34:
[...]
Helemaal geen verbinding meer totaal DOOD ook niet bellen dus box gereset maar hij blijf DOOD, ik heb nu een speedtouch modem eraan gehangen en het werkt weer maar ik ben het zat zoiets moet gewoon GOED werken.
Verwijderd
Klinkt als een kapotte Experia, je kan hem laten vervangen (tenzij je er echt helemaal klaar mee bent natuurlijk, maar je kan toevallig een maandagmorgenmodel hebben)Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:34:
[...]
Verwijderd
Volgens mij heb ik de laatste tijd geen berichten voorbij zien komen van kapotte boxjes.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:10:
[...]
Klinkt als een kapotte Experia, je kan hem laten vervangen (tenzij je er echt helemaal klaar mee bent natuurlijk, maar je kan toevallig een maandagmorgenmodel hebben)
Misschien toch nieuw boxje proberen?
Beetje late reactie maar: weet ook wel dat KPN en Planet een is, maar wil mijn emailaccount houden, e.d. Verder hoop ik dat na verloop van tijd minder problemen geeft en dat het product volwassen wordt. Ook vraag ik me af of de newsserver hetzelfde blijft. Nova.planet.nl werkt goed, alleen retentie valt wat tegen.
Verwijderd
Probeer het eens!, maar ik denk een kleine kans dat het werkt. Waarschijnlijk werkt ADSL wel , VOIP deel niet. (Na het porteren denk ik dat je alleen nog via de eperiabox het internet op kan).Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:03:
Zojuist alles even aangesloten: het modem is druk bezig om de instellingen op te halen.
Gr Mark
NB: HETNET levert nu ook standaard speedtouch 716 bij standdaard ADSL aanvragen. Ik denk dat KPN in de toekomst ook IPB in combinatie met speedtouch 716 gaat leveren. Anders waren ze wel bij de speedtouch 580 gebleven. Dus bewaar die modem nog even........
Verwijderd
Ik hou het modem er gewoon bij als reserve, als alles een paar dagen draait zal ik mn 716 eens proberen. Het ging me ook om het ADSL deel, mochten er eens problemen zijn met de Experia BoxVerwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:39:
[...]
Probeer het eens!, maar ik denk een kleine kans dat het werkt. Waarschijnlijk werkt ADSL wel , VOIP deel niet. (Na het porteren denk ik dat je alleen nog via de eperiabox het internet op kan).
NB: HETNET levert nu ook standaard speedtouch 716 bij standdaard ADSL aanvragen. Ik denk dat KPN in de toekomst ook IPB in combinatie met speedtouch 716 gaat leveren. Anders waren ze wel bij de speedtouch 580 gebleven. Dus bewaar die modem nog even........
.Hopenlijk houden ze het bij de Experia Box, omdat ie in het zicht staat, en het eigenlijk best een mooi modem is, qua design. De Speedtouch is daarentegen wel erg sober
Vanavond is even lekker geouwebept met wat mensen, ging helemaal probleemloos. Geen verschil te merken met conventionele telefonie.
Gr Mark
Verwijderd
Abbo duurt 1 jaar dus zal vroeg genoeg zijn met opzeggen.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:08:
Weet iemand wat de opzegtermijn is van IPB?
Maar als het e.a. niet behoorlijk werkt zal het bespreekbaar hebben te zijn.
Tenslotte wordt er dan iets beloofd wat niet waargemaakt wordt.
succes
Verwijderd
1 jaar......Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:08:
Gr Mark
Verwijderd
Er wordt gefluisterd in December maar volgens mij is Januari vroeg genoegVerwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:26:
Hii,
miniad was net even sneller dan ik.![]()
Wanneer zou KPN IBP landelijk introduceren??
Gr Mark
Verwijderd
Ik heb eigenlijk nog een vraagje.
Zoals ik eerder aangaf ben ik van ADSL only(ADSL zonder vaste telefonie), overgestapt op IPB.
De Experia Box heb ik rechtstreeks op het ISRA punt aangesloten.
Nu is mijn vraag: Is het niet beter om de splitter toch te gebruiken, omdat ik wel eens heb gehoord dat deze naast scheiding van telefoon/datverkeer ook storingen afvlakt.
Klopt dit???
Groetjes Mark
Zoals ik eerder aangaf ben ik van ADSL only(ADSL zonder vaste telefonie), overgestapt op IPB.
Nu is mijn vraag: Is het niet beter om de splitter toch te gebruiken, omdat ik wel eens heb gehoord dat deze naast scheiding van telefoon/datverkeer ook storingen afvlakt.
Klopt dit???
Groetjes Mark
Verwijderd
Ik weet het niet en kan alleen maar andere quoten..Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:39:
Ik heb eigenlijk nog een vraagje.
Klopt dit???
Groetjes Mark
KPN monteur die mij mij thuis was, beveelde de splitter aan. Beveiliging tegen bliksem.
Een vriend moest na het porteren de splitter weghalen van HD lijn2 omdat hij niet bereikbaar was.
Dus.... splitter laten zitten tot dat er problemen zijn en dan er tussen uit.
Verwijderd
Dat ligt eraan. Als ze een kut-product leveren kun je je beroepen op het niet nakomen van afspraken en het contract ontbinden. Moet je ze wel even officieel in gebreke stellen.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:08:
Verwijderd
Dit lijkt mij wel erg simpel.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:48:
[...]
Dat ligt eraan. Als ze een kut-product leveren kun je je beroepen op het niet nakomen van afspraken en het contract ontbinden. Moet je ze wel even officieel in gebreke stellen.
KPN heeft nog de gelegenheid te krijgen om het e.a. in orde te maken.. (dat is de wet)
Verwijderd
Dat klopt... Daarom moet je ze ook in gebreke stellen. Maar inmiddels zijn ze dik 3 maanden bezig e.e.a.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:51:
[...]
Dit lijkt mij wel erg simpel.
KPN heeft nog de gelegenheid te krijgen om het e.a. in orde te maken.. (dat is de wet)
Verwijderd
Ik ben van KPN altijd goeie kwaliteit gewend, helaas nog steeds nu en dan problemen, altijd goed geholpen door HD ik ga opnieuw een oplossing zoeken met de HD.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:10:
[...]
Klinkt als een kapotte Experia, je kan hem laten vervangen (tenzij je er echt helemaal klaar mee bent natuurlijk, maar je kan toevallig een maandagmorgenmodel hebben)
Verwijderd
Het videobellen via Mijn KPN werkt inmiddels ook. Er zit volgens mij nog wel een behoorlijke vertraging in. Weet iemand overigens wat de tarieven zijn van het bellen met dit 0844 nummer en naar dit nummer? Is dit hetzelfde als mijn gewone nummer?
Verwijderd
Hier weer eens een nieuw probleempje, ik krijg af en toe de eerst 0 van een beller niet binnen waardoor mijn telefoon het telefoonnummer niet herkent en ik dus niet weet wie dr aan de telefoon is (ja na opnemen wel....
) Meer mensen iets dergelijks opgevallen? Ik heb het nu sinds een dag of 3.
Nee, hoor. Na het porteren kun je met elk willekeurig ADSL-modem nog het net op. Je VoIP werkt dan weliswaar niet, maar je internet wel.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:39:
Probeer het eens!, maar ik denk een kleine kans dat het werkt. Waarschijnlijk werkt ADSL wel , VOIP deel niet. (Na het porteren denk ik dat je alleen nog via de eperiabox het internet op kan).
Verwijderd
Had ik al eerder gemeld hier... Maar wel weer een raar probleem. En ook nog niet opgelost.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:45:
Hier weer eens een nieuw probleempje, ik krijg af en toe de eerst 0 van een beller niet binnen waardoor mijn telefoon het telefoonnummer niet herkent en ik dus niet weet wie dr aan de telefoon is (ja na opnemen wel....) Meer mensen iets dergelijks opgevallen? Ik heb het nu sinds een dag of 3.
Verwijderd
Bij mij is de eerste 0 ook niet aanwezig maar mijn Siemenstel. vindt wel de juiste naam uit het interne telefoonboek.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:45:
Hier weer eens een nieuw probleempje, ik krijg af en toe de eerst 0 van een beller niet binnen waardoor mijn telefoon het telefoonnummer niet herkent en ik dus niet weet wie dr aan de telefoon is (ja na opnemen wel....) Meer mensen iets dergelijks opgevallen? Ik heb het nu sinds een dag of 3.
Hier idem dito, plus sinds enkele dagen een werkelijk zeer irritante echo op de lijn. Heb IPB sinds begin juli, alle bekende problemen ook gehad: VOIP-lampje uit, wegvallende verbinding tussen experia en USB-adapter, stiltes tijdens telefoongesprek en dure gsm gesprekken met de HD. Maar sinds enkele weken ging het zeer goed hier. Nu is het, eigenlijk sinds eind vorige week hopeloos. Regelmatig uitvallend internet, dat terug komt na uit- en aanzetten van experiabox in combinatie met uit- en weer inpluggen van de USB-adapter en dus de eerder gemelde telefoon problemen. En dan mag je dus sinds begin november weer gewoon betalenVerwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:45:
Nou ja, het zal toch wel goed komen ?
Verwijderd
Je wordt BEDANKT als proefkonijnPeterH3108 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:44:
[...]
Hier idem dito, plus sinds enkele dagen een werkelijk zeer irritante echo op de lijn. Heb IPB sinds begin juli, alle bekende problemen ook gehad: VOIP-lampje uit, wegvallende verbinding tussen experia en USB-adapter, stiltes tijdens telefoongesprek en dure gsm gesprekken met de HD. Maar sinds enkele weken ging het zeer goed hier. Nu is het, eigenlijk sinds eind vorige week hopeloos. Regelmatig uitvallend internet, dat terug komt na uit- en aanzetten van experiabox in combinatie met uit- en weer inpluggen van de USB-adapter en dus de eerder gemelde telefoon problemen. En dan mag je dus sinds begin november weer gewoon betalen
Nou ja, het zal toch wel goed komen ?
Ja, en dat vind ik nou het waardeloze van de KPN. Dat we van tevoren niet wisten dat we proefkonijnen zouden zijn.
Dat is dan wel weer keurig in orde gemaakt met een paar maanden gratis en € 50,- retour, maar dan nog.
Verwijderd
Ja Precies ik ben klant bij KPN omdat hun producten als betrouwbaar en degelijk bekend staan, maar we zijn helaas niet ingelicht dat het een pilot betreft, na drie maanden mag je verwachten dat het beter gaat maar helaas zijn de storingen nog niet uit de wereld, dan kan je de HD met je GSM bellen en dat kan behoorlijk in de kosten oplopenPeterH3108 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:06:
[...]
Ja, en dat vind ik nou het waardeloze van de KPN. Dat we van tevoren niet wisten dat we proefkonijnen zouden zijn.
Dat is dan wel weer keurig in orde gemaakt met een paar maanden gratis en € 50,- retour, maar dan nog.
Verwijderd
Bel dan gewoon de gratis storingsdienst van KPN 0800-0407.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:23:
[...]
Ja Precies ik ben klant bij KPN omdat hun producten als betrouwbaar en degelijk bekend staan, maar we zijn helaas niet ingelicht dat het een pilot betreft, na drie maanden mag je verwachten dat het beter gaat maar helaas zijn de storingen nog niet uit de wereld, dan kan je de HD met je GSM bellen en dat kan behoorlijk in de kosten oplopen
Zij verbinden je door met IPB HD.
Verwijderd
Daar hebben ze toch het storingsnummer 0800-0407 voor? Dat is één van de voordelen van KPN.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:23:
maar helaas zijn de storingen nog niet uit de wereld, dan kan je de HD met je GSM bellen en dat kan behoorlijk in de kosten oplopen
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 11:46 ]
Verwijderd
In het begin heb ik dit ook gedaan maar de medewekster weigerde me en verwees me naar het 0900 nr.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:42:
[...]
Bel dan gewoon de gratis storingsdienst van KPN 0800-0407.
Zij verbinden je door met IPB HD.
Verwijderd
€ 50 retour? Nu dat heeft ook niet iedereen gekregen. Heb inmiddels wel de eerste rekening gekregen. En jawel, geen telefoonkosten gemaakt (ik heb 'altijd gratisj') maar wel lekker 5 euro kosten voor bellen met hun 0900-nummerPeterH3108 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:06:
[...]
Overigens staan mobiele nummers er nog niet op volgens mij
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 12:56 ]
Je kunt bij het 08000407 nummer ook IPB in het menu kiezen. Ze helpen je dan meteen. Ik merk zelfs geen verschil tussen het 0800 en 0900 (althans na het menu).
Verwijderd
Gistermiddag geen internetverbinding en geen VOIP, alles ineens dood, gisteravond deed ineens internet het weer maar geen VOIP vanochtend HD gebeld met GSM naar 0900 nr. ik leg het hun uit dat VOIP lampje niet meer brand, zeggen hun: binnen 5 werkdagen gaan we es ff kijken want u bent de enige niet.
Is dat normaal ? zoiets hoort toch onmiddelijk naar gekeken te worden.
Is dat normaal ? zoiets hoort toch onmiddelijk naar gekeken te worden.
Verwijderd
En nou doet tie het weerVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:35:
Gistermiddag geen internetverbinding en geen VOIP, alles ineens dood, gisteravond deed ineens internet het weer maar geen VOIP vanochtend HD gebeld met GSM naar 0900 nr. ik leg het hun uit dat VOIP lampje niet meer brand, zeggen hun: binnen 5 werkdagen gaan we es ff kijken want u bent de enige niet.
Is dat normaal ? zoiets hoort toch onmiddelijk naar gekeken te worden.![]()
![]()
Net mijn eerste facuur ontvangen. Er wordt alleen €34,95 voor IPB berekend, dus geen geen €10,-- voor onbeperkt bellen.
Onderaan de factuur staat een link om naar rekening online te gaan. Dit werkt (nog steeds) niet want ik kom in mijn KPN en de enige gegevens over rekeningen die daar te vinden zijn is van mijn oude telefoon abonnement.
Onderaan de factuur staat een link om naar rekening online te gaan. Dit werkt (nog steeds) niet want ik kom in mijn KPN en de enige gegevens over rekeningen die daar te vinden zijn is van mijn oude telefoon abonnement.
Heeft iemand ervaringen met een router achter de Experiabox?
Die van mij (Draytek Vigor 2600+) wil geen verkeer doorsturen als ik de SERVER-instelling van "Mijn KPN" naar de router doorzet.
Nog iets vreemds is, wanneer ik vanuit "Mijn KPN" door laat verwijzen naar mijn server, ik wel op de websites kan komen via de WiFi van de Experia maar niet van binnen het netwerk.
Kan iemand eens proberen of hij/zij op http://www.tisaka.nl kan komen. Ik ben benieuwd of deze van buitenaf wel te benaderen is.
Gr. Sacha
Die van mij (Draytek Vigor 2600+) wil geen verkeer doorsturen als ik de SERVER-instelling van "Mijn KPN" naar de router doorzet.
Nog iets vreemds is, wanneer ik vanuit "Mijn KPN" door laat verwijzen naar mijn server, ik wel op de websites kan komen via de WiFi van de Experia maar niet van binnen het netwerk.
Kan iemand eens proberen of hij/zij op http://www.tisaka.nl kan komen. Ik ben benieuwd of deze van buitenaf wel te benaderen is.
Gr. Sacha
Ja, mooie gele paginaSachaH schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:49:
Gr. Sacha
[ Voor 11% gewijzigd door EdjeK op 22-11-2005 20:00 ]
Verwijderd
Gewoon te benaderen via surfnet (isp)Kan iemand eens proberen of hij/zij op http://www.tisaka.nl kan komen. Ik ben benieuwd of deze van buitenaf wel te benaderen is.
Verwijderd
Het was geen probleem om op die site te komen en mooi geel.SachaH schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:49:
Gr. Sacha
Ik heb wel tijd genomen om alles door te nemen en te lezen..
Ut.. wurkt..
Geen probleem, leuke siteSachaH schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:49:
Gr. Sacha
Dit topic is gesloten.