Ja, dat is dat mailtje. Zijn er nog IPB-klantjes van het eerste uur, die dit bericht niet gehad hebben? Of sparen ze mij?joop99 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 07:37:
Ja hoor ik heb de mail ook gehad (dat is toch de mail waarin aangekondig word dat er vanaf vandaag gesprekskosten in rekening worden gebracht)?
Verwijderd
Ik heb ook de email mogen ontvangen...Jan-E schreef op donderdag 17 november 2005 @ 03:11:
[...]
/me [...]
Heeft iedereen dat ding gehad? Of ben ik weer eens een speciaal geval?
Verwijderd
Ik hoop dat je geen gelijk hebt, want dan heb ik (en KPN) een groot probleem. Voor mij is het serververhaal 1 van de meest belangrijke functies. Werkt dit niet, dan kan KPN met ibp wel inpakken.Saurus schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:00:
2. ik kan in MijnKPN de firewallinstellingen op server zetten (incl. ip-adres), maar de experiabox neemt ze simpelweg niet over. Nu net even contact gehad met de HD en die wist te melden dat dit op dit moment niet werkt. Dit zou zo kunnen blijven tot eind December!!
Verwijderd
Kom er net achter dat 'toets bij in gesprek' (toets 5) ook niet werkt.
Zo werkt het
Druk op de 5 als u een ingesprektoon hoort
Hang op zodra de toon verandert in een kiestoon (verandert dus niet in een kiestoon)
ToetsBijBezet is nu geactiveerd
Ik word ook niet automatisch teruggebeld... Mocht de persoon niet meer in gesprek zijn.
Zo werkt het
Druk op de 5 als u een ingesprektoon hoort
Hang op zodra de toon verandert in een kiestoon (verandert dus niet in een kiestoon)
ToetsBijBezet is nu geactiveerd
Ik word ook niet automatisch teruggebeld... Mocht de persoon niet meer in gesprek zijn.
Verwijderd
Ik probeer op deze wijze mijn homepage te bekijken maar krijg de Homepage te zien van home.kpnplanet.nl. Upload naar mijn eigen homepage lukt wel ( zonder het "~" vóór de gebruikersnaam), maar mijn gemaakte webpage krijg ik niet te zien!Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:56:
[...]
Probeer deze eens: http://home.kpnplanet.nl/~miniad@kpnplanet.nl/
Iemand suggesties?
Op de Breedbandportal krijg ik nu dit te zien:
Dat kan kloppen, want ik heb vannacht weer wat zitten testen met een modemverbinding over de VoIP-lijn. Op Mijn KPN zie je nog niets. Uiteraard, zou ik haast zeggen.Telefonie verbruik: (0201234567) 0:33 Min € 0.00
Verwijderd
Mijn online rekening op breedbandportal vertoont dat (nog) niet. Ben je het proefkonijn?Jan-E schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:49:
Op de Breedbandportal krijg ik nu dit te zien:
[...]
Dat kan kloppen, want ik heb vannacht weer wat zitten testen met een modemverbinding over de VoIP-lijn. Op Mijn KPN zie je nog niets. Uiteraard, zou ik haast zeggen.
Verwijderd
Hoe zit de link voor jouw homepage er uit (event. gefingeerd) ?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:45:
[...]
Ik probeer op deze wijze mijn homepage te bekijken maar krijg de Homepage te zien van home.kpnplanet.nl. Upload naar mijn eigen homepage lukt wel ( zonder het "~" vóór de gebruikersnaam), maar mijn gemaakte webpage krijg ik niet te zien!
Iemand suggesties?
Verwijderd
Dikke echo's hier. En happerende gesprekken. Met een basic-abbo (3200/768)Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:06:
zijn er ook mensen die een echo hebben bij een sneller abonnement dan adsl lite?
Ga KPN nu eens weer ff lekker bellen. Zie net ook dat het geld al van mijn rekening is gehaald. Nooit iets gezien van 50 euro die ik zou krijgen. Wel een verrekening met abbo-kosten toen ik nog analoog was. Zou 49 euro terugkrijgen. Uiteindelijk is er 23 euro gestort... Allemaal lekker overzichtelijk...

De gespreksspecificaties:Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:18:
Mijn online rekening op breedbandportal vertoont dat (nog) niet. Ben je het proefkonijn?
Dat was dus 0:33 minuut. Ik vermoed dat het pas rond die tijd is aangezet, want eerdere telefoontjes zie ik nog niet.Naar vaste nummers binnen Nederland
Voor de periode van 24 oktober 2005 tot en met 23 november 2005
17-nov-2005 02:36 - 02:36
Verwijderd
Kennelijk was er iets niet goed gegaan met het uploaden van de html bestanden.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:39:
[...]
Hoe zit de link voor jouw homepage er uit (event. gefingeerd) ?
Na delete/ opnieuw upload doet ie het wel.
Zie: http://home.kpnplanet.nl/~rwillemsens1@kpnplanet.nl
Bedankt voor je reaktie!
Verwijderd
Hoe zat dat nou met die 50 euro compensatie die sommigen hebben gekregen? Heb ik nooit ontvangen en de financieele afdeling van KPN vond het maar een raar verhaal.
Verwijderd
Ik heb begrepen dat als het e.a. niet werkt er om compensatie gevraagd heeft te worden.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:19:
Hoe zat dat nou met die 50 euro compensatie die sommigen hebben gekregen? Heb ik nooit ontvangen en de financieele afdeling van KPN vond het maar een raar verhaal.
Dus niets (meer) automatisch.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 16:23 ]
Verwijderd
Even stiekum om een hoekje gekeken enne... de kouwe rillingen liepen over mijn rugVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:52:
[...]
Kennelijk was er iets niet goed gegaan met het uploaden van de html bestanden.
Na delete/ opnieuw upload doet ie het wel.
Zie: http://home.kpnplanet.nl/~rwillemsens1@kpnplanet.nl
Bedankt voor je reaktie!
... maar wel mooi
Verwijderd
Kwestie van een boos mailtje sturen dus blijkbaar.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:21:
[...]
Ik heb begrepen dat als het e.a. niet werkt er om compensatie gevraagd heeft te worden.
Dus niets (meer) automatisch.
Kijk net naar buiten... Maar zie hier geen sneeuw liggen...Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:23:
[...]
Even stiekum om een hoekje gekeken enne... de kouwe rillingen liepen over mijn rug
... maar wel mooi
Verwijderd
Dank voor je reactie. Heeft iemand misschien ervaring met aansluiten van een HP printer op de poort. Als een oude Lexmark het doet zou je toch verwachten dat een HP970cxi het ook doet....Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:35:
[...]
Een oudere Lexmark Z35 doet het goed. Ik heb wel gelezen dat sommige apparaten werken, en sommige niet.. Een USB standaard is eigenlijk ook weer geen standaard, achter de schermen! Brand het USB lampje op de Experia, dat schijnt e.e.a. uit te sluiten of het werkend is te krijgen.
Heb de oude box er weer aan hangen. Kreeg de image niet binnen op de nieuwe Box. Het zou te druk zijn. 's Morgens gaat dit meestal wel goed, dus maar even een afspraak gemaakt voor komende woensdag.Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:35:
[...]
Hoi Edmund, hou me op de hoogte... of ons
Ben benieuwd of je echo verdwijnt met een andere box en/of aanpassing aan je kabels.
Kijken of de monteur morgen ook af gaat geven op je aansluitingen.
Eigenlijk ist hopen dat je alleen een andere box krijgt en hij niet je kabels gaat aanpassen,
dan is teminste iets uit te sluiten als probleem veroorzaker..... succes morgen
Het is zo dat we kunnen bellen en internetten. Ook WIFI doet het. Alleen brand het ledje van WIFI niet. Maar omdat wij zoveel problemen met de Box hebben kwamen ze hem wel vervangen.
Edit: Hij heeft alleen de kabel van het modem na het telefoon-stopkontact vervangen.
Trouwens de monteur zei dat ze wel met nieuwe modems bezig zijn en dat het strax met iptv wel bijna moet. IPtv gaat niet fatsoenlijk werke op de huidige box. Hij had het over een Actel.
[ Voor 17% gewijzigd door Edmund op 17-11-2005 18:20 ]
Detail. Er is nog meer ruimte voor verbetering.Jan-E schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:09:
[...]
Maar wel foutief, want ze zijn de ~ tilde vergeten.
Maar die tilde staat inderdaad niet zo mooi. Dat zie je bij wel meer providers maar is op zijn retour.
Ik wil niet blijven opscheppen over Tiscali maar daar kies je zelf een homepagenaam. Is kwa username/pwd (voor de upload) wel gekoppeld aan je emailadres en bijbehorend password. Ik denk dat je ook de 50 Mb ruimte voor je mailbox deelt met je homepage. Maar misschien zijn het echt 2 stuks 50 Mb.
Tenslotte kan ik in totaal 4 emailboxen aanmaken en evenzoveel homepages... Aan het aantal aliassen per mailbox is geloof ik geen beperking. O ja en ik heb in de 17 dagen dat ik online ben nog NUL spam gezien.
Verwijderd
volgende vraagje betreffende de mensen met echo, op welke afstand van de centrale zitten jullie. Ik zit zelf op 2800 meter.
Verwijderd
Als ik dit lees.. zit ik te kwijlen.. maar is alles zo positiefRobbieDee schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:53:
[...]
Detail. Er is nog meer ruimte voor verbetering.
Maar die tilde staat inderdaad niet zo mooi. Dat zie je bij wel meer providers maar is op zijn retour.
Ik wil niet blijven opscheppen over Tiscali maar daar kies je zelf een homepagenaam. Is kwa username/pwd (voor de upload) wel gekoppeld aan je emailadres en bijbehorend password. Ik denk dat je ook de 50 Mb ruimte voor je mailbox deelt met je homepage. Maar misschien zijn het echt 2 stuks 50 Mb.
Tenslotte kan ik in totaal 4 emailboxen aanmaken en evenzoveel homepages... Aan het aantal aliassen per mailbox is geloof ik geen beperking. O ja en ik heb in de 17 dagen dat ik online ben nog NUL spam gezien.
Ik zit op 2600 meter van de centrale. Ik heb regelmatig last van echo. Soms ook wel eens een week geen last van echo en dan weer dagen achtereen.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:49:
volgende vraagje betreffende de mensen met echo, op welke afstand van de centrale zitten jullie. Ik zit zelf op 2800 meter.
ik weet niet hoever ik van de centrale zit maar ik heb geen last van knipperende VOiP lampjes, haperende gesprekken of echo's. Ik heb de experia in de meterskast hangen ( waar ook het ISRA punt is), de pc is verbonden d.m.v. een cat5 kabel met de experia en de Wifi is uitgeschakeld. Voorts is er een doodgewone B&O draadtelefoon ( Beocom 1401 ) in de woonkamer!
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Verwijderd
Bedoel je met aanzetten het via "Mijn KPN" instellen van pincode en voicemail in email?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:26:
Zijn er mensen waarbij de Voicemail wel werkt? en Voicemail naar Mail?
Mij lukt het wel aan te zetten... [knip]
Zo ja welk wachwoord is dan gebruikt? De help info op betreffende pagina geeft aan dat het wachtwoord "wachtwoord" zou moeten zijn maar dat werkt niet.
Mijn online rekening laat nu ook de gesprekskosten zien.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:18:
[...]
Mijn online rekening op breedbandportal vertoont dat (nog) niet. Ben je het proefkonijn?
[ Voor 13% gewijzigd door supermlt op 17-11-2005 19:49 ]
Ikke maarliefst op 4000. Volgens de KPN maak dit niets uit. Je verbinding is alleen wat langzamer, er is toch 80KB voor telefoon gereserveerd.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:49:
[ Voor 5% gewijzigd door Edmund op 17-11-2005 19:51 . Reden: typo ]
Binnen de 3000meterVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:49:
Verwijderd
Forum genoten, graag jullie hulp......
Kunnen jullie testen wat de snelheid is als je via de experiabox (intern netwerk) een bestand kopieert van PC naar PC. Ik kom niet hoger dan 1000 kbps. Ook niet met USB2 harddisk aan experiabox. (700 MB ruim 15 minuten) Tot op heden ook geen duidelijk antwoord van helpdesk gekregen en ze verwijzen naar mijn configuratie thuis. Hoe ik het ook probeer max snelheid blijft 1000 kbps. volgens mij ligt het aan de experiabox.
alvast bedankt !!!!
Kunnen jullie testen wat de snelheid is als je via de experiabox (intern netwerk) een bestand kopieert van PC naar PC. Ik kom niet hoger dan 1000 kbps. Ook niet met USB2 harddisk aan experiabox. (700 MB ruim 15 minuten) Tot op heden ook geen duidelijk antwoord van helpdesk gekregen en ze verwijzen naar mijn configuratie thuis. Hoe ik het ook probeer max snelheid blijft 1000 kbps. volgens mij ligt het aan de experiabox.
alvast bedankt !!!!
Ik haal 40MBps.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:53:
[ Voor 4% gewijzigd door Edmund op 17-11-2005 20:01 ]
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag ook InternetPlusBellen.
Mijn ervaringen: zowel positief als negatief zal ik jullie ook laten weten.
Alleen heb ik nog een vraagje aan de techneuten hier.
Ik heb een USB 2.0 harddisk aan de Experia Box hangen.
Hoe kan ik deze benaderen via de computer?
Ik ben verbonden via WIFI.
Ik dank jullie alvast voor de moeite
Groetjes Markus
Groetjes Markus
Verwijderd
Schijf wordt alleen herkend in Fat (dus geen ntfs) en in de netwerkomgeving komt er siemens-server bij.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:45:
Ik heb sinds vandaag ook InternetPlusBellen.
Groetjes Markus
Verwijderd
Ik heb wachtwoord... wachtwoord, 1234 en mijn eigen wachtwoord gebruikt maar niks werkt. Ik weet niet hoe aan de pincode te komen.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:46:
[...]
Bedoel je met aanzetten het via "Mijn KPN" instellen van pincode en voicemail in email?
Zo ja welk wachwoord is dan gebruikt? De help info op betreffende pagina geeft aan dat het wachtwoord "wachtwoord" zou moeten zijn maar dat werkt niet.
Verwijderd
Hier zit ik op een kilometer afstand met het laagste abo.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:49:
Als ik de reactie's zo lees over die echo,
dan is de echo niet afhankelijk van de afstand tot de centrale,
niet afhankelijk van de snelheid (ook hogere, duurdere pakketen hebben last)
en mijn eigen ervaring is ook dat de echo niet afhankelijk is
van wel of niet downloaden. (hier zelfs echo als de pc uit is)
Dus?? De boxen zelf, lijkt me sterk want niet iedereen heeft er last van
en ik neem aan dat iedereen dezelfde software automatisch in z'n box heeft.
Verder hebben geloof ik zowel de mensen van het eerste uur als latere instappers
het echo probleem, dus een hardware verschil zal't ook niet zijn.
Lijkt mij dat er iets bij KPN zit wat de echo veroorzaakt, de achter liggende systemen.
Zelf had ik gehoopt dat het de snelheid was die de echo veroorzaakte.....
gokte er op dat echo problemen zouden verdwijnen na de snelheidsverhoging,
die nu in volle gang is. Helaas is dat idee afgeschoten door de mensen die het snellere
pakket hebben en ook echo hebben. zucht.......
Einde niet in zicht ben ik bang.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 22:19 ]
Verwijderd
Edmund, Hoe heb je dat gemeten ? Heb je het ook getest door een grote file te kopieren en tijd te meten. En hoe is de Verbinding? via WIFI ?
Is een probleem dat bij Siemens op het voipplatform zit. Daar zijn ze mee bezig
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:58:
[...]
Hier zit ik op een kilometer afstand met het laagste abo.
Als ik de reactie's zo lees over die echo,
dan is de echo niet afhankelijk van de afstand tot de centrale,
niet afhankelijk van de snelheid (ook hogere, duurdere pakketen hebben last)
en mijn eigen ervaring is ook dat de echo niet afhankelijk is
van wel of niet downloaden. (hier zelfs echo als de pc uit is)
Dus?? De boxen zelf, lijkt me sterk want niet iedereen heeft er last van
en ik neem aan dat iedereen dezelfde software automatisch in z'n box heeft.
Verder hebben geloof ik zowel de mensen van het eerste uur als latere instappers
het echo probleem, dus een hardware verschil zal't ook niet zijn.
Lijkt mij dat er iets bij KPN zit wat de echo veroorzaakt, de achter liggende systemen.
die nu in volle gang is. Helaas is dat idee afgeschoten door de mensen die het snellere
heeft niks met afstand te maken. ligt aan het voipplatform van siemens. daar zijn ze mee bezigEdmund schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:50:
[...]
Ikke maarliefst op 4000. Volgens de KPN maak dit niets uit. Je verbinding is alleen wat langzamer, er is toch 80KB voor telefoon gereserveerd.
gaat dus vanzelf verdwijnen als het goed is
Als het doorgaat beginnen ze vanaf 21 november met een pilot met ongeveer 100 planet klanten_Mystikal_ schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:20:
[...]
Houd voor IPB bij Planet rekening met begin 2006, ws begin/halverwege Q1.
en dan wordt dat langzaam opgebouwd
Verwijderd
Zelf had ik ook mijn hoop daarop gevestigd, maar helaas dus. Ik wacht die snelheidsverhoging wel nog even af, mocht het dan nog niet baten dan ga ik weer eens informeren hoe het zit met mijn opzegging die ik reeds een week of 6 terug heb door gegeven.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:58:
[...]
Overigens komt hier de echo ook voor wanneer ik niet download alleen dan veel minder vaak. Wanneer ik wel download en het echoot dan helpt vaak het afknijpen van de up of download snelheid.
Tot voor een week terug hielp het wanneer ik de upload tot 40 kb beperkte, echter tegenwoordig moet ik nog verder terug tot 30 kb voordat de echo verdwijnt.
Verwijderd
refererend aan dit bericht:Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:39:
[...]
Ik heb wachtwoord... wachtwoord, 1234 en mijn eigen wachtwoord gebruikt maar niks werkt. Ik weet niet hoe aan de pincode te komen.
kun je concluderen dat "ze"er nog steeds mee bezig zijn met, zoals ik dat van de HD heb begrepen, een lage prioriteit.Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:29:
IPB is nu bezig met de Voicemail in Email optie aan te steken, je krijgt nu andere schermen.
Helaas kom je er nog niet door (combinatie telnr plus "wachtwoord" (zie help info)) resulteert in een fout. Volgens HD is men er me bezig. Kennelijk worden dit soort zaken "life" uitgeprobeerd.
Enfin, er is enige progressie
Wordt die rekening op het breedbandportal bij jou nog bijgewerkt? Bij mij lijken ze weer gestopt te zijn na de eerste 0,33 minuut.supermm schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:49:
Mijn online rekening laat nu ook de gesprekskosten zien.
Loopt nog steeds, met 0,33 minuten bedoel je toch een half uur + mee?Jan-E schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:29:
[...]
Wordt die rekening op het breedbandportal bij jou nog bijgewerkt? Bij mij lijken ze weer gestopt te zijn na de eerste 0,33 minuut.
Mijn totaal die nu op deze site staat zijn gesprekken naar mobiel, omdat ik voor onbeperkt altijd heb gekozen naar vaste nummers in NL
Totaal gesprekken naar mobiel staat nu de teller op + 8 minuten.
Nee, daar bedoel ik echt 0,33 minuut mee. Van 02:36 - 02:36supermm schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:33:
Loopt nog steeds, met 0,33 minuten bedoel je toch een half uur + mee?
Is het overzicht real-time? Met andere woorden: als je nu belt, krijg je dan een paar minuten later dat gesprek in de gespreksspecificaties te zien? Of passen ze het overzicht 1 keer per dag (of nacht) aan?Mijn totaal die nu op deze site staat zijn gesprekken naar mobiel, omdat ik voor onbeperkt altijd heb gekozen naar vaste nummers in NL
Totaal gesprekken naar mobiel staat nu de teller op + 8 minuten.
Verwijderd
Ik weet niet of dit nu normaal is maar vadaag (na 3 weken) wordt (werd) mijn systeem geporteerd..
Sinds vanochtend kan niemand mij meer bellen.
De splitter er tussenuit gehaald maar het probleem blijft.
HD gebeld en geeft de goede oplossing...
... Hij zegt dat het wel hoort te werken en ik wordt nog terug gebeld...
zal wel weer Mobiel worden..
Al 3 weken geklooi en sinds gisteren een betaalde klant.. genaamd Kees Test
Sinds vanochtend kan niemand mij meer bellen.
HD gebeld en geeft de goede oplossing...
... Hij zegt dat het wel hoort te werken en ik wordt nog terug gebeld...
zal wel weer Mobiel worden..
Al 3 weken geklooi en sinds gisteren een betaalde klant.. genaamd Kees Test
Laat die splitter toch gewoon zitten! Het heeft echt geen zin om die er tussen uit te halen als (je denkt dat) je geporteerd bent.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:46:
Wat gebeurt er trouwens als mensen je proberen te bellen? Krijgen ze in gesprek, krijgen ze zo'n 20 seconden stilte en dan pas 'in gesprek', krijgen ze gewoon het normale geluid zonder dat de telefoon bij jou overgaat?
Verwijderd
Ze krijgen gewoon het normale geluid zonder dat de telefoon bij mij overgaat.Jan-E schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:03:
[...]
Laat die splitter toch gewoon zitten! Het heeft echt geen zin om die er tussen uit te halen als (je denkt dat) je geporteerd bent.
Wat gebeurt er trouwens als mensen je proberen te bellen? Krijgen ze in gesprek, krijgen ze zo'n 20 seconden stilte en dan pas 'in gesprek', krijgen ze gewoon het normale geluid zonder dat de telefoon bij jou overgaat?
Ik heb ook wel opgepakt maar geen verbinding.
Een kennis van mij had hetzelfde probleem maar was opgelost door het verwijderen van de splitter dus ik dacht... ook effe doen.. maar helaas.
Ik heb het HD uitgelegd maar achteraf blijkt het niet goed doordrongen te zijn dus maar weer in de wachtkamer..
intuitief: KPN is niet goed bezig
Nee, mijn gesprekken lopen dus wel door.Jan-E schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:42:
[...]
Nee, daar bedoel ik echt 0,33 minuut mee. Van 02:36 - 02:36
[...]
Is het overzicht real-time? Met andere woorden: als je nu belt, krijg je dan een paar minuten later dat gesprek in de gespreksspecificaties te zien? Of passen ze het overzicht 1 keer per dag (of nacht) aan?
Kan niet kijken als het realtime is omdat ik nu niet thuis zit.
Heb je de Experia al een keer geheel van de stroom gehaald en weer aangesloten? Wie weet, helpt het...Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:13:
Ze krijgen gewoon het normale geluid zonder dat de telefoon bij mij overgaat.
Ik heb ook wel opgepakt maar geen verbinding.
Verwijderd
Zojuist, uur na telefoongesprek even gekeken; het is in ieder geval niet realtime. Bij mij staat er geen kop in de rekening voor de telefoontikken, wellicht dat dat gegenereerd wordt zodra er iets te specificeren valt.Jan-E schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:42:
[...]
Is het overzicht real-time? Met andere woorden: als je nu belt, krijg je dan een paar minuten later dat gesprek in de gespreksspecificaties te zien? Of passen ze het overzicht 1 keer per dag (of nacht) aan?
Ik heb nu maar een testje gedaan: 9 minuten bellen en tegelijkertijd naar mijn VoIP-lijn gebeld, waarna ik doorgeschakeld werd naar mijn mobiel. Als het goed is verschijnt er dan ooit ook nog een bedrag voor 1 minuut "sterdiensten".
Verwijderd
Ik heb gereset maar helaas..Jan-E schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:40:
[...]
Heb je de Experia al een keer geheel van de stroom gehaald en weer aangesloten? Wie weet, helpt het...
Dan gebeld door admin en het werkte.
Zeer redelijk en € 50 retour voor allle kosten met mobiel bellen in de tot nu 3 weken.
Prepaid was veel duurder maar het gebaar waardeer ik en heb dat gemeld.
Ik vind service erg belangrijk en vooral als het e.a. niet goed werkt.
De splitter is er tussen uit en ik kan weer gebeld worden.
Voicemail naar Email is me nog niet gelukt.
Echo en stotteren is gebleven.
Ik heb begrepen dat mijn situatie een uitzondering is en dat de volgende aanmeldingen gaat d.m.v. een aanmeldingsformulier. Een soort screening... en dat bepaalt de toelating.
Klinkt beter dan het klonk
Verwijderd
Inmiddels is , na ongeveer 2 uur, het telefoongesprek op mijn specificatie verschenen (inclusief de kop "specificatie gesprekken"). Lijkt er dus op dat om en nabij de 2 uur verwerking plaats vindt van de gevoerde gesprekken.Jan-E schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:53:
Ik heb nu maar een testje gedaan: 9 minuten bellen en tegelijkertijd naar mijn VoIP-lijn gebeld, waarna ik doorgeschakeld werd naar mijn mobiel. Als het goed is verschijnt er dan ooit ook nog een bedrag voor 1 minuut "sterdiensten".
Nu wordt het zaak in de gaten te houden of de abbo's worden gevolgd v.w.b .vrij bellen. Dit i.v.m. de zinsnede in de email van KPN dat pas januari 2006 vrij bellen abbo's in rekening worden gebracht.
Verwijderd
Jan ik tracht het bovenstaande te begrijpen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:12:
[...]
Inmiddels is , na ongeveer 2 uur, het telefoongesprek op mijn specificatie verschenen (inclusief de kop "specificatie gesprekken"). Lijkt er dus op dat om en nabij de 2 uur verwerking plaats vindt van de gevoerde gesprekken.
Nu wordt het zaak in de gaten te houden of de abbo's worden gevolgd v.w.b .vrij bellen. Dit i.v.m. de zinsnede in de email van KPN dat pas januari 2006 vrij bellen abbo's in rekening worden gebracht.
Wat bedoel je met vrij bellen?
Ik heb een abo all in.
(ligt aan mij... gaat misschien een beetje te snel
tnx
Verwijderd
Omdat het mijn bericht was geef ik het antwoord: Ik bedoel het bedrag bovenop het basis abbo wat in rekening wordt gebracht ivm met de optie vrij bellen 's avond / 's nachts/ weekeinden.. etc.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:18:
[...]
Jan ik tracht het bovenstaande te begrijpen.
Wat bedoel je met vrij bellen?
Ik heb een abo all in.
(ligt aan mij... gaat misschien een beetje te snel)
tnx
Omdat de bedragen voor die optie's , volgens de KPN -mail, pas januari 2006 in rekening worden gebracht is het dus de vraag of de gesprekken die onder die optie vallen nu wel (tot januari) of niet in rekening worden gebracht.
Overigens zijn de gesprekken alleen te zien op breedbandportal; online rekening op "Mijn Kpn" is nog steeds zo dood als een pier!
Bij mij ook:Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:12:
Inmiddels is , na ongeveer 2 uur, het telefoongesprek op mijn specificatie verschenen (inclusief de kop "specificatie gesprekken").
Naar vaste nummers binnen Nederland
18-nov-2005 13:43 - 13:53 00312012345678 € 0.29
Naar mobiele nummers binnen Nederland
18-nov-2005 13:44 - 13:45 0031612345678 € 0.23
Dat laatste zijn dus de "sterdiensten" voor het doorschakelen van een gesprek naar mijn mobieltje.
Te snel geconcludeerd, want bij mij kwam er nu bijvoorbeeld ineens dit gesprek te voorschijn:Lijkt er dus op dat om en nabij de 2 uur verwerking plaats vindt van de gevoerde gesprekken.
18-nov-2005 07:32 - 07:42 0031201234567 € 0.00
Ze hebben een update online gezet, maar hoe vaak ze dat doen weten we nog steeds niet.
Ik heb gisteren BelOnbeperkt Avond besteld via Mijn KPN. Dat gaf wel een foutmelding, maar ik krijg nu wel te zien dat ik BelOnbeperkt Weekend en Avond heb. Vanavond maar weer eens testen of ze ook doorhebben dat ik 's avonds gratis mag bellen.Nu wordt het zaak in de gaten te houden of de abbo's worden gevolgd v.w.b .vrij bellen. Dit i.v.m. de zinsnede in de email van KPN dat pas januari 2006 vrij bellen abbo's in rekening worden gebracht.
Edit: ik heb dat mailtje van KPN overigens nog steeds niet gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door Jan-E op 18-11-2005 15:31 ]
Verwijderd
Ja, je kunt de KPN er niet van betichten dat ze nun IBP klantenkring op een eenduidige manier benaderen en informeren. (Wel/geen emails wel/geen € 50 credit etc)Jan-E schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:30:
[...]
Edit: ik heb dat mailtje van KPN overigens nog steeds niet gehad.
Je kunt betreffend bericht hier bekijken.
Verwijderd
Stond in de mail. Te gebruiken indien de mail niet goed te lezen was. Ik neem aan dat jij middels deze link mijn post kunt bekijken?
Nogal slordig, dat ze mail openbaar op het net zettenVerwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:56:
Stond in de mail. Te gebruiken indien de mail niet goed te lezen was.
Ja, natuurlijk. Ik zal even een programmaatje maken die 10 random letters genereert, de URL opvraagt en kijkt of er een "500 Servlet Exception" volgt of niet. Handige methode om aan alle namen van de IPB-klantjes te komenIk neem aan dat jij middels deze link mijn post kunt bekijken?
Verwijderd
Ik heb vandaag begrepen dat dit bericht een BULK bericht is.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:51:
[...]
Ja, je kunt de KPN er niet van betichten dat ze nun IBP klantenkring op een eenduidige manier benaderen en informeren. (Wel/geen emails wel/geen € 50 credit etc)
Je kunt betreffend bericht hier bekijken.
Dit geld niet voor klanten die nog problemen hebben.
Klanten met problemen worden Individueel behandeld en waarnodig financieel gecorigeerd.
Wanneer er een incasso is en het e.a. werkt niet naar behoren, kan worden gebeld naar de ADMIN en zal het financieel worden gecorigeerd.
Ondanks mijn inmiddels negatieve houding door Negatieve ervaringen vind ik dit wel weer positief en hopenlijk KPN waardig. Ik gun het hen wel maar kijk uiteraard naar eigen ervaring en Portemonnee. De afgelopen 50 jaar ervaring met de KPN wil ik graag nog 50 jaar voortzetten.
De keuze is aan KPN
Verwijderd
Belgebruik gecontroleerd. Wordt online bijgehouden.Jan-E schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:29:
[...]
Wordt die rekening op het breedbandportal bij jou nog bijgewerkt? Bij mij lijken ze weer gestopt te zijn na de eerste 0,33 minuut.
Bij jou misschien wel, bij mij niet. Zo juist een minuut of 3 gebeld. Nog niets te zien.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:41:
Belgebruik gecontroleerd. Wordt online bijgehouden.
Woon hier in een klein gehuchtje en ben afhankelijk van de KPN. Mijn ISP is Planet. Wat ik mij afvraag: Zijn er ook mensen die WEL positieve ervaringen hebben met IPB van KPN? Wil op termijn ook van deze dienst gebruikmaken, maar vooralsnog lijkt mij dat op dit moment niet verstandig. Te veel storingen. Of zijn er ook anderen die wel tevreden zijn?
Verwijderd
Ik woon ook in een gehuchtjeHofmanJaap schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:24:
Woon hier in een klein gehuchtje en ben afhankelijk van de KPN. Mijn ISP is Planet. Wat ik mij afvraag: Zijn er ook mensen die WEL positieve ervaringen hebben met IPB van KPN? Wil op termijn ook van deze dienst gebruikmaken, maar vooralsnog lijkt mij dat op dit moment niet verstandig. Te veel storingen. Of zijn er ook anderen die wel tevreden zijn?
IPB heeft nog problemen waarvan enkele nog niet duidelijk zijn voor een oplossing.
Als ik met de huidige kennis uw keuze had te maken, dan zou ik er verlopig niet aan beginnen. Het is nog de vraag of u er in eerste instantie bijkomt want er wordt een formulier ontwikkeld met vragen en dat bepaalt of u er in eerste instantie wel of niet bijkomt.
De KPN heeft geleerd en wordt voorzichtig.
Ok, duidelijk. Had me wel als geintereseerde aangemeld. Kan me ook aanmelden. Heb een mail van de KPN ontvangen, maar voorlopig lijkt me het geen goed idee. Verder wil ik graag bij Planet blijven, dus zo wie zo wachten tot zij het ook aanbieden. Maarja, moet het wel stabiel zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:34:
[...]
Ik woon ook in een gehuchtje![]()
IPB heeft nog problemen waarvan enkele nog niet duidelijk zijn voor een oplossing.
Als ik met de huidige kennis uw keuze had te maken, dan zou ik er verlopig niet aan beginnen. Het is nog de vraag of u er in eerste instantie bijkomt want er wordt een formulier ontwikkeld met vragen en dat bepaalt of u er in eerste instantie wel of niet bijkomt.
De KPN heeft geleerd en wordt voorzichtig.
Verwijderd
Ik heb ook nog mijn oude vertrouwde Planet. Ik heb begrepen dat Planet er ook aan gaat beginnen maar pas als het stabiel is.. dus wachten wordt hier beloond.HofmanJaap schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:40:
[...]
Ok, duidelijk. Had me wel als geintereseerde aangemeld. Kan me ook aanmelden. Heb een mail van de KPN ontvangen, maar voorlopig lijkt me het geen goed idee. Verder wil ik graag bij Planet blijven, dus zo wie zo wachten tot zij het ook aanbieden. Maarja, moet het wel stabiel zijn.
Verwijderd
Het lijkt erop dat "wij" die 10 euro nog niet hoeven te betalen, maar wel het "onbeperkt bellen"Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:12:
[...]
Inmiddels is , na ongeveer 2 uur, het telefoongesprek op mijn specificatie verschenen (inclusief de kop "specificatie gesprekken"). Lijkt er dus op dat om en nabij de 2 uur verwerking plaats vindt van de gevoerde gesprekken.
hebben. Ik heb er nu tenminste gesprekken opstaan en die worden niet berekend.
Ondanks alle negatieve ervaringen toch ook wat postitieve:
Volgens de medewerker van de HD is de "wachtijd" 2e lijn terug gebracht naar ong. 3 dagen.
Dit wordt bij mij in ieder geval waargemaakt

Van het afgeschreven lite-abbo bedrag ging toch nog de aktie korting af die er was beloofd bij de aanmelding in juli.(eerste 3 maanden korting)
Ik betaal tot januarie dus niet die 10 euro voor het "altijd" pakket.
Het negatieve is dat ik nog altijd niet (sinds 17 augustus pas) in het instelling menu van de box kan komen via mijn KPN.
KPN beproeft VDSL in Zoetermeer
Gepubliceerd op vrijdag 18 november 2005
(P7) Half december 2005 begint KPN proeven met VDSL- een ADSL-techniek met glasvezel en tot 30Mb/s snelheden.
Enkele tientallen, uit te nodigen, bewoners van de wijk Noordhove in Zoetermeer zijn de gelukkigen om de proef met 'Very High Bitrate Digital Subscriber Line' als eersten te mogen genieten. Ze krijgen de kosten van KPN vergoed en moeten een oordeel vellen over de techniek, het gebruiksgemak en over de toegevoegde waarde voor hun media-afname.
De testers krijgen behalve de door een monteur verzorgde aansluiting ook aangepaste apparatuur waaronder een 'tv-ontvangst-module', adapters voor draadloze verbindingen in huis en een videofoon om met beeld te bellen. Ze kunnen dan heel snel internetten maar ook enkele tv-zenders tegelijk ontvangen.
KPN zal tot op wijkniveau glasvezel doortrekken, wat nodig is om de bandbreedte van 20 tot 30 Mb/s te kunnen garanderen. De afstand tussen aansluiting en centrale mag maximaal 1.200 meter zijn, terwijl dit bij ADSL 5 kilometer kan zijn. Om dit probleem op te lossen moet er een glasvezel worden gegraven naar de wijkverdeler en in de wijkverdeler wordt dan de VDSL-centrale geplaatst. Zo wordt de afstand van het koper tot aan woningen bekort tot 400 a 800 meter.
Lees verder
NB. Telefoontje van 17:00 staat nog niet in online rekening...
Gepubliceerd op vrijdag 18 november 2005
(P7) Half december 2005 begint KPN proeven met VDSL- een ADSL-techniek met glasvezel en tot 30Mb/s snelheden.
Enkele tientallen, uit te nodigen, bewoners van de wijk Noordhove in Zoetermeer zijn de gelukkigen om de proef met 'Very High Bitrate Digital Subscriber Line' als eersten te mogen genieten. Ze krijgen de kosten van KPN vergoed en moeten een oordeel vellen over de techniek, het gebruiksgemak en over de toegevoegde waarde voor hun media-afname.
De testers krijgen behalve de door een monteur verzorgde aansluiting ook aangepaste apparatuur waaronder een 'tv-ontvangst-module', adapters voor draadloze verbindingen in huis en een videofoon om met beeld te bellen. Ze kunnen dan heel snel internetten maar ook enkele tv-zenders tegelijk ontvangen.
KPN zal tot op wijkniveau glasvezel doortrekken, wat nodig is om de bandbreedte van 20 tot 30 Mb/s te kunnen garanderen. De afstand tussen aansluiting en centrale mag maximaal 1.200 meter zijn, terwijl dit bij ADSL 5 kilometer kan zijn. Om dit probleem op te lossen moet er een glasvezel worden gegraven naar de wijkverdeler en in de wijkverdeler wordt dan de VDSL-centrale geplaatst. Zo wordt de afstand van het koper tot aan woningen bekort tot 400 a 800 meter.
Lees verder
NB. Telefoontje van 17:00 staat nog niet in online rekening...
Hier is er één. (Sedert 4 juli IPB)HofmanJaap schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:24:Zijn er ook mensen die WEL positieve ervaringen hebben met IPB van KPN?
Vaak zijn alleen gebruikers waar het minder goed werkt en dus problemen hebben op deze topic te vinden.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je prioriteit ligt en bij mij is dat internet en bellen. Dat gaat bij mij al zeer geruime tijd naar volle tevredenheid en ondervind ik geen storingen zols door anderen opgesomd.
Ik weet dat ik met deze positieve ervaring absoluut niet de enige ben..
[ Voor 3% gewijzigd door EdjeK op 18-11-2005 19:08 ]
Ok, dat ik mooi. Wacht tot planet het aanbiedt en dan maar hopen dat het dan nog stabieler is.EdjeK schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:06:
[...]
Hier is er één. (Sedert 4 juli IPB)
Vaak zijn alleen gebruikers waar het minder goed werkt en dus problemen hebben op deze topic te vinden.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je prioriteit ligt en bij mij is dat internet en bellen. Dat gaat bij mij al zeer geruime tijd naar volle tevredenheid en ondervind ik geen storingen zols door anderen opgesomd.
Verwijderd
Ik maak sinds half augustus gebruik van IPB. Na een wat moeizame start (af en toe telefonische onbereikbaarheid) kan ik zeggen dat bij mij sinds half september de telefonie alsmede adsl vrijwel probleemloos functioneert.HofmanJaap schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:24:
De probleempjes die er voor mij (en anderen) nog zijn hebben vooral te maken met de "Mijn KPN"site. Ook de Helpdesk heeft in deze periode aardig wat bijgeleerd, alhoewel het qua communicatie (terugkoppeling naar de klant over gemelde problemen) zeker niet optimaal is. Maar daar hebben meer bedrijven met helpdesken last van).
Al met al toch wel een tevreden IPB-er.
Over het algemeen werkt het hier ook ok, ik wacht nog steeds op de videotelefoon...EdjeK schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:06:
[...]
Verwijderd
Eens. Ik ben ook overwegend tevreden. Ik heb alleen problemen met bellen van mobiel (KPN) naar vast. Als ik met mijn mobiel naar huis bel blijft er echo c.q. ruis optreden.EdjeK schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:06:
[...]
Verwijderd
Heeft een van jullie het volgende ook wel eens (gehad)?
Ik zat eens naar mijn boxje te staren, en zag een lampje knipperen.
Eerste gedachte natuurlijk, even telefoon controleren.
Maar ik kon gewoon bellen en gebeld worden door mijn mobiel.
Nog eens goed gekeken en toen bleek het het tel2 lampje te zijn.
Ik heb toen mijn telefoon even van tel1 naar tel2 geplugd, en ja hoor hij ging over.
Dus het knipperen was gewoon een belsignaal op de tel2 poort.
Echter toen ik opnam, een beetje ruis, geen gesprek.
De telefoontjes kwamen en komen gewoon via de tel1 binnen, dus vind ik het vreemd dat er een belsignaal gegenereerd werd op mijn tel2 uitgang.
Verder heb ik het weleens als ik iemand bel, dat ik geen aankloptoon hoor.
Als diegene die ik bek dan opneemt, mis ik ook de eerste woorden van het gesprek.
Komt niet zo heel vaak voor, ben benieuwd of meerdere dat hebben.
Ook mis ik soms het eerste cijfer van de nummerherkenning.
Ik zat eens naar mijn boxje te staren, en zag een lampje knipperen.
Eerste gedachte natuurlijk, even telefoon controleren.
Maar ik kon gewoon bellen en gebeld worden door mijn mobiel.
Nog eens goed gekeken en toen bleek het het tel2 lampje te zijn.
Ik heb toen mijn telefoon even van tel1 naar tel2 geplugd, en ja hoor hij ging over.
Dus het knipperen was gewoon een belsignaal op de tel2 poort.
Echter toen ik opnam, een beetje ruis, geen gesprek.
De telefoontjes kwamen en komen gewoon via de tel1 binnen, dus vind ik het vreemd dat er een belsignaal gegenereerd werd op mijn tel2 uitgang.
Verder heb ik het weleens als ik iemand bel, dat ik geen aankloptoon hoor.
Als diegene die ik bek dan opneemt, mis ik ook de eerste woorden van het gesprek.
Komt niet zo heel vaak voor, ben benieuwd of meerdere dat hebben.
Ook mis ik soms het eerste cijfer van de nummerherkenning.
Verwijderd
Wake Up dude Planet en KPN is een.HofmanJaap schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:24:
[...]
Ok, dat ik mooi. Wacht tot planet het aanbiedt en dan maar hopen dat het dan nog stabieler is.
Ik ben op het moment wel tevreden. ( zie mijn post van 17 november 19:17 )HofmanJaap schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:24:
Ik woon ook in een klein dorp waar KPN de enige aanbieder is.
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Verwijderd
Ook ik ben zeer tevreden. Zo'n beetje heel mijn kenissenkring heeft het ook besteld en ik heb nog geen negatieve reacties gehoord. Je kunt het dus rustig bestellen in mijn ogen (zeker als je een standaard gebruiker bent, als je dus nog geen voicemail in e-mail en dergelijke hoeft). Problemen met echo tijdens gesprekken of met mijnkpn heb ik niet (behoudens de functionaliteiten die nog niet werken zoals voicemail in e-mail enz, maar dat mis ik ook nog niet echt). Ook het draaien van een server achter de verbinding werkt goed.
Loopt een doorschakeling naar een (KPN prepaid) mobieltje ook via het voipplatform van Siemens? Of vangen ze dat eerder af, zodat het niet van vast naar voip naar mobiel moet?jack78 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:04:
heeft niks met afstand te maken. ligt aan het voipplatform van siemens. daar zijn ze mee bezig
gaat dus vanzelf verdwijnen als het goed is
Sinds ik IPB heb, heb ik namelijk ook bij een doorgeschakeld gesprek wel eens last van een echo. Voorheen had ik dat nooit.
En, erger nog, vanavond rond 18:00 was ik in gesprek op mijn mobiel en werd het gesprek plotsklaps weer enkelzijdig. Mijn gesprekspartner kwam glashelder binnen: "Ik hoor nu niets meer." Grrrr.
Ik weet niet zeker of zij rechtreeks naar mijn mobiel gebeld heeft of dat het een doorgeschakeld gesprek betrof. Dat kan beide zijn. Als de online rekening op het breedbandportal nu een beetje mee wil werken kan ik zien of het een doorgeschakeld geprek betrof.
Maar ook dat telefoontje van 17:00 staat nog niet bij de gespreksspecificaties. En ik weet dus ook niet of de KPN mijn kersverse BelOnbeperkt Avond al verwerkt heeft. Mijn KPN toonde dat gisteren al, maar weet de online rekening dat ook?
Verwijderd
Werkt de optie in nummerweergave, om uitgaande gesprekken "aan" te zetten.
Verschillende pogingen gedaan, blijft "uit" aangegeven. Weet nu dus niet of deze aan of uit staat
Antivirus kon ik wel aanzetten, maar werkt deze
Verschillende pogingen gedaan, blijft "uit" aangegeven. Weet nu dus niet of deze aan of uit staat
Hij staat aan, ook al zegt Mijn KPN dat hij uit staat. Je hebt vast wel een mobieltje, dus kun je het zelf testen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:48:
Verwijderd
Zag vandaag dat mijn zakelijk ADSL lijn (Mx Flex) al de upgrade heeft gehad. Mijn IPB ADSL lijkt middels speedtest nog op de oude bandbreedte te zitten.
Overigens begreep ik vandaag van de KPN Device Competence Center (het IPB en IP TV bolwerk) onder andere:
Overigens begreep ik vandaag van de KPN Device Competence Center (het IPB en IP TV bolwerk) onder andere:
- Ruis staat nu uit. Het aanzetten van ruis leverde in combinatie met sommige toestellen teveel (gestapelde ruis) op. Ruis stond aan omdat 'wij' als gebruikers dit willen horen omdat we anders denken dat de lijn dood is.
- IP TV gewoon geleverd gaat worden in combinatie met IPB. Hiervoor is wel een hogere bandbreedte nodig. Tijdens het kijken van een programma wordtnl 4 Mb gereserveerd, Met een beetje internet performance begrijp je het wel.
- IPB reserveert bij een gesprek inderdaad 80 kb voor een VC in het ATM netwerk. Overigens kwamen we gezamelijk tot de conclusie dat de telefonie beleving steeds slechter gaat worden. Inmiddels ontvangen wij als bedrijf vanuit de Contact Centers steeds meerklachten over slechte gesprekken onder andere door toename van VoIP en GSM verkeer. Ook het bellen tussen VoIP aanbieders is natuurlij niet altijd te garanderen. Ten slotte is het IPB VC alleen beschikbaar in het KPN netwerk en niet end- to-end indien andere providers betrokken zijn.
Verwijderd
Is dit nog een bug ? Er staat mij iets bij dat veiligheidshalve, als je 112 belt, zij altijd zien wie er belt, ongeacht of je nummerweergave voor uitgaande gesprekken op je vaste en mobiele telefoon uitschakelt.Jan-E schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:52:
[...]
Hij staat aan, ook al zegt Mijn KPN dat hij uit staat. Je hebt vast wel een mobieltje, dus kun je het zelf testen.
Verwijderd
Ik zou graag willen weten of er ook gebeld kan worden naar 0900 nummers als 0900-1445 voor goedkoop bellen naar buitenland. Zelfde voor 1649 en 1643 nummers.
Ik dacht: kom, laat ik dat eens testen. In alle gevallen gebeurde er niets, nadat ik gebeld had. Dan maar eens 0800-0429 bellen voor die ingeblikte KPN-dame. Hé, ook niets. Dan maar eens mijn eigen nummer gebeld. Tuut-tuut-tuut. Zonder dat er iets gebeurde. FijnVerwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:47:
Ik zou graag willen weten of er ook gebeld kan worden naar 0900 nummers als 0900-1445 voor goedkoop bellen naar buitenland. Zelfde voor 1649 en 1643 nummers.
Even later: het werkt weer. Zowel de KPN-dame komt door als ik zelf. Nog even later: Tel1 blijft branden, terwijl de hoorn er op ligt. Ik krijg ook geen kiestoon. Hoppa, een spontane reboot. Zou KPN bezig zijn met een firmware update?
Na de reboot: knipperend VoIP-lampje. Geen kiestoon. Bellen naar mezelf levert 20 seconden stilte op en dan tuut-tuut-tuut. Alsof er een stroomstoring is. Waar blijft *62 (doorschakelen bij onbereikbaar)? En wat is er nu weer aan de hand?
[edit om 1:18]
Weer wat later: het knipperen is spontaan overgegaan. 0900-1445: in gesprek. 1649: in gesprek. 1643: geen geluid. 0800-0429: geen geluid. Tel1 blijft weer branden. Geen kiestoon. Spontane reboot. Na de reboot weer een 'normale' verbinding. Maar wat is normaal bij dit soort acties?
[edit om 1:23]
0900-1445: "3 cent per minuut. Welkom bij Spaartelecom. Toets het nummer dat je wilt bellen en sluit af met een hekje." 1649: in gesprek. 1643: in gesprek.
[ Voor 22% gewijzigd door Jan-E op 19-11-2005 01:30 ]
Verwijderd
Wat jammer nou... ik las net dat iedereen zo tevreden is en alles goed werkt.. [flauw]
Bij mij hetzelfde euvel... ik kan niet gebeld worden.
Het is bij KPN bekent dat de lijn 24 uur bereikbaar heeft te zijn maar helaas..
Als ik mijzelf bel hoor ik geen enkele toon tot na een tijdje tuuttuut langs komt.
Ik moet er niet aan denken dat er iets in mijn omgeving gebeurt.
KPN IPB heeft naar mijn mening nog teveel fouten waarvan zij zelf niet weten hoe het komt en waar het zit.
Voor alle duidelijkheid.. ik heb IPB niet voor mijn hobby
Bij mij hetzelfde euvel... ik kan niet gebeld worden.
Het is bij KPN bekent dat de lijn 24 uur bereikbaar heeft te zijn maar helaas..
Als ik mijzelf bel hoor ik geen enkele toon tot na een tijdje tuuttuut langs komt.
Ik moet er niet aan denken dat er iets in mijn omgeving gebeurt.
KPN IPB heeft naar mijn mening nog teveel fouten waarvan zij zelf niet weten hoe het komt en waar het zit.
Voor alle duidelijkheid.. ik heb IPB niet voor mijn hobby
Dat verschijnsel treedt ook op als er een stroomstoring is of als de ADSL-lijn plat ligt. Daarom pleit ik al een tijdje voor *62: doorschakelen bij onbereikbaar. Net zoals dat op het mobiele net gebeurt.Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 01:25:
Verwijderd
Ik sta volledig achter je maar heb je enig respons van KPN of modderen ze maar door?Jan-E schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 01:28:
[...]
Dat verschijnsel treedt ook op als er een stroomstoring is of als de ADSL-lijn plat ligt. Daarom pleit ik al een tijdje voor *62: doorschakelen bij onbereikbaar. Net zoals dat op het mobiele net gebeurt.
Ik ga van het weekend mijn contactpersoon bij het DCC maar eens mailen...Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 01:32:
Ik sta volledig achter je maar heb je enig respons van KPN of modderen ze maar door?
Inmiddels is de online rekening wat beter up-to-date. Mijn telefoontje van 17:00 staat er in. En ook de test, die ik uitvoerde na het enkelzijdige gesprek op mijn mobiel:Jan-E schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:21:
En, erger nog, vanavond rond 18:00 was ik in gesprek op mijn mobiel en werd het gesprek plotsklaps weer enkelzijdig. Mijn gesprekspartner kwam glashelder binnen: "Ik hoor nu niets meer." Grrrr.
Ik weet niet zeker of zij rechtreeks naar mijn mobiel gebeld heeft of dat het een doorgeschakeld gesprek betrof.
Naar service nummers
Voor de periode van 24 oktober 2005 tot en met 23 november 2005
18-nov-2005 18:01 - 18:01 00318000429 € 0.00
Cryptisch telefoonnummer, maar dat is dus 0800-0429. Het lijkt er op, dat dat enkelzijdige mobiele gesprek geen doorgeschakeld telefoontje was. Zeker weet ik dat nog niet want mijn latere gesprekken staan nog niet in de online rekening.
Verwijderd
Onlinerekening in MIijnKPN werkt niet en ik kom niet in breedbandportal.
Dus ik kan niet zien wat en wanneer er iets berekend is.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 08:20 ]
Verwijderd
Allleen nog te regelen via de helpdesk. Hij staat aan terwijl hij op uit staat. Nummerweergave is nodig om de voicemail af te kunnen luisteren.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:48:
Verschillende pogingen gedaan, blijft "uit" aangegeven. Weet nu dus niet of deze aan of uit staat![]()
Hier géén storing gehad.Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 01:25:
Wat jammer nou... ik las net dat iedereen zo tevreden is en alles goed werkt..
Verwijderd
Ik vanaf 7 november aangesloten op IPB en ben daar zeer tevreden over. In mijn omgeving hoor ik veel mensen die overwegen om ook over te stappen naar IPB. In middels ben ik geporteerd, maar dat had geen cosequenties voor de kwaliteit van de dienst. Wel heb ik de splitter eruit gehaald.
Wat me opvalt is dat het wel lang duurt voordat ik vrijtoon hoor als ik uitgaand bel. Soms duurt dat wel 15 sec. Hebben anderen op dit forum die zelfde ervaring? Je went er echter snel aan.
Nogmaals ik ben zeer tevreden over dit KPN product.
Wat me opvalt is dat het wel lang duurt voordat ik vrijtoon hoor als ik uitgaand bel. Soms duurt dat wel 15 sec. Hebben anderen op dit forum die zelfde ervaring? Je went er echter snel aan.
Verwijderd
Ik had hetzelfde probleem. Kennelijk wordt voor een abonnee die, zoals ik, daarvóór geen gebruik maakte van een KPN(achtig) Int. Service provider, bij het activeren van IPB een uid en password aangemaakt voor het breedbandportal. KPN verzuimde deze info aan mij te verstrekken. Na navraag bij de afdeling fakturering kon men mij het uid en password mededelen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 08:20:
..........en ik kom niet in breedbandportal.
Overigens heb ik het idee dat de huidige online fakturering voor IPB als test op het breedbandportal draait om uiteindelijk in "Mijn KPN"geschoven te worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 12:17 ]
Bedoel je de kiestoon?? Die is bij mij direct aanwezig.Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 10:20:
Wat me opvalt is dat het wel lang duurt voordat ik vrijtoon hoor als ik uitgaand bel. Soms duurt dat wel 15 sec. Hebben anderen op dit forum die zelfde ervaring?
Verwijderd
Ik krijg direct de kiestoon. Lijkt mij dus niet in orde.Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 10:20:
[....] Wat me opvalt is dat het wel lang duurt voordat ik vrijtoon hoor als ik uitgaand bel. Soms duurt dat wel 15 sec. Hebben anderen op dit forum die zelfde ervaring? Je went er echter snel aan.
Ik lees net dit persbericht "Op weg naar all IP" van KPN. Zéér interressante informatie.
Verwijderd
Weer iets vaags (en nieuw) hier. Ik had geklaagt over de echo en stottergedoe. Nog geen melding over teruggehad, maar was donderdagavond even niet bereikbaar, denk dat ze weer een update of iets aangepast hebben. Daarna moest ik zelf het modem uit/aan zetten (altijd fijn
) anders was ik niet bereikbaar. Mar nu het grapje. Ik mis het eerste cijfer van het nummer bij nummerweergave.
Was eerste gewoon 0241234567 nu is het dus 241234567
De 0 (nul) is dus verdwenen...
Was eerste gewoon 0241234567 nu is het dus 241234567

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 15:46 . Reden: cijfer teveel in telnr ]
Dit topic is gesloten.