[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 27.328 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op zondag 13 november 2005 @ 12:15:
Als ik via mijn KPN, onder IPB mijn facturen bekijk, dan komt deze nog steeds uit bij de facturen van mijn analoge aansluiting. Niks over IPB.
Dan moet je hier even kijken: http://service1.breedband...h_item%2Fchange_pd%2Easpx

Het gebruikersnaam en wachtwoord gedeelte is hier al eens besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op zondag 13 november 2005 @ 12:15:
Als ik via mijn KPN, onder IPB mijn facturen bekijk, dan komt deze nog steeds uit bij de facturen van mijn analoge aansluiting. Niks over IPB.
Oftewel: Je kunt nu wel je Adsl factuur bekijken (op eigenlijk een vreemde plaats) en nog steeds geen gesprekskosten bekijken.

Ben dan ook benieuwd of KPN nu zelf al inzicht heeft in de gesprekskosten van haar IPB abbo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het voordeel of nadeel om de splitter er tussen te houden na het porteren.
Ikzelf merk geen enkel verschil.

Er werd vandaag gemeld dat ik geporteerd was en na controle bleek dat ook zo te zijn.
Een paar uur later bleek het weer opgeheven te zijn en kon niemand mij meer bellen.
Nu de splitter maar weer geplaatst en het is weer digitaal UIT en analoog IN.
Dus niet meer geporteerd..
Onduidelijk maar ik zie het als een oefening.. ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:06:
[...]

Dan moet je hier even kijken: http://service1.breedband...h_item%2Fchange_pd%2Easpx

Het gebruikersnaam en wachtwoord gedeelte is hier al eens besproken.
Dank, alleen ADSL status is te zien.
Geen gespreks kosten, vind het wel een rare plek om je online factuur van IPB hier te moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 15-09 08:36
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:49:
Wat is eigenlijk het voordeel of nadeel om de splitter er tussen te houden na het porteren.
Ikzelf merk geen enkel verschil.
Er is wel eens beweerd dat het verwijderen van je splitter beter zou zijn voor de kwaliteit van je verbinding (vermindering echo), maar dat zou ook wel eens kunnen vallen in de categorie IPB-sprookjes.
Er werd vandaag gemeld dat ik geporteerd was en na controle bleek dat ook zo te zijn.
Een paar uur later bleek het weer opgeheven te zijn en kon niemand mij meer bellen.
Nu de splitter maar weer geplaatst en het is weer digitaal UIT en analoog IN.
Dus niet meer geporteerd..
Onduidelijk maar ik zie het als een oefening.. ;)
Er is in ieder geval geen enkele reden om de splitter te verwijderen als je denkt dat je geporteerd bent. Pas als je geporteerd bent en ook nog problemen hebt met de kwaliteit van je gesprekken loont het de moeite om het eens zonder splitter te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een e-mail adres aangemaakt in het IPB menu. Ik kan via outlook wel mail verzenden, echter geen mail ontvangen terwijl de instellingen allemaal juist zijn. Ook kan ik niet inloggen voor webmail. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:29:
Ik heb een e-mail adres aangemaakt in het IPB menu. Ik kan via outlook wel mail verzenden, echter geen mail ontvangen terwijl de instellingen allemaal juist zijn. Ook kan ik niet inloggen voor webmail. Hebben meer mensen hier last van?
Normaal hebben wij hier geen problemen mee. Gister was een uitzondering, toen kon er geen mail ontvangen worden. Vandaag weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met moeite en hulp 3 emailadressen kunnen invoeren die ook werken.
De vierde lukt niet. Bij een kennis lukt er maar 1 en dat met hulp van HD.
HD meldde dat er problemen zijn met wachtwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:43:
[...]
Er is wel eens beweerd dat het verwijderen van je splitter beter zou zijn voor de kwaliteit van je verbinding (vermindering echo), maar dat zou ook wel eens kunnen vallen in de categorie IPB-sprookjes.
[...]
Er is in ieder geval geen enkele reden om de splitter te verwijderen als je denkt dat je geporteerd bent. Pas als je geporteerd bent en ook nog problemen hebt met de kwaliteit van je gesprekken loont het de moeite om het eens zonder splitter te proberen.
Wij merkte wel verschil na het porteren met het geluid.
Het had geen ruis of andere bijgeluiden en de Echo was verdwenen.
En nu de spliter er weer heeft te zitten (porteren is teruggedraaid) is er weer echo, ruis en andere geluiden zoals het puffen.

Ik had de splitter verwijderd om gewoon even te proberen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert_nl895
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-08 14:54
Ja, ik.
Bij mij werkt ook geen enkel mail adres volgens de hd hebben ze problemen met de mail.
Als deze woensdag niet verholpen zijn moest ik terug bellen. :'(
Vindt dit niet direct zoals het zijn moet, eerst 8 dagen wachten totdat je geporteerd wordt en als je dan geporteerd bent en je eindelijk je mail kan aanmaken werkt deze niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bert_nl schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:44:
[...]

Ja, ik.
Bij mij werkt ook geen enkel mail adres volgens de hd hebben ze problemen met de mail.
Als deze woensdag niet verholpen zijn moest ik terug bellen. :'(
Vindt dit niet direct zoals het zijn moet, eerst 8 dagen wachten totdat je geporteerd wordt en als je dan geporteerd bent en je eindelijk je mail kan aanmaken werkt deze niet. :(
Ik heb de HD een emailadres en wachtwoord laten aanmaken en die gebruik ik nu.

Ik ben het met je eens... ik ben aangesloten op 28 oktober en nog steeds niet geporteerd.
Wel heb ik het idee dat het woordje geporteerd hier en daar als excuses wordt gebruikt.
Als je geporteerd ben dan kun je mailen
Als je geporteerd ben dan kan je met iederen bellen dus ook als de ander niet geporteerd is
Als je geporteerd ben dan werkt MijnKPN naar behoren
Als je geporteerd ben dan zijn de echo, stotteren en pufgeluiden weg (volgens mij ook)
Als je geporteerd ben dan werkt Voicemail
Als je geporteerd ben dan ...................................... :O

En misschien hebben ze gelijk en wachten ze met porteren tot het bovenstaande geregeld is..
Tenslotte duurt het voor mij nu pas 17 dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 08:46:
[...]
En misschien hebben ze gelijk en wachten ze met porteren tot het bovenstaande geregeld is..
Tenslotte duurt het voor mij nu pas 17 dagen ;)
Porteren betekent letterlijk: overgaan naar....

Dus als je nu een kluitje hebt en je ziet ergens riet dan weet je waar je nu bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:24:
[...]

Porteren betekent letterlijk: overgaan naar....

Dus als je nu een kluitje hebt en je ziet ergens riet dan weet je waar je nu bent. ;)
uhu.. in de hemel ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 13:16
Mensen die nu het IPB bellen bestellen, hebben die het idd binnen de beloofde 10 of 15 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jantje112 schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:26:
Mensen die nu het IPB bellen bestellen, hebben die het idd binnen de beloofde 10 of 15 dagen?
Mijn ervaring is dat dit aardig klopt..ik had het op de 15de dag en een kennis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik heb het vorige week dinsdag aangevraagd, maar tot op heden nog niets gehoord. Zal vanzelf wel komen denk ik. Zal eens kijken hoe lang het precies duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen een week installatiepakket ontvangen. Daarna na 3 dagen de monteur aan huis. En toen duurde het porteren 5 dagen. Dus 15 dagen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij de laatste dagen wederom op dat we regelmatig niet bereikbaar zijn thuis wanneer ik met mn 06 bel. Hebben anderen dit euvel ook nog immer?
Over mn echo heb ik het maaar niet meer...meer....meeer....meer....ruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert_nl895
Bij mij heeft het 10 dagen geduurd voordat ik het paket in huis had. Hierna nog een week gewacht voordat een monteur beschikbaar was en toen nog eens 7 dagen voordat ik geporteerd was.
In totaal 24 dagen vanaf de bevestiging van mijn aanvraag. De nieuwe mail adressen hebben nog eens 4 dagen langer geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ik het serieus moet nemen weet ik niet?

Vandaag kreeg ik signalen dat een grote provider (KPN) druk aan het denken is over de Thomson Speedtouch 716. Zijn er problemen (niet oplosbaar) waar wij last van hebben met de Experia van Siemens?

Zie datasheet.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtouch.com/img/products/st716g.jpg

Snel de datsheet gescant, volgens mij moet het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Hmm. Knipperend VoIP-lampje. Dat is voor het eerst sinds tijden. Affijn, uit en aan maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 00:34:
Hmm. Knipperend VoIP-lampje. Dat is voor het eerst sinds tijden. Affijn, uit en aan maar weer.
Uit, aan helpt niet: knipperend VoIP-lampje
Uit, stroom deraf, stroom derop, aan helpt niet: knipperend VoIP-lampje
Uit, stroom deraf, halve minuut wachten, stroom derop, aan helpt niet: knipperend VoIP-lampje
Soft reset (speld minder dan 8 seconden) helpt niet: knipperend VoIP-lampje
Harde reset (speld meer dan 8 seconden) helpt niet: VoIP-lampje gaat geheel niet meer branden. Exit VoIP.

Met de harde reset hielp ik (willens en wetens) de poort-80 NAT-tabel in mijn Experia Box om zeep. En voor serverinstellingen kun je dus na middernacht ook niet meer kiezen. Dus nu hangt dat e-Tech USB modem weer aan mijn server en doet de Experia weer eens dienst als router voor mijn interne netwerk.

*21 stond inmiddels ook weer uit. En die kun je dus 's nachts niet aanzetten bij gebrek aan IPB-menu. En als je geen VoIP hebt kan dat dus ook niet op de conventionele manier door *21 op je toetsel te draaien.

Ik ben dus weer eens telefonisch niet bereikbaar. Er gebeurt hetzelfde als bij een stroomstoring: als iemand mij nu belt 23 seconden stilte en daarna tuut-tuut-tuut. Ik blijf het nog steeds belachelijk vinden dat er geen instelling is voor 'doorschakelen bij niet bereikbaar', zoals dat wel bestaat op het mobiele net.

Netto effect: geen VoIP, telefonisch onbereikbaar en mijn servertje draait alleen nog maar omdat ik nog steeds hier een ander ADSL-modem heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:06:
Het valt mij de laatste dagen wederom op dat we regelmatig niet bereikbaar zijn thuis wanneer ik met mn 06 bel. Hebben anderen dit euvel ook nog immer?
Over mn echo heb ik het maaar niet meer...meer....meeer....meer....ruis
Bereikbaarheid met gewone telefoon is soms ook erg moeilijk.
Als ik in gesprek ben krijgt de beller geen gesprekstoon.. Zeer verwarrend.. :?
Die echo heb ik SOMS Soms soms.. .. oms....ms...s...
1 keer iets uitlegen en wordt herhaald tot het begrepen wordt.. (positief gebruik) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bert_nl schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:49:
[...]

Bij mij heeft het 10 dagen geduurd voordat ik het paket in huis had. Hierna nog een week gewacht voordat een monteur beschikbaar was en toen nog eens 7 dagen voordat ik geporteerd was.
In totaal 24 dagen vanaf de bevestiging van mijn aanvraag. De nieuwe mail adressen hebben nog eens 4 dagen langer geduurd.
Tjee.. gaat dat zo snel :?

Dan heb ik nog even.. ik ben ook zo ongeduldig.. :)

Na 15 dagen had ik het pakket en geinstaleerd..
Nu 18 dagen later niet geporteerd en emails is een groot probleem.
Trouwens... er zijn nog super veel problemen maar ik heb vertrouwen..
Het zal toch wel goed komen.....??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 00:34:
Dit heb ik ook met regelmaat en doe het ook maar uit/aan.
Ik merk dat de telefoon dan dood is en niemand mij kan bereiken..
Hier heb ik geen vrede mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:57:

Vandaag kreeg ik signalen dat een grote provider (KPN) druk aan het denken is over de Thomson Speedtouch 716. Zijn er problemen (niet oplosbaar) waar wij last van hebben met de Experia van Siemens?

Zie datasheet.

Dit is gewoon de vervanger van de speedtoch 580 het voip gedeelte werkt hier echter niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 01:40:
[...]
Dus nu hangt dat e-Tech USB modem weer aan mijn server en doet de Experia weer eens dienst als router voor mijn interne netwerk.

.
Jan, misschien een rare vraag, maar kan dat etech modem niet standaard naast (dus parallel aan) je experia; je bent dan iig verzekerd van een goede internetverbinding. De vraag is dus eigenlijk wat er gebeurd als je 2 modems op je isra-punt zet.

Groeten: Henk-R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 02:59:
[...]

Tjee.. gaat dat zo snel :?

Dan heb ik nog even.. ik ben ook zo ongeduldig.. :)

Na 15 dagen had ik het pakket en geinstaleerd..
Nu 18 dagen later niet geporteerd en emails is een groot probleem.
Trouwens... er zijn nog super veel problemen maar ik heb vertrouwen..
Het zal toch wel goed komen.....??? ;)
Ja hoor. ;)

22/10 Bestelling gedaan
25/10 De brieven ontvangen met de relevante gegevens, en ondertekend terug gestuurd.
10/11 Werd de Adsl lijn van mijn huidige provider (Planet) overgezet naar Go abbo. Alleen...foutje >:) we hadden de nieuwe snelheid van 1.5mb. Bij navraag HD van Planet klopte alles, gebruik nu nog steeds de gegevens van planet adsl.
12/11 Er wordt iemand wakker....snelheid is nu weer 800kb. Modem blijft wel 1500 /256 aangegeven.
14/11 Een hele vriendelijke en behulpzame dame van de Klantenservice KPN gesproken. "Weet u waar mijn pakketje is" :+
Volgens de orderstatus is alles gereed en de opdracht naar TNT op 11/11 verstuurd. :?
Wij worden nog terug gebeld door KPN.

Maar het kan anders....mijn familie bestelt 1 dag later (23/10) IPB, en morgen komt de monteur. _/-\o_

Soms zit het mee.... en soms zit het tegen....
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook weer eens gebelt,nog steeds vertraging op de lijn ,niet bereikbaar zijn en ruis.....
tevens heb ik nog steeds het verkeerde kerngetal voor mijn nummer staan.....

Vandaag zouden ze met een oplossing komen zeiden ze,maar ja dat hoor ik al 2 maanden.
dus ik wacht het af,en anders zeg ik de boel maar op ben nu inmiddels 3 maanden aan het klooien en geen stap wijzer geworden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 08:38:
Jan, misschien een rare vraag, maar kan dat etech modem niet standaard naast (dus parallel aan) je experia; je bent dan iig verzekerd van een goede internetverbinding.
De internet-verbinding was op zich nog goed. Het punt was dat ik geen serverinstellingen had ingesteld. Mijn webservertje draaide met een NAT-tabel voor poort 80, die er door de x-de lijn met het handje ingezet was. Na de harde reset was die NAT-tabel verdwenen, dus moest ik de e-Tech er wel aanhangen om mijn server in de lucht te houden.
De vraag is dus eigenlijk wat er gebeurd als je 2 modems op je isra-punt zet.
Een hub of dubbel 'telefoon-contact' direct op je ISRA, waaraan je dan 2 ADSL-modems hangt? Hmm. Interessant idee. Variatie op een thema: een Speedtouch 501 oid in bridging mode (als dat kan) aan de ISRA en dan de Experia daar weer achter hangen. Helaas heb ik hier alleen maar een USB-modem, dus dat laatste kan ik niet testen.

Overigens heb ik weer een VoIP-verbinding: een harde reset werkte nu wel. Er volgde na die harde reset een extra reboot (die vannacht niet optrad), waarna mijn VoIP-instellingen weer opgehaald werden bij de TSM-server. WiFi stond daarna weer aan (was: uit), Wi-Fi toegangscontrole stond weer uit (was: aan) en het MAC-adres in de Wi-Fi toegangscontrole was foetsie.

Conclusie: een harde reset tussen 24:00 en 06:00 (of 08:00?) werkt niet, omdat de TSM-server dan uit de lucht is. Gevolg: de VoIP-instellingen kunnen niet opnieuw in de Experia geladen worden en je blijft VoIP-loos.

Al met al zijn we weer wat wijzer:
  1. Een harde reset in de nacht helpt je VoIP om zeep.
  2. Als je VoIP-lijn niet bereikbaar is, ben je nog steeds niet bereikbaar. ADSL plat? Stroomstoring? Pindakaas, inkomende telefoontjes komen niet op je Voicemail of je doorschakelnummer uit.
  3. Ik heb nog steeds een probleem met knipperende VoIP-lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 07:46:
Dit is gewoon de vervanger van de speedtoch 580 het voip gedeelte werkt hier echter niet op.
Waarom kiezen ze een vervanger voor de 580 met VoIP-mogelijkheden als die VoIP-mogelijkheden bij KPN niet werken? Dat lijkt me de snelste manier om mensen in de handen van clubs als Voipbuster te drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 02:53:
Als ik in gesprek ben krijgt de beller geen gesprekstoon.. Zeer verwarrend.. :?
Dat klopt: als je met een niet-geporteerde lijn al in gesprek bent en er belt nog iemand, dan gaat je Tel2 over. Hang aan die poort dus nog even een extra telefoon, zolang je nog niet geporteerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie hem nog niet gahad heeft:

KPN wil u met deze e-mail op de hoogte brengen van enkele veranderingen met betrekking tot InternetPlusBellen.

Veranderingen op de factuur
Op uw InternetPlusBellen factuur worden op dit moment geen gesprekskosten en Voordeelopties in rekening gebracht. Dit gaat binnenkort veranderen.

Vanaf donderdag 17 november 2005 zullen uw gesprekskosten in rekening worden gebracht.
Vanaf 1 januari 2006 zullen eventuele Voordeelopties (BelOnbeperkt Avond of Altijd) in rekening worden gebracht.

Informatievoorziening InternetPlusBellen
Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn starten wij met een verbeterde service site bereikbaar via Mijn KPN.

U kunt uw actuele factuur inzien onder de kop ‘Rekening Online’
Begin december treft u onder de kop ‘Service & Support’ een geactualiseerde lijst aan met veelgestelde vragen en antwoorden
De komende maanden zullen wij u via e-mail op de hoogte houden indien er relevante ontwikkelingen zijn
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd kijken op Mijn KPN onder de kop ‘Service & Support’. Ook kunt u dagelijks van 08.00 tot 22.00 uur terecht bij de KlantenService van KPN via telefoonnummer 0900-0244 (€ 0,10 per minuut).

Wij wensen u veel gemak met de online diensten van KPN!

Met vriendelijke groet,

KPN KlantenService

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Laatst online: 19-05-2022
heb bovenstaande mail net gelezen! Ik snap de volgende zin niet helemaal:

Vanaf 1 januari 2006 zullen eventuele Voordeelopties (BelOnbeperkt Avond of Altijd) in rekening worden gebracht.
Bedoeld men dat ik vanaf 1 januari die 2 euro 50 moet gaan betalen omdat ik voor die optie gekozen heb? Ik vind dat het er een beetje ongelukkig staat.

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
marcellux schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:18:

Bedoeld men dat ik vanaf 1 januari die 2 euro 50 moet gaan betalen omdat ik voor die optie gekozen heb? Ik vind dat het er een beetje ongelukkig staat.
Verbeterde service, ik ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt!
Snap ook niet dat men dit nu invoert helemaal nu de opta bepaald heeft dat IPB tegen kostprijs mag worden aangeboden. Rekeningonline werkt op "mijn kpn" nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:23:
[...]

Dat klopt!
Snap ook niet dat men dit nu invoert helemaal nu de opta bepaald heeft dat IPB tegen kostprijs mag worden aangeboden. Rekeningonline werkt op "mijn kpn" nog niet.
Ben ook zeer benieuwd wat er met de prijs gaat gebeuren. Het zal dus goedkoper kunnen / moeten worden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er soms nog meer mensen geweest met een storing vandaag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Laatst online: 19-05-2022
ik heb geen storing gehad!

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:41:
Sinds 2 maanden voor het eerst weer knipperend VOIP lampje; experia uit/aan en alles weer oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Jan-E schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:13:
[...]
Overigens heb ik weer een VoIP-verbinding: een harde reset werkte nu wel. Er volgde na die harde reset een extra reboot (die vannacht niet optrad), waarna mijn VoIP-instellingen weer opgehaald werden bij de TSM-server. WiFi stond daarna weer aan (was: uit), Wi-Fi toegangscontrole stond weer uit (was: aan) en het MAC-adres in de Wi-Fi toegangscontrole was foetsie.

Conclusie: een harde reset tussen 24:00 en 06:00 (of 08:00?) werkt niet, omdat de TSM-server dan uit de lucht is. Gevolg: de VoIP-instellingen kunnen niet opnieuw in de Experia geladen worden en je blijft VoIP-loos.

Al met al zijn we weer wat wijzer:
  1. Een harde reset in de nacht helpt je VoIP om zeep.
  2. Als je VoIP-lijn niet bereikbaar is, ben je nog steeds niet bereikbaar. ADSL plat? Stroomstoring? Pindakaas, inkomende telefoontjes komen niet op je Voicemail of je doorschakelnummer uit.
  3. Ik heb nog steeds een probleem met knipperende VoIP-lampjes.
Briljante architectuur. Daar hebben ze vast heel lang over nagedacht bij de KPN 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Vandaag weer last van stotterende gesprekken.

Okeej 15 min geleden werd een telefoongesprek verbroken.
3 min of zo later doen een firmware update.
En nu last van een knipperend voip lampje (aan/uit helpt niet)
Je zult eens een dokter nodig hebben.

Mobiel de helpdesk bellen.. gelukkig hebben ze een 0800 nummer.

Edit:
Ze hebben het probleem nogsteeds niet opgelost (half uur later). Ze zeiden wel dat 112 altijd bereikbaar was. Aangezien ik geen vertrouwen in KPN heb, heb ik dit uitgeprobeerd. En ja hoor,
112 was dus NIET bereikbaar. Heerlijk

[ Voor 120% gewijzigd door Edmund op 15-11-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert_nl895
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:41:
Ik weet niet of het een storing is maar had het probleem dat ik iemand belde en steeds een ingesprek toon kreeg :'( terwijl de telefoon gewoon over ging toen ik met mijn mobiel belde.
geprobeert andere nummers te bellen maar die doen het gewoon??? :?
Alleen 1 nummer steeds in gesprek terwijl alle andere nummers die ik bel gewoon werken vindt ik erg vreemd, of zou het eraan liggen dat deze persoon ook IPB heeft besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bert_nl schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:26:
[...]

Ik weet niet of het een storing is maar had het probleem dat ik iemand belde en steeds een ingesprek toon kreeg :'( terwijl de telefoon gewoon over ging toen ik met mijn mobiel belde.
geprobeert andere nummers te bellen maar die doen het gewoon??? :?
Alleen 1 nummer steeds in gesprek terwijl alle andere nummers die ik bel gewoon werken vindt ik erg vreemd, of zou het eraan liggen dat deze persoon ook IPB heeft besteld!
De storing is er nog steeds..
Wel alvast een melding gehad via E-mail dat vanaf 17 november de gesprekskosten in rekening worden gebracht.
Het is toch wel te hopen dat daartussen geen 0900244 zit want dan gaan mij haren overeind!
Wat een amaturistisch geklooi ! wat zou KPN betekenen??
Klooien
Prutsen
N.........

Verlopig is het tot nu toe al 19 dagen geklooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de voordeeloptie "altijd" gekozen.
Ik vraag me af of ik tot 1 januari niet die tien euries moet betalen maar wel de gesprekskosten, die ik niet zou hebben als ik die 10 euro betaal. Of dat ik tot 1 januari geen 10 euro betaal en ook niet de gesprekskosten naar de vaste lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Kreeg vandaag een factuur a 39,95 voor IPB.
Datum mail 15-11-2005, het factuur bedrag zal omstreeks 14-11-2005 worden afgeschreven. :(

Lekker op tijd weer :(

En dan het volgende:
Wilt u een specificatie van uw InternetPlusBellen factuur,
klik dan hier om naar uw Rekening Online te gaan.

En bij welke rekening kom ik uit, bij mijn oude analoge aansluiting :(

Gaat allemaal weer erg goed bij de KPN.

Begin er nu langzamerhand wel zat van te worden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Begin het langzamerhand ook zat te worden. Heb net gebeld en ze hebben het hele systeem plat moeten leggen. Toen ik vertelde dat 112 ook niet werkte reageerde die man verbaast. Helaas is het zo en is het geen goed teken. Inmiddels al 1.5uur geen telefoon en dan willen ze dat ik abbo-kosten ga betalen. Mooi niet dus....

Edit: 112 is niet beschikbaar tijdens deze storing. Normaal natuurlijk wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Edmund op 15-11-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Edmund schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:46:
Begin het langzamerhand ook zat te worden. Heb net gebeld en ze hebben het hele systeem plat moeten leggen. Toen ik vertelde dat 112 ook niet werkte reageerde die man verbaast. Helaas is het zo en is het geen goed teken. Inmiddels al 1.5uur geen telefoon en dan willen ze dat ik abbo-kosten ga betalen. Mooi niet dus....
Gelukkig heb ik deze problemen niet meer..... laten we het afkloppen.
Maar het moet wel zo zijn dat 112 bereikbaar moet zijn (volgens mij moeten ze dit zelfs wettelijk).
Als je een keer s'nacht 112 nodig hebt, moet je deze wel kunnen bereiken.
112 - als elke seconde telt......Niet bij de KPN schijnbaar :(

Allerlei andere functies werken nog niet via Mijn KPN. Nu moeten we er wel voor gaan betalen. Waarvoor eigenlijk.

- De helft aan functies werkt nog niet.
- Verbindingen die wegvallen, Echo's over de lijn etc.
- Slechte communicatie vanuit KPN
- Terug bel afspraken die niet worden nagekomen
- Probleem tickets die ze gewoon afsluiten terwijl probleem niet opgelost is.
- Mails en brieven die achteraf worden gestuurd.

- Het enige wat betrouwbaar is, is de ADSL verbinding (werkt altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
De storing is pas om half 8 officieel gemeld. Moeten ze toch eens na mij luisteren als ik bel :P. Ik kwam namelijk al om half 7 met de mededeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie net dat we weer verder komen in het scherm met videobellen. Kan nu na installatie van verplichte ActiveX app een videobel scherm zien, Inclusief instellingen voor webcam en soundcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
De storing is weer voorbij. Alleen hebben ze mijn instellingen overhoop gehaald en ligt mijn kpn er nogsteeds uit. Prachtige actie van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik KPN al eerder heb beloofd, is de opzegging inmiddels de deur uit. Geen volledige dienst = geen betaling.Op 15 november hebben ze het toch aangedurfd om de abo-kosten af te schrijven.
Na de storing van vanavond, de shit van het telefonie-gedeelte en Mijn KPN dat nog steeds niet werkt, is de maat nu vol.
Ik ben weg, aju en sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
bert_nl schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:26:
Zo'n zelfde verhaal had miniad ook al. Als je nog niet geporteerd bent en het is morgen nog zo, probeer dan eens ** (2 maal een *), wachten op de kiestoon van het vaste net en dan gewoon analoog dat andere nummer bellen. Kom je er dan wel doorheen dan is het een probleem tussen 2 niet-geporteerde nummers.

Overigens heb ik vanavond niets gemerkt van een storing. En ik heb vrij veel gebeld. Ik was namelijk aan het testen of je over de VoIP-lijn kon inbellen naar een internet provider. Welnu, de Experia Box blijkt over de VoIP-lijn een tamelijk stabiele verbinding te kunnen opbouwen via een 28k8 modem op snelheid 19k2. Maar dan moet je niet tegelijkertijd fullscreen uitzending gemist zitten te kijken of iets dergelijks. Met een 56k modem op 19k2 kwam ik echter niet door de handshake heen. Al met al viel het me niet tegen, dat de modem verbinding toch nog zo goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle probleempjes met IPB daargelaten moet ik toch zeggen dat het KPN siert dat ze de dienst eerst goed testen voordat ze het op de markt brengen.

Dit in schril contrast met Wanadoo, Tiscali, Scarlet, Versatel enz

Deze brachten VOIP meteen grootschalig op de markt, terwijl ze wisten dat er een hele hoop problemen mee waren. Mensen die die dienst hebben/hadden hebben soms wel maanden tevergeefts met de klantenservice proberen te bellen zonder enig resultaat.
De afleveringen van Trosradar spreken voor zich: klantenservices van 80 cent per minuut, waar mensen soms wel een uur wachten en dan na het telefoontje niets wijzer zijn geworden.

Nee, KPN is zo gek nog niet

Groetjes Markus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:57:

Zie datasheet.

[afbeelding]

Die heb ik thuis staan. Gratis gekregen bij mijn Direct ADSL abo vorige maand. Lijkt me fijn om die gewoon te gebruiken voor IPB. Beetje zonde om dat ding nu weer de deur uit te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:58:
Zoals ik KPN al eerder heb beloofd, is de opzegging inmiddels de deur uit. Geen volledige dienst = geen betaling.Op 15 november hebben ze het toch aangedurfd om de abo-kosten af te schrijven.
Na de storing van vanavond, de shit van het telefonie-gedeelte en Mijn KPN dat nog steeds niet werkt, is de maat nu vol.
Ik ben weg, aju en sterkte.
Je hebt volkomen gelijk -KJ-
Het systeem werkt niet naar behoren, ik heb deze vooraankondiging ook naar KPN verzonden.
Mijn geld overgeschreven naar tweede rekening dus valt er niets af te schrijven.

Via inside begrepen dat het systeem barst van de fouten maar KPN wil mensen binnen halen (via jaarcontract) want er zijn meer kapers op de kust en eenmaal binnen is voorlopig een jaartje verder. De Inside aan de technische kant hebben daar veel moeite mee en houden hun hart vast als de meute komt.

KPN heeft mensen binnen gehaald maar niet verteld dat het systeem van hun NIET deugt en dat hun IPBklanten expirimentele Testkeesen zijn.
KPN had geen groter fout kunnen maken.
Als deze testers dan toch behulpzaam zijn naar KPN, wees er dan dankbaar voor en vraag geen geld todat het behoorlijk draait. Tenslotte zijn deze mensen ongevraagd in dienst van de KPN.

-KJ- je hebt volkomen gelijk en ik zou een ieder adviseren zeker nog geen abonnement InternetPlusBellen te nemen en de kat uit de boom te kijken.
Wie de meeste klanten heeft, is winnaar
Er zijn en komen nog veel meer mogelijkheden (wellicht ook goedkoper) en tot nu toe maakt het niets uit of het nu KPN of b.v. Wanadoo is... uiteindelijk lijken ze verdomd veel opelkaar wat service betreft en KPN is voor mij langzaam zijn oude vertrouwde gezicht aan het verliezen.

p.s. heb ik al geschreven dat ik het inmiddels meer dan zat ben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 09:51:
Alle probleempjes met IPB daargelaten moet ik toch zeggen dat het KPN siert dat ze de dienst eerst goed testen voordat ze het op de markt brengen.

Deze brachten VOIP meteen grootschalig op de markt, terwijl ze wisten dat er een hele hoop problemen mee waren. Mensen die die dienst hebben/hadden hebben soms wel maanden tevergeefts met de klantenservice proberen te bellen zonder enig resultaat.
De afleveringen van Trosradar spreken voor zich: klantenservices van 80 cent per minuut, waar mensen soms wel een uur wachten en dan na het telefoontje niets wijzer zijn geworden.

Nee, KPN is zo gek nog niet

Groetjes Markus
Eigenlijk doet en gaat KPN het zelfde doen als Wanadoo. Zij hebben super snel te zijn anders pikt de concurenten alle klantjes weg. Het systeem IPB is nog lang niet klaar maar KPN gaat daar niet op wachten en binnenkort zijn acties starten. Dus gelijk aan Wanadoo.

HD van KPN is wel vele malen beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
@ Markusje_1980

offtopic:
Nu lees je over Tiscali bijzonder weinig klachten. En ook over de telefonie van Versatel is weinig klacht te lezen overal.

Wanadoo wel in het begin mbt de Livebox en functioneren daarvan. Dat lijkt ook over al een tijdje.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 16-11-2005 11:32 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Lezen KPN-er's dit nu ook hier.

Ze leren er naar mijn mening niet veel van.

Problemen genoeg, en wat als straks het massaal wordt aangeboden voor het grote publiek.
Denk dat er dan erg veel ellende gaat komen. HD die overbelast is. Problemen op het VOIP netwerk (Zijn er nu ook al, maar nu nog met minder gebruikers).

Mijn KPN werkt nog niet geheel of soms helemaal niet. Functies die nog niet beschikbaar zijn.
Wij als huidige IPB gebruikers weten dat het nog niet werkt, maar als straks het massaal wordt aangeboden dan zal KPN nog wel eens in een lastig pakket terecht kunnen komen.

Wat gaat nu de prijs worden van IPB nu de OPTA heeft beslist dat het tegen kost-prijs mag worden aangeboden. Dan moet het wel goedkoper worden...... echter nog niets over gehoord.
Wij nu wel de volle pond betalen terwijl we opeens als Tester zijn aangemerkt. KPN zal ons dankbaar moeten zijn dat wij dit willen testen en de problemen voor 'lief' nemen. Maar om nu voor een niet 100% werkend product de volle pond te moeten gaan betalen vind ik niet fair van KPN.

Ik denk dat KPN snel de problemen moet gaan oplossen, anders lopen denk ik een aantal IPB gebruikers weg en nemen ergens anders een abbo. Deze zullen niet zo gauw terug komen.

Voor mezelf heb ik ook een deadline opgesteld en dit is tot het einde van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren eindelijk na twee maanden een goed telefoon nummer gehad met het juiste kerngetal.

Als ze gisteren geen oplossing hadden dan had ik ook opgezegt,maar waar ga je dan naartoe .. voor wanadoo moet je toch een werkende analoge lijn hebben en kom je weer bij KPN terecht volgens mij.

Kabel wil ik niet meer omdat ik dan een werkende tv kabelaanluiting moet hebben die ik niet gebruik voor tv kijkenen dus alleen voor mijn internet,dan wordt je abbo wel erg duur.

kwa helpdesk kan ik niet oordelen over wanadoo vind alleen wel dat zij veel hogere internet snelheden aanbieden voor minder geld.

En antwoordt op de bovenstaande vraag of kpn dit wel leest,kan ik je zeggen ja,de man die ik gisteren aan de lijn had was heel behulpzaam en kende de problemen op tweakers,had ook wel respect voor Jan E en zijn geduld tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou verstandig hebben te zijn dat KPN deze site leest, uitpluist en hun voordeel er mee doet.
Dat er een paar mensen weglopen bij IPB zal geen probleem zijn maar reacties op b.v internet die negatief zijn, laat potentiele klanten nadenken en eventueel andere keuzes maken.
Artikelen, Consumenten-programma's en persoonlijke sites kan KPN in zijn imago schaden.

Vandaar mijn vorige reactie over KPN en amateuristisch.
Een goed degelijk bedrijf had het professioneel aangepakt en het zeker niet zover laten komen.

Ik heb begrepen (ook in mijn kring) dat er meer IPBers zijn die een eigen grens hebben bepaald.
Het is aan KPN om uit het ivoren torentje te komen en service te verichten of daar blijven zitten en arogantie te bedrijven.
Het eerste lijkt mij verstandig en het tweede een gezichtsverlies.

Of KPN deze site wel of niet leest.. er komen steeds meer forums en site's. En dan kan zelfs het grote (formaat) KPN er niet omheen ook al hebben zij alleen eurotekens in hun ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:58:
Op 15 november hebben ze het toch aangedurfd om de abo-kosten af te schrijven.
Bij mij ook alleen is KPN zo slim om dit samen te laten vallen met de € 50,- credit zodat ik alsnog € 15,05 terug krijg dus.........ik klaag nog niet want, waarom eigenlijk die € 50,- credit?
Afgezien van de storingen nog de volgende opmerkingen:

1. Kan de Experi(ment)abox geen geluidssignaal genereren als het voip knippert? Dan weet ik dat je
de telefoon niet kunt gebruiken.
2. Waarom geeft men iedereen niet gratis de hoogste bandbreedte voor iedereen die beta tester is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een printer op de USB poort van de Experiabox?

Ik heb getracht een HP970cxi (USB1.0) aan te sluiten. Hoewel volgens de specs de poort zowel usb1 als usb2 compatible is, werkt het niet.

Heb de handleiding van KPN gebruikt en de HD gebeld. HD meldt dat de box uitsluitend met USB2 werkt. Vreemd want volgens specs zou het moeten werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
supermm schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:43:

[knip]

Mijn KPN werkt nog niet geheel of soms helemaal niet.

[knip]

Voor mezelf heb ik ook een deadline opgesteld en dit is tot het einde van het jaar.
Gister werd me verteld dat tweakers een van de betrouwbaarste pagina's was (met betrekking tot IPB), maar ook hier wordt veel onzin verteld.

Iemand van de 2de lijn vertelde mij dat het de bedoeling is dat de instellingen begin 2006 gewijzigd kunnen worden zoals dit bij de meeste modems gebruikelijk is. Dus niet meer via Mijn KPN. Je krijgt dan ook de mogelijkheid om meer in te stellen. Zoals zelf kiezen welke poorten je open zet.

Ook werd het bevestigd dat KPN aan het kijken is naar een ander modem maar dit is ook alles. Hier is verder nog niets over bekent. En KPN zal niet zomaar hun Box aan de kant gooien.

Het probleem van mijn echo en stotteren ligt nu bij netwerkbeheer, maar hopen dat zijn een oplossing weten. Anders wordt het toch echt wat anders zoeken. Ook komt morgen een monteur een nieuwe Experia Box brengen. Dan kan hij meteen zien dat alles hier goed aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Edmund schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:59:
[...]
Gister werd me verteld dat tweakers een van de betrouwbaarste pagina's was (met betrekking tot IPB), maar ook hier wordt veel onzin verteld.

Iemand van de 2de lijn vertelde mij dat het de bedoeling is dat de instellingen begin 2006 gewijzigd kunnen worden zoals dit bij de meeste modems gebruikelijk is. Dus niet meer via Mijn KPN. Je krijgt dan ook de mogelijkheid om meer in te stellen. Zoals zelf kiezen welke poorten je open zet.

Ook werd het bevestigd dat KPN aan het kijken is naar een ander modem maar dit is ook alles. Hier is verder nog niets over bekent. En KPN zal niet zomaar hun Box aan de kant gooien.

Het probleem van mijn echo en stotteren ligt nu bij netwerkbeheer, maar hopen dat zijn een oplossing weten. Anders wordt het toch echt wat anders zoeken. Ook komt morgen een monteur een nieuwe Experia Box brengen. Dan kan hij meteen zien dat alles hier goed aangesloten is.
Dus nu gaan ze opeens de mannier van instellen aanpassen, niet meer via een portel maar rechtstreeks op de Experia. Vreemd dat ze dit nu helemaal los laten, ik ga er vanuit dat ze de mannier zoals het nu gebruikt wordt een wel overwogen keus is geweest.
Zo niet, dan hebben ze dus een grote vergissing gemaakt en er een hoop kosten gemaakt om het werkend te krijgen.

Misschien moeten ze ook wel een andere mannier gaan gebruiken met het oog op evt. andere apparatuur. (wat af en toe gepost wordt, dat ze misschien andere apparatuur willen gaan gebruiken).
Ik denk wel dat KPN niet zo 1,2,3, van de ExperiaBox af wil. Dit ook omdat Siemens in het project zit en er waarschijnlijk al enkele duizende boxen zijn geproduceerd.

Ik hoop dat KPN snel de problemen gaat oplossen zodat we een stabiel werkend product hebben met alle opties en mogelijkheden zoals ons het is voorgehouden en aangeboden.

Toch geloof ik in KPN en het product IPB en hoop dat KPN en zijn medewerkers er leering uit trekt.
Vooral op gebied van communiceren naar je gebruikers is erg van belang.
Goede communicatie over waarom zaken zo worden gedaan en hoe problemen worden opgelost creeren veel goodwill bij de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:43:
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een printer op de USB poort van de Experiabox?
....
Een oudere Lexmark Z35 doet het goed. Ik heb wel gelezen dat sommige apparaten werken, en sommige niet.. Een USB standaard is eigenlijk ook weer geen standaard, achter de schermen! Brand het USB lampje op de Experia, dat schijnt e.e.a. uit te sluiten of het werkend is te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
DEN HAAG - Telecombedrijf KPN verlaagt de tarieven voor het bellen van een vaste telefoon naar een mobiel toestel met 12 procent. De prijsverlaging gaat per 1 december in. Dat maakte KPN woensdag bekend. De verandering in het tarief is het gevolg van afspraken met de mobielebelbedrijven om de prijs van het afwikkelen van telefoonverkeer te verlagen.

Volgens het telecombedrijf geldt de prijsverlaging alleen voor bellers die met KPN bellen. Klanten die gebruiken maken van andere abonnementsvormen profiteren niet van de verlaging.

De korting hangt volgens de onderneming ook af van het tijdstip waarop mensen bellen.

Geldt dit dan ook voor IPB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels wat foto's op mijn eigen Homepage als test geplaatst maar krijg niets te zien als ik naar mijn eigen homepage ga

http://home.kpnplanet.nl/miniad@kpnplanet.nl/index.html

Heeft iemand zijn homepage al draaiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:40:
Ik heb inmiddels wat foto's op mijn eigen Homepage als test geplaatst maar krijg niets te zien als ik naar mijn eigen homepage ga

http://home.kpnplanet.nl/miniad@kpnplanet.nl/index.html

Heeft iemand zijn homepage al draaiend?
Probeer deze eens: http://home.kpnplanet.nl/~miniad@kpnplanet.nl/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:59:
[...]

Hoi Edmund, hou me op de hoogte... of ons :)
Ben benieuwd of je echo verdwijnt met een andere box en/of aanpassing aan je kabels.
Kijken of de monteur morgen ook af gaat geven op je aansluitingen.
Eigenlijk ist hopen dat je alleen een andere box krijgt en hij niet je kabels gaat aanpassen,
dan is teminste iets uit te sluiten als probleem veroorzaker..... succes morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 09:51:

Ik weet niet hoe lang Tiscali dit gewoon als dienst aan klanten heeft uitgeleverd terwijl er problemen mee waren. Ik ben sinds 1 november on-line en alles gaat zoals gepland. Helpdesk is een gewoon 030 nummer (in Utrecht waar ik woon). Als ik ze nu bel (over de Tiscali lijn die het gewoon doet) dan betaal ik NUL cent.

Over Wanadoo en Versatel heb ik ook slechte verhalen gehoord maar zo zout als KPN het maakt heb ik niet eerder gehoord. En dat voor de grootste. Je zou bijna denken dat ze het er gewoon om doen...
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:19:
[...]
-KJ- je hebt volkomen gelijk en ik zou een ieder adviseren zeker nog geen abonnement InternetPlusBellen te nemen en de kat uit de boom te kijken.
Wie de meeste klanten heeft, is winnaar
Er zijn en komen nog veel meer mogelijkheden (wellicht ook goedkoper) en tot nu toe maakt het niets uit of het nu KPN of b.v. Wanadoo is... uiteindelijk lijken ze verdomd veel opelkaar wat service betreft en KPN is voor mij langzaam zijn oude vertrouwde gezicht aan het verliezen.
Mensen doe jezelf (en je familie en bekenden) een lol en stop met die test van KPN. Het is jullie ergernis en over een jaar heeft ook KPN het wel voor elkaar.

Dat KPN bang is voor "kapers op de kust" kan wel wezen. Een aantal van jullie geloven niet dat er alternatieve aanbieders in jullie regio zullen komen. Als ze wel komen kun je altijd nog besluiten direct met ze in zee te gaan (als uit hun tweakerforum blijkt dat er geen probemen meer zijn zoals bij Tiscali). Of je wacht inderdaad een jaartje tot KPN zijn "act together" heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:09:
Gisteren eindelijk na twee maanden een goed telefoon nummer gehad met het juiste kerngetal.

Als ze gisteren geen oplossing hadden dan had ik ook opgezegt,maar waar ga je dan naartoe .. voor wanadoo moet je toch een werkende analoge lijn hebben en kom je weer bij KPN terecht volgens mij.
Bij Tisclai nemen ze je ook als je geen telefoon hebt. Je moet dan wel het tientje dokken dat KPN aan Tiscali in rekening brengt voor het kale koper. Een schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert_nl895
Jan-E schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:19:
[...]
Zo'n zelfde verhaal had miniad ook al. Als je nog niet geporteerd bent en het is morgen nog zo, probeer dan eens ** (2 maal een *), wachten op de kiestoon van het vaste net en dan gewoon analoog dat andere nummer bellen. Kom je er dan wel doorheen dan is het een probleem tussen 2 niet-geporteerde nummers.

Overigens heb ik vanavond niets gemerkt van een storing. En ik heb vrij veel gebeld. Ik was namelijk aan het testen of je over de VoIP-lijn kon inbellen naar een internet provider. Welnu, de Experia Box blijkt over de VoIP-lijn een tamelijk stabiele verbinding te kunnen opbouwen via een 28k8 modem op snelheid 19k2. Maar dan moet je niet tegelijkertijd fullscreen uitzending gemist zitten te kijken of iets dergelijks. Met een 56k modem op 19k2 kwam ik echter niet door de handshake heen. Al met al viel het me niet tegen, dat de modem verbinding toch nog zo goed was.
Update:
Het probleem zit aan de ander kant niet bij mij volgens 2de lijns hd van kpn :*) . Doordat andere partij ook IPB heeft besteld waren ze al bezig om alles om te zetten. Wat ik dan wel vreemd vindt is dat ze het modem nog niet ontvangen hebben maar dat kpn wel al alles is aan het omzetten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

supermm schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:03:
DEN HAAG - Telecombedrijf KPN verlaagt de tarieven voor het bellen van een vaste telefoon naar een mobiel toestel met 12 procent. De prijsverlaging gaat per 1 december in. Dat maakte KPN woensdag bekend. De verandering in het tarief is het gevolg van afspraken met de mobielebelbedrijven om de prijs van het afwikkelen van telefoonverkeer te verlagen.

Volgens het telecombedrijf geldt de prijsverlaging alleen voor bellers die met KPN bellen. Klanten die gebruiken maken van andere abonnementsvormen profiteren niet van de verlaging.

De korting hangt volgens de onderneming ook af van het tijdstip waarop mensen bellen.

Geldt dit dan ook voor IPB?
Dat lijkt me niet want het is een niet bestaande dienst. En ze beschouwen het zelf niet als telefonie en zeker geen vaste.

Wat er met IPB binnen KPN aan de hand is, en dat is er de reden van dat het niet helemaal lekker loopt, is dat ze binnenskamers waarschijnlijk over elkaar heenrollen omdat het de interne koninkrijkjes schaadt. Het is namelijk de integratie van twee diensten. Voice en data wil van oudsher niet zo lekker met elkaar bij KPN. En daar plukken jullie nu de wrange vruchten van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bert_nl schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:32:
[...]
Update:
Het probleem zit aan de ander kant niet bij mij volgens 2de lijns hd van kpn :*) . Doordat andere partij ook IPB heeft besteld waren ze al bezig om alles om te zetten. Wat ik dan wel vreemd vindt is dat ze het modem nog niet ontvangen hebben maar dat kpn wel al alles is aan het omzetten. 8)7
En als je de "andere kant" nou eens met een mobiel belt (of met een telefoon op het werk)? Dan zijn ze natuurlijk ook niet te bereiken omdat KPN "er mee bezig is" :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:43:
Wat gaat nu de prijs worden van IPB nu de OPTA heeft beslist dat het tegen kost-prijs mag worden aangeboden. Dan moet het wel goedkoper worden...... echter nog niets over gehoord.
De nieuwe prijzen krijg je pas te horen in december, als ze beginnen met (de aankondiging van) de grote uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 11:20
Hallo iedereen,

ook ik wil mijn IPB ervaringen even met jullie delen.
Sinds 3 Nov. heb ik IPB. (installatie en activatie zijn peanuts)
De instellingen wizard was bij de activering niet beschikbaar en ook het IPB-menu heb ik een volle week gemist (was niet beschikbaar) op MijnKPN. Tijdens de eerste week regelmatig ruis en akelige stiltes gehad tijdens telefoongesprekken (vooral inkomende analoge gesprekken).
Na een week de HD gebeld en gevraagd wanneer het IPB-menu beschikbaar komt op MijnKPN.
Antwoord van de dienstdoende dame: 'Ja, bij veel mensen werkt het nog niet'. 8)7 Maar goed, 1 dag later een mailtje van de KPN met bericht dat het IPB-menu in MijnKPN beschikbaar was. Waarschijnlijk is dit ook de dag van portering geweest. Sindsdien heb ik geen minuut meer zonder telefoon of internet gezeten (voorheen trouwens ook niet) en ook de ruis tijdens telefoongesprekken is als sneeuw voor de zon verdwenen.

Nou heb ik nog 2 storende probleempjes over:

1. uitvallende netwerkverbinding door de Siemens USB-adapter (inmiddels hopelijk opgelost door een driverupdate)
2. ik kan in MijnKPN de firewallinstellingen op server zetten (incl. ip-adres), maar de experiabox neemt ze simpelweg niet over. Nu net even contact gehad met de HD en die wist te melden dat dit op dit moment niet werkt. Dit zou zo kunnen blijven tot eind December!! Hij was wel verbaasd dat MijnKPN de instellingen opslaat en dat bij mij alles nog werkt.

Post nr 1. op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Saurus schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:00:
Tijdens de eerste week regelmatig ruis en akelige stiltes gehad tijdens telefoongesprekken (vooral inkomende analoge gesprekken).
Ik neem aan dat je toen je telefoon via de Experia liet lopen. Als er iemand nu nog een niet-geporteerde lijn heeft en last van ruis bij inkomende gesprekken, kan die dan eens proberen om een tweede toestel rechtreeks op de splitter aan te sluiten? Dan gaan inkomende telefoontjes niet meer via de Experia. En zou de kwaliteit best eens gewoon normaal kunnen zijn. Uitgaand bellen kun je dan over VoIP via de Experia blijven doen.
Ik kan in MijnKPN de firewallinstellingen op server zetten (incl. ip-adres), maar de experiabox neemt ze simpelweg niet over. Nu net even contact gehad met de HD en die wist te melden dat dit op dit moment niet werkt. Dit zou zo kunnen blijven tot eind December!! Hij was wel verbaasd dat MijnKPN de instellingen opslaat en dat bij mij alles nog werkt.
Serverinstellingen werkt voor zover ik weet nu bij iedereen wel. Maar ik zie wel dat er iets veranderd is: vroeguhhh ging de Experia rebooten als je de serverinstellingen veranderde en nu doet-ie dat zonder reboot. Vooruitgang...

Wat levert de scan via http://scan.sygatetech.com/prequickscan.html bij jou op? Krijg je dan "Closed" bij poort 20, 21, 22 en 23 en "Blocked" bij poort 25? Dat krijg ik namelijk met serverinstellingen aan (ik heb overigens geen FTP-server draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Wie heeft dat mallote idee gekregen om een e-mail adres in de URL van een homepage te verwerken? Is dat een open uitnodiging voor spammers en/of spambotjes of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 11:20
Jan-E schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:22:
[...]
Wat levert de scan via http://scan.sygatetech.com/prequickscan.html bij jou op? Krijg je dan "Closed" bij poort 20, 21, 22 en 23 en "Blocked" bij poort 25? Dat krijg ik namelijk met serverinstellingen aan (ik heb overigens geen FTP-server draaien).
De poortscan levert bij mij alles 'blocked' op, behalve poort 8080, maar dat zal wel niet als een verrassing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Saurus schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:47:
De poortscan levert bij mij alles 'blocked' op, behalve poort 8080, maar dat zal wel niet als een verrassing komen.
Als je de serverinstellingen per se nodig hebt, probeer dan eens een harde reset: speld meer dan 8 seconden in het daartoe bestemde gaatje achterop de Experia Box steken en dan loslaten. Daarna gaat je Experia een paar keer rebooten, onder om je VoIP/SIP-gegevens weer op te halen. Doe dit niet na 24:00, want dan is de zogenaamde TSM-server uit de lucht en kan de Experia je SIP-gegevens niet meer ophalen! De TSM-server is echter wel in de lucht als je bij het IPB-menu in Mijn KPN kunt.

Met 8080 is trouwens nog wat bijzonders aan de hand. Dat is de standaard proxypoort en daarom schijnt die open te moeten staan. Maar zodra je serverinstellingen kiest, kun je dus op de overige PC's geen proxy meer gebruiken.

Edit: na een harde reset is de Experia ook je WiFi-instellingen en serverinstellingen weer kwijt. Die moet je dan dus opnieuw invoeren...

[ Voor 8% gewijzigd door Jan-E op 16-11-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:27:
[...]
Wie heeft dat mallote idee gekregen om een e-mail adres in de URL van een homepage te verwerken? Is dat een open uitnodiging voor spammers en/of spambotjes of zo?
Ik heb het niet bedacht 8)
Ik ben er ook geen voorstander van en is voor mij nieuw.
Bij mijn vorige profiders had ik dit niet.
Nu dacht ik deze e-mail adres niet te gebruiken en te verwijderen uit Outlook maar dat helpt niet want de post komt dan via de andere mails toch binnen.
Als ik het volledig kan uitschakelen is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
ja lekker handig... sukkels.
ook hier nog steeds dikke echo, en sinds een paar dagen dat de gespreken ineens gaan stotteren en ook niet meer goedkomen.

• bert_nl895
RobbieDee schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:43:
[...]

En als je de "andere kant" nou eens met een mobiel belt (of met een telefoon op het werk)? Dan zijn ze natuurlijk ook niet te bereiken omdat KPN "er mee bezig is" :Z
Mobiel werkt wel, het schijnt alleen bij IPB op te treden. Voor de duidelijkheid ik heb IPB en ben geporteerd de persoon die ik probeer te bellen heeft IPB aangevraagt en intussen de brief met activatie code gekregen maar nog niet het modem.

Verwijderd

Klinkt bekend. Wij hadden nog geen IPB, maar wel de papieren. Sinds afgelopen dinsdagavond rond 16:30 hadden wij het zelfde probleem. Mijn familie heeft IPB. Als zij ons belde over het vaste net, kregen zij een in gesprek toon. Voor de rest konden zij met iedereen bellen. Als wij dan naar hun belde, kregen wij te horen dat hun nummer niet in gebruik was 8)7 Wij konden gewoon elk ander nummer bereiken op het vast net. Via Gsm was er geen probleem. Zij en ook wij hebben de HD gebeld, en beide kregen we zelfde antwoord . In de centrale werden wij als geplande IPB gebruiker doorverbonden naar een andere IPB gebruiker. Alleen waren wij nog niet gereed :O

Ons probleem van het verdwenen pakket gelijk nogmaals voorgelegd, er werd gelijk een afspraak gemaakt voor een monteur met pakket, en laat er nu woendagmiddag een monteur met een pakket voor de deur staan. :) Dat moet toch ook eens gezegd worden. Toppie _/-\o_

Wat mij nu opvalt is, dat nummerweergave bij ons alleen werkt als wij gebeld worden door een IPB gebruiker. Van andere bellers zijn de nummers onderdrukt. Is dit normaal ?

Mijn KPN (internetplusbellen gedeelte) was vandaag rond 1600 uur niet beschikbaar.

• Jan-E
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:58:
Voor wie hem nog niet gehad heeft:
/me
KPN wil u met deze e-mail op de hoogte brengen van enkele veranderingen met betrekking tot InternetPlusBellen.
Heeft iedereen dat ding gehad? Of ben ik weer eens een speciaal geval?

• joop99
  • Laatst online: 14-09 14:05
Jan-E schreef op donderdag 17 november 2005 @ 03:11:
[...]
* joop99 [...]
Heeft iedereen dat ding gehad? Of ben ik weer eens een speciaal geval?
Ja hoor ik heb de mail ook gehad (dat is toch de mail waarin aangekondig word dat er vanaf vandaag gesprekskosten in rekening worden gebracht?

Heeft iemand al details van zakelijk internetplusbellen? Ik heb begrepen dat je daar tot 8 nummers kunt krijgen

• bert_nl895
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 02:21:
Wat mij nu opvalt is, dat nummerweergave bij ons alleen werkt als wij gebeld worden door een IPB gebruiker. Van andere bellers zijn de nummers onderdrukt. Is dit normaal ?

[quote]

Dit heb ik ook gehad, als je geporteerd bent werkt alles weer na behoren. :*)

Verwijderd

bert_nl schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:40:
[...]

Mobiel werkt wel, het schijnt alleen bij IPB op te treden. Voor de duidelijkheid ik heb IPB en ben geporteerd de persoon die ik probeer te bellen heeft IPB aangevraagt en intussen de brief met activatie code gekregen maar nog niet het modem.
Voor ons ook zeer bekend.
Eerst waren we alle twee niet geporteerd maar hebben wel IPB.
Toen konden we met regelmaat elkaar niet bereiken, er was geen toon dus een dode lijn.
Sinds een paar dagen is de andere kant geporteerd en is die kant voor mij met regelmaat niet te bereiken (dode lijn).
HD weet van deze fouten maar weet nog niet wat de oorzaak is.

Bij de ander werkt het nu wel maar als ik gebeld wordt (met of zonder IPB) en ik ben in gesprek, is er geen gesprekstoon voor de ander te horen.
Er wordt dan aangenomen dat ik dan niet thuis ben en/of de telefoon niet kan oppakken.

Ik ben nog niet geporteerd en dat is morgen precies 3 weken.
Het porteren gaat niet op volgorde want de andere IPB kant was later aangesloten dan ik.

Echo, stotteren en harde pufgeluiden nog steeds aanwezig.

Bij MijnKPN werkt nog niet alles goed.
De E-mails en bijhorende wachtwoorden werken sinds gisteren.
Voicemail wordt aan gewerkt en hoppenlijk vandaag (vooral Voicemal in E-mail).
Online rekening bekijken geeft een fout en is niet mogelijk.
Iemand bij de KPN vindt dat vanaf vandaag (17 November) ik de gesprekskosten heb te betalen en aan deze oplossing wordt gewerkt. Ik heb het pakket onbeperkt en tenslotte bel ik dagelijks (bijna uren) alleen naar 0900 0244 omdat het systeem niet goed werkt.

Ik heb een vaste verbinding tussen Computer en de KPNbox want Wifi werkt hier niet goed.
Waarschijnlijk door een Dectkast (afgeschermd metaal) ongeveer 5 meter hier vandaan.
Dus is de beloofde Wifi voor mij onwerkbaar.
Door die Ethernetverbinding werkt mijn computer (internet) zeer goed en zijn er geen problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 08:39 ]

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Saurus schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:00:
[...]
Nou heb ik nog 2 storende probleempjes over:
1. uitvallende netwerkverbinding door de Siemens USB-adapter (inmiddels hopelijk opgelost door een driverupdate)
2. ik kan in MijnKPN de firewallinstellingen op server zetten (incl. ip-adres), maar de experiabox neemt ze simpelweg niet over. Nu net even contact gehad met de HD en die wist te melden dat dit op dit moment niet werkt. Dit zou zo kunnen blijven tot eind December!! Hij was wel verbaasd dat MijnKPN de instellingen opslaat en dat bij mij alles nog werkt.
Welkom Saurus. Als meekijker vanaf de buren (zit zelf bij Tiscali met telefonie) ben ik blij te horen het bij KPN ook wel eens in 1 keer goed gaat. RD.

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

[...]
Toen ik dat gister las dacht ik echt dat het een grap was. Ik ik was toch al zo lekker bezig...

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

bert_nl schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:40:
[...]
Geen modem? Dus er zijn ook logistieke verbeteringen mogelijk...

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14
RobbieDee schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:41:
[...]

Toen ik dat gister las dacht ik echt dat het een grap was. Ik ik was toch al zo lekker bezig...
Ja het staat ech op de site:

Uw homepage staat aan. De gebruikersnaam voor uw homepage is dezelfde als die voor e-mail. Nu uw homepage geactiveerd is, kan iedereen via de link http://home.kpnplanet.nl/gebruikersnaam@kpnplanet.nl/ uw internetpagina's bekijken.

Je kunt natuurlijk je email adres gebruikersnaam@kpnplanet.nl weggooien en een andere aanmaken.
Maar verder is hier echt goed over nagedacht.
Tip voor KPN: Koop ff een "internet voor dummies" boek ofzo....
8)7

Verwijderd

polson schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:04:
[...]

Ja het staat ech op de site:

Uw homepage staat aan. De gebruikersnaam voor uw homepage is dezelfde als die voor e-mail. Nu uw homepage geactiveerd is, kan iedereen via de link http://home.kpnplanet.nl/gebruikersnaam@kpnplanet.nl/ uw internetpagina's bekijken.

Je kunt natuurlijk je email adres gebruikersnaam@kpnplanet.nl weggooien en een andere aanmaken.
Maar verder is hier echt goed over nagedacht.
Tip voor KPN: Koop ff een "internet voor dummies" boek ofzo....
8)7
Ik heb andere E-mail adressen aangemaakt en de standaard (ook Hompage-adres) wordt niet meer gebruikt. Maar helaas... want elke email voor dat basis-adres komt gewoon binnen via (één) van de overige 3 mailbussen.. Is hier een oplossing voor??

[edit]
Het heeft geen zin om de Basis-email te stoppen daar b.v. o.a. Voicemail naar E-mail daar gebruik van maakt. Dus dan maar een goede anti-spam programma.. Deze heb ik wel aangezet bij MijnKPN maar ik krijg meer Spam dan ooit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 10:25 ]

• Jan-E
Maar wel foutief, want ze zijn de ~ tilde vergeten.

Verwijderd

zijn er ook mensen die een echo hebben bij een sneller abonnement dan adsl lite?

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 02:21:
Klinkt bekend. Wij hadden nog geen IPB, maar wel de papieren. Sinds afgelopen dinsdagavond rond 16:30 hadden wij het zelfde probleem. Mijn familie heeft IPB. Als zij ons belde over het vaste net, kregen zij een in gesprek toon. Voor de rest konden zij met iedereen bellen. Als wij dan naar hun belde, kregen wij te horen dat hun nummer niet in gebruik was 8)7
Dit gaat de KPN nog opbreken bij de grote uitrol. Zodra iemand IPB heeft aangevraagd wordt zijn nummer al ingevoerd in het 'telefoonboek' van de IPB-centrale. Gevolg: als een andere IPB-er (al dan niet geporteerd) naar dat nummer belt denkt de IPB-centrale: "Ha fijn, een IPB-klantje belt een IPB-klant. Bingo."

Als je vanaf het vaste net of vanaf een GSM naar zo'n nummer belt wordt uiteraard niet in het IPB-telefoonboek gekeken en komt het gesprek gewoon tot stand.

Wat is de oplossing? Simpel:
  1. Zet een *21 naar het vaste net-nummer in de IPB-centrale, zolang de toekomstige IPB-klant 1369 nog niet gebeld heeft en dus de Experia Box nog niet heeft aangesloten. Dit vergt echter een aanpassing in de *21 module van de IPB-centrale, omdat er dan onderscheid gemaakt moet worden tussen het IPB-nummer 012-3456789 en het vaste netnummer 012-3456789. Lastig, maar technisch natuurlijk niet onmogelijk.
  2. Alternatief, zolang het eerste punt nog niet gerealiseerd is: vraag aan de klant zijn mobiele nummer en zet dat nummer met een *21 in de IPB-centrale tot het moment dat de klant 1369 gebeld heeft om aan te geven dat hij de Experia aangesloten heeft.
  3. Of, beter nog, realiseer eindelijk eens *62 (doorschakelen bij niet bereikbaar) in de IPB-centrale en zet daar het mobiele nummer van de klant in. Dan zijn we gelijk verlost van het probleem dat IPB-ers niet bereikbaar zijn bij stromuitval of een ADSL-storing.

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:06:
zijn er ook mensen die een echo hebben bij een sneller abonnement dan adsl lite?
Met een 1600/512 abo heb ik dat soms bij de eerste woorden van een gesprek. Daarna neemt het af. Net alsof de Experia de bandbreedte aan het uitbreiden is en moeite heeft mijn internetverbinding weg te drukken.
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.