Kan iemand testen wat de overdrachtsnelheid is tussen 2 pc's met als router de experiabox. Ik kom nog steeds niet hoger dan 800 kb/s
alvast bedankt
alvast bedankt
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Zo lang alle groepen op 1 fase zitten (dit is bij de meeste huishoudens het geval) is het geen enkel probleem om bijvoorbeeld in de kelder een signaal op de 220 te ztten en het er op zolder weer af te pakken. Ik kan me zelfs voorstellen dat de buren (als ze toevallig ook op die fase zitten) het signaal ook moeiteloos kunnen oppikken. Bij drie-fase aansluitngen (mmestal alleen bij bedrijven) zal het waarschijnlijk anders gaan. Ik vermoed dat dan alleen de groepen die op 1 fase zitten elkaar kunnen bereiken.Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 05:05:
Twee verschillende monteurs hebben mij gemeldt dat ze er nog niet uit zijn maar sterk denken aan het verzenden via het stopcontact.
Nu is dit niet nieuw en bestond het e.a. al maar ik weet dat de verschillende groepen(220v) juist steeds het probleem was of ze hebben dit te doen vanuit de meterkast.
Hoe dan een TV in een andere kamer op een andere groep??
Zouden ze het dan over alle groepen tegelijk sturen?? Knap hoor
Verwijderd
DUH...ff goed lezen..Morgoth schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 04:05:
[...]
Ik neem aan dat het niet via de TVkabel gaat, zoals je zegt. Het idee van IPTV is dat het over het internet gaat en KPN heeft alleen een internet-netwerk over de telefoonlijn. Je experia box moet dus gekoppeld zitten aan het internet en je TV moet op wat voor manier dan ook aangesloten worden op de box.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 10:22 ]
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
De fases maakt niets uit. KPN gaat de producten van Devolo inzetten en die zijn onafhankelijk van de fases. Ik gebruik het zelf ook en tevens op twee fases en dat gaat goed je hebt alleen wat verlies in snelheid. Het enige wat volgens KPN nog een probleem gaat worden is dat je niet kan instellen wat voorrang Heeft. dus zit je via deze homeplugs tv te kijken en je gaat bestanden via je netwerk overzetten dan krijgt de tv geen voorang. je tv bandbreedte gaat dan dus ook naar beneden.....RobbieDee schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:11:
[...]
Zo lang alle groepen op 1 fase zitten (dit is bij de meeste huishoudens het geval) is het geen enkel probleem om bijvoorbeeld in de kelder een signaal op de 220 te ztten en het er op zolder weer af te pakken. Ik kan me zelfs voorstellen dat de buren (als ze toevallig ook op die fase zitten) het signaal ook moeiteloos kunnen oppikken. Bij drie-fase aansluitngen (mmestal alleen bij bedrijven) zal het waarschijnlijk anders gaan. Ik vermoed dat dan alleen de groepen die op 1 fase zitten elkaar kunnen bereiken.
Dat staat in de FAQ van de Experia Box. Ook staat daar dat je zou moeten kunnen doorverbinden. Maar hoe dat moet weet ook niemand. Zie het openingsbericht, kopje "Meerdere telefoonnummers".Edmund schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:16:
Via de box kun je alleen intern bellen tussen tel1 en tel2 (de 2 poorten). Maar hoe dit moet weet niemand.
Als die centrale een aansluitfactor van maximaal 5 heeft moet dat zeker kunnen. Dan sluit je hem aan op de Tel1-poort en kun je dus alle inkomende telefoontjes voor het telefoonnummer van die poort (= meestal je oude nummer) doorverbinden.Verder kun je volgens mij wel de centrale op de box aansluiten, maar dit weet ik niet zeker.
Nope, maar ik ga je wel vertellen dat dat voor sommige mensen geldt. Ik kom uit een casema verzorgingsgebied en wordt nu aan caiway gekoppeld als kabelaar. Dat is echt helemaal geen optie.RobbieDee schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:38:
[...]
Ga je mij vertellen dat alle mensen die in die KPN gein zijn gestonken nog steeds geen alternatieve DSL provider kunnen kiezen?
Er is het laaste jaar een hoop dekking bijgekomen door de alternatieven hoor. En als je echt weg wilt is er altijd nog de kabel. (Over dingen gesproken waar ik liever niet aan herinnerd wil worden).
Maar ook die zijn er goed in internetdienst alleen in de "bewoonde wereld" te leveren.
Verwijderd
Ik kook electrisch en daar komt 3fasen bijkijken..RobbieDee schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:11:
[...]
Zo lang alle groepen op 1 fase zitten (dit is bij de meeste huishoudens het geval) is het geen enkel probleem om bijvoorbeeld in de kelder een signaal op de 220 te ztten en het er op zolder weer af te pakken. Ik kan me zelfs voorstellen dat de buren (als ze toevallig ook op die fase zitten) het signaal ook moeiteloos kunnen oppikken. Bij drie-fase aansluitngen (mmestal alleen bij bedrijven) zal het waarschijnlijk anders gaan. Ik vermoed dat dan alleen de groepen die op 1 fase zitten elkaar kunnen bereiken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 15:22 ]
Ik heb zelf mijn centrale op tel1 van experia box aangesloten. De situatie om te bellen, gebeld worden en doorverbinden blijft hetzelfde als dat je nu hebt.scorpio schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:03:
K kan het nergens lezen , wat betekent dat ik niet kan zoeken of dat het nog nergens is gevraagd(wat ik denk)
Mijn vraag is dus : ik heb nu een telefooncentrale omdat ik dus meerdere telefoons in het huis heb.
Hoe gaat dit straks , ik heb nmlk internetplusbellen aangevraagd.
Kunnen de telefoons allemaal via die kpn box en zo ja kan er intern met elkaar gebeld blijven worden /doorverbinden etc?
Of zo nee ..kan(moet) het via de centrale die ik heb.
Ik wil namelijk wel weer doorverbinden of intern met elkaar kunnen blijven bellen etc.
Verwijderd
En vervolgens verwijderen ze het gehele IPB menu.Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:29:
Kennelijk worden dit soort zaken "life" uitgeprobeerd.
[ Voor 22% gewijzigd door Jan-E op 08-11-2005 17:36 ]
OK. De Experia heeft dus inderdaad problemen met UDP. Nu alleen Alfonzo37 nog.Switek schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 07:09:
[ mms://streams.omroep.nl/tv/vpro/buitenhof/bb.laatste.asf ]
Heb UDP uitgezet in mediaplayer en nu werkt het weer zoals het hoort!
Hmm. Als de Experia geen UDP aan kan, zou dit ook wel eens de verklaring kunnen zijn waarom een USB-disk niet herkend wordt als die NFS geformatteerd is, maar wel met FAT32. Of zijn er al mensen die een NFS USB disk aan de praat hebben gekregen?Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:48:
Applicaties die gebruik maken van het User Datagram Protocol zijn bijvoorbeeld NFS (Network File System) en SNMP (Simple Network Management Protocol).
Leerzaam ja. Ik wist niet dat het al zo ver was. Maar wordt nog niet veel toegepast geloof ik. Iedereen wil wireless. Klinkt veel kekker en minder eng dat via de 220.nmolenbeek schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:45:
[...]
de snelehid die ze gaan gebruiken is 85mbit. zoek maar eens op devolo
Dat zel wel snel veranderen denk ik. Zo hoorde ik anderhalf jaar geleden mijn zwager in Oostwold (zeer landelijk gebied in Groningen) klagen dat hij geen ADSL kon krijgen. Hij heeft inmiddels voor KPN gekozen terwijl er nu ook BBxL en BBNed beschikbaar zijn op zijn postcode. Ik vraag me af of hij dat weet...Pewwy schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:38:
[...]
Andere reële opties dan ik gegeven had zijn er dus echt niet, en dat tussen Den Haag, Zoetermeer en Rotterdam in.
[ Voor 3% gewijzigd door RobbieDee op 08-11-2005 19:09 ]
Verwijderd
Ik heb UDP uitgezet, en het werkt.Jan-E schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:44:
[...]
OK. De Experia heeft dus inderdaad problemen met UDP. Nu alleen Alfonzo37 nog.
[...]
Hmm. Als de Experia geen UDP aan kan, zou dit ook wel eens de verklaring kunnen zijn waarom een USB-disk niet herkend wordt als die NFS geformatteerd is, maar wel met FAT32. Of zijn er al mensen die een NFS USB disk aan de praat hebben gekregen?
Geldt hier hetzelfde...Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:54:
Ik heb UDP uitgezet, en het werkt.
Maar goed, UDP lijkt het probleem te zijn, als ik dit weer aanzet, dan loopt die weer niet.
Verwijderd
Kan natuurlijk ook werkzaamheden in de telefooncentrale betekenen ivm ADSL2-profiel of verhoging van je snelheid?Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:54:
En opeens floep weg verbinding.
Dat betekende dus een 10 minuten geen verbinding. (man mobiel bellen: wat moet ik doen)
en dus 10 minuten geen toezicht.
Zou het nu niet mogelijk zijn om vooraf een mail te sturen bij een update?
Verwijderd
Nee, zit gewoon bij de prijs in. Prijsstelling vind je ook aan begin topic.RobbieDee schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:07:
[...]
Ik ben opeens benieuwd naar de prijsstelling van KPN voor een all-in Internet pakket met VOIP. Moeten jullie ook 10 Euro per maand betalen voor het kale koper (of in de nabij toekomst als de proef over is)?
Verwijderd
Handleiding is duidelijk genoeg, in ieder geval voor standaard toepassing van telefonie en internet, so give it a try...Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:40:
Het hele pakket is binnen en vrijdag komt een monteur om alles te installeren.
Ik heb echter geen zin om te wachten tot die monteur er is. Gaan die gasten moeilijk doen als ik alles al zelf zover als mogelijk installeer? Zo moeilijk zal dat nl. toch niet zijn?!
Nee dat is lekker. Jullie kunnen zelf geen (firmware) update doen omdat het is afgeschermd en KPN doet dat wel voor je, onaangekondigd en midden overdag? Staat daar niks over in de leveringsvoorwaarden?Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:54:
[...]
Zou het nu niet mogelijk zijn om vooraf een mail te sturen bij een update?
Verwijderd
Sorry was niet duidelijk genoeg:EdjeK schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:44:
[...]
Kan natuurlijk ook werkzaamheden in de telefooncentrale betekenen ivm ADSL2-profiel of verhoging van je snelheid?
Ik heb het ook helemaal zelf gedaan. Het is niets moeilijker dan een gewoon ADSL modem te installeren. Niet vergeten om te activeren!! Had ik ook " vergeten " omdat ik niet verder in de handleiding had gelezen omdat dat gaat over het aansluiten van meerdere computers ( blz. 11 ) en dat geld niet voor mij dacht ik. ( heb er maar 1 computer ). Maar daarachter staat dat als alles goed is aangesloten je de boel moet activeren ( blz. 12 / stap 2F )Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:40:
Ik heb echter geen zin om te wachten tot die monteur er is. Gaan die gasten moeilijk doen als ik alles al zelf zover als mogelijk installeer? Zo moeilijk zal dat nl. toch niet zijn?!
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Het lijkt er op dat ze idd met het voicemail gebeuren bezig zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:29:
IPB is nu bezig met de Voicemail in Email optie aan te steken, je krijgt nu andere schermen.
Helaas kom je er nog niet door (combinatie telnr plus "wachtwoord" (zie help info)) resulteert in een fout. Volgens HD is men er me bezig. Kennelijk worden dit soort zaken "life" uitgeprobeerd.
Enfin, er is enige progressie
Verwijderd
Die "gasten" doen daar normaliter niet moeilijk over, ik in elk geval niet nee, echter kijk ik wel altijd de bekabeling na, en kijk eerst ff voordat je de experia ophangt even onder op voor je SSID en schrijf dat op je blaadje met je WPA sleutel dat werkt wat makkelijker.Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:40:
Verwijderd
Zie en volg de helpinfo (?) op de Mijn KPN pagina voor telefoonbeheer, doorschakelen en voicemail.supermm schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:11:
[...]
Het lijkt er op dat ze idd met het voicemail gebeuren bezig zijn.
Als je aanpassingen wilt doen wordt er om een wachtwoord gevraagd van de voicemail.
Welk wachtwoord??? en waar zal je dit kunnen instellen?
Verwijderd
Verwijderd
Maakt je PDA /windows mobile 5 voor dataxfer gebruik van UDP? Als dat zo is dan is het probleem dat Experia kennelijk geen UDP aankan. ( Zie ook diverse andere berichten over UDP in dit Topic)Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:35:
Heeft iemand ervaring met het WIFI koppelen van een PDA op de Experia?
Ik krijg wel verbinding met Experia maar verder gebeurd er niks.
Gebruik windows mobile 5.
Verwijderd
Een bekende van me heeft afgelopen week met succes een nieuwe Qtech met WM5 "aangehaakt" op mijn Experia.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:35:
Verwijderd
RobbieDee, je woont zeker in het 'westen' van het land, daar is alles vanzelf sprekend.RobbieDee schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:38:
[...]
Ga je mij vertellen dat alle mensen die in die KPN gein zijn gestonken nog steeds geen alternatieve DSL provider kunnen kiezen?
Er is het laaste jaar een hoop dekking bijgekomen door de alternatieven hoor. En als je echt weg wilt is er altijd nog de kabel. (Over dingen gesproken waar ik liever niet aan herinnerd wil worden).
Maar ook die zijn er goed in internetdienst alleen in de "bewoonde wereld" te leveren.
Ja, die problemen zijn er ook. Ik heb het geprobeerd en heb een PC in de DMZ gezet. Dat maakte in het geheel niets uit voor de UDP-problemen. Het lijkt erop dat de Experia zich altijd verslikt in UDP. Of dat ze het in de firmware zelfs geheel uitgezet hebben.fast-server schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:28:
Ik lees hier dat veel mensen problemen hebben met UDP verkeer i.c.m. de ExperiaBox, vooral met streaming audio.
Ik heb zelf ook IPB aangevraagt en draai een .nix server die veel gebruikt maakt van UDP verkeer/pakketten.
Zijn er ook problemen met UDP als de ExperiaBox in de DMZ wordt gezet naar een router? (heb zelf een vigor 2200)
De ExperiaBox hoeft dan zelf namelijk niet te natten, of is er iets anders aan de hand?
Verwijderd
Ik heb al een paar keer geprobeerd om een Fujitsu Siemens PDA met de Experia te koppelen, maar helaas... wat ik ook doe: geen verbinding. Wel "ziet" de PDA de Experia, en soms geeft hij aan dat hij verbonden is, maar internetten is er niet bij.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:35:
Ik krijg wel verbinding met Experia maar verder gebeurd er niks.
Gebruik windows mobile 5.
Verwijderd
Herkenbaar...Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:34:
[...]
Ik heb al een paar keer geprobeerd om een Fujitsu Siemens PDA met de Experia te koppelen, maar helaas... wat ik ook doe: geen verbinding. Wel "ziet" de PDA de Experia, en soms geeft hij aan dat hij verbonden is, maar internetten is er niet bij.
Deze wessie woont zeker in het westen. Om precies te zijn in de stad Utrecht. Maar in mijn wijk is pas ruim een jaar geleden BBNed begonnen en sinds enkele maanden ook Tiscali (KPN is er al langer). Wat ik in eerdere posts heb willen aangeven is dat KPN vaak de eerste is die ADSL uitrolt en dat de alternatieven dan (meestal) snel volgen. Uiteraard zullen ze (allemaal) eerst de dichtbevolkte gebieden doen. Omdat dat direct (veel) geld oplevert. BBNed en Tiscali zijn verder zo klein dat ze de logistieke (en financiele) operatie niet op veel plaatsen tegelijk kunnen doen.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:31:
[...]
RobbieDee, je woont zeker in het 'westen' van het land, daar is alles vanzelf sprekend.
Ik ken diverse plekken in Friesland en Groningen en zelfs ook Drenthe, waar niemand iets kan krijgen qua ADSL dan alleen dank of zoals je wilt.. via KPN. Alleen KPN, en dat moet je toegeven, zorgt er voor dat we hier in het noorden teminste ADSL hebben. Andere zien daar nog steeds geen heil in.. onrendabel.... te weinig mensen.. bladiebla....
Dus zoals iemand al terecht opmerkte, we zijn hier echt heel heel erg blij met KPN, nu hebben we teminste wat en het is niet eens het slechtste ADSL product in dit land.
En met IPB kunnen we nu ook eindelijk goedkoper, want ook hierin levert de concurent niks, zoals bij de wessie's.
Verwijderd
Verwijderd
Dat is het lampje dat gaat branden als je de analoge lijn gebruikt, vraag is waarom daarop een gesprek is opgenomen?Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:51:
We hoorde vanavond een Gong-geluid (soort deurbel) uit de experiabox.
Het 5de lampje vanaf links brandde.
Telefoon aan en geluisterd maar was alleen een bromtoon te horen.
Na nog een keer Uit/aan was de toon terug en het 5de lampje uit.
Ik dacht eerst dat het met porteren te maken had maar dat bleek nog niet gebeurd.
Herkend iemand bovenstaande ervaring?
Verwijderd
Er is geen telefoon afgegaan maar het systeem hing wel.. althans de telefoon want de computer werkte gewoon. Ik ben nog niet geporteerd dus komt het nog analoog binnen.joop99 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 07:40:
[...]
Dat is het lampje dat gaat branden als je de analoge lijn gebruikt, vraag is waarom daarop een gesprek is opgenomen?
Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana
Verwijderd
Verrot ze hebben daar geen emailadres. Wel zo slim ook, als je echt serieus een bericht hebt dan bel je wel. Heeft iemand ze al gemeld dat KPN uit zijn nek lult en ons 'gebruikt'? Anders ga ik ze dus bellen
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 16:07 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:06:
[...]
Verrot ze hebben daar geen emailadres. Wel zo slim ook, als je echt serieus een bericht hebt dan bel je wel. Heeft iemand ze al gemeld dat KPN uit zijn nek lult en ons 'gebruikt'? Anders ga ik ze dus bellenvind dit 'ernstig' genoeg. Wie niet horen wil moet maar voelen toch?
Waar vind ik een link naar het artikel, heeft iemand die nog voor mij?
Dat lijkt me heel vreemd. Zelf wel of niet kunnen bellen heeft niets met het porteren te maken. Porteren gaat over je inkomende lijn. Als je niet meer kunt bellen, zet je Experia dan eens uit en aan. Als na 1 minuutje het VoIP-lampje continu brandt, behoor je gewoon te kunnen bellen.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:43:
...... Ik kan zelf niet meer bellen! ...............
oeps de tel naar HD voor 10cent lukt wel
Ik heb net begrepen dat het met het porteren te maken heeft.. Ik ben nog niet geporteerd.
Het kan een paar dagen duren voordat ik weer kan bellen.
Verwijderd
Verwijderd
Leuk man!!!Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 08:39:
[...]
Er is geen telefoon afgegaan maar het systeem hing wel.. althans de telefoon want de computer werkte gewoon. Ik ben nog niet geporteerd dus komt het nog analoog binnen.
Misschien waren ze aan het testen en dat (2 tonig)Gonggeluid had ik nog nooit in mijn huis gehoord.
Verwijderd
Ja Jan-E jij bent verder en meer ervaren dan ik..Jan-E schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:51:
[...]
Dat lijkt me heel vreemd. Zelf wel of niet kunnen bellen heeft niets met het porteren te maken. Porteren gaat over je inkomende lijn. Als je niet meer kunt bellen, zet je Experia dan eens uit en aan. Als na 1 minuutje het VoIP-lampje continu brandt, behoor je gewoon te kunnen bellen.
En dat je nog niet geporteerd bent verbaast me niets. Ik had het je zelf al voorspeld.
Verwijderd
Ja die tweetonige gong vind ik wel appart (was trouwens erg had) maar eerlijk gezegd begrijp ik er veel minder van dan jullie. Ik had al gedaan wat mijn goeroe Jan-E (aardig bedoeldVerwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:17:
[...]
Leuk man!!!
Misschien hebben ze je box wel geupdate en hebben ze als "gebaar" omdat je niet geporteerd bent je box wel uitgebreid met een ip deurbel.
Dan kun je in elk internetcafe horen of er iemand bij je aan de deur staat.![]()
Wat jan-e ook al zegt, ik heb dat ook wel eens gehad => boxje uit effe wachten boxje aan, en alles werkt weer.
Succes met de portering.
Als jij alles kunt instellen in mijn KPN kun je al meer als ik na 3 maanden.
Ik hoop dat alles weer goed komt aan jouw kant
Groeten Giel
Verwijderd
Verwijderd
Leuke verhalen allemaal maar ook ik zit hier waar geen kabel is en geen andere adsl providers, navraag leerde dat ik deze ook voorlopig niet hoef te verwachten, noch kabel noch andere adsl providers.RobbieDee schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:26:
[...]
Deze wessie woont zeker in het westen. KNIP Ook Versatel en Wanadoo zouden landelijk uitrollen. enorm potentieel van mensen die nu een dure telefonie aansluiting hebben (E 26,13 pm). FF omzetten van ISDN naar analoog kost 75 Euro bij de boeven van KPN
Verwijderd
Vast IP adres, correct.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:15:
Waar ik nog steeds geen 100% zekerheid over heb is de vastheid van het verkregen ip-adres; Volgens de HD ligt dit inderdaad vast, maar ik lees er nergens iets over. Voor mij is het zeer belangrijk, omdat ik een aantal servers draai. Kan iemand hier iets meer over zeggen.
De Experia Box gaat bij de eerste aansluiting een heleboel nieuwe software ophalen. Volgens mijn laatste KPN-monteur kan dat tegenwoordig wel een minuut of 10 duren.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:15:
Ik heb vandaag ook mijn pakket gekregen: Aansluiten was een fluitje van een cent. Volgens mij zitten er een paar foutjes in de handleiding: Nadat alle genoemde ledjes groen waren geworden had ik dus nog geen kiestoon. Het heeft zeker nog zo'n 10 minuten daarna geduurd voor ik echt kon bellen.
Ja, dat is noodzakelijk, want daarmee start je het porteringsproces. Als je dat niet doet blijf je tot in lengte van dagen inkomende gesprekken op de oude manier ontvangen. 1369 bestaat voor mij nog wel. In 1 van de online handleidingen stond per abuis 0800-1369, maar het moet dus zonder de 0800. En je moet dat nummer over de VoIP lijn bellen.Wat ik niet snap is de aanmelding via telefoonnr 1369, want dit nummer bestaat kennelijk helemaal niet! Ik krijg iig geen gehoor. Weet iemand of dit nog noodzakelijk is, want ik heb dus al een verbinding!
Dit is inderdaad vast. Het geldt voor alle IP-adressen op KPN Direct ADSL, dus ook voor de IPB-klanten.Waar ik nog steeds geen 100% zekerheid over heb is de vastheid van het verkregen ip-adres; Volgens de HD ligt dit inderdaad vast, maar ik lees er nergens iets over. Voor mij is het zeer belangrijk, omdat ik een aantal servers draai. Kan iemand hier iets meer over zeggen.
Verwijderd
een makkelijke manier om te testen of je geporteerd bent is vanaf een ander telefoonnummer, vast of mobiel naar je huis te bellen.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:49:
[...]
Ja die tweetonige gong vind ik wel appart (was trouwens erg had) maar eerlijk gezegd begrijp ik er veel minder van dan jullie. Ik had al gedaan wat mijn goeroe Jan-E (aardig bedoeld) voorstelde maar reset e.a. werkte niet. Er was iets bij de KPN maar ze hebben het hersteld.
Nu maar hopen dat het zo blijft.. KPN (HD) doen hun best en begrijpen het probleem.
Dus wel of niet geporteerd (begrijp er niets meer van) het werkt en zo wil ik het houden.
Aha, vandaar. Ik vond het ook al zo vreemd dat mijn downloadsnelheid hetzelfde bleef als het oudeVerwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:50:
* KPN knijpt adsl-abonnees met hogere bandbreedte even af KPN is momenteel druk bezig de adsl-modems in zijn centrales te upgraden. Klanten hebben hierdoor al de hogere bandbreedte, maar worden nog afgeknepen.
http://www.webwereld.nl/ref/newsletter/38272
Verwijderd
Gelukkig, dat vaste adres is een pak van mijn hart....Jan-E schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:46:
[...]
Ja, dat is noodzakelijk, want daarmee start je het porteringsproces. Als je dat niet doet blijf je tot in lengte van dagen inkomende gesprekken op de oude manier ontvangen. 1369 bestaat voor mij nog wel. In 1 van de online handleidingen stond per abuis 0800-1369, maar het moet dus zonder de 0800. En je moet dat nummer over de VoIP lijn bellen.
[...]
Dit is inderdaad vast. Het geldt voor alle IP-adressen op KPN Direct ADSL, dus ook voor de IPB-klanten.
Verwijderd
Het onmogelijke is toch mogelijk gebleken; Ik heb na het aktiveren (zie vorige bericht) nog eens geprobeerd om ook mijn internetplusbellen op mijnkpn te aktiveren. Ik heb bij wijze van experiment even aangegeven dat ik wilde aanmelden zonder "persoonlijke aktivatiecode" en wat denk je? Het werkt bij mij. Ik kan gewoon alles instellen. Ik weet niet dit het gevolg is van de ticket die ik vandaag had laten aanmaken, of dat het de (eigenlijk verkeerde) keuze die ik heb gemaakt voor het aanmelden, maar ik ben iig heel tevreden.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:15:
Verder is de aanmelding bij MIJN KPN een drama, want wat ik ook probeer, ik krijg geen internetplusbellen scherm. Dus de helpdesk gebeld, ticket aan laten maken en weer een paar dagen wachten. Ik wil nl een router achter mijn experia zetten, dus moet er bij kunnen om hem in server mode te zetten.
Verwijderd
Als je niet met wifi werkt heb je cd helemaal niet nodig!Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:08:
Is de kpn installatie CD ook te omzeilen?
Ik krijg het namelijk niet geinstalleerd omdat ik een pII 400mhz draai en de software 466mhz nodig heeft. En krijg pas achter 2 maanden een nieuwe pc.
Ik had mezelf bedacht het netwerk handmatig in te stellen via XP, maar weet niet of dit met IPB ook werkt. Iemand suggesties?
[ Voor 8% gewijzigd door marcellux op 10-11-2005 22:01 ]
JammerSachaH schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:03:
[...]
Aha, vandaar. Ik vond het ook al zo vreemd dat mijn downloadsnelheid hetzelfde bleef als het oude
[ Voor 7% gewijzigd door supermlt op 10-11-2005 22:31 ]
Verwijderd
Hoi DaNIk,Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:40:
Vandaag terug gebeld over de echo, men had wat lijntesten gedaan en er bleek vanaf de centrale naar de experia een vrij slechte verbinding te zijn. Men ging uitzoeken waar dit aan lag (afstand tot centrale 2750m).
Hierdoor getrikkert heb ik toch maar eens de splitter er tussen uit gehaald en de draad een meter of 2 ingekort. En jawel het lijkt erop dat hiermee de echo verdwenen is.
MijnKpn werkt ook alweer een week of 2 goed, als dit nu stabiel blijft heb ik de handel eindelijk grotendeels voor elkaar.
Dan hadden ze het vermoedelijk over het activeren van de uitgaande lijn via VoIP. Voor de inkomende gesprekken zouden ze het ook stante pede kunnen doen, maar mogen ze het niet. De Opta schrijft voor dat ze zichzelf niet mogen bevoordelen boven de andere Telco's. Daar duurt het een paar dagen, dus bij KPN is er ook een minimumeis van 3 dagen. Om dezelfde reden mag KPN ook geen direct telefoonnummer van de helpdesk aan hun monteurs geven. Die moeten ook aansluiten in de rij.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:11:
Over dat 1369 nr: ik heb net van de HD een alternatief nummer gekregen: 0800-4450544; Dit werkte direkt. Ze zeggen daar wel dat het porteren +/- 3 minuten duurt, maar ik begrijp dat ze bij KPN Einsteins relativiteits theorie toepassen en er dus maar liefst 8 dagen over doen?
Veel makkelijker is dan om even te kijken of het Lijn lampje (het ongelabelde 5e lampje) gaat branden en of het Tel2-lampje ook gaat knipperen.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:16:
een makkelijke manier om te testen of je geporteerd bent is vanaf een ander telefoonnummer, vast of mobiel naar je huis te bellen.
De "aankloptoon" de toon die je hoort als je iemand belt, klinkt heel anders als bij een analoge lijn.
Verwijderd
Altijd baas boven baas JanJan-E schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:56:
[...]
Veel makkelijker is dan om even te kijken of het Lijn lampje (het ongelabelde 5e lampje) gaat branden en of het Tel2-lampje ook gaat knipperen.
Verwijderd
Zoals ik in een later bericht al meldde is de echo wederom terug, eigenlijk alleen wanneer ik down-en upload, wanneer ik de snelheid van de down danweluploadstream iets beperk, zeg zo'n 10 kb verdwijnt de echo of helemaal of grotendeels. Verder blijft het weer aardig stil vanaf de HD.....Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:47:
[...]
Hoi DaNIk,
Hoe is het met jou echo? Hier blijven we die echo houden en heb al tijden niks meer vernomen van KPN. Het laatste wat ze zeiden tijden geleden is dat ze het aan het onderzoeken zijn....
Verwijderd
Welkom bij de clubVerwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 09:26:
Internetplusbellen is vandaag geïnstalleerd. Alles werkt naar behoren. Zelfs mijnkpn is bereikbaar.
vooralsnog capeau! Over een weekje zou de lijn geporteerd worden. Ik hoop dat dan ook nog alles werkt!
Verwijderd
Verwijderd
Ik neem aan dat je het hebt over de online factuur op het "Breedbandportal"? (Die op "Mijn KPN" werkt (bij mij) nog niet)Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:30:
Mijn factuur online loopt van 11-10 t/m 10-11.
Gisteren stond er nog een credit van eur 50,- en nu staat de nota op eur 0,-
En dat is nu net de factuur die ik uitgeprint heb en in de boekhouding heb verwerkt.
Heeft iemand dit meer gezien?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 12:46 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Als je dat via "Mijn KPN"probeert te doen: Dat werkt niet.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:46:
Ik tracht Voicemail aan te zetten maar er wordt gevraagd om een pincode
Ik kan nergens vinden waar ik deze code kan opgeven of ophalen.
Via 0842-333 ben ik ook niet verder gekomen..
Wie geeft mij even een zetje in de goede richting?
tnx
Verwijderd
Helaas.. pincode is onjuist dus kom ik niet verder.. Ik kan deze info ook niet op MijnKpn vinden.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:27:
[...]
Als je dat via "Mijn KPN"probeert te doen: Dat werkt niet.
Telefonisch aanzetten via 0842-333 : Ik dacht dat de initiële pincode 1234 is. Destijds heb ik deze via de HD verkregen.
Verwijderd
Hoi DaNik, ja dat had ik gelezen. Maar je had toch iets geschreven over dat er een monteur zou komen om naar je isra punt of kabeltje te kijken? Bij ons is de echo geheel onafhankelijk van het downloaden. Ook zonder dat gesurft wordt komt de echo voor.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 08:12:
[...]
Zoals ik in een later bericht al meldde is de echo wederom terug, eigenlijk alleen wanneer ik down-en upload, wanneer ik de snelheid van de down danweluploadstream iets beperk, zeg zo'n 10 kb verdwijnt de echo of helemaal of grotendeels. Verder blijft het weer aardig stil vanaf de HD.....
Verwijderd
Verwijderd
In deze advertentie viel mij het volgende op:Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:59:
http://www.nationalevacaturebank.nl/vac/530354/
Jan is dit niet iets voor jou
Verwijderd
[AB2312:]Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:48:
Naar mijn gevoel kon KPN in het begin de gevoerde telefoongesprekken niet eens registreren.
Tot nu toe had ik alleen nota's ontvangen (2) voor gedeelten van abonnements kosten, maar nooit voor gemaakte gesprekken. (heb trouwens wel onbeperkt bellen aangevraagd, maar dat geld niet voor 06 en die zijn ook wel eens gebeld). Beetje flauw dan van KPN om te zeggen in die brief dat ze de gesprekskosten als cadeau of zoiets niet in rekening zullen brengen. Mijn gok is dat ze niet eens een water dicht systeem nog hadden voor gespreksregistratie....
Jan kun jij hier iets zinnigs overzeggen?
In de praktijk zal het IP adres niet wijzigen. Maar dat maakt het geen vast IP adres, tenzij het zo is verkocht en dan staat dat IP adres ergens heel duidelijk vermeld. Bijvoorbeeld in je opleverbrief. Meestal is dit alleen een garantie bij zakelijke aanbiedingen.
Verwijderd
Verwijderd
Ja dat klopt, men zou de boel nog eens doormeten vanaf de centrale en een monteur zou hier verder mee bezig gaan. Maar je raad het al, tot op heden niets meer gehoord.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:46:
[...]
Hoi DaNik, ja dat had ik gelezen. Maar je had toch iets geschreven over dat er een monteur zou komen om naar je isra punt of kabeltje te kijken? Bij ons is de echo geheel onafhankelijk van het downloaden. Ook zonder dat gesurft wordt komt de echo voor.
en nog een hilarische uit de Functie omschrijving:Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:07:
[...]
In deze advertentie viel mij het volgende op:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Medewerker klachtenbehandelaar internetplusbellen (85277-nvb-nl)
Arbeidsvoorwaarden:
Je komt te werken bij een leuke afdeling waar klanttevredenheid hoog in het vaandel staat!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dat ben ik helemaal met je eens; En voor mij geldt: donderdagochtend het pakketje gekregen en alles werkt nu naar behoren. Ik heb in totaal 3 keer naar de HD gebeld en werd prima te woord gestaan.Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 11:19:
Ik ben een Hollander en dus hoort het mopperen er af en toe bij en als ik pluimen uitdeel.. dan is het echt verdiend
Verwijderd
Dit is opgevangen door McAfee maar nu vraag ik mij af hoe goed is de firewall van de Experiabox want die had toch deze trojaanse paard niet door te laten? Of heb ik het mis?Een computer op IP-adres 193.138.230.210 heeft een poging gedaan tot een niet-gewenste verbinding met TCP poort 2903 op uw computer.
TCP poort 2903 wordt doorgaans gebruikt door "SUITCASE" (service of programma).
Verwijderd
Na mijn eerdere post staat er nu een andere factuur klaar en wel deze:Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:30:
Mijn factuur online loopt van 11-10 t/m 10-11.
Gisteren stond er nog een credit van eur 50,- en nu staat de nota op eur 0,-
En dat is nu net de factuur die ik uitgeprint heb en in de boekhouding heb verwerkt.
Heeft iemand dit meer gezien?
Verwijderd
De experia Box heeft een firewall in zicht die vorkomt dat er inbraak pogingen van buiten worden tegengehouden. Het is geen virusscanner dus als je mail ontvangt met een besmette bijlage wordt deze niet tegengehouden door de box. Het ip adres wat jij opgeeft verwijst naar een apache webserver. Zelf niet iets geinstalleerd?Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 10:29:
Ik kreeg vandaag een melding dat er een poging is gedaan een Trojaans paard op mijn computer te plaatsen.
[...]
Dit is opgevangen door McAfee maar nu vraag ik mij af hoe goed is de firewall van de Experiabox want die had toch deze trojaanse paard niet door te laten? Of heb ik het mis?
Volgens mij houdt dit in dat ik een extra firewall op mijn computer geinstalleerd heeft te houden.
Ik heb ook de virusprotector aangezet voor ingaande Mails (MijnKPN) maar vraag mij nu af of dat wel afdoende is.
Verwijderd
Ik heb niets geinstalleerd maar misschien is er iets meegekomen met... weet ik niet..Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:17:
[...]
De experia Box heeft een firewall in zicht die vorkomt dat er inbraak pogingen van buiten worden tegengehouden. Het is geen virusscanner dus als je mail ontvangt met een besmette bijlage wordt deze niet tegengehouden door de box. Het ip adres wat jij opgeeft verwijst naar een apache webserver. Zelf niet iets geinstalleerd?
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq