[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 27.344 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
marcellux schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:24:
KNIP!
Sprak ook nog met hem over communiceren en heb gevraagd om net als andere providers een storingspagina te maken op bv "Mijn KPN " waar storingen en werkzaamheden worden gemeld en/of aangekondigd. Ik zeg bewust een internet pagina omdat het internet het meestal wel doet en het telefoneren niet. Maar daar zou natuurlijk ook vermeld kunnen worden wat en waar de problemen liggen met IPB en/of de Experia! Hulde aan de reaktie snelheid van de HD van IPB.
Misschien is het nog beter om de storingen op bv het teletekst te zetten. Planet doet dit toch ook? En mocht dit dan niet mogelijk zijn. Zet ze dan op zijn minst op een pagina waar je niet op hoeft in te loggen. Mijn vader (zal heus niet de enige zijn) vergeet altijd zijn wachtwoorden.

Edit: en plaats tevens een link op 'mijn kpn'. Zo nu kan iedereen alles vinden. Èy waarom werken wij eigelijk niet bij KPN. Heb af en toe het idee dat onze ideeën beter 'lijken' te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Edmund op 03-11-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:18:
[...]

Edit: en plaats tevens een link op 'mijn kpn'. Zo nu kan iedereen alles vinden. Èy waarom werken wij eigelijk niet bij KPN. Heb af en toe het idee dat onze ideeën beter 'lijken' te zijn.
Ik vermoed dat ze van hogerhand niet zomaar een beslissing mogen nemen... En gezien de 'arrogantie' vanuit KPN mbt tot info en communicatie, is die hogerhand een eigenwijs stelletje. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Complimenten zijn hier op dit forum ook op z’n plaats.
Als het niet goed is meld ik het maar als het goed is.. natuurlijk ook!

Vandaag doorverbonden met lijn 2 en daar werd ik vriendelijk en gemotiveerd geholpen.
Mijn Ethernet weer los en terug naar de meterkast. Vandaar weer draadloos zoals de bedoeling was. De Monteur heeft een paar dingen op afstand gedaan en het werkt.
Nu maar hopen dat ik niet meer hoef te hardware resetten.
Ook de blokkering van mijn nummer herkenning was nu geen enkel probleem.. in tegendeel.. alle begrip… dit is dus mijn al oude KPN service die ik gewend was.. hangt dus af van persoon.
Er is ook iets veranderd aan het stotteren en pufgeluiden door de telefoon..
Op dit moment is de telefoon zuiver.
Volgende week wordt ik terug gebeld met de vraag of er nog problemen zijn..
Ook kreeg ik de melding dat ik me niet ongerust hoeft te maken over kosten want eerst heeft het goed te werken..

Dus .. KPN… toppie _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Ik toennet nogmaals gebeld over het stotteren en bij mij wisten ze niet wat ik/hij moest doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 03-11-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
ik kreeg vandaag een brief van de KPN met volgende inhoud:

Wij hebben Uw opdracht ontvangen om Uw Direct ADSL van KPN aansluiting op het onderstaand adres aan te passen, omdat U geen gebruik meer wenst te maken van de dienst vaste telefonie.

Heb nergens om gevraagd maar zal wel bij IPB horen.

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcellux schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:08:

Wij hebben Uw opdracht ontvangen om Uw Direct ADSL van KPN aansluiting op het onderstaand adres aan te passen, omdat U geen gebruik meer wenst te maken van de dienst vaste telefonie.

Hoeveel dagen ben je nu??
Ik bedoel dus van af de eerste dag van aansluiting.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
marcellux schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:08:

Bij mij ging dat toen toch zonder brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:11:
[...]

Hoeveel dagen ben je nu??
Ik bedoel dus van af de eerste dag van aansluiting.
Ik ben op 14-10-2005 geporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcellux schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:20:
[...]

Ik ben op 14-10-2005 geporteerd.
Binnen 8 dagen kan ik het me nog enigzins voorstellen als een late brief maar nu raakt het geen kant of wal.. misschien iemand net wakker geworden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert_nl895
  • Laatst online: 01-10 17:17
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:16:
MijnKPN IPB schijnt een groot probleem te zijn.
Het werkt totaal niet en is wel een super belangrijkdeel van de IPB.

Bij een vriend van mij heeft een KPN-monteur nog getracht het ingeschakeld te krijgen via HD maar helaas. Ze zijn druk bezig maar er nog niet uit. (zijn al een flink tijd bezig)
Ik heb vandaag internetplusbellen gekregen en heb hetzelfde probleem de monteur kreeg het ook niet geactiveerd, kreeg als mededeling dat ik het laater nog eens moest proberen omdat er problemen waren.

Na een aantal keren het geprobeert te hebben is het me dan gelukt maar zonder internetplusbellen.
Bij het internetplusbellen item op "mijn KPN" krijg ik te zien "Uw persoonlijke InternetPlusBellen omgeving tijdelijk niet beschikbaar" ,iets wat volgens de monteur na aanmelden zou moeten werken.

Toen ik de hd hierover belde kreeg ik te horen dat dit pas actief wordt nadat ik geporteerd ben, dit zou ongeveer 8 dagen gaan duren.

Is dit bij jullie ook zo geweest???
Vindt dit erg vreemd dat je niet eens je eigen instellingen kan wijzigen.

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bert_nl schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:17:
[...]

Ik heb vandaag internetplusbellen gekregen en heb hetzelfde probleem de monteur kreeg het ook niet geactiveerd, kreeg als mededeling dat ik het laater nog eens moest proberen omdat er problemen waren.

Na een aantal keren het geprobeert te hebben is het me dan gelukt maar zonder internetplusbellen.
Bij het internetplusbellen item op "mijn KPN" krijg ik te zien "Uw persoonlijke InternetPlusBellen omgeving tijdelijk niet beschikbaar" ,iets wat volgens de monteur na aanmelden zou moeten werken.

Toen ik de hd hierover belde kreeg ik te horen dat dit pas actief wordt nadat ik geporteerd ben, dit zou ongeveer 8 dagen gaan duren.

Is dit bij jullie ook zo geweest???
Vindt dit erg vreemd dat je niet eens je eigen instellingen kan wijzigen.

Bert
Ik zou het verwachten vanaf het begin dus de aansluiting.
Ik vind het wel een vooruitgang dat er nu gemeld wordt dat het pas na 8 dagen bereikbaar is, dat is in iedergeval duidelijkheid. Maar hoort natuurlijk vanaf het begin.
Zelf heb ik meermaal via HD en monteur gehoord dat er problemen zijn dus de werkelijkheid kan totaal anders zijn.
Gefeliciteerd met jou IPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 06:47
Jan-E schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:48:
Echte Triple Play is breedbandinternet, IP-telefonie en IP-TV allemaal via de ADSL-lijn (of je kabel of je glasvezelverbinding).
Zo iets als dit dus:
Glasnet dit jaar al aangelegd

AMSTERDAM - Nog dit jaar kan de eerste spade de grond in voor een razendsnel glasvezelnetwerk in Amsterdam. Het college van b. en w. heeft besloten dat het netwerk er komt.

Als eerste worden Zeeburg, Oost/Watergraafsmeer en Osdorp aangesloten. Binnen vijf jaar krijgen alle woningen en bedrijven in de stad toegang tot het netwerk, dat tien tot honderd keer sneller is dan een adsl-internetverbinding. Voor de aanleg moet menig Amsterdams trottoir weer worden opgebroken.

Een abonnement zal ongeveer vijftig euro per maand kosten. Daarvoor krijgt de abonnee een internetverbinding, goedkope webtelefonie en digitale televisie.

Het glasvezelnet wordt, in tegenstelling tot de kabel van UPC, een open netwerk, toegankelijk voor alle burgers en bedrijven. Zorginstellingen zullen het netwerk gebruiken voor hulp aan patiënten thuis via videoverbindingen.
Dat wordt volgend jaar weer zo'n zelfde traject hier in de Indische Buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Publicatiedatum: 4-11-2005
KPN verwerft extra vrijheid internetbellen
Opta versoepelt prijstoezicht

Het Financieele Dagblad - Leon Willems en Rijk Timmer

DEN HAAG - KPN mag van toezichthouder Opta internetbellen toch tegen kostprijs aanbieden. Hiermee krijgt KPN onverwacht meer vrijheid in een marktsegment waar het telecomconcern miljarden aan het investeren is.
Opta-voorzitter Chris Fonteijn kondigt de versoepeling aan in een gesprek met deze krant. Het is zijn eerste interview sinds hij in september aantrad als eerste man bij de toezichthouder op de post- en telecommunicatiemarkt.

'We moeten naar een lichtere vorm van toezicht op internetbellen', zegt Fonteijn. 'Nader onderzoek leert ons dat de kans klein is dat KPN misbruik gaat maken van zijn marktmacht om concurrenten te onderbieden met prijzen voor internetbellen.'

Eerder had Opta geëist dat KPN via zijn tarieven meer dan de kosten zou moeten terugverdienen. De toezichthouder stelde deze eis omdat KPN de machtigste positie heeft in vaste telefonie, waaronder Opta internetbellen schaart. Maar nu mag KPN internetbellen voortaan aanbieden tegen kostprijs.

Een tweede oorspronkelijke eis - dat KPN tariefvoorstellen vooraf ter goedkeuring voorlegt - is nu ook van de baan.

De KPN-tarieven voor internetbellen ('Voice over Internet Protocol') mogen van Opta lager liggen dan van 'ouderwetse' analoge telefonie, maar niet onder kostprijs, dus zeker niet gratis.

Dat blijft vermoedelijk tegen het zere been van KPN. Het bedrijf concurreert met internetaanbieders en kabelmaatschappijen om klantomzet. Sommige concurrenten bieden internetbellen aan zonder meerkosten als de klant een abonnement neemt op snel internet. De telecomsector kan internetbellen nagenoeg gratis aanbieden, omdat deze vorm van digitale telefonie maar een fractie opsnoept van een snelle internetverbinding.

Fonteijn bestrijdt dat druk vanuit KPN en de Europese Commissie de Opta tot versoepeling heeft gedwongen. 'Luisteren naar de inspraak van marktpartijen is niet hetzelfde als doen wat zij willen. Het is ons eigen oordeel.'

In het interview zegt Fonteijn dat hij de frustratie van kamerleden over hoge kabeltarieven begrijpt, maar dat Brussel beschikt. Hij wil toegroeien naar lichtere vormen van toezicht. Op termijn sluit de Opta-baas niet uit dat generiek Europees toezicht het sectorspecifieke toezicht per land vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Inmiddels geheel geporteerd. (planning van KPN was 9-11-2005), is dus al uitgevoerd :)
Ik werd hierover gisteravond gebeld, dat ik mijn spillter moest verwijderen etc.
Dit uitgevoerd, ik vroeg als ik nu alle overige zaken op 'Mijn KPN' kon gaan instellen zoals Voicemail, nummer-weergave etc. Ja dat zal kunnen.

Echter werkt dit dus niet, kan geen voicemail instellen, als ik dit wil instellen wordt er een extra browser venster opgestart die verbinding probeert te leggen naar http://10.x.x.x. pagina?
Vreemd dat dit een internet-pagina is die een ip-adres heeft in de 10.x.x.x. range?

Echter kan dus mijn Voicemail wel aanzetten, maar niet instellen (niet echt handig). Want ik weet dus niet hoe ik bij mijn voicemail zal moeten komen om deze af te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:03:
Echter werkt dit dus niet, kan geen voicemail instellen, als ik dit wil instellen wordt er een extra browser venster opgestart die verbinding probeert te leggen naar http://10.x.x.x. pagina?
Vreemd dat dit een internet-pagina is die een ip-adres heeft in de 10.x.x.x. range?
Voicemail in email heeft nog nooit gewerkt, bij niemand. Die links naar VoiceMail in email en VoiceMail pincode staan al sinds het begin zo in Mijn KPN. En dat werkt dus niet.
Echter kan dus mijn Voicemail wel aanzetten, maar niet instellen (niet echt handig). Want ik weet dus niet hoe ik bij mijn voicemail zal moeten komen om deze af te luisteren.
Gewoon bellen naar 0842 333, net zoals op het vaste net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In deel 1 van dit formum is eer veel discussie geweest over de problemen met het aansluiten
van externe randapparatuur aan de experiabox (opblazen, teveel stroomverbruik, et cetera).
Nu wil ik binnenkort een externe harddisk aan de experiabox koppelen alszijnde een
network storage. Er zijn verschillende externe harddisks met usb2 en ethernet aansluiting.
Laatstgenoemde is stukken duurder, dus overweeg ik de USB2 aansluiting te gaan gebruiken.
Hoe is jullie ervaring met het aansluiten van een externee hd aan de experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
ik hoorde net op RTL-Z dat de OPTA de KPN nu toch IPB tegen kostprijs laat aanbieden. Ik vind het allemaal erg ondoorzichtig. Versatel biedt ADSL2 + Internetbellen aan voor 39,95 euro. ( ’s Avonds, 's nachts en in het weekend bel je gratis naar vaste nummers binnen Nederland met uitzondering van internet inbelnummers en betaalde nummers hiervoor betaal ik bij KPN 2,50 euro per maand !!)
Voor mijn IPB Basic ( met de nadruk op BASIC dus niks ADSL2) betaal ik 59,95 euro bij KPN.
Maar de KPN mag het bellen via ADSL niet gratis aanbieden van de OPTA vanwege de konkurentie positie van andere aanbieders!!!!!????!!!!

8)7 IK NIET BEGRIJPEN 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
marcellux schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:08:
ik hoorde net op RTL-Z dat de OPTA de KPN nu toch IPB tegen kostprijs laat aanbieden. Ik vind het allemaal erg ondoorzichtig. Versatel biedt ADSL2 + Internetbellen aan voor 39,95 euro. ( ’s Avonds, 's nachts en in het weekend bel je gratis naar vaste nummers binnen Nederland met uitzondering van internet inbelnummers en betaalde nummers hiervoor betaal ik bij KPN 2,50 euro per maand !!)
Voor mijn IPB Basic ( met de nadruk op BASIC dus niks ADSL2) betaal ik 59,95 euro bij KPN.
Maar de KPN mag het bellen via ADSL niet gratis aanbieden van de OPTA vanwege de konkurentie positie van andere aanbieders!!!!!????!!!!

8)7 IK NIET BEGRIJPEN 8)7
Nog sterker met Wanadoo Family krijg je ADSL2 en bel je altijd gratis naar alle vaste nummers in Nederland voor € 37 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:53:
Er zijn verschillende externe harddisks met usb2 en ethernet aansluiting.
Laatstgenoemde is stukken duurder, dus overweeg ik de USB2 aansluiting te gaan gebruiken.
Hoe is jullie ervaring met het aansluiten van een externee hd aan de experiabox.
Ik heb een externe hardeschijf met usb2 zonder extra voeding aan de experiabox en dat werkt uit de kunst. WEL is het zo dat deze combinatie niet al te snel is, mogelijk doordat ik een lagere wifi verbinding (b) heb. Ik vermoed dat een harddisk met ethernet aansluiting op de experia ethernet poort veel vlotter werkt, mits je gebruik maakt van een hogere wifi snelheid of het bedrade netwerk. Voordeel, je kunt dan nog je printer delen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:50:
[...]

Ik heb een externe hardeschijf met usb2 zonder extra voeding aan de experiabox en dat werkt uit de kunst. WEL is het zo dat deze combinatie niet al te snel is, mogelijk doordat ik een lagere wifi verbinding (b) heb. Ik vermoed dat een harddisk met ethernet aansluiting op de experia ethernet poort veel vlotter werkt, mits je gebruik maakt van een hogere wifi snelheid of het bedrade netwerk. Voordeel, je kunt dan nog je printer delen..
fldq, bedankt voor de info !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:51
Lanfear28 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:17:
[...]

Nog sterker met Wanadoo Family krijg je ADSL2 en bel je altijd gratis naar alle vaste nummers in Nederland voor € 37 :9
Maar dan MOET je wel je Kpn abbo hebben en houden dus...en dat kost ook geld , tel dat wel even voor alle duidelijkheid bij jouw 37 op wil je? O-)

[ Voor 14% gewijzigd door scorpio op 04-11-2005 18:12 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 12:36
Lanfear28 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:17:
En nog véél meer ellende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon gaat hier nu meer kuren krijgen....
Nu hadden we nog steeds vanaf het begin die vervelende echo zo af en toe,
vandaag hadden we ineens ook het eenzijdige gespreksverhaal.... moet ik hier nu weer mee?
Nu ist weer goed, en kunnen beide kanten elkaar verstaan....
Gister toevallig KPN nog gebeld om te vragen of mn klacht nog open stond.
De vorige keer hadden ze na een telefoontje de ticket gesloten...
Gelukkig hij stond nog open.... wachten maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil best positief trachten te blijven maar krijg zo langzamerhand een onprettig gevoel over het InternetPlusBellen van KPN.

Draadloos werkt niet goed en laat het computersysteem met regelmaat hangen..
HD (lijn 2) weet het ook even niet meer.
Het Echo in het geluid wordt aan de telefoon door HD zelf geconstateerd.
Stotterend geluid en daardoor onverstaanbaar.
Niet naar buiten kunnen bellen (selectief en soms). Ontoelaatbaar daar hier 24 uur telefoon beschikbaar heeft te zijn en dat op alle plekken in het huis.
Mensen bij KPN doen hun best maar vertellen ieder hun eigen verhaal..
Er wordt vooral gemeld dat het niet in orde is maar… moeilijk .. moeilijk.. kweetnie
7 dagen steeds bellen en vooral veel wachten… een behoorlijke rekening maar er is mij meermalen verzekerd dat zolang het systeem niet werkt ik niets hoeft te betalen.

MijnKpn InternetPlusBellen zou vanaf vandaag bij mij werken volgens email van KPN maar helaas… ook dit dus niet niet.

Er komt maandag weer een monteur.. maar wat hij komt doen is voor mij een raadsel en lijkt op een noodgreep i.v.m. uitstel. Misschien een paar uur wachten tot de computer hangt en dat dan als ervaring mee terug nemen.

Ik vind het triest worden… mensen willen wel maar kunnen niet.
Het systeem is volgens mij nog niet af .

Vooral gemis aan duidelijkheid en dat is onterecht naar de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
scorpio schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:11:
[...]

Maar dan MOET je wel je Kpn abbo hebben en houden dus...en dat kost ook geld , tel dat wel even voor alle duidelijkheid bij jouw 37 op wil je? O-)
Zit er al bij. Family kost 27,50 en een budget abbo bij kpn 9,50 dus niet gelijk gaan blaten doe zelf eerst wat research.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Valt mee vorige week hebben ze de firmware geupgrade en het ziet er naar uit dat ze de boel stabiel hebben, en beter nog je kunt gewoon fatsoenlijk in de interface van de Livebox de settings veranderen ipv dat achterlijke mijn KPN gedoe |:(

Maar goed dit was niet bedoeld om te flamen maar meer een reply op marcellux nav dat Opta bericht

[ Voor 7% gewijzigd door Lanfear28 op 04-11-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mn ticket over de echo maar weer eens geupdate, ik werd toch gebeld door de HD over een ticket van begin september, dus dat schiet lkkr op.
Nog maar weer eens verteld dat de echo beinvloed wordt door mn download en upload gedrag, dus bij echo even de upload bv. knijpen en de echo verdwijnt.
Dit vond de goede man een geweldige tip, dat vonden overigens de vorige 6 lui van de HD ook al de afgelopen maanden :'(
En hij ging dit vast leggen en doorgeven, dus das fijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:46:
Telefoon gaat hier nu meer kuren krijgen....
Nu hadden we nog steeds vanaf het begin die vervelende echo zo af en toe,
vandaag hadden we ineens ook het eenzijdige gespreksverhaal.... moet ik hier nu weer mee?
Had jij op of voor het moment dat dit gebeurde iets gedaan waar UDP-pakketjes voor verzonden moesten worden? Online radio geluisterd, online TV gekeken of iets met andere streaming media? Die 4e lijn (het DCC) uitte tegenover mij het vermoeden dat mijn enkelzijdige gesprekken wel eens konden liggen aan het feit, dat ik bijna continu mms://stream-cache-1G.surfnet.nl/streamgate-747am-smal aan heb staan. De Experia schijnt af en toe een beetje iepelig te worden van UDP-pakketjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 21:57:
Ik wil best positief trachten te blijven maar krijg zo langzamerhand een onprettig gevoel over het InternetPlusBellen van KPN.

Draadloos werkt niet goed en laat het computersysteem met regelmaat hangen..
HD (lijn 2) weet het ook even niet meer.

Er komt maandag weer een monteur.. maar wat hij komt doen is voor mij een raadsel en lijkt op een noodgreep i.v.m. uitstel. Misschien een paar uur wachten tot de computer hangt en dat dan als ervaring mee terug nemen.
Nou, twee veronderstellingen: het lijkt mij dat KPN geen rekening houdt met indiviuduele computer opstellingen, m.a.w. dat je computer blijft hangen heeft niets met de Experia te maken, maar zegt waarschijnlijk meer iets over de conditie van de computer, software en of hardware matig.

1 kleine knik in- of een inferieure kabel in je meterkast, een rot stekkertje, het kan allemaal reden zijn voor slechte verbindingen, dat zal KPN waarschijnlijk controleren. Aangezien het bij anderen wel goed kan werken is het "slechte gevoel over IPB" ongegrond lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 06:49:
[...]

Nou, twee veronderstellingen: het lijkt mij dat KPN geen rekening houdt met indiviuduele computer opstellingen, m.a.w. dat je computer blijft hangen heeft niets met de Experia te maken, maar zegt waarschijnlijk meer iets over de conditie van de computer, software en of hardware matig.

1 kleine knik in- of een inferieure kabel in je meterkast, een rot stekkertje, het kan allemaal reden zijn voor slechte verbindingen, dat zal KPN waarschijnlijk controleren. Aangezien het bij anderen wel goed kan werken is het "slechte gevoel over IPB" ongegrond lijkt me..
Omdat het bij andere wel goed kan werken verteld niets over het gegrond of ongegrond zijn van mijn gevoelens bij mijn IPB aansluiting. ;) Ik heb gewoon mijn eigen ervaring.

Inderdaad kan het ook hier liggen bij de computer (inmiddels 2 keer opnieuw opgezet). Werkt op Ethernet wel prima.Daar hier 5 meter vandaan een kast hangt voor het doorverbinden van DECT-telefoons had ik het vermoeden dat dit wel eens een storingsbron kon zijn maar HD verteld dat dit alleen binnen een halve meter geldt.
Wel zij HD aan de andere kant van de tel dat hij daar kan zien dat het e.a. niet goed zit.
Wat dat is heb ik gevraagd maar is niet verteld.
Dat MijnKPN IPB niet aanwezig is lijkt mij toch niet aan mijn computer te liggen.
Echo, eenzijdig bellen en stotteren kan ik ook niet veranderen en ik begreep toch hier in het forum dat andere ook dat probleem hebben. (of in is het hadden? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 07:24:
[...]

Wel zij HD aan de andere kant van de tel dat hij daar kan zien dat het e.a. niet goed zit.
Wat dat is heb ik gevraagd maar is niet verteld.

Dat MijnKPN IPB niet aanwezig is lijkt mij toch niet aan mijn computer te liggen.
Echo, eenzijdig bellen en stotteren kan ik ook niet veranderen en ik begreep toch hier in het forum dat andere ook dat probleem hebben. (of in is het hadden? :) )
Kijk, hopenlijk is de oorzaak van de slechte bel performance bij jou dus duidelijk en kan de monteur dat verhelpen; foute, onjuiste, slechte kabels, te lang, etc. Laat het ons weten!

Mijn KPN moet gewoon werken, staat geheel los van jouw computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 08:35:
[...]

Kijk, hopenlijk is de oorzaak van de slechte bel performance bij jou dus duidelijk en kan de monteur dat verhelpen; foute, onjuiste, slechte kabels, te lang, etc. Laat het ons weten!

Mijn KPN moet gewoon werken, staat geheel los van jouw computer.
Ik zit in nieuwbouw (mei opgeleverd) en de bedrading ziet er netjes uit en is kort naar de straat.
Het komt binnen in de meterkast en daar de BOX met zeer korte megeleverde draadjes.
Als ik hem op Ethernet plaats dan is de kabel vanuit de gangkast naar computer wel een paar meter maar daar is geen enkel probleem. Het lijkt toch op het draadloos gebeuren.
De instelling zijn veranderd van WPA naar WEP maar geen verschil.
Behalve de afstandbediening van TV heb ik verder geen draadloos apparatuur.
Ik tweijfelde nog even aan de Inductiekookplaat maar het probleem blijft ook als deze uit is.

Ik zal het laten weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 09:25:
[...]

Als ik hem op Ethernet plaats dan is de kabel vanuit de gangkast naar computer wel een paar meter maar daar is geen enkel probleem. Het lijkt toch op het draadloos gebeuren.
Dat staat los van jouw bel performance. Zoals jij dat beschrijft, nieuwbouw, korte bedrading (mogelijk toch eens een kabeltje vervangen om een rottig kabelbreukje uit te zonderen) zou je vermoeden dat alles pico bello zou moeten werken. Heeft KPN het aangesloten?

Soms (ik herinner me dat bij Jan-E) is het aansluitpunt erg moeilijk toegangelijk en dat is het moeilijker om uit te sluiten waar een mogelijke oorzaak ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 09:56:
[...]

Dat staat los van jouw bel performance. Zoals jij dat beschrijft, nieuwbouw, korte bedrading (mogelijk toch eens een kabeltje vervangen om een rottig kabelbreukje uit te zonderen) zou je vermoeden dat alles pico bello zou moeten werken. Heeft KPN het aangesloten?

Soms (ik herinner me dat bij Jan-E) is het aansluitpunt erg moeilijk toegangelijk en dat is het moeilijker om uit te sluiten waar een mogelijke oorzaak ligt.
Draden had ik al verwisseld. Is door de KPN aangesloten.
Ik zal maandag even afwachten en ondertussen maar wat restten.. ;)
Monteur had gezegd dat ik over een week (dus vandaag) de splitter er tussen uit heb te halen maar dan kan ik niet gebeld worden dus splitter maar weer teruggeplaatst.

Inmiddels bepaalde telefoonnumers niet bereikbaar waaronder belangrijke SOS wat 24 uur standby heeft te zijn. Lange of korte kabels.. dit mag niet gebeuren!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
bron AD van zaterdag 5 november 2005:

Momenteel is het telefonieproduct (IPB) nog maar voor een beperkte groep consumenten beschikbaar. ( wij dus ). KPN test bij deze groep de Siemens-apparatuur die bij de mensen thuis komt te staan. Het telecombedrijf heeft eerder gezegd eerst alle kinderziekten uit het systeem te willen halen en dan pas VoIP grootschalig te gaan aanbieden, via onder meer haar internetdochters Planet Internet, HetNet en XS4ALL. Het bedrijf denkt daarvoor begin volgend jaar klaar te zijn.

Waarom moeten wij dan vanaf 1 november gaan betalen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcellux schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:45:
bron AD van zaterdag 5 november 2005:

Momenteel is het telefonieproduct (IPB) nog maar voor een beperkte groep consumenten beschikbaar. ( wij dus ). KPN test bij deze groep de Siemens-apparatuur die bij de mensen thuis komt te staan. Het telecombedrijf heeft eerder gezegd eerst alle kinderziekten uit het systeem te willen halen en dan pas VoIP grootschalig te gaan aanbieden, via onder meer haar internetdochters Planet Internet, HetNet en XS4ALL. Het bedrijf denkt daarvoor begin volgend jaar klaar te zijn.

Waarom moeten wij dan vanaf 1 november gaan betalen????
Vragen... vragen.. vragen...

Mij is niet van te voren gemeld dat het e.a. niet werkt en/of dat ik mee doe als een testkees.
Want dan had ik er niet aan begonnen. KPN maakt hier een SUPER fout!
Ik vraag me af hoe ze dit gaan herstellen.. maar toch niet met een rekening..????
Volgens mij zijn wij als verlengstuk van de KPN in deze situatie toch geen kosten verschuldigt??
Triest en nog eens triest... KPN heeft zijn klanten anders te benaderen en dankbaar te zijn voor hun inzet en hulp.
Eens KPN altijd KPN is een gezegde wat niet waar gemaakt hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het misschien toch eens niet handig om collectief te gaan 'zeiken'? Of het AD eens inlichten dat men 'misbruik' maakt van de 'nieuwe' klanten van IPB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Mij is ook niks verteld dat het een test was. Ik heb een uitnodiging ontvangen van KPN in Juni/Juli dat ik IPB als een van de eerste mocht bestellen.
Niks over testen, kinderziektes en wat al niet meer.

Opeens is in augustus gezegd dat we het product aan het testen zijn. Ik heb hier geen moeite mee, mits het vooraf aangekondigd was dat het een pilot is met evt. allemaal issues.

Dan moeten we nu ook nog weer gaan betalen voor een product dat niet af is en nog lang niet goed en stabiel werkt. Dan lees je dat persbericht, maar zo is het in werkelijkheid niet.......

KPN, ga hier van leren, communiceer met je klanten en gebruikers en wees eerlijk na je klanten.
Dit is geen goeie reclame voor een product dat straks massaal wordt aangeboden.
We hebben nu al heel veel ellende gehad, tijd dat we gecompenseerd worden of niks hoeven te betalen tot alles stabiel en de functies werken (mijn KPN o.a)

Als van het begin gezegd was dat het nog een pilot/test was, dan hadden we dat geweten en de keus kunnen maken om het te doen of niet. Nu hebben we een keus gemaakt op basis van dat het product af was en redelijk vrij van kinderziektes. Dan opeens zeggen dat we testers zijn :( vind ik zeer slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via de experiabox 1 pc via ethernet en via de usb2 poort op
de experiabox een externe harddisk aangesloten. Daarnaast via wifi mijn laptop

Om de snelheid te testen heb ik een bestand van 708810 kbyte (ruim 700 mb) vanuit mijn laptop
naar de externe harddisk gekopieerd en nogmaals maar dan naar mijn PC in het netwerk.
(afzonderlijk van elkaar, dus PC en hd hadden geen invloed op elkaar)

het kopieren van de laptop (wifi) naar de externe hd ging met 867 kb/s
en naar de pc (via ethernet) met 777 kb/s

Ik heb het ook getest door de laptop via een ethernet kabel aan de experiabox te koppelen
en het kopieren naar de externe harddisk ging met een snelheid van 1181 kb/s

Zijn dit de gangbare snelheden? Ik heb het idee dat dit te traag is.
USB2 is volgens mij sneller dan ethernet (resp 480 mbps en 100 mbps). De bottleneck zou dus
het draadloze moeten zijn met 54 mbps (theoretisch ?).

Ik heb niet zoveel verstand van netwerken.....Kan iemand mij het uitleggen,
waarom ik dan toch ongeveer een overdracht heb tussen de 777 kb/s en 1181 kb/s

nb: als de harddisk direct aan de laptop is gekoppeld is er een zeer snelle bestandsoverdracht. De harddisk zelf is dus niet de bottleneck.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het momenteel gaat met het wanadoo family pakket icm de livebox? Zijn de problemen daar al opgelost? En waarom is dit pakket in een grote plaats als Assen nog niet beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:18:
Weet iemand hoe het momenteel gaat met het wanadoo family pakket icm de livebox? Zijn de problemen daar al opgelost? En waarom is dit pakket in een grote plaats als Assen nog niet beschikbaar?
Verkeerde Topic, hier moet je zijn: [rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IV)[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:09:
Ik werd net weer gebeld door mijn contactpersoon bij het DCC. Er schijnt een probleem te zijn met UDP-pakketjes over de Experia Box. Of mijn webservertje streaming content genereerde? Nee, er worden wel flashfilmpjes afgedraaid. Maar wij beiden wisten niet of dat nu UDP of gewoon TCP/IP was.

Maar andersom genereer ik wel veel UDP-verkeer! De internet-radio staat hier bijna continu aan. Dat zal zeker meer dan 12 uur per dag zijn. Zijn er bij jullie ook mensen die continu aan de online radio of aan uitzendinggemist hangen?
[ knip, knip ... ]
Siemens is bezig met het ontwikkelen van nieuwe software, waarmee ook dit UDP-probleem uit de wereld geholpen moet worden. Om te weten of deze software ook bij mij de oplossing van het probleem kan zijn, zal ik het nu een paar dagen zonder online radio en tv moeten stellen ;(
Ik heb het idee dat er weer nieuwe firmware in zit, waarbij het nodige veranderd in in de afhandeling van UDP-pakketten. Sinds een paar dagen kan ik 'uitzendinggemist' wel vergeten: dit komt heel stotterend binnen. Is dat bij jullie ook zo? Probeer eens

mms://streams.omroep.nl/tv/vpro/buitenhof/bb.laatste.asf
of bijvoorbeeld
mms://streams.omroep.nl/tv/vpro/hollandsport/bb.laatste.asf

te openen in de Windows Mediaplayer. Op een 1660/512 verbinding moeten die met 491 kilobits/seconde vloeiend binnenkomen. Via de Experia Box kun je dat nu gerust vergeten. Ik heb nu weer eens mijn e-Tech USB modem eraan hangen en, jawel, de uitzending is perfect te volgen.

Kan iemand van jullie dat ook eens testen? Is Buitenhof of Holland Sport via de Experia Box te volgen? Zo nee, kun je die uitzending dan wel bekijken via je oude ADSL-modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb streams hier altijd via TCP binnen. Voor UDP moet ik poorten forwarden ofzo.
In Mediaplayer (Dat ding van MS dus) kan je bij settings aanklikken welke protocollen je wilt gebruiken. (UDP/TCP/HTTP/Multicast) Ik heb enkel de 2e en 3e aanstaan.

In de settings van MPC zie ik een dergelijke optie niet zo snel. Misschien dat het wel kan via de cmd-line of in de .ini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:23
Jan-E schreef op maandag 07 november 2005 @ 03:40:
[...]
Ik heb het idee dat er weer nieuwe firmware in zit, waarbij het nodige veranderd in in de afhandeling van UDP-pakketten. Sinds een paar dagen kan ik 'uitzendinggemist' wel vergeten: dit komt heel stotterend binnen. Is dat bij jullie ook zo? Probeer eens

of bijvoorbeeld

te openen in de Windows Mediaplayer. Op een 1660/512 verbinding moeten die met 491 kilobits/seconde vloeiend binnenkomen. Via de Experia Box kun je dat nu gerust vergeten. Ik heb nu weer eens mijn e-Tech USB modem eraan hangen en, jawel, de uitzending is perfect te volgen.

Kan iemand van jullie dat ook eens testen? Is Buitenhof of Holland Sport via de Experia Box te volgen? Zo nee, kun je die uitzending dan wel bekijken via je oude ADSL-modem?
In ieder geval niet via de Experiabox hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Komt bij mij vloeiend binnen, met het kleinste Go abonnementje. 31 kilobits/seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 16:46
[...]

of bijvoorbeeld

Werkt prima via een basic abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Uitzending was uitstekend te volgen via experia (491kb/s; Lite abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 07:10:
Komt bij mij vloeiend binnen, met het kleinste Go abonnementje. 31 kilobits/seconde
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:14:
Uitzending was uitstekend te volgen via experia (491kb/s; Lite abbo)
little_soundman schreef op maandag 07 november 2005 @ 04:36:
Ik heb streams hier altijd via TCP binnen. Voor UDP moet ik poorten forwarden ofzo.
In Mediaplayer (Dat ding van MS dus) kan je bij settings aanklikken welke protocollen je wilt gebruiken. (UDP/TCP/HTTP/Multicast) Ik heb enkel de 2e en 3e aanstaan.

In de settings van MPC zie ik een dergelijke optie niet zo snel. Misschien dat het wel kan via de cmd-line of in de .ini.
Het uitzetten van UDP bleek ook bij mij de oplossing. Voorheen werkte het wel als ik alle opties, dus inclusief UDP aan had staan. Er zit dus wel wat mis met UDP.

Voor de anderen, waarbij het wel werkte: hadden jullie UDP aan staan?

En voor iedereen: zijn er toepassingen, waarbij je per se UDP moet gebruiken? Of zijn er andere manieren om te testen of UDP naar behoren werkt?
Switek schreef op maandag 07 november 2005 @ 07:03:
In ieder geval niet via de Experiabox hier.
Werk jij soms ook nog met Win98, net zoals ik? En wat gebeurt er bij jou als je in de Mediaplayer bij de opties|netwerk UDP uitvinkt? Werkt het dan wel (eventueel na herstarten van de Mediaplayer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ben zelf nog aan het twijfelen of ik internetplusbellen moet bestellen. Zit in een nieuwbouwwijk en heb een mail gekregen waarin aangegeven werd dat ik het kan bestellen. De reacties hier zijn echter van een dergelijk niveau dat ik er heel erg over twijfel. Wat raden jullie mij aan, wel of niet doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Bron: DFT

KPN zet daarnaast in op het aanbieden van internetdiensten. Het concern begint in december met de grootschalige verkoop van bellen via internet (Voice over Internet Protocol). De ongeveer 1,5 miljoen klanten met een ADSL-aansluiting kunnen daar gebruik van maken. Volgend jaar volgt internettelevisie. Met digitale televisie via de ether, vorig najaar geïntroduceerd, heeft KPN inmiddels meer dan 100.000 klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:46:
Voor de anderen, waarbij het wel werkte: hadden jullie UDP aan staan?
Heb even uitgetest: UDP aangezet ontvangst daalde naar 31kb/s; UDP weer uitgezet en werkt weer flitsend..Dus het lijkt erop dat de experia inderdaad een probleem met UDP heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Pewwy schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:36:
Ben zelf nog aan het twijfelen of ik internetplusbellen moet bestellen. Zit in een nieuwbouwwijk en heb een mail gekregen waarin aangegeven werd dat ik het kan bestellen. De reacties hier zijn echter van een dergelijk niveau dat ik er heel erg over twijfel. Wat raden jullie mij aan, wel of niet doen :?
Doen! Als het normaal werkt is het goedkoper dan ADSL en telefoon apart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net mijn eerste rekening gehad!!!

Geen woord over de 50 euro die veel hier wel hebben gehad.
Nog steeds problemen, dus allemaal loze beloftes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij een uitleg over UDP.Of je UDP moet gebruiken is afhankelijk van de gebruikte applicatie(s)
Uit mijn test is in ieder geval gebleken dat voor de "gemiste TV uitzendingen" het niet noodzakelijk is. Wellicht dat het efficiëntere netwerkgebruik van UDP tegenwoordig minder interessant is geworden vanwege de hogere netwerksnelheden.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
UDP is een protocol in de transportlaag van het TCP/IP-model dat verantwoordelijk is voor eind-tot-eind gegevensoverdracht op een netwerk. Het maakt gebruik van datagrammen om zijn informatie te ontvangen en versturen. In vergelijking met het Transmission Control Protocol is het User Datagram Protocol veel efficiënter in de gegevensoverdracht, omdat het User Datagram Protocol heel weinig overhead aan de data toevoegt. In tegenstelling tot TCP is UDP een verbindingsloos protocol. Er wordt dan ook geen sessie tot stand gebracht. UDP probeert niet te controleren of de doelhost de verzonden informatie daadwerkelijk ontvangt. UDP wordt gebruikt door toepassingen die kleine hoeveelheden gegevens verzenden die geen afleveringsgarantie vereisen. De NetBIOS-naamservice, die telkens hele kleine hoeveelheden gegevens verzendt, en de NetBIOS-datagramservice gebruiken beide het UDP-protocol. UDP maakt ook gebruik van poortnummers bij het identificeren van een bepaald proces op een opgegeven IP-adres. UPD-poorten zijn echter andere poorten dan TCP-poorten, waardoor beide dezelfde poortnummers kunnen gebruiken zonder dat er problemen ontstaan. Omdat het User Datagram Protocol geen virtuele connectie opbouwt tussen twee applicaties of processen, gebruikt het dus ook geen bandbreedte om de connectie open te houden. Applicaties die gebruik maken van het User Datagram Protocol zijn bijvoorbeeld NFS (Network File System) en SNMP (Simple Network Management Protocol).
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

of bijvoorbeeld

ik heb van alles voor je getest, en ook de suggesties van little soundman geprobeerd.
Het werkt hier niet met windows media player en xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
marcellux schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:28:
[...]

Goed plan dan.

Kan iemand aangeven of je voor het internetten gebruik maakt van een fup, of is het dataverkeer onbeperkt zoals bij Direct ADSL (dat heb ik nu) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Jan-E schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:46:
Werk jij soms ook nog met Win98, net zoals ik? En wat gebeurt er bij jou als je in de Mediaplayer bij de opties|netwerk UDP uitvinkt? Werkt het dan wel (eventueel na herstarten van de Mediaplayer)?
Nee ik werk met XP (pro). Ga het vanavond gelijk proberen (zit nu op m'n werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:02:
ik heb van alles voor je getest, en ook de suggesties van little soundman geprobeerd.
Het werkt hier niet met windows media player en xp
Na Switek ben je dan de tweede bij wie het niet werkt. Alleen weten we nog niet of het bij Switek opgelost kan worden door UDP uit te vinken in de Mediaplayer. Welke versie van de Mediaplayer heb je overigens? En werkt het ook niet in andere mediaplayers zoals Realplayer? En heb je soms serverinstellingen ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Pewwy schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:02:
Kan iemand aangeven of je voor het internetten gebruik maakt van een fup, of is het dataverkeer onbeperkt zoals bij Direct ADSL (dat heb ik nu) :?
Het ADSL deel van IPB is hetzelfde als dat van Direct ADSL, dus ook geen fup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

marcellux schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:28:
[...]
"Als het normaal werkt". Dat doet het dus niet als ik dit zo lees. Er zitten nog best wat kinderziektes in en ze hebben de klantjes van alles op de mouw gespeld. Gedoe met monteurs en HelpDesken die maar wat doen. Excuus-boxen die er de oorzaak van zijn. Het lijkt Wanadon't wel. Laat me niet lachen. Zelfs de grootste KPN-haters geloven niet wat je hier leest. Zo jagen ze echt iedereen naar Versatel [:Doe KPN nu de deur uit].

Ben zelf vorige week probleemloos overgegaan van Demon ADSL (op BBNed netwerk) naar Tiscali (op eigen BBXL netwerk) ADSL met Telefonie. Bestelproces helemaal onder controle. Telefonie werkt gewoon. Geen echo, geen ruis, geen resettende router. Uitzending gemist doet het ook. Binnen een week of twee komt ook mijn oude KPN nummer deze kant op (porteren maar). Is aangevraagd. Demon heeft vorige week aangekondigd in het eerste kwartaal ook met Telefonie te komen [dream on]. Testers melden zich bij Demon Digital Voice testteam@demondigitalvoice.nl

Is er nog wat te wensen over dan? Ja dat KPN als de bliksem het tarief van € 9,95 verlaagt voor het gebruik van koperdraden als je hun telefonie eraf haalt. Schandalig want dat is meer dan hun eigen Belbudget abonnement (€ 9,67).

KPN: liever ver weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Tsja, als je die optie hebt is het inderdaad makkelijk, maar dat is in mijn geval (en nog vele andere gevallen) niet mogelijk. Er wordt bij mij alleen KPN powered ADSL geleverd, en alle mogelijke opties wil ik toch gaan gebruiken (bellen en tv over internet zodra dat beschikbaar is). Digitenne is niet mijn ding, maar de rest vind ik toch niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:42:
ik heb net mijn eerste rekening gehad!!!

Geen woord over de 50 euro die veel hier wel hebben gehad.
Nog steeds problemen, dus allemaal loze beloftes!
Wanneer ben jij geporteerd? En welke bedragen voor welke diensten stonden er op die factuur?

Zien anderen trouwens al 'lopende gesprekskosten' verschijnen in de online factuur van Mijn KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:57:
[...]
Zien anderen trouwens al 'lopende gesprekskosten' verschijnen in de online factuur van Mijn KPN?
Nee dat werkt nog steeds niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 12:36
Ook bij mij géén gesprekskosten volgens de online factuur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Weet iemand toevallig wanneer we kunnen verwachten dat we gebruik kunnen maken van Voicemail, Nummerweergave etc. via Mijn KPN. Kunt er nog weinig aan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:19:
Weet iemand toevallig wanneer we kunnen verwachten dat we gebruik kunnen maken van Voicemail, Nummerweergave etc. via Mijn KPN. Kunt er nog weinig aan instellen.
Volgens HD heeft dit soort "goedies"geen prioriteit. Eerst de problemen met het telefoon/internet verkeer oplossen, dan de rest....

Volgens Michiel Buitelaar, ja die van de 1 november brief, moeten wij voor de meest actuele informatie over Internetplusbellen de "Mijn KPN"site goed in de gaten houden.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:49:
Bron: DFT

KPN zet daarnaast in op het aanbieden van internetdiensten. Het concern begint in december met de grootschalige verkoop van bellen via internet (Voice over Internet Protocol).
Planet Multimedia heeft dat bericht ook:

KPN: InternetPlusBellen in januari 2006

(P7) In het eerste kwartaal van 2006 sluit KPN breedbandabonnees aan op VoIP, in het tweede kwartaal komt IP-TV commercieel beschikbaar.

Dit heeft KPN-voorzitter Ad Scheepbouwer zojuist bekendgemaakt tijdens de persconferentie over de cijfers van het derde kwartaal van 2005, en de presentatie (Powerpoint) ervan.

Klanten winnen
De campagne voor bellen via internet van KPN, InternetPlusBellen, begint in december 2005. De dienst komt direct beschikbaar voor alle 1,5 miljoen bestaande breedbandabonnees van KPN Telecom, zo belooft Scheepbouwer na vragen van Planet Multimedia. KPN hoopt er klanten mee te winnen van andere ADSL-netwerkaanbieders en van de tv-kabel. Op die laatste is UPC momenteel al een grote aanbieder van bellen via internet.

Voor IP-tv via ADSL2+ begint binnenkort een commerciële proef, en vervolgens komt in het tweede kwartaal de dienst, met ADSL2+, beschikbaar voor zo'n 70 procent van de Nederlandse huishoudens. Voor dekking van de resterende 30 procent wil KPN toegang tot de tv-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Jan-E schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:25:
[...]
Na Switek ben je dan de tweede bij wie het niet werkt. Alleen weten we nog niet of het bij Switek opgelost kan worden door UDP uit te vinken in de Mediaplayer. Welke versie van de Mediaplayer heb je overigens? En werkt het ook niet in andere mediaplayers zoals Realplayer? En heb je soms serverinstellingen ingesteld?
@JanE Ik heb die link mms://streams.omroep.nl/tv/vpro/buitenhof/bb.laatste.asf
ook gebruikt en met UDP werkt WMP10 bij mij ook niet. Stotterende beelden en geluid. Met TCP en HTTP werkt het wel. Heb WindowsXP PROF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Probeer eens

of bijvoorbeeld

@Jan-E Dit werkt bij mij prima en vloeiend via de Experia Box.

Bij mij is het e.a. ook opgelost.
Het probleem bij het draadloos wordt veroorzaakt door Kasten voor Dect telefoons op galerij en in de hal. Zo een 4 meter hier vandaan.
De computer zit nu vastgedraad aan ethernet en door 2 extra kastjes doen ook alle telefoons
(in elke kamer ) het weer.
Dit heeft de KPN erg netjes opgelost.

Blijft nog over... MijnKpn IPB (probleem is bekend en wordt hard aan gewerkt), echo en pufgeluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,
Als toekomstige IPB gebruiker (zit allleen nog op het pakket te wachten) heb ik een aantal vragen.

Een naast familielid heeft sinds kort IPB. Nu heeft hij last van echo en soort trillend geluid. Alsof er een gsm stoort op een vaste telefoonlijn.

Nu kreeg hij als advies van de HD, om het "kabeltje" te verwijderen. Wat hij reeds na 8 dagen al mocht doen volgens de HD.
Dit gaf geen verbetering. Is wat in deze topic de "splitter" wordt genoemd het bewuste kabeltje of iets anders. Zoniet kan dit dan verbetering geven (splitter verwijderen) en dit voorstellen aan de HD. Belt hij nu op dit moment dus niet meer analoog, als het kabeltje er uit is.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:58:
Goedemiddag,
Als toekomstige IPB gebruiker (zit allleen nog op het pakket te wachten) heb ik een aantal vragen.

Een naast familielid heeft sinds kort IPB. Nu heeft hij last van echo en soort trillend geluid. Alsof er een gsm stoort op een vaste telefoonlijn.

Nu kreeg hij als advies van de HD, om het "kabeltje" te verwijderen. Wat hij reeds na 8 dagen al mocht doen volgens de HD.
Dit gaf geen verbetering. Is wat in deze topic de "splitter" wordt genoemd het bewuste kabeltje of iets anders. Zoniet kan dit dan verbetering geven (splitter verwijderen) en dit voorstellen aan de HD. Belt hij nu op dit moment dus niet meer analoog, als het kabeltje er uit is.

Thx
Ik heb de splitter weer teruggeplaatst want ik kon niet meer gebeld worden (ook zo bij een kennis). Ik begrijp dat als je nog niet geporteerd bent, je digitaal uit gaat en analoog in.
Vandaag van monteur vernomen dat splitter er altijd tussen kan blijven want heeft ook bescherming tegen bliksem..
Ik ben een leek en vertelt het voort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN tekent meer dan veertig kanalen voor ip-televisie

Dat Experia-kaste krijgt het nog druk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen idee hoe dat gaat worden.. draadloos of via een kabel?
Draadloos geeft hier een probleem en waar zou de kabel aan kunnen?
Of .. komt er nog een kastje bij?
vragen... vragen.... vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:41

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:31:
[...]

Kastje bij.
Er schijnt voor iptv een soortgelijke "tuner/recorder" te komen als die er nu is voor TV van KPN.

Maar heb ook gehoord dat ipb icm iptv niet mogelijk wordt.
Mja, ik heb het ook maar gehoord he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Pewwy schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:48:
Tsja, als je die optie hebt is het inderdaad makkelijk, maar dat is in mijn geval (en nog vele andere gevallen) niet mogelijk. Er wordt bij mij alleen KPN powered ADSL geleverd, en alle mogelijke opties wil ik toch gaan gebruiken (bellen en tv over internet zodra dat beschikbaar is). Digitenne is niet mijn ding, maar de rest vind ik toch niet slecht.
Ga je mij vertellen dat alle mensen die in die KPN gein zijn gestonken nog steeds geen alternatieve DSL provider kunnen kiezen?
Er is het laaste jaar een hoop dekking bijgekomen door de alternatieven hoor. En als je echt weg wilt is er altijd nog de kabel. (Over dingen gesproken waar ik liever niet aan herinnerd wil worden).

Maar ook die zijn er goed in internetdienst alleen in de "bewoonde wereld" te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
svijf schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:27:
Maar heb ook gehoord dat ipb icm iptv niet mogelijk wordt.
Mja, ik heb het ook maar gehoord he :+
Lijkt me sterk, ik heb gehoord :P (van een Primafoon-medewerker, maarja dat zegt ook niet alles) dat IPTV gewoon over de Experia-box zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand suggesties waar ik eventueel nog meer een 'leuk' verhaal naartoe kan mailen inzake IPB? Dit n.a.v. het stukje in het AD. Zowiezo krijgt het AD een mailtje over ons de onvrijwillige proefkonijnen. Ben het nou een beetje zat. KPN krijgt van mij ook een brief dat ik n.a.v. het verhaal in het AD nog steeds als proefkonijn word bestempeld en dat ik zolang die periode duurt niks wens te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik het goed, het bewuste kabeltje tussen het analoge en digitale deel is dus de splitter :?
En hoe weet je nu dat je geporteerd bent ? Zelf de HD bellen, of krijg je een brief/telefoontje.
Het kabeltje zit er nu niet tussen, en hij kan gewoon bellen en gebeld worden, ben je dan geporteerd :/

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:40:
[...]

Volgens HD heeft dit soort "goedies"geen prioriteit. Eerst de problemen met het telefoon/internet verkeer oplossen, dan de rest....

Volgens Michiel Buitelaar, ja die van de 1 november brief, moeten wij voor de meest actuele informatie over Internetplusbellen de "Mijn KPN"site goed in de gaten houden.... 8)7
Hmm, Mijn KPN in de gaten houden........ Site werkt vaak niet, staat geen nieuws of info op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:54:
[...]
Planet Multimedia heeft dat bericht ook:

KPN: InternetPlusBellen in januari 2006

(P7) In het eerste kwartaal van 2006 sluit KPN breedbandabonnees aan op VoIP, in het tweede kwartaal komt IP-TV commercieel beschikbaar.

Dit heeft KPN-voorzitter Ad Scheepbouwer zojuist bekendgemaakt tijdens de persconferentie over de cijfers van het derde kwartaal van 2005, en de presentatie (Powerpoint) ervan.

Klanten winnen
De campagne voor bellen via internet van KPN, InternetPlusBellen, begint in december 2005. De dienst komt direct beschikbaar voor alle 1,5 miljoen bestaande breedbandabonnees van KPN Telecom, zo belooft Scheepbouwer na vragen van Planet Multimedia. KPN hoopt er klanten mee te winnen van andere ADSL-netwerkaanbieders en van de tv-kabel. Op die laatste is UPC momenteel al een grote aanbieder van bellen via internet.

Voor IP-tv via ADSL2+ begint binnenkort een commerciële proef, en vervolgens komt in het tweede kwartaal de dienst, met ADSL2+, beschikbaar voor zo'n 70 procent van de Nederlandse huishoudens. Voor dekking van de resterende 30 procent wil KPN toegang tot de tv-kabel.
Ben benieuwd wat straks de prijs voor IPB wordt...... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:00:
Iemand suggesties waar ik eventueel nog meer een 'leuk' verhaal naartoe kan mailen inzake IPB? Dit n.a.v. het stukje in het AD. Zowiezo krijgt het AD een mailtje over ons de onvrijwillige proefkonijnen. Ben het nou een beetje zat. KPN krijgt van mij ook een brief dat ik n.a.v. het verhaal in het AD nog steeds als proefkonijn word bestempeld en dat ik zolang die periode duurt niks wens te betalen.
Geef de AD deze link van dit forum ook! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
ADSL Updrage:

Heeft iemand met IPB al de ADSL upgrade gehad.

Op http://www.adslcentrale.nl/ zijn al een aantal centrales ge-upgrade.
In mijn KPN bij IPB Administratie staat nog steeds de oude snelheid. Kan verder niet zien als mijn ADSL snelheid al aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Wanneer ben jij geporteerd? En welke bedragen voor welke diensten stonden er op die factuur?

ik ben begin oktober geporteerd, er stond het abbobedrag op voor IPB-lite.
Wel kreeg ik de paar euro korting zoals die beloofd was in het oorspronkelijke aanbod, van de eerste drie maanden lite tegen een gereduceerd tarief.

Lopende gesprekskosten zie ik nog niet staan , wellicht omdat ik gekozen heb voor de "altijd" optie voor 10,= en andere nummers bel ik met mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik heb versie 10 van de mediaplayer. Realplayer heb ik niet geprobeerd, heb ik niet(is dat een gebrek) :*)
Ik heb geen serverinstellingen ingesteld, dit kan ik nog steeds niet, en nooit gekund.
EN IK ZOU WILLEN DAT HET GING WERKEN!!!!! :(

Sorry, liet me even gaan, het wordt me soms te veel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:04:
Begrijp ik het goed, het bewuste kabeltje tussen het analoge en digitale deel is dus de splitter
En hoe weet je nu dat je geporteerd bent ? Zelf de HD bellen, of krijg je een brief/telefoontje.
Het kabeltje zit er nu niet tussen, en hij kan gewoon bellen en gebeld worden, ben je dan geporteerd

Thx.
Oeps 8)7 RTFM, op Pagina 1: Kinderziektes. :X Nieuwe bril nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:24:
[...]
Hmm, Mijn KPN in de gaten houden........ Site werkt vaak niet, staat geen nieuws of info op. :(
Volgens Michiel Buitelaar, ja die van de 1 november brief, moeten wij voor de meest actuele informatie over Internetplusbellen de "Mijn KPN"site goed in de gaten houden....

Jan, dit werd met een dikke cynische ondertoon geschreven!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 28-08 09:57
Tsunami schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:51:
[...]

Lijkt me sterk, ik heb gehoord :P (van een Primafoon-medewerker, maarja dat zegt ook niet alles) dat IPTV gewoon over de Experia-box zou komen.
Dit is ons, Primafoon medewerkers, in ieder geval wel altijd verteld op de daarvoor bedoelde cursussen, maar die zijn onderhand al wel een tijdje geleden en volgens mij is er ondertussen alweer het een en ander veranderd zonder dat dat naar ons is gecommuniceerd. Ik heb geen idee hoe ze dan willen dat je je TV aansluit op je experiabox, volgens mij zal dat alleen kunnen door middel van een soort van Tuner-achtig-iets welke je dan hetzij draadloos of hetzij via utp moet gaan verbinden met je experia box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
RobbieDee schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:38:
[...]

Ga je mij vertellen dat alle mensen die in die KPN gein zijn gestonken nog steeds geen alternatieve DSL provider kunnen kiezen?
Er is het laaste jaar een hoop dekking bijgekomen door de alternatieven hoor. En als je echt weg wilt is er altijd nog de kabel. (Over dingen gesproken waar ik liever niet aan herinnerd wil worden).

Maar ook die zijn er goed in internetdienst alleen in de "bewoonde wereld" te leveren.
Ik woon in de achterhoek en hier is wel kabel van UPC maar die is nog analoog. De enige ADSL aanbieder is KPN dus er is niets te kiezen! Wij waren al blij dat ADSL naar hier kwam!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
supermm schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:34:
ADSL Updrage:

Heeft iemand met IPB al de ADSL upgrade gehad.

Op http://www.adslcentrale.nl/ zijn al een aantal centrales ge-upgrade.
In mijn KPN bij IPB Administratie staat nog steeds de oude snelheid. Kan verder niet zien als mijn ADSL snelheid al aangepast is.
De snelheidsverhoging wordt volgens wat in de brief van de KPN staat pas in december doorgevoerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgoth schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:16:
[...]

Dit is ons, Primafoon medewerkers, in ieder geval wel altijd verteld op de daarvoor bedoelde cursussen, maar die zijn onderhand al wel een tijdje geleden en volgens mij is er ondertussen alweer het een en ander veranderd zonder dat dat naar ons is gecommuniceerd. Ik heb geen idee hoe ze dan willen dat je je TV aansluit op je experiabox, volgens mij zal dat alleen kunnen door middel van een soort van Tuner-achtig-iets welke je dan hetzij draadloos of hetzij via utp moet gaan verbinden met je experia box.
Er komt een decoder bij de de TV met een harde schijf.
Er komt een verbinding naar je tv middels de gewone TV aansluiting.
Hiervoor komt een speciale kabel of module die je vanuit de experia koppelt aan de contactdoos van de TVkabel die binnenkomt in je meterkast. Deze gaat weer verder het huis in naar de decoders.
Het is ook mogelijk om het digitale signaal van de experia via het 220 net in je huis te ontvangen.
Dit gaat ook middels een speciale kabel cq. module.
Deze info heb ik van een KPN monteur.
Hij had net een cursus hierover gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:21:
[...]

Hiervoor komt een speciale kabel of module die je koppelt aan de contactdoos van de kabel die binnenkomt in je meterkast. Deze gaat weer verder het huis in naar de decoders.
Het is ook mogelijk om het digitale signaal van de experia via het 220 net in je huis te ontvangen.
Laten ze nou eerst maar eens zorgen dat de basic dingen gewoon storingsvrij funktioneren!
Daarna als meer mensen IPB hebben en het over een langere periode storingsvrij is kunnen we eens aan andere dingen denken! Ik heb die HD medewerker ook gezegd dat ik niet zien kan of mijn VoIP lampje knippert want de experia hangt in de meterkast en ik ga niet ieder uur kijken of alles nog wel in orde is. Ik heb dus helemaal niet in de gaten dat ik niet bereikbaar ben. Kom koning Scheepbouwer, alles stapje voor stapje zodat we niet struikelen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

marcellux schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:03:
[...]
Ik woon in de achterhoek en hier is wel kabel van UPC maar die is nog analoog. De enige ADSL aanbieder is KPN dus er is niets te kiezen! Wij waren al blij dat ADSL naar hier kwam!!!
Daar is het wel mooi wonen. En dat is ook wat waard.

Dat de grootste bij het uitproberen van de dienst niet een veel kleiner gebied heeft gekozen met alleen daar veel expertise (opleiding monteurs, primafoon winkel) snap ik niet. Begrijp ik goed dat de test landelijke dekking heeft? Technisch gezien snap ik dat wel maar organisatorisch niet.

Bij Demon die ook iets dergelijks gaat proberen heeft men waarschijnlijk een beperkt gebeid gekozen voor de proef. Lang niet alle abonnees hebben de uitnodiging ontvangen.

Als het allemaal niet werkt zou ik (denoods via consumenten programma's als Kassa) eisen dat de hele boel wordt teruggedraaid op kosten van KPN. Dus dat je gewoon weer je normale telefoonaansluiting van KPN terug krijgt. En voor de nieuwkomers mijn advies: wacht nog een jaartje met VOIP van KPN. Dan zullen de ziektes er wel uit zijn of er is dekking door het BBNed of Tiscali (BBXL) netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:31:
Simpel. Het is IP-TV, dus dat kabeltje komt gewoon aan 1 van de 4 ethernetpoorten. Aan het andere einde van dat kabeltje komt een soort decoder, die weer verbonden wordt met je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieDee schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:50:
[...]
Als het allemaal niet werkt zou ik (denoods via consumenten programma's als Kassa) eisen dat de hele boel wordt teruggedraaid op kosten van KPN. Dus dat je gewoon weer je normale telefoonaansluiting van KPN terug krijgt. En voor de nieuwkomers mijn advies: wacht nog een jaartje met VOIP van KPN. Dan zullen de ziektes er wel uit zijn of er is dekking door het BBNed of Tiscali (BBXL) netwerk.
Natuurlijk heeft het allemaal goed te werken maar bij wie werkt het allemaal niet?
Ik heb begrepen dat MijnKPN IPB het grote probleem is en dat sommige (ook ik) last hebben van Echo, stotteren en Streaming.
Uiteraard hebben we als ongevraagde testers nog even niet te betalen maar beloond te worden.
Maar het lijkt mij als ik deze forum lees dat het soms buiten proporties gaat.. (ik ook).
Misschien is het beter te inventariseren en dat aan de KPN te melden.
Tenslotte willen de meeste een oplossing en daarna de IPB behouden.
Uiteraard tot betere tijden.

toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
RobbieDee schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:50:
[...]

Daar is het wel mooi wonen. En dat is ook wat waard.

Dat de grootste bij het uitproberen van de dienst niet een veel kleiner gebied heeft gekozen met alleen daar veel expertise (opleiding monteurs, primafoon winkel) snap ik niet. Begrijp ik goed dat de test landelijke dekking heeft? Technisch gezien snap ik dat wel maar organisatorisch niet.

Bij Demon die ook iets dergelijks gaat proberen heeft men waarschijnlijk een beperkt gebeid gekozen voor de proef. Lang niet alle abonnees hebben de uitnodiging ontvangen.

Nee hoor, ik wil helemaal niet dat er iets terug gedraait wordt! Ik heb er best vrede mee dat het nog niet allemaal werkt zoals het hoort en als we daarvoor gekompenseerd worden is het allang goed. Waar ik problemen mee heb is dat men bij KPN maar doorgaat met aankondigingen ( landelijke dekking IPB ) en dan weer iets nieuws introduceren ( IPTV ) terwijl ze het gewoon stapje voor stapje moeten doen. Eerst maar eens kijken of alles met de landelijke invoering van IPB goed verloopt. Als je dat allemaal tegelijk gaat doen ( en landelijke dekking en IPTV ) dan krijg je natuurlijk een grote chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 28-08 09:57
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:21:
[...]

Hiervoor komt een speciale kabel of module die je vanuit de experia koppelt aan de contactdoos van de TVkabel die binnenkomt in je meterkast. Deze gaat weer verder het huis in naar de decoders.
Deze info heb ik van een KPN monteur.
Hij had net een cursus hierover gehad.
Ik neem aan dat het niet via de TVkabel gaat, zoals je zegt. Het idee van IPTV is dat het over het internet gaat en KPN heeft alleen een internet-netwerk over de telefoonlijn. Je experia box moet dus gekoppeld zitten aan het internet en je TV moet op wat voor manier dan ook aangesloten worden op de box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Morgoth schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 04:05:
Ik neem aan dat het niet via de TVkabel gaat, zoals je zegt. Het idee van IPTV is dat het over het internet gaat en KPN heeft alleen een internet-netwerk over de telefoonlijn. Je experia box moet dus gekoppeld zitten aan het internet en je TV moet op wat voor manier dan ook aangesloten worden op de box.
Ach, als er al een TV-kabel ligt van de meterkast naar alle TV's in het huis is het niet zo stom om de Experia en de decoder ook in de meterkast te zetten en de bestaande TV-kabel(s) in het huis te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee verschillende monteurs hebben mij gemeldt dat ze er nog niet uit zijn maar sterk denken aan het verzenden via het stopcontact.
Nu is dit niet nieuw en bestond het e.a. al maar ik weet dat de verschillende groepen(220v) juist steeds het probleem was of ze hebben dit te doen vanuit de meterkast.
Hoe dan een TV in een andere kamer op een andere groep??
Zouden ze het dan over alle groepen tegelijk sturen?? Knap hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
[...]
Heb UDP uitgezet in mediaplayer en nu werkt het weer zoals het hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 15:08
marcellux schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:05:
[...]

De snelheidsverhoging wordt volgens wat in de brief van de KPN staat pas in december doorgevoerd!
Ik ben een toekomstig IPB gebruiker, zit te wachten op het installatiepakket. Mijn huidige "Lite" verbinding is inmiddels geupgrade naar de nieuwe snelheid. Het lijkt mij sterk dat KPN de snelheid gaat terugdraaien als ik straks het IPB-pakket thuisgestuurd krijg.
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.