[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 27.344 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 12:36
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:23:
Is het mogelijk om (tegelijk) zowel draadloos als via Ethernet te werken?
Dus de grote computer direct via ethernet-kabel verbonden en de USB-antenne in de Laptop.
Geeft hier geen enkel probleem en werkt dus prima. (2 pc's en PS2 gedraad en draadloze laptop via (Wifi WPA))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanaf vandaag ook InternetPlusBellen.
Alles lijkt prima te werken.
Het enige probleem waar ik momenteel tegenaan loop is dat het Voip gedeelte van "mijn kpn" plat ligt. Of duurt het altijd een paar dagen voor dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans-d
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:08:
[...]

Wat ik erg slecht vind van KPN is de communicatie.. per Email of telefoon.
Ze hadden beter een site(pagina) kunnen besteden aan info over de werkzaamheden..
Info geeft beter begrip maar nu lijkt het op geklooi..
Vorige week donderdag toen het telefoondeel van ipb plat lag heb ik de storingdienst via 0800-0407 gebeld. Ik werd niet geholpen of doorverbonden met de ipb helpdesk en moest het 0900 nummer bellen. Daar had ik geen zin in dus maar een e-mail gestuurd. Vanmorgen kreeg ik van de KPN een mailtje terug en wat was de oplossing??? Stom dat ik daar niet op was gekomen ik moest gewoon contact op te nemen met de telefonische ingang van de Storingsdienst via 0800-0407. Toen ik dus naar 0800-0407 belde en vertelde dat ik een e-mail had ontvangen om dit nummer te bellen kon ik ineens wel doorverbonden wordenmet de ipb helpdesk. De helpdesk vond het helemaal geen probleem dat we iedere keer een 0900 nummer moeten bellen want we betalen toch nog niets voor ipb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:23:
Is het mogelijk om (tegelijk) zowel draadloos als via Ethernet te werken?
Dus de grote computer direct via ethernet-kabel verbonden en de USB-antenne in de Laptop.
Of is het alleen Of OF ;)
Ook bij mij bedraad en draadloos (Wifi WPA) geen probleem. Zelfs de Siemens adapter werkt bij mij probleemloos....
Ik krijg mijn Linksys PCMCIA 54G adapter niet werkend. Deze ziet de experia box niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee maar: het is een medewerker van de tweede lijn gelukt om Mijn KPN te repareren! Bleek dat er op de server een parameter niet ingevuld was waardoor er geen koppeling met mijn Experia bestond.

Mooi dat het nu gevonden is en inderdaad werkt, jammer dat het 3 maanden en 8 dagen heeft moeten duren voordat men achter de oorzaak van het probleem kwam.

Kan ik eindelijk Wifi aan en uit zetten, MAC-beveiliging veranderen, de firewall-instellingen wijzigen enz.

Dus toch nog een lichtpuntje in de donkere IPB-dagen!

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:44:
Ik heb vanaf vandaag ook InternetPlusBellen.
Alles lijkt prima te werken.
Het enige probleem waar ik momenteel tegenaan loop is dat het Voip gedeelte van "mijn kpn" plat ligt. Of duurt het altijd een paar dagen voor dit werkt?
Altijd meteen bellen. Dan hoor je het wel. Bij mij werkte toen de telefoon niet meteen. Had iemand mijn adress in een andere lijst ingevoerd. Daarna werkte alles ook stond meteen alles op 'mijn kpn'.

Edit: Uhmm.. werkte nog niet alles. Laten we zeggen we konden met geluk telefoneren en internetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Edmund op 31-10-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 06:47
Hmm. Mijn VoIP-lijn stond al sinds zondag in de enkelzijdige stand. Vanavond is daar bovenop ook nog mijn VoIP-lampje gaan knipperen. Ik ga hem maar weer eens uit en aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 00:51:
Hmm. Mijn VoIP-lijn stond al sinds zondag in de enkelzijdige stand. Vanavond is daar bovenop ook nog mijn VoIP-lampje gaan knipperen. Ik ga hem maar weer eens uit en aan zetten.
uit en aan zetten...je wordt al een echte techneut Jan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de BOX via Ethernet verbonden en alles werkt goed.
Ik heb de USBadapter aan een andere computer gehangen (18 km hier vandaan andere BOX) maar helaas steeds hangen en dus stekker erin en uit.
Dan de USBantenne aangesloten op de laptop en tot nu toe werkt het goed.

Ik laat de Ethernetkabel er nu maar tussen (start ook sneller op) maar dit is anders dan ik had verwacht en dus de bedoeling was want nu heb ik 1 telefoon in de BOX en de 4 aansluitingen in het huis zijn nu dood!
Dit wordt extra kosten voor een draadloostelefoon.

Ik heb best begrip voor kinderziektes in een systeem en dat het uitgeprobeerd en hersteld heeft te worden. Ditzelfde is trouwens ook bij andere VoIP profiders. Maakt het dan uit bij wie je aangesloten bent? :O

Enige communicatie is via deze Tweakers site en dat maakt het weer leefbaar _/-\o_

Ohja.. op Mijn KPN de IPB staat nog steeds InternetPlusBellen is niet beschikbaar krijgen we bericht als het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Hoeveel weken zit er tussen aanvragen van IPB en daadwerkelijk 'online' gaan? Er komt kosteloos een monteur, de moeite waard of kun je beter zelf installateur spelen?

Heeft de Experia-box (welke creatieve geest heeft die naam verzonnen?) ook WPA2 beveiliging?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:42:
Goedemorgen,

Hoeveel weken zit er tussen aanvragen van IPB en daadwerkelijk 'online' gaan? Er komt kosteloos een monteur, de moeite waard of kun je beter zelf installateur spelen?

Heeft de Experia-box (welke creatieve geest heeft die naam verzonnen?) ook WPA2 beveiliging?
Ongeveer 15 dagen
Als je het zelf kunt is een monteur overbodig.. Bij mij was het zo gepiept. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er bij dat DHZ-pakket dan ook 'speciaal gereedschap' (om bijvoorbeeld telefoon en utp-stekkers te maken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:52:
Zit er bij dat DHZ-pakket dan ook 'speciaal gereedschap' (om bijvoorbeeld telefoon en utp-stekkers te maken)?
Bij mij waren de bijgeleverde kabeltjes iets te kort en heb dus langere exemplaren gekregen van de monteur... maar dat is uiteraard afhankelijk van de situatie. De stekkers zitten eraan.
Speciaal gereedschap zat er bij mij niet bij en was ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ivoss het DHZ pakket is helemaal compleet, plastic knijptang, kabels. Het is natuurlijk niet moeilijk, ook niet voor een leek, maar er komt wel iets meer bij kijken dan zomaar de boel aansluiten en opstarten maar, als je hier het forum erop na leest!!

maw als KPN het wil aansluiten voor je en daarmee (uiteraard alleen maar in de testfase) een stuk kwaliteit wil waarborgen om problemen te voorkomen en te inventariseren, lijkt het me stom dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg vaag zijn die berichten van miniad ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06-2021

rkroeks

Experia??

Nou bij mij ontbrak ook de plastic tang echter wel werden een wandcontact doosje mee geleverd en wat telefoon draadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:48:
[...]

Altijd meteen bellen. Dan hoor je het wel. Bij mij werkte toen de telefoon niet meteen. Had iemand mijn adress in een andere lijst ingevoerd. Daarna werkte alles ook stond meteen alles op 'mijn kpn'.

Edit: Uhmm.. werkte nog niet alles. Laten we zeggen we konden met geluk telefoneren en internetten.
Ik bedoel dit op de site:
"InternetPlusBellen is niet beschikbaar
Ga naar de uitleg"

Voor zover ik begrepen heb moet je daar alles kunnen regelen (instellingen van de experia, firewall etc) Ik wil dit toch wel erg graag werkend hebben.

Is dat normaal? Ik kan verder alles.. alleen dit niet.
Een helpdesker van KPN wist me te vertellen dat ik maar af moest wachten. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
rkroeks schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:07:
Nou bij mij ontbrak ook de plastic tang echter wel werden een wandcontact doosje mee geleverd en wat telefoon draadjes.
Dan had jij niet het Doe-Het-Zelf pakket, maar het monteurspakket. Schat ik zo, want ik wist niet dat het DHZ-pakket al geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:54:
Erg vaag zijn die berichten van miniad ...
Ik weet niet waar ik vaag mee ben maar zal wat beter mijn best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:28:
[...]

Ik bedoel dit op de site:
"InternetPlusBellen is niet beschikbaar
Ga naar de uitleg"

Voor zover ik begrepen heb moet je daar alles kunnen regelen (instellingen van de experia, firewall etc) Ik wil dit toch wel erg graag werkend hebben.

Is dat normaal? Ik kan verder alles.. alleen dit niet.
Een helpdesker van KPN wist me te vertellen dat ik maar af moest wachten. 8)7
En dat doe ik op aanraden van de HHVDHD (hoge heren van de helpdesk) al vanaf 17 augustus dus.................. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:15:
[...]

En dat doe ik op aanraden van de HHVDHD (hoge heren van de helpdesk) al vanaf 17 augustus dus.................. :Z
Van de een op de andere dag kloppen mijn experiabox instellingen op mijn.kpn.com niet , WPA key weg, WIFI staat uit terwijl thuis wifi wel aan staat en wpa key is insgesteld. Ik kan overigens zonder problemen het internet op. Kortom op zich geen problemen om me direct zorgen te maken.

Contact gehad met de HD en deze vertelden mij vrolijk dat ze al weken problemen hebben met de website, dus ook de experiabox instellingen. Volgens de HD is er geen verbinding met de achterliggende database, waardoor ook niet de juiste gegevens op mijnkpn worden getoond. Ik moet dus gewoon even wachten.......tot het is opgelost

Ik heb mijn twijfels over wat de HD mij verteld en dat dit probleem alleen bij mij speelt.. Zijn er meer forum genoten waar de gegevens op mijnkpn niet overeenkomen. Zoniet, dan ga ik wat meer pressie uitoefenen op de HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:20:
[...]

Van de een op de andere dag kloppen mijn experiabox instellingen op mijn.kpn.com niet , WPA key weg, WIFI staat uit terwijl thuis wifi wel aan staat en wpa key is insgesteld. Ik kan overigens zonder problemen het internet op. Kortom op zich geen problemen om me direct zorgen te maken.

.. Zijn er meer forum genoten waar de gegevens op mijnkpn niet overeenkomen. Zoniet, dan ga ik wat meer pressie uitoefenen op de HD
Mijn instellingen op de website kloppen. Heb vorige week macadres van de laptop toegevoegd. Staat er nog steeds. Kortom bij mij geen problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag terug gebeld over de echo, men had wat lijntesten gedaan en er bleek vanaf de centrale naar de experia een vrij slechte verbinding te zijn. Men ging uitzoeken waar dit aan lag (afstand tot centrale 2750m).
Hierdoor getrikkert heb ik toch maar eens de splitter er tussen uit gehaald en de draad een meter of 2 ingekort. En jawel het lijkt erop dat hiermee de echo verdwenen is.
MijnKpn werkt ook alweer een week of 2 goed, als dit nu stabiel blijft heb ik de handel eindelijk grotendeels voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:26:
[...]

Mijn instellingen op de website kloppen. Heb vorige week macadres van de laptop toegevoegd. Staat er nog steeds. Kortom bij mij geen problemen. :)
Met andere woorden.. sommigen (zoals jij) kunnen al wel gewoon hun experia box instellen via mijn kpn? :?

Ik begrijp het niet.. toch mijn zwager maar even bellen die monteur is bij KPN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:35:
[...]

Met andere woorden.. sommigen (zoals jij) kunnen al wel gewoon hun experia box instellen via mijn kpn? :?

Ik begrijp het niet.. toch mijn zwager maar even bellen die monteur is bij KPN :P
Mag ik die zwager met je delen?? Ik wil ook zo graag... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:35:
[...]

oke ik ga dan actie ondernemen richting HD. Ze hebben mij dan verkeerd geinformeerd

Overigens werd mij vandaag telefonisch door HD (IIk werd gebeld!?) medegedeeld dat vanaf vandaag (1 nov) de gesprekskosten in rekening gebracht gaan worden. Alles voor 1 nov wordt dus NIET in rekening gebracht. De HD-er verwees naar een brief, maar die heb ik nooit gezien. Ik ben vooralsnog argwanend gezien de wisselende uitspraken van hd medewerkers. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de service van de HD, met uitzondering van summiere of verkeerd verstrekte info. Vandaar dat ik de uitspraak van deze HD-er wantrouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:51:
[...]

oke ik ga dan actie ondernemen richting HD. Ze hebben mij dan verkeerd geinformeerd

Overigens werd mij vandaag telefonisch door HD (IIk werd gebeld!?) medegedeeld dat vanaf vandaag (1 nov) de gesprekskosten in rekening gebracht gaan worden. Alles voor 1 nov wordt dus NIET in rekening gebracht. De HD-er verwees naar een brief, maar die heb ik nooit gezien. Ik ben vooralsnog argwanend gezien de wisselende uitspraken van hd medewerkers. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de service van de HD, met uitzondering van summiere of verkeerd verstrekte info. Vandaar dat ik de uitspraak van deze HD-er wantrouw
Het lijkt mij vreemd. Ik heb ook geen brief gehad en zelfs geen telefoontje laat staan enig antwoordt op welk email dan ook.
Laat de KPN (HD) zorgen dat het e.a. goed loopt. Er zijn beloftes gedaan maar (nog) niet aan voldaan.
Er is niets in te stellen zoals b.v NUMMERWEERGAVE, NUMMERBLOKKERING, VOICEMAIL, DOORVERBINDEN, FIREWALLinstellingen, VIRUSPROTECTIE, VoiceMail in e-mail, enz..

En dit hoort toch bij het aangeboden abonnement... toch?
Laten we hopen dat de HD soms ook even de realiteit kwijt is en dat daardoor onnodig roddel ontstaat.
Het gemis blijft de communicatie van KPN(HD) en hier heeft Wanadoo iets meer van geleerd.
Ik heb vertrouwen in KPN en hoop dat ze dit niet beschamen.

AD

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een factuur ontvangen van mijn oude abonement, belplus. Een rekening met abonnementskosten van na 23 augustus (tot en met december), de dag dat internetplusbellen bij mij actief werd. Ik kreeg wel netjes een factuur van 0 euri voor het internetplusbellen, door alle kinderproblemen.

Ik krijg het idee dat er verschillende eilanden zijn bij de KPN. Volgens de factuur afdeling kwam er nog een brief naar ons om hierover meer uitleg te geven. Maar een tweede telefoontje leerde dat er geen brief komt en dat ik gewoon de factuur moet betalen. En dan krijg ik het t.z.t. wel gecrediteerd. Na navraag intern van de vriendelijke dame blijkt dat er geen creditering komt.
Maar ik had het oude abonnement toch opgezegd (door een handtekening te plaatsen)?

Een telefoontje met de technische dienst leert dat ik eigenlijk vanaf het begin naar buiten bel via internet, dus wat nou analoge kosten (behalve naar mobiel bellen enzo dan).

Iemand ervaring en weet hoe ik de dubbele rekeningen stop?

Karel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:51:
[...]

Er zijn wel degelijk meer mensen met jouw probleem.Ik heb vanaf 17 augustus niets kunnen instellen omdat de instellingen voor de experiabox gewoon niet bereikbaar zijn voor mij.
Ik heb hier ergens gelezen dat er iets met een parameter zou zijn.

En voor wat betreft het verschil in wat er in mijn kpn staat en zoals het werkelijk is:
bijvoorbeeld nummerweergave staat uit volgens site, maar staat aan.
Als ik op aanzetten klik dan blijft hij volgens de site uit staan.

Ik ben wel teruggebeld of alles goed werkte, er zou aan gewerkt zijn.
Maar er was vanuit de ander lijn HD gemeld dat alles goed werkte.
Met andere woorden, als de HD van daaruit inlogt met mijn gebruikersnaam werkt alles wel.
Er werd ten onrechte aangenomen dat het bij mij dan ook wel zou werken.

En de ticket werd teruggezet. Vervolgens werd ik dus teruggebeld, en er werd verbaasd gereageerd dat het nog niet werkte.
Nogmaals ticket aangemaakt met de vraag mij te bellen als er aan gewerkt wordt om een en ander direct te kunnen communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:34:
[...]

Er zijn wel degelijk meer mensen met jouw probleem.Ik heb vanaf 17 augustus niets kunnen instellen omdat de instellingen voor de experiabox gewoon niet bereikbaar zijn voor mij.
Ik heb hier ergens gelezen dat er iets met een parameter zou zijn.

En voor wat betreft het verschil in wat er in mijn kpn staat en zoals het werkelijk is:
bijvoorbeeld nummerweergave staat uit volgens site, maar staat aan.
Als ik op aanzetten klik dan blijft hij volgens de site uit staan.

Ik ben wel teruggebeld of alles goed werkte, er zou aan gewerkt zijn.
Maar er was vanuit de ander lijn HD gemeld dat alles goed werkte.
Met andere woorden, als de HD van daaruit inlogt met mijn gebruikersnaam werkt alles wel.
Er werd ten onrechte aangenomen dat het bij mij dan ook wel zou werken.

En de ticket werd teruggezet. Vervolgens werd ik dus teruggebeld, en er werd verbaasd gereageerd dat het nog niet werkte.
Nogmaals ticket aangemaakt met de vraag mij te bellen als er aan gewerkt wordt om een en ander direct te kunnen communiceren.
Misschien zit ik er totaal naast maar hier begrijp ik totaal niets van.
Ook voor mij zijn de instellingen van de experiabox niet bereikbaar.
Daarover heb ik telefonisch kontakt gezocht met HD en daar werd gemeld dat het e.a. klopt om dat die pagina op dit moment opnieuw herschreven wordt.
Waar staat de KPN en waar staan hun klanten??
Advies naar KPN is ..... wees duidelijk en communiceer. Uw klanten zijn bereidwillig nu U nog.

AD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:34:
Ik heb vandaag een factuur ontvangen van mijn oude abonement, belplus. Een rekening met abonnementskosten van na 23 augustus (tot en met december), de dag dat internetplusbellen bij mij actief werd.

Iemand ervaring en weet hoe ik de dubbele rekeningen stop?

Karel
Heb geduld, het duurt even maar het komt echt goed.
Als je deze rekening betaald, volgt er op de volgende betaaldatum dus dat zal 1 januarie zijn? weer een nota.
Hierop wordt e.e.a. gecrediteerd, dus een slotnota voor je oude abbo.
Ik ben op 17 augustus gestart met IPB en ben ergens begin september geporteerd.
Heb vorige week de creditnota ontvangen.
Dus het duurt even maar het komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:41:
[...]

Als je deze rekening betaald, volgt er op de volgende betaaldatum dus dat zal 1 januarie zijn? weer een nota.
Jij lijkt op de de ideale klant (gebruiker) ;) mijn petje af.
Heb je al bericht gehad over het crediteren in januari? Dan komt het wel goed.. :)
Heb je geen bericht gehad?? dan is het afwachten.. het blijft KPN >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:56:
[...]

Jij lijkt op de de ideale klant (gebruiker) ;) mijn petje af. (bedoel je dit cynisch naar mij toe?)

Altijd maar zeuren werkt ook niet, maar geloof me ik klaag vaak zat. Maar als er iets wordt toegezegd, moet je er in eerste instantie vauit gaan dat dit wordt nagekomen.
In geval van de creditering is dit gebeurd, in alle andere gevallen valt het me vies tegen.
Beloftes van de HD kunnen volgen mij door de drukte nietw worden nagekomen.

Heb je al bericht gehad over het crediteren in januari? Dan komt het wel goed.. :)

Ik heb inderdaad al en creditnota gehad, wordt deze week overgemaakt.
Alles klopt tot op de datum.

Heb je geen bericht gehad?? dan is het afwachten.. het blijft KPN >:)
zie boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:41:
[...]

Zo had ik het niet begrepen van de juffrouw (en daarna haar baas). Wat jij schrijft lijkt me redelijk, alhoewel de computers dan niet bijster intelligent lijken te zijn. Ik betalen en na twee maanden mijn geld terug, welke rentestand hebben we? Wellicht lucratief voor de KPN.

Ik ben volgens de juffrouw 24 oktober geporteerd. Maar de HD meldt mij dat eigenlijk vanaf dat de box hangt je al VOIP naar buiten belt. De monteur destijds zei dat ik gratis belde tot de problemen eruit waren. We hebben dus gedacht volledig gratis te bellen. Dat lijkt er nu niet op.

Overigens was de KPN zo vriendelijk door dit misverstand en omdat we bij het eerste telefoontje over de rekening de haak er werd opgegooid door de KPN (de juffrouw vond ons niet meer redelijk) de helft van de nota kwijt te schelden. Toch weer aardig van KPN.

Karel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op mijnkpn kloppen de instellingen weer !!! en komen ze overeen met de instellingen in de experiabox. Ik weet niet of KPN nu iets heeft aangepast. Feit is wel dat ik gisteravond de experabox een keer uit->aan heb gezet. Of dat er mee te maken kan hebben weet ik niet.
Nu de echo eruit en alles loopt prinma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:01:
op mijnkpn kloppen de instellingen weer !!! en komen ze overeen met de instellingen in de experiabox. Ik weet niet of KPN nu iets heeft aangepast. Feit is wel dat ik gisteravond de experabox een keer uit->aan heb gezet. Of dat er mee te maken kan hebben weet ik niet.
Nu de echo eruit en alles loopt prinma.
Ik begrijp dat mijnkpn niet helemaal.
Als ik daar naar toe ga staat er InternetPlusBellen is niet beschikbaar
Heb jij een andere manier om er te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:13:
[...]

Ik begrijp dat mijnkpn niet helemaal.
Als ik daar naar toe ga staat er InternetPlusBellen is niet beschikbaar
Heb jij een andere manier om er te komen?
Nee maar ik denk dat het probleem bij jou niet de internetpluspagina's zijn, maar het toegang krijgen tot het internetplusgedeelte op mijnkpn. bel de HD en leg dit de medewerker expliciet uit. Volgens mij is dit een configuratieprobleem bij KPN en moet dit zo op te lossen zijn. Zij kunnen nakijken of aan jou account toegang tot de internetpluspagina's is geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net op een andere forum binnen tweakers dat je via de site http://www.adslcentrale.nl/ kan zien of er al een snelheidupdate heeft plaatsgevonden. Het is geen officele site van KPN en van de bezoekers wordt verwacht dat zij, middels de test op de site, meten of bij hun in de buurt de verhoging al is doorgevoerd.
Het geeft dus een indicatie hoever KPN is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:24:
[...]

Zo had ik het niet begrepen van de juffrouw (en daarna haar baas). Wat jij schrijft lijkt me redelijk, alhoewel de computers dan niet bijster intelligent lijken te zijn. Ik betalen en na twee maanden mijn geld terug, welke rentestand hebben we? Wellicht lucratief voor de KPN.

Ik ben volgens de juffrouw 24 oktober geporteerd. Maar de HD meldt mij dat eigenlijk vanaf dat de box hangt je al VOIP naar buiten belt. De monteur destijds zei dat ik gratis belde tot de problemen eruit waren. We hebben dus gedacht volledig gratis te bellen. Dat lijkt er nu niet op.

Overigens was de KPN zo vriendelijk door dit misverstand en omdat we bij het eerste telefoontje over de rekening de haak er werd opgegooid door de KPN (de juffrouw vond ons niet meer redelijk) de helft van de nota kwijt te schelden. Toch weer aardig van KPN.

Karel
Ik heb zojuist een brief gehad dat per 1 november alle kosten berekend gaan worden.
Tot die datum worden geen abbo en gesprekskosten gerekend.
Geen woord over de 50 euro die anderen al hebben gehad.
Ik wacht 7 november af, dat is de datum waarop een rekening komt voor IPB.
Volgens anderen staat daar de 50 euro verrekend.

Wat betreft de analoge rekening.
Ik heb alle abbo kosten van mijn belplusabbo die na de plaatsing van de box waren berekend teruggekregen.
En alle gesprekskosten na mijn porteringsdatum.
Dus lijkt mij allemaal redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:43:
[...]

Nee maar ik denk dat het probleem bij jou niet de internetpluspagina's zijn, maar het toegang krijgen tot het internetplusgedeelte op mijnkpn. bel de HD en leg dit de medewerker expliciet uit. Volgens mij is dit een configuratieprobleem bij KPN en moet dit zo op te lossen zijn. Zij kunnen nakijken of aan jou account toegang tot de internetpluspagina's is geregeld.
Ik heb maar weer even gebeld.. naar HD en nu kreeg ik een ander verhaal als de vorige keer..
Ze gaan uitzoeken wat er met de account is en ik wordt teruggebeld als het opgelost is.
Ik heb begrip voor dit soort kinderziektes maar HD vind dit geen kinderziekte want dan hadden meer mensen daar last van moeten hebben.. Ik weet er zo al een paar :O
(bijzonder maar zal wel een bedoeling hebben)

tnx AB2312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Laatst online: 19-05-2022
heb vandaag ook de bekende brief ontvangen ( op mijn verjaardag ) met de mededeling dat de KPN vanaf 01 november start met het in rekening brengen van gespreks-en abo kosten. En alle gesprekskosten voor 01 november worden kwijtgescholden! De aangekondigde snelheidsverhoging gaat volgens dit schrijven pas in december gebeuren. Basic van 3,2 naar 6 Mb/s :)

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Ik heb de brief ook gekregen. Ze zouden ons tijdig berichten als er weer kosten in rekening gebracht zouden worden. Dit vind ik niet tijdig. Krijg vandaag bericht dat ik het vanaf gister moet betalen. En dan noemen ze dit ook nog goed nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem dus aan dat bij jullie dan ALLES WÉL correct werkt?
Incl. MIJNKPN

gefeliciteerd..ik zal straks ook eens in mijn brievenbus kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Lekker dan :(

Een niet goed werkende dienst waarvoor we nu moeten betalen per 1-11-05.
Het meest ergelijke is dat we nu een brief krijgen dat we moeten betalen per 1-11-05, deze brief had ruim voor 1-11-05 verstuurd moeten worden. :(

Niet achteraf.

Tijd dat ik maar eens een klachtbrief ga sturen naar KPN met alle problemen die ik heb gehad en nog steeds de beperkingen die ik heb. o.a. de portering die maar uitgesteld wordt (staat 3 dagen voor), lijkt meer op 3-maand inmiddels.
Mijn abbo kosten voor de analoge verbinding lopen ook door, omdat KPN niet porteerd.
Tig keer naar de HD gebeld en doorverbonden naar de 2e lijns, daar zijn allemaal beloften gedaan.......die niet na worden gekomen. Nu staat de portering voor 9-nov gepland.....Ben erg benieuwd :X

De communicatie van KPN over IPB en naar hun IPB gebruikers is erg slecht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
BELANGRIJK:
Ik heb met KPN getelefoneerd. Er zit niets anders op dan masaal mailtjes sturen naar klantenreacties@kpn.com met de mededeling dat dit niet volgens de afspraak is. De man die ik geproken heb was het met me eens dat deze brief in ieder geval te laat verstuurd is. Hij had al veel klachten gekregen en kon niets anders doen dan mij dat adres te geven. Door die vele klachten was er ook een lange wachttijd bij de helpdesk.

Voorheen was afgesproken dat we tijdig bericht zouden krijgen. Dit zou betekenen dat dit een maand van te voren aangegeven zou worden. Ook werd mij verteld dat er geen kosten in rekening gebracht zouden worden. Dus ook geen gesprekskosten. Nu komt KPN met de mededeling dat ze goed nieuws hebben en de telefoonkosten niet in rekening brengen. Dit was al afgesproken! Ook vertelde KPN een tijd geleden (in een brief) dat ze kwaliteit wilde leveren en dat we daarom niets hoeven te betalen. Momenteel heb ik nogsteeds last van stotterende gesprekken en een echo. Kwaliteit is er dus niet. Ook werkt 'mijn kpn' nog niet naar behoren en zijn er verschillende functies nog niet actief:
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:20:
.....Er is niets in te stellen zoals b.v NUMMERWEERGAVE, NUMMERBLOKKERING, VOICEMAIL, DOORVERBINDEN, FIREWALLinstellingen, VIRUSPROTECTIE, VoiceMail in e-mail, enz.....
Genoeg redenen om een klacht in te gaan dienen bij KPN: klantenreacties@kpn.com

Edit:
Owja en dat ga ik ook meteen vertellen.
supermm schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:54:
De communicatie van KPN over IPB en naar hun IPB gebruikers is erg slecht. :(
En dat we nergens iets terug kunnen vinden als er storing is

[ Voor 11% gewijzigd door Edmund op 02-11-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcellux schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:24:
heb vandaag ook de bekende brief ontvangen ( op mijn verjaardag ) met de mededeling dat de KPN vanaf 01 november start met het in rekening brengen van gespreks-en abo kosten. En alle gesprekskosten voor 01 november worden kwijtgescholden! De aangekondigde snelheidsverhoging gaat volgens dit schrijven pas in december gebeuren. Basic van 3,2 naar 6 Mb/s :)
zie mijn eerdere verwijzing naar de website http://www.adslcentrale.nl/. Ook hier staat dat pas vanaf 1 december verhoging pas gaat worden doorgevoerd. Via deze site kunnen we dan het een en ander volgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 21:10
Probleem digitale tv KPN
AMSTERDAM - Telecombedrijf KPN kampt met een technisch probleem bij het aanbieden van digitale televisie. Bepaalde digitale ontvangers werken niet goed als er meer apparaten op aangesloten zijn.

Daardoor kan het gebeuren dat sommige KPN-klanten televisieprogramma's niet kunnen opnemen of afspelen met hun dvd-recorder, zo bevestigt een woordvoerster van het telecomconcern. Ook platte televisies doen het soms niet door de storing in de ontvanger. De KPN-zegsvrouw benadrukt dat klanten die met dit probleem kampen eenvoudig geholpen kunnen worden.

Tja met IPB hebben ze dit al maanden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
KPN komt ook met vast tarief voor onbeperkt bellen
AMSTERDAM - KPN-klanten kunnen tegen een vast tarief onbeperkt bellen in de avond en het weekeinde. De mogelijkheid is woensdag direct van kracht geworden. Eerder bood kabelbedrijf UPC zijn klanten al onbeperkt bellen in de daluren aan.

Klanten met een regulier abonnement kunnen voor 6,75 per maand extra gebruik maken van het BelVrij Avond & Weekend-pakket. Tussen zeven uur 's avonds en acht uur in de ochtend en in het weekeinde kunnen abonnees gratis bellen naar vaste telefoonnummers in Nederland, uitgezonderd internet- en servicenummers.

Toezichthouder Opta heeft marktleider KPN toestemming gegeven voor de introductie van het nieuwe pakket.

KPN introduceerde halverwege dit jaar de BelPlus-bundels voor vaste abonnees. Deze voordeelregelingen, waarbij abonnees voor enkele euro's per maand langdurig in de daluren kunnen bellen, blijven grotendeels bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook die brief gehad en ben het er ook niet mee eens.
Heb een klachtenmailtje gestuurd naar klantenreacties@kpn.com maar die kwam gelijk weer terug met een foutmelding?! Heeft iemand een ander adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (nog) geen brief gehad maar ik zit nog binnen de 8 dagen (dus kan er nog vanaf).
Toch vind ik dat de 8 dagen verlengd heeft te worden daar ze het beloofde niet waar maken en ik dus niet de mogelijkheid heb om tot een beslising te komen.
Ze hebben mij NIET van te voren op de hoogte gebracht van de gebreken die wél bij hun bekend zijn.

Ik begrijp KPN niet helemaal alhoewel ik daar al mijn hele leven lang een telefoonabo heb.
Het komt niet professioneel over, er zijn nog te veel fouten of zelfs zaken die niet eens werken!
Het zou toch slimmer zijn om de expirimentele zaken wat op te rekken, toe te geven en van hun klanten geen gedupeerde te maken. Dit negatief signaal doet hier niet goed en dat weet KPN toch ook, gezien eerdere ervaringen.

Masaal reageren is een goede eerste stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:15:
Heb een klachtenmailtje gestuurd naar klantenreacties@kpn.com maar die kwam gelijk weer terug met een foutmelding?! Heeft iemand een ander adres?
Hij komt inderdaad terug.. oftwel niet aangekomen.

belangrijk: Ik heb hierop gebeld met de factuur-service. Er werd me verteld dat als het niet werkt je de abbo-kosten terug gestort krijgt. Dit gaat dan in combinatie met de tickets, maar je moet wel aangeven dat je het terug wilt (zeuren dus).

Ze begonnen nu met het in rekening brengen, omdat er enkele mensen zijn waar het wel voor 100% werkt. Deze mensen moeten dan ook gaan betalen. Om te kijken wie wel en niet hoefde te betalen was niet mogelijk, vandaar dat iedereen moet gaan betalen. Mocht het achteraf blijken dat het niet werkte kun je door te bellen het geld terug krijgen. Dit kan dan over een periode van een week of een maand gaan. Als het dus niet na behoren werkt zul je wekelijks bij moeten houden dat en wat er niet werkte. Succes allemaal ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Edmund op 02-11-2005 17:12 . Reden: Post opgeschoont! (Teveel edits) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:15:
ik heb hem naar klantenservice@kpn.com gestuurd.
Zal toch ook wel aankomen?

Als we allemaal naar dit adres mailen zal er toch wat mee gedaan moeten worden. (met de mail dan)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Stroring, kan niet bellen.......Meerdere mensen hier last van?
IPB HD duurt erg lang voordat ik iemand te spreken krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor wat duidelijkheid HD nog maar eens gebeld.
Na 8 a 10 dagen wordt ik volledig overgezet naar InternetPlusBellen.
Dat is uiterlijk woensdag 9 november.
Dan kan pas de nummerherkenning/blokkering worden gebruikt.
Deze afspraak staat!

MijnKPN en de daarbij behorende instel-menu hoort niet bij het pakket en is een GRATIS service. Dit geldt ook voor de Virusprotector en Firewall.
Het hoort niet bij het abo maar is een extra gratis service.
Of het nu wel of niet werkt, hier wordt geen rekening met het abo-geld gehouden..
Ik vind het een vreemd verhaal maar HD vond het zeer logies en begreep het zelf wel.

Ik was in de veronderstelling dat ik een compleet pakket had besteld en dat ik voor dat complete pakket betaal. (Over duidelijkheid gesproken.)
De medewerker was zeer geïrriteerd en onvriendelijk.
Had vanmiddag al verteld dat ik de enigste ben die niet op MijnKPN IPB kan komen..
Verder is het voor iedereen mogelijk.

(KPN misschien toch even goed kijken en controleren dus…
HD maak het dan voor de andere ook in orde)

Gelukkig neem ik telefoongesprekken op want anders geloven ze me achteraf niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Zo straks met iemand van de IPB HD gebeld. Erg geirriteerd en bood als oplossing aan maar weer via de analoge verbinding te bellen.
Ik ben nog niet geheel geporteerd (uitgaand wel, binnen komend niet)

Ik vind dit een workarround (tijdelijke oplossing), echter deze HD medewerker vond dat dat de oplossing was en vond het niet nodig om een ticket aan te maken om deze naar de 2e lijns door te zetten.
Hiermee was ik het niet eens, deze medewerker wilde met mij niet verder praten en verbrak de verdining :( .

Nogmaals gebeld en iemand die een stuk vriendelijke overkwam het verhaal nogmaals uitgelegd. Ik heb nu het probleem heb dat ik niet kan bellen via VOIP, en als workaround best even kan leven om analoog te bellen, maar niet als definitieve oplossing tot ik geporteerd ben, Dit heeft altijd gewerkt, dus moet KPN het weer oplossen.
Deze vriendelijke medewerker heeft een ticket aangemaakt en deze doorgezet naar de 2e lijns om dit op te gaan oplosen _/-\o_

Over de brief (weer moeten betalen), heeft hij zijn excusses aangeboden (hij kan het ook niet helpen).
Ze hebben hiervoor een algemene ticket of zo, heeft er melding van gemaakt dat ik dat niet zo goede actie vond om een brief te sturen met de mededeling dat we weer moeten betalen per 1-11-2005. Ik vond en vindt nogsteeds dat deze brief te laat verstuurd is.
Ook omdat nog lang niet alles correct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het e-mail adres dat jullie allemaal gebruiken is ook niet juist. Als je het forum er op na leest staat het juiste e-mail adres wel vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Edmund schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:31:
belangrijk: Ik heb hierop gebeld met de factuur-service. Er werd me verteld dat als het niet werkt je de abbo-kosten terug gestort krijgt. Dit gaat dan in combinatie met de tickets, maar je moet wel aangeven dat je het terug wilt (zeuren dus).
Dan ga ik mijn ticket maar weer eens laten aanvullen. Gisteren werd ik nog gebeld door Marco van de HD, die haast wanhopig klonk. Of ik na afgelopen vrijdag nog problemen had gehad. Ja, 2 maal een knipperend VoIP-lampje en 1 maal enkelzijdig geluid. De derde lijn had er ook nog naar gekeken, maar niets kunnen vinden. Nu zaten ze erover te denken om de specialisten van de specialisten in te schakelen (DCC of zo iets).

Welnu Marco, al je meeleest: doe maar, want ik heb nu weer enkelzijdig geluid. En over die brief van jullie (die vanmiddag bezorgd werd): voorlopig voel ik er dus niet zoveel voor om te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:07:
De medewerker was zeer geïrriteerd en onvriendelijk.
supermm schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:17:
Zo straks met iemand van de IPB HD gebeld. Erg geirriteerd en bood als oplossing aan maar weer via de analoge verbinding te bellen.
Klinkt alsof ze veel kwade mensen over die brief van ze aan de lijn gehad hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06-2021

rkroeks

Experia??

[quote]Jan-E schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:23:
Nu zaten ze erover te denken om de specialisten van de specialisten in te schakelen (DCC of zo iets).

Device Competence Center

Het Device Competence Center is het kenniscentrum van KPN voor Breedband toepassingen en technische gebruiksaspecten.

http://www.kpnbroadbandvalley.nl/about/kennis/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterb
  • Laatst online: 29-05 12:59
Voor het eerst heb ik vandaag een knipperend VOIP lampje. Telefoon en ADSL ligt er compleet uit. Gisteren deed alles het nog. Ik heb het idee dat vanacht firmware of iets dergelijks in mijn box is geschoten wat deze ellende heeft veroorzaakt. Ben sinds 26-10 geporteerd, nooit eerder problemen gehad. Kan niet bellen of gebeld worden. Alleen mijn standby lampje van de Experia brandt nog. HD gebeld en box een aantal keren uit en aan gezet + diverse resets. Geen resultaat. HD(2e lijn)belt nog terug binnen 48 uur. Da's lekker dus! Waarschijnlijk is Experia overleden. Ik gebruik nu maar mijn 2e adsl lijn (onbeveiligde draadloze verbinding van buurman >:) ) Meerdere deze problemen?
supermm schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:34:
Stroring, kan niet bellen.......Meerdere mensen hier last van?
IPB HD duurt erg lang voordat ik iemand te spreken krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans-d
kosterb schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:19:
Voor het eerst heb ik vandaag een knipperend VOIP lampje. Telefoon en ADSL ligt er compleet uit. Gisteren deed alles het nog. Ik heb het idee dat vanacht firmware of iets dergelijks in mijn box is geschoten wat deze ellende heeft veroorzaakt. Ben sinds 26-10 geporteerd, nooit eerder problemen gehad. Kan niet bellen of gebeld worden. Alleen mijn standby lampje van de Experia brandt nog. HD gebeld en box een aantal keren uit en aan gezet + diverse resets. Geen resultaat. HD(2e lijn)belt nog terug binnen 48 uur. Da's lekker dus! Waarschijnlijk is Experia overleden. Ik gebruik nu maar mijn 2e adsl lijn (onbeveiligde draadloze verbinding van buurman >:) ) Meerdere deze problemen?
[...]
Ik heb zelf dit probleem ook een keer gehad. Ik heb de Experia weer aan de praat gekregen door de voedingsstekker uit het stopcontact te halen, dan een kwartier wachten en de stekker er weer in.
Bij mij was toen het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:40:
Vandaag terug gebeld over de echo, men had wat lijntesten gedaan en er bleek vanaf de centrale naar de experia een vrij slechte verbinding te zijn. Men ging uitzoeken waar dit aan lag (afstand tot centrale 2750m).
Hierdoor getrikkert heb ik toch maar eens de splitter er tussen uit gehaald en de draad een meter of 2 ingekort. En jawel het lijkt erop dat hiermee de echo verdwenen is.
MijnKpn werkt ook alweer een week of 2 goed, als dit nu stabiel blijft heb ik de handel eindelijk grotendeels voor elkaar.
Mijn splitter heb ik geloof ik sinds juli of augustus al niet meer aangesloten. Daar vroeg KPN me laatst nog wel weer naar of die er al tussen uit was. Dat is niet mijn echo veroorzaker. Verder hebben ze ons nog niet gebeld en verteld dat ze een lijnmeting hadden gedaan... weet dus niet of ze dat wat ze bij jou getest hebben ook hier al hebben getest. Weet je zeker dat je echo weg is? Die bij ons komt en gaat wanneer het hem uit komt lijkt wel. (niet continu dus)
Verder zitten we hier nog geen 1KM van de centrale af. Slechte kabel... tja... de grondkabellassen van KPN misschien?? 'K heb echt geen idee. Vanaf ISRA gaat er een snoer rechtstreeks naar de box en 'this cat5 kabel 4 aderig. En de ISRA is een langwerpig kastje, vandaar gaat een 10cm 'ronde' kabel met massief draad naar een WCD op die WCD zit een telefoonstekker zeg maar waar het plugje van mn cat5 kabel in zit....

Maar goed ik zou graag zo'n lijntest op onze lijn uitgevoerd willen hebben. Moet toch een veroorzaker zijn...'t probleem moet toch een keer te tekkelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:17:
Ik ben nog niet geheel geporteerd (uitgaand wel, binnen komend niet)

Ik vind dit een workarround (tijdelijke oplossing), echter deze HD medewerker vond dat dat de oplossing was en vond het niet nodig om een ticket aan te maken om deze naar de 2e lijns door te zetten.
Hiermee was ik het niet eens, deze medewerker wilde met mij niet verder praten en verbrak de verdining :( .

Nogmaals gebeld en iemand die een stuk vriendelijke overkwam het verhaal nogmaals uitgelegd. Ik heb nu het probleem heb dat ik niet kan bellen via VOIP, en als workaround best even kan leven om analoog te bellen, maar niet als definitieve oplossing tot ik geporteerd ben, Dit heeft altijd gewerkt, dus moet KPN het weer oplossen.
Deze vriendelijke medewerker heeft een ticket aangemaakt en deze doorgezet naar de 2e lijns om dit op te gaan oplosen _/-\o_

Over de brief (weer moeten betalen), heeft hij zijn excusses aangeboden (hij kan het ook niet helpen).
Ze hebben hiervoor een algemene ticket of zo, heeft er melding van gemaakt dat ik dat niet zo goede actie vond om een brief te sturen met de mededeling dat we weer moeten betalen per 1-11-2005. Ik vond en vindt nogsteeds dat deze brief te laat verstuurd is.
Ook omdat nog lang niet alles correct werkt.
Zolang je niet geporteerd bent betaal je nog abonnement/gesprekskosten voor het vaste net. Kijk maar bij factuur on-line, detail gesprekken bv "binnen basis gebied". Als het goed is zie je daar je recente gesprekken. Als je geporteerd bent zie je vanaf datum portering geen gesprekskosten meer. (Dit zou overigens wel moeten aangezien je het telefoonummer behoud, maar is een "onvolkomenheid" in het systeem door de portering naar IPB). KPN moet nog werken aan een goede overgang in factuur-on-line bij overstap van vast naar IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterb
  • Laatst online: 29-05 12:59
Bedankt voor de tip, helaas werkt het mij niet.
hans-d schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:28:
[...]

Ik heb zelf dit probleem ook een keer gehad. Ik heb de Experia weer aan de praat gekregen door de voedingsstekker uit het stopcontact te halen, dan een kwartier wachten en de stekker er weer in.
Bij mij was toen het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:19:
het e-mail adres dat jullie allemaal gebruiken is ook niet juist. Als je het forum er op na leest staat het juiste e-mail adres wel vermeld.
Leuk dat je die dan ook even vermeld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Deze vraag heb ik ergens gezien, en omdat ik met het zelfde probleem zit heb ik hem even gekopieerd:
Nog even een voorbeeld van een kleine dag internetten met InternetPlusBellen. Waar uit gemeldt wordt hangt het systeem en heeft de computer hardwarematig uitgeschakeld te worden. Ik heb ooit eens begrepen dat dit slecht is voor de computer.

Zondag 30 oktober 2005

7.20 uur AAN
12.00 uur UIT
12.06 uur AAN
13.45 uur UIT
13.50 uur AAN
13.55 uur UIT
14.00 uur AAN
15.00 uur UIT (maar hangt deze keer niet)
15.05 uur AAN
15.10 uur UIT
15.12 uur AAN
15.40 uur UIT
15.45 uur AAN
15.53 uur UIT
15.59 uur AAN
18.18 uur UIT
18.24 uur AAN
19.00 uur UIT
19.25 uur AAN

ik weet niet of dit vergelijkbaar is met het resetten en hangen van jouw computer. Het gaat schijnbaar willekeurig maar misschien komt dit omdat de KPN bezig is maar dat wordt niet gemeldt dus ga ik vooralsnog er vanuit dat er iets met het systeem is.

De Computer ZONDER InternetPlusBellen werkt fijlloos !

Graag verneem ik een eventuele oplossing en als ik hem tegenkom, zal ik het hier delen. Voorlopig een triest gebeuren.

[ Voor 64% gewijzigd door Felixje op 02-11-2005 21:26 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:01:
[...]

Leuk dat je die dan ook even vermeld? :P
Mmm ja ja vandaag ook een brief gekregen
[party-modus] Er worden voor 1 NOVEMBER GEEN kosten in rekening gebracht [/partymodus]
[party-over-modus] maar vanaf nu mag u gaan betalen [/party-over-modus]

RUKKERS... had dit wel wat eerder willen horen eigenlijk.
En nog werkt het niet goed. De Gigaset108gevaldingus is prut. Vandaag middag zitten kutten en 2 uur(!) aan de telefoon gehangen met de 2de lijn (leuke meid overigens), ze belden me na omschakeling naar de 2de lijn meteen terug. Kost u dat niet zoveel. Das ook wel weer fijn.
Maar tsja hij werkt nog steeds niet...... Experia stond op een bepaald moment helemaal open voor alles en nog wat, werken ho maar...

Geinig ook dat ik tegelijkertijd op Mijn Kpn wilde kijken en dat die voor mijn ogen de melding "Beheer KPN Experia Box niet beschikbaar oid". Nou dat is lekker, zeg ik. Ja ze zijn bij Siemens :? weer bezig met iets, was haar antwoord.

Nog iets geinigs wat ik nog niet hier heb gelezen (of ik heb het gemist). Regelmatig tijdens een gesprek valt er een stilte van een halve seconde en hoort de andere kant een keiharde piep. Dacht eerst dat het aan de andere kant lag (telefoon leeg ofzo) maar nu gebeurde het dus ook toen ik de 2de lijn aan de lijn had...
Ooooh riep ik nu ik jullie toch aan de lijn heb!? Nee heee roept zei, krijg ik er nog 1 bij :(
Maar het probleem is wel bekend bij jullie van die piep? Ja das bekent... Maar meer wilde/mocht ze er niet over kwijt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:43:
[...]

Mijn splitter heb ik geloof ik sinds juli of augustus al niet meer aangesloten. Daar vroeg KPN me laatst nog wel weer naar of die er al tussen uit was. Dat is niet mijn echo veroorzaker. Verder hebben ze ons nog niet gebeld en verteld dat ze een lijnmeting hadden gedaan... weet dus niet of ze dat wat ze bij jou getest hebben ook hier al hebben getest. Weet je zeker dat je echo weg is? Die bij ons komt en gaat wanneer het hem uit komt lijkt wel. (niet continu dus)
Verder zitten we hier nog geen 1KM van de centrale af. Slechte kabel... tja... de grondkabellassen van KPN misschien?? 'K heb echt geen idee. Vanaf ISRA gaat er een snoer rechtstreeks naar de box en 'this cat5 kabel 4 aderig. En de ISRA is een langwerpig kastje, vandaar gaat een 10cm 'ronde' kabel met massief draad naar een WCD op die WCD zit een telefoonstekker zeg maar waar het plugje van mn cat5 kabel in zit....

Maar goed ik zou graag zo'n lijntest op onze lijn uitgevoerd willen hebben. Moet toch een veroorzaker zijn...'t probleem moet toch een keer te tekkelen zijn.
Tja ik moet helaas melden dat de echo vandaag wederom de kop op stak, toch leuk dat ik nog steeds die jeugdige naiviteit heb dat ik dacht na alle problemen, de zaak nu onder controle te hebben.
Morgen maar weer eens de ticket updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb gisteren de brief ontvangen,beetje raar dat ze nu kosten in rekening gaan brengen terwijl het niets eens volledig functioneert.

Mijn internet lijn is stabiel dat werkt dus prima,telefoon :( soms niet bereikbaar ,bij downloaden een vertraging op de lijn of een hele vette ruis.en ik zit nog steeds met een verkeert netnummer opgescheept.

Ook gisteren iemand aan de telefoon gehad van de tweede lijn.deze was direct bereid mijn gemaakte 0900 kosten met mijn mobiel uit de tijdt dat de telefoonlijn helemaal niet werkte te vergoeden,is toch weer 30 euro retour. de 50 euro credit zoals sommige van jullie hebben gehad heb ik nooit gehad.maar ja daar integen heb ik vanaf 28 augustus ook nog niks betaald.....

De man in kwestie had nog nooit van dit forum gehoort ik heb hem even de link gegeven en deze is direct met mij aan de lijn gaan kijken. zijn eerste woorden waren.jezus wat een hoop mensen met dezelfde klachten,dit ga ik een doorspelen naar hogerhand....JaJa dat heb ik eerder gehoort .. ;)

We wachten het af,ik weet alleen wel de eerste factuur die ik krijg waar ook daadwerkelijk kosten in rekening worden gebracht zal ik niet betalen.als we dat allemaal doen zullen ze vanzelf wel snel de boel gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
ik heb nu weer een nieuw fenomeen. Er belde gisteren twee mensen en bij beide had ik last van zeggen we maar zo'n kantelfrequentie. Daarmee bedoel dat wanneer mijn gesprekspartner ophoud met praten zijn lijn als het ware wegvalt. De lijn is dan weg, de ruis geblokt, begint hij weer met praten dan klinkt alles weer normaal. Je kunt je voorstellen dat als iemand wat langere pauzes in zijn zinnen heeft dat erg irritant klinkt. Eeen beetje stotterend. Iemand hetzelfde probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans-d
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:33:
[...]

Nog iets geinigs wat ik nog niet hier heb gelezen (of ik heb het gemist). Regelmatig tijdens een gesprek valt er een stilte van een halve seconde en hoort de andere kant een keiharde piep. Dacht eerst dat het aan de andere kant lag (telefoon leeg ofzo)

Heb ik ook regelmatig last van. Ik geef meestal de andere kant de schuld dat de telefoonaccu leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcellux schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:15:
ik heb nu weer een nieuw fenomeen. Er belde gisteren twee mensen en bij beide had ik last van zeggen we maar zo'n kantelfrequentie. Daarmee bedoel dat wanneer mijn gesprekspartner ophoud met praten zijn lijn als het ware wegvalt. De lijn is dan weg, de ruis geblokt, begint hij weer met praten dan klinkt alles weer normaal. Je kunt je voorstellen dat als iemand wat langere pauzes in zijn zinnen heeft dat erg irritant klinkt. Eeen beetje stotterend. Iemand hetzelfde probleem???
Ik heb dat ook!
Het wordt dan zo erg dat ik de andere kant niet meer versta en ophang/terug bel. Meestal gaat het dan weer goed.
(hier heeft dus nog gesleuteld te worden ;) door KPN om ook deze géén kinder-ziekte op te lossen. )

edit: mijn ervaring met dat stotteren (hakkelen) zijn niet de stiltes want daar heeft de andere kant moeite mee. Misschien praat ze te snel zonder adem te halen? :X

Ik krijg ook steeds klachten over PUFFEND geluid. Ik begrijp 1 Pufje per seconde ongeveer en alleen als ik moduleer. Dit geluid doet zich alleen voor als ik de ander bel.

Ik kan natuurlijk wel steeds naar de HD bellen maar tot nu toe erg lang wachten dus veel tikken (waarschijnlijk (hopenlijk) berekenen ze dat niet) en niet aardig en zeker NIET begripvol geholpen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
marcellux schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:15:
ik heb nu weer een nieuw fenomeen. Er belden gisteren twee mensen en bij beide had ik last van zeggen we maar zo'n kantelfrequentie. Daarmee bedoel dat wanneer mijn gesprekspartner ophoud met praten zijn lijn als het ware wegvalt. De lijn is dan weg, de ruis geblokt, begint hij weer met praten dan klinkt alles weer normaal. Je kunt je voorstellen dat als iemand wat langere pauzes in zijn zinnen heeft dat erg irritant klinkt. Eeen beetje stotterend. Iemand hetzelfde probleem???
Dit is de standaard ruisonderdrukking die IPB in het begin ook had. Ruis wordt via de compressie zo sterk onderdrukt, dat het lijkt alsof de lijn geheel wegvalt. KPN is aan het experimenteren met het doelbewust toevoegen van ruis en, naar ik begrepen heb, zelfs met een extra geluidje direct nadat 1 van beide partners gesproken heeft om dit onnatuurlijke effect weg te nemen. Kennelijk zaten ze nu weer in het stadium dat ze niets extra's toevoegden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:19:
Dit adres heb ik van kpn gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:59:
[...]

Dit adres heb ik van kpn gekregen...
Ik heb b.v. info@kpnadsl.nl
Ik heb b.v. InternetPlusBellencm@kpn.com

Berijkbaarheid met IPB is net zo belangrijk als met de HD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:34:
[...]

Zolang je niet geporteerd bent betaal je nog abonnement/gesprekskosten voor het vaste net. Kijk maar bij factuur on-line, detail gesprekken bv "binnen basis gebied". Als het goed is zie je daar je recente gesprekken. Als je geporteerd bent zie je vanaf datum portering geen gesprekskosten meer. (Dit zou overigens wel moeten aangezien je het telefoonummer behoud, maar is een "onvolkomenheid" in het systeem door de portering naar IPB). KPN moet nog werken aan een goede overgang in factuur-on-line bij overstap van vast naar IPB.
Ik betaal zeker geen gesprekskosten, dit omdat uitbel via VOIP :)
Als ik wordt gebeld, gaat dit nog over de 'oude' analoge verbinding die door de Experia Box loopt.
Mijn Abbo-kosten van mijn analoge lijn lopen idd nog wel.
Maar waarom wel z'n brief dan ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:04:
[...]
Ik heb b.v. info@kpnadsl.nl
Ik heb b.v. InternetPlusBellencm@kpn.com

Berijkbaarheid met IPB is net zo belangrijk als met de HD _/-\o_
Bedankt. Ik ga nu nog een mail als bevestiging naar KPN sturen. Want zoals je hier kunt lezen heb ik een afspraak kunnen maken met KPN over het terug krijgen van de gemaakte kosten. Ik ben benieuwd als dat strax ook allemaal gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Heeft er iemand in 'Factuur online' al weer gesprekskosten zien verschijnen? Ik probeerde daar te kijken, maar krijg nu:
Foutmelding:
ordermanagerURL responds with status : Internal Server Error(500)

Foutcode:
WM_ERROR(ordermanagerURL responds with status : Internal Server Error(500))
Voor de historie: gisteravond weer enkelzijdig geluid. En voor het eerst hielp even uit/aanzetten niet. Een tweede maal geheel van de stroom afhalen hielp wel.

Vanochtend door iemand van het DCC gebeld, die alles wilde weten van mijn installatie. Zijn idee was dat het toch ergens aan de infrastructuur moest liggen, omdat zo ongeveer alles vervangen was. Ik verwees nog naar de verhalen van de zendamateurs die hun boxen opbliezen. En dat dat verholpen zou worden door ferrietkerntjes rond de kabel. Reactie: we hebben nu wel nieuwe adapters, omdat die voor IP-TV nodig zijn. Kennelijk trekken de huidige adapters het stroomverbruik voor IP TV niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Jan-E schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:26:
KNIP

Reactie: we hebben nu wel nieuwe adapters, omdat die voor IP-TV nodig zijn. Kennelijk trekken de huidige adapters het stroomverbruik voor IP TV niet.
Krijgen we dan wel IP-TV?? En nieuwe adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Edmund schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:30:
Krijgen we dan wel IP-TV?? En nieuwe adapters?
Het lijkt me duidelijk dat KPN 'triple play' wil gaan bieden. En dat zal dan toch via de Experia moeten lopen, want ik zie ze voorlopig nog niet overstappen op een ander apparaat. Het verhaal dat het niet zou kunnen heb ik dan ook met een korreltje zout genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Jan-E schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:05:
[...]
Dit is de standaard ruisonderdrukking die IPB in het begin ook had. Ruis wordt via de compressie zo sterk onderdrukt, dat het lijkt alsof de lijn geheel wegvalt. KPN is aan het experimenteren met het doelbewust toevoegen van ruis en, naar ik begrepen heb, zelfs met een extra geluidje direct nadat 1 van beide partners gesproken heeft om dit onnatuurlijke effect weg te nemen. Kennelijk zaten ze nu weer in het stadium dat ze niets extra's toevoegden.
Ja, dat had mij de monteur van KPN ook gezegd toen hij hier was. Er wordt vanuit de Experia kunstmatig ruis gegenereerd omdat anders iedereen denkt dat de lijn dood is. Ook de kiestonen en het overgaan van de "bel" aan de andere kant komt uit de Experia zoals ik het begreep.

[ Voor 21% gewijzigd door marcellux op 03-11-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:26:
Heeft er iemand in 'Factuur online' al weer gesprekskosten zien verschijnen? Ik probeerde daar te kijken, maar krijg nu:
[...]
Voor de historie: gisteravond weer enkelzijdig geluid. En voor het eerst hielp even uit/aanzetten niet. Een tweede maal geheel van de stroom afhalen hielp wel.

Vanochtend door iemand van het DCC gebeld, die alles wilde weten van mijn installatie. Zijn idee was dat het toch ergens aan de infrastructuur moest liggen, omdat zo ongeveer alles vervangen was. Ik verwees nog naar de verhalen van de zendamateurs die hun boxen opbliezen. En dat dat verholpen zou worden door ferrietkerntjes rond de kabel. Reactie: we hebben nu wel nieuwe adapters, omdat die voor IP-TV nodig zijn. Kennelijk trekken de huidige adapters het stroomverbruik voor IP TV niet.
Zal het niet verstandig zijn dat KPN deze adapters allemaal gaat vervangen omdat meerdere hier problemen mee hebben of gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even wat info gehaald van http://www.internetten.nl....asp?id=10011&kleur=blauw

KPN
KPN biedt sinds vorig jaar al digitale televisie via de ether aan, waarbij klanten die ook telefonie en of internet van KPN hebben, een maandelijkse korting van €6 krijgen. Naar verwachting is digitale tv in 2006 landelijk te ontvangen. Het telecombedrijf probeert trouwens ook via de kabel de huiskamer binnen te dringen, al gunnen de kabelmaatschappijen KPN die mogelijkheid tot nu toe niet. Intussen werkt KPN aan de mogelijkheid om televisie via de telefoonverbinding naar de huiskamer te brengen. Naar verwachting kan digitale televisie over internet dit najaar worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
ik heb zojuist via 0800--0407 mijn klacht betreffende de spraakkwaliteit, beter gezegd het ontbreken daarvan, voorgelegd bij de HD van IPB. Meneer keek nooit op dit forum en ik heb hem geadviseerd dat eens wat vaker te doen want dat kan helpen als je je wat in IPB wilt verdiepen. Nou ja, ik word iig teruggebeld door de 2e lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcellux schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:31:
ik heb zojuist via 0800--0407 mijn klacht betreffende de spraakkwaliteit, beter gezegd het ontbreken daarvan, voorgelegd bij de HD van IPB. Meneer keek nooit op dit forum en ik heb hem geadviseerd dat eens wat vaker te doen want dat kan helpen als je je wat in IPB wilt verdiepen. Nou ja, ik word iig teruggebeld door de 2e lijn.
Dit is dus bijna ongeloofwaardig.. :?

De hele wereld weet toch waar gathering.tweakers.net ligt..
De electronische snelweg op en dan de eerste links :*)

Ik heb laatst iemand van de HD aan de tel gehad en deze was zeer goed op de hoogte van dit forum en vertelde zelfs dat wat hier staat het meeste grote onzin is.
(vrienden kun je niet kiezen ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:38:
[...]

Dit is dus bijna ongeloofwaardig.. :?

De hele wereld weet toch waar gathering.tweakers.net ligt..
De electronische snelweg op en dan de eerste links :*)

Ik heb laatst iemand van de HD aan de tel gehad en deze was zeer goed op de hoogte van dit forum en vertelde zelfs dat wat hier staat het meeste grote onzin is.
(vrienden kun je niet kiezen ;) )
gelijk heb je :)
PS: wat bedoel je met: en vertelde zelfs dat wat hier staat het meeste grote onzin is

[ Voor 9% gewijzigd door marcellux op 03-11-2005 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:13:
KPN biedt sinds vorig jaar al digitale televisie via de ether aan, waarbij klanten die ook telefonie en of internet van KPN hebben, een maandelijkse korting van €6 krijgen. Naar verwachting is digitale tv in 2006 landelijk te ontvangen. Het telecombedrijf probeert trouwens ook via de kabel de huiskamer binnen te dringen, al gunnen de kabelmaatschappijen KPN die mogelijkheid tot nu toe niet. Intussen werkt KPN aan de mogelijkheid om televisie via de telefoonverbinding naar de huiskamer te brengen. Naar verwachting kan digitale televisie over internet dit najaar worden aangeboden.
Dat eerste is gewoon TV via de ether: Digitenne. Wat KPN nu al aanbiedt is een slap aftreksel van Triple Play.

Echte Triple Play is breedbandinternet, IP-telefonie en IP-TV allemaal via de ADSL-lijn (of je kabel of je glasvezelverbinding). En allemaal via de Experia })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:38:
Ach, het is hier zoals op elk forum: rijp en groen door elkaar. En als ze vinden dat hier veel onzin staat, moeten ze zich maar eens achter de oren krabben en zich afvragen hoe dat komt. Zou het volstrekt ontbreken van informatie over storingen en dergelijke daar niet een heel klein beetje debet aan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Jan-E schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:52:
[...]
Ach, het is hier zoals op elk forum: rijp en groen door elkaar. En als ze vinden dat hier veel onzin staat, moeten ze zich maar eens achter de oren krabben en zich afvragen hoe dat komt. Zou het volstrekt ontbreken van informatie over storingen en dergelijke daar niet een heel klein beetje debet aan zijn?
Ik vind dat iedere IPB gebruiker, rijp of groen, een bron van informatie op zich is en ook als zodanig behandeld dient te worden door iedere zichzelf respekterende telecommaatschappij!! Hij of zij geeft zijn info vanuit zijn standpunt en kijk op de dingen en door al deze informatie kom je achter heel wat problemen. Juist door het volkomen gebrek aan communicatie van de kant van de KPN is dit forum een vraagbaak en info punt voor mij ook al ben ik niet Graham Alexander Bell en heb ik de telefoon dus ook niet uitgevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik werd net weer gebeld door mijn contactpersoon bij het DCC. Er schijnt een probleem te zijn met UDP-pakketjes over de Experia Box. Of mijn webservertje streaming content genereerde? Nee, er worden wel flashfilmpjes afgedraaid. Maar wij beiden wisten niet of dat nu UDP of gewoon TCP/IP was.

Maar andersom genereer ik wel veel UDP-verkeer! De internet-radio staat hier bijna continu aan. Dat zal zeker meer dan 12 uur per dag zijn. Zijn er bij jullie ook mensen die continu aan de online radio of aan uitzendinggemist hangen?

Of zijn er mensen die mee willen werken aan een test en bijvoorbeeld continu Radio 1 willen aanzetten? In Mediaplayer 9: mms://stream-cache-1G.surfnet.nl/streamgate-radio1-smal
Zet desnoods je luidsprekers uit als je geirriteerd raakt door het gezwets ;)
En dus niet in de Mediaplayer het geluid uitzetten, maar gewoon de knop van je speakers...
Plus elke nacht om 4 uur even opstaan om Radio 1 weer een zetje te geven, want dan wordt de stream gereset. Als jullie dan ook problemen met enkelzijdig geluid en/of knipperende VoIP-lampjes krijgen, zou het wel eens kunnen zijn dat ...

Siemens is bezig met het ontwikkelen van nieuwe software, waarmee ook dit UDP-probleem uit de wereld geholpen moet worden. Om te weten of deze software ook bij mij de oplossing van het probleem kan zijn, zal ik het nu een paar dagen zonder online radio en tv moeten stellen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MijnKPN IPB schijnt een groot probleem te zijn.
Het werkt totaal niet en is wel een super belangrijkdeel van de IPB.

Bij een vriend van mij heeft een KPN-monteur nog getracht het ingeschakeld te krijgen via HD maar helaas. Ze zijn druk bezig maar er nog niet uit. (zijn al een flink tijd bezig)

Dat is dus grote Pech want nu kunnen nog steeds de EMAILADRESSEN NIET worden aangemaakt dus ook geen fax naar mail maar ook kan de NUMMERHERKENING NIET AAN/UIT OF GEBLOKKEERD worden maar dat geldt natuurlijk ook voor VOICEMAIL IN EMAIL laat staan dat de VOICEMAIL AAN of UITGEZET kan worden dan het DOORSCHAKELEN maar even vergeten want (net als de andere gegevens) NIET in te stellen!
Virusprotector en Firewallinstellingen en Spamfilter laat ik dan maar even buiten beschouwing want.. dat werkt dus ook niet..
(heb ik nu een halfpakket ABO? )

Bij aanschaf en na KPN voorlichting dacht ik dat ik dat bovenstaande mogelijkheden bij mijn ABO hoorde maar volgens een medewerker van HD is dat niet zo. Hij meldt (weliswaar zeer geiriteerd) dat bovenstaande mogelijkheden niet bij het abo horen en er appart van staat (wat het ook moge zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:12:
Zal het niet verstandig zijn dat KPN deze adapters allemaal gaat vervangen omdat meerdere hier problemen mee hebben of gehad.
Dat zou zeker geen kwaad kunnen. Ik heb er ook al over zitten te denken om een kooi van Faraday om mijn boxje te zetten, a la dat kippengaas verhaal. Wie weet heb ik wel een zendamateur als buurman die mijn Experia voortdurend instraalt.

Maar eerst maar eens kijken of het uitzetten van de online radio iets oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:52:
[...]
Ach ik zie het als vrijwillige verdediging.. Soms doet het zeer als waarheid wordt genuttigd.

(om dus niet te vaag te worden: ik doel hier op de medewerker.. ;) )

Communicatie is een woord en niet door KPN uitgevonden.
Daar zit duidelijk de bottlenek oftewel KPN kiest niet voor zijn klant.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:16:
Dat is dus grote Pech want nu kunnen nog steeds de EMAILADRESSEN NIET worden aangemaakt dus ook geen fax naar mail maar ook kan de NUMMERHERKENING NIET AAN/UIT OF GEBLOKKEERD worden maar dat geldt natuurlijk ook voor VOICEMAIL IN EMAIL laat staan dat de VOICEMAIL AAN of UITGEZET kan worden dan het DOORSCHAKELEN maar even vergeten want (net als de andere gegevens) NIET in te stellen!
Wil je niet zo SCHREEUWEN svp.

Maar verder: fax naar mail kun je bij mijn weten altijd aanvragen via deze pagina. Nummerweergave staat nog bij iedereen standaard aan en kan nog niet uitgezet worden, zelfs als Mijn KPN verder normaal werkt. Nummers blokkeren werkt wel, maar dat lijkt me geen halszaak. Voice mail of doorschakelen kun je ook via de telefoon instellen: voor voice mail 0842 333 bellen met een geporteerde lijn of ** 0842 333 met een niet-geporteerde lijn. Aan- en uitzetten of doorschakelen gaat gewoon met dezelfde *21 en *61 codes als op het vaste net. Voicemail in e-mail werkt nog voor niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je info Jan-E

Ik schreeuw nooit maar ik denk dat je de grote letters bedoelt..
Ik zal ze niet meer gebruiken.

tnx en succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:29:
[...]
Wil je niet zo SCHREEUWEN svp.

Maar verder: fax naar mail kun je bij mijn weten altijd aanvragen via deze pagina. Nummerweergave staat nog bij iedereen standaard aan en kan nog niet uitgezet worden, zelfs als Mijn KPN verder normaal werkt. Nummers blokkeren werkt wel, maar dat lijkt me geen halszaak. Voice mail of doorschakelen kun je ook via de telefoon instellen: voor voice mail 0842 333 bellen met een geporteerde lijn of ** 0842 333 met een niet-geporteerde lijn. Aan- en uitzetten of doorschakelen gaat gewoon met dezelfde *21 en *61 codes als op het vaste net. Voicemail in e-mail werkt nog voor niemand.
Als je via jouw link inlogd kom je ook uit op mijn kpn en daar kunnen 'Wij' niet komen.
je krijgt dan de melding dat internetplusbellen niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:52:
Als je via jouw link inlogd kom je ook uit op mijn kpn en daar kunnen 'Wij' niet komen.
je krijgt dan de melding dat internetplusbellen niet beschikbaar is.
Staat die bij "Jullie" dan niet meer onder vaste telefonie? Probeer anders eens in te loggen en dan in dezelfde sessie (knippen en in je adresbalk plakken) naar deze pagina te gaan.

Edit: net zelf getest. Bij mijn VoIP-nummer werkt het niet, bij mijn analoge nummer wel. Wat gebeurt er bij jullie?

[ Voor 12% gewijzigd door Jan-E op 03-11-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:12:
[...]
Staat die bij "Jullie" dan niet meer onder vaste telefonie? Probeer anders eens in te loggen en dan in dezelfde sessie (knippen en in je adresbalk plakken) naar deze pagina te gaan.
Jan Ehr bij ons werkt het dus niet en bij de techn. zijn ze er nog zeker niet uit.
Al jouw geboden instellingen werken bij ons niet.
(ben je van de HD?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
net gebeld door de 2e lijn. Erg vriendelijke man en hij zei dat ze gisteren een update hadden gedaan voor juist dat probleem. En inderdaad heb ik er geen last meer van. De Wifi telefoon laat nog op zich wachten ( want als ik iemand van de 2e lijn te pakken heb dan is hij nog lang niet van me af) en triple komt volgend jaar als ook ADSL2 loopt. Want zonder ADSL2 gaat dat natuurlijk niet!!! En ook dus lang niet iedereen kan ADSL2 krijgen omdat dat erg ligt aan de afstand tot de centrale! Sprak ook nog met hem over communiceren en heb gevraagd om net als andere providers een storingspagina te maken op bv "Mijn KPN " waar storingen en werkzaamheden worden gemeld en/of aangekondigd. Ik zeg bewust een internet pagina omdat het internet het meestal wel doet en het telefoneren niet. Maar daar zou natuurlijk ook vermeld kunnen worden wat en waar de problemen liggen met IPB en/of de Experia! Hulde aan de reaktie snelheid van de HD van IPB.

[ Voor 5% gewijzigd door marcellux op 03-11-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Nope. Gewoon een klant.
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.