Kun je nu je lijn niet om laten zetten naar analoog dan, en over een week of 2 als dit gerealiseerd is IPB aanvragen? Omzetting van ISDN naar analoog is vrij snel geregeld is mijn ervaring.Ik heb ook ergens in de KPN fag's gelezen dat ze die weg niet bewandelen. maw je kunt niet eerst isdn om laten zetten in analoog en dan analoog IPB nemen.
Ik kan me voorstellen dat veel "testers" de weg naar een forum niet weten te vinden. Ook zullen er ongetwijfeld zijn die de moed inmiddels hebben opgegeven vanwege het lange wachten bij de telefonische hulp van de HD, of gewoon domweg niet worden teruggebeld.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:09:
Overigens bevestigde hij mij dat helpdeskmedewerkers wel degelijk dit soort fora bestuderen, vooral Tweakers is "populair". Dat is erg verstandig; input blijven geven dus!
Neem de afgelopen dagen met zo'n forse storing. Als je niet toevallig wilt bellen met je IPB kom je er niet achter dat je onbereikbaar bent. Het wordt toch immers nergens anders gecommuniceerd!!Dat is toch een negatieve toegevoegde waarde!!
Als KPN zich alleen maar gaat richten op de meldingen die hier worden geschreven dan is het toch echt slecht gesteld en vraag ik mij af waar het naar toe gaat.
Verwijderd
KPN zal niet zo snel meer een lijn terugzetten van ISDN-2 naar PSTN. Dit vanwege de kosten. Wat vaak (altijd?) gebeurd (onofficieel) dat ze een ISDN lijn "afknijpen". Technisch gezien heeft de klant dan maar 1 lijn, op de KPN factuur (vaste verbindingen) staat dan een bedrag voor ISDN-2 met daaronder weer een factuurregel met korting (verschil tussen PSTN en ISDN2).Aangezien je dan toch nog op ISDN zit, heeft het geen zin omvooralsnog IPB aan te vragen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 07:40:
[...]
Kun je nu je lijn niet om laten zetten naar analoog dan, en over een week of 2 als dit gerealiseerd is IPB aanvragen? Omzetting van ISDN naar analoog is vrij snel geregeld is mijn ervaring.
Verder zou het mij niet verbazen als KPN nog problemen heeft met het omzetten van meerdere nummers (ISDN2 , 1 hoofdnummer, 3 MSN nummers) via IPB.
Dat is niet onofficieel. KPN heeft voor dit soort gevallen officieel ISDN-1 geïntroduceerd. Daar geven ze echter niet veel ruchtbaarheid aan, omdat veel mensen tegenwoordig ADSL hebben naast de ISDN-lijn en de tweede lijn niet meer gebruiken voor inbellen. Maar zolang de klanten niet doorhebben dat ze maar de helft gebruiken...Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:27:
KPN zal niet zo snel meer een lijn terugzetten van ISDN-2 naar PSTN. Dit vanwege de kosten. Wat vaak (altijd?) gebeurd (onofficieel) dat ze een ISDN lijn "afknijpen". Technisch gezien heeft de klant dan maar 1 lijn, op de KPN factuur (vaste verbindingen) staat dan een bedrag voor ISDN-2 met daaronder weer een factuurregel met korting (verschil tussen PSTN en ISDN2).
Verwijderd
Zonder dat ik de drang heb om het voor de HD op te nemen wil ik wel kwijt dat hetgeen hier boven wordt gesuggereerd niet de realiteit is. Het gaat erom dat voor deze HD de IPB problematieken ook nieuw zijn en dat zij kennelijk open staan voor iedere vorm van aanvullende informatie.EdjeK schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:16:
[...]
Als KPN zich alleen maar gaat richten op de meldingen die hier worden geschreven dan is het toch echt slecht gesteld en vraag ik mij af waar het naar toe gaat.
Mijn suggestie is dan ook om niet alleen in dit forum je gal te spuwen maar dat dan ook formeel, op een opbouwende manier, richting KPN te doen. Ik heb de ervaring dat ze, welliswaar wat laat, er aandacht aan besteden.
Verwijderd
Als je KPN opdracht geeft om je lijn terug te zetten naar analoog, dienen ze dit in mijn ogen gewoon uit te voeren (hebben ze bij mij in het verleden dan ook gedaan zonder enig gemor of exhorbitante kosten). Ik zou gewoon dat pad bewandelen (hou alleen in de gaten dat speciale ISDN toestellen niet werken op een analoge aansluiting) .
Verwijderd
Gisteren mocht ik zowaar een factuur van KPN onvangen met de cryptische mededeling dat er een bedrag van - (minus) € 50,00 van mijn rekening wordt afgeschreven. Voor alle zekerheid toch maar even gebeld en inderdaad, excuus mijnheer voor de onduidelijkheid, er wordt € 50,00 bijgeschreven. Kennelijk is hun administratie niet ingericht op het crediteren van nota's.
Wat betreft de financiele kant van de "IPB worsteling" niets dan hulde voor de KPN!
Ik weet en heb de ervaring dat andere grote bedrijven bij soortgelijke situaties zeker niet uit zichzelf geen abo kosten in rekening brengen en daarbovenop, zonder dat er ook maar iemand naar heeft gevraagd, ook nog eens een financiele vergoeding aanbieden.
Wat betreft de financiele kant van de "IPB worsteling" niets dan hulde voor de KPN!
Ik weet en heb de ervaring dat andere grote bedrijven bij soortgelijke situaties zeker niet uit zichzelf geen abo kosten in rekening brengen en daarbovenop, zonder dat er ook maar iemand naar heeft gevraagd, ook nog eens een financiele vergoeding aanbieden.
Vandaag half uurtje geleden. KPN zei dat het het weer deed. Ik denk hoe weten zij nou als het het doet of niet. Anders hoefde ik toch niet de hele tijd te bellen
.
Een half uurtje later was het weer zo ver.. mijn moeder aan het bellen en voeren ze een firmware update of zo uit. Weg gesprek. Ze moeten nu toch echt eens wat beter gaan communiceren.
Edit: Ik toch maar kpn gebeld en mijn ongenoegen gemeld. Wil die man mij doorverbinden naar de 2de lijn. Tja van mij mag ie. Ik bij de 2de lijn mijn ongenoegen nog eens gemeld en hij neemt het mee na de volgende vergadering. Ze moesten maar eens beter gaan kijken als de lijn vrij is voordat ze updaten. Tevens had ik nog gevraagd als ze niet wat beter konden gaan communiceren en storingen op mijn kpn konden gaan zetten (of teletekst zoals planet dat doet). Dat scheelt nogal wat telefoonverkeer. Dit zou hij ook meenemen in de vergadering. Hij vond het 2 belangrijke punten die verbeterd moesten worden.
Een half uurtje later was het weer zo ver.. mijn moeder aan het bellen en voeren ze een firmware update of zo uit. Weg gesprek. Ze moeten nu toch echt eens wat beter gaan communiceren.
Edit: Ik toch maar kpn gebeld en mijn ongenoegen gemeld. Wil die man mij doorverbinden naar de 2de lijn. Tja van mij mag ie. Ik bij de 2de lijn mijn ongenoegen nog eens gemeld en hij neemt het mee na de volgende vergadering. Ze moesten maar eens beter gaan kijken als de lijn vrij is voordat ze updaten. Tevens had ik nog gevraagd als ze niet wat beter konden gaan communiceren en storingen op mijn kpn konden gaan zetten (of teletekst zoals planet dat doet). Dat scheelt nogal wat telefoonverkeer. Dit zou hij ook meenemen in de vergadering. Hij vond het 2 belangrijke punten die verbeterd moesten worden.
[ Voor 50% gewijzigd door Edmund op 28-10-2005 12:40 ]
Hebben jullie op dit moment nog steeds last van die grote storing? Ik kan namelijk niet meer bellen: niets te horen en aan de andere kant gaat hij ook niet over. Even later: na het intoetsen van #21# (om inkomend telefoonverkeer te testen): knipperend VoIP-lampje. Het is weer bingo 
Mijn KPN heeft ook kuren:
Foutmelding:
ordermanagerURL responds with status : Internal Server Error(500)
Foutcode:
WM_ERROR(ordermanagerURL responds with status : Internal Server Error(500))
Foutmelding:
Foutcode:
Nee, Jan. IPB en "Mijn KPN" doen het hier op 8094 weer perfect.Jan-E schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:29:
Hebben jullie op dit moment nog steeds last van die grote storing?
[ Voor 50% gewijzigd door EdjeK op 28-10-2005 13:15 ]
Verwijderd
Vanochtend ( tot 12:00) redelijk veel getelefoneerd, geen problemen. Ook mijn KPN werkt hier prima.Jan-E schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:29:
Hebben jullie op dit moment nog steeds last van die grote storing? (....)
#21# ook nog even getest; alles oke.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 12:42 ]
Verwijderd
Vanochtend belde de HD met de mededeling dat de storing was opgelost en dat we weer konden bellen en gebeld worden. Helaas moest ik mededelen dat dat niet het geval was. D Er wordt vandaag een monteur langsgestuurd om het uit te zoeken. Ik ben benieuwd wat er aan de hand is.Jan-E schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:29:
Hebben jullie op dit moment nog steeds last van die grote storing? Ik kan namelijk niet meer bellen: niets te horen en aan de andere kant gaat hij ook niet over. Even later: na het intoetsen van #21# (om inkomend telefoonverkeer te testen): knipperend VoIP-lampje. Het is weer bingo
Foutmelding:
Foutcode:
Bij wie is de storing nu wel opgelost ??
Hier is de storig opgelost. Problemen die ik voorheen ook al had nietVerwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:46:
[knip]
Verwijderd
Ik kan weer gebeld worden. Kwaliteit is goed. Probleem lijkt dus bij mij opgelostVerwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:46:
[...]
Knip...
Uitgaand verkeer kan ik niet testen. Mijn KPN werkt zonder fouten...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 13:31 ]
Ok, dan was ik vanochtend (en gisteravond laat) kennelijk weer de klos.
Zo juist werd ik al door de tweede KPN-er van vandaag gebeld. Met de mededeling dat poort 80 weer open gezet was. Ja, dat heeft je collega gisteren al doorgegeven. Oh, dan kan ik dat ticket dus sluiten.
Had ik verder nog klachten? Ja, al weer 2 maal een knipperend VoIP-lampje. Maar dat heb ik vanochtend ook al aan een andere collega van je gezegd. Dus dat ticket moet open blijven staan en wordt doorgegeven aan de derde lijn, die gaan proberen het met Siemens mensen op te lossen.
Ik: En mijn derde ticket? Hebben we niet. Ik: ik kan niet naar een Faxmail-nummer bellen: 0842... Ja, nomadische 084 nummers werken nog niet. Nee, het gaat niet om een nomadisch IPB-nummer, maar om een 0842 Faxmail-nummer. Dat kan ik wel met mijn analoge lijn en mijn mobiel bellen, maar niet met mijn VoIP-lijn. Dan krijg ik gelijk in gesprek. OK, dat wordt toegevoegd aan het ticket.
Kan iemand met zijn VoIP-lijn nog eens naar 0842 200923 bellen? Krijg je dan in gesprek of krijg je een ingeblikte KPN-dame aan de lijn?
Zo juist werd ik al door de tweede KPN-er van vandaag gebeld. Met de mededeling dat poort 80 weer open gezet was. Ja, dat heeft je collega gisteren al doorgegeven. Oh, dan kan ik dat ticket dus sluiten.
Had ik verder nog klachten? Ja, al weer 2 maal een knipperend VoIP-lampje. Maar dat heb ik vanochtend ook al aan een andere collega van je gezegd. Dus dat ticket moet open blijven staan en wordt doorgegeven aan de derde lijn, die gaan proberen het met Siemens mensen op te lossen.
Ik: En mijn derde ticket? Hebben we niet. Ik: ik kan niet naar een Faxmail-nummer bellen: 0842... Ja, nomadische 084 nummers werken nog niet. Nee, het gaat niet om een nomadisch IPB-nummer, maar om een 0842 Faxmail-nummer. Dat kan ik wel met mijn analoge lijn en mijn mobiel bellen, maar niet met mijn VoIP-lijn. Dan krijg ik gelijk in gesprek. OK, dat wordt toegevoegd aan het ticket.
Kan iemand met zijn VoIP-lijn nog eens naar 0842 200923 bellen? Krijg je dan in gesprek of krijg je een ingeblikte KPN-dame aan de lijn?
Verwijderd
Jan, in gesprek!Jan-E schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:40:
Verwijderd
Deze dienst is nog duurder dan gewone telefonie, en de kwaliteit is niet gegarandeerd. Tiscali ofzo is veel goedkoperderder
Ja, dat vermoedde ik wel. Het is dus een algemeen IPB-probleem en niet specifiek verbonden aan mijn nummer.
Overigens zat ik net in Mijn KPN te neuzen en zag dat de toegangscontrole voor Wi-Fi verdwenen was na de vervanging van mijn Experia Box. Kennelijk wordt dat niet in de TSM-server opgeslagen, maar alleen in de Experia.
Verwijderd
Lijkt mij ook logisch. Die gegevens zijn PC/Persoon gebonden; dus opslag in de Experia lijkt mij veiliger dan in de TSM-server.Jan-E schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:48:
[...]
Overigens zat ik net in Mijn KPN te neuzen en zag dat de toegangscontrole voor Wi-Fi verdwenen was na de vervanging van mijn Experia Box. Kennelijk wordt dat niet in de TSM-server opgeslagen, maar alleen in de Experia.
Vandaag helaas een storing gehad na het stroomloos maken van de experia box (ok ik had hem misschien eerst even uit moeten zetten). Daarna werden de instellingen voor het voip gedeelte niet meer opgehaald(internet deed het wel nog). Gelukkig was er wel een tweede lijns KPN er die hier direkt mee aan de slag ging en nu werkt alles. Wat ze precies gedaan hebben weet ik niet, ik heb wel gemerkt dat bij het offline zijn van het modem je soms wel en soms niet in de voice mail terecht komt.
Verwijderd
Even inhaken op het terug zetten van ISDN naar analoog.
Bij mij gaf dat geen probleem, ik heb dat nl. ook moeten doen om in aanmerking te komen voor ipb ergens begin van de zomer. Was verder een fluitje van een cent en er werd zeker niet moeilijk over gedaan.
Bij mij gaf dat geen probleem, ik heb dat nl. ook moeten doen om in aanmerking te komen voor ipb ergens begin van de zomer. Was verder een fluitje van een cent en er werd zeker niet moeilijk over gedaan.
hier bij mij werkt alles perfect 7091 en heb ik slechts even die avond niet kunnen bellen. Iedereen die ik spreek zegt dat het beter klinkt als tevoren.
Ik heb een mail ontvangen van KPN ( reklame ) waar je je ook kunt aanmelden voor IPB. Ik vind dat nogal voorbarig om nu alweer daarvoor reklame te maken! Wacht toch eens tot de hele zaak ook lange termijn storingsvrij loopt. Men schijnt haast te hebben. En waar blijft mijn Wifi telefoon
Ik heb een mail ontvangen van KPN ( reklame ) waar je je ook kunt aanmelden voor IPB. Ik vind dat nogal voorbarig om nu alweer daarvoor reklame te maken! Wacht toch eens tot de hele zaak ook lange termijn storingsvrij loopt. Men schijnt haast te hebben. En waar blijft mijn Wifi telefoon
[ Voor 50% gewijzigd door marcellux op 28-10-2005 18:48 ]
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Verwijderd
Ik heb het ook nog even geprobeerd, voor de zekerheid.Jan-E schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:40:
Tuut tuut tuut....
Verwijderd
algemene vraag: Is het noodzakelijk dat je de telefoon op tel1 van de experiabox aansluit als je 1 telefoonnummer hebt ? of moet het ook via tel2 werken ? Miscchien ben ik abuis, maar voor zover ik weet heb ik tot afgelopen week altijd de telefoon op tel2 aangesloten. Sinds het reseten van de modem (n.a.v. landelijke storing) werkt tel2 niet meer.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 20:25 ]
Om alle ISDN perikelen uit de wereld te helpen, heb ik vandaag maar weer eens gebeld
De waarheden volgens Mevr. xxxxxxxxxxxxxxx:
- Omzetten van ISDN naar analoog is mogelijk
Beetje jammer alleen dat:
1. Eerst je Adsl lijn opgezegd dient te zijn
2. Dan pas je ISDN naar analoog omgezet kan worden
3. Je dan eerst opnieuw Adsl moet hebben
4. Je je dan pas kan aanmelden voor IPB
Resultaat: 2 a 3 maanden ellende
Dan dus maar niet omzetten. Ik wacht wel.
Gelijk maar gevraagd hoe het nu zit met iptv.
Een nog veel groter drama dan IPB
Het is ten eerste voorlopig nog niet verkrijgbaar. Misschien ergens eind Januari.
Iptv is niet mogelijk in combinatie met IPB. NIET DUS !!!
Alleen met een Adsl abbo zonder IPB is het straks verkrijgbaar.
De vraag: Is er een indicatie te geven per wanneer de eerste Adsl2+ aansluitingen van KPN de wereld in komen. Geen idee, is niets zinnigs over te zeggen. Das lekker.
Overigens is de indicatieprijs voor iptv 15 extra per maand.
Je kan maximaal 2 tv's tegelijk aan hebben ivm bandbreedte.
Er komt een soortgelijke tuner als met TV van KPN zoals ze het nu verkopen.
Mijn reactie: Volgens mij denken een hoop mensen dat IPB in combinatie met iptv mogelijk is.
KPN: Niet dus.
Svijf weer: Dan hebben jullie straks weer wat uit te leggen
KPN: Uhm, ik vrees van wel ja
De dame die ik heb gesproken, vindt de interne gang van zaken ook zeer vreemd.
Ik kon niets anders dan het met haar eens zijn
Eerlijke dame
Svijf mag iig wachten tot ergens in Januari.
Blijf het hier zekers volgen.
Succes allemaal.
De waarheden volgens Mevr. xxxxxxxxxxxxxxx:
- Omzetten van ISDN naar analoog is mogelijk
Beetje jammer alleen dat:
1. Eerst je Adsl lijn opgezegd dient te zijn
2. Dan pas je ISDN naar analoog omgezet kan worden
3. Je dan eerst opnieuw Adsl moet hebben
4. Je je dan pas kan aanmelden voor IPB
Resultaat: 2 a 3 maanden ellende
Dan dus maar niet omzetten. Ik wacht wel.
Gelijk maar gevraagd hoe het nu zit met iptv.
Een nog veel groter drama dan IPB

Het is ten eerste voorlopig nog niet verkrijgbaar. Misschien ergens eind Januari.
Iptv is niet mogelijk in combinatie met IPB. NIET DUS !!!
Alleen met een Adsl abbo zonder IPB is het straks verkrijgbaar.
De vraag: Is er een indicatie te geven per wanneer de eerste Adsl2+ aansluitingen van KPN de wereld in komen. Geen idee, is niets zinnigs over te zeggen. Das lekker.
Overigens is de indicatieprijs voor iptv 15 extra per maand.
Je kan maximaal 2 tv's tegelijk aan hebben ivm bandbreedte.
Er komt een soortgelijke tuner als met TV van KPN zoals ze het nu verkopen.
Mijn reactie: Volgens mij denken een hoop mensen dat IPB in combinatie met iptv mogelijk is.
KPN: Niet dus.
Svijf weer: Dan hebben jullie straks weer wat uit te leggen
KPN: Uhm, ik vrees van wel ja

De dame die ik heb gesproken, vindt de interne gang van zaken ook zeer vreemd.
Ik kon niets anders dan het met haar eens zijn
Eerlijke dame
Svijf mag iig wachten tot ergens in Januari.
Blijf het hier zekers volgen.
Succes allemaal.
Verwijderd
Ik heb net zelf maar de HD gebeld en ik kreeg een bevestiging dat het in het verleden mogelijk was om met 1 telefoonnummer via tel2 te bellen. Dit is waarschijnlijk in één van de laatste firmware updates "opgelost" (lees : geblokkeerd). Na mijn recente reset werkte het dus niet meer.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:18:
algemene vraag: Is het noodzakelijk dat je de telefoon op tel1 van de experiabox aansluit als je 1 telefoonnummer hebt ? of moet het ook via tel2 werken ? Miscchien ben ik abuis, maar voor zover ik weet heb ik tot afgelopen week altijd de telefoon op tel2 aangesloten. Sinds het reseten van de modem (n.a.v. landelijke storing) werkt tel2 niet meer.
Vanaf heden werkt dus alleen tel1 standaard voor het hoofdnummer
Een niet-geporteerde lijn komt nog op beide Tel-poorten binnen. Bij een geporteerde lijn heeft de Experia de technische mogelijkheid om aan beide poorten een apart telefoonnummer te koppelen en zou het in principe ook mogelijk moeten zijn om het hoofdnummer aan Tel2 te koppelen. Ooit hadden we daar het menu-onderdeel poort-instellingen voor. Dat menu heeft echter nooit gewerkt. Ik heb zelf een keer geprobeerd om mijn nummer aan Tel2 te koppelen en de allereerste installatie-monteur heeft dat een keer geprobeerd. In beide gevallen werd de Experia dusdanig in de soep gedraaid dat zelfs een harde reset niet meer werkte. Er was hardhandig ingrijpen van de 2e lijn nodig om de Experia weer in het gareel te krijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:44:
Vanaf heden werkt dus alleen tel1 standaard voor het hoofdnummer
Ik lees net op het ADSL-forum dat iemand met een nieuw IPB abonnement in verband met installatie problemen zijn SIEMENS experia door de KPN is omgeruild voor een ALCATEL ????
[ Voor 26% gewijzigd door EdjeK op 28-10-2005 21:23 ]
Verwijderd
Speelde dat ook niet al een tijdje geleden, dat als de problemen met Siemens aanhielden dat ze dan op Alcatel overgingen? Misschien zijn ze hier nu mee bezig, aangezien het nu toch een beetje lang begint te duren, ook al is het "maar" testfase.EdjeK schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:20:
Ik lees net op het ADSL-forum dat iemand met een nieuw IPB abonnement in verband met installatie problemen zijn SIEMENS experia door de KPN is omgeruild voor een ALCATEL ????
Ik vind het een beetje maf verhaal. Wat heeft die processor nu te maken met het al dan niet werken van een draadloos netwerk.EdjeK schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:20:
Vraag hem eens wat voor Alcatel het is. En stuur hem dan gelijk deze kant op
Verwijderd
[quote]Jan-E schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:31:
[...]
Ik vind het een beetje maf verhaal. Wat heeft die processor nu te maken met het al dan niet werken van een draadloos netwerk.
Geen idee, mijn amd-tje draait vanaf het begin zonder problemen draadloos.
Alleen niet met de siemens usb adapter, maar met een sweex kaartje.
[...]
Ik vind het een beetje maf verhaal. Wat heeft die processor nu te maken met het al dan niet werken van een draadloos netwerk.
Hmm. Als je dat verhaal op ADSL-Online.net leest zou het ook nog wel zo kunnen zijn dat de Siemens USB adapter vervangen werd door 1-tje van Alcatel. En dus niet de Experia Box (die minder duidelijk herkenbaar is als een Siemens).Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:22:
Verwijderd
Deze week na 3 maanden kan ik ook bellen via de Experia box alleen werkt nu mijn huiscentrale niet meer zijn er mensen waar de huiscentrale nog wel werkt ?
Als daar wel de experia is vervangen door een exemplaar van Alcatel hadden ze dat natuurlijk eerst bij jou uit moeten proberen lijkt mij.Jan-E schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:34:
[...]
Hmm. Als je dat verhaal op ADSL-Online.net leest zou het ook nog wel zo kunnen zijn dat de Siemens USB adapter vervangen werd door 1-tje van Alcatel. En dus niet de Experia Box (die minder duidelijk herkenbaar is als een Siemens).
Als iemand regelmatig problemen heeft ben jij het wel en dan hadden ze een prima tester gehad die ook nog eens weet waar je het over hebt en die alles prima kan verwoorden
In heb nu ruim 2,5 maanden ipb en vanaf het begin heb ik geen problemen met mijn huiscentrale.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 07:13:
Deze week na 3 maanden kan ik ook bellen via de Experia box alleen werkt nu mijn huiscentrale niet meer zijn er mensen waar de huiscentrale nog wel werkt ?
Verwijderd
@svijf dat je eerst ADSL moet opzeggen voordat je ISDN omgezet kan worden geloof ik. Maar dat je eerst weer ADSL moet hebben voordat je IPB kunt aanvragen is onzin. Ikzelf had op een locatie een telefoonaansluiting die niet aangesloten was (er zat dus geen ADSL op én geen telefoon). Ik heb in Juni daarop IPB aangevraagd en ze hebben het netjes aangesloten (dus vanaf een dode lijn naar IPB).
Verwijderd
Wat betreft IPTV, ik denk dat we maar even moeten wachten tot het daadwerkelijk geïntroduceerd wordt. De Experia is klaar voor IPTV dus het lijkt me stug dat KPN het hier niet op zal aanbieden (zeker gezien het feit dat KPN internetplusbellen als hoofdpeiler voor de diviesie vaste telefonie ziet). Zelf heb ik het idee dat die mevrouw het ook niet precies weet en dus maar wat dingen zegt.
Verwijderd
Ik ben het met je eens.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:54:
Wat betreft IPTV, ik denk dat we maar even moeten wachten tot het daadwerkelijk geïntroduceerd wordt. De Experia is klaar voor IPTV dus het lijkt me stug dat KPN het hier niet op zal aanbieden (zeker gezien het feit dat KPN internetplusbellen als hoofdpeiler voor de diviesie vaste telefonie ziet). Zelf heb ik het idee dat die mevrouw het ook niet precies weet en dus maar wat dingen zegt.
Mij is verteld dat het volledig triple play moet worden, dus adsl,voip en iptv. De een zei dat de experia hiervoor geschikt is. De ander had het over een extra kastje dat naast de experia gebruikt moet worden.
Vooruitlopend heb ik dus nu IPB en digitale tv van KPN, en dit zou dan tzt worden omgezet naar iptv.
Echter is het de vraag of ik dat nog doe, de digitale tv bevalt prima, ik heb 3 ontvangers voor maar 7,95.
Dus kan 3 tv's tegelijk gebruiken. De twee die bij iptv mogelijk zijn ivm de bandbreedte, is voor mij een beperking.
"De vraag: Is er een indicatie te geven per wanneer de eerste Adsl2+ aansluitingen van KPN de wereld in komen. Geen idee, is niets zinnigs over te zeggen. Das lekker."
Zouden we niet kunnen aannemen dat de eerste Adsl2+ aansluitingen van KPN de wereld in komen als de snelheidsverhoging die KPN voor haar netwerk heeft aangekondigd heeft doorgevoerd?
Was dat niet ergens in november?
Dan zouden de 8/1 mb down (extra/fast) abbo's toch geupgrade worden naar 12mb / 1 ?
Zouden we niet kunnen aannemen dat de eerste Adsl2+ aansluitingen van KPN de wereld in komen als de snelheidsverhoging die KPN voor haar netwerk heeft aangekondigd heeft doorgevoerd?
Was dat niet ergens in november?
Dan zouden de 8/1 mb down (extra/fast) abbo's toch geupgrade worden naar 12mb / 1 ?
Misschien, een domme opmerking. Bij mijn storing deze week, gemeld in dit bericht, werd mij door de 2e lijn van de HD verteld dat het geïnstalleerde ADSL2+ profiel voor mijn aansluiting in de centrale mogelijkerwijze de oorzaak was. Dus in mijn optiek zijn heel veel gebruikers inmiddels overgezet op ADSL2+, m.a.w. ze zijn al actief !!!!!!rkroeks schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:29:
"De vraag: Is er een indicatie te geven per wanneer de eerste Adsl2+ aansluitingen van KPN de wereld in komen. Geen idee, is niets zinnigs over te zeggen. Das lekker."
[ Voor 7% gewijzigd door EdjeK op 29-10-2005 13:44 ]
Nou dan ben ik nog niet overgezet op adsl2+. mijn download blaast nog steeds rond de 830 kB/sec.
Grrr. Enkelzijdig geluid. Die nieuwe Experia maakt dus geen snars uit.
Mijn contact bij de 2e lijn vertelde me dat dan wel in de centrale een ADSL2+ profiel ingesteld was, maar dat die op dit moment nog automatisch zou moeten terugschakelen naar het gewone ADSL-profiel. En juist door dat terugschakelen zouden er problemen ontstaan. Als je in de centrale dan weer het ouderwetse ADSL-profiel instelt vermijd je die problemen.EdjeK schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:39:
Misschien, een domme opmerking. Bij mijn storing deze week, gemeld in dit bericht, werd mij door de 2e lijn van de HD verteld dat het geïnstalleerde ADSL2+ profiel voor mijn aansluiting in de centrale mogelijkerwijze de oorzaak was. Dus in mijn optiek zijn heel veel gebruikers inmiddels overgezet op ADSL2+, m.a.w. ze zijn al actief !!!!!!
Verwijderd
Sorry was niet helemaal duidelijk...
Mijn siemens antenne heeft moeite met AMD chipset 4 ofzo??
De monteur heeft de Siemens omgewisseld met de SpeedTouch 120g en alle problemen waren opgelost.
Dit euvel was bekend. Ook de ontvangst is sterker..
De monteur heeft standaard de 120G in zijn voorraad..
De InstalCD is nu wel ingenomen en vraag mij af als ik de computer opzet wat dan??
Ad
Mijn siemens antenne heeft moeite met AMD chipset 4 ofzo??
De monteur heeft de Siemens omgewisseld met de SpeedTouch 120g en alle problemen waren opgelost.
Dit euvel was bekend. Ook de ontvangst is sterker..
De monteur heeft standaard de 120G in zijn voorraad..
De InstalCD is nu wel ingenomen en vraag mij af als ik de computer opzet wat dan??
Ad
Antwoord op het ADSL-forum: de Siemens USB adapter is omgeruild voor een Alcatel 120G. Dus de Experia staat er nog gewoon.Jan-E schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:34:
Hmm. Als je dat verhaal op ADSL-Online.net leest zou het ook nog wel zo kunnen zijn dat de Siemens USB adapter vervangen werd door 1-tje van Alcatel. En dus niet de Experia Box (die minder duidelijk herkenbaar is als een Siemens).
@miniad: welkom hier. Op het ADSL-forum had ik je ook al antwoord gegeven:
Dat die Siemens USB adapter af en toe niet zo goed werkt was al tijden bekend. Kennelijk is KPN daar nu ook achter.
En die installatie CD bevat alleen maar de software voor de Siemens adapter, dus daar mis je niets aan. Bovendien zijn nieuwere drivers ook op het net te downloaden. Zie het kopje "Wireless USB adapter" in het openingsbericht.
Dat die Siemens USB adapter af en toe niet zo goed werkt was al tijden bekend. Kennelijk is KPN daar nu ook achter.
En die installatie CD bevat alleen maar de software voor de Siemens adapter, dus daar mis je niets aan. Bovendien zijn nieuwere drivers ook op het net te downloaden. Zie het kopje "Wireless USB adapter" in het openingsbericht.
[ Voor 2% gewijzigd door Jan-E op 29-10-2005 15:10 . Reden: verbeterede URL openingsbericht ]
Verwijderd
Bedankt Jan-E.
Ik ben hier volkomen nieuw in en heb hier het e.a. doorgelezen en soms uitgetest.
De https://service1.breedbandportal.kpn.com/csc/?strDisplay
Heb ik dirct bezocht maar kom er niet op vanwege wachtwoordt.
Ik heb het wel aangevraagd en de melding dat het verstuurd is heb ik ook gekregen maar de Mail is niet aangekomen. Volgens de Helpdesk werkt dit niet meer..
Maar IPB op Mijn KPN werkt ook voor geen meter..dus kan ik niets instellen.
Werkt de Firewall afdoende..? ik heb een test gedaan bij http://scan.sygatetech.com/
en dan lijkt het goed beschermd.. maar daar is ook commercie dus??
Verder werkt het systeem goed behalve als het uit de lucht is en dat gebeurde vandaag toch wel eens. Service tot nu toe goed.. zelfde dag nog een monteur thuis en alle tijd en vriendelijk het e.a. opgelost en/of geadviseerd.
Ik vind het niet netjes om in een expirimentelestaduim (daarbuiten ook) geld te vragen voor telefonisch hulp bij de helpdesk. Ik heb IPB onbeperkt bellen gekozen maar de helpdesk valt daar niet onder.. Een gemiste kans van KPN !
Ad
Ik ben hier volkomen nieuw in en heb hier het e.a. doorgelezen en soms uitgetest.
Heb ik dirct bezocht maar kom er niet op vanwege wachtwoordt.
Ik heb het wel aangevraagd en de melding dat het verstuurd is heb ik ook gekregen maar de Mail is niet aangekomen. Volgens de Helpdesk werkt dit niet meer..
Maar IPB op Mijn KPN werkt ook voor geen meter..dus kan ik niets instellen.
Werkt de Firewall afdoende..? ik heb een test gedaan bij http://scan.sygatetech.com/
en dan lijkt het goed beschermd.. maar daar is ook commercie dus??
Verder werkt het systeem goed behalve als het uit de lucht is en dat gebeurde vandaag toch wel eens. Service tot nu toe goed.. zelfde dag nog een monteur thuis en alle tijd en vriendelijk het e.a. opgelost en/of geadviseerd.
Ik vind het niet netjes om in een expirimentelestaduim (daarbuiten ook) geld te vragen voor telefonisch hulp bij de helpdesk. Ik heb IPB onbeperkt bellen gekozen maar de helpdesk valt daar niet onder.. Een gemiste kans van KPN !
Ad
Verwijderd
Dit openingsbericht heb ik nog niet door en kom steeds bij mijn eigen verhaal uit.Jan-E schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:39:
@miniad: welkom hier. Op het ADSL-forum had ik je ook al antwoord gegeven:
Op http://www.speedtouch.com/support.htm heb ik een keuze uit 2 versies nml. ETSI of FCC Ik weet het verschil niet maar deze versie heb ik dus al... dus.. ben ik up to date.
Ad
Oeps. Dat is een tweakers-instelling. Deze url zou wel moeten werken.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:58:
Dit openingsbericht heb ik nog niet door en kom steeds bij mijn eigen verhaal uit.
Net getest: het werkt nog steeds. Maar je wachtwoord wordt standaard opgestuurd naar je @kpnplanet mailbox. Heb je die al aangemaakt en heb je daar gekeken?Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:51:
Heb ik direct bezocht maar kom er niet op vanwege wachtwoord.
Verwijderd
Jan-E schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:16:
[...]
Net getest: het werkt nog steeds. Maar je wachtwoord wordt standaard opgestuurd naar je @kpnplanet mailbox. Heb je die al aangemaakt en heb je daar gekeken?
Verwijderd
Ik heb een mailbox @kpnplanet.nl en deze werkt ook maar geen wachtwoordt gekregen.Jan-E schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:16:
[...]
Net getest: het werkt nog steeds. Maar je wachtwoord wordt standaard opgestuurd naar je @kpnplanet mailbox. Heb je die al aangemaakt en heb je daar gekeken?
Nog maar eens geprobeerd maar lukt niet want er is een max van 1 dag dus morgen dan nog maar een keer.
De link naar de drivers heb ik gevonden maar kwam alleen de Siemens tegen en over de Speedtouch 120g is maar weinig op KPN te vinden. Het werkt goed en heeft geen antenne aan de buitenkant.
Ook het wandhoudertje vind ik aardig gevonden en heb hem daaraan bevestigd.
AD
Dan kun je je vorige bericht via de edit button rechts boven het bericht aanpassen.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:29:
Sorry, mijn tekst was verdwenen.
Ja, die moet je in Mijn KPN aanmaken. En dat wordt dan ook de standaard mailbox voor het breedbandportal. Als je dan eenmaal je wachtwoord voor het breedbandportal hebt kun je de KPN mail ook naar een ander adres laten sturen.Maar die mailbox kan je toch pas aanmaken nadat je IPB hebt (in mijn KPN)?
[ Voor 21% gewijzigd door Jan-E op 29-10-2005 15:43 ]
Verwijderd
Hallo IPB ersVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:06:
[...]
Ik gebruik het programma "Eyebeam"
Je moet wel het wachtwoord hebben dat KPN aan je 0844 sipaccount heeft gehangen.
de server is: 213.75.12.212
Dit is ook een goede optie MTA 5410S van http://www.cyberphone.nu met een gratis FWD SIP
account van http://www.freeworlddialup.com
nu nog ondersteuning van de KPN voor PSTN en een goedwerkende VoIP box
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 15:56 ]
Verwijderd
Mijn email is gisteren via de monteur en telefoon aangemaakt. dit @kpnplanet.nl adres werkt prima maar bij breedbandportal wordt het niet herkend.Jan-E schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:41:
[...]
Dan kun je je vorige bericht via de edit button rechts boven het bericht aanpassen.
[...]
Ja, die moet je in Mijn KPN aanmaken. En dat wordt dan ook de standaard mailbox voor het breedbandportal. Als je dan eenmaal je wachtwoord voor het breedbandportal hebt kun je de KPN mail ook naar een ander adres laten sturen.
Morgen doe ik het gewoon nog een keer..
MIJNKPN werkt nog steeds niet maar vraag mij af of dat pas na die beroemde 8 dagen in werking treed.. (8 dagen= opzicht)
AD
Voor de ondersteuning van de speedtouch 120 g moet je bij de speedtouch 580 (adsl modem) kijken.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:37:
[...]
Ik heb een mailbox @kpnplanet.nl en deze werkt ook maar geen wachtwoordt gekregen.
Nog maar eens geprobeerd maar lukt niet want er is een max van 1 dag dus morgen dan nog maar een keer.
De link naar de drivers heb ik gevonden maar kwam alleen de Siemens tegen en over de Speedtouch 120g is maar weinig op KPN te vinden. Het werkt goed en heeft geen antenne aan de buitenkant.
Ook het wandhoudertje vind ik aardig gevonden en heb hem daaraan bevestigd.
AD
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads-st120g.html
Verwijderd
Ik tracht een laptop aan de praat te krijgen en deze ziet het Wireless signaal maar doet niets.
Ik heb HD van KPN gebeld en deze verteld mij doodleuk dat hij wel weet wat de oplossing is maar het niet verteld.. Ik meldde dat dit flauw is maar hij hield voet bij stuk..
Dit is de aloude service van KPN en o.a. de rede waarom ik geen KPN meer wilde..
(ik ben zo af en toe ook maar een mens
)
Ik heb een vermoede dat ik hier advies/hulp kan krijgen maar niet te technisch graag..
De laptop is een Compaq Armada 1500c
Windows Milenium
Wireless PC Card van U.S. Robotics 22 MBPS.
Hij ziet de SSID wel maar dan raak ik het spoor bijster..
Ik heb HD van KPN gebeld en deze verteld mij doodleuk dat hij wel weet wat de oplossing is maar het niet verteld.. Ik meldde dat dit flauw is maar hij hield voet bij stuk..
Dit is de aloude service van KPN en o.a. de rede waarom ik geen KPN meer wilde..
(ik ben zo af en toe ook maar een mens
Ik heb een vermoede dat ik hier advies/hulp kan krijgen maar niet te technisch graag..
Windows Milenium
Voor alle reacties op mijn bericht van iptv.
Ik help het jullie en mijzelf hopen.
Meld alleen wat mij is verteld.
Ze hebben op een vergadering deze week te horen gekregen dat iptv niet mogelijk gaat zijn met IPB.
De dame die ik heb gesproken zit iig op de afdeling IPB.
En om even te reageren over dat gebeuren met omzetten van isdn naar analoog.
Degene die poste dat hij van een "dode" lijn ineens IPB kreeg.
Jij had dus geen isdn en geen adsl. Een compleet nieuwe aansluiting dus.
Dat schijnt dus een ander verhaal te zijn.
Geloof je ook wel hoor
Maar jou situatie was iig anders dan die van mij.
Ik help het jullie en mijzelf hopen.
Meld alleen wat mij is verteld.
Ze hebben op een vergadering deze week te horen gekregen dat iptv niet mogelijk gaat zijn met IPB.
De dame die ik heb gesproken zit iig op de afdeling IPB.
En om even te reageren over dat gebeuren met omzetten van isdn naar analoog.
Degene die poste dat hij van een "dode" lijn ineens IPB kreeg.
Jij had dus geen isdn en geen adsl. Een compleet nieuwe aansluiting dus.
Dat schijnt dus een ander verhaal te zijn.
Geloof je ook wel hoor
Maar jou situatie was iig anders dan die van mij.
Verwijderd
tnx Joop99 hier heb ik veel aan gehad..joop99 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:35:
[...]
Voor de ondersteuning van de speedtouch 120 g moet je bij de speedtouch 580 (adsl modem) kijken.
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads-st120g.html
Waar ik voor het eerst na jaren internet een probleem mee heb is het steeds hangen van het systeem. De cursor beweegt ook niet meer dus resetten..
Vandaag maar liefst meer dan 10 keer!!
Het lijkt er op dat het hangen gebeurt als ik de computer standby laat staan voor de Mails en even andere dingen ga doen. Bij terugkomst beweegt er niets meer en heb ik de computer uit en aan te schakelen.. Dus ook geen mails.
Is dit euvel bekend en kan ik hier wat aan doen..
(geen goed begin vind ik)
Verwijderd
Heb je de laatste driver geinstalleerd ? Was bij mij ook het probleem (nb: ander merk Wireless card). Na de driver update werkte alles prima.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:40:
Ik tracht een laptop aan de praat te krijgen en deze ziet het Wireless signaal maar doet niets.
(ik ben zo af en toe ook maar een mens)
Windows Milenium
zie jij overigens de SSID standaard ? Ik dacht dat deze niet "ge-broadcast" werd.
Verwijderd
Dat brengt mij bij het volgende, zie je wel het signaal van jouw box.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 07:56:
[...]
Heb je de laatste driver geinstalleerd ? Was bij mij ook het probleem (nb: ander merk Wireless card). Na de driver update werkte alles prima.
zie jij overigens de SSID standaard ? Ik dacht dat deze niet "ge-broadcast" werd.
Wellicht pik je het signaal van de "buurman"op?
Dat zou het een en ander verklaren.
SSID wordt volgens mij inderdaad niet standaard weergegeven.
Je zou alles handmatig moeten invullen, als het goed is.
Maar na alle updates is niets meer zeker.
Succes
Bij mij was de (vorige) Experia vanaf het begin aan het broadcasten. Bij de nieuwe heb ik het nog niet bekeken.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 08:22:
Overigens had ik zojuist weer enkelzijdig geluid. Ik wil de vorige box terug, want deze is nog erger...
Verwijderd
100% zeker mijn signaal. Soms kan mij PC de experiabox niet vinden, maar dat los ik op met netwerk herstel (2 muisklikken). Met de speedtouch 580 had ik dit probleem nooit.Dit heeft volgens mij niets te maken met het krachtiger uitzenden van de speedtouch 580, maar mogelijk driver/protocol problemen met de experiabox. Het werkt dus voor 99%Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 08:22:
[...]
Dat brengt mij bij het volgende, zie je wel het signaal van jouw box.
Wellicht pik je het signaal van de "buurman"op?
Dat zou het een en ander verklaren.
Je zou alles handmatig moeten invullen, als het goed is.
Maar na alle updates is niets meer zeker.
Succes
Verwijderd
@miniad:
Heb je wel de juiste encryptie aanstaan? Dus of op je experia WEP en op je laptop WEP, of op beide WPA, met uiteraard de correcte key ingevoerd?
Heb je wel de juiste encryptie aanstaan? Dus of op je experia WEP en op je laptop WEP, of op beide WPA, met uiteraard de correcte key ingevoerd?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 10:54 ]
Verwijderd
Ik kan de experia niet instellen want MIJNKPN is ergens voor zichzelf begonnen dus voor mij niet aanwezig. Ik heb begrepen dat ze de programmatuur aan het herschrijven zijn.. althans dat vertelde een medewerker van HD.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:52:
@miniad:
Mijn laptop kan alleen WEP (zover ik het kan vinden) en de Experia staat op WPA.
Dus maar wachten totdat ik het op de Experia kan instellen of er heeft een ander Wireless-kaart gekocht te worden. De Laptop is niet van mij.. ik heb aan 1 computer genoeg
Ik heb de laatste driver geinstalleerd en Experia gereset. Het hangt wel maar minder dus nog teveel
Als deze problemen blijven is het misschien beter op Ethernet te gaan maar dan staat de box naast de computer en heb ik een draadloostelefoon (Wireless) telefoonnodig om in alle kamers te bellen.. Maar daar geef ik geen extra geld voor uit want dan zou ik de beperkingen van KPN uit eigen zak gaan betalen..
Ik vind het jammer dat KPN niet van te voren heeft gemeld dat ik een product ga afnemen wat niet goed werkt en ik daardoor een onbetaalde testpiloot ben.. sorry.. uhhe een testpiloot dat mag betalen..
AD
Verwijderd
Men had inderdaad moeten vermelden dat ze aan het testen waren maar, misschien waren ze zo overtuigd dat het goed werkte dat men het produkt toch in de markt heeft gezet. Het is bij bedrijven al langer getest en werkt het daar misschien wel goed a. Omdat die meestal hogere banbreedtes hebben en b. omdat daar meestal geen hobbyisten werken die van alles en nog wat aan het proberen zijn.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:03:
[...]
Ik vind het jammer dat KPN niet van te voren heeft gemeld dat ik een product ga afnemen wat niet goed werkt en ik daardoor een onbetaalde testpiloot ben.. sorry.. uhhe een testpiloot dat mag betalen..
AD
En om op het betale terug te komen je betaald niets dit in tegenstelling tot Wanadoo klanten die dezelfde problemen hebben maar wel gewoon het abo betalen.
Verwijderd
Staat wel iets over in de algemene voorwaarden dat het een nieuwe dienst is en dat er 'problemen' mee kunnen zijn o.i.d. Kan de voorwaarden nu weer eens niet vindenVerwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:03:
[...]
AD
Maar ze zullen, als je echt gaat zeiken, er vast wel mee weg komen.
Verwijderd
Voorwaarden of niet .. gezien hun reclame mag ik aannemen dat alles snel, goed en goedkoop verloopt.. Er zijn meer wetten dan zelfopgestelde voorwaardes.. en die eerste staan ietsje hoger.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:04:
[...]
Staat wel iets over in de algemene voorwaarden dat het een nieuwe dienst is en dat er 'problemen' mee kunnen zijn o.i.d. Kan de voorwaarden nu weer eens niet vindenop kpn.nl.
Maar ze zullen, als je echt gaat zeiken, er vast wel mee weg komen.
320TD meldde dat er nog geen kosten aan verbonden zijn en dat is natuurlijk netjes en het minste.. Maar staat die TD voor technische Dienst??
Beloofd is beloofd..

Gr. AD
iedereen doet op het moment het maximale
P.s. Het is nog steeds tikken tussen het resetten door.
Verwijderd
Wanneer je de helpdesk belt kunnen zij de experia op WEP zetten. Verder dien jezelf dan uiteraard nog de juiste sleutel (uit de brief) in de laptop te kloppen.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:03:
[...]
Ik kan de experia niet instellen want MIJNKPN is ergens voor zichzelf begonnen dus voor mij niet aanwezig. Ik heb begrepen dat ze de programmatuur aan het herschrijven zijn.. althans dat vertelde een medewerker van HD.
Mijn laptop kan alleen WEP (zover ik het kan vinden) en de Experia staat op WPA.
Dus maar wachten totdat ik het op de Experia kan instellen of er heeft een ander Wireless-kaart gekocht te worden.
AD
Verwijderd
Bellen kost hier tikken en het lijkt mij beter maar even te wachten totdat ikzelf kan expirimenteren. Dus WEP aan of uit.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:10:
[...]
Wanneer je de helpdesk belt kunnen zij de experia op WEP zetten. Verder dien jezelf dan uiteraard nog de juiste sleutel (uit de brief) in de laptop te kloppen.
KPN heeft in dit geval de internetplusgebruikers een gratis helpnummer te gunnen!
Ik tik dit snel want het systeem laat mij met regelmaat eenzaam en alleen.
Ik houd het maar bij op een lijstje en zal hieronder een voorbeeld laten zien.
Zondag 30 oktober 2005
7.20 uur AAN
12.00 uur UIT
12.06 uur AAN
13.45 uur UIT
13.50 uur AAN
13.55 uur UIT
14.00 uur AAN
15.00 uur UIT (maar hangt deze keer niet)
15.05 uur AAN
15.10 uur UIT
15.12 uur AAN
15.40 uur UIT
15.45 uur AAN
15.53 uur UIT
15.59 uur AAN
18.18 uur UIT
18.24 uur AAN
19.00 uur UIT
19.25 uur AAN
Het is snel tikken tussen het resetten door..
Eigenlijk is dit niet leuk meer maar wiewatwaar?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 19:29 ]
Heeft iemand een negatieve ervaring met bellen en tegelijk online gamen? Wordt bijvoorbeeld je ping erg nadelig beïnvloed?
Verwijderd
Mijn Online spelletje gaat niet veel verder dan Hartenjagen op het Internet en heb het even uitgeprobeerd. Geen enkel verschil in snelheid of wat dan ook. Werkt bij mij dus goed.Cloudje schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:16:
Heeft iemand een negatieve ervaring met bellen en tegelijk online gamen? Wordt bijvoorbeeld je ping erg nadelig beïnvloed?
In de PING ben ik niet erg thuis dus dat heb ik niet kunnen testen.
Bellen en downloaden geeft ook geen zichtbaar verschil.
Dus lijkt mij goed te werken.
Verwijderd
algemene vraag stellen via https://www.kpn.com/kpn/show/id=298751/sc=610910Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:54:
Weet iemand een mailadres van de KPN InternetPlusBellen waar problemen naar gestuurd kunnen worden, waar de mail gelezen en zelfs beantwoordt wordt?
tnx
en onderaan bij onderwerp INTERNETPLUSBELLEN vermelden.
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:15:
[...]
Voorwaarden of niet .. gezien hun reclame mag ik aannemen dat alles snel, goed en goedkoop verloopt.. Er zijn meer wetten dan zelfopgestelde voorwaardes.. en die eerste staan ietsje hoger.
320TD meldde dat er nog geen kosten aan verbonden zijn en dat is natuurlijk netjes en het minste.. quote]
1. KPN maakt nog geen reclame voor het IPB. Degene die het gebruikt is onderdeel van een select
groepje gebruikers.
2. Geen kosten......sterker nog er zijn mensen die een credit-nota hebben gehad voor een produkt
waar men nog niet eens voor betaald heeft. Eigenlijk hulde!!
3. Om op het wep en wpa terug te komen ik kan gewoon in "mijn kpn" kiezen wat voor een
beveiliging ik wil hebben.
[...]
Voorwaarden of niet .. gezien hun reclame mag ik aannemen dat alles snel, goed en goedkoop verloopt.. Er zijn meer wetten dan zelfopgestelde voorwaardes.. en die eerste staan ietsje hoger.
320TD meldde dat er nog geen kosten aan verbonden zijn en dat is natuurlijk netjes en het minste.. quote]
1. KPN maakt nog geen reclame voor het IPB. Degene die het gebruikt is onderdeel van een select
groepje gebruikers.
2. Geen kosten......sterker nog er zijn mensen die een credit-nota hebben gehad voor een produkt
3. Om op het wep en wpa terug te komen ik kan gewoon in "mijn kpn" kiezen wat voor een
InternetPlusBellencm@kpn.comVerwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:54:
Weet iemand een mailadres van de KPN InternetPlusBellen waar problemen naar gestuurd kunnen worden, waar de mail gelezen en zelfs beantwoordt wordt?
Verwijderd
Het weer "feest" op mijnkpn.com ? Ik zie weer bij de instellingen dat WIFI uit staat terwijl het wel aan staat, wpa-key verdwenen, et cetera. Nooit problemen gehad, maar sinds vorige week stapelen deze zich op. Zijn er meerdere waarvan de instellingen sinds een aantal dagen gisteren niet meer kloppen ?
Verwijderd
[/quote]
2 ... geen kosten is natuurlijk een goede oplossing maar dat is mij door KPN niet medegedeeld.
3 ...Helaas werkt MIJN KPN bij mij niet. De melding.. InternetPlusBellen is niet beschikbaar
staat daar en na het klikken op InternetPlusBellen komt er een verklaring/uitleg waarom het niet werkt. Via de HD heb ik vernomen dat ze dit gedeelte opnieuw aan het schrijven zijn.
Ik vraag me af of wij het over hetzelfde hebben of heb jij een andere ingang?
1 ... ik heb hele positieve info gekregen en gezien en dat was voor mij de rede om voor dit systeem te kiezen. Ik wist niet dat ik dan een tester zou worden en zeker niet dat het systeem nog niet klaar is.1. KPN maakt nog geen reclame voor het IPB. Degene die het gebruikt is onderdeel van een select
groepje gebruikers.
2 ... geen kosten is natuurlijk een goede oplossing maar dat is mij door KPN niet medegedeeld.
3 ...Helaas werkt MIJN KPN bij mij niet. De melding.. InternetPlusBellen is niet beschikbaar
staat daar en na het klikken op InternetPlusBellen komt er een verklaring/uitleg waarom het niet werkt. Via de HD heb ik vernomen dat ze dit gedeelte opnieuw aan het schrijven zijn.
Ik vraag me af of wij het over hetzelfde hebben of heb jij een andere ingang?
Verwijderd
Hier werkt mijnKPN prima, ik kan alle instellingen (wifi/firewall e.d.) beheren.
Wel nog steeds die hinderlijke echo met bellen tijdens downloaden.
Verwijderd
Dit begrijp ik dus niet...Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:40:
Hier werkt mijnKPN prima, ik kan alle instellingen (wifi/firewall e.d.) beheren.

Werkt dat misschien pas na de eerste 8 dagen?
Die 8 dagen (proeftijd
Na 8 dagen mag ook de splitter er tussen uit.
Na 8 dagen kan ik bellen met elk gewoon telefoonnummer in Nederland.
Misschien kan ik ook pas na 8 dagen Emails aanmaken
Maar ik had graag binnen die 8 dagen het e.a. willen testen.
De info van HD is echter totaal anders daar werd gemeld dat MIJNKPN niet aanwezig is vanwegen het herschrijven en dat ik maar af en toe een heb te proberen..
Dus... ik blijf proberen
Als je na 8 dagen de splitter er tussen uit mag halen, betekent dat dat ze verwachten dat je oude, analoge telefoonlijn na 8 dagen geporteerd is. Of dat echt zo is, is maar de vraag. En of je geheime telefoonnummer na die 8 dagen weer geheim wordt is ook nog maar de vraag: wij hebben nog nooit iets kunnen veranderen aan de nummerherkenning in het Mijn KPN menu. Volgens dat menu staat de nummerweergave uitgaand uit, maar in werkelijkheid staat hij aan.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:57:
Dit begrijp ik dus niet...![]()
Werkt dat misschien pas na de eerste 8 dagen?
Die 8 dagen (proeftijd) schijnt belangrijk te zijn want voorbij die 8 dagen wordt mijn geheime nummer weer geheim.. nu kan een ieder die nummerherkenning heeft mijn geheime lezen.
Na 8 dagen mag ook de splitter er tussen uit.
Na 8 dagen kan ik bellen met elk gewoon telefoonnummer in Nederland.
Misschien kan ik ook pas na 8 dagen Emails aanmaken
Maar ik had graag binnen die 8 dagen het e.a. willen testen.
De info van HD is echter totaal anders daar werd gemeld dat MIJNKPN niet aanwezig is vanwegen het herschrijven en dat ik maar af en toe een heb te proberen..
Dus... ik blijf proberen
Overigens: welke nummers kun je nu niet bellen? En als dat niet lukt, probeer dan eens ** te draaien (2 maal een *), wacht op de analoge kiestoon en je belt gewoon weer met je oude, vertrouwde vaste lijn. Met (vermoedelijk) een geheim nummer.
Postduif sturenVerwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:17:
Wat moeten wij zonder Jan-E
Verwijderd
Ik lees hier veel ervaringJan-E schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:28:
[...]
Als je na 8 dagen de splitter er tussen uit mag halen, betekent dat dat ze verwachten dat je oude, analoge telefoonlijn na 8 dagen geporteerd is. Of dat echt zo is, is maar de vraag. En of je geheime telefoonnummer na die 8 dagen weer geheim wordt is ook nog maar de vraag: wij hebben nog nooit iets kunnen veranderen aan de nummerherkenning in het Mijn KPN menu. Volgens dat menu staat de nummerweergave uitgaand uit, maar in werkelijkheid staat hij aan.
Overigens: welke nummers kun je nu niet bellen? En als dat niet lukt, probeer dan eens ** te draaien (2 maal een *), wacht op de analoge kiestoon en je belt gewoon weer met je oude, vertrouwde vaste lijn. Met (vermoedelijk) een geheim nummer.
Wat heeft die HD voor zin als het tegenovergestelde de waarheid is? Dus gemis aan duidelijkheid naar de klant toe. Er is in deze testperiode nog een hoop te leren.
Gebruikers die binnen de eerste 8 dagen zitten, kunnen NIET met elkaar bellen. Er is dan een gesprekstoon te horen terwijl er niet gebeld wordt.
Bedankt voor de tip met de 2 sterretjes.. het werkt prima.. maar dan heb ik wel weer de tikken te betalen. Ach elke hobby kost geld
Verwijderd
2 blikjes + touwtje?
Zat me al af te vragen waarom BF2 zo ruk speelt vanavond... Verbinding is dus weer compleet ruk. Op speedtest.nl hobbelt het van 30-80kb
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 23:09 ]
Ja, het zijn wel KPN tentjes geworden, dit voorjaar heeft er hier in Almere nog een bij mij in de buurt gestaan toen KPN (o.a.?) een wijkkast verplaatst heeft.
Verwijderd
mijn KPN is bij mij uitgeschakeld.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:40:
De Echo heb ik ook en is zeer hinderlijk.. Zijn er ook gebruikers die een mooi schoon signaal hebben of hoort de Echo bij dit systeem? Volgens de KPN zou er geen verschil zitten in de oude analoge en dit IPB systeem.
Verwijderd
Lees nog steeds zo'n beetje alle verhalen hier. Tot nu toe heb ik 1 dag gehad waarop plotseling alles (internet, telefonie, mijn KPN) niet meer werkte. Die storing werd echter na 1 telefoontje opgelost. Inderdaad iets met nieuwe adsl profielen.
Maw ik kan alleen maar bevestigen dat bij mij nog steeds alles razend goed werkt.
Gelukkig maar. Brengt me op een detail, ik vind het vreemd dat als je op Mijn KPN inlogt je nog steeds onderwerpen als Vaste Telefonie, Mobiele telefonie e.d. tegenkomt, lijkt me achterhaald met IPB, tenzij je online op Mijn KPN ook Mobiele telefonie hebt ingesteld... detail, maar toch.
Maw ik kan alleen maar bevestigen dat bij mij nog steeds alles razend goed werkt.
Gelukkig maar. Brengt me op een detail, ik vind het vreemd dat als je op Mijn KPN inlogt je nog steeds onderwerpen als Vaste Telefonie, Mobiele telefonie e.d. tegenkomt, lijkt me achterhaald met IPB, tenzij je online op Mijn KPN ook Mobiele telefonie hebt ingesteld... detail, maar toch.
Ik heb geen idee of het al in het topic is voorgekomen, maar gaan de snelheden voor internetplusbellen ook omhoog
Ik heb alleen last gehad van die algemene storing van vorige week! ( dat was alleen 's-avonds) Verder heb ik een uitstekende verbinding zonder echo heb nooit last van eenzijdige gesprekken en is de gespreks kwaliteit na de eerder genoemde storing juist verbeterd! Ik heb ook nooit knipperende VOIP lampjes maar mss is dat allemaal ook omdat ik eigenlijk niets aan de box heb veranderd behalve dat ik de Wifi uitgezet heb. Maar dat had ik al gelijk gedaan toen ik de boel zelf geinstalleerd heb. Mijn enige min is de Wifi phone!!! ( waar blijft dat dingVerwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:12:
[...]
mijn KPN is bij mij uitgeschakeld.
De Echo heb ik ook en is zeer hinderlijk.. Zijn er ook gebruikers die een mooi schoon signaal hebben of hoort de Echo bij dit systeem? Volgens de KPN zou er geen verschil zitten in de oude analoge en dit IPB systeem.
Maar het is wel een moment opname natuurlijk. Toen ik dat de vorige keer hier schreef kwam die storing gelijk

ja natuurlijk, maar men begint er pas mee in november. Voor info of je centrale al ge-update isPewwy schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:02:
Ik heb geen idee of het al in het topic is voorgekomen, maar gaan de snelheden voor internetplusbellen ook omhoog
http://www.adslcentrale.nl/
Verwijderd
Alleen eind augustus begin september problemen gehad. Telefoon- internet verkeer werkt nu naar behoren.Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:12:
[...]
mijn KPN is bij mij uitgeschakeld.
Mijn nog openstaande problemen:(algemene problemen)
Voicemail in Email niet in te stellen.
Eigen Homepage niet bereikbaar.
Faktuur online werkt niet.
Verwijderd
Is het mogelijk om (tegelijk) zowel draadloos als via Ethernet te werken?
Dus de grote computer direct via ethernet-kabel verbonden en de USB-antenne in de Laptop.
Of is het alleen Of OF
Ik begrijp TEL1 en TEL2 niet helemaal maar ik heb bijde aangesloten en werkt prima. Op TEL2 heb ik de modem van de computer aangesloten om te kunnen faxen. Deze lijn zit n.m.l. naast mijn computer.
Na 2 dagen vol problemen ziet het er na uit dat het de goede kant op gaat.. vandaag tot nu toe 1x gereset en de Echo was verswenen..
Nu nog IPB op MIJN KPN zodat ik kan instellen en mails kan aanmaken..
Dus de grote computer direct via ethernet-kabel verbonden en de USB-antenne in de Laptop.
Of is het alleen Of OF
Ik begrijp TEL1 en TEL2 niet helemaal maar ik heb bijde aangesloten en werkt prima. Op TEL2 heb ik de modem van de computer aangesloten om te kunnen faxen. Deze lijn zit n.m.l. naast mijn computer.
Na 2 dagen vol problemen ziet het er na uit dat het de goede kant op gaat.. vandaag tot nu toe 1x gereset en de Echo was verswenen..
Nu nog IPB op MIJN KPN zodat ik kan instellen en mails kan aanmaken..
Ja.Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:23:
Is het mogelijk om (tegelijk) zowel draadloos als via Ethernet te werken?
Tel2 werkt alleen nog maar omdat je lijn nog niet geporteerd is. Zodra de "8 dagen" (of zoveel langer als de KPN daar deze keer voor neemt) voorbij zijn, zul je niet meer kunnen werken via Tel1. Oplossing: je modem aansluiten op Tel1 en je telefoon in de Phone-uitgang van je modem steken.Ik begrijp TEL1 en TEL2 niet helemaal maar ik heb beide aangesloten en werkt prima. Op TEL2 heb ik de modem van de computer aangesloten om te kunnen faxen. Deze lijn zit n.m.l. naast mijn computer.
En dan maar hopen dat je lijn zo stabiel is dat het faxen via een modem gaat werken. Ik had met girotellen via een modem heel wisselend succes.
Verwijderd
Ik ga dat expiriment maar niet aan.Jan-E schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:42:
[...]
Ja.
[...]
Tel2 werkt alleen nog maar omdat je lijn nog niet geporteerd is. Zodra de "8 dagen" (of zoveel langer als de KPN daar deze keer voor neemt) voorbij zijn, zul je niet meer kunnen werken via Tel1. Oplossing: je modem aansluiten op Tel1 en je telefoon in de Phone-uitgang van je modem steken.
En dan maar hopen dat je lijn zo stabiel is dat het faxen via een modem gaat werken. Ik had met girotellen via een modem heel wisselend succes.
Wel vraag ik me af of het stabieler wordt als ik voor Ethernet kies i.p.v. draadloos.
Ik baal er best van dat steeds de computer hangt en ik de boel UIT/AAN heb te schakelen.
Maar als dat aan KPN ligt wat met kabels of wat dan ook in de weer zijn, dan heb ik dat natuurlijk op Ethernet ook.. denk ik... hopenlijk heb ik het fout.
Wat ik erg slecht vind van KPN is de communicatie.. per Email of telefoon.
Ze hadden beter een site(pagina) kunnen besteden aan info over de werkzaamheden..
Info geeft beter begrip maar nu lijkt het op geklooi..
Ik gebruik het draadloze gedeelte niet, draai normaal gesproken geen eigen server en op wat snelheidsproblemen een aantal weken geleden na werkt het internet gedeelte goedVerwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:08:
[...]
Ik ga dat expiriment maar niet aan.
Wel vraag ik me af of het stabieler wordt als ik voor Ethernet kies i.p.v. draadloos.
Ik baal er best van dat steeds de computer hangt en ik de boel UIT/AAN heb te schakelen.
Maar als dat aan KPN ligt wat met kabels of wat dan ook in de weer zijn, dan heb ik dat natuurlijk op Ethernet ook.. denk ik... hopenlijk heb ik het fout.
Wat ik erg slecht vind van KPN is de communicatie.. per Email of telefoon.
Ze hadden beter een site(pagina) kunnen besteden aan info over de werkzaamheden..
Info geeft beter begrip maar nu lijkt het op geklooi..
Dit topic is gesloten.