Naar aanleiding van
deze email werd ik gisteren gebeld door de helpdesk die de niet technische klachtenafhandeling verzorgd. Hij wilde weten wat er voor ongenoegen achter mijn klacht zat.
Tijdens dit gesprek heb ik hem (nogmaals) duidelijk gemaakt dat een helpdesk
als eerste aanspreekpunt voor de klant verantwoordelijk is voor het vastleggen van de klacht, het bieden van een oplossing of het verder begeleiden van de klacht naar het volgende echelon probleemoplossers
en het verzorgen van terugkoppeling naar de indiener van de klacht.
T.a.v het vastleggen van de klacht heb ik aangegeven dat het soms niet goed gebeurd, maar wat mij (en vele anderen) vooral stoort is het volledig achterwege blijven van terugkoppeling naar de indieners van klachten. Ik stoor mij erg aan het HD antwoord: Dit is een bekend probleem, er wordt aan gewerkt. Blijft u het maar proberen dan merkt u vanzelf of het opgelost is.....
Over mijn opmerking over terugkoppeling via "Mijn KPN" over de voortgang van structurele problemeemoplossingen (wat is het probleem, zijn er bypasses, wanneer is het opgelost, etc) zij hij dat dat waarschijnlijk vooral een beslissing van hogerhand was.
Ik heb even aan hem getrokken over de grondslag van dat besluit en hem voorgelegd: Wellicht kijkt de concurentie ook mee (ter leringh en der vermaeck)? Daar kon hij zich wel iets bij voorstellen.
Hij was het er mee eens dat die terugkoppeling er moet zijn en zou mijn suggesties (website, email, telefoon of papieren brief) meenemen naar het eerstvolgende Helpdesk overleg (volgende week).
Afwachten dus maar...(Maar er wordt dus wel degelijk gekeken naar formele klachten)
Overigens bevestigde hij mij dat helpdeskmedewerkers wel degelijk dit soort fora bestuderen, vooral Tweakers is "populair". Dat is erg verstandig; input blijven geven dus!
[
Voor 3% gewijzigd door
Anoniem: 154340 op 27-10-2005 22:13
]