[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 27.102 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Jan-E schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:20:
Probeer het eens met IP-nummer 192.168.2.201
Ergens heb ik gelezen dat je voor servers tussen de 201 en 300 een IP-nummer moet kiezen.
Ik heb het al geproberd met 192.168.2.254
Hoe komt het eigenlijk dat je er zo abnormaal veel vanaf weet?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 15:27
Jan-E schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:17:
Hoppa, daar is-ie weer: enkelzijdig gesprek. Ik was "half" verstaanbaar, maar kreeg zelf niets te horen.
Helaas, na maanden géén probleem overkomt mij vanavond hetzelfde. Tijdens gesprekken valt ineens eenzijdig de verbinding weg. HD heeft fabrieksinstellingen teruggezet en constateerde dat het ADSL2 profiel in de centrale wellicht de oorzaak is.
Ticket aangemaakt...

Overigens is mijn "mobiel" probleem ook nog niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

Jan hardstikke dank voor de printscreen, ik ben gelijk hebberig.
Mag ik er ook eentje van de button beheer experiabox??
't is voor mij gewoon effies nieuwsgierigheid, ik heb dit nog nooit gezien.
En ik hoor er zoveel over.
Denk jij dat het zou kunnen dat er vergeten is om mijn account te koppellen aan het internetplusbellen menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

Is er bij iemand de beloofde snelheidsverhoging al door gevoerd?
Hier nog immer echo, en ik wordt tegenwoordig ook niet meer terug gebeld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Anoniem: 153782 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:38:
Met de snelheidsverhoging beginnen ze pas in november zie http://www.adslcentrale.nl/
Ik heb geen last meer van echo's!

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 153782 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:38:

iik heb gehoord dat dit pas in november gebeurd.
Misschien ken je de volgende site al?
Die klopte bij de vorige verhoging ook vrij aardig.

http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=welkom

twee zielen een gedachte .......

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 152867 op 25-10-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140570

SMSje: 16 eurocent :r , echt, we zouden is moeten stoppen met smsjes versturen in nederland en als reden op moeten geven dat het gewoon te veel kost. Zul je zien hoe snel de prijzen zakken. Mensen weten niet hoeveel ze worden afgezet hierin nederland! Evenals mobiel bellen in het buitenland. Dikke winst wordt erop gepakt van wel 1000%. Laatst gebeld met t-mobile in turkije 20 minuten kostte me 30 euro. Denk dat T-mobile heeft afgesproken dat ze hoogstens 15 eurocent per minuut vergoeden aan die Turkcell. Het kost mij dus 1,50 euro!

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 140570 op 25-10-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Anoniem: 152867 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:24:
Jan hardstikke dank voor de printscreen, ik ben gelijk hebberig.
Mag ik er ook eentje van de button beheer experiabox??
Afbeeldingslocatie: http://cgi.monitor.nl/beheer.gifAfbeeldingslocatie: http://cgi.monitor.nl/firewall.gif
Denk jij dat het zou kunnen dat er vergeten is om mijn account te koppelen aan het internetplusbellen menu?
Ja, dat moet haast wel. Blijkbaar weet Mijn KPN niet dat jij InternetPlusBellen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
EdjeK schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:18:
Helaas, na maanden géén probleem overkomt mij vanavond hetzelfde. Tijdens gesprekken valt ineens eenzijdig de verbinding weg. HD heeft fabrieksinstellingen teruggezet en constateerde dat het ADSL2 profiel in de centrale wellicht de oorzaak is.
Ticket aangemaakt...
Bij mij heb ik dat nooit tijdens het gesprek meegemaakt. Al de keren dat ik het meegemaakt heb was het al bij het begin van het gesprek enkelzijdig. Als ik 0800 0429 bel en "Goedenavond" hoor is het veilig om te bellen.

Bleef het gesprek bij jou enkelzijdig of werd het in de loop van het gesprek weer dubbelzijdig? En/of was het volgende gesprek wel weer dubbelzijdig? Bij mij heb ik altijd "stroom uit, stroom aan" moeten toepassen.

En het ligt kennelijk ook niet aan het ADSL2+ profiel in de centrale want ik heb het zowel daarvoor als (nu voor het eerst) daarna gehad.
Overigens is mijn "mobiel" probleem ook nog niet verholpen.
Over welk probleem heb je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Felixje schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:23:
Ik heb het al geprobeerd met 192.168.2.254
En had je toen de Experia op serverinstellingen met 192.168.2.254 staan en je router vastgepind op 192.168.2.254?

Ik lees trouwens net hier dat "254" net 1-tje te hoog is: "Kies een vast IP-adres: gebruik een IP-adres uit de reeks: 192.168.2.2, 192.168.2.3, 192.168.2.4, etc t/m 192.168.2.253". Pak nu maar gewoon 192.168.2.201. Dat blijkt bij iedereen die ooit serverinstellingen heeft gebruikt te werken.
Hoe komt het eigenlijk dat je er zo abnormaal veel vanaf weet?
Handleidingen lezen, een beetje experimenteren en een goed geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122602

Het lijkt erop dat oude, verdwenen problemen weer de kop opsteken. Ik lees dat bij sommige gebruikers de eenzijdige verbinding weer terug is van weggeweest. Ik heb zelf weer last van een "oud" probleem: een hakkelende verbinding als ik gebeld wordt (geen gelijktijdige download-activiteiten). Straks was het zo erg dat ik heb moeten ophangen en terug moest bellen omdat de andere partij onverstaanbaar was. Capaciteitsproblemen op de servers???
Het leek de goede kant op te gaan (uitgezonderd M........i.........j........n.............K........P.......N (weergave van de site-snelheid) !
Mijn tickets staan weer in de koelkast, ben al weken niet meer gebeld en merk geen oplossing. We modderen maar weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Jan-E schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:00:
[...]
En had je toen de Experia op serverinstellingen met 192.168.2.254 staan en je router vastgepind op 192.168.2.254?

Ik lees trouwens net hier dat "254" net 1-tje te hoog is: "Kies een vast IP-adres: gebruik een IP-adres uit de reeks: 192.168.2.2, 192.168.2.3, 192.168.2.4, etc t/m 192.168.2.253". Pak nu maar gewoon 192.168.2.201. Dat blijkt bij iedereen die ooit serverinstellingen heeft gebruikt te werken.

[...]
Handleidingen lezen, een beetje experimenteren en een goed geheugen.
Ok ik zal het morgen proberen.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
KPN loopt warm voor strijd om klant digitale tv

AMSTERDAM (Dow Jones) - Telecommaatschappij KPN loopt warm voor de strijd om de digitale televisieklant die in 2006 pas echt lijkt los te barsten. Het bedrijf denkt goed gepositioneerd te zijn om op termijn het gewenste marktaandeel van 10% in handen te krijgen.

Dat zegt Ludolf Rasterhoff, directeur van KPN TV in een interview met Dow Jones Nieuwsdienst. Rasterhoff zegt dat KPN op het punt staat nieuwe producten te lanceren die moeten helpen het gewenste marktaandeel te veroveren. "We testen momenteel digital video broadcasting (DVB) op de mobiele telefoon en internettelevisie onder een geselecteerde groep abonnees.

Beide diensten moeten in 2006 voor de consument beschikbaar komen", aldus Rasterhoff. De KPN-directeur kan nog geen exacte lanceringsdatum aangeven voor beide nieuwe diensten, maar noemt voor internettelevisie van KPN onder meer het WK-voetbal voor landenteams, dat in de zomer van 2006 plaatsheeft "een prachtig verkoopmoment".

Volgens de directeur van KPN TV schaffen mensen rond dit soort evenementen "meer dan gemiddeld" nieuwe breedbeeldschermen aan en "juist breedbeeldschermen zijn uitermate geschikt voor de ontvangst van KPN TV". Dit jaar heeft KPN met het oog op de plannen met internettelevisie haar ADSL-netwerk opgewaardeerd naar ADSL2+, dat nodig is voor het verspreiden van televisiecontent. Rasterhoff laat weten dat het opgewaardeerde netwerk van KPN op dit moment "bijna 60%" van het land bedekt, "voldoende voor een gefaseerde introductie van internettelevisie".

[ Voor 9% gewijzigd door Jan-E op 26-10-2005 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:29:
[...]
[afbeelding][afbeelding]

[...]
Ja, dat moet haast wel. Blijkbaar weet Mijn KPN niet dat jij InternetPlusBellen hebt.
Ja we wachten het belletje van de HD wel af.
Ik blijf het vreemd vinden dat ik wel het tabblad internetplusbellen heb, maar verder niets kan.
Heel erg bedankt voor de screen prints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:44:
Over welk probleem heb je het dan?
Zie dit Bericht in deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:44:
Bleef het gesprek bij jou enkelzijdig of werd het in de loop van het gesprek weer dubbelzijdig? En/of was het volgende gesprek wel weer dubbelzijdig? Bij mij heb ik altijd "stroom uit, stroom aan" moeten toepassen.
Zelf bellen. Midden in een gesprek was ik wel, maar de andere kant niet meer hoorbaar. Verbinding dus maar verbroken. Vervolgens weer gebeld. Eerst prima verbinding maar na een minuut hetzelfde. Men hoorde mij maar ik de andere kant niet. Vervolgens zelf mobiel gebeld om het gesprek af te maken. Daarna contact met de HD hierover en deze kwam na een lijnmeting tot de conclusie dat het vorige week geïnstalleerde ADSL2 profiel mogelijk een oorzaak is. Ik word daar vandaag over teruggebeld.

[ Voor 3% gewijzigd door EdjeK op 26-10-2005 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 15:48
Na de nodige problemen in juli en augustus (zowel voor als na de portering) is eind augustus de Experiabox vervangen door een monteur van de KPN. In de ochtend gebeld dat er weer problemen waren en 2 uur later een monteur op de stoep! _/-\o_
Sinds die tijd geen problemen meer gehad alleen vond ik de kiestoon wel erg zacht en af en toe een beetje ruis op de lijn. Pak ik vanochtend de telefoon op heb ik ineens een zeer luide kiestoon en tijdens het gesprek was de verbinding glashelder.

[ Voor 3% gewijzigd door Switek op 26-10-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 152867 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 06:37:
Ik blijf het vreemd vinden dat ik wel het tabblad internetplusbellen heb, maar verder niets kan.
Heel erg bedankt voor de screen prints.
Wat gebeurt er als je eerst inlogt op Mijn KPN en dan naar deze URL gaat? Krijg je dan een foutmelding, een geheel blanco scherm, een heel ander scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastor51
  • Laatst online: 02-11-2018
Beste ipbers,

ik heb een zgn 084 nummer aangevraagd en gekregen om met mijn pc te gaan bellen
dat loopt via video telefonie, maar dat krijg ik niet aan de praat,

hoe gebruiken jullie nu je pc als telefoon met 084 nummer

groeten rj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152740

pastor51 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:55:
Beste ipbers,

groeten rj
Ik heb ook zo'n nummer maar helaas die zooi heeft bij mij nog nooit gewerkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

Dit mailtje kreeg ik vandaag van KPN [InternetPlusBellencm@kpn.com] :
Naar aanleiding van uw vraag over het overstappen van ISDN naar InternetPlusBellen, kunnen wij u als volgt informeren:

Het is nog niet mogelijk om over te stappen van ISDN naar InternetPlusBellen. Door technische ontwikkelingen zal het naar verwachting begin 2006 mogelijk worden om over te stappen van ISDN naar InternetPlusBellen.

Dit geldt ook indien u uw ISDN-aansluiting wilt laten afsluiten en daarna gebruik wilt maken van InternetPlusBellen.

Indien u overstapt van ISDN naar InternetPlusBellen wordt uw ISDN-aansluiting opgeheven en uw ISDN-abonnement bekindigd. Na de overstap maakt u gebruik van de techniek van InternetPlusBellen. Voor deze overstap zullen geen kosten in rekening worden gebracht.

ISDN-randapparatuur kan niet meer worden gebruikt als u overstapt naar InternetPlusBellen van KPN.

U kunt naast uw hoofdnummer ook uw MSN nummers meenemen naar InternetPlusBellen van KPN. Tijdens het plaatsen van uw bestelling wordt u gevraagd welke nummers u eventueel wilt meenemen naar InternetPlusBellen. De overige ISDN nummers komen te vervallen.

Meer informatie over InternetPlusBellen kunt u op onderstaande pagina vinden:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=993550/

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

Peter den Burger
KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:46:
[...]
Wat gebeurt er als je eerst inlogt op Mijn KPN en dan naar deze URL gaat? Krijg je dan een foutmelding, een geheel blanco scherm, een heel ander scherm?
Dank voor je reactie, ik heb het geprobeerd en....
Dan krijg ik een foutmelding::

Foutmelding:
sessionInfo.dialogResponseXML is empty

Foutcode:
WM_ERROR(sessionInfo.dialogResponseXML is empty)

Als ik eerst op internetplusbellen klik en in het volgende scherm onder het kopje Service & Support op bijvoorbeeld de button Beheer KPN Experiabox klik kom ik in een volgend scherm terecht.
Daar staat als kop boven Service & Support.

Daaronder staan mijn kpnplanet mailadressen.
Als ik op een van die adressen klik dan kom ik in het webmail gedeelte terecht.
Dit is toch niet de bedoeling??

Groeten Giel

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 152867 op 26-10-2005 13:58 . Reden: eerst typen dan denken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155331

Anoniem: 152740 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:24:
[...]

Ik heb ook zo'n nummer maar helaas die zooi heeft bij mij nog nooit gewerkt :(
Bij mij werkt het uitstekend hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pastor51 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:55:
Beste ipbers,

groeten rj
Ik gebruik het programma "Eyebeam"
Je moet wel het wachtwoord hebben dat KPN aan je 0844 sipaccount heeft gehangen.
de server is: 213.75.12.212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastor51
kun jij iets meer vertellen over eyebeam,. is er een freeware versie van
en sip account de rest van mijn 084 nummer
bedankt ramatt

rj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pastor51 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:46:
kun jij iets meer vertellen over eyebeam,. is er een freeware versie van
en sip account de rest van mijn 084 nummer
bedankt ramatt

rj
Er is geen freeware voor zover ik weet van Eyebeam.
Op deze site staat wel wat meer: http://www.counterpath.com/index.php
Volgens mij is Xlite wel freeware deze staat op op deze site.
Heb je wel een accountwachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastor51
als je met account wachtwoord bedoeld, waarmeeje op mijn kpn in logt
dan heb ik dat, verder de gebruikelijke ipb gegevens

ik wacht af rj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Hmm. Knipperend VoIP-lampje. En dus heb ik weer eens kunnen testen wat er gebeurt als je VoIP-lijn er uit ligt. Nog steeds hetzelfde: 20 seconden volkomen stilte en dan tuut-tuut-tuut. Voicemail of doorschakelen wordt dus niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
Jan-E schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:56:
Hmm. Knipperend VoIP-lampje. En dus heb ik weer eens kunnen testen wat er gebeurt als je VoIP-lijn er uit ligt. Nog steeds hetzelfde: 20 seconden volkomen stilte en dan tuut-tuut-tuut. Voicemail of doorschakelen wordt dus niet actief.
Dit ken ik al zeer lange tijd niet meer. Is het niet verstandig om KPN een nieuwe Experia te laten installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EdjeK schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:09:
[...]

Dit ken ik al zeer lange tijd niet meer. Is het niet verstandig om KPN een nieuwe Experia te laten installeren??
Wie weet Jan, ik heb ook geen knipperend lampje meer sinds mijn nieuwe box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pastor51 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:51:
als je met account wachtwoord bedoeld, waarmeeje op mijn kpn in logt
dan heb ik dat, verder de gebruikelijke ipb gegevens

ik wacht af rj
Nee niet je"mijn KPN" wachtwoord.
Het is een heel lang wachtwoord met cijfers en letters.
Het is het SIP account wachtwoord wat je nodig hebt om in te kunnen loggen op de SIPSERVER van KPN.
Probeer hem te ontfutselen bij de 2elijns HD.

Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Iemand van de 2e lijn is nu het programma aan het opstarten om een monteursafspraak te maken. De systemen werken daar nogal traag, wellicht omdat ze net intern verhuisd zijn.

Overigens was ik kennelijk op 13 oktober niet van een ADSL-profiel op ADSL2 overgezet, maar net andersom. Dat doen ze wel meer als mensen problemen met bellen hebben.

Verder heb ik ook nog even aangekaart dat het toch wel erg slecht is dat je niet doorverbonden wordt met de Voicemail of het *61-nummer als de VoIP-lijn er uit ligt. Eerste reactie: wellicht dat daarvoor contact met de Experia nodig is. Ik: het doorschakelnummer staat opgeslagen in de TSM-server, dus daar moet je het gewoon uit kunnen ophalen. Antwoord: "Hmmm. Interessant. De moeite waard om het uit te zoeken."

Edit. Wat ook nog ter sprake kwam: als mensen problemen met de kwaliteit van de lijn (brom of zo) hebben blijkt het soms te helpen om de splitter er weer tussen te zetten. Raar, maar kennelijk waar.

[ Voor 10% gewijzigd door Jan-E op 26-10-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872

Anoniem: 153782 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:38:
Hier bij mij in Assen nog niet.
Vandaag sinds lange tijd de echo weer terug!!
Net nadat ik vanmorgen door kpn ben gebeld hoe het ging.....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Felixje schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:15:
wat me nog niet lukt: mijn sitecom router als ip 192.168.2.2 geven, en hier een nat-tabel maken. In de experia is alles naar 192.168.2.2 opengezet. Als ik mijn router een een 192.168.2.x geef kan ik hem niet meer benaderen als de wan poort op de experia is aangesloten (straight). Als ik de experia uit de wan trek kan ik er wel weer bij. Ook als ik het zo instel krijg ik de poorten niet goed open. Als ik de sitecom zijn oorsprokelijke adres (192.168.123.254) laat behouden werkt het ook niet. Dan kan ik hem wel benaderen, maar zijn de poorten nog steeds niet geopend.
Ik denk dat je dit in de dhcp moet zoeken.
Op de experia draait een dhcp server en waarschijnlijk ook op jouw sitecom router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154415

Anoniem: 154872 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:16:
[...]

Hier bij mij in Assen nog niet.
Vandaag sinds lange tijd de echo weer terug!!
Net nadat ik vanmorgen door kpn ben gebeld hoe het ging.....................
Ook ik ben vandaag gebeld. Ik heb aangegeven dat het tot op heden goed gaat, zonder problemen. .......en ja hoor, om 20:30 ben ik aan het bellen, valt de verbinding weg, bellen en gebeld worden werkt niet meer.
0900-0244 gebeld, heldesk maakt een ticket aan geeft als tip dat ik morgen maar zelf terug moet bellen, aangezien er op dit moment zeer veel tickets zijn aangemaakt en ze niet kunnen garanderen dat ze de ticket vandaag of morgen oppakken. wat is dit voor een service ???

Blijkbaar zijn ze vandaag iets te rigoureus aan de slag geweest en regent het weer tickets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153865

Anoniem: 154415 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:30:
[...]
.......en ja hoor, om 20:30 ben ik aan het bellen, valt de verbinding weg, bellen en gebeld worden werkt niet meer.
0900-0244 gebeld, heldesk maakt een ticket aan geeft als tip dat ik morgen maar zelf terug moet bellen, aangezien er op dit moment zeer veel tickets zijn aangemaakt en ze niet kunnen garanderen dat ze de ticket vandaag of morgen oppakken. wat is dit voor een service ???

Blijkbaar zijn ze vandaag iets te rigoureus aan de slag geweest en regent het weer tickets.
Ook hier is bellen en gebeld worden niet mogelijk. Hang al 15 minuten in de wacht bij 0900-0244.
Wordt tijd voor een schadevergoeding. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122602

....gisteren was de hakkelende verbinding weer terug van weggeweest, vanavond begint het gekloot met spontaan verbroken gesprekken weer!

Knipperend VOIP-ledje, na rebooten helemaal geen VOIP of WiFi meer. Dan maar resetten. En jawel, na 30 (!) minuten is het VOIP-ledje weer aan. Maar gebeld worden lukt niet, de telefoon gaat wel over, maar als ik opneem, is direct de verbinding weer weg.

Storingsdienst gebeld. "Er is een landelijke storing, we kunnen u niet helpen". Maar mijn hakkelende verbinding was van VOOR de landelijke storing. "Daar kan ik nu geen ticket voor aanmaken meneer, belt u morgen maar terug".

Wanstaltig KUT-product (Kwalitatief Uitermate Teleurstellend), het hele IPB !! Snel wegwezen, en nu echt. Ik geloof niet meer is de sprookjes van KPN: "over enkele weken hebben we alle problemen getackeld" ....ja ja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153865 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:38:
[...]

Ook hier is bellen en gebeld worden niet mogelijk. Hang al 15 minuten in de wacht bij 0900-0244.
Wordt tijd voor een schadevergoeding. :(
Ik heb 20 minuten moeten wachten. Als je ze aan de lijn hebt, gewoon doorvragen wat ze nu deze avond hebben gedaan. upgrade frimware ?, uitval netwerk ?
Het valt me overigens op dat ik wel mijn vodafone mobiel kan bellen, maar vast nummers zijn onbereikbaar !!!! Mobiel naar mijn vaste nummer werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122602 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:43:
....gisteren was de hakkelende verbinding weer terug van weggeweest, vanavond begint het gekloot met spontaan verbroken gesprekken weer!

Knipperend VOIP-ledje, na rebooten helemaal geen VOIP of WiFi meer. Dan maar resetten. En jawel, na 30 (!) minuten is het VOIP-ledje weer aan. Maar gebeld worden lukt niet, de telefoon gaat wel over, maar als ik opneem, is direct de verbinding weer weg.

Storingsdienst gebeld. "Er is een landelijke storing, we kunnen u niet helpen". Maar mijn hakkelende verbinding was van VOOR de landelijke storing. "Daar kan ik nu geen ticket voor aanmaken meneer, belt u morgen maar terug".

Wanstaltig KUT-product (Kwalitatief Uitermate Teleurstellend), het hele IPB !! Snel wegwezen, en nu echt. Ik geloof niet meer is de sprookjes van KPN: "over enkele weken hebben we alle problemen getackeld" ....ja ja.....
Landelijke storing...oke....Ben blij dat wij elkaar in het forum nog op de hoogte houden wat er speelt. Via de helpdesk hoor je helaas niet veel nieuws, of je moet geluk hebben dat je een meedenkende helpdesker aan de telefoon krijgt die begrijpt dat een happerende communicatie niet prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154415 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:48:
[...]
Landelijke storing...oke....Ben blij dat wij elkaar in het forum nog op de hoogte houden wat er speelt. Via de helpdesk hoor je helaas niet veel nieuws, of je moet geluk hebben dat je een meedenkende helpdesker aan de telefoon krijgt die begrijpt dat een happerende communicatie niet prettig is.
Volgens Ramon is er geen firmware upgrade geweest. Feit is wel dat ik niet kan bellen en niet gebeld kan worden. Internet werkt echter naar behoren. Erg vreemd allemaal. 8)7
KPN hoopt e.e.a. spoedig opgelost te hebben... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-11-2024
Het is weer een drama vanavond. Zit ik dit forum te lezen en zie dat er veel mensen niet kunnen bellen.. dus ik ga het proberen en nee hoor we kunnen niet meer bellen of gebeld worden. en volgens de experia is er niets aan de hand!! alle lampjes branden netjes.. okee de eerste reset. hij gaat weer aan en Voip begint te knipperen.. toch even proberen te bellen en het klopt gaat niet.. alleen vraag je je af waarom hij nu wel gaat knipperen. nog een reset. zelfde resultaat. dus na een paar minuten nog maar een. en ja lampjes branden constant. even testen en ja we kunnen bellen.

maar het blijft natuurlijk wel klote dat je via een forum moet lezen dat je telefoon het niet doet.
op zich heb ik vertrouwen in KPN en in Voip. maar in de experia van siemens niet. deze is bij mij al vaak vastgelopen en nu weer hij geeft de indicatie dat alles goed is en na een reset begint hij het weer te snappen. In mijn en grote misser van KPN om voor siemens te kiezen. Ik hoop ook dat ze naar een ander product gaan wat meer betrouwbaar is zoals de speedtouch. heb ik 3 jaar gehad zonder maar een hikje te hebben gehad.

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nmolenbeek schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:54:
Het is weer een drama vanavond. Zit ik dit forum te lezen en zie dat er veel mensen niet kunnen bellen.. dus ik ga het proberen en nee hoor we kunnen niet meer bellen of gebeld worden. en volgens de experia is er niets aan de hand!! alle lampjes branden netjes.. okee de eerste reset. hij gaat weer aan en Voip begint te knipperen.. toch even proberen te bellen en het klopt gaat niet.. alleen vraag je je af waarom hij nu wel gaat knipperen. nog een reset. zelfde resultaat. dus na een paar minuten nog maar een. en ja lampjes branden constant. even testen en ja we kunnen bellen.
Ik begrijp hieruit dat jij weer kunt bellen en gebeld worden? Met geluid bedoel ik.....
Als ik probeer met mobiel naar huis te bellen gaat de telefoon over maar is er aan beide zijden geen geluid te horen. De verbinding komt echter wel tot stand. Ben benieuwd of KPN deze tikken in rekening brengt....???
De experia laat geen knipperende lampjes zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
ziehier, ik ben altijd aan het roepen dat alles prachtig werkt , en dat deed het ook tot aan vanavond, kan ik nu niet meer naar buiten bellen :( Ik kan mezelf wel met mijn mobiel bellen!! Dat mag natuurlijk niet voorkomen :(

Ik vermoed dat de oorzaak niet in de experia ligt maar ergens in de VOIP apparatuur!

[ Voor 17% gewijzigd door marcellux op 26-10-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-11-2024
[quote]Anoniem: 153865 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:05:
[...]

Ik begrijp hieruit dat jij weer kunt bellen en gebeld worden? Met geluid bedoel ik.....

Klopt ik kan weer bellen.... maar de kwaliteit laat te wensen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marcellux schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:13:
ziehier, ik ben altijd aan het roepen dat alles prachtig werkt , en dat deed het ook tot aan vanavond, kan ik nu niet meer naar buiten bellen :( Ik kan mezelf wel met mijn mobiel bellen!! Dat mag natuurlijk niet voorkomen :(
Ik kan inderdaad naar mijn mobiel bellen (ook KPN) maar hoor vanaf het vaste net niet dat er verbinding tot stand komt. De mobiel gaat inderdaad wel gewoon over. 8)7
Ik heb tot op heden vrijwel geen problemen gehad, maar dit moet niet al te vaak gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
ik kan wel weer bellen maar mijn gesprekspartner zei dat ik klink " als een robot " Ik kon hem wel uitstekend verstaan !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marcellux schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:33:
ik kan wel weer bellen maar mijn gesprekspartner zei dat ik klink " als een robot " Ik kon hem wel uitstekend verstaan !!
bel jij of werd je gebeld, mobiel of vast ? Als ik 0800-0429 bel om te testen, geen resultaat
andere nummers (incl mobiel) werken ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
marcellux schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:33:
Net een tijd met mijn Pa aan de lijn gehangen. Soms was ik daar heel slecht verstaanbaar, maar gaandeweg het gesprek werd het beter. Als ik zelf naar mijn eigen analoge lijn bel heb ik geen problemen. Naar mijn mobiel bellend kreeg ik een behoorlijke echo. Of het geluid kwam sterk vertraagd aan: het verschil is moeilijk te beoordelen als je tegen jezelf zit te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Anoniem: 154415 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:39:
[...]

bel jij of werd je gebeld, mobiel of vast ? Als ik 0800-0429 bel om te testen, geen resultaat
andere nummers (incl mobiel) werken ook niet
Ik belde naar een mobiel nummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marcellux schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:00:
[...]

Ik belde naar een mobiel nummer!
Heb jij de modem een keer uit/aan gezet, softe of harde reset ? Hier werkt het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
ik heb helemaal niets gedaan! ( Just sit and wait )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de hele avond kunnen bellen, en we zijn ook gebeld. Mobiel/vast v.v. Geen problemen goede geluidskwaliteit. Ik hoop dat dit zo blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastor51
beste ipbers

hier in nijverdal zijn we er ook uit/af geweest, experiabox had dezelfde kuren,
moet het weer helemaal resetten, via mijn kpn

ik moet ook weer terug naar wep sleutel, dan kan ook via mijn kpn
weet een van jullie hoe je de 128 bits om zet naar 64, anders moet ik weer
de hd bellen morgenochtend

groeten uit nijverdal rj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51064

Ook ik heb bijna de hele avond last gehad van storingen: ik bel naar een andere vaste lijn, telefoon gaat daar wel over maar wanneer er wordt opgenomen hoort men mij niet, ik krijg hier zelf direct een ingesprektoon te horen.
Inmiddels werkt het weer (alleen getest met mobiel).

Vandaag eigenlijk voor het eerst een storing ondervonden, verder nooit problemen gehad, maar ik bel dan ook niet zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05 13:00

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 31180 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:34:
Dit mailtje kreeg ik vandaag van KPN [InternetPlusBellencm@kpn.com] :

[...]
Das lekker dan :X

Dan zal ik eerdaags ook wel zo'n mailtje krijgen.
Nu heb ik nog een telefoonnummer van een medewerker van KPN liggen ;)
Die mocht ik bellen indien er problemen zouden zijn.

Mwa, die heb ik ondertussen wel met KPN.
Heb ze na mijn aanmelding al verteld, nadat ik te horen kreeg dat het nog wel even kon duren, dat ik echt geen maanden ging zitten wachten. Nee hoor, werd mijn toen verteld. Ik: Let maar op, voor het einde van 2005 leveren jullie mij geen IPB. KPN: Jawel hoor, dat komt helemaal goed.

Niet dus :(
Gaat mij niet eens om het bereikbaar te zijn qwa telefoon.
Het scheelt voor mij simpelweg een hoop geld.
Nu isdn & ADSL.

Blijf Nederlander he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149630

@SVIJF Via http://www.kpn.com/kpn/show/id=861632/sc=8463fe kun je gewoon bestellen (ik heb net deze week weer wat familie aangemeld en kreeg keurig bij allemaal een bevestigingsbrief). Echter kan het nog niet met ISDN (dus ik weet niet of je je lijn om wil laten zetten naar analoog, dan kan het).

Gr. Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149220

Sinds 6 juli IPB. Na aanvankelijk veel problemen draait het nu bijna 2 maanden prima. Tot gisteren. Af en toe niet bereikbaar, echo in de lijn, verbinding die wegvalt en de slecht verstaanbaar bij degene die ik belde. De helpdesk maar eens gebeld. Er was een landelijk probleem met IPB volgens de helpdesk. Meer mensen hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijkbaar nog steeds problemen bij KPN. Ik kan nml. nog steeds niet bellen en gebeld worden.
De telefoon gaat wel over maar er is geen geluid.... :(

Meer mensen met dit probleem. Dit loopt bij mij al vanaf gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153865 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:50:
Blijkbaar nog steeds problemen bij KPN. Ik kan nml. nog steeds niet bellen en gebeld worden.
De telefoon gaat wel over maar er is geen geluid.... :(

Meer mensen met dit probleem. Dit loopt bij mij al vanaf gisteravond.
Bij mij ook nog steeds hetzelfde probleem. bellen en gebeld worden werkt niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Kan sinds gister-avond niet meer bellen, gebeld worden lukt nog wel (ben nog steeds niet geporteerd en heb IPB al een dikke 3 maand.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans-d
  • Laatst online: 20-03-2023
Na 2,5 maand redelijk storingvrij gewerkt te hebben val ook ik nu in de prijzen en is er vanmorgen vrijwel geen telefoonverkeer meer mogelijk. Als ik wel kan bellen kan ik de andere kant niet volgen omdat steeds het geluid wegvalt. Gisteravond heb ik zelf niet gebeld dus of het toen ook al mis was weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

supermm schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:00:
Kan sinds gister-avond niet meer bellen, gebeld worden lukt nog wel (ben nog steeds niet geporteerd en heb IPB al een dikke 3 maand.)
Gebeld worden loopt, als je nog niet bent geporteerd, niet via VOIP. Zelf bellen zou dus ook nog (zonder de experi(a)ment box) moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 153865 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:59:
Gebeld worden loopt, als je nog niet bent geporteerd, niet via VOIP. Zelf bellen zou dus ook nog (zonder de experi(a)ment box) moeten werken.
Je bedoelt: gebeld worden zou dus ook nog zonder de Experia Box moeten werken. Bellen met een niet-geporteerde lijn kan trouwens ook nog: eerst ** (twee maal *) kiezen, wachten op de analoge kiestoon en dan gewoon analoog bellen. supermm mag van geluk spreken dat hij nog steeds niet geporteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Sinds vanochtend heb ik een nieuwe Experia. En viel vervolgens gelijk ten prooi aan de landelijke storing waar jullie nu allemaal te maken mee hebben (hadden?).

Toch maar even een verslagje:
  • Mijn NAT-tabel (poort 80 stond naar mijn server) was foetsie in de nieuwe box en werd niet opgehaald met de nieuwe firmware. Dat kan nog leuk worden als de KPN het instellen van een NAT-tabel op Mijn KPN mogelijk maakt.
  • De monteur was vrij stellig: die poortinstelling moet er weer in terug. Hij gaat zelf ook over naar IPB én heeft thuis een webserver en FTP-server draaien. Dus was hij ook overtuigd van het voordeel om slechts enkele poorten open te hebben staan. Er onstond een discussie met de helpdesk: "Wij mogen het niet openzetten. Als er dan iets misgaat (PC wordt gehackt of zo) is het de verantwoordelijkheid van de klant. Als de klant via Mijn KPN alle poorten open zet is niet." Dat dit laatste veel onveiliger is, ach ja.
  • Poort 8080 schijnt altijd open te moeten staan. Volgens de monteur is dat voor software updates. Maar nu ik erover nadenk: zou het niet zo zijn, dat voor een proxy tweezijdig verkeer nodig is en dat poort 8080 daarom moet open staan? Dat verklaart mijn problemen met serverinstellingen: dan wordt inkomend verkeer op 8080 ook naar de server gestuurd en kun je dus alleen op de server een proxy gebruiken en niet op andere PC's.
  • KPN is kennelijk aan het experimenteren met het doelbewust meezenden van ruis over de lijn. De diepe stiltes die in het begin te horen waren als een gesprek even stil viel, hoor ik inderdaad niet meer. Maar ze schijnen deze ruis ook overdreven te hebben. Bij sommigen (bij mij ook) werd er nog een extra geluidje meegezonden, dat toch niet bevallen was. Dat moeten ze apart weer uitzetten
Ik word nog teruggebeld over poort 80. Dat is weer eens doorgegeven aan een andere afdeling. En dan moet gelijk blijken of het extra geluidje er ook uit is. 0842200923 (faxmail) bellen lukt trouwens ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158608

Hier even een vraag m.b.t. UPNP. Ik heb deze topic en de vorige helemaal doorgespit (en dat is behoorlijk wat werk) maar kom nergens tegen of dit nu wel of niet werkt met de experia box. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 158608 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:38:
Hier even een vraag m.b.t. UPNP. Ik heb deze topic en de vorige helemaal doorgespit (en dat is behoorlijk wat werk) maar kom nergens tegen of dit nu wel of niet werkt met de experia box. >:)
Zie de Experia FAQ:

34. Kan ik UPnP aanzetten?
Nee, het is niet mogelijk om deze aan te zetten.

Volgens deze FAQ staat het dus uit. De Experia Box kan het technisch overigens wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:41:
[...]
Zie de Experia FAQ:

34. Kan ik UPnP aanzetten?
Nee, het is niet mogelijk om deze aan te zetten.

Volgens deze FAQ staat het dus uit. De Experia Box kan het technisch overigens wel aan.
Je bent wel een bekende zeg, en lekker snel.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Weet iemand hoe ik dhcp op de experia kan uitzetten?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Felixje schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:47:
Weet iemand hoe ik dhcp op de experia kan uitzetten?
Niet. Je kunt natuurlijk wel gewoon vaste IP-adressen op je PC's instellen. 192.168.2.201 - 192.168.2.253 zit buiten de DHCP-range, maar ook in de range 192.168.2.2 - 192.168.2.200 kun je ieder adres als vast IP-nummer instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85748

Gister is mijn lijn aangepast vanwege een dikke echo op de lijn... Sinds vanmorgen geen kiestoon meer... Kan wel gebeld worden van buitenaf, maar dan gaat de telefoon alleen over en hoor ik niks. Ik ga ze bellen met het vriendelijke verzoek om terug naar mij oude situatie te gaan. En dan over een paar maanden maar eens kijken hoe Wanadoo of wie dan ook het doet... Is in ieder geval stukken goedkoper volgens mij. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 85748 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:18:
Gister is mijn lijn aangepast vanwege een dikke echo op de lijn... Sinds vanmorgen geen kiestoon meer... Kan wel gebeld worden van buitenaf, maar dan gaat de telefoon alleen over en hoor ik niks.
Dat heeft vermoedelijk niets met die wijziging te maken. Lees alle problemen hierboven en join the club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:27:
[...]
Dat heeft vermoedelijk niets met die wijziging te maken. Lees alle problemen hierboven en join the club.
Hehehe was erg pissed off en had de rest nog niet gelezen. Net de HD gebeld en jawel er is dus een grote storing aan de hand. Heb meteen een emailadres gekregen waar ik kan klagen en een vriendelijk verzoek kan indienen om terug te gaan naar mijn oude situatie klantenreacties@kpn.com... Ga maar eens een fijn mailtje typen ;) heb het nu echt wel een beetje gehad... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze is voor Jan E

Oplossing
InternetPlusbellen, kan ik Windows Messenger gebruiken?
Windows Messenger gebruikt UPnP. Uit veiligheidsoverwegingen wordt UPnP standaard door de KPN Experia Box geblokkeerd. Hieronder leest u hoe UPnP kan worden aangezet. Alternatief is om MSN Messenger te gebruiken (te downloaden van www.msn.nl).

Let op!
Bij de introductie van InternetPlusbellen wordt UPnP niet ondersteund

UPnP
Zowel Windows Messenger als de KPN Experia Box ondersteunen 'Universal Plug and Play'. Windows Messenger werkt correct zodra u UPnP in de KPN Experia Box via "Mijn KPN" heeft aangezet. U hoeft hiervoor geen instellingen van de Firewall te wijzigen. Het is wel noodzakelijk dat u 'Universal Plug and Play' activeert of installeert in uw Windows versie (meer hierover op de website van Microsoft: www.microsoft.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 158608 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:39:
Let op!
Bij de introductie van InternetPlusbellen wordt UPnP niet ondersteund

UPnP
Zowel Windows Messenger als de KPN Experia Box ondersteunen 'Universal Plug and Play'. Windows Messenger werkt correct zodra u UPnP in de KPN Experia Box via "Mijn KPN" heeft aangezet.
Als ik dit goed lees kun je UPnP dus nu nog niet aanzetten, maar kan het na afloop van de "introductie" dus wel. Of lees jij daarin wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:03:
[...]
Als ik dit goed lees kun je UPnP dus nu nog niet aanzetten, maar kan het na afloop van de "introductie" dus wel. Of lees jij daarin wat anders?
Ik denk het, maar blijft weer een raar verhaal zo. En waarneer stopt de introductie??

Ik zit met smart te wachten, en hoop binnen kort mijn ervaring m.b.t. VoIP van kpn te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:05:
[...]
Je bedoelt: gebeld worden zou dus ook nog zonder de Experia Box moeten werken. Bellen met een niet-geporteerde lijn kan trouwens ook nog: eerst ** (twee maal *) kiezen, wachten op de analoge kiestoon en dan gewoon analoog bellen. supermm mag van geluk spreken dat hij nog steeds niet geporteerd is.
Tja, nu heeft het een voordeel dat je nog niet geporteerd bent, telefonisch wel bereikbaar.
Aan de andere kant ook enkele nadelen, geen voicemail instellen etc.
Mijn analoge abonnement bij KPN loopt nog wel door.........Dus dubbele kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:18:
Tja, nu heeft het een voordeel dat je nog niet geporteerd bent, telefonisch wel bereikbaar.
Aan de andere kant ook enkele nadelen, geen voicemail instellen etc.
Nee hoor, voice mail kun je ook nog instellen. Gewoon op de oude manier op je analoge lijn. Alleen moet je dan ** *21*0842333* gebruiken om hem aan te zetten en ** #21# om hem uit te zetten.
Mijn analoge abonnement bij KPN loopt nog wel door.........Dus dubbele kosten.
Maar betaal je dan al voor je ADSL/IPB abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vandaag geen kiestoon en als we geluk hadden en wel kiestoon hadde stotterde het gesprek ontzettend. Tevens zijn we 4 keer gebeld (toen we geen kiestoon hadden :| ), maar deze gesprekken waren nogal eenzeidig. Ik kon de andere kant niet horen. Oftewel alle problemen die je maar kunt hebben, had ik vandaag weer.

Nu blijkt dat KPN vandaag een landelijke storing heeft. Teminste als ik de helpdesk moet geloven. Het was toch net zo betrouwbaar als gewone telefoonlijn?? Ach ja....

Edit: Net nu ik dit bericht gepost heb werkt het weer....

[ Voor 14% gewijzigd door Edmund op 27-10-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:27:
Ik word nog teruggebeld over poort 80. Dat is weer eens doorgegeven aan een andere afdeling.
En nu werd ik dus teruggebeld door iemand die zei: "Ik ben de derde lijn". En die weigerde de NAT-tabel weer in te richten. Reden: als KPN hem open zet en er gaat iets mis is KPN aansprakelijk, als de klant dat zelf doet via Mijn KPN is de klant aansprakelijk. Ik heb de monteur van vanochtend het slechte nieuws maar via zijn voice mail doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 148114 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:54:
Uit de meest gestelde vragen bij het gebruik van de KPN Experia box lees ik nu het antwoord op mijn probleem: Van Windows Messenger werkt het voice gedeelte e.d. niet. Een gemis!
Werkt dat eigenlijk wel op een PC met serverinstellingen? Je zou verwachten van wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:27:
En nu werd ik dus teruggebeld door iemand die zei: "Ik ben de derde lijn". En die weigerde de NAT-tabel weer in te richten. Reden: als KPN hem open zet en er gaat iets mis is KPN aansprakelijk, als de klant dat zelf doet via Mijn KPN is de klant aansprakelijk. Ik heb de monteur van vanochtend het slechte nieuws maar via zijn voice mail doorgegeven.
En zojuist kreeg ik weer een telefoontje van iemand anders: poort 80 is toch weer opengezet. Volgens "Ik ben de derde lijn" hierboven kan degene, die nu die poort weer open gezet heeft, grote problemen verwachten. De wegen van de KPN zijn ondoorgrondelijk.

Edit Heel opmerkelijk: een poortscan via Sygate geeft dit resultaat terwijl de NAT-tabel toch echt poort 80 naar mijn webservertje heeft opengezet:
WEB 80 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.

POP3 110 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
Als ik die poort nogmaals open zet via serverinstellingen krijg ik het verwachte antwoord van Sygate:
WEB 80 OPEN HTTP web services publish web pages. A misconfigured web server can not only offer an attacker needed information about his target, but it can allow for various security breaches.

POP3 110 CLOSED This port has responded to our probes. This means that you are not running any application on this port, but it is still possible for someone to crash your computer through known TCP/IP stack vulnerabilities.
De Experia Box heeft dus een heel aparte manier om met de NAT-tabel (zonder serverinstellingen) om te gaan: HTTP-requests worden wel doorgestuurd naar het goede IP-adres, maar op de Quick Scan van Sygate is het antwoord: ik ben niet thuis.

De poortscan van www.grc.com heeft wel door dat alle poorten op stealth staan behalve poort 80 (bij een scan op All service ports).

[ Voor 52% gewijzigd door Jan-E op 27-10-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

Geen idee idd of het met server instellingen werkt, dat heb ik niet geprobeerd. Wat ik al eerder schreef, een groot gemis is in ieder geval het ontbreken van Upnp ofwel Plug and Pray zoals het ook wel genoemd wordt, er zitten dus wel degelijk beveiligings risico's aan vast maar toch, een gebrek! Ik begrijp uit de berichten vanmiddag, dat het mogelijk toch binnenkort op Mijn KPN instelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terug bij af?

Onbereikbaar en indien er wel een gesprek mogelijk is dan is er ontzettend veel echo op de lijn!
Wat is er veranderd bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:43:
Terug bij af?

Onbereikbaar en indien er wel een gesprek mogelijk is dan is er ontzettend veel echo op de lijn!
Wat is er veranderd bij KPN?
Goh jawel hier werkt het ook weer :)
Met echo... Vast een 'als we maar zorgen dat het weer werkt"-oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:24:
[...]
Nee hoor, voice mail kun je ook nog instellen. Gewoon op de oude manier op je analoge lijn. Alleen moet je dan ** *21*0842333* gebruiken om hem aan te zetten en ** #21# om hem uit te zetten.
[...]
Maar betaal je dan al voor je ADSL/IPB abo?
Ik nog geen factuur gezien van IPB maar ook geen brief ontvangen dat ik geen Abbo kosten hoef te betalen of 50,- retour krijg zoals ik in de forum gelezen heb bij sommigen.

Als KPN niet iedereen een brief stuurt dat zij geen abbo-kosten hoeven te betalen weet ik niet zeker als ik wel of niet moet betalen, KPN HD kan mij daar ook geen antwoord op gegeven omdat zij daar niet over gaan.

Mijn Analoge abbo loopt dus gewoon, hiervan zal de factuur 1 deze dagen wel weer in de bus vallen.
2 maand zijn weer bijna om.

Heb nu al ruim 3 maand IPB, ben nog steeds niet geporteerd. Wat mij vanmiddag wel opviel is het volgende. Ik werd gebeld over de analoge lijn (dia via de Experiabox loopt), kon echter de persoon niet verstaan (was gewoon stil), dit terwijl ik nog niet geporteerd ben want ik kan mijn 'oude' analoge lijn nog gewoon gebruiken voor bellen.
Het volgende gedaan:
De Telefoon rechtstreeks aan de analoge lijn gehangen, met mobieltje bellen en ja hoor. gewoon met mezelf een gesprek kunnen voeren.

De boel weer via de experiabox aangesloten, zelfde nogmaals gedaan. Telefoon gaat over maar geen geluid van de bellende partij.
Lijkt er dus op dat de ExperiaBox problemen heeft. Want ik ben nog niet geporteerd, dus zal hier geen last van mogen hebben. Dit ging altijd goed, ik heb nooit problemen gehad met mensen die mij belden. Alleen zelf bellen via de Experiabox over VOIP geeft wel eens problemen.
Erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:56:
Heb nu al ruim 3 maand IPB, ben nog steeds niet geporteerd. Wat mij vanmiddag wel opviel is het volgende. Ik werd gebeld over de analoge lijn (dia via de Experiabox loopt), kon echter de persoon niet verstaan (was gewoon stil), dit terwijl ik nog niet geporteerd ben want ik kan mijn 'oude' analoge lijn nog gewoon gebruiken voor bellen.
Het volgende gedaan:
De Telefoon rechtstreeks aan de analoge lijn gehangen, met mobieltje bellen en ja hoor. gewoon met mezelf een gesprek kunnen voeren.

De boel weer via de experiabox aangesloten, zelfde nogmaals gedaan. Telefoon gaat over maar geen geluid van de bellende partij.
Lijkt er dus op dat de ExperiaBox problemen heeft. Want ik ben nog niet geporteerd, dus zal hier geen last van mogen hebben.
Als dit nog zo is, probeer het dan eens terwijl je de stroom van de Experia gehaald hebt. Zonder stroom zou de Experia een (analoog) telefoontje gelijk moeten doorlussen naar de Tel1-poort.

Edit: Net even getest door mijn analoge lijn in de Lijn-poort te steken en mijn zakelijke toestel in de Tel2-poort. Daarna met mijn mobiel gebeld naar de analoge lijn. Met stroom gaan beide toestellen (Tel1 en Tel2) rinkelen. Zonder stroom alleen het toestel aan Tel1.

Met stroom kan ik vanaf Tel1 via VoiP mijn analoge lijn op Tel2 bellen. En andersom kan ik via de analoge lijn op Tel2 mijn VoIP-lijn op Tel1 bellen, met brom. En om de zaak helemaal te compliceren: als ik op Tel1 eerst ** kies bel ik (met brom) uit via de analoge lijn, maar dan is mijn VoIP (op diezelfde Tel1) in gesprek en wordt het telefoontje gelijk doorgeschakeld naar mijn mobiel. Kunnen jullie het nog volgen?

[ Voor 28% gewijzigd door Jan-E op 27-10-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:56:
Ik heb nog geen factuur gezien van IPB maar ook geen brief ontvangen dat ik geen Abbo kosten hoef te betalen of 50,- retour krijg zoals ik in de forum gelezen heb bij sommigen.
Ik heb ook nooit zo'n brief gehad, maar zag die 50 euro ineens staan op de rekening in het Breedbandportal. Die 50 euro heb ik nooit gezien in Factuur Online van Mijn KPN. Per mail kreeg ik echter wel een "Factuurmelding InternetPlusBellen van KPN", waarop die 50 euro stond.
Mijn Analoge abbo loopt dus gewoon, hiervan zal de factuur 1 deze dagen wel weer in de bus vallen.
2 maand zijn weer bijna om.
Staan er 'lopende gesprekskosten' op 'Factuur Online' in Mijn KPN (Vaste Telefonie)? Bij mij werden die daar genoteerd tot de dag van portering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:14:
[...]
Ik heb ook nooit zo'n brief gehad, maar zag die 50 euro ineens staan op de rekening in het Breedbandportal. Die 50 euro heb ik nooit gezien in Factuur Online van Mijn KPN. Per mail kreeg ik echter wel een "Factuurmelding InternetPlusBellen van KPN", waarop die 50 euro stond.
[...]
Staan er 'lopende gesprekskosten' op 'Factuur Online' in Mijn KPN (Vaste Telefonie)? Bij mij werden die daar genoteerd tot de dag van portering.
De lopenden gesprekskosten in mijn KPN gaan over de Vaste Telefonie.
Over die 50 euro heb ik geen mail ontvangen.
In de breedband portal factuur worden geen kosten in rek, gebracht. staat allemaal op 0,00 euro.
Dus zal het toch gratis zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:03:
[...]
Als dit nog zo is, probeer het dan eens terwijl je de stroom van de Experia gehaald hebt. Zonder stroom zou de Experia een (analoog) telefoontje gelijk moeten doorlussen naar de Tel1-poort.

Edit: Net even getest door mijn analoge lijn in de Lijn-poort te steken en mijn zakelijke toestel in de Tel2-poort. Daarna met mijn mobiel gebeld naar de analoge lijn. Met stroom gaan beide toestellen (Tel1 en Tel2) rinkelen. Zonder stroom alleen het toestel aan Tel1.

Met stroom kan ik vanaf Tel1 via VoiP mijn analoge lijn op Tel2 bellen. En andersom kan ik via de analoge lijn op Tel2 mijn VoIP-lijn op Tel1 bellen, met brom. En om de zaak helemaal te compliceren: als ik op Tel1 eerst ** kies bel ik (met brom) uit via de analoge lijn, maar dan is mijn VoIP (op diezelfde Tel1) in gesprek en wordt het telefoontje gelijk doorgeschakeld naar mijn mobiel. Kunnen jullie het nog volgen?
Werd net gebeldt, kon de bellende partij weer verstaan, echter wel een enorme ruis.
Dat andere moet ik nog even testen.

[ Voor 5% gewijzigd door supermlt op 27-10-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
supermm schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:57:
Werd net gebeld, kon de bellende partij weer verstaan, echter wel een enorme ruis.
Dan zal de bellende partij wel een IPB abo met geporteerde lijn hebben. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Jan-E schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:07:
[...]
Dan zal de bellende partij wel een IPB abo met geporteerde lijn hebben. })
Nee dat niet, het was mijn schoondochter en die hebben dit niet. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door supermlt op 27-10-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

Volgens mij gaat deze nieuwe topic nog sneller dan de vorige, nog een dag of 3 en we zijn alweer aan een nieuwe toe hehehe
Wel leuk te horen dat ik niet meer één van de weinige ben met een echo.
Blijft toch jammer dat KPN zo weinig info aan haar proefkonijnen doet toekomen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
ik kan nu bellen en gebeld worden en de tegenpartij zegt dat de kwaliteit beter is als die ooit was. Ik heb niets aan de experia veranderd en hem ook niet gereset. Ik woon in de omgeving van Doetinchem als dat ook maar iets uitmaakt in de storingsgevoeligheid van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Anoniem: 153782 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:49:
Volgens mij gaat deze nieuwe topic nog sneller dan de vorige, nog een dag of 3 en we zijn alweer aan een nieuwe toe hehehe
Wel leuk te horen dat ik niet meer één van de weinige ben met een echo.
Blijft toch jammer dat KPN zo weinig info aan haar proefkonijnen doet toekomen. :?
Ik vind de informatie die wij als 'testers' krijgen erg slecht.
We horen niks, we hebben allemaal problemen (de een meer dan de ander).
Toen ik de uitnodiging kreeg om IPB te bestellen werd er nergens gesproken over dat je dan tester zal worden. Na een maand bleek iedereen op eens tester te zijn van het nieuwe product.

Sinds gisteravond en de vandaag de gehele dag zijn er problemen met IPB.
KPN kan toch naar iedereen een email bericht sturen (Email gegevens zijn bekend) met een status update of welke veranderingen er zijn gedaan.

Na een Firmware update ben je vaak je server instellingen en WEP of WPA settings kwijt.

Communicatie bij KPN is niet alles terwijl het een Telecom-bedrijf is (is toch communicatie |:( )

Hopelijk leert KPN ook nog bij........ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354

Ook hier sinds gisteren DRAMA op telefoon gebied.
Thuis zijn ze het nu ook langzamerhand zat.... zeker omdat ze
niet weten wanneer het nu goed is (in ons geval zonder echo)

Inderdaad KPN had op z'n minst op internet in de MIJN KPN
kunnen zetten dat er iets aan de hand is... dat je zelf niet hoeft te gaa sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05 13:00

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 149630 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 08:43:
@SVIJF Via http://www.kpn.com/kpn/show/id=861632/sc=8463fe kun je gewoon bestellen (ik heb net deze week weer wat familie aangemeld en kreeg keurig bij allemaal een bevestigingsbrief). Echter kan het nog niet met ISDN (dus ik weet niet of je je lijn om wil laten zetten naar analoog, dan kan het).

Gr. Menno
Dat heb ik ze dus al gemeld. Zet zsm mijn lijn om en "geef" mij dan IPB.
Sorry meneer, dat is niet mogelijk 8)7
Ga morgen maar weer eens ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154340

supermm schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:04:
[...]
Ik vind de informatie die wij als 'testers' krijgen erg slecht.
We horen niks, we hebben allemaal problemen (de een meer dan de ander)...etc
Naar aanleiding van deze email werd ik gisteren gebeld door de helpdesk die de niet technische klachtenafhandeling verzorgd. Hij wilde weten wat er voor ongenoegen achter mijn klacht zat.

Tijdens dit gesprek heb ik hem (nogmaals) duidelijk gemaakt dat een helpdesk
als eerste aanspreekpunt voor de klant verantwoordelijk is voor het vastleggen van de klacht, het bieden van een oplossing of het verder begeleiden van de klacht naar het volgende echelon probleemoplossers en het verzorgen van terugkoppeling naar de indiener van de klacht.

T.a.v het vastleggen van de klacht heb ik aangegeven dat het soms niet goed gebeurd, maar wat mij (en vele anderen) vooral stoort is het volledig achterwege blijven van terugkoppeling naar de indieners van klachten. Ik stoor mij erg aan het HD antwoord: Dit is een bekend probleem, er wordt aan gewerkt. Blijft u het maar proberen dan merkt u vanzelf of het opgelost is..... :(

Over mijn opmerking over terugkoppeling via "Mijn KPN" over de voortgang van structurele problemeemoplossingen (wat is het probleem, zijn er bypasses, wanneer is het opgelost, etc) zij hij dat dat waarschijnlijk vooral een beslissing van hogerhand was.
Ik heb even aan hem getrokken over de grondslag van dat besluit en hem voorgelegd: Wellicht kijkt de concurentie ook mee (ter leringh en der vermaeck)? Daar kon hij zich wel iets bij voorstellen.

Hij was het er mee eens dat die terugkoppeling er moet zijn en zou mijn suggesties (website, email, telefoon of papieren brief) meenemen naar het eerstvolgende Helpdesk overleg (volgende week).

Afwachten dus maar...(Maar er wordt dus wel degelijk gekeken naar formele klachten)

Overigens bevestigde hij mij dat helpdeskmedewerkers wel degelijk dit soort fora bestuderen, vooral Tweakers is "populair". Dat is erg verstandig; input blijven geven dus!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 154340 op 27-10-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 154340 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:09:
[...]

Naar aanleiding van deze email werd ik gisteren gebeld door de helpdesk die de niet technische klachtenafhandeling verzorgd. Hij wilde weten wat er voor ongenoegen achter mijn klacht zat.

Mooi dat je een reaktie krijgt, maar begrijp ik het goed dat dit antwoord ruim 5 weken op zich heeft laten wachten?
Als ik het goed begrijp wil de helpdesk wel maar worden ze afgeremd? Lijkt me erg frustrerend.
Als ze echt meelezen jongens ga door, ik heb nog steeds vertrouwen dat alles goed komt.
En gooi de remmen los!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
[ Knipperend VoIP-lampje ... ]
Ach, het was de moeite van het proberen waard, maar het mocht niet baten: het is weer zo ver :(

Weer geknipper, weer onbereikbaar. De permanente doorschakeling naar mijn mobiel gaat er maar weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

svijf schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:58:
[...]

Dat heb ik ze dus al gemeld. Zet zsm mijn lijn om en "geef" mij dan IPB.
Sorry meneer, dat is niet mogelijk 8)7
Ga morgen maar weer eens ff bellen.
Ik heb ook ergens in de KPN fag's gelezen dat ze die weg niet bewandelen. maw je kunt niet eerst isdn om laten zetten in analoog en dan analoog IPB nemen.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.