MethodP schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:21:
Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik het spel Quake 4 zal kopuh...
ik zou graag willen weten of er air control in voor komt, aangezien ik quake 3, wat een bruut spel is , een beetje te traag vind , in vergelijking met painkiller...
mss komt er een mod uit, die dit wel mogelijk maakt, weten jullie daar meer over???

Goh, dit is de eerste keer dat ik iemand hierover hoor. Quake1 had volledige air control, je was superwendbaar in de lucht, niet realitisch, nogal wiedus, maar het zorgde wel voor de snelste actie. Er is niets zo snel als quakeworld CTF, dat is wat ik mis, zieke snelheid. Tuurlijk, met doorhoppen in quake3 kom je ook een heel eind, maar als je QWCTF hebt gespeeld weet je dat dat iets heel anders is.
Kan gerust zeggen dat QWCTF nog steeds de snelste gameplay heeft, het vergt ook extra behendigheid, de uitgebreide air control, het argument deze quake1 air control weg te halen was (wat ik heb gelezen) dat je moeilijk kon voorspellen waar een tegenstander op de grond kwam. Dat maakt het juist een uitdaging en bovendien heb je altijd direct-hit wapens zoals toen de lightning gun waarmee je iemand direct uit de lucht kunt raken en zijn directie kunt veranderen.
De maximale quake1 air control maakte het sneller maar ook moeilijker en dat was juist zo mooi, ik vind het erg jammer dat dit bij de laatste twee quake versies volledig veranderd is, maar hetzelfde geldt voor shooters die na quake1 in het algemeen kwamen. Natuurlijk, alles went, maar geloof me het is erg tof om met 160 km/h door levels te razen terwijl je nog steeds scherpe bochten kunt overbruggen, die snelheid zal ik altijd missen. Ook bij quake4, zo te zien is de air control+het hoppen ongeveer gelijk aan dat bij quake3. Ik vraag me verder af wat er buiten de graphics kwa gameplay ECHT is veranderd, zoals velen (heb niet heel het topic doorgelezen).
Hopelijk breekt CTF nu een beetje door, had toch het gevoel dat quake3 voor DM en team DM was. Het CTF level in dat filmpje lijkt me in ieder geval wel erg gaaf.
Echt weer ouderwets hersenloos fraggen net als bij Q1/2/3 en UT/2003/2004

Als je alleen FFA speelt wel ja, voor teamplay games heb je toch wel wat hersens nodig (Hap).
[
Voor 23% gewijzigd door
Yokozuna op 24-10-2005 02:43
]