[Multi] Het Quake 4 Topic

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.687 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54

WoutF

Hoofdredacteur
CyberAmp schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:32:
[...]

Ik had shadows uitgezet en hielp enorm.
Tja, dat zal vast helpen, maar mijn bak is snel genoeg om het te draaien. Als ik normaal speel zit ik constant tegen de frame-limiter aan; ik draai dus een dikke 60FPS

Ik vind een framedrop van meer dan 40FPS!!! als er een paar enemies aankomen wel extreem veel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:22
Ben nu bezig met spelen. met godmode aan.
Dit is echt zo'n spel die ik wel uit wil spelen maar geen moeite voor wil doen (iets waar ik met fear geen probleem mee had). Het boeit me gewoon te weinig om er moeite voor te doen kennelijk, maar wil em wel uitspelen. erg wazig :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:03
Wout schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:03:
[...]

Tja, dat zal vast helpen, maar mijn bak is snel genoeg om het te draaien. Als ik normaal speel zit ik constant tegen de frame-limiter aan; ik draai dus een dikke 60FPS

Ik vind een framedrop van meer dan 40FPS!!! als er een paar enemies aankomen wel extreem veel hoor.
dat heb ik met multiplayer op alles low ook nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:19

defiant

Moderator General Chat
Single player is zeker niet verkeerd, vooral die 'human processing' gedeeltes, bruut :)

Is iemand anders het opgevallen dat het karakter Strauss erg lijkt op dat van Rodney McKay van Stargate Atlantis?

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk erg uit naar deze game.. vooral de wapens met die mooie animerende modellen, veel cooler dan Doom 3 :P

Is de lengte vd game een beetje behoorlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spel draait iig stukke minder dan Doom III .... komt ongetwijfeld wel ergens door .... ik zie grafisch geen groot verschil, zal het de AI van je medestanders zijn in SP? En inderdaad, als er een paar tegenstanders komen, dropt de framerate .... als ik shcaduwen uit zet, dan draait het redelijk soepel, maar is wel alle sfeer eruit en is het niet meer dan een simpel knalspel. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Lord_Mithril schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:15:
Ben nu bezig met spelen. met godmode aan.
Dit is echt zo'n spel die ik wel uit wil spelen maar geen moeite voor wil doen (iets waar ik met fear geen probleem mee had). Het boeit me gewoon te weinig om er moeite voor te doen kennelijk, maar wil em wel uitspelen. erg wazig :P
Same here. Ik heb FEAR uitgespeeld zonder cheats, maar bij Quake IV heb ik absoluut geen neiging van voor naar achter eerlijk te gamen... heb nu dus cheats erbij en ga het zo ook uitspelen (infinite ammo cheat, meer niet).

Ik heb bij Quake IV gewoon geen enkele behoefte om het eerlijk uit te spelen. Waarschijnlijk omdat het wèèr zo'n monster-shooter is, die hebben we nu al zoveel gehad. Daardoor vergaat grotendeels m'n animo om het geheel eerlijk te spelen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
@zwieper

en heeft et geholpen? mijn drivers waren de laatste beta drivers van creative.com

tevens als je de sound van quake op die a open ofzo zet klinkt et zeker vetter

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het gespeeld en moet zeggen.. Doom III met permanente Flashlight. GG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:44:
Ja, maar dan weer niet bij alle wapens. Alleen je twee eerste wapens hebben een flashlight, de rest kan het schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ben nu een tijdje aan het spelen en vind het eigenlijk gewoon doom3, het speelt net zo en daar vind ik niet echt iets mis mee.

Tis niet origineel maar opzich hoeft dat ook niet zo van mij, tis gewoon weer een shooter.

Framerate is bij mij erg lekker al weet ik niet precies wat die is, maar het loopt dus wel lekker vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:44:
Gespeeld, of uitgespeeld? Speel hem anders eens volledig uit :) In het begin lijkt het sterk op Doom 3, maar eens je wat verder bent denk je hier vlug anders over.
Tis niet origineel maar opzich hoeft dat ook niet zo van mij, tis gewoon weer een shooter.
Dacht ik eerst ook, maar ik zeg het, speel eens verder :p

[ Voor 20% gewijzigd door XWB op 23-10-2005 18:05 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

Quakie

quakelen

Nou net even MP gedaan en een groot ellende.. overal zwarte strepen in beeld.. in begin puur bij de texture blokken zeg maar maar na 2 potje compleet beeld.. het zijn geen rechte strepen dus lastig omschrijven.. op screenshot komt het niet voor helaas.

iemand ook last van? rest van me games draaien superz behalve q4 :(

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het behoorlijk goed. Tempo is goed, engine voelt beter aan dan in Doom 3, gameplay is gewoon lekker fraggen en de graphics zijn geweldig.

Helemaal niet slecht!

Een negatief aspect vind ik de afwezigheid van bots. Er zijn er in ontwikkeling door mod community maar die zullen nog wel paar weekjes op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
spoiler:
sjo uitgespeelt (godmode zoals ik al eerder zei). Best wel open einde. Kom je terug na telefoontje komt commander op je af "kane you got new orders" .. en aftiteling.
volgend jaar expension?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 20:13 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Omg zomaar spoilen... ;(

[ Voor 41% gewijzigd door Cyberamp op 23-10-2005 20:53 ]

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
spoiler:
Gebruik spoiler tags!
(spoiler) en (/spoiler) alleen dan met [ en] ipv ( en )

[ Voor 43% gewijzigd door PhoenixT op 23-10-2005 19:23 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:33

iambig

* z.o.z *

En bedankt... nu heb je het einde wel zo'n beetje voor mij verprutst, ik dacht nog ik lees niet verder op de helft maar toen was het al te laat. Goed bezig man! 8)7 |:(

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, een spoilende cheater, veel erger moet het niet worden :+

BTW Wiebbe, erg vet dat quaken over hamachi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb volgens mij een groooot grafisch probleem

Afbeeldingslocatie: http://x10.putfile.com/10/29513180176.jpg

Zoals je ziet, is het helemaal groen, en tijdens het lopen krijg ik allemaal blokken voor me en strepen.
Ik heb een ati radion 9200.

Wat kan ik hier aan doen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Monitor naar de ruk? Heb je dat met andere games ook?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Hacku schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:21:
Als zijn monitor gaar is zou het vreemd zijn dat zijn screenshot ook helemaal groen is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:21:
Monitor doet het gewoon goed, met andere games heb ik geen problemen, zelfs far cry draait nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:41

Copyman

Dode muis

Het moment waar ik al op zat te wachten:

http://www.quake3world.com/forum/viewtopic.php?t=12292

pro-q3dm6 is in de remake! :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Rafe schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:25:
[...]

Als zijn monitor gaar is zou het vreemd zijn dat zijn screenshot ook helemaal groen is ;).
Ik bedoelde meer iets in de zin van dat de kleuren van de monitor naar de ruk zijn :p Heb al monitors gezien die alleen maar geel uitslaan.
Copyman schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:31:

_o_
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:26:
[...]

Monitor doet het gewoon goed, met andere games heb ik geen problemen, zelfs far cry draait nog goed.
Al andere drivers geprobeerd?

[ Voor 45% gewijzigd door XWB op 23-10-2005 20:35 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:34:

Ik bedoelde meer iets in de zin van dat de kleuren van de monitor naar de ruk zijn :p Heb al monitors gezien die alleen maar geel uitslaan.
Als het aan zijn monitor ligt, is zijn screenshot natuurlijk wel met normale kleuren! Valt het kwartje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Nu wel ja :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een uber-game :P, alleen een beetje jammer dat je niet kan dodgen zoals dat in UT kan
als dat had gekunt was ie helemaal de bom.. ; )

Zou het mogelijk zijn om een mod te maken hier voor? (en dan niet gelijk roepen, voor alles kan je een mod maken).. actor movement pas je niet even zomaar aan lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik vind quake 4 echt een leuk spel, ik wil niet zeggen dat ik het nou zo uber vind, maar het is wel een heel goed spel. Vind alleen jammer dan je geen use botton hebt net als in doom 3 zodat je met iedereen kan praaten. Dit spel vind ik beter dan serious sam 2 en age of empires 3 (mijn mening dan)

BTW is dit spel kwa multiplayer al volledig ingeburgerd of zijn er nog te weinig servers en is er geen bal aan?

[ Voor 33% gewijzigd door Robin4 op 23-10-2005 21:08 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Had hem eerst even gedownload, en nu heb ik hem toch even origineel gekocht gister.
Echt een superspel. Enige jammere vind ik dat er geen bots in zijn :(.

Weet iemand of er nog bots gaan komen? Van mijn part second party ofzo?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zijn er meer mensen met een dual-CPU machine die Q4 spelen? Ik zie geen load op mijn 2de CPU, maar ik dacht dat Q4 wel dual-CPU enabled was (of moet je dat aanzetten, hoe?). Ik zie alleen load op de eerste fysieke CPU, dus zelfs de hyperthreading doet niks. Overigens loopt het wel OK hier.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
[b][message=24445861,noline]
Weet iemand of er nog bots gaan komen? Van mijn part second party ofzo?
[rml]MelvinB in "[ Multi] Het Quake 4 Topic"[/rml]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
hmz ok, sorry :X
had niet verwacht dat mensen dat nou als een enorme spoiler zouden zien :X
Vond het einde nou niet zo schokkend verassend, eerder voorspelbaar.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:17:
Heb volgens mij een groooot grafisch probleem

[afbeelding]

Zoals je ziet, is het helemaal groen, en tijdens het lopen krijg ik allemaal blokken voor me en strepen.
Ik heb een ati radion 9200.

Wat kan ik hier aan doen?
->
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:48:
[...]
Iets wat nog in de startpost hoort: voor mensen met een kaart zoals de Radeon 9200 die een voornamelijk groen beeld krijgen of iets soortgelijks, zet in de shortcut van Q4 achter "<pad>\quake4.exe" +seta r_renderer "ARB" of verander ARB in ARB2 of R200 als het niet werkt. Zet die commandline optie dus buiten de aanhalingstekentjes die om het pad naar quake4.exe staan.
Probeer dat eens.

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-10-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Coolmaster schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:04:
BTW is dit spel kwa multiplayer al volledig ingeburgerd of zijn er nog te weinig servers en is er geen bal aan?
Volgens mij gaat het behoorlijk hard met de servers. Het spel is pas een paar dagen uit en er zijn natuurlijk veel mensen die het binnen de komende maanden nog zullen krijgen/aanschaffen. Er zal vast een grote community ontstaan net als bij Quake 3. Als dat niet zo was zouden veel minder mensen het spel kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Added! :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik vind quake 4 echt een leuk spel, ik wil niet zeggen dat ik het nou zo uber vind, maar het is wel een heel goed spel. Vind alleen jammer dan je geen use botton hebt net als in doom 3 zodat je met iedereen kan praaten. Dit spel vind ik beter dan serious sam 2 en age of empires 3 (mijn mening dan)

Muis op een karakter houden zodat je een ander icoontje krijgt en dan gewoon je firebutton doen ;)

Mjah er zijn al genoeg servers om lekker een potje te fraggen hoor, sterker nog; ik doe het hele weekend al niet anders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Iemand hier zware peformance problemen? Met een beetje high-end systeem bedoel ik en een 7800 GTX/X2???

Zuigt behoorlijk... Onder de 30 FPS regelmatig op HIgh, 1280x1024, 8x AA, verder alles max.. Gezien mijn systeem ZOU dat geen probleem moeten zijn... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Darth Malak schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:18:
Iemand hier zware peformance problemen? Met een beetje high-end systeem bedoel ik en een 7800 GTX/X2???

Zuigt behoorlijk... Onder de 30 FPS regelmatig op HIgh, 1280x1024, 8x AA, verder alles max.. Gezien mijn systeem ZOU dat geen probleem moeten zijn... :(
Kijk eens of je met een quake4 window ( niet full screen dus ) , wel 100 % cpu load hebt , tijdens quake4 ?

Ik heb namelijk het probleem dat quake4/doom3 bij mij geen 100 % cpu load veroorzaakt. Andere games , zoas quake 3 , far cry , doen dat wel...

Ik heb er een toppic over geopend , lees maar eens door als je wil : Doom3 belast cpu niet voor 100 % met XFX 7800GT ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Er zijn al meer dan duizend servers (het precieze aantal kan je niet zien, omdat de in-game browser maximaal duizend servers laat zien. The All Seeying Eye komt waarschijnlijk morgen met een update om Quake 4 te ondersteunen, dus dan kan ik eindelijk eens zien hoeveel spelers/servers het spel nou eigenlijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
zonoskar schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:28:
Zijn er meer mensen met een dual-CPU machine die Q4 spelen? Ik zie geen load op mijn 2de CPU, maar ik dacht dat Q4 wel dual-CPU enabled was (of moet je dat aanzetten, hoe?). Ik zie alleen load op de eerste fysieke CPU, dus zelfs de hyperthreading doet niks. Overigens loopt het wel OK hier.
Bij mij geeft ie ook maar 50% load max. (dual 248, gf6800 gto, loopt ook prima op 1024 met alle opties aan en 4xAA)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

justifire

Shut up and squat !!

Hier ook last van, in MP zodra er een mannetje of 5 in het veld lopen zie ik framedrops naar de 30 :(
Ik hoop dat dit met een volgende driver veranderd (hoop dat het een bug is :) ), met doom 3 nooit last van gehad.
Misschien komt het wel door de internetconnectie ?
Jammer dat er geen bots zijn anders zou ik ff LAN kunnen testen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

justifire schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:25:
Als je tegen bots speelt, gebruik je toch helemaal je LAN niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hallo. 8AA. Wat willen jullie dan?? Ik heb ook een GTX maaar speel lekker op 1280/1024, 2AA/8AF Ultra Quality. Nooit onder de 60fps.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31
justifire schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:25:
[...]
Je kunt je ' LAN ' wel testen via hamachi :)

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:07

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Hoe vet was het trouwens als je een strug word, benen eraf, e.d

OMG sick :P

Wel jammer dat het soms donker werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Copyman schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:31:

Ach wat fijn, kunnen we NOG langer dezelfde map doen. Precies de reden dat ik geen q3 multiplayer meer speel, het zijn altijd dezelfde 3 maps die helemaal doodgespeeld worden, tot er geen enkele spanning meer in zin. Komt er een keer een andere map: gelijk wegvoten. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

dat zou niet mogen gebeuren!

ik heb ook een X2 en gtx 490/1300 met driver 81.85 en heb hele lekkere frames op 1600x1200 en 4x FSAA en 16 xAA en alle zetting aan ultra quality en op ze max.

en ik zie dat alle 2 me cores van de X2 goed benut worden!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het hele X2-verhaal en dikke video-kaarten: misschien moeten sommige mensen maar eens de hotfixes op gaan vragen bij Microsoft; er zijn aparte hotfixes voor AMD Dualcore voor Windows (en nee, die zitten niet in WindowsUpdate). Daarbij merk ik zelf dat games lekkerder lopen op bios versie 13 dan 14 voor de Asus A8N-SLI Deluxe.

Kom op, we zijn Tweakers; speel eens met je systeem om het maximale eruit te halen! :P

*edit*
X2-fix online @ http://www.highwaydevil.n...0Dual%20Core%20hotfix.rar
Let op!!! Alleen voor AMD en alleen voor XP32 PRO!

Misschien overbodig: de NLD is voor NL-versies; de ENU voor US/UK-versies

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 24-10-2005 01:01 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quexy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-07 14:28

quexy

/quit

Valt het jullie ook op dat de standaard cross-hairs ongelooflijk lelijk zijn? Net alsof ze met paint er ff bij geplakt zijn. Heb er snel een . van gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Gebruik je OpenAL audio? En zo ja, heb je je audigy drivers al geupdate?

Zonder de update is de performance van de Audigy kaarten via OpenAL in Quake 4 en andere games niet zo best en dit zorgt voor flink wat verloren FPS, vooral in drukke gevechten met geluid aan alle kanten :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

MAX3400 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 00:58:
Het hele X2-verhaal en dikke video-kaarten: misschien moeten sommige mensen maar eens de hotfixes op gaan vragen bij Microsoft; er zijn aparte hotfixes voor AMD Dualcore voor Windows (en nee, die zitten niet in WindowsUpdate). Daarbij merk ik zelf dat games lekkerder lopen op bios versie 13 dan 14 voor de Asus A8N-SLI Deluxe.

Kom op, we zijn Tweakers; speel eens met je systeem om het maximale eruit te halen! :P

*edit*

uhn ik heb dus een X2 ,brengt dit een verbetering met zich mee? die hot fix? of is die alleen voor diegene die ergens last van hadden?

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
MethodP schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:21:
Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik het spel Quake 4 zal kopuh...
ik zou graag willen weten of er air control in voor komt, aangezien ik quake 3, wat een bruut spel is , een beetje te traag vind , in vergelijking met painkiller...
mss komt er een mod uit, die dit wel mogelijk maakt, weten jullie daar meer over???
:)
Goh, dit is de eerste keer dat ik iemand hierover hoor. Quake1 had volledige air control, je was superwendbaar in de lucht, niet realitisch, nogal wiedus, maar het zorgde wel voor de snelste actie. Er is niets zo snel als quakeworld CTF, dat is wat ik mis, zieke snelheid. Tuurlijk, met doorhoppen in quake3 kom je ook een heel eind, maar als je QWCTF hebt gespeeld weet je dat dat iets heel anders is.

Kan gerust zeggen dat QWCTF nog steeds de snelste gameplay heeft, het vergt ook extra behendigheid, de uitgebreide air control, het argument deze quake1 air control weg te halen was (wat ik heb gelezen) dat je moeilijk kon voorspellen waar een tegenstander op de grond kwam. Dat maakt het juist een uitdaging en bovendien heb je altijd direct-hit wapens zoals toen de lightning gun waarmee je iemand direct uit de lucht kunt raken en zijn directie kunt veranderen.

De maximale quake1 air control maakte het sneller maar ook moeilijker en dat was juist zo mooi, ik vind het erg jammer dat dit bij de laatste twee quake versies volledig veranderd is, maar hetzelfde geldt voor shooters die na quake1 in het algemeen kwamen. Natuurlijk, alles went, maar geloof me het is erg tof om met 160 km/h door levels te razen terwijl je nog steeds scherpe bochten kunt overbruggen, die snelheid zal ik altijd missen. Ook bij quake4, zo te zien is de air control+het hoppen ongeveer gelijk aan dat bij quake3. Ik vraag me verder af wat er buiten de graphics kwa gameplay ECHT is veranderd, zoals velen (heb niet heel het topic doorgelezen).

Hopelijk breekt CTF nu een beetje door, had toch het gevoel dat quake3 voor DM en team DM was. Het CTF level in dat filmpje lijkt me in ieder geval wel erg gaaf.
Echt weer ouderwets hersenloos fraggen net als bij Q1/2/3 en UT/2003/2004 :)
Als je alleen FFA speelt wel ja, voor teamplay games heb je toch wel wat hersens nodig (Hap).

[ Voor 23% gewijzigd door Yokozuna op 24-10-2005 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Yokozuna schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 02:31:
[...]

Goh, dit is de eerste keer dat ik iemand hierover hoor. Quake1 had volledige air control, je was superwendbaar in de lucht, niet realitisch, nogal wiedus, maar het zorgde wel voor de snelste actie. Er is niets zo snel als quakeworld CTF, dat is wat ik mis, zieke snelheid. Tuurlijk, met doorhoppen in quake3 kom je ook een heel eind, maar als je QWCTF hebt gespeeld weet je dat dat iets heel anders is.
Quake 3 Challenge Promode Arena, try it out ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Die hotfix is er al een tijdje en doet geen ruk... Is alleen bedoeld als je C&Q gebruikt en wie doet dat nu?

Of AMD of nVIDIA moet zijn zaakjes eens op orde gaan krijgen want er is duidelijk iets loos hier. En over het moeten tweaken... dat zit wel goed bij mij maar zonder resultaat.
MAX3400 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 00:58:

*edit*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Jij hebt een ander probleem dan mij... Jij zit tenminste nog aan de 60 FPS min. Ik haal max. 60 FPS en start regelmatig met 15 a 20 FPS... :(
-GF-Annihilator schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:26:
[...]

Kijk eens of je met een quake4 window ( niet full screen dus ) , wel 100 % cpu load hebt , tijdens quake4 ?

Ik heb namelijk het probleem dat quake4/doom3 bij mij geen 100 % cpu load veroorzaakt. Andere games , zoas quake 3 , far cry , doen dat wel...

Ik heb er een toppic over geopend , lees maar eens door als je wil : Doom3 belast cpu niet voor 100 % met XFX 7800GT ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Laatst online: 22:19

McLambo

MTB Junky

Hi, Gisteren ook Quake 4 geprobeerd. Mijn systeem is niet helemaal meer van deze tijd (xp 2800+, 9800XT), maar het draait indoor nog redelijk. Op 1024x786 op high detail met 2xfsaa rond de 30-50 fps, soms drops naar 10fps in de buitenlevels :(.

Maar ik zit op dit moment ergens vast, misschien dat iemand me verder kan helpen. Zit in de missie ' Air Defense Gun" en moet bovengenoemende uitschakelen. Kom met 2 team-members op een gegeven moment in een kamer met aan beide kanten een balkon, en de commander zegt dat ik de deur aan de ander kant open moet zien te krijgen. Ik ben het hele level al 2x heen en weer gelopen, maar nergens een optie om dat te doen. Spring ik van het balkon naar beneden, waar ook de 2 team-mates staan, dan is er geen weg meer terug... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 19:54

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb dus ook een X2 en zware framedrops. Ik runde net even in een Window en bekeek de taskmanager en zie dat Quake4.exe maximaal 50% van de proc gebruikt. Ik vraag me alleen af of XP hier dus 50% van de 2 CPU's samen bedoelt, of 50% van 1 cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:59
Darth Malak schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:13:
Jij hebt een ander probleem dan mij... Jij zit tenminste nog aan de 60 FPS min. Ik haal max. 60 FPS en start regelmatig met 15 a 20 FPS... :(
[...]
Ik zou eerst maar eens van 8x AA naar 4x AA terugschakelen en misschien wel naar 2x AA. No way dat 8x AA op een non-SLI systeem echt fatsoenlijk gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Wout schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:37:
Ik heb dus ook een X2 en zware framedrops. Ik runde net even in een Window en bekeek de taskmanager en zie dat Quake4.exe maximaal 50% van de proc gebruikt. Ik vraag me alleen af of XP hier dus 50% van de 2 CPU's samen bedoelt, of 50% van 1 cpu
Quake 4 is niet multithreaded en de Ati drivers zijn niet multithreaded dus het klopt dat de helft van je cpu gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Njay schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:43:
@zwieper

en heeft et geholpen? mijn drivers waren de laatste beta drivers van creative.com

tevens als je de sound van quake op die a open ofzo zet klinkt et zeker vetter
Ik krijg die drivers nog altijd niet geinstalleerd ook niet op jou manier, ik heb je op msn toegevoegd mss kan je me zo helpen :( pfff waarom houd creative geen rekening met ALLE kaarten ook de NX

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

No way? Kijken maar ff naar mijn systeem...

Ik denk dat je AA en AF (fsaa) door elkaar haalt.... or whatever... misschien haal ik ze door elkaar.. LOL.

AF kan ik me voorstellen.. max is zoiezo 4

16x AA is helemaal niet raar om die resolutie en met mijn systeem... Ik weet dus niet wat je bedoelt.
biobak schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:40:
[...]

Ik zou eerst maar eens van 8x AA naar 4x AA terugschakelen en misschien wel naar 2x AA. No way dat 8x AA op een non-SLI systeem echt fatsoenlijk gaat draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 24-10-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Je bedoelt dus 16x AF (Anisotropic Filtering), 16x FSAA (Full-Screen Anti-Aliassing) is niet mogelijk met één 7800GTX zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je overestimate die 7800GTX van je :) die AA waarde is veels te hoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

LOL... ik bedoelde dus 16x AF (max).... volgens mij is max FSAA dus x4... Ik weet niet eens of Quake FSAA aan heeft staan.

Maar goed x8 AF of zelfs x16 AF moet zeer goed mogelijk zijn, zeker gezien de benchmarks die ik hier en daar zie... En zeker op het armzalige 1280x1024.

[ Voor 10% gewijzigd door Darth Malak op 24-10-2005 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Darth Malak schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:02:
LOL... ik bedoelde dus 16x AF (max).... volgens mij is max FSAA dus x4... Ik weet niet eens of Quake FSAA aan heeft staan.

Maar goed x8 AF of zelfs x16 AF moet zeer goed mogelijk zijn, zeker gezien de benchmarks die ik hier en daar zie... En zeker op het armzalige 1280x1024.
High quality mode in Quake 4 is 8x AF. AA kun je apart instellen onder advanced settings. nVidia beveelt in die game profiles aan om AF door het spel te laten regelen.
16x AF is overigens meer bedoeld voor SLI setups.

Volgens mij moet je gewoon eens beginnen door AF en AA in de nVidia drivers uit te zetten en dan het spel te draaien op high quality 1280x1024, alles op high en AA op 4x en eventueel op 2x als je nog steeds veel framedrops hebt. Het uitschakelen van de schaduwen in multiplayer levert ook prestatiewinst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

biobak schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:49:
[...]

Quake 4 is niet multithreaded en de Ati drivers zijn niet multithreaded dus het klopt dat de helft van je cpu gebruikt wordt.
waarom staan mijn cores dan helemaal op volle toeren te draaien als ik quake4 speel? en nee ik heb geen andere zware achtergrond dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De berichten over de 50% CPU gebruik zijn toch veelal de bezitters van een nVidia chipset hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Berichten over mensen met 15 FPS extra met een 9800 Pro: :o ATI 5.10A drivers... ATI takes crown over nVidia in D3/Q4

Linkje: 5.10A Catalysts met hotfix voor D3/Q4

Ik moet ze zelf nog proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 24-10-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
darkphoenix schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:52:
[...]
waarom staan mijn cores dan helemaal op volle toeren te draaien als ik quake4 speel? en nee ik heb geen andere zware achtergrond dingen.
Omdat je een nVidia kaart hebt, een dual core processor en omdat je de 81.XX drivers van nVidia gebruikt. Die zijn wel multithreaded.
Phuncz schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:56:
De berichten over de 50% CPU gebruik zijn toch veelal de bezitters van een nVidia chipset hoor.
Laten we dit topic vrijhouden van Ati/nVidia bashen....
Dat zijn dan vast dual core gebruikers ofwel met een Ati videokaart, ofwel met een driver lager dan 81.XX. Dan profiteer je niet van de 2e core van je cpu en blijft je cpu gebruik steken op max 50% = 1 core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Weet er iemand nu al hoe je zo'n timedemo doet ik quake4, net zoals in Doom3?

Dan kunnen we de prestaties zelf eens beginnen te vergelijken....

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaidar schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:11:
Weet er iemand nu al hoe je zo'n timedemo doet ik quake4, net zoals in Doom3?

Dan kunnen we de prestaties zelf eens beginnen te vergelijken....
google: timedemo quake 4
http://www.google.nl/sear...&q=timedemo+quake+4&meta=

http://www.ggl.com/view_forum_topic.php?TopicId=769
(zie sig)

http://media.ggl.com/files/ggl-timedemo.zip

bovenstaande demo moet je dus downloaden, en in je quake folder douwen (demos map zelf aanmaken) C:\Program Files\id Software\Quake 4\q4base\demos

dan met ctrl+alt & tilde ~ je console in:
playNetTimeDemo "ggl-timedemo.netdemo"

42.48FPS (medium detail)
op een 1.6ghz@2.2ghz/6800 met 1gb ram

(je kan natuurlijk zelf ook een demo maken, maar ik denk dat het wel handig is als we allemaal de zelfde demo gebruiken ; )

POST AUB EEN SCORE VAN DE CONFIG WAAR JE MEE SPEELT

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:51

Hu9o

Schokkend

Ik heb quake4got2 op hamachi weer opgeruimt, er zijn nu weer 14 plaatsten voor mensen om te joinen. Password = GoT

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

biobak schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:21:
[...]

Laten we dit topic vrijhouden van Ati/nVidia bashen....
Dat zijn dan vast dual core gebruikers ofwel met een Ati videokaart, ofwel met een driver lager dan 81.XX. Dan profiteer je niet van de 2e core van je cpu en blijft je cpu gebruik steken op max 50% = 1 core.
Ik wil zeker niet pleiten dat ATI geen problemen heeft met dual-core, echter zijn de laatste 3 of 4 berichten over de X2 issues allemaal eigenaars van een Geforce 6 of 7 serie. Als je daar een flame/troll/whatever in zag, sorry mijn excuses, het is niet zo bedoeld in ieder geval :) Het ging over deze discussie:
biobak schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:49:
darkphoenix schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:52:waarom staan mijn cores dan helemaal op volle toeren te draaien als ik quake4 speel? en nee ik heb geen andere zware achtergrond dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Hu9o schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:25:
Ik heb quake4got2 op hamachi weer opgeruimt, er zijn nu weer 14 plaatsten voor mensen om te joinen. Password = GoT
Ik zal dezeavond de mensen die niet actief zijn in quake4got er ook uitkieperen, dan is er ook terug plaats ....

Gelieve niet te joinen als je niet veel speelt ofzo, anders zitten we weer met hetzelfde probleem.

@ mods: waar zou de beste plaats zijn om hamachi netwerkjes te promoten? In dit topic? Of een ander topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kousje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 07:02
Iemand enig idee waarom ik op elke server ping 200 heb?

Ik heb al mijn processen nagekeken en alle netsettings in quake 4 maar ik kan niks vinden. Ik heb het spel ook al opnieuw geinstalleerd.

seta net_clientDownload "1"
seta net_serverAllowServerMod "0"
seta net_LANServer "1"
seta net_menuLANServer "1"
seta net_master4 ""
seta net_master3 ""
seta net_master2 ""
seta net_master1 ""
seta net_master0 ""
seta net_clientMaxRate "16000"
seta net_serverMaxClientRate "25600"
seta net_serverMenuDedicated "0"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:16:
[...]

google: timedemo quake 4
http://www.google.nl/sear...&q=timedemo+quake+4&meta=

http://www.ggl.com/view_forum_topic.php?TopicId=769
(zie sig)

http://media.ggl.com/files/ggl-timedemo.zip

bovenstaande demo moet je dus downloaden, en in je quake folder douwen (demos map zelf aanmaken) C:\Program Files\id Software\Quake 4\q4base\demos

dan met ctrl+alt & tilde ~ je console in:
playNetTimeDemo "ggl-timedemo.netdemo"

42.48FPS

(je kan natuurlijk zelf ook een demo maken, maar ik denk dat het wel handig is als we allemaal de zelfde demo gebruiken ; )
Zéér goed, dat ga ik dezeavond zéker eens proberen! thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Timedemo 56.13 fps

3200 AMD met 5900XT en 1Gig.
800x600 met low detail.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

shaidar schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:30:
[...]

Zéér goed, dat ga ik dezeavond zéker eens proberen! thanks!
Ik zal het vandaag ook 's proberen, eerst met Catalyst 5.9 en daarna met de hotfixed Catalyst 5.10a drivers. Eens kijken of het mijn X800 Pro een boost geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFluX
  • Laatst online: 14-07-2024

iFluX

.....Pokes Your Eye.....

Niet crossposten ;) Overigens is dit een techvraag en hoort deze hier sowieso niet thuis.

[ Voor 120% gewijzigd door Crash op 24-10-2005 14:05 ]

...///...\\\...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb soms ook nog best dikke fps drops in (5v5, 6v6) multiplayer (zelfs met shadows / aa / af uit). Anyway, om toch voor vergelijkingsmateriaal voor anderen te zorgen heb ik dezelfde timedemo gedraaid.
3768 frames in 61680 ms: 61.09 fps
In de demo stonden alle shadows aan/ alle instellingen op high.

Voor systeem specs, zie sig 8).

edit: Doh vergeten. Dit op 1024 res.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:53
Modbreak:Even voor alle duidelijkheid: techvragen en problemen met dit spel horen niet in dit topic thuis. Daar hebben we Spielerij - Problemen & Vragen voor :) Kleine/simpele vraagjes kunnen nog net, maar het grotendeel van wat hierboven staat hoort toch echt in SPV thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3765 frames in 54247 ms: 69.40 fps

1024x768
High quality

MSI k8n Neo platinum
AMD64 3400+
1 GB ddr400, cas 2,5
MSI Geforce 6800 GT (Driver: 81.84)
(niks overclocked enz)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timedemo: 54.69 FPS

1280*1024 met High Quality Alles On en AA/AF uit.

AMD64 3500+
2* 512MB DDR 400 (2-2-2-5)
ASUS AX800XT-PE met Cat 5.10 Drivers

Ik zal het later nog eens met de Cat 5.10a drivers proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFluX

iFluX

.....Pokes Your Eye.....

Timedemo 39.59 FPS

P4 3,06gHz@3.22gHz met 9800PRO en 512DDR.
800x600 met low detail Cat 5.10a drivers.

wat is er mis met mn sys : :( :( :(

[ Voor 28% gewijzigd door iFluX op 24-10-2005 14:22 ]

...///...\\\...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Timedemo: +/- 81 fps
1280 x 1024 High Quality met 4x AA en alle settings aan.
X2 4400+ @ 2,4 GHz
7800GTX (480/1300 MHz)
2 Gb PC 3200
nVidia Forceware 81.85 voor dual core

[ Voor 23% gewijzigd door biobak op 24-10-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyClopSs schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:20:
Timedemo 39.59 FPS

P4 3,06gHz@3.22gHz met 9800PRO en 512DDR.
800x600 met low detail Cat 5.10a drivers.

wat is er mis met mn sys : :( :( :(
9800 pro / 512mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFluX

iFluX

.....Pokes Your Eye.....

moet toch beter draaien dan :

42.48FPS (medium detail)

!!!!

...///...\\\...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:03
Ik ben echt super benieuwt of dit bij mij ook zal helpen. De antwoorden in het genoemde topic zijn iig veel belovend..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

biobak schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:30:
Timedemo: +/- 81 fps
High Quality met 4x AA en alle settings aan.
X2 4400+ @ 2,4 GHz
7800GTX (480/1300 MHz)
2 Gb PC 3200
nVidia Forceware 81.85 voor dual core
Zit er op de demo geen cap van 60FPS?

Dacht van wel namelijk...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
ReCreator schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:42:
[...]

Zit er op de demo geen cap van 60FPS?

Dacht van wel namelijk...
Nope, framerate gaat regelmatig over de 100 fps. Een maximum framerate zou het nut van een benchmark helemaal teniet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Die FPS limiet telt toch niet voor timedemo's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Iemand nog een antwoord op mijn vraag? Ik zit dus vast in het level "Air Defense Gun" Kan gewoon niet verder. Moet een deur openen, 2 man wacht op me, maar kan nergens een manier vinden. boven de deur is een balkon met 3 open deuren, maar hier kan ik niet bij komen. Heb net de grenade launcher.

Ik ben straks thuis, en dan kan ik ff lekker verder :D :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Waarom geen technische praat... :?

Nee dit is lekker handig... een timedemo draaien en iedereen draait hem op een andere resolutie met andere settings... :? 8)7

Ik denk dat de discussie over problemen e.d. meer bijdraagt dan het vergelijken van appels met peren..

>>>Edit: maar goed, ik weet dat die regel hier geldt.. betekent niet dat die regel niet eens kritisch tegen het daglicht kan worden gehouden.

[ Voor 55% gewijzigd door Darth Malak op 24-10-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 23:39

Convoy

g44p

Hu9o schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:25:
ey heb jij toevallig nog leuke *.cfg's om op een server te zetten of een link ernaar.... Wil ook een server op gaan zetten namelijk.... thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

McLambo schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:09:
Iemand nog een antwoord op mijn vraag? Ik zit dus vast in het level "Air Defense Gun" Kan gewoon niet verder. Moet een deur openen, 2 man wacht op me, maar kan nergens een manier vinden. boven de deur is een balkon met 3 open deuren, maar hier kan ik niet bij komen. Heb net de grenade launcher.

Ik ben straks thuis, en dan kan ik ff lekker verder :D :Y)
Ik zat daar ook ff vast, maar was er gelukkig redelijk snel uit. Naast die gesloten deur staan kratjes, spring daarop. Vervolgens kun je op de metalen rand boven de deur springen en van daaraf kun je op de grond daarboven komen. En dan loop je een stukje naar voren, daar zit een gat in de grond en dan kom je in de ruimte achter die deur... voila! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 24-10-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

freekweb schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:21:
[...]

ey heb jij toevallig nog leuke *.cfg's om op een server te zetten of een link ernaar.... Wil ook een server op gaan zetten namelijk.... thx
Neem iig dit op in de config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
seta pm_runbob "0"
seta pm_runpitch "0"
seta pm_runroll "0"
seta pm_bobroll "0"
seta pm_bobup "0"
seta pm_crouchbob "0"
seta pm_walkbob "0"

Dit zorgt er voor dat tijdens het lopen het beeld niet gaat bewegen!

Als ik me goed herinner was er nog een cvar of 2 hier voor.

[ Voor 15% gewijzigd door Hu9o op 24-10-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Wildfire schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:22:
[...]

Ik zat daar ook ff vast, maar was er gelukkig redelijk snel uit. Naast die gesloten deur staan kratjes, spring daarop. Vervolgens kun je op de metalen rand boven de deur springen en van daaraf kun je op de grond daarboven komen. En dan loop je een stukje naar voren, daar zit een gat in de grond en dan kom je in de ruimte achter die deur... voila! :)
Nou, daar ben ik dan net voorbij zeg maar, 2 ruimtes verder. heb je zo'n kamer, je komt op een balkon(noem ik het maar even) binnen, de 2 team-mates springen naar beneden, en aan de andere kant van de ruimte is ook een balkon met een deur eronder, en daar moet je doorheen... get me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyClopSs schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:37:
[...]

moet toch beter draaien dan :

42.48FPS (medium detail)

!!!!
Je zegt het zelf:

Geforce 6800 / 1 gb ram

Doom 3 engine loopt beter met nvidia kaarten, nieuwe drivers zijn wel erg goed van ati.. maar weet niet of dat meteen betekend dat het beter loopt dan een Nvidia. Ram is een grote factor en als ik jouw was zal ik eerst proberen er 512mb bij te prikken. Denk dat je dan wel wat meer fps krijgt ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, nuttig en begeef je vooral niet op 'grijs' gebied!
Gameafspraakjes kan je maken buiten dit topic om!
Techvragen en problemen met dit spel horen niet in dit topic thuis, maar in SPV!