Toon posts:

Waar te beginnen met het programmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet dat er al talloze topic's hiervan zijn, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zou graag willen weten waarmee je het beste kan mee beginnen om te programmeren.

Ik heb totaal geen ervaring hiermee, maar wil wel graag weten hoe het in elkaar zit. Ik ben al bezig geweest met Delphi en VB.NET (niet de taal maar het "drag en drop" zegmaar) Ik zou graag met VB.NET verder willen gaan. Een soort wysiwyg dus. Maar ik weet niet of dit een verstandige keuze is.

Ik heb tutorials doorgelezen en filmpjes erover bekeken, maar ze gaan daar niet echt in op het programmeren. BV: Ik maak op een form een button en wil dat als je die knop indrukt kunt gaan browsen op je computer naar bestanden. Hoe weet je nou dat als je dat invoerd dat krijgt?... Ik zou graag willen weten hoe dat allemaal in elkaar steekt.

Ik zou ook iets willen maken met behulp van andere programma's, dus als je in jouw programma iets invult het automatisch in dat andere programma komt te staan, en dat programma uitvoert.

Ik hoop dat jullie me kunnen volgen, ik hoop ook dat jullie goede suggesties kunnen geven. _/-\o_

Alvast bedankt,
Appel

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 21:45 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:56

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

het zal aan mij liggen,maar ik begrijp werkelijk geen fluit van je startpost. je wilt leren programmeren in vb.net? leen een paar boeken bij de bibliotheek en werk die door zou ik zeggen, daar gaan ze nog redelijk in op de achterliggende code.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:43:
Ik maak op een form een button en wil dat als je die knop indrukt kunt gaan browsen op je computer naar bestanden. Hoe weet je nou dat als je dat invoerd dat krijgt?... Ik zou graag willen weten hoe dat allemaal in elkaar steekt.
Nja, als je op de knop klikt word een stukje code uitgevoerd die een dan weer een filemanager opent (daar is vast wel een kant en klare functie voor). Lijkt me niet zo ingewikkeld hoor :)

Maar echt programmeren kun je niet met een WYSIWYG editor, dus ik zou toch maar code gaan aanleren ;) Wat variabelen zijn enzo...

Verwijderd

'Ik maak op een form een button en wil dat als je die knop indrukt kunt gaan browsen op je computer naar bestanden. Hoe weet je nou dat als je dat invoerd dat krijgt?... Ik zou graag willen weten hoe dat allemaal in elkaar steekt.'

ga op zoek naar vb.net tutorials of koop een boek, het gaat hier om de absolute basis dingen
www.google.com

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 21:59 ]

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-04 22:36
Ga naar de bibliotheek en leen vb voor dummies of iets anders van vb en werk dat hele boek door. Daar leer je het meeste van. Afkijken van tuts heb je niks aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, ik weet genoeg :)

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:26
imo kun je beter beginnen met Java dan in vb.net. Java is behoorlijk streng met syntax ed. en dus leer je het gelijk goed. Java is verder ook een prettige taal en overstap naar bijv. C# is helamaal niet moeilijk als je Java eenmaal een beetje kent. :)

Last.fm
Films!

Verwijderd

Hekel aan programmeertalen... post het hier :P

oeps daar heb jij nog geen access toe :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 22:05 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 02:19
Tja, dit soort topics zijn er al zo vaak geweest. Zoek maar eens op 'leren programmeren'.

Kort samengevat moet je het gewoon gaan dóén; begin met een makkelijke taal als Java, een goed boek of tutorial, en aan de slag gaan! Dan kom je vanzelf problemen tegen en door die op te lossen leer je programmeren. VB.NET is trouwens ook een prima taal om mee te beginnen.

Gebruik in ieder geval geen WYSIWYG rommel; dat heeft niets met programmeren te maken en leidt de aandacht alleen maar af van de kernvaardigheden die je moet leren. WYSIWYG tools zijn heel nuttig voor programmeurs, maar als je nog niet kan programmeren moet je er verre van houden.

[ Voor 40% gewijzigd door Soultaker op 16-10-2005 22:49 ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:02

aex351

I am the one

wat een reply's hierboven zeg. Ik denk dat de mensen die meerdere talen onder de knie hebben heel goed kunnen aangeven welke programmeertaal een leuke instap zou zijn. ipv een random taal uit te kiezen en erbij te vertellen koop een boek :/

< dit stukje webruimte is te huur >

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 02:19
Hm, val je nu mij aan, of begrijp ik je verkeerd? Ik heb ervaring met een heel scala programmeertalen; functionele, imperatieve (object-georienteerde/procedurele), declaratieve (data-driven/logisch), en ik raad júíst aan om met een willekeurige taal te beginnen (maar iets als Java heeft wel de voorkeur) en een boek te kopen. Leren programmeren is namelijk niet taalgebonden.

Ik kan er wel een hele verhandeling van maken maar daar schieten we niets mee op, ook juist omdat dit al zo vaak besproken is én de discussie vaak wegzakt in ruzietjes tussen de voorvechters van verschillende talen.

[ Voor 24% gewijzigd door Soultaker op 16-10-2005 23:56 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

aex351 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 23:48:
wat een reply's hierboven zeg. Ik denk dat de mensen die meerdere talen onder de knie hebben heel goed kunnen aangeven welke programmeertaal een leuke instap zou zijn. ipv een random taal uit te kiezen en erbij te vertellen koop een boek :/
Maar dat is al zo vaak verteld. Ieder heeft ook z'n eigen idee wat een goede taal voor beginners is. De een vindt BASIC of PHP een goeie beginnerstaal omdat je dan met een paar half-begrepen statements al snel een programmaatje in elkaar kunt sleutelen. Anderen vinden dat je perse Java moet gebruiken omdat je het dan vanaf het begin correct leert programmeren. Weer iemand anders raadt C++ aan omdat het zoveel gebruikt wordt of C# omdat je maar het beste meteen met een moderne taal kunt beginnen.

Zonder te weten welke vaardigheden de TS eigenlijk wil leren en waarom (als hobby of om er zijn vak van te maken) kun je eigenlijk geen fatsoenlijk antwoord op zijn vraag geven.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:25

curry684

left part of the evil twins

Dit topic voegt wel erg weinig toe boven de vorige 50 identieke topics, dus dan kan deze net zo goed dicht :)

Uiteindelijk is de eindconclusie altijd hetzelfde: gewoon doen ;)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.