ik wil programmeren. ik 'ken' (kan NOOIT) html en wil nog een taal erbij leren. Ken al een beetje java maar wil dus nog iets anders. Wat? CSS ofzo??
HELP ME :):(:):(:):(:):(:):(
HELP ME :):(:):(:):(:):(:):(
Verwijderd
Verwijderd
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
Verwijderd
aaargh!...8086 assembler..
Verwijderd
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Ja dat kan, met java applets check het package java.appletOp zaterdag 30 december 2000 12:06 schreef Formsma het volgende:
P.S. kan je Java in je webpage integreren, of kan dat alleen met javascript?
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ben ik ook mee begonnen, gaat goed met die boekjesOp zaterdag 30 december 2000 14:20 schreef Bigs het volgende:
CSS is geen programmeertaal. Als je graag web developement doet dan pak je PHP, wil je gewoon Windows programmatjes maken dan is Delphi zeker de moeite waard om te leren (gewoon met het rode boek 'Basiscursus Delphi 5').
Op leren.nlOp zaterdag 30 december 2000 19:23 schreef Formsma het volgende:
waar kan ik PHP leren????
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Ga eens naar http://www.comcol.nl en koop daar een goed boek over.Op zaterdag 30 december 2000 19:23 schreef Formsma het volgende:
waar kan ik PHP leren????
Pak je rust!
Verwijderd
Nog een mogelijkheid ;):Op zaterdag 30 december 2000 04:22 schreef Anders het volgende:
JavaScript
CSS
SSI
PHP
MySQL
Advanced sheep-counting strategies
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Toen ik 12 was begon ik met C++, geen probleem met een boek met oefeningen erbij.Op vrijdag 29 december 2000 23:18 schreef weetikveel18 het volgende:
C++ lijkt me een beetje een grote stap, je moet je ook afvragen waarvoor je zoiets wilt gaan leren.
sjoooeeeer.En natuurlijk kun je ook gewoon lekker beginnen met 8086 assembler... Als je dat door en door kent mag je je met recht een echte nerd noemen
Wat is dat nou voor clichematig gelul. Zo van C++ is the king en Pascal is speelgoed (Bijna iedereen die dat zegt weet amper waar ie over praat). Pascal is tegenwoordig Object Orientied Pascal (OOP) en vormt de basis van Delphi. Delphi is grandioos populair omdat het heel eenvoudig te leren is, en OOP een hele elegante en goeie taal is. Bovendien is de Delphi compiler 1 van de snelste compilers die er is. Je kan beginnen met Delphi en daarna verder gaan met C++ Builder. C++ is de meest gebruikte taal, dus zeker aan te raden. Maar het is geen noodzaak.Op zaterdag 30 december 2000 23:46 schreef BrammeS het volgende:
als je programeeren wil leren moet je met pascal beginnen maar aangezien dat een zwaar verouderde zeer achterhaalde kut taal is kan je beter gelijk met C++ beginnen
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Verwijderd
Alaaf, waar zijn die smurfen!?!
Pascal is Pascal ja, maar zoals C++ een moderne object georienteerde variant van C is (Er wordt vaak over C gesproken als men C++ bedoelt), is OOP dat voor Pascal. OOP is inderdaad Object Oriented Programming, maar OOP is ook een verkorte naam voor de moderne objecte georienteerde variant van Pascal. Dat de Delphi een razendsnelle compiler heeft, kun je overal lezen dus dat moet je zelf maar ff uitzoeken als je het niet gelooft. Het is zelfs zo dat de C++ Builder compiler is gebaseerd op de Delphi compiler omdat ie zo goed geoptimaliseerd is. De compiler backend is praktisch hetzelfde.Op zondag 31 december 2000 15:18 schreef Arien het volgende:
Nee, Pascal is Pascal. Object Pascal is de basis van Delphi de laatste keer dat ik keek en OOP is Object Oriented Programming.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Ik citeer van een willekeurige website die ik even met altavista heb opgezocht:Op zondag 31 december 2000 16:24 schreef Arien het volgende:
Hoe kom je er toch bij dat het Object Pascal OOP heet?
Het is misschien OOP, maar zo heet het niet.
Verwijderd
Dit is een oeverloze discussie. OOP is een veelgebruikte term voor Object Pascal, officieel danwel officieus.Op zondag 31 december 2000 16:34 schreef Arien het volgende:
Ja, het is een object georienteerde vorm van Pascal, en die vorm heet Object Pascal...
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
/me moet zich niet aanstellen, want KSDZ(14) kent het ook en vind het helemaal niet moeilijk!!Op vrijdag 29 december 2000 23:24 schreef Mas*Mind het volgende:
[..]
aaargh!
/me heeft hier trauma's aan overgehouden
Ik denk een Texas Instruments (type) 79 (grafische?) rekenmachine. Ik heb een TI-83, op die dingen kan je o.a. proggen in een soort van basic (=erg makkelijk). Zo'n soort geval "krijg" jij ook als je naar de 2e fase gaat...Op maandag 01 januari 2001 13:10 schreef Formsma het volgende:
WTF is een TI-79??? jaja, ik ben eenop dat gebied
Verwijderd
maarjah... 2e fase zuigt (ja, ik zit er zelf ook in ja...Ik denk een Texas Instruments (type) 79 (grafische?) rekenmachine. Ik heb een TI-83, op die dingen kan je o.a. proggen in een soort van basic (=erg makkelijk). Zo'n soort geval "krijg" jij ook als je naar de 2e fase gaat...
Dat denk ik ook, dat is erg makkelijk om jezelf aan te leren. Begin maar eens om wat simpele programma's te maken, bijv. een rekenmachine, drie op een rij of yahtzee.Ik denk dat je gewoon het beste met Visual Basic 6 (of misschien 7) kan beginnen. Is allemaal heel duidelijk en veel grafische shit. Heel leuk om kleine (speel) proggies mee te maken.
(Beetje) offtopic: Ik vind de 2e fase wel releaxedOp maandag 01 januari 2001 13:38 schreef Tu-Tone het volgende:
[..]
maarjah... 2e fase zuigt (ja, ik zit er zelf ook in ja...![]()
)
{Beetje) offtopic: Ik vind de 2e fase wel releaxed
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Nee! Niet graphisch... is trouwens een 59 zie ik net, ff verbeterenOp maandag 01 januari 2001 13:29 schreef Snake het volgende:
[..]
Ik denk een Texas Instruments (type) 79 (grafische?) rekenmachine. Ik heb een TI-83, op die dingen kan je o.a. proggen in een soort van basic (=erg makkelijk). Zo'n soort geval "krijg" jij ook als je naar de 2e fase gaat...
Verwijderd
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
Ehm ... niet helemaal, C is een subset van C++ of C++ is een superset van C. Wat jij wilt.Op vrijdag 05 januari 2001 17:48 schreef Arien het volgende:
ksdz: C/C++ is een goede taal... zo moeilijk is ie niet, dus...
C en C++ zijn twee talen.
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Verwijderd
Verwijderd
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
Om het eens en voor altijd uit de weg te ruimen, ASP is geen omgeving, maar een technologie... werkt met ASP Scripting Host die op zijn beurt weer een scripting engine aanspreekt.Arien heeft het volgende beweerd:
-1)ASP (Active Server Pages) is een omgeving om (web)applicaties in te draaien, net zoals CGI zo'n omgeving is.
-2)Nee, Pascal is Pascal. Object Pascal is de basis van Delphi de laatste keer dat ik keek en OOP is Object Oriented Programming.
Verwijderd
huh? ik ken geen APS.. Wat is dat?APS is geen omgeving, maar een SCRIPTTAAL
Verwijderd
Verwijderd
HTML is geen programmeer taal!Op vrijdag 29 december 2000 20:29 schreef Formsma het volgende:
ik wil programmeren. ik 'ken' (kan NOOIT) html en wil nog een taal erbij leren.
Verwijderd
WAUS! Java is _vet langzaam_ whehehe, als je OO wilt leren ga dan vooral _niet_ met java sjit bouwen want 't schiet niet op. De snelste taal is C++. En nu gaan zeggen dat C++ nodeloos ontwikkelt is dan ben je echt wazig... Linux EN Windows zijn beiden voor het grootste gedeelte in deze taal ontworpen! en dan ook nog stukken C en stukjes assembler. Als je soepel draaiende drivertjes wil schrijven pak je dus _niet_ java, want dat gaat niet of langzaam werken en je neemt ook geen C meer want da's vet lomp, C++ is veel compacter.Op zondag 31 december 2000 01:10 schreef Arien het volgende:
C++ is nodeloos ingewikkeld om programmeren te leren. Als je OO wilt leren zijn Java en Python betere kandidaten.
Verwijderd
Het wordt nergens genoemd in deze thread.. en toch is het de meest gebruikt internet-programmeertaal: PERL.Op donderdag 04 januari 2001 11:00 schreef Formsma het volgende:
hm. thanx guys. Maarruh ik denk dat ik op INTERNET wil gaan programmeren, dus welke taal dan? PHP, Java, JavaScript of ?
Verwijderd
euhmmmm wake up, zelfs met de JIT compiler is C++ nog 2 tot 3 keer zo snel...Op zondag 07 januari 2001 12:27 schreef mbravenboer het volgende:
CyberJunk86: is de sloot nog niet leeg? Java is niet traag meer. Als sinds Java 2
is de snelheid enorm verbeterd en JDK 1.3 deed daar een flinke schep bovenop. Zelfs
de Swing performance is nu behoorlijk acceptabel. Op sommige punten is Java
zelfs sneller dan C++ vanwege de Hotspot just in time compiler.
Ik ook, ik zeg ook al dat het niet gaat lukken, behalve op speciaal ontwikkelde java platforms.Jij noemt het schrijven van drivers in Java. Ik ben benieuwd hoe je dat wilt doen.
Ik bedoel dat IK aan Perl genoeg heb om ALLES te kunnen programmeren. Het is gewoon ZO makkelijk (IMO).Op zondag 07 januari 2001 10:45 schreef Formsma het volgende:
dus je bedoelt dat ik ook Perl moet gaan leren? Kom op, wordt het even met elkaar eens! dan kan ik beginnen
Verwijderd
Voor dat familie gedoe heb je toch dit forum (geintje ik zit zelf altijd 3 uur achter mijn monitor als er iets fout gaat en daardoor heb ik zoveel geprobeerd dat ik hier nog geen programeer vraag (of heel weinig) heb gesteld)[b]
Maar (en nu komt het), kijk ook is in je omgeving, heb je vrienden, familie, kenissen, etc.. die goed overweg kunnen met een bepaalde taal?
Indien dat het geval is dan zou ik zeker overwegen om die taal te kiezen om te leren. Want je kan lezen wat je wilt, je leert veel meer als je met iemand kan praten over een onderwerp. Stel dat je in je boek iets ziet wat je niet snapt en je kan nergens makkelijk aankloppen. Wat dan? Dan heb je een aardig probleem en een behoorlijk obstakel waar je eerst overheen moet klimmen. Als iemand je kan helpen en je een zetje in de juiste richting geeft, dan wordt het allemaal net iets makkelijker.
Verwijderd
Goeie keus, leer je meteen een beetje C++ en Java d'r bij namelijk.Op zondag 07 januari 2001 18:58 schreef Formsma het volgende:
herm,ik denk dat ik Perl, PHP of Java doe. Wie vote voor Perl? steek je hand op... aha, 3. Wie wil PHP? Ja, steek je hand ook op... hem, dat zijn er 4, 5, ah, 6. En nu voor java. Nou? Niet te snel! oh, 1 iemand.
Okee, ik heb gekozen. Denk PHP
PERL!!! PERL!!! PERL!!!Op zondag 07 januari 2001 18:58 schreef Formsma het volgende:
Wie vote voor Perl?
Verwijderd
Verwijderd
De basis van... Het gaat dus om Object Pascal voor een programmeur (en voor het sleur en pleur gedeelte etc heet het pakket dan Delphi).Object Pascal is de basis van Delphi...
Verwijderd
Verwijderd
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
ORBit ?Op zondag 07 januari 2001 12:27 schreef mbravenboer het volgende:
Jij noemt het schrijven van drivers in Java. Ik ben benieuwd hoe je dat wilt doen.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.