Op maandag 08 januari 2001 13:06 schreef Jaapf het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen applet nodig. Een servlet is gewoon programma dat via de webserver output geeft (het word dus op de server uitgevoert net zoals bijvoorbeeld php). Niks geen applets of whatsoever.
[..]
quote mezelf:
"maar applets zijn nogal uit de tijd alweer.. JAVA wordt vooral toegepast op andere gebieden"
en
"JAVA kan echter ook a la PERL en dergelijke geworden gebruikt, scripttaal.. en nog vele andere vormen.."
Samengevat: veel mensen denken bij JAVA aan die appletjes enzo, maar daar draait JAVA niet meer om tegenwoordig, en zijn andere manieren om dit te doen!
Nogmaals, een applet is helemaal niet nodig! Een servlet alleen kan al het werk doen. Je kunt ook gebruik maken van JavaServer Pages (jsp), een soort asp/php maar dan met java. Je kunt hiermee java code in html embedden.
My point exactly...
[..]
Wanneer gebruik je java dan *niet* als "echte programmeertaal":?.
Te traag, VM..
en je kan moeilijk een OS gaan bouwen binnen een VM..
ik bedoel.. van mij mag je best.. maar wat je er aan hebt?

En waarom is het te traag, benchmarks?
Als jij beweert dat JAVA sneller draait dan C-code of assembly.. van mij mag je hoor..
maar ondertussen weet ik wel beter

bij de meeste applicaties is de uiterste performance halen toch minder belangrijk dan een goed gestructureerd programma. Trouwens, een goed design kan ook voor performance winst zorgen.
En dan is JAVA bijna perfect om te gebruiken

Dat ben ik helemaal met je eens

[..]
Ik neem aan dat voor de dynamische content gebruik wordt gemaakt van java.
Nee, ik had het hier over een webserver geheel gebouwd met JAVA en die vanuit de VM een webserver draaide, een typisch voorbeeld om GEEN JAVA te gebruiken, maar ja SUN wou zo graag hun product showen enzo.. tja onspronkelijk ontwikkeled voor embedded devices enzo JAVA is erg functioneel

Dat beeld dat mensen hebben van JAVA, dat het alleen maar uit trage applets bestaat wou ik nou juist ontkrachten

feit blijft echter wel.. door die VM en alles zal het nou eenmaal nooit de snelheid van C(++) code halen....