[Alg] andere programmeertaal*

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit is misschien een rare topic maar ik vraag het maar :P Anders sluit het maar ;)

Ik ben op zoek naar een andere programmeertaal om te leren.

Ik kan al HTML + CSS + PHP + MySQL + Javascript
en een beetje XML + Visual Basic

Visual Basic vind ik niet zo'n mooie taal.. Kwil lievere een krachtigere taal maar kwil internet talen :P

XML kan ik een beetje maar ik snap nog steeds niet de zin niet terwijl ik al zoveel erover heb gelezen :P
Tis gewoon een leuke gegevens paginaatje >:) (Handig voor trackers... waar nog meer voor ;) )

Voor de rest.. tja.. wat heb je nog meer? PostGresql.. nouja.. Ik ken MySQL... meer SQL hoeft niet :P

SQLlite aan ut lere :P

uhm.. wat nog meer? XLST, tja.. tis handig maar kdenk niet dat ik het nodig heb...

Voor de rest... ASP.. PHP is beter :P

En ga zo maar door... Effe kijken wat er van deze topic terecht komt... Doel is dat ik een leuke programmeertaal ga lere :P

Verwijderd

Focus je niet op talen, maar op technieken.

• mark117
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 11:08
ik zeg

.net

ps. sinds wanneer is php beter dan asp??

edit: (foutje met tikken)

[ Voor 29% gewijzigd door mark117 op 20-07-2003 20:26 ]

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-04 21:43
mark117 schreef op 20 juli 2003 @ 20:21:
ik zeg

.net

ps. sinds wanneer is asp beter dan php??
hij zegt dus dat Php beter is dan asp

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Je start post staat nogal vol met onzinnige, onjuiste, ongelukkige en domme opmerkingen, maar als ik je toch een advies zou moeten geven: XSLT, Python, C#.

Overigens kan het ook geen kwaad om een taal die al je kent beter te leren begrijpen).

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Als je echt alleen talen wilt leren dan is een object oriented taal misschien een idee.
Maar zoals hierboven al aangezet is het wellicht handiger om je af te vragen wat je ermee wilt bereiken.
Dan kom je waarschijnlijk meer op het technieken vlak terecht, zoals functioneel ontwerp, technisch ontwerp, database modellering etc.

Who is John Galt?

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Java?
Ik heb dit jaar wat lessen java gehad op school (ben gestopt met mn opleiding).
Opzich vond ik dit redelijk meevallen. Het is ook nog multi-platform en op internet te gebruiken......
goed idee???

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:16
Ik heb niet echt zin in een 'deze taal is beter dan die taal' - 'discussie'. Zeker niet als deze niet onderbouwd is.

Afhankelijk van hetgeen je wilt doen, kan je een bepaalde taal leren. Als je iets in de web-richting wilt gaan doen, is ASP.NET icm C# een keuze die het overwegen waard is.

Zoals al gezegd, is het ook meer een kwestie van de technieken te leren. Als je de denkwijzes onder de knie hebt, dan is het overstappen naar een andere taal meestal gewoon een kwestie van de syntax te leren.

Zoals mbravenboer al zegt, is jouw startpost ook niet denderend. Je doet daar uitspraken zonder ze te onderbouwen; je zegt dat je al voldoende SQL kent , omdat je MySQL kent.... MySQL is echter (of is een poging) om een DBMS te zijn. SQL is een taal waarmee je data kunt manipuleren. (De SQL die MySQL implementeert is trouwens ook nog eens redelijk beperkt).

https://fgheysels.github.io/

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 02:19
Als je een taal wilt leren waar je in de praktijk echt wat aan hebt (wat ik ook uit je topic start opmaak), ga dan eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands leren.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Soultaker schreef op 20 July 2003 @ 21:01:
Als je een taal wilt leren waar je in de praktijk echt wat aan hebt (wat ik ook uit je topic start opmaak), ga dan eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands leren.
_/-\o_ Die taal gebruik ik ook heel veel, ook op internet!

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Om er effe op in te haken. Sinds wanneer is MySQL een taal je zegt namelijk dat je het kan??
Visual Basic vind je te min omdat het niet krachtig genoeg is?? Ik denk eerder dat jouw fantasie de beperkende faktor is.

Je wilt een leuke programmeertaal leren. wat stel je je hierbij voor dan??

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 22:56
Bij ons op school geven ze Java en C++... Op zich is Java een hele leuke taal om te leren, zijn veel dingetjes mee te doen zoals al werd gezegd... crossplatform en ook internet... Als je eenmaal met Java weet om te gaan is er VEEL mee te doen...

Ik ben nu zelf heel veel met C++ / Visual C++ bezig.. en dat trekt me enorm! Maar goed dat zijn allemaal meningen...

Ik zou zeggen ga je eens wat dingetjes bekijken voor OO-programmeren zoals met Java.. is leuk om te doen, en makkelijk te leren!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me handiger om es te kijken wat je in de toekomst met die talen kan
verder es bezien of je een 3GL, 4GL (OO) of webtaal wilt leren

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Sorry, deze gaat dicht.
Je startpost staat gewoon te vol met trolls waar iedereen op gaat inhaken, om zo hun taal te verdedigen dan wel de taal de grond in te trappen.
Verder kun je best zelf over het internet surfen, op zoek naar een taal welke je leuk lijkt, hier topics door lezen over andere talen (bijv haskell topics :P) of weet ik wat. Zo gaat het iig niet lukken :)

Succes ermee en remember, trolling is baaaaaaaad mkay?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.