Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.206 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 17:56
Staal ????

Dat is alu met stalen bussen.
Je kan er wel veel PKtjes uit persen en veel koppel zonder je carterhelften scheuren :P

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:48
AcIDeR schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:38:
:) minder bier dan hé heren? of toch eens praten met je baas ;)
vooral andere vriendin dan ;) ze gaat weer twee jaar studeren, en alles is hier nogal prijzig in de UK dus we kunnen dan net rondkomen van 1 salaris, dat betekent dus geen motorrijlessen

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2021

sjaakaq

It might get loud

DieterVDW schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:41:
Eej iets wat ik me onlangs afvroeg: bestaan er eigenlijk realistische motorrace sims?
Het enige motorrace sim die ik ken is dat oude Accolade GP spelletje voor op de 486 :-) .
http://img204.imageshack.us/img204/3663/superbike2k1screen0060tr.th.jpghttp://img204.imageshack.us/img204/2982/superbike2k1screen0102pe.th.jpghttp://img204.imageshack.us/img204/7482/superbike2001screen0187lp.th.jpghttp://img204.imageshack.us/img204/228/superbikescreen0012vl.th.jpghttp://img204.imageshack.us/img204/6357/superbike2001screen0114nl.th.jpg
Superbike 2001
http://www.gamespot.com/pc/driving/superbike2001/

Op hard mode zonder hulp etc. echt ontzettend echt:

-Sowieso een "stuur-cam"
-Je moet zelf omhoog gaan zitten voor 't remmen enzo
-Zelf je gewicht van links-rechts enzo verplaatsen
-Enorm veel instelmogelijkheden
-Realistische circuits, inclusief bobbels, kuilen etc.
-Graphic ondanks 5 jaar oud nog niet erg outdated.
-Enzovoorts :)

[Voor 46% gewijzigd door sjaakaq op 13-01-2006 14:13]

leoaq.fm // Jeune Loop

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:53

ToolkiT

brit-tweaker

fixxx schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:26:
[...]

vooral andere vriendin dan ;) ze gaat weer twee jaar studeren, en alles is hier nogal prijzig in de UK dus we kunnen dan net rondkomen van 1 salaris, dat betekent dus geen motorrijlessen
Je kan voor £90 je CBT (Compulsory Basic Training) halen en dan mag je op een 125CC rondrijden met een L plaat :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• lex
  • Laatst online: 14:48
ToolkiT schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:50:
[...]

Je kan voor £90 je CBT (Compulsory Basic Training) halen en dan mag je op een 125CC rondrijden met een L plaat :)
ik dacht dat die regels veranderd waren wegens het "rijbewijs" toerisme, je moet nu minstens 2 jaar in de UK wonen voordat dat mag dacht ik

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

fixxx schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:16:
[...]

ik dacht dat die regels veranderd waren wegens het "rijbewijs" toerisme, je moet nu minstens 2 jaar in de UK wonen voordat dat mag dacht ik
Mmm die regel ben ik nergens tegen gekomen..
Wel is het zo dat als je je provisional license aanvraagd je op je paspoort moet opsturen of iemand uit de UK minstens 2 jaar moet kennen en dan kunnen zij hun handtekening op de foto zetten..

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 19:58

mindcre8r

The Baka Crow..

* mindcre8r is proud to anounce

Ik heb een thundercat gekocht uit 2001 met 20k op de teller..Metalic Rood

http://www.zemris.fer.hr/~golub/slike/motori/thundercat.jpg

Maar ik heb er gelijk de standaard demper er vanaf laten halen en een Leovinci Oval Alu Demper er aan laten hangen.. volgende week zaterdag wordt ie afgeleverd

Heb de motor bij een dealer gekocht omdat ik toch garantie wou voor mn eerste motor die ik aanschaf in mn motor carriere.

Tameguchi kitten ja ney o

• Yonni
  • Laatst online: 03-03 06:47
Mooi kleurtje zeg! Gaaf ook zo metallic rood, toch anders als de standaard blauw-wit / rood-wit versie die je vaak ziet. Have fun :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:12

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

mindcre8r schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:17:
* mindcre8r is proud to anounce

Ik heb een thundercat gekocht uit 2001 met 20k op de teller..Metalic Rood

[afbeelding]

Maar ik heb er gelijk de standaard demper er vanaf laten halen en een Leovinci Oval Alu Demper er aan laten hangen.. volgende week zaterdag wordt ie afgeleverd

Heb de motor bij een dealer gekocht omdat ik toch garantie wou voor mn eerste motor die ik aanschaf in mn motor carriere.
Mooi ding, zit zelf ook naar zoiets te kijken. Wat heb je nou voor deze betaald?

Huishoudelijke mededeling: ik ben geslaagd voor mijn A!! _/-\o_

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Anoniem: 122648

denk toch wel eurootje of 6000

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 23:45
Gister een motor opgehaald, hij was gratis dus waarom niet :o (heb hem maar een flesje whiskey gegeven)

http://www.gewan.demon.nl/xj1.jpg

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Denk eerder richting de 5000. IMO een redelijker prijs.

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:02
Sunder schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:42:
[...]
Gefeliciteerd :D

• mindcre8r

mindcre8r

The Baka Crow..

Sunder schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:42:
[...]

Mooi ding, zit zelf ook naar zoiets te kijken. Wat heb je nou voor deze betaald?

Ik heb er uiteindelijk idd 5000 rond voor betaald.

De fiets koste 5250, kreeg er 375 korting op omdat ik geen inruil had.
Er zit een aflever beurt op van 175 euro...plus dat ik een regeling heb dat ik de fiets pas in juni 2007 hoef te betalen (is geen probleem maar een jaar gratis rijden is niet verkeerd ;) geen rente!) en dat kost hun 140 euro.

Het zelfde geintje kan je dus ook bij Motoport doen maar dan betaal je ook nog 2% van de aankoopprijs van de fiets..naaiers!

Vervolgens kreeg ik 20% korting op een leren pak als ik dat wou kopen, ik heb toen gezegd dat ik er liever een andere uitlaat onder wil, en heb er dus een Leovinvi Alu Oval bij geregeld en dat kost me niks (even rekenen 20% van 700 e.v.t leren pas had 140 euro opgeleverd en de uitlaat is nu gratis lijkt me meer dan 140 imo)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

mindcre8r schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 08:10:
[...]

Ik heb er uiteindelijk idd 5000 rond voor betaald.

De fiets koste 5250, kreeg er 375 korting op omdat ik geen inruil had.
Er zit een aflever beurt op van 175 euro...plus dat ik een regeling heb dat ik de fiets pas in juni 2007 hoef te betalen (is geen probleem maar een jaar gratis rijden is niet verkeerd ;) geen rente!) en dat kost hun 140 euro.

Het zelfde geintje kan je dus ook bij Motoport doen maar dan betaal je ook nog 2% van de aankoopprijs van de fiets..naaiers!

Vervolgens kreeg ik 20% korting op een leren pak als ik dat wou kopen, ik heb toen gezegd dat ik er liever een andere uitlaat onder wil, en heb er dus een Leovinvi Alu Oval bij geregeld en dat kost me niks (even rekenen 20% van 700 e.v.t leren pas had 140 euro opgeleverd en de uitlaat is nu gratis lijkt me meer dan 140 imo)
hmmm. Waar heb je de motor gekocht?
;)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:40

4x2

lộn xộn quá

En ik heb (eindelijk) een VF1000F blokspoilertje op mn eigen VF zitten.
Maakt m echt af, nu is ie niet meer zo kaal aan de onderkant.

http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VF400F/VFgr7.JPG
http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VF400F/VFgr6.JPG

Over een 7-8000km komt er nog verbouwing aan als het goed is (en het ding nog leeft/ik m nog heb).

leeg

• mindcre8r

mindcre8r

The Baka Crow..

Sunder schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:15:
[...]

hmmm. Waar heb je de motor gekocht?
;)
Zaanstad Motoren in Alkmaar.

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:54

DoctorV64

Cosmopoliet

Op de een of andere manier zijn motoren in de randstad gewoon duurder :S
Maar goed ik ga voor mijn eerste fiets ook niet te veel geld uitgeven. Ik ga wel voor een oudere FZR600 of zoiets :D

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik moet een paar pics in de startpost gaan bijplaatsen. Zal na de examens gebeuren :)
begin feb dus ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20

Youk

Volvo For Life

Toch ook maar eens een picje posten. Deze is genomen in september 2005 ergens in de Franse Alpen. Zalige vakantie was dat.

http://users.pandora.be/bjorn.blommaert/Youk-VFR.jpg

Volvo Classic Club Belgium

• ROFLASTC
  • Laatst online: 14:40

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Youk schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:25:
Toch ook maar eens een picje posten. Deze is genomen in september 2005 ergens in de Franse Alpen. Zalige vakantie was dat.

[afbeelding]
Leuk! Met wie of wat was je nog meer of was je alleen?

And it goes BRAAAAAPP!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
ROFLASTC schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:50:
[...]

Staat nog iemand op de achtergrond en iemand moet ook de camera vasthouden dus is niet helemaal alleen :)
Piccie van de alpen zien er wel schitterend uit lijkt me ook wel wat om daar door de bossen/bergen te knallen met de ktm.
Wales is ook schitterend in het voorjaar mooie groene bergen en dallen, hemels _/-\o_

[Voor 16% gewijzigd door motormuus op 18-01-2006 21:44]

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

• motormuus
M3rcury schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:08:
Zijn er hier mensen met ervaring op een Aprilia RS 125. Ik heb nu bijna me autorijbewijs, en wil daarna meteen mijn motorrijbewijs gaan halen en dan deze fiets kopen. Nu vraag ik me af of hij lekker rijd, en of je beter een andere kan kopen (ja ik ga nog wel een proefrit maken :+ )
Pak lekker een kawa zxr400 heb ik ook gehad is 10 x lekkerder en betrouwbaarder als die italiaanse troep :X

Edit: Heb net pas dit topic gevonden dus ff post crazy gaan :)
Chevy454 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:21:
[...]

Met dat vermogen is hard rechtuit ook moeilijk ja, vergelijkbaar met hard door de bocht gaan met een Vmax :+

[afbeelding]

:+
Met een Vmax kun je ook best redelijk hard door de bochten gaan(het zweet breekt je dan wel uit met zo'n vrachtboot :X ) ligt aan de bestuurder die er opzit :)

[Voor 35% gewijzigd door motormuus op 18-01-2006 21:56]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

motormuus schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:49:
[...]

Pak lekker een kawa zxr400 heb ik ook gehad is 10 x lekkerder en betrouwbaarder als die italiaanse troep :X
Naah.. ik heb mijn keuze al gemaakt :P en het word toch een rs 125.. zeg niet dat het troep is en 2-takt, want ik rijd er toch maar zelfden op en alleen voor de fun :+

No signature required.

• motormuus
M3rcury schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:14:
[...]

Naah.. ik heb mijn keuze al gemaakt :P en het word toch een rs 125.. zeg niet dat het troep is en 2-takt, want ik rijd er toch maar zelfden op en alleen voor de fun :+
Als je fun wilt pak dan een goedkoop allroadje/sm xt600 of iets dergelijks en ga daar me raggen, maar het is jouw geld :) Njoy

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Youk schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:25:

[afbeelding]
Oehh, nog een V4 friendje :+

Hmm, bedenk me net dat Niels dan ook mn friendje moet zijn..
Alleen 90 graden V4's dan maar ?

[Voor 13% gewijzigd door 4x2 op 19-01-2006 01:20]

leeg

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 01:20:
V-max is 72 graden :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20

Youk

Volvo For Life

ROFLASTC schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:50:
[...]

We waren met 12, waarvan 3 duo's. Dit is met de Vroemvrienden Willebroek (België dus). Leuke club, rijden heel het jaar door op zondag en één keer per jaar op vakantie. Er zit wat van alle slag tussen, zo zijn er choppers, touring machines, racers, nakeds. Het is hoofdzakelijk de bedoeling om gewoon te toeren en te genieten. Maar zoals daar in Frankrijk dan gebeurt het regelmatig dat de personen die eens willen gassen gewoon de groep voorbijrijden en dan ergens een aantal kilometer verder de groep terug staan op te wachten.

Ook de clubregels zijn vrij simpel gehouden. Er is geen lidgeld, 2 maal op een jaar mee rijden = lid zijn, een jaar niet meerijden = geen lid meer. En verder geen verplichtingen om mee te rijden => kom maar af wanneer het je past/zin hebt.

Om toch wat geld in het laatje te krijgen staan we op een paar lokale kerstmarkten en organiseren we elke jaar (dit jaar de 3e keer) een rit ten voordele van een goed doel.

Kortom, gewoon een leuke bende!
motormuus schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:42:
[...]

Staat nog iemand op de achtergrond en iemand moet ook de camera vasthouden dus is niet helemaal alleen :)
Piccie van de alpen zien er wel schitterend uit lijkt me ook wel wat om daar door de bossen/bergen te knallen met de ktm.
Wales is ook schitterend in het voorjaar mooie groene bergen en dallen, hemels _/-\o_
Juist dus :D
4x2 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 01:20:
[...]

Oehh, nog een V4 friendje :+

Hallo friendje!!! :+

Volvo Classic Club Belgium

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Leuke foto's!!!

Motor voor een fles whiskey.. damn.. zoiets moet ik ook eens tegen komen.. zoek nog fietsje om iedere dag 8km heen en 8km terug naar me werk te rijden.

heb weer een poser lijstje :+

Vorige week : Undertail beter passend gemaakt en PC2 gemonteerd.
Vandaag of morgen : Puigruitje erop zetten en voetsteun verstellers (plaats voetsteunen 2cm naar achter)
Komende 2 weken : stalen remleidingen monteren
22 februari : afstellen op de bank bij www.ritzenmotors.nl + K&N filter erin.
Binnen 3 maanden : Schuberth S1 helm kopen.. jammie :)

Gaat weer geld kosten.. maarja nu de vriendin weg is hou je bakken geld over :+
(en een lamme arm :+ )

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Kweet het, daarom zei ik ook alleen 90 graden V4s, want Niels is eng, die is nl kaal(ig)... :/

leeg

• Capo
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:22:
is eng, die is nl kaal(ig)... :/
ej beetje op je woorden letten he haarmans >:)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• mindcre8r

mindcre8r

The Baka Crow..

* mindcre8r is Bold en proud about that!

geen gelul met helm op en af..niks in de war.. heerlijk!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik ben een beatle 8)

leeg

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

motormuus schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:18:
[...]

Als je fun wilt pak dan een goedkoop allroadje/sm xt600 of iets dergelijks en ga daar me raggen, maar het is jouw geld :) Njoy
Het gaat mij ook om de looks.. en ik ben nogal fan van die supersport modellen, en vind een allroad/offroad model niet zo mooi :)

No signature required.

• AcIDeR
M3rcury schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:34:
[...]

Het gaat mij ook om de looks.. en ik ben nogal fan van die supersport modellen, en vind een allroad/offroad model niet zo mooi :)
125cc krijg je spijt van.Ga eens proefrijden , dan merk je exact wat iedereen bedoelt.
2 takt is opzich nog geen nadeel , alleen wel met dat geringe vermogen.
Je zit dus je motorblok veel meer en langer te belasten , als een geknepen ding.

Spaar liever wat langer , en haal een 250cc of desnoods een leuk ander 4takt model.

• Capo
  • Niet online
25kw ? 4 takt 500 cc minimaal

blijf af van allerlei 2 takt zooi, de kans dat je motor rijden minder leuk gaat vinden is groter als de lol die je hebt.. imho..

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:34:
25kw ? 4 takt 500 cc minimaal

blijf af van allerlei 2 takt zooi, de kans dat je motor rijden minder leuk gaat vinden is groter als de lol die je hebt.. imho..
Ik wil JUIST wel een 2-takt :9 Vraaag me niet om een reden want die heb ik niet.. en ja ik ga er nog wel een proefrit op maken, en als het me niet bevalt dan kap ik ermee :) Het is gewoon even een tussenstap :)

[Voor 24% gewijzigd door M3rcury op 19-01-2006 16:44]

No signature required.

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:34:
Als primaire motor: compleet eens. Als tweede motor voor erbij. niets mis mee ;) Wil nog wel een RD500 hebben ofzo ;)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chevy454 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:15:
[...]

Als primaire motor: compleet eens. Als tweede motor voor erbij. niets mis mee ;) Wil nog wel een RD500 hebben ofzo ;)
Of gewoon voor de lol, en als je ergens heen moet de auto van je ouders pakken ? ;)

No signature required.

• Chevy454
  • Niet online
M3rcury schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:22:
Of gewoon voor de lol, en als je ergens heen moet de auto van je ouders pakken ? ;)
Ik wandel nog liever dan dat ik auto moet rijden ;) Voel me zo opgesloten in dat ding :P
Heb je zo'n rare dildo naast je.. ow wacht, dat is de schakelpook :+
En ik maar met mijn linkervoet de schakelpoot zoeken |:( 8)7 :+

Geef mij maar de motor of de fiets. Soms is de wagen wel handig maar moeilijk gaat ook.

[Voor 49% gewijzigd door Chevy454 op 19-01-2006 17:31]

• AcIDeR
M3rcury schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:35:
[...]

Ik wil JUIST wel een 2-takt :9 Vraaag me niet om een reden want die heb ik niet.. en ja ik ga er nog wel een proefrit op maken, en als het me niet bevalt dan kap ik ermee :) Het is gewoon even een tussenstap :)
Heb je je rijbewijs al?
En heb je al weleens een 2takt gehad?
Heb je gelest op een 4takt?

Alleen voor het geluid zou ik al een 4takt nemen :D

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hangt af vd 2-takt en de 4-takt.

Ik vind een 2-takt al gauw leuker klinken dan een 4 in lijn 4-takt.

leeg

• The Bad Seed
  • Laatst online: 26-03 15:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

4x2 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:54:

Als je bij mooi weer af en toe een uurtje wil gaan rondracen op kronkelende baantjes vind ik een tweetakt wel ok klinken, lekker racy geluid. Maar dan heb ik het wel gezien en gaat dat gejengel me op mijn zenuwen werken :P

Maar ik vind de meeste motorgeluiden wel lekker klinken eigenlijk...
De klappen van een 1-cilinder, de roffel van een V2/V4, dat eigenaardige 3 cilindergeluid, een schreeuwende 4 in lijn _/-\o_ :9

[Voor 20% gewijzigd door The Bad Seed op 19-01-2006 23:07]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• AcIDeR
Vanaf welk bouwjaar is een ZXR 400 zonder problemen op 25kw kenteken te krijgen??

1998 toch???

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Helaas ben ik waarschijnlijk vanaf zaterdag motorloos :|

Maar ik beloof het ut weekend daarop weer helemaal goed te maken met een paar pics van mijn nieuwe fiets (als alles tenminste goed gaat) :+

• motormuus
AcIDeR schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:42:
Vanaf welk bouwjaar is een ZXR 400 zonder problemen op 25kw kenteken te krijgen??

1998 toch???
Ik zou het niet zo weten mijne was van 2000 en was ok met 25kw.
Check www.400cc.nl vriendelijk forum, zeker weten dat je daar aan je antwood komt

Ben ik de enigste die naar me spiegels aan het zoeken ben als ik op de fiets zit? :D

• AcIDeR
Vraag is reeds gesteld ;) nu even afwachten op antwoord ;)

Hoe is het berijden van een zxr overgens als je 1.83 bent?

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

motormuus schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:23:
[...]

Ben ik de enigste die naar me spiegels aan het zoeken ben als ik op de fiets zit? :D
Dat heb ik ook vrij regelmatig op de fiets :o

• motormuus
AcIDeR schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:38:
Vraag is reeds gesteld ;) nu even afwachten op antwoord ;)

Hoe is het berijden van een zxr overgens als je 1.83 bent?
Ik ben iets van 1.78 voelde niet vreemd aan of iets, kreeg altijd wel snel last van me rug maar ik heb gewoon een zwakke rug :)
Heb nu een alroad en gaat een stuk beter.

• mindcre8r

mindcre8r

The Baka Crow..

* mindcre8r mag morgen zn fiets ophalen...mn eerste ooit haha!

heb er echt ontiegelijke zin in!

• Capo
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:54:

Een blond mokkel met cup D80 klinkt ook leuker (2takt) maar in praktijk heb je liever iemand met brains (4 takt)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nu heb je het over rijden :+.
Ik had het over luisteren/kijken :P

2-taktje is leuk om op te raggen, daar zijn ze ook voor (of je moet een benzineverbruik van 1:10-1:12 met een 250 leuk vinden).
4-takten zijn er voor om te gebruiken.

hiermee geef ik geen vrijbrief om blonde mokkels met cup 80D maar ff af te raggen enzo

[Voor 19% gewijzigd door 4x2 op 21-01-2006 00:59]

leeg

• Capo
  • Niet online
4x2 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 00:58:
Nu heb je het over rijden :+.
Ik had het over luisteren/kijken :P

hiermee geef ik geen vrijbrief om blonde mokkels met cup 80D maar ff af te raggen enzo
:+ :+

Ik ga maar es ffkes posen :)

(gemaakt met mijn nieuwe telefoon met tomtom.. navigeren op de motor word leuk komend jaar! ;) )

http://members.chello.nl/e.vanderwielen/ng/puig1.jpg
http://members.chello.nl/e.vanderwielen/ng/puig2.jpg

[Voor 10% gewijzigd door Capo op 21-01-2006 10:35]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Net nog ff lekker een stukkie gereden met de vriend van mn zus :)

't Is wel wat vochtig op de weg, maar dat wil niet zeggen dat je niet ff lekker relaxt een stukje kunt rijden 8)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Owja, nog een onboard filmpje van mn VF.
Heb de minst saaie stukjes maar aan elkaar geplakt en natuurlijk staat het stuk dat ik door de file aan het raggen/friemelen was dr weer niet op |:(

Naja, troost je dan maar met het geluid als de camera achterop zit.

Door de eindhovense regen

njoy

leeg

• mindcre8r

mindcre8r

The Baka Crow..

oooww wat lekker zeg die Thundercat...en die brul van mn alu oval heeeeerlijk!

Wel iets heel anders dan mn Lesmotor Damn... inhalen in een knip met je ogen en op de 100+ binnen no time... heerlijke fiets ben er echt onwijs blij mee.

• Chevy454
  • Niet online
mindcre8r schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:07:
Damn... inhalen in een knip met je ogen en op de 100+ binnen no time... heerlijke fiets ben er echt onwijs blij mee.
Pas je wel op met jouw RBW :)
Maar veel plezier ermee :)

een leuke demper is altijd mooi meegenomen :)
Capo schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:09:
Een blond mokkel met cup D80 klinkt ook leuker (2takt) maar in praktijk heb je liever iemand met brains (4 takt)
Ja .... ja.... maar welk doeleinde? Op circuit lekker gaan janken (suf neuken die blonde mokkel :9 ) of ga je er ook rustig op straat mee rijden (aka levensgezellin)? Het is allebei iets compleet anders. Voor erbij is sufneuken euh janken soms ook wel leuk :P

Ik ben van mening: een 4takt als normale motor en een 2takt om ermee te spelen. Een CR500 wil ik graag hebben maar ja, niet op kenteken in BE :( :( :( Blijft een Krachtige Tuin Maaier of een eXtra Ramptuig over :+

[Voor 56% gewijzigd door Chevy454 op 21-01-2006 18:45]

• GTOfire
  • Laatst online: 22-05-2022

GTOfire

Don't warn the tadpoles

|:(
mijn ochtend afgelopen vrijdag:
8:40 opstaan, douchen, etc, zenuwen beginnen te stijgen
9:20 vertrekken naar rijschool
9:30 spullen aantrekken, motor warmrijden
9:45 vertrek richting Den Bosch voor examen AVD, zenuwen op de motor weer weggezakt
+- 10:15: aankomst, controlehandelingen doorgenomen
10:20 in de kantine bij het CBR wachten tot het tijd is, zenuwen komen weer op
10:45 examenzaal in, kennismaken met de examinator (invaller uit andere regio)
10:50 buiten naar de motor toe, controlehandelingen
10:51 examinator kijkt naar profiel van voorband, kijkt bedenkelijk
10:52 examinator loopt naar achterband, gezicht betrekt
10:53 Examinator zegt "sorry, maar met deze motor gaan we niet rijden."
10:55 terug in examenzaal, Examen niet afgenomen wegens: [x] voertuig ongeschikt.
11:00 terugreis naar Oss...

Op kosten van de rijschool krijg ik een nieuw examen, hopelijk een spoedexamen dat ze ergens tussendoor kunnen frotten, maar kans zit er dik in dat het gewoon een standaard nieuw examen wordt. Dus ik zit nog niet met een mooie stempel in mn rijbewijs :S

Natuurlijk, wellicht had ik zelf eens naar die banden kunnen kijken, dan was het me misschien opgevallen dat het profiel idd misschien net wel, net niet de 1mm haalde. Maar ik vind het niet mijn verantwoordelijkheid, als ik die motor mee krijg vind ik het de taak van de rijschool om te zorgen dat ie in orde is toch?
Hoe dan ook, kut is het wel..

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• ROFLASTC
  • Laatst online: 14:40

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Lullig zeg. Beetje jammer van je instructeur dat ie zo'n motor onder kont stopt. Ik heb ooit eens een lesrit gehad 's avonds in de regen en toen was de benzine op. Ik zat net op de 4e baan een zut auto's in te halen. Dat was best eng en de instructeur schaamde zich dood omdat ie m niet had bijgevuld.

And it goes BRAAAAAPP!

• Wimo.
  • Laatst online: 14:27

Wimo.

Shake and Bake!

Capo schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 10:35:
[...]

:+ :+

Ik ga maar es ffkes posen :)

(gemaakt met mijn nieuwe telefoon met tomtom.. navigeren op de motor word leuk komend jaar! ;) )

[afbeelding]
[afbeelding]
Kwijl... :D Ik wil rijden.

• AcIDeR
ROFLASTC schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:32:
[...]

Lullig zeg. Beetje jammer van je instructeur dat ie zo'n motor onder kont stopt. Ik heb ooit eens een lesrit gehad 's avonds in de regen en toen was de benzine op. Ik zat net op de 4e baan een zut auto's in te halen. Dat was best eng en de instructeur schaamde zich dood omdat ie m niet had bijgevuld.
Ik moest altijd een kwartier eerder aanwezig zijn , zodat ik alles op en aan de motor nog eens kon controleren voor de les. :D
Vooral na oefeningen luste hij flink wat benzine ;)

[Voor 3% gewijzigd door AcIDeR op 22-01-2006 15:11]

• Capo
  • Niet online
Chevy :+ :+ :+
GTOfire schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:03:
|:(
10:55 terug in examenzaal, Examen niet afgenomen wegens: [x] voertuig ongeschikt.
11:00 terugreis naar Oss...

Hoe dan ook, kut is het wel..
Dat is idd erg klote
Wel op je eigen fiets he :+

Ik wil ook rijden.....

Gisteravond dacht ik nog van mwha had best met de motor kunnen gaan.. rijd ik naar huis in de auto zie ik dat het -4 is en 10 minuten later strooit een strooiwagen verse pekel tegen mijn auto... :X

• Vm1heA
Ben nog druk met verbouwen. Gaat lekker zo :P
Voor de kijkers, klik mn huisje en word lid om het project te volgen of wacht een tijd en dan komt het vanzelf online ;)

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:10
Misschien moet ik ook me gezicht maar even laten zien hiero :

http://img72.imageshack.us/img72/6053/rkd4mt.th.jpg

Een fzr 600 uit 94, model met de dubbele koplamp 3HH. Moet het doen met 80 awpk's maar dat is op het moment genoeg.

Geboren in de US en via Duitsland bij mij terechtgekomen :)

O ja, de foto is gemaakt op de dijk tussen Wijk bij Duurstede en Amerongen (vlakbij het hondenuitlaat/speelveld)

[Voor 15% gewijzigd door RKD op 23-01-2006 14:09]

iRacing Profiel

Anoniem: 80178

Net weer les gehad; slalom, noodstop etc etc @ parking
* Anoniem: 80178 heeft nog geen theorie of rijbewijs B

• Capo
  • Niet online
Vm1heA schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:42:
Ben nog druk met verbouwen. Gaat lekker zo :P
Voor de kijkers, klik mn huisje en word lid om het project te volgen of wacht een tijd en dan komt het vanzelf online ;)
Zie hem wel keer live :) dat achterwiel zal het goed doen!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Broemerdebroem

VF400F in Brabant

leeg

• Yonni
Anoniem: 80178 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:19:
Net weer les gehad; slalom, noodstop etc etc @ parking
* Anoniem: 80178 heeft nog geen theorie of rijbewijs B
Dat kan niet... }:O

Je moet voor motorrijles óf een rijbewijs B hebben óf een geldig theorie certificaat A hebben. :X
(of je gaat bij de instrukteur achterop naar een parkeerplaatsje, maar of dat ook mag?)

[Voor 12% gewijzigd door Yonni op 24-01-2006 11:50]

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Yonni schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:47:
[...]

of je gaat bij de instrukteur achterop naar een parkeerplaatsje, maar of dat ook mag?
Waarom zou dat niet mogen? Om achterop een motor te zitten is de enige vereiste dat je een helm ophebt, en op eigen terein doe je wat je wilt :)

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03 11:21

mark de man

Wij zullen doorgaan...

He, ik heb eigenlijk een paar vraagjes. Ik ben nu 16 maar als ik 18 wordt wil ik erg graag mijn motorrijbewijs halen, maar nu vraag ik me eigenlijk af hoe het met die zithoogte zit. Ik ben zelf redelijk klein ( 1.70m en 81cm binnenbeenlengte) hoe hoog zou die motor dan ongeveer moeten zijn? Zou ik bijvoorbeeld zonder problemen op een hayabusa ( :+ ) kunnen rijden? Want die heeft namelijk een zithoogte van 805 mm. Of zou ik ook op een crosser kunnen rijden?
En oja hoe zit het met het gewicht van die motor, want een beetje motor weegt toch al gauw 200 kilo, is dat gewoon een kwestie van wennen :?

Join het DPC Whatpulse team

• Chevy454
  • Niet online
200 kilo? damn zeg..... wat voor een vetzak wil jij dan rijden? FJR1300A?
subtiele trap naar DinX :+

Ik ben zelf 1.71m en heb geen probleem met die motoren? Van allraod tot chopper tot sport.

[Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 24-01-2006 18:13]

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-03 12:08

Shaggy

Misantroop pur sang

Wel een leuke beginfiets trouwens een Busa :+

Maar dan wel de mannen uitvoering hé. Zonder kuip :)

http://www.carbon.de/images/images_dymag/Dymag_Bikes/Wemotec-2.jpg

[Voor 60% gewijzigd door Shaggy op 24-01-2006 18:24]

Making an ass of myself since the 70's

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Met 1.70 kan je op elke normale motor :) Crossers lijken hoog, maar zodra je erop zit veren die gigantisch is.
Het gewicht van een motor is enkel van belang als ie op de grond ligt en je dat ding terug op zijn wielen wilt krijgen. En dan nog is +-200 kg niet echt een probleem, tenzij je echt extreem tenger gebouwd bent misschien.

[Voor 5% gewijzigd door The Bad Seed op 24-01-2006 18:54]

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Maar die hayabusa moeten we dan wel eerst terugvoeren naar 25kw he O-) :+
Nou ik wil eigenlijk met zo'n motor starten: http://image.blog.livedoor.jp/biketel/imgs/0/7/071ebd45.jpg
en die weegt leeg toch al 195 kilo.
Maar zo ik al lees vormt dat geen probleem dus dat wordt lekker http://www.motor-forum.nl/forum/images/smilies/crossy.gif

[Voor 24% gewijzigd door mark de man op 24-01-2006 18:59]

• Capo
  • Niet online
shaggy8675 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:23:
Wel een leuke beginfiets trouwens een Busa :+

Maar dan wel de mannen uitvoering hé. Zonder kuip :)

[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Als ik ooit het geld er aan uit zou willen geven.. _/-\o_

• Chevy454
  • Niet online
mark de man schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:58:
Maar die hayabusa moeten we dan wel eerst terugvoeren naar 25kw he O-) :+
Nou ik wil eigenlijk met zo'n motor starten: [afbeelding]
en die weegt leeg toch al 195 kilo.
Maar zo ik al lees vormt dat geen probleem dus dat wordt lekker [afbeelding]
Ben ik nu blind of heeft dat ding nog echt een trommelrem van achter?

• AcIDeR
Trommelremmetjes hebben wel een voordeel met nat weer ;)

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op zich ziet die motor er niet verkeerd uit, mooie retro styling, maar ik vrees dat er niet veel fatsoenlijke banden voor te krijgen zijn :X

edit: 100/90-19 en 130/80-18, dat zal pijnlijk worden om daar iets degelijks voor te vinden :/

[Voor 26% gewijzigd door The Bad Seed op 24-01-2006 22:28]

• Vm1heA
Capo schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:49:
[...]

Zie hem wel keer live :) dat achterwiel zal het goed doen!
:)
Maar ben nu weer druk met de Methanol dragster, ding gaat naar München een dag de testbank op om in te regelen.
Moet 500 PK uit komen :9~

Mn eigen fiets wordt veel aan verbouwd en voor de site members is het zichtbaar.
Later komt het wel online voor het klootjesvolk ;)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

The Bad Seed schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:26:
Op zich ziet die motor er niet verkeerd uit, mooie retro styling, maar ik vrees dat er niet veel fatsoenlijke banden voor te krijgen zijn :X

edit: 100/90-19 en 130/80-18, dat zal pijnlijk worden om daar iets degelijks voor te vinden :/
Metzeler Lasertecjes zijn in die maten te krijgen.
Iets anders zul je niet willen :9~

Beter dan die hoeren BT45'jes iig, maja, de Lasertecs zijn iets duurder en Bridgestone heeft de marketing goed voor elkaar..

[Voor 13% gewijzigd door 4x2 op 24-01-2006 23:19]

leeg

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Wat is er mis met BT45's dan? Lasertecs bestaan wel niet in de maat van mijn achterband, maar ik ben wel benieuwd op welke vlakken die Lasertecs dan zoveel beter zijn. :)

Mij hoor je niet klagen over BT45's iig, ze gaan lang mee en de stepjes kunnen tegen de grond ermee...

• Yonni
The Bad Seed schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:02:
[...]

Waarom zou dat niet mogen? Om achterop een motor te zitten is de enige vereiste dat je een helm ophebt, en op eigen terein doe je wat je wilt :)
Tuurlijk mag je op de motor mee, maar oefenen zonder rijbewijs B of theorie certificaat? Dat mag niet. Of een afgelegen parkeerplaats daar ook onder valt, dat vraag ik me af. Daarom ook achterop bij de instrukteur, zodat je niet zelf over de weg rijdt ;) .

Dus eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe de rijschool het verteld heeft! Immers, zij geven les en weten de regels. (of horen die te weten..)
van www.cbr.nl :
" Heb je geen theoriecertificaat A, maar wel een geldig rijbewijs B of een militair theoriecertificaat A, dan mag je met de praktijkopleiding beginnen. Wie geen rijbewijs B of militair theoriecertificaat heeft, moet vóór de praktijkopleiding eerst het theoriecertificaat A halen. Tijdens de praktijklessen moet je je rijbewijs B of theoriecertificaat bij je hebben. "

• Chevy454
  • Niet online
AcIDeR schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:12:
Trommelremmetjes hebben wel een voordeel met nat weer ;)
Leg uit? Schijfremmen hebben een inwendige versterking van 1 (dus geen versterking) en trommelremmen factor 2 bij een simplex opstelling en bij een duo-servo opstelling factor 6? Is dus niet bepaald gevoeliger dan een schijfrem hoor :+

[Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 25-01-2006 00:12]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

The Bad Seed schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:42:
Wat is er mis met BT45's dan? Lasertecs bestaan wel niet in de maat van mijn achterband, maar ik ben wel benieuwd op welke vlakken die Lasertecs dan zoveel beter zijn. :)

Mij hoor je niet klagen over BT45's iig, ze gaan lang mee en de stepjes kunnen tegen de grond ermee...
Stepjes aan de grond lukte met mn NX met betonnen Michelin A39/M39s ook, kwestie van niet nadenken en vooral niet bang zijn om je pijn te doen :X.

Maar kijk eens naar IEDERE BT45 voorband die wat kilometers gemaakt heeft (maar nog niet versleten is), finaal gecupt, als je dr tegen de rijrichting in overheen wrijft lijkt het de himalaya wel.
Terwijl de ME33 (pre lasertec, lasertec zou beter moeten zijn in ieder opzicht, behalve slijtage, die gelijk ligt) voor op mn NX na meer dan 20000km nog perfect was, hij was in het midden heel iets meer afgesleten, maar verder geen cupping of niks.

En dan denk je dat het een betonnen voorband is die geen grip heeft ?
Mis, dat ding is in al die kilometers maar 1 keer doorgeschoten en dat was de laatste 2 meter in een idioot harde remactie met -5.
En zo heel erg slecht remde die NX niet met zn NSR125 voorvelgje (320mm schijf)

De BT45 voorband die ik daarintegen eens heb gehad heb ik met droog weer, 30 graden, een aantal keer over de zeik geholpen, nu had ik daar een iets krachtigere voorrem mee (4-zuiger + 300mm schijf), maar even goed, zoveel harder remde het niet, alleen met hoge snelheden ietsje.
En dan zal ik het maar niet over de regen eigenschappen hebben, want dat is echt slecht bij die BT45, ik lag met 60 in een flauwe bocht gewoon op mn smoel omdat die band wegsloeg (en de ver versleten Metzeler ME550 achterband hield zn grip wel, dat was ECHT een leuk bandje, wordt helaas niet meer gemaakt).

Dus ja, ik zal die Metzelers altijd verkiezen boven een BT45, al is het alleen al om de regeneigenschappen (droog weer viel mee te leven).
VF'je zitten ze ook op, de achterband had ik in iets van 8000km op gereden (nog niet helemaal kaal, wel net de slijtagenokken voorbij).
Maar dat kan ook veel met mn rijstijl en dat smalle 110 bandje achter te maken hebben (wat wel lekker stuurt).

[Voor 7% gewijzigd door 4x2 op 25-01-2006 01:13]

leeg

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
8000 km met een achterband, zal voor mij altijd wel een droom blijven :( :'(

bij 3000 a 4000 km houdt het wel op bij mij :( :'(

[Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 25-01-2006 08:55]

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• Capo
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 08:54:

MPP met 2,9 bar.. rijd super!! plakt super!! km's stand van 6000km haal je wel..

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Grolsch schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 08:54:

Ik heb 55PK ;)

leeg

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Yonni schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:50:
[...]

Tuurlijk mag je op de motor mee, maar oefenen zonder rijbewijs B of theorie certificaat? Dat mag niet. Of een afgelegen parkeerplaats daar ook onder valt, dat vraag ik me af. Daarom ook achterop bij de instrukteur, zodat je niet zelf over de weg rijdt ;) .

Dus eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe de rijschool het verteld heeft! Immers, zij geven les en weten de regels. (of horen die te weten..)

[...]
op eigen terrein mag het natuurlijk wel, daar mag je in principe alles doen.. maar op parkeerplaats van een bedrijf is wel eigen terrein maar niet het jouwe en heb je dus in principe toestemming van de eigenaar nodig..
Verder kan de verzekering moelijk gaan doen als je brokken maakt..
Maar in theorie mag het wel volgens mij..

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Capo schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:57:
[...]

MPP met 2,9 bar.. rijd super!! plakt super!! km's stand van 6000km haal je wel..
mmhh, betwijfel ik, of je moet lange afstanden rijden.

Ik gebruik m'n motor eigenlijk alleen maar om stevig door te rijden en circuit.

Ik rij daarom ook altijd met super corsa's welke van de motoren van coureurs afkomen.
Hier rijd ik zo'n 2 a 3000 km mee.

Met bridgestone's haal ik max 4000 met een band :(

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 23:45
ToolkiT schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:10:
op eigen terrein mag het natuurlijk wel, daar mag je in principe alles doen.. maar op parkeerplaats van een bedrijf is wel eigen terrein maar niet het jouwe en heb je dus in principe toestemming van de eigenaar nodig..
Verder kan de verzekering moelijk gaan doen als je brokken maakt..
Maar in theorie mag het wel volgens mij..
Als je een rustig plekkie opzoekt zal het niet zo'n probleem zijn, je moet de motor alleen niet neerleggen want dat mag je zelf lappen. Ik heb voor mijn 18de ook regelmatig op de motor van mijn vader zitten spelen, ook af en toe het laatste stukje door de buurt met mijn pa achterop. (rustige buurt) Rond mijn 16de was geloof ik de eerste keer, toen vond ik dat ding waanzinnig snel maar voordat ik me rijbewijs had was dat al weer over :X
Tijdens rijlessen mocht ik al vanaf mijn tweede les zelf naar het oefenterreintje rijden zonder theorie, ook nog op een motor met meer dan 25kw.

[Voor 4% gewijzigd door Clithopias op 25-01-2006 12:36]

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Wat vinden jullie dan een echt goede beginnersfiets? Ik zelf wil eigenlijk voor een naked kiezen want als je dan een schuiver maakt dat je dan niet meteen al die kappen moet vervangen.
Zelf vind ik de Suzuki Bandit 650 en de Kawasaki ER-5 er wel leuk uitzien.
http://www.motorrad-suzuki.de/modelle/street/images/suzuki-bandit-650.jpg
http://members.aol.com/cityfsjena/fahrschule/er5.jpg

• AcIDeR
Chevy454 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 00:12:
[...]

Leg uit? Schijfremmen hebben een inwendige versterking van 1 (dus geen versterking) en trommelremmen factor 2 bij een simplex opstelling en bij een duo-servo opstelling factor 6? Is dus niet bepaald gevoeliger dan een schijfrem hoor :+
Dacht altijd dat een remschijf met nat weer minder presteerde op een motorfiets , ivm water op de schijf.
Terwijl een trommelrem bijna niet nat word van binnen.

:P

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:12
Grolsch schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:13:
[...]

Ik rij daarom ook altijd met super corsa's welke van de motoren van coureurs afkomen.

wat doet iedereen kort met z'n banden zeg. Heb afgelopen jaar 10000km gereden met een Pirelli Diablo Corsa achterband (vakantie naar frankrijk, circuit en straatgebruik). Voorbandjes waren eerder op; 4000km vakantie met super corsa en 6000 met diablo corsa

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

mark de man schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:50:
Wat vinden jullie dan een echt goede beginnersfiets? Ik zelf wil eigenlijk voor een naked kiezen want als je dan een schuiver maakt dat je dan niet meteen al die kappen moet vervangen.
Zelf vind ik de Suzuki Bandit 650 en de Kawasaki ER-5 er wel leuk uitzien.
[afbeelding]
[afbeelding]
Een Bandit is en blijft een leuke motor, ook als je geen beginner bent. Een Kawasaki ER-5, Honda CB500 en Suzuki GS500 zijn zo'n beetje de standaard rijschool- en beginnersmotoren, maar ik vind ze vrij saai om mee te rijden. Dat heeft niks met cylinderinhoud te maken, ik rij zelf met een CB400 SuperFour, dus met nog 100 cc minder, maar het motorkarakter van een 2 in-lijn kan me gewoon niet boeien. Of dat voor jou ook zo is merk je zelf wel als je wat proefritten maakt :)

• rimpeldinky
  • Laatst online: 25-01 19:03
er-5 word toch niet meer gemaakt? tegenwoordig eens kijken naar de er-6

*burp*

• Capo
  • Niet online
Vm1heA schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:11:
[...]

:)
Maar ben nu weer druk met de Methanol dragster, ding gaat naar München een dag de testbank op om in te regelen.
Moet 500 PK uit komen :9~

Mn eigen fiets wordt veel aan verbouwd en voor de site members is het zichtbaar.
Later komt het wel online voor het klootjesvolk ;)
Dus ik word nu gechanteerd om me te reggen anders val ik onder klootjes volk ;)

500pk.. ben benieuwd.. humor man..dikke pret! })
Grolsch schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:13:
[...]

Super corsa's met 2000/3000km dat is hele prestatie.. dat lukte mij dan weer niet :)
4x2 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 01:12:
[...]

Maar kijk eens naar IEDERE BT45 voorband die wat kilometers gemaakt heeft (maar nog niet versleten is), finaal gecupt, als je dr tegen de rijrichting in overheen wrijft lijkt het de himalaya wel.
Een vertegenwoordiger van bridgestone waar ik een leuk gesprek mee had bevestigde dit.. een bt010/020 als voorband gaat in theorie wel lang mee maar in praktijk kun je hem na 8000km van wege het cuppen gaan vervangen.

• DinX
  • Laatst online: 15:39

DinX

Motormuis

Damn, daarstraks de R1sp irl gezien. Mijn god wat is dat een mooie fiets. Imho de mooiste supersport die ik al gezien heb.

http://www.yamaha-motor.be/dutch/Images/2006_YZF-R1SV_Photo_06_tcm30-78126.jpg

http://www.yamaha-motor.be/dutch/Images/2006_YZF-R1SV_Photo_08_tcm30-78133.jpg

http://www.yamaha-motor.be/dutch/Images/2006_YZF-R1SV_Detail_02_tcm30-78090.jpg

- 174kg
- 175pk zonder Direct Air Induction
- 106Nm zonder Direct Air Induction
- Ohlins voorvorken :9
- Marchesini velgen :9

[Voor 6% gewijzigd door DinX op 27-01-2006 17:51]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• AcIDeR
Ook in 25kw leverbaar? :P heheh :D

• Chevy454
  • Niet online
Maar 4 zuiger remtangen met rubberenleiding :|
Niet eens 6 zuigers met stalen remleiding :|

Wel mooie velgen :)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

remslang, remslang is het

leeg

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee