Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.207 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Anoniem: 6317

Vind de R1 persoonlijk niet zo een mooie motor, als het een R1 moet zijn dan het liefst in een rood-wit kleurstelling :9 Doe mij maar een GSX-R 750 20th Anniversary, is ook m'n wallpaper ;)

Al moet ik er wel bij vermelden dat ik ze beide nog niet in het echt heb kunnen beschouwen :P

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
1 pot remvloeistof :+

What is in a name :)

[Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 28-01-2006 19:09]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:18
Het gaat er eindelijk van komen, ik ga binnenkort motor-rijlessen nemen, nu ik ook een goede baan heb!
Nu heb ik verder nog nooit op een motor gezeten, wel schakelbrommers :+ .

Het gekke is dat motors mij altijd hebben aangetrokken. Ik was met mijn autorijbewijs bezig en ineens ben ik er mee gestopt om nu dus een motorrijbewijs te halen. :o

Ik heb auto's ook nooit wat aangevonden, en me aandacht trok me altijd naar de 2-wielers. Zelfs onder het lessen, maakte ik soms bijna ongelukjes en kreeg elke keer commetaar dat ik op de weg moest letten i.p.v. op de motoren :+

Kunnen jullie misschien vertellen hoe jullie in aanraking kwamen met de motoren? Ben wel benieuwd namelijk :).

• Chevy454
  • Niet online
console schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:56:
Kunnen jullie misschien vertellen hoe jullie in aanraking kwamen met de motoren? Ben wel benieuwd namelijk :).
Gewoon tijdens een conversatie :) van het ene moment op het ander :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:40

4x2

lộn xộn quá

Begonnen met brommer (naja, snorscooter van pappie) te rijden toen ik 17 was ofzo, want dat was handig/stoer.
Daarna doorgegroeid in wat schakelbrommertjes en daar kreeg ik op begeven moment zat van.
Wilde tot mn 21e wachten, maar het risico op (hele dure) bekeuringen werd me te groot en origineel rijden vond ik niet echt een optie.

[Voor 5% gewijzigd door 4x2 op 28-01-2006 22:09]

leeg

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JdM

Gas?Gas!

[....]

Ik ben verwekt op een motor, daarna geboren op een motor, vervolgens elke dag naar school met de motor, nu werk ik op de motor.
Maar goede vraag eigenlijk, ik heb geen idee hoe ik erbij kom :o

N54 powered

• DinX
  • Laatst online: 15:39

DinX

Motormuis

Ik vond motoren al te gek van toen ik een jaar of 7-8 was. Ik moest en zou later een motor hebben. Zodra ik 21 was dus ook lessen genomen :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-03 12:08

Shaggy

Misantroop pur sang

Mijn eerste echte motor was een Honda CR-80 toen ik 8 was, sindsdien altijd gereden.

Heb als eerste mijn motor rijbewijs gehaald met m'n 18. M'n eerste legale motor was een Kawasaki KL-250 uit 1978 :)

Hehe, wat een tijd :)

[Voor 47% gewijzigd door Shaggy op 29-01-2006 11:22]

Making an ass of myself since the 70's

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:12
DinX schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:49:
Damn, daarstraks de R1sp irl gezien. Mijn god wat is dat een mooie fiets. Imho de mooiste supersport die ik al gezien heb.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

- 174kg
- 175pk zonder Direct Air Induction
- 106Nm zonder Direct Air Induction
- Ohlins voorvorken :9
- Marchesini velgen :9
mooie motor, maar voor het geld hadden ze er ook wel ff andere uitlaat onder kunnen zetten

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:11
zijn er nog mensen die naar de beurs in Utrecht gaan?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

IKKE86 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:06:
zijn er nog mensen die naar de beurs in Utrecht gaan?
Ik ga er waarschijnlijk donderdag heen..

No signature required.

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:11
M3rcury schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:15:
[...]

Ik ga er waarschijnlijk donderdag heen..
is er iemand al eerder geweest? hoe is de sfeer etc?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

IKKE86 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:22:
[...]

is er iemand al eerder geweest? hoe is de sfeer etc?
Ik was er geloof ik toen ik 12 was geweest ofzo ? :P
Toen vond ik het wel leuk. weet niet hoe het nu is.

No signature required.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ja ik ga naar de beurs, weet nog niet welke dag en ook nog niet met wie.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Anoniem: 73936

Hoe wie wat waar... een motor topic op tweakers... Geweldig! >:)

Ik ben eigenlijk een MF-er (motor-forum) en een tweaker. :7

Maar ik rij dus ook motor... Iemand uit omgeving Groningen? (ik woon zelf in peize)

Dit ben ik op motor: http://members.home.nl/jnieboer1/

edit: oud materiaal, HD laatst geformatteerd. Kzal even langs vrienden gaan voor de recentste filmpjes en pics.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 73936 op 30-01-2006 18:04]

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:54

DoctorV64

Cosmopoliet

Yessssss!!! Morgen eindelijk mijn motor !!
Weliswaar een oudje maar wel lekker rijden/sturen met voldoende pk's!

http://img65.imageshack.us/img65/9493/gpx750r3np.jpg

Een Kawasaki GPX750R, morgenochtend ophalen en het eerste wat ik doe is een slot halen en dan gaan rijden. In de middag wel gewoon gaan werken dat wel |:(

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• DeZwarteKip
  • Laatst online: 10-02 08:14
Overmorgen examen verkeersdeelneming. Heb er wel zin in.
Ga ook naar de motorbeurs toe. Kijken of er misschien een leuke fiets voor me tussen zit... ben een beetje op zoek naar een all-road motor zoals een Honda Transalp of een Yamaha TDM.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:53

ToolkiT

brit-tweaker

Maikel_PumaCatz schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:27:
Overmorgen examen verkeersdeelneming. Heb er wel zin in.
Ga ook naar de motorbeurs toe. Kijken of er misschien een leuke fiets voor me tussen zit... ben een beetje op zoek naar een all-road motor zoals een Honda Transalp of een Yamaha TDM.
Triumph Tiger al gezien of de Ducati multistrada?
Als ik mijn volledig bewijs heb en wat meer ervaring lijken die me wel wat..
en de BMW R1200GS natuurlijk..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Capo
  • Niet online
DoctorV64 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:22:
Yessssss!!! Morgen eindelijk mijn motor !!
Weliswaar een oudje maar wel lekker rijden/sturen met voldoende pk's!

[afbeelding]

Een Kawasaki GPX750R, morgenochtend ophalen en het eerste wat ik doe is een slot halen en dan gaan rijden. In de middag wel gewoon gaan werken dat wel |:(
Gefeliciteerd! dat rijd nog lekker joh zo'n fiets!! ga je veel fun mee hebben.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Dank je Capo,
Ik heb sinds september '05 mijn rijbewijs en heb me goed geörienteerd op motoren. Lekker proefgereden op een Diversion, FZ400 en een 600. Jammer genoeg net niet een Kawa ZZR600 kunnen kopen in oktober.

Ik wilde eerst een FZR halen, die dingen sturen ook machtig lekker en een leuk beginnersfietsje. Maar ik heb vorige week op een CBR600 gereden (ook geen straf moet ik zeggen), maar je weet hoe het gaat (budget vs prioriteiten). Ik wil niet meteen leeglopen op mijn eerste motor en deze gpx750r kwam mooi voorbij.

Ik ga in ieder geval lekker rijden met mijn kawa en genieten van de ruim 100 pk. Ik zal netjes mijn rechterhand in bedwang houden.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• GTOfire
  • Laatst online: 22-05-2022

GTOfire

Don't warn the tadpoles

w00t
t00t
etc
ah what the hell, nog 1 keertje dan:
w00tt00tomgwtfbbqpannekoeksauspwng!

..

Net terug van het CBR voor mn AVD, in het begin wat nervositeitsfoutjes gemaakt, maar hij vond dat ik verder gewoon lekker reed :*)
Helaas was ik precies op tijd terug in Oss om het gemeentehuispersoneel in hun auto's te zien stappen, maar morgen voor school heb ik tijd zat om pasfoto's te laten maken en mn rijbewijs op te halen. Ook al afgesproken dat ik vrijdagmiddag mn kawa op kan halen, dus mijn dag is weer redelijk OK :)
volgens mij ga ik er dit weekend veel brandstof doorheen jassen :D

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

[standaard waarschuwingspraatje]
Houd er rekening mee dat je banden met deze temperaturen letterlijk NIKS doen, dus die moeten echt opwarmen.
[/standaard waarschuwingspraatje]

Gefeliciteerd en veel plezier dr mee, je zult je ongetwijfeld vermaken (als je het rbw net hebt maakt het niet uit wat voor weer het is zo ongeveer, je wilt gewoon RIJDEN).

leeg

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De zinsnede "je wilt gewoon RIJDEN" staat wel vrij tegenover "dat je banden met deze temperaturen letterlijk NIKS doen" ;) (dat laatste is niet waar, ze rollen nog wel hoor :+)

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
GTOfire schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:38:
w00t
t00t
etc
ah what the hell, nog 1 keertje dan:
w00tt00tomgwtfbbqpannekoeksauspwng!

..

Net terug van het CBR voor mn AVD, in het begin wat nervositeitsfoutjes gemaakt, maar hij vond dat ik verder gewoon lekker reed :*)
Helaas was ik precies op tijd terug in Oss om het gemeentehuispersoneel in hun auto's te zien stappen, maar morgen voor school heb ik tijd zat om pasfoto's te laten maken en mn rijbewijs op te halen. Ook al afgesproken dat ik vrijdagmiddag mn kawa op kan halen, dus mijn dag is weer redelijk OK :)
volgens mij ga ik er dit weekend veel brandstof doorheen jassen :D
Gefeli!
4x2 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:22:
[standaard waarschuwingspraatje]
Houd er rekening mee dat je banden met deze temperaturen letterlijk NIKS doen, dus die moeten echt opwarmen.
[/standaard waarschuwingspraatje]

Gefeliciteerd en veel plezier dr mee, je zult je ongetwijfeld vermaken (als je het rbw net hebt maakt het niet uit wat voor weer het is zo ongeveer, je wilt gewoon RIJDEN).
Ik had het zelfde met me zxr400 vorig jaar ik moest gewoon rijden ongeacht het weer, dus stapte op de motor met sub zero graden, en een nieuwe voorband met 20 km erop, ging wel goed maar verwacht niet dat je een bochtje vlot kan pakken met deze klere kou.

[Voor 34% gewijzigd door motormuus op 01-02-2006 19:09]

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

hehe, jongens, ik verwacht niet dat ik uberhaubt een bochtje vlot kan pakken. Ik besef me na anderhalf jaar autorijbewijs heel goed dat het echte leren pas begon toen ik mn examen had gehaald. Oftewel, ik heb mn rijbewijs gehaald, nu kan ik pas echt gaan leren motorrijden. Ik zie mezelf nog niet knee-downend door de bocht, laat staan te hard rijden met deze weersomstandigheden. Ik ga gewoon door de regio touren, m'n motor leren kennen, m'n pak inwonen, als het warmer wordt zal ik vanzelf wat sneller willen :)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Osiris schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:25:
De zinsnede "je wilt gewoon RIJDEN" staat wel vrij tegenover "dat je banden met deze temperaturen letterlijk NIKS doen" ;) (dat laatste is niet waar, ze rollen nog wel hoor :+)
Na het opwarmen van de banden allicht ;)

leeg

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik kan je zeggen dat het even duurt voordat je banden op temperatuur zijn met dit weer. Rotondes vandaag lekker rustig genomen.
Vandaag besloeg niet alleen mijn vizier aan de binnenkant (Oplossing: Pinlock gekocht, maar manual voor montage is naadje. Malletje om gat te boren snap ik al niet als tweakerd) aan de buitenkant van mijn vizier ontstonden er ijsbloemen :S Was een lekker ritje door de mist hierro in omgeving Rotterdam.

Alleen balen dat ik bij het kloten van het neerzetten van mijn fiets in de achtertuin mijn linker RAW heb gemold |:(

Heeft er iemand toevallig een motor-mover over?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hmm, het begint weer op te spelen om een Honda MTX80RII te zoeken en die op kenteken te knikkeren om lekker goedkoop mee door bossen te raggen....

Eerst geld hebben, VFR750 moet er ook nog steeds komen :X.....

leeg

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:40

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Scary.. dat lijkt wel hier in de buurt.. zelde stijl huizen.

• DeZwarteKip
  • Laatst online: 10-02 08:14
WHHOOOHOOO.... ben ook geslaagd voor AVD! Ben echt superblij.
Ritje verliep soepeltjes, geen gekke dingen dus hardstikke top.
Hopelijk vind ik op de motorbeurs een leuke fiets, dan kan ik lekker gaan rijden.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:17

BertV

Handgemaakt

Vanaf 6-7 jaar oud ging ik met mijn vader naar de TT.
Mijn vader mocht vroeger niet van zijn ouders, vonden het ordinair etc :O , mijn moeder vond het te gevaarlijk.

Na veel gezeur bij mijn ouders mocht ik gaan lessen toen ik 18 was.

Ik was nog niet bezig of m'n vader nam ook motorrijlessen. _/-\o_

Levensbron Gelderland

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:46:
[...]

Scary.. dat lijkt wel hier in de buurt.. zelde stijl huizen.
Jij woont in Engeland?

....checkt....

En idd jij woont UK

Is het echt zo'n gekkigheid met motorrijders daarzo? Ik begreep uit het filmpje dat het best belangrijk is om op bikers te letten dus concludeer ik dat er naar verhouding veel slachtoffers vallen, terecht?

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Kunnen jullie misschien vertellen hoe jullie in aanraking kwamen met de motoren? Ben wel benieuwd namelijk :)
Altijd al een zwak voor gehad. Geen idee waar dat vandaan kwam mijn ouders hadden er iig niets mee. Tenminste tot het onderwerp brommers boven tafel kwam. Mijn vader: Elke zichzelf respecterende jongen neemt een schakelbrommer. En zo kwam er een MTX met een 80cc eronder bij ons in de tuin :) Sindsdien niks anders gedaan dan fietsen of brommeren. Wel ooit eens een poging gedaan voor mijn autorijbewijs maar dat wilde niet klikken (ik en auto's) Nu heb ik een hele grote MTX :P

And it goes BRAAAAAPP!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

MTX'en roelen 8)

[Voor 25% gewijzigd door 4x2 op 02-02-2006 20:47]

leeg

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

zow :)
eerste 250km achter de rug inmiddels, en m'n eerste 'moment' ook al gehad :S
kleine rij van 8-9 auto's voor rechtdoor, niks voor rechtsaf waar ik heen moest. Ik kom vrolijk aan kachelen, gas los, rustig het rechtervak in. Net als ik het vak inrijd besluit de 5e of 6e auto 'oh wacht, ik ga toch maar naar rechts' en plempt em zo voor m'n neus. Remmen, achterkant brak ongeveer 20-25 graden uit voor ik mn rem losliet, de late voorsoorteerder was inmiddels door het toen groene licht voor rechtsaf gereden.
Niks aan de hand dus, meteen rondgereden en gekeken en geen spoor op de weg ofzow, maar ik schrok wel ff toen ik ineens mn achterwiel voelde blokkeren :S

Verder rijdt ie heerlijk, tis nogal een verschil in kracht met de lesmotor natuurlijk :) Harder als 150 wil ie volgens mij niet (al heb ik daar nog geen dusdanig fatsoenlijke poging toe ondernomen om dat echt zo te zeggen), maar dat vind ik ook eigenlijk helemaal geen ramp :)

Heb alleen het probleem dat de Reset knop niks doet op mn dashboard. Ik had verwacht dat dat de Trip meter zou resetten, maar dat valt vies tegen, als ik erop druk gebeurt er nergens niks niet.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

BertV schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:53:
[...]

Vanaf 6-7 jaar oud ging ik met mijn vader naar de TT.
Mijn vader mocht vroeger niet van zijn ouders, vonden het ordinair etc :O , mijn moeder vond het te gevaarlijk.

Na veel gezeur bij mijn ouders mocht ik gaan lessen toen ik 18 was.

Ik was nog niet bezig of m'n vader nam ook motorrijlessen. _/-\o_
Geloof het wel, in de zomer heb je vrij veel goed weer rijders hier.. en auto's zijn daar niet altijd op voorbereid..

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

pfft, 350km later begin ik het standpunt van de mooi-weerrijders wel een beetje te snappen. Net vanuit Angerlo (ligt bij arnhem in de buurt) terug naar Oss gereden in de zeik-regen. Was verkeerd gereden dus moest ff dwars door nijmegen heen. Constant dat die motor ergens een spoor wil volgen dat niet gaat waar ik heen wil gaan, en bij een paar bochtjes voelde ik me echt niet zeker op dat ding. Maar goed, veel oefenen :)

• Chevy454
  • Niet online
Woehoe, iemand le toequet aan het kijken? 3 uur racen met de crossmotor het strand op een parcour. Damn _o_

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 14:13

Martijn02

/* No Comment */

GTOfire schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:27:
Heb alleen het probleem dat de Reset knop niks doet op mn dashboard. Ik had verwacht dat dat de Trip meter zou resetten, maar dat valt vies tegen, als ik erop druk gebeurt er nergens niks niet.
Ik heb even gemist wat voor motor je reed, maar probeer hem eens een paar seconden vast te houden?

Ik ben eigenlijk best raar begonnen, een vriend van me heeft al bijna 2 jaar zijn motorrijbewijs, en heeft me vorig jaar in april een stukje laten rijden.. heel voorzichtig in zijn een de straat op en neer, geen bochtjes, en de voetjes vlak boven de grond... Op een of andere manier heeft het me erg aangestoken, en heb ik een proefles genomen, en daarna mijn rijbewijs gehaald. Sinds juni rijd ik nu lekker zelf op m'n eigen motor...

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

knopje inhouden kwam ik idd ook achter toen mn neef het gisteravond zei. Beetje dom dat ik er zelf niet aan gedacht had, maar ach :)
Wist ook nie eens dat er stuurslot op zat tot iemand anders het zei :$

ik rij trouwens een 25KW zx6, moet nog ff kijken of ons pap de paar foto's die die had gemaakt ergens heeft staan.

[Voor 25% gewijzigd door GTOfire op 05-02-2006 16:22]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
GTOfire schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:27:
zow :)
eerste 250km achter de rug inmiddels, en m'n eerste 'moment' ook al gehad :S
kleine rij van 8-9 auto's voor rechtdoor, niks voor rechtsaf waar ik heen moest. Ik kom vrolijk aan kachelen, gas los, rustig het rechtervak in. Net als ik het vak inrijd besluit de 5e of 6e auto 'oh wacht, ik ga toch maar naar rechts' en plempt em zo voor m'n neus. Remmen, achterkant brak ongeveer 20-25 graden uit voor ik mn rem losliet, de late voorsoorteerder was inmiddels door het toen groene licht voor rechtsaf gereden.
Niks aan de hand dus, meteen rondgereden en gekeken en geen spoor op de weg ofzow, maar ik schrok wel ff toen ik ineens mn achterwiel voelde blokkeren :S

Verder rijdt ie heerlijk, tis nogal een verschil in kracht met de lesmotor natuurlijk :) Harder als 150 wil ie volgens mij niet (al heb ik daar nog geen dusdanig fatsoenlijke poging toe ondernomen om dat echt zo te zeggen), maar dat vind ik ook eigenlijk helemaal geen ramp :)

precies om die reden gebruik ik m'n achter rem praktisch nooit.

alleen om de roest van de schijf af te halen, of tijdens het circuit rijden

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• Capo
  • Niet online
GTOfire schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:21:

ik rij trouwens een 25KW zx6, moet nog ff kijken of ons pap de paar foto's die die had gemaakt ergens heeft staan.
dan is 150km/h best netjes geloof ik :)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Ik heb hem al sinds eind jan. maar nu toch eindelijk een paar pics:

Leuke extra's door de vorige eigenaar al uitgevoerd:
Hyperpro progressieve vering voorwork en 5 mm door de kroonplaat laten zakken
Hyperpro volledig instelbare achterdemper +5mm tov standaard
8-spaaks 5,5" brede achtervelg
Orinele Honda VFR Y2K spiegels
Staintune hoge uitlaat
Corbin zadel
RVS remleidingen voor
Pro-Oiler electronisch geregeld kettingsmeersysteem

Stuurt veel sportiever dan standaard, zonder het VFR karakter aan te tasten, ookal zit je meer voorover je kunt er nogsteeds makkelijk een dag op zitten

• Osiris
  • Niet online
Grolsch schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:49:
[...]

precies om die reden gebruik ik m'n achter rem praktisch nooit.

alleen om de roest van de schijf af te halen, of tijdens het circuit rijden
Ik probeer em gewoon netjes 80/20 voor/achter te gebruiken zoals geleerd tijdens het lessen B) :P
En tijdens bochtjesrotondes enzo, lekker trekkend gas, maar wel wat bijremmen met je achterrem :)

[Voor 3% gewijzigd door Osiris op 07-02-2006 15:08]

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 23:45
Ik gebruik mijn achterrem eigenlijk alleen als ik hard moet remmen en ik het idee heb dat het enkele schijfje voor het niet gaat halen. Maar als me motortje weer in elkaar zit komt er een tweede schijf op, boor dan ook gelijke gaten in mijn schijven om het remstof af te kunnen voeren. Naar wat ik heb gelezen schijnt het een hele verbetering te zijn.

• Grolsch
  • Nu online
Osiris schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:08:
[...]

Ik probeer em gewoon netjes 80/20 voor/achter te gebruiken zoals geleerd tijdens het lessen B) :P
En tijdens bochtjesrotondes enzo, lekker trekkend gas, maar wel wat bijremmen met je achterrem :)
haarspelbochtjes in de alpen en de dolimiti in Italië, daar is de achterrem wel makkelijk :P

Ik heb me een keer zo gigantisch verremd met de acher-rem, dat ik er praktisch niet meer aankom.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

memendo schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:04:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Staintune hoge uitlaat
Corbin zadel
RVS remleidingen voor

Stuurt veel sportiever dan standaard, zonder het VFR karakter aan te tasten, ookal zit je meer voorover je kunt er nogsteeds makkelijk een dag op zitten
Dat is dat ding van Afterburn toch als ik de naam goed onthouden heb ?

Achterrem gebruik ik zelf eigenlijk alleen in de regen als ik rustig af wil remmen, verder zelden, en de rem gebruik ik met (hele) korte bochten enzo al helemaal niet, word ie veel te heet van (wat je met lessen moet doen is slopend voor de achterrem, maar dan is iig het niet je eigen spul :P).

leeg

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:12

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Staintune hoge uitlaat
Corbin zadel
RVS remleidingen voor

Heeey, nog een MFer. Deze motor heb ik ook gevolgd. Mooi ding maar ik wil een nieuwere. ;)

Ik zoek zelf een VFR van 98-01, en het liefst 1 vanaf 2000. Met zilveren velgen, nieuwe spiegels en HISS. Alleen jammer dat de financiele afdeling het er nog niet zo mee eens is.

Ach, gelukkig al 1 fiets thuis staan... Deze is van mijn vriendin, die heb ik gentlemen wise eerst haar rijbewijs laten halen.

http://www.xs4all.nl/~jfdejong/Alice/Fazer.klein.30-10.JPG

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Osiris
  • Niet online
4x2 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:25:
[...]

Achterrem gebruik ik zelf eigenlijk alleen in de regen als ik rustig af wil remmen, verder zelden, en de rem gebruik ik met (hele) korte bochten enzo al helemaal niet, word ie veel te heet van (wat je met lessen moet doen is slopend voor de achterrem, maar dan is iig het niet je eigen spul :P).
Mwoah, je moet ook niet als een gek gaan remmen natuurlijk... Bij 't lessen doe je alles lekker overdreven uiteraard, slijtage is daar idd geen issue O-) Maar een *klein* beetje bijremmen kan geen kwaad neem ik aan :) Meestal neem ik na maximum 3/4e van een rotonde de afslag wel, ben niet zo van het rondjes blijven rijden ;)
Met 120 km/h relatief flink hard remmen met teveel op je achterrem lijkt me 'slechter' voor je achterrem dan bij lage snelheid wat bijremmen eigenlijk :)

Heeft dat verder eigenlijk wel nut, dat bijremmen? Kun je dan bochtjes stabieler nemen? Tijdens het lessen was het inderdaad relatief flink gassen en flink de rem erop en maar lekker dat achtje nemen met je voeten/stepjes aan de grond, maar heeft het bijremmen eigenlijk wel nut op een rotonde bijvoorbeeld? :P Afgelopen weekend deed ik 't maar wel ff, omdat ik toch 't gevoel heb datje dan wat 'stabieler' je bochtje neemt, maar of dat gevoel ook daadwerkelijk gefundeerd is :X

[Voor 33% gewijzigd door Osiris op 08-02-2006 00:06]

• Capo
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Staintune hoge uitlaat
Corbin zadel
RVS remleidingen voor

Een van de meeste degelijke fietsen ooit.. hier haal je de 200.000km wel mee mits goed onderhouden _/-\o_

• Grolsch
  • Nu online
Osiris schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 00:04:
[...]

Mwoah, je moet ook niet als een gek gaan remmen natuurlijk... Bij 't lessen doe je alles lekker overdreven uiteraard, slijtage is daar idd geen issue O-) Maar een *klein* beetje bijremmen kan geen kwaad neem ik aan :) Meestal neem ik na maximum 3/4e van een rotonde de afslag wel, ben niet zo van het rondjes blijven rijden ;)
Met 120 km/h relatief flink hard remmen met teveel op je achterrem lijkt me 'slechter' voor je achterrem dan bij lage snelheid wat bijremmen eigenlijk :)

Heeft dat verder eigenlijk wel nut, dat bijremmen? Kun je dan bochtjes stabieler nemen? Tijdens het lessen was het inderdaad relatief flink gassen en flink de rem erop en maar lekker dat achtje nemen met je voeten/stepjes aan de grond, maar heeft het bijremmen eigenlijk wel nut op een rotonde bijvoorbeeld? :P Afgelopen weekend deed ik 't maar wel ff, omdat ik toch 't gevoel heb datje dan wat 'stabieler' je bochtje neemt, maar of dat gevoel ook daadwerkelijk gefundeerd is :X
voor gewoon straat gebruik heeft het naar mijn idee geen nut.
Maar op het circuit (dus bij het echte harde breek werk) wordt de motor er stabieler van tijdens het aanremmen voor een bocht.
Anders wordt de motor erg zenuwachtig.

Wat ik vooral geleerd hebt in de jaren dat ik m'n rijbewijs heb, is dat je veel harder kunt remmen dan je denkt. Vooral met de hedendaagse sportfietsen.

Als het gewoon droog weer is, kun je ook gewoon de voorrem in de bocht gebruiken.
Veel mensen denken dat je hem dan onderuit remt, maar dat valt reuze mee.
Het enige nadeel is dat ALS je hard door een bocht gaan EN je hard remt voor, je motor rechtop komt te staan, dan kan vervelend zijn soms :P

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

4x2 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:25:
[...]

Dat is dat ding van Afterburn toch als ik de naam goed onthouden heb ?
Klopt, nu maar hopen dat ze mijn textielpakkie snel vermaakt hebben, echte gladheid is weg dus dan kan ik lekker rijden

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Osiris schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 00:04:
[...]

Mwoah, je moet ook niet als een gek gaan remmen natuurlijk... Bij 't lessen doe je alles lekker overdreven uiteraard, slijtage is daar idd geen issue O-) Maar een *klein* beetje bijremmen kan geen kwaad neem ik aan :)
Ik vind het vrij nutteloos
Meestal neem ik na maximum 3/4e van een rotonde de afslag wel, ben niet zo van het rondjes blijven rijden ;)
Ik ook niet meer, sinds ik dat iets te enthousiast heb gedaan met die VF :P
Koe-ling
Ik vind bijremmen op een rotonde niet al te handig eigenlijk, mocht ie blokkeren omdat er iets ligt is het lastiger op te vangen dan een gewoon wegglijdend achterwiel (wat ook niet altijd even makkelijk is).
En met de bijz verrichtingen die ik nog doe (straatje keren...) heb je dr ook weinig aan, het word ms iets stabieler, maar als je een beetje aan je motor gewend bent is dat ook niet meer zo hard nodig (vind ik dan).

Dat je met hard ragwerk de achterkant iets meer in bedwang kan houden klopt wel, maar dat is ook maar vrij licht remmen.

leeg

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 17:56
Chevy454 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:52:
Maar 4 zuiger remtangen met rubberenleiding :|
Niet eens 6 zuigers met stalen remleiding :|

Wel mooie velgen :)
Waarom 6 zuigers op een bromfiets die niets weegt :?

Enne, zitten hier alle MFers ineens 8)7

• Anoniem: 125609
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
prachtige machientjes hier, bijna 18 dus ook voort zo gaan lessen

ff offtopic: zag hier laatst ook een brommer en (schakel) brommer topic, maar kan hem op geen 1 manier terugvinden.

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 08-02-2006 17:34]

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-03 14:14

Yotta

0110101001111010

Zo gisteren mijn motorrijbewijs gehaald! Voertuigbeheersing, theorie en verkeersdeelname, alles in één keer gehaald. 8)
Tijd om een motor en motorkleding aan te gaan schaffen.
Het merk Honda staat eigenlijk voorop, ik hoop een mooie CBR 600 te vinden.
Nou vroeg ik me af wat voor kleding het beste (ieder zijn eigen smaak natuurlijk) is.
Welk pak (leer/textiel) hebben jullie?

WHoohooo, ik heb me rijbewijs :*)

0110101001111010

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Sunder schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:10:
[...]

Heeey, nog een MFer. Deze motor heb ik ook gevolgd. Mooi ding maar ik wil een nieuwere. ;)

Ik zoek zelf een VFR van 98-01, en het liefst 1 vanaf 2000. Met zilveren velgen, nieuwe spiegels en HISS. Alleen jammer dat de financiele afdeling het er nog niet zo mee eens is.
In het blauw is die iid erg mooi, maar voorlopig hou ik het hier op. VFR is zoiezo een vrij tijdloze fiets, en 100.000 km betekend nog niks bij goed onderhoud

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

memendo schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:39:
[...]

In het blauw is die iid erg mooi, maar voorlopig hou ik het hier op. VFR is zoiezo een vrij tijdloze fiets, en 100.000 km betekend nog niks bij goed onderhoud
Dat is met de voorgangers van de VFR wel anders :X
Yotta schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:59:
Zo gisteren mijn motorrijbewijs gehaald! Voertuigbeheersing, theorie en verkeersdeelname, alles in één keer gehaald. 8)
Tijd om een motor en motorkleding aan te gaan schaffen.
Het merk Honda staat eigenlijk voorop, ik hoop een mooie CBR 600 te vinden.
Nou vroeg ik me af wat voor kleding het beste (ieder zijn eigen smaak natuurlijk) is.
Welk pak (leer/textiel) hebben jullie?

WHoohooo, ik heb me rijbewijs :*)
Als 1e: gefeliciteerd.

Ik heb zelf nu een textiel pak (richa jas, buse broek) en dat is in de regen en kou toch wel erg prettig (droog en warm).
Heb ook een leren pak (evolution) waarvan de broek aardig ingewijd is ondertussen (:+) en dat vind ik wel prettiger zitten (past beter).
In de zomer zou het ook wat koeler zijn, maar ik heb dat textielpak nog niet zo heel lang, dus echt vergelijken kan ik het niet.
Maar in de winter heeft textiel dus zeker mijn voorkeur.

[Voor 12% gewijzigd door 4x2 op 08-02-2006 17:51]

leeg

• justice strike
  • Laatst online: 13-02 09:49
nou vooruit dan maar hier dan een berichtje zetten omdat het niet in het andere topic mag :)
Ik zit al een tijdje te spelen met de gedachte om te gaan motor rijden. Er zijn alleen een aantal dingen die me ervan weerhouden om het echt te gaan doen. Ik heb echt weinig verkeers ervaring aangezien ik vrijwel geen mogelijkheid heb om auto te rijden. Nu wil ik zowieso mijn motor rijbewijs gaan halen (voor zwaar ook meteen, heb geen zin om 2 jaar te wachten als dat niet hoeft).

De vraag is nu eigenlijk, is het verstandig om een motor te nemen. Ik neem aan dat als je je rijbewijs hebt voor motor dat je veilig genoeg rijdt voor jezelf en andere. Daarbij zijn er andere mensen die meteen op een motor stappen en de auto overslaan (voor later).

Aan de andere kant mis ik wel dat stukje verkeers inzicht die meeste mensen hebben van het auto rijden.

Verder wilde ik eigenlijk een supersport motor nemen. Niet omdat ik snel wil rijden, ik betrap mezelf in de auto vaak erop dat ik erg voorzichtig ben met het inschatten van situaties en afstanden. Maar gewoon omdat ik die motoren gewoon een stuk mooier eruit vind zien. Net als dat ik sportauto's gewoon echt mooi eruit vind zien. Nu zat ik zelf te twijfelen tussen een r1 of een r6.

Alleen heb ik geen idee van de kracht die erin zit, wellicht zou een r6 gewoon voldoende voor mij zijn, maar het zou niet verkeerd zijn om een 1000cc motor te hebben, gewoon omdat ik dat mag met mijn rijbewijs en de r1 is nog een tikkeltje mooier. achterlijke reden ik weet het, maarja er zijn ook mensen met porsches die ook niet de volle kracht gebruiken van de auto.

ik neem aan dat ik bij normaal weggebruik het verschil niet eens zal merken tussen de r1 en r6. Maar ik lees ook dat de algemene consensus is dat de r6 toch een motor is die teveel is voor beginnende motor rijders en dat ik misschien zelfs een zwakkere motor zou moeten kiezen.

Kortom ik ben echt nog een newbie wat motor rijden betreft.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik denk dat als je op een 400tje stapt dat je al zoiets hebt van: waaahhhhh fuck, snel.
Als je dat niet gewend bent is zo ongeveer alles snel.
Mijn VF van ruim 20 jaar oud doet 0-100 in 5sec, top is 'wat' minder interessant met 170, maar goed.

Volgens mij vergis je je heel behoorlijk in hoe verschrikkelijk snel een motor is.
Zo'n R6 doet 0-100 net zo snel (als je het kan) als de meeste supercars.
En dat voor een fractie vd prijs.

leeg

• Chevy454
  • Niet online
Zo, deze week 4 dagen stage gelopen. Ik moet toch enkele woorden inslikken..... heeft iemand mayo voor mij? :+ Niet slecht die BMW motoren, het zijn welliswaar auto's maar toch makkelijke motoren. Makkerlijker dan een Jap.

Het werken met de Group Tester One is ook makkelijk.

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:17:
Zo, deze week 4 dagen stage gelopen. Ik moet toch enkele woorden inslikken..... heeft iemand mayo voor mij? :+ Niet slecht die BMW motoren, het zijn welliswaar auto's maar toch makkelijke motoren. Makkerlijker dan een Jap.

Het werken met de Group Tester One is ook makkelijk.
Nu al je zieltje gewonnen..triest triest...

:+

• Chevy454
  • Niet online
justice_strike schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 00:29:Ik zit al een tijdje te spelen met de gedachte om te gaan motor rijden.
Gewoon doen :)
De vraag is nu eigenlijk, is het verstandig om een motor te nemen. Ik neem aan dat als je je rijbewijs hebt voor motor dat je veilig genoeg rijdt voor jezelf en andere. Daarbij zijn er andere mensen die meteen op een motor stappen en de auto overslaan (voor later).

Aan de andere kant mis ik wel dat stukje verkeers inzicht die meeste mensen hebben van het auto rijden.
Inzicht ontwikkel je alleen door kilometers te maken. Ik denk dat het met de motor sneller gaat omdat je daar achtzamer moet zijn met je mede weggebruikers.
Verder wilde ik eigenlijk een supersport motor nemen. Niet omdat ik snel wil rijden
Je doet me denken aan een persoon welke ik al heel lang niet meer heb gezien :)
De jonge naïeve mij :) De dag nadat ik de CBR600 had reed ik al 180km/h maar ik had op dat moment ook wel ongeveer 20 000km ervaring.
Nu zat ik zelf te twijfelen tussen een r1 of een r6.
:X :X :X
Ken je het gezegde: beter snel op een trage fiets dan traag op een snelle fiets?
Joe Bar wijsheid: het zijn niet de honderd paarden waar je angst voor moet hebben maar voor de ezel die erop zit.
ik neem aan dat ik bij normaal weggebruik het verschil niet eens zal merken tussen de r1 en r6. Maar ik lees ook dat de algemene consensus is dat de r6 toch een motor is die teveel is voor beginnende motor rijders en dat ik misschien zelfs een zwakkere motor zou moeten kiezen.
Het verschil tussen een R1 en R6 voel je wel degelijk maar die jij kan die power van een R6, laat staan een R1, niet aan als beginner. De R6 is wat dat betreft wel een heel ander soort motor dan de R1. De R1 is onverbiddelijk daar de R6 2 gezichten heeft. Onder de 7000rpm is het een rustige motor en boven de 7000rpm.... Laat ik het zo zeggen. Je wilt overdag een leuke gezellige meid en in de avond een hete wilde meid ;)

Een R6 is een goede beginnersmotor wegens zijn dubbel gezicht. In het begin ga je toch onder de 7000rpm blijven en dan is de motor volgzaam, boven de 7000rpm dan zingt de motor je zo toe dat je enkel nog maar 1 gasstand kent... full throttle :9

De R6 is een goede keuze als beginnersmotor :)
Kortom ik ben echt nog een newbie wat motor rijden betreft.
Waren we niet allemaal newbie toen we met computers begonnen? :)
Vm1heA schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:36:
Waarom 6 zuigers op een bromfiets die niets weegt :?
Meer porno? :)
Capo schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:07:
Nu al je zieltje gewonnen..triest triest...

:+
Ik vind het hardrijden leuk maar waar kan je dat nog doen zonder je RBW te verliezen? Een naked / tourmachine spreekt mij meer aan (zeker als je 600km op 1 dag maakt in de Ardennen) en dan een racer voor op circuit. Ik rijd graag motor en ik zou dat ook graag willen doen met een RBW op zak :) Ik ben de zwakste schakel, die CBR is uitdagend en ik ben niet mans genoeg om die gasklep dicht te draaien. Zo is de realiteit nu eenmaal.

De volgende gaat een ZRX1100 worden (mits ik studiebeurs krijg anders kan ik mijn studie weer helemaal zelf gaan betalen)

[Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 10-02-2006 20:09]

• Capo
  • Niet online

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:30
Even een crosspost uit het rijbewijs topic :)

* The Legend zit er weer eens over te denken om in het voorjaar voor rijbewijs A te gaan :)

Heeft iemand ervaring met het behalen van z'n motorrijbewijs in een paket van 2 dagen? Dus 1 dag 8 lessen voertuigbeheersing en 1 dag 8 lessen verkeersdeelneming. Ik zit zelf niet meer te wachten op een half jaar lessen zeg maar :P Aan de andere kant wil ik natuurlijk wel veilig de weg op kunnen na het behalen van m'n papiertje! Bijkomend probleem wat dit betreft volgt hier onder :p

Heb sinds 2002 m'n rijbewijs B. Wat verder belangrijk om te melden denk ik is dat ik niet van plan ben na het halen van m'n rijbewijs direct een motor te kopen.. Ten 1e geen geld en ik heb het als vervoersmiddel niet direct nodig. Nadeel daarvan is dus dat ik m'n rijbewijs haal en daarna waarschijnlijk best lang niet meer zal rijden.. is dit een groot risico?

Ik wil het nu dus graag halen zodat ik het iig heb (heb er nu ook nog tijd voor), een motor komt later wel. Alvast bedankt voor de tips ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

• Chevy454
  • Niet online
Ik zou geen crashcourse doen. Beter gespreid doen om het aan te leren.

• The Bad Seed
  • Laatst online: 26-03 15:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik heb 2 keer 3 uur na elkaar motorrijles gehad, en ik zou het eigenlijk niet aanraden om zoveel of meer na elkaar te doen. Na anderhalf-twee uur gaat de concentratie achteruit en haal je bijlange niet zoveel rendement uit je rijlessen.
Geef jezelf wat tijd om te leren motorrijden, zelfs met jaren brommer/autoervaring is rijden met een motor toch nog behoorlijk verschillend van wat je ervoor gedaan hebt.
Aan de andere kant moet je ook geen maand tussen 2 lessen laten, want dan moet je elke keer weer wennen aan motorrijden. :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• justice strike
ik lees tussen de regels door dat je denkt dat ik er mee wil gaan racen op de weg. Dat is helemaal niet het geval (althans dat denk ik nu, ik hoor dat het vaak aanlokkelijk wordt om snel te rijden als je dat kan)

mijn vader heeft vroeger een 800cc bmw gehad, als eerste motor. Dat deed hij gewoon en hij heeft er geen ongelukken mee gehad. Maarja nu is de technologie zoveel verder dat een 600cc van nu misschien beter is dan een 1000cc van toen. Ik ben enigszins van mening dat als ik een zwaar motor rijbewijs heb dat ik dan in staat geacht wordt om op zware motoren fatsoenlijk te rijden (en dan bedoel ik niet dat ik met 170km/h op de snelweg kan rijden want ik heb daar inderdaad niet de ervaring voor). Maarja mijn mening telt natuurlijk niet, ik heb immers geen ervaring ermee.

Ik moet wel zeggen die r6 is wel heel erg aantrekkelijk (heeeeel erg aantrekkelijk :d)

verder vraag ik me enigszins af of er nog circuit/slip cursussen zijn oid om wat meer gevoel te krijgen met je motor. Ik heb echt het idee dat je aan het begin nog te weinig van motor rijden weet om in gevaarlijke situaties goed te kunnen handelen. Daar zou een circuit of slipcursus misschien wat mee helpen.

nogmaals ik ben gewoon van mening dat je op een snelweg niet moet gaan racen als een circuit en dus denk ik dat ik dat niet zou doen. Maarja ik weet niet in hoeverre je door hebt hoe snel je gaat. Schijn kan vaak bedriegen.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:30
Ok, de zogenaamde crashcourse :P wordt dus in principe afgeraden. Wat betreft het gedeelte dat ik na het behalen van m'n A waarschijnlijk niet regelmatig de mogelijkheid heb om het motorrijden te "onderhouden" :? In hoeverre is dat eigenlijk nodig?

Ik ben toch malle pietje niet!

• justice strike
ik denk dat dat net zoals met het auto rijden is. Je schijt echt peultjes als je voor de eerste keer alleen in de auto zit. Ik denk dat het nog erger wordt op een motor, zeker als je daarna een tijd niet gereden hebt. mja natuurlijk kan je altijd een rijlesje nemen als opfrissing, staat nergens dat je geen rijlessen meer mag nemen als je je rijbewijs hebt of wel soms :)

maarja het is afhankelijk van de persoon he :) als je al op het circuit motor crossed ofzo dan zal je dat minder hebben :D

[Voor 15% gewijzigd door justice strike op 10-02-2006 23:21]

• The Bad Seed
  • Laatst online: 26-03 15:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Een R1 is een supersport, dat valt totaal niet te vergelijken met een wat rustigere motor. Aangezien je het hebt over een 800cc bmw vermoed ik dat het gaat om een motor genre R80, die heeft ongeveer 50 pk, een R1 heeft meer dan 3 keer zoveel vermogen en weegt minstens 20-30 kg minder. (ik heb geen zin om exacte specs op te zoeken, het gaat om het idee). Een foutje door onervarenheid met een motor genre R1 wordt zwaar afgestraft (bijvoorbeeld teveel gas bijgeven in een bacht), met een rustigere motor kan je vaak corrigeren. Een R6 is ook al een beest van een motor eens je die op toeren jaagt, maar valt voor een beginner die rustig aan doet nog te beheersen, een R1 is een beest vanaf stationair toerental.

Owja, laat eens weten eens je een half jaar motor rijdt of je inderdaad nog geen enkele keer 170 km/h gehaald hebt op de snelweg, ik denk dat je je zwaar vergist in hoe makkelijk het is om dergelijke snelheden te halen op een recht stuk asfalt. Vanuit je perspectief als autorijder is 170 km/h al een flinke snelheid omdat je zo lang erover doet om er te raken, voor een motor is dat kwestie van wanneer je 120 rijdt je gas eventjes vol open zetten en je zit voor je het weet op 170...

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• justice strike
mja het was een bmw tourmotor. zo'n 25-30 jaar geleden ik ga ervan uit dat het inderdaad een verschil is met nu en met het type motor. r6 is dus gewoon een betere keuze, misschien zelfs een andere supersport? (minder cc)? Ik val echt op het model, niet zozeer op de kracht. Wat dat betreft zit ik niet ver van een r1 met een r6. (de r46 is echt lelijk, althans wel in de kleuren die op de website staan)

anyway ik weet niet of dat zo is met 170km/h rijden. jij hebt er meer ervarin mee dan ik. Maar het is niet mijn doel om snel te rijden en mijn rijbewijs te verliezen. Dat is eigenlijk het enige wat ik ermee wil zeggen.

verder had ik geen idee ervan dat een r1 al vanaf laag toerental een beest was. Ik dacht dat je wel met enige voorzichtigheid en gewoon beleid kan rijden met zo'n r1 maar daar vergis ik me dus riant in.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:12

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

justice_strike schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:52:
mja het was een bmw tourmotor. zo'n 25-30 jaar geleden ik ga ervan uit dat het inderdaad een verschil is met nu en met het type motor. r6 is dus gewoon een betere keuze, misschien zelfs een andere supersport? (minder cc)? Ik val echt op het model, niet zozeer op de kracht wat dat betreft zit ik niet ver van een r1 met een r6. (de r46 is echt lelijk, althans wel in de kleuren die op de website staan)

anyway ik weet niet of dat zo is met 170km/h rijden. jij hebt er meer ervarin mee dan ik. Maar het is niet mijn doel om snel te rijden en mijn rijbewijs te verliezen. Dat is eigenlijk het enige wat ik ermee wil zeggen.

verder had ik geen idee ervan dat een r1 al vanaf laag toerental een beest was. Ik dacht dat je wel met enige voorzichtigheid en gewoon beleid kan rijden met zo'n r1 maar daar vergis ik me dus riant in.
R46 is de R6 in Rossi-uitvoering. Wel het 2005 model trouwens en niet het nieuwe model.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• justice strike
Sunder schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 00:26:
[...]

R46 is de R6 in Rossi-uitvoering. Wel het 2005 model trouwens en niet het nieuwe model.
volgens mij is er in de supersport klasse geen motor wet minder cc. het begint echt bij 600cc (500cc misschien?) of vergis ik me daarin?

zegt overigens ook genoeg over de r6 als rossi erop rijdt :)

[Voor 9% gewijzigd door justice strike op 11-02-2006 00:50]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

justice_strike schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:52:
Kan wel, ding straft je alleen eerder en harder af als je een foutje maakt :).

Oww en dat 170 rijden wat je in het begin nooit zal doen.
Mn VF400 had ik in de 1e 80km die ik er mee gereden heb al lang uitgeprobeerd wat ie kon (180 op teller).
En niet op de snelweg, nee, gewoon op een erg rechte provinciale weg.
Nu had ik mn rbw toen 'al' een jaar en er een 25000km op zitten met die NX, maar die ging maar 130.
Motor zit zo enorm snel op dat soort snelheden, dat rijd je binnen de 1e week al denk ik.
Zelfs al ben je een watje :P
Dus niet zeggen dat je niet hard gaat rijden, want dat doe je toch wel ;).

Uhmm, verder, tsjah, je kunt eens naar een 400tje kijken (ZXR400/VFR400R/FZR400), ook motoren met volle kuip en ze zijn vrij beschaafd om mee te rijden (en als je het eenmaal kan kun je het die zware bakken het heeeel moeilijk maken).
En nu niet denken dat dat traag is, want die supersport 400tjes halen nog een top van 220 en 0-100 in 4,5sec ofzo.
En het is qua onderhoud wat goedkoper (onderhoud aan zo'n supersport is gewoon duur, je rijdt in principe met een ferrari/porsche oid).

leeg

• justice strike
fazer 400 heb ik niet kunnen vinden op de site van yamaha. het begint bij de fz6 fazer abs. sports touring begint ook bij 600cc. het lijkt echt alsof 600 cc een instap model is.

maar ik moet welk zeggen er zitten behoorlijke prestatie verschillen in. de sports touring bijv. heeft 660cc en 45pk. das toch meteen een heel ander beestje.

en onderhoudt. Ik had gehoord dat een motor in het algemeen 2 onderhouds beurten per jaar nodig heeft. 1 kleine en een grote en dat de grote onderhouds beurt ongeveer 400 euro is. Maar dat ligt ook een beetje aan de rijstijl en het motortype af.

de fz6 is een leuke motor.... mja net niet zo mooi als de r6 en die is weer net niet zo mooi als de r1 :D ik denk dat ik ze eens in het echt zou moeten zien. Nu heb ikde r1 al wel gezien en een heleboel andere motoren (kawasaki ninja etc...) en is eigenlijk de r1 de enige die in mijn hoofd achterbleef als een mooie motor. De fz1 is weer eigenlijk gewoon een afgekapte r1 dus de mening daarover zal ik niet eens vragen, lijkt me gewoon een stapje te hoog gegrepen voor mij.

wat zou ongeveer het verschil aan onderhoudskosten zijn tussen bijvoorbeeld een fz6 en een r6? ik kan namelijk niet echt goed de kosten inschatten.

//edit overigens weet ik vrij zeker dat de onderhoudskosten de kosten voor een ferrari of een porsche niet zullen overstijgen :P

[Voor 6% gewijzigd door justice strike op 11-02-2006 08:21]

• Chevy454
  • Niet online
justice_strike schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:13:
ik lees tussen de regels door dat je denkt dat ik er mee wil gaan racen op de weg. Dat is helemaal niet het geval (althans dat denk ik nu, ik hoor dat het vaak aanlokkelijk wordt om snel te rijden als je dat kan)
Zoals ik zei: je doet me denken aan de jonge naieve mij.
Ik ben enigszins van mening dat als ik een zwaar motor rijbewijs heb dat ik dan in staat geacht wordt om op zware motoren fatsoenlijk te rijden (en dan bedoel ik niet dat ik met 170km/h op de snelweg kan rijden want ik heb daar inderdaad niet de ervaring voor).
Mhuhahahahahah, dat is een hele goeie grap :)
Maarja mijn mening telt natuurlijk niet, ik heb immers geen ervaring ermee.
Tuurlijk wel, jouw mening zal enkel keihard worden bestraft door de motor.
Er is een verschil tussen 35kW en 120kW.
nogmaals ik ben gewoon van mening dat je op een snelweg niet moet gaan racen als een circuit en dus denk ik dat ik dat niet zou doen. Maarja ik weet niet in hoeverre je door hebt hoe snel je gaat. Schijn kan vaak bedriegen.
Zoals ik zei: je doet me aan mij denken toen ik nog jong en onbezonnen was. Nu ben ik geen van beide meer :P
justice_strike schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 08:11:
//edit overigens weet ik vrij zeker dat de onderhoudskosten de kosten voor een ferrari of een porsche niet zullen overstijgen :P
_o_ Jij wou R6 rijden? _o_
Dit is echt de opmerking van het jaar (en we zitten pas in februari :P)

[Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 11-02-2006 11:32]

• justice strike
Chevy454 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 11:30:
_o_ Jij wou R6 rijden? _o_
Dit is echt de opmerking van het jaar (en we zitten pas in februari :P)
de onderhoudskosten van een ferrari zijn echt ontzettend hoog. Een vriend van mij had een testarossa geerfd. die had hij weg moeten doen omdat de onderhoudskosten zo ontzettend hoog waren dat hij die gewoon niet kon opbrengen. Daarmee geldt natuurlijk ook hetzelfde als met een motor. als je had rijd en remt dan moet je je remblokken en banden vaker vervangen. en bij een ferrari zijn die onderdelen een stuk duurder dan bij een motor (ik heb even rondgekeken naar de prijzen). Verder is de motor een stuk complexer dan die van een motor (uhmm je begrijpt me wel :)) en zijn de monteurs voor een ferarri ook al een stuk duurder dan die voor een motor. Een ferrari is dan ook wel een speciaal geval. Want die heeft zoveel onderhoud nodig. Dat is al heel anders dan bijvoorbeeld een porsche die kwa onderhoudt al meteen een stuk lager in prijs ligt.

wat dat betreft lijkt het me onwaarschijnlijk dat die kosten hoger zullen zijn dan een ferrari. anders moet ik nu al meteen afzien van een r6 want dat zijn echt kosten die ik niet wil hebben

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

justice_strike schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 08:11:
fazer 400 heb ik niet kunnen vinden op de site van yamaha. het begint bij de fz6 fazer abs. sports touring begint ook bij 600cc. het lijkt echt alsof 600 cc een instap model is.
400tjes worden in Nederland niet meer nieuw gevoerd omdat die posers hier denken dat je minimaal een 600 nodig hebt om mee te komen in het verkeer en omdat een 400 niet stoer klinkt (woww, ik rijd je poep met mijn gti).
maar ik moet welk zeggen er zitten behoorlijke prestatie verschillen in. de sports touring bijv. heeft 660cc en 45pk. das toch meteen een heel ander beestje.
Dat is een 1-cilinder ;)
En 45PK gaat nog hard van zn plek, alleen op top is het niet zo geweldig.
en onderhoudt. Ik had gehoord dat een motor in het algemeen 2 onderhouds beurten per jaar nodig heeft. 1 kleine en een grote en dat de grote onderhouds beurt ongeveer 400 euro is. Maar dat ligt ook een beetje aan de rijstijl en het motortype af.
En hoeveel je gaat rijden (grote beurt iedere 10000km, om de 30-40000 kleppen stellen, geloof me, als je 20000 per jaar gaat rijden ben je behoorlijk geld kwijt aan onderhoud).
En dan vergeet je de onderdelen zoals banden/remblokken/ketting-tandwielen/klein grut en vooral die banden tikken heel hard aan.
Als je nl iedere 6000km een achterband om zeep helpt (wat wel gebeurt als je een klein beetje door gaat rijden).
Zo'n R6/R1/iedere bekuipte motor is vrij duur in arbeidsloon omdat alles erg compact is en goed weggestopt zit, je bent dus gauw een uur of 2-3 verder voordat je uberhaupt carburateurs kan synchroniseren/bougies vervangen. (voor een R6 en ander supersport grut staat dacht ik 6-7 uur voor een goede grote beurt).
de fz6 is een leuke motor.... mja net niet zo mooi als de r6 en die is weer net niet zo mooi als de r1 :D ik denk dat ik ze eens in het echt zou moeten zien. Nu heb ikde r1 al wel gezien en een heleboel andere motoren (kawasaki ninja etc...) en is eigenlijk de r1 de enige die in mijn hoofd achterbleef als een mooie motor. De fz1 is weer eigenlijk gewoon een afgekapte r1 dus de mening daarover zal ik niet eens vragen, lijkt me gewoon een stapje te hoog gegrepen voor mij.
Persoonlijk vind ik geen enkele nieuwe motor met kuip mooi (ZX10R daar gelaten, die gaat).
Maar goed, dat is allemaal smaak :).
Ik zou, als je je rbw hebt eens proefritjes gaan maken (en probeer niet te crashen).
Dan weet je meteen of je je broek volscheit op een R1/R6 en of het je type motor is/of je dr goed op past.
wat zou ongeveer het verschil aan onderhoudskosten zijn tussen bijvoorbeeld een fz6 en een r6? ik kan namelijk niet echt goed de kosten inschatten.
Als er verschil in zit, dan zit het in arbeidskosten doordat er geen kuip aan de kant moet, voor de rest lijken die motoren heel erg op elkaar.
Hehehehe.

[Voor 6% gewijzigd door 4x2 op 11-02-2006 13:01]

leeg

Anoniem: 70162

misschien een stomme vraag, maar ik zag op tv dat motoren in azië (china ofzo) nummerborden aan de voorkant hebben, past prima. waarom is dat in NL eigenlijk niet?

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 70162 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:04:
misschien een stomme vraag, maar ik zag op tv dat motoren in azië (china ofzo) nummerborden aan de voorkant hebben, past prima. waarom is dat in NL eigenlijk niet?
Andere wetgeving. Ik ook liever een Frans (het waren toch de Fransen met die kleine plaat?) nummerbord gehad :)

[Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 11-02-2006 13:06]

• justice strike
ok dus als ik het goed begrijp is het verschil tussen een fz6 en een r6 minimaal. Dus als ik moet kiezen kan ik net zo goed voor de mooiste kiezen ofniet :).

uhm ok dus dan is de faser 400 niet te krijgen in nederland. wat zou dan een leuke motor zijn om mee te beginnen. Die ook nieuw te krijgen is?

overigens 20k vind ik nogal veel. ik ben student dus ik zal voornamelijk mijn ov gebruiken. Het is meer voor erbij. Ik wil ervaring opdoen in het verkeer, en niet de motor voor woon werk verkeer gebruiken ofzo. Meer voor de zonnige dag naar zandvoort oid. Dus ik denk niet dat ik aan de 20k kom.

verder heeft de fz6 natuurlijk wel allerlei dingetjes die in zijn voordeel spreken. je kan bijvoorbeeld wel een bagage kist erachter op monteren. Nu vind ik dat eigenlijk "not done", maar je hebt soms wel eens situaties waarin het handig kan zijn.

[Voor 48% gewijzigd door justice strike op 11-02-2006 13:09]

• Chevy454
  • Niet online
justice_strike schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:05:
Wat zou dan een leuke motor zijn om mee te beginnen. Die ook nieuw te krijgen is?
Wat jij leukt vindt en kan beheersen.

• Osiris
  • Niet online
Je kunt toch ook de R6 gewoon, voor je eigen veiligheid, terug laten tunen?

/me Rent heeel snel weg voor de woedende motor-menigte :+

• justice strike
Chevy454 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:07:
[...]

Wat jij leukt vindt en kan beheersen.
wat ik leuk vind kan ik beoordelen, maar wat ik kan beheersen niet :) ik ben nu echt heel anders tegen dat motor rijden aan gaan kijken.

Ik heb vandaag met iemand gesproken die had het erover dat een kennis van hem 20 jaar ervaring heeft en maar een supersport motor heeft gekocht. Iedere keer dat hij op dat ding stapt is ie echt bang van de snelheid die hij eruit kan halen. Niet bang als in dat hij verkrampt maar meer van dat het abnormaal is wat er aan snelheid uit komt. Dat van iemand die 20 jaar rijervaring heeft. Dan denk ik dat ik misschien idd beter op een minder extreme motor kan beginnen.

Anoniem: 70162

Chevy454 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:05:
[...]

Andere wetgeving. Ik ook liever een Frans (het waren toch de Fransen met die kleine plaat?) nummerbord gehad :)
duh. maar wat zou de reden zijn van die wetgeving? de nederlandse overheid kennende zouden ze maar wat graag ook de motoren opgaand flitsen...

• justice strike
Osiris schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:09:
Je kunt toch ook de R6 gewoon, voor je eigen veiligheid, terug laten tunen?

/me Rent heeel snel weg voor de woedende motor-menigte :+
is dat mogelijk? ik wist dat niet. uhm hoe zit dat daarmee?

• Chevy454
  • Niet online
justice_strike schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:13:
is dat mogelijk? ik wist dat niet. uhm hoe zit dat daarmee?
25kW set, niet nodig. Gewoon onder de 7000rpm blijven.

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 70162 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:13:
duh. maar wat zou de reden zijn van die wetgeving? de nederlandse overheid kennende zouden ze maar wat graag ook de motoren opgaand flitsen...
Dat zal europees moeten worden geregeld denk ik. En ach, dan maken we wel een wheelie of een endo. Problem solved.

• justice strike
Chevy454 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:17:
[...]

25kW set, niet nodig. Gewoon onder de 7000rpm blijven.
kan je de toeren misschien begrenzen op 7000rpm? zit er overigens een turbo op ofzo? dat die turbo pas inkicked boven de 7000rpm want het komt een beetje vreemd over op mij. Ik ga wel even kijken hoe en wat. ik denk dat ik zowieso wel ga lessen, maar daar moet ik even wat tijd voor vrijmaken.

[Voor 35% gewijzigd door justice strike op 11-02-2006 13:27]

• Chevy454
  • Niet online
justice_strike schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:19:
kan je de toeren misschien begrenzen op 7000rpm?
man, zeik niet zo :) Gewoon rijden en je zult het wel ervaren :)
Gewoon lessen en dan zie je wel hoe het gaat. Wie weet is dat niets voor jou dat motorrijden :)

Gewoon doen, niet denken, niet miepen, niet proberen.. gewoon doen :)

[Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 11-02-2006 13:25]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

justice_strike schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:19:
[...]

kan je de toeren misschien begrenzen op 7000rpm? zit er overigens een turbo op ofzo? dat die turbo pas inkicked boven de 7000rpm want het komt een beetje vreemd over op mij. Ik ga wel even kijken hoe en wat. ik denk dat ik zowieso wel ga lessen, maar daar moet ik even wat tijd voor vrijmaken.
Geen turbo, gewoon getjoend op een piekerige powerband, hoog in toeren.
Anders haal je geen 120pk uit een atmosferische 600cc :)

leeg

• Osiris
  • Niet online
:X Vriend van mn zus heeft met zn BMZ 1100RS een platte accu :o Waarschijnlijk de stadslichtjes aangelaten ofzo...

Probleem alleen: de accu zit onder de tank en is alleen handig oplaadbaar via een of andere plug, die we dus niet hebben :+ En om bij de accu te komen moet je 't luchtfilter half verwijderen voordat je hem er makkelijk uit kunt schuiven. Ergo, probleem :P

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

:(
mn motor piept..
Ik merkte het toen ik vanmiddag terug reed van een 2 uur durend ritje van thuis naar thuis ( :Y) ). Van de snelweg af was het te horen, een lichtelijk vreemde cyclisch herhalende piep. De frequentie van het patroon was alleen VELE malen langzamer dan welk draaiend onderdeel dan ook dat ik me kan bedenken. Het piepte wel langzamer/zachter des te langzamer ik reed en andersom voor hogere snelheden. Na een uurtje met zo'n leuk spuitbusje hoopvol de ketting nog eens gesmeerd en weer een blokje om gereden, maar het piepen bleef. Maandag hopelijk tijd om maar ff terug te gaan langs de dealer om es te vragen wat het is en het te fixen. Ik hou niet van loszittende onderdelen aan mn motor :)

On a side note, als er iets goed werkt om bochtenwerk te oefenen is het wel een klaverblad zeg. Ik heb echt geen ambities om dr met 120 doorheen te jassen of mn knie aan de grond te duwen (heb textiel, dus dat zou zowiezo dom zijn), maar na een paar rondes merkte ik al dat ik veel verder voor me uit kan kijken dan ik zou willen en wat voor effect dat heeft. Moet wel oppassen dat ik niet iets te enthausiast word, kwam 1 keer toch redelijk tegen de buitenkant van de rijbaan aan, aan het eind van de bocht doordat ik te snel wou uitaccelereren, en aan de buitenkant van de rijbaan op een klaverblad zit de volgende rijbaan met auto's :X
Daarmee leerde ik meteen de volgende les van het stabiel bochtjes maken, een beetje hard gaan is leuk, mooi uitkomen nog véel leuker :)

• Osiris
  • Niet online
Dr zit hier (Kampen) niet echt snel een klaverblad dichtbij :(

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Osiris schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:15:
:X Vriend van mn zus heeft met zn BMZ 1100RS een platte accu :o Waarschijnlijk de stadslichtjes aangelaten ofzo...

Probleem alleen: de accu zit onder de tank en is alleen handig oplaadbaar via een of andere plug, die we dus niet hebben :+ En om bij de accu te komen moet je 't luchtfilter half verwijderen voordat je hem er makkelijk uit kunt schuiven. Ergo, probleem :P
Geen probleem maar tijdverdrijf ;).
Wiellagertje, stofringetje, remblokjes of lager uitgaande as.
Dat zijn de 1e dingen die in me opkomen als het snelheidsafhankelijk is.
Eerste 3 zijn redelijk makkelijk te maken, laatste is best een probleem :P

leeg

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:47:
Wiellagertje, stofringetje, remblokjes of lager uitgaande as.
Dat zijn de 1e dingen die in me opkomen als het snelheidsafhankelijk is.
Eerste 3 zijn redelijk makkelijk te maken, laatste is best een probleem :P
Remblokjes zou ik ook erg vinden. Zou betekenen dat de remschijf krom is ;(
Lager uitgaande as is inderdaad erg ruk.

• Osiris
  • Niet online
4x2 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:47:
[...]

Geen probleem maar tijdverdrijf ;).
Da's ook weer zo :P

* Osiris heeft vandaag het volgende aangeschaft:

http://www.kalsbeekmotoren.nl/scriptPages/GetImage.asp?ARTID=2884&Width=400

Mn jas sloot namelijk niet 100% lekker aan bij mn nek/keel en zo'n ding is wel lekker :)

Meteen maar ff-tjes een slot voor de GPZ gekocht :+

http://www.kryptonitelock.com/articles/2801/evdgroup_200.gif

Wel zo handig, alleen stuurslot is ook maar "mjah" om hem ergens neer te zetten :P

[Voor 4% gewijzigd door Osiris op 11-02-2006 19:56]

• Chevy454
  • Niet online
mooi, kan ik jouw GPZ jatten met een stift :+
(of was het een andere kryptonite slot waar een wereldwijde inruilactie voor werd georganiseerd?)

[Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 11-02-2006 20:08]

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee