Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.081 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

godverde :/ heerlijk beziggeweest, blok gefixt, zit ik met een amerikaans model met complete spagetie aan onnodige slangen voor onder en overdruk hier en daar :x tot de volgende keer motor

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
California model? Moet je kijken of je dat er niet af kunt laten. Scheelt weer wat kilo's :Y)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je een US/Canadees model ( ik hoop voor je geen californisch model )

Die slangen kun je er allemaal afhalen en alles netjes dichtmaken etc..

heb ik ook gedaan, scheelde 4kg en 0,5pk.. :)

Waar het mij om ging was dat met open uitlaat mijn uitlaat gruwelijk roffelde als ik het gas dicht deed, tot irriterens aan toe, dus gedemonteerd.. (en dan bedoel ikn iet beetje maar continue ploffen en grommen)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

4x2

lộn xộn quá

NX had het ook, als je daar het gas opendraaide begon ie enorm te stotteren.
Heb de hele zut dr afgesloopt, ding reed meteen een stuk soepeler.
Toen nog een keer een ringetje onder de gasnaald gelegd (lang leve de niet verstelbare gasnaald...) en een wat grotere hoofdsproeier (142 ipv 138, ivm demper en filter) en het ding reed toch stukken beter.

Maar gewoon goed kijken wat weg kan en wat niet, ws zitten er een soort blokje(s) op je kleppendeksel, daar zit(ten) dan (een) dikke rubberen slang(en) aan die naar je luchtfilter lopen, die horen er wel op, dat is je carterontluchting.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:05:
Maar gewoon goed kijken wat weg kan en wat niet, ws zitten er een soort blokje(s) op je kleppendeksel, daar zit(ten) dan (een) dikke rubberen slang(en) aan die naar je luchtfilter lopen, die horen er wel op, dat is je carterontluchting.
JE zou er heel leuke andere dingen mee kunnen doen, automagische kettingsmering :P
Maar beter is het om gewoon terug naar de luchtfilter te geleiden.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/misc/274096

daar gaat et om :p en we zijn inderdaad nu aan het kijken wat er wel en niet af kan
(tis een amerikaan maar een CA of US model zijn we nog niet achter)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
CA model word de verspilde benzine opgevangen in een `cannister` en word er schone lucht in de uitlaat geblazen..

US model word er enkel schone lucht in de uitlaat geblazen.. (dat wat ik enkel had)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

hmm, zit een lelijke canister op helaas dus een CA model it is :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
kan, is de canister niet een bijeenkomst van diverse slangen waarvan er 4 naar je uitlaatbochten lopen ?

zo wel.. het is geen cannister..

Zo niet... you're fucked :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

hmm ben bang dat ik dat niet volg maar heb et voor de zekerheid nagekeken in het werkplaatshandboek en er zit een canister op ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 22:15

mymind*

A Beautiful Mind

Vandaag heb ik een proefrit gemaakt op de Thundercat van die kennis. Die uit 2000 met 32000km.
Ik heb eerst alles gecontroleerd volgens de punten die ik op het motor forum gevonden had (misschien bekend bij jullie) en de onderhouds history bekeken (alles was aanwezig, boekje, stempels, facturen, zag er allemaal goed uit) papieren klopte ook, framenummer gecontroleerd etc.

Daarna de lijst met punten afgelopen en die kwamen (zover ik kon zien) allemaal goed uit. Hij had de motor niet gewassen (gelukkig) en hier een daar waren wel gebruikssporen te zien zoals lichte krasjes op tank(tanktas), steenslag (klein beetje), lichte krasjes van sleutelhanger, hele lichte schade voorspatbord (schijfremslot).

Toen ben ik gaan rijden...... in een woord geweldig. Echt super, de eerste keer dat ik een langer stuk reed zonder instructeur. Ik wist meteen waarom ik het allemaal deed :) . Hij reed veel lekkerder dan de CB500 waarop ik gelest had. koppeling getest in hoge versnelling, stuur los op verschillende snelheden (eerste keer na het lessen, maar ging perfect, stelde niets voor). Geen rook uit de uitlaat (iemand laten kijken, m'n vader is achter me aan gereden met auto). normaal remmen, niet trillen ofzo (wel erg krachtige remmen, was ff wennen). Eigenlijk was alles in orde (voor zover ik kon zien, ik ben natuurlijk geen expert, maar echt onhandig ben ook niet)

Er is enkel een maar, heb blok maakte een tikkend geluid, een soort rateltje. Als hij stationair liep hoorde ik hem licht tikken en bij gasgeven en gas los ging het rateltje mee. Ik weet niet precies wat het is (nokkenasketting/kleppen?) maar het klonk niet schokkend (voor zover ik kon beoordelen, mijn lesmotor ratelde echt, dit was meer een 'beschaafd tikje'. Mischien waren het de kleppen die ik hoorde (ik weet niet of je die een beetje hoort?).

Maar al met al was ik wel tevreden, en heb de fiets (onder voorbehoud) gekocht. Ik heb de fiets niet afgerekend, maar hij verkoopt hem iig niet aan iemand anders. Van de week laat ik eerst iemand van MCR naar het geluidje luisteren en is het geen probleem of geen groot probleem dat is ie van mij! :)

De prijs zijn we voorlopig ook uitgekomen, inclusief toebehoren zoals tanktas etc. Dat zat wel snor het heeft nogal wat moeite gekost, maar daar is het onderhandelen voor :)

Nu is mijn vraag eigenlijk wat jullie ervaringen zijn met tikjes etc. Ik weet dat rond de 42000 de klepspelingen gecontroleerd moeten worden, en zou het dat misschien kunnen zijn.
Ik laat er van de week naar kijken, maar ik dacht ik vraag het hier even, ik ben (zoals te verwachten valt,) een beetje ongeduldig natuurlijk. Dus: kunnen jullie mij een beetje gerust stellen, of moet ik me zorgen gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik kwam er net pas achter dat ik in de gc kan (zal wel genoeg gepost hebben :) ). Best veel motorrijders hier trouwens, zijn wel een aantal namen die me bekend voorkomen van o.a. m-f (mijn naam daar is trouwens gewoon Rudy).

Ik heb een 1,5 jaar mijn motorrijbewijs maar zo goed als geen wegervaring. Hou het op dit moment nog bij het spelen in de zandbak wat ik ondertussen al weer 2 jaar doe met een 2003 Yamaha YZ250:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.willemesen/rudy/100_3865k.jpg%20http://members.chello.nl/t.willemesen/rudy/100_3865.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.willemesen/rudy/100_4722k.jpg%20http://members.chello.nl/t.willemesen/rudy/100_4722.jpg
Fototje van gister, beetje jammer alleen dat mijn 5e versnelling overleden is :| :( .

Ik ben trouwens 20 jaar oud en cross ondertussen een jaartje of 9 Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/images/smilies/crossy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Rare avond gister.

Bij vertrek van huis kom ik achter een auto en krijg een scooter naast me. Auto slaat rechtsaf scooter piept erlangs en dan zie ik dat ie geen licht voert. Ik gaf daarnaast gas bij om ook door te rijden en vervolgens begint de passagier van scooter achterom te gluren. Scootertje lijkt net als mij elders rechtsaf te gaan om last minute over een doorgetrokken streep toch maar de rechtdoorgaande weg te nemen.

Kom aan op plaats van bestemming en er staan wat jochies te samenscholen bij een muurtje. Ik moest rechtop hen af omdat naast hun het huis lag waar ik moest wezen. Kereltjes hoor ik dingen zeggen als "kom we moeten nu weg", "kom we gaan". Ze lopen weg ik kijk om en ze spurten ervandoor.

Zie ik er dan uit als de pliesie? Ik voer alleen verlichting en draag zwarte kleding zonder reflectie strepen ofzo. Is een van jullie wel eens voor politie aangezien?

volgende keer houd ik ze aan, vraag ID en lach ze uit :X

[ Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 06-11-2005 19:58 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ROFLASTC schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:40:
Burger arrestatie :P
Bij mij is het: " Weer zo'n leernicht :| " :+

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 06-11-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmmm, lekker stukkie getoert met de GPZ :)

Alleen volgens mij loopt ie niet echt lekker stationair... 't Is natuurlijk maar een 2-cilinder, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33

Stefano

Ondertitel Not Found

En een zijstapje vanuit het Alfatopic :Y)

CBR1000RR in tha house (de gang om precies te zijn :D )

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~stefan/145/cbr1000rr.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Roze _/-\o_ :D

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:20
Ah hier is dit topic dus terecht gekomen, was em al kwijt.

Gisteren weer gelest, ging allemaal wel ok.
Lekker weer, beetje fris zodat je je niet kapotzweet met het doen van de oefeningen, zoals vorige week :(
Nog een stukje solo gereden door een klein misverstand over welke kant we opgingen tussen instructeur, mede lesser en mezelf.

Ben van lesmotor geswitched, van bmw f650 naar kawa er-5, 2 cylinders en een wat lagere voorkant rijdt een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:20
hmm inderdaad, ik hoop dat het aan de foto ligt, want dat roze doet nogal afbraak aan die gave motor ;)

Geen problemen met vrouw, vriendin, moeder als je je motor in de gang parkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33

Stefano

Ondertitel Not Found

mallerd :+

brakke foonpic
SiErRa schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:02:
[...]
Geen problemen met vrouw, vriendin, moeder als je je motor in de gang parkeert?
Mijn wat? Is happy vrijgezel, scheelt stukken :P

[ Voor 43% gewijzigd door Stefano op 06-11-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zie ik er dan uit als de pliesie? Ik voer alleen verlichting en draag zwarte kleding zonder reflectie strepen ofzo. Is een van jullie wel eens voor politie aangezien?
Wel meer dan eens, systeemhelm en ze een beetje achterna rijden doet wonderen :X
Zelfs een keer 1 gehad die via een fietspad dr vandoor ging, ik bij het volgende stoplicht afgeslagen, waarna ik m door een woonwijk tegemoet reed, die had het echt niet meer volgens mij :D
Osiris schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:30:
Hmmm, lekker stukkie getoert met de GPZ :)

Alleen volgens mij loopt ie niet echt lekker stationair... 't Is natuurlijk maar een 2-cilinder, maar toch...
Hoe bedoel je ?
Loopt ie te laag of te hoog ?
Stationair toerental moet je namelijk altijd wat verstellen als het weer verandert, zit meestal wel ergens een geribbeld knopje in de buurt van je carburateurs.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
4x2 schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:09:
[...]

Hoe bedoel je ?
Loopt ie te laag of te hoog ?
Stationair toerental moet je namelijk altijd wat verstellen als het weer verandert, zit meestal wel ergens een geribbeld knopje in de buurt van je carburateurs.
Nee, niet te laag of te hoog ofzo, maar volgens mij gewoon "niet lekker" :P Ik weet ook niet echt hoe zo'n 2-pitter nou moet klinken, dus ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal...
In 't boekie staat iets over carburateurs synchroniseren, maar dat lijkt me niet echt aan de orde met dusdanig lage kilometerstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Jaaaajaa "set phonecam on pink"

[ Voor 15% gewijzigd door ROFLASTC op 06-11-2005 20:22 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik heb weer wat te sleutelen, XS400 verzekeren ging toch niet lukken (25kw gedoe) dus vandaag een XS360 opgehaald voor 50 euro :D Blok zou goed moeten zijn, maar de rest ziet er iig niet uit. Nu nog even complete voorpartij overschroeven, achterbrug spelingvrij maken, achter rem fiksen en boeltje beetje schoonmaken. Kan ik iig lekker rijden terwijl ik mijn andere XS360 (caferacer) aan het bouwen ben :9 <- zit ook geen tijdsdruk meer achter, als ik die andere 360 niet was tegengekomen had deze in het voorjaar al moeten rijden.

[ Voor 14% gewijzigd door Clithopias op 06-11-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Osiris schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:10:
[...]

Nee, niet te laag of te hoog ofzo, maar volgens mij gewoon "niet lekker" :P Ik weet ook niet echt hoe zo'n 2-pitter nou moet klinken, dus ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal...
In 't boekie staat iets over carburateurs synchroniseren, maar dat lijkt me niet echt aan de orde met dusdanig lage kilometerstand...
Synchroniseren moet met iedere grote beurt (dat verloopt namelijk met gebruik).
Om de 10000 zal dat zijn bij zo'n ding ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 09:51

Memendo

V4-power/Team BSD

4x2 schreef op maandag 07 november 2005 @ 02:25:
[...]

Synchroniseren moet met iedere grote beurt (dat verloopt namelijk met gebruik).
Om de 10000 zal dat zijn bij zo'n ding ?
Mijn VFR heeft er ook last van om de 12000 moet ie zeker, rustig rijden is normaal 1:20 of een keer 1:19 net na een grote beurt. Is die aan zijn beurt toe rijdt ie 1:18 / 1:17 Over een sportief dijkje zal ik he maar nieteens hebben.

Ik ben nu officeel VFR-rijder aangezien ook ik aan de beurt was voor een nieuwe spanningsregelaar :'( . Lachen man als je net getankt hebt en hij wil niet meer starten :X Aangezien ik een beetje lui ben heb ik ff 2 starkabels gebietst en iemand zover gekregen om de kap omhoog te doen. Kreeg wel de lullige opmerking: "tja met zon kleine accu moet je je lichten ook niet aan laten staan he!" |:( ik heb hier maar niet op gereageerd want zon persoon uitleggen wat nu precies het probleem is kost altijd veel tijd en ik was al lang blij dat hij ff hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

memendo schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:55:
[...]

Mijn VFR heeft er ook last van om de 12000 moet ie zeker, rustig rijden is normaal 1:20 of een keer 1:19 net na een grote beurt. Is die aan zijn beurt toe rijdt ie 1:18 / 1:17 Over een sportief dijkje zal ik he maar nieteens hebben.
Bij mn eigen VF'je scheelde het niet zo bijster veel, maar dat kwam ook doordat die niet 100% goed te krijgen was (het is mechanisch spul en dat slijt nu eenmaal, zeker bij motoren met veel kms kun je het vaak niet 100% perfect krijgen).
Het was wel een heerlijk kutwerk, heb het halverwege maar uit handen gegeven, want ik werd er knettergek van....
Ik ben nu officeel VFR-rijder aangezien ook ik aan de beurt was voor een nieuwe spanningsregelaar :'( . Lachen man als je net getankt hebt en hij wil niet meer starten :X
Woei, gaat weer een 100 euro :X
Overigens ben je nu eerder een Honda rijder, want er zijn vrij veel Honda's die er last van hebben.
Het is trouwens dat je geen nokkenaskettingen hebt, want anders waren je spanners ook nog wel een keer aan de beurt geweest :+
misschien een keer een VFR400 blok openslopen als die ergens stilstaat en de tandwieltrein dr uit halen voor mn VF'je
Aangezien ik een beetje lui ben heb ik ff 2 starkabels gebietst en iemand zover gekregen om de kap omhoog te doen. Kreeg wel de lullige opmerking: "tja met zon kleine accu moet je je lichten ook niet aan laten staan he!" |:( ik heb hier maar niet op gereageerd want zon persoon uitleggen wat nu precies het probleem is kost altijd veel tijd en ik was al lang blij dat hij ff hielp.
Hehe, ik heb ook een keer zoiets gehad met mn NX, bleek dat stomweg mn massakabel op de accu los was getrild |:(
Maar dat is ook fijn, na iedere stopje je motor aan moeten duwen en dat onderweg je lichten af en toe even uitvallen...
(was shell advance kettingspray aan het zoeken en dat schoot niet echt op, heb iedere shell in en rond eindhoven gehad tot ik er achter kwam dat ze m bij de shell op 300m van mn huis hadden)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:33:
misschien een keer een VFR400 blok openslopen als die ergens stilstaat en de tandwieltrein dr uit halen voor mn VF'je
Ik neem aan dat dat wensvol denken was. :D Gaat never nooit passen.De afstand tussen de krukas en de nokkenstokken zal afwijken. Er zitten in een VFR kop vast geen slepers, dus de nokkenassen zitten misschien ook nog dichter bijelkaar. Het type tandwiel op zowel de krukas als de nokkenas is afwijkend. Wordt niks, vergeet het. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Allicht was dat niet serieus, kan ik beter het complete VFR blok dr uit slopen.

Weet trouwens niet zeker of de eerste VFR400tjes (NC21-24) met tuimelaartjes werken, de VFR750 tot 90 wel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Woei, morgen naar MCR om de thundercat na te laten kijken. Gisteravond heeft een maat van me (die bij MCR werkt) naar het 'tikkende' geluid geluisterd, maar hij kon me niet vertellen wat het was, hij had dit geluid nog nooit eerder gehoord namelijk. Hij wist wel te vertellen dat het waaschijnlijk niet de kleppen of de dkettting was omdat dat volgens hem veel anders klonk.

Het leek onder de tank uit te komen en hij dacht dat daar iets loszat en resoneerde o.i.d.
Morgen gaat er nog iemand anders luisteren en trekken ze hem misschien een stukkie uit elkaar om het te checken. Als het niets is(of eenvoudig te fixen) dan leggen ze er een nieuwe band op en dan wordt het de mijne! :) Ik hoop echt dat het niets van betekenis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
* Chevy454 is bezig om de cursus voor BMW te schrijven :)

De algemene dingen als eerste :)
Voorwoord, opdrachtsomschrijving, beschrijving van de motor, technische specs, marktpositie,.... :z
Moet ik tegen donderdag toch zeker afkrijgen zodat ik in het weekend eens aan het echte onderwerp kan beginnen.

Wat me wel een beetje tegenstaat is toch wel die info welke ik van BMW heb ontvangen, is niet meer dan een persmap vind ik persoonlijk. Had toch wel meer informatie verwacht maar wie weet krijg ik dat nog. Het is in iedergeval voldoende om het eerste algemene deel te schrijven maar echt diepgaand technisch is het bijlange na nog niet :(

[ Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 08-11-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Komt nog hoor :P Ga eerst de simpele delen schrijven en even die zeer duidelijke :X elektrische schema's bekijken hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
mooie FAQ maken idd...

RTFM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:37:
* Chevy454 is bezig om de cursus voor BMW te schrijven :)

De algemene dingen als eerste :)
Voorwoord, opdrachtsomschrijving, beschrijving van de motor, technische specs, marktpositie,.... :z
Moet ik tegen donderdag toch zeker afkrijgen zodat ik in het weekend eens aan het echte onderwerp kan beginnen.

Wat me wel een beetje tegenstaat is toch wel die info welke ik van BMW heb ontvangen, is niet meer dan een persmap vind ik persoonlijk. Had toch wel meer informatie verwacht maar wie weet krijg ik dat nog. Het is in iedergeval voldoende om het eerste algemene deel te schrijven maar echt diepgaand technisch is het bijlange na nog niet :(
voorwoord
samenvatting - moet als laatste natuurlijk ;)
inhoudsopgave
inleiding

De hoeveelheid informatie zal altijd summier zijn. Voor jou is het misschien niet echt duidelijk, maar dat zal het ook voor hen niet echt zijn.
Dat is ook juist jouw taak als techneut, het probleem/ de vraag verduidelijken. Dus het eerste wat je moet doen is een afspraak maken en babbelen met de persoon die de opdracht bedacht heeft. En hem bestoken met vragen, zodat het voor jullie allebei duidelijk is wat er gedaan moet worden. Ook aan hun zijde uiteraard.

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 10-09 18:18

KabalA!

[ No-Life ]

[...]

Jep, maar dat komt omdat ik ook in halve diensgear rij in de winter :P
Is vooral handig als je 'iets' hard tussen file doorgaat en je komt een motoragent tegen... even vriendelijk zwaaien en je kan door :P

Zo had ik vanuit mijn stage ook altijd op dinsdag een 'date' met een motoragent, reed vanaf de moerdijkbrug achter hem aan tot aan Rotterdam en dan reden we altijd 130-140 en bij rotterdam was het even zwaaien en dan ging ik het laatste stukkie alleen verder Tot de volgende dinsdag Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/images/smilies/bye.gif :*)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Helaas :( einde verhaal. Op zoek naar een andere motor.

Ze wisten me niet te vertellen wat er aan de hand was. Niemand had dit specifieke geluid nog gehoord. Gedeeltelijk uit elkaar getrokken, maar ze konden niets vinden. Het komt uit het midden van het blok ongeveer, maar ze konden niet precies bepalen waarvandaan.
Om er achter te komen moet het blok uit elkaar, want ze vermoeden dat het in de aandrijving o.i.d. zit. Dat werd me te gek. Ik heb de motor dus mooi teruggebracht, en ga op zoek naar een andere. :)

Ik wil het risico niet lopen, het kost al geld genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:15:
voorwoord
samenvatting - moet als laatste natuurlijk ;)
inhoudsopgave
inleiding
voorwoord met dankwoord inbegrepen (done)
opdrachtsomschrijving (done, wacht op bevestiging van promotor)
korte samenvatting
inhoudsopgave
inhoudsopgave figuren (beats me waarom van voor maar moet zo)
inleiding (done)
verhaal 1 (bezig om de grote lijnen uit te zetten)
verhaal 2
verhaal 3
slot
blanco blad (done :P)
bibliografie
blanco blad (done :P)
rug (done :P)

Dus het vordert niet slecht, nog maar 4 dingen welke moeten gebeuren :+
De hoeveelheid informatie zal altijd summier zijn. Voor jou is het misschien niet echt duidelijk, maar dat zal het ook voor hen niet echt zijn.
Ach, ik heb nu te weinig tijd, ik moet eerst mijn normale lessen afwerken. Ik werk gewoon in de avonduren aan mijn eindwerk (februari tot eind mei is voorzien voor eindwerk te maken). Ik heb misschien niet heel erg veel gegevens maar ik trek mijn plan wel in de mate van het mogelijke om toch al een groot deel te hebben neergepend met de informatie welke ik heb. Als ik vermoed dat ik nog maar 2 weken bezig kan zijn dan ga ik een gesprek houden met de betrokkennen (dat zal dus heel snel zijn denk ik)
Dat is ook juist jouw taak als techneut, het probleem/ de vraag verduidelijken. Dus het eerste wat je moet doen is een afspraak maken en babbelen met de persoon die de opdracht bedacht heeft.
Dat staat inderdaad in de planning omtrend een verduidelijking van de opdrachtsomschrijving. Ik heb zelf al een opdrachtsomschrijving geschreven op basis van ons eerste gesprek. Nu met mijn promotor overleggen (normaal schrijft hij die maar ik ben gewoon een bom energie, ook omdat er iets anders in mijn hoofd dwars zit (meiden, wie snapt ze?) en dit een goede manier is om dat even te vergeten)

Hier mijn opdrachtsomschrijving. Ik heb het deel van de praktische kant nog niet vermeld omdat het nog niet zeker was of het doorging of niet. Al zie ik niet in waarom niet, we zullen dat toch nodig hebben als de informatie zo summier blijft.
Opdrachtomschrijving:
De opdracht bestaat uit twee grote delen:

In eerste instantie de werking van de elektronische componenten van de BMW R1200RT in grote lijnen bespreken. Dit om inzicht in de materie te krijgen zonder dat deze te technisch en te onbegrijpelijk wordt voor de doelgroep waar dit eindwerk voor bedoeld is. Het is niet onze bedoeling om de complete werking van de specifieke onderdelen onderling te bespreken maar wel hoe dat deze functioneren in het geheel elektronisch netwerk. Om dit te bolwerken hebben we ervoor gekozen om de lezer zo goed mogelijk bekend te maken met de nieuwe gebruikte symbolen en standaarden om de moderne elektrische schema’s te lezen.

In tweede instantie hoe we een storing in het elektronische gedeelte van de motor het meest efficiënt kunnen opsporen en te herstellen. Om dit te bereiken maken we, in de mate van het mogelijke, gebruik van speciale meettoestellen waarbij de kennis van het lezen en begrijpen van de elektrische schema’s een niet te missen vaardigheid is.

[ Voor 42% gewijzigd door Chevy454 op 09-11-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Ik heb nog een vraag waar ik zelf niet uitkom.

Ik rij nu een cb500 uit 1995 (25kW)... deze is verder helemaal standaard.
Nu zijn er 2 'rare' dingen aan de hand. Als ik op de snelweg rij en het is droog weer is m'n top zeg +/- 140km/h, maar als het nou gaat regenen mag ik blij zijn dattie de 120 aan wil tikken. Nu weet ik dat die 25kW dingen geen hoge top hebben, maar ik vind dit wel erg extreem laag.
Daarnaast heb ik hier nog een open BOS dempert liggen en als ik die er onder hang is het geluid :9, maar d'r is één nadeel... als ik dan dus rij en m'n gas dichtgooi geeft ie ALTIJD 'ploffen'. In het begin is dat wel leuk, maar na een tijdje word je dat wel zat :/. (met de standaard demper hoor je dat uiteraard niet, maar als je er op let ploft ie dan ook)

Nu heb ik het vermoeden dat deze twee dingen samenhangen en er dus iets in de afstelling niet goed is. Klote is dat ik dermate weinig van afstelling weet (kan verder best leuk sleutelen, heb m'n vorige blok ook in en uit elkaar gehad) dat ik er weinig zinnigs over kan zeggen en dus niet zomaar naar een of andere dynobank ga rennen, want als dat het niet is vind ik dat zonde van m'n geld.

Heeft een van jullie hier een wijs antwoord op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
hij loopt iets te arm denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

En zou dit kunnen komen door die 25kW set die ik heb laten inbouwen?? Dus stel ik haal hem eruit, dan zou het over/ stuk minder moeten zijn?? Of moet ik dan echt in de carbs zijn, ongeachte die 25kW set??

zou wel balen zijn, vond die 1 op 20 wel relaxed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
KabalA! schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:43:
En zou dit kunnen komen door die 25kW set die ik heb laten inbouwen?? Dus stel ik haal hem eruit, dan zou het over/ stuk minder moeten zijn?? Of moet ik dan echt in de carbs zijn, ongeachte die 25kW set??

zou wel balen zijn, vond die 1 op 20 wel relaxed :P
Komt door die uitlaat.

• Capo
  • Niet online
mymind* schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:18:
Helaas :( einde verhaal. Op zoek naar een andere motor.

Ze wisten me niet te vertellen wat er aan de hand was. Niemand had dit specifieke geluid nog gehoord. Gedeeltelijk uit elkaar getrokken, maar ze konden niets vinden. Het komt uit het midden van het blok ongeveer, maar ze konden niet precies bepalen waarvandaan.
Om er achter te komen moet het blok uit elkaar, want ze vermoeden dat het in de aandrijving o.i.d. zit. Dat werd me te gek. Ik heb de motor dus mooi teruggebracht, en ga op zoek naar een andere. :)

Ik wil het risico niet lopen, het kost al geld genoeg.
Heel verstandig. Ze kunnen het geluid wel stuk pinpointen door de oude schroevendraaier tegen het blok -> oor houden maar open maken geeft pas echt inkijk.

Waarschijnlijk zul je wel wat ijzervijsel vinden als je de olie laat aflopen en deo lie filter open snijd (niet zagen :+ )

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me al zorgen maakte, je klonk namelijk helemaal verliefd op de motor en vaak gaan mensen dan snel overstag. Goed dat je het zo aan hebt gepakt! Hulde _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 10-11-2005 09:03 ]

• Capo
  • Niet online
KabalA! schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:30:
Ik heb nog een vraag waar ik zelf niet uitkom.

Ik rij nu een cb500 uit 1995 (25kW)... deze is verder helemaal standaard.
Nu zijn er 2 'rare' dingen aan de hand. Als ik op de snelweg rij en het is droog weer is m'n top zeg +/- 140km/h, maar als het nou gaat regenen mag ik blij zijn dattie de 120 aan wil tikken. Nu weet ik dat die 25kW dingen geen hoge top hebben, maar ik vind dit wel erg extreem laag.
Daarnaast heb ik hier nog een open BOS dempert liggen en als ik die er onder hang is het geluid :9, maar d'r is één nadeel... als ik dan dus rij en m'n gas dichtgooi geeft ie ALTIJD 'ploffen'. In het begin is dat wel leuk, maar na een tijdje word je dat wel zat :/. (met de standaard demper hoor je dat uiteraard niet, maar als je er op let ploft ie dan ook)

Nu heb ik het vermoeden dat deze twee dingen samenhangen en er dus iets in de afstelling niet goed is. Klote is dat ik dermate weinig van afstelling weet (kan verder best leuk sleutelen, heb m'n vorige blok ook in en uit elkaar gehad) dat ik er weinig zinnigs over kan zeggen en dus niet zomaar naar een of andere dynobank ga rennen, want als dat het niet is vind ik dat zonde van m'n geld.

Heeft een van jullie hier een wijs antwoord op _/-\o_
Enigste wat je kunt doen is testbank op.

Ik denk trouwens dat het ploffen niet samenhangt met het minder hard lopen probleem.

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Het ploffen wel waarschijnlijk.
Maar met die standaard uitlaat heeft de motor nog moeite om mee te komen, dus het lijkt mij dat de afstelling sowiezo verkeerd is.
De naalden een tandje hoger zetten lijkt mij goed om eerst te proberen.

Ohja, je moet er nog een verklarende woordenlijst in opnemen Chev ;)

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

PeeJay schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:11:
[...]

Het ploffen wel waarschijnlijk.
Maar met die standaard uitlaat heeft de motor nog moeite om mee te komen, dus het lijkt mij dat de afstelling sowiezo verkeerd is.
De naalden een tandje hoger zetten lijkt mij goed om eerst te proberen.

Hmm... dan ga ik van het weekend is uitzoeken hoe dat werkt. Heb echt geen idee hoe alles werkt met carburatie e.d. maar volgende week heb ik denk ik wel tijd om er eens goed naar te kijken.

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me al zorgen maakte, je klonk namelijk helemaal verliefd op de motor en vaak gaan mensen dan snel overstag. Goed dat je het zo aan hebt gepakt! Hulde _/-\o_
Dank je, maar ik vond die fiets ook erg mooi en hij reed erg fijn, en ik was ook wel een beetje verliefd. Maar da's waarschijnlijk altijd als je oog en oog staat met eerste (mogelijke) motorfiets.
Maar ik ben gelukkig niet zo gek om de kans te wagen. Het moet goed zijn, en anders niet. En door deze ervaring ben ik weer een beetje 'afgeremd'.

Maar ik heb al weer een andere kandiaat. Een CBR 600 F uit 2000 met 20000 Km op de teller. Vandaag zien staan bij een dealer. 6 maanden Bovag garantie, en wat ik er zo snel van kon zien zag de fiets er netjes uit.

Over de prijs zal nog wel flink gepraat moeten worden, €5990,- (vond ik wat veel) maar eerst eens een proefrit (en goed naar het blok luisteren) :) en kijken wat er verder nog te krijgen is bij de verschillende dealers.

Zijn er nog punten waarbij je bij een CBR extra op moet letten?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nokkenaskettingspanner (rammelderammel) en spanningsregelaar (niet bijladen, rond de 3-4000rpm moet ie tussen de 13,5 en 14,5V als je op de accu meet)
Al weet ik niet of honda dat met de nieuwere modellen op heeft gelost.

leeg

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:11:
Moet maar eerst mijn teksten welke ik nu heb geschreven helemaal herschrijven :o
Vandaag finaal afgeschoten door de promotor en het departementshoofd :o

Het ging puur om de schrijfstijl, de inhoud zelf was goed maar die schrijfstijl was te vermoeiend om te lezen.

Verwijderd

Dat verbaast me niks. :+

(geintje Chevy, geintje)

• Chevy454
  • Niet online
Ach, mij ook niet :+ Maar heb nu de papieren gekregen van de promotor met de kernzaken welke er nog bij moeten komen en dan denk ik dat het dankwoord een compleet ander hoofdstuk gaat worden want mijn voorwoord gaat echt lang worden.

Wat mij overigens opviel was dat alle andere jaren de studenten een relatief grote lettergrootte hebben gebruikt. Arial 12 denk ik, iets wat ik niet doe, ik gebruik Arial 10 (om het verschil in grootte maar te zeggen)

[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 10-11-2005 22:53 ]

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:10

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Chevy454 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:43:
[...]

Wat mij overigens opviel was dat alle andere jaren de studenten een relatief grote lettergrootte hebben gebruikt. Arial 12 denk ik, iets wat ik niet doe, ik gebruik Arial 10 (om het verschil in grootte maar te zeggen)
Dat (samen met regelafstand anderhalf) lijkt soms een makkelijk trucje om snel aan meer bladzijden te raken, maar het is zo dat een blad zoals het standaard door bv. Word ingedeeld wordt vrij vermoeiend is om lange teksten in te lezen.
Er staat veel te veel tekst op elkaar gepakt en dat is lastiger om te lezen en minder overzichtelijk.
Bij mij op de hogeschool zijn hier richlijnen voor (lettertype Tahoma 11, anderhalve regelafstand) zodat alle eindwerken wat opmaak betreft er ongeveer hetzelfde uitzien. :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
mymind* schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:07:
[...]

Dank je, maar ik vond die fiets ook erg mooi en hij reed erg fijn, en ik was ook wel een beetje verliefd. Maar da's waarschijnlijk altijd als je oog en oog staat met eerste (mogelijke) motorfiets.
Maar ik ben gelukkig niet zo gek om de kans te wagen. Het moet goed zijn, en anders niet. En door deze ervaring ben ik weer een beetje 'afgeremd'.
Goedzo. Dat is wel verstandig, er is meer als genoeg aanbod en je moet gewoon rustig zoeken, er is meer aanbod als vraag hoewel zo'n CBR wel en goede en gewilde fiets is ivm de sportieve toer eigenschappen.

Ja ik spam even, weet een hele nette te staan, maybe wat voor je. Da.. sorry, Chevy en ik waren beide verbaasd over de super nette staat van de fiets. En ach de prijs kun je vast ook nog wel wat meer rits(z)elen ;)

Honda CBR 600 FX € 5.250,-
Sport/tour, Geel/groen, 12944 km, 1999

Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1122648086/233021-1-2-2.jpg
www.ritzenmotors.nl O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 20:20
Gaaf... GoT heeft helemaal een eigen motor deeltje :)

Tjah ik kom niet erg veel meer hier op GoT zoals paar jaar terug, maar zat maar wees eens te kijken. Maar ben dus ook fanatiek motorrijder 8)

rij nu alweer half jaartje op een zx6r.... hiervoor een rs125 gehad (da was een drama :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

KabalA! schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:05:
[...]

Jep, maar dat komt omdat ik ook in halve diensgear rij in de winter :P
Is vooral handig als je 'iets' hard tussen file doorgaat en je komt een motoragent tegen... even vriendelijk zwaaien en je kan door :P

Zo had ik vanuit mijn stage ook altijd op dinsdag een 'date' met een motoragent, reed vanaf de moerdijkbrug achter hem aan tot aan Rotterdam en dan reden we altijd 130-140 en bij rotterdam was het even zwaaien en dan ging ik het laatste stukkie alleen verder Tot de volgende dinsdag [afbeelding] :*)
O u is agent?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Uhm... nee ;), maar ik toen via een goede bekende wat 'afgedankte' spullen kunnen regelen (afgedankt als in: iedereen krijgt een nieuwe en die oude weten we niet wat we ermee moeten) en moet zeggen dat het me prima bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:50:
sorry, Chevy en ik waren beide verbaasd over de super nette staat van de fiets
Wat een schatje die motor :9

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 11-11-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

hmm, net laatste les gehad voor m'n AVB op maandagochtend. Al met al beheers ik de oefeningen voor 100% op de 2 motoren waar ik op gereden heb. Alleen vervelend dat dat dus 80% met de ene en 80% met de andere is die elkaar overlappen :)

M'n rijschool heeft een zware ER-5 en een lichte met een ander stuur. De zware mag ik officieel niet op rijden maar ik wist van niks dat ze verschillend waren en daar boeide het ze geen flikker. De lichte wil veel grager sturen, wat ontzettend handig is voor slalommen, maar voor lage snelheid afschuinen wat minder.
Met de zware motor lukt alles behalve de langzame slalom eigenlijk wel zonder problemen. Ik heb heel veel moeite om op tijd die motor weer de andere kant op te smijten, waardoor ik de pionnen steeds later kruis en uiteindelijk met mezelf in de knoop kom.
Met de lichte motor lukt alles behalve de halve draai en 8je draaien. Ik stuur dan in, gooi (figuurlijk :Y) ) die motor op z'n kant en als het tijd is om weer rechtop te draaien om ofwel weg te rijden, ofwel de bocht de andere kant op te maken, wil die motor niets liever dan doordraaien en wil het stuur eigenlijk veel liever vol gedraaid blijven dan terugdraaien.

Maar, op zich kan ik daar best aan wennen. Ware het niet dat ik dus pas de laatste 3 lessen er echt achter kwam dat het daadwerkelijk boeide welke ik moest rijden. Daarvoor 5 lessen alleen maar zwaar gereden. De afgelopen 3 lessen:
1. licht, kwam erachter dat ik nog een beetje moest wennen.
2. zwaar, achterband van de lichte was kapot
3. licht, met het monteren van de nieuwe achterband waren ze vergeten de achterrem bij te stellen, dus die deed het niet :S Oftewel, halve draai en 8je draaien, juist de oefeningen waar ik aan moest wennen gingen voor geen meter. Zonder achterrem ga ik veel minder stabiel :(

Dus ik ben benieuwd. Ik had er 2 weken geleden alle vertrouwen in, nu is dat toch wel een beetje gezakt :(

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Probeer eens gewoon lomp te doen met het omgooien en vooral KIJKEN waar je heen wilt.

[ Voor 11% gewijzigd door 4x2 op 11-11-2005 23:27 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Grmblbmlbm :(

Het is duidelijk, ik heb een ander werkplaatshandboek nodig 8)7

D'r zit namelijk een klein scheurtje aan de onderkant van de linker 'side cover' (zeg maar, stuk plastic onder de (buddy)seat), dus dat moet ff 'gefixt' worden, want anders scheurt ie door en dan ben je verder van huis.. 't Is nu nog marginaal zeg maar.

Dus men zoekt in het WPHB "Fairing" op, daar stond het bij. Één schroeffie, dá's mooi, en de rest gewoon soort pluggen.. Nou, fijn, schroeffie los en maar voorzichtig wrikken naar buiten toe, zeg maar, haaks op de rij-richting...
Nou mooi niet dus.. De achterste 'plug' zat in de rij-richting georienteerd (huh, dat klopt niet n.a.v. 't WPHB) en zat aan de achterkant nog ónder het buddy-handvat vast met een schroef waar je dus niet bij kon zonder dat handvat van het frame te demonteren... Lekker 8)7
Verder stond er ook niet in het WPHB dat je ook 't kapje wat de kentekenplaatverlichting (10x woordwaarde Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif) afschermt moest demonteren, aangezien daarmee de beide side-covers aan elkaar vastzitten aan de achterkant 8)7 ...
En zul je zien dat met het standaard gereedschap de arm van het tooltje veels te klein was, waardoor het moment weer te klein was om die bout los te krijgen waarmee 't handvat vast zat 8)7 Toolkit van de auto zat pas een geschikt gereedschap... :/
Uiteindelijk allemaal wel gelukt natuurlijk *D Zit nu een mooi gaatje in de side-cover om te voorkomen dat de scheur door zal scheuren... Anderhalf millimeter maar ofzo, dus amper zichtbaar :)

Leuk joh, dat 'klussen' :D

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 12-11-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Mij werd laatst ook verteld dat die Haynes/Peters boeken gewoon rommel zijn.
Dat een officiele garagehandleiding vd fabriek zelf meestal wel klopt, behalve bij ducati, waar er bij (onder andere :X) de koppelingsopbouw van een 916 geen fuck van klopt tov de werkelijkheid.

Maar dat zijn dan ook italianen.

[ Voor 4% gewijzigd door 4x2 op 12-11-2005 16:45 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Nah, mijn probleem is meer dat m'n moeders motor uit 2004 komt en 't WPHB (PDF-formaat :P) gebaseerd is op de antieke versie zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Nieuwste aanwinst :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.gewan.demon.nl/jas.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Haynes is wel makkelijk voor bepaalde dingen maar je kunt niet zonder technisch inzicht en gezond verstand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mmmm dat soort jassen zijn wel gaaf :) Wat heb je hiervoor betaald als ik vragen mag?

Ik heb trouwens als totale A-techneut (met mijn vader als hulp) mijn eigen ketting (+tandwielen) vervangen en de Cat snort weer als lief poesje!

Ow: mymind* sorry dat ik de laatste tijd ff offline was, anders had ik je al het prachtigs over Thundercat-rijden kunnen vertellen (nouja, ook eigenlijk niet, maar leuk is het wel ;)). Mocht je er nog een tegenkomen op www.thundercat.nl staat veel info over Catten en zijn ook alle manuals te downloaden dus als je upcomming onderhoudt wil zien kun je altijd daar terecdht........

(wave-smilie)

:D

Ow ik weet niet of jullie ook een postbankpas aan hebben gevraagd? Maar de mijne is afgekeurd :(

Afbeeldingslocatie: http://www.supermotors.com/home/data/swe/f4senna/f4senna01.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Saus op 13-11-2005 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Saus schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:53:
Ik heb trouwens als totale A-techneut (met mijn vader als hulp) mijn eigen ketting (+tandwielen) vervangen en de Cat snort weer als lief poesje!
kettingspanning staat goed? Je wilt niet dat je ketting plots knapt, je nummerplaat kapot slaat en als je heel veel pech hebt je slaat alsof je een stiefdochter bent :X

[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 13-11-2005 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

:( :X |:(

ik was veel te fucking zenuwachtig op me examen
1. Uitwijkproef
in de lessen zo verschrikkelijk vaak gedaan, want alle snelle oefeningen staan in een heen-en-terug vorm uitgesteld in een 2-tal. Dus heen de uitwijkproef, terug remmen/snelle slalom/vertragingsoefening. Dus voor elke keer dat ik 1 van die 2e oefeningen heb gedaan heb ik 1 keer de uitwijkproef gedaan
1e poging, ruk...
2e poging was ie goed, maar voor mn gevoel ook maar net. Omdat die pionnen er anders uit zien dan in de les raak ik helemaal in de war :(

maar goed, 1-0 voor mij

2. Precisiestop.
wederom 2 pogingen, ik dacht dat ie em na de 2e keer goedkeurde, maar blijkt dus achteraf dat ie alleen maar niks zei om mij niet verder de zenuwen in te werken. 1-1

3. Snelle slalom
fieuw, iets simpels, in 1 keer goed. 2-1

4. lopen met de motor
wederom simpel, al gierde de adrenaline door m'n lijf om de 1 of andere reden, maar goed, 3-1 voor mij

5. langzame slalom
2 pogingen, en elke keer kon ik em veel minder goed de andere kant op smijten dan anders. Dus met de motor waarvan ik dacht dat ik em juist wel goed kon faalde ik zo jammerlijk dat ik de laatste 2 pionnen niet eens haalde, 3-2 en geen kans meer tot falen.

6. 8je draaien
in 1 keer goed, maar ik stond versteld te kijken dat ie em goedkeurde. Ik hield m'n snelheid niet goed vast en schuinde niet echt goed af. 4-2

7. Noodstop
2 pogingen, allebei 3-4 meter langer dan wat ik in de lessen doe.

4-3...

AAARGH. Ik had er 3 weken van tevoren alle vertrouwen in, nu zit ik hier met de wetenschap dat ik het kan en met geen zak to show for it, behalve een motor die ik al (achteraf ZOO dom) gekocht heb waar ik dus minstens anderhalve maand langer op kan wachten.
resultaat moet eerst ingevoerd worden, dan wordt het verwerkt, DAN kan mn instructeur pas opnieuw examen aanvragen, en het zit er erg dik in dat dat niet binnenkort gaat worden.
Dus ik voel me kut.. heel kut.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jullie mogen elke proef apart 2X proberen en de proeven moeten niet aaneensluitend uitgevoerd worden?

En ik kan het weer niet laten om een mooi fotootje te posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:40:
[...]

Dus jullie mogen elke proef apart 2X proberen en de proeven moeten niet aaneensluitend uitgevoerd worden?
Jep, je hebt steeds per proef één herkansing... En inderdaad, ze vertellen niets als je hem voor de 2e keer fout doet, had ik gelukkig bij mn eigen examen niet bij nagedacht :D 2 remproeven gingen maar "zo zo", eerste keer moest ik wat harder remmen van em zeg maar...

GTOFire: hè, 't is niet het einde van de wereld, ik heb m'n A-bewijs pas naar 3x gehaald (2x oude stijl, 1x nieuwe stijl, nieuwe stijl dus wel in 1x, maar dat maakt niet uit natuurlijk :P)
Gewoon met frisse moed verdergaan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik ben de 1e keer met oude stijl gezakt op de bijz verrichtingen die zonder reden slecht gingen, was ook niet zenuwachtig, het ging gewoon fout :X
2e keer bijzondere verrichtingen (nieuwe stijl) meteen geslaagd.
1e keer verkeersdeelname gezakt omdat ik de steuntjes aan de grond reed om een bocht te redden (stom lulletje van een examinator, was bang dat ik op mn smoel zou gaan, maar goed).
2e keer verkeersdeelname gewoon geslaagd.

1e keer bijzondere verrichtingen geslaagd (nieuwe stijl, zwaar rbw).
1e keer verkeersdeelname geslaagd (zwaar rbw).
Examinator zei nog iets van: je reed tenminste als een echte motorrijder, niet zo truttig.
Heb m maar niet verteld dat ik voor mn gevoel als een 120-jarige opa met petje reed :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:40:

En ik kan het weer niet laten om een mooi fotootje te posten :)
Doet Disco_stu weleens aan allroadritten mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Capoeirist schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:50:
[...]

Goedzo. Dat is wel verstandig, er is meer als genoeg aanbod en je moet gewoon rustig zoeken, er is meer aanbod als vraag hoewel zo'n CBR wel en goede en gewilde fiets is ivm de sportieve toer eigenschappen.

Ja ik spam even, weet een hele nette te staan, maybe wat voor je. Da.. sorry, Chevy en ik waren beide verbaasd over de super nette staat van de fiets. En ach de prijs kun je vast ook nog wel wat meer rits(z)elen ;)

Honda CBR 600 FX € 5.250,-
Sport/tour, Geel/groen, 12944 km, 1999

[afbeelding]
www.ritzenmotors.nl O-)
Zo, ff een tijdje weggeweest (weekendje Ardennen) en aankomend weekend/week heb ik ook geen tijd meer (paar dagen New York) maar daarna ga ik weer op motorjacht.

Die fiets die jij 'gespammed' hebt ziet er aardig uit. Wat wil Fx zeggen? dat zag ik op de site staan. Er zijn toch verschillende cbr's (F1, F2, F3, etc) wat wil dat ongeveer zeggen?

De fiets die ik had zien staan cbr600 bj2000 vond ik persoonlijk een mooiere kleurstelling hebben (zwart met koperrode letters, een speciale editie volgens de verkoper, werd met sportuitlaat geleverd volgens hem) maar deze geel/blauwe ziet er ook erg leuk uit, als ik terugben eerst maar eens gaan kijken in Weert :) in het echt komt een fiets toch altijd beter over dan op een foto.

5990 voor een cbr600 uit 2000, is dat een normale 'dealerprijs' wat zou ongeveer het streefbedag kunnen zijn? (ook m.b.t. die 5200 voor een bj 1999)

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

KabalA! schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:44:
[...]

Hmm... dan ga ik van het weekend is uitzoeken hoe dat werkt. Heb echt geen idee hoe alles werkt met carburatie e.d. maar volgende week heb ik denk ik wel tijd om er eens goed naar te kijken.
Ik ben er dus vanochtend mee bezig geweest... maar het is op mijn motor niet mogelijk om de gasnaalden te verstellen ;(
Iemand een idee wat dan te doen?? Is er nog een anderen oplossing om de naalden toch soort van te stellen??

bvd ;)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dun ringetje dr onder leggen, komt ie wat hoger (en dus rijker) te staan.
Owja, controleer wel 300x of dat ringetje er niet vandoor kan.

[ Voor 31% gewijzigd door 4x2 op 17-11-2005 12:22 ]

leeg

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

4x2 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:21:
Dun ringetje dr onder leggen, komt ie wat hoger (en dus rijker) te staan.
Owja, controleer wel 300x of dat ringetje er niet vandoor kan.
Ik laat even mijn carbnoob gedachten gaan

Maar dat zou dan alleen effect hebben op het stationair draaien, want als je gas geeft komt die naald omhoog en is het effect van die ring weg...
En stationair is er dus niets aan de hand, maar in de hogere toeren doettie juist vervelend :)
Heb ik gelijk, of praat ik (zoals ik gewend ben :+) onzin??

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

Een vriend van mij gaat binnenkort kijken naar een Kawasaki ZX6R. Vraagprijs is 2500,- en hij komt uit 1995. Hij heeft 35k kilometers gelopen. Omdat wij beiden geen techneuten zijn en er geen mogelijkheid bestaat om iemand mee te nemen die er verstand van heeft, vragen we bij deze jullie hulp.

Als je een checklist voor tweedehands motoren zou opstellen, wat zou daar instaan?
Wij hebben alvast gedacht aan:

-banden
-wielen in lijn
-onderhoudsboekje (?)
-reminstallatie/druk
-verlichting etc.

Hebben jullie nog meer punten die voor een relatieve leek goed in te schatten zijn? Wij zouden er erg mee geholpen zijn!

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

KabalA! schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:41:
[...]

Ik laat even mijn carbnoob gedachten gaan

Maar dat zou dan alleen effect hebben op het stationair draaien, want als je gas geeft komt die naald omhoog en is het effect van die ring weg...
En stationair is er dus niets aan de hand, maar in de hogere toeren doettie juist vervelend :)
Heb ik gelijk, of praat ik (zoals ik gewend ben :+) onzin??
Gasnaald heeft invloed vanaf grofweg 1/4 gas tot 3/4 gas (daarna de hoofdsproeier, daarvoor de mengselschroef, al overlapt alles wel).
Naald zit nl in een buis met kleine gaatjes dr in, daar heeft ie nog invloed op, vandaar.

Even heel simpel :P.

leeg

• AcIDeR
  • Laatst online: 30-12-2024
ACID-dude schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:14:
.....
Omdat wij beiden geen techneuten zijn en er geen mogelijkheid bestaat om iemand mee te nemen die er verstand van heeft, vragen we bij deze jullie hulp.

....

Hebben jullie nog meer punten die voor een relatieve leek goed in te schatten zijn? Wij zouden er erg mee geholpen zijn!
Wellicht kun je eens gewoon kijken wat je eerst indruk is , en hierna overleggen of je hem eventueel niet mag laten keuren bij een dealer?(zullen ze wel doen tegen betaling?)

• -Turbotetter-
Zelf heb ik een zx6r van 95...

2500 is in prenciepe niet duur, mischien goed kijken voor eventuele glijschade... wat daarna weer gefixt is. (steppies, sporen van scheuren in keupen(schroefjes)) Wel als je een test rondje doet ff zonder handen rijde, kijke of hij goed spoort.

Slijtage onderdelen spreken beetje voor zich natuurlijk.

Verder is het absoluut een superfiets, loopt als de brandweer, stuurt best enne, gewoon leuke fiets :)

Zelf had ik wel ff iemand meegenomen, kerel die al jaren een zx6r en zx9r'en heeft gereden, die heeft ff rondje gedaan (ik mocht nog niet vanwege 25kw) hij vond het prima fietsje, liep goed dus heb ik hem gekocht en nog steeds geen spijt van.

Verwijderd

heb je er al op gereden ondertussen? (ivm. 25 kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
zucht.... al de hele zomer ;) :P 25kw inmiddels voorbij

[ Voor 26% gewijzigd door -Turbotetter- op 18-11-2005 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 16:11
Ik hoop komende zomer 370 KW over te houden op mn project :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:07
* Oesie rijd ook motor.

Afbeeldingslocatie: http://www.oesie.nl/uploads/photos/184.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vm1heA schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:12:
Ik hoop komende zomer 370 KW over te houden op mn project :+
Kan die ook de bocht om zonder 30 keer te steken? :+

* Chevy454 is terug van Duitsland :)
een week lang fabrieken wezen bezoeken
Opel in Russelheim
Mercedes motorenbouw in Undertürkheim
Mercedes vrachtwagens Woerth
LuK in :?
Strasbourg en Karlsruhe als tussendoortje bezocht.
Mercedes museum in Undertürkheim en het Auto und techniek museum in Sinsheim.

Beide musea van harte aan te bevelen, echt leuk om te zien die gigantisch oude Mercedessen en ook de eerste Mercedes motorfiets :D Ook het museum van Opel was leuk, die opel motorfiets (jaja) was voorzien van 6 raketten voor de aandrijving 8)7 In het museum in Sinsheim was er veel oud ijzer te beschouwen :z Van een Ferrari Enzo tot een Ariel Square Four tot een Concorde :P Mooiste in Sinsheim was toch wel die RGV500 met het frame uit Carbon, die Vortex V8 vond ik maar :z (maar ben dan ook geen echte liefhebber van zulk speelgoed)

Een verrijkende uitstap waarbij ik veel meer inzicht in de zaken heb gekregen en ook enige vermoedens heb bevestigd gekregen. (gids @ mercedes motorenbouw was echt _o_ )

[ Voor 57% gewijzigd door Chevy454 op 18-11-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Laatst online: 30-12-2024
Gistern mijn examens geregeld....

30 Nov. op voor theorie :D
1 Dec. op voor mijn AVB..en als het meezit bij beide, kan ik binnen 2 weken op voor mijn verkeersdeelname :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik heb weer wat informatie gekregen over de R1200. Ditmaal niet van BMW maar van iemand anders.

EN HET BEVALT ME VOOR GEEN METER

Zometeen maar eens het elektronisch schema bekijken en controleren of het klopt.

[ Voor 51% gewijzigd door Chevy454 op 22-11-2005 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik ga zaterdag op een suzuki DR600 van een of ander achterhoeks gehucht naar huis rijden, denk dat ik wel anderhalf uur mag gaan kou kleumen, daar in tegen ga ik wel af en toe eens ff lekker van de snelweg af als er geen op of afrit ligt en diegene die mij in de auto volgen ff te kijk zetten op die manier.

En dan maar eens denken of ik niet een crossmotor aanschaf voor erbij :D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:22:
Ik ga zaterdag op een suzuki DR600 van een of ander achterhoeks gehucht naar huis rijden
DR600? Lijkt me wel leuk ;) Voor jou? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Capoeirist schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:22:
Ik ga zaterdag op een suzuki DR600 van een of ander achterhoeks gehucht naar huis rijden, denk dat ik wel anderhalf uur mag gaan kou kleumen
Ik wens je kont alvast veel sterkte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Nee is voor Rens,

Ik zou eerder voor een XR gaan ivm onderdelen.. lijkt me echt wel wat.. dingen heb je voor 1500 euro, blok eruit, distrie vervangen en big end meteen..

En mijn kont gaat dat wel nodig hebben ja denk ik zo.. genoeg pauze he..

mijn andere optie die ik hem gaf : :+

Olie eruit
benzine eruit

achterbank plat en ding achterin smijten >:)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:43:
Ik heb weer wat informatie gekregen over de R1200. Ditmaal niet van BMW maar van iemand anders.

EN HET BEVALT ME VOOR GEEN METER

Zometeen maar eens het elektronisch schema bekijken en controleren of het klopt.
Nu maak je me benieuwd Chevy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:58:
[...]

Nu maak je me benieuwd Chevy!
Lees je binnenkort wel wat over op een forum :/

Ik weet dat ik mijn 1200 in iedergeval rigoreus eea zou wijzigen ivm veiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niet dat verhaal over weigerende ABS/rembekrachtiging wanneer de restcapaciteit van de accu ontoereikend is? Dus bijvoorbeeld dat het remsysteem bij de tiende noodstop met ABS alle dienst weigert?

Das geen nieuwtje hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:53:
Toch niet dat verhaal over weigerende ABS/rembekrachtiging wanneer de restcapaciteit van de accu ontoereikend is? Dus bijvoorbeeld dat het remsysteem bij de tiende noodstop met ABS alle dienst weigert?

Das geen nieuwtje hoor....
Dat valt nog mee, dit is nog veel erger.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 22-11-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:06

StarWing

Huh ?!?

Even een vlugge vraag tussendoor aan de meer technisch ervaren mensen hier.

Na een ritje dit weekend toch maar besloten van handvatverwarming aan te schaffen. Ben deze avond een setje gaan halen bij m'n dealer. Set is van Booster. Volgens de dealer redelijk simpel om te installeren, had vandaag dergelijke set geinstaleerd op dezelfde machine als de mijne.

Nu komt m'n vraag.. Hoe moet ik de originele handvaten demonteren ? Ik zou deze graag zo ongeschonden mogelijk eraf halen ivm misschien later terug monteren.

Ik heb begrepen dat je die tsjoepkes aan het uiteinde van het stuur er moet afhalen. En dan gewoon trekken zeker ?
Jullie moeten nu niet denken.. jah das weer een n00b.. niets is minder waar ;) Ik ben gewoon wat motor n00b :)

Voor de rest ga ik er een relais tussenzetten en alles mooi monteren onder m'n zadel of tank.

Ahja.. M'n fiets is een Fazer 600 '02

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Aan de binnenkant vd handvaten (de kant die tegen je stuurschakelaars zit) moet je ze een beetje opkrullen en er dan met een luchtdrukpistool onder gaan zitten.
Werkt perfect, als je pech hebt zitten ze vastgelijmd en mag je ze lossnijden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
wat ook kan is met een injectie naald onder de handvaten wat olie spuiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:40:
[...]

Dat valt nog mee, dit is nog veel erger.
Laatste gok, achteras/klok/spiebanen/krimppassing/lagerspeling? (zitten volgens mij meerdere issues in die achteras).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Nope ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I give up....
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.