godverde
heerlijk beziggeweest, blok gefixt, zit ik met een amerikaans model met complete spagetie aan onnodige slangen voor onder en overdruk hier en daar :x tot de volgende keer motor

*burp*
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
*burp*
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
leeg
JE zou er heel leuke andere dingen mee kunnen doen, automagische kettingsmering4x2 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:05:
Maar gewoon goed kijken wat weg kan en wat niet, ws zitten er een soort blokje(s) op je kleppendeksel, daar zit(ten) dan (een) dikke rubberen slang(en) aan die naar je luchtfilter lopen, die horen er wel op, dat is je carterontluchting.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
*burp*
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
*burp*
*burp*
[ Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 06-11-2005 19:58 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Burger arrestatieROFLASTC schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:40:
volgende keer houd ik ze aan, vraag ID en lach ze uit
[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 06-11-2005 18:00 ]
And it goes BRAAAAAPP!
mallerd
Mijn wat? Is happy vrijgezel, scheelt stukkenSiErRa schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:02:
[...]
Geen problemen met vrouw, vriendin, moeder als je je motor in de gang parkeert?
[ Voor 43% gewijzigd door Stefano op 06-11-2005 20:03 ]
Wel meer dan eens, systeemhelm en ze een beetje achterna rijden doet wonderenROFLASTC schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:40:
Zie ik er dan uit als de pliesie? Ik voer alleen verlichting en draag zwarte kleding zonder reflectie strepen ofzo. Is een van jullie wel eens voor politie aangezien?
Hoe bedoel je ?Osiris schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:30:
Hmmm, lekker stukkie getoert met de GPZ
Alleen volgens mij loopt ie niet echt lekker stationair... 't Is natuurlijk maar een 2-cilinder, maar toch...
leeg
Nee, niet te laag of te hoog ofzo, maar volgens mij gewoon "niet lekker"4x2 schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:09:
[...]
Hoe bedoel je ?
Loopt ie te laag of te hoog ?
Stationair toerental moet je namelijk altijd wat verstellen als het weer verandert, zit meestal wel ergens een geribbeld knopje in de buurt van je carburateurs.
Jaaaajaa "set phonecam on pink"
[ Voor 15% gewijzigd door ROFLASTC op 06-11-2005 20:22 ]
And it goes BRAAAAAPP!
[ Voor 14% gewijzigd door Clithopias op 06-11-2005 21:05 ]
Synchroniseren moet met iedere grote beurt (dat verloopt namelijk met gebruik).Osiris schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:10:
[...]
Nee, niet te laag of te hoog ofzo, maar volgens mij gewoon "niet lekker"Ik weet ook niet echt hoe zo'n 2-pitter nou moet klinken, dus ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal...
In 't boekie staat iets over carburateurs synchroniseren, maar dat lijkt me niet echt aan de orde met dusdanig lage kilometerstand...
leeg
Mijn VFR heeft er ook last van om de 12000 moet ie zeker, rustig rijden is normaal 1:20 of een keer 1:19 net na een grote beurt. Is die aan zijn beurt toe rijdt ie 1:18 / 1:17 Over een sportief dijkje zal ik he maar nieteens hebben.4x2 schreef op maandag 07 november 2005 @ 02:25:
[...]
Synchroniseren moet met iedere grote beurt (dat verloopt namelijk met gebruik).
Om de 10000 zal dat zijn bij zo'n ding ?
Bij mn eigen VF'je scheelde het niet zo bijster veel, maar dat kwam ook doordat die niet 100% goed te krijgen was (het is mechanisch spul en dat slijt nu eenmaal, zeker bij motoren met veel kms kun je het vaak niet 100% perfect krijgen).memendo schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:55:
[...]
Mijn VFR heeft er ook last van om de 12000 moet ie zeker, rustig rijden is normaal 1:20 of een keer 1:19 net na een grote beurt. Is die aan zijn beurt toe rijdt ie 1:18 / 1:17 Over een sportief dijkje zal ik he maar nieteens hebben.
Woei, gaat weer een 100 euroIk ben nu officeel VFR-rijder aangezien ook ik aan de beurt was voor een nieuwe spanningsregelaar. Lachen man als je net getankt hebt en hij wil niet meer starten
Hehe, ik heb ook een keer zoiets gehad met mn NX, bleek dat stomweg mn massakabel op de accu los was getrildAangezien ik een beetje lui ben heb ik ff 2 starkabels gebietst en iemand zover gekregen om de kap omhoog te doen. Kreeg wel de lullige opmerking: "tja met zon kleine accu moet je je lichten ook niet aan laten staan he!"ik heb hier maar niet op gereageerd want zon persoon uitleggen wat nu precies het probleem is kost altijd veel tijd en ik was al lang blij dat hij ff hielp.
leeg
Verwijderd
Ik neem aan dat dat wensvol denken was.4x2 schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:33:
misschien een keer een VFR400 blok openslopen als die ergens stilstaat en de tandwieltrein dr uit halen voor mn VF'je
leeg
[ Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 08-11-2005 21:39 ]
Komt nog hoor
voorwoordChevy454 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:37:
* Chevy454 is bezig om de cursus voor BMW te schrijven
De algemene dingen als eerste
Voorwoord, opdrachtsomschrijving, beschrijving van de motor, technische specs, marktpositie,....
Moet ik tegen donderdag toch zeker afkrijgen zodat ik in het weekend eens aan het echte onderwerp kan beginnen.
Wat me wel een beetje tegenstaat is toch wel die info welke ik van BMW heb ontvangen, is niet meer dan een persmap vind ik persoonlijk. Had toch wel meer informatie verwacht maar wie weet krijg ik dat nog. Het is in iedergeval voldoende om het eerste algemene deel te schrijven maar echt diepgaand technisch is het bijlange na nog niet
Don't play dumb with me, that's a game you can't win....
Jep, maar dat komt omdat ik ook in halve diensgear rij in de winterROFLASTC schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:40:
[...]
Zie ik er dan uit als de pliesie? Ik voer alleen verlichting en draag zwarte kleding zonder reflectie strepen ofzo. Is een van jullie wel eens voor politie aangezien?
volgende keer houd ik ze aan, vraag ID en lach ze uit
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
voorwoord met dankwoord inbegrepen (done)PeeJay schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:15:
voorwoord
samenvatting - moet als laatste natuurlijk
inhoudsopgave
inleiding
Ach, ik heb nu te weinig tijd, ik moet eerst mijn normale lessen afwerken. Ik werk gewoon in de avonduren aan mijn eindwerk (februari tot eind mei is voorzien voor eindwerk te maken). Ik heb misschien niet heel erg veel gegevens maar ik trek mijn plan wel in de mate van het mogelijke om toch al een groot deel te hebben neergepend met de informatie welke ik heb. Als ik vermoed dat ik nog maar 2 weken bezig kan zijn dan ga ik een gesprek houden met de betrokkennen (dat zal dus heel snel zijn denk ik)De hoeveelheid informatie zal altijd summier zijn. Voor jou is het misschien niet echt duidelijk, maar dat zal het ook voor hen niet echt zijn.
Dat staat inderdaad in de planning omtrend een verduidelijking van de opdrachtsomschrijving. Ik heb zelf al een opdrachtsomschrijving geschreven op basis van ons eerste gesprek. Nu met mijn promotor overleggen (normaal schrijft hij die maar ik ben gewoon een bom energie, ook omdat er iets anders in mijn hoofd dwars zit (meiden, wie snapt ze?) en dit een goede manier is om dat even te vergeten)Dat is ook juist jouw taak als techneut, het probleem/ de vraag verduidelijken. Dus het eerste wat je moet doen is een afspraak maken en babbelen met de persoon die de opdracht bedacht heeft.
Opdrachtomschrijving:
De opdracht bestaat uit twee grote delen:
In eerste instantie de werking van de elektronische componenten van de BMW R1200RT in grote lijnen bespreken. Dit om inzicht in de materie te krijgen zonder dat deze te technisch en te onbegrijpelijk wordt voor de doelgroep waar dit eindwerk voor bedoeld is. Het is niet onze bedoeling om de complete werking van de specifieke onderdelen onderling te bespreken maar wel hoe dat deze functioneren in het geheel elektronisch netwerk. Om dit te bolwerken hebben we ervoor gekozen om de lezer zo goed mogelijk bekend te maken met de nieuwe gebruikte symbolen en standaarden om de moderne elektrische schema’s te lezen.
In tweede instantie hoe we een storing in het elektronische gedeelte van de motor het meest efficiënt kunnen opsporen en te herstellen. Om dit te bereiken maken we, in de mate van het mogelijke, gebruik van speciale meettoestellen waarbij de kennis van het lezen en begrijpen van de elektrische schema’s een niet te missen vaardigheid is.
[ Voor 42% gewijzigd door Chevy454 op 09-11-2005 21:35 ]
En zou dit kunnen komen door die 25kW set die ik heb laten inbouwen?? Dus stel ik haal hem eruit, dan zou het over/ stuk minder moeten zijn?? Of moet ik dan echt in de carbs zijn, ongeachte die 25kW set??Chevy454 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:39:
hij loopt iets te arm denk ik.
Komt door die uitlaat.KabalA! schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:43:
En zou dit kunnen komen door die 25kW set die ik heb laten inbouwen?? Dus stel ik haal hem eruit, dan zou het over/ stuk minder moeten zijn?? Of moet ik dan echt in de carbs zijn, ongeachte die 25kW set??
zou wel balen zijn, vond die 1 op 20 wel relaxed
Heel verstandig. Ze kunnen het geluid wel stuk pinpointen door de oude schroevendraaier tegen het blok -> oor houden maar open maken geeft pas echt inkijk.mymind* schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:18:
Helaaseinde verhaal. Op zoek naar een andere motor.
Ze wisten me niet te vertellen wat er aan de hand was. Niemand had dit specifieke geluid nog gehoord. Gedeeltelijk uit elkaar getrokken, maar ze konden niets vinden. Het komt uit het midden van het blok ongeveer, maar ze konden niet precies bepalen waarvandaan.
Om er achter te komen moet het blok uit elkaar, want ze vermoeden dat het in de aandrijving o.i.d. zit. Dat werd me te gek. Ik heb de motor dus mooi teruggebracht, en ga op zoek naar een andere.
Ik wil het risico niet lopen, het kost al geld genoeg.
[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 10-11-2005 09:03 ]
Enigste wat je kunt doen is testbank op.KabalA! schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:30:
Ik heb nog een vraag waar ik zelf niet uitkom.
Ik rij nu een cb500 uit 1995 (25kW)... deze is verder helemaal standaard.
Nu zijn er 2 'rare' dingen aan de hand. Als ik op de snelweg rij en het is droog weer is m'n top zeg +/- 140km/h, maar als het nou gaat regenen mag ik blij zijn dattie de 120 aan wil tikken. Nu weet ik dat die 25kW dingen geen hoge top hebben, maar ik vind dit wel erg extreem laag.
Daarnaast heb ik hier nog een open BOS dempert liggen en als ik die er onder hang is het geluid, maar d'r is één nadeel... als ik dan dus rij en m'n gas dichtgooi geeft ie ALTIJD 'ploffen'. In het begin is dat wel leuk, maar na een tijdje word je dat wel zat
. (met de standaard demper hoor je dat uiteraard niet, maar als je er op let ploft ie dan ook)
Nu heb ik het vermoeden dat deze twee dingen samenhangen en er dus iets in de afstelling niet goed is. Klote is dat ik dermate weinig van afstelling weet (kan verder best leuk sleutelen, heb m'n vorige blok ook in en uit elkaar gehad) dat ik er weinig zinnigs over kan zeggen en dus niet zomaar naar een of andere dynobank ga rennen, want als dat het niet is vind ik dat zonde van m'n geld.
Heeft een van jullie hier een wijs antwoord op
Het ploffen wel waarschijnlijk.
Hmm... dan ga ik van het weekend is uitzoeken hoe dat werkt. Heb echt geen idee hoe alles werkt met carburatie e.d. maar volgende week heb ik denk ik wel tijd om er eens goed naar te kijken.PeeJay schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:11:
[...]
Het ploffen wel waarschijnlijk.
Maar met die standaard uitlaat heeft de motor nog moeite om mee te komen, dus het lijkt mij dat de afstelling sowiezo verkeerd is.
De naalden een tandje hoger zetten lijkt mij goed om eerst te proberen.
Ohja, je moet er nog een verklarende woordenlijst in opnemen Chev
Dank je, maar ik vond die fiets ook erg mooi en hij reed erg fijn, en ik was ook wel een beetje verliefd. Maar da's waarschijnlijk altijd als je oog en oog staat met eerste (mogelijke) motorfiets.Ik moet eerlijk bekennen dat ik me al zorgen maakte, je klonk namelijk helemaal verliefd op de motor en vaak gaan mensen dan snel overstag. Goed dat je het zo aan hebt gepakt! Hulde
leeg
Moet maar eerst mijn teksten welke ik nu heb geschreven helemaal herschrijvenPeeJay schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:11:
Ohja, je moet er nog een verklarende woordenlijst in opnemen Chev
Ach, mij ook niet
[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 10-11-2005 22:53 ]
Dat (samen met regelafstand anderhalf) lijkt soms een makkelijk trucje om snel aan meer bladzijden te raken, maar het is zo dat een blad zoals het standaard door bv. Word ingedeeld wordt vrij vermoeiend is om lange teksten in te lezen.Chevy454 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:43:
[...]
Wat mij overigens opviel was dat alle andere jaren de studenten een relatief grote lettergrootte hebben gebruikt. Arial 12 denk ik, iets wat ik niet doe, ik gebruik Arial 10 (om het verschil in grootte maar te zeggen)
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Goedzo. Dat is wel verstandig, er is meer als genoeg aanbod en je moet gewoon rustig zoeken, er is meer aanbod als vraag hoewel zo'n CBR wel en goede en gewilde fiets is ivm de sportieve toer eigenschappen.mymind* schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:07:
[...]
Dank je, maar ik vond die fiets ook erg mooi en hij reed erg fijn, en ik was ook wel een beetje verliefd. Maar da's waarschijnlijk altijd als je oog en oog staat met eerste (mogelijke) motorfiets.
Maar ik ben gelukkig niet zo gek om de kans te wagen. Het moet goed zijn, en anders niet. En door deze ervaring ben ik weer een beetje 'afgeremd'.
O u is agent?KabalA! schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:05:
[...]
Jep, maar dat komt omdat ik ook in halve diensgear rij in de winter
Is vooral handig als je 'iets' hard tussen file doorgaat en je komt een motoragent tegen... even vriendelijk zwaaien en je kan door
Zo had ik vanuit mijn stage ook altijd op dinsdag een 'date' met een motoragent, reed vanaf de moerdijkbrug achter hem aan tot aan Rotterdam en dan reden we altijd 130-140 en bij rotterdam was het even zwaaien en dan ging ik het laatste stukkie alleen verder Tot de volgende dinsdag [afbeelding]
And it goes BRAAAAAPP!
Uhm... nee
Wat een schatje die motorCapoeirist schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:50:
sorry, Chevy en ik waren beide verbaasd over de super nette staat van de fiets
[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 11-11-2005 20:44 ]
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
[ Voor 11% gewijzigd door 4x2 op 11-11-2005 23:27 ]
leeg
[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 12-11-2005 15:56 ]
[ Voor 4% gewijzigd door 4x2 op 12-11-2005 16:45 ]
leeg
Mmmm dat soort jassen zijn wel gaaf
[ Voor 10% gewijzigd door Saus op 13-11-2005 00:54 ]
kettingspanning staat goed? Je wilt niet dat je ketting plots knapt, je nummerplaat kapot slaat en als je heel veel pech hebt je slaat alsof je een stiefdochter bentSaus schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:53:
Ik heb trouwens als totale A-techneut (met mijn vader als hulp) mijn eigen ketting (+tandwielen) vervangen en de Cat snort weer als lief poesje!
[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 13-11-2005 03:15 ]
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Verwijderd
Dus jullie mogen elke proef apart 2X proberen en de proeven moeten niet aaneensluitend uitgevoerd worden?
Jep, je hebt steeds per proef één herkansing... En inderdaad, ze vertellen niets als je hem voor de 2e keer fout doet, had ik gelukkig bij mn eigen examen niet bij nagedachtVerwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:40:
[...]
Dus jullie mogen elke proef apart 2X proberen en de proeven moeten niet aaneensluitend uitgevoerd worden?
leeg
Verwijderd
Doet Disco_stu weleens aan allroadritten mee?Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:40:
En ik kan het weer niet laten om een mooi fotootje te posten
Zo, ff een tijdje weggeweest (weekendje Ardennen) en aankomend weekend/week heb ik ook geen tijd meer (paar dagen New York) maar daarna ga ik weer op motorjacht.Capoeirist schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:50:
[...]
Goedzo. Dat is wel verstandig, er is meer als genoeg aanbod en je moet gewoon rustig zoeken, er is meer aanbod als vraag hoewel zo'n CBR wel en goede en gewilde fiets is ivm de sportieve toer eigenschappen.
Ja ik spam even, weet een hele nette te staan, maybe wat voor je. Da.. sorry, Chevy en ik waren beide verbaasd over de super nette staat van de fiets. En ach de prijs kun je vast ook nog wel wat meer rits(z)elen
Honda CBR 600 FX € 5.250,-
Sport/tour, Geel/groen, 12944 km, 1999
[afbeelding]
www.ritzenmotors.nl
Ik ben er dus vanochtend mee bezig geweest... maar het is op mijn motor niet mogelijk om de gasnaalden te verstellenKabalA! schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:44:
[...]
Hmm... dan ga ik van het weekend is uitzoeken hoe dat werkt. Heb echt geen idee hoe alles werkt met carburatie e.d. maar volgende week heb ik denk ik wel tijd om er eens goed naar te kijken.
[ Voor 31% gewijzigd door 4x2 op 17-11-2005 12:22 ]
leeg
Ik laat even mijn carbnoob gedachten gaan4x2 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:21:
Dun ringetje dr onder leggen, komt ie wat hoger (en dus rijker) te staan.
Owja, controleer wel 300x of dat ringetje er niet vandoor kan.
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Gasnaald heeft invloed vanaf grofweg 1/4 gas tot 3/4 gas (daarna de hoofdsproeier, daarvoor de mengselschroef, al overlapt alles wel).KabalA! schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:41:
[...]
Ik laat even mijn carbnoob gedachten gaan
Maar dat zou dan alleen effect hebben op het stationair draaien, want als je gas geeft komt die naald omhoog en is het effect van die ring weg...
En stationair is er dus niets aan de hand, maar in de hogere toeren doettie juist vervelend
Heb ik gelijk, of praat ik (zoals ik gewend ben) onzin??
leeg
Wellicht kun je eens gewoon kijken wat je eerst indruk is , en hierna overleggen of je hem eventueel niet mag laten keuren bij een dealer?(zullen ze wel doen tegen betaling?)ACID-dude schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:14:
.....
Omdat wij beiden geen techneuten zijn en er geen mogelijkheid bestaat om iemand mee te nemen die er verstand van heeft, vragen we bij deze jullie hulp.
....
Hebben jullie nog meer punten die voor een relatieve leek goed in te schatten zijn? Wij zouden er erg mee geholpen zijn!
[ Voor 26% gewijzigd door -Turbotetter- op 18-11-2005 09:12 ]
Kan die ook de bocht om zonder 30 keer te steken?Vm1heA schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:12:
Ik hoop komende zomer 370 KW over te houden op mn project
[ Voor 57% gewijzigd door Chevy454 op 18-11-2005 23:41 ]
[ Voor 51% gewijzigd door Chevy454 op 22-11-2005 12:47 ]
DR600? Lijkt me wel leukCapoeirist schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:22:
Ik ga zaterdag op een suzuki DR600 van een of ander achterhoeks gehucht naar huis rijden
Ik wens je kont alvast veel sterkteCapoeirist schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:22:
Ik ga zaterdag op een suzuki DR600 van een of ander achterhoeks gehucht naar huis rijden, denk dat ik wel anderhalf uur mag gaan kou kleumen
Verwijderd
Nu maak je me benieuwd Chevy!Chevy454 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:43:
Ik heb weer wat informatie gekregen over de R1200. Ditmaal niet van BMW maar van iemand anders.
EN HET BEVALT ME VOOR GEEN METER
Zometeen maar eens het elektronisch schema bekijken en controleren of het klopt.
Lees je binnenkort wel wat over op een forum
Verwijderd
Dat valt nog mee, dit is nog veel erger.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:53:
Toch niet dat verhaal over weigerende ABS/rembekrachtiging wanneer de restcapaciteit van de accu ontoereikend is? Dus bijvoorbeeld dat het remsysteem bij de tiende noodstop met ABS alle dienst weigert?
Das geen nieuwtje hoor....
[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 22-11-2005 17:40 ]
Page intentionally left blank.
leeg
Verwijderd
Laatste gok, achteras/klok/spiebanen/krimppassing/lagerspeling? (zitten volgens mij meerdere issues in die achteras).Chevy454 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:40:
[...]
Dat valt nog mee, dit is nog veel erger.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq