Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.075 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

Capoeirist schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:13:
[...]

Tof! :)

Begrenzer er al af getrokken ? ;)
Je bedoelt de begrenzing in de 1e versnelling? Neuh, komt nog wel, vind ik nu nog niet belangrijk ;)

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:46

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik en een vriend van me zijn bezig met een klein projectje. Of het mogelijk is om voorwiel aandrijving op een motor(brommer) aan te brengen. Nu houden wij ons wel bezig met de technische kant van het verhaal (plus dat het leuk is om zoiets zelf uit te zoeken). Waar ik echter niet uitkom is wat de nadelen van voorwielaandrijving zelf zijn. (en de voordelen) Dus de vraag wat de gevolgen voor wendbaarheid en controle over de motor zijn bij voorwielaandrijving (en in eerste instantie voor snelheden van een brommer, dus minder dan 80 kmpu). Ervan uitgaande dat er helemaal geen extra massa op het voorwiel wordt aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Quarin schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:04:
Ik en een vriend van me zijn bezig met een klein projectje. Of het mogelijk is om voorwiel aandrijving op een motor(brommer) aan te brengen. Nu houden wij ons wel bezig met de technische kant van het verhaal (plus dat het leuk is om zoiets zelf uit te zoeken). Waar ik echter niet uitkom is wat de nadelen van voorwielaandrijving zelf zijn. (en de voordelen) Dus de vraag wat de gevolgen voor wendbaarheid en controle over de motor zijn bij voorwielaandrijving (en in eerste instantie voor snelheden van een brommer, dus minder dan 80 kmpu). Ervan uitgaande dat er helemaal geen extra massa op het voorwiel wordt aangebracht.
Voorwielaandrijving heeft de oorsprong in het zand. Zodra het achterwiel begint door te spinnen, gaat er vermogen naar het voorwiel, waardoor de motor zich door de bocht trekt en minder wegglijdt.

Nadelen: draaiende dingen op je motorfiets waardoor omgooien moeilijker wordt? Gewichttoename? Meer dat kapot kan gaan? ;)

Voordelen: meer grip, dus meer snelheid, dus meer overwinningen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Yamaha 2trac

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 14:01

paQ

naaais *D

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ik weet dat er al heel lang gevogeld wordt met 2 wiel aangedreven fietsen (al voor de 2e wereldoorlog).
Hier staat een overview:
http://home.mira.net/~iwd/2x2x2/history.html

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Quarin schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:04:
Nadeel is dat als je gas geeft de voorkant omhoog komt hierdoor verlies je grip. het werkt dus alleen bij zacht rijden/optrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo gaat de voorkant omhoog? Hij heeft het toch over een voorwielaangedreven motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:09:
Hoezo gaat de voorkant omhoog? Hij heeft het toch over een voorwielaangedreven motor?
Tja, auto is (meestal) ook voorwiel aangedreven, maar daarom gaat de voorkant wel ietsjes omhoog en de achterkant ietsjes omlaag als ie wegrijdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
MicDis schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:41:
Nadeel is dat als je gas geeft de voorkant omhoog komt hierdoor verlies je grip. het werkt dus alleen bij zacht rijden/optrekken
Anti squat inrichting moet inderdaad daarop zijn aangepast ja

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 16:11
Chevy454 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:07:
[...]

KOLERE ZEG!!!!!!!!
Ik ga dus de mentor van Yamy Daffy worden...... 8)7

Moet voor BMW BeLux een technische cursus schrijven van de elektronica op de nieuwe BMW's. Ik krijg een R1200RT FULL OPTION tot mijn beschikking waar ik de signalen van moet meten, kleine fouten op hardware als software inzetten als ook kritische fouten in programeren, een complete teststand opbouwen en ook nog eens met flinke overtuiging slagen.

De bedoeling van BMW is om die cursus direct in te zetten voor hun eigen opleiding want de opleiding van Duitsland is te omslachtig volgens hun dus de hete adem van de begeleiders (school alsook van BMW) voel ik al in mijn nek.

Ik ga maar meteen bellen naar enkele dealers of te informeren of ze ook een input willen brengen want de cursus is uiteindelijk voor hun.

[...]

Laten we daar nog niet mee beginnen. we hebben een grote kip geslacht, het pluimen ervan zal toch wel enkele maanden duren. Wat ik wel weet is dat ik geen avontuurtjes kan veroorloven met dit eindwerk. Dit is een prachtige visite kaartje als ik solliciteer voor werk maar de lat ligt hier wel tientallen malen hoger dan de vorige jaren. Ze vonden bij BMW BeLux de eindwerken van de vorige jaren goed maar ze konden er zelf weinig mee. Met dit eindwerk is het de bedoeling dat ze er zelf ook een praktisch nut van zouden hebben. Maar eerlijk is eerlijk, dit is een opdracht waar ik nooit over had durven dromen en ik twijfel ook enigsinds in mijn mogelijkheden om dit goed te doen realiseren. Ik wil niet het vertrouwen van de opleidingshoofd als van de mensen van BMW beschamen.

Een heel erg mooi als ambitieus eindwerk is dit zeker wel maar ik ben pas blij als het af is. We mogen daar van hun stage lopen voor 4 ipv de 3 weken dus tijdsdruk is er wel enigsinds.
Doe je het beter dan het prutswerk van mij :P

http://www.sarembe-racing.com/pages/resultsGB.html

Toppie man !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vm1heA schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:49:
Doe je het beter dan het prutswerk van mij :P
Dat weet ik zo zeer nog niet :) Jij bent ook heel erg kundig en ik ben altijd een beetje terughoudend geweest over dingen waar ik het fijne niet vanaf weet. Maar de dingen waarvan ik afweet durf ik ook wel te zeggen dat ik goed in ben. Maargoed, volgende week crash course BMW electronica.
Toppie man !
Zegt de man welke in een race team werkt :P Nee bedankt kerel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 29-10-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Chevy454 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:48:
[...]

Anti squat inrichting moet inderdaad daarop zijn aangepast ja
Meer gewicht op de voorkant leggen?eventueel motor voorover laten hangen door aangepast/ingekorte vering?

Mijn auto dook achterover met orginele veren als je hem onderin trapte..., toen aan de voorkant lager gehangen als achter....kwa remweg en optrekken toch allemaal wat lekkerder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:34
Chevy454 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:07:
[...]

KOLERE ZEG!!!!!!!!
Ik ga dus de mentor van Yamy Daffy worden...... 8)7

Moet voor BMW BeLux een technische cursus schrijven van de elektronica op de nieuwe BMW's. Ik krijg een R1200RT FULL OPTION tot mijn beschikking waar ik de signalen van moet meten, kleine fouten op hardware als software inzetten als ook kritische fouten in programeren, een complete teststand opbouwen en ook nog eens met flinke overtuiging slagen.

De bedoeling van BMW is om die cursus direct in te zetten voor hun eigen opleiding want de opleiding van Duitsland is te omslachtig volgens hun dus de hete adem van de begeleiders (school alsook van BMW) voel ik al in mijn nek.

Ik ga maar meteen bellen naar enkele dealers of te informeren of ze ook een input willen brengen want de cursus is uiteindelijk voor hun.

[...]

Laten we daar nog niet mee beginnen. we hebben een grote kip geslacht, het pluimen ervan zal toch wel enkele maanden duren. Wat ik wel weet is dat ik geen avontuurtjes kan veroorloven met dit eindwerk. Dit is een prachtige visite kaartje als ik solliciteer voor werk maar de lat ligt hier wel tientallen malen hoger dan de vorige jaren. Ze vonden bij BMW BeLux de eindwerken van de vorige jaren goed maar ze konden er zelf weinig mee. Met dit eindwerk is het de bedoeling dat ze er zelf ook een praktisch nut van zouden hebben. Maar eerlijk is eerlijk, dit is een opdracht waar ik nooit over had durven dromen en ik twijfel ook enigsinds in mijn mogelijkheden om dit goed te doen realiseren. Ik wil niet het vertrouwen van de opleidingshoofd als van de mensen van BMW beschamen.

Een heel erg mooi als ambitieus eindwerk is dit zeker wel maar ik ben pas blij als het af is. We mogen daar van hun stage lopen voor 4 ipv de 3 weken dus tijdsdruk is er wel enigsinds.
Ik vind alles best maar ik krijg dan wel een streepje voor bij je in de klas! >:) O-)

Ben erg benieuwd hoe je het ervan af gaat brengen daarzo hou ons op de hoogte!

Alleen ik krijg altijd me cursus in rijswijk niet in belgie.

Mijn cursus van de week uitgesteld vanwege zieke docent.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:03:
Ik vind alles best maar ik krijg dan wel een streepje voor bij je in de klas! >:) O-)
Inderdaad..... bij de personen welke ik het meeste in de gaten moet houden >:) :+
Ben erg benieuwd hoe je het ervan af gaat brengen daarzo hou ons op de hoogte!
Anders ik wel :D
Alleen ik krijg altijd me cursus in rijswijk niet in belgie.
Ik zou liegen als ik zou beweren dat ik daar altijd in Bornem zou werken. Ze willen namelijk Bornem op termijn gaan sluiten maar zolang ik daar kan werken doe ik dat :) Het staat zo mooi op je CV alleen die werkonzekerheid is wel minder :) Anderzijds, who cares.. laat ik maar eerst afstuderen :)
Mijn cursus van de week uitgesteld vanwege zieke docent.
Toevallig een 5 daagse cursus met betrekking tot de electronica welke men nu toepast op de BMW R1200-RT/GS/ST/... ?

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 29-10-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
AcIDeR schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:01:
Meer gewicht op de voorkant leggen?eventueel motor voorover laten hangen door aangepast/ingekorte vering?
Hey we hebben het hier wel over motorfietsgeometrie.... Dat is niet zomaar in 10 zinnen uit te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 12:34
Nee was de cursus over de K1200R en de HP2 1 dags cursus .

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Het is hier niet druk vandaag :D Iedereen is zeker vandaag nog aan het genieten van het mooie weer.
Ik heb vandaag ook weer de nodige km gemaakt door Brabant en stukje Gelderland.
Ik had gisteren avond nog tot in de nacht doorgereden, heerlijk weer zo laat in het jaar.

En vandaag weer zo mooi dussss
Goh wat waren er veel mensen die er hetzelfde over dachten :)

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
http://users.telenet.be/wickedstealthy/sounds/akra1.avi
http://users.telenet.be/wickedstealthy/sounds/akra2.avi
http://users.telenet.be/wickedstealthy/sounds/akra3.avi

Lekker geluid deze Akra EVO-2 demper op de Gixxer 1000 K5 van een vriend :)
Vandaag gemaakt btw ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 30-10-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:42

4x2

lộn xộn quá

the-spawn schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:38:
Goh wat waren er veel mensen die er hetzelfde over dachten :)
Waaronder ik :P

Alles bij elkaar een 350km gereden door NB, GLD en UT en 'heerlijk' lopen slalommen tussen alle slakken op de veluwe (ook motoren trouwens..)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 15:58

Yotta

0110101001111010

Ik heb een vraagje over de kilometerstand. 8)
Als je een tweede- / misschien wel derdehands motor koopt, hoe kritisch moet je dan kijken naar de kilometerstand van die motor.

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
4x2 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:59:
[...]

Waaronder ik :P

Alles bij elkaar een 350km gereden door NB, GLD en UT en 'heerlijk' lopen slalommen tussen alle slakken op de veluwe (ook motoren trouwens..)
En ik, ik heb vandaag ook aardig wat kilometers gemaakt. En een heleboel fietsers en voetgangers pissed-off gemaakt.. Ga dan ook aan de kant :+
Ik heb een vraagje over de kilometerstand.
Als je een tweede- / misschien wel derdehands motor koopt, hoe kritisch moet je dan kijken naar de kilometerstand van die motor.
Hoe bedoel je dat? of de kilometerstand klopt? Tja. begin maar eens met de onderhoudsboekjes of rekeningen van beurten (daar staat vaak ook een kilometerstand op)

[ Voor 33% gewijzigd door FragDaddy op 30-10-2005 23:03 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Yotta schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:57:
Ik heb een vraagje over de kilometerstand. 8)
Wat 'teveel' is bedoel je ?
Valt lastig te zeggen, onderhoud doet enorm veel.
Liever een ding waar altijd lange stukken mee gereden zijn en die goed onderhouden is met 75000 op de klok, dan een poserhok dat 3x per jaar uit de stalling komt voor een burnout met 10000km dr op zeg maar.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hey weten jullie waar ik een helm als deze kan vinden? Het moet niet BMW zijn maar het gaat me om het idee van cross meets integraal.

http://www.gizmag.co.uk/go/4186/

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmag.co.uk/pictures/hero/4186_21060584112.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Airoh heeft zoiets dacht ik, de Airoh Tyger.
En Arai heeft de Tour X-2

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

4x2 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 01:31:
Airoh heeft zoiets dacht ik, de Airoh Tyger.
En Arai heeft de Tour X-2
Thnx

Die Arai wordt het wel want die is wel in mijn maat :*)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 08:50:
Wicked zijn fiets klinkt lekker ja :)
Dat klinkt niet lekker, dat is heerlijk. Onderin grommelt hij, bovenin grommelt hij nog steeds. Hij begint niet te janken maar blijft gewoon lekker grommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Stond gisteren ff stil toen er een VTR SP-1 met open dempers aan kwam geknald , hard remmen voor het stoplicht, kd over het kruispunt en gas erop..

Dat klonk pas heerlijk. 4 cylinders zijn lekker, 2 cylinders zijn heerlijk (verheiligd) :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
Capoeirist schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:35:
Stond gisteren ff stil toen er een VTR SP-1 met open dempers aan kwam geknald , hard remmen voor het stoplicht, kd over het kruispunt en gas erop..

Dat klonk pas heerlijk. 4 cylinders zijn lekker, 2 cylinders zijn heerlijk (verheiligd) :+
Alleen het rijdt van geen kant. (vind ik dan he) Ik heb ooit eens serieus overwogen zo'n SP1 aan te schaffen, want ik vind het een vreselijk mooi ding om te zien en het geluid is ook geweldig. Na een proefrit het idee meteen de nek om gedraaid. Het trilt me veel te veel. Handen en voeten vallen in slaap.

[ Voor 13% gewijzigd door FragDaddy op 31-10-2005 11:56 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ja dat las ik op MF ( VTR , Mille of toch een TL topic ofzoiets) ..

Ik dus op die mille gereden paar maanden terug, en ik vond het geweldig maar niet ontspannend genoeg, maar denk met rustigere demper en wennen dat ik het helemaal geweldig ga vinden.

heb dus een handelaar gemaild om mijn gixxer in te ruilen tegen een omgevallen mille R van 2001 of 2002 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wat dacht je van een Duc met open Termignoni's :9~

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Demonica : Kom je hem zo brengen , ow wacht, kom hem wel ophalen, maakt niet uit waar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:18

KabalA!

[ No-Life ]

Ondanks dat deze ook heerlijk klinken, vind ik persoonlijk toch dat er onder een k5 zo'n tri-oval yoshi dempertje (met de nadruk op -tje :+) moet hangen 8)

Verder ga ikzelf binnenkort beginnen met een opbouw projectje van m'n (door aanrijding) totall loss CB1 om na m'n 25kW periode, welke in maart eindigd, toch een andere fiets kan rijden. Dan kan ik in de tussen tijd wat "wennen" aan meer vermogen (eigenlijk moet ik gewoon sparen ;)) en dan ben ik er toch wel van overtuigd dat ik ooit in het bezit ga komen van een z750 of een dikke twin :*)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024

Ik heb meer met 4 cilinders, al heb ik veel fun op mijn 2 cilinder. Is lekker toerenblokje, zit een lekkere roffel in en bij het remmen ploft die zo leuk uit de uitlaat :9

Maar als ik de motor van mijn vader start komt er toch een grote glimlach op mijn gezicht, jammer genoeg moet ik nog twee jaar wachten voordat ik er op mag rijden. Wel zat tijd om de mijne af te bouwen.

[ Voor 17% gewijzigd door Clithopias op 31-10-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Hey hier staat mijn topic 8)7
Volgende keer wel even iets laten weten hé modjes :)

Maar een twin vs een viercilinder.... een wereld van verschil hé ;)
Een lekkere vette twin geeft zo'n mooi geluid vanwege dat debiet en de onregelmatigheid maar dat motorlopen.. Als we het over een boxer hebben dan is het heerlijk maar zo'n V-twin, ik weet het niet.
Is lekker koppel rijk maar ik mis gewoon die trap onder mijn kont welke ik krijg bij 10 000rpm op een 4 cilinder.

Nu, het is maar net wat je wilt :)
Als ik voor een twin zou gaan dan zou het voor een KTM LC8 zijn en voor een 4 cilinder een kawa :)

Maar ik had overlaatst nog met een XR600 gereden, best wel leuk :+
Maar als ik voor een XR600 zou gaan (als ik geen goed KLR650 blok vind :'( ) dan ga ik em toch direct opboren naar 680cc, ik vond die XR600 maar matig trekken 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Chevy454 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:26:
Hey hier staat mijn topic 8)7
Volgende keer wel even iets laten weten hé modjes :)
Ik was hem ook kwijt. Ik vraag me af wat het nut is van deze (tijdelijke move). Thema fora als vakantie/examens zijn er toch om de tijdelijke stroom extra topics te herbergen.
Topics als Alfa, auto, vliegtuigen en motor topics "zijn" er gewoon altijd al, en dienen nu louter als themaforum vulling.

imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Feedbacktopic; opmerkingen en suggesties

;)

Vind het ook raar maargoed, zal wel loslopen. En hopenlijk terug naar de SG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe avatar? Mooi werk!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Je kunt toch wel merken dat een gladde band + nat wegdek niet samengaat :+

Vanochtend op een oprit brak de achterkant van de motor toch flink uit , terwijl ik toch echt geen snelle fiets heb :X

Gelukkig dankzij jarenlange ervaring *kuch* het ding toch recht kunnen houden :X Toch maar eens een ander bandje halen , met slicks de winter in zal niet gaan :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Profiel van je band gaat toch echt pas werken als er water OP de weg ligt, niet als deze alleen maar nat is. Maar ja, een kale band is waarschijnlijk ook al wat ouder, harder en de vorm is er misschien een beetje uitgesleten...

Tijd voor nieuw rubber! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Misschien dan toch wat bladeren op de weg ofzo dan :? Dat ie zo snel weggleed heb ik niet eerder meegemaakt. Tis een duc m600 , dus echt snel , of krachtig is het ook niet.

Maar idd , tijd voor nieuw rubber ^^

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Laatst online: 10-09 22:15

mymind*

A Beautiful Mind

Ik ga zometeen op weg naar m'n examen verkeersdeelneming.... ik hoop dat ik vanmiddag een blije post kan doen :) zodat ik me iig van bij de rijbewijs A houders kan scharen :)

[ Voor 3% gewijzigd door mymind* op 01-11-2005 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
De yoshi onder de Gixxer K5 is veelste luid...

Maar ik heb ook iets leuks... genaamd MIG ... klein dempertje uit Frankrjik, extreem high mount..

Wou ik 2j aar geleden al kopen, toen kwam het er niet van, nu zaterdag krijg ik hem zogoed als cadeau ;) Als ik hierna andere fiets koop schroef ik hem gewoon over.

Even E keur merk in slaan, db killer maken en relaxed! :+

ow hier zit hij onder een iets nieuwer model gsxr

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/gixxer/mig.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Capo op 01-11-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das lelijk man :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ligt eraan vanuit welke hoek je dat ziet vind ik, In het echt is het echt gaaf (vind ik nogmaals :+ )

zo is het niet echt super gaaf, maar wat meer van zijkant of voor/achter.. is best kicken :)

En daarnaast, nu kan ik tenminste automobilisten wat beter laten schrikken van vuur :+ en kuipruitjes doen smelten >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Capo op 01-11-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je lekker mee doorgaan, we worden al voor vreselijke aso's aangezien... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Naah ik gedraag me best heel erg goed.. ben niet levens moe zoals andere, dat scheelt..

Vlammen zie je toch enkel in de avond/nacht en dan rij ik niet veel, als ik al rij is het zo nacht dat er niemand is.

maar het idee op zich ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Zo, net het gloednieuwe roze papiertje opgehaald. Met het A gedeelte ingevuld..... :) :) :)
Nu nog leren rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd zat, de stempel heb je iig. Gefeli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Vlammetjes maken lukt volgens mij niet zo goed met die GPZ, vást geen open demper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

dank je, ..

Ik ben (uiteraard) nu voor een motor aan het kijken en een kennis van me heeft een motor te koop staan. Ik zou ik graag van jullie wat advies hebben.

Het gaat om een Yamaha Thundercat bj. 2000 32000 Km gelopen
- Kleurstelling zwart zilver goud
- Nieuwe ketting en tandwielen.
- Totaal kale achterband (wordt door heb vervangen als ik hem koop)
- Goede voorband
- Laatste (grote) beurt was bij 28000 Km (uitgevoerd door MCR)

Vraagprijs 4900 euro

Is deze prijs een schappelijke prijs? Er viel nog wel over te praten volgens hem... Het is in principe een motor waarop ik wel zou willen beginnen.

Of zijn er redenen om niet met dit apparaat te starten en is het misschien beter om eerst een 'gooi en smijt' motor (a.k.a barrel) te kopen.

oh, ja reden van verkoop: Hij wil een BMW uit duitsland importeren en daarom heeft ie geld nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door mymind* op 01-11-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Mymind : Gefeliciteerd!!

Thundercat is een goede fiets hoor. Vrij vlot maar zou niet weten waarom het geen beginners fiets zou zijn, alles zit inde rechter hand.

Ik vind wel de km stand mwha mhwa.. als je daar 1 a 2 jaar op rijd is hij redelijk onverkoopbaar vanwege de km stand. Nu zit hij nog net op het randje.

Als hij goed is onderhouden maakt het motorisch niet uit, het is enkel iets wat tussen de oren zit ;)

Osiris : Ik had hem al eens gepost maar kan het niet laten :+

Vlammend filmpje

Inmiddels met Powercommander en 127pk en 88nm .. dus we zijn weer paar pk's opgeschoten.. als ik hem houd gaan we door naar de 130 pk :)

[ Voor 70% gewijzigd door Capo op 01-11-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Capoeirist schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:41:
Mymind : Gefeliciteerd!!

Thundercat is een goede fiets hoor. Vrij vlot maar zou niet weten waarom het geen beginners fiets zou zijn, alles zit inde rechter hand.

Ik vind wel de km stand mwha mhwa.. als je daar 1 a 2 jaar op rijd is hij redelijk onverkoopbaar vanwege de km stand. Nu zit hij nog net op het randje.

Als hij goed is onderhouden maakt het motorisch niet uit, het is enkel iets wat tussen de oren zit ;)
Dank je,

De fiets is een aantal keer mee op vakantie geweest, Spanje, Italië. Vrij veel snelweg Km's. Zou dat de hoge km stand kunnen verklaren?

Ik zit eens rond te kijken, maar (bij dealers) staat een fiets als deze (bj en km stand) rond tussen de 5200 en de 6000 ongeveer. En particulier (voor zover ik er gevonden heb) rond de 5000.
Kan ik aannemen dat de vraagprijs redelijk is? en als ik er geld vanaf praat , hoeveel zou dit dan ongeveer zijn (voor zover jullie dit kunnen zeggen zonder de fiets te zien)

[ Voor 22% gewijzigd door mymind* op 01-11-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capoeirist schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:41:

Vlammend filmpje

Inmiddels met Powercommander en 127pk en 88nm .. dus we zijn weer paar pk's opgeschoten.. als ik hem houd gaan we door naar de 130 pk :)
Heb hem al eens eerder gezien, prachtig _/-\o_

Maar als dat ding zo ploft (understatement ;)) dan betekent het toch eigenlijk dat de motor te rijk staat afgesteld? Of is dat niet bij voorbaat zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ja, ben blij met mijn nieuwe klus :D
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:24:
Maar als dat ding zo ploft (understatement ;)) dan betekent het toch eigenlijk dat de motor te rijk staat afgesteld? Of is dat niet bij voorbaat zo :?
De motor staat niet rijk, de motor staat ook niet arm? De motor staat gewoon goed :Y)
Dat ploffen komt omdat je het gas sluit en plots de motor zijn strot afknijpt waardoor die heel even arm loopt en daardoor die knal in de uitlaat.

[ Voor 58% gewijzigd door Chevy454 op 01-11-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Howly F staan we nu in een thema forum! moest gewoon de search gebruiken :)

anyway de startpost is niet helemaal goed hoor, de motor is van mijn GF!! ik heb nog geen motor!

Wat ik wel heb is mijn theorie gehaald vandaag... 2 foutjes en 1tje een error (corrigeerde op t laatste moment en mn lettertje werd niet meer gepakt..)

mag nu in December afrijden, speciale verrichtingen al gedaan en gehaald.

totaal aantal lessen nu:12.

Ik zit te kijken om volgend jaar een mille te kopen maar heb er nog nooit op gereden, iemand ervaring met een mille?

Motoren die ik wel zie zitten nu:

Nieuwe FazerS
Mille
SV1000s (wel erg snel misschien)
of een Gixxer 750... hmm dat wordt proefrijden van de lente :9~

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
mindcre8r schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:41:
anyway de startpost is niet helemaal goed hoor, de motor is van mijn GF!! ik heb nog geen motor!
Is nochtans wel goed hoor? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Nog een paar vraagjes betreffende te Thundercat:
- Welk onderhoud is er in de nabije toekomst te verwachten bij een fiets als deze met 32000 km erop? en welke kosten zou dit met zich mee kunnen brengen?
- Welk onderhoud heeft er al plaats moeten vinden? m.a.w. wat kan ik vragen om te controleren of de fiets goed onderhouden is?
- Wat zijn de kosten voor een nieuwe achterband ongeveer? inc. montage (misschien kan ik door de achterband te laten 'zitten' meer van de prijs afhalen.)
- Hebben jullie nog punten waar ik extra op moet letten?

Ik ga binnenkort een afspraak maken om te kijken en een proefritje te maken en wil goed beslagen ten ijs komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ten eerste.. de kennis moet je niet te goed kennen..want je moet hem wel beetje kunnen pushen ivm vraagprijs (vraag en aanbod he)

Achterband zal varrieren tussen de 150 en 225 euro, ligt aan type band en waar je hem koopt (ga in godsnaam naar een motorzaak en niet naar een autobanden specialist)

Onderhoud dat heeft moeten plaats vinden, grote beurt op 24.000km met kleppen stellen en alles erbij.

om de 6000km olie verversen, om de 12.000km een kleine beurt en om de 24.000km grote beurt.. zoiets meen ik.

Vragen kun je niks over het onderhoud in de zin van of hij goed onderhouden is, je moet rekeningen zien en nog belangrijker, de fiets moet er goed uit zien, niet te goed, want 32.000km mag het absoluut geen nieuwe fiets meer zijn, moeten toch wel wat gebruikers sporen opzitten, zeker van hoge snelheid continue op snelweg (wat steenslag etc)

Even goed naar het balhoofd aanslag kijken ivm schade, kijken of wielen in lijn staan, voorvork recht is, rekeningen nakijken, etc.

1001 tips.. daarom, neem iemand mee die er zicht op heeft en die die kennis niet kent en dus gewoon eerlijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:12:
Moet je lekker mee doorgaan, we worden al voor vreselijke aso's aangezien... :|
Gelukkig, ik mistte in dit topic al een opmerking over ons "imago" .....
Leuk dat ik niet teleurgesteld word :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

mymind* schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:22:
Nog een paar vraagjes betreffende te Thundercat:
- Welk onderhoud is er in de nabije toekomst te verwachten bij een fiets als deze met 32000 km erop? en welke kosten zou dit met zich mee kunnen brengen?
- Welk onderhoud heeft er al plaats moeten vinden? m.a.w. wat kan ik vragen om te controleren of de fiets goed onderhouden is?
- Wat zijn de kosten voor een nieuwe achterband ongeveer? inc. montage (misschien kan ik door de achterband te laten 'zitten' meer van de prijs afhalen.)
- Hebben jullie nog punten waar ik extra op moet letten?

Ik ga binnenkort een afspraak maken om te kijken en een proefritje te maken en wil goed beslagen ten ijs komen :)
Onderhoud: bij 42000km moeten de kleppen gesteld worden (of althans gecontroleerd), dat kost behoorlijk wat geld bij een dealer (veel werk, als er kleppen gesteld moeten worden moeten de nokkenassen dr uit).
Je hebt kans dat het balhoofdlager en de wiellagers ook rond die koers aan de beurt zijn (afhankelijk van rijstijl/gebruik).

Zoek ook een beetje naar rare krasjes op bv voetsteunen, stuuruiteinden, assen, voorpoten etc.
Dik kans dat ie een keer omgepleurd is dan, je kunt er iig even naar vragen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
PeeJay schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:55:
[...]

Gelukkig, ik mistte in dit topic al een opmerking over ons "imago" .....
Leuk dat ik niet teleurgesteld word :Y)
8) Achja..
4x2 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:16:
[...]

Onderhoud: bij 42000km moeten de kleppen gesteld worden .
bij 24.000km toch ? en dan x2 is toch 48.000km ? of ben ik nu gek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 08:22

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Capoeirist schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:38:

bij 24.000km toch ? en dan x2 is toch 48.000km ? of ben ik nu gek ?
Is afhankelijk van motor tot motor, bij de mijne moet het om de 12.000 km volgens het boekje. Al heeft ie er nu 40k opzitten zonder dat ze ooit bijgesteld zijn (wel gecontroleerd natuurlijk) :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ja scheelt ook per motor, meende dat het bij die motor om de 24.000km is vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Capoeirist schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:11:
Ja scheelt ook per motor, meende dat het bij die motor om de 24.000km is vandaar :)
Bij Yamaha is het inderdaad pas bij 42.000. Was bij mijn FZR-R ook zo.
De kleine beurtjes zijn om de 10.000 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
PeeJay schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:14:
[...]

Bij Yamaha is het inderdaad pas bij 42.000. Was bij mijn FZR-R ook zo.
De kleine beurtjes zijn om de 10.000 geloof ik.
6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zeg chevy zeg jij nu eens wat over die 80km/u regel. Want ik heb er een beetje moeite mee dat 80 in z'n 5 zo'n goed idee zou zijn. Waarom is de mobilist de sleutel tot een beter milieu en gaat het niet al jaaaaaren de goede kant op?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Het hele auto gebeuren is al krom.

De fabrikanten moeten lagere uitstoot bereiken. Dit word steeds moeilijker en lastiger. De techniek op dit moment is dat men benzine verspilt om zo schonere uitlaat gassen te halen

Dat verklaard ook meteen waarom de auto's afgelopen jaren NIET zuiniger zijn geworden. Al jaren en jaren sukkelen we met 1 op 10 en 1 op 15 waarde's.

Ik zeg uitstoot iets omhoog, minder verbruikende auto's maken met betere verbranding maar ook met alternatieve stoffen. Echter zolang er nog olie is zal men olie blijven verkopen...

Maargoed... het gaat puur om uitstoot van fijnstof , de file zal ze een zorg zijn..

[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 02-11-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Van de R1 en R6 in elk geval niet.
En van mijn toenmalige FZR-R ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 21:35
Bijna moet ik afrijden voor me motorrijbewijs.

Ik zit te denken aan een Aprilia RS 250. Alleen moet deze wel begrenst worden vanwege het 25KW rijbewijs.
Hoe is een RS 250 het beste te begrenzen? Gewoon met een busje bovenop de gasschuif of kan die ook electronisch op de ontsteking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Capoeirist schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:24:
Het hele auto gebeuren is al krom.

De fabrikanten moeten lagere uitstoot bereiken. Dit word steeds moeilijker en lastiger. De techniek op dit moment is dat men benzine verspilt om zo schonere uitlaat gassen te halen

Dat verklaard ook meteen waarom de auto's afgelopen jaren NIET zuiniger zijn geworden. Al jaren en jaren sukkelen we met 1 op 10 en 1 op 15 waarde's.

Ik zeg uitstoot iets omhoog, minder verbruikende auto's maken met betere verbranding maar ook met alternatieve stoffen. Echter zolang er nog olie is zal men olie blijven verkopen...

Maargoed... het gaat puur om uitstoot van fijnstof , de file zal ze een zorg zijn..
Ok bronnen? Ik zou wel eens wat pro-auto/motor onderzoeken willen hebben. En dat fijnstof is de uitstoot/hoeveelheid de laatste 5/10/15 jaar meer of minder geworden?

*rammsteins nieuwe benzin aan :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
PeeJay schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:10:
[...]

Van de R1 en R6 in elk geval niet.
En van mijn toenmalige FZR-R ook niet.
Ja, sorry, maar dit is de waarde voor die tractor van mij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
My-life schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:21:
Bijna moet ik afrijden voor me motorrijbewijs.

Ik zit te denken aan een Aprilia RS 250. Alleen moet deze wel begrenst worden vanwege het 25KW rijbewijs.
Hoe is een RS 250 het beste te begrenzen? Gewoon met een busje bovenop de gasschuif of kan die ook electronisch op de ontsteking?
Originele bregrenzings set kopen.
Monteren en dan op kenteken laten zetten dat deze erop zit.

Kost je pegels en met een dyno uitdraai zou ik oppassen.
Erkend inbouwer moet het bevestigen dat het goed is, dan ben je pas verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Vm1heA schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:32:
[...]

Ja, sorry, maar dit is de waarde voor die tractor van mij O-)
Niet alleen van jou tractor ;)

9 van de 10 motors moeten om de 6000km kleine beurt hebben, ook kadetjes als r6'jes en r1'tjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Capoeirist schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:03:
[...]

9 van de 10 motors moeten om de 6000km kleine beurt hebben, ook kadetjes als r6'jes en r1'tjes :+
Dan mogen ze de boekjes van deze machines wel eens aanpassen, want daar stond toch echt 10.000 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

PeeJay schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:56:
[...]

Dan mogen ze de boekjes van deze machines wel eens aanpassen, want daar stond toch echt 10.000 :7
Met m'n FJR moet ik ook alle 10.000 km binnen :)
En 40.000 km ongeveer voor de kleppen te laten stellen :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:24:
De techniek op dit moment is dat men benzine verspilt om zo schonere uitlaat gassen te halen
Nou nou, zo erg is het niet hoor. Zeker niet met de nieuwe technieken hoor.
We verspillen geen benzine om schonere uitlaatgassen te krijgen. Sterker nog, we laten de benzinemotoren met FSI techniek als een diesel rijden.
Dat is een andere kwestie, vermogen kost gewoonweg energie. Ze moeten niet meer gaan investeren in een motorblokken welke 150pk ofzo hebben, DAT GEBRUIK JE NIET. En als je de motor onbelast laat rijden dan heb je gewoon mindere efficientie. De beste diesel motor op dit moment heeft een verbruik van 176gr/kWh. Voor benzine motoren ligt dat nog steeds op 210gr/kWh. Daarnaast zijn er meer energievretende componenten bijgekomen zoals een stuurbekrachtiging, een airco, een 3000W geluidsinstallatie,....... allemaal dingen welke energie vreten.
Verbruik is niet het probleem, het probleem is dat mensen gewoon cijfertjes zien. Als je voor hetzelfde geld een auto met 500pk kunt kopen ipv 80pk dan zal iedereen voor die 500pk gaan. Laten we wel zo eerlijk zijn. Het probleem ligt gewoon bij de mensen welke steeds meer wilt hebben en voor wat? Laten we eerlijk zijn, de vermogens welke men nu uit de wagens haalt is gewoon absurd.

Zelfde als de test welke we moesten door de stad antwerpen. Één vuilniswagen op aardgas, de ander op diesel. Wij moesten controleren welke nu het schoonste was.. en de conclusie.... gaat niet, de motor loopt zo onbelast dat er te veel met lucht werd gemengd dat het niet te meten was het verschil. Zolang je de motor niet op vollast kunt beoordelen dan is het gewoon onzin maar het staat zo mooi... "deze vuilniswagen rijdt op aardgas" |:(
Tja, fijnstof vind ik toch ook niet zo fijn met mijn astma hoor :)
ROFLASTC schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:15:
Zeg chevy zeg jij nu eens wat over die 80km/u regel. Want ik heb er een beetje moeite mee dat 80 in z'n 5 zo'n goed idee zou zijn. Waarom is de mobilist de sleutel tot een beter milieu en gaat het niet al jaaaaaren de goede kant op?
Tja, kwestie van nummers. De motoren zijn gewoon allemaal te zwaar qua vermogen. Wat men wel gaat proberen te doen is om de wagens langzamer te laten rijden om het verbruik naar onder te halen en zo ook de uitstoot want de benodigde energie loopt exponentieel op.

Maar dat lost het fundamenteel probleem niet op. Hoe lager je onder je maximaal vermogen rijdt hoe meer je wagen verbruikt wegens de ineffecientie van je verbrandingskamer. Hieruit mag je concluderen dat volgas waarbij in je powerband blijft de enig goede stand is voor zowel verbruik als emissie. Probleem is dat het eerder jouw rijbewijs als voertuig zal kosten omdat die motorvermogens allemaal overkill zijn.
ROFLASTC schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:28:
Ok bronnen? Ik zou wel eens wat pro-auto/motor onderzoeken willen hebben. En dat fijnstof is de uitstoot/hoeveelheid de laatste 5/10/15 jaar meer of minder geworden?
Laat ik eerst en vooral duidelijk zijn: ik houd van motorische technieken, niet liever dan dat. Vermogens hier, vermogens daar, heerlijk spul :) Maar laten we wel wezen, moet een boodschappen wagentje nu 100pk hebben als die aan 60pk genoeg heeft? Zolang die trend van het teveel aan motorvermogens wordt doorgezet door de fabrikanten (door de wens van de gebruikers) dan zal het verbruik niet merkbaar dalen.

Ik heb laatst nog met een Kadett eind jaren 70 meegereden, dat ding ging zeker vlotjes mee met het verkeer met zijn 1.2S motor met 60pk, die liet menig auto staan bij het stoplicht (oké als de andere nu ook zou meesprinten dan wil ik niet in de verliezende wagen zitten :+) maar hij had zeker wel voldoende vermogen voorhanden.

Het is een kwestie van tijd voordat men terug gaat naar bijvoorbeeld een BMW 5-serie met een 1.6 benzine motor of een peugeot 607 met een 1.4diesel motorblok.

[ Voor 41% gewijzigd door Chevy454 op 02-11-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:32:
[...]

Het is een kwestie van tijd voordat men terug gaat naar bijvoorbeeld een BMW 5-serie met een 1.6 benzine motor of een peugeot 607 met een 1.4diesel motorblok.
Dit betwijfel ik. Daar gaat BMW namelijk geen afzet vinden. De lichtste versies van zulke BMW's worden het slechtste verkocht.
Hetzelfde geldt voor de S van Mercedes. De 320 wordt het minst verkocht.
Als je een auto van 2000kg hebt, wil ik ook een motor waarbij die auto nog steeds snel is en geen gekeutel bij het verkeerslicht.

[ Voor 7% gewijzigd door PeeJay op 02-11-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verbruik is niet het probleem, het probleem is dat mensen gewoon cijfertjes zien. Als je voor hetzelfde geld een auto met 500pk kunt kopen ipv 80pk dan zal iedereen voor die 500pk gaan. Laten we wel zo eerlijk zijn. Het probleem ligt gewoon bij de mensen welke steeds meer wilt hebben en voor wat? Laten we eerlijk zijn, de vermogens welke men nu uit de wagens haalt is gewoon absurd.

Tja, kwestie van nummers. De motoren zijn gewoon allemaal te zwaar qua vermogen. Wat men wel gaat proberen te doen is om de wagens langzamer te laten rijden om het verbruik naar onder te halen en zo ook de uitstoot want de benodigde energie loopt exponentieel op.

Maar dat lost het fundamenteel probleem niet op. Hoe lager je onder je maximaal vermogen rijdt hoe meer je wagen verbruikt wegens de ineffecientie van je verbrandingskamer. Hieruit mag je concluderen dat volgas waarbij in je powerband blijft de enig goede stand is voor zowel verbruik als emissie. Probleem is dat het eerder jouw rijbewijs als voertuig zal kosten omdat die motorvermogens allemaal overkill zijn.

Laat ik eerst en vooral duidelijk zijn: ik houd van motorische technieken, niet liever dan dat. Vermogens hier, vermogens daar, heerlijk spul :) Maar laten we wel wezen, moet een boodschappen wagentje nu 100pk hebben als die aan 60pk genoeg heeft? Zolang die trend van het teveel aan motorvermogens wordt doorgezet door de fabrikanten (door de wens van de gebruikers) dan zal het verbruik niet merkbaar dalen.

Ik heb laatst nog met een Kadett eind jaren 70 meegereden, dat ding ging zeker vlotjes mee met het verkeer met zijn 1.2S motor met 60pk, die liet menig auto staan bij het stoplicht (oké als de andere nu ook zou meesprinten dan wil ik niet in de verliezende wagen zitten :+) maar hij had zeker wel voldoende vermogen voorhanden.
Het MOET niet. Niks moet van mij maar mag het?; liever wel. Mensen hebben bedacht dat power leuk is en de moeite waard om te hebben. Ik heb wat tegen begrenzing en de notie dat je zoveel power niet nodig hebt omdat het niet zou mogen.Dan gaat de maxsnelheid 's nachts maar een beetje omhoog ofzo. Dat je het er nooit alles overal uit haalt op onze wegen kan ik nog wel mee inkomen met die files en afslagen.

Ik moet misschien maar naar de VS verhuizen :P

Trouwens als het gaat om vervuiling dan is een 500pk blok op waterstofgas wel ok?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Ik heb ook een thundercat uit 2002 bij een dealer (Jan van Dam uit oosterhout, iemand ervaring mee misschien?) zien staan. 5000 km op de teller. vp. 5950 euros

Hij staat hier in de buurt en ik wil morgen eens voorzichtig een blikje gaan werpen in de showroom. Is het bij motoren gebruikelijk dat er zonder inruil nog iets van de prijs afgaat? (of bijvoorbeeld kleding/helm als compensatie) mijn door mezelf gestelde grens ligt eigenlijk op 6000 euro. +/- 5000 voor de fiets en 1000 voor Helm/broek/jas/etc.

[ Voor 75% gewijzigd door mymind* op 02-11-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
[...]

Nou nou, zo erg is het niet hoor. Zeker niet met de nieuwe technieken hoor.
We verspillen geen benzine om schonere uitlaatgassen te krijgen. Sterker nog, we laten de benzinemotoren met FSI techniek als een diesel rijden.
Vraag het paul eens , of beter ik zal het hem zaterdag nog es vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

mymind* schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:58:
Ik heb ook een thundercat uit 2002 bij een dealer (Jan van Dam uit oosterhout, iemand ervaring mee misschien?) zien staan. 5000 km op de teller. vp. 5950 euros

Hij staat hier in de buurt en ik wil morgen eens voorzichtig een blikje gaan werpen in de showroom. Is het bij motoren gebruikelijk dat er zonder inruil nog iets van de prijs afgaat? (of bijvoorbeeld kleding/helm als compensatie) mijn door mezelf gestelde grens ligt eigenlijk op 6000 euro. +/- 5000 voor de fiets en 1000 voor Helm/broek/jas/etc.
Dat is over het algemeen wel gebruikelijk inderdaad. Gewoon vragen en even onderhandelen. Als er niets van de prijs van de motor af kan, dan is er vaak wel de nodige speling met kleding.

In 3,5 jaar tijd 5000 km rijden. Pffff, lijkt wel net zo'n motorrijder als ik. Vast ook zo'n wannabe die niet kan sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:02:
Vraag het paul eens , of beter ik zal het hem zaterdag nog es vragen.
Voor motorfietsen is het simpel. Daar bestaat gewoon geen echte harde milieunorm voor. Voor auto's zitten wel al aan Euro5 norm, voor motorfietsen bij lange na nog niet. En de motor rijker laten lopen om aan milieu eisen te voldoen klopt niet hé ;) we laten de motor rijker lopen om de uitlaat te koelen :) Verschil tussen vermogen op lambda 0.83 of lambda 0.92 merkte ik niet eens op de Superflow testbank.
PeeJay schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:05:
Dit betwijfel ik. Daar gaat BMW namelijk geen afzet vinden. De lichtste versies van zulke BMW's worden het slechtste verkocht.
Hetzelfde geldt voor de S van Mercedes. De 320 wordt het minst verkocht.
Als je een auto van 2000kg hebt, wil ik ook een motor waarbij die auto nog steeds snel is en geen gekeutel bij het verkeerslicht.
Hoeveel mensen rijden met een leasewagen en hebben een tankpas? Dat is een enorme hap uit het budget, dan zal men niet meer een BMW 5 serie als wagen laten kiezen maar de kleinere wagens. We zullen gewoonweg naar zoiets evolueren. De komende 2 jaar zal de benzineprijs relatief stabiel zijn wegens het vrijkomen van een olieveld maar daarna ben ik er zeker van dat we naar 100 dollar per vat gaan en dan zal je gewoon naar een kleine motorinhoud moeten gaan. Met 100pk heb je genoeg in een auto voor normaal gebruik. Daarnaast is de evolutie ook verkeerd, we rijden nu met topsnelheden rond 200km/h daar het vroeger 180km/h is en dat kost allemaal vermogens. Als we nu motorblokken zouden ontwikkelen welke 180km/h max zouden rijden dan zouden we een veel lager verbruik hebben.

Een benzine motor is pas echt rendabel wanneer de volumetrische effeciëntie van de cilinder rond de 90% ligt. Maar kenmerkend bij een benzine is dat het pompverliezen heeft, iets waar een diesel niet mee te kampen heeft. Daarom is de FSI techniek ook erg mooi qua techniek. We laten de motor op lambda 5 rijden en toch hebben we een rijk mengsel in de cilinder.
ROFLASTC schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:58:
Het MOET niet. Niks moet van mij maar mag het?; liever wel. Mensen hebben bedacht dat power leuk is en de moeite waard om te hebben. Ik heb wat tegen begrenzing en de notie dat je zoveel power niet nodig hebt omdat het niet zou mogen.Dan gaat de maxsnelheid 's nachts maar een beetje omhoog ofzo. Dat je het er nooit alles overal uit haalt op onze wegen kan ik nog wel mee inkomen met die files en afslagen.
Ik vind de vermogens welke men nu haalt uit standaard motorblokken waanzinnig mooi maar de keerzijde is het verbruik. Ik heb liever dan wat minder verbruik in een auto dan een overdaad in vermogen.
Trouwens als het gaat om vervuiling dan is een 500pk blok op waterstofgas wel ok?
waterstof gas geeft enkel maar H2O als uitstoot dus schoon is het zeker.

[ Voor 77% gewijzigd door Chevy454 op 03-11-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Paul heeft eea me uitgelegd, stond ook de eigenaar bij van die gele R1200GS , was na sluitings tijd al haha.. paar maanden terug. Ze vangen het wel op ofzoiets maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:03:
Paul heeft eea me uitgelegd, stond ook de eigenaar bij van die gele R1200GS , was na sluitings tijd al haha.. paar maanden terug. Ze vangen het wel op ofzoiets maar toch.
Tuurlijik, een teveel aan HC en CO vangt men op door verse zuurstof van de inlaat naar de uitlaat te brengen om zo te herleiden naar H2O en CO2 maaar dit is om andere redenen en niet om emissie redenen.

Ze laten de motor rijk lopen voor de uitlaat te koelen en om het rijk lopen te compenseren voegt men er verse lucht aan toe. Maar als er echte emissie eisen komen in de vorm van een Euro norm dan zullen we allemaal aan een katalysator moeten want met het vermengen van verse lucht zoals we nu doen promoot men de hoeveelheid CO2 welke de motor uitstoot. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Chevy454 op 03-11-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

jeuj :) vanavond kan ik weer verder aan mijn motor :) onderdelen zijn binnen en blok heeft weer compressie :) (alles was in orde, pakkingen waren gaar waarschijnlijk) dus blok er weer onder hangen en misschien testrijden :D

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Vm1heA schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:35:
[...]

Originele bregrenzings set kopen.
Monteren en dan op kenteken laten zetten dat deze erop zit.

Kost je pegels en met een dyno uitdraai zou ik oppassen.
Erkend inbouwer moet het bevestigen dat het goed is, dan ben je pas verzekerd.
Wat houd die begrenzingsset in dan? Hoe begrenst die?

Waarom oppassen met een dyno uitdraai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
My-life schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:14:
[...]

Wat houd die begrenzingsset in dan? Hoe begrenst die?
De GPZ500S van m'n moeder werd met een officiele begrenzingsset begrenst en dat hield volgens mij gewoon 2 nieuwe gasschuiven in...
My-life schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:14:
Waarom oppassen met een dyno uitdraai?
Niels bedoelt denk ik dat als je er níet voor kiest om je motor via de officiele weg ook 25 kW op je kentekenbewijs te laten registreren je eventueel ook een dyno-uitdraai kunt maken en daarmee naar de verzekering stappen en als oom agent je aanhoudt dat je dan daarmee aan probeert te tonen dat je motor 25 kW is. Maar da's dus allemaal niet officieel en dus wordt het afgeraden.
Althans, zoiets heb ik er van begrepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:00:
[...]

Hoeveel mensen rijden met een leasewagen en hebben een tankpas? Dat is een enorme hap uit het budget, dan zal men niet meer een BMW 5 serie als wagen laten kiezen maar de kleinere wagens. We zullen gewoonweg naar zoiets evolueren.
Veel inderdaad.
Wij hebben standaard tarieven en dan mag je de auto erbij zoeken.
De reden bij ons dat er dan een kleine wagen wordt gekozen ipv een grote is voornamelijk het motorblok.
Dan geen volvo S40, 2.0D, maar een Leon TDI die gechipt is en nog wat andere opties.
Als ik moest kiezen tussen een grote auto met een licht blok of een iets kleinere met een redelijk zwaar blok, koos ik voor de kleinere.

Als je meer dan 50.000km per jaar rijdt, wil je makkelijk en soepel rijden. Daar is vermogen voor nodig.
Osiris schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:19:

Niels bedoelt denk ik dat als je er níet voor kiest om je motor via de officiele weg ook 25 kW op je kentekenbewijs te laten registreren je eventueel ook een dyno-uitdraai kunt maken en daarmee naar de verzekering stappen en als oom agent je aanhoudt dat je dan daarmee aan probeert te tonen dat je motor 25 kW is. Maar da's dus allemaal niet officieel en dus wordt het afgeraden.
Althans, zoiets heb ik er van begrepen :+
Klopt, 25kw met alleen een uitdraai houdt voor de wet totaal geen stand en de verzekering zal ook vrij vlot zijn handen eraf trekken, ondanks dat ze misschien zeggen dat het wel kan.
Als het officieel geen lichte motorfiets is, dan krijg je gewoon een bekeuring omdat je geen geldig rbw hebt voor de machine. En als je schade maakt is het helemaal feest ;)

[ Voor 34% gewijzigd door PeeJay op 03-11-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Wat kost zo'n set dan? Die moet je dus perse door een bedrijf laten inbouwen.

Wat vinden jullie van de RS250 t.o.v. de 125 die wel standaad aan de 25KW grens voldoet?

De 250 komt bij mij over als "meer motor" en het is me verteld dat het blok ook beter is als die van de RS215.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja kep keer op zo'n rs125 gereden, tis leuk om te beginnen, snel is anders :+

loopt +- 160 ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ik zou voor de 250 gaan...

begrenzing er uit over tijdje en je kunt aardig spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Capoeirist schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:41:
ik zou voor de 250 gaan...

begrenzing er uit over tijdje en je kunt aardig spelen :)
Maar een 250 knijpen naar 25kw vindt het ding niet echt lekker trouwens.
Gaat met een CDI volgens mij en die kosten wel de nodige centjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:49:
Als je meer dan 50.000km per jaar rijdt, wil je makkelijk en soepel rijden. Daar is vermogen voor nodig.
Als je zoveel kilometers rijd wel ja. Maar de meeste mensen rijden ongeveer 20 a 30k en daar heb je geen gechipte diesel voor nodig. Leuk is het wel zeker maar noodzakelijk is het niet. Zoals ik zei heb ik laatst nog met een kadett 1.2S van de jaren 70 geraden, een automaat met 60pk !!!. Ik vond het ding helemaal niet slecht meegaan met het verkeer. Sterker nog, ik vond het zelfs aangenaam rijden zo, voor je gevoel reed je 120km/h en op de teller stond 70km/h :D

En ik heb heel slecht nieuws voor jou, de fabrikanten verdienen het geld niet met de kleine wagens, die verdienen het geld met de middelmaat wagens. Als men dan de kleinere wagens wilt hebben dan zal men die wel een hak zetten door of de prijs op te drijven (wat mijnsziens eigenlijk ook best mag) of door die "incompetent" te maken qua vermogen wat eigenlijk ook wel mag.

Maargoed, zodra de olie echt duur gaat worden dan zullen we het wel merken. Maar de toekomst zal liggen bij kleine motorblokken met minder top-end power omdat die gewoonweg het hoogste rendement hebben omdat je daar plankgas mee moet rijden en voor de extra trekkracht onderin een serie/parallel geschakelde electromotor. Ik denk dat een 1.5l motor wel geschikt is voor normaal te rijden.

En ik ben nog steeds een voorstander van heel erg veel vermogen hoor ;) Maar niet voor het milieu enzo. Daarnaast zitten veel mensen op de amerikanen te zeiken met hun dikke V8 motoren maar qua emissie eisen zijn die wel altijd één van de voorlopers geweest en dan met name in de staat California. Ter vergelijking: de CBR600RR (toch een redelijk recente fiets) moet in California voorzien zijn van een katalysator, benzinedamp opvangsysteem en secundaire beluchting om het verminderen van de HC's en CO te bevorderen.

[ Voor 63% gewijzigd door Chevy454 op 03-11-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:49:
Maar een 250 knijpen naar 25kw vindt het ding niet echt lekker trouwens.
Gaat met een CDI volgens mij en die kosten wel de nodige centjes ;)
Gaat idd door de CDI af te knijpen bij ee RS250 en ze houden er inderdaad niet van nee, dan liever een RS125 als het toch 2takt moet zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 03-11-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
PeeJay : Je hebt een goed punt inderdaad... wel vaker gelezen dat ze dat niet lekker vinden. Ik zou sowieso geen 2 takt rijden als primaire fiets op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Chevy454 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:43:
[...]

En ik heb heel slecht nieuws voor jou, de fabrikanten verdienen het geld niet met de kleine wagens, die verdienen het geld met de middelmaat wagens. Als men dan de kleinere wagens wilt hebben dan zal men die wel een hak zetten door of de prijs op te drijven (wat mijnsziens eigenlijk ook best mag) of door die "incompetent" te maken qua vermogen wat eigenlijk ook wel mag.
Wat is bij jouw middelmaat? Ik vind een Leon vergeleken bij een 5 serie een kleine wagen en volgens mij vind Seat bij de Leon juist een heel hoge afzet.

Maakt ook niet uit, ik zal altijd gek op vermogen blijven. Vandaar ook mijn keuze voor de motorfietsen die ik heb ;)

Ik denk dat je voor het geld van een RS250 ook een mooie 25kw 4-takt kan vinden. Een ZXR400 of zelfs wel een ZX6-R/CBR/FZR-R. Meer motor voor je geld. Een 2takt is leuk voor erbij.
Zodra mijn oom zijn Kawa KR1-S kwijt wil, heb ik de eerste optie en zal die ook toegevoegd gaan worden aan mijn motorpark :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:23:
Wat is bij jouw middelmaat? Ik vind een Leon vergeleken bij een 5 serie een kleine wagen en volgens mij vind Seat bij de Leon juist een heel hoge afzet.
Dat ze er veel van verkopen betekent niet automatisch veel winst :) Er is ook zoiets als marktaandeel :)
Maakt ook niet uit, ik zal altijd gek op vermogen blijven. Vandaar ook mijn keuze voor de motorfietsen die ik heb ;)
Ik houd ook van vermogen, dat zeker maar laten we het probleem globaal bekijken en dan ligt het probleem gewoon bij de constructeurs en ook bij de kopers. Zo simpel ligt het nu eenmaal maar we zullen zien wat de toekomst brengt.
Ik denk dat je voor het geld van een RS250 ook een mooie 25kw 4-takt kan vinden. Een ZXR400 of zelfs wel een ZX6-R/CBR/FZR-R. Meer motor voor je geld. Een 2takt is leuk voor erbij.
Dat vind ik nou ook :)
Zodra mijn oom zijn Kawa KR1-S kwijt wil, heb ik de eerste optie en zal die ook toegevoegd gaan worden aan mijn motorpark :+
RGV500 ofzo vind ik wel leuk :) een RS250 is ook wel geinig maar iets met charme mag wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psst, Chevy, ik heb ooit een Aprilia RSV250 gehad....
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.