Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.057 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 14:56

DinX

Motormuis

Capoeirist schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:08:
[...]

tis een belg die Chevy ;) spannender examen daar :>
Mwa, spannend ... 5 meter over een balk van 10 cm breed ofzo :+
Wel een erg k*tte opdracht in het begin :p

Als ze het spannend wilden maken deden ze dat op 4 hoog ofzo :p

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 25-10-2005 16:12 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
DinX schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:10:
[...]

Als ze het spannend wilden maken deden ze dat op 4 hoog ofzo :p
Whehehe :+

Ok ok ik zal het goed maken..

http://media.putfile.com/R6-2006-en-Banco

hoe geil!!!

wel ff nieuwste www.divx.com codec installen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dat ding loopt harder dan mijn CBR600 in de 6de :X
Jammer dat ik het ding niet zo mooi vind qua ontwerp, qua techniek is die 17500RPM echt wel lekker.

[ Voor 51% gewijzigd door Chevy454 op 25-10-2005 18:38 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik vind de nieuwe R6 nog wel gaan, de R1 is beter :)

Zelfde met de soes. De nieuwe gixxer 600 en 750 vind ik gruwelijk kots lelijk.. de 2005 1000cc vind ik wel tof..

ze willen ons gewoon allemaal op 1000's krijgen >:)

1000 + 17500 toeren = mega veel fun :+

[ Voor 11% gewijzigd door Capo op 25-10-2005 18:55 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:55:
Zelfde met de soes. De nieuwe gixxer 600 en 750 vind ik gruwelijk kots lelijk.. de 2005 1000cc vind ik wel tof..
De 750 vind ik wel kunnen, de 1000 is zeker mooi,
1000 + 17500 toeren = mega veel fun :+
Dat zal jij als toekomstig BMW rijder toch niet meemaken :+
Ik wil niet weten wat dat teweeg brengt, 250pk ofzo standaard. Goh Paultje, mijn motortje trekt niet meer, waarschijnlijk een cilinder ofzo uitgevallen, doe mij maar een <tuningkitje> zodat we wel 400pk op het wiel hebben zitten. Strikje? niet nodig, neem het zo wel mee 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 25-10-2005 18:59 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Xenon setjes op motorfietsen zie je vaker (doe maar eens een search op MF).

Het idee erachter is dat je voor motorfietsen (nog?) geen APK eisen hebt. Doe je niks geks zoals je koplamp expres te hoog zetten, dan kan je voor ongeveer 200 euro een "halve" xenon set aanschaffen zonder dat je in de problemen komt.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

teacher schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:05:
Xenon setjes op motorfietsen zie je vaker (doe maar eens een search op MF).

Het idee erachter is dat je voor motorfietsen (nog?) geen APK eisen hebt. Doe je niks geks zoals je koplamp expres te hoog zetten, dan kan je voor ongeveer 200 euro een "halve" xenon set aanschaffen zonder dat je in de problemen komt.
Die lampen zijn illigaal dan ofzo? Op MF lees ik wel eens dat die dingen er snel af moeten kunnen maar nooit waarom

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-08 17:46
Zooo

Geslaagd voor de pionnenmeuk. 5 van de 7 goed. Langzame slalom is meer vorm van de dag. En die oefening moet je al traag doen; dan helpt wind mee niet echt. Dus niet gehaald. Vertragingsoefening ging ook niet goed. Ging van 3 naar neutraal met 1x terugschakelen. :?

Rest wel gehaald, dus een mooi kaartje van het CBR mee gekregen. Nu op naar het AVD.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

hardstikke gefeliciteerd :D _/-\o_

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 11:46
* SiErRa heeft morgen zijn theorie examen.

Vanavond en morgenochtend nog even wat oefenen, want ik heb geen zin om nog een vrije dag te nemen om het over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-08 08:05
* bastv wil ook motor rijbewijs halen.
ik heb al mijn auto rijbewijs dan hoef ik tog niet nog een keer theorie te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
bastv schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 09:57:
* bastv wil ook motor rijbewijs halen.
ik heb al mijn auto rijbewijs dan hoef ik tog niet nog een keer theorie te doen ?
Jawel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Klopt.

En * DinX herinnert zich nog de stormloop van lessers rond de periode dat ik gelest heb. In België dan. Eind september kwam de nieuwe regeling dat je je theorie examen opnieuw moest doen. Dus iedereen zo snel mogelijk voor z'n motorrijbewijs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sunder schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:47:
Zooo

Geslaagd voor de pionnenmeuk. 5 van de 7 goed. Langzame slalom is meer vorm van de dag. En die oefening moet je al traag doen; dan helpt wind mee niet echt. Dus niet gehaald. Vertragingsoefening ging ook niet goed. Ging van 3 naar neutraal met 1x terugschakelen. :?

Rest wel gehaald, dus een mooi kaartje van het CBR mee gekregen. Nu op naar het AVD.
5 van de 7 goed, krijg je nu je rijbewijs of niet?

/me begrijpt er niets van en is heel benieuwd hoe het examen in Nederland exact in mekaar zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:24:
[...]

5 van de 7 goed, krijg je nu je rijbewijs of niet?

/me begrijpt er niets van en is heel benieuwd hoe het examen in Nederland exact in mekaar zit
Dat zit zo in elkaar tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vraagje, welke bochten nemen jullie het liefste? Naar links of naar rechts?

Ik neem de bochten liever naar rechts omdat ik dan met mijn rechterhand duw en dan ook automatisch extra gas geef op die manier. Bij een bocht naar links laat ik altijd het gas een beetje los daar ik juist extra gas moet geven ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Chevy454 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:17:
Zou links- of rechtshandigheid er iets mee te maken hebben? Ik het liefst naar links.

En ik tuf trouwens sinds 1 1/2 jaar op een honda ntv rond;

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeroenzz/foto/ntv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik neem de bochten liever naar rechts omdat ik dan met mijn rechterhand duw en dan ook automatisch extra gas geef op die manier. Bij een bocht naar links laat ik altijd het gas een beetje los daar ik juist extra gas moet geven ;(
idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik naar links, omdat mijn linkeroog namelijk men meesteroog is ;) :+

EDIT> in scherpe bochtjes (zoals op het examen) is het , als je een beetje wil versnellen, toch geen kwestie van extra gas, maar een kwestie van de koppeling wat meer "te laten komen" :?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:32:
in scherpe bochtjes (zoals op het examen) is het , als je een beetje wil versnellen, toch geen kwestie van extra gas, maar een kwestie van de koppeling wat meer "te laten komen" :?
You have much to learn :Y)
Hoe ga je een bocht uit? door te sturen, door je lichaam te gebruiken of zoals een echte heer in het verkeer het beaamt..... GAS EROP!!!! >:) Laat de middelpuntvliedende kracht jou maar rechtduwen, ik geef gewoon lekker gas.

Op het examen koppeling gebruiken in de bocht? Zonder koppeling die bochten maken ;)
Bij de maneuvres is het spelen met de koppeling ja, maar op de openbare weg wanneer je bochtjes moet maken is het: de bocht benaderen, insturen en tegelijk een _beetje_ meer gas en dan zo houden totdat je de bocht uit wilt gaan want dan moet je weer extra gas geven om de motor op te richten.

[ Voor 48% gewijzigd door Chevy454 op 26-10-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online

Je denkt teveel na :) je hebt wel een kant die beter gaat.. maar welke je liever doet moet niet uitmaken.. sturen, lichaam verschuiven, bocht uitkijken, gas erop houden, uit acceleren (al dan niet over bobbeltjes die je voorwiel doen stuiteren en waarbij je stuurdemper ingrijpt >:) ) en klaar..

gaat rechts beter als links ? dan links eens wat meer gas geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

met bijzondere verrichtingen had ik iets meer moeite met rechtsom als linksom. Halve draai linksom ging 1-2 lessen eerder feilloos als rechtsom, omdat ik rechtsom een neiging had te ver te hangen ofzow, ik had telkens het idee 'oh kut, ik kets dr zometeen vanaf volgens mij'. Nu heb ik een betere manier geleerd om zo kort te draaien en lukt het allebei zonder problemen :)

8tje draaien gaat ook altijd fout bij de switch van linksom naar rechtsom draaien als het fout gaat. Want dan moet ik aan m'n stuur draaien terwijl ik dezelfde hoeveelheid gas moet blijven geven. Dus dan draai ik en dan heb ik vaak dat ik ofwel te veel corrigeer en dan gaat het gas eraf en trekt ie dus te langzaam. Ofwel ik corrigeer niet genoeg en ga meer gas geven en dan haal ik em net niet in die rechthoek. Inmiddels gaat het met m'n verbeterde korte bochtjes wel zo goed dat als ik teveel gas geef ik gewoon wat meer afschuin en het nog steeds haal :) )

op de weg heb ik nog maar weinig interessante bochten gehad, maar daar is rechtsom juist fijner vind ik. M'n rechteroog is mn beste, ik ben rechtshandig, maar het is vooral ook minder gevoelig voor fouten. Als je rechtsom gaat en je blijkt te hard te gaan om de bocht in je eigen rijbaan te houden heb je als het ECHT ECHT moet nog een 2e rijbaan over (met van die hinderlijke tegenliggers, afschaffen die zooi :) ). Tis natuurlijk nie goed, maar je gaat niet op je moel.
Als je linksom instuurt terwijl je netjes op je eigen rijbaan blijft en je gaat op dezelfde manier als bij rechtsom te snel, heb je meteen de berm.

Nou kun je je afvragen wat beter is, de berm of een rijbaan waar mogelijk tegenliggers zijn, maar voor het gevoel is asfalt toch fijner :)

oh en Disco Stu: ik heb alleen bij langzame slalom en stapvoets rijden m'n koppeling in. Bij alle andere verrichtingen word ik verwacht met trekkende motor te rijden, dus dat doe ik met een beetje gas en een beetje voetrem, maar nooit koppeling. Op de weg rij ik ook nooit met koppeling door een bocht heen.

[ Voor 10% gewijzigd door GTOfire op 26-10-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Nou hier toch niet :) Ik heb juist mijn gedrag geanalyseerd van wat ik verkeerd doe. Telkens als ik naar rechts stuur (om links de bocht in te gaan) dan neemt mijn rechterhand, vanwege mijn houding, automatisch gas af. Ik zou mijn armen beter moeten positioneren zodat mijn pols dezelfde houding aanneemt.
gaat rechts beter als links ? dan links eens wat meer gas geven :)
oorzaak en gevolg ;) Weet dat ik links meer gas moet geven maar mijn houding geeft automatisch een gas vermindering. Ik zou eigenlijk mijn boven en onderarm in een 90 graden hoek moeten houden.
lichaam verschuiven
Doe ik niet aan als daarmee je bil verzetten bedoelt ;) Ik stuur de motor in, ik rol hem er niet in door het zwaartepunt van mijn lichaam te gebruiken :) Mijn knieën blijven mooi tegen te tank, ik zet wel meer druk op de steppie aan de binnenkant van de bocht en rol hem er zo in. Vooral bij de bochtenwissels van 190km/h links naar 190km/h rechts in achterelkaarvolgende bochten is dat noodzakelijk... anders beland je in het decor :X

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 26-10-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Zei al.. je denkt te veel..gewoon doen wat goed voelt en gas erop..

[ouder modus] jezelf analyseren en verbeteren en op de grens pushen moet je op circuit doen :+ >:) [/ouder modus]

Dus een bepaalde 600rr lenen en gas geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:49:
Dus een bepaalde 600rr lenen en gas geven ;)
:X Ahum :X
Break it, buy it... laten we dat nu maar niet doen ;) Studeren kost al geld genoeg, zometeen komt dat andere er nog bij en dan denk ik dat ik toch automatisch het wat kalmer aan ga doen :) Of juist niet als we een slecht moment hebben maar niet op de zaken vooruitlopen :P
[ouder modus] jezelf analyseren en verbeteren en op de grens pushen moet je op circuit doen :+ >:) [/ouder modus]
[heel jonge knaap]
Heel luxemburg is een circuit :P
[/heel jonge knaap]

[ Voor 33% gewijzigd door Chevy454 op 26-10-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:50:
[...]

[heel jonge knaap]
Heel luxemburg is een circuit :P
[/heel jonge knaap]
En de Eifel dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Daar staat de moraliteitsgroepering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:41:
[...]

Daar staat de moraliteitsgroepering :P
De motards die je tegemoet rijden waarschuwen al ver op voorhand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:42:
De motards die je tegemoet rijden waarschuwen al ver op voorhand ;)
Werkt toch niet, heb geen E-keurmerk op mijn demper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Eiffel is mijn reden een Ekeur demper te kopen.. :)

Ok ok en stukje moraal gevoel.. .. burgerlul aan het worden i know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Geweldig stukje op motor-forum >:)
alle moeders zijn hetzelfde als het om hun kroost gaat.

rij je voorzichtig? tuurlijk mam (ding heeft nie voor niks 110 pk)
bel je als je thuis bent ? pffff oke (neeeeee)
niet te hard he? nee hoor( mmmmm ding loopt 260 )
wat een idioten op da ene wiel echt wel gekken (gaaf zeg en da met 150 km)
da inhalen doe jij nooit he? nee hoor (zou ik nog net kunnen halen)
is het niet koud op de motor? neee heb pak aan (bibber)
rustig door de bocht he? doe ik altijd mam (schaamranden is voorschut)
gezellig met zo n groepje toeren ja zeker (lekker raggen met zijn alle)

Dus het geen wat je moet zeggen is altijd om mama gerust stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
wheheheheehheheeheheheeheh :)
Jammer genoeg hoef ik mij niet meer te verantwoorden ;(
Papa weer gelukkig hoe ik rijd want hij deed dat vroeger ook :P
Capivara's Columns: Wie dit leest is gek
Door Hans van Rijsse (Capivara), geplaatst op 29 juli 2004 om 10:48

Wie dit leest is gek

Gegroet, gekken van Nederland en België. Aangezien je op deze link geklikt hebt ga ik er vanuit dat je niet alleen gek bent, maar het ook niet eens ontkent. En, hoe lang ben jij al gek? Nog niet zo gek lang? Gek genoeg voor een wheelie in een parkeergarage? Of een stoppie naast de BMW van een KLPD'er? Of rijd je liever met een snelheid van meer dan 200 km/uur door de bebouwde kom? Of leg je vanaf je motor crimineeltjes om in Amsterdam? Dat kan een leuk zakcentje opleveren, zo is mij ter ore gekomen, en is nog nuttig bovendien.

Waarom rijd je in vredesnaam op twee wielen als het ook op vier kan? Véél veiliger en je zit nog droog ook. Maar nee hoor, meneer (of mevrouw) moet zonodig kiezen voor een voertuig dat een nogal dubieuze reputatie heeft als het op ongevalstatistieken aankomt. Waarom? Voor een frisse neus (die al na een kilometer volzit met uitlaatgassen) of om één te worden met de natuur? Kom kom, al het dierenleven heb je al de grens overgejaagd met je dragpipes c.q. vervangingsdemper.

Natuurlijk zijn wij niet gek, alleen de buitenwereld kijkt zo tegen ons aan. Dat geeft niet, want ze weten niet beter. In feite zijn wij de crème de la crème van de samenleving. Onvervaard, moedig, mannen van staal. Wij houden van risico's en we durven die te nemen. Huur een ploegje motorrijders in en je kunt het korps mariniers terugsturen naar hun moedertjes. Vergeleken met ons reactievermogen, gescherpt door dagelijks contact met automobilisten, is een F16 piloot maar een trage slak.

Wees trots! Je behoort tot het korps motorrijders! Een lid van de meest elitaire groep mensen op deze aardkloot! Borst vooruit! Recht je rug! Want, zo zal iedereen met mij eens zijn: een goed lid staat stijf.
Elke keer als ik dit lees krijg ik een glimlach van oor tot oor :)

[ Voor 88% gewijzigd door Chevy454 op 26-10-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
http://www.zippyvideos.co...26786/radarflitspaal.mpeg

Ik kwam hem tegen op een site net , wellicht dat hij al oud is ofzo...
Maar hij blijft in elk geval goed... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Je bent 2 jaar op tijd ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:39:
Bij de maneuvres is het spelen met de koppeling ja
Dat bedoelde ik dus ;)
Als je daar volledig gekoppeld doorvlamd dan haal je de 8 niet. En de middelpuntsvliedende kracht, wel dat bedoel ik net:
Bij de 8 half gekoppeld (en geen gas, in ralenti) traagjes de bocht in gaan en goed diep insturen. Als je merkt dat je te diep/schuin aan het gaan bent "oei ik ga op mijn doos gaan" gewoon de koppeling een beetje verder lossen (nog altijd zonder gas : ralenti) waardoor je iets gaat versnellen en dus door de middelpuntsvliedende kracht terug rechtgetrokken wordt.
Dat werkt dus echt zalig goed op die manier. Echt wachten op de moment dat je denkt "ai nu ga ik neer" :P en dan niks doen behalve koppeling ietsjes meer lossen. Dan voel je echt de motor terug recht getrokken worden. Is zo perfect gegaan met mij bij de 8 met een straal van 3.5m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Capoeirist schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:48:
Geweldig stukje op motor-forum >:)

[...]
Zo herkenbaar :D

- Voorzichtig hè
- Ja

- Niet te hard hè
- Whehehe

- Ik lach er niet mee
- Whehehe

- *Zucht*
- *vroem*

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:57:
[...]

Dat bedoelde ik dus ;)
Als je daar volledig gekoppeld doorvlamd dan haal je de 8 niet. En de middelpuntsvliedende kracht, wel dat bedoel ik net:
Bij de 8 half gekoppeld (en geen gas, in ralenti) traagjes de bocht in gaan en goed diep insturen. Als je merkt dat je te diep/schuin aan het gaan bent "oei ik ga op mijn doos gaan" gewoon de koppeling een beetje verder lossen (nog altijd zonder gas : ralenti) waardoor je iets gaat versnellen en dus door de middelpuntsvliedende kracht terug rechtgetrokken wordt.
Dat werkt dus echt zalig goed op die manier. Echt wachten op de moment dat je denkt "ai nu ga ik neer" :P en dan niks doen behalve koppeling ietsjes meer lossen. Dan voel je echt de motor terug recht getrokken worden. Is zo perfect gegaan met mij bij de 8 met een straal van 3.5m.
Euhm, je moet juist je 8-tje met staande gas maken.. Dat wil zeggen, gas erop en stabiel houden en eventueel je snelheid omlaag halen met je voetrem... C'mon, zonder gas geven je 8-je draaien 8)7
En een straal van 3,5 meter is best groot :P

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 26-10-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:02:
[...]

Euhm, je moet juist je 8-tje met staande gas maken.. Dat wil zeggen, gas erop en stabiel houden en eventueel je snelheid omlaag halen met je voetrem... C'mon, zonder gas geven je 8-je draaien 8)7
En een straal van 3,5 meter is best groot :P
Ja ging toch perfect bij mij. Ik kan me niet inbeelden dat dat met volledige koppeling zou lukken.

Pff dit is niet plezant, iedereen zit te verkondigen dat dat volledig gekoppeld moet, en ik zou dat niet kunnen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:23

StarWing

Huh ?!?

Whieee.. vandaag mijn voorlopig rijbewijs gaan halen (BE....) en meteen al zo'n 150Km gereden.. (polsen doen er pijn van :s )

Vrijdag is het staking hier, dus gaan we met een paar maten een toerke doen :Y)

//edit.. 8tjes => mijn instructeur heeft het volgende gezegd: Genoeg gas geven voor de stabiliteit, en dan met de koppeling slepend de 8 nemen
Gas geven doe je dan in feite met de koppeling. Als je dreigt om te vallen, moet je de koppeling wat laten opkomen zodat de motor zichzelf recht trekt

[ Voor 43% gewijzigd door StarWing op 26-10-2005 21:43 ]

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Capoeirist schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:59:
Eiffel is mijn reden een Ekeur demper te kopen.. :)

Ok ok en stukje moraal gevoel.. .. burgerlul aan het worden i know ;)
dB-killer erin en je krijgt geen last hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

sterker nog, ik MAG van m'n instructeur de koppeling niet eens gebruiken tijdens de denkbeeldige 8 en halve draai. Als ik dat zou doen is ie volgens die gast op het examen afgekeurd, de motor moet licht trekkend zijn: oftewel gas erop.

Ik had in het begin ook zoiets van 'fuck, dit gaat toch te hard om goed te doen' met enkel gas en voetrem. M'n eerste 2 lessen maakte ik de halve draai met stationair toerental en soms had ik NOG het idee dat ik de koppeling moest gebruiken om nog wat verder af te kunnen remmen. Nu douw ik zonder m'n koppeling aan te raken en door slechts de voetrem te gebruiken met ongeveer 3.000 toeren m'n stuur gewoon flink naar de grond en draai ik door de bocht met nog een meter ruimte over als ik een beetje oplet.
M'n achtje hetzelfde verhaal. In het begin ging ik veel te langzaam om voor dat onderdeel te slagen en schuinde ik heel weinig af. Ook als ik wel afschuinde volgde m'n bovenlichaam de schuining van de motor en viel ik dus bijna om. Nu hou ik m'n bovenlijf recht omhoog en duw ik m'n stuur naar de grond. Resultaat: ipv een 8tje draaien NET binnen en vaak een beetje buiten de rechthoek waar ie in hoort te blijven heb ik een halve meter over na de bocht, zoveel korter gaat ie, en nog met meer snelheid ook.

Eerst ging ik dus zo door de bocht:
code:
1
2
 /
/

nu ga ik zo:
code:
1
2
|
/

waar deze / dus eigenlijk 2 keer zo schuin is als de bovenste, maar die slash heb ik niet :D

edit: dit geld dus voor de halve draai en denkbeeldige 8, op de openbare weg ga ik bij bochten wel meehangen, omdat dat fijner voelt en ik geen risico heb op omvallen door te lage snelheid als ik meehang :)

[ Voor 9% gewijzigd door GTOfire op 26-10-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTOfire schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:09:
Nu douw ik zonder m'n koppeling aan te raken en door slechts de voetrem te gebruiken met ongeveer 3.000 toeren m'n stuur gewoon flink naar de grond
Nu snap ik het helemaal al niet meer. Waarom heb je je voetrem nodig als je toch op 3000 rpm kan bollen? Ralenti is bij een moto toch iets van een 1000 à 1500 rpm, dus voor 3000 moet je toch gas bijgeven, dus waarom zou je dan remmen?

Nu krijg ik er echt wel een wrang nasmaakje bij hoor, heb het gevoel dat ze het mij compleet verkeerd geleerd hebben... :( Hoewel dat 3 verschillende instructeurs het onafhankelijk van elkaar mij zo geleerd hebben En op het examen maken ze er geen enkel probleem van als je de acht en het slalommen slippend gekoppeld neemt en met stationair toerental :?
Wat is eigenlijk fysisch nog mogelijk als je het goed aanpakt qua straal voor de 8 ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik moet van m'n instructeur gas bij geven zodat ie licht trekkend is, dus geef ik em 3.000 toeren. Dat is echter net iets te hard om zo'n 8je te draaien, dus rem ik een beetje bij met de achterrem en die combinatie van hoeveelheid gas + hoeveelheid rem is in principe bedoeld om de hele oefening constant te blijven.
Ik merk nu dat ik het alleen verkeerd zeg door te zeggen dat ik met 3.000 toeren rij, want als je de rem gebruikt ga je langzamer -> minder toeren. Dus tijdens de oefening draai ik geen 3.000 toeren, maar geef ik wel genoeg gas om 3.000 te draaien als ik de rem los laat.

Je KAN ook gewoon minder gas geven en dus ook minder remmen en dan kom je dus op dezelfde snelheid en toerental uit, maar ja, zo is het MIJ iig geleerd, dus da's de manier waarop ik het doe. Geen garanties dat het zo hoort natuurlijk :D

BTW op je edit: mijn langzame slalom moet ik ook met koppeling doen, zelfde voor stapvoets rijden.
Ik rij bij die 2 met gas, voetrem en koppeling, en met halve draai en 8je met gas en voetrem. Koppeling mag daarbij niet van de instructeur, en inmiddels heb ik ook niet het gevoel dat ik de koppeling ergens voor nodig heb. Hij rijdt met enkel gas en voetrem stabiel en licht trekkend, en om em recht te trekken hoef ik alleen maar de voetrem ietsjes minder in te trappen en ik rij vloeiend accellererend weg.

nog een vraag van je vergeten:
wat is mogelijk kwa straal? Tja, ik ben maar een beginneling, maar zoals ik sinds de laatste les bochtjes draai op omschreven gas-achterrem-manier draai ik in 5 meter 180 graden. Het kost een halve meter meer in de 2e draai van de 8 omdat je dan de omschakeling hebt van linksom naar rechtsom wat nog moeite kost. Maar bij de eerste draai van de 8 en de halve draai heb ik dus een straal van ca. 2,5 meter.

[ Voor 40% gewijzigd door GTOfire op 26-10-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarja je zegt zelf dat je nog overschot hebt, dus het zal wel goed zijn dan, veronderstel ik.
Welke straal van de draaicirkel haal je dan op die manier?

EDIT> ow dat is inderdaad wel heel weinig Het beste wat ik eruit heb geperst gekregen is hoogstens een metertje overschot als de kegeltjes op 3.5m straal stonden. En jij noemt jezelf beginneling 8)7 Ik dacht dat ik een beetje kon motorrijden, maar nu weet ik wel beter, ik kan er geen schijt van.
Wat is de straal die je krijgt op je examen en waar je moet binnenblijven?
Ah en met welke moto is dat?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:25
Ik heb morgen mijn examen bijzondere verrichtingen. Het achtje is mij net zo geleerd als GTOfire, met als reden dat je de achterrem moet gebruiken om de motor in balans te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

mocht je zo iemand zijn als ik die alleen bij puur toeval edits ziet, het antwoord in een nieuwe post :)

ik draai dus met licht trekkende motor met een cirkelstraal van ca. 2.5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:26:
[...]

Wat is eigenlijk fysisch nog mogelijk als je het goed aanpakt qua straal voor de 8 ?
M'n instructeur had nog niet de helft van de draaicirkel nodig op z'n Varadero :)

Echt niet normaal als je zo'n kerel dat ff ziet doen :p

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 26-10-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 21:52
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:26:
[...]

Nu snap ik het helemaal al niet meer. Waarom heb je je voetrem nodig als je toch op 3000 rpm kan bollen? Ralenti is bij een moto toch iets van een 1000 à 1500 rpm, dus voor 3000 moet je toch gas bijgeven, dus waarom zou je dan remmen?

Nu krijg ik er echt wel een wrang nasmaakje bij hoor, heb het gevoel dat ze het mij compleet verkeerd geleerd hebben... :( Hoewel dat 3 verschillende instructeurs het onafhankelijk van elkaar mij zo geleerd hebben En op het examen maken ze er geen enkel probleem van als je de acht en het slalommen slippend gekoppeld neemt en met stationair toerental :?
Ik heb het net zo als GTOfire geleerd. Je laat je motor rollen (soms wat gas bijgeven al is 3000 toeren wel wat veel.. misschien niet voor een 25kw lesmotro) en dan met je achterrem de snelheid bepalen die je wilt hebben. Doordat je de continue achterrem ingedrukt hebt, is de motor veel stabieler en rustiger bij speciale verrichtingen.

Als je dat met slippende koppeling probeert is het veel moeilijker omdat als je de koppeling inknijpt de aandrijving weg is en de motor de neiging heeft om om te vallen. en een koppeling is in dit geval veel moeilijker te doseren dan een voetrem.

[ Voor 11% gewijzigd door FragDaddy op 26-10-2005 22:42 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:40:
[...]

Ik heb het net zo als GTOfire geleerd. Je laat je motor rollen (soms wat gas bijgeven al is 3000 toeren wel wat veel.. misschien niet voor een 25kw lesmotro) en dan met je achterrem de snelheid bepalen die je wilt hebben. Doordat je de achterrem ingedrukt hebt, is de motor veel stabieler en rustiger bij speciale verrichtingen.
Klopt, valt ook beter te doseren dan. Als je gewoon je koppeling intrekt vertraag je nog niet meteen, dus moet je toch nog bijremmen. Dan zit je dus als beginner én met je gas, én met je koppeling, én met je achterrem te spelen. Terwijl gewoon de koppeling los en dan bijremmen makkelijker is. En ook veel stabieler. En zoals hierboven al staat, "trekkend" rijden is veel stabieler omdat de motor zichzelf dan recht wil houden. Zonder het "trekken" val je gewoon om.

Nu is het wel makkelijk praten, maar bij het lessen bakte ik er in het begin ook niks van, zelfs een uur extra moeten nemen. Op het examen was het dan wel weer perfect, aldus de examinator :)

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 26-10-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conclusie: godverdomme zo'n dure lessen en dan leren ze het je nog verkeerd !
Ondertussen zelf ook nog een edit geschreven. even copy pasten:
EDIT> ow dat is inderdaad wel heel weinig Het beste wat ik eruit heb geperst gekregen is hoogstens een metertje overschot als de kegeltjes op 3.5m straal stonden. En jij noemt jezelf beginneling Ik dacht dat ik een beetje kon motorrijden, maar nu weet ik wel beter, ik kan er geen schijt van.
Wat is de straal die je krijgt op je examen en waar je moet binnenblijven?
Ah en met welke moto is dat?

En nog een edit:
DinX schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:42:
Als je gewoon je koppeling intrekt vertraag je nog niet meteen, dus moet je toch nog bijremmen. Dan zit je dus als beginner én met je gas, én met je koppeling, én met je achterrem te spelen. Terwijl gewoon de koppeling los en dan bijremmen makkelijker is.
Ik moet wel zeggen dat ik nooit heb moeten remmen. De truk was: traag genoeg inrijden en slippend koppelen (dus wel nog een beetje aandrijving maar dus slippend gekoppeld ;) ). Dus eigelijk te traag beginnen en als ik merkte dat ik ging omvallen, koppeling een beetje meer lossen en dan trok hem terug recht.
Maar voor de duidelijkheid dus: nooit rem moeten aanraken in dit maneuver.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:44:
Conclusie: godverdomme zo'n dure lessen en dan leren ze het je nog verkeerd !
Ondertussen zelf ook nog een edit geschreven.
Ik vraag me af of er wel een goede/slechte manier is. Doe gewoon wat je zelf gewend bent en zorg dat je dat examen haalt. Geloof mij maar.. daarna zet je toch een voetje aan de grond als je straatje moet keren ofzo :P

(Ik heb het 1x niet gedaan toen ik net mijn nieuwe motor had. Meteen duim klem tussen clipon en tank en het gevoel alsof je over het stuur heengetrokken wordt. Kon de motor nog net houden :X en toen had ik al wat jaartjes rij-ervaring.. een foutje is zo gemaakt. )

Ik neem de bochten liever naar rechts omdat ik dan met mijn rechterhand duw en dan ook automatisch extra gas geef op die manier. Bij een bocht naar links laat ik altijd het gas een beetje los daar ik juist extra gas moet geven
Maakt me geen zak meer uit.

Toen ik net begon met 'een beetje doorrijden' had ik een lichte voorkeur voor linkerbochten omdat de rechterbochten die ik altijd nam op veel hogere snelheid gingen. Klaverblad, op/afritten van snelwegen enzo. Linkerbochten waren vaak rotondes en kruisingen. (Ja op een overzichtelijke kruising kun je ook hard de bocht om. :X) en een redelijke hellingshoek maken met 40 km/h voelt prettiger dan met 120km/h.

Maar op een gegeven moment heb je het gevoel te pakken en ga je er net zo makkelijk links naasthangen als rechts naasthangen.

Niet over nadenken, gewoon rijden.

[ Voor 42% gewijzigd door FragDaddy op 26-10-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

straal 3,5 meter -> 7 meter totale breedte van je 8.
1 meter overschot -> 6 meter nodig.
Op examen krijg je: :*) 6 meter

Ik neem tenminste aan dat je niet zo'n gekke belg bent want dan weet ik het ook niet :D

Ik heb eigenlijk pas 1 les dat ik em in 5 meter krijg, omdat ik toen pas echt rechtop bleef zitten bij zulke lage snelheden. Als ik met de motor mee schuin ging kon ik em lang niet zover afschuinen omdat ie anders om zou vallen door mijn gewicht dat nog es als extra kracht de verkeerde kant op werkt. Door m'n lichaam recht te houden boven de motor en alleen de motor af te schuinen blijft het zwaartepunt dichter bij je kantelpunt (de banden) en kun je dus verder afschuinen zonder te vallen -> kleinere draaicirkel.

En tja, ik zou haast zeggen probeer es dezelfde snelheid die je nu rijdt de bereiken met gas en voetrem ipv koppeling. In het begin remde ik em zover af dat ie begon te bokken omdat ik em haast iets onder stationair dwong, zo langzaam wou ik em hebben. Als je dan wat beter vertrouwd raakt met die manier van snelheid regelen kun je vanzelf wat sneller door de bocht.

Als ik je edit zo lees betekent het dus dat ik wat sneller zo'n bochtje begin als jij en we met dezelfde snelheid eruit komen. Ik hou nl dezelfde snelheid de hele verrichting vast, jij begint iets te traag en als ie gaat vallen ga je accellereren.
MAAR... ik mag hopen dat je instructeur het beter weet dan ik, dus als eerste zou ik mijn verhaal hoogstens in je achterhoofd houden en het nog eens aan hem/haar vragen.

Nou vergeet ik verdomme nog iets :)
Ik rij op een Kawasaki ER-5.

en nu ga ik slapen :D

[ Voor 13% gewijzigd door GTOfire op 26-10-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
GTOfire schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:51:
straal 3,5 meter -> 7 meter totale breedte van je 8.
1 meter overschot -> 6 meter nodig.
Op examen krijg je: :*) 6 meter

Ik neem tenminste aan dat je niet zo'n gekke belg bent want dan weet ik het ook niet :D

Ik heb eigenlijk pas 1 les dat ik em in 5 meter krijg, omdat ik toen pas echt rechtop bleef zitten bij zulke lage snelheden. Als ik met de motor mee schuin ging kon ik em lang niet zover afschuinen omdat ie anders om zou vallen door mijn gewicht dat nog es als extra kracht de verkeerde kant op werkt. Door m'n lichaam recht te houden boven de motor en alleen de motor af te schuinen blijft het zwaartepunt dichter bij je kantelpunt (de banden) en kun je dus verder afschuinen zonder te vallen -> kleinere draaicirkel.

En tja, ik zou haast zeggen probeer es dezelfde snelheid die je nu rijdt de bereiken met gas en voetrem ipv koppeling. In het begin remde ik em zover af dat ie begon te bokken omdat ik em haast iets onder stationair dwong, zo langzaam wou ik em hebben. Als je dan wat beter vertrouwd raakt met die manier van snelheid regelen kun je vanzelf wat sneller door de bocht.

Als ik je edit zo lees betekent het dus dat ik wat sneller zo'n bochtje begin als jij en we met dezelfde snelheid eruit komen. Ik hou nl dezelfde snelheid de hele verrichting vast, jij begint iets te traag en als ie gaat vallen ga je accellereren.
MAAR... ik mag hopen dat je instructeur het beter weet dan ik, dus als eerste zou ik mijn verhaal hoogstens in je achterhoofd houden en het nog eens aan hem/haar vragen.

Nou vergeet ik verdomme nog iets :)
Ik rij op een Kawasaki ER-5.

en nu ga ik slapen :D
jah. 'inkanten' werkt erg makkelijk. Dus zelf rechtop blijven zitten en de motor onder je 'tegen het asfalt aan drukken'.

Met gas en voetrem is het trouwens ook erg makkelijk om stapvoets te rijden. Veel makkelijker dan met koppeling. Dat is eigenlijk de enige speciale verrichting die ik in normaal verkeer nog wel eens gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben een gekke Belg :*)

Ik heb mijn rijbewijs al dus ik moet me niet meer bewijzen, maar toch zou ik het goed willen kunnen.
Op examen stonden de kegeltjes op straal 3.5m, wat ruimschoots doenbaar was op mijn vieze manier. Als je jonger bent dan 21 is het 3.5m en als je ouder bent is het 4m.
Eerst had ik les genomen met een Suzuki GS500 en daar 2X mee gebuisd (probleem was toen vooral de 8 ). Daarna naar andere school waar een BMW FS650 werd gebruikt en met die moto ging het echt enorm veel beter.

Dusja, ik zal het zeker eens proberen op jullie manier (als ik vroeg of laat nog eens de kans krijg) maar nu ik lees dat je 2.5m haalt wil ik zeker ook dat kunnen halen :)
FragDaddy schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:57:
Met gas en voetrem is het trouwens ook erg makkelijk om stapvoets te rijden. Veel makkelijker dan met koppeling. Dat is eigenlijk de enige speciale verrichting die ik in normaal verkeer nog wel eens gebruik.
Ow maar dat kan ik toch echt niet geloven hoor. Het stapvoets-rijden-maneuver is toch echt gewoon onmogelijk zonder half te ontkoppelen ??? Tenzij je motor zo laag in toeren kan gaan dat je op een paar honderd rpm ofzo zit :?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:05:
Ow maar dat kan ik toch echt niet geloven hoor. Het stapvoets-rijden-maneuver is toch echt gewoon onmogelijk zonder half te ontkoppelen ??? Tenzij je motor zo laag in toeren kan gaan dat je op een paar honderd rpm ofzo zit :?
Je hebt je rijbewijs al.. dus.. spring op je motor, start hem, laat je motor stationair rollen in de 1e versnelling, blijf van de koppeling af, trap de achterrem langzaam steeds verder in in en geef langzaam meer gas bij.. en blijf ver vooruit kijken. moet jij eens kijken hoe langzaam je die motor kunt laten kruipen zonder dat 'ie de neiging heeft om om te vallen.

En als je dat rechtdoor kunt, kun je het ook de bocht om (achtje, cirkel, straatje keren, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:05:
Als je jonger bent dan 21 is het 3.5m en als je ouder bent is het 4m.
:? :D

Die regel begrijp ik even niet hoor, waar is dat uit voort gekomen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:16:
[...]

Men definieert Belgisch IQ als n met een halfwaarde tijd T. >:)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Als ik in de premie-berekenaar van Unive m'n gegevens invul, kom ik op een premie van 7.91 in de maand, voor WA. Dit is vrij goedkoop, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:58:
Elke keer als ik dit lees krijg ik een glimlach van oor tot oor :)
Heel goed stukje... :)
Ja heeeel herkenbaar allemaal... wel lief die bezorgde ouders..

Mijn ouders zijn echter wel realistisch/hard/nuchter etc... Capo.. zoon.. als je een ongeluk krijgt doe het dan zo dat je geen kasplantje word maar dat het over is..

*slik*
DinX schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:58:
[...]

dB-killer erin en je krijgt geen last hoor.
Dan is hij nog vrij luid :( En ik durf het echt niet aan.. daarnaast voel me ik me asociaal als kinderen met vingers in hun oren staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 23:50

the-spawn

.: Dark Storm :.

Artcore schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:44:
Als ik in de premie-berekenaar van Unive m'n gegevens invul, kom ik op een premie van 7.91 in de maand, voor WA. Dit is vrij goedkoop, lijkt me?
Ik heb voor mijn verzekering ook vanalles berekend op internet, een tussenpersoon ingeschakeld en m'n oom wie verzekering agent is.
Ook wij kwamen uit dat de Unive het goedkoopst is.

Ik betaal nu 71 euro pm, voor mijn CBR+SCM alarm, ( 95,- zonder alarm) All-risk met opzittende en alles, ik heb nog geen schadevrije jaren en ben 22. Het is veel geld, i know, maar veel minder als menig ander.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Voor het pakket dat je hebt, is het niet veel nee. Ik vraag me alleen af wat je aan zo'n opzittenden verzekering hebt. Ze vergoeden tot 4500,- bij overlijden en tot 22.000 bij blijvende invaliditeit? Dat vind ik nou niet echt interessante bedragen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Artcore schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:18:
Voor het pakket dat je hebt, is het niet veel nee. Ik vraag me alleen af wat je aan zo'n opzittenden verzekering hebt. Ze vergoeden tot 4500,- bij overlijden en tot 22.000 bij blijvende invaliditeit? Dat vind ik nou niet echt interessante bedragen? :?
Daarom heb ik ook geen opzittende verzekering. Je kunt beter een losse arbeidsongeschiktheids en levensverzekering verzekering afsluiten. Dek je ook meteen je eventuele hypotheek mee af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik zou ook zeggen dat ECHT langzaam stapvoets rijden zonder koppeling niet kan, omdat je met gas en rem em weliswaar stabiel kan houden, maar je motor moet een bepaald aantal toeren kunnen draaien om niet af te slaan. Gas -> 3.000 toeren, rem -> vertraging -> minder toeren. Als je onder stationair komt gaat ie vanzelf bokken, en nog iets trager en hij slaat af tenzij je de koppeling inknijpt. Precies hetzelfde effect als dat je een auto af laat slaan omdat je em afremt zonder te ontkoppelen, bij een te laag toerental zegt de motor zoek het zelf maar uit.

- met gas + rem kun je van net iets onder stationair rijden tot maximum toeren
- met alleen koppeling kun je van praktisch nul tot stationair gaan.

aantal toeren is recht evenredig met je snelheid, dus met koppeling erbij kun je langzamer rijden dan zonder is mijn redenatie dan :)

tuurlijk, met gas en rem alleen kun je vrij langzaam komen, maar met koppeling kun je em letterlijk centimeters laten kruipen, vereist alleen wel dat je je evenwicht kunt bewaren :) In de verte kijken helpt heel veel, en vooral geen grote stuurcorrecties maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 14-08 19:35

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:16:
[...]

<25 kW is het 3.5m, >25 kW is het 4 m, en geen enkele weldenkende persoon gaat een 25 kW rijexamen doen na zijn 21ste :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo zou een draaicirkel groter zijn als je meer vermogen hebt? dat slaat echt nergens op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:53:
hoezo zou een draaicirkel groter zijn als je meer vermogen hebt? dat slaat echt nergens op..
Over het algemeen zijn zulke motoren een slagje groter. Met bijbehorende wielbasis, stuuruitslag en natuurlijk de draaicirkel.

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

die belgen toch, 3,5 voor licht, 4 voor zwaar. Wij moeten bij allebei gewoon 3 rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
PeeJay schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:30:
[...]

Over het algemeen zijn zulke motoren een slagje groter. Met bijbehorende wielbasis, stuuruitslag en natuurlijk de draaicirkel.
Yups, daarbij toch nog gewicht..

en je zit meteen dat 1000cc posers in debochten worden ingehaald door 600cc'tjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo kan je idd traag rijden en stabiel. Maar zonder koppeling ga je volgens mij toch nooit 10m in minimum 12 seconden kunne afleggen ( = 3.6 km/u ). Met koppeling half kan je zelf gaan tot 15 seconden ( = 2.4 km/u ). Dat lijkt me toch niet mogelijk zonder koppeling ;)
PeeJay schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:30:
[...]

Ja, maar is bij lesmotoren geen snars van waar hoor. >25kW is BMW FS650 en <25kW is BMW FS650 afgesteld. Dus idd een domme regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:53:
Zo kan je idd traag rijden en stabiel. Maar zonder koppeling ga je volgens mij toch nooit 10m in minimum 12 seconden kunne afleggen ( = 3.6 km/u ). Met koppeling half kan je zelf gaan tot 15 seconden ( = 2.4 km/u ). Dat lijkt me toch niet mogelijk zonder koppeling ;)
Ja, stapvoets rijden werd mij ook geleerd met koppeling, maar 't 8-je toch écht niet ;) Maar je zult 't (misschien?) vanzelf nog wel horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:25
Ik heb net m'n bijzondere verrichtingen gehaald. Echt lekker ging het niet, uiteindelijk 2 onvoldoende's (vertragingsoeffening en de noodstop).
Nu 22 december nog het examen verkeersdeelneming en (hopelijk) vanaf dan een motorrijder ebrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:53:

Ja, maar is bij lesmotoren geen snars van waar hoor. >25kW is BMW FS650 en <25kW is BMW FS650 afgesteld. Dus idd een domme regel.
Je snapt wel dat dit niet bij elke rijschool het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die regels zijn waarschijnlijk verzonnen in een tijd dat je zware, en lichte motoren had. Dat er daarna drosselkitjes zouden komen om ook een CBR600 onder die 25 KW grens te houden werd waarschijnlijk niet voorzien. Momenteel slaat die regel volgens mij nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeeJay schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:48:
[...]

Je snapt wel dat dit niet bij elke rijschool het geval is.
Is maar een voorbeeldje. Bij veel rijscholen wel echter. Veel rijscholen kopen een aantal motos in eens aan waardoor ze vaak nogal een kortinkje krijgen. Soms ook nog wat reclame en publiciteit en een vast onderhoudscontract bij een dealer. Dan hebben ze een aantal exemplaren van het zelfde merk en zelfde type. En natuurlijk kiezen ze dan voor een zware die ze ook kunnen afstellen en waarvan ze eventueel de afstelling eruit kunnen halen.
Ze gaan niet voor een licht brommer kiezen die ze echter niet zwaarder kunnen maken...

EDIT> trouwens voor mijn part mogen ze in Belgie de norm ook op 3m straal zetten voor iedereen. Zit er echt niets mee in zolang ze het mij dan ook wel goed aanleren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:54:
[...]

Is maar een voorbeeldje. Bij veel rijscholen wel echter. Veel rijscholen kopen een aantal motos in eens aan waardoor ze vaak nogal een kortinkje krijgen. Soms ook nog wat reclame en publiciteit en een vast onderhoudscontract bij een dealer. Dan hebben ze een aantal exemplaren van het zelfde merk en zelfde type. En natuurlijk kiezen ze dan voor een zware die ze ook kunnen afstellen en waarvan ze eventueel de afstelling eruit kunnen halen.
Ze gaan niet voor een licht brommer kiezen die ze echter niet zwaarder kunnen maken...
Ik ga je hier toch stuk ongelijk in geven.

Er zijn legio motorij scholen met 2 totaal verschillende motoren, 1 voor de 25kw'ers en 1 voor de grote rijbewijzen.

Laten we het op sam/sam houden ..

Jammer dat ze voor auto rijders nog geen 25kw regel ofzo hebben.. zou boel kamikaze golfjes schelen (en mij irritatie en botsauto neigingen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Capoeirist schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:23:
[...]

Yups, daarbij toch nog gewicht..

En je zit meteen dat 1000cc posers in debochten worden ingehaald door 600cc'tjes >:)
oeh oeh oeh. Wat scheelt dat toch weer in het gewicht. tussen een R1 en een R6. nog geen 10kg.

Nee, met een 1000cc kun je gewoon wat minder hard op het gas bij het uitaccelereren van een bochtje. Daarnaast kunnen sommige 1000cc rijders gewoon niet rijden (maar je hebt er ook genoeg op een 600'tje, zoals ik, die niet kunnen rijden). Als je mij op een 1000cc zet komt Rossi me op een 600cc'tje ook wel binnendoor voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

FragDaddy schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:06:
[...]

oeh oeh oeh. Wat scheelt dat toch weer in het gewicht. tussen een R1 en een R6. nog geen 10kg.

Nee, met een 1000cc kun je gewoon wat minder hard op het gas bij het uitaccelereren van een bochtje. Daarnaast kunnen sommige 1000cc rijders gewoon niet rijden (maar je hebt er ook genoeg op een 600'tje, zoals ik, die niet kunnen rijden). Als je mij op een 1000cc zet komt Rossi me op een 600cc'tje ook wel binnendoor voorbij.
Daarom heb ik ook een 1100 erbij gekocht. Als ze toch binnendoor komen in de bocht, dan trek ik dat na de bocht wel recht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeeJay schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:55:
dan trek ik dat na de bocht wel recht :+
letterlijk en figuurlijk ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 11:46
GTOfire schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:09:
M'n achtje hetzelfde verhaal. In het begin ging ik veel te langzaam om voor dat onderdeel te slagen en schuinde ik heel weinig af. Ook als ik wel afschuinde volgde m'n bovenlichaam de schuining van de motor en viel ik dus bijna om. Nu hou ik m'n bovenlijf recht omhoog en duw ik m'n stuur naar de grond. Resultaat: ipv een 8tje draaien NET binnen en vaak een beetje buiten de rechthoek waar ie in hoort te blijven heb ik een halve meter over na de bocht, zoveel korter gaat ie, en nog met meer snelheid ook.

Eerst ging ik dus zo door de bocht:
code:
1
2
 /
/

nu ga ik zo:
code:
1
2
|
/

waar deze / dus eigenlijk 2 keer zo schuin is als de bovenste, maar die slash heb ik niet :D
Goh klinkt bekend, maar ik presteerde het om het zo te doen:
code:
1
2
/
|

;)

Heb vandaag m'n theorie trouwens gehaald, wel maar net (5 fout) maar ik heb em.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Nou ik heb een leuke uitdaging. Een RF900R van 1996 ofzo weer aan het draaien krijgen. De carbs heb ik schoongemaakt. De sproeiers waren compleet vergomd, de benzine had een bruine kleur,...

Hij wou aanslaan vandaag maar de bougies zijn versleten en de school wilt geen nieuwe kopen. Ik ga dus morgen maar eens kijken wat er te repareren valt. De bobijnen en de bougiekabels eens doormeten want het vonkje was toch maar zielig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:04

4x2

lộn xộn quá

Bougies vervangen, klaar uit :P

Rapidshare filmpje VF

Kort filmpje van mn VF, paar keer heen en weer op 100m van mn huis, ik maak weer vrienden in de buurt ws :P.

Linkerdemper is er overigens 2x afgepleurd, waarvan de 1e keer toen er net een MF'er naast me kwam staan :+

Zit nu weer stevig vast met ducttape en heb de rechter ook maar meteen gedaan.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vind ik nou ook maargoed, we zien morgen wel weer. Morgen gesprek bij BMW en ik voel me zo ellendig als het maar kan zijn (vooral mentaal zit ik er een beetje doorheen, fysisch ben ik in tip top conditie wat ik niet van die RF kan zeggen :| )

Als die RF morgen draait dan ga ik eens klagen bij de departementshoofd en daarna ga ik eens een regeling opstellen voor de volgende labo's. Die RF mag mss helemaal gedeukt zijn maar GODVERDOMME dat ding zal werken. Geen enkele motor zal mij de baas zijn, ik beslis wel wat er gebeurd met die motor. Maar als die RF lief is en gewoon draait dan zal ik daarna direct een grote beurt in plannen voor dat dingetje :)

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 27-10-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
PeeJay schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:55:
[...]

Daarom heb ik ook een 1100 erbij gekocht. Als ze toch binnendoor komen in de bocht, dan trek ik dat na de bocht wel recht :+
Jah. zeker met lachgas injectie. Hebbie die kit nu al geinstalleerd? (is een zaterdagmiddagje werk) En zo ja? Hoe voelt dat nu? :P

Zo'n 1100 heeft al 150pk aan het achterwiel (als ie een beetje fatsoenlijk afgesteld staat).. nog een 50pk shot lachgas erbij... echt lachen 200pk op het achterwiel :D 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door FragDaddy op 27-10-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:26:
echt lachen 200pk op het achterwiel :D 8)7
Voor 200pk staan sommige mensen nog niet eens voor op 8)7
Die nemen pas genoegen met 300pk 8)7
Maargoed, dat zijn dan ook maar weinig mensen, ZX-14R met NOS of een VMax1300 met custom krukas.. heerlijk speelgoed allemaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 27-10-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

RF.... altijd leuke fietsen gevonden... :)

show 'em who's boss!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Pffff, 3 X vandaag, 3 X

- 12:15
"Gisteren een zwaar ongeval gebeurd hier met een motor. Ze zagen hem niet aankomen en baf, onderuit. Ambulance moeten komen enzo."

- 19:30
"Jij rijdt het hele jaar door ?"
"Ja"
"In onze club ook iemand. Door weer en wind,... " * blablabla* " en nu komt ie in een rolstoel."

- 23:05
"amai vies accident met moto in houthalen
moto in de fik geschoten
kerel van 24j"

Waarom moeten mensen altijd afkomen met die verhaaltjes :?
Dat zijn dan mensen die al lang je standpunt daarover kennen en al lang weten dat je motor rijdt enzo.

* DinX begint het serieus op z'n heupen te krijgen

edit: omg, terwijl ik dit aan het typen was

[23:11:07] <*> woeps, vtm nieuws nu
[23:11:10] <*> in houthale
[23:11:15] <*> ok, gedaan
[23:11:32] <*> accidentje met nen otto die moto nie gezien had

|:(

Die laatste heeft het mogen horen van mij, jammer genoeg. (m'n mening erover dan) :{

[ Voor 65% gewijzigd door DinX op 27-10-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:18:
Waarom moeten mensen altijd afkomen met die verhaaltjes :?
Dat zijn dan mensen die al lang je standpunt daarover kennen en al lang weten dat je motor rijdt enzo.
Vraag ik me ook af, feit is wel dat in de winter het gevaarlijker rijden is omdat je het visuele aspect wat mist, je hebt enkel die koplamp waar men naar kijkt en niet het geheel. En zoals je ziet hoe sommige al reageren bij kruispunten op een wagen dan ga je toch vragen stellen.

Maargoed, ik ga nu naar school wandelen om vervolgens met de docent naar BMW te gaan. Gesprek bij BMW en ik ben zo nerveus als ik maar kan zijn, werken gedurende 6 maanden bij één van de grotere spelers op de markt en direct voor het hoofdkantoor van België :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

FragDaddy schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:26:
[...]

Jah. zeker met lachgas injectie. Hebbie die kit nu al geinstalleerd? (is een zaterdagmiddagje werk) En zo ja? Hoe voelt dat nu? :P

Zo'n 1100 heeft al 150pk aan het achterwiel (als ie een beetje fatsoenlijk afgesteld staat).. nog een 50pk shot lachgas erbij... echt lachen 200pk op het achterwiel :D 8)7
Nee, nog niet gedaan.
Ben eerst bezig om de machine te prepareren voor de keuring. Ben nu met de remklauwen aan de gang. Komen nog stalen remleidingen op en een radiale rem- en koppelingspomp.

Zodra de keuring geweest is, komt die kit wel hoor :P Eerst laten afstellen en dan monteren. Moet alleen nog een flesje scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:06:
[...]

Dat bedoel ik..

Veel posers op 1000's :)

Dat het nu 10kg scheelt ok, maar dat is ook nog niet zolang.

Wat voor 1100 heb je gekocht trouwens SM'erd ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 06:20:
[...]

Vraag ik me ook af, feit is wel dat in de winter het gevaarlijker rijden is omdat je het visuele aspect wat mist, je hebt enkel die koplamp waar men naar kijkt en niet het geheel. En zoals je ziet hoe sommige al reageren bij kruispunten op een wagen dan ga je toch vragen stellen.
Mwa, ligt er ook weer aan. In de zomer ga je dan ook weer "nét" wat harder door de bochten enzo.
Bochten die je in de zomer tegen 120-140 naamt nu tegen 90 :'(

Volgende week donderdag weer op een vervangmotor naar m'n werk ... waarschijnlijk weer die doov :X Motor binnen voor grote beurt. 20.000 km alweer :o

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 28-10-2005 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Capoeirist schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:25:
[...]

Wat voor 1100 heb je gekocht trouwens SM'erd ? ;)
Een oldskool GSXR1100W van 1995.

Klikkerdeklik

[ Voor 17% gewijzigd door PeeJay op 28-10-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX moest juist aan Chevy denken

Stond ik m'n koekblik vol te tanken aan het benzinestation ... duwt er daar een kerel z'n Ducati 999 binnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Maargoed, ik ga nu naar school wandelen om vervolgens met de docent naar BMW te gaan. Gesprek bij BMW en ik ben zo nerveus als ik maar kan zijn, werken gedurende 6 maanden bij één van de grotere spelers op de markt en direct voor het hoofdkantoor van België :)
KOLERE ZEG!!!!!!!!
Ik ga dus de mentor van Yamy Daffy worden...... 8)7

Moet voor BMW BeLux een technische cursus schrijven van de elektronica op de nieuwe BMW's. Ik krijg een R1200RT FULL OPTION tot mijn beschikking waar ik de signalen van moet meten, kleine fouten op hardware als software inzetten als ook kritische fouten in programeren, een complete teststand opbouwen en ook nog eens met flinke overtuiging slagen.

De bedoeling van BMW is om die cursus direct in te zetten voor hun eigen opleiding want de opleiding van Duitsland is te omslachtig volgens hun dus de hete adem van de begeleiders (school alsook van BMW) voel ik al in mijn nek.

Ik ga maar meteen bellen naar enkele dealers of te informeren of ze ook een input willen brengen want de cursus is uiteindelijk voor hun.
Laten we daar nog niet mee beginnen. we hebben een grote kip geslacht, het pluimen ervan zal toch wel enkele maanden duren. Wat ik wel weet is dat ik geen avontuurtjes kan veroorloven met dit eindwerk. Dit is een prachtige visite kaartje als ik solliciteer voor werk maar de lat ligt hier wel tientallen malen hoger dan de vorige jaren. Ze vonden bij BMW BeLux de eindwerken van de vorige jaren goed maar ze konden er zelf weinig mee. Met dit eindwerk is het de bedoeling dat ze er zelf ook een praktisch nut van zouden hebben. Maar eerlijk is eerlijk, dit is een opdracht waar ik nooit over had durven dromen en ik twijfel ook enigsinds in mijn mogelijkheden om dit goed te doen realiseren. Ik wil niet het vertrouwen van de opleidingshoofd als van de mensen van BMW beschamen.

Een heel erg mooi als ambitieus eindwerk is dit zeker wel maar ik ben pas blij als het af is. We mogen daar van hun stage lopen voor 4 ipv de 3 weken dus tijdsdruk is er wel enigsinds.

[ Voor 44% gewijzigd door Chevy454 op 28-10-2005 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi werk Chevy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tof! :)

Begrenzer er al af getrokken ? ;)
Chevy454 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:07:
[...]

KOLERE ZEG!!!!!!!!
Ik ga dus de mentor van Yamy Daffy worden...... 8)7
Ik ben trots op je kerel! Doe je goed!!

Netjes in orde maken en je ding doen en zorgen dat je bij hun kunt blijven..Hulde!!!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Capo op 28-10-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capoeirist schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:13:
Ik ben trots op je kerel! Doe je goed!!
Nou ze hebben toch al liggen zwaaien met enkele jobaanbiedingen als we dit goed zouden doen. Wat ik wel enigsinds erg vond was het feit men aan de kant van BMW het niet zou laten doorgaan als het niet door twee personen zou worden gemaakt maar het opleidingshoofd zei dat ik het alleen ook wel af zou kunnen. Het benadrukt maar hoezeer ze wel niet in mij geloven maar ik ben blij dat ik met iemand samenwerk om me een trap onder de kont te geven als het nodig is. Ik weet wel... WOEI!!!!!
Netjes in orde maken en je ding doen en zorgen dat je bij hun kunt blijven..Hulde!!!!!
Geef nu maar gewoon toe, je wilt die R1200GS tegen een spotrpijs hebben :+
Nee hardstikke bedankt (alsook Max Kool mocht het uit mijn vorige post niet blijken, ik wil met beide voeten op de grond blijven staan) :)

[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 28-10-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gefeliciteerd Chev, ik snap niet wat je allemaal moet doen, maar ik weet wel dat je het kan _O_

You go girl Afbeeldingslocatie: http://smilies.chevy454.net/cheergroen.gif

(Kawa-groen, speciaal voor jou) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 15:26

Youk

Volvo For Life

[...]

@Chevy454: Jij moet je eindwerk dus in Bornem komen maken? Daar heb ik in 2003 ook enkele weken gewerkt (in het magazijn). Kwam daar alle dagen toe op mijn divi 600. Ondertussen gelukkig vervangen door een VFR 800. Dit is trouwens maar 5 km van waar ik woon. Als je soms zin moest hebben om eens een mini meet&greet te doen, laat maar iets weten.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat helemaal goed komen Chevy, volgens mij ben jij een vrij nuchtere vent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:12:
Gaat helemaal goed komen Chevy, volgens mij ben jij een vrij nuchtere vent.
Nuchter was ik allersinds, heb mijn darmen leeggeperst voordat ik naar de bespreking ging :X
Ik bestierf het van de spanningen totdat het hoge woord werd gesproken.

Maargoed, zometeen lekker wandelen (heerlijk als de bussen/trams staken) naar het station en dan naar huis treinen.

WOEI!!! WOEI!!! WOEI!!!!
BreadFan schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:36:
Gefeliciteerd Chev, ik snap niet wat je allemaal moet doen, maar ik weet wel dat je het kan _O_
Ik moet een cursus foutopsporing opstellen en simulatietestbank maken waar de dealers van BMW op kunnen oefenen. Het geeft me toch wel een erg vreemd gevoel eigenlijk, ik ga nu eigenlijk Paul Ritzen (de man waar ik echt naar opkijk) moeten doceren over de techniek welke BMW toepast. Het voelt gewoon zo vreemd aan, ik ben in de verste verte niet zo goed als Paul Ritzen.

Maargoed, ik ben Chevy454 en niet Paul Ritzen en deze knaap heeft een klusje ( :X ) te doen :P
Youk schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:57:
@Chevy454: Jij moet je eindwerk dus in Bornem komen maken?
Ja :) Heb er een gesprek gehad met Curt Demaesenaeir ? en Erik Hendrickx. Zijn zeer goede mensen maar ze zijn wel echt verdomme ambitieus en veeleisend voor hun mensen. Maar anders was het geen uitdaging ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Chevy454 op 28-10-2005 13:54 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.