ik moet van m'n instructeur gas bij geven zodat ie licht trekkend is, dus geef ik em 3.000 toeren. Dat is echter net iets te hard om zo'n 8je te draaien, dus rem ik een beetje bij met de achterrem en die combinatie van hoeveelheid gas + hoeveelheid rem is in principe bedoeld om de hele oefening constant te blijven.
Ik merk nu dat ik het alleen verkeerd zeg door te zeggen dat ik met 3.000 toeren rij, want als je de rem gebruikt ga je langzamer -> minder toeren. Dus tijdens de oefening draai ik geen 3.000 toeren, maar geef ik wel genoeg gas om 3.000 te draaien als ik de rem los laat.
Je KAN ook gewoon minder gas geven en dus ook minder remmen en dan kom je dus op dezelfde snelheid en toerental uit, maar ja, zo is het MIJ iig geleerd, dus da's de manier waarop ik het doe. Geen garanties dat het zo hoort natuurlijk
BTW op je edit: mijn langzame slalom moet ik ook met koppeling doen, zelfde voor stapvoets rijden.
Ik rij bij die 2 met gas, voetrem en koppeling, en met halve draai en 8je met gas en voetrem. Koppeling mag daarbij niet van de instructeur, en inmiddels heb ik ook niet het gevoel dat ik de koppeling ergens voor nodig heb. Hij rijdt met enkel gas en voetrem stabiel en licht trekkend, en om em recht te trekken hoef ik alleen maar de voetrem ietsjes minder in te trappen en ik rij vloeiend accellererend weg.
nog een vraag van je vergeten:
wat is mogelijk kwa straal? Tja, ik ben maar een beginneling, maar zoals ik sinds de laatste les bochtjes draai op omschreven gas-achterrem-manier draai ik in 5 meter 180 graden. Het kost een halve meter meer in de 2e draai van de 8 omdat je dan de omschakeling hebt van linksom naar rechtsom wat nog moeite kost. Maar bij de eerste draai van de 8 en de halve draai heb ik dus een straal van ca. 2,5 meter.
[
Voor 40% gewijzigd door
GTOfire op 26-10-2005 22:36
]
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED