[WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
Past inderdaad denk ik wel :)
Heatsinks op geheugen X800? volgens mij hoeft dat niet. Gewoon beetje airflow moet voldoende zijn.

Kijk eens op http://www.aqua-computer.de/
-Engels vlaggetje
-products
-gpu/cs-waterblock
-stukje scrollen
En wat denk je zelf :P ik denk van niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Scrollen gaat bij mij niet :|
En ik zie maar 1 type blokje,
twinplex,
maar die lijkt inderdaad veel op mijn blokje (wat niet van Aquacomputer is, maar homemade)

Maar dan nog lijkt me heatspreaders op het geheugen niet verkeerd, is natuurlijk niet de bedoeling dat die standaard gaan lopen,
krijg een sapphire x800 gto2, diegene die je kunt flashen, dus hoop wel XT PE speeds te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Sja, plak dan maar leuke blokjes erop want je vernaggelt toch meteen je garantie :P
Je geheugen waterkoelen helpt toch amper, zonde van je flow en je temps

[ Voor 31% gewijzigd door Vandread op 09-01-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hahaha idd!

Ik heb mn cascade erop gezet, maar ik heb nog niet 100% passende schroeven, dus zit er nog niet strak genoeg opgedraaid. MSI gebruikt weer een tussenmaat schroef die weer moeilijk te vinden is :(

Namelijk 3,5. M3 is te klein en M4 is te groot aaaaaaaaaaaa!

Wordt ff Macguyver style for the time being...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

JBplap schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:25:
mja, maar heb het liever uit NL, ivm snelheid en kosten
Als je het goedkoop wilt doen dan heb ik dit nog voor je liggen.
*Opgeknapte Watercube GT3 Socket A / 370 / 462 CPU blok
*Aquaruis 600L/H pomp waarvan de rotot één geheel is waardoor die niet op den duur gaat ratelen.
*Kopere auto radiator 19*22*5cm
*PVC 12/16mm 2,9meter lang
Kost zo 60 euro en je hoeft dan alleen nog maar een waterkoel blok voor je videokaart te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Anoniem: 91634 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:33:
[...]

Als je het goedkoop wilt doen dan heb ik dit nog voor je liggen.
*Opgeknapte Watercube GT3 Socket A / 370 / 462 CPU blok
*Aquaruis 600L/H pomp waarvan de rotot één geheel is waardoor die niet op den duur gaat ratelen.
*Kopere auto radiator 19*22*5cm
*PVC 12/16mm 2,9meter lang
Kost zo 60 euro en je hoeft dan alleen nog maar een waterkoel blok voor je videokaart te kopen.
Vergissing van de bank in uw nadeel :P
Ik heb dus al een complete set in mn lian-li zitten:

Airplex evo 240 (rad)
Aquatube (res)
Hydor L20 (pomp)
Lian-li pc70 (met 4*80 + 2*120, dus airflow genoeg)

Enige wat ik dus nodig heb zijn nieuwe blokjes,
maar ben er achter gekomen dat mn GPU blok al meekan, dus nu alleen nog CPU blok uitzoeken
(zou ook meekunnen, maar dan moet ik zelf plaatje maken en daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102293

ik ben van plan mijn sli set-up ook te waterkoelen, mijn vraag is of mijn pomp sterk genoeg is.
setup : alphacool xp bold cpu blok
alphacool NB-SLI1 Northbridge
alphacool dual hdd blok
mora 2 rad + 9 120mm fan's
Alphacool AGB-Eheim 1000 Station 230Volt

ik wil hierbij dus nog 2 maal de GFX Alphacool NexXxoS NVXP-3 NVidia plaatsen .
moet ik nu een andere pomp erbij kopen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Omdat mijn BigWater stuk ik heb ik m'n geld teruggekregen van de winkel. Ik ben van plan de "Thermaltake Big Water 745" te kopen met 1 radiator (die van Salland). Alleen nu zie ik dat het (waarschijnlijk) niet voor socket 478 is. Maar het aansluiten van het koelblok ed. is hetzelfde als de BigWater (SE) en deze is wel voor socket 478.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Is de Thermaltake Big Water 745 wel voor socket 478?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk op de site van termaltake of ie past.
http://www.techpowerup.com/reviews/Thermaltake/BW745 review v/d set

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 102293 op 09-01-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Die set staat gek genoeg niet op de site van thermaltake, en in die review wordt ook niet echt gesproken over welke sockets nou wel of niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ga toch naar dat bigwater topic!
[rml][ WC] ThermalTake BigWater SE - Ervaring[/rml]
Thermaltake Bigwater ervaring?
:z :>
Trouwens, waterkoeling die kapot gaat... WTF dan koop je het toch niet nog eens?
Dat is het laatste in je pc wat kapot mag gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 91634 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:33:
[...]

Als je het goedkoop wilt doen dan heb ik dit nog voor je liggen. etc

Kost zo 60 euro...etc
Voor 45euro had ik:

-Asetek Antartica 1/2" Plug & Cool
-Hydor L35 (is Hydor L30 met een res ervoor) 1/2" Plug & Cool
-2x Black Ice Pro 1/2" Plug & Cool
-Genoeg 1/2" slang

Wel beetje geluk mee gehad hehe ;) (Thx Herrie)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

<!--
Me_Again schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:18:
Omdat mijn BigWater stuk ik heb ik m'n geld teruggekregen van de winkel. Ik ben van plan de "Thermaltake Big Water 745" te kopen met 1 radiator (die van Salland). Alleen nu zie ik dat het (waarschijnlijk) niet voor socket 478 is. Maar het aansluiten van het koelblok ed. is hetzelfde als de BigWater (SE) en deze is wel voor socket 478.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Is de Thermaltake Big Water 745 wel voor socket 478?
-->
in 1 topic is genoeg

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 20:00
Even kijken of ik dit goed heb:
  • Hoe groter de diameter van je WC systeem hoe beter (10 mm doorsnee van je slangen/buizen etc. is beter dan 5mm)
  • De vloeistof langzaam rondpompen is beter dan sneller (i.v.m beter de warme kwijtraken aan je rad
  • De doorsnee van je buizen/slangen etc. is zo groot als de kleinste "doorgang". Als er ergens een tussenstuk van 5mm zit terwijl de rest 10mm is dan wordt alles dus begrensd daarop
  • Wanneer er zelf een radiateur gemaakt wordt van koper is het raadzaam de wand van de buis zo dun mogelijk te hebben. Dit omdat koper de warmte vast houdt en hoe minder er is, hoe minder er gekoelt hoeft te worden.
Deze punten concludeer ik.
Goed of fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Ikke! schreef op zondag 08 januari 2006 @ 23:03:
[...]
Ik gebruik antivries, wat ook in autokoelvloeistof wordt gebruikt. Nadeel is wel dat de koelprestaties iets achteruit gaan.
Slangkoppelingen zijn meestal van vernikkeld messing, of van kunststof. Bij beiden hoef je je geen zorgen te maken over corrosie.
In welke verhouding :?
Ik vind het wel rottig dat dit zo'n witte aanslag achterlaat in je slangen,.... of heb ik er te veel van gebruikt :? Het was een mengeling van demi-water en antivries,... het kant-en-klaar spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73936

Dit woordt m denk ik: Alphacool 360

En dan koop ik er een NB blokje bij. De pomp en rad moeten die makkelijk aankunnen toch?

:)

Iemand nog meer ervaring met een alphacool set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
killingdjef schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:34:
  • Hoe groter de diameter van je WC systeem hoe beter (10 mm doorsnee van je slangen/buizen etc. is beter dan 5mm)
  • De vloeistof langzaam rondpompen is beter dan sneller (i.v.m beter de warme kwijtraken aan je rad
  • De doorsnee van je buizen/slangen etc. is zo groot als de kleinste "doorgang". Als er ergens een tussenstuk van 5mm zit terwijl de rest 10mm is dan wordt alles dus begrensd daarop
  • Wanneer er zelf een radiateur gemaakt wordt van koper is het raadzaam de wand van de buis zo dun mogelijk te hebben. Dit omdat koper de warmte vast houdt en hoe minder er is, hoe minder er gekoelt hoeft te worden.
* Hoe groter de slangdiameter hoe minder weerstand (goed dus)
* Als het sneller rondgepompt word is het gewoon vaker bij je rad in plaatje van lang op 1 moment ;)
* Voor een groot deel is zo'n restrictie idd slecht voor de flow, echter bij punt 1 staat waarom dikkere slangen ook aan te raden zijn.
* geen idee, zit vast een kern van waarheid in, maar waarom zelf maken? Qua performance kan je zelf nooit zoiets maken wat een goede rad. zal evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Vandread schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 09:21:
[...]
* geen idee, zit vast een kern van waarheid in, maar waarom zelf maken? Qua performance kan je zelf nooit zoiets maken wat een goede rad. zal evenaren.
Hoezo denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Goede radiatoren gebruiken platte buizen, die creeren veel contact oppervlak waaraan een hoop extra oppevlak bevestigd is. Zoals bij heatercores

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Vandread schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:18:
Goede radiatoren gebruiken platte buizen, die creeren veel contact oppervlak waaraan een hoop extra oppevlak bevestigd is. Zoals bij heatercores
Ik denk* dat je als uitgangspunt kan nemen dat hoe groter het koeloppervlakte is, hoe beter het geheeld koelt.

Als je bijvoorbeeld 2x 120MM fans gebruikt om te koelen zou het ideaal zijn als je een rad heb die 24 cm bij 24 cm is met kleine ruimtes ertussen zodat de airflow de hitte kan afvoeren.

Zou de radiateur bestaan uit bijvoorbeeld platte buizen dan heb je meer raakcontact met je fans met dezelfde hoeveelheid koper. (Meer als dat hij rond zou zijn)

*verbeter me als ik het mis heb :)

[ Voor 3% gewijzigd door killingdjef op 11-01-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alphacool 360

Iemand ervaring met een alphacool set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja en het is beter dan asetek .mooi afgewerkt goed verpakt .
ik heb een mora 2 rad hier kunnen 9 120 fan's op , en dat werkt super ,
'szomers met de fan's op 5v en 'swinters passief.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 102293 op 11-01-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
@killingdjef
Volgens mij werkt een oppervlak effectiever naarmate het dichterbij de buis zit, dus je kan hele grote lammellen hebben maar het koelvermogen word er bv niet groter op door ze 100% groter te maken.
Maar misschien is er hier iemand die echt goed is in natuurkunde etc die dit beter kan vertellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben momenteel mijn wc-set-up aan het leak-checken met gewoon leidingwater,... niet voor lang meer natuurlijk ;)

Nu overal zie dat er "distilled water" moet gebruikt worden voor een WC-set-up,..... ik veronderstel dat ze daar dus "gedistilleerd water" mee bedoelen,... is "gedimineraliseerd water" zoals je in strijkijzers, accu's e.d. gebruikt dan eigenlijk niet goed genoeg als bruikbare koelvloeistof :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 16:05
naar ik heb begrepen is gedeminiraliseerd water meestal alleen ontkalkt. Er zijn volgens mij geen echte richtlijnen voor, dus soms is het bijna gedestileerd, maar soms is het vervuild.
hoe dichter bij gedestileerd water, des te minder de geleiding en des te minder kans op aanslag.

[ Voor 6% gewijzigd door MeMoRy op 13-01-2006 22:28 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Distilled water is water that has been boiled off and recollected from steam. The result of this process is that the water is stripped of all its impurities. These impurities are minerals that were dissolved in the water. Since distilled water is demineralized, there is often confused between what distilled water is and what demineralized water is.

Demineralized water is a more general term referring to all water that has been stripped of its minerals. Distillation is just one method; other methods are deionization, membrane filtration, and electro dialysis.
Methode en resultaat dus. ;) Het gaat er is feite om, zo min mogelijk vervuiling in je water te hebben, omdat dit alleen maar kan leiden tot verontreiniging van je setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 13:10

Ikke!

aka Netfinity

Anoniem: 104097 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:36:
[...]

In welke verhouding :?
Ik vind het wel rottig dat dit zo'n witte aanslag achterlaat in je slangen,.... of heb ik er te veel van gebruikt :? Het was een mengeling van demi-water en antivries,... het kant-en-klaar spul.
Ik weet niet precies in welke verhouding ik het meng, vul eerst het systeem met gedestilleerd water, en daarna een beetje antivries erbij. Gebruik nog minder dan 10% denk ik, misschien maar 5%. Gebruik wel "pure" antivries, je hebt ook in de voor je auto juiste verhouding gemengd met water, maar dan betaal je in verhouding veel te veel.
Mijn siliconen slangen krijgen wel een klein beetje een witte aanslag ja, maar lijkt me verder niet echt boeiend.

Op de één of andere manier zijn er een paar druppels antivries op mijn tv (gewoon het kunststof, niks gevaarlijks verder) terecht gekomen. Hier zie je nog steeds paarse vlekken, die ik niet weg krijg met gewone zeep. Dus misschien is het beter voor je pomp en slangen dat je het spul niet puur gebruikt. Koelt ook een stuk slechter dan.
Roamor schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:27:
[...]

Methode en resultaat dus. ;) Het gaat er is feite om, zo min mogelijk vervuiling in je water te hebben, omdat dit alleen maar kan leiden tot verontreiniging van je setup.
Soms wordt is gedemineraliseerd water gedestilleerd, maar als je het filtert dan heb je nog niet echt puur water. Met destilleren heb je in theorie 100% H2O (met een beetje H3O+ en OH- ), ik geloof dat het 99,9 % is oid. In gedemineraliseerd water kunnen nog wel wat andere stoffen zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door Ikke! op 13-01-2006 22:50 ]

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438

... Net bezig met groot onderhoud aan mn gamepc. Wilde mn Zalman WB-2 (blauw rond koelblok) van mn CPU halen, en toen ik hem beet pakte voelde hij aan de onderkant plakkerig aan en zat er een soort van roze roestplek.
Nadat ik de slangen los gemaakt had probeerde ik het er af te krabben maar drukte er zo een gat in :|

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~technovos/GoT/IMG_2089_sm.JPG

Wel gewoon gedestilleerd water + anti-corrosie vloeistof + UV toevoeging gebruikt. Dus ik vind het een beetje raar. Blok is 2 1/2 jaar oud btw.

Ach ja, t nieuw koelblok ligt al klaar. Gelukkig is mn GF6800GT nog heel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Laatst online: 13:37

gakkethijs

niks

wtf heb je accuzuur als sap gebruikt ofzo man dat is echt wazig. ik heb hier frigus blokjes van zelfde leeftijd en zijn nog puntgaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Sabotage? Man, dat ziet er ugly uit! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Winnetou schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 00:12:
Sabotage? Man, dat ziet er ugly uit! :(
Hmm.. miss toch wat meer aandacht aan mn vriendin besteden :P

Ik vermoed dat daar een stukje beschadigd is bij het indraaien van de inschroefverbindingen. Het was daar ook erg dun, denk nog minder dan 1mm.

Die troep op de bodem is overigens AS5.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 76438 op 14-01-2006 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roamor schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:27:
[...]
Damn,.. beetje gevaarlijk om hier op 't werk wat DI-water mee te nemen alhoewel .....
We produceren dat goedje hier op 't werk met honderden,.. misschien wel duizenden liters/uur.
We gebruiken het hier om wafers (chipfabriek) mee te rinsen/spoelen. Naar wat mij gezegd is , is dat 100% pure H2O toch ook iets is waar je moet mee opletten en dat het toch niet zo onschuldig is alsof het lijkt. Je moet er dus zeker niet van drinken met grote hoeveelheden,.. je zou wel eens knap misselijk kunnen worden.

In ieder geval,.. als ik nu gewoon demi-water zou gebruiken en later er gewoon UV-reactive fluid zou bij doen,.... zit ik dan safe qua eventuele algen- en andere toestandenvorming :?
Anti-Corro heb ik niet echt nodig,.. mijn complete set-up is nl. in koper zodus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Je moet gedestilleerd water niet drinken nee. Smaakt ook niet lekker trouwens. Ook in bad gaan in dat spul lijkt me niet echt goed. Als er ergens levende cellen (het oppervlak van je huid is alleen maar dood spul) mee in aanraking komen, kunnen die nog wel eens uit elkaar klappen.
Als je lang in bad zit, krijg je gerimpelde vingers enzo, dit komt gewoon doordat die laag dood spul op je huid water opzuigt, net als een spons. Dit zijn dus geen cellen die water opnemen.

Ik zou gewoon gedestilleerd water nemen, dan zit je sowieso goed. Koper kan ook gewoon corroderen als het met water en lucht in contact komt, hier is geen aluminium voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Is dat het zelfde gedestilleerd water wat in een auto accu zit en moet je dat nog met iets anders verdunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meat106 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:41:
Is dat het zelfde gedestilleerd water wat in een auto accu zit en moet je dat nog met iets anders verdunnen.
Ik dacht nu net dat dat juist gedemineraliseerd water is die in auto-accu's gedaan wordt :?

Vraagje:
waar haal je dan gedistileerd water :? In de supermarkt en doe-het-zelf heb ik dat nog niet tegen gekomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
Etos/Kruitvat etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 15:45

Syzzer

Prutser

Anoniem: 104097 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 01:53:
[...]

Ik dacht nu net dat dat juist gedemineraliseerd water is die in auto-accu's gedaan wordt :?

Vraagje:
waar haal je dan gedistileerd water :? In de supermarkt en doe-het-zelf heb ik dat nog niet tegen gekomen :?
Lees de eerste post van deze pagina nog eens, gedestilleerd is niet wat anders dan gedemineraliseerd, maar een vorm van gedemineraliseerd. Waarschijnlijk werken alle vormen van demi prima in accu's (de ionen komen er toch wel in terecht doordat het water in contact komt met de stoffen in de accu).

Ik heb helaas niet een fles demi binnen handbereik staan, maar ik neem aan dat de methode van demineraliseren wel op de fles staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111708

apotheek heeft gedestileerd water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:54
Ik wil een Coolermaster stacker kopen. Hierin wil ik een dual 2.2ghz Xeon + chipset waterkoelen. Echter heb ik maar plaats voor 1x 120mm radiatoren.
De 5.25' bays zitten allemaal vol met hotswap bakken en ik wil ook beide voedingen plaatsen.
Zal dit toereikend zijn? Of moet ik opzoek naar alternatieven? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Laatst online: 11-07 15:46

ReseTTim

Chocolate addicted

arnoman schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:26:
Ik wil een Coolermaster stacker kopen. Hierin wil ik een dual 2.2ghz Xeon + chipset waterkoelen. Echter heb ik maar plaats voor 1x 120mm radiatoren.
De 5.25' bays zitten allemaal vol met hotswap bakken en ik wil ook beide voedingen plaatsen.
Zal dit toereikend zijn? Of moet ik opzoek naar alternatieven? Tips?
ik zal je wat leuks vertellen heb op dit moment een dual xeon 2.8 @ 3.2ghz draaien met waterkoeling. in een coolermaster midi tower..

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_25.jpg

iig 1x 12cm is meer dan genoeg.. wil je heftiger dan kan dit natuurlijk.. maar waarom een 2de voeding? je kunt toch ook 1 zware voeding plaatsen.. 530watt is al vrij veel..

* ReseTTim heeft ook een dual xeon 3.4ghz gebouwd met waterkoeling.. hiervoor heb ik de grootste externe innovatex radiator gebruikt en een 600watt watergekoelde voeding. tot heden toe heeft de persoon voor wie ik hem gebouwd heb geen probleem..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Thnx voor je post Tim, wat voor temps haal je met die 2 cpu's? Ik ga uit van een normale fan op die 120mm rad, geen delta oid ;) ?
Er komen 2 voedingen in omdat het een ftp server word. Er zullen tenminste 5 IDE schijven, 8 Sata schijven en waarschijnlijk ook nog 3 10k Scsi schijven in komen. En ik wil iig ruimte over houden voor de toekomst om er tenminste nog 8 Sata schijven bij te kunnen prikken
Daarbij komt er een stroomslurpende glas nic en 3 stevige raid controllers in.

Maar als jij zegt dat het kan met 1 120mm rad, dan wil ik het best proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Laatst online: 11-07 15:46

ReseTTim

Chocolate addicted

arnoman schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:45:
Thnx voor je post Tim, wat voor temps haal je met die 2 cpu's? Ik ga uit van een normale fan op die 120mm rad, geen delta oid ;) ?
Er komen 2 voedingen in omdat het een ftp server word. Er zullen tenminste 5 IDE schijven, 8 Sata schijven en waarschijnlijk ook nog 3 10k Scsi schijven in komen. En ik wil iig ruimte over houden voor de toekomst om er tenminste nog 8 Sata schijven bij te kunnen prikken
Daarbij komt er een stroomslurpende glas nic en 3 stevige raid controllers in.

Maar als jij zegt dat het kan met 1 120mm rad, dan wil ik het best proberen
volgensmij haalde ik een max van 45 graden voor beide in bios.. en dan koel ik ook nog mijn ATi X800 videokaart.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik draai met een 1x120mm rad met CPU en GPU gekoelt, CPU is overgeclocked naar 3700+ op 1.85 volt.

De GPU is ook lekker overgeclocked.

Draai met een 300l/u eheim pomp en de rad fan op 6 volt, temps van de CPU en GPU liggen rond de 45 graden.

Ik denk dat het zeker wel zal gaan arnoman, alleen zijn de temps waarschijnlijk niet echt geweldig.

Edit : Er zijn ook single 120mm rads die dubbel zo dik zijn, misschien is dat iets als het past :?

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 19-01-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Ik zit eraan te denken een Hydor Seltz L20 pomp te nemen
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=673&cPath=5_26_30

met een Alphacool NexXxoS Xtreme I radiateur
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=714&cPath=5_34_35

en dit fannetje (63,5 CFM)
http://www.alphacool.de/x...cts_id=1504&cPath=6_80_86

Hier wil ik 2x 7800 GT overclocken en koelen. Ik zit te twijfelen of de radiateur wel groot zat is, zoals hierboven staat zijn er mensen die met 1 rad alles koelen maar als alles met 1x 120mm voldoende koelt zouden ze niet een gemaakt hebben waar je 3x 120 mm op kan aansluiten?

Wat wordt er aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 23:54:
... Net bezig met groot onderhoud aan mn gamepc. Wilde mn Zalman WB-2 (blauw rond koelblok) van mn CPU halen, en toen ik hem beet pakte voelde hij aan de onderkant plakkerig aan en zat er een soort van roze roestplek.
Nadat ik de slangen los gemaakt had probeerde ik het er af te krabben maar drukte er zo een gat in :|

[afbeelding]
Wel gewoon gedestilleerd water + anti-corrosie vloeistof + UV toevoeging gebruikt.
Welke anti-corrosie vloeistof heb je gebruikt ?

Ik heb hier ook een zalmanWB2 van meer dan 2 jaar en ik gebruik antivries met een vehouding 1/3. laats heb ik hem eens opengamaakt en er zat alleen maar heel klein beetje roest op het alminuim gedeelt waar de blauwe laklaag een beetje beschadigt is. Veder glimde het blok nog helemaal van binne.

Ik vermoed dat je fluid niet goed werkte of te weinig in zat, waneer had je voor het laats je vloeistof ververst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Dubbel zo dik Pilatus? Ik ben bekend met de verschillen tussen een BlackIce en een BlackIce Extreme rad. Of bedoel je het extremer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
is het verschil tussen een blackice pro 2 en een blackice extreme 2 zo groot dan ? :?

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
een centimeter oid naar mijn weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:53:
[...]

Welke anti-corrosie vloeistof heb je gebruikt ?

Ik heb hier ook een zalmanWB2 van meer dan 2 jaar en ik gebruik antivries met een vehouding 1/3. laats heb ik hem eens opengamaakt en er zat alleen maar heel klein beetje roest op het alminuim gedeelt waar de blauwe laklaag een beetje beschadigt is. Veder glimde het blok nog helemaal van binne.

Ik vermoed dat je fluid niet goed werkte of te weinig in zat, waneer had je voor het laats je vloeistof ververst ?
Dat was al wel een tijdje geleden (ongeveer 6 maand), dus dat zal ook niet erg geholpen hebben. Gebruikte trouwens koelvloeistof 1/4 met gedest. water en eeb drupje UV vloeistof.

Ik heb hem ook open gemaakt. Nadat ik alles ff omgespoeld had glom ook alles weer, behalve dan bij dat gat. Ik weet niet waar jouw beschadiging zit, maar als het bij de inschroefverbindingen is, wel goed in de gaten houden. Het is daar maar heel erg dun.

BTW: die 'blauwe laklaag' waar je het over hebt; dat is geen lak. Het is een oppervlakte behandeling genaamd anodiseren. Door deze behandeling kun je het alu een kleurtje geven, bovendien word het oppervlakte harder en is het beter bestand tegen corrosie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
en die centimeter die de blackice extreme meer heeft is stukken beter ? :X

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140185

experience_ik schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:20:
Dat staat wel in je sig :+

Maar ontopic: zou 1 120mm fan genoeg zijn om een dikke setup te koelen, als je zo'n alphacool radiatortje gebruikt?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 140185 op 19-01-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
experience_ik schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:20:
Volgens mij bedoelt hij een centimeter in dikte & dat scheelt wel aardig ja. Zoek eens op hoeveel warmte de extreme kan afvoeren tov een pro, dan weet je het direct :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
ik lees dat het verschil tussen de blackice pro2 en extreme2 1550kcal / 1580kcal | 4385 / 6400 btu per uur is. alleen ik heb geen idee wat dit nu precies inhoud |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,...

kan er mij eens iemand zijn mening geven over de Alphacool AGB-Eheim 1000 Station

Link

Wat ik nu wil weten is of deze combi res/pomp muisstil is of niet :?
Ik werk nu nl. met een zelfgemaakte plastiek res met een Sicce NOVA pomp erin (zie pic.) waarvan de pomp mijn deksel van mijn res soms laat meetrillen wat natuurlijk bij momenten een héél irriterend gebrom laat horen.
Ik ben dus aan het overwegen om dit te vervangen door zo'n Eheim station met het oog op om dit later in te bouwen in een nieuwe grotere case, een CM-stacker had ik zo in gedachten.

Wat denken jullie :?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/xplod/WC%20Alphacool%20set-up/pomp%20+%20res.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81330

Ik heb een MSI 7800GT en ben op zoek naar een goed blok wat zowel geheugen als de core koelt. Dangerdan en Aquacomputer hebben der 1,maar ik kan in nederland geen bedrijf vinden die ze verkoopt. Tevens staat bij beide blokken dat ze speciaal voor de 7800GTX zijn en aangezien er volgens mij een verschil zit tussen de GT en de GTX ben ik even het spoor bijster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat dacht je van deze -> http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3056

Is iig bij een nederlandse webshop.

Edit : Of deze -> http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3009

De eerste is op vooraad, de 2de zal iets langer duren.

[ Voor 38% gewijzigd door PilatuS op 20-01-2006 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
ik draai nu met een venice 3200+ @ 2640mhz op 1,64volt.. mijn full load temp onder prime tikt de 38 graden aan. mijn config. is:

- eheim 1250
- blackice pro2
- repack slot-in reservoir
- swiftech storm g4

zijn deze temperaturen te hoog bij een kamertemperatuur van zo'n 21/23 graden ? of is dit gemiddeld met zo'n config ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik vind het hele nette temps experience_ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ipv die L20, check mn sig ;)
Mag voor €30 weg.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-06 22:36
Anoniem: 104097 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:00:
Hoi,...

kan er mij eens iemand zijn mening geven over de Alphacool AGB-Eheim 1000 Station

Link

Ik werk nu nl. met een zelfgemaakte plastiek res met een Sicce NOVA pomp erin (zie pic.) waarvan de pomp mijn deksel van mijn res soms laat meetrillen wat natuurlijk bij momenten een héél irriterend gebrom laat horen.
Ik ben dus aan het overwegen om dit te vervangen door zo'n Eheim station met het oog op om dit later in te bouwen in een nieuwe grotere case, een CM-stacker had ik zo in gedachten.

[afbeelding]
Hey Xplod, ik heb zelf een watergekoelde CM Stacker met daarin een Alphacool AGB-Eheim 1000 Station. Het is een heel mooi ding, hij ziet er mooi uit pompt goed en is daarnaast ook nog eens stil. Het weinige geluid dat de pomp maakt wordt goed gedempt door het water. Je moet er echter wel voor zorgen dat het reservoir op een stukje rubber staat, de pomp geeft anders een trilling door aan de kast. Deze trilling is heel laag en eigenlijk hoor je hem niet meer voel je hem. Maar zoals gezegd lost een stukje rubber dit op.

Ondanks dat ik tevreden ben over de pomp ben ik van plan om een Liang DDC-Pro pomp te kopen, omdat ik deze op de 12 volt kan aansluiten en omdat hij een grotere druk levert wat handig is voor mijn cpu-block. Mocht je intresse hebben dan kun je mijn AGB-Eheim 1000 overnemen.

[ Voor 54% gewijzigd door Herr Frank op 20-01-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
v&a lijkt mij dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-06 22:36
Hij stelt een vraag en ik geef uitgebreid antwoord. Is het dan zo erg om er achteraan te zeggen dat ik er een heb die hij eventueel over kan nemen? Eerlijk gezegd vind ik het nogal zeikerig van je om zo kortaf te replien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met het oog op overclocken wil ik een wc-setje kopen. Een tijdje terug vroeg ik ook al wat dingen hier in dit topic, maar ik blijf het een grote stap vinden. Ik hoop dat ik het uiterste uit mijn hardware kan halen, door het met water de koelen ipv lucht.

Ik heb mijn cpu al es op 2,4 ghz gehad. Maar (stabiel)opstarten wilde hij niet. (ga er van uit dat hij te warm werd).

Mijn 6800Gt loopt op 415 core en 1.15ghz.

Nu wil ik dit setje kopen:

http://www.alphacool.de/x...s_id=3660&cPath=5_302_265

Ik moet dan mijn grote koelblok van mijn GPU afhalen. Het is een Leadtek die zo'n reusachtig koellichaam heeft. Dit betwijfel ik nog. Dus mijn andere keus was een koelings setje met COU en NB, en dan geen GPU koeling.

Deze dan:http://www.alphacool.de/x...s_id=3625&cPath=5_302_170 En dan bij dit setje een NB koeler kopen.

Of moet ik het geld spenderen in een nieuwe Mobo, cpu en GPU 8)7

Naar mijn mening lijkt het overklokken een betere optie.

specs staan in sign.

Iemand ervaring of die in het zelfde schuitje zit (heeft gezeten)??

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 73936 op 21-01-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 73936 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:48:
Of moet ik het geld spenderen in een nieuwe Mobo, cpu en GPU 8)7

Naar mijn mening lijkt het overklokken een betere optie.

specs staan in sign.

Iemand ervaring of die in het zelfde schuitje zit (heeft gezeten)??
Ik zie het zo; die nieuwe mobo, cpu en gpu gaan maar één generatie mee, als je een redelijk tot goede waterkoelingsset neemt, kunt je daar (mits je het onderhoud een beetje bijhoudt) veel langer plezier van hebben. De eerste set waarnaar je linkt is zeker voldoende om het geheel te gaan koelen, ook als je wilt overklokken.

Of je de tweede zou moeten overwegen hangt een beetje af van of je tevreden bent met de koeling van je VGA. Maakt 'ie veel lawaai, of koelt hij niet voldoende? Ik zie trouwens dat het VGA blok niet het geheugen meeneemt, dus daar moet je ook even rekening mee houden. Succes met je keuze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Anoniem: 104097 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:00:
Hoi,...

Link

[afbeelding]
Misschien kan je je NOVA extern maken([rml][ WC] :: How2 ~ Sicce IDRA mod ::[/rml]) en die dan vastschroeven op een rubberen stukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Herr Frank schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:20:
[...]

Hij stelt een vraag en ik geef uitgebreid antwoord. Is het dan zo erg om er achteraan te zeggen dat ik er een heb die hij eventueel over kan nemen? Eerlijk gezegd vind ik het nogal zeikerig van je om zo kortaf te replien.
Ik kan je hierin wel volgen Herr Frank,... de reactie vind ik ook wel een beetje ongepast. Nice alleszins om mij eens een mooie beschrijving/kunnen van deze pomp te melden.

Verder,... ik ben wel geinterresseerd ja,.... maar laten we dergelijke dingen dan eventueel op een andere manier bespreken aangezien er hier toch mensen zijn die er aanstoot aangeven hier ;)

Mail me anders eens met wat meer info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
vraag aan mensen met veel ervaring over waterkoeling:

ik ben bezig met een newe casemod ... maar nu ben ik aan het twijfelen over waterkoeling setting.
dit is wat tot nu toe in me gedachte hebt:
code:
1
2
3
4
5
6
                                  (Y stuk)
Reservoir ---  RAD ------------0------------- pomp -------------CPU-----------------Reservoir 
                               |
                                --------------pomp ------0------GPU----------------Reservoir 
                                                         |
                                                         -------GPU----------------Reservoir

RAD komt uit een auto past 2*92mm fan op
pomp = L20
cpu = amd 64 bit
gpu = 6800 of beter

ik maak me klein beetje zorgt over mijn flow door die 2 y stuks (het is geen t stuk).

[ Voor 4% gewijzigd door icegodd op 22-01-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Waarom wil je überhaupt 2 pompen (en daarmee Y-stukken)? Als je het niet per sé als estetisch voordeel ziet, zou ik mij de nadelen niet op de hals halen.

Je volgorde is ook erg lastig met het vullen van je setup, omdat pompjes alleen vloeistof kunnen pompen, geen lucht. Dus vanuit je reservoir moet je het water door je rad bij je pomp zien te krijgen door kantelen etc. Geloof me, dat duurt wel even. ;) Handiger is het om je reservoir stijf voor (één van de) pompen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou ook zeker niet voor 2 pompen gaan, kan je denk ik beter een eheim 1048 of 1250 nemen.

Het water warmt maar een heel klein beetje op als het door een blok gaat en daardoor kan je gewoon alles achter elkaar aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
eheim 1250 heb ik eventueel nog wel te koop :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Laatst online: 15:26

henri8096

BIM is not a software!

bla

[ Voor 125% gewijzigd door henri8096 op 09-10-2006 22:12 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Roamor schreef op zondag 22 januari 2006 @ 20:11:
Je volgorde is ook erg lastig met het vullen van je setup, omdat pompjes alleen vloeistof kunnen pompen, geen lucht. Dus vanuit je reservoir moet je het water door je rad bij je pomp zien te krijgen door kantelen etc. Geloof me, dat duurt wel even. ;) Handiger is het om je reservoir stijf voor (één van de) pompen te zetten.
THX goei tip _/-\o_ _/-\o_

en ik denk dat ik geen sli of CF neemt. meteen een probleem opgelost. (als ik over een jaar een tweede kaart neemt. 7800 /x1800. maar tegen die tijd zal dan ook DX10 uit komen. dan zit ik met 2 DX9c kaarten. hetzelfde dilemma met nu x850 zonder HDR (DX9b/c) /x1800 met HDR DX9c)

dus mijn newe setup wordt ...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                                     T stuk   flowmeter
Reservoir --------- pomp -----+-----------------P--------------- RAD -------------CPU-------- GPU ---------Reservoir 
                              |
                              X ( = kraan)
                              |
                          (afvoer)

(Y stuk)
Reservoir ----------- POMP ------------- RAD -----------+------ CPU -----------------Reservoir 
                                                        |
                                                        --------------------- GPU ----------------Reservoir

alvast bedank jongens voor de goude tip }:O

nu ga ik ff zoeken in got welke twee het beste is. en of het kan met een L20. (volgens mij is het laaste een beter opstelling).
ik ga maar alvast en deel 1 door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is precies de verhouding met waterwetter en gedis. water? Wat gooit iedereen in zijn setje als koelvloeistof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ik kwam dit topic tegen over wc tegen, waar ik vroeger heel aktief mee was en dacht, ik ga het weer oppakken. Wel erg teleurstellend dat de openingspost nu al geen plaatjes meer toont.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 73936 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 07:57:
Wat is precies de verhouding met waterwetter en gedis. water? Wat gooit iedereen in zijn setje als koelvloeistof?
Ik gebruik gedestileerd water met waterwetter, ik dacht dat de juiste verhouding 1op 50 was.

Ik vul het systeem gewoon altijd bijna vol met water en doe er dan een klein scheutje waterwetter bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik gebruik zelf nu Innovatek Innoveprotect met als verhouding 1:30

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
marco899 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 08:15:
Ik kwam dit topic tegen over wc tegen, waar ik vroeger heel aktief mee was en dacht, ik ga het weer oppakken. Wel erg teleurstellend dat de openingspost nu al geen plaatjes meer toont.
offtopic:
Normaal gesproken wel hoor. :) Ik (tevens host) zit alleen midden van de migratie HCC -> XS4all, dus ik kan nergens bij :( Als iemand ze kan hosten voor zolang, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Laatst online: 06-07 21:19

t!mP

is inflatie gevoelig

(jarig!)
Zijn er eigenlijk wel 90graden brass koppelingen van koper 1/4 3/8 ? (10mm binnen diameter), of iets vergelijkbaars.

Het enige wat ik kan vinden is deze plastic koppelingen
http://www.xcsystems.nl/p...Path=23_36&products_id=91

Afbeeldingslocatie: http://krtw04025.general-hosting.com/image/FittingsBard/Barbs/14npt38.jpg
Zoiets zoek ik en dan in 90graden. Ik kan alleen maar van dat soort (plug&cool) koppelingen vinden in 8 em 10mm (buiten diameter). En ik zou eigenlijk wel graag mijn 10mm (binnen diameter) willen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil dus een rad van alphacool kopen, deze is 360mm. Die past niet in mijn kast, opzich geen probleem. Maar het kan toch ook geen kwaad om m gewoon op de kast te zetten? Ivm extra airflow in de kast...

Ach, niet zeuren... zodra studie binnen is koop ik de Alphacool en post ik mijn bevindingen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Laatst online: 06-07 21:19

t!mP

is inflatie gevoelig

(jarig!)
Anoniem: 73936 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:00:
Ik wil dus een rad van alphacool kopen, deze is 360mm. Die past niet in mijn kast, opzich geen probleem. Maar het kan toch ook geen kwaad om m gewoon op de kast te zetten? Ivm extra airflow in de kast...

Ach, niet zeuren... zodra studie binnen is koop ik de Alphacool en post ik mijn bevindingen! 8)7
Het maakt niks uit hoor, er zijn aardig wat mensen die het rad buiten de case hebben. Kan prima !

Gewoon lange schroeven gebruiken om het rad op afstand van je kast te houden, op die manier kunnen fans hun lucht goed kwijt of goed aanzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121278

ik wil dus gaan overstappen naar de wondere wereld van de waterkoeling, maar ik had toch enkel vraagjes.

system specs:
intel P4 2.8 ghz prescott
1024mb ram
geforce 6600 @gt (op mem na)
2 x 160 gb 7200rpm
350 watt

Aangezien ik nu met ongv 6 fan's zit wil ik echt wel een stille oplossing, maar voor julie allemaal reserator! beginnen te schreewen zat ik met het volgende.
die reserator is redelijk duur, in belgië toch, hier kost hij 250€+ , dus dacht ik dat ik misschien zelf iets in elkaar kon steken.

radiator: Alphacool NexXxos Xtreme 2 40 €
cpu :Alphacool NexXxoS HP Pro S478 25€
graka: GFX Alphacool NexXxoS GP2X-NV40 6800/6600 30€

het probleem zit hem bij de pomp, ik vind een 12v oplossing wel makkelijk, dan start de pomp auto. met de pc, is er een oplossing om een 230v pomp auto. te laten start bij een boot?
pomp1: Alphacool AGB-Eheim 1000 Station 50€
pomp2: Alphacool AGB-Eheim 600 Station II 12V 65€

2x stille nexus 120 mm fans erop 22dba/12v/40cfm (op 7v of 5v zetten)

dus 145 - 160 €,
nu laatste vraagje, gaat dit systeem mijn cpu onder de 60° houden in de zomer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138613

Anoniem: 121278 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:59:
ik wil dus gaan overstappen naar de wondere wereld van de waterkoeling, maar ik had toch enkel vraagjes.

system specs:
intel P4 2.8 ghz prescott
1024mb ram
geforce 6600 @gt (op mem na)
2 x 160 gb 7200rpm
350 watt

Aangezien ik nu met ongv 6 fan's zit wil ik echt wel een stille oplossing, maar voor julie allemaal reserator! beginnen te schreewen zat ik met het volgende.
die reserator is redelijk duur, in belgië toch, hier kost hij 250€+ , dus dacht ik dat ik misschien zelf iets in elkaar kon steken.

radiator: Alphacool NexXxos Xtreme 2 40 €
cpu :Alphacool NexXxoS HP Pro S478 25€
graka: GFX Alphacool NexXxoS GP2X-NV40 6800/6600 30€

het probleem zit hem bij de pomp, ik vind een 12v oplossing wel makkelijk, dan start de pomp auto. met de pc, is er een oplossing om een 230v pomp auto. te laten start bij een boot?
pomp1: Alphacool AGB-Eheim 1000 Station 50€
pomp2: Alphacool AGB-Eheim 600 Station II 12V 65€

2x stille nexus 120 mm fans erop 22dba/12v/40cfm (op 7v of 5v zetten)

dus 145 - 160 €,
nu laatste vraagje, gaat dit systeem mijn cpu onder de 60° houden in de zomer?
Er bestaan pompstarters, deze kan je ook gemakkelijk zelf maken dmv een relais.
Hier bijv. een pompstarter: http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1449
Moet je maar even kijken of ze die bij jouw shop hebben.

En je cpu houdt het in de zomer gemakkelijk onder de 60 graden.

Verder zou ik als ik jou was voor een compleet setje gaan, is makkelijker om te beginnen, dan weet je zeker dat je niks mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k bedankt!, ik ga voor het gemak een 12v pomp zoeken hier in belgië lijkt mij toch makkelijker,
en een reserator ziet er wel fijn uit, maar het helemaal zelf doen geeft toch wel een echt tweaker-gevoel, en het is nog goedkoper ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 23:28

Zenix

BOE!

Ik ben van plan over tijdje ook een wc set samen te stellen voornamelijk dingen van dangerden
( heatcore double,maze 4 GPU,Danger Den DD12V-D5 Pump)
Ik kan dat ook uit de US bestellen dus van www.dangerden.com
Maar ik weet niet hoelang gaat dat nou duren? En hoe wordt het verzonden?
En zijn er mensen die ook rechtstreeks bij Dangerden besteld hebben?
Want ik kan het natuurlijk ook hier in nederland kopen, maar ik wil graag weten wat nou het goedkoopste is om te doen. Want ik ben ook maar een arme student
Als jullie andere winkels weten in andere landen waar ik ook goedkoper kan bestellen dan in nederland. Zou ik dat ook graag willen weten

[ Voor 16% gewijzigd door Zenix op 23-01-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Laatst online: 13:37

gakkethijs

niks

Zenix schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:07:
Ik ben van plan over tijdje ook een wc set samen te stellen voornamelijk dingen van dangerden
( heatcore double,maze 4 GPU,Danger Den DD12V-D5 Pump)
Ik kan dat ook uit de US bestellen dus van www.dangerden.com
Maar ik weet niet hoelang gaat dat nou duren? En hoe wordt het verzonden?
En zijn er mensen die ook rechtstreeks bij Dangerden besteld hebben?
Want ik kan het natuurlijk ook hier in nederland kopen, maar ik wil graag weten wat nou het goedkoopste is om te doen. Want ik ben ook maar een arme student
Als jullie andere winkels weten in andere landen waar ik ook goedkoper kan bestellen dan in nederland. Zou ik dat ook graag willen weten
ik heb nog een mcp-650 en een dual heatercore liggen. kom vrijdag wel langs in je irc channel of ik maak iets aan in v en o. als je intresse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 23:28

Zenix

BOE!

gakkethijs schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:06:
[...]

ik heb nog een mcp-650 en een dual heatercore liggen. kom vrijdag wel langs in je irc channel of ik maak iets aan in v en o. als je intresse hebt.
Ja ik heb wel intresse kom maar naar mijn irc channel vrijdag of eerder @ quakenet. Ik heb BNC dus je kan daar ook inspreken als ik er niet ben.
Of kijk naar mijn profiel voor email
Ik weet niet zeker of ik het nu al ga kopen maar als het er goed uitziet dan is er een grote kans dat ik het wel doe.

[ Voor 40% gewijzigd door Zenix op 24-01-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wegens plaatsgebrek kan ik maar een Alphacool NexXxos Xtreme 1 plaatsen in mijn case, in plaats van een Xtreme 2 (deze is dubbel zo groot als de xtreme1). als het temperatuursverchil te verwaarlozen is laat ik het zo en plaats ik de kleinere radiator. als het echt een dag en nacht verschil is dan zal ik eens uitkijken naar een bigtower.
maar ik heb natuurlijk de ervaring niet om dit te beslissen... :) iemand een ideetje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 14:36

r.marijnissen

sapphire512mb

Hier komt mijn waterkoeling in:
Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/4827/rads0052uh.jpg

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik ben van plan om binnekort (liefst voordat de GoT 3d fair play contest van start gaat ;)) een WC setupje te bouwen. Ik heb dit nooit eerder gedaan dus ik kan wel wat hulp gebruiken. Zo zie ik bijv. dat er nogal wat prijsverschillen zitten tussen de rads, bijv. alphacool nexxxos extreme III ong. 50 euro en Black Ice Xtreme III ong. 100 euro, dat is dus 2x zo duur voor een even groot rad! Nou kan ik me best voorstellen dat zon black ice xtreme beter koelt maar ik vind het toch erg duur, is die nexxxos zo slecht dan?

Mijn lijstje tot nu toe:

Zalman ZM-WB3/ZM-WB2 cpu blok (kan met wat gemod op mn dothan :9)
Zalman ZM-GWB2 gpu blok (past mooi bij het cpu blok)
Hydor L20 pomp
NexXxos extreme III radiator (?)
klein reservoir (nog niet naar gekeken)

Voorlopig wil ik alleen maar mn GPU koelen (zal wel fx5200 worden voor de fair play 3d contest), dan heb ik aan een pomp, slangen, rad en gpu blok toch al genoeg of moet ik er dan ook meteen een reservoir bij hebben?

Ik kan btw bijna nergens reviews vinden van losse onderdelen zoals als rads en de zalman waterblokken in verfelijking met andere blokken, alleen maar reviews van sets of van de extreem dure blokken enz. Weet iemand een goede site voor reviews van verschillende rads in dezelfde setup?

[ Voor 13% gewijzigd door goeiemorguh op 26-01-2006 19:39 ]

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
goeiemorguh schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:36:
Ik ben van plan om binnekort (liefst voordat de GoT 3d fair play contest van start gaat ;)) een WC setupje te bouwen. Ik heb dit nooit eerder gedaan dus ik kan wel wat hulp gebruiken. Zo zie ik bijv. dat er nogal wat prijsverschillen zitten tussen de rads, bijv. alphacool nexxxos extreme III ong. 50 euro en Black Ice Xtreme III ong. 100 euro, dat is dus 2x zo duur voor een even groot rad! Nou kan ik me best voorstellen dat zon black ice xtreme beter koelt maar ik vind het toch erg duur, is die nexxxos zo slecht dan?

Mijn lijstje tot nu toe:

Zalman ZM-WB3/ZM-WB2 cpu blok (kan met wat gemod op mn dothan :9)
Zalman ZM-GWB2 gpu blok (past mooi bij het cpu blok)
Hydor L20 pomp
NexXxos extreme III radiator (?)
klein reservoir (nog niet naar gekeken)

Voorlopig wil ik alleen maar mn GPU koelen (zal wel fx5200 worden voor de fair play 3d contest), dan heb ik aan een pomp, slangen, rad en gpu blok toch al genoeg of moet ik er dan ook meteen een reservoir bij hebben?
Reservoir is erg handig, maar zeker niet "verplicht". Een T-stukje kan ook dienen als vulmiddel, maar is gewoon iets meer gedoe.

En een erg goede site voor vergelijkingen (mits je niet bang bent van een beetje Duits) vanuit de TopicStart: Watercoolplanet. Ook zonder Duitse kennis moet je daar een eind kunnen komen lijkt me. :)

Als je alleen die 5200 wilt koelen, is die Extreme3 echt overkill, hoewel je dat bij OC'en natuurlijk nooit hebt. :Y) Je zult eerder tegen de grenzen van je kaart aanlopen, dan tegen hitteproblemen iig.

[ Voor 17% gewijzigd door Roamor op 26-01-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Ik dacht dat het met een T-stukje voor het vullen en ontluchten ook goed te doen zou zijn. Het ontluchten gaat echter niet goed. In mijn rad zit nog een beetje lucht, dit wordt met het water van boven naar beneden in mijn kast gezogen, gaat door de pomp en weer naar boven naar een T-stukje. Hier stroomt het water zo hard doorheen, dat de luchtbelletjes gewoon mee gaan met het water. Ze hebben geen tijd om op te stijgen in het T-stuk. Heb een Hydor L20 (700L/h max dus)

Ik wil binnenkort toch maar een reservoir gaan maken.

In de TS staat een tabel met gegevens van radiatoren O-) Ik kon ook geen vergelijkende reviews van alleen radiatoren vinden.
Mijn Nexxxos Xtreme II bevalt goed, behalve dan dat hij krom was. De gaten voor de fans komen niet goed overeen met de gaten in mijn grill. Ook zaten er wat krassen op, ik denk haast dat iemand hem eerder gekocht had en weer terug had gestuurd naar Freezing Hardware, die hem vervolgens aan mij verkocht. Maargoed, met een hoop gepruts past het net, heb geen zin om hem terug te moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ikke! schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:44:

In de TS staat een tabel met gegevens van radiatoren O-) Ik kon ook geen vergelijkende reviews van alleen radiatoren vinden.

Inderdaad, niet direct nee. ;) Zelfde site, maar dan met radiateuren.

Edit: Nu wel. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Roamor op 26-01-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Roamor schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:36:
[...]

Reservoir is erg handig, maar zeker niet "verplicht". Een T-stukje kan ook dienen als vulmiddel, maar is gewoon iets meer gedoe.

En een erg goede site voor vergelijkingen (mits je niet bang bent van een beetje Duits) vanuit de TopicStart: Watercoolplanet. Ook zonder Duitse kennis moet je daar een eind kunnen komen lijkt me. :)

Als je alleen die 5200 wilt koelen, is die Extreme3 echt overkill, hoewel je dat bij OC'en natuurlijk nooit hebt. :Y) Je zult eerder tegen de grenzen van je kaart aanlopen, dan tegen hitteproblemen iig.
Later moet mijn Dothan er ook nog mee gekoeld worden eh ;) en als je naar de prijs kijkt: 1x120 ong. 40 euro en 3x120 ong. 52 euro bij freezing hardware. En zoals je al zei, overkill bij het overklokken bestaat niet :9.

[ Voor 10% gewijzigd door goeiemorguh op 26-01-2006 21:14 ]

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb sinds een paar dagen bruine vlekjes in m'n slangen. Waar zou dit aan kunnen liggen?

DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Misschien een soort schimmels?

Check die lengte van mijn post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-12-2022
Hier een foto ;)

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y69/lycans/IMG_1925.jpg

zegt meer dan 100 woorden :P

[ Voor 5% gewijzigd door Death Dealer op 26-01-2006 23:10 ]

DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ikke! schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:44:
Mijn Nexxxos Xtreme II bevalt goed, behalve dan dat hij krom was. De gaten voor de fans komen niet goed overeen met de gaten in mijn grill. Ook zaten er wat krassen op, ik denk haast dat iemand hem eerder gekocht had en weer terug had gestuurd naar Freezing Hardware, die hem vervolgens aan mij verkocht.
Zelde gehad, lichte krasje op de radiator, geen sillicone plaate er bij geleverd voor tussen de rad, de verzegelde aflsluit doppen ontbraken en de retail verpaking in de plaats de gewone doos.

Ik had hem via Bytes @ work besteld die me klacht serious nam. Maar wat blijkt die duitser zijn echter schoften. Lees zelf meer.
Hello Dave,
our new radiator are without the silicon decoupler, only the screws. The radiators are cleaned too.
Regards Richard

Von: Bytes@Work [mailto:info@bytesatwork.be]
Gesendet: Dienstag, 8. November 2005 23:11
An: t.demirci@alphacool.de
Cc: RMA@Alphacool
Betreff: More unsatisfied customers

Taner and RMA,
Again a customer has complaints about Alphacool, and I got the feeling they also blaim me a bit for it, but I can't do anything about it. At Cebit Taner showed me the nexXxos Extreme rads. Nice packaging and also (Die Radiatoren sind gereinigt und die
Anschlüsse sind mit Verschlussstopfen versehen.(The radiators are cleaned
and the connections are provided with plugs.) Now the customer tels me that on his rad are also no :12x bolts M4 x 11mm 3x 120mm silicone fan decoupling, And no (Die Radiatoren sind gereinigt und die Anschlüsse sind mit Verschlussstopfen versehen.(The radiators are cleaned and the connections are provided with plugs.) He also has the feeling like the rad has been used before ;o(
Pleasse let me know as soon as possible if this is normal! Why no nice packaging with the product as shown on your website.

Also another customer complains about the product specifications on the 50ml bottle of blue wasserzusatz nr 17301 Look at the description on the english and German version. It is not the same! Pleasse let me know as soon as possible, I want the customers happy and not angry for something like this! It makes no good name for our company and your in Belgium an Holland . I hope you understand!
Thanks in advance,
Dave.
Bytes@Work
Voor de rest ben ik zeer tevreden over de radiator, de rede dat alphacool zo goedkoop is zal wel komen door een slechter service. Echter is de alpha uv fluid een afrader, het is niet duidelijk op welke verhouding die moet worde gemixt en of er nog een anti corosie vloeistof bij moet. Aangezien ik ook alminium in me waterkoeling heb (zalman wb2 blok) heb ik daarom antivries in me setup gemend. Het probleem is echter dat de fluid na een maand niet meer oplicht door de antivries :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
Dit is een webcam foto van mijn zelfgemaakte blokjes:
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/9931/afbeelding0066yq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/9934/afbeelding0080ib.jpg
Hierboven zie je mijn Graka blok. Deze is ervoor om mijn 6800Le 8x1,3@16x1,6 300/700@443x980 1,2@1,4 volt te gaan koelen :+
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/5512/afbeelding0119nj.jpg
De foto hierboven is voor mijn P42,66@3,0 GHz.

Zouden ze beter presteren dan mijn Luchtkoeling? Ik heb cheap ass stock koeling. En op de CPU zit alleen een log alu blok+ 80mm fan

Nou zoals je ziet zijn het brakke webcampics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:13

Thandor

SilverStreak

The Godsha schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:30:
Dit is een webcam foto van mijn zelfgemaakte blokjes:
[afbeelding]

[afbeelding]
Hierboven zie je mijn Graka blok. Deze is ervoor om mijn 6800Le 8x1,3@16x1,6 300/700@443x980 1,2@1,4 volt te gaan koelen :+
[afbeelding]
De foto hierboven is voor mijn P42,66@3,0 GHz.
Die heatsinks zien er volgens mij wel goed uit :Y)
Zouden ze beter presteren dan mijn Luchtkoeling? Ik heb cheap ass stock koeling. En op de CPU zit alleen een log alu blok+ 80mm fan
In dit geval is de radiator en het apparaat dat de radiator moet koelen de bepalende factor.
Waterkoeling is immers meer dan alleen een heatsink op de CPU met een slang erin ;)

De radiator die je nu hebt, i.c.m. een goede 120MM FAN zijn zeer zeker beter dan die ALu luchtkoeling die je nu hebt ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind niets over pur-slangen hier op got of op google, wel over pvc slangen.

welke van deze 2 zijn nu de beste :? :?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste