[WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:26:
[...]

Zelde gehad, lichte krasje op de radiator, geen sillicone plaate er bij geleverd voor tussen de rad, de verzegelde aflsluit doppen ontbraken en de retail verpaking in de plaats de gewone doos.

Ik had hem via Bytes @ work besteld die me klacht serious nam. Maar wat blijkt die duitser zijn echter schoften. Lees zelf meer.

[...]

Voor de rest ben ik zeer tevreden over de radiator, de rede dat alphacool zo goedkoop is zal wel komen door een slechter service. Echter is de alpha uv fluid een afrader, het is niet duidelijk op welke verhouding die moet worde gemixt en of er nog een anti corosie vloeistof bij moet. Aangezien ik ook alminium in me waterkoeling heb (zalman wb2 blok) heb ik daarom antivries in me setup gemend. Het probleem is echter dat de fluid na een maand niet meer oplicht door de antivries :( .
Hmmm, de rads zijn dus goed, alleen is het nog maar de vraag of je uberhaupt een rad van ze krijgt 8)7. Ik kijk nog even verder denk ik en anders ga ik denk ik toch voor de nexxxos...op hoop van zegen dan maar :X.

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:32:
Ik vind niets over pur-slangen hier op got of op google, wel over pvc slangen.

welke van deze 2 zijn nu de beste :? :?
PVC is niet bepaald flexibel. Het zijn hele stijve slangen. PUR slangen zijn volgens mij flibeler, maar dat weet ik niet zeker. Siliconenslangen gebruik ik vooral (naast 2 kleine stukjes pvc), die zijn heel flexibel, maar knikken wel als je te kleine bochten maakt. Op websites staat vaak dat ze niet knikken, maar dat klopt niet. Doordat ze zo zacht zijn klappen ze snel in bij het maken van scherpe bochten. Tygon slangen schijnen nog flexibeler te zijn.

Ik heb dus ook zo'n nexxxos xtreme II, deze was ook helemaal zwart, dus geen verchroomde randen. Boeit me niet zo veel, maar vind het wel minder dat je die op foto's wel altijd ziet. Ik had er ook alleen lange schroeven bijzitten en geen trillingsdempringen voor de fans. Hij zat ook in een simpele bruin kartonnen doos. En hij was scheef, maar dat heb ik al eerder verteld hier.
Maargoed, bij mij is hij ingebouwd en hij koelt beter dan mijn kachelrad. :)

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke! schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:09:
[...]

Ik heb dus ook zo'n nexxxos xtreme II, deze was ook helemaal zwart, dus geen verchroomde randen. Boeit me niet zo veel, maar vind het wel minder dat je die op foto's wel altijd ziet. Ik had er ook alleen lange schroeven bijzitten en geen trillingsdempringen voor de fans. Hij zat ook in een simpele bruin kartonnen doos. En hij was scheef, maar dat heb ik al eerder verteld hier.
Maargoed, bij mij is hij ingebouwd en hij koelt beter dan mijn kachelrad. :)
We zullen zien, of die xtreme II ook scheef is bij mij, anders meteen Rma. en ik ga denk ik voor de pur slangen, als ze niet goed zijn haal ik er wel andere.

Nog een ander vraagje, ik zit met het probleem dat de winkel waar ik mijn graka blokje ga kopen geen goede benamingen geeft voor de spullen die ze verkopen:
check dit maar eens,

Ik wil dit kopen: hier
voor een geforce 6600 (past volgens hun)

Maar op alphacool kan ik dit blokje niet vinden, echter wel via google in cache
hier

Maar dan staat er weer dat dit blokje niet op een 6600 past.
en als ik dan ga zoeken op foto's vind ik dit blokje, het zelfde uiterlijk, wel voor een 6600 maar een andere naam 8)7
hier

Als er hier iemand is met zo een blokje en mij kan zeggen of het op een 6600 past _/-\o_
't is een beetje mierenneukmodus maar ik wil zeker zijn :)

edit: mail gekregen, hij gaat passen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Ik wil zelf ook een wc setje bouwen alleen ik zit nog te twijfelen tussen een 240 rad of 120. Eentje van 120 is een stuk makkelijker, ivm inbouw in een barebone systeem. Kan iemand mij vertellen of er nog een grote prestatie winst zit in een 240 rad.
De setup is tot nu toe alleen voor de CPU maar mischien in de toekomst ook voor GPU. Ook had ik gezien dat er verschillende dikte van 120 rad zijn, ook nog verschil in prestatie? Als je kijkt naar een uitbreiding van het systeem? :?

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
1 enkele 120mm rad is voor alleen CPU prima, zelf koel ik met een single 120mm rad mijn CPU en GPU dit geeft ook nog redelijke temps met de fan op 7 volt.

Als je een dikkere 120mm rad kan plaatsen heeft dit zeker de voorkeur boven een dunne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Oké bedankt, dan ga ik denk ik voor een dikkere 120mm rad. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-12-2022
nogmaals proberen. Niemand een idee wat deze bruine vlekjes zouden kunnen betekenen?
M'n watercooling is ongeveer een tweetal weken in dienst. Algen misschien ? Ik heb demi water + uv reactieve vloeistof in m'n setup.

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y69/lycans/IMG_1925.jpg

DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ben bang dat het toch een vorm van vervuiling is. Heb je misschien een oude radiateur gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:44

henri8096

BIM is not a software!

bla

[ Voor 99% gewijzigd door henri8096 op 09-10-2006 22:02 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
Roamor schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:13:
Ik ben bang dat het toch een vorm van vervuiling is. Heb je misschien een oude radiateur gebruikt?
Nee, spiksplinternieuw.

Hier m'n watercooling setup:

cpu blok

radiator

pomp

slangen 11/8

+ zelfgemaakt reservoir ± 1 l

DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"uv reactieve vloeistof" != anti-algen vloeistof.

Hoogstwaarschijnlijk algen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een lekkage probleem.
Na veel gekloot met m'n swiftech storm blokken waarbij de pilaren bleven lekken op de o ring, zijn het nu de slangen op de mips chipset blokken die lekken.

Afbeeldingslocatie: http://www.stack.nl/~cats/opteron/yyt208.jpg

Ik heb er tygon slangen op zitten en dat past maar net. (of net niet eigenlijk, ik krijg de slangen niet eens tot helemaal achterop de pilaren). De slangen zitten tegen elkaar en ik krijg er geen niks tussen de 2 slangen door, nog geen vloeipapiertje.
Iemand een idee hoe dit af te dichten?

Liefst een demontabele oplossing...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:34:
"uv reactieve vloeistof" != anti-algen vloeistof.

Hoogstwaarschijnlijk algen dus.
Mijn idee >:) Water verversen en deze keer Tec protect/waterwetter/etc gebruiken!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwieX924
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03-2017
catscit, andere slangpilaren? Ze zien er nu vrij dik uit, als je ze vervangt door wat smallere exemplaren (wel goed kijken naar zelfde schroefdraad) kan je je slang en slangklem misschien wel net kwijt? Kijk bijvoorbeeld bij www.oc-shop.nl.

Er is trouwens ook nog een doe-het-zelf manier om een passende slangpilaar te maken, maar ik weet niet hoe je soldeerskills zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
aramdin schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:11:
[...]

Mijn idee >:) Water verversen en deze keer Tec protect/waterwetter/etc gebruiken!
:? ik dacht dat die Uv reactieve vloeistof een beetje ALL-in was. Staat er toch duidelijk bij uitgelegd. Waarschijnlijk m'n verhouding niet juist.

[ Voor 27% gewijzigd door Death Dealer op 31-01-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:45:
ik heb een lekkage probleem.
Na veel gekloot met m'n swiftech storm blokken waarbij de pilaren bleven lekken op de o ring, zijn het nu de slangen op de mips chipset blokken die lekken.

[afbeelding]

Ik heb er tygon slangen op zitten en dat past maar net. (of net niet eigenlijk, ik krijg de slangen niet eens tot helemaal achterop de pilaren). De slangen zitten tegen elkaar en ik krijg er geen niks tussen de 2 slangen door, nog geen vloeipapiertje.
Iemand een idee hoe dit af te dichten?

Liefst een demontabele oplossing...
Slangen kunnen er idd best stug omheen willen, even verwarmen met een föhn en er dan direct omheen duwen (draaien). Dit werkte bij mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om het volgende te gaan kopen:

KOM Alphacool Basic Set 360 Rev.3 12Volt 159,89 EUR
159,89 EUR

MB Alphacool NexXxoS NBX-A Northbrid: 25,98 EUR
25,98 EUR

En dan moet het nog verzonden worden. Dan kom ik al zo gauw rond de 200 euro. Is dit niet te duur? Of zijn de onderdelen van degelijk kwaliteit. Ik zou zo 1,2,3 niet weten wat voor andere set ik zou moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-07 13:46
Begin januari heb ik bij Alphacool.de een aantal waterkoelspullen gekocht waaronder de Laing DDC-Pro met bijpassend reservoir. Het is een mooi ding en toen ik hem had geinstalleerd was ik verheugd dat hij echt muisstil is, als ik achter mijn pc zat (halve meter van de kast) dan hoorde ik echt niets.

Helaas bleek toen ik gisteren de pc aanzette dat de pomp een hoog frequente brom toon produceerd en dat doet hij sindsdien. Het is zeker de pomp, want zodra ik hem uit zet dan is het geluid weg. Het geluid is niet extreem luid maar wel zo luid dat het boven al het andere geluid uit komt. Omdat ik deze (dure) pomp gekocht heb voor de stilte zat ik er aan te denken om hem retour te sturen. Denken jullie dat ik recht heb op een vervangend exemplaar?

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/popup_images/3343_0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het misschien kunnen zijn dat er lucht in de pomp zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Je kunt anders nog even de bovenkant weghalen en kijken of er ergens aanloop sporen zitten? Zo niet gewoon terug sturen, Hij hoort toch gewoon stil te zijn! Helemaal voor dat geld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:27:
Zou het misschien kunnen zijn dat er lucht in de pomp zit?
Na een maand zit er opeens lucht in de pomp... lijkt me niet, en dat is het ook niet.
DrumandBass schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:45:
Je kunt anders nog even de bovenkant weghalen en kijken of er ergens aanloop sporen zitten? Zo niet gewoon terug sturen, Hij hoort toch gewoon stil te zijn! Helemaal voor dat geld :/
Ik zal hem uit elkaar halen om te kijken wat er mankeert, en als ik niets vind dan stuur ik hem terug. Ik zie wel op tegen het gedoe wat er bij komt kijken; gedoe met de-installeren, gezeik met alphacool, wachten op vervanging dus geen pc voor 2 weken, gedoe met opnieuw installeren. Dan kun je wel zeggen dat dat hoort bij waterkoeling, maar ik vind dat dit niet hoort bij een pomp van bijna 100 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Herr Frank op 01-02-2006 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
Net heb ik even de waterkoeling uit elkaar gehaald, en toen ik de pomp uit elkaar haalde zag ik niets vreemds. Dus besloot ik de waterkoeling maar weer in elkaar te zetten, maar opeens zag ik in een slang een vlieg drijven....... :?

Die vlieg veroorzaakte die brom dus, ik vraag me af hoe dat ding er in godsnaam ooit is ingekomen. Hij heeft het in ieder geval met z'n leven moeten bekopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Herr Frank schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:44:
Net heb ik even de waterkoeling uit elkaar gehaald, en toen ik de pomp uit elkaar haalde zag ik niets vreemds. Dus besloot ik de waterkoeling maar weer in elkaar te zetten, maar opeens zag ik in een slang een vlieg drijven....... :?

Die vlieg veroorzaakte die brom dus, ik vraag me af hoe dat ding er in godsnaam ooit is ingekomen. Hij heeft het in ieder geval met z'n leven moeten bekopen!
Een bromvlieg...?

Sorry, inkopertje ;)

Maar dat is idd vreemd ja, een vlieg in je waterkoeling...heb je een open reservoir? Of misschien is ie erin gekomen bij het monteren toen het reservoir nog open was oid.

[ Voor 15% gewijzigd door goeiemorguh op 01-02-2006 16:52 ]

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
goeiemorguh schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:51:
[...]

Een bromvlieg...?

Sorry, inkopertje ;)

Maar dat is idd vreemd ja, een vlieg in je waterkoeling...heb je een open reservoir? Of misschien is ie erin gekomen bij het monteren toen het reservoir nog open was oid.
Hahaha, hijs fijn! :D
Ik heb een gesloten systeem dus dan moet hij er wel ingekropen zijn tussen het installeren, ik denk dat hij in een lekker warm koelblok is gekropen voor het installeren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb denk ik iets ontdekt.
Woonkamer hier is minimaal 15 graden. Het systeem draait met een watertemp van 40-50 graden.
Waar gaat de druk ten gevolge van de expansie naartoe?
Ik heb nu al een paar dagen het reservoir open, en dit lijkt te helpen, de lekkage "lijkt" over. Misschien een klein gaatje in het deksel maken? Hoe doet de rest dat?
Als ik de deksel losdraai bij draaiend systeem staat er best een beetje druk achter.

Ik heb nu tiewraps om de 2 slangenpilaren samen getrokken, nu komt daar niks meer uit. Ik had er een paar keer en druppel aan zien hangen, nooit echt lekken maar er verdwijnt water uit het systeem, zeker als het systeem een paar dagen achtereen draait.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een andere setup en zit met de plaatsing van bepaalde onderdelen.. Zoals de radiator.. Ik heb deze nu even tijdelijk op de achterkant geplaatst waar normaal een 120mm FAN geplaats kan worden..

Nu zit ik te twijfelen... Is het goed om de radiator zo te plaatsen als op de foto ? Dan blaast deze namelijk van binnen naar buiten.. Mischien teveel warme lucht ?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roeth019/Fan_Klein.jpg
* Clickable *

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Lijkt me een prima oplossing. Je moet niet vergeten dat je met die radiateur je warmtebronnen in feite verplaatst naar de radiateur. Ik weet niet wat er verder in je kast komt, maar zo warm zal die lucht niet worden als je ook voor een goede intake zorgt. Airflow is belangrijker voor je radiateur dan of de lucht iets warmer/kouder is.

Overigens zou ik die Sunon nog vervangen, dat ding helpt de stilte van WC grondig om zeep. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Roamor op 01-02-2006 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:21:
Lijkt me een prima oplossing. Je moet niet vergeten dat je met die radiateur je warmtebronnen in feite verplaatst naar de radiateur. Ik weet niet wat er verder in je kast komt, maar zo warm zal die lucht niet worden als je ook voor een goede intake zorgt. Airflow is belangrijker voor je radiateur dan of de lucht iets warmer/kouder is.

Overigens zou ik die Sunon nog vervangen, dat ding helpt de stilte van WC grondig om zeep. :)
Voordeel is dat er niets meer in komt.. Alles op het bord is passief ( Asus NCCH-DR ) en de HDD's komen in een Coolermaster Cooldrive 6 te zitten..

Gelijk maar even de blokjes gepoetst..

Ervoor :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roeth019/Ervoor_Klein.jpg

Erna :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roeth019/Erna_Klein.jpg

Die FAN gaat zeker vervangen worden.. Helaas past de RAD niet 100% op de gaatjes van de 120mm FAN.. Die moeten helaas iets uitgeboord worden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 21:59
Een blokje poetsen heeft per definitie niet persee zin.
Glad is leuk maar VLAK is belangrijker.

Leuk artikel:
Watercooling Myths Exposed
Myth: If a block is shiny, it will conduct heat better.

Reality: In reality, the flatness of the block is what counts. Flatness ensures maximal contact with the CPU and minimal TIM necessary to bridge the gap between the waterblock and CPU. Shiny just looks nice. It is also of note that hand lapping a flat machined base will only make the base worse, if the base was fairly flat from the factory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-09 21:00
beste watertweakerts, ik sta op het punt om een leuke bestelling te plaatsen bij de jongens en meisjes van Alphacool al kom ik niet uit een paar dingen. Ik heb die site afgezocht, plaatjes gezocht via google image en zelfs de teksten door Babelfish gegooit maar nog zijn er een paar dingen onduidelijk.

Wat ik wil is een dedicated water koeling set voor mijn videokaarten. Wat heb ik uitgekozen? Het volgende.

2maal deze voor de SLI opstelling.
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/thumbnail_images/309_0.jpg
http://www.alphacool.de/xt/product_info.php?products_id=309

2maal deze om beide MOSFETTS te koelen (schijnt nodig te zijn al vond ik HEEL weinig erover of het nou daadwerkelijk noodzakelijk was)
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/thumbnail_images/11206_1.jpg
http://www.alphacool.de/xt/product_info.php?products_id=310

Deze prachtige Eheim pomp met 600 l/h en ingebouwd reservoir.
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/thumbnail_images/3592_0.jpg
http://www.alphacool.de/xt/product_info.php?products_id=3592

Deze, naar mijn inziens, goeie radiateur; RAD Alphacool NexXxoS HC 120-LE
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/thumbnail_images/14107_1.jpg

En deze 120mm fan voor op het Rad.
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/thumbnail_images/24634_1.jpg
http://www.alphacool.de/xt/product_info.php?products_id=1504

Mijn vragen:
  • Wat voor aansluitingen moeten op de MOSFETTS koeling en op de GPU-block?
    Er wordt gesproken over een G1/4" aansluiting. Logisch dus zou je zeggen, maar ik kan er moeilijk deze op doen

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/thumbnail_images/1125_0.jpg

Aangezien het dan wel eens zo zou kunnen zijn dat ik geen ruimte heb voor SLI. Ik gebruik bovenstaande aansluiting overigens WEL voor de pomp.
  • Ik wil mijn rad aan het "dak" van mijn systeemkast monteren. Hierdoor moet ik dus aan 2 kanten van de RAD Alphacool NexXxoS HC 120-LE schroefdraad hebben en volgens mij is dit niet het geval?

Dus een gat in de bovenkant van mn systeemkast. 4 gaten boren en het rad ophangen als het ware. Waarna aan de onderkant van het rad de koelfan komt
    code:
    1
    2
    3
    4
    5

_____ |_ _ _ _ _ _ _ |________
               -------------------
               | radiateur     | ==|  <-- uit/ingang
                ------------------
                |_120mmFan_|

Hoe kan ik dit overigens het best doen met de uit en ingang, zoals op het plaatje te zien is zullen ze in mijn geval omhoog gaan, naar de bovenkant. Heel apart model.
  • Ik kom er niet uit of de Eheim pomp nou automatisch aangaat wanneer je je pc aan zet of niet. Er zit een 4pins-molex ingang op maar ook weer een 12 volt aansluiting voor een adapter o.i.d.
  • Bij de Protekt vloeistof staat dat ik het beter NIET kan gebruiken bij NexXxoSs radiateuren (diegene die hierboven staat dus) wat moet ik dan gebruiken aangezien ze niks anders hebben?
    http://www.alphacool.de/x...cts_id=1186&cPath=5_54_57
  • Ben ik tot slot niks vergeten? Ik bestel er ook nog gedestileerd water bij (moet zeker ook nog die Protekt vloeistof bij voor algen aangezien een poster boven mij last had van algen)?
Alvast bedankt.

EDIT: de links naar de producten erbij geplaatst zodat het wat makkelijker voor jullie is.

[ Voor 13% gewijzigd door killingdjef op 02-02-2006 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Ik kom er niet uit of de Eheim pomp nou automatisch aangaat wanneer je je pc aan zet of niet. Er zit een 4pins-molex ingang op maar ook weer een 12 volt aansluiting voor een adapter o.i.d.

Nauw de pomp werkt gewoon op 12 volt van die molex, de plug aan de achter kant is (over)
Op het pci kaartje zit een schekeling die de 12 gelijkspanning van de molex om zet in wisselspanning voor de pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet iemand die een backplate heeft liggen die ik kan ophalen voor een klein bedrag ? Ik kan nu niet mijn waterkoeling aansluiten helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
killingdjef schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 05:50:
beste watertweakerts, ik sta op het punt om een leuke bestelling te plaatsen bij de jongens en meisjes van Alphacool al kom ik niet uit een paar dingen. Ik heb die site afgezocht, plaatjes gezocht via google image en zelfs de teksten door Babelfish gegooit maar nog zijn er een paar dingen onduidelijk.

Wat ik wil is een dedicated water koeling set voor mijn videokaarten. Wat heb ik uitgekozen? Het volgende.
Je hebt op zich een mooie set uitgekozen Killingdjef, al heb ik een aantal opmerkingen.
- Dat Eheim 600 Station start automatisch op met behulp van een relais dat op het pci kaartje zit.
- Ipv. de Alphacool NexXxoS HC 120-LE zou ik de Alphacool NexXxoS Xtreme I kiezen. Deze lijkt sterk op de Black Ice Extreme en is door zijn smalle hoge en parralel gekoppelde buizen stukken beter dan de HC 120-LE. Bovendien is hij iets goedkoper en heeft hij aan beide kanten schroefdraad zodat je hem in de bovenkant kan ophangen.
- Je wilt eventueel de mosfets koelen op je videokaarten. Dit is eigenlijk alleen nodig als je en voltmod toepast en je voltage zo verhoogt. Met een beetje airflow koel je het al voldoende, bij mij wel althans.
- Al je aansluitingen zijn G1/4" wat handig is. Zelf maak ik gebruik van Plug in/Push koppelingen van nikkel in combinatie met PUR slang die uv-blauw oplicht. In mijn ogen heeft het alleen maar voordelen, het is makkelijk, mooi en het lekt absoluut niet.

Dit was het al weer, kijk maar wat je er mee doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Herr Frank op 02-02-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets moet het gaan worden... Nog even snel de setup :) :

- Asus NCCH-DR
- 3.4Ghz Nocona 2x
- 2GB Corsair XMS
- 2x Raptor RAID 1

De raptors komen in een coolermaster HDD cooler.. Vandaar dat mijn HDD brackets nu weg zijn..

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roeth019/Water1_Klein.jpg

Nu alleen nog vullen... Heb alleen geen vloeistof nog :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alweer een half jaar geleden twee gloednieuwe Iwaki's (een MD15R en MD20R, de echte Japanse dus) via een kennis verkregen maar er helaas helemaal niets mee gedaan en ben bang dat het ook misschien helemaal niets gaat worden.

Kan ik hier geinteresseerden vinden of kan ik dit beter plaatsen in V&A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
In V&A plaatsen, zijn wel geweldige dingen :9~
Bedankt voor de waarschuwing ;)
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:27:
Nu alleen nog vullen... Heb alleen geen vloeistof nog :|
Demi-water bij de supermarkt en anti-vries ofzo doet wonderen :?

[ Voor 61% gewijzigd door Vandread op 02-02-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:19:
In V&A plaatsen, zijn wel geweldige dingen :9~
Bedankt voor de waarschuwing ;)

[...]

Demi-water bij de supermarkt en anti-vries ofzo doet wonderen :?
Zoiets zal het wel worden denk ik.. Koelvloeistof van een auto kan niet geloof ik he ?

Edit : Er bestaan ook kant-en-klare oplossingen zoals voorgemixte koelvloeistoffen die in auto's worden gebruikt.. Morgen even bij de benzinepomp kijken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwieX924
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03-2017
Iwaki's?

Raak je wel kwijt denk ik zo, ken niet zo veel mensen in Nederland die die dingen hebben... Ik ben wel geinteresseerd! Waarom heb je ze nooit gebruikt? Ze hebben volgens de reviews echt een uber-flow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Herr Frank schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:57:
[...]

Je hebt op zich een mooie set uitgekozen Killingdjef, al heb ik een aantal opmerkingen.
- Dat Eheim 600 Station start automatisch op met behulp van een relais dat op het pci kaartje zit.
- Ipv. de Alphacool NexXxoS HC 120-LE zou ik de Alphacool NexXxoS Xtreme I kiezen. Deze lijkt sterk op de Black Ice Extreme en is door zijn smalle hoge en parralel gekoppelde buizen stukken beter dan de HC 120-LE. Bovendien is hij iets goedkoper en heeft hij aan beide kanten schroefdraad zodat je hem in de bovenkant kan ophangen.
- Je wilt eventueel de mosfets koelen op je videokaarten. Dit is eigenlijk alleen nodig als je en voltmod toepast en je voltage zo verhoogt. Met een beetje airflow koel je het al voldoende, bij mij wel althans.
- Al je aansluitingen zijn G1/4" wat handig is. Zelf maak ik gebruik van Plug in/Push koppelingen van nikkel in combinatie met PUR slang die uv-blauw oplicht. In mijn ogen heeft het alleen maar voordelen, het is makkelijk, mooi en het lekt absoluut niet.

Dit was het al weer, kijk maar wat je er mee doet.
Helemaal duidelijk! bedankt!

Mijn lijst wordt dus dit:
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/3202/wcproducten8cg.th.png *clickable*

op vloeistof na heb ik alles zo toch?
Waar heb jij overigens je vloeistof vandaan gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08
killingdjef schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 00:50:
[...]

[afbeelding] *clickable*

Let je wel op dat je knie-fittingen niet in die VGA cooler kan draaien, dingen zitten te dicht bij elkaar. Daarnaast raad ik je echt aan om plastic fittingen te doen in de VGA cooler. Metaal, warmte en plexiglas gaan niet goed samen. Ik heb de cooler zelf trouwens ook voor mijn 7800gt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
killingdjef schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 00:50:
[...]

[afbeelding] *clickable*

Als ik goed tel heb je 12 koppelingen nodig en heb je er nu maar 10. En waarom heb je 2 gewone slangpilaren, waarom heb je niet gewoon extra snelkoppelingen?

Mijn vloeistof bestaat uit gedestilleerd water van de boerenbond plus InnovaProtect van Innovatek en dan nog wat uv-blauw zooi.

En wat betreft metalen koppelingen in plexiglas, ik heb zelf ook plexiglas blokken van alphacool met de snelkoppelingen tot nu toe geen enkel probleem.

[ Voor 27% gewijzigd door Herr Frank op 03-02-2006 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Herr Frank schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 01:07:
[...]

Als ik goed tel heb je 12 koppelingen nodig en heb je er nu maar 10. En waarom heb je 2 gewone slangpilaren, waarom heb je niet gewoon extra snelkoppelingen?

Mijn vloeistof bestaat uit gedestilleerd water van de boerenbond plus InnovaProtect van Innovatek en dan nog wat uv-blauw zooi.

En wat betreft metalen koppelingen in plexiglas, ik heb zelf ook plexiglas blokken van alphacool met de snelkoppelingen tot nu toe geen enkel probleem.
Dacht dat het wellicht beter was. Geen punt. Dus dan worden het 8x ANS Plugin Anschluss en 4x ANS Plugin Winkel. Kan ik misschien beter zo'n setje nemen, dat zal practisch niet uitmaken in prijs maar heb ik wel een metertje extra PURslang.

Hoe sluit je zo'n slang precies aan op zo'n Plugin? Ze hebben een levensgrote afbeelding op hun site maar de techniek erachter blijft me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de startpost staat :

"Gedemineraliseerd water (demi water) i.c.m. een anti-corrosie vloeistof is de beste oplossing."

Dus ik naar de pomp en een fles Demineralised Water gehaald.. Echter staat hier op "Voor accu's en stroomijzers". Gaat het wel goed ? :D

Nu heb ik ook een liter koelvloeistof voor de auto meegenomen.. Bij mijn waterchill set zat nog een spuit met anti alg.. Ik denk dat ik voor de koelvloeistof ga zonder de anti alg ? Op de fles staat dat er anti alg in zit.. Tips anyone ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:14:
In de startpost staat :

"Gedemineraliseerd water (demi water) i.c.m. een anti-corrosie vloeistof is de beste oplossing."

Dus ik naar de pomp en een fles Demineralised Water gehaald.. Echter staat hier op "Voor accu's en stroomijzers". Gaat het wel goed ? :D

Nu heb ik ook een liter koelvloeistof voor de auto meegenomen.. Bij mijn waterchill set zat nog een spuit met anti alg.. Ik denk dat ik voor de koelvloeistof ga zonder de anti alg ? Op de fles staat dat er anti alg in zit.. Tips anyone ? :)
Die anti alga van de Asetek setjes schijnt niet je van het te zijn, zie waterchill topic.

Het water wat je hebt is goed, de koelvloeistof zal ook wel goed zijn. Gooi er enkel niet teveel in, anders gaan je koelprestaties achteruit (de impact die het heeft weet ik echter niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de voeding aanzet gaat 1sec de pomp aan en slaat die gelijk uit.. Ook de voeding gaat dan uit.. Als ik 10sec wacht en hem weer aan doe heb ik precies hetzelfde.. Wat is er mis ?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
killingdjef schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 02:13:
[...]

Dacht dat het wellicht beter was. Geen punt. Dus dan worden het 8x ANS Plugin Anschluss en 4x ANS Plugin Winkel. Kan ik misschien beter zo'n setje nemen, dat zal practisch niet uitmaken in prijs maar heb ik wel een metertje extra PURslang.

Hoe sluit je zo'n slang precies aan op zo'n Plugin? Ze hebben een levensgrote afbeelding op hun site maar de techniek erachter blijft me een raadsel.
Je drukt gewoon de slang in de koppeling, door middel van een soort van weerhaken rondom blijft de slang zitten, waterdicht en stevig! Als je de slang los wilt halen druk je de ring/rand in zodat de 'weerhaken' los laten.

Ik zie trouwens geen set voor grafische kaarten, bij elke set zit wel een cpu block.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:56:
Als ik de voeding aanzet gaat 1sec de pomp aan en slaat die gelijk uit.. Ook de voeding gaat dan uit.. Als ik 10sec wacht en hem weer aan doe heb ik precies hetzelfde.. Wat is er mis ?
Klinkt als kortsluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dan de pomp moeten zijn.. Als de pomp los gekoppeld word is het weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

Mensen met een aqua opstelling op een A8N32? Dus mobo incl cpu :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Herr Frank schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:45:
[...]

Je drukt gewoon de slang in de koppeling, door middel van een soort van weerhaken rondom blijft de slang zitten, waterdicht en stevig! Als je de slang los wilt halen druk je de ring/rand in zodat de 'weerhaken' los laten.

Ik zie trouwens geen set voor grafische kaarten, bij elke set zit wel een cpu block.
Ik dacht dit setje, Herr Frank
http://www.alphacool.de/x...ts_id=3293&cPath=5_45_315

Zit geloof ik precies genoeg in! :9
4x gebogen pluggen voor de 2x mosfett's
8x 10 mm rechte pluggen voor tweemaal graka(4 bij elkaar), waterpomp (2), radiateur(2)

3 meter slang, slangsnijdertje van plastic (lijkt wel een klemmetje voor op een boterhamzakje)
en 6 plastic pluggen die mooi in de hoek kunnen voor het stof. Scheelt het zo'n 4 euro met los bestellen... toch bijna de verzendkosten eruit nietwaar? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:56:
[...]

Zou dan de pomp moeten zijn.. Als de pomp los gekoppeld word is het weg..
Of je pomp trekt net iets te veel (totaal) stroom van je voeding? Koppel eens wat andere zaken af (branders, schijven) maar wel de pomp, kijken of dat wel wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
killingdjef schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 04:38:
[...]

Ik dacht dit setje, Herr Frank
http://www.alphacool.de/x...ts_id=3293&cPath=5_45_315

Zit geloof ik precies genoeg in! :9
4x gebogen pluggen voor de 2x mosfett's
8x 10 mm rechte pluggen voor tweemaal graka(4 bij elkaar), waterpomp (2), radiateur(2)

3 meter slang, slangsnijdertje van plastic (lijkt wel een klemmetje voor op een boterhamzakje)
en 6 plastic pluggen die mooi in de hoek kunnen voor het stof. Scheelt het zo'n 4 euro met los bestellen... toch bijna de verzendkosten eruit nietwaar? :7
Dat is een mooi setje. Die slangsnijder is eigenlijk onzin, met een scherpe schaar gaat het goed zat, maar het is wel een leuk hebbedingetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Herr Frank schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:36:
[...]

Dat is een mooi setje. Die slangsnijder is eigenlijk onzin, met een scherpe schaar gaat het goed zat, maar het is wel een leuk hebbedingetje ;)
Bedankt voor het advies en de uitleg ! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
killingdjef schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 17:25:
[...]

Bedankt voor het advies en de uitleg ! O+
Graag gedaan en veel plezier met je setje, overclock ze! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Genious
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik zat zo eens op wikipedia rond te kijken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Superflu%C3%AFditeit

Maar zou dat geen goede vervanger voor water zijn? Helium II gelijd de warmte oneindig.... :+
Als je het zelf gaat maken moet je wel een goede vriezer hebben... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Kijk ook eens hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Dreaming |:(

Maaruh Roamor wat is er met die start post?
Niks doet het :P En het is alweer aardig tijd voor een nieuwe ;)
Dus als je niks te doen hebt..... gheghe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Vandread schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:26:
Kijk ook eens hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Dreaming |:(

Maaruh Roamor wat is er met die start post?
Niks doet het :P En het is alweer aardig tijd voor een nieuwe ;)
Dus als je niks te doen hebt..... gheghe
[rml]Roamor in "[ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel X..."[/rml] :(

Iemand anders mag hem deze keer wel maken, iemand met een degelijke host bijvoorbeeld. ;) De foto's heb ik nog wel, en die kan kan ik wel mailen. *Zucht*, migraties zuigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Oh sorry kerel niet gezien! Mail ze maar naar me ik host ze wel :)

Je kan toch gewoon een nieuw topic openen? Je hoeft hem niet te verbouwen.
Anders moet je echt ff aangeven dat je geen topic wil starten en bijhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 10:41
Ik heb nu een naar probleem met mijn WC. Ik gebruik een Black Ice Extreme III, een Tank-O-Matic 28cm reservoir, een eheim 1048 pomp en een Nextcool GT3 waterblock om mijn CPU (P4 2,8 ghz) te koelen.

Ik heb het nu ongeveer 4 maanden geleden geinstalleerd, meteen alle lucht eruit gehaald, en dat is nog steeds zo, dus dat is allemaal goed. hij koelt ook goed, dus ook erg fijn, maarr....

Mijn slangen worden bruin :( Het water in mijn reservoir is gewoon helder, maar de slangen worden wel bruin... Op een foto kun je het goed zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/DSC02704s.JPG
De slangen worden bruin, maar (Klikbaar voor grotere versie)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/DSC02708s.JPG
het reservoir blijft helder... (Klikbaar voor grotere versie)

Ik heb gewoon gedemineraliseerd water gebruikt, en alles goed schoon gemaakt voordat ik het geinstalleerd heb...

Wat heb ik fout gedaan? en wat kan ik eraan doen om dit te verwijderen/voorkomen?

Alvast bedankt...

[ Voor 3% gewijzigd door TranceSetter op 05-02-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Geen idee waarom die slangen bruin worden, maar ik vind jou echt dapper met je voeding onder je waterkoeling :+

[ Voor 13% gewijzigd door Vandread op 05-02-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
@TranceSetter; aangezien het reservoir nergens last van heeft, zit het hem toch in de combinatie slang<->vloeistof.

Zodra je aan een schoonmaakbeurt toe bent, zou ik eens een andere vloeistofcombo gebruiken. Dus demi water met wat anti algen/kalk toevoegingen. Wat voor slang gebruik je trouwens?

offtopic:
Vandread, you've got mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik gebruik deze slang: linkje

Echter heb ik ook Tygon slang 1/2" liggen, maar die kan ik niet gebruiken omdat het waterblock op de cpu knelkoppelingen gebruikt, die niet te vervangen zijn. Maar het zou toch geen probleem moeten zijn om deze slang te gebruiken (die ik nu gebruik dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:14:
[...]

Ik wil dit kopen: hier
voor een geforce 6600 (past volgens hun)

Maar op alphacool kan ik dit blokje niet vinden, echter wel via google in cache
hier

Maar dan staat er weer dat dit blokje niet op een 6600 past.
en als ik dan ga zoeken op foto's vind ik dit blokje, het zelfde uiterlijk, wel voor een 6600 maar een andere naam 8)7
hier

Als er hier iemand is met zo een blokje en mij kan zeggen of het op een 6600 past _/-\o_
't is een beetje mierenneukmodus maar ik wil zeker zijn :)

edit: mail gekregen, hij gaat passen ;)
Ik lees nu net pas je post maar wilde je toch even waarschuwen. Ik had zelf een 6600GT pci-e en had ook dat blokje gekocht met de houder met 4 holes. Deze past er echter niet op! Je moet de houder met maar 2 gaten hebben! Deze dus: http://www.bytesatwork.be...ctid=20592&cat=483&page=1

Míjn reply is aan de late kant, maar ik hoop dat je er nog wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ben nog steeds bezig met mijn nieuwe setup.

wie heeft hier een amd X2 samen 7800gtx of 1800/1900xtx met een setup

code:
1
2
3
4
pomp - rad - cpu - gpu       
of
pomp - rad  --  cpu
            |_  gpu

?

[ Voor 7% gewijzigd door icegodd op 06-02-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Wat bedoel je? splitten? zowiezo niet splitten, boeit geen ruk, verslechterd de boel eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Volgorde maakt helemaal niets uit, ik zou het gewoon aansluiten op de manier die het makkelijkste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

PilatuS schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:32:
Volgorde maakt helemaal niets uit, ik zou het gewoon aansluiten op de manier die het makkelijkste is.
Helemaal mee eens, dat verschil is wel zo nihil. Het water warmt en koel namelijk ook geleidelijk. Het is niet pats boem 60 C als het door een koelblok is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Idd, check ook : In de geheel opgeknapte TS. :) Met dank aan Vandread voor het online brengen van de pics.

offtopic:
Met een vol topic in zicht, aanbevelingen voor het volgende zijn welkom bij mij. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Roamor op 06-02-2006 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:40
TranceSetter waarom heb je niet gelijk je 3D kaart ook meegenomen in de loop?
Herr Frank vind je dat de MCP350 inclusief reservoir de meerprijs waard is tenopzichte van de standaard MCP350?
Vandread, voeding/hardeschijven onder watergekoelde onderdelen is toch geen probleem? watergekoelde voedingen/hardeschijven zijn toch gaaf ;)
icegodd, als je een beetje dit topic had door gelezen had je wel opgemerkt dat de volgorde vrijwel niks uitmaakt en dat je het gewoon moet opbouwen als wat jouzelf makkelijk lijkt.
TranceSetter welke slang koppelingen gebruik je dan? Waarom geen verloopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Vandread schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:28:
Wat bedoel je? splitten? zowiezo niet splitten, boeit geen ruk, verslechterd de boel eerder.
ja is een y stuk
t!mP schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:32:
[...]
Helemaal mee eens, dat verschil is wel zo nihil. Het water warmt en koel namelijk ook geleidelijk. Het is niet pats boem 60 C als het door een koelblok is geweest.
vroeger maakt het nix uit met een amd en een ati. alleen VGA van nu wordt net zo warm als een cpu van toen. dus ik dacht oeps ff goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik koel hier een 6800LE en een AMD 2600+@3700+ met een single 120mm rad.

Gebruikte volgorde is pomp-cpu-rad-gpu-res-pomp.

De fan op de rad draait op ongeveer 6 volt, temps zijn niet geweldig maar tis wel lkkr stil.

Als je een dual 120mm rad hebt en een eheim 1048 met 2 fans op 6 volt krijg je denk ik prima temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:15:
Ik heb nu een naar probleem met mijn WC. Ik gebruik een Black Ice Extreme III, een Tank-O-Matic 28cm reservoir, een eheim 1048 pomp en een Nextcool GT3 waterblock om mijn CPU (P4 2,8 ghz) te koelen.

Ik heb het nu ongeveer 4 maanden geleden geinstalleerd, meteen alle lucht eruit gehaald, en dat is nog steeds zo, dus dat is allemaal goed. hij koelt ook goed, dus ook erg fijn, maarr....

Mijn slangen worden bruin :( Het water in mijn reservoir is gewoon helder, maar de slangen worden wel bruin... Op een foto kun je het goed zien:

[afbeelding]
De slangen worden bruin, maar (Klikbaar voor grotere versie)

[afbeelding]
het reservoir blijft helder... (Klikbaar voor grotere versie)

Ik heb gewoon gedemineraliseerd water gebruikt, en alles goed schoon gemaakt voordat ik het geinstalleerd heb...

Wat heb ik fout gedaan? en wat kan ik eraan doen om dit te verwijderen/voorkomen?

Alvast bedankt...
slangen schoolmaken of vervangen, pomp en radiator goed schoonmaken en dan 'water'
erin van thermaltake/zahlman ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Laatst online: 13:40
Ik heb hier nog een nieuwe Eheim 1048 liggen, deze wil ik gaan gebruiken voor mijn 2 xeon waterblokken, een chipset waterblok en een dual 120mm rad. Nu heb ik echter een aanbieding van €50,- gekregen voor een niewe MCP600. Zou dit de moeite waard zijn om te upgraden?
M.a.w is ie stiller en kan ik lagere temperaturen verwachten? Of is het op het 12V gedeelte na, weg gegooid geld.
offtopic:
Vandread: sst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Flow maakt op een paar blokken na vrij weinig uit, er moet natuurlijk wel wat flow zijn maar kwa temps zit er dacht ik niet echt veel verschil in bijvoorbeeld een 1048 of 1250.

But correct me if i'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
hahaha >:) :>
Kijk eens hier:
http://www.procooling.com...nc=articles&type=2&cat=18
Het is nogal afhankelijk van de blokken die je gebruikt, zal qua performance wel wat temp winst geven, qua herrie weet ik niet. De MCP600 geeft ook nog eens een zeer lage heatdump.
Puike pomp, nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
arnoman schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:22:
TranceSetter waarom heb je niet gelijk je 3D kaart ook meegenomen in de loop?
TranceSetter welke slang koppelingen gebruik je dan? Waarom geen verloopje?
Ik heb mijn 3D kaart niet meegenomen omdat het een 'oude' 9800XT 256MB is. Ik kan er nu wel een waterblok voor gaan halen, en dan over een half jaar weer een nieuwe kaart + waterblok, maar dan vind ik dat voor de huidige weggegooid geld. en als ik mijn GPU ga koelen, dan moet ook meteen het geheugen meegekoeld worden, en die blokken zijn niet zo goedkoop voor een beetje kwaliteit. Ik heb wel de rest van de setup er zo inzitten, dat het wel allemaal mogelijk is. De radiator kan een CPU + GPU makkelijk aan.

En ik gebruik voor alle onderdelen slangpilaren waar elke mogelijke slang oppast, behalve op het waterblok voor de CPU, want dat is een NextCool Watercube GT3, van de eerste generatie, waarop wel 1/2" slang moet, maar met een wanddikte van 1mm, en niet zoals de tygon slangen met een wanddikte van 2mm. En op het koelblok kunnen geen andere aansluitingen gezet worden, want die standaard aansluitingen zitten moervast :/

Verloopstukken vind ik ook een beetje zinloos. Dan moet je voor die 20cm dat de slang loopt er ook nog een verloopstuk inzetten ;(

[ Voor 7% gewijzigd door TranceSetter op 06-02-2006 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herr Frank schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:06:
[...]

Ik lees nu net pas je post maar wilde je toch even waarschuwen. Ik had zelf een 6600GT pci-e en had ook dat blokje gekocht met de houder met 4 holes. Deze past er echter niet op! Je moet de houder met maar 2 gaten hebben! Deze dus: http://www.bytesatwork.be...ctid=20592&cat=483&page=1

Míjn reply is aan de late kant, maar ik hoop dat je er nog wat aan hebt.
hmmm, je kan gelijk hebben, een 6600 heeft maar 2 bevestigingsgaten (bij mijn weten elke standaard 6600 (gt) ) en op de foto staan er inderdaad 4. :>
Nochtans hier staat het helemaal anders,
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=459&cPath=5_18_20
Nu weet ik het even niet meer hoor 8)7 8)7 8)7 kan iemand hier meer uitleg over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
In een gebrekkig engels mailtje van Alphacool krijg ik te horen dat deze:

Niet voldoende zou zijn voor OC'de 2x 7800 GT + Mosffet koeling.
Sterker nog...
2 7800 with 120 a radiator do not cool! they need at least 360!
:D
ik mis alleen de "!!!111" erachter.

Is dit een marketing truuc of is het echt noodzakelijk?
2x 80-90 graden core's plus wat er nog bij komt aan mosffet's en OC'ing laat het water toch wel aardig borrelen...

Nu begin ik zelfs te twijfelen 8)7

EDIT: Nog eens dit plaatje http://www.alphacool.de/x...es/popup_images/310_1.jpg
vergeleken met een willekeurige 7800GT kaart... en volgens mij past die mossfett cooler alleen op de GTX versie en niet op de GT... klopt dit?

[ Voor 24% gewijzigd door killingdjef op 07-02-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Die pomp is wel wat zwakjes.... (ik heb het zowiezo niet zo op die pomp en reservoir in 1 oplossingen)
Ik zou eerder voor een los reservoir of een T-line (lastiger/langer ontluchten dat wel) + pomp gaan.

En voor mosfets + 2 core's is een 240mm rad wel wijsheid, 360 lijkt mij niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
They need at least a 360 vind ik een beetje overdreven, 240 lijkt mij echt wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Ik dacht dat 120 al genoeg was? Hoorde dat iemand zeggen in dit topic meen ik....
Daarnaast, die mossfet koeler.. volgens mij past die niet op een GT maar alleen op een GTX. Heeft iemand misschien een (grote) foto van een GT zonder koeler erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
killingdjef schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:49:
Ik dacht dat 120 al genoeg was? Hoorde dat iemand zeggen in dit topic meen ik....
Daarnaast, die mossfet koeler.. volgens mij past die niet op een GT maar alleen op een GTX. Heeft iemand misschien een (grote) foto van een GT zonder koeler erop?
Genoeg is relatief natuurlijk. ;) Een lekker deltafan (WAT zeg je?)op een 120 mm kan iedere setup wel aan, maar de vraag is of je dat wel wilt? Met een groter oppervlakte hoeven je fans minder te doen, wat imho ook erg belangrijk is bij een WC; de relatieve stilte.

Vooruit, een lekker grote foto erbij dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:48:
[...]

hmmm, je kan gelijk hebben, een 6600 heeft maar 2 bevestigingsgaten (bij mijn weten elke standaard 6600 (gt) ) en op de foto staan er inderdaad 4. :>
Nochtans hier staat het helemaal anders,
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=459&cPath=5_18_20
Nu weet ik het even niet meer hoor 8)7 8)7 8)7 kan iemand hier meer uitleg over geven?
Ik kan er uitleg over geven! ;) Ik heb een half jaar terug bij Alphacool zelf een blok besteld voor mijn 6600GT en ik was afgegaan op de info op hun site. Volgens deze info moest ik de houder met 4 gaten hebben, maar toen ik het blok binnen had paste het niet.

Toen ik met mijn probleem mailde naar Alphacool en zij dat ik waarschijnlijk de houder met twee gaten nodig had hebben ze me die opgestuurd, deze past uitstekend. Alphacool houd hun site dus niet goed bij en laat foutieve informatie staan. Bytesatwork neemt deze info gewoon letterlijk over.

Oftewel, gewoon de houder met twee gaten kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Roamor schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:58:
[...]

Vooruit, een lekker grote foto erbij dan. :)
De vraag blijft of hierop dus een mosfett koeler moet....

http://www.alphacool.de/x...es/popup_images/309_4.jpg

hier zie je dat ie links onder moet bij die 3x3 rij blokjes. waar dat zit op de GT.. god only knows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herr Frank schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 01:19:
[...]

Ik kan er uitleg over geven! ;) Ik heb een half jaar terug bij Alphacool zelf een blok besteld voor mijn 6600GT en ik was afgegaan op de info op hun site. Volgens deze info moest ik de houder met 4 gaten hebben, maar toen ik het blok binnen had paste het niet.

Toen ik met mijn probleem mailde naar Alphacool en zij dat ik waarschijnlijk de houder met twee gaten nodig had hebben ze me die opgestuurd, deze past uitstekend. Alphacool houd hun site dus niet goed bij en laat foutieve informatie staan. Bytesatwork neemt deze info gewoon letterlijk over.

Oftewel, gewoon de houder met twee gaten kopen!
inderdaad frank, alphacool hun site is het echt niet juist! de omschrijvingen en de productnamen zijn verschillend in de duitse en engelse versie :(
ach ja, er is al een mail onderweg voor een omwisseling in mijn bestelling. Wel bedankt voor het waarschuwen! _/-\o_ _/-\o_

edit:: tips voor mensen die in de toekomst bij alphacool willen bestellen: lees de duitse versie! deze is vollediger

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Succes met je order wisseling!! Ik had dat ik ook gedaan maar echt snel werken ze daar niet! Volgens hun hebben ze server problemen, waardoor de mails vertraging hebben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
de mijne gaf openlijk toe dat hij aan het slacken was en bood zijn excuus aan dat hij niet eerder kon reageren terwijl ik de mail 1 dag geleden van hem pas had gereplyed :D

[ Voor 21% gewijzigd door killingdjef op 08-02-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
arnoman schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:22:
Herr Frank vind je dat de MCP350 inclusief reservoir de meerprijs waard is tenopzichte van de standaard MCP350?
Persoonlijk vind ik de meerprijs het zeker waard. De voordelen die het reservoir bied zijn:
- hogere flow door bredere kanalen
- bevestigingsmogelijkheid standaard slangpilaren/snelkoppelingen
- montage mogelijkheid met rubbers, tegen het meetrillen van de kast
- reservoir is makkelijk voor het bijvullen, handiger dan een los reservoir imho
- als laatste ook een belangrijke: het ziet er mooi uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Die MCP350 is toch gewoon een liang pompje of niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Laatst online: 29-07 20:22

JWR

Sinds kort heb ik een XFX 6800GT 256Mb AGP, draait perfect.

Alleen ik wil straks mijn 2de PC (waar deze kaart in zit) ook helemaal waterkoelen.

Nu heb ik nog zo'n blokje:
Afbeeldingslocatie: http://argus.tweakers.net/ext/va/9016.jpg
plaatje uit v&a is alleen ter illustratie, ik heb precies dezelfde alleen de originele (zonder plexi).

Koelt deze voldoende? geheugen gaat met een zacht briesje d.m.v. een fan langs
de bestaande heatsink.

Ik heb trouwens het blokje gekocht toen hij op mijn GF4 Ti4400 ging, daarna Ati 9800 (2 gaatjes bij geboord). Nu lijkt hij gewoon d.m.v. de originele bevestiging weer te passen op mijn 6800GT
kan iemand dit bevestigen?

Heeft de 6800GT een vlakke core of een verdiepte zoals de Ati kaarten?

[ Voor 12% gewijzigd door JWR op 09-02-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
DrumandBass schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:56:
Die MCP350 is toch gewoon een liang pompje of niet? :?
Ja klopt, de Liang DDC-Pro 12 volt. Swiftech heeft hem gewoon gerelabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Zijn er hier ook mensen met een Swiftech H20-220 Apex "Ultra" WC kit? Wat zijn de ervaringen hiermee? Ik krijg deze morgen binnen en mijn verwachtigen zijn zeer hoog.

Spekjes:

- Apogee waterblock
- MCR220 Radiator
- MCP655 12V DC Pump
- MCRES-MICRO reservoir
- MCB120 Radbox radiator mounting adapter
- 7/16" ID Tubing
- Adjustable pump speed

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.co.uk/acatalog/H20APEX_Ultra.jpg

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Apogee? Was de storm niet meer te koop?
Watvoor setup heb je... is nogal afhankelijk he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Vandread schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:18:
Apogee? Was de storm niet meer te koop?
Watvoor setup heb je... is nogal afhankelijk he ;)
De Apogee zit bij deze set en afaik moet dit blokje effectiever zijn dan de Storm :|
Setup is een sd 3700....
As a result the Apogee water-block may outperform our STORM model by a up to 1°C (at 100 Watts thermal load and 1.0 GPM), and further increase its lead in multiprocessor, multi-vga applications due to its low restriction characteristics as can be seen in our kit test results HERE.

[ Voor 34% gewijzigd door KingNothing op 13-02-2006 17:31 ]

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
verwacht niet dat je opeens 20c' @ full load draait. Maar verder is het setje veel belovend !

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
waterking schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:34:
verwacht niet dat je opeens 20c' @ full load draait. Maar verder is het setje veel belovend !
Dat verwacht ik ook helemaal niet :)
Zolang ik onder de 40 graden kan blijven ben ik dik tevreden.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Heatspreader eraf en je temps dalen wonderbaarlijk :P
Dat de apogee beter is dan de storm is swiftech marketing...
Wat er beter aan is is dat hij goedkoper is :)
Prima prijs/prestatie denk ik zo. Swiftech heeft de storm volgens mij gebruikt om veel van te leren ^^
Maar vinden hem te duur denk ik.

zie:
http://www.systemcooling.com/swiftech_apogee-13.html
en wat swiftech bashing op XS :P
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=80366

Denk dat je wel enigszins naar ferry kan kijken voor resultaten:
[rml]Ferry82 in "[ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel X..."[/rml]

[ Voor 14% gewijzigd door Vandread op 13-02-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:10

Exigence

dnkroz

JWR schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 22:15:
Nu heb ik nog zo'n blokje:
[afbeelding]
plaatje uit v&a is alleen ter illustratie, ik heb precies dezelfde alleen de originele (zonder plexi).
Ey, dat was de mijne! :P Grappig om die hier tegen te komen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Exigence op 13-02-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

ik heb van de week een wc set gehaald, met Frigus CPU en GPU blokken, en een eheim 1048 of 1046 pomp (230v)

temps zijn rond de 40 graden van mn cpu (a64 3000+ , so754, non OC)

kan het zijn dat ik het blokken strakker moet zetten? ben eigenlijk beetje bang dat ik dalijk door mn mobo heen ga ofzo, veren zitten bijna helemaal in elkaar? ( ingedrukt)

en als ik dat dus doe, een tip hoe ik het makkelijkste nog verder aan kan draaien? mijn veertjes blijven de hele tijd achter de boutjes hangen, waar ik het zooitje mee vast draai :(

thnx :)

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

NightRaider schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:32:
en als ik dat dus doe, een tip hoe ik het makkelijkste nog verder aan kan draaien? mijn veertjes blijven de hele tijd achter de boutjes hangen, waar ik het zooitje mee vast draai :(

thnx :)
Als ik dat zo hoor, hoeven ze niet nog strakker. Zitten er wel ringetjes tussen de moertjes en de veren?

Klik mee voor GoT!........

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste