Kakaroto draait al een tijdje met een TDX voor zover ik weet
s0 what een storm is altijd beter
[ Voor 73% gewijzigd door waterking op 05-12-2005 21:12 ]
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Heel leuk blokjeKakaroto schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:36:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Swiftech Storm Extreme (G5)?
Ik heb namelijk dat blok besteld bij XCS.
offtopic:
Jou sprak ik dus op MSN?
Jou sprak ik dus op MSN?
Haha, k danpeddro schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:12:
[...]
Heel leuk blokje![]()
offtopic:
Jou sprak ik dus op MSN?
offtopic:
Ja inderdaad
Ja inderdaad
I Iz be back @ waterkoelland
Gister asetek setje met Antartica / Hydor L35 / Black Ice Pro installed op mn 3500+ Winchester (Stock).
Op dit moment: 28idle & 34 load ow yes
Nu nog even tijd vinden om te OCen nietwaar 
Binnenkort een keer mn Little River Cascade maar weer eens uit de kast trekken om te kijken hoe groot het verschil is.
Op dit moment: 28idle & 34 load ow yes
Binnenkort een keer mn Little River Cascade maar weer eens uit de kast trekken om te kijken hoe groot het verschil is.
denk dat het weinig uit maaktaramdin schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:47:
I Iz be back @ waterkoellandGister asetek setje met Antartica / Hydor L35 / Black Ice Pro installed op mn 3500+ Winchester (Stock).
Op dit moment: 28idle & 34 load ow yesNu nog even tijd vinden om te OCen nietwaar
niks
Had ik het tegen jou... nee? So what klap voor je gat
En beter... of het daadwerkelijk helpt is koffie dik kijken.
Delta T scheelt zo'n 2-4 graden ongeveer, wat het helpt qua OC is moeilijk te zeggen.
Een IHS zou iig al helpen.
Chop2000 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:32:
[...]
denk dat het weinig uit maaktdat blok is inmiddels alweer achterhaald

Achterhaald.... right... dream on

[ Voor 29% gewijzigd door Vandread op 06-12-2005 17:12 ]
Wat ik ook al tegen je zei op MSN wilde ik wat minder extreem gaan doen en meer richten op een 24/7 effectieve setup. Mocht ik later weer zin hebben, ga ik zeker weten voor een custom. Ik heb nu een Lian Li V1200-B met Alphacool Nexxos II dual rad on the top en HWlabs Extreme I aan de achterkant. Zie pic:DesertShooter schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:51:
[...]
Ga je van Phase naar water? Ik geloof dat Ferry82 ook een Storm kit heeft, zijn temps scheelde 10c met zijn XP120 geloof ik.
[edit]
1 minuut te laat,

Als het goed is komt morgen de Extreme Storm G5 en 5,25" Bay reservoir (looks better
De resultaten zijn echt sweet icm de dualrad erbij. Ambient van 18C heb ik een idle van 30C en stress van 42C met een Opteron 146 3GHz 1.488v. Mijn 7800GTX wordt ook heerlijk op 31C idle gehouden. Ben erg benieuwd wat de G5 gaat doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Kakaroto op 06-12-2005 17:37 ]
Verwijderd
Swiftech Storm Extreme != Little River Water Blocks G5.
't Is eerder een G4 als je ze persé so wil noemen.
Leuk pompje trouwens; dat wordt een performance setup.
Je heb gelijk, ontwerp is G4.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:45:
Swiftech Storm Extreme != Little River Water Blocks G5.
I state my point...Dankjewel VandreadVandread schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:55:
[...]
[afbeelding]
Achterhaald.... right... dream on
Als je systeem specs kloppen Chop2000: ik dacht dat er al een Maze4 bestond
Heb dat pompje toendertijds ook gehad, die gaat echt keihardVerwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:45:
[ Voor 39% gewijzigd door aramdin op 07-12-2005 09:37 ]
Mijn watercool setjes dus:

3Dmark score (kan nog beter helaas
)

Zit wel in de buurt van de maatstaffen dike oome Tom stelt
WC specs:
* Swiftech GPU MCW50 (http://www.xtwerkz.com/MCW50.jpg).
* Swiftech CPU MCW6002-775 (http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2759-2864.jpg).
* Swiftech North Bridge MCW20 (http://www.subzeropcs.com...ck_mcw20_blue-150x145.jpg).
* 1/2 ince slangen
* Dual rad Black Ice II Pro (http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1573-1563.gif).
* GDDR3 heatsinks Zalman ZM-RHS1 (http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1730-1725.gif).
Overige hardware specs:
* CM-stacker kast.
* Tagan 2force 530 voeding.
* Intel PIV 3,46 Extreme Edition (Callatin core).
* nVidia 7800GTX top (Water cooled).
* Creative Audigy 2 Platinum Ex.
* 4x 120GB sata Raid 5 (Intel onboard matrix controller).
* Asus P5WD2-SLI Premium mobo.
* Adaptec PCI scsi controller + SEAGATE 15K Cheetah 36GB.
* 4x 512 DDRII PC5400 Crosshair XMS2 (667 MHz / CAS: 4,4,4,12)
Images:
http://d1.hncf.nl/files/tweakers/1.jpg
http://d1.hncf.nl/files/tweakers/2.jpg
http://d1.hncf.nl/files/tweakers/3.jpg

3Dmark score (kan nog beter helaas

Zit wel in de buurt van de maatstaffen dike oome Tom stelt
WC specs:
* Swiftech GPU MCW50 (http://www.xtwerkz.com/MCW50.jpg).
* Swiftech CPU MCW6002-775 (http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2759-2864.jpg).
* Swiftech North Bridge MCW20 (http://www.subzeropcs.com...ck_mcw20_blue-150x145.jpg).
* 1/2 ince slangen
* Dual rad Black Ice II Pro (http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1573-1563.gif).
* GDDR3 heatsinks Zalman ZM-RHS1 (http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1730-1725.gif).
Overige hardware specs:
* CM-stacker kast.
* Tagan 2force 530 voeding.
* Intel PIV 3,46 Extreme Edition (Callatin core).
* nVidia 7800GTX top (Water cooled).
* Creative Audigy 2 Platinum Ex.
* 4x 120GB sata Raid 5 (Intel onboard matrix controller).
* Asus P5WD2-SLI Premium mobo.
* Adaptec PCI scsi controller + SEAGATE 15K Cheetah 36GB.
* 4x 512 DDRII PC5400 Crosshair XMS2 (667 MHz / CAS: 4,4,4,12)
Images:
http://d1.hncf.nl/files/tweakers/1.jpg
http://d1.hncf.nl/files/tweakers/2.jpg
http://d1.hncf.nl/files/tweakers/3.jpg
[ Voor 7% gewijzigd door Fr0zenFlame op 07-12-2005 02:43 ]
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
Niet als je een pomp hebt met een hele lage head. Dan is het pas echt flowkillah deluxe
Zou die cascade bijna willen alleen al omdat het een klassieker is
Kan het aan mijn pomp liggen dat ik zulke extreem slechte resultaten haal qua temps?
In de reserator zit namelijk maar een 300l/h pompje en ik meen te hebben gelezen dat het CPU blok wat ik heb vooral is gerich op grote doorstroming. Ik heb dus het idee dat ik niet het maximale uit mijn blokken haal.
Trouwens, ik heb nu slangen met een binnen diameter van 8 mm. Hoeveel liter/uur kun je daar doorheen drukken?
Past de gehele compact serie van eheim in de zalman? Of moet ik gaan tweaken, want zo'n compact 1000 lijkt me wel wat, als ik hem erin kan krijgen that is.
Oke de compact 1000 past niet, maar waarschijnlijk wel gewoon los in de reserator, dan doe ik van de uitgang van de pomp wel een slang naar de uitgang van de reserator. Ik wil natuurlijk bij zo iets moois geen externe pomp.
In de reserator zit namelijk maar een 300l/h pompje en ik meen te hebben gelezen dat het CPU blok wat ik heb vooral is gerich op grote doorstroming. Ik heb dus het idee dat ik niet het maximale uit mijn blokken haal.
Trouwens, ik heb nu slangen met een binnen diameter van 8 mm. Hoeveel liter/uur kun je daar doorheen drukken?
Past de gehele compact serie van eheim in de zalman? Of moet ik gaan tweaken, want zo'n compact 1000 lijkt me wel wat, als ik hem erin kan krijgen that is.
Oke de compact 1000 past niet, maar waarschijnlijk wel gewoon los in de reserator, dan doe ik van de uitgang van de pomp wel een slang naar de uitgang van de reserator. Ik wil natuurlijk bij zo iets moois geen externe pomp.
[ Voor 17% gewijzigd door k0ewl op 07-12-2005 10:44 ]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Temps zijn een combinatie van blokken, pomp, koeling (radiator/dinges) etc...
Een reserator is voor stilte.... nuf said? Een sterkere pomp gaat niet ineens je temps verbeteren.
Zet trouwens eens in je specs je koeling setup, ik heb namelijk geen zin telkens het onderwerp door te zoeken naar wat je gebruikt
Een reserator is voor stilte.... nuf said? Een sterkere pomp gaat niet ineens je temps verbeteren.
Zet trouwens eens in je specs je koeling setup, ik heb namelijk geen zin telkens het onderwerp door te zoeken naar wat je gebruikt
[ Voor 47% gewijzigd door Vandread op 07-12-2005 10:43 ]
Oke het staat in mijn specs, hoef je niet meer te zoeken
Ik loop nu stage bij Honeywell Emmen en heb voor grap eens de reserator meegenomen om hem een beetje op te knappen. Ze zeggen hier dat de reserator een hele bult aan vermogen kwijt kan omdat hij zo'n extreem groot oppervlak heeft waar de warmte weg kan. Dus het reservoir/radiator gedeelte zal wel goed zitten.
Daarnaast denk ik toch dat waterkoeling beter hoort te preseteren dan mijn luchtkoeling. Daarmee werd hij namelijk nooit warmer als 45 graden. En het CPU blok is volgens mij gemaakt om veel waterflow te hebben, want er zitten geen extra staafjes of gaten in het koelblok waar het oppervlak vergroot wordt.
Dus wat is het slimste om te doen, kijken naar een andere pomp om die in de reserator te plaatsen, of andere koelblokken?
Ik vind de Reserator eigenlijk veel te mooi om weg te doen en hij heeft een heel praktisch voordeel, je krijgt namelijk bijna geen slangen in je PC. Het enige wat ik heb is de slang van de reserator naar binnen direct op het CPU blok, daarna door naar GPU blok en dan weer naar de reserator. Scheelt dus een hoop slangen.
Ik loop nu stage bij Honeywell Emmen en heb voor grap eens de reserator meegenomen om hem een beetje op te knappen. Ze zeggen hier dat de reserator een hele bult aan vermogen kwijt kan omdat hij zo'n extreem groot oppervlak heeft waar de warmte weg kan. Dus het reservoir/radiator gedeelte zal wel goed zitten.
Daarnaast denk ik toch dat waterkoeling beter hoort te preseteren dan mijn luchtkoeling. Daarmee werd hij namelijk nooit warmer als 45 graden. En het CPU blok is volgens mij gemaakt om veel waterflow te hebben, want er zitten geen extra staafjes of gaten in het koelblok waar het oppervlak vergroot wordt.
Dus wat is het slimste om te doen, kijken naar een andere pomp om die in de reserator te plaatsen, of andere koelblokken?
Ik vind de Reserator eigenlijk veel te mooi om weg te doen en hij heeft een heel praktisch voordeel, je krijgt namelijk bijna geen slangen in je PC. Het enige wat ik heb is de slang van de reserator naar binnen direct op het CPU blok, daarna door naar GPU blok en dan weer naar de reserator. Scheelt dus een hoop slangen.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
De reserator is vooral gemaakt voor stilte, dont 4get. Daarnaast zit het opgewarmde water gewoon in een kolom, tov een radiator, waar het opgewarmde water door kleine kanalen wordt geperst die in contact staan met x aantal lamellen. Een radiator is meestal 2pass, bij de reserator wordt het water niet echt geforceerd om ergens zn warmte kwijt te raken.
Ik zie btw in je specs dat je je proc zon 500mhz hebt overclocked. Ik neem aan dat je ook de vcore wat hebt opgeschroefd, dit brengt ook de nodige hitteproductie met zich mee, niet vergeten! Daarnaast zit je gpu ook in de loop, die produceert ook wat hitte...
Denk dat een goede aircooler (big typhoon, schytje ninja etc) par of wel beter presteerd tov de reserator. Meestal zit daar ook wel wat geluidsproductie aan vast door de benodigde fan(s)
Als je je temps te hoog vind, check dan of je blok er zeker weten goed op zit dmv een Footprint test (kijk of koelpasta goed contact maakt met het blok). Doe ook niet teveel koelpasta erop.
Dat zijn een beetje de standaard dingetjes
Hoop dat je hiermee een beetje geholpen bent.
Ik zie btw in je specs dat je je proc zon 500mhz hebt overclocked. Ik neem aan dat je ook de vcore wat hebt opgeschroefd, dit brengt ook de nodige hitteproductie met zich mee, niet vergeten! Daarnaast zit je gpu ook in de loop, die produceert ook wat hitte...
Denk dat een goede aircooler (big typhoon, schytje ninja etc) par of wel beter presteerd tov de reserator. Meestal zit daar ook wel wat geluidsproductie aan vast door de benodigde fan(s)
Als je je temps te hoog vind, check dan of je blok er zeker weten goed op zit dmv een Footprint test (kijk of koelpasta goed contact maakt met het blok). Doe ook niet teveel koelpasta erop.
Dat zijn een beetje de standaard dingetjes
[ Voor 10% gewijzigd door aramdin op 07-12-2005 11:18 . Reden: More info ]
bij het overclocken geen enkele vcore voltage opgeschroefd.. AMD64 teh pwn 
maarja, wat denken jullie dan dat beter werkt, een Black Ice Micro 2 met 1 koeler erop op 7V en de asetek zooi met een hydor L20 pomp. Of de reserator met een grotere pomp?
maarja, wat denken jullie dan dat beter werkt, een Black Ice Micro 2 met 1 koeler erop op 7V en de asetek zooi met een hydor L20 pomp. Of de reserator met een grotere pomp?
Ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk ben van de Asetek zooi. BI Micro zou ik ontwijken, koop dan liever een BI Pro of eerder een Extreme. De Asetek zal beter presteren, maar ook met meer geluidsproductie (de pomp (klein beetje) + evt fan(s))
Grotere pomp zal wel wat effect hebben, maar niet het gewenste resultaat waar je op hoopt ben ik bang.
Grotere pomp zal wel wat effect hebben, maar niet het gewenste resultaat waar je op hoopt ben ik bang.
Kamer fan op je reserator mikken doet wonderen
maar 55 graden stressed is toch ook gewoon veels te warm? Als hij onder de 50 blijft ben ik tevreden.
Dus ik moet maar eens een stel 80mm fans kopen,d ie op 7V laten draaien, en dan de reserator achter me pc kast zetten waardoor de lucht tegen de reserator blaast, wat volgens mij zou moeten resulteren in betere temps.
Dus ik moet maar eens een stel 80mm fans kopen,d ie op 7V laten draaien, en dan de reserator achter me pc kast zetten waardoor de lucht tegen de reserator blaast, wat volgens mij zou moeten resulteren in betere temps.
Nee het is niet te warm... een reserator is NIET efficient zoals een radiator dat is
Kijk ook eens hier:
Zalman Reserator
Vergeet ook niet:
-temp sensors op hardware zijn geen exacte wetenschap
-je IHS kan slecht zitten
-je blok moet goed zitten

Kijk ook eens hier:
Zalman Reserator
Vergeet ook niet:
-temp sensors op hardware zijn geen exacte wetenschap
-je IHS kan slecht zitten
-je blok moet goed zitten
[ Voor 30% gewijzigd door Vandread op 07-12-2005 12:18 ]
[quote]Kakaroto schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:24:
[...]
[afbeelding]
quote]
Na een tijdje weg te zijn geweest (volledig overgestapt op de Mac) ben ik nu weer een gamepc aan het maken.
Hiervoor heb ik al meerdere pc's gehad met waterkoeling en nu heb ik dus weer een leuk setje aangeschaft met de pomp die je hierboven ziet.
Ik heb gisteren alles in elkaar gezet maar de pomp maakt echt een
herrie. (is goed ontlucht)
Mijn vraag is dan ook of dat hoort bij dit pompje.
De Eheims die ik hiervoor had waren veel stiller (1046/1048 en eheim compact)
[...]
[afbeelding]
quote]
Na een tijdje weg te zijn geweest (volledig overgestapt op de Mac) ben ik nu weer een gamepc aan het maken.
Hiervoor heb ik al meerdere pc's gehad met waterkoeling en nu heb ik dus weer een leuk setje aangeschaft met de pomp die je hierboven ziet.
Ik heb gisteren alles in elkaar gezet maar de pomp maakt echt een

Mijn vraag is dan ook of dat hoort bij dit pompje.
De Eheims die ik hiervoor had waren veel stiller (1046/1048 en eheim compact)
Weet iemand een adresje waar je dit soort slangklemmen kunt bestellen?
Dus waarvan iig het wormhuis en het begin (of einde) van de band aan de binnenkant is afgeschermd?
(bandbr 8-9mm, diam 18-22mm)

TY!
Dus waarvan iig het wormhuis en het begin (of einde) van de band aan de binnenkant is afgeschermd?

TY!
[ Voor 4% gewijzigd door rabor op 07-12-2005 15:18 ]
Kepi_nl
gamme/praxis/karwei enz enz?rabor schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:15:
Dus waarvan iig het wormhuis en het begin (of einde) van de band is afgeschermd?
[afbeelding]
TY!
Ik ben ervoor naar Heuts gegaan. Echt goede kwaliteit en niet te duur... En ik had er toch een aantal nodig
Ik heb ze net gebeld, en die hebben ze niet..TranceSetter schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:19:
[...]
Ik ben ervoor naar Heuts gegaan. Echt goede kwaliteit en niet te duur... En ik had er toch een aantal nodig
toch bedankt!
@ gakkethijs;
nee/nee/nee waar waar?
[ Voor 32% gewijzigd door rabor op 07-12-2005 15:56 ]
Kepi_nl
Ik heb ze volgens mij gewoon bij de karwei zien liggen. Anders bij de betere electronica zaak.rabor schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:15:
[afbeelding]
TY!
Bij een tuinzaak die slangen verkoopt. Misschien zelfs ook wel bij een garage.
Ik heb ze net voor de zekerheid nog even gebeld, maar die hebben ze niet..aramdin schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:10:
[...]
Ik heb ze volgens mij gewoon bij de karwei zien liggen. Anders bij de betere electronica zaak.
Kepi_nl
Lokale loodgieter annex sanitair boer?rabor schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:53:
[...]
Ik heb ze net voor de zekerheid nog even gebeld, maar die hebben ze niet..
technische handelsonderneming kun je kijken. Ik weet iig dat wij ze volgens mij wel verkopen, alleen niet aan particulieren.
Probeer dus een winkel die iets met gasslangen te maken heeft ofzo. Hebben ze vast wel
Probeer dus een winkel die iets met gasslangen te maken heeft ofzo. Hebben ze vast wel
moetrabor schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:31:
[...]
Ik heb ze net gebeld, en die hebben ze niet..
toch bedankt!
@ gakkethijs;
nee/nee/nee waar waar?
[ Voor 8% gewijzigd door gakkethijs op 08-12-2005 08:08 ]
haah srryaramdin schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:47:
[...]
I state my point...Dankjewel Vandread
Als je systeem specs kloppen Chop2000: ik dacht dat er al een Maze4 bestond
[...]
Heb dat pompje toendertijds ook gehad, die gaat echt keihard
maarja heb die maze3 al een jaar niet meer ofzo.. (hele setup is zowiezo al 2 jaar niet veranderd, behalve de koeling, weer terug naar lucht..) maarja ik ben ook weer beetje rond aan't kijken..
zit nog hard te twijfelen wat voor blok ik zal halen.
ik heb zelf ook beschikking over een CNC frees, maar als je de prijzen bekijkt van die duitse blokjes van alphacool etc heeft het weinig nut om zelf nog wat te gaan doen.. (iig blok koper kost ook geld.. )
[ Voor 15% gewijzigd door Chop2000 op 08-12-2005 13:22 ]
niks
En daar is ook niets mis mee zoals te zien op de grafiek....Chop2000 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:20:
[...]
haah srryhaalde de whitewater door de war met de cascade..

nee, maar aangezien de whitewater dezelfde techniek gebruikt als dat antartica blok, denk ik niet dat je veel verschil zal merken.Vandread schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:25:
[...]
En daar is ook niets mis mee zoals te zien op de grafiek....
niks
VEEL verschil zal je zowiezo niet zo snel merkenChop2000 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:29:
[...]nee, maar aangezien de whitewater dezelfde techniek gebruikt als dat antartica blok, denk ik niet dat je veel verschil zal merken.
[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 08-12-2005 15:06 ]
En dan nog, je kunt wel het "beste" blok kopen, maar als je er vervolgens een flinke klodder koelpasta tussensmeert ga je die paar graden voordeel met hetzelfde gemak weer om zeep helpen.
Altijd interessant om te bekijken, die vergelijkingen, maar er zijn zoveel factoren die je zelf in de hand hebt, dat het alsnog erg fout kan gaan. Je kunt alleen zien welke blokken "in de basis" de prestaties neer zouden zetten.
Altijd interessant om te bekijken, die vergelijkingen, maar er zijn zoveel factoren die je zelf in de hand hebt, dat het alsnog erg fout kan gaan. Je kunt alleen zien welke blokken "in de basis" de prestaties neer zouden zetten.
Het gaat niet om die standaard slangklemmen.. die heb ik er nu al op zitten. Ik zoek 'shielded' of 'safety' klemmen voor zachte slangen zoals deze:gakkethijs schreef op donderdag 08 december 2005 @ 08:06:
[...]
moetvolgens mij bij het tuingedeelte
een welkoop bijvoorbeeld moet ze ook hebben. misschien hebben ze die dingen wel omdat ik hier in ut oosten woon
. Ik had zels keus uit rvs of gewoon, blauwe kap of rood. Mooi rvs met blauwe kap genomen kleurde mooi bij mijn frigus blokjes. Uhm campingwinkel of iets dergelijks kan ook. Wel apart dat karwei ze niet heeft.

Ik ben echt al weken/maanden aan het zoeken; de kleinste maat die ik in Nederland heb kunnen vinden is 24-36mm.. vandaar dat ik het hier maar eens vroeg, maar aangezien ik ze binnenkort nodig heb, heb ik ze net maar in Amerika besteld.
iig bedankt.
Kepi_nl
Nou eindelijk mijn nieuwe "upgrades" binnen en ook net geinstalleerd.
Een Swiftech Storm Extreme en een 5,25" bay reservoir van Dangerden.

Beetje onhandig, ik moet nog wat aanpassingen uitvoeren in mijn kast zodat ik makkelijk kan vullen en terugzetten.
De temperaturen zijn op dit moment niet veel lager, zon 2-3C onder load. Met fans op silence 1400-1500rpm.
TDX 3GHz 1.488v 34C idle en 47C stress
Storm 3GHz 1.488v 31C idle en 44C stress.

Beetje onhandig, ik moet nog wat aanpassingen uitvoeren in mijn kast zodat ik makkelijk kan vullen en terugzetten.
De temperaturen zijn op dit moment niet veel lager, zon 2-3C onder load. Met fans op silence 1400-1500rpm.
TDX 3GHz 1.488v 34C idle en 47C stress
Storm 3GHz 1.488v 31C idle en 44C stress.
[ Voor 14% gewijzigd door Kakaroto op 08-12-2005 18:55 ]
Gruwelijk grote verschille
Ruim aub die kabels op en monteer de pomp beter
[ Voor 7% gewijzigd door arnoman op 08-12-2005 19:32 ]
Wat ik ook net zei de kast moet nog wat aangepast worden zodat alles goed zit.arnoman schreef op donderdag 08 december 2005 @ 19:25:
Gruwelijk grote verschille![]()
nu ik
amd64 3000+ @ 2606mhz (mem 217mhz)
onder full load 28 graden, ilde 23/24 graden
fans zitten aan het fan-only stekkertje van m'n antec voeding (900rpm)

amd64 3000+ @ 2606mhz (mem 217mhz)
onder full load 28 graden, ilde 23/24 graden
fans zitten aan het fan-only stekkertje van m'n antec voeding (900rpm)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Doe eens resizen.
Hoe moet ik dat boven je drivebay zien? Is dat een reservoir?
dat is idd mijn reservoir (repack)
Nouja, heb mijn TDX al weer verkocht. Zon 40Euro erbij leggen, maar dan ik wel een mooiere blok.aramdin schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:52:
En dan betaal je 75euro voor 3 graden verschilVind ik een beetje veel, maar was net als jullie eerst ook zo haha
Wel een heel vet blok
Trekt dat reservoir het een beetje met een high head/flow pomp?
Niet te veel "golfslag" waardoor er lucht in het water komt?
ps kaka: super setup, lekker hor!
[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 08-12-2005 22:14 ]
Kijk btw uit met die metalen pilaren in je plexi bay res! Ik had toendertijds plastic slangpilaren in mn bay res, stuk veiliger ivm cracken. Wel erg vette setup & goede performance @ silenceKakaroto schreef op donderdag 08 december 2005 @ 18:52:
Nou eindelijk mijn nieuwe "upgrades" binnen en ook net geinstalleerd.
ik heb er een eheim 1250 achter hangen, echter af en toe merk ik wel eens dat er een luchtbelletje in m'n reservoir blijft hangen. Maar deze is gemakkelijk te ontluchten dus geen probleem
Verwijderd
Ik heb een swiftec mcp655 pomp en die is alles behalve stil tijdens het test draaien op zoek naar lekken. Ik heb alleen gezien dat ik de pomp op z'n rug heb liggen. Er wordt een beugel met bevestigings plaat bijgeleverd en die plaat zit bij mij tegen de wand en niet op de vloer zoals op de swiftech site:
http://www.swiftnets.com/products/mcp655.asp
Zou dat het probleem kunnen zijn?
Verder staan de ingaande kanten van de waterblokken wel vol als de pomp draait maar de uitgaande slangen staan niet vol water. Ik heb 1/2" tygon slangen.
Ik heb 4 blokken en die staan dmv Y stukken alle 4 paralel.
http://www.swiftnets.com/products/mcp655.asp
Zou dat het probleem kunnen zijn?
Verder staan de ingaande kanten van de waterblokken wel vol als de pomp draait maar de uitgaande slangen staan niet vol water. Ik heb 1/2" tygon slangen.
Ik heb 4 blokken en die staan dmv Y stukken alle 4 paralel.
Bedankt! Ik heb de pilaren ook niet super strak ingedraaid. De o-ring houd het welaramdin schreef op donderdag 08 december 2005 @ 23:43:
[...]
Kijk btw uit met die metalen pilaren in je plexi bay res! Ik had toendertijds plastic slangpilaren in mn bay res, stuk veiliger ivm cracken. Wel erg vette setup & goede performance @ silence
Verwijderd
Hey ,
Zou iemand mij het verschill kunnen geven tussen een
WaterChill CPU/VGA/Chipset cooling kit - KT12A-L30 [115V/1/2']
en
WaterChill CPU/VGA/Chipset cooling kit - KT12A-12VX
Welke is de betere ?
Of zijn ze allebij hetzelfde
Alvast bedankt
en
Welke is de betere ?
Alvast bedankt
Verwijderd
watercooling rules!
met 2x zalman 7000B alcu:
idle: 55-60 graden
full load: 80-90 graden
met 2x swiftech storm extreme:
idle: 50-55 graden
full load: 55-65 graden
en dat met mijn alle blokken paralel opstelling.
De mcp655 blijft een tering herrie maken, kantelen maakt niet uit, ik kan em wel langzamer zetten maar dan staan alle uitlaten van alle blokken droog.
full load: 55-65 graden

De mcp655 blijft een tering herrie maken, kantelen maakt niet uit, ik kan em wel langzamer zetten maar dan staan alle uitlaten van alle blokken droog.
Het is geen resonantie? Anders kun je even kijken door de pomp open te maken of je een variatie op dit voor je pomp kunt doen. Het is sowieso eens interessant om je pomp eens open te maken, maak er dan ook vooral even wat foto's van, dan kunnen anderen er misschien ook wat aan hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:31:
En als je dat niet wilt, kun je nog garantie claimen?
[ Voor 5% gewijzigd door Roamor op 09-12-2005 22:59 ]
Jij hebt natuurlijk een stel flow killers van hier tot tokio.Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:31:
full load: 55-65 graden![]()
2 x Storm
Mips freezer? Meer?
Hmm zou het kunnen dat je pomp het gewoon moeilijk heeft?
Wat is je totale setup (qua WC) ? (anders ff in je specs zetten bij extra)
Bij mij was het 'geratel' van de luchtbelletjes binnen 2 dagen weg.. af-en-toe gewoon even schudden of wat tikjes geven..Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:31:

Kepi_nl
Verwijderd
2 Kakaroto.... Met heatspreader op de cpu zul je ook niet veel verschil kunnen zien.... Eerst die heatspreader van de cpu voordat het het duidelijke verschil tussen de tdx en de storm kunt zien. Dan zul je temps zien van onder de 40 graden...
Verwijderd
De hele setup bestaat uit coolplex 10 res, dan de swiftech mcp655, dan blackice extrem 2 rad, dan 3 Y stukken, dan 2x swiftech storm extreme + 2x mips msi k8n chipset freezer, dan weer 3 Y stukken en dan weer de res.Vandread schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:54:
[...]
Jij hebt natuurlijk een stel flow killers van hier tot tokio.
2 x Storm
Mips freezer? Meer?
Hmm zou het kunnen dat je pomp het gewoon moeilijk heeft?
Wat is je totale setup (qua WC) ? (anders ff in je specs zetten bij extra)
De herrie is zeker geen resonantie, ik heb de pomp los geschroeft en vastgehouden, gedraaid naar de normale richting en dat maakt niks uit. Kan best zijn dat het lucht is, ik heb een enorme draaikolk in m'n res staan en omdat ie zo klein is neemt ie nog wel es een luchtbelletje mee de pomp in.
Geen idee hoe ik zie of de pomp het moelijk heeft, maar als dat zo is heb ik een probleem, volgens mij is dit een van de sterkste of de sterkste pomp die ik kon vinden (zeker op 12V)
Bovenstaande load temps zijn wat aan de hoge kant, ik kwam er na het posten achter dat ik de fans had uit staan (oa de 2x120 op m'n rad), toen ik ze aanzette daalde de load temp naar 60 graden.
Nu nog testen op een lanparty met 30 graden buiten temp, en 16 man die erop bf2en...
Binnenkort waarschijnlijk vmware demo/workshop, daar krijgt ie het ook warm van.
Ik heb de pomp opengehad, dit gaat simpel door de grote gekartelde ring los te schroeven, maar dan zie je weinig.
Ik zal foto's nemen als ik em nogmaals losschroef, is namelijk de simpelste methode om het systeem leeg te laten lopen bij mij

Mijn conclusies zover: 1/2" slangen is te groot, te onhandelbaar, de mips blokken zijn veel minder flow killer als ik gedacht had, en ik moet 1 mips blok en 1 cpu blok in serie zetten maar dan moet ik nieuwe slang kopen of plastic koppelstukken vinden in 1/2" maar dan is de flow beter denk ik.
Ik heb 1 psu gesloopt, overleden aan wateroverlast zeg maar. Verder werkt alles nog en daar ben ik ERG blij om. Met die 1/2" slangen zet je een HOOP kracht op de blokken en dus op het moederbord als je de zaak aansluit.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 08:50 ]
Tuurlijk weet ik dat zonder IHS meer gaat uitmaken, maar ik ga dat met deze opteron niet doen. Die gaat binnenkort namelijk weer de deur uit.Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 08:05:
2 Kakaroto.... Met heatspreader op de cpu zul je ook niet veel verschil kunnen zien.... Eerst die heatspreader van de cpu voordat het het duidelijke verschil tussen de tdx en de storm kunt zien. Dan zul je temps zien van onder de 40 graden...
Woei, eindelijk al mijn WC hardware compleet en dus werd het tijd om het in te bouwen. Het geheel draait in een Thermaltake Armor behuizing en moet de volgende hardware koelen :
- AMD Athlon64 3700+ (S754);
- Asus K8N4-E Deluxe (S754/nForce4);
Helaas paste mijn chipset block niet op dit moederbord. Het kan wel, maar dan moet ik even andere boutjes halen. Aangezien ik pas om 18:00 uur ben beginnen met inbouwen (draait sinds 22:00 uur) kon ik niet even langs de Gamma shoppen. Enfin, dit komt later wel. Zolang heb ik er maar een relatief stille maar wel actieve NB cooler erop geplempt.
Na uren van inbouwen (ondertussen ook even pauze genomen voor een snackje en een drankje) kreeg ik het volgende. Redelijk veel tierips gebruikt maar het resultaat mag er zijn (op mijn imagelokatie staan nog wat meer (highres) pictures) :

De gehele WC set is van Innovatek (XX-Flow CPU blok / Innovatek 120MM radiator / Eheim 1048(?) pomp). Omdat ik een 0.5CM te kort kwam, kon ik de radiator niet in mijn kast kwijt. Ik wil ook niet direct gaan dremelen dus ik heb hem maar aan de buitenkant zitten (fan zit aan de binnenkant van de kast).
Voorheen had ik een Artic Freezer64 icm de standaard Asus NB cooler (5000RPM, ik werd er gestoord van) en met deze combinatie had ik een idle temp van 40 graden en een stressed temp van 48 ~ 50 graden. Nu is hij idle 32 graden en stresses max 42 graden. En dit terwijl de pasta nog niet eens is gehard (dus dit zou een graad of 1 tot 2 kunnen zakken). Het geheel wordt aangedreven via superstille Papst fans (2x120MM op in- en outtake van de kast en een 1x92MM op de outtake die ook nog eens mijn HDD's koelen).
Het systeem is aanzienlijk stiller geworden. Ik irriteer mij alleen nog aan mijn Thermaltake 500W voeding. Dat ding blaast nog behoorlijk terwijl hij maar 800 ~ 1000RPM aangeeft volgens speedfan. Nou, ook iets om in de toekomst aan te pakken
- AMD Athlon64 3700+ (S754);
- Asus K8N4-E Deluxe (S754/nForce4);
Helaas paste mijn chipset block niet op dit moederbord. Het kan wel, maar dan moet ik even andere boutjes halen. Aangezien ik pas om 18:00 uur ben beginnen met inbouwen (draait sinds 22:00 uur) kon ik niet even langs de Gamma shoppen. Enfin, dit komt later wel. Zolang heb ik er maar een relatief stille maar wel actieve NB cooler erop geplempt.
Na uren van inbouwen (ondertussen ook even pauze genomen voor een snackje en een drankje) kreeg ik het volgende. Redelijk veel tierips gebruikt maar het resultaat mag er zijn (op mijn imagelokatie staan nog wat meer (highres) pictures) :
De gehele WC set is van Innovatek (XX-Flow CPU blok / Innovatek 120MM radiator / Eheim 1048(?) pomp). Omdat ik een 0.5CM te kort kwam, kon ik de radiator niet in mijn kast kwijt. Ik wil ook niet direct gaan dremelen dus ik heb hem maar aan de buitenkant zitten (fan zit aan de binnenkant van de kast).
Voorheen had ik een Artic Freezer64 icm de standaard Asus NB cooler (5000RPM, ik werd er gestoord van) en met deze combinatie had ik een idle temp van 40 graden en een stressed temp van 48 ~ 50 graden. Nu is hij idle 32 graden en stresses max 42 graden. En dit terwijl de pasta nog niet eens is gehard (dus dit zou een graad of 1 tot 2 kunnen zakken). Het geheel wordt aangedreven via superstille Papst fans (2x120MM op in- en outtake van de kast en een 1x92MM op de outtake die ook nog eens mijn HDD's koelen).
Het systeem is aanzienlijk stiller geworden. Ik irriteer mij alleen nog aan mijn Thermaltake 500W voeding. Dat ding blaast nog behoorlijk terwijl hij maar 800 ~ 1000RPM aangeeft volgens speedfan. Nou, ook iets om in de toekomst aan te pakken
[ Voor 5% gewijzigd door nwagenaar op 11-12-2005 01:05 ]
De hydor Seltz L20, is die onder water te grbuiken? ik twijfel een beetje, volgens de Hydor site is de L30 dat wel, maar er staat niets over de l20.
In de SP staat het ook niet....
Edit:
Volgens google wel.... ik twijfel nog wel een beetje
Edit2: Hij is submersible
Edit:
[ Voor 23% gewijzigd door Bertus op 11-12-2005 13:28 ]
Heeft ook een computer!
Verwijderd
lo , ik ga dus binnekort een waterkoeling kopen , maar heb er wel al veel over gelezen , maar alles is mij toch nog niet zo heel duidelijk..
Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die mij niet kunnen helpen bij het kiezen van mijn waterkoeling ik had gedacht aan een Asetek Waterchill Dual Rad
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
, doei
Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die mij niet kunnen helpen bij het kiezen van mijn waterkoeling ik had gedacht aan een Asetek Waterchill Dual Rad
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Ja is onder water te gebruiken, heb hier een L25 (staat te koop, heb je ff geadd op msn)Bertus schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:38:
De hydor Seltz L20, is die onder water te grbuiken? ik twijfel een beetje, volgens de Hydor site is de L30 dat wel, maar er staat niets over de l20.
Edit:
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
ik heb een Asetek 1/2"set waar nu mijn x800 XT PE op zit met het blok van Asetek. Omdat ik over stap naar x850 of X1800 ben ik benieuwd of er in deze 1/2" maat ook blokken zijn die ook het geheugen koelen. Met het default blok is dat alleen de core...
Ik heb ook een Asetek 1/2" setje, ik heb op mijn X800XTPE een Innovatek Cool-Matic X850 zitten. Heb apart koppelingen gekocht voor de 1/2" slangen... De Cool-Matic X850 is wel vrij prijzig, maar koelt dus wel mijn geheugen en me core... Dus als je een X850 gaat kopen, is dat een optie...jeehaa schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:19:
ik heb een Asetek 1/2"set waar nu mijn x800 XT PE op zit met het blok van Asetek. Omdat ik over stap naar x850 of X1800 ben ik benieuwd of er in deze 1/2" maat ook blokken zijn die ook het geheugen koelen. Met het default blok is dat alleen de core...
past die niet op een x1800 dan? volgens mij is het uiterlijk vrijwel gelijk nl
en als ik m gewoon op default laat lopen, kan ik dan niet net zo goed het asetek blok gebruiken?
en als ik m gewoon op default laat lopen, kan ik dan niet net zo goed het asetek blok gebruiken?
[ Voor 40% gewijzigd door jeehaa op 13-12-2005 00:56 ]
Denk dat je het antwoord al weet, die 3 Y-stukken...Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 08:37:
[...]
De hele setup bestaat uit coolplex 10 res, dan de swiftech mcp655, dan blackice extrem 2 rad, dan 3 Y stukken, dan 2x swiftech storm extreme + 2x mips msi k8n chipset freezer, dan weer 3 Y stukken en dan weer de res.

Ik geef geen garanties... maar ben het met aramdin eens, alle waterkoelfreaks zullen het afraden.aramdin schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:21:
[...]
Denk dat je het antwoord al weet, die 3 Y-stukken...
Het zal voor vreemde drukken zorgen namelijk.
Verwijderd
Voor wat ga je het inruilen dan? Kan toch haast niet beter? 3100Mhz watergekoeld met 1MB cache? Toch een X2?Kakaroto schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 11:30:
[...]
Tuurlijk weet ik dat zonder IHS meer gaat uitmaken, maar ik ga dat met deze opteron niet doen. Die gaat binnenkort namelijk weer de deur uit.
Als hij weg gaat wordt het inderdaad een Dual Core die minimaal 2.8GHz+ moet doen. Waarschijnlijk een Opteron 170 of 180. We zullen zien hoe de prijzen zijn na de lancering van de FX-60.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:29:
[...]
Voor wat ga je het inruilen dan? Kan toch haast niet beter? 3100Mhz watergekoeld met 1MB cache? Toch een X2?
Maar op dit moment nog niet hoor. Als ik mijn IHS eraf haal is 3100MHz helemaal prime stabiel nu alleen maar een half uur door de warmte icm MHz en voltage.
Opzich ben ik nu tevreden met wat ik haal.
Verwijderd
ik zal nog es een paar meter slang halen en van 6 naar 2 y stukken gaan, dus achter elk cpu blok een chipset blok.Vandread schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:00:
[...]
Ik geef geen garanties... maar ben het met aramdin eens, alle waterkoelfreaks zullen het afraden.
Het zal voor vreemde drukken zorgen namelijk.
Ik zie even niet in hoe ik het nog verder kan optimaliseren, 2 cpu blokken achter elkaar lussen en dan nog 2 chipset blokken, dat lijkt me teveel van het goede?
Hoezo te veel van het goede.... je pomp moet zowiezo werken.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:06:
[...]
ik zal nog es een paar meter slang halen en van 6 naar 2 y stukken gaan, dus achter elk cpu blok een chipset blok.
Ik zie even niet in hoe ik het nog verder kan optimaliseren, 2 cpu blokken achter elkaar lussen en dan nog 2 chipset blokken, dat lijkt me teveel van het goede?
Qua tempratuur maakt het ook amper uit of alles inline is.
Verwijderd
Vorige keer kreeg ik gaan antwoord op mijn post dus probeer ik het nog eens
en
Welke is de betere ?
Alvast bedankt

en
Welke is de betere ?
Alvast bedankt
Geef eens wat linkjes? Dan ga je vast meer antwoorden krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:29:
Vorige keer kreeg ik gaan antwoord op mijn post dus probeer ik het nog eens
Verwijderd
www.asetek.comVerwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:29:
Vorige keer kreeg ik gaan antwoord op mijn post dus probeer ik het nog eens![]()
en
Welke is de betere ?
Alvast bedankt

KT12A-12VX
Die KT12A-L30 staat niet op hun website.
Volgens mij zit bij de kt12a-l30 een hydor l30 en bij de 12vx set een 12v pomp ofzo?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Klopt. Die nieuwe pomp van hun is gewoon een gemodde l30 lijkt het.El Snorro schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:12:
Volgens mij zit bij de kt12a-l30 een hydor l30 en bij de 12vx set een 12v pomp ofzo?
Verwijderd
bedankt voor de reacties
Ik had gehoord da het GPU koelblok(van de astek waterchill) op een X800 GTO² past klopt dit ?
En is deze waterkoeling zijn geld waard ?
Ik had gehoord da het GPU koelblok(van de astek waterchill) op een X800 GTO² past klopt dit ?
Ik wil binnenkort ook het GPU koelblokje kopen, maar moet zelf ook zeker weten dat hij op een Asus AX800XT PE aka X800 XT PE (ik ga er eigenlijk uit van wel) past. Iemand die onze vragen kan beantwoorden?Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:04:
bedankt voor de reacties![]()
Asetek setjes zijn zeker het geld waard
Zie http://www.overclockers.c...dex31.asp#WATER%20COOLING en zoek op Asetek
Verwijderd
Mijn pomp maakt wat herrie af en toe, maar als ik dan de stekker er opnieuw in doen kan het ergste over zijn. Soms niet meteen, dan doe ik de stekker er een paar keer opnieuw in tot het lawaai weg is.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik weet wel dat sommige pompen lawaai kunnen gaan maken en dan kan je binnenin wat vervangen. Maar mijn pomp maakt lang niet altijd lawaai, dus lijkt het dat het wat anders is.
Maar ik heb me pomp nog niet opengemaakt, want hij zit ook vast in het reservoir. Het betreft deze pomp:
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik weet wel dat sommige pompen lawaai kunnen gaan maken en dan kan je binnenin wat vervangen. Maar mijn pomp maakt lang niet altijd lawaai, dus lijkt het dat het wat anders is.
Maar ik heb me pomp nog niet opengemaakt, want hij zit ook vast in het reservoir. Het betreft deze pomp:

lucht in je systeem denk ik, en dat gaat er dan weer uit als je ff je stekker eruit haalt.
Verwijderd
Het systeem draaid al 3 maanden ofzo, dus zou alle lucht onderhand toch in het reservoir aanbeland moeten zijn?Heephstan schreef op donderdag 15 december 2005 @ 02:05:
lucht in je systeem denk ik, en dat gaat er dan weer uit als je ff je stekker eruit haalt.
Dit is toch een Eheimpompje? In dat geval zou het dat asje kunnen zijn die herrie maakt.Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 01:51:
Mijn pomp maakt wat herrie af en toe, maar als ik dan de stekker er opnieuw in doen kan het ergste over zijn. Soms niet meteen, dan doe ik de stekker er een paar keer opnieuw in tot het lawaai weg is.
[afbeelding]
Dat staat hier beschreven. Ik denk dat het voor jou moeilijker gaat worden omdat je pompje in het revervoir staat.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Verwijderd
Zondagskindje schreef op donderdag 15 december 2005 @ 02:31:
In dat geval zou het dat asje kunnen zijn die herrie maakt.
enVerwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 01:51:
Ik weet wel dat sommige pompen lawaai kunnen gaan maken en dan kan je binnenin wat vervangen. Maar mijn pomp maakt lang niet altijd lawaai, dus lijkt het dat het wat anders is.
Zondagskindje schreef op donderdag 15 december 2005 @ 02:31:
Ik denk dat het voor jou moeilijker gaat worden omdat je pompje in het revervoir staat.
Maar wel bedankt voor de moeiteVerwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 01:51:
Maar ik heb me pomp nog niet opengemaakt, want hij zit ook vast in het reservoir.
Verwijderd
ik had ook gehoord da het wel paste op een X800 GTO
Maar moet je dan nog heatsinks gebruiken ? of past dat niet meer als je je GPU blok erop hebt gemonteerd ?
Als je de waterkoeling gaat proefdraaien mag dat met gewoon water of niet ?
Ik zie staan op een site Asetek WaterChill KT12A-L12VX Duo (refurbished) 229 € De pomp heeft een nieuwe printplaat gekregen (afdekklepje licht beschadigd). Kan dit problemen leveren ?of is dit helemaal niet zo erg ?
Maar moet je dan nog heatsinks gebruiken ? of past dat niet meer als je je GPU blok erop hebt gemonteerd ?
Als je de waterkoeling gaat proefdraaien mag dat met gewoon water of niet ?
Ik zie staan op een site Asetek WaterChill KT12A-L12VX Duo (refurbished) 229 € De pomp heeft een nieuwe printplaat gekregen (afdekklepje licht beschadigd). Kan dit problemen leveren ?of is dit helemaal niet zo erg ?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 13:53 ]
Dit is wel een lange omweg om te zeggen dat het inderdaad een Eheimpompje is.Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 02:49:
[...]
[...]
en
[...]
[...]
Maar wel bedankt voor de moeite
Mijn Eheimpompje maakte ook af en toe herrie, maar dat bleek wel dat asje te zijn.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Of specifiek voor de Hydor, (wat het bovenstaande pompje isZondagskindje schreef op donderdag 15 december 2005 @ 02:31:
[...]
Dit is toch een Eheimpompje? In dat geval zou het dat asje kunnen zijn die herrie maakt.
Dat staat hier beschreven. Ik denk dat het voor jou moeilijker gaat worden omdat je pompje in het revervoir staat.
Ik zie niet specifiek staan dat dit een Hydor is.Roamor schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:40:
[...]
Of specifiek voor de Hydor, (wat het bovenstaande pompje is) een guide in de topicstart.
Het kan ook een Eheim zijn zoals ik zelf ook heb gekocht bij Freezing Hardware.
Overigens weet ik niet of de mijne ook herrie maakt, want hij staat nutteloos bij mij op de plank.
edit:
nog bedankt voor jouw guide, ik heb het uitgeprobeerd op mijn ratelende Eheimpompje (dit is een ander pompje, dus zonder revervoir) en die is nu weer fluisterstil.
nog bedankt voor jouw guide, ik heb het uitgeprobeerd op mijn ratelende Eheimpompje (dit is een ander pompje, dus zonder revervoir) en die is nu weer fluisterstil.
[ Voor 16% gewijzigd door Zondagskindje op 15-12-2005 14:41 ]
Beide merken pompjes komen het zelfde probleem tegen. En dat heeft ookde zelfde oplosing dus het merk maakt niet uit. Trouwens het schoepenradje vast lijmen werkt ook goed
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Inderdaad, je hebt gelijk. Eheim koopt nu ook al in bij dezelfde leverancier als Hydor (of andersom natuurlijk), hij lijkt namelijk erg op de Hydor modellen.Zondagskindje schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:35:
[...]
Ik zie niet specifiek staan dat dit een Hydor is.
Het kan ook een Eheim zijn zoals ik zelf ook heb gekocht bij Freezing Hardware.![]()
Overigens weet ik niet of de mijne ook herrie maakt, want hij staat nutteloos bij mij op de plank.
edit:
Kan ook, maar dan kun je hem dus nooit meer los krijgen om iets te vervangen.martijn_tje schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:42:
Beide merken pompjes komen het zelfde probleem tegen. En dat heeft ookde zelfde oplosing dus het merk maakt niet uit. Trouwens het schoepenradje vast lijmen werkt ook goed
Ik heb dit pompje ook gehad en bij mij maakte hij ook behoorlijk geluid. Ik heb hem toen op een rubbermat gezet maar echt stil krijgen was er niet bij.Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 01:51:
[afbeelding]
Ik was er al een topic over gestart omdat ik er maar niet uit kom... ook niet na het lezen van deze... dus dan nog maar eens maar dan in de topic zelf..
Ik ben sinds een week me aan het verdiepen in waterkoeling, maar in plaats van het simpeler te maken lijkt alle informatie die ik zowel van hier als vele andere forums heb verkregen het juist alleen maar moeilijker te maken.
Er zijn zoveel fabrikanten, opties, sets, prijzen en andere dingen die leest dat ik op dit moment geen idee meer heb wat te kiezen...
Mijn huidige setup waar ik waterkoeling op wil hebben:
Case: Lian Li v2000+
CPU: Opteron 148 @3Ghz Zalman 9500 gekoeld
Ram: OCZ PC4000 VX Gold
Mobo: DFI Lanparty SLI-DR
GPU: XFX 7800GTX
De huidige koeling is niet voldoende.... 38 idle en 48 stressed. Ik heb al de IHS verwijderd maar het gewicht van de Zalman zorgt ervoor dat de core geen goed contact maakt als de kast overeind staat.
Het liefst heb ik een start set om mee te beginnen, een 12cm radiator, los reservoir en losse pomp.
Het vreemde is dat ik enkele start sets op forums heb gezien die daar aan voldoen en vervolgens ga ik op de site van de fabrikant kijken en zijn het weer geintergreerde reservoir/pompen...
Als het even kan ook een set die ik later kan uitbreiden met een chipset koeler en GPU koeler...
Alvast bedankt.....
NC™
Ik ben sinds een week me aan het verdiepen in waterkoeling, maar in plaats van het simpeler te maken lijkt alle informatie die ik zowel van hier als vele andere forums heb verkregen het juist alleen maar moeilijker te maken.
Er zijn zoveel fabrikanten, opties, sets, prijzen en andere dingen die leest dat ik op dit moment geen idee meer heb wat te kiezen...
Mijn huidige setup waar ik waterkoeling op wil hebben:
Case: Lian Li v2000+
CPU: Opteron 148 @3Ghz Zalman 9500 gekoeld
Ram: OCZ PC4000 VX Gold
Mobo: DFI Lanparty SLI-DR
GPU: XFX 7800GTX
De huidige koeling is niet voldoende.... 38 idle en 48 stressed. Ik heb al de IHS verwijderd maar het gewicht van de Zalman zorgt ervoor dat de core geen goed contact maakt als de kast overeind staat.

Het liefst heb ik een start set om mee te beginnen, een 12cm radiator, los reservoir en losse pomp.
Het vreemde is dat ik enkele start sets op forums heb gezien die daar aan voldoen en vervolgens ga ik op de site van de fabrikant kijken en zijn het weer geintergreerde reservoir/pompen...
Als het even kan ook een set die ik later kan uitbreiden met een chipset koeler en GPU koeler...
Alvast bedankt.....
NC™
Verwijderd
Zoek maar eens naar de Swiftech Storm Set koelt super, en is makkelijk te bevestigen zonder IHS misschien krijg je die 3ghz dan echt stabiel;)
Da's alleen het CPU blok..... dan zal ik ook nog op zoek moeten naar de pomp, reservoir en dergelijke..
Jammer dat ie niet in een set te verkrijgen is....
NC™
NC™
Verwijderd
Voor zover ik weet kan Xtreme Computer Systems de "Swiftech H20-APEX" nog steeds bemachtigen; als je het serieus hebt overwogen zou ik hem snel bestellen aangezien de Apogee een goedkoop marketingspeeltje is.NightCrawler_NX schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:45:
Da's alleen het CPU blok..... dan zal ik ook nog op zoek moeten naar de pomp, reservoir en dergelijke..
NC™
Ik zie 'm staan..... maar met dual rad..... 
Zal eens moeten kijken of ik die op een beetje normale manier in mijn Lian Li V2000 krijg zonder te zagen....
NC™
Zal eens moeten kijken of ik die op een beetje normale manier in mijn Lian Li V2000 krijg zonder te zagen....
NC™
Verwijderd
ik zie staan op een site Asetek WaterChill KT12A-L12VX Duo (refurbished) 229 € De pomp heeft een nieuwe printplaat gekregen (afdekklepje licht beschadigd). Kan dit problemen leveren ?of is dit helemaal niet zo erg ?
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3068
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3068