[WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Ik heb sinds kort Bigwater Se setje, dit goed ingebouwd Bigwater casemod en hierbij gelijk de slangen vervangen voor dikkere (namelijk 8 / 11 mm). Dit werkt allemaal perfec t:) . Alleen is het in combinatie met een A7N8X-E Deluxe mobo. Deze heeft 4 bevestigingsgaten rond de CPU maar die kunnen niet gebruikt worden door de Bigwater CPU koeler blok. Nu ben ik al op zoek geweest naar een Socket A koelblokje dat gebruikt maakt van deze gaten, maar de enige die ik kon vinden was deze: Alphacool NexXxoS HP Pro .

Nu is de vraag. . heeft iemand ervaring met dit blokje, en liever..kent iemand een goed alternatief dat mbv de schroefgaten vastegzet kan worden? (de maat van de aansluiting is geen probleem, die maak ik wel passend >:) .)

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

Verwijderd

De zalman waterblokken ;) .

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nou ja, die gebruiken die "plastic socket ding" :X als bevestiging. Als je echt die gaten wilt gebruiken, zijn er afaik voldoende mogelijkheden. Asetek bijvoorbeeld. ;)

Verwijderd

:?
Afbeeldingslocatie: http://4pc.info/i/entrys/zr1/wb_on_mb.jpg

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Koelblok vervangen kan/mag geen probleem zijn. Het koelblok wat je ter vervanging wilt gebruiken is in iedergeval beter. ( dat is al trouwens alles behalve tt-blok) Persoonlijk vind ik een vast koelblok het beste. (lekkage b.v) Heb het niet zo op plexiglas-blokken ;)

Op zicht is het Bigwater setje best aardig als je alle shit vervangt op het pompje en rad na!!

Nou...^^ die Zalman is perfect!!!...heb um zelf ook :9

[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 17-11-2005 18:57 ]

Tubes....It's what make music music!

• Roamor
  • Niet online
Verrek! Dat wist ik dus niet. 8) Ik heb hem dus aan mijn plastic bevestigd, maar dit is dus idd ook een optie.

• martijn_tje
  • Laatst online: 14-09 20:59
Of een asetek (antarctica) blokje

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
lemming_nl schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:26:
De koelblokken zijn aangekomen :D

Ben net thuis maar hier alvast een paar fototjes. Meer fotos zodra ik ze open heb.

[afbeelding]
[afbeelding]

Edit

Die slang pilaar zat goed vast maar heb ik los gekregen. Hoe ik het blok zelf open krijg moet ik nog even over nadenken. Bankschroef kan hem niet vasthouden. Iemand ideeen?
Waarom wil je m open krijgen?
Gewoon uitspoelen met azijn/ander soort licht zuur en alle aanslag is weg :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• silitek

silitek

Tubes Only

El Snorro schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:29:
[...]

Mwhaa..als ik zie hoe vuil ze zijn is openschroeven wel nodig. Dat gaat trouwens met zo'n blok vrij gemakkelijk. Het koperen(onderste) gedeelte zet je tussen een bankschroef (wel een doekje ertussen)
Tegen de klok draaien en klaar. Maak wel de rubberen ring goed schoon en droog voordat je hem inelkaar zet...

anders gaat tie lekken :)

Verwijderd

ik heb net mijn 6800le voorzien van koelblok en ram sinks, het zijn ram sinks van coolermaster en er zitten klevende pads onder. Wat ik me nu afvraag laten dezen dingen niet na een tijdje los? ze zitten nu goed vast maar ik ben bang dat ze loslaten, iemand ervaring ermee?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 20:05 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:01:
ik heb net mijn 6800le voorzien van koelblok en ram sinks, het zijn ram sinks van coolermaster en er zitten klevende pads onder. Wat ik me nu afvraag laten dezen dingen niet na een tijdje los? ze zitten nu goed vast maar ik ben bang dat ze loslaten, iemand ervaring ermee?
Vallen er niet zomaar af...al lijkt het dat ze niet hard kleven. Als je niet gaat voetballen met je compjoeter is er niks aan de hand :7

Verwijderd

owke thanks ^^ btw dat koelblok van de leadtek 6800le is egt enorm :P morgen installeer ik me cpu koeler en zal ik de resultaten posten. Mischien dat jullie mijn radiator nog herinnere >:)

Verwijderd

Mijn ervaring is dat ze erg vast gaan zitten, al vind ik ze ook niet zo heel goed koelen.

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
omg zaten ze op dat verrotte zalman blokje te wachten, no offence .. maar neem dan echt kwaliteits spul :+

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
experience_ik schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:18:
omg zaten ze op dat verrotte zalman blokje te wachten, no offence .. maar neem dan echt kwaliteits spul :+
No offence maar post eens iets nuttigs.... :z
El Snorro schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:29:
[...]
Volgens mij moet je zo'n ranzig blok bijna schoon bikken :Y)

[ Voor 36% gewijzigd door Vandread op 17-11-2005 20:39 ]

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:52

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

experience_ik schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:18:
ach de meeste watercoolingen werken wel goed, zelfs een ZALMAN blokje.
Het is misschien niet het best maar zeker wel goed kwa kwaliteit en daarbij vind ik je reactie zeer nutteloos voor dit topic.

Ik heb zelf nu blokken van frigus in mijn case en deze moeten eigenlijk vervangen worden gezien de ALU op Koper reactie.. die ik echt niet wil!

maar goed eerst tijd vrijmaken :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
silitek schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:44:
[...]

Mwhaa..als ik zie hoe vuil ze zijn is openschroeven wel nodig. Dat gaat trouwens met zo'n blok vrij gemakkelijk. Het koperen(onderste) gedeelte zet je tussen een bankschroef (wel een doekje ertussen)
Tegen de klok draaien en klaar. Maak wel de rubberen ring goed schoon en droog voordat je hem inelkaar zet...

anders gaat tie lekken :)
Erm, dat gaat dus niet zo makkelijk.... Onderste helft in bankschroef check, bovenstehelft ook in losse bankschroef check. Tegen de klok in draaien, no go. De blokken zitten echt goed vast. Ik kan niet genoeg grip krijgen op de blokken om ze los te kunnen draaien. Je draait de bankschroef door het alu heen. Ik ga ze morgen gewoon verhitten naar 400 graden en dan eens proberen ze los te krijgen. Hopelijk werkt dat.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Vandread
Met een hamer laten "schrikken" ?
*kruipspul*?
Slijptol? >:) :+

[ Voor 45% gewijzigd door Vandread op 17-11-2005 21:59 ]

• lemming_nl
  • Niet online
Vandread schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:59:
Met een hamer laten "schrikken" ?
*kruipspul*?
Slijptol? >:) :+
Je moest eens weten hoeveel geweld die blokken overleven. Zijn ondertussen wel beschadigd aan de buitenkant :P Ga gewoon dat verhitten eens proberen. Waar ik ook wel aan dacht is, aangezien de verstopping door alu oxide veroorzaakt wordt, het chemisch op te lossen. Weet iemand een reactie (met een beetje tempo) die wel reageert met alu oxide maar NIET met aluminium? Zoutzuur is bijvoorbeeld geen optie omdat dat ook prima reageert met alu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En mijn waterkoeling voor mijn vga's is binnen 8)
Snel ff foto'tje geschoten met men phone:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v176/timbrabus/DSC01537.jpg

U ziet:
- 2x Danger Den NV68 waterkoelblokken
- Swiftech MCP655 pomp
- Black Ice Xtreme 3 radiator
- Innovatek Fass-O-Matic reservoir
- 2x innovatek koelwater-anti-corrosie-zooi :p
- Danger Den Fillport
- 4 meter 1/2" tygon tubing
- T-stukje :9
- wat fittinkjes

Als ik wat verder ben met mijn modje post ik wel wat pics van installatie :)

Brabus Freak is blij!!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:02
hoe koel je dan je cpu?
Met een prommie?

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
magiel schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 09:38:
hoe koel je dan je cpu?
Met een prommie?
Nee, met een:
Prometeia 2 GT OWNAGE
:? :+ 8)7

Lijk me logisch? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Vandread op 19-11-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Vandread schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:39:
[...]

Nee, met een:

[...]

:? :+ 8)7

Lijk me logisch? :)
|:( |:( |:(
d0h, slecht gelezen van mij, maar het was nog vroeg :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeah, ik heb me waterkoeling een nachtje laten draaien me pomp maakte eerst super veel herrie maar das nu over. cpu temp van 32 graden en mijn 6800le is 30 graden 8) zometeen ff stressen en kijken hoe het dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik denk dat ik de knoop doorgehakt heb, en ook aan de waterkoeling ga . . . Ik wil alleen mijn CPU wategekoeld hebben. Chipset enzo is passief gekoeld (A8N32 mobo), op videokaart zit een Zalman koeler @ 5v die ik niet hoor.

Ik zag het volgende setje:

Alphacool Entry Set 120:

1x Black Ice Pro 120mm copper radiator
1x Alphacool CPU cooler NexXxoS SP
1x Hydor L20 pump 230V 700L/h, adapter inclusive
1x reservoir Cape AGB2 natural 1x 2 meters hose PUR 8/6mm transparent
1x fan 120x120x25mm ball bearing 26dB(A)
1x water additive Tec-Protect-Clear 500ml
6x connections Plugin with G1/4"-external screw thread on 8mm (external diameter) hoses
2x connections Plugin with G1/8"-external screw thread on 8mm (external diameter) hoses
1x Velcro for pump attachment in the case
1x thermal compound Silmore 2g
1x directions for use

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/popup_images/10202_1.jpg

Het leek mij een aardige set, alleen:

-Is die rad goed genoeg?
-Is die pomp ok? (700 L/h lijkt mij wel aardig)

Thx voor de reply's alvast, en als jullie een leuker/beter setje weten . . . laat het maar weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de knoop doorgehakt en zeg de aircooling op m'n opterons vaarwel. Ik zal m'n zalman bloempjes missen.

Heb vanochtend dittum besteld:
Swiftech MCP655 12V high pressure pump
HWLabs Black Ice Xtreme II
Coolplex 10 waterreservoir
2x Swiftech Storm Extreme
2x MIPS MSI K8N Neo4 Chipset Freezer
2x Innovatek Protect - 1000 ml.
6 x Poly "Y" Fitting 1/2"
5m Tygon 3603 Tubing 1/2" binnendiameter
Slangklemmen
High Flow inschroefverbinding 1/4 npt 1/2" Fitting

Niet goedkoop moet ik zeggen, wel grappig om te zien dat XCsystems op zaterdag ochtend hun orders lezen en de vragen beantwoorden en effe de hele handel doorkijken om te zien of je geen stomme dingen doet.

Ben alleen nog aan het bedenken wat de slimste aansluit methode is. Ik dacht zelf aan:
pomp - Y - cpu block - chipset block - Y - res
en dan de 2 blokken 2x paralel?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Edit @ All_Star

Pomp en rad voldoen prima voor alleen cpu, je zou er zelfs nog een gpu blok bij kunnen doen en dan werkt het ook nog.

[ Voor 174% gewijzigd door PilatuS op 19-11-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:57:
jeah, ik heb me waterkoeling een nachtje laten draaien me pomp maakte eerst super veel herrie maar das nu over. cpu temp van 32 graden en mijn 6800le is 30 graden 8) zometeen ff stressen en kijken hoe het dan is.
Dat is cool, die loopt toch op 1.1volt ? De mijne wordt idel 40°C op 1,1v @ 350Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:04:
Edit @ All_Star

Pomp en rad voldoen prima voor alleen cpu, je zou er zelfs nog een gpu blok bij kunnen doen en dan werkt het ook nog.
Setje is 100 Euro @ Alphacool.de

Ik vertrouw op je, en denk ik dat ik dit ga bestellen . . . Die rad is echt niet te klein? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magiel schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 09:38:
hoe koel je dan je cpu?
Met een prommie?
Met een prom 2 GT idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Die zalman iss toch een van de beter hoor: al eens binnenin gekeken ? :*)
m'n specs:
Zalman WB2
tygon slangen (silicone)
Sicce Nova
Nextcool W-Zero X1

btw nog een vraagje: jullie zeggen (zie hoofdstuk pompjes) dat de sicce nova en -idra control valves hebben ? Waar zitten die ergens, want aan m'n nova zie ik echt nergens iets regelbaars...

(en nog een klein vraagje: ik krijg voortdurend een bruine aanslag aan de binnenkant van mijn darmpjes,
die beginnen op de laagste punten, en die zich na een paar dagen verspreiden over de hele darmpjes,
zelfs als ik de darmpjes volledig schoonmaak, komt 'het' na een week al weer terug...
het is precies een soort bezinksel...corrosie zet zich toch niet af op slangen ????
weet iemand wat dit zou kunnen zijn en wat ik er kan aan doen ?)

thnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:55:
[...]
Setje is 100 Euro @ Alphacool.de

Ik vertrouw op je, en denk ik dat ik dit ga bestellen . . . Die rad is echt niet te klein? :Y)
Het houd ook niet echt over vind ik, als je serieus wil waterkoelen en geen super 120mm rad gebruikt zou ik toch voor een normale 240mm gaan, is ook wel zo fijn met uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:17

Soul__assasin

de Belbelg

Vandread schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:35:
[...]

Het houd ook niet echt over vind ik, als je serieus wil waterkoelen en geen super 120mm rad gebruikt zou ik toch voor een normale 240mm gaan, is ook wel zo fijn met uitbreidingen.
ik heb ook een single rad set-up maar wel met een AC block en ik ben daar wel me gesteld cpu word nooit warmer dan 30° 's nachts als de verwarming niet aanstaat in mijn bureau haal ik zelf de kaap van 15° en dat is gewoon kamertemp

dus een 120mm rad is voor enkel cpu voldoende

mijn specs zijn P4 3.0 prescot Liang DC pomp 120mm rad en een AC blok (silver edition)

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Idle... load?
Hoe is het in de zomer.... 35 graden + 15 zit je al aan de 50 graden.
Jou pomp is trouwens wel ff een stukkie beter, bedoel je met silver edition zo'n zilverkleurig blok of een echt zilveren blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Leuke pomp Brabus freak ;) ik heb dezelfde :P
Waar heb jij 'm vandaan?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:35:
[...]

Ja, oke . . . maar uitbreiding: wat moet ik nog meer gaan koelen? GPU laat ik gewoon air cooled, MB is al passief gekoeld . . .

En Alphacool heeft wel een set met een 240mm rad, maar daar zit een mindere pomp bij . . . . Kan ik dan beter een losse rad erbij kopen? En zo ja, welke raad je dan aan? Gewoon eentje bij Alphacool halen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garrett schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:17:
Waar heb jij 'm vandaan?
Winkel in Delft waar ik de naam van ben vergeten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
:( :(

Ik blij dat ik eindelijk mijn wc setje bij elkaar had. Eerst even testen natuurlijk. Blijkt dat mijn chipsetblokje (magnum ofzo, 2e hands) lekt. In ongeveer 2 uur vormt er zich een drupje onderaan het koelblok. Had net alles ingebouwd, kan ik het weer uit gaan bouwen. Vraag me trouwens af of ik alles uit kan bouwen zonder iets te slopen want zat net goed (antec sonata, nogal klein) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik drie slangen in m'n Reserator 1-setup: de meegeleverde Reserator 1 slangen, Tygon-slangen en PVC-slangen. De Tygon-slangen zien er sinds een tijdje troebel uit, terwijl de PVC-slangen glashelder zijn. Wat klopt hier niet? :? Heet water wordt vaak troebel, maar de eerste twee maanden dat ik deze slangen gebruikte waren ze gewoon transparant en de PVC-slangen zijn ook nog zo helder als eerst.

Qua temperatuur of geluid ben ik er niet op achteruit gegaan, dus ik neem aan dat het geen corrosie of algenvorming oid is. Ik gebruik gedestilleerd water.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Garrett schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:17:
Waar heb jij 'm vandaan?
Heb mcp600 2e handsje, de ownats pomp imo, supersterk en superstil _/-\o_ _/-\o_

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:45:
[...]

Winkel in Delft waar ik de naam van ben vergeten :p
Zal waarschijnlijk Computershop Delft zijn, die verkopen ook flink wat waterkoeling producten :)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de pics van me nieuwe setup
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/3882/wcvoorzijkant9pk.th.jpg

Zou monteer je een pomp + resevoir waneer je te weinig ruimte in je kast heb. Ontluchten en bijvullen ging supper makelijk bij me setup ondanks me resovior niet het hoogstepunt is.
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/1209/wcachterzij9ko.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/5593/wcachterkant10rt.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/5784/wc913mm4ym.th.jpg
Uiteindelijk heb ik toch maar alles in 9/13mm pvc uitgevoerd omdat andere slangen nog willen knikken :'( Vooral dit stukje is voor de meeste slangen een ramp. Nu kom ik alleen 10/13mm fittingen te kort waardoor ik het voorlopig maar op zo manier heb opgelost.
Het fiets ventiel wat je ziet gebruik ik als overdruk beveiling, zo kan er geen lucht in, maar het kun er wel uit waneer er overdrukt optreed.
Afbeeldingslocatie: http://img497.imageshack.us/img497/4430/wcachterkant25le.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/8610/wcbovenkant9nd.th.jpg
De fans worden nog vervangen voor groen uv fans met uv leds. Vandaar dat ik niet in de kabels ben wezen knippen.(het zijn btw papst 36volt fans die ik op 12volt heb lopen, ze komen van een server rack en zijn lekker stil op 12v).

De binne kant
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/6308/wcopenuv0ic.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img497.imageshack.us/img497/5558/wccpujpg8uj.th.jpg
CPU en North bridge (zalmen WB2 + WaterCube LT)
Afbeeldingslocatie: http://img497.imageshack.us/img497/3792/wcmosfets2ww.th.jpg
Mosfets, bij asus nforce 2 mobo's zijn ze zo slim geweest om er voor te zorgen dat er genoeg ruimte om de mosfets zite zodat je gewoon de heatsink van de northbrdige er op kan plaatsen :) .
Afbeeldingslocatie: http://img497.imageshack.us/img497/1396/wchardisk17sc.th.jpg
Hardeschijven heb ik verkeerd om geplaats zodat je niet de lelijke kabels ziet.
Afbeeldingslocatie: http://img497.imageshack.us/img497/9159/wchardisk22nf.th.jpg

En natuurlijk ook nog even de fan in de zijpaneel vervangen.
Afbeeldingslocatie: http://img497.imageshack.us/img497/440/wcfan20fu.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img497.imageshack.us/img497/3899/wcfan14cw.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img497.imageshack.us/img497/5707/wcfan33zd.th.jpg

Resoltaat >:)
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/2597/3dmark6rm.th.jpg
6370 punten 3Dmark05
Gainward 6800GT @ 459Mhz/1312Mhz AGP 74Mhz
Athlon XP 3000+ @ 2377Mhz (11,5*207) 1,86V CPU infra op argesieffe timmings
Memory Twinmos 2 * 512MB 206Mhz T2,5 3 3 9 2,9v
Asus 7n8x-E deluxe nforce 2 mobo
Stabiel op een huntkey 500Watt voeding :D .
Sisoft Mem bandwith Int 3099MB/s Float 2942MB/s

Me temps zijn ie zo 5°C lager in vergelijking met me auto radiator met ongeveer de zelfde opverlakte, en me computer is nu ook stuk stiller. Uiteindelijk zijn me tamps weer bijna hoog, maar dat komt doordat ik me cpu nu veel veder kan occen >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Ik heb een paar jaar terug deze waterkoelblokjes (uit een IA, gemaakt door ThaMafkees) aangeschaft.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/14643/thumb.jpg
Na een flinke tijd trouwe dienst zijn er een aantal scheurtjes ontstaan in het lexaan. Toendertijd kon je ook koperen deksels voor deze blokjes krijgen, maar dat heb ik niet gedaan omdat deze prima functioneerden. Nu heeft het mij een Raid kaartje het leven gekost.

Wie heeft nog toevallig deze dekseltjes liggen en wil ze kwijt?

Mocht het zijn dat dat niet gaat lukken, wil ik nieuwe blokjes aanschaffen. Aangezien ik geen gezeik meer wil hebben met scheurtjes in lexaan, ben ik gaan kijken voor volledig metalen koelblokken. In mijn zoektocht ben ik gestuit op de Alphacool NexXxoS XP light. Deze hebben het ontwerp van de NexXxoS XP, welke zeer goed uit verschillende test komen, maar de lights hebben een kunstof deksel. Ik kan enkel geen enkele test vinden waarin deze 2 versies vergeleken worden.

De chipset wil ik gaan koelen met de MB Alphacool SNB-A.
Voor de grafische kaart heb ik nog niet echt een oplossing gevonden, want ik heb het liefste een koelblok dat ook het geheugen koelt van mijn 9800Pro, maar die geen lexaan deksel heeft.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak toch gewoon nieuwe deksels en tap er draad in of pak een kopere plaat en soldeer deze dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:17

Soul__assasin

de Belbelg

Vandread schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:12:
Idle... load?
Hoe is het in de zomer.... 35 graden + 15 zit je al aan de 50 graden.
Jou pomp is trouwens wel ff een stukkie beter, bedoel je met silver edition zo'n zilverkleurig blok of een echt zilveren blok?
ik de zomer komt hij niet boven de 30° uit idle stressed komt daar een graadje of 5 bij en das dan wel paar uur BF2..

en met silver edition bedoel ik dat mijn blok gemaakt is uit echt zilver :p

ik ben een AC lover :p

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Mooi set is het geworden :) . Hoe heb je trouwens die afdichting tussen reservoir en je pomp gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:27:
Ik gebruik drie slangen in m'n Reserator 1-setup: de meegeleverde Reserator 1 slangen, Tygon-slangen en PVC-slangen. De Tygon-slangen zien er sinds een tijdje troebel uit, terwijl de PVC-slangen glashelder zijn. Wat klopt hier niet? :? Heet water wordt vaak troebel, maar de eerste twee maanden dat ik deze slangen gebruikte waren ze gewoon transparant en de PVC-slangen zijn ook nog zo helder als eerst.

Qua temperatuur of geluid ben ik er niet op achteruit gegaan, dus ik neem aan dat het geen corrosie of algenvorming oid is. Ik gebruik gedestilleerd water.
Zitten je Tygon slangen niet op een andere plaats dan je PVC slangen, bv lager ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Ward Vr schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:12:
.......
btw nog een vraagje: jullie zeggen (zie hoofdstuk pompjes) dat de sicce nova en -idra control valves hebben ? Waar zitten die ergens, want aan m'n nova zie ik echt nergens iets regelbaars...
........
thnx !
Die hebben ze inderdaad,.. de Nova toch,.. ik heb ook zo'n pompje zitten en heb hier dat optioneel regelding liggen.
Waarschijnlijk heb je op je Sicce Nova-pomp aan de zijde waar de inlet zit een gewone schijf opgedraait met een inlet-stuk van zo'n 10 a 12 mm,.... wel dat stuk, zal je ondertussen wel al zelf ondervonden hebben,... kan eraf gedraaid worden (zo kan je bij je rotor van de pomp) en vervangen worden door zo'n regelschijf waarmee je dus het debiet van je pomp kan instellen.

Op volgende link zie je mooi een foto van de pomp met de regelaar op gemonteerd ;)

http://www.sicce.co.uk/nova.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ward Vr schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:31:
[...]

Zitten je Tygon slangen niet op een andere plaats dan je PVC slangen, bv lager ???
Sommige Tygonslangen zitten lager dan de PVC-slang, anderen hoger. Ik gebruik 5 koelblokken, dus m'n kast zit van toop tot teen vol slangen. Bij de harddiskwaterblokken gebruik ik zowel Tygon als PVC. De ingang naar de 1e harddisk gebruikt een Tygon. De slang tussen de twee harddisks is een PVC-slang en de uitgang uit de 2e harddisk een Tygon. Op zich heb ik geen hoger temperatuur, maar ik vind het de vertroebeling er verdacht uit zien. Niet alleen de PVC-slang, maar ook m'n waterflow-indicator toont gewoon helder water, dus ik denk dat dat Tygonmateriaal na verloop van tijd verkleuring vertoont zonder het water aan te tasten (hoop ik). :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 11:25:
Maak toch gewoon nieuwe deksels en tap er draad in of pak een kopere plaat en soldeer deze dicht.
De standaard slangkopeling van me ehiem 1048 heeft aan beide kanten een schroefdraad. In mijn resevoir heb ik een iets te kleine gat geboord en net zo lang wezen veilen totdat ik het resevior op de slangpilaar kon schroeven. Ik had eerst geprobeerd met teflon en rubberingen maar ik bleef lekage houden. Daarom heb ik uiteindelijk de slangpilaar aan het resevoir vast gelijmd met montage kit (doorzichitge silcone kist is mooier/beter).
Als ik me resevoir er af wil om me pomp schoon te maken dan kan ik het geheel resevoir+slangkopeling los draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Ja tygon vertoont inderdaad verkleuring na verloop van tijd. Mijn tygon slangen zijn ook roze achtig geworden door de uv toevoegsel. Toch maar op de hcc nieuwe slangen kopen en met autokoelvloeistof gaan werken :+

Zijn er toevallig nog meer cpukoelblokken met 3 1/4" aansluitingen? Zoals de DangerDen RBX en Asetek DYO Antartica?
Bij freezinghardware.nl hebben ze alleen de DYO, en bij xcsystems.nl de RBX voor s775 en athlonXP.

Die DYO is in de vorm van een X waardoor hij bij de 4 aansluit gaten van s775 komt, maar er zitten halverwege ook 2 gaten, en die lijken op de hoogte van de s939 bevestigingsgaten te komen. Kan de DYO dus ook op 939 aangesloten worden?
en kan ik de slangaansluitingen eruit draaien, waardoor er 1/4" gaten komen?
Freezinghardware is bij dit product een beetje mager in de omschrijving. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
http://www.thecoolingshop..._info.php/products_id/875

Volgens mij is hij dus ook geschikt voor socket 939. Dat is bij die Asetek blokken meestal geen probleem, gaten te over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Gaten te over klinkt niet goed :P

Maar ik heb inmiddels een mooie oplossing gevonden zonder nieuw cpublok,
Op de hcc dagen zijn vast ook wel waterkoelproducten te koop, zoals slangaansluitingen e.d.
maar ligt de prijs daar veel lager dan bij freezinghardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Hoi,

ik heb zojuist een aanbod gekregen van iemand over een waterkoelsetje.
Het gaat om een DYO VGA Cooler VGA01/P2 (elbow fittings) en een DYO CPU Universal Cooler CPU01/P1 van ASETEK.

Maar ik vroeg mij dus af of de VGA cooler wel past op mijn X800 PCI-e. Op de site staat namelijk dat hij op alle AGP kaarten past. De verkoper heeft daarentegen een 6600GT PCI-e en hij zegt dat het daarop past. Misschien heeft iemand van jullie hier ervaring mee.

Daarnaast heeft het CPU blok een beetje grijze uitslag (oxidatie?), maar de verkoper zegt dat het geen echte invloed heeft op de koelprestaties.

Voor beide blokken wil hij samen € 25 hebben, ik weet dat het niet veel is, maar kan natuurlijk beter voor een beetje meer dan wel iets goeds kopen als het volgens de mensen die er echt verstand van hebben geen goede koop is.

alvast bedankt

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Lijkt mij een goede deal. Zolang ze er niet uitzien zoals die zalman blokken :P (die ik overgens nog steeds niet schoon heb, binnenkort zoutzuur maar eens proberen) Schoonmaken kan altijd. Of het vga blok past zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
lemming_nl schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:42:
Lijkt mij een goede deal. Zolang ze er niet uitzien zoals die zalman blokken :P (die ik overgens nog steeds niet schoon heb, binnenkort zoutzuur maar eens proberen) Schoonmaken kan altijd. Of het vga blok past zou ik niet weten.
die waren inderdaad wel heel erg ranzig van alle kalk en alu oxidatie. Heb je er nog wat aan de hele set gehad?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• lemming_nl
  • Niet online
k0ewl schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:45:
[...]

die waren inderdaad wel heel erg ranzig van alle kalk en alu oxidatie. Heb je er nog wat aan de hele set gehad?
De klemmen zijn heel erg handig. De blokken moet ik dus nog schoonmaken maar daar ga ik ook nog wel wat aan hebben :)

• waterking
Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/4518/a8nsli30002700jpeg6hg.th.jpg

mwa .. niet geheel slecht al zeg ik het zelf :9
a8n-sli + 3000+ @ 2,7ghz (bios 1010)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n waterkoelingset binnen.
Ik denk dat ik alles snap behalve 1 ding.
Hoe monteer ik m'n black ice extreme II rad?

Er zitten lipjes met gaatjes aan beide kanten. De rad komt van binnen tegen de bovenkant van de kast. Buitenop komen stoffilters (voornamelijk esthetisch bedoeld).

Dan kan ik toch nooit een moertje onder het lipje leggen, rad tegen kast, stoffilter erop en schroefje erin?
Of is het de bedoeling dat de schroeven DOOR de rad gaan (en dat kost dus vinnen)?

Het moet ook allemaal nog een beetje lanparty proof hangen liefst.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
je kan ze evt. vastzetten met een boutje en een moertje. zo heb ik het ook gedaan.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extera schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:48:
je kan ze evt. vastzetten met een boutje en een moertje. zo heb ik het ook gedaan.
Dat dacht ik wel maar ik kom tijdens de montage niet tussen de rad en de kast dus kan het moertje niet vasthouden of op z'n plek houden. :? Ik kan het moertje niet eens op z'n plek krijgen. En er is te weinig plek om een schroef door het gaatje te krijgen vanaf de rad kant. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Heb je er niet van die lange schroeven bij gekregen? Ik heb ze gebruikt om mijn fan vast te maken, en die grijpen zich precies vast in die gaatjes van het rad. Iig niet door de fanellen drukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
ik heb boutjes door de boven kant van mijn kast zitten zodat de fans aan het "plafon" hangen. en de andere kant van de fans heb ik met boutjes vastzitten aan de rad. miniscule boutjes en moertjes :P maar het is me toen gelukt :*)

Hier een foto ervan:

Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/8586/2229lq.th.png

[ Voor 6% gewijzigd door waterking op 30-11-2005 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Mijn waterkoeling is eindelijk af:

specs:

homemade cpu blok
magnum chipset blok
frigus vga blok (weet niet welke 2e hands)
eheim 1048
kachelrad

Setupje draait lekker alleen blijkt het niet helemaal goed te gaan bij rad. Hij voert niet genoeg warmte af (1x 120mm fan). Met emmer (dus grote buffer) blijft cpu temp op 25 graden stressed :D maar met rad gaat het naar 35 dus daar moet ik nog even naar kijken.

Ondertussen 9800 pro op xt snelheden draaien dmv bios. CPU clockt voor geen meter maar ga het straks eens met wat meer volt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

experience_ik schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:16:
ik heb boutjes door de boven kant van mijn kast zitten zodat de fans aan het "plafon" hangen. en de andere kant van de fans heb ik met boutjes vastzitten aan de rad. miniscule boutjes en moertjes :P maar het is me toen gelukt :*)

Hier een foto ervan:

[afbeelding]
Ik gebruik coolermate alu framed fans. Dus de gaten lopen in 1 keer door de fans. Dus zoals jij gedaan hebt in 2 delen vastschroeven ahw (wel een goed idee trouwens) dat lukt bij mij niet.
Hier een foto van de fans die ik gebruik:
http://www.k8we.com/?q=ga...1251&g2_imageViewsIndex=1
Normaal gebruik ik dus lange m5 bouten en moeren om de fans vast te schroeven, maar dat gaat nu dus niet.

Ik heb bij de black ice extreme niks van schroeven gekregen. Had dat wel gemoeten dan?

Enige wat ik nu kan bedenken is van de gaatjes in de rad sleuven maken (dremelen), schroeven erin schuiven, rad tegen de kast, stoffilter erop en vastschroeven maar. (en dan de lelijke eindjes afzagen, eventueel dopmoeren gebruiken).

Maar ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben die hier tegenaan loopt...

edit:
effe een fototje gemaakt van het probleem: http://www.k8we.com/?q=ga...1994&g2_imageViewsIndex=1

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers
ik heb dat zalman block (die oudere ) voor de cpu (weet effe de naam niet meer).
maar ik wil hem voorzien met 1,2 slagen want de rest van mijn setup is 1,2 dus weet iemand of dit kan en welke nieuwe fittings ik dan nodig heb.
ik ben al wat aan het zoeken geweest maar heeft bij mij niet veel opgeleverd.

alvast bedankt.
ps. geef een linkje waar ze het verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:15:
beste tweakers
ik heb dat zalman block (die oudere ) voor de cpu (weet effe de naam niet meer).
maar ik wil hem voorzien met 1,2 slagen want de rest van mijn setup is 1,2 dus weet iemand of dit kan en welke nieuwe fittings ik dan nodig heb.

alvast bedankt.
Ik zou op zijn minst zelf even zoeken welk blok en welke fittingen je hebt? Je kunt moeilijk verwachten dat wij gaan gokken. ;) Als je de fittingen gevonden hebt (die je natuurlijk ook even kunt opmeten), zoek je via de pricewatch of google op verloopstukjes XX -> 1,2 cm. Simpel lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:52

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

beste tweakers

alvast bedankt.
1/2" fittings gewoon? :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
beste tweakers

alvast bedankt.
Op zich kan je er wel 1/2" fittingen op zetten (meet op welk schroefdraad je hebt en zoek vervolgens fittingen met die maat schroefdraad) maar of het zin heeft vraag ik me af. Als de rest van je setup 1/2" is dan gaat dat blok je flow echt killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:23

Chop2000

Vroem

Universal Creations schreef op zondag 20 november 2005 @ 01:46:
Ik heb een paar jaar terug deze waterkoelblokjes (uit een IA, gemaakt door ThaMafkees) aangeschaft.
[afbeelding]
Na een flinke tijd trouwe dienst zijn er een aantal scheurtjes ontstaan in het lexaan. Toendertijd kon je ook koperen deksels voor deze blokjes krijgen, maar dat heb ik niet gedaan omdat deze prima functioneerden. Nu heeft het mij een Raid kaartje het leven gekost.

Wie heeft nog toevallig deze dekseltjes liggen en wil ze kwijt?

Mocht het zijn dat dat niet gaat lukken, wil ik nieuwe blokjes aanschaffen. Aangezien ik geen gezeik meer wil hebben met scheurtjes in lexaan, ben ik gaan kijken voor volledig metalen koelblokken. In mijn zoektocht ben ik gestuit op de Alphacool NexXxoS XP light. Deze hebben het ontwerp van de NexXxoS XP, welke zeer goed uit verschillende test komen, maar de lights hebben een kunstof deksel. Ik kan enkel geen enkele test vinden waarin deze 2 versies vergeleken worden.

De chipset wil ik gaan koelen met de MB Alphacool SNB-A.
Voor de grafische kaart heb ik nog niet echt een oplossing gevonden, want ik heb het liefste een koelblok dat ook het geheugen koelt van mijn 9800Pro, maar die geen lexaan deksel heeft.
ik heb destijds ook nog zo'n thamafkees blok gehad (zo'n dangerden maze3 clone) kreeg ook scheurtjes in m'n lexaan deksel, heb toen nog een nieuwe gekregen.... maar hij heeft nu toch frigus opgericht? iig zou je het daar eens kunnen proberen (zoiets staat mij nog bij iig :P )

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha cool UV fluid :r
In me waterkoeling setup heb ik bleu UV fluid zitten van alpha cool, na een maand licht dat spul bij mij niet meer op :( . Ik ben het weer wezen aanvullen met wat UV fluid en twee weken later licht het weer niet meer op.
Zijn er meer mensen met dit probleem ?

Het zou kunne komen door me antivries, ik ga wel een keer wat beter uv fluid kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:43:
Alpha cool UV fluid :r
In me waterkoeling setup heb ik bleu UV fluid zitten van alpha cool, na een maand licht dat spul bij mij niet meer op :( . Ik ben het weer wezen aanvullen met wat UV fluid en twee weken later licht het weer niet meer op.
Zijn er meer mensen met dit probleem ?

Het zou kunne komen door me antivries, ik ga wel een keer wat beter uv fluid kopen.
Komt waarschijnlijk door je antivries ja...
Die 2 'goedjes' reageren vaker met elkaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wat tegen gekomen, maar weet geen review te vinden.
Het lijkt me een toekomstig element voor hier. Weet iemand hoe of wat mbt deze configuitbreiding?
adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over waterkoeling:

Ik wil over een tijdje graag waterkoeling in mijn pc. Als pomp wil ik de eheim 1250. Daar zitten 1/2" (13mm) fittings op. Maar hoe zit dat nu met die fittings? Ik heb gezocht naar fittings om op de eheim te schroeven maar die zie ik nergens.

Ik las in de FAQ iets over het waterdicht maken met tape en kit. Dit is toch niet echt nodig he?

Fittings van de eheim:

Hose connection (suction side) Ø17mm (3/4")
Hose connection (pressure side) Ø13mm (1/2")

P.S. Sorry als dit domme vragen zijn (snap er de ballen niet van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 20:09:
Ik heb een vraagje over waterkoeling:

Ik wil over een tijdje graag waterkoeling in mijn pc. Als pomp wil ik de eheim 1250. Daar zitten 1/2" (13mm) fittings op. Maar hoe zit dat nu met die fittings? Ik heb gezocht naar fittings om op de eheim te schroeven maar die zie ik nergens.

Ik las in de FAQ iets over het waterdicht maken met tape en kit. Dit is toch niet echt nodig he?
Je wilt fittings op fittings schroeven? Je moet slangen hebben die van die 1/2" fittings gebruik maken. ;)

Kit is zeker niet is wat je wilt gebruiken, dat is met name bedoeld voor homemade reservoirs etc. Teflontape zou ik zeer zeker wel gebruiken, omdat het anders gegarandeerd gaat lekken. Dit kun je gewoon halen bij je lokale bouwmarkt/DIY store. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok erg bedankt. Volgende vraag:

Ik moet dus teflontape rondom mijn fittingen en slangen doen. Alleen bij de pomp?

Ook zijn de aansluitingen aan de kanten van de Eheim verschillend:

Hose connection (pressure side) Ø13mm (1/2") (volgens mij is het dus 10 mm binnenmaat)

Ik moet dan toch een fitting nemen die van 1/2" naar 3/"4 gaat? (aan het einde dan)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar waterkoeling voor mijn server. Ik word gek van de standaard XEON koelers en hier moet echt verandering in komen :D

Het gaat dus om socket 604 2x XEON 3.2Ghx.. Nu is hier niet gek veel voor te vinden.. Liefst heb ik de waterchill, maar die is er niet voor 604 socket.. Luchtkoeling zou eventueel ook mogen, maar gezien deze redelijk stil moet zijn zit ik toch te kijken naar water..

Op mijn FX55 zit nu een Reserator die ik graag eraf had willen halen en een los socket 604 blok voor wilde kopen. Echter op de site kan ik deze niet vinden..

Is er iemand met 604 socket en waterkoeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje
Past de WaterChill VGA cooler VGA02/P1 nu op een ATI X800 GTO² ? (pci-e)
of alleen op AGP kaarten ?

Ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 20:39:
Ik moet dus teflontape rondom mijn fittingen en slangen doen. Alleen bij de pomp?
Ook zijn de aansluitingen aan de kanten van de Eheim verschillend:

Hose connection (pressure side) Ø13mm (1/2") (volgens mij is het dus 10 mm binnenmaat)

Ik moet dan toch een fitting nemen die van 1/2" naar 3/"4 gaat? (aan het einde dan)
Teflontape moet om iedere schroefdraadverbinding doen, anders gaat het geheid lekken. ;) Kun je misschien even een linkje geven waar je die info van de Eheim vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk kan dat:
http://www.eheim.com/technik_pumpen.htm (officiele eheim site)
Ik neem dan de eheim 1250 (1200 l/h)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 15:55:
Even een vraagje
Past de WaterChill VGA cooler VGA02/P1 nu op een ATI X800 GTO² ? (pci-e)
of alleen op AGP kaarten ?

Ty
Dit vraag ik mij ook af, maar morgen heb ik antwoord.
Heb namelijk een waterkoel setje van iemand overgenomen. Ik heb zelf een normale X800 PCI-e, maar ik denk dat de PCB's hetzelfde zijn.

Hij staat nou test te draaien, en morgen ga ik weer richting mijn kamer in Emmen en ga ik alles monteren. Tenminste als alles goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok laat iets weten als het lukt
Ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 17:00:
Tuurlijk kan dat:
http://www.eheim.com/technik_pumpen.htm (officiele eheim site)
Ik neem dan de eheim 1250 (1200 l/h)
Laat ik ten eerste stellen dat ik het raar vind dat een pomp met 2 verschillende maten werkt. Ten tweede ligt het aan je eigen voorkeur wat je wilt gaan doen. Wil je zoveel mogelijk flow, dan ga je voor de grootste diameter (17mm). Daar zul je dan die andere fitting op moeten aanpassen, anders zal de flow aslnog de eigenschappen van die 13mm aannemen. Dus in de outlet ook een 3/4" fitting schroeven.

Zo kun je tenminste dezelfde slangen gebruiken in je hele setup. Ik zou overigens persoonlijk gewoon een pomp nemen die standaard al dezelfde maten aanhoudt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Roamor schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 19:04:
[...]

Laat ik ten eerste stellen dat ik het raar vind dat een pomp met 2 verschillende maten werkt. Ten tweede ligt het aan je eigen voorkeur wat je wilt gaan doen. Wil je zoveel mogelijk flow, dan ga je voor de grootste diameter (17mm). Daar zul je dan die andere fitting op moeten aanpassen, anders zal de flow aslnog de eigenschappen van die 13mm aannemen. Dus in de outlet ook een 3/4" fitting schroeven.

Zo kun je tenminste dezelfde slangen gebruiken in je hele setup. Ik zou overigens persoonlijk gewoon een pomp nemen die standaard al dezelfde maten aanhoudt. ;)
Volgens mij zijn die 2 verschillende maten nodig om genoeg druk op te kunnen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lemming_nl schreef op zondag 04 december 2005 @ 10:56:
[...]

Volgens mij zijn die 2 verschillende maten nodig om genoeg druk op te kunnen bouwen.
Als dat zo is moet ik alles dan 10 millimeter binnenmaat doen? of die 17 buitenmaat (geen idee hoeveel binnenmaat dat is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:03:
[...]

Als dat zo is moet ik alles dan 10 millimeter binnenmaat doen? of die 17 buitenmaat (geen idee hoeveel binnenmaat dat is)?
Ik zou gewoon zo groot mogelijk doen, aangezien dat scheelt in de flow. 10mm binnenmaat lijkt mij groot genoeg. Ik gebruik 12mm binnenmaat maar dat buigt niet zo lekker (ook siliconen slang niet) dus ik heb er grote bochten moeten maken. 10mm buigt een stuk lekkerder en de meeste blokken komen ook in die maat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:55
Ligt een beetje aan je pomp. Een grotere binnenradius van je buis zorgt voor minder druk. De pomp moet dan harder z'n best doen om het water rond te krijgen omdat er meer water in de buizen zit.

Het is wel zo dat als je overal 15mm (binnendiameter) hebt en dan 1 stukje met 10mm dat je dan sprake hebt van een vermindering van het doorstroom niveau.

Ik denk dat je met een goede pomp makkelijk tot 18~20mm kan rondpompen, maar in een rad zit volgens mij al een kleinere diameter etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste goeide radiators zo als de extreme serie van alphacool hebben een zeer lage flow weerstand, het zijn voornamkelijk je waterkoelblokjes die nogal flow killers zijn.

Maar sluit eens een pomp een een stukje 10cm van 8mm slang en een stuk van 3 meter. Je zult zien dat na die stuk van 3 meter je flow stukke lager is.

Zelf raad ik aan om 10mm aan te houden voor een standaard waterkoel config, voor hoge waterflows is 12mm zeker aan te raden.
(ik bedoel de binne diameters ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:11:
De meeste goeide radiators zo als de extreme serie van alphacool hebben een zeer lage flow weerstand, het zijn voornamkelijk je waterkoelblokjes die nogal flow killers zijn.

Maar sluit eens een pomp een een stukje 10cm van 8mm slang en een stuk van 3 meter. Je zult zien dat na die stuk van 3 meter je flow stukke lager is.

Zelf raad ik aan om 10mm aan te houden voor een standaard waterkoel config, voor hoge waterflows is 12mm zeker aan te raden.
(ik bedoel de binne diameters ;-) )
Die extreme serie is volgens mij heel dun, en het zijn vierkante buizen. De oppervlakte vergelijking is volgens mij niet echt het grootste verschil. Daarnaast heeft een rad allemaal bochten, een stuk slang niet. Dus maak het stuk slang even lang als het rad, dan zal je zien dat de druk lager is na het rad omdat je kracht verliest in de bochten.

Daarnaast heb ik geleerd toen ik nog les kreeg in hydrolica en pompen enzo dat het altijd waar is dat het gaat om de zwakste schakel. als je ergens een doorgang hebt van 8mm in je totale systeem, dan verlies je een hoop energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 09:31:
Is er iemand met 604 socket en waterkoeling ?
Vorige topic even doorkijken + vorige dual xeon topic doorkijken.
Reset Tim heeft OA wat gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:25:
[...]

Vorige topic even doorkijken + vorige dual xeon topic doorkijken.
Reset Tim heeft OA wat gepost :)
swiftech storm blokken komen ook met een 603/604 aansluitkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Hallo,

nou mijn info over het koelblok op videokaarten.
Het gaat over dit koelblok:

Afbeeldingslocatie: http://img424.imageshack.us/img424/6363/asetekgpuangle11ho.th.jpg

Dit past op een PCI-e X800 van sapphire. Heb hem er zelf opgezet vandaag, dus zal wel passen dan. Heb nu toch maar de stap genomen om die Zalman reserator een keer te laten draaien. Lekker stil _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Heb eindelijk tijd gehad om wat zoutzuur te regelen en die verklootte zalman blokken ermee te vullen. Ik moet zeggen dat dat best lekker gaat. Mijn radiator heb ik ook met zoutzuur gedaan maar dicht gaat toch een stukje harder. Het zoutzuur borrelt als een gek en het blok wordt lekker schoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
mooi man... ik moet denk ik maar even alles opnieuw aansluiten enz, lijkt erop dat mijn moederbord het grote aansluiten gisteren nie overleeft heeft :( het geluid van mijn chipset doet het iig niet meer... alles al geprobeerd :(

Ben trouwens niet tevreden over mijn temperaturen van de reserator.

Hij is stressed wel 55 graden ofzo, mijn 3000+ op 2400mhz. Dat deed mijn stockkoeler nog beter!

[ Voor 28% gewijzigd door k0ewl op 05-12-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ty k0ewl

Wat zijn je temps van je X800 ?

Moet je de heatsinks er nog altijd laten opstaan ? of heb je een foto ervan ofzo ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Afbeeldingslocatie: http://img477.imageshack.us/img477/5342/temps7kr.th.jpg

Dus...

Bij de nieuwe PCI-e kaarten zit er meestal GDDR3 geheugen op. Dat heeft als voordeel dat het niet zo warm wordt. Tenminste als ik me het goed herinner.
De heatsinks zijn natuurlijk altijd beter, omdat het ze toch koeler houd. Ik ben er trouwens ook achter dat als ik een fan op me northbridge zet, dat de CPU dan maar 36 graden idle en iets van 43 stressed word. Dat komt dan waarschijnlijk doordat het natuurlijk luchtverplaatsing veroorzaakt en daar heeft de reserator + CPU koelblok natuurlijk ook weer voordeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Swiftech Storm Extreme (G5)?
Ik heb namelijk dat blok besteld bij XCS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/8428/3336wm.th.png

veel ervaring dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Kakaroto schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:36:
[rml]Ferry82 in "[ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel X..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Kakaroto schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:36:
Ga je van Phase naar water :)? Ik geloof dat Ferry82 ook een Storm kit heeft, zijn temps scheelde 10c met zijn XP120 geloof ik.

[edit]

1 minuut te laat :P, :+

[ Voor 6% gewijzigd door DesertShooter op 05-12-2005 20:51 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste