[WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt dat LaMan een groothandel is, daar kom ik zeker niet zomaar binne aangezien we geen eigen bedrijf hebben :| . Bellen heeft niet echt zin, veelste veel winkels in amsterdam die het toch niet verkopen, de winkels die wel verkopen zijn juist weer erg duur omdat het zo speciaal is.
Via me moeder kan ik wel aan gedestileerd water komen wat nogal eens overblijft bij de apotheek :) .

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Omdat ik een nieuwe proc krijg en mijn huidige cooler het dan neit meer aan zou kunnen een watercooling setje opgehaald.

Met grote dank aan Sharky _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/6482/pb0700113wt.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/3959/pb0700128an.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/5455/pb0700150hd.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/7521/pb0700231xn.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/8251/pb0700361zu.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/1733/pb0700383gl.th.jpg

hij heeft alleen nog een goede schoonmaakbeurt nodig en daarna een CPU-klem ergens vandaan toveren of zelf maken, en dan kan die ertegenaan >:)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:36:
Klopt dat LaMan een groothandel is, daar kom ik zeker niet zomaar binne aangezien we geen eigen bedrijf hebben :| . Bellen heeft niet echt zin, veelste veel winkels in amsterdam die het toch niet verkopen, de winkels die wel verkopen zijn juist weer erg duur omdat het zo speciaal is.
Via me moeder kan ik wel aan gedestileerd water komen wat nogal eens overblijft bij de apotheek :) .
Laman is idd een groothandel maar ik heb nog nooit problemen gehad om iets mee te krijgen zonder zelf een bedrijf te hebben. Je hoeft ook geen grote aantallen te kopen. Ze verkopen ook gewoon per stuk (hebben ook een winkel met schappen, alhoewel het grootste deel van hun assortiment in magazijn ligt)
k0ewl schreef op maandag 07 november 2005 @ 01:44:
Omdat ik een nieuwe proc krijg en mijn huidige cooler het dan neit meer aan zou kunnen een watercooling setje opgehaald.

Met grote dank aan Sharky _/-\o_

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

hij heeft alleen nog een goede schoonmaakbeurt nodig en daarna een CPU-klem ergens vandaan toveren of zelf maken, en dan kan die ertegenaan >:)
Wat is er gebeurd met het rechter CPU blok??

[ Voor 40% gewijzigd door lemming_nl op 07-11-2005 07:48 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
niks als het goed is... kreeg hem zo

dat is namelijk niet de GOLD versie, maar de normale WB2

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:13
OMG wat een meuk :O
Heeft de vorige eigenaar nooit van gedestileerd water gehoord :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Denk dat je ook het beste nieuwe slang kan kopen, of iig goed je slangen reinigen :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
quote: topicstart
# Schroefdraad waterdicht maken kan met een 3 à 5-tal laagjes teflontape. Als extra zekerheid kan je er ook een beetje kit rond smeren, als je de pilaar dan vastdraait wordt die kit geperst tussen je pilaar en het blokje/pomp, en is het dus waterdicht.
Kit? Wat voor een kit wordt hier bedoeld? Siliconenkit? Acrylkit? Montagekit? Metaalkit? Billy the Kid?

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Siliconenkit of sanitairkit lijkt me waterdicht he , maar teflon zou trouwens wel genoeg moeten zijn.
Baaitheway, man wat is die zalman waterkoeling ranzig :|

[ Voor 23% gewijzigd door Vandread op 07-11-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
ga straks nadat ik vrij ben van mijn stage maar eens een aantal liters met azijn halen, dan is het zo weg denk/hoop ik.

Ik kan op mijn stage trouwens gratis demi water krijgen. Zal ik dat doen, of gedestileerd water kopen?
Daarnaast moet er natuurlijk nog een beetje koelvloeistof in ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
of 1:30 waterwetter... werkt alleen niet als je siliconenslangen gebruikt, heb ik begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
k0ewl schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:45:
ga straks nadat ik vrij ben van mijn stage maar eens een aantal liters met azijn halen, dan is het zo weg denk/hoop ik.
Wel goed uitspoelen!!!!
Ik kan op mijn stage trouwens gratis demi water krijgen. Zal ik dat doen, of gedestileerd water kopen?
Daarnaast moet er natuurlijk nog een beetje koelvloeistof in ofniet?
Verschil is te verwaarlozen
MeMoRy schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:00:
of 1:30 waterwetter... werkt alleen niet als je siliconenslangen gebruikt, heb ik begrepen
Onderbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 06:50
edit: laat maar

[ Voor 96% gewijzigd door Keen87 op 07-11-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai eens de zalman wb2 eens open in een schroefbank. Ik ben zeer benieuwd naar de pics >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
ik heb hier in Emmen geen bankschroef waar ik hem in kan klemmen en open draaien, maar ik zal wel een pic posten van de inhoud als ik hem schoon heb gemaakt (kzie er nu al tegen op)

iemand misschien een idee hoe ik dat het beste kan doen? denk zelf eerst de onderdelen in een emmer met azijn leggen en dan een uur laten weken ofzo en daarna een kring maken met pomp erin en dan gewoon laten draaien. Anders denk ik dat de pomp teveel weerstand krijgt en dat hij op zijn bek gaat wat natuurlijk heel jammer zou zijn >:)

ow BTW, die WB2 GOLD zag er van buiten nog niet heel slecht uit, die andere (de normale WB2) daarentegen :r

[ Voor 11% gewijzigd door k0ewl op 07-11-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

k0ewl schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:08:
ik heb hier in Emmen geen bankschroef waar ik hem in kan klemmen en open draaien, maar ik zal wel een pic posten van de inhoud als ik hem schoon heb gemaakt (kzie er nu al tegen op)

iemand misschien een idee hoe ik dat het beste kan doen? denk zelf eerst de onderdelen in een emmer met azijn leggen en dan een uur laten weken ofzo en daarna een kring maken met pomp erin en dan gewoon laten draaien. Anders denk ik dat de pomp teveel weerstand krijgt en dat hij op zijn bek gaat wat natuurlijk heel jammer zou zijn >:)

ow BTW, die WB2 GOLD zag er van buiten nog niet heel slecht uit, die andere (de normale WB2) daarentegen :r
ik denk wel dat hij even open moet, gezien de rommel die er in zit.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik betwijfel of de reactie met azijn snel genoeg gaat om binnen een beetje redelijke tijd al die troep weg te krijgen. Ik zou idd alles open maken en dan zelf de troep weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook eens zo veroeste cpu water blok gehad.
Ik had hem opengeschroefd en daarna met een fijl het binne werk goed schoon geschuurd. Ik denk dat beter werkt dan spoelen. Maar zou ook kunne zijn dat je hele blok is vastgeroest. Is het je al gelukt om de slang klemmen van de blok er af te draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MeMoRy schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:00:
Ik gebruik waterwetter met siliconeslangen al meer dan 3 jaar, het is dus geen enkel probleem.

Enige nadeel is wel dat je witte slangen na een tijdje roze worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
ik kreeg hem zonder problemen open... denk dat ze alleen aan de binnenkant idd echt heel erg ral zijn... heb de koeltoren nu in 3 liter schoonmaakazijn staan... kijken of het helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
k0ewl schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:25:
ik kreeg hem zonder problemen open... denk dat ze alleen aan de binnenkant idd echt heel erg ral zijn... heb de koeltoren nu in 3 liter schoonmaakazijn staan... kijken of het helpt
Wow, ik zag het nu ook. :X Hoe hard is dat witte spul trouwens? Je slangen zou ik sowieso vernieuwen, niet eens proberen om dat schoon te gaan krijgen. Antikal kun je ook proberen (zie ook de TS onder trouble shooting), laat zeker even je vorderingen weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
kut man... ik krijg dat videokaart blok zowiezo niet open en dat CPU blok is volgens mij ook neit los te krijgen, misschien maar over na gaan denken of ik niet andere blokken moet kopen :(

[ Voor 26% gewijzigd door k0ewl op 07-11-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik had ook last van aanslag en heb mijn CPU blok doorgespoelt met kokend water, dat maakt het niet helemaal schoon maar helpt best goed.

In mijn geval was het blauwalg wat er in zat, er zit nog wat in maar de temps zijn redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 06:50
ik heb een douchereiniger (anti kalk) gebruikt om me reserator naar een jaar weer tot leven te wekken :)
gewoon water erdoorheen spoelen en dan van die douchereiniger erdoor heen spuiten (aggresief spul >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ja antikal werkt ook echt toppie :D

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
na een half uur steken met een schroevendraaier zag ik eindelijk het licht!

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/9800/pb0700142om.th.jpg

BTW, als ik door het cpu blok heen blaas, dan komt er wel lucht aan de andere kant uit, dus die zit niet verstopt :p

en nu een half uur later heb ik eindelijk de bodem eraf gehaald die vast zat geroest (geoxideerd aluminium dan ook goed). Ben bij de buurman geweest die ik niet eens ken en gewoon gevraagd of ik ff zijn bankschroef gebruiken mocht >:)

nouja, maar het alu is dus helemaal aangetast door iets wat er heel vast op zit en geen kalk is.
Afbeeldingslocatie: http://img437.imageshack.us/img437/4795/pb0800148nv.th.jpg

iemand een idee hoe dat eraf te krijgen is?... of moet ik gewoon gaan schuren ofzo?

[ Voor 68% gewijzigd door k0ewl op 07-11-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
k0ewl schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:03:
na een half uur steken met een schroevendraaier zag ik eindelijk het licht!

[afbeelding]

nouja, maar het alu is dus helemaal aangetast door iets wat er heel vast op zit en geen kalk is.
[afbeelding]

iemand een idee hoe dat eraf te krijgen is?... of moet ik gewoon gaan schuren ofzo?
Ik denk dat dat een probleem is. Je zou even moeten kijken of het door de blauwe laag heen gekomen is (wat ik wel verwacht), zo ja dan is het waarschijklijk roest. Dan zou ik idd gaan schuren. Denk er dan wel aan om anti corrosie middel bij je koelwater te gooien want onbehandeld alu roest volgens mij als een gek. Als het er bovenop ligt zou ik kijken wat antikal ofzo doet op die aanslag. Als blauwe laag intact is heeft het toch wel voorkeur om die te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
het is toch zo dat alu van zichzelf al oxideerd?

dan zou het namelijk zo zijn dat als ik het schuur dat het dan vanzelf weer een beschermlaag vormt en dat het als het in mijn setup zit niet weer gaat roesten? (als ik het goede spul erin gooi wil dat zeggen)

BTW, ja het is door de geanodiseerde laag heen, dus het word schuren

[ Voor 13% gewijzigd door k0ewl op 07-11-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
k0ewl schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:38:
het is toch zo dat alu van zichzelf al oxideerd?

dan zou het namelijk zo zijn dat als ik het schuur dat het dan vanzelf weer een beschermlaag vormt en dat het als het in mijn setup zit niet weer gaat roesten? (als ik het goede spul erin gooi wil dat zeggen)

BTW, ja het is door de geanodiseerde laag heen, dus het word schuren
alu oxideerd in contact met zuurstof maar aangezien aluoxide een belabberde hitte geleider is lijkt het me niet zo'n goed idee om hem expres te laten roesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geanodiseerde, dat is toch die blauwe laag ?
Op mijn zalman wb2 is die laag namelijk klein beetjes af bij de schroefdraad en ergens midde in het blok zit ook een pitje(je ziet het waneer je het openmaakt).
Er zit inideraard heel klein beetje roest op, maar is zo weinig dat het geen kwaad kn of risco op lekage geeft. Het koper is echter nog harstikke schoon.

Ik denk dat het niet zo groot probleem gaat leven dat de geanodiseerde laag er af is, maar vergeet in iedergeval geen antivries of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
ik vertrouw mijn waterblokken zowiezo niet meer... er kwam net wel een bult kalk uit, maar ook mijn CPU blok is volgens mij van aluminium, dus die komt er dan mooi neit meer in.

Bij de reserator zelf is alleen de onderkant verroest dus, dus ik denk dat als ik die mooi opschuur en daarna weer gewoon in elkaar zet dat er niks aan de hand is voor het koelvermogen van mijn reserator.
Ik koop er dan wel gewoon een ander koelblokje bij. De pomp draaide gelukkig nog wel, maar die zijn toch helemaal van plastic dacht ik, dus das alleen maar kalkophoping als hij minder pompt dan normaal.

Ik ga morgen gewoon de onderkant van mijn reserator meenemen naar mijn stage en dan na mijn stage daar ff schuren. Zoveel werkt is zo klein oppervlak niet gelukkig :) en dan morgenavond de reserator weer in elkaar. Pics volgen natuurlijk.

misschien een idee om de onderkant van blanke lak te voorzien na het schuren?

[ Voor 5% gewijzigd door k0ewl op 07-11-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
k0ewl schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:03:
ik vertrouw mijn waterblokken zowiezo niet meer... er kwam net wel een bult kalk uit, maar ook mijn CPU blok is volgens mij van aluminium, dus die komt er dan mooi neit meer in.

Bij de reserator zelf is alleen de onderkant verroest dus, dus ik denk dat als ik die mooi opschuur en daarna weer gewoon in elkaar zet dat er niks aan de hand is voor het koelvermogen van mijn reserator.
Ik koop er dan wel gewoon een ander koelblokje bij. De pomp draaide gelukkig nog wel, maar die zijn toch helemaal van plastic dacht ik, dus das alleen maar kalkophoping als hij minder pompt dan normaal.

Ik ga morgen gewoon de onderkant van mijn reserator meenemen naar mijn stage en dan na mijn stage daar ff schuren. Zoveel werkt is zo klein oppervlak niet gelukkig :) en dan morgenavond de reserator weer in elkaar. Pics volgen natuurlijk.

misschien een idee om de onderkant van blanke lak te voorzien na het schuren?
Bodemplaat van koelblokken is toch van koper? Zolang dat er nog goed uit ziet kan je op zich die cpu blokken wel gebruiken hoor. Zolang alu niet voor koeling bedoeld is (dacht ik eerst maar bedacht me net dat koelblokken volgens mij koperen bodem hebben) kan het wel enigsinds roesten...

Wel een idee trouwens om een paar van die plaatjes in de TS te doen, om te laten zien wat er kan gebeuren :P

[ Voor 12% gewijzigd door lemming_nl op 07-11-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Van de Zalman site:
Pure copper base ensures excellent heat dissipation, and anodized aluminum top prevents corrosion.
Dus hijs inderdaad van koper, maar hoe weet je zeker dat je kalk overal uit is? De setup een aantal dagen laten draaien met een beetje azijn en demi water en dan kijken of het water een beetje wittig wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
k0ewl schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:12:
Van de Zalman site:

[...]

Dus hijs inderdaad van koper, maar hoe weet je zeker dat je kalk overal uit is? De setup een aantal dagen laten draaien met een beetje azijn en demi water en dan kijken of het water een beetje wittig wordt?
Als je alles open kan maken kan je toch gewoon zien of al het kalk weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
het probleem is dus dat ik hem niet open kan maken.. tenminste, ik kan nergens aan de buitenkant een o-ring zien, dus een afdichting. Denk dat als ik ergens aan ga draaien dat ik het kapot maak.

En pics in de startpost zetten mag van mij, kunnen mensen zien wat er gebeurt als je gewoon water erin gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
Nog een probleem: koper en aluminium gaan niet samen, tenzij je koelvloeistof of waterwetter bij je water ingooid.
Doe je dat niet, krijg je dingen zoals op de foto's

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit echt een o ring in, ik heb die van mij ook open gehad. Schroef anders eerst even de slang klemmen van de cpu block.
Afbeeldingslocatie: http://www.extremepc.com.br/imagebank/wb2/WEB_DSCN2303.jpg
Mocht je rubber ring er aan zijn gegaan dan kan je elktijd nog teflon gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
K0ewl ik weet nie van wie je het blok heb overgenome, maar dit zijn gewoon verneukte blokken. Mocht je 50-60E voor het hele zaakje betaald hebbe, alé
Dat is de reserator nog wel waard, maar die blokken zijn gewoon naar de klote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Zoveel heb ik er niet voor betaald, daar ging het me ook niet om, anders had ik het ook echt niet gedaan hoor.

Nee ik ga morgen die Reserator weer in elkaar zetten, en dan een nieuw CPU blok erbij kopen om maar eens wat te proberen met waterkoeling. Het GPU blok komt er zekers niet meer aan, want die is helemaal dicht geroest en verkalkt. Het CPU blok is nog wel te redden als ik hem open krijg, maar dan moet ik ook de onderkant nog polijsten en dat is me teveel werk.
Morgen de onderkant van de reserator eerst maar eens schuren en de kabel van de pomp vervangen, want die heeft een klapper van een hamer gehad om de onderkant ervan te krijgen. (kabelbreuk nu)

Maar morgen wel weer pics, en als iemand geinteresseerd is in de blokken, laat maar weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net me bestelling binne.
1x NexXxoS Xtreme III radiator,
12x bolts M4 x 31mm
12x bolts M4 x 11mm
3x 120mm silicone fan decoupling,

Of wel niet compleet geleverd :( Kijk ik op de Alphacool site zie ik staan dat ze bij deze radiator tegenwoordig geen silicone fan decoupling meer leveren, terwijl het volgens bytes @ work(waar ik het besteld heb) er gewoon bij hoort te zitten. En ik mis ook de 12 11mm schroefjes. De aansluitingen op de radiator zijn ook niet verzegeld wat wel zo hoort te zijn volgens de website's.
Heb ik te maken met een tweedehands product :r ?

Ik ga zeker even contact met ze opneme.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Ik knap ook af op alphacool. Ik krijg bij hun NexXxos XP en NexXxos GP1 ATI koeler tubes thermal compound. Ik mail ze om te vragen wat het is. "Arctic Silver" zeggen ze. Ik mail dus weer om te vragen welke Artic Silver 3 of 5: "Just Arctic Silver" replien ze. Ik ga zoeken op de arctic silver site en vind inderdaad hier mijn tube terug (bovenste foto).

HET IS DUS HELEMAAL GEEN ARCTIC SILVER! Ik ben blij dat ik daar achter ben gekomen voordat ik dat erop heb gesmeerd...
Lekker bedrijf... 't is dat die blokjes zo mooi zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
MeMoRy schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:21:

HET IS DUS HELEMAAL GEEN ARCTIC SILVER! Ik ben blij dat ik daar achter ben gekomen voordat ik dat erop heb gesmeerd...
Je kunt gewoon alphacool bestellen bij Bytes@work.
Mooie en goede alphacool blokjes tegen (dezelfde goede) prijzen, maar wel met de (uitstekende) service van B@W

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet ik nog afwachten. Ze hadden bij mij de verkeerde slang en slangpilaren besteld. Ik ben toch maar akkoord gegaan omdat het anders helemaal zo lang ging duren. Achteraf heb ik er toch spijt van aangezien die 8/10mm slang wel erg dun is.

Op me radiator zitten ook lichte krasjes op het licht metalen gedeelte. Morgen ga ik hem testen/spoelen. Hopelijk is de rest wel in orde.

1)silicone fan decoupling ontbreekt
2)schroefjes ontbreken
3)Verzegelingen ontbreken op de schroev aansluitingen
4)Verkeerde verpaking, zat in een karton kleurige doos terwijl die normaal in zo doos hoort te zitten.
http://www.cooling-statio...s_xtreme2/tn_CIMG3526.jpg
5) Het gilmmende metalen gedeelte is licht bekrast en zo dof als wat dan ook terwijl die er zo uit hoort te zien.
http://www.cooling-statio...xxos_xtreme2/CIMG3531.jpg
Kartonne doos ziet e rook uit alsof die eerder is opengeweest.
Ik ben nu echt pissig :(

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
MeMoRy schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:21:
Ik knap ook af op alphacool. Ik krijg bij hun NexXxos XP en NexXxos GP1 ATI koeler tubes thermal compound. Ik mail ze om te vragen wat het is. "Arctic Silver" zeggen ze. Ik mail dus weer om te vragen welke Artic Silver 3 of 5: "Just Arctic Silver" replien ze. Ik ga zoeken op de arctic silver site en vind inderdaad hier mijn tube terug (bovenste foto).

Ik zou het gelijk even doormailen bij dat adres onderaan de fake arctic silver pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:25
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:10:
Dat moet ik nog afwachten. Ze hadden bij mij de verkeerde slang en slangpilaren besteld. Ik ben toch maar akkoord gegaan omdat het anders helemaal zo lang ging duren. Achteraf heb ik er toch spijt van aangezien die 8/10mm slang wel erg dun is.

Op me radiator zitten ook lichte krasjes op het licht metalen gedeelte. Morgen ga ik hem testen/spoelen. Hopelijk is de rest wel in orde.

1)silicone fan decoupling ontbreekt
2)schroefjes ontbreken
3)Verzegelingen ontbreken op de schroev aansluitingen
4)Verkeerde verpaking, zat in een karton kleurige doos terwijl die normaal in zo doos hoort te zitten.
http://www.cooling-statio...s_xtreme2/tn_CIMG3526.jpg
5) Het gilmmende metalen gedeelte is licht bekrast en zo dof als wat dan ook terwijl die er zo uit hoort te zien.
http://www.cooling-statio...xxos_xtreme2/CIMG3531.jpg
Kartonne doos ziet e rook uit alsof die eerder is opengeweest.
Ik ben nu echt pissig :(
Je moet ook niet naar de engelse variant van de site van alphacool gaan, die is zwaar out-dated en er klopt geen kant van. Gewoon de duitse versie bekijken, dan had je dit waarschijnlijk al gezien. De nieuwe versie van de nexxos extreme is namelijk al een tijdje uit. Neemt niet weg dat het eigenlijk hun schuld is dat dit soort dingen gebeuren. Ikzelf heb 4mm ID hose barbs van ze gehad, ik wacht nog af of ik nieuwe krijg.

[ Voor 10% gewijzigd door Roet op 08-11-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
zo, vanavond ff de onderkant van mijn Reserator geschuurd en de kabel aan de pomp vernieuwd en meteen de schakelaar ertussen uit gedaan. Ook geen plasticen koppelingen meer, maar gewoon robuuste metalen koppelingen.

Ik ga er zo weer azijn ingooien en de nacht laten draaien om er zeker van te zijn dat hij het goed doet. Ook dat de pomp van binnen mooi schoon wordt.

Ja hij werkt!!! en hoor hem echt niet. Ik ben me blij :D :D :D :D :D :D

(smileys in de uitverkoop)

[ Voor 14% gewijzigd door k0ewl op 08-11-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Hoe hard was trouwens die witte laag? Heb je die moeten beitelen oid? >:)

offtopic:
Ik heb hem in de TS geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx, al horen de aansluitingen op de radiator wel nog steed verzegeld te zijn. Mijn radiator ziet er van binne wat wit uitgeslagen uit. Is dat normaal of horen ze van binne gewoon te glimmen waneer ze nieuwe zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
ele dikke witte laag aan de bovenkant inderdaad met een hard voorwerp verwijderd. Namelijk een schroevendraaier.

Gelukkig voor mij hebben wij op het werk nogal verstand van warmtewisselaars (werk bij Honeywell en zit dus de hele dag met die dingen te kloten) weten we dat het verwijderen van de oxidatie weinig zin heeft. Daarom heb ik alleen de hele grote stukken verwijderd om ervoor te zorgen dat die geen ingangen blokkeren. Verder konden ze mij vertellen dat de oxidatie (wittig, maar geen kalk) over de gehele hoogte van de Reserator ook niet uitmaakt, want deze oxidatie geleid nog wel warmte. Ook waren ze er zeker van dat de volledige capaciteit van de Reserator nooit gebruikt zal worden, omdat hij simpelweg teveel warmte af kan staan aan de buitenkant.
Ook waren ze neit verbaasd dat die dingen zo duur waren.

Heb net uitgevonden dat de slang er nu niet meer helemaal goed op past. Was namelijk iets te dik aan de buitenkant, binnendiameter was wel goed, dus daarom test gewoon door laten draaien. Maakt gelukkig niet uit, want ik moest toch nieuwe slang hebben.

Maarja.. ik ben superblij op dit moment en trek straks mooi een biertje open :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Roamor schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:59:
Hoe hard was trouwens die witte laag? Heb je die moeten beitelen oid? >:)

offtopic:
Ik heb hem in de TS geplaatst.
offtopic:
Ik zou het plaatje nemen van het vga blok, die geeft het effect beter weer naar mijn idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:15:
Thnx, al horen de aansluitingen op de radiator wel nog steed verzegeld te zijn. Mijn radiator ziet er van binne wat wit uitgeslagen uit. Is dat normaal of horen ze van binne gewoon te glimmen waneer ze nieuwe zijn ?
Dat hoort, iig bij mijn nexxos extreme is dat wel het geval, en zoals ik het zie is dat gewoon onbewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:/
(volgens de site)Alphacool Power-Fluid UV-Activ Blue:.Use for 1-liter of water-content in the system approximately 25ml. Alphacool Power-Fluid as addition.

(Volgens de verpaking)Mischungsvorgabe 1:12,5 für optimale fluoreszenz Nur mit destillertem wasser verwenden vor direkter sonneneinsstrahlung schützen
Dit is blijkbaar maar genoeg voor 675ml :| , terwijl ik voor me setup zo 1Liter nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
offtopic:
ook de naam van de plaatjes >:)
- fouteboel.jpg
- fouteboel2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:12:
:/
(volgens de site)Alphacool Power-Fluid UV-Activ Blue:.Use for 1-liter of water-content in the system approximately 25ml. Alphacool Power-Fluid as addition.

(Volgens de verpaking)Mischungsvorgabe 1:12,5 für optimale fluoreszenz Nur mit destillertem wasser verwenden vor direkter sonneneinsstrahlung schützen
Dit is blijkbaar maar genoeg voor 675ml :| , terwijl ik voor me setup zo 1Liter nodig heb.
Vreemd,de duitse versie van de site:
Ca. 50 ml ausreichend für ca. 300ml

En op het plaatje kan ik idd zien dat er 1:12.5 op staat :D (als je de foto bekijkt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt dat had ik ook al gezien, en op somige site staat het dat je het niet meer dan 25ml moet gebruiken op 1liter omdat het anders nadelige invloed heeft op je temps. Veder heb je ook nog een Corrosie Protecter nodig (ik dacht dat het al in de fluid zat van alphacool). Hopelijk werkt die UV fluid nog steeds in een setup met antivries. Ik ga het wel eerst uitesten met 10ml water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me Alphacool Power-Fluid UV-Activ Blue wezen testen.
Neemt 0.3ml fluid + 0,3ml water, licht aardig op.
Voeg er 6ml water aan toe en het licht ietsje minder vel op.
Voeg er 3ml Antivries aan toe en het licht opeens stukke veller op.

Het resoltaat is best wel goed met 0,3ml op 10ml, of wel 30ml op 1liter water. Wat voor invloed het heeft op je koeiling, geen idee dat moet ik nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
Vraagje heb de volgende hardware

AMD X2 4200+
2x 6800 GT sli
chipset van dfi nf4 mobo

Dat wordt allemaal gewaterkoeld. heb een 120mm rad en een 240mm

is volgens jullie beste volgorde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Volgorde boeid 0.0
Beetje zoeken kan ook geen kwaad hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
Da snap ik ook ik had het volgende ingedachten

pomp-> chipset -> vidkaart no1-> 120 rad-> cpu-> vidkaart2 -> 240 -> res _> pomp

vraag was ook wat lijkt jullie het beste niet wat is het best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dezjay schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:58:
Da snap ik ook ik had het volgende ingedachten

pomp-> chipset -> vidkaart no1-> 120 rad-> cpu-> vidkaart2 -> 240 -> res _> pomp

vraag was ook wat lijkt jullie het beste niet wat is het best
Kijk es in de topicstart moppie :>

Verwijderd

beste tweakers

ik ben naar watercooling aan het overstappen en nu zoek een een heel goed gpu block om mijn 6600gt te overklokken ik wil zeg maar een swiftech strom onder de gpu blocken dus wat is nou het beste gpu block volgens jullie, ik ben al een tijdje aan het zoeken maar kan niks vinden.

ps. geen peltier graag

• Roet
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 06:45:
beste tweakers

ik ben naar watercooling aan het overstappen en nu zoek een een heel goed gpu block om mijn 6600gt te overklokken ik wil zeg maar een swiftech strom onder de gpu blocken dus wat is nou het beste gpu block volgens jullie, ik ben al een tijdje aan het zoeken maar kan niks vinden.

ps. geen peltier graag
Niets? Vreemd...
Resultaten 1 - 10 van circa 120.000 voor gpu waterblock (0,18 seconden)

Nu wil het ook nog eens dat onder de 1e en 2de hit ook nog het blok zit wat ik wel goed vind, als het om een blok gaat dat enkel de core koelt.

Maarja, wil je een blok dat ook het mem koelt of niet?

Anders moet je even kijken bij innovatek denk ik, aangezien die van DangerDen volgens mij niet passen.

• arnoman
^^^met Roet

• MeMoRy
Ben tevreden over mijn alphacool NexXxoS GP1-X ATI GPU blokje... De temp van mijn X850 XTPE is gedaald van 65 graden tot 31 graden stressed... koelt het geheugen niet... maar vid-geheugen waterkoelen is altijd duur...

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 06:45:
ik ben al een tijdje aan het zoeken maar kan niks vinden.
Wat dachten we van de topicstart :?

Verwijderd

Help! Ik heb hier net deze 2 sets binnen gekregen:
GigaByte 3D Liquid Cooling System GH-WIU01 Intel: 478
Zalman ZM-GWB2 63 Mm X 45 Mm X 20 Mm, Aluminium, ATi Radeon + NVidia GeForce (ZM-GWB2)

Nu is de slang die by de gigabyte(1/2) zit veels te groot voor de zalman(13 x 10mm, 13 x 9mm, 12 x 8mm, 11 x 8mm, 10 x 8mm = 3/8??), ik heb geen idee hoe ik dit ooit passend ga maken. Kunnen jullie aub helpen. Of is dit onmogelijk en moet ik de zalman terugsturen naar de winkel?

Verwijderd

Kun je die 1/2 van je pomp er niet afhalen en er een stuk van de bouwmarkt van 3/8 op zetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.bjorn3d.com/Material/ReviewImages/Gigabyte3DGalaxy/images/installed.jpg

tga toch over deze set?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 18:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:52:
Kun je die 1/2 van je pomp er niet afhalen en er een stuk van de bouwmarkt van 3/8 op zetten.

[afbeelding]

tga toch over deze set?
Maar dan passen die 3/8 toch weer niet op mijn pomp, cpu-koeler enz...

Edit: Of moet ik er dan een verloopstukje tussen doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 19:04 ]

Verwijderd

jawel hoor je kan perfect doen ga maar naar de bouwmarkt en dan zie je perfect dat er stukjes bestaan die van breed naar smal gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 19:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:06:
jawel hoor je kan perfect doen ga maar naar de bouwmarkt en dan zie je perfect dat er stukjes bestaan die van breed naar smal gaan.
Bedankt :) , ik ga morgen gelijk even kijken :o , of zou de bouwmarkt (karwei) nog open zijn? :?

EDIT: Hij was nog open, maar die slimbo´s hebben het niet eens :'( , wel gedestileerd water, anders was ik nog voor niets geweest...

Hmm...weet iemand een winkel (het liefst in dordrecht) waar ik het(3/8 naar 1/2 slang of 3/8 slang en koppelstukken voor naar 1/2) wel kan kopen?
Ik heb hier kwa bouwmarkten: Praxis, Gamma, Karwei (heeft het niet)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 13:21 ]

• Dr. Donald
  • Laatst online: 06:55
Ligt het nu aan mij, of is er haast geen DIY meer? Koopt iedereen zijn blokken gewoon in de winkel?

Ik ben anderhalf jaar geleden begonnen met mijn zomervakanties-DIY-project. Toen de zomervakantie van 2004 voorbij was heb ik er niets meer aan gedaan omdat ik in Delft zat en daar geen gereedschap had. Maar afgelopen zomer had ik het weer tot mijn beschikking en heb ik het afgemaakt.

Mijn koelblok heb ik gebaseerd op een ontwerp uit het ProCast simulatie topic, wat eigenlijk weer een combinatie tussen maze 2 en 3 is. Mijn buurman dacht dat hij op zijn werk nog wel een freesbank had staan en wilde wel even voor mij dat kanaaltje uitfrezen. Maar dat bleek helaas niet meer het geval dus toen heeft hij maar gaten geboort waar het kanaal moest komen. Ik heb toen zelf met een dremel-kloon met freesje het kanaal zo netjes mogelijk afgewerkt. Dekseltje erop gesoldeerd en van een stukje koperbuis twee hele mooie slangpilaren gemaakt.

Voor de radiator ben ik een middagje bezig geweest op de sloop, ik ben daar flink in de weer geweest met een Suzuki busje en die vent daar was zo blij dat we weer weggingen dan ik de radiator gratis mee gekregen heb. Daaromheen heb ik van MDF een fanschroud gemaakt en daar een heerlijk stille 120mm SilenX fan op gezet.

Ik heb voor de pomp gekozen voor een Eheim Compact 600, deze is goedkoop en compact ( :) ) en is toch van een goed merk, dus ik hoop dat hij het lang uithoud. Ik ben toch niet helemaal tevreden mee omdat hij toch nog behoorlijk trilt en daardoor hoor je een lichtelijk gezoem van de resonerende zijpanelen afkomen. Je moet wel goed luisteren, maar als het helemaal stil is, is het toch wel aanwezig.

De pomp heb ik verstopt in een bakje van de Blokker, waar ik in de zijkant een inlet heb gemaakt. In het deksel heb ik twee gaten gemaakt voor de slang en het snoer. Zo'n zelfde soort deksel heb ik ietwat aangepast gebruikt om het koelblok op de processor vast te zetten.

Dit hele zaakje houd mijn Athlon XP 2200+ @ 2185MHz, 1.75V op een aangename temperatuur van 32° idle en 37° stressed. En toch heel wat koeler en vooral stiller dan de Dragon Orb III die ik hiervoor had. Maar toch nog niet helemaal stil genoeg, mijn videokaart maakt nu het meeste geluid, dus als ik mijn auto weer klaar en in elkaar heb wordt dat het volgende project.

Ik wilde hiervoor een Innovatek Cool-Matic achtig koelblok maken. Ik heb al op het internet gekeken, maar ik kan nergens iets vinden van afmetingen van mijn videokaart. Ik kan natuurlijk mijn huidige koelblok op gaan meten, maar dat wordt natuurlijk nooit zo nauwkeurig. En ik wil die afmetingen toch wel even goed hebben aangezien je helemaal niet kunt zien of het blok er goed op zit en dus heel gemakkelijk ongemerkt kortsluiting kunt maken. Met een gefrituurde kaart als gevolg. Dus als iemand nog ergens de exacte afmetingen heeft, graag :)

Afbeeldingslocatie: http://rickblok.ecwhost.com/GoT/blok.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rickblok.ecwhost.com/GoT/WC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Dr. Donald schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:42:
Ligt het nu aan mij, of is er haast geen DIY meer? Koopt iedereen zijn blokken gewoon in de winkel?
Mijn DIY setje is bijna klaar. Alleen het NB en VGA koelblok zijn niet zelf ontworpen. Rad van de sloop, niet eens zelf hoeven slopen, sloper had al een hele stapel liggen speciaal voor waterkoeling :D. Heb kastje gebouwd voor rad zodat hij op op mij kast past maar die is nog niet af.

Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/5593/dsc0103427vc.th.jpg

Ding bovenop vooraan is kraantje voor vullen van het systeem. De slangen gaat via de pci sloten weer naar binnen. Zal later als alles af is nog wat fotos posten.

PS. het kastje wordt glanzend zwart (zoals sonata) en dan ziet hij er een stuk beter uit :P

[ Voor 9% gewijzigd door lemming_nl op 11-11-2005 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:09:
[...]

Bedankt :) , ik ga morgen gelijk even kijken :o , of zou de bouwmarkt (karwei) nog open zijn? :?

EDIT: Hij was nog open, maar die slimbo´s hebben het niet eens :'( , wel gedestileerd water, anders was ik nog voor niets geweest...
Hmm...weet iemand een winkel (het liefst in dordrecht) waar ik het(3/8 naar 1/2 slang of 3/8 slang en koppelstukken voor naar 1/2) wel kan kopen?
Ik heb hier kwa bouwmarkten: Praxis, Gamma, Karwei (heeft het niet)[/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Dr. Donald schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:42:
Voor de radiator ben ik een middagje bezig geweest op de sloop, ik ben daar flink in de weer geweest met een Suzuki busje en die vent daar was zo blij dat we weer weggingen dan ik de radiator gratis mee gekregen heb.
Hey! Die rad ken ik! :D Ik heb er precies zo een uit een suzuki mini (jumbo super deluxe) gehaald. Geweldig ding! Koelt als een tiet!
Ik gebruik schoefkoppelingen met 1/4" draad. Kon toen bij de ijzerwinkel 15mm->12mm 12mm->1/4" en 1/4"->1/4" verloopjes kopen... bleek het buisje niet 15 maar 16 mm in diameter te zijn! Heb toen met mijn multitool het 15mm stukje uitgeschuurd... past! Geen hardsoldeer nodig, alleen wat teflon (zijn knelkoppelingen). Draait nu al zeker een week zonder enige lek!

pomp: eheim compact 600. blokjes: Alphacool NexXxoS XP en GP1-X ATI
Temp cpu (athlon 64 3500+ stock): 19-29 graden, vid (ati x800gto2@550/630): 19-31 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
:D Mijn aansluitingen waren alleen 14mm, dus daar is natuurlijk geen kopperstukje voor te vinden.. Ik heb toen maar de aansluitingen een stukje ingezaagd en in elkaar geslagen :P en toen schoof de slang er zo overheen.

Hoe bevalt jou die pomp eigenlijk? Trilt hij ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
hij zoemt wel een beetje... maar nu niet meer... ik heb er een dun laagje schuim onder gelegd.. hoor niets meer. Voel de buisjes nog wel trillen als ik ze vastpak...
Heb je wel alle luchtbellen uit je pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Dr. Donald schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:15:
Hoe bevalt jou die pomp eigenlijk? Trilt hij ook zo?
Daar is wat aan te doen: Ratelende pomp verhelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
MeMoRy schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:03:
hij zoemt wel een beetje... maar nu niet meer... ik heb er een dun laagje schuim onder gelegd.. hoor niets meer. Voel de buisjes nog wel trillen als ik ze vastpak...
Heb je wel alle luchtbellen uit je pomp?
Voordat ik hem geinstalleerd had, had ik hem nog in mijn gootsteen getest. Ik heb hem alle kanten op bewogen zodat echt alle lucht eruit was, maar hij maakte toen niet minder geluid dan nu dus lucht is het iig niet. Zelfs toen ik hem in mijn hand hield was hij nog te horen..
Mijn slangen trillen ook een beetje.. Misschien zeur ik wel.. :)
Ik mag hier dan wel niet zo vaak posten, maar dat wil nog niet zeggen dat ik een complete noob ben. ;)
Ik heb als eerste gekeken of de lucht eruit was, en ik heb hem later ook nog uit elkaar gehaald om te zien of dat asje nog speling had, maar dat bleek dus niet zo te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Dr. Donald schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:49:

Ik mag hier dan wel niet zo vaak posten, maar dat wil nog niet zeggen dat ik een complete noob ben. ;)
Ik heb als eerste gekeken of de lucht eruit was, en ik heb hem later ook nog uit elkaar gehaald om te zien of dat asje nog speling had, maar dat bleek dus niet zo te zijn..
Ik wilde je ook niet voor noob uitmaken. ;) Maar feit is wel dat die trillingen maar door één verbinding in de pompjes kunnen worden gemaakt; tussen schoepenrad en as. Dat is wel het voordeel van simpele pompjes, oorzaken zijn makkelijk gevonden. Op het oog mag er dan wel geen speling zijn, maar hoe verklaar je dan die trillingen?

Probeer het eens, wedden dat het verschil maakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Roamor schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:59:
[...]

Ik wilde je ook niet voor noob uitmaken. ;) Maar feit is wel dat die trillingen maar door één verbinding in de pompjes kunnen worden gemaakt; tussen schoepenrad en as. Dat is wel het voordeel van simpele pompjes, oorzaken zijn makkelijk gevonden. Op het oog mag er dan wel geen speling zijn, maar hoe verklaar je dan die trillingen?

De Eheim Compact serie trilt af-fabriek al aardig. Vooral de 600 en 1000 modellen. Denk dat dat vrij weinig met het asje te maken heeft. Neemt niet weg dat het altijd de moeite waard is om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afrader, ik heb het bij mijn Eheim 1048 gedaan en heb er echt spijt van. In de pompjes wordt een scyrhoon motor hebruikt, daarom kan het schoep rat een kwart slag draaien tot de motor as zodat de motor een kwartslag onbelast kan draaien om goed op gang te kunne komen.

Zorg je er voor dat die speling er niet is dan krijgt je pomp moeite met opstarten omdat dan de scyrhoon motor belast moet aanlopen. Terwijl dat soort motoren dat haast niet kunne.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Roamor schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:59:
[...]

Ik denk eerder dat dat schoepenrad gebalanceerd moet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:25:
[...]

Afrader, ik heb het bij mijn Eheim 1048 gedaan en heb er echt spijt van.
Kun je misschien precies vertellen wat je er nu minder aan vind? (merk je dat je pomp niet goed opstart oid?) Of heb je teveel teflon gebruikt, waardoor het averechts werkt?

Dat is het mooie aan een forum natuurlijk, het delen van ervaringen. :) Ik heb er persoonlijk alleen maar goede ervaringen mee. Tot nu toe heb ik dit gedaan bij een Eheim 1046, Hydor L30 en 2 L20's. Na verloop van tijd waren ze allemaal lawaai gaan maken, en ze werken tot op dit moment stil en goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 11-11-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst starte me pomp in direct waneer je de spaning op zette, nu duur het zo 20 seconden voordat die pas goed draair (soms 30seconden).
Zolang die uiteindelijk wel goed draait dat is het geen probleem, maar ik moet het niet hebben dat me pomp op een gegeven moment faalt.

Veder heeft het volgens mij geen nadelige gevolgen, mischien kan ik me pomp maar beter 24 uur laten draaien. Maarja anders gezien heb je gewoon niks aan een pomp die constant rateld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roba
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:32:
Eerst starte me pomp in direct waneer je de spaning op zette, nu duur het zo 20 seconden voordat die pas goed draair (soms 30seconden).
Zolang die uiteindelijk wel goed draait dat is het geen probleem, maar ik moet het niet hebben dat me pomp op een gegeven moment faalt.

Veder heeft het volgens mij geen nadelige gevolgen, mischien kan ik me pomp maar beter 24 uur laten draaien. Maarja anders gezien heb je gewoon niks aan een pomp die constant rateld.
Heel wazig verhaal, nofi
Ik heb deze 'mod' bij 5 Eheim 1048's uitgevoerd en 1 Eheim 1250, bij geen van allen heb ik het door jou omschreven probleem kunnen bemerken.

offtopic:
Dit is m'n pa's account
Ik ben Arnoman

The desire to know is natural to all good people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
Ik heb een vraag:

Ik heb een WC setup die zo is verbonden :

Resrvior -> Pomp Eheim 1250 -> bierkoeler ( constant 20 graden ) -> CPU -> chipset -> VGA

Nu ga ik een 2-de PC aansluiten en ik weet dat mijn pomp nu niet sterk genoeg is voor dit setup. De leiding is nu +/- 8 meter ( bierkoeler staat op balkon ).

Vraag: moet ik een ander sterker pomp kopen of kan ik een tweede Eheim 1250 tussen mijn 1te en 2de pc doen in serie? Als ik een sterker pomp moet koper , welke dan ?

[ Voor 8% gewijzigd door SlowikPL op 13-11-2005 23:49 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Gewoon een 2e pomp erbij zetten, als je een noemenswaardige sterkere pomp moet gaan kopen ga je naar iwaki's kijken ofzo en dan gaat het een hoop geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:58
Ik heb nu mijn pomp op mijn dvdspeler staan, welke in de onderste 5.25bay zit. Maar de pomp zorgt ervoor dat ik GEEN 5.25 front functie dingen erin kan doen, omdat de pomp alle ruimte inneemt.
Nou wil ik hem op mijn voeding, onder me radiator, plaatsen, alleen is daar net 5cm ruimte te kort.

Zou ik hem op zijn zijkant neer kunnen leggen en vastmaken met tyrapjes? Of heeft dit een negatieve werking op zijn pompkracht?
Het gaat hier om een Hydor L30.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Het maakt niet echt uit hoe de pomp staat, als de boel maar gevuld is met water en hij kan pompen :) Het enige is dat bij verandering van draaiende onderdelen tov zwaartekracht er nog wel eens problemen kunnen ontstaan, maar ach... tis maar een hydor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Laatst online: 13-09 17:59
k0ewl schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:45:
Maar morgen wel weer pics, en als iemand geinteresseerd is in de blokken, laat maar weten ;)
Vroeger konden we ook mail sturen op dit forum :) maar ik kan de optie niet meer vinden :'(

Als je er graag vanaf wilt mag je hem wel naar mij sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
jantje112 schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:27:
[...]

Vroeger konden we ook mail sturen op dit forum :) maar ik kan de optie niet meer vinden :'(

Als je er graag vanaf wilt mag je hem wel naar mij sturen ;)
Ik heb ze al opgekocht :P Hij heeft ze als het goed is vandaag verstuurd. Zal zodra ik de koelblokken open heb nog wat fototjes posten.

[ Voor 16% gewijzigd door lemming_nl op 14-11-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
me pa had het gister te druk, maar als het goed is vanochtend voor 9 uur nog verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Laatst online: 13-09 17:59
Iemand nog enig idee waar ik goedkoop aan een peltier kan komen voor onder het CPU blok?

Ik heb al gekeken bij de oc-shop, maar daar zijn ze nog vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
k0ewl schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:10:
me pa had het gister te druk, maar als het goed is vanochtend voor 9 uur nog verstuurd.
:) Ik zal je morgen nog wel mailen als ik het heb. Zal daarna zo snel mogelijk pics plaatsen van de binnenkant van de blokken (als ik ze open krijg :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
w8 iedereen hier op die foto's ... of is dit forum gesloten :P

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
experience_ik schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:56:
hehe, er zal nog even gewacht moeten worden, pakketje is vandaag wel langs geweest maar was niet thuis. Moet het morgen op postkantoor ophalen. Dus nog een dagje geduld :)

• lemming_nl
  • Niet online
De koelblokken zijn aangekomen :D

Ben net thuis maar hier alvast een paar fototjes. Meer fotos zodra ik ze open heb.

Afbeeldingslocatie: http://img314.imageshack.us/img314/8416/dsc010382iv.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img103.imageshack.us/img103/9374/dsc010394st.th.jpg

Edit

Die slang pilaar zat goed vast maar heb ik los gekregen. Hoe ik het blok zelf open krijg moet ik nog even over nadenken. Bankschroef kan hem niet vasthouden. Iemand ideeen?

[ Voor 19% gewijzigd door lemming_nl op 17-11-2005 16:35 ]

• Vandread
Lijmtangen?
Hele grote waterpomptang?
experience_ik schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:56:
Als je nou niks te zeggen hebt..... hou je mond? |:( ;)
Geen zinloos geweld maar zinloos geblaat :+

[ Voor 142% gewijzigd door Vandread op 17-11-2005 16:38 ]

• lemming_nl
  • Niet online
Vandread schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:37:
Lijmtangen?
Hele grote waterpomptang?
Helaas, krijgen geen grip.

Wat wel vreemd is dat de aanslag in de 2 blokken heel erg verschillend is. Ben benieuwd waarom.

Verwijderd

Schroefbank moet lukken, gewoon goed vast draaien. Kijk anders of er iemand bij je in de buurt woont die een grote schroefbank tot zijn beschiking heeft.
Dan twee lange slangpilaren er in draaien zodat je meer kracht kan zetten en draaien maar. Zo zal ik het in iedergeval doen.

Wat zet meer uit, koper of alminium ? Leg hem anders eens een dag in de vrieskiest of verwarm hem in een pan met koken water. Grote kans dat je hem dan wel makelijker los kan draaien.

• lemming_nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:23:
Schroefbank moet lukken, gewoon goed vast draaien. Kijk anders of er iemand bij je in de buurt woont die een grote schroefbank tot zijn beschiking heeft.
Dan twee lange slangpilaren er in draaien zodat je meer kracht kan zetten en draaien maar. Zo zal ik het in iedergeval doen.

Wat zet meer uit, koper of alminium ? Leg hem anders eens een dag in de vrieskiest of verwarm hem in een pan met koken water. Grote kans dat je hem dan wel makelijker los kan draaien.
Ik heb een aardige bankschroef en ik draai hem echt wel vast maar dan komt het volgende probleem. Waarmee houd ik de andere helft vast? Ik heb geen slangpilaren (niet bijgekregen behalve dan die ene die vast zat maar voor de prijs mag ik niet klagen :P) dus op die manier kan ik 'm niet los krijgen.

Ik heb het blok al in kokend water gehad maar dat helpt 0,0. Zal diepvries eens proberen.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste