[WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:42
Oke, en hoeveel moet ik daar op bieden? ongeveer. Er zit nog alles bij. Inclusief alle blokken, en 2 flesjes waterspul anti alg en anti corrosie. Ook zit er niet meer de orginele fan bij maar eentje van Papst 120mm. Heb de keuze tussen deze of de orginele..? Welke zou ik moeten pakken?

Ook is er een beetje gerommelt met het VGA blokje degene heeft ern aan beide bevestigingspunten een heel klein stukje vanaf gehaalt omdat het anders niet pasten bij hem.

[ Voor 37% gewijzigd door Fuske op 31-10-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
[b]k0ewl schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:14:
En zal het genoeg koelen als ik de volgende setup maak:
[afbeelding]
1: Dual 80 mm radiator Black Ice Micro II
2. Zalman ZM-WB3 Gold (komt een 4400+ X2 onder)
3. Zalman ZM-NWB1 (nForce4 chipset)
4. Pomp (nog geen idee over doorstroomsnelheid, want tis mijn eerste watercooling setup)
5. Zalman ZM-GWB1(Sapphire X800)

Nog iemand tips waar ik op moet letten en natuurlijk of dit setje mijn systeem aankan?
Als je geld hebt voor zo'n mooie cpu, waarom 'bezuinig' je dan op je waterkoeling?
Begrijp me niet verkeerd, zalman is lollig speelgoed. Maar kan toch zeker niet op tegen die-hard merken als Dangerden en Swiftech.
En dat zalman blok houd je x800 makkelijk op temperatuur. Ik heb mn twijfels over de rad, daar zou evt een extra rad, of een wat grotere geen kwaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
tommy schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:15:
[...]

Oke, en hoeveel moet ik daar op bieden? ongeveer. Er zit nog alles bij. Inclusief alle blokken, en 2 flesjes waterspul anti alg en anti corrosie. Ook zit er niet meer de orginele fan bij maar eentje van Papst 120mm. Heb de keuze tussen deze of de orginele..? Welke zou ik moeten pakken?

Ook is er een beetje gerommelt met het VGA blokje degene heeft ern aan beide bevestigingspunten een heel klein stukje vanaf gehaalt omdat het anders niet pasten bij hem.
Alle blokken houd in dat je Gpu, Cpu, en NB blokken krijgt?
Wat voor radiator zit erbij?
Standaard leverd Waterchill Sunon mee, Papst is veel beter (stiller)!
Staat jouw waterblok op de compatibiliteitslijst van dit setje?
Foto's van de bevestiging van het waterblok?
Anti alg e.d. kost geen ruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Alles is orgineel van het setje alles wat er nieuw ook bij zit. Maar ik kon een keuze maken of ik een fan van papst wou of de orginele sunon.

Mijn waterblok, ik heb nog geen waterblok maar die erbij zit is wel geschikt voor mijn s939 ja. Heb foto's gekregen van de verkoper, maar heb ze niet online. Ziet er allemaal nog wel netjes uit.

[ Voor 46% gewijzigd door Fuske op 31-10-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
arnoman schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:02:
[...]
Als je geld hebt voor zo'n mooie cpu, waarom 'bezuinig' je dan op je waterkoeling?
Begrijp me niet verkeerd, zalman is lollig speelgoed. Maar kan toch zeker niet op tegen die-hard merken als Dangerden en Swiftech.
En dat zalman blok houd je x800 makkelijk op temperatuur. Ik heb mn twijfels over de rad, daar zou evt een extra rad, of een wat grotere geen kwaad kunnen.
ik ben ook maar een arme student en heb ook niet zo veel gled voor die CPU, maar ik heb een hele lieve "collega" waarvan ik die CPU krijg :9

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 19:37
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:42:
Ik ben eindelijk van plan om mjn PC ze voorzien van waterkoeling. Ik ben van plan om een setje te kopen bij aquacomputers.de bestaande uit de volgende onderdelen:

1 x aquastream 12V Pumpe Rev. 3.5
1 x cuplex XT 2-Loch-mounting A64 without fittings
1 x aquagraFX for 7800 GTX without fittings
1 x twinplex Rev. 1.2 Chipset without fittings
1 x aquadrive Dual BLUE without fittings
2 x Water reservoir aquatube Rev. 1.1 without fittings, black
1 x ClearBlue Wasserzusatz 50 ml UV-aktiv
1 x aquaero 4.00 USB Fan-Controller, VF-Display

plus nog 2 keer een BI rad.

Ik ben een absolute n00b in waterkoeling dus heb ik een aantal vragen:

Er staat bij de koelblokken "without fittings", maar welke fittings moeten er dan bij? En welke maat slang. Ik kwam er niet echt uit op de site.
Ik zou hier ook wel graag het antwoord op willen weten.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ShadowWings schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:28:
[...]

Ik zou hier ook wel graag het antwoord op willen weten.

Alvast bedankt.
Ik zou dezelfde maat fittingen nemen als die bij de pomp zitten. Als ze ook niet bij de pomp zitten of daar zitten er meerdere in moet je met het volgende rekening houden: door grote slangen past meer water maar ze zijn (afhankelijk van slang maar zelfs met siliconen) moeilijk te buigen zonder te knikken. Als ik jou was zou ik voor 10mm binnen diameter gaan, maar zoals ik zei kijken even wat er bij de pomp voor maat zit.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pomp (nog geen idee over doorstroomsnelheid, want tis mijn eerste watercooling setup)
Maakt totaal niet uit, als deze maar stil is. Een kilo water koelt even goed als 3,3 kuub lucht (zie binas tabel 11 & 12 ;))

Het gaat er vooral om of deze stil is en wat zijn levensduur is, tenzij je natuurlijk van plan was om een halve kilowatt aan energie in te pompen, dan ben je toch minimaal 215L /u nodig om je temperatuur maar 2 graad te laten stijgen. Wanneer je een dikke radiator neemt met verscheidende meters buis (zoals ik), dat moet je pomp natuurlijk wel voldoende druk leveren om überhaupt op de 200 L te komen. Vraag mij er dan weer niet voor welke merken dan goed voor zijn.

Met deze gegevens hoop ik dat jullie niet pompen aanschaffen die 2000L verschepen :P.

(is je natuurkunde toch nog ergens goed voor)
Maar kan toch zeker niet op tegen die-hard merken als Dangerden en Swiftech.
Vertel me dan: wat hebben deze die-hard merken dan, wat ze zo moeilijk dood maakt? Een goede en stille pomp, that's all? Je bent echt geen honderden liters nodig om voldoende te koelen. Zorg dat de waterblokken uit koper bestaan en passen en klaar is koos...

Het is uiteindelijk zeer belangrijk een groot radiator-oppervlak te hebben, zodat je temperatuurevenwicht zo dicht mogelijk bij de kamer-temp ligt.

Zelf ben ik benieuwd naar de pomp die bij mijn goedkoop-compleet setje zit, zal het wel niet lang uithouden geen lawaai te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digibilly schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:49:
[...]

Daarom ga ik ook voor de reserator plus. Waterkoeling zonder fans.
200 euro voor alleen een koeltoren en CPU koeling, terwijl er geluiden zijn dat dat pompje ook niet echt "die-hard" is en bovendien het koeloppervlak ook weer niet extreem groot is :?

Ik ben al bekeerd van die toch wel erg mooie reserator die ik al op mijn bureaublad zag staan...

Niets verkeerd mee natuurlijk zolang je het budget daarvoor hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
2ehands ;)
En een reserator is ook niet voor die-hards. Die hards gebruiken zoiezo geen passieve oplossingen, maar echte radiatoren (meerdere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2ehands scheelt ongeveer de helft in prijs :). Ik wilde ook tweedehands kopen, maar helaas was er alleen koeling voor de cpu 2ehands te vinden, terwijl ik mijn 9800 pro ook de mond wil snoeren (en overklokken ;))

Ik ga gebruik maken van een radiateur die ooit een dieselmotor gekoeld heeft 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
aldertb, dan wens ik je heel veel succes met die rad netjes wegwerken :P
Passief moet toch wel aardig lukken waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Beetje off-topic; albertb heeft op eBay ook een flesje Coollaboratory Flüssigmetall / Liquid Metal gekocht, en ik vroeg me af of hier gebruikers zijn van dat spul en wat de ervaringen qua temperatuur zijn. Ik heb alle andere fora al zo'n beetje doorgelezen, maar er zijn gewoon te veel verschillende meningen over, en ook de testresultaten verschillen per test.

Vooral de temp-verschillen tov Arctic Silver 5 zou ik heel graag willen weten..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsx
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 09:40
Wil zelf ook beginnen met waterkoeling vooral voor de stilte.. daarom dacht ik aan de zalman reserator plus, is stil koelt redelijk en ziet er leuk uit.

Wat ik mij nu echter afvraag: Als ik de cpu, gpu, nothbridge ga koelen met water kan ik dan verder alle fans ( intake, outtake) uit m'n kast halen of is er toch nog een beetje flow nodig om onderdelen op het moederbord te koelen, en geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
nilsx schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:59:
Wil zelf ook beginnen met waterkoeling vooral voor de stilte.. daarom dacht ik aan de zalman reserator plus, is stil koelt redelijk en ziet er leuk uit.

Wat ik mij nu echter afvraag: Als ik de cpu, gpu, nothbridge ga koelen met water kan ik dan verder alle fans ( intake, outtake) uit m'n kast halen of is er toch nog een beetje flow nodig om onderdelen op het moederbord te koelen, en geheugen?
Haal nooit alle koelers weg, laat wel 2 koelers zitten, 1 voor de aanzuiging voorin de kast, de 2e voor het uitblazen van de hitte aan de achterkant. Dit kan best op 7v, waardoor de koelers bijna niet hoorbaar zijn. Hardeschijven houden wel van een briesje, net zoals je geheugenmodules en andere hardware wat warmte afscheid.

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Oke, en hoeveel moet ik daar op bieden? ongeveer. Er zit nog alles bij. Inclusief alle blokken, en 2 flesjes waterspul anti alg en anti corrosie.
zou toch graag even antwoord willen hebben op mijn vraag.
Nog even een overzichtjes:
Asetek Waterchill KT12-L20 Complete set!
Handleiding
slangen
alle blokjes(cpu, gpu, nb)
pompje
radiator+sunson fan
reservoir

Vraagprijs €130,-

Wat moet ik hier op bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Hij vraagt toch 130? Lijkt mij een erg goede prijs, ook 2e hands. Neem alleen wel de Pabst, die Sunon is ten eerste veel dikker en maakt ten tweede veel meer lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Gewoon €100 euro bieden, kijken hoe hij erop reageerd. Z'n prijs is zeker redelijk, maar je kan altijd kijken of er nog een beetje rek inzit. Ik zou, ingeval van opbieden tot max 150€ gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<offtopic>Je mag me gewoon Aldert (of aldi, niet dat ik 100% gelukkig met die nickname ben, maar ik was er eerder :P) noemen hoor, aldertb uitgesproken klink 'n beetje raar :+.

Kzit gewoon in een identiteitscrisis :|</offtopic>

Gezien het enorm positieve feedback profiel (http://feedback.ebay.nl/w...&userid=sth0805&items=200, hij verkoopt alleen dat goedje) kan ik zeggen dat het nooit verkeerd zal zijn. Ik krijg waarschijnlijk bij mijn aangeschafte waterkoelingsset een vrij slechte koelpasta, dus besloot ik dit aan te schaffen (khad toch nog wat geld op paypal staan ;)).

Ik geloof dat deze vloeistof beter zal werken, omdat dit geheel uit metalen bestaat (metaalpoeder) en de beste geleiders (onder de mogelijk toepasbare stoffen) blijven metalen... Zilver is de winnaar (nog eens 10% beter dan koper), het zou heel goed kunnen dat er zilverpoeder inzit (zilver kost 200 euro per kilo).

Aangezien ik al een waterkoelingsset ga installeren kan ik moeilijk een vergelijking maken...

@arnoman hehe inbouwen :o. Ik zal wel es wat foto's maken als ik het geheel aangesloten heb. Hij komt in ieder geval op een plaats te staan waar ik er geen last van zal hebben.

@tommy ik heb een nieuwe koelingsset (ongebekend merk voorzover ik weet) voor 90 euro gekocht, dus de prijs die ervoor gevraagd wordt lijkt me zeker niet slecht. Het nadeel van 2ehands is wel eens dat het niet compleet is, waardoor er nog €20? bijkomt voor juiste fittingen en slang... hoe is de pomp eigenlijk? Geeft hij er wel garantie op dat die niet brak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:16
FreezingHardware VS AquaComputers.

Welke is beter/goedkoper? Of laat ik het zo zeggen, welke winkel heeft de beste Prijs/Kwaliteit verhouding?! Wat ik vervelend van AquaComputer vind is dat het altijd maar weer uit Duitsland moet komen, en dat is met verzenden nogal duur. En je kunt nooit even snel een mailtje sturen, het moet altijd Duits/Engels zijn. Iemand ervaring bij een van bijde ( of bijde :7 ) winkels?!

Vraag 2

Eheim 1048 VS Hydor Seltz L20

Welke is beter? Dan heb ik het over Pompvermogen/Geluid. De Eheim is wel duurder, maar het schijnt wel een beter merk te zijn. Hij pompt alleen 100L/u minder water. Dit word m'n Setup.

Pomp >> Dual Rad >> GPU >> CPU >> Singel Rad >> Reservoir >>

[ Voor 27% gewijzigd door Heaget op 01-11-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Heaget schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:25:
FreezingHardware VS AquaComputers.

Welke is beter/goedkoper? Of laat ik het zo zeggen, welke winkel heeft de beste Prijs/Kwaliteit verhouding?! Wat ik vervelend van AquaComputer vind is dat het altijd maar weer uit Duitsland moet komen, en dat is met verzenden nogal duur. En je kunt nooit even snel een mailtje sturen, het moet altijd Duits/Engels zijn. Iemand ervaring bij een van bijde ( of bijde :7 ) winkels?!
Lees eens wat reacties zou ik zeggen?

En lees de TS eens door, die is er niet voor niets. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Roamor op 01-11-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, hoe moet ik dat nou weten terwijl ik helemaal niet weet wat je gaat bestellen. Als je alleen gedestileerd water nodig heb dan kan je veel beter even naar een auto shop gaan ;)

Maar gewoon bij bijde winkels een besteling en kijk bij welke het goedkoopst is. Je hebt ook een midde weg, Aplhacool producten via http://www.bytesatwork.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
naja laat maar hangen ook, tweakers geven toch altijd zo'n kut reactie van kijk hier en lees dit blablabla, je kunt toch ook gewoon antwoord geven?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raad gevraagd ;)

Ik ben nog nieuw op het vlak van WC en heb zin om mijn huidige WC uit te breiden en te verbeteren.

Pics. van mijn huidig koelsysteem vind je op onderstaande links;

http://users.pandora.be/x.../WC%20rad%20+%20papst.jpg]
http://users.pandora.be/xplod/Watercooling-project/wc4.JPG
http://users.pandora.be/x...ling-project/WC%20rad.jpg
http://users.pandora.be/xplod/Watercooling-project/wc5.jpg

Huidige set-up:

- pomp NOVA Sicce 800l/uur ondergedompeld in zelfgemaakte res.
- cpu-blokje LICS AAF1 van ,.. zonet ontdekt,.. ARKTICFREEZER (ik wist héél lange tijd het merk niet eens)
- Noise isolator Dual Pass rad met PAPST-fan 120x120x32mm

De volledige set-up is uitgerust met 10/14mm tubings.
Cpu-temperatuur is stressed @2500Mhz. ong. 48 gr. idle 39 gr.

Nu wou ik ook er nog eens graag mijn Asus v9999GE grafische kaart bijgekoeld hebben.
Mijn vraag naar jullie is nu welk blokje ik daar nu net het beste voor zou aanschaffen,.... schaf ik mij dan beter misschien ook nog een beter type cpu-blokje aan :?
Ik zou ook voor de handigheid overschakelen naar 8/10mm tubing.

De res en rad zou ik voorlopig wel nog buiten mijn case laten,.. dat stoort mij niet echt,.. inbouwen zal toch niet lukken wegens plaatsgebrek,.. ook al zou ik van pomp en rad veranderen.
Voorlopig blijft dat dus wel ongewijzigd. Eerst effe temperaturen afwachten want dat is nu net iets waar ik mij een beetje zorgen over maak,.. dat ze nl. te hoog zouden uitkomen naar mijn zin :?

Wat raden jullie mij aan :? Waar vertoond mijn systeem gebreken en zou het wel eens véél beter kunnen :?

Wat denken jullie trouwens van die barstjes die mijn blokje op de zijkant begint te vertonen :?
Zie link:
http://users.pandora.be/x...cpu-blokje%20krakskes.jpg
Ik ben er niet echt gerust in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Heaget schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:43:
naja laat maar hangen ook, tweakers geven toch altijd zo'n kut reactie van kijk hier en lees dit blablabla, je kunt toch ook gewoon antwoord geven?!
Je verwacht dus eigenlijk dat al het werk voor jou gedaan wordt? Jij wil niet hier kijken en daar lezen, maar wij moeten dat wel voor jou doen ... Beetje scheef is het niet? Wat verwacht je van 'ons'? Dat we alle prijzen van webshops uit ons hoofd kennen om een willekeurige voorbijganger deze op te kunnen dreunen?

Wat betreft de pomp-vraag:
Eheim is inderdaad beter kwaliteit, ik heb beide pompjes hier. Bij de Ehiem voel je gewoon dat ie eigenlijk beter is dan de hydor, ook vind ik m stiller. Enige nadeel is dat ie wat groter is dan de L20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe maar weer duur, glazen plaat :9~

Die krasjes zitten in het glas? het zou heel goed kunnen dat het koper meer is gaan uitzetten dan het glas, zodat er spanningen ontstaan. Mag toch wel hopen dat je garantie hebt? Zelf zou ik het bedrijf voor het gerecht slepen als het waterblokje kapot gaat (door het barsten van het glas) waardoor mijn hele systeem geruïneerd wordt.

Toch lijkt het mij sterk dat zo'n dikke glazen plaat zomaar knapt.

Die foto maakt niet echt duidelijk hoe diep de krassen eigenlijk zitten.

Je temperaturen liggen inderdaad nog vrij hoog, maar als dit in de core wordt gemeten valt het nog mee? Je zou eigenlijk de watertemps ook eens moeten meten, aan de hand daarvan kun je zien of je je gpu ook nog kunt koelen.

Hoe zit het met de koelpasta?

@syzzer, compleet met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik denk niet dat dat glas is, maar plexiglas. :) De redenering voor het ontstaan van die scheurtjes kan wel kloppen idd.

@Xplod; je CPU temp lijkt me niet bijzonder hoog, met welke voltages werk je?

Verbeterpunten zijn er natuurlijk altijd. :P Als je je grafische kaart (welke nVidia is dat ook alweer? 6x of 7x?) ook wilt koelen, zou ik een groter rad overwegen. Niet omdat je huidige dat niet zou trekken, maar dat scheelt je in de rpm's die je fan moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:43:
Doe maar weer duur, glazen plaat :9~

Die krasjes zitten in het glas? het zou heel goed kunnen dat het koper meer is gaan uitzetten dan het glas, zodat er spanningen ontstaan. Mag toch wel hopen dat je garantie hebt? Zelf zou ik het bedrijf voor het gerecht slepen als het waterblokje kapot gaat (door het barsten van het glas) waardoor mijn hele systeem geruïneerd wordt.

Toch lijkt het mij sterk dat zo'n dikke glazen plaat zomaar knapt.

Die foto maakt niet echt duidelijk hoe diep de krassen eigenlijk zitten.

Je temperaturen liggen inderdaad nog vrij hoog, maar als dit in de core wordt gemeten valt het nog mee? Je zou eigenlijk de watertemps ook eens moeten meten, aan de hand daarvan kun je zien of je je gpu ook nog kunt koelen.

Hoe zit het met de koelpasta?

@syzzer, compleet met je eens.
De barstjes zijn redelijk oppervlakkig op het eerste zicht. Ze werden veroorzaakt doordat de plexi bij het aanspannen aan de randen wat is beginnen buigen. M.a.w. de plexi staat gewoon een beetje bol t.o.v. het blokje doordat.......,.. het heeft eigenlijk alles te maken met de O-ring die op die plaatsen nu net niet zo hard kan samengeperst worden als aan de andere zijden.

Ik gebruik momenteel Arctic Silver 5 pasta op mijn cpu. de temperaturen zijn wel degelijk d.m.v. een thermische diode gemeten in de cpu-core.

Mijn watertemperatuur voelt eigenlijk héél lauw aan,.. laat ons zeggen gewoon ong. op kamertemperatuur.

Wat betreft garantie,... ik heb het 2de-hands gekocht voor een héél zacht prijsje,.. geen garantie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Syzzer schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:05:
[...]

Je verwacht dus eigenlijk dat al het werk voor jou gedaan wordt? Jij wil niet hier kijken en daar lezen, maar wij moeten dat wel voor jou doen ... Beetje scheef is het niet? Wat verwacht je van 'ons'? Dat we alle prijzen van webshops uit ons hoofd kennen om een willekeurige voorbijganger deze op te kunnen dreunen?

Wat betreft de pomp-vraag:
Eheim is inderdaad beter kwaliteit, ik heb beide pompjes hier. Bij de Ehiem voel je gewoon dat ie eigenlijk beter is dan de hydor, ook vind ik m stiller. Enige nadeel is dat ie wat groter is dan de L20.
Nee dat verwacht ik niet, maar ik verwacht gewoon wat leuke ( we zitten hier voor onze lol niet? ) reacties. Ik heb namelijk liever dat er op het forum word gezegd "die shop is beter", of "niet die pomp nemen" want dat is gebruikers ervaring, als ik een review lees dan hebben ze die pomp een uurtje aan gehad en is de kans dat er wat gaat ratelen oid klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Ik ben dus ook nog opzoek naar een goedkope maar wel een goede pomp.

Ik zag er 2 staan. Een Eheim Compact 600 en de Hydor L20.
Op google gezocht, maar ik krijg maar niet het antwoord op de vraag of je ze ook buiten water kunt gebruiken (die Eheim lijkt erop dat die het niet kan, maar cker weten doe ik het dus niet.

Daarnaast is lawaai een grote bepalingsfactor, omdat ik dus een stil systeem wil hebben ivm het naast mijn bed staan van de pc.

Welke moet ik dan nemen, die Compact of de Hydor?
Dit hele waterkoelingsgebeuren vergt een bult nadenk werk :p

Edit: ook moeilijk om te vinden is een instapmodel koperen GPU blokje voor een X800?

[ Voor 8% gewijzigd door k0ewl op 01-11-2005 21:10 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frigus.nl is wel een sijt (ziet er driedubbel belabberd uit) met allerlei koelingsblokken. Je moet kijken naar de maten die je nodig hebt en op welke afstanden de gaten zitten => meten. Sorry dat ik een antwoord geef die door Heaget zo gehaat wordt.

Plexia-glas moet wel enkele kleine barstjes kunnen hebben, maar goed is het nooit. Zoals de informatie tot mij komt lijkt het niet te voorkomen, of alleen door wat minder aan te spannen.

Vandaar dat zachte prijsje ;).

Temperatuur in de core, stressed kleine 50 graden is toch niet zo raar?

Wat heb je eigenlijk betaald voor de artic silver? (gewoon ter vergelijking met het door mij aangeschafte product).

Verkijk je in ieder geval niet op lauw water, zou al gauw kleine 30 graden kunnen zijn. Even meten met koortsthermometer. Op basis van het watertemp zou je kunnen zeggen of je ook nog een gpu kunt aansluiten (waarschijnlijk wel want das maar een halve gigahertz :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:30:
Wat heb je eigenlijk betaald voor de artic silver? (gewoon ter vergelijking met het door mij aangeschafte product).
Ho,.. die is eens meegekomen met een bestelling van B@W,.. nu daar geprijst aan 6€
Plexia-glas moet wel enkele kleine barstjes kunnen hebben, maar goed is het nooit. Zoals de informatie tot mij komt lijkt het niet te voorkomen, of alleen door wat minder aan te spannen.
heb ik dus veiligheidshalve ook gedaan ;)

Graag jullie gedacht eens over het volgende blokje van Alphacool want ik heb echt véél zin om één van deze 2 aan te schaffen;
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=459&cPath=5_18_20
of
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=492&cPath=5_18_20

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een blokje voor je gpu hoeft lang niet zo superperfect als die voor je cpu, vanwege het aantal gigahertzen verschil.

Hij past mooi bij je huidige CPU-blok :) en is zeker niet duur. Echter de verzendkosten zullen wel ongeveer 15 euro zijn en misschien moeten er ook nog fittings bij?

2ehands compleet zeker niet te vinden? (zoektijd daarnaar, misschien een uur, kost natuurlijk ook geld :P).

edit: oh t was of, of. Ik denk niet dat die duurdere veel toegevoegde waarde heeft voor een GPU, alleen dat je een beetje meer weerstand zult hebben. Maar als je de 5 euro ervoor over hebt om het koper nog meer op watertemp te krijgen en de pomp is sterk genoeg, tjah...

Goede koelpasta is dus niet duur en nog veel betere is ook niet duur. Alhoewel er zit natuurlijk haast niets in zo'n tubbetje, dus relatief gezien is het erg duur.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:54:
Een blokje voor je gpu hoeft lang niet zo superperfect als die voor je cpu, vanwege het aantal gigahertzen verschil.

Hij past mooi bij je huidige CPU-blok :) en is zeker niet duur. Echter de verzendkosten zullen wel ongeveer 15 euro zijn en misschien moeten er ook nog fittings bij?

2ehands compleet zeker niet te vinden? (zoektijd daarnaar, misschien een uur, kost natuurlijk ook geld :P).

edit: oh t was of, of. Ik denk niet dat die duurdere veel toegevoegde waarde heeft voor een GPU, alleen dat je een beetje meer weerstand zult hebben. Maar als je de 5 euro ervoor over hebt om het koper nog meer op watertemp te krijgen en de pomp is sterk genoeg, tjah...
Verzendkosten zullen gedeeld worden, we gaan met 2 een bestelling doen zodus .... ;)
Koppelingen moeten er uiteraard ook nog bij.

Vraag is nu wel nog of mijn 800l/uur pomp dit zal aan kunnen want mijn cpu-blokje is er ééntje die de flow nu al deftig tegen houdt,... de huidige opvoerhoogte bedraagt slecht een 30-tal cm dus dat zit wel al goed denk ik.
Ook is nog de vraag of de koppelingen,... want ik had natuurlijk wel graag haakse gebruikt om niet in een grote bocht met mijn slangen van beneden naar boven in mijn case te moeten gaan,... die op 1 v.d 2 blokjes,..ik weet nu wel nog niet welke,... niet in de weg zullen zitten voor de huidige memorycooling op mijn kaart welke ik toch eigenlijk zou willen behouden in 1ste instantie :?
Ik heb alvast een mail hiervoor gestuurd naar B@W met die vraag,... die zullen mij wel daar nog de nodige antwoorden kunnen op geven denk ik.
Tips hier zijn uiteraard ook nog welkom ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Weet toevallig iemand waar je 1/2" fittingen met een 45 graden knik kunt kopen? (9/16" schroefdraad voor oa Danger Den)

TY

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget

Welke is beter? Dan heb ik het over Pompvermogen/Geluid. De Eheim is wel duurder, maar het schijnt wel een beter merk te zijn. Hij pompt alleen 100L/u minder water. Dit word m'n Setup.

Aangezien de Eheim 100L/pu minder pompt zit ik te twijfelen, heb ik die 100L/pu echt nodig?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind deze van alpha cool beetje uitzien als een flow killer. Al neemt die bij een goede montage wel minder pci sloten in.
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/popup_images/12250_6.jpg

Ik zou voor deze gaan en als het goed is kan je hem gewoon met de orginele gf6800 schroeven met veertjes vast zetten. Zoals je op de foto eer onder ziet.
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/popup_images/492_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/5456/waterkoel22ax.th.jpg

Het verschil tusen lucht koeling en waterkoeling is erg groot bij videokaarten, maar verschil tussen de verschilende gpu blokken merk je niet zou heel erg tijdens het overcloken. Behalve dat er ook cool blokjes zijn die ook het geheugen coolen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heaget schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:38:

Aangezien de Eheim 100L/pu minder pompt zit ik te twijfelen, heb ik die 100L/pu echt nodig?!
Je kan beter kijken naar de "Head" aka de opvoerhoogte van beide pompen. De Eheim heeft hier het voordeel. Ik raad je aan de Eheim te kiezen, erg goede pomp. Vooral met 2 radiatoren wil je een sterke pomp hebben, de Eheim voldoet hier meer aan dan de Hydor.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Heaget wellicht zou je je toon wat willen aanpassen. Op tweakers komt je niks aangewaaid. Je weet dat en toch stel je een dergelijke vraag als de shop/fabrikant vergelijking.
Een webshop met een fabrikant vergelijken: je weet het antwoord zelf eigenlijk grotendeels al te geven. sjapoo ;) De fabrikant is ook goedkoper maar dat is niet zo vreemd.
Het is een overweging die je zelf moet maken ;) Maar kijk vooral natuurlijk eens in de Waterige Pricewatch en in relatie tot hoe de shops bevallen is er de Shopsurvey

Leg de schuld natuurlijk vooral bij ons, maar misschien een suggestie: ga ook eens bij jezelf te raden. De helft van de door jou gestarte topics is gesloten, wat ook wel iets wil betekenen. Dus kom met concrete vragen met het klimaat hier in je achterhoofd.

Mbt de pomp: zelfs dat staat in de topic start, verkijk je niet op Lpu maar let vooral op de kracht (opvoerhoogte), ook word de stilheid en betrouwbaarheid geroemd, kortom: de Eheim is zeker wel te prefereren weet ik door het volgen en beheren van dit topic ;)
rabor schreef op woensdag 02 november 2005 @ 00:24:
Weet toevallig iemand waar je 1/2" fittingen met een 45 graden knik kunt kopen? (9/16" schroefdraad voor oa Danger Den)
ijzerwaren zaak? zoek de waterkoeling webshops eens af of stuur ze een mailtje.
Wel brak voor je flow trouwens, kan het echt niet anders? Een gebogen slang is altijd te preferen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Vandread op 02-11-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Vandread schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:22:

[...]

ijzerwaren zaak? zoek de waterkoeling webshops eens af of stuur ze een mailtje.
Wel brak voor je flow trouwens, kan het echt niet anders? Een gebogen slang is altijd te preferen ;)
Thnx. Ik had al verschillende groothandels voor oa gas- en waterleiding-spul gebeld, maar het zijn typisch Amerikaanse en Engelse maten die hier normaal niet worden gebruikt.
Wat WC webshops betreft, ik heb tientallen UK en VS sites afgezocht, maar niks.. - volgende stap wordt slijmen op Engelse/Amerikaanse OC/WC fora ;) en zoeken naar UK/VS ijzerwinkels..

Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/2782/fitting45gr6bz.jpg
Toen die SLI set net uitkwam had ik deze pic van een US forum afgeplukt, maar nu ik kan dat forum - of de foto - nergens meer vinden..

Volgens mij zal het qua flow ook wel meevallen (met een Laing D5).

Ik zou ook maar 1 zo'n fitting gebruiken - op m'n rad, ipv die je links-onderin ziet:
Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/6141/slang6pm.jpg

Het liefst zou ik niks aan de slangen veranderen want de flow is goed, maar juist door die bocht komt er nogal wat kracht op de slang + bevestiging en zoog hij daar bij standje 2 - 2,25 ietsie lucht mee naar binnen (en werd het dus ook ietsie vochtig). Nu had ik ondertussen die slangklem al vervangen voor een kunststoffen en lekt'ie eigenlijk niet meer, maar ik ben bang dat ik bij hogere druk toch weer een soortgelijk probleem ga krijgen. Ik ga nl die Noise Res vervangen voor deze high-flow res omdat ik m'n pomp toch ook op de hoogste stand wil kunnen gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/235/swiftechmcresmicro1hd.gif
(Swiftech MCRES-MICRO)

..en dat kan nu dus niet omdat m'n huidige res en pomp ongeveer vanaf standje 3 het effect geven van een Jacuzzi + Dreft.. :+

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:53:
[...]

Hey Hardware-4u heb je de spullen al besteld ?

ik heb hier namelijk nog een ongebruikte xt liggen voor amd64 mocht je intresse hebben wil em voor ong 50 euro verkopen( hij is nieuw en niet gebruikt )

voor de rest is het een zeker een goede setup naar mijn mening

Grt
Sorry hij is maar 10 euro duurder bij aquacomputers. En aangezien vanaf jouw de verzend kosten er ook nog bijzitten, bestel ik hem liever gewoon bij aquacomputers.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

weet iemand wat ik nodig heb om een swiftech mc665 of een d-tek 50z te gebruiken in een alphacool 10/8 slagen systeem? Deze 2 zijn de enige die 12V zijn, en veel water verplaatsen
allebei zijn ze volgens mij 1/2inch schroef

het liefst zon metalen schroefkoppeling, maar denk niet dat die er zijn van 1/2 inch naar 10 mm buitendiam

[ Voor 20% gewijzigd door sander817 op 02-11-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Oke sorry, O-) Ik bedoelde het wel zo maar ik had m'n dag niet. Tzal niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
sander815 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:00:
weet iemand wat ik nodig heb om een swiftech mc665 of een d-tek 50z te gebruiken in een alphacool 10/8 slagen systeem? Deze 2 zijn de enige die 12V zijn, en veel water verplaatsen
allebei zijn ze volgens mij 1/2inch schroef

het liefst zon metalen schroefkoppeling, maar denk niet dat die er zijn van 1/2 inch naar 10 mm buitendiam
Wat dacht je van deze:
http://www.alphacool.de/x...cts_id=3278&cPath=5_26_27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:51:
Ik denk niet dat dat glas is, maar plexiglas. :) De redenering voor het ontstaan van die scheurtjes kan wel kloppen idd.

@Xplod; je CPU temp lijkt me niet bijzonder hoog, met welke voltages werk je?

Verbeterpunten zijn er natuurlijk altijd. :P Als je je grafische kaart (welke nVidia is dat ook alweer? 6x of 7x?) ook wilt koelen, zou ik een groter rad overwegen. Niet omdat je huidige dat niet zou trekken, maar dat scheelt je in de rpm's die je fan moet draaien.
Mijn cpu Vcore bedraagt 1,50 Volt,.. mijn grafische kaart is een Asus v9999 Gamers Edition.
Dat is een 6800(NV40) met 12 pipelines 5 vertex shaders maar wel ge-unlocked naar 16 pipelines.

Nog een vraagje :?
Lukt het om op onderstaand blokje op 1 of andere manier 2 haakse koppelingen te krijgen voor 8/10mm tube zoja,... laat maar komen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/popup_images/492_0.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
denk niet dat dat kant, want dan kun je ze niet meer vastdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Mijn waterkoeling schiet eindelijk weer eens op, na een hele tijd op een hokkie tokkie manier gedraait te hebben heb ik nu een fatsoenlijke pomp (eheim 1048), komen er ook nb en grake blokjes in EN komt er een leuk kastje bij voor rad. Aangezien ik een sonata heb en die te klein is voor een kachelrad ben ik kachelrad bovenop aan het monteren ala exos alleen dan iets hoger,omdat ik geen gat kan maken (te weinig ruimte) bovenaan sonata, zodat lucht eruit kan. Nu wil ik natuurlijk het geheel makkelijk kunnen vullen en heb ik bovenaan een tstuk zitten met aan de bovenkant een kraan:

Afbeeldingslocatie: http://img368.imageshack.us/img368/2245/wc8mp.th.jpg

Het gaat dus bij pci sloten naar buiten, naar rad, dan kraan en dan weer naar binnen naar blokken.

Het T stuk is zo'n heavy duty geval (kon ff niets kleiners vinden voor 12mm) dus die heeft geen weerstand. Het kraantje heeft een opening van 6mm ofzo dus veel weerstand. Als ik nu water giet in dat kraantje loopt mijn loop voor de helft vol (allemaal theoretisch, zit nog niet in elkaar) incl de pomp. Wat nu als ik de pomp aanzet met kraantje open? Zou dan het water daar eruit spuiten of zal het er gewoon voorbij stromen omdat er en meer weerstand en bovendruk (vergeleken met zuigeinde van tstuk) is? Dit ivm het kunnen vullen terwijl de pomp de lucht eruit pompt (die dan ook via kraantje naar buiten gaat maar dat gaat wel goed volgens mij omdat de lucht eruit wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

k0ewl schreef op donderdag 03 november 2005 @ 08:43:
denk niet dat dat kant, want dan kun je ze niet meer vastdraaien?
ligt aan het soort fitting, bij mijn push-in fittingen kan ik de schroefdraad gewoon vastdraaien terwijl ik de kniebocht vasthoudt. Het kan dus wel, afhankelijk van het soort fitting.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
ow oke, dan kan het dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Bloody hell, heb m'n Astek-kit dual rad vervangen voor een Evo240 en nu is de boel zo een 4 graden warmer dan voorheen. Had volgens mij een review gelezen dat die 240 beter uit de test kwam. Zitten 2 rechte inschroefverbindingen 1/4" - 10 mm op de rad, verder is alles als voorheen. Zie ik iets over het hoofd of is de Evo240 niet zo een beste rad?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Kan je pomp het dan nog wel aan? Dual Rad is natuurlijk wel een flow killer ( spreekwoordelijk he )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Nog iets: Is je rad al goed ontlucht? Lucht in je rad = killer voor je temps :(

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Tuurlijk is de rad ontlucht, ben geen amawaterkoelert... :P
En ik ga van dual rad naar dual rad en de gemodde 350pomp is een beest.

;(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
evo240 is per definitie helemaal niet beter dan een asetek rad (black ice pro zeker?)
evo240 heeft ronde buizen en de asetek radjes platte welke eigenlijk beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
En de Evo series hebben nogal dunne buizen die door de lamellen lopen, dat >kan< een restrictie zijn voor je pomp/head in je systeem waar door je temps wat stijgen...

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 14:41
Hey ik heb nu wat spullen binnen, maar als ik mijn slangtules meet, blijkt de binnendiameter 4mm te zijn ipv 8mm. Klopt dit gewoon, en is het zo dat een 10/8mm slangtule een binnendiameter heeft van 4mm (misschien krap 5mm)? Het ziet er iig erg klein uit namelijk.

Ik had trouwens ook een rad besteld met 2 fans, en nu vraag ik mij af waarom de meeste mensen een pull setup doen ipv een push setup. Is dit veel effectiever of wordt dat enkel gedaan voor de stilte?

[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 03-11-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keb al mijn spullen binnen voor mijn WC behalve me rad ben ik nog niet helemaal uit.
Wat ik wil koelen is mijn CPU/GPU/NB.
Deze spullen heb ik al:
Eheim 1048 Centrifugaal Pomp 600l p/u
Swiftech CPU MCW6002-64 Water Block
Swiftech Chipset MCW20-R Liquid AMD/INTEL
Swiftech VGA MCW50 Water Block
Wat raden jullie mij voor rad aan?
Zat zelf aan een black ice te denken (micro,pro,extreme)

sys specs.

AMD Athlon64 3200+ 2,2GHz@2,3GHz (Momenteel, luchtkoeling)
Kingston 1048Mb geheugen
Geforce 6600GT

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:30:
Keb al mijn spullen binnen voor mijn WC behalve me rad ben ik nog niet helemaal uit.
Wat ik wil koelen is mijn CPU/GPU/NB.
Deze spullen heb ik al:
Eheim 1048 Centrifugaal Pomp 600l p/u
Swiftech CPU MCW6002-64 Water Block
Swiftech Chipset MCW20-R Liquid AMD/INTEL
Swiftech VGA MCW50 Water Block
Wat raden jullie mij voor rad aan?
Zat zelf aan een black ice te denken (micro,pro,extreme)

sys specs.

AMD Athlon64 3200+ 2,2GHz@2,3GHz (Momenteel, luchtkoeling)
Kingston 1048Mb geheugen
Geforce 6600GT
hoeveel heb je ( ex rad ) daarvoor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ witsel

Ik zou in jouw geval voor een dual 120mm rad gaan, een single 120mm zal je opzadelen met hoge temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heaget schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:19:
[...]

hoeveel heb je ( ex rad ) daarvoor betaald?
Voor wc setup €180 ex slange en dergelijke reservoir heb ik trouwens zelf gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:22:
@ witsel

Ik zou in jouw geval voor een dual 120mm rad gaan, een single 120mm zal je opzadelen met hoge temps.
Dat zou dan dus de black ice pro II worden of de extreme
http://www.hwlabs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Andere tip: Single Heatercore of Double (nog niet eens echt nodig). Single Heatercore kan al zoveel warmte kwijt :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
lemming_nl schreef op donderdag 03 november 2005 @ 08:45:
Mijn waterkoeling schiet eindelijk weer eens op, na een hele tijd op een hokkie tokkie manier gedraait te hebben heb ik nu een fatsoenlijke pomp (eheim 1048), komen er ook nb en grake blokjes in EN komt er een leuk kastje bij voor rad. Aangezien ik een sonata heb en die te klein is voor een kachelrad ben ik kachelrad bovenop aan het monteren ala exos alleen dan iets hoger,omdat ik geen gat kan maken (te weinig ruimte) bovenaan sonata, zodat lucht eruit kan. Nu wil ik natuurlijk het geheel makkelijk kunnen vullen en heb ik bovenaan een tstuk zitten met aan de bovenkant een kraan:

[afbeelding]

Het gaat dus bij pci sloten naar buiten, naar rad, dan kraan en dan weer naar binnen naar blokken.

Het T stuk is zo'n heavy duty geval (kon ff niets kleiners vinden voor 12mm) dus die heeft geen weerstand. Het kraantje heeft een opening van 6mm ofzo dus veel weerstand. Als ik nu water giet in dat kraantje loopt mijn loop voor de helft vol (allemaal theoretisch, zit nog niet in elkaar) incl de pomp. Wat nu als ik de pomp aanzet met kraantje open? Zou dan het water daar eruit spuiten of zal het er gewoon voorbij stromen omdat er en meer weerstand en bovendruk (vergeleken met zuigeinde van tstuk) is? Dit ivm het kunnen vullen terwijl de pomp de lucht eruit pompt (die dan ook via kraantje naar buiten gaat maar dat gaat wel goed volgens mij omdat de lucht eruit wil).
Om deze even te schoppen en een nieuwe vraag te stellen: maten voor het schroefdraad van pilaren; hoe werkt dat? Is 1/4 schroefdraad gewoon de diameter van de buitenkant schroefdraad of werkt dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek eigenlijk een mooi GPU blok voor mn 7800gt.
Op de site van Freezinghardware zag ik dit blok staan:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1919-1930.jpg
Innovatek Cool-Matic NV40LE / G70

wat info:
Het ontwerp van de Cool-Matic NV40LE is gebaseerd op dat van de nVidia Geforce 6800 LE / 7800 GTX reference kaarten. Hierdoor is de Cool-Matic NV40LE compatibel met alle grafische kaarten die hierop zijn gebaseerd.
Als hij geschikt is voor de 7800GTX is hij dan ook geschikt voor de 7800GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Op een GeForce 7800GT zit toch ook een G70 core of vergis ik me nu? volgens mij moet het dan wel passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zijn mijn oude en nieuwen temps.
Gehaald met een Opteron 146 (2ghz) socket 939 cabne 0530 apmw met 1,45v en DFI NF4

Mijn temps met de xp120+Papstfan waren 38 idle and 60 load prime.
2900mhz

Met IHS
Mijn temps met de storm kit zijn 36 idle and 48 load prime.
3000mhz

Zonder IHS
Mijn temps met de storm kit zijn 27 idle and 35 load prime.
3000mhz

En vanmiddag een superpi 1M run gedaan op 3200mhz. _/-\o_

Geweldige set naar mijn mening beste die er te koop is.
http://www.swiftnets.com/products/H20-APEX.asp

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisteRMeesteR schreef op donderdag 03 november 2005 @ 08:46:
[...]

ligt aan het soort fitting, bij mijn push-in fittingen kan ik de schroefdraad gewoon vastdraaien terwijl ik de kniebocht vasthoudt. Het kan dus wel, afhankelijk van het soort fitting.
Kan je mij eens vertellen welke push-in fittingen jij dan juist gebruikt en waar je ze gehaald hebt MisteRMeesteR :?

Zijn het die die je bij Alphacool kan kopen :?
Ik zie daar nl. 2 maal van die push-in koppelingen staan,... van het merk Legris en dan nog een ander,.... er zal wel verschil tussen die 2 zijn zeker,.. kan er mij iemand vertellen welk verschil :?

Link naar de bewuste Alphacool-pagina

edit:
effe gegoogeld

Legris,.. wel wel wel,...... winkels vlak in mijn buurt die deze koppelingen verkopen,... dat wordt interressant. Niet nodig om ze via Alphacool te kopen,.. je vind dus wel een verdeler in je buurt ;)
Check de site maar eens :
Legris website

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:36:
[...]

Sorry hij is maar 10 euro duurder bij aquacomputers. En aangezien vanaf jouw de verzend kosten er ook nog bijzitten, bestel ik hem liever gewoon bij aquacomputers.de
oke maakt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:15
aramdin schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:58:
Andere tip: Single Heatercore of Double (nog niet eens echt nodig). Single Heatercore kan al zoveel warmte kwijt :)
@PilatuS Heb een single heatercore met fanshroud en fan mocht je een ongebruikte 2e hands zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 16:53
Mijn PC is eindelijk watergekoeld, en ik ben enorm onder de indruk van de prestaties! Dit is mijn setup:
  • Alphacool NexXxoS XP AMD 64
  • Alphacool NexXxoS GP2X-NV40
  • Alphacool NexXxoS NBX-N
  • Alphacool NexXxoS Xtreme II
  • Alphacool Eheim Station 1000
  • PUR 10/8mm transparent(4m)
  • Nanotherm PCM+
  • AntiCorro-Fluid 50ml
  • AMD Athlon64 3000+ Venice @ 2.35 GHz (9 * 262), 1.472V
  • DFI Lanparty nF4 Ultra-D
  • 2 x TwinMOS SP3500 512MB (new BH5) @ 235 MHz 2-2-2-7 1T
  • Leadtek GeForce GT6800 PCI-e @ stock
  • WD Raptor 74GB
  • Lian Li PC60 Plus
  • Tagan 480W U22
De radiator ligt bovenop mijn case en de enige actieve koeling die hij krijgt is van de 80mm exhaust fan bovenin.

En dan nu de (max) temps:
  • CPU: 38C
  • Northbridge: 38C
  • VGA: 50C
  • HDD: 30C
  • System: 48C
In de kast hangen ook nog de meegeleverde fans: een 120mm intake vanvoor, een 80mm exhaust fan incl "afzuigkap" ter hoogte van de processor en een 120mm radiale exhaust fan ter hoogte van de VGA.
Toen ik nog luchtkoeling gebruikte (boxed FX-cooler op de CPU en verder stockcoolers) was alles minstens 10C warmer.

Ik vraag me nu af of 2 120mm fans op mijn radiator nog veel zouden uitmaken: de CPU wordt ondanks een 550MHz overclock slechts enkele graden warmer met de huidige setup.

Oh ja, er zit ook nog wat vuil in de koelblokken: in het begin was er enkel een verkleuring in het VGA-blok, maar nu zit er ook iets wits tussen de kleine pilaartjes van de blokken (van de CPU kan ik het niet zien omdat daar geen plexitop op zit). Ik vermoed dat dat teflon is dat is losgekomen. :?

Zijn de temps door die rare bijkomstigheden niet onwaarschijnlijk laag? Ik begin te twijfelen aan de juistheid van de sensors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
F.U.B.A.R schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:31:
Ik vraag me nu af of 2 120mm fans op mijn radiator nog veel zouden uitmaken: de CPU wordt ondanks een 550MHz overclock slechts enkele graden warmer met de huidige setup.

Oh ja, er zit ook nog wat vuil in de koelblokken: in het begin was er enkel een verkleuring in het VGA-blok, maar nu zit er ook iets wits tussen de kleine pilaartjes van de blokken (van de CPU kan ik het niet zien omdat daar geen plexitop op zit). Ik vermoed dat dat teflon is dat is losgekomen. :?

Zijn de temps door die rare bijkomstigheden niet onwaarschijnlijk laag? Ik begin te twijfelen aan de juistheid van de sensors...
Punt 1; denk ik niet. Je zit qua temperaturen namelijk niet aan de grens, waardoor dat je OC niet zal belemmeren. Een toevoeging is overbodig, het zal alleen maar extra geluid opleveren, tenzij je per sé lagere temperaturen wilt?

Over dat teflon: zou ik mij niet erg veel zorgen om maken. Misschien komt het eens los en drijft het in je reservoir, dan kun je het verwijderen. Zoiets zal niet je pomp vernielen imho. ;)

Je temperaturen lijken mij niet uitzonderlijk, en zijn eigenlijk ook niet zo erg belangrijk zolang je geen problemen als vastlopers tegenkomt. Kapotte sensors doe je natuurlijk echter weinig tegen.

[ Voor 9% gewijzigd door Roamor op 03-11-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 20:59
Als ik de vga temp en cpu temp naast die van me zelf leg kan het prima. Ik haal ook zo iets alleen dan met een stevig OCed AMD XP en 6800GT. Ik heb alleen wat ander WC spul. Die sensoren die zitten er vast wel iets naast, maar misschien niet eens zo gek veel.

[ Voor 20% gewijzigd door martijn_tje op 03-11-2005 20:10 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een stuk doorzichtige pvc slang die steeds witter wordt :| Hoe komt dat en wat kan je er aan doen dat het met een nieuwe stuk pvc niet weer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:09:
Ik heb een stuk doorzichtige pvc slang die steeds witter wordt :| Hoe komt dat en wat kan je er aan doen dat het met een nieuwe stuk pvc niet weer gebeurt.
Geen kraanwater gebruiken :9
Wat voor vloeistof heb je er nu in zitten en wat voor toevoegingen heb je gebruikt?
Misschien 2 verschillende metalen gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedestileerd water met 1/3 antivries ?
Maar kom dat echt door kraanwater, in het beging heb ik de slangen gebruikt om me nieuwe blokjes te testen op lekage's en dat doe ik met gewoon kraan water. Toen was die ene slang al beetje wit uitgeslagen, en dat is nu nog erger geworden terwijl de andere stukken nog wel mooi transparant zijn.

Welke stof reageerd dan op die pvc slangen.

In me setup heb ik inderdaad koper en alminium (zalman wb2). Wat volgens zalman geen problemen mag geven omdat hun het alminium geannoisseerd hebben of zo iets.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jc Ken

Een paar post terug had ik volgensmij ook al zoiets gelezen dat iemand daar last van had. Als je hem heb getest met kraanwater kan het kalk zijn, dan zou je daar met je nieuwe slangen geen last van moeten hebben. Desondanks had ik er toch ant-corosie vloeistof eraan toegevoegd als ik jouw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook nog wat tubing liggen met wat van die witte aanslag in van toen ik nog bezig was met de test set-up.
Dus die aanslag voorkom je met anti-corro fluid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:34:
Gedestileerd water met 1/3 antivries ?
Maar kom dat echt door kraanwater, in het beging heb ik de slangen gebruikt om me nieuwe blokjes te testen op lekage's en dat doe ik met gewoon kraan water. Toen was die ene slang al beetje wit uitgeslagen, en dat is nu nog erger geworden terwijl de andere stukken nog wel mooi transparant zijn.

Welke stof reageerd dan op die pvc slangen.

In me setup heb ik inderdaad koper en alminium (zalman wb2). Wat volgens zalman geen problemen mag geven omdat hun het alminium geannoisseerd hebben of zo iets.
Je had het moeten proberen met gedestilleerd water, dan heb je niet al die extra zooi erin. Kost volgens tweaker-bronnen maar 80 cent bij drogist/supermarkt, dat toch liever dan me slangen vern**ken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:45:
[...]

Je had het moeten proberen met gedestilleerd water, dan heb je niet al die extra zooi erin. Kost volgens tweaker-bronnen maar 80 cent bij drogist/supermarkt, dat toch liever dan me slangen vern**ken...
:o ..45 cent bij Dirk.. :o

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkopen ze het zelfs bij de supermarkt ? Bedoel je geen bron water ;)
Ik ga wel kijken of ze het bij de c1000 hebben, ik heb toch zo een liter nodig voor me nieuwe setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:20:
Verkopen ze het zelfs bij de supermarkt ? Bedoel je geen bron water ;)
Ik ga wel kijken of ze het bij de c1000 hebben, ik heb toch zo een liter nodig voor me nieuwe setup.
Dat spul verkopen ze echt overal, boven 50 cent wordt je afgezet volgens mij. Als c1000 het niet heeft (verwacht van wel) dan hebben ze het wel bij drogisterij (kruidvat ofzo).

Iemand die het antwoord weet op mijn vragen een paar posts terug?

[ Voor 7% gewijzigd door lemming_nl op 04-11-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gedestileerd water wordt gebruikt voor het strijken van delicate kleren. Vraag maar aan je moeder als je nog niet oud genoeg bent om je eigen strijk te doen.
Volgens mij verkopen ze in de supermarkt niet echt gedestileerd water maar gedemineraliseerd water. gedestileerd heeft veel minder verontreinigingen als gedemineraliseerd water. gedestileerd water is een aanrader. Geen bronwater gebruiken, daar zitten heel veel zouten in en dat wordt dus aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:32:
gedestileerd water wordt gebruikt voor het strijken van delicate kleren. Vraag maar aan je moeder als je nog niet oud genoeg bent om je eigen strijk te doen.
Volgens mij verkopen ze in de supermarkt niet echt gedestileerd water maar gedemineraliseerd water. gedestileerd heeft veel minder verontreinigingen als gedemineraliseerd water. gedestileerd water is een aanrader. Geen bronwater gebruiken, daar zitten heel veel zouten in en dat wordt dus aanslag.
Klopt gedestileerd water gebruiken sommige mensen om hun strijkijzer te sparen.
Gedestileerd water veroorzaakt namelijk (nagenoeg) geen kalkaanslag :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na 4 jaar wel. Ik heb Desti water met klein scheutje waterwetter en in de loop van de jaren zijn de slangen ook wit. Alle koelblokken zijn koper. Het water is nog wel helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Er zit dus een verschil tussen gedemineraliseerd water en gedestileerd water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand eens zijn mening geven over volgende Eheim pomp incl. bijhorend reservoir.
Ik sta nl. op punt van deze combinatie 2dehands aan te schaffen ;)
Dit ziet er mij een beestachtig pompje uit niet 8)7

Link

Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/pmp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/hpps44.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk pompje maar beestachtig zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 04:14:
Kan er iemand eens zijn mening geven over volgende Eheim pomp incl. bijhorend reservoir.
Geen beestachtig pompje, wel een die gewoon lekker stil z'n werk doet.
Bovendien heb je geen ingewikkeld gedoe om je pomp op te starten met relais oid. (8>

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoman schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:07:
Er zit dus een verschil tussen gedemineraliseerd water en gedestileerd water?
Ja, gedestileerd water bevat nagenoeg geen oplgeloste bestanddelen (zoals zouten).
Gedemineraliseerd wter bevat minder opgeloste delen als gewoon kraanwater maar is lang niet zo vrij van verontreinigingen als gedestileerd water.
Als je gedestileerd water kunt krijgen kun je het beste dat pakken.
gedemineraliseerd water is veel minder zuiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx, ik heb inderdaadt gedemineraliseerd. Ik ga opletten of ik ergens gedestileerd water kan krijgen aangezien het beter is voor je setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 04:14:
Link
[afbeelding]
[afbeelding]
Veel te duur voor de prestaties die het levert imho.
Kijk liever voor zoiets dan:
http://www.alphacool.de/x...cts_id=3278&cPath=5_26_27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

En die is niet duur ? volgens mij verschilt het niet veel kwa prijs en prestatie toch?

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
HeefStan schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:25:
En die is niet duur ? volgens mij verschilt het niet veel kwa prijs en prestatie toch?
Die alphacool is zo'n 50% sterker... en die innovatek zie ik geen lpu bij? wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een NOVA Sicce 800l/uur pomp in gebruik zoals in onderstaande link;

http://www.sicce.co.uk/nova.htm

Zou ik mij met die Eheim verbeteren of laat ik alles beter alles bij het oude :?
Ik heb er die accessory préchamber die je ziet als je effe doorscrolt er ook op zitten,... mijn pomp staat dus continu op zijn volle vermogen te werken.

Ter info nog:
Die Eheim pomp incl. aangepaste res kan ik dus kopen voor 35€,... niet véél geld dus tja,.. het is een beetje een dilemma momenteel,... vandaar dat ik mijn vraagje hier effe neerplant ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Waarom wil je dan van die Nova af? Als die gewoon zijn werk doet, lijkt het mij een overbodige investering. Het is moeilijk te zeggen of die Eheim 35 euro waard is, dat ligt aan de staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:53:
Waarom wil je dan van die Nova af? Als die gewoon zijn werk doet, lijkt het mij een overbodige investering. Het is moeilijk te zeggen of die Eheim 35 euro waard is, dat ligt aan de staat. ;)
Vanaf willen ...,.. het lijkt mij allemaal wel wat compacter en mooier afgewerkt ook natuurlijk dan mijn huidige selfmade pomp-res combo ---> Picje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
35 euro is goed te doen mits tie nog goed is natuurlijk, dan is het zeker wel interesant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1)gedemineraliseerd water
Het klopt toch gedemineraliseerd water gewoon extra gefilterd kraan water is. Hoe weet ik welke van goede kwaliteit is ? Want ontkalkt kraan water kunne ze zeker ook gewoon als gedemineraliseerd verkopen.

Gedestileerd water wordt gemaakt door water te koken en draavan de water damp op te vangen. Op deze manier krijg je het schoonste water.
Tot nu toe heb ik nog geen winkel kunne vinden die dat verkoopt.
Welke winkels verkopen wel Gedestileerd water ?
(De gamma, kruidvat, halfords en lidl hebben het niet).

2)Waar kan je 1 meter doorzichtig 10/12mm pvc slang kopen ?
Ja in Amsterdam hebben we genoeg winkels, maar om alle winkels af te gaan wordt heel erg tijdrovend. Tot nu toe ben ik alleen nog pvc slangen bij de dierenwinkel tegen gekomen, maar die verkoopt het alsof het tygon slangen zijn zo duur :( .

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
2) Een beller is sneller :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:00:
2)Waar kan je 1 meter doorzichtig 10/12mm pvc slang kopen ?
Ja in Amsterdam hebben we genoeg winkels, maar om alle winkels af te gaan wordt heel erg tijdrovend. Tot nu toe ben ik alleen nog pvc slangen bij de dierenwinkel tegen gekomen, maar die verkoopt het alsof het tygon slangen zijn zo duur :( .
Bij mij in de buurt (Leiden) zijn die slangen juist spot goedkoop. Ik had volgens mij bij een dierenwinkel 5 meter groene 12mm binnendiameter slang gekocht voor 1 euro ofzo. Ik haal nu mijn spulletjes bij LaMan (ook Leiden), daar verkopen ze zo'n beetje alles op het gebied van techniek. Daar kost 1m 12mm binnendiameter slang (PCV, voedselkwaliteit) 1 euro ofzo.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste