Ik denk dat er weer zo'n wedstrijd wordt uitgeschreven voor wie het eerst Linux heeft draaien op het apparaat.
En hij kan wel prima op mijn HDtv
Bears and Bulls
Verwijderd
Is ook een grote plaatsmindcre8r schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:54:
woei de mijne is gepreordered en ik ben de eerste van het bartsmit filiaal hiero (anna paulowna)...
En hij kan wel prima op mijn HDtv
Ik wacht wel totdat er wat leukere games zijn. Afgaande op wat ik tot nu toe gezien heb val ik niet echt van verbazing achterover. Vooral de race games vallen mij zeer zwaar tegen en ik had toch meer verwacht van een nieuwe console.
- misschien is hij een gamesjournalist ? en dan kan hij er dus idd al op gespeeld hebbencybermans schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:47:
zoals wat? ik vind de ps3 ook tegenvallen: HOW THE HELL KAN DAT NU. ding is nog niet eens uit
- hij had grafisch meer verwacht van de games (ingame beelden, screenshots)
- hij had misschien andere features verwacht van de games ?
Ik hoef nu ook nog geen Xbox360 omdat er gewoon nog niks leuks bijzit voor mij
[ Voor 20% gewijzigd door curry684 op 25-10-2005 10:38 ]
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Daar gaan we weer. Hier hadden we een roddeltopic voor.Aap schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:25:
[...]
edit: Xbox360 is gewoon een mooiere console dan de Xbox. Maar vernieuwend ? nee. Daarvoor moet je wachten op de Revolution.
Ik hap wel even:
Op basis van wat? Over de rev is nog niets bekend. Ze hebben het doosje laten zien, en wat ideeen op tafel gelegd. Ook hebben ze een concept controller bedacht, waarvan helemaal niet bekend is of deze daadwerkelijk in productie gaat. Een revolutie? Alleen van naam, voor de rest nog helemaal nada niets.
Ik denk dat Nintendo gewoon een verdomd goede console gaat neerzetten, net zoals MS dat gaat doen. Ze zullen aan elkaar gewaagd zijn, maar Nintendo gaat geen revolutie brengen.
/EDIT
Ah, laat maar, ik zie het al
Mooie startpost trouwens
[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 24-10-2005 18:48 ]
Het Interview: - Klik
Het interview bevat interessante details over ''Gears of War'', zo wordt er wat uitgelegd over de interactiviteit die het spel te bieden heeft en wordt de ''Multiplayer Co-Op Mode'' besproken.
[ Voor 10% gewijzigd door Yonix op 24-10-2005 18:59 ]
Zelf vind ik als lange tijd exclusive Nintendo gamer helemaal niet dat Nintendo slim bezig is...maar das weer een heeeeeeeeel ander verhaal.
Ik haal ze beide, ze vullen elkaar goed aan IMO.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Ik heb er geen problemen mee.
[ Voor 13% gewijzigd door magnifor op 24-10-2005 19:08 ]
Ik ook nietmagnifor schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:06:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=7093
[afbeelding]
Maarja het is echt weer zo'n mooi punt waar de andere-console-fanboys over kunnen gaan drammen
Next-Gen adaptermagnifor schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:06:
[afbeelding]
Ik mis wel een console vs console topic btw
[ Voor 8% gewijzigd door Cabo op 24-10-2005 19:38 ]
Ik ook niet, want ik koop geen 360magnifor schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:06:
[afbeelding]
Verwijderd
als de voeding niet intern is maar extern, zal het mij niks verbazen.Oscar Mopperkont schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:42:
[...]
Ik ook niet, want ik koop geen 360Maar ik ben er nog niet van overtuigd dat dit ook de adapter is van de consumentenversie. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat een adapter zo mega-absurd groot moet zijn.
Verwijderd
een transformator huisje. van 24000 volt om het geheel aan te sturen.
die xbox gaat aardig stroom vreten met 3 processors en die gpu.
dude we hadden je eerdere message ook wel gezien!Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:28:
dus een HDTV is volgens julie beter dan bv een BEnQ 937+ ? (voor xbox360)
en qua prijs ?
bedenk dit: wat wil ik er mee gaan doen,waar ga ik het voor gebruiken?
HDTV is leuk als je vid kaart het ondersteund als je je pc dr op aansluit.
HDTV is leiuk als je een Xb360 er op gooit
HDTV is leuk als de kabelboeren het gaan aanbieden
ga je t enkel gebruiken voor 360 gamen maar is het een pre dat het er subliem uitziet: Doen!
if not kan je hem ook op een mindere bak knallen en ga je fijn voor de benQ bijvoorbeeld (wie koopt er nou een BenQ?)
Bears and Bulls
Van al mijn andere apparatuur zie ik de power supplys toch ook niet.. Mijn cube heeft moet ik zeggen ook een redelijk grote power supply voor zon klein cubekastje.. De powersupply is bijna even groot!! Daar hoor ik ook niemand over zeuren.
Pff..

Maar ik vind het best logisch zo groot ding. zoals al eerder gezegd zit er best veel in de nieuwe 360.
kan nie wachten op pgr3 om te spelen
Verwijderd
jij vergist je iddcybermans schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:52:
dat is idd mogelijk (vandaar de vga kabel). Aangezien er geen HDTV crt tv's zijn (kan me vergissen). Maar in principe kan je het op alles aansluiten wat of vga/component/composiet/scart heeft.
Bears and Bulls
Verwijderd
ik bedoelde er niet mee dat jouw huidige tv wel HDTV ondersteund.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:02:
Ok dan is het misschien wel interessant dit jaar nog een nextgen console te kopen. Heb namelijk een gewone breedbeeld TV en vind het zonde om een console te kopen waar ik niet alles uitkan halen, dan hou ik het wel op een PS2. Maar als ik 'm ook op mn TFT van de PC kan aansluiten is het misschien wel interessant er gelijk een te kopen ipv te wachten tot ik eindelijk eens een nieuwe TV koop. Maar dan moet de resolutie vd Xbox360 ook wel hoger zijn op de TFT.
Er zijn producten zoals pixel plus van philips en DIST van JVC die het kunnen weergeven...ff checken dat je het op je breedbeeld tv hebt.
Bears and Bulls
Verwijderd
Deze is interessant:Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:28:
dus een HDTV is volgens julie beter dan bv een BEnQ 937+ ? (voor xbox360)
en qua prijs ?
"Sony MFM-HT75W voor rond de 500 Euro.
Dat is een monitor met een HDTV tuner ingebouwd die ook de hogere resoluties aankan, met diverse videobron ingangen en je kunt het ding dus ook als PC monitor gebruiken!
Enige monitor/HDTV 17 Inch widescreen met dergelijke prestaties voor een dergelijke prijs volgens mij"
Krijg je dus drie dingen voor, computermonitor, HDTV en diverse video ingangen voor o.a. je XBOX games te spelen
Qua prijs iets duurder dan een TFT, maar dan ook geen gestretched beeld maar daadwerkelijk afgebeeld zoals het zou moeten
Verwijderd
Ondersteunen betekent vaak het stretchen van de 480p resolutie naar 780p/i of 1080imindcre8r schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:03:
[...]
ik bedoelde er niet mee dat jouw huidige tv wel HDTV ondersteund.
Er zijn producten zoals pixel plus van philips en DIST van JVC die het kunnen weergeven...ff checken dat je het op je breedbeeld tv hebt.
En dat wil je echt niet, zou dus een scherm zoeken dat min. 780p aankan
Misschien ook handig om te vermelden dat deze een native reso heeft van 1280x768Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:12:
[...]
Deze is interessant:
"Sony MFM-HT75W voor rond de 500 Euro.
Dat is een monitor met een HDTV tuner ingebouwd die ook de hogere resoluties aankan, met diverse videobron ingangen en je kunt het ding dus ook als PC monitor gebruiken!
Enige monitor/HDTV 17 Inch widescreen met dergelijke prestaties voor een dergelijke prijs volgens mij"
Krijg je dus drie dingen voor, computermonitor, HDTV en diverse video ingangen voor o.a. je XBOX games te spelen
Qua prijs iets duurder dan een TFT, maar dan ook geen gestretched beeld maar daadwerkelijk afgebeeld zoals het zou moeten
Hoe zit het eigenlijk met die HDTV tuners? Ik heb een Dell 2405 waarop een xbox is aangesloten en daar heb ik ook geen tuner voor nodig. Lijk me dat ik dat ook niet nodig zal hebben voor de 360. Alleen als ik HDTV uitzendingen wil kijken heb ik dat nodig toch?
[ Voor 16% gewijzigd door Alpha-sphere op 25-10-2005 10:55 ]
Assume there are no rules and it's one big free for all
Het zullen maar 3 of 4 pinnetjes zijn die ervoor zorgen dat de spanning van de adapter naar de Xbox360 gaat. Dit betekent dus dat er maar een paar spanningen zijn die erdoor zullen lopen. 12 volt, 5 volt en misschien nog 3.3 ofzo...
Wat dus betekent dat je SUPER makkelijk een voeding kunt bouwen voor in de auto
Kun je dus lekker Xbox360'en onderweg
Waarom zou het dan vastgesteld zijn dat het 12 volt oid is? Niet alle externe voedingen geven dat als uitgang...atmoz schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:56:
Dus het is nu bijna zeker dat de Xbox360 met een externe voeding komt? Er werd eerst namelijk verteld dat het alleen voor de "dev-kits" was. Maar als het ook voor de gewone Xbox360 is, dan vind ik dat zeer relax:
Het zullen maar 3 of 4 pinnetjes zijn die ervoor zorgen dat de spanning van de adapter naar de Xbox360 gaat. Dit betekent dus dat er maar een paar spanningen zijn die erdoor zullen lopen. 12 volt, 5 volt en misschien nog 3.3 ofzo...
Wat dus betekent dat je SUPER makkelijk een voeding kunt bouwen voor in de auto![]()
Kun je dus lekker Xbox360'en onderweg
Janee, dat snap ik. Maarja er is wel degelijk 12 volt in het apparaat nodig: DVD speler, HD, etc...digitalmind schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:59:
[...]
Waarom zou het dan vastgesteld zijn dat het 12 volt oid is? Niet alle externe voedingen geven dat als uitgang...
Het hoeft ook niet persee 12 en 5 volt te zijn!! Het zijn in ieder geval maar een paar spannigen. Die je dus zo kunt namaken. Ookal was het 7.945 volt. Dit is net zo makkelijk na te maken
Verwijderd

Verwijderd
Welke PC monitor zouden jullie dan aanraden voor op m'n 360, indien geen benq? ik gebruik hem ENKEL om te gamen , tv kijken kan me geen bal schelen.mindcre8r schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 07:55:
[...]
bedenk dit: wat wil ik er mee gaan doen,waar ga ik het voor gebruiken?
HDTV is leuk als je vid kaart het ondersteund als je je pc dr op aansluit.
HDTV is leiuk als je een Xb360 er op gooit
HDTV is leuk als de kabelboeren het gaan aanbieden
ga je t enkel gebruiken voor 360 gamen maar is het een pre dat het er subliem uitziet: Doen!
if not kan je hem ook op een mindere bak knallen en ga je fijn voor de benQ bijvoorbeeld (wie koopt er nou een BenQ?)
17 of 19 inch, liefst rond de 300 euro maximum...
als de native resolution van de tft 1280*1024, ga ik alle xbox360 games in die resolutie kunnen spelen dan als ik aansluit via de vga kabel ?
Verwijderd
Deze vraag heb ik dus ook al een paar keer gesteld, volgens mij is dit onbekend want totaal geen reactie op gehad.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:49:
Ik vraag me overigens wel iets af. Heb zelf een Vision Master pro 454 beeldscherm dus die ondersteund t/m 1080p. Echter het scherm heeft natuurlijk wel een 4:3 verhouding. Nu hoop ik alleen niet dat ze er bij de Xbox 360 vanuit gegaan zijn dat als je scherm HD resoluties ondersteund dat het dan een breedbeeld is. Oftewel dat je automatisch een 16:9 verhouding krijgt met die resoluties. Want dan houdt ik wel weer redelijk wat minder beeldoppervlak over of misschien wordt het beeld dan gestrecht ofzo...
Ik zelf heb de pro455 en zou het ook top vinden als de 360 daar in 1280*720 op zou kunnen spatten zonder zwarte randen.
Ik zal al blij zijn met crt TV die reso's hebben van monitors, en het zal ook wel een financieel staartje hebben, dat die er nog niet zijn. Smerig spel lijkt het.
Kortom, hopelijk kan de 360 op de monitor aangesloten worden :-)
Anders hebben we de 360 controller voor pc nog.
Verwijderd
Ach, op zich zwarte randen kan ik nog mee leven, maar gestretched beeld, dan ga ik serieus over m'n nekVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:58:
[...]
Deze vraag heb ik dus ook al een paar keer gesteld, volgens mij is dit onbekend want totaal geen reactie op gehad.
Ik zelf heb de pro455 en zou het ook top vinden als de 360 daar in 1280*720 op zou kunnen spatten zonder zwarte randen.Ik vindt het persoonlijk, dom om nu een lcd ervoor te kopen (wat ik bijna gedaan had...geduld...). Ik denk dat het niet al te lang duurd totdat er goede TVs komen die op alle vlakken de LCDs gaan verslaan, en nog betaalbaar ook.
![]()
Ik zal al blij zijn met crt TV die reso's hebben van monitors, en het zal ook wel een financieel staartje hebben, dat die er nog niet zijn. Smerig spel lijkt het.
Kortom, hopelijk kan de 360 op de monitor aangesloten worden :-)
Anders hebben we de 360 controller voor pc nog.
link:http://www.xbox.com/NR/rd.../0/vidjpgotham30001Hi.asx
Ziet er wel cool uit, met heel veel snelheidsgevoel met de in-car cam. Ik hoop dat MS snel uitsluitsel geeft welke games er beschikbaar zijn met de launch want eigenlijk is het toch geflipt dat ik dat ding al heb gepreorderd terwijl er nog niks bekent is.
* Geengrenzuh hoopt op PGR3 en Oblivion met launch, hoewel de laatste PD0 filmpjes er toch steeds beter uit gaan zien...
[ Voor 3% gewijzigd door Geengrenzuh op 25-10-2005 14:29 ]
PSN: Geengrenzuh
LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38
Verwijderd
Meeste plasma's bieden toch "maar" een 852x480 (oid) resolutie? Is dat wel genoeg voor HDTVMr Double B schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:34:
kheb em gepre-orderd bij de media-markt hier (Hengelo) was 4de op de lijst. En heb een 106cm plasma scherm dus dat komt wel goed met hdtv.
LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38
Verwijderd
want ik vraag me af of je er ook een andere schijf in kan zetten en zo ja wat zijn de prijzen want iedereen praat over ata sata ?
t zal wel
Het algemene advies is om NIET het core systeem te kopen. Prijsverschil is 100 euro, maar je vergeet dan wel dat je dan minimaal 1 memory card moet kopen om je savegames op te slaan, want anders heb je er nog niks aan. Het prijsverschil wordt dan nog maar 65 euro.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
je slaat geen spellen op je harde schijf op. je slaat alleen save games/replay's/music op je harde schijf..Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:48:
ik heb rondgekeken in de topic maar zie nergens staan of je ook daadwerkelijk die van 20gig er beter bij kan kopen voor de volle pack van 400
want ik vraag me af of je er ook een andere schijf in kan zetten en zo ja wat zijn de prijzen want iedereen praat over ata sata ?
t zal welmaar ik snap t niet .. en ik d8 dat de spellen 16gig waren ofzo dus dan zou je maar 1spel op kunnen slaan op die schijf van 20gig ?
Een vriend van me heeft de nieuwste Panasonic Plasma, die kan 720p...hoe duurder hoe beter gaat hier dus opVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:38:
[...]
Meeste plasma's bieden toch "maar" een 852x480 (oid) resolutie? Is dat wel genoeg voor HDTV
Verwijderd
Hmm 720p op een plasma dat klinkt wel goedS2S schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:54:
[...]
Een vriend van me heeft de nieuwste Panasonic Plasma, die kan 720p...hoe duurder hoe beter gaat hier dus op
Dat ziet er ook goed uitVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:57:
[...]
Hmm 720p op een plasma dat klinkt wel goed

Verwijderd
Vraag is dan wat dat ding moge kosten, hoeveel inch etc.S2S schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:54:
[...]
Een vriend van me heeft de nieuwste Panasonic Plasma, die kan 720p...hoe duurder hoe beter gaat hier dus op
Ik ga zelf voor goed, maar degelijk niet te groot, maar wel 720p mogelijkheid afbeelden en HDTV tuner incl.!
Sony MFM-HT75W voor ongeveer 500 Euro
http://www.sony.nl/view/S...ew&category=Flatpanel+LCD
Verwijderd
Rond de 4000 euroVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:04:
[...]
Vraag is dan wat dat ding moge kosten, hoeveel inch etc.
Ik ga zelf voor goed, maar degelijk niet te groot, maar wel 720p mogelijkheid afbeelden en HDTV tuner incl.!
Nou dat lijkt me sterk. Er zit niet eens een x86 compatible cpu in. Dus totdat er een MS Windows for PPC uitgebracht word kan jij geen Windows op je xbox360 draaien.PuDy schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:48:
Het duurt denk ik niet lang voordat de xbox360 gekraakt is en we er mediacenter / windows xp op kunnnen gooien.
De kans is groter dat je er bv. OSX op zou kunnen draaien. Echter dan zullen ze eerst weer de beveiliging moeten weten te omzeilen.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Games staan gewoon op dvd, dus kunnen maar maximum 8.5gig zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:48:
ik heb rondgekeken in de topic maar zie nergens staan of je ook daadwerkelijk die van 20gig er beter bij kan kopen voor de volle pack van 400
t zal welmaar ik snap t niet .. en ik d8 dat de spellen 16gig waren ofzo dus dan zou je maar 1spel op kunnen slaan op die schijf van 20gig ?
Hiermee moet je denken aan demo's en trailers die je download vanaf het web
Verwijderd
maar een tft monitor bv heeft toch hogere resolutie en kost maar +- 300 euro (17 inch)Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:04:
[...]

Verwijderd
Maar heeft geen widescreen en je beeld gaat waarschijnlijk stretchen, dus vertekend beeld is niet zo topVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:13:
[...]
maar een tft monitor bv heeft toch hogere resolutie en kost maar +- 300 euro (17 inch)
Ik vind dit scherm eignlijk wel erg lelijk Thamart. Weet je zeker dat je dit liever hebt dan een Samsung LCD tv die slechts 250-300 euro duurder is en waarschijnlijk zelf nog gaat dalen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:04:
[...]
Zo'n Samsung LCD scherm is een stuk groter dan dat 17" schermpje (26") .. Persoonlijk denk ik dat je er spijt van gaat krijgen.. het verschil is 'maar' 250 euro... als je een TV/monitor enkel voor je 360 wilt hebben doe het dan wel goed, kijk je pa even lief aan ofzo .. als je toch geld uitgeeft ...
Verwijderd
Lelijk... tja het zal wel een kwestie van smaak zijn. Het is naar mijn mening een zeer mooi vorm gegeven stukje techniek, enorm smaakvol en tja wat afwijkend van de rest. Vandaar dat het ook snel bestempeld kan worden als lelijk, aangezien mensen nu eenmaal het stereotype beeld van een beeldscherm in hun gedachten hebben zitten. Of zit ik er nu naast?BlowFish schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:44:
[...]
Ik vind dit scherm eignlijk wel erg lelijk Thamart. Weet je zeker dat je dit liever hebt dan een Samsung LCD tv die slechts 250-300 euro duurder is en waarschijnlijk zelf nog gaat dalen.
Zo'n Samsung LCD scherm is een stuk groter dan dat 17" schermpje (26") .. Persoonlijk denk ik dat je er spijt van gaat krijgen.. het verschil is 'maar' 250 euro... als je een TV/monitor enkel voor je 360 wilt hebben doe het dan wel goed, kijk je pa even lief aan ofzo .. als je toch geld uitgeeft ...
Over welk Samsung LCD scherm heb je het nu precies? Een gewone TFT of ook een HDTV toestel? Heb je een link? De Sony koop ik niet alleen voor de 360, ook gewoon voor op de computer en voor HDTV koekeloeren als dat er straks aankomt
Update: Ik neem aan dat je de Samsung 930mp bedoelt. Ik zie daar het volgende staan:
"25-ms pixel-response rating", terwijl de Sony daar 16 ms tegenover zet. Nog steeds niet zo laag als een gamer wenst, maar het zal iig minder ghosting effecten opleveren dan op de Samsung. Verder is de Samsung wel 2 inch groter, maar geen widescreen. De Samsung heeft een NTSC tv tuner, ik zie er geen support voor HDTV staan, laat staan in welke resoluties. Ah wacht, HDTV voorbereid staat er maar waarop? 480p/i? 720p/i? 1080i? Helderheid 250 cd/m2 en bij de Sony 450 cd/m2...
Alleen de contrast ratio is iets hoger.
Als je het niet erg vindt BlowFish, ga ik liever voor iets kleiner, maar met betere spec's, naar mijn mening een mooier design, breedbeeld, mooiere kleuren door Xblack en nog goedkoper ook... Wat wil je nog meer?!
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 17:10 ]
Hopelijk zal deze het goed doen met een Xbox 360 die ik dan hopelijk kan krijgen.
Is het goede TV?, De TV (16:9) heeft wel een afwijkende resolutie van 1366x768 (WXGA) .
Maar is wel HDTV voorbereidt. Is deze LCD scherm een goede keuze, of is er misschien een betere alternatief voor ong. 850 euro. Wordt verder veel gebruikt voor TV via de Schotel, DVD's, PC invoer en digitale TV van Essent.
[ Voor 16% gewijzigd door Yellowneck op 25-10-2005 17:12 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd
Volgens Tweakers Pricewatch is dat scherm nog 950 Euro min. Wel een mooi schermpje trouwens, damnYellowNeck schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:11:
Wij gaan tegen het einde van 2005 de LG 26" LX2R bestellen.
Hopelijk zal deze het goed doen met een Xbox 360 die ik dan hopelijk kan krijgen.
Is het goede TV?, De TV (16:9) heeft wel een afwijkende resolutie van 1366x768 (WXGA) .
Maar is wel HDTV voorbereidt. Is deze LCD scherm een goede keuze, of is er misschien een betere alternatief voor ong. 850 euro. Wordt verder veel gebruikt voor TV via de Schotel, DVD's, PC invoer en digitale TV van Essent.
Verwijderd
geen widescreen is niet erg voor mijVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:22:
[...]
Maar heeft geen widescreen en je beeld gaat waarschijnlijk stretchen, dus vertekend beeld is niet zo top
en stretchen , hmm lijkt me heel raar als MS geen normaal 4:3 zou ondersteunen...
nu ja , ik sluit hem toch eerst op m'n 22" crt aan en dan ik wel of ik een aparte monitor koop voor m'n xbox
Verwijderd
ja maar ik bedoel natuurlijk wnaeer ie gecracked is ofzo dat ik spelle kan downloaden zo op me hdd en dan met een schijf van 20 gig kunne r 2 spellen op ofzo want ga r van uit dat ie toch wel weer zo wordt gefixd dat je spellen kan downloaden of gebrande back ups kan spelenDennis_k schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:45:
De hardeschijf is meer bedoeld om online content op te slaan.
Hiermee moet je denken aan demo's en trailers die je download vanaf het web

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 18:32 ]
Verwijderd
Waaah ? Voor maar 250-300 euro ? Geef uz die link. Ik wil eigenlijk ook een nieuwe tv dus dat word hard werken..BlowFish schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:44:
[...]
Ik vind dit scherm eignlijk wel erg lelijk Thamart. Weet je zeker dat je dit liever hebt dan een Samsung LCD tv die slechts 250-300 euro duurder is en waarschijnlijk zelf nog gaat dalen.
Lezen.. voor 250-300 euro extraVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:02:
[...]
Waaah ? Voor maar 250-300 euro ? Geef uz die link. Ik wil eigenlijk ook een nieuwe tv dus dat word hard werken..
Dus zo'n 750-800 totaal, wat vrij normaal is voor een redelijke LCD TV
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
De kwaliteit van de LCD-tv's zal de komende tijd met sprongen vooruit gaat, waardoor je nu duurgekocht lcd-tv over een jaar alweer erg verouderd is.
Met name qua contrast, kleuren en ghosting is een LCD-tv van 800 euro echt niet ideaal. Dan ben je toch minimaal het dubbele kwijt. En of je dat er voor over hebt? Ik nog niet.
PSN: Shiver23
Verwijderd
daarom dat ik mij een 17" tft zou kopen, die van benq heeft bv 4ms en kost minder dan 300 euro ...Shiver23 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:35:
Al die tv's. Ik ben zelf ook op zoek geweest naar een andere tv maar het is gewoon een hele slechte tijd om een nieuwe tv te kopen. De topmodellen "glas" gaan er allemaal uit omdat de LCD-tv's steeds goedkoper worden en omdat ze hier het meeste geld mee verdienen.
De kwaliteit van de LCD-tv's zal de komende tijd met sprongen vooruit gaat, waardoor je nu duurgekocht lcd-tv over een jaar alweer erg verouderd is.
Met name qua contrast, kleuren en ghosting is een LCD-tv van 800 euro echt niet ideaal. Dan ben je toch minimaal het dubbele kwijt. En of je dat er voor over hebt? Ik nog niet.
Verwijderd
Alleen 17'' is nou niet echt bepaald een ideaal formaat als je lekker op een afstandje vanaf de bank wilt gamen... ook heeft dat scherm dan ook geen 16:9 verhouding. Dan kun je net zo goed een 17 crt beeldscherm gebruiken heb je helemaal geen last van ghosting en lekker goedkoop.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:52:
[...]
daarom dat ik mij een 17" tft zou kopen, die van benq heeft bv 4ms en kost minder dan 300 euro ...
Je kunt met de tijd een grotere harde schijf kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:31:
[...]
ja maar ik bedoel natuurlijk wnaeer ie gecracked is ofzo dat ik spelle kan downloaden zo op me hdd en dan met een schijf van 20 gig kunne r 2 spellen op ofzo want ga r van uit dat ie toch wel weer zo wordt gefixd dat je spellen kan downloaden of gebrande back ups kan spelenkan afgspelen :_)
Wat zijn trouwens de goedkoopste lcd TVs die 720p onder steunen?
[ Voor 11% gewijzigd door jaapstobbe op 25-10-2005 20:13 ]
Verwijderd
PSN: Shiver23
Verwijderd
Interresant om te zien dat er bij de games alleen maar 720P staat en bij geen enkele game 1080i...
Verwijderd
dat was eigenlijk mijn bedoeling,maar weet iemand een 17 of 19 inch crt met aparte vga ingang?Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:56:
[...]
Alleen 17'' is nou niet echt bepaald een ideaal formaat als je lekker op een afstandje vanaf de bank wilt gamen... ook heeft dat scherm dan ook geen 16:9 verhouding. Dan kun je net zo goed een 17 crt beeldscherm gebruiken heb je helemaal geen last van ghosting en lekker goedkoop.
die kabel die naar je pc moet, zit altijd ingebouwd...
Verwijderd
sorry hoor, maar hoeveel exclusives verwacht jij dan wel niet voor de ps3 @ launch. Ik zelf zie beide consoles graag in huis staan en neig iets meer naar de ps3, maar sommige opmerkingen die je soms maakt neigen iets naar ps3 fanboy gehalte.Caboman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:07:
Ik zag net op ign dat Call Of Duty 2 ook op de pc komt. Ik vroeg me af wat maakt deze launch dan zo bijzonder? Als een stuk vies 4 exclusive zijn vind ik het maar mager.
Verwijderd
kameo
perfect dark
condemned
en dan heb je ook nog call of duty 2, quake, gears of war, morrowind, die idd op pc komen, maar veel mensen met een pc kunnen die games niet deftig spelen en nu wel, op xbox360, met sublieme graphics gelijk aan high end pc
Verwijderd
als je het zo leest, dan moet je toch lekker kunnen gamen op een gewone monitor ook
Verwijderd
Ja dat is inderdaad vaak zo. Mijn Iiyama VMP 454 heeft 2 VGA poorten zonder ingebouwde kabel. Maar bestaat er niet gewoon zo'n blokje die je op het uiteinde van die kabel kunt doen zodat er daar dan de VGA kabel van de Xbox 360 op kunt doen?(dus van pinnetjes naar gaatjes).Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:05:
[...]
dat was eigenlijk mijn bedoeling,maar weet iemand een 17 of 19 inch crt met aparte vga ingang?
die kabel die naar je pc moet, zit altijd ingebouwd...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 21:15 ]
Dat is ie dan ookVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:10:
[...]
sorry hoor, maar hoeveel exclusives verwacht jij dan wel niet voor de ps3 @ launch. Ik zelf zie beide consoles graag in huis staan en neig iets meer naar de ps3, maar sommige opmerkingen die je soms maakt neigen iets naar ps3 fanboy gehalte.![]()
Xbox Exclusive = Game die niet (of pas naar minimaal 1 jaar) op een andere console verschijnt.
PC versies tellen niet mee.
Ik zie dat vaker... om niemand af te kraken, maar waarom moeten er "veel" exclusive games er dan met de launch zijn dan ? er is bijna niemand, die even de console(300~400euro?) haalt, extra controller(30euro?) en gelijk 4games (4x60=240euro?)Caboman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:07:
Ik zag net op ign dat Call Of Duty 2 ook op de pc komt. Ik vroeg me af wat maakt deze launch dan zo bijzonder? Als een stuk vies 4 exclusive zijn vind ik het maar mager.

Ik neig eerder naar 2games erbij en later gewoon bijkopen natuurlijk.
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Ja soms stijgt het gehalte idd naar me hoofdVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:10:
[...]
sorry hoor, maar hoeveel exclusives verwacht jij dan wel niet voor de ps3 @ launch. Ik zelf zie beide consoles graag in huis staan en neig iets meer naar de ps3, maar sommige opmerkingen die je soms maakt neigen iets naar ps3 fanboy gehalte.![]()

Shooters en sportgames doen het echt niet voor mij, ik houd meer adventure, rpg, je mannetje sterker maken games
Sonic wil ik wel maar dat is niet exclusive(gelukkig)
[ Voor 5% gewijzigd door Cabo op 25-10-2005 21:50 ]
uiteraard... lelijk. het is subjctief! ik gaf hier ook enkel mijn mening.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:59:
[...]
Lelijk... tja het zal wel een kwestie van smaak zijn. Het is naar mijn mening een zeer mooi vorm gegeven stukje techniek, enorm smaakvol en tja wat afwijkend van de rest. Vandaar dat het ook snel bestempeld kan worden als lelijk, aangezien mensen nu eenmaal het stereotype beeld van een beeldscherm in hun gedachten hebben zitten. Of zit ik er nu naast?
Over welk Samsung LCD scherm heb je het nu precies? Een gewone TFT of ook een HDTV toestel? Heb je een link? De Sony koop ik niet alleen voor de 360, ook gewoon voor op de computer en voor HDTV koekeloeren als dat er straks aankomt
Update: Ik neem aan dat je de Samsung 930mp bedoelt. Ik zie daar het volgende staan:
"25-ms pixel-response rating", terwijl de Sony daar 16 ms tegenover zet. Nog steeds niet zo laag als een gamer wenst, maar het zal iig minder ghosting effecten opleveren dan op de Samsung. Verder is de Samsung wel 2 inch groter, maar geen widescreen. De Samsung heeft een NTSC tv tuner, ik zie er geen support voor HDTV staan, laat staan in welke resoluties. Ah wacht, HDTV voorbereid staat er maar waarop? 480p/i? 720p/i? 1080i? Helderheid 250 cd/m2 en bij de Sony 450 cd/m2...
Alleen de contrast ratio is iets hoger.
Als je het niet erg vindt BlowFish, ga ik liever voor iets kleiner, maar met betere spec's, naar mijn mening een mooier design, breedbeeld, mooiere kleuren door Xblack en nog goedkoper ook... Wat wil je nog meer?!
Je hebt gelijk ik geef niet duidelijk aan welke tv ik bedoel. het gaat om de HDTV geen monitor.
voor de redenen die je noemt lijkt me deze meer geschikt:

BEELD
HDTV H/Ready
Zichtbare beelddiagonaal 32”
Beeldverhouding 16:9
Resolutie (horizontaal x verticaal) 1366 x 768
Contrastratio 800:1
Luminantie 500 Cd/m²
Kijkhoek (horizontaal x verticaal) 170°/170°
GELUID
Uitgangsvermogen 10 W x 2
Surround SRS TruSurround XT
Stereo NICAM / A3
BEELDOPTIES
DNIe (DNIe demo on/off) •
My Color Control (MCC) • (3 kleuren)
Dynamic contrast 3000:1
Brightness sensor •
Teletekst 1000 pagina’s
Tuners 1
PIP • (pc)
INGANG/UITGANG
Digitaal (HDMI-HDCP/DVI-compatible) 1/1
Scart 2
Component (Y/PB/PR) 1
Video-ingang 1
S-video-ingang 1
PC-ingang (D-sub) 1
Audio-uitgang 1
OVERIGE
Energieverbruik (maximaal) 184 W
Energieverbruik (stand-by) <1 W
Muurbevestiging Audipack/Vogels (VESA 200x200)
Gewicht 15 kg
Afmetingen met stand (hxbxd) 797 x 249 x 650,7 mm
Afmetingen zonder stand (hxbxd) 797 x 99 x 592 mm
Verwijderd
prachtig , je hebt gelijk !Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:13:
[...]
Ja dat is inderdaad vaak zo. Mijn Iiyama VMP 454 heeft 2 VGA poorten zonder ingebouwde kabel. Maar bestaat er niet gewoon zo'n blokje die je op het uiteinde van die kabel kunt doen zodat er daar dan de VGA kabel van de Xbox 360 op kunt doen?(dus van pinnetjes naar gaatjes).
dit moet bestaan
alleen heb ik nu aan m'n computerwinkel gevraagd en die vindt dat precies niet...
iemand enig idee ?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 22:57 ]
Verwijderd
iemand???Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:09:
ik ben een leek op t gebied van tv's en al die kabels e.d.maar als ik t zo lees en goed begrijp
dan lijkt t mij dat ik op mijn "gewone simpele 60 hz jvc" tvtje geen betere kwaliteit krijg met de HD/AV kabel met SCART adapter, dan met de kabel die bij het standaard pakket zit van €300?(composiet aansluitkabel)

Mij kan het niet boeien of er veel exclusives zijn op een console. Als ik maar goede games kan spelen. Dat is het enige wat bij mij telt.Caboman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:07:
http://www.jeux-france.co...ages-supplementaires.html
Verwijderd
en dat de spellen te downloaden zijn via de gebruikelijke kanalen
Wal-Mart pulls plug on 360 kiosks
[UPDATE] Xbox maker acknowledges consoles interfering with Wal-Mart's internal management systems; says fix is in the works.
Gamers looking to be among the first to get their hands on an Xbox 360 controller at Wal-Mart demo kiosks can still do it, but they won't actually be controlling anything.
Xbox 360 kiosks placed in Wal-Mart stores across the country have been shut off, said a Microsoft spokesperson contacted this afternoon. The reason, according to Microsoft, is due to the console causing interference with Wal-Mart's wireless "hand scanner" inventory system. Microsoft has acknowledged the problem as being "minor" and says a software solution is in the works to correct it.
GameSpot became aware of the problem after one of its editors entered a Wal-Mart store and discovered the Xbox 360 kiosk had been shut off. The Wal-Mart rep confirmed that the console had been causing problems with the store's scanners.
Wal-Mart headquarters in Bentonville, Arkansas, instructed all stores to shut down the 360 kiosks.
According to Microsoft, the kiosk program, which was initiated nationwide over the past week, "encountered some minor wireless interference issues that are specific to some retail environments."
Since the advent of 2.4GHz signals--like those commonly found in next-generation consumer electronics such as cordless phones, wireless routers, and, now, the Xbox 360--some retailers have discovered that their network-based inventory management systems can be impacted by products using modern wireless signals, according to the spokesperson.
"While retailers are constantly updating their internal management systems, sometimes new products being introduced into the market can cause this kind of temporary interference. We are working closely with our partners to provide a software solution that mitigates this problem within their retail environments. Adjustments and tweaks to kiosks of any kind are quite common once they're deployed in a live retail environment, and we consider making such adjustments a standard part of the launch process."
Microsoft said it identified the problem and within 24 hours had deployed new software to Wal-Mart stores.
It is still unclear which specific part of the 360 console was causing the interference in the first place...and whether it could interfere with other consumer wireless devices as well. When questioned about this issue, a Microsoft spokesman was confident that it would not.
"The issue is specific to the equipment used in a few retail environments," the spokesperson said.
"Xbox 360, like portable phones, wireless network routers, and Bluetooth devices, emits radio frequency in the 2.4GHz band. It is possible that devices that do not comply with FCC/ETSI rules of operation in this band may not properly handle interference from other 2.4GHz sources. Such devices would be extremely rare in a home environment."
At this time, it is unknown exactly how many Wal-Mart stores with 360 kiosks were affected.
[UPDATE] After this story went live, a Wal-Mart rep communicated with GameSpot, stating the glitch had affected only those Wal-Mart stores with older inventory systems in place. New Wal-Mart stores were not affected. The rep said the number of stores with Xbox 360 kiosks currently stands at 600. The company hopes to have kiosks in 1,200 stores by the first week of November; by mid-November, all Wal-Mart stores should have Xbox 360 kiosks.

Is gewoon massaproduct hoorVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:13:
[...]
Ja dat is inderdaad vaak zo. Mijn Iiyama VMP 454 heeft 2 VGA poorten zonder ingebouwde kabel. Maar bestaat er niet gewoon zo'n blokje die je op het uiteinde van die kabel kunt doen zodat er daar dan de VGA kabel van de Xbox 360 op kunt doen?(dus van pinnetjes naar gaatjes).
Nee, ik ben ervan overtuigd dat dat nog heel lang gaat duren (als het uberhaupt al mogelijk gaat zijn). Microsoft heeft echt wel geleerd van haar fouten, en in hardware kan je het de reverse-engineers heel moeilijk maken.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:55:
dus julliue zijn er van overtuigd dat er snel een normale harddisk op kan ?
en dat de spellen te downloaden zijn via de gebruikelijke kanalen
Ik lees trouwens weer eens in de specs dat de memory bus van een xbox 22.4 GB/s trekt, en dat er GDDR3 RAM in zit op 700 MHz. Terwijl we het in de pc-wereld met dual channel over max 5 GB/s hebben these days. Iedereen zegt dan wel dat de pc over een jaartje alweer bij is, maar dit soort dingen brengen me dan weer aan het twijfelen. DDR1 is nog steeds de standaard in de pc wereld...
Verwijderd
Koop je een Xbox360 voor mooie nieuwe games en een HD TV / TFT om er maximaal van te kunnen genieten, moet je OOK nog eens ERBIJ LOS een HD-DVD/Blueray speler gaan kopen voor films om te kunnen genieten van je mooie screen. Nee, dat doet Sony dan wel een stuk beter!
Hoelang zou het gaan duren voordat Microsoft standaard de HD-DVD / Blueray speler gaat leveren want er werd geloof ik wel over gesproken...? Vind het een beetje zonde van me geld om ook nog eens een losse HD-DVD speler te gaan kopen, want tja, met een HD-TV wil je natuurlijk niet aan gewone DVD kwaliteit films vastzitten..daarvoor koop je niet zo'n scherm...beetje gemiste kans in vergelijking met PS3.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 08:57 ]
Ik overweeg om ook een 360 te gaan kopen echter heb een vraagje. Ik ben een echte hardcore 3D-Shooter gamer op de PC....UT, Quake en uiteraard CS:Source.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:11:
pgr 3
kameo
perfect dark
condemned
en dan heb je ook nog call of duty 2, quake, gears of war, morrowind, die idd op pc komen, maar veel mensen met een pc kunnen die games niet deftig spelen en nu wel, op xbox360, met sublieme graphics gelijk aan high end pc
Is het nu echt moeilijk om met de joypad te gaan gamen? Ik heb het dan met name over 3D-Shooters als COD2, Battlefield 2 etc...
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Het duurt nog wel een paar jaartjes eer HD-DVD/Bluray mainstream is...en met een goede upscaling DVD player zien de normale DVD's er ook fatsoenlijk uit op een LCD-TV. LOTRVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 08:55:
Ik snap niet waarom Microsoft geen HD-DVD standaard in de Xbox360 levert.![]()
Koop je een Xbox360 voor mooie nieuwe games en een HD TV / TFT om er maximaal van te kunnen genieten, moet je OOK nog eens ERBIJ LOS een HD-DVD/Blueray speler gaan kopen voor films om te kunnen genieten van je mooie screen. Nee, dat doet Sony dan wel een stuk beter!
Hoelang zou het gaan duren voordat Microsoft standaard de HD-DVD / Blueray speler gaat leveren want er werd geloof ik wel over gesproken...? Vind het een beetje zonde van me geld om ook nog eens een losse HD-DVD speler te gaan kopen, want tja, met een HD-TV wil je natuurlijk niet aan gewone DVD kwaliteit films vastzitten..daarvoor koop je niet zo'n scherm...beetje gemiste kans in vergelijking met PS3.
Sony doet het wel, maar daardoor gaat hun spelletjes-console (want dat is het nog steeds) wel ff 600+ euri kosten.

Dit topic is gesloten.