Het Grote Xbox 360 Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.467 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOW een ding aan die tv vindt ik anders wel indrukwekkend: de response tijd van maar 8ms! Meeste tv's die ik ken in die prijsklasse hebben een response tijd van 16ms of maximaal 12ms. Ziet eruit als een goede aanbieding en van Philips LCD schermen is bekend dat ze over het algemeen van goede kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Wellicht interessant om eens te gaan kijken naar een inkoopactie tzt voor hdtv/lcd schermen? Evt wachten op sed tv's?
De marge op de huidige tv's is aanzienlijk. Ik denk dat als we er meer kopen dat we dan heel wat van de marge af kunnen halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
OcNewB schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:08:
Ik kan die 26PF3320 nergens vinden met google...?
Via de site van Philips zelf:

http://www.consumer.phili...BK0M4ZJ0RMRCSHQFHKFSESI5P

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OcNewB schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:15:
Wellicht interessant om eens te gaan kijken naar een inkoopactie tzt voor hdtv/lcd schermen? Evt wachten op sed tv's?
De marge op de huidige tv's is aanzienlijk. Ik denk dat als we er meer kopen dat we dan heel wat van de marge af kunnen halen..
Klinkt als een goed idee, misschien toch handig om een algemeen ''welke hdtv voor mijn next gen console'' topic te openen? We moeten namelijk eerst weten welke tv de beste deal zou zijn. Weet iemand overigens of ze een paar goede aanbiedingen bij Mediamarkt hebben? Vindt het zwaar irritant dat ze geen prijs en productenlijst hebben op internet, nou moet ik eerst naar de stad en dan iedere tv aflopen om te kijken wat ze hebben. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:23:
[...]

Klinkt als een goed idee, misschien toch handig om een algemeen ''welke hdtv voor mijn next gen console'' topic te openen? We moeten namelijk eerst weten welke tv de beste deal zou zijn. Weet iemand overigens of ze een paar goede aanbiedingen bij Mediamarkt hebben? Vindt het zwaar irritant dat ze geen prijs en productenlijst hebben op internet, nou moet ik eerst naar de stad en dan iedere tv aflopen om te kijken wat ze hebben. :/
Daar loopt op GoT imho al een prima topic over: [rml][ HDTV]High-Definition Television. Wat het precies is topic[/rml]. Het lijkt mij ook inderdaad ook een beter om de next-gens topics niet te vervuilen met vragen over randapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:53
Vind ik ook best wel een aantrekkelijk idee...moet er wel iemand zijn die hiervoor de touwtjes in handen wilt nemen.....maar laten we dus (volgens mij) eerst voor een nieuw topic zorgen, toch ???
Je kunt toch een specifiek, next gen, HD topic openen ??

[ Voor 13% gewijzigd door Crawl NL op 09-10-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gigantische tegenvaller. De game waar ik echt op zat te wachten (en mijn 360 voor gepre-ordered heb is uitgesteld. Ghost Recon: Advanced Warfighter is uitgesteld tot februari 2006: Bron.

Dan zal ik me moeten vermaken met alleen PGR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crawl NL schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:27:
Vind ik ook best wel een aantrekkelijk idee...moet er wel iemand zijn die hiervoor de touwtjes in handen wilt nemen.....maar laten we dus (volgens mij) eerst voor een nieuw topic zorgen, toch ???
Je kunt toch een specifiek, next gen, HD topic openen ??
Dat lijkt mij inderdaad ook een goed idee, een apart topic over de beste tv voor je next gen console en waar ook overlegt kan worden over een eventuele inkoopactie. Denk dat als we dat in een al bestaand topic gaan bespreken dat het dan te rommelig wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Dat lijkt me een super idee. Ook in dat topic zal ik dan veel aanwezig zijn aangezien ik ook aan het kijken ben voor een HDTV (LCD of Plasma). Laat maar komen zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:55
Hoe kom ik erachter waar in de regio Delft, Den Haag, ik nog een xbox360 pre order kit kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:29
jaapstobbe schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:36:
Hoe kom ik erachter waar in de regio Delft, Den Haag, ik nog een xbox360 pre order kit kan krijgen?
Paar pagina's terug stond er volgens mij dat bij Mediamarkt Den Haag nog wel van die pakketjes had liggen, je moet alleen even ernaar vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
Koffiezuiper schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:39:
[...]

Paar pagina's terug stond er volgens mij dat bij Mediamarkt Den Haag nog wel van die pakketjes had liggen, je moet alleen even ernaar vragen ;)
en ik vermoed (ookal heb ik zelf een pre-order kit) dat er toch vrij snel genoeg van die apparaten beschikbaar zullen zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Nu gaan we inderdaad weer over xbox praten en niet meer over HD, dat is nu wel duidelijk.

Ik zag op http://www.xbox.com/nl-NL/xbox360/accessories.htm (helemaal onderaan) dat de RGB Advacne Scart Kabel van Microsoft erbij staat; 25 euro. Was voor de oude xbox 30 euro...

Heb 'm al besteld bij mijn gameshop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
hully schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:00:
[...]

en ik vermoed (ookal heb ik zelf een pre-order kit) dat er toch vrij snel genoeg van die apparaten beschikbaar zullen zijn hoor.
maar die remote lijkt me heel aantrekkelijk, omdat ik zeker de xbox ook als media center extender wil gebruiken. weet iemand hoeveel dat ding los gaat kosten? Ah 30 euro ;)

80 euro voor draadloze netwerk controller??? de XBOX had standaard toch al WIFI? als ik daar 80 voor moet dokken hoef ik dat hele apparaat al niet eens meer

[ Voor 54% gewijzigd door jaapstobbe op 09-10-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

jaapstobbe schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:15:
[...]

maar die remote lijkt me heel aantrekkelijk, omdat ik zeker de xbox ook als media center extender wil gebruiken. weet iemand hoeveel dat ding los gaat kosten? Ah 30 euro ;)

80 euro voor draadloze netwerk controller??? de XBOX had standaard toch al WIFI? als ik daar 80 voor moet dokken hoef ik dat hele apparaat al niet eens meer
Dan heb je pech, want je zult hem echt los moeten kopen als je draadloos wilt ;)

[edit]
Thanks, nu hebben we tenminste alles apart.

[ Voor 21% gewijzigd door Atmoz op 09-10-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
atmoz schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:25:
[...]

Dan heb je pech, want je zult hem echt los moeten kopen als je draadloos wilt ;)
waardeloos zeg, hopelijk komt er een cheapere usb wifi adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 24-08 22:29
hully schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:00:
[...]

Ja, daar kan je haast wel vanuit gaan eigenlijk. Op mijn werk hadden we iets van 15 kitjes gekregen, lijkt me erg stug dat we het met maar 15 Premium pakketen moeten doen op de launch :p Daarnaast zullen er ongetwijfeld nog wat mensen zijn die het Core pakket kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

http://www.telegraaf.nl/i...puter_Xbox_gestolen_.html

HAMBURG - Het is onbekenden gelukt om de nieuwe spelcomputer Xbox 360 van Microsoft te stelen. Volgens het Duitse blad Spiegel zijn eind augustus op een vliegveld na een vlucht tussen Hongkong en Duitsland enkele prototypes gestolen uit een hangar gestolen.

De dieven zochten net zo lang tot ze het apparaat te pakken hadden. De Xboxen waren niet als dusdanig herkenbaar verpakt, maar zaten in neutrale dozen. De politie heeft intussen drie exemplaren teruggevonden. Zeven apparaten worden nog vermist.

Het is de bedoeling dat de nieuwe Xbox medio december in de winkels komt te liggen. Foto's van de nieuwe machine kwamen tevoorschijn op internet. Microsoft hoopt met de nieuwe Xbox de concurrentie voorlopig een flink eind voor te zijn. De grote concurrenten zijn Sony en Nintendo.

Recentelijk hield Microsoft een lanceringsbijeenkomst in Amsterdam, waar de Europese pers de Xbox 360 voor het eerst kon zien. De locatie van deze bijeenkomst werd tot op het allerlaatste moment geheim gehouden.

hmmm de bof konten......alleen geen software.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Topicstarter
PWM schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:21:
[...]

Met de hakken over de sloot :)

Ik stuur jou rond 2 december de Xbox360 game toe, zodra ik ze binnen heb :)
:*

Mail maar voor adres O+

[ Voor 6% gewijzigd door curry684 op 09-10-2005 23:03 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 19:00
Hehe, ik denk dat het ze daar ook niet om gaat.
Eerder voor veel geld doorverkopen aan mod-chip bouwers die er om zitten te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JacquesDoekjes schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:03:
[...]

Hehe, ik denk dat het ze daar ook niet om gaat.
Eerder voor veel geld doorverkopen aan mod-chip bouwers die er om zitten te springen.
zoiets denk ik ook want ik heb van een illegale site vernomen dat er een wedstrijd wordt gehouden wie er als eerste 1 heeft die goed werkt 10000 euro wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
darkphoenix schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:05:

HAMBURG - Het is onbekenden gelukt om de nieuwe spelcomputer Xbox 360 van Microsoft te stelen. Volgens het Duitse blad Spiegel zijn eind augustus op een vliegveld na een vlucht tussen Hongkong en Duitsland enkele prototypes gestolen uit een hangar gestolen.

De dieven zochten net zo lang tot ze het apparaat te pakken hadden. De Xboxen waren niet als dusdanig herkenbaar verpakt, maar zaten in neutrale dozen. De politie heeft intussen drie exemplaren teruggevonden. Zeven apparaten worden nog vermist.

Het is de bedoeling dat de nieuwe Xbox medio december in de winkels komt te liggen. Foto's van de nieuwe machine kwamen tevoorschijn op internet. Microsoft hoopt met de nieuwe Xbox de concurrentie voorlopig een flink eind voor te zijn. De grote concurrenten zijn Sony en Nintendo.

Recentelijk hield Microsoft een lanceringsbijeenkomst in Amsterdam, waar de Europese pers de Xbox 360 voor het eerst kon zien. De locatie van deze bijeenkomst werd tot op het allerlaatste moment geheim gehouden.

Op ebay zetten die handel en je bent binnen no-time rijk. ;)

Wel wordt de kans groter dat je opgepakt wordt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 21:01:
Wel wordt de kans groter dat je opgepakt wordt. :/
Idd. Kan je hem beter in de onderwereld verkopen. >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
of gewoon niet stelen en lekker in de winkel die 360 kopen waar toch al verlies op wordt gemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

al is het heel fout is het toch best gaaf om zo'n ding in je huiskamer te hebben, ik ben zo een vervelend kind dat altijd alles het eerste wou hebben })

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Lekker gaaf ja, een spelcomputer waarvan de spellen pas laatste week november verkrijgbaar zijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
curry684 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:33:
Lekker gaaf ja, een spelcomputer waarvan de spellen pas laatste week november verkrijgbaar zijn :z
Het gaat niet om de spellen, maar om het feit dat je het apparaat al eerder dan de rest hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Ja dus? Een apparaat waarmee je niets kunt? De mensen in de middeleeuwen zouden vast ook erg onder de indruk zijn geweest van een plasma-TV, maar zonder elektriciteit hadden ze er ook niet lang van genoten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 14:53
Misschien kan je er al mee op Live de binaries voor de oude xbox-spellen downloaden en die spelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Fire69 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 08:16:
Misschien kan je er al mee op Live de binaries voor de oude xbox-spellen downloaden en die spelen? :P
lol dan hebben ze meteen de Ip's en dan staan ze voor je deur :z

Het is wel leuk om de xbox360 alvast te hebben, ook al zijn er nog geen spellen. Het is niet voor niks een media extender dus je kan alvast films erop kijken en dergelijke.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 11:42
:/ .. Alweer Microsoft de l*l. Hadden andere mensen ook niet de Xbox1 gestolen op de dag dat hij werd goedgekeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33
darkphoenix schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:05:

HAMBURG - Het is onbekenden gelukt om de nieuwe spelcomputer Xbox 360 van Microsoft te stelen. [...]
Ik heb misschien een klein vermoeden waar deze Xbox360's vandaan komen....

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die pre-order pakketjes: bij de MM-Store aan de Kleiweg in Rotterdam hadden ze er gisteren nog een stuk of zes, zeven staan.. ik heb de mijne maar gelijk meegenomen! Dus ook ik ben er vanaf 2 december bij! *glunder*!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Hamtitampti Talks About Stolen Xbox360 Dev Kits

>> Hamtitampti (Franz) talked on the smartxx forums about the stolen Xbox XeXDKs story and the article on Spiegel.de. Here's a translation from german to english by Nuendo:
The representation of the SPIEGEL article is an insolence and is not of good taste. And the whole thing escalates when even the television made a show about the story. Would have been fun if it happened in the USA. There would have been helicopters circling over my house with a live TV broadcast (like in the movie "Larry Flint").

You wanna know the truth?
On wednesday the 24th of august 10 XeDK boxes (XBOX 360 devkits) got stolen from the MS-Europe storage depot which is operated by Bertelsmann Logistic Group in Dueren (Germany).
On Friday 26th august, 7 boxes got offered to the SmartXX(info) team and we were shocked but however said "yes, we gonna take 4 pieces" (we still couldn't fully believe it)
Due to our past long-term good co-operation ("hate love") with Microsoft in most diverse interests, we then took contact directly with Microsoft: Together with MS we decided to show pictures of the XeDK boxes on saturday the 27th of august with the purpose to lower the "emotional" value of the boxes (for a future theft) and also to try to create a market for it.
This attempt was successful and on the 6th of september 14 more XeDKs were stolen. Due to an internal misfortune the theft has been observed but the pursuit failed. Naturally this incident was not indicated at the police.

Due to a misunderstanding within MS - only a few ppl were well-informed because we assumed there was an informant within Microsoft - two of my mails with text like "hey they got something" got forwarded to the police 'cause the Logistic Center (Bertelsmann) made a report.
Indeed this wasn't true, but not to compromise the investigation team SmartXX turned over the 4 XeDKs.

That's why MS didn't work on the case themself but handed it over to the company "Prevent AG" (www.prevent.ag), which is specialized in such things.

Such a house search on a sunday must one bear - the MS legal department says - in addition I shouldn't take it too seriously (everything can be ironed out with money again, and there is a reason why MS is called M$). It is however already unfortunate that some parts of such a large company doesn't know what the other one does, and certain things are done by higher authorities without demands.

That the police had to search for a long time is also a bloated representation. I think with a mail containing phonenumber and address it's pretty easy to find the sender.

MS and we tried to do everything possible in order to stop the whole case at the police cause the "unknown factor" couldn't help in our covered investigation. Unfortunately that did not succeed. It is however sensational that the police gives interviews about the case but on the other hand is telling our lawyers that it is still an open case and that they can't hand out any documents. Also the seized hardware (laptop, DigiCamera) were not returned yet (have much fun with my vacation photos).

After this actions we decided to post the picture of 3 xboxes on the SmartXX website (but final boxes with all accessories).
According to the method: Folded once, a second time will work too.

This time the boxes will be provided with direction-finding transmitters in on monday/tuesday (10./11. October) in order to get 100% security this time. This happened in the factory in China so there is no gap while shipping within the logistic system.

Well not hard to figure if this won't work anymore now.
Therefore it was stopped.

We of SmartXX would like to apologize to everyone involved and accused cause we didn't play with open cards.
And to Microsoft I would like to say: "Sure you gonna deny everything, like always. But tell every reporter on the X05 that the thief is already found on the quite. That's "great" cause in an internal instruction "silence" was proclaimed in reference to the case".
Well try to disclaim why you are paying my lawyer? Bank vouchers are hard to deny or are they forged documents?

Further we thank the press for the "outstanding" press release, it was pretty "pertinent". Thanks again. Really helped clearing-up of the case.
But there seem to be some good reporters. Thanks to golem.de, who gave us a ring (phone call), first stopped the story and posted about it after they talked to us.
This is something you would hope to see from other respectable reporters. Unfortunatly it's not like that. The team SmartXX reserves itself to induce legal steps against the demagogic press. A simple apology will not be enough to dispose this.
The original german text is available on smartxx.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
curry684 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:03:
Ja dus? Een apparaat waarmee je niets kunt? De mensen in de middeleeuwen zouden vast ook erg onder de indruk zijn geweest van een plasma-TV, maar zonder elektriciteit hadden ze er ook niet lang van genoten 8)7
Ook al kan ik er niets mee, ik vind het gewoon leuk om iets eerder te hebben dan de rest. Ook kun je waarschijnlijk al films en dergelijke mee bekijken zoals TheEvilCuber het al zegt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 14:53
OcNewB schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 09:58:
Hamtitampti Talks About Stolen Xbox360 Dev Kits

>> Hamtitampti (Franz) talked on the smartxx forums about the stolen Xbox XeXDKs story and the article on Spiegel.de. Here's a translation from german to english by Nuendo:

[...]

The original german text is available on smartxx.com.
Versta er geen zak van. :/
Hebben ze nou samengewerkt met MS of niet? Of ontkent MS dat SmartXX wou samenwerken? :?

[ Voor 64% gewijzigd door Fire69 op 10-10-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Fire69 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:03:
[...]

Versta er geen zak van. :/
Hebben ze nou samengewerkt met MS of niet? Of ontkent MS dat SmartXX wou samenwerken? :?
De originele tekst is in het duits, wellicht dat iemand anders hem beter (duidelijker) vertaalt?

Daarnaast hier wordt er ook veel over gepraat:

Echter mij lijkt het maar een beetje "fishy." De koper van de buit gaat niet.. het is echt niet zo dat ze toen ze de fotos namen dat uit belang voor ms deden. Het is allemaal net iets te tsja.. kan er de vinger niet opleggen maar het klinkt nogal ongeloofwaardig allemaal.

[ Voor 40% gewijzigd door OcNewB op 10-10-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:27
Voor mensen die nog een preorder kit willen hebben. EInd van de dag hadden we bij MediaMarkt Rijswijk er nog een stuk of 5 staan. En ja ik heb hem al

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Xbox360 Live! filmpje (rechternuis, opslaan als)

:9~ super gewoon hoe de nieuwe Live! in mekaar zit. Echt een high-tec systeem wat erachter zit met een grote database om alles van iedereen bij te houden. Heel mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

atmoz schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:12:
Xbox360 Live! filmpje (rechternuis, opslaan als)

:9~ super gewoon hoe de nieuwe Live! in mekaar zit. Echt een high-tec systeem wat erachter zit met een grote database om alles van iedereen bij te houden. Heel mooi om te zien.
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Vertaling uit der Spiegel:

Stuiver in de lotto

Von Schmitt, Jörg

Nog voor de start van de verkoop van Microsoft's nieuwste spelconsole verdwenen onlangs 10 zeer zwaar geheime prototypen - Het werk van Freaks of een geval van bedrijfsspionage ?

De aangifte, die op 1 september bij de districtspolitie Düren onder aktenummer 609 000-033 682-05/07 gedaan is, zag er in eerste instantie uit als normale bedrijfsdiefstal.
Zes dagen daarvoor zou uit een bedrijshal op het industriegebeid in Düren 10 dozen van een grote goederenlevering ontvreemd zijn. De inhoud: Spellenconsoles van Microsoft.
De onbekende daders hadden de rest van de inhoud van de palet, waaronder toebehoren zoals joysticks en zogenaamde controllers, eenvoudig laten liggen en na hun ontvreemding de opengereten folie gebrekkig met plakband weer dicht geplakt.
Echter zit er vermoedelijk veel meer achter dan alleen maar een bedrijfsdiefstal, omdat het bij de gestolen consoles niet gaat om normaal in de handel verkrijgbare consoles maar om 10 protypen van de nieuwste Xbox 360.
In tegenstelling tot de produkten die vanaf 2 december in de winkel liggen, zijn de verdwenen modellen zogenaamde Development kits die een diepgaande blik in de nieuwe technische geheimen bieden.
Voor concurrenten, niet gelicenseerde spelontwikkelaars en fabrikanten van grijze handel in toebehoren is zo'n apparaat als "een stuiver in de loterij", zegt een rechercheur. Voor Microsoft is de Düren diefstal daarentegen een catastrofe.
Uiteindelijk gaat het in de felomstreden spellenmarkt om miljarden euro's. Experts schatten de wereldwijde omzet dit jaar op 30 miljard dollar - dat is meer dan de gehele filmindustrie in Hollywood tezamen bijeen schraapt via het bioscoopbezoek.
Snelheid is niet alleen bij de ontwikkeling van computerprocessoren belangrijk. Met de xbox 360 wil Microsoft eindelijk de voorsprong van Sony's Playstation doorbreken, waarvan er in de afgelopen jaren 90 miljoen van verkocht zijn en heeft al een miljarden bedrag uitgeveven aan de ontwikkeling daarvan. Van de oude xbox zijn er slechts 20 miljoen van over de toonbank gegaan.
Om de verkoop te verdubbelen, zal de nieuwe console, die door Microsoft's amusementsmanager Robbie Bach voor het eerst in mei is voorgesteld, al voor kerstmis op de markt verschijnen. Tenslotte behaalden de Amerikanen rondom het heilige consumentenfeest met hun spellendivisie een dubbele omzet in vergelijking met de rest van de kwartalen. De volgende Sony-generatie wordt pas in de lente verwacht, net als die van Nintendo, de 3e speler op deze markt.
Waar het om zoveel geld gaat wordt niet altijd eerlijk gespeeld. Zo is het al eens voorgekomen dat een software-ontwikkelaar, die voor meerdere bedrijven werkte, informatie over de nieuwe console prijsgaf aan de concurrent. "Maar een doelgerichte diefstal zoals deze keer", zegt een scéne-kenner, "is nog niet eerder voorgekomen."
De daad heeft zich zover men nu weet zo afgespeeld:
Op 23 augustus verlieten meerdere palets luchtvracht de luchthaven in Hongkong met bestemming Frankfurt am Main. Verstopt tussen pakketten met toebehoren en actuele xbox-consoles lagen ook 10 bruine kartonnendozen zonder enig opschrift. Inhoud: Fabrieksverse xbox 360 Development Kits. De strenge geheime prototypen zijn de eerste exemplaren in hun aard, die de Microsoft-produktieplaast in zuidoost-Azie verlaten.
Na aankomst in Frankfurt werden de palets op een vrachtwagen geladen en naar een opslaghal in Düren gebracht.
Van daaruit zouden ze afzonderlijk naar Duitse spelontwikkelaars gebracht worden die dan tot aan de officieële start van de verkoop hun software op de gloednieuwe console konden afstemmen. Maar zover komt het niet meer. Uitgerekend de 10 onopvallende dozen verdwijnen.
Terwijl vanuit de Europese Microsoft-afdeling de zoektocht begint duiken 3 tot 4 dagen later foto's van de Xbox 360 op op internet. Een website presenteert, aan elkander gebonden als wildtrofeën bij een drijfjacht, meer dan 40 beelden van het binnenste van de console - tot aan de laatste soldeerplek. Wanneer de Microsoft manager daarvan getuige is, is het hem snel duidelijk: De beelden tonen één van de gestolen Elfenkoningen.
De internet-site is in de computerspellen-scéne niet onbekend en geldt als Forum voor hackers, die zich op het kraken van het binnenste van de xbox gespecialiseerd hebben. Eén van de drijvende krachten woont in Nieder-Oostenrijk. Een jonge man eind twintig, die rechercheurs later als "kettingrokende en aan cola verslaafde computerfreak" kenmerken. De hete beelden van de uitelkaar geschroefte console vliegen ondertussen het internet over als naaktfoto's van Paris Hilton. De man treedt verder ook bepaald niet al te voorzichtig op. Per E-mail aan Microsoft schept hij op over de buit. Hij heeft daar iets wat Microsoft zal weten.
Terwijl de Gamesscéne het vermeende huzarenstuk nog viert wordt de computerfreak de strop al aangetrokken.
Microsoft schakelt de Oostenrijkse rijksrecherche in Wenen in. Kort daarop doorzoeken Oostenrijkse beambten zijn woning en stellen 2 Xbox 360 consoles zeker. De beambten vroegen de geschrokken man de boel op te biechten, deze vertelde de apparaten van een vriend uit Duitsland bemachtigd te hebben.
Het spoor voert terug naar het rheinische Troisdorp. Ondertussen bemoeit het openbaar ministerie in Bonn zich met de zaak. Bij de doorzoeking van een computerwinkel stellen beambten een 3e console zeker.
Naar men zegt beweert de bezitter van het apparaat deze net als de andere 2 apparaten in Oostenrijk van een onbekende buitenlander te hebben gekocht. Een verklaring die door de recherche nauwelijks wordt geloofd gezien het feit dat de handelaar de apparaten "gezien de tijd en plaats vlak na de diefstal in zijn bezit kreeg", zoals een speurder vaststelde.
Wie echter, heeft de opdracht voor de diefstal gegeven ? Wie heeft zo precies geweten wanneer de geheime lading, verstopt onder tig andere Microsoft produkten, in Düren landde ? En waar zijn de rest van de in totaal 10 consoles gebleven ? De recherche hebben daarbij zo hun eigen theoriën.
Ofwel leden uit de werelwijde xbox-hackersscéne hebben door toeval van de geheime luchtvracht gehoord, de apparaten laten ontvreemden, en kloppen zich nu op hun borst op het net voor hun daad. Ofwel een insider uit de omgeving van de fabrikanten, een van de Aziatische console-producenten ofwel de vrachtfirma heeft handige professionele zakenmannen een tip gegeven. Die kunnen dan exact op tijd aan het begin van de verkoopdagen voor kerstmis met eigen Chips op de markt komen waarmee men de xbox kan uitrusten zodat er ook gekopieerde spellen en zelfs films mee afgespeeld kunnen worden.
Derde variant: Het gaat hier om een vorm van bedrijfsspionage, waar het daarbij gaat om de development kits te bemachtigen om zo aan concurrenten of aan aanbieders van niet gelicenseerde grijzemarktprodukten te verkopen.
Slechts dit is zeker: "Dit was een doelgerichte actie van iemand, die een betaalde afnemer van de console heeft", zegt een rechercheur.
Speurders sluiten daarbij niet uit, dat enige van de boxen juist in de hackers-scéne terecht zijn gekomen om de sporen van de echte dader te wissen.
De schade van de roof is nog niet geheel te overzien, echter het kan voor Microsoft immens worden. Wanneer het technische gedeelte van de nieuwe console voortijdig bekend wordt, zal de tijdelijke voorsprong door de spoedige start van de verkoop teniet gedaan worden.
Niet alleen doordat de concurrentie hun eigen produkten nog verbeteren kunnen. Niet gelicenseerde ontwikkelaars kunnen hun spellen dan eveneens op de verkoopstart van de xbox 360 op de markt brengen, evenals de grijzemarkt van produkten van toebehoren en console-tuners, die met zelfontwikkelde chips de console ook andere audio en video formaten kan laten afspelen.
Microsoft wil echter de diefstal met alle middelen oplossen. Naast de Weense rijksrecherche en het Openbaar ministerie in Bonn heeft het concern intussen een groep externe speurders van het Hamburgs adviesbureau Prevent ingeschakeld. Hun opdracht: de dader en helpers achterhalen zodat Microsoft ze met miljoenenzware schade aanklachten om de oren kan slaan. "Wij zullen nauw met de autoriteiten samenwerken en alle straf- en civielrechtelijke benodigde stappen tot vervolging van de betrokkenen indienen", zo zegt Microsoft. JÖRG SCHMITT
© DER SPIEGEL 2005

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Best heftig. Echt niet relax voor MS. Heb je dit zelf vertaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Dat is ronduit kloten voor MS. :|
Maar wat is nou precies het verschil tussen die X360 development kits en de X360 die in de winkels komen te liggen ?
Is dat hardwarematig of softwarematig wat er verschilt ?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Voor MS ronduit klote voor de veel gamers misschien een godsgeschenk. Zou wat zijn als de 360 binnen no-time gemodchipped zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In tegenstelling tot de produkten die vanaf 2 december in de winkel liggen, zijn de verdwenen modellen zogenaamde Development kits die een diepgaande blik in de nieuwe technische geheimen bieden.

Dat is het verschil dus. Bij de normale xboxen kan je de nieuwe technische geheimen niet zo diepgaand zien als bij die development kits.

Dat filmpje van hierboven was echt top ! Je hebt nu echt kunnen zien hoe het in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Development kits zijn toch om spellen mee te maken, en hun spellen erop te testen, tunen etc.

Thnx for het filmpjes en de vertaling, het was de moeite waard om het te lezen.
Modchips :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Oscar Mopperkont schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:02:
Voor MS ronduit klote voor de veel gamers misschien een godsgeschenk. Zou wat zijn als de 360 binnen no-time gemodchipped zou kunnen worden.
Laten we het hopen dat er gauw een modchip komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

jaaoie17 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:48:
[...]

Laten we het hopen dat er gauw een modchip komt
Laten we het aub niet hopen.

Wat een onzin. Je koopt voor 399,- een state of the art machine. Spellen kosten naar het zich nu aan laat zien 59,-. Relatief gezien peanuts. Zonder een discussie te willen starten of het wel of niet duur zijn van games (zijn andere topics voor): ik kocht mijn nes spellen ook voor 109,- - 139,- gulden (1984-1990!!!!, met inflatie e.d. zou dat nu zo'n 90- euro zijn). De Xbox is ook direct een Media Center extender (wireless, en iedereen hier kan makkelijk Media center draaien), dus dat is ook geen reden. Ook geeft de 360 mogelijkheid om demo's te downloaden, dus zeggen dat je spellen eerst wil testen is onzin. Het MOD chippen zorgt alleen maar weer voor onrust.

De enige reden om te MODDEN is het illegaal spelen van spellen. Ik wordt er zo moe van.

Ik hoop ook van ganser harte dat MS er voor gezorgd heeft dat een MOD chip er voor zorgt dat Xbox Live niet meer werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 10-10-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

PWM schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:06:
[...]

Wat een onzin. Je koopt voor 399,- een state of the art machine. Spellen kosten naar het zich nu aan laat zien 59,-. Relatief gezien peanuts. Zonder een discussie te willen starten of het wel of niet duur zijn van games (zijn andere topics voor): ik kocht mijn nes spellen ook voor 109,- - 139,- gulden. De Xbox is ook direct een Media Center extender (wireless, en iedereen hier kan makkelijk Media center draaien. Ook geeft de 360 mogelijkheid om demo's te downloaden, dus zeggen dat je spellen eerst wil testen is onzin. Het MOD chippen zorgt alleen maar weer voor onrust.

Ik hoop ook van ganser harte dat MS er voor gezorgd heeft dat een MOD chip er voor zorgt dat Xbox Live niet meer werkt.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar het is en blijft handig. Je kunt er immers gewoon veel meer mee. Dat je spellen orgineel moet kopen blijft toch, want zoals je zelf al zegt: Xbox Live! zal echt niet meer werken met een modded Xbox360. Er komen zeer waarschijnlijk geavanceerde dingen (updates, bioscheckers, etc) die ervoor zorgen dat het gewoon niet meer werkt.

[edit]
De enige reden om te MODDEN is het illegaal spelen van spellen.
AB-SO-LUUT niet ;)
Zoals ik hierboven al zeg: de mogelijkheden worden gewoon dik uitgebreid. De spellen zal ik gewoon orgineel blijven kopen om (online) te kunnen gamen. De 2e Xbox360 zal eraan moeten geloven (als de tijd rijp is.....) >:) Juist omdat het zo'n state of the art machine is wil ik er meer uithalen

[ Voor 20% gewijzigd door Atmoz op 10-10-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat een onzin. Je koopt voor 399,- een state of the art machine. Spellen kosten naar het zich nu aan laat zien 59,-.
Misschien handig om eens een paar sites van winkels te bekijken? Bij iedere winkel die ik ken staat als verwachte prijs voor Xbox 360 games namelijk 69 euro. Ik ben best bereid originele games te kopen zeker die met goede Xbox Live ondersteuning, maar als ik hem kan modden dan doe ik dat zeker. Ik zag trouwens een grote reclame poster bij die Dixons hangen van de pre-order packs. Denk dat ik er daar maar eentje ga halen morgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:21:
[...]

Misschien handig om eens een paar sites van winkels te bekijken? Bij iedere winkel die ik ken staat als verwachte prijs voor Xbox 360 games namelijk 69 euro. Ik ben best bereid originele games te kopen zeker die met goede Xbox Live ondersteuning, maar als ik hem kan modden dan doe ik dat zeker. Ik zag trouwens een grote reclame poster bij die Dixons hangen van de pre-order packs. Denk dat ik er daar maar eentje ga halen morgen. :)
Adviesprijs betaal je nergens, dus beter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
De Xbox is ook direct een Media Center extender (wireless, en iedereen hier kan makkelijk Media center draaien), dus dat is ook geen reden.
*kuch* DivX/Xvid *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En heeft 360 ook geen regiocode? Dan is een modchip ook verrekte handig voor importspellen, die bij huidige euro-koers vaak fors goedkoper zijn en je kunt spellen dan vaak ook eerder krijgen etc... Dus zelfs als je geen gebrande spellen speelt is een modchip verrekte handig en kan je een hoop geld besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

Phydomir

Dennis

Als je hier mee wilt zeggen dat dit niet gaat werken: Dat doet het dus wel. Aangezien het een MCE extender is zal je alles wat je op je PC MCE kunt afspelen ook afspelen via je XBOX360.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Phydomir schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:57:
[...]

Als je hier mee wilt zeggen dat dit niet gaat werken: Dat doet het dus wel. Aangezien het een MCE extender is zal je alles wat je op je PC MCE kunt afspelen ook afspelen via je XBOX360.
Is dat zo?
Kan ik alle formaten video afspelen op de Xbox360 (via de "gewone" computer) ??
Hoe werkt dat dan? Dat vraag ik me toch wel af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

atmoz schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:12:
[...]

Is dat zo?
Kan ik alle formaten video afspelen op de Xbox360 (via de "gewone" computer) ??
Hoe werkt dat dan? Dat vraag ik me toch wel af...
Streaming. Je XBOX maakt verbinding met je MCE op je pc zo kun je al het ware remote je MCE bedienen. Dus, als jou MCE divx/xvid kan afspelen, dan kan je XBOX360 dat ook.
Ik heb een filmpje op mijn pc waarin dat precies wordt uitgelegd, deze is alleen meer dan 300MB, beetje groot dus, volgens mij heb ik die van gamespy.com, maar dat weet ik niet meer 100% zeker...

Ik heb net die filmpjes gekeken waar oa je dashboard wordt uitgelegd en OMG. Wat wil ik graag 360 Live. Zo ongelovelijk vet.
Tevens in mijn intresse in Kameo aangezwengelt. Dat ziet er toch wel heel erg vet uit.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Phydomir schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:57:
[...]

Ik weet niet of je gelijk hebt:
29. Xbox 360 is supposed to be a digital media hub, Can it play Divx or Xvid content? My current DVD player can but what about 360?

No, the Xbox 360 won’t be able to play MPEG-4 variants other than Windows Media.
http://features.teamxbox.com/xbox/1245/Xbox-360-FAQs/p1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Ik ben er ook nog niet zo zeker van. Ik kan me er namelijk weinig bij voorstellen dat je desktop de stream zou decoden en vervolgens als uncompressed imagedata over het netwerk gaat slingeren (1920x1080x24 op 25fps zou 148Mb/sec zijn). Dus hou je over dat je computer het moet gaan compressen voordat ie het over het netwerk slingert, en dan heb je dus een desktop nodig die realtime DivX kan decoden en WMV encoden. Dat zal vast niet de gemiddelde thuis-PC zijn gok ik zo.

Ik denk eerder dat ie een WMV- of MP4-feed direct kan streamen to be honest.

edit:
hmm was reactie op atmoz 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 11-10-2005 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Voor de mensen die het niet snappen en een kapotte 63Kb file eruit krijgen: dit werkt dus niet in Firefox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
curry684 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:34:
[...]

Voor de mensen die het niet snappen en een kapotte 63Kb file eruit krijgen: dit werkt dus niet in Firefox ;)
Voor zo'n reactie dien je eigelijk een xbox 360 spel te krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:05
Net even een Gameplay filmpje van ''Test Drive: Unlimited'' bekeken en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het filmpje.

Het is dan niet zo'n ''EyeCandy'' als PGR3, maar het ziet er toch mooi uit en ook qua Gameplay ziet het er veelbelovend uit; vooral: het ''Free-Roaming'', het kopen van huizen, het maken van een character, persoonlijk auto's kopen bij de Dealer etc.

Ik ben zeer benieuwd naar dit spel :*)

Het Filmpje: Test Drive: Unlimited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
[...]

De enige reden om te MODDEN is het illegaal spelen van spellen. Ik wordt er zo moe van.
Wat een onzin reactie
Ik heb mijn xbox omgebouwd. Maar heb nog stapels originele spellen (heb al 15 spellen na een half jaar - spellen kosten geen ruk op marktplaats en ik hoef niet altijd het nieuwste van het nieuwste) ik doe het vooral om Xbox Media Center te draaien [rml][ xbox] Xbox media center - Deel III[/rml]

[ Voor 10% gewijzigd door m3gA op 11-10-2005 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

curry684 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:31:
Ik ben er ook nog niet zo zeker van. Ik kan me er namelijk weinig bij voorstellen dat je desktop de stream zou decoden en vervolgens als uncompressed imagedata over het netwerk gaat slingeren (1920x1080x24 op 25fps zou 148Mb/sec zijn). Dus hou je over dat je computer het moet gaan compressen voordat ie het over het netwerk slingert, en dan heb je dus een desktop nodig die realtime DivX kan decoden en WMV encoden. Dat zal vast niet de gemiddelde thuis-PC zijn gok ik zo.

Ik denk eerder dat ie een WMV- of MP4-feed direct kan streamen to be honest.

edit:
hmm was reactie op atmoz 8)7
Wie zegt dat hij in 1080i je MCE laat zien?

Op het filmpje van gamepsy zegt Scott Henssn van Microsoft het volgende: XBox 360 als MCE Extender in mp3. Hij zegt dus letterlijk dat je acces hebt tot ALLE dingen die je normaal op je MCE zou hebben.
m3gA schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:13:
[...]

Wat een onzin reactie
Ik heb mijn xbox omgebouwd. Maar heb nog stapels originele spellen (heb al 15 spellen na een half jaar - spellen kosten geen ruk op marktplaats en ik hoef niet altijd het nieuwste van het nieuwste) ik doe het vooral om Xbox Media Center te draaien [rml][ xbox] Xbox media center - Deel III[/rml]
Maar jij bent daarin wel een uitzondering. De buurman op de hoek die voor zijn zoontje een Xbox heeft gekocht doet het echt wel puur om gekopieerde games te spelen. En dit zullen zeker wel meer mensen zijn dan mensen die hem ombouwen voor een Xbox media center.

[ Voor 28% gewijzigd door Phydomir op 11-10-2005 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Even tussendoor: speelt de xbox360 videodvd's af als ik het premium pakket koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

OcNewB schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:14:
Even tussendoor: speelt de xbox360 videodvd's af als ik het premium pakket koop?
jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:10
Yonix schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:11:
Net even een Gameplay filmpje van ''Test Drive: Unlimited'' bekeken en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het filmpje.

Het is dan niet zo'n ''EyeCandy'' als PGR3, maar het ziet er toch mooi uit en ook qua Gameplay ziet het er veelbelovend uit; vooral: het ''Free-Roaming'', het kopen van huizen, het maken van een character, persoonlijk auto's kopen bij de Dealer etc.

Ik ben zeer benieuwd naar dit spel :*)

Het Filmpje: Test Drive: Unlimited
damn ja Test Drive Unlimited lijkt me wel vet, als je echt met allemaal online personen rondrijdt. Ook een idee om zo een GTA te maken

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

OcNewB schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:14:
Volgens mij ook als je de Core koopt. Hij heeft geen HD nodig om DVD's af te spelen.

Ik weet eigenlijk niet of je de AB nodig hebt om DVD's af te spelen, of dat je de controller kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:16
Phydomir schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:12:
[...]

Wie zegt dat hij in 1080i je MCE laat zien?

Op het filmpje van gamepsy zegt Scott Henssn van Microsoft het volgende: XBox 360 als MCE Extender in mp3. Hij zegt dus letterlijk dat je acces hebt tot ALLE dingen die je normaal op je MCE zou hebben.

[...]

Maar jij bent daarin wel een uitzondering. De buurman op de hoek die voor zijn zoontje een Xbox heeft gekocht doet het echt wel puur om gekopieerde games te spelen. En dit zullen zeker wel meer mensen zijn dan mensen die hem ombouwen voor een Xbox media center.
Normale extenders spelen ook geen Xvid / OGG enz.. af. Waarom zou de 360 dit wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33
Nou vandaag effe de Bart Smit gebeld hiero in het winkelcentrum en ik was de eerste die hem reserveerde.

Ook doen ze bij de Bart Smit niet aan die pre-order paketten omdat het lastig afrekenen is straks, want die 40 euro moeten ze dan weer in mindering brengen en ook zo'n pre-order pakket geeft je niet de garantie dat je er ook werkelijk 1 krijgt.

Verder was ik de eerste die er 1 reserveerde bij die vestiging, vond ik wel grappig.

Natuurlijk wel de Premium versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

sorted.bits schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:16:
zo'n pre-order pakket geeft je niet de garantie dat je er ook werkelijk 1 krijgt.
:? Dat was toch zo'n beetje het hele idee van die pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je MCE het bestand afspeelde, je xbox360 het ook kon doen. Dus puur afhankelijk van de codecs op je mce pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Een dik half jaar geleden heb ik de samsung LE26A41B gekocht. Ik had deze vooral gekocht voor het hd gebeuren. Nu blijkt dat de 360 enkel HD via component aankan en mijn tv geen component heeft aansluitingen heeft. Wel heb ik op mijn tv een dvi en een vga aansluiting zitten. Is het mogelijk om component (hd) naar DVI om te zetten?

(aangezien speciaal hdtv 360 topic gesloten werd ook maar hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ja dat zou ook de reden zijn waarom ik hem zou aanschaffen althans een van de redenen als die dat niet kan wordt de overweging toch veel zwaarder. Is het trouwens dan ook niet gewoon mogelijk om de xbox aan windows xp te koppelen en zo je video bestanden zoals divx kan bekijken?

BTW ik volg dit topic nu zobeetje en zie jullie allemaal over LCD tvs en dergelijke beginnen. Als je een LCD tv neem waarom neem je dan niet de Samsung? Ondersteund HD de nieuwe modelen hebben HDMI snel mooi strak beeld. Dit zijn de zelfde schermen die MS op X05 gebruikte voor de XBOX dus die zijn echt wel voldoende.

[ Voor 37% gewijzigd door cool0 op 11-10-2005 14:53 ]

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

cybermans schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:36:
Een dik half jaar geleden heb ik de samsung LE26A41B gekocht. Ik had deze vooral gekocht voor het hd gebeuren. Nu blijkt dat de 360 enkel HD via component aankan en mijn tv geen component heeft aansluitingen heeft. Wel heb ik op mijn tv een dvi en een vga aansluiting zitten. Is het mogelijk om component (hd) naar DVI om te zetten?

(aangezien speciaal hdtv 360 topic gesloten werd ook maar hier)
Paniek :)

Geen probleem, je hoeft het geeneens om te zetten, is gewoon een kabel voor:

Xbox 360 VGA HD AV Cable
Showcase stunning Xbox 360 high-definition graphics on your PC monitor or HDTV using the VGA input. Play high-quality audio with the included Stereo connection or utilize the Optical Audio port for digital sound.
Suggested retail price: $39.99

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 11-10-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 22:45
deze kabel zit er ook nog standaart bij ook! Toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

mobygo76 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:52:
deze kabel zit er ook nog standaart bij ook! Toppie!
Is dat zo? Ik dacht dat de component kabel er bij zat? Component is toch beter?
cool0 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:39:
Ja dat zou ook de reden zijn waarom ik hem zou aanschaffen althans een van de redenen als die dat niet kan wordt de overweging toch veel zwaarder. Is het trouwens dan ook niet gewoon mogelijk om de xbox aan windows xp te koppelen en zo je video bestanden zoals divx kan bekijken?

BTW ik volg dit topic nu zobeetje en zie jullie allemaal over LCD tvs en dergelijke beginnen. Als je een LCD tv neem waarom neem je dan niet de Samsung? Ondersteund HD de nieuwe modelen hebben HDMI snel mooi strak beeld. Dit zijn de zelfde schermen die MS op X05 gebruikte voor de XBOX dus die zijn echt wel voldoende.
Maar de Xbox ondersteund geen HDMI :)

Dus daarvoor hoef je hem niet te kopen.

[ Voor 62% gewijzigd door PWM op 11-10-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Heeft iemand eigenlijk details gevonden hoe de audio-out van het apparaat geregeld is? Ik heb m'n huidige DVD-speler die dadelijk end-of-life is digitaal aangesloten op m'n 5.1, maar hoe gaat dat dadelijk met de X360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 22:45
PWM schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:57:
[...]

Is dat zo? Ik dacht dat de component kabel er bij zat? Component is toch beter?

[...]

Maar de Xbox ondersteund geen HDMI :)

Dus daarvoor hoef je hem niet te kopen.
Je heb gelijk de component kabel zit erbij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
curry684 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:01:
Heeft iemand eigenlijk details gevonden hoe de audio-out van het apparaat geregeld is? Ik heb m'n huidige DVD-speler die dadelijk end-of-life is digitaal aangesloten op m'n 5.1, maar hoe gaat dat dadelijk met de X360?
zover ik begrepen heb zit er op de xbox360 een digital optical output voor geluid. Je zou dus die dvd speler kunnen afschaffen en je 360 daarvoor gebruiken (mits je tevreden bent over de beeld kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
cybermans schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:13:
[...]

zover ik begrepen heb zit er op de xbox360 een digital optical output voor geluid.
Hmmm ik gebruik nu digital coax over een hele dure kabel (zit 5 meter tussen amp en TV)... en ik weet hoe nog gillend duurder 5m optische kabel is :X Is het de enige aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het heel jammer vinden als via de vga kabel alleen maar breedbeeld resos mogelijk zijn, omdat het mooiste beeld zou zijn op me crt monitor. Iemand een idee ofdat het mogelijk wordt om in 4:3 resos op een crt monitor te spelen?? (1280*1024) Dat zou helemaal top zijn! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
curry684 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:16:
[...]

Hmmm ik gebruik nu digital coax over een hele dure kabel (zit 5 meter tussen amp en TV)... en ik weet hoe nog gillend duurder 5m optische kabel is :X Is het de enige aansluiting?
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=706

6 hele euros maar liefs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Okee tis officieel: ik word oud. In 1999 ging dit nog over 60 gulden of zo :+

Wat de populariteit van glasvezel al niet kan doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
PWM schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:49:
[...]

Paniek :)

Geen probleem, je hoeft het geeneens om te zetten, is gewoon een kabel voor:

Xbox 360 VGA HD AV Cable
cable specs...
FF in de manual (1360*768 werkt enkel op le32a41b en die heb ik niet) over de d-sub weergavemodi van mijn tv zitten kijken en het lijkt er niet op dat die vga kabel gaat werken. Waarom maken ze het me niet makkelijk en maken ze een dvi kabel (heb in de winkel me tv op een dvi hdtv sat reciever gezien en dat was erg scherp)

[ Voor 16% gewijzigd door cybermans op 11-10-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 14-09 09:07
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:17:
Ik zou het heel jammer vinden als via de vga kabel alleen maar breedbeeld resos mogelijk zijn, omdat het mooiste beeld zou zijn op me crt monitor. Iemand een idee ofdat het mogelijk wordt om in 4:3 resos op een crt monitor te spelen?? (1280*1024) Dat zou helemaal top zijn! :-)
Ik heb ook nog wel ergens een oude Samsug 152T LCD pc monitor liggen 15" 1024x768 ... icm xbox 360 mogenlijk of enkel breedbeeld > HD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:54:
[...]

Ik heb ook nog wel ergens een oude Samsug 152T LCD pc monitor liggen 15" 1024x768 ... icm xbox 360 mogenlijk of enkel breedbeeld > HD ?
uuhhmm dat is dus ook mijn vraag :) Al zit jij met het punt dat 1024 zowiezo heen HD is.
Ik hoop echt dat een reso van 1280*1024 op mijn crt mogelijk zou zijn, kan nog steeds geen lcd tegen op. Ik heb er over gedacht om een lcd tv te halen voor me 360, maar vindt het nog niet goed genoeg als ik het vergelijk met een crt (pc) monitor. Ik ga gewoon geduld nemen tot de SEDs komen :*)
Als de 360 niet op hoge reso te spelen is (zonder zwarte balken of dat soort ongein) op me crt monitor, dan moeten er wel andere dingen zijn die me kunnen overtuigen aan de 360. Ik kan niet anders zeggen op dit moment dat een 360 zonder de hoge reso's, geen wereld wonder is t.o.v. de huidige xbox.
Maar eerst maar s alles zelf cheken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

ilovetechno schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:59:
[...]

Normale extenders spelen ook geen Xvid / OGG enz.. af. Waarom zou de 360 dit wel doen?
Heb je dat geluidsfragment ook geluisterd of uberhaupt gelezen wat ik schreef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Nu online
Phydomir schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:27:
[...]

Heb je dat geluidsfragment ook geluisterd of uberhaupt gelezen wat ik schreef?
Heb het geluidsfragment net even beluisterd en ik kan daaruit niet 100% opmaken dat de Xbox360 xvid bijv. zou ondersteunen. Hij zegt dan ook: "I have acces to exactly what you have on your Windows Media Center" . Dit zou je kunnen uitleggen voor jezelf als in op mijn media center heb ik ts, xvid en ogg bestanden. Maar je kunt het ook uitleggen vanuit de Microsoft gedachte: wmv en mp4. Mind you hoop echt dat de Xbox 360 alle bekende codecs kan afspelen of dat je iig in staat bent deze toe te voegen anders zal ik mijn oude xbox daarvoor moeten houden.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobygo76 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:05:
[...]

Je heb gelijk de component kabel zit erbij :'(
Nee dat is niet waar. Bij het core pakket zit alleen de component kabel. Bij de premium set zit er ook een hd kabel bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 14-09 09:07
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:11:
[...]

uuhhmm dat is dus ook mijn vraag :) Al zit jij met het punt dat 1024 zowiezo heen HD is.
Ik hoop echt dat een reso van 1280*1024 op mijn crt mogelijk zou zijn, kan nog steeds geen lcd tegen op. Ik heb er over gedacht om een lcd tv te halen voor me 360, maar vindt het nog niet goed genoeg als ik het vergelijk met een crt (pc) monitor. Ik ga gewoon geduld nemen tot de SEDs komen :*)
Als de 360 niet op hoge reso te spelen is (zonder zwarte balken of dat soort ongein) op me crt monitor, dan moeten er wel andere dingen zijn die me kunnen overtuigen aan de 360. Ik kan niet anders zeggen op dit moment dat een 360 zonder de hoge reso's, geen wereld wonder is t.o.v. de huidige xbox.
Maar eerst maar s alles zelf cheken! :)
Ik vraag me af of dat zo is, 720P zij vertikaal 720 lijnen, 1024x768 zou dus voldoen, ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Nu online
BlowFish schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:45:
[...]

Ik vraag me af of dat zo is, 720P zij vertikaal 720 lijnen, 1024x768 zou dus voldoen, ?
Officieel geld voor de HD-Ready norm dat een scherm moet voldoen aan 720 horizontale beeldlijnen. Dat wil dus. De officiele 720p resolutie is 1280x720 (ff uit mijn hoofd.)

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actreon
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik kan niet wachten om voor het eerst de XBOX 360 te bespelen.
PGR3 en de verscheidene FPS games spreken mij wel aan, het zijn namelijk mijn favoriete genres.

Echter twijfel ik nog steeds of ik niet beter kan wachten voordat ik impulsief een dure console koop. Ondertussen heb ik alle filmpjes gezien en hands-ons gelezen, echter vindt ik het nog steeds moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocovla schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:49:
[...]

Officieel geld voor de HD-Ready norm dat een scherm moet voldoen aan 720 horizontale beeldlijnen. Dat wil dus. De officiele 720p resolutie is 1280x720 (ff uit mijn hoofd.)
Klopt wat je zegt, maar ik vraag me dus af dat dat ook gewoon op een 19" crt monitor het geval zal zijn?
Kortom zal de 360 op een crt pc monitor gewoon netjes beeldvullend 1280*720 gaan tonen? En hoe zal t zijn op het gebied van i of p, aangezien een monitor interlaced blijft. Mogelijkheid tot 85 Hz ofzo?
Waren de antwoorden maar bekend :-)
Wat zijn julie ideeen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Actreon schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:54:

Echter twijfel ik nog steeds of ik niet beter kan wachten voordat ik impulsief een dure console koop. Ondertussen heb ik alle filmpjes gezien en hands-ons gelezen, echter vindt ik het nog steeds moeilijk.
het is geen dure console, maar een spotgoedkope high end game pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:32:
[...]

Nee dat is niet waar. Bij het core pakket zit alleen de component kabel. Bij de premium set zit er ook een hd kabel bij. ;)
En wat versta jij dan wel onder een "HD kabel"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Actreon schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:54:
Ik kan niet wachten om voor het eerst de XBOX 360 te bespelen.
PGR3 en de verscheidene FPS games spreken mij wel aan, het zijn namelijk mijn favoriete genres.

:) Je bent 2 maanden van te voren aan het nadenken....... en dat noem jij impulsief :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

English
At the Electronic Entertainment Expo (E3) 2005 in Los Angeles, Microsoft today announced it will release a free software update to Windows® XP Media Center Edition 2005 that will enable customers to take advantage of the Media Center Extender technologies built into Xbox 360 (TM) gaming systems to access and enjoy digital entertainment anywhere in the home. Every Xbox 360 will have Media Center Extender functionality built in and available out of the box. The Media Center Extender functionality, coupled with the software update for Windows XP Media Center Edition 2005, will provide customers with seamless access to digital music, video, photos, and standard and high-definition television and movies on Media Center Edition 2005-based PCs through any Xbox 360 game console in the house.

Dutch/Nederlands
Bij het Elektronische Vermaak Expo (E3) 2005 in Los Angeles, kondigde Microsoft vandaag aan het een vrije softwareupdate aan de Uitgave 2005 zal vrijgeven van het Centrum van de Media van Windows® XP die klanten zal toelaten om uit de technologieën voordeel te halen van de Vergroting van het Centrum van Media die in Xbox 360 (TM) gokkensystemen worden opgebouwd aan toegang en van digitaal vermaak in het huis overal te genieten. Elke Xbox 360 zal de functionaliteit van de Vergroting van het Centrum van Media ingebouwd en beschikbaar uit de doos hebben. De functionaliteit van de Vergroting van het Centrum van Media, die aan de softwareupdate wordt gekoppeld voor de Uitgave 2005 van het Centrum van de Media van Vensters XP, zal klanten van naadloze toegang tot digitale muziek, video, foto's, en standaard en high-definition televisie en movies op het Centrum Uitgave op 2005-gebaseerde PCs van Media door om het even welke Xbox 360 spelconsole in het huis voorzien.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoek eerst zelf naar een antwoord, voordat je een vraag stelt!