Ben ook een console newbie, maar kun je de xbox360 ook op een tft scherm aansluiten die ik nu gebruik voor mijn pc?

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
The Media Blade is one of those places you go for the out-of-game digital experiences we talked about. The key thing that I think the Media Blade is going to help Xbox 360 accomplish is to really get out there and speak to a broader audience. And I'm going to include myself in this audience, and my wife and kids. We're not hard core gamers. We do love to play. But my daughter doesn't get to play Halo 2; she's only 5 years old. I don't want her playing Halo 2. In fact, she thinks the Covenant guys are dragons, and she tells me not to hurt the dragons. She thinks they're friendly.
The Media Blade is the place you can go to experience connected digital entertainment experiences without any of that hard core competitive stuff. Obviously, we've got great support for music and photos here. Music can be ripped directly from a CD to the Xbox 360, but that's actually not the optimal scenario. The optimal scenario is when you've already got your library of music ripped to your PC. Or, you're a digital photographer and you've already got a photo library built up on your PC.
On any Windows XP PC, on a home network with Xbox 360, the 360 will connect to that XP PC and stream, wired or wirelessly, all of that music and all of those photos over to the console.
Paul: What do you have to do on the XP PC to make that work? Is this Windows Media Connect?
Jeff: Yes. And you've already got it if you've got Automatic Updates enabled. Windows Media Connect exposes the music and photos from that PC. Xbox 360 is a Windows Media Connect client.
If you have a Media Center PC, that takes it to an entirely new level, because you're remoting that entire Media Center experience--the enhanced music, the enhanced photos, the live and digitally recorded television--to the 360. But the cool thing is, when you're experiencing that through Xbox 360, from Media Center, or from an XP PC, you're connected to the gaming crowd, your list of friends. You can send and receive invites and bring up those messages, and bring up the Xbox Live Marketplace. You still have access to all of that stuff.
Dat heb ik idd ook meegekregenKoffiezuiper schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:08:
Zover ik weet heb je juist deze keer geen vga box nodig. Er zal gewoon een vga aansluit kabel in de winkel liggen voor je X360. Die kabel stond in een flyer die op het internet was verschenen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Kabel staat zelfs op de officiele siteTheVisionMaster schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:17:
[...]
Dat heb ik idd ook meegekregenHmm..dan kun je hem natuurlijk ook op je CRT scherm aansluiten
whehehe....wel cool je console gewoon op je monitor aansluiten
lol dan neem je hem ook wat sneller mee naar LANParties
whehehe
Xbox 360 VGA HD AV Cable
Showcase stunning Xbox 360 high-definition graphics on your PC monitor or HDTV using the VGA input. Play high-quality audio with the included Stereo connection or utilize the Optical Audio port for digital sound.
Suggested retail price: $39.99
Enneh..is dat niet de kabel die standaard bij de pre-ordered FULL version zit?Koffiezuiper schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:22:
[...]
Kabel staat zelfs op de officiele siteAltans ik neem aan dat dit hem is:
[...]
Volgens mij is alleen de Premium Edition de oude spellen ondersteund. De Core editie ondersteund (als ik het goed heb) geen oude XBox games...Xander84 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:29:
Ik las in de start post dat de xbox 360 dus toch niet backward compatible blijkt te zijn met de oude xbox, of alleen met een aantal spellen. Weet iemand hoe dit precies zit en of er bekend is welke spellen dit zijn? Ik vind het namelijk nog al belangrijk dat de xbox 360 ook oude xbox spellen aan kan......Hopelijk komt hier wat meer duidelijkheid over voor de release van 2 december
Nee, daar krijg je een component kabel bij. De VGA kabel zal je dus in de winkel moeten halen, deze is zover ik weet direct te krijgen. Alleen de kabel met een hdmi aansluiting, dfp wordt dat volgens mij genoemd, krijg je pas later in de winkel.TheVisionMaster schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:24:
[...]
Enneh..is dat niet de kabel die standaard bij de pre-ordered FULL version zit?
[ Voor 28% gewijzigd door Koffiezuiper op 06-10-2005 15:36 ]
De core ondersteund het af-fabriek idd niet omdat je de harde schijf nodig hebt om backward capatibility te ondersteunen.TheVisionMaster schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:33:
[...]
Volgens mij is alleen de Premium Edition de oude spellen ondersteund. De Core editie ondersteund (als ik het goed heb) geen oude XBox games...
[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 06-10-2005 15:40 ]
Is in bijna alle gevallen (99%) alleen een output. Wel jammer opzich. Meeste ws notebook schermen zijn namelijk al wel HD ready...BlowFish schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:19:
Hey ik zit nu ff te twijfelen, ok een lcd monitor is te gebuiken icm een xbox 360, maar hoe zit dat met mijn lapop 15.4" scherm. Zal dat ook kunnen? dat zou ace zijn.. of is dit enkel output ? (VGA, geen DVI)
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Hoeveel letterlijker moet ik in de SP zetten dat de backwards compatibility alleen afhankelijk is van of je een HD hebt, en je op het Core System ook een HD kunt kopen?TheVisionMaster schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:33:
[...]
Volgens mij is alleen de Premium Edition de oude spellen ondersteund. De Core editie ondersteund (als ik het goed heb) geen oude XBox games...
Inderdaad heb zelf al wat meer info gevonden, check dit artikel: http://xbox.ign.com/articles/639/639136p2.html . Ik vind dit toch wel minder, want het is nu een kwestie van afwachten welke oude spellen dadelijk speelbaar zijn op de 360Fire69 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:39:
[...]
De core ondersteund het af-fabriek idd niet omdat je de harde schijf nodig hebt om backward capatibility te ondersteunen.
Ze gaan namelijk via Live binaries aanbieden van oude xbox-games die dan op de 360 zullen werken.
Er is nog geen lijst beschikbaar omdat ze er nog aan aan het werken zijn.
Eerst zullen alle best-sellers 'geport' worden, daarna hopelijk ook de mindere spellen.
edit:
Met Koffiezuiper dus
Verwijderd
Verwijderd
je hebt ze al vanaf 800 euro bij de mycom van het merk mycom.Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:39:
Hmm ik wil eigenlijk ook een betere tv. Ik heb nu nog zo'n normale. Wat kost een nieuwe goeie HD tv ??
Wat dacht je van zelf eens zoekenVerwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:39:
Hmm ik wil eigenlijk ook een betere tv. Ik heb nu nog zo'n normale. Wat kost een nieuwe goeie HD tv ??
kom jij gewoon ff reclame maken ofzo?Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:04:
[...]
je hebt ze al vanaf 800 euro bij de mycom van het merk mycom.
En ja dit zijn echte hd tv's.
en zijn echt top toestellen
Verwijderd
Nou ik heb nog niet zoveel verstand van dieh tv's dus ik dacht ik vraag hier ff, want straks zit ik bij zo'n plasma tv van 3000,- euro ofzo
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 18:54 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Crawl NL op 06-10-2005 19:38 ]
Mooi scherm. Wel wat klein IMHO maar dat hangt natuurlijk ook van de kamer af.Crawl NL schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:37:
Ikzelf ga voor deze....http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le26m51b.asp.... de R broeder mag ook nog wel...
Ik hoop in ieder geval dit schermpje in november/december voor rond de 950 euro te scoren....in the local shops i mean....
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nee, de kabel die je erbij krijgt is een component kabel en dat is een andere soort aansluiting dan composiet. Als je tv alleen een scart aansluiting heeft zal je echt de standaard av kabel moeten halen.Flash3d schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:27:
Hoi,
even een vraag over de bijgeleverde kabel bij de premium versie, als ik het goed begrijp zit daar een
hdtv - en composit (geel plugje?) aansluiting op.
Als ik nu dat gele kabeltje in een scart adaptertje (zo'n klein kastje met geel, rood en wit) stop, dan
heb ik toch niet dezelfde kwaliteit als de losse scart kabel a 25 euro?![]()
Of met andere woorden, ik heb scart op mijn panasonic tv, voor het beste resultaat de scart kabel aanschaffen?
grt,
Xander
[ Voor 18% gewijzigd door Koffiezuiper op 06-10-2005 20:17 ]
Houdt maar vast aan dat preorder pakket, want PGR3 is wel een launch titel.Phusebox schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:01:
iemand erover gedacht hier om een beamer eraan te hangen? als ie dus een vga output heeft neem ik aan dat je dan ook hogere resoluties kan kiezen?
na de berichten over de crappy afstandbediening en dat PGR3 misschien geen launchtitel is heb ik besloten mijn pre-order pakket weg te doen...
Zit er op 2 meter vanaf...dus zit zelfs nog te twijfelen over de 23inch variant....tv kijken wordt hier maar bijzaak op.....daar hebben we de eerder vermelde pixelplus voor.PWM schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:47:
[...]
Mooi scherm. Wel wat klein IMHO maar dat hangt natuurlijk ook van de kamer af.
Voor 2 meter raad ik jezelf een 26inch aan. Spendeer wat meer voor direct wat groters en 26inch is meer dan zat eigenlijk. Als je iets doet moet je het goed doen aangezien zo tvtje nog lang mee moet gaan.Crawl NL schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:00:
[...]
Zit er op 2 meter vanaf...dus zit zelfs nog te twijfelen over de 23inch variant....tv kijken wordt hier maar bijzaak op.....daar hebben we de eerder vermelde pixelplus voor.
[ Voor 6% gewijzigd door Koffiezuiper op 07-10-2005 03:43 ]
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 09:40 ]
Jah..dat vermoeden had ik al. Alleen vraag ik me wel af wrom je een Core System zou kopen. Als je alleen al die hd erbij koopt zit je al op de prijs van de Premiumcurry684 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:38:
[...]
Hoeveel letterlijker moet ik in de SP zetten dat de backwards compatibility alleen afhankelijk is van of je een HD hebt, en je op het Core System ook een HD kunt kopen?
Verwijderd
Dat heb ik nog nergens gezien. En ik kom iedere dag op alle bekende Xbox forums. Dat zal dus wel niet kloppen dan heVerwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:58:
Ik dacht dat op de Xbox 360 Halo 2.5 op de harde schijf zou staan, maar ik hoor der nu niets meer over.
lol
[ Voor 33% gewijzigd door Atmoz op 07-10-2005 10:04 ]
Microsoft wilde in principe sowieso maar 1 versie op de markt zetten (in Japan komt er maar 1) maar de klanten in met name Europa willen graag 'keuze' of ze al of niet dure accessoires erbij moeten hebben, en letten met name op de prijs van het goedkoopste model. Ze zijn zich er ten volste van bewust dat ze meer Premiums dan Cores gaan verkopen, maar leveren gewoon wat de markt vraagt. Bovendien gaan er gewoon genoeg mensen zijn die nog geen Xbox hebben en wel een spelcomputer voor de kids willen hebben, en die die 100 euro graag uitsparen.TheVisionMaster schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:58:
[...]
Jah..dat vermoeden had ik al. Alleen vraag ik me wel af wrom je een Core System zou kopen. Als je alleen al die hd erbij koopt zit je al op de prijs van de Premiumdus als je uberhaupt de intentie hebt om oude games te gaan spelen dan kun je beter gelijk de Premium kopen IMHO...
[ Voor 9% gewijzigd door curry684 op 07-10-2005 10:06 ]
http://news.teamxbox.com/...o-25-and-Xbox-2-The-Bomb/atmoz schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:01:
[...]
Dat heb ik nog nergens gezien. En ik kom iedere dag op alle bekende Xbox forums. Dat zal dus wel niet kloppen dan he
Ja oke, maarja dat was in 2004
Can you spell 'bullshit'?
Ugh, Philips, dat raak ik nog niet met een stok aan.PWM schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:16:
Kijk bij bekende merken. LG is prima (heb ik), Samsung is ook erg goed, wil je de top? Dan is Philips je merk.
[ Voor 33% gewijzigd door Schweino op 07-10-2005 10:51 ]
Verwijderd
dit is inderdaad het enige juiste antwoord op de eerder gestelde vraag.atmoz schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:54:
De kabel die bij de premium versie zit bevat zowel COMPONENT (zéér goed) als COMPOSITE (zéér slecht, vind ik dan he).
Je kunt dus via een SCART stekkertje met 3 van die plugjes (geel, rood, wit) de Xbox360 aansluiten op je TV met SCART ingang. Beter is natuurlijk om hem via component aan te sluiten. Maar aangezien lang niet alle tv's dit hebben.....
Je zult ook wel een SCART (RGB) kabel kunnen kopen (lijkt me). Deze is al een stuk beter dan dat gele composite ding.
Vorige week nog in de Philips Personeelswinkel naar de nieuwe 1080p serie staan kijken, en geloof me dat dat echt hopeloos prachtig beeld isVerwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:59:
philips is echt een ramp inderdaat.
Maak daar 4 pins van. Dan klopt het allemaalhully schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:00:
[...]
dit is inderdaad het enige juiste antwoord op de eerder gestelde vraag.
...
Dan heb je een RGB-scart kabel (iedere normale tv) heeft tegenwoordig tenminste 1 rgb scart (ik zelf heb een philps breedbeeld en die heeft 4 x een scart aansluing, maar let op: alleen de eerste 2 ondersteunen RGB). RGB geeft een veel strakker en kleurijker beeld. Die kabel zit dus NIET bij het CORE pack maar ook NIET bij het PREMIUMpack. Die zul je dus los moeten kopen, maar als je een beetje tv hebt dan is dat die 25 euro meer dan waard. Op de engelse site van xbox360 zag ik die kabel al staan voor 17 pond (de officiele van microsoft) dus die zal 25 euro gaan kosten.
Dan heb je nog een derde aansluiting en dat is s-video. De meeste tv's hebben ook wel zo'n aansluting (dat is een klein rond stekkertje met ik geloof 7 of 9 pins). Dat is ook RGB meestal, maar mijn ervaring op mijn tv is dat het niet zo mooi is als de RGB scart terwijl de kabels even duur zijn.
...
[ Voor 39% gewijzigd door Atmoz op 07-10-2005 11:57 ]
Ik ga hem aan mn Beamertje hangen via Component mijn huidige X-Box hangt ook via Component aan mijn BeamerPhusebox schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:01:
iemand erover gedacht hier om een beamer eraan te hangen? als ie dus een vga output heeft neem ik aan dat je dan ook hogere resoluties kan kiezen?
na de berichten over de crappy afstandbediening en dat PGR3 misschien geen launchtitel is heb ik besloten mijn pre-order pakket weg te doen...
Ik heb m'n Xbox ook aan de beamer hangen via Component. Het beeld is (natuurlijk) stukken beter dan composite. Maarja als de beamer niet meer pixels aankan, dan haal je niet alles uit de Xbox360 he. Ik heb een EPSON TW-10H. Deze heeft "maar" 854 x 480. Dus echt HD zal het niet worden. Vandaar ook de aanschaf van een (42") LCD of Plasma HDTV.Donnie Darko schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:04:
[...]
Ik ga hem aan mn Beamertje hangen via Component mijn huidige X-Box hangt ook via Component aan mijn Beamerik was echt verbaasd dat het beeld nog een stuk scherper en mooier was dan met RGB Scart. ik zit dan ook met smart te wachten om de 360 spellen op 720p of 1024p te kunnen spelen
Ik meen dat het nog niet zeker is of er nu DVI / HDMI op komt. De kabels worden in ieder geval niet geleverd bij de launch, maar wellicht dat ze dit nog gaan maken. Een kabel die DVI omzet naar component is namelijk niet al te ingewikkeld (zit bij de duurdere videokaarten gewoon als extra erbij). Het kan dus zijn dat ze deze methode hebben gebruikt om component te maken (wel geleverd bij launch). Wat dus weer wil zeggen dat er oorsponkelijk (hardwarematig) DVI in de Xbox360 zit. Dit is een beetje mijn gedacht daarover.hully schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:00:
[...]
.. hele text...
Om het simpel te houden: als je HD wilt dan moet je die componentenkabel gebruiken: de xbox360 ondersteunt namelijk geen DVI dan wel HDMI.
[ Voor 33% gewijzigd door Atmoz op 07-10-2005 12:15 ]
ok dan bij deze: svideo heeft 4 pinsatmoz schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:55:
[...]
Maak daar 4 pins van. Dan klopt het allemaal
ik was in de veronderstelling dat enkel component ondersteund zou worden, maar je zou best wel eens gelijk kunnen krijgen.atmoz schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:11:
Ik meen dat het nog niet zeker is of er nu DVI / HDMI op komt. De kabels worden in ieder geval niet geleverd bij de launch, maar wellicht dat ze dit nog gaan maken. Een kabel die DVI omzet naar component is namelijk niet al te ingewikkeld (zit bij de duurdere videokaarten gewoon als extra erbij). Het kan dus zijn dat ze deze methode hebben gebruikt om component te maken (wel geleverd bij launch). Wat dus weer wil zeggen dat er oorsponkelijk (hardwarematig) DVI in de Xbox360 zit. Dit is een beetje mijn gedacht daarover.
[ Voor 5% gewijzigd door hully op 07-10-2005 12:49 ]
[ Voor 37% gewijzigd door Fire69 op 07-10-2005 13:14 ]
lolFire69 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:14:
Er staat toch DVD+ en -? Dat lijkt me toch echt een gebrande dvd te zijn dan.
[edit]
Trouwens, als je nu al weet waar je hem kan laten ombouwen, mail staat in mijn profiel
Bedankt voor het verhelderende verhaaltje. Vooral het verhaal bij normale TV's is me nu duidelijk.hully schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:00:
[...]
dit is inderdaad het enige juiste antwoord op de eerder gestelde vraag.
FF voor eens en altijd duidelijk maken (en dan hopen dat iemand het leest):
Er zijn grofweg genoemd 2 soorten tv's in dit verband:
1)HDtv (breedbeeld LCD, breedbeeld CRT of breedbeeld Plasma)
2)Normale tv (standaard ouderwetse 4:3, breedbeeld CRT en breedbeeld Plasma en LCD die NIET HD ondersteunen)
Een normale tv kan op 3 manieren worden aangesloten: Via een composite aansluiting (dat gele tulp plugje) en dan voorts het rode en witte plugje voor je audio. Het is juist dat deze drie tulpjes (al dan niet via een verloop) in 1 scart aansluiting gebundeld kunnen worden. Dat maakt het echter nog geen RGB-scart. Composite aansluiting (de standaard dus) sucked big time: je hebt waziger, grover en minder kleurig beeld.
Dan heb je een RGB-scart kabel (iedere normale tv) heeft tegenwoordig tenminste 1 rgb scart (ik zelf heb een philps breedbeeld en die heeft 4 x een scart aansluing, maar let op: alleen de eerste 2 ondersteunen RGB). RGB geeft een veel strakker en kleurijker beeld. Die kabel zit dus NIET bij het CORE pack maar ook NIET bij het PREMIUMpack. Die zul je dus los moeten kopen, maar als je een beetje tv hebt dan is dat die 25 euro meer dan waard. Op de engelse site van xbox360 zag ik die kabel al staan voor 17 pond (de officiele van microsoft) dus die zal 25 euro gaan kosten.
Dan heb je nog een derde aansluiting en dat is s-video. De meeste tv's hebben ook wel zo'n aansluting (dat is een klein rond stekkertje met ik geloof 7 of 9 pins). Dat is ook RGB meestal, maar mijn ervaring op mijn tv is dat het niet zo mooi is als de RGB scart terwijl de kabels even duur zijn.
Om een lang verhaal kort te maken: heb je een tv met een rgb scart aansluiting: kopen die kabel.
Dan voor HD tv's: De nieuwste HD tv's hebben 3 soorten aansluitingen: componentenkabel (rood blauw groen) en die wordt WEL bij het PREMIUM pack geleverd. Dan bestaat nog de DVI aansluing en diens opvolger de HDMI.
Om het simpel te houden: als je HD wilt dan moet je die componentenkabel gebruiken: de xbox360 ondersteunt namelijk geen DVI dan wel HDMI.
de vraag was niet of de xbox360 720p of 1080i makkelijk aan zou kunnen, maar de vraag is met name of het op 480i 480p aanmerkelijk vloeiender zal gaan lopen. Ik verwijs met name naar PGR 3 dat in HD frameratedrops laat zien tot 25 fps... dat is niet al te snel en vloeiend.atmoz schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:56:
Ik denk dat 90% van de spellen zowel de "normale" resolutie voor TV's als HD resolutie (720p) ondersteunen. En dat de snelheid tussen deze 2 niet te zien is. Puur omdat de Xbox360 dat gewoon allemaal aankan. En dat er maar weinig spellen zijn die echt op 1080i draaien. En omdat ze die spellen maken, zal de Xbox360 dit dan ook volledig kunnen weergeven (zonder traagheden ofzo). Anders zou het inderdaad een "probleem" kunnen geven... Vooral de snelle spellen (race/sport/fps) zullen denk ik niet in 1080i gemaakt worden. Dit kost gewoon teveel kracht (als het er ook nog eens netjes moet uitzien). Maar misschien spellen zoals Red Alert ofzo (strategie) waar niet veel snelheid is vereist, en er toch heel mooi moet uitzien die kunnen van wel in 1080i gemaakt worden.
Ik heb op dit gebied eigenlijk maar weinig verstand, maar zoiets zou ik me dus kunnen indenken.
Ik denk,atmoz schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:56:
Ik denk dat 90% van de spellen zowel de "normale" resolutie voor TV's als HD resolutie (720p) ondersteunen. En dat de snelheid tussen deze 2 niet te zien is. Puur omdat de Xbox360 dat gewoon allemaal aankan. En dat er maar weinig spellen zijn die echt op 1080i draaien. En omdat ze die spellen maken, zal de Xbox360 dit dan ook volledig kunnen weergeven (zonder traagheden ofzo). Anders zou het inderdaad een "probleem" kunnen geven... Vooral de snelle spellen (race/sport/fps) zullen denk ik niet in 1080i gemaakt worden. Dit kost gewoon teveel kracht (als het er ook nog eens netjes moet uitzien). Maar misschien spellen zoals Red Alert ofzo (strategie) waar niet veel snelheid is vereist, en er toch heel mooi moet uitzien die kunnen van wel in 1080i gemaakt worden.
Ik heb op dit gebied eigenlijk maar weinig verstand, maar zoiets zou ik me dus kunnen indenken.
[ Voor 3% gewijzigd door Dutchie! op 07-10-2005 14:36 ]
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
zit wat inFire69 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:42:
Het zou me ook verwonderen moest 1080i (uiteindelijk) ook niet haalbaar zijn met een vloeiend beeld.
Als je kijkt dat er nu op de pc (P4/Athlon64 en 7800/X850 of zo) al genoeg mensen games draaien aan 1600x1200, dan moet 1920x1080 toch ook gaan op een machine met 3 cores en een nieuwste generatie GPU.
Op zich heb je gelijk, maar misschien een leuk voorbeeld om het in perspecief te zien? De Bugatti Veyron. 1001 pk, en moet de snelste auto ooit worden. Allemaal leuk en aardig, maar de onderdelen moeten wel de totale machine kunnen bijhouden. Bestaande remmen sleten als gekken en vlogen in brand, motorblokken idem dito, banden hielden het een paar honderd kilometer vol etc.Fire69 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:42:
Het zou me ook verwonderen moest 1080i (uiteindelijk) ook niet haalbaar zijn met een vloeiend beeld.
Als je kijkt dat er nu op de pc (P4/Athlon64 en 7800/X850 of zo) al genoeg mensen games draaien aan 1600x1200, dan moet 1920x1080 toch ook gaan op een machine met 3 cores en een nieuwste generatie GPU.
[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 07-10-2005 17:53 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Alpha-sphere op 07-10-2005 18:59 ]
Assume there are no rules and it's one big free for all
Iets zegt me dat met een ontwikkeltijd van x aantal jaar ze wel nagedacht hebben over het totaalpakket en niet zomaar wat bijeen gegooid hebben.Roamor schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:04:
[...]
Op zich heb je gelijk, maar misschien een leuk voorbeeld om het in perspecief te zien? De Bugatti Veyron. 1001 pk, en moet de snelste auto ooit worden. Allemaal leuk en aardig, maar de onderdelen moeten wel de totale machine kunnen bijhouden. Bestaande remmen sleten als gekken en vlogen in brand, motorblokken idem dito, banden hielden het een paar honderd kilometer vol etc.
Oftewel, het is niet een simpel geval van; gooi er maar de snelste CPU's en GPU in, dan wordt het vanzelf wel een monster. Nee, de ontwerpers moeten er rekening mee houden dat de doorsnee consument er geen WC in wil hebben, niet teveel lawaai etc. Ook de softwareontwerpers zullen een aanzienlijke tijd nodig hebben voor men dit systeem optimaal kan benutten.
Edit: Nee Curry, WC als in WaterCoolingSommige mensen....
![]()
Elk, zichzelf respecterend, audiovisueel blad geeft aan dat Philips de absolute top is. De Philips LCD's zijn op dit moment met absolute voorsprong de aller-aller beste in de markt>Schweino schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:47:
[...]
Ugh, Philips, dat raak ik nog niet met een stok aan.
Veranderd in LCD
Verwijderd
Lijkt me echt super als ik straks dan een Xbox 360 op mijn Iiyama VMP 454 kan aansluiten! Lekker 1080i en muis en toetsenbord in de USB poorten en je kunt heerlijk shooters als Call of Duty 2 en Quake 4 spelen!hully schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:20:
ja er komt idd vga kabel
Heb ik al gewonnen?PWM schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:05:
Ik had een X360 spel beloofd indien de startpost fantastisch was. Om het topc niet te veel te vervuilen, zal ik onderstaande Poll 2 dagen laten staan
Je weet maar nooit natuurlijk.curry684 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:45:
[...]
Can you spell 'bullshit'?
Serieus, dit is kerst 2004 en ze geloofden het volgens dat artikel toen zelf al niet, says enough
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Dit wordt de content van bijgeleverde HD:Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:58:
Ik dacht dat op de Xbox 360 Halo 2.5 op de harde schijf zou staan, maar ik hoor der nu niets meer over.
[ Voor 19% gewijzigd door Xander84 op 07-10-2005 21:52 ]
Verwijderd
Met de hakken over de sloot
Wat een mazzelpikPWM schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:21:
[...]
Met de hakken over de sloot
Ik stuur jou rond 2 december de Xbox360 game toe, zodra ik ze binnen heb
Inderdaad echt een heel erg mooi spelmagnifor schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:51:
Nieuwe screens Kameo:
http://www.xboxyde.com/news_2111_en.html
Echt ontzettend veel sfeer te zien. Kan niet wachten om de game zelf te spelen.
Ikzelf denk dat je ''Kameo: Elements of Power'' het beste kunt vergelijken met spellen als Zelda, maar het ziet er inderdaad fantastisch mooi uitatmoz schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:01:
[...]
Inderdaad echt een heel erg mooi spel(tenminste: wat ik er tot nu toe van gezien heb).
Ik vraag me eigenlijk af waarmee ik dit spel kan vergelijken? Het ziet er een beetje uit als "World of Warcraft". Maar lijkt het ook hierop wat spelen betreft? Of waarmee kan ik het het beste vergelijken?
Verwijderd
Verwijderd
gatver waterkoeling...heb daar een hekel aan vertrouw het voor geen meter. Lijkt me trouwens wel vreemd, want dat heeft toch onderhoud nodig??Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:51:
Iets dat ik me al een tijdje afvraag maar nog niet langs heb zien komen: hoe hoog wordt de stroomverbuirk van de Xbox 360 wel niet? Bij een pc met gelijke specs zou het stroomverbruik erg hoog zijn en ik heb ook begrepen dat er waterkoeling in de Xbox 360 zit wat het stroomverbruik ook niet zal verlagen. Weet ook niet hoeveel watt de huidige Xbox verbruikt?
Verwijderd
Het is een heatpipe-achtige heatsink. Blijkbaar vinden ze dat "waterkoeling"atmoz schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:43:
Waterkoeling in de Xbox360![]()
![]()
Dat geloof je zelf toch niet he...
[ Voor 23% gewijzigd door niels88 op 08-10-2005 15:16 ]
From hardOCP.com:
Xbox 360 Cooling Update:
We had a couple people, after reading our Xbox 360 article, comment on Microsoft’s statements that the Xbox 360 was “water cooled.” While this might be technically true, it carries a very heavy marketing spin in order to glom onto an enthusiast technology. To be succinct, the Xbox 360 is not water cooled in the way we, meaning just about every computer hardware enthusiast on the planet, tend to think of water cooling. The Xbox 360 motherboard we were shown did have a CPU heatsink in place that utilized a heatpipe. Yes, a heatpipe does have liquid in it and some H2O as well, but is usually primarily ammonia. In a heatpipe, the liquid at the “hot” end vaporizes, and is moved to the “cold” end of the heatpipe by a pressure differential and convection. Once the heat is transferred to the fins in the cold end, the substance condenses and the process repeats. The CPU cooler we saw on the Xbox 360 processor looked very much like this CPU cooler seen at Plycon except the Xbox 360 cooler was taller than wider and only utilized one copper heatpipe tube.
Below is a low quality picture of the Xbox 360 internals. The tall heatsink on the right is the heatpipe unit that covers the CPU, and the wide heatsink on the left, that reminds me of a heatsink on an old Voodoo 3 3000, covers the ATI-built GPU. Obviously, the Xbox 360 is not water cooled in the conventional manner that most enthusiast relate to when they hear the term “water cooled”. As far as we know, there hasn’t been a water cooled Xbox since our original water cooled Xbox project back in early February 2002.
This space is occupied
Nep tweakersniels88 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:08:
[...]
Het is een heatpipe-achtige heatsink. Blijkbaar vinden ze dat "waterkoeling"
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 17:13 ]
Uit de SP:Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:12:
Maar is het nu zo dat je zonder pre-order pakket geen kans maakt om op 2 december een Xbox 360 in huis te halen, of is er ook een goede kans zonder. En moet je meteen 399 euro betalen bij zo'n pre-order pakket? Ik wil namelijk liever niet pre-ordenen want ik kan bij ToysRus 15% korting krijgen via een kennis. En 15% op 399 euro plus nog wat games is behoorlijk wat, kan ik zo nog een extra game gratis bij nemen.(over gratis games gesproken, hopen dat FRS tegen die tijd nog steeds hun 3 games halen 2 betalen actie hebben lopen). Of hebben ze bij ToysRus ook pre-order packs?
Kan ik die Xbox 360 nog preorderen?
Als je heel snel bent en heel veel geluk hebt. Vrijwel alle ketens en online retailers zijn door hun preorder packs heen, en nemen nu veelal bestellingen aan in de hoop dat ze nog preorder kits krijgen maar zonder garanties voor 2 december. Het is onbekend of Microsoft nog meer preorder kits uitlevert.
Preorder kit?
Yup! Microsoft geeft zelf speciale preorder kits uit voor de Premium Edition. Hiervoor betaal je 39 euro, waarna de kassabon je garantie geeft dat er op 2 december bij de winkel van aanschaf een glimmende Xbox 360 op je ligt te wachten die voor 360 euro voor jou is. Je betaalt dus geen cent meer, en krijgt er naast een one-size-fits-all longsleeve shirt (pics) ook een speciale Media Remote bij zonder numerieke toetsen en backlight. Deze is dus wat anders dan de reguliere remote van 30 euro, maar je krijgt 'm wel alleen gratis bij de eerste shipment!
[ Voor 3% gewijzigd door hully op 08-10-2005 18:11 ]
[ Voor 3% gewijzigd door OcNewB op 09-10-2005 12:13 ]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 01:43 ]
En de prijs?Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:09:
Het zou wat makelijker zijn als we ook merk weten .???
[ Voor 22% gewijzigd door Crawl NL op 09-10-2005 12:40 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq